Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veroordeling Porno-advocaat vernietigd

enait.jpg Twee maanden geleden diende het hoger beroep bij het Hof van Discipline tegen pornoadvocaat, handjesweigeraar, zitsmurf, archaïsch warhoofd en regelsteler Mohammed Faizel Ali Enait. En nu is de uitspraak daar: het Hof van Discipline heeft de eerdere beslissing van de Raad van Discipline in de zaak van de moslimadvocaat en totaalmalloot vernietigd. Jawel. Weigeren op te staan voor rechters, malle mutsjes dragen in de rechtzaal, het maakt kennelijk allemaal geen bal uit. Volgens het Hof heeft Enait namelijk niet de “intentie om minachting jegens het rechterlijk college te uiten”. Dus rechters dissen mag nu gewoon. Hoe dan ook. Enait kan zich nu weer geheel gaan richten op het voeren van zijn praktijk. In het geval van Enait betekent dat: cliënten een poot uitdraaien. Meneer rekent een uurtarief van liefst 500 europese roepi. Moehahaha. Weet dan dat een dergelijk tarief gelijk is aan wat de gemiddelde partner rekent op de Amsterdamse Zuidas.

Reaguursels

Inloggen

de islam regeert

harob | 13-12-09 | 21:27

IndoFortuyn | 13-12-09 | 01:12
+1

funkyd | 13-12-09 | 18:48

boeie, Erik Engerd is weer op tv. Als je zo'n figuur ziet, weet je dat je op Geert Wilders moet stemmen, want Geert moet de absolute meerderheid krijgen om dit soort griezels te deporteren naar z'n thuisland.

IndoFortuyn | 13-12-09 | 01:12

Ik vind de houding van Jeroen Pauw offensief en laf. Laf? Ja, hij huilt mee met de wolven in het bos. En het aller-allerlafst is natuurlijk die mevrouw aan tafel van het pluchetuig uit Den Haag.

Haar besmuikte lachen sneed me door de ziel; ik wist niet dat een lid van de pluchezitters mijn nog kon teleurstellen, maar het kon. Wat een ontstellende lafaard is die vrouw. Ik heb dit nog nooit gezegd en ik vind het nu van toepassing: ik zou nog geen sigaret op haar uittrappen. Deze lafhartige capitulanten weten niet meer voor wie ze moeten buigen: buigen voor de islam, of buigen om hun zetel te behouden. Dieper buigen kan niet, de voeten die trachten de pluchezitters naar beneden te trappen raken hen niet meer.

Rest In Privacy | 12-12-09 | 23:33

Echt een aanwinst voor de multiculturele samenleving is deze meneer. Kunnen we nog wat van verwachten wanneer hij zelf rechter is.

baskerville | 12-12-09 | 21:51

en maar zeggen in de politiek het zijn er maar een paar van die klojo's-
wel domme hollanders die het niet willen zien en horen het zijn er al -
vele duizenden van die geloofs idioten,mensen wordt toch is wakker.

sharlie | 12-12-09 | 11:41

Youssef wordt 2x weggejorst, maar niet opgerot? Hmm, maakt GeenStijl nu ook al knievallen naar moslims? :P

ZeroTolerance78 | 12-12-09 | 11:32

wat een gangsterkop

sharlie | 12-12-09 | 11:30

-weggejorist-

Youssef | 12-12-09 | 02:12

Alleen in die e-mail naar enait staat echt iets doms:
'Probeer u onzekerheid opzij te schuiven, en leer Nederlands': uw
Wel echt raar Enait 100 euro meer vraagt dan Spong.

Hondenmoller | 12-12-09 | 02:10

@Youssef
Hallo eencellige.GS is niet bedoeld voor geit en kamelenneuqende zandhappertjes.Ga nu maar gauw je moeders snor blussen.

maagwand | 12-12-09 | 01:56

-weggejorist-

Youssef | 12-12-09 | 01:51

Maar wel opstaan voor Pauw en Witteman tijdens de break. Deze gast heeft een ruggegraat als een aal. Hier kun je de oorlog niet mee winnen, wat een minkukel zeg! Grote bek over niet opstaan voor rechters, wat doet meneer: wel opstaan voor Pauw en Witteman en het pand verlaten...

Zeaumaar iemand | 12-12-09 | 01:42

Ben benieuwd wie er achter die baard schuil gaat? Is het dan toch Wendy van Dijk? Neemt ze een nieuw programma op om aandacht te geven aan mensen met persoonlijkheidsstoornissen? Of is die gast echt gek?

Zeaumaar iemand | 12-12-09 | 01:34

Gewéldige noten. Wat een vent die Enait. Een wandelend stuk karikatuur met krulstaart. De bakfietsimam is er niets bij.

widtvoet ® | 12-12-09 | 01:29

Meneer de advocaat met hoofddeksel liep boos weg, tijdens de zapservice, laf hoor. Ach dat was aan dat sjaggie hoofd al te zien, een griezel, het was puur wachten tot ie zou opstappen maar hij kwam niet terug, jammer, heeeren heeeren dat was toch een leuk Karel vd Graaf momentje geweest.
Koren op de molen van blondie zulke figuren.

Mindy | 12-12-09 | 01:25

Hee waar blijft de update over de fittie met Jeroen Pauw? Wil ik nog wel es terugzien!

Technix | 12-12-09 | 01:07

Inderdaad het tv-moment van het jaar, zoals eerder gezegd. Zou me niks verbazen als de dialogen woordelijk nagespeeld gaan worden op met alcohol doordenkte studentenavonden.. en met recht!!!

Lou_de_Palingboer | 12-12-09 | 00:58

@ Bukoswski | 12-12-09 | 00:07
Kan best zijn, maar om 't hem op live televisie horen zeggen was best grappig.

el mero mero | 12-12-09 | 00:39

Spijker op zijn kop, namensmijnhond. Waar deze parvenu ook een platform vindt om zijn valse verongelijktheid te etaleren, nooit zal hij meer worden dan verstrooiing.

Lou_de_Palingboer | 12-12-09 | 00:36

@Lou
Daar heb je gelijk in. Als die malloot voor TV komt pak je nog snel even wat te drinken en te happen.

namensmijnhond | 12-12-09 | 00:28

Enait beargumenteerde zijn niet-opstaan voor de rechterlijke macht met een socialistische gemeenplaats (wij zijn allen gelijk). Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een groot aantal bezoekers van GS dit standpunt omarmt, wetende, of althans ervan overtuigd zijnde, dat de rechterlijke macht in NL een linksche schertsvertoning is. Dit fascineert me nog meer dan zijn psychopatengedrag waar we nu met zijn allen ons heerlijk om verkneukelen.

Lou_de_Palingboer | 12-12-09 | 00:24

Youssef | 12-12-09 | 00:15
verder dan die babykop kom je niet, vrind

Bukoswski | 12-12-09 | 00:20

@Youssef
Wat jij "meester" noemt ,noemen wij autist.Onder welke steen kom jij trouwens vandaan gekropen?

maagwand | 12-12-09 | 00:20

@2009 | 12-12-09 | 00:10
Hij heeft zichzelf zeker geen dienst bewezen, maar wel
zijn 'ware' aard laten zien. En dat is alleen maar goed.

ach, jij.. | 12-12-09 | 00:20

Ach, Onze Moslim Drama Queen Ali is boos bij P&W weggelopen omdat Pauw hem wat te strak aanpakte. Pauw vond hem een provocateur en au... dat was tegen het zere been van Ali. Toen onze Drama Queen het over zijn Mohammed 'sallallahu alaihi wa sallam' had en Pauw vroeg wat? Over wie gaat het was onze Ali ook beledigd. Dat Pauw niet wist wie de uitvinder was van de Islam. De baas van 2 miljard Islamiten. Een schande. Maar de zitadvocaat had voor dit programma toch te weinig zitvlees. De rest was overigens ook niet aan hem besteed. Dat ging over drugs and rock and roll en ja daar heeft Ali niets mee. Afgaande op zijn uiterlijk heeft ie meer mijn azijncomazuipen.

namensmijnhond | 12-12-09 | 00:17

Ik ben het met 2009 eens dat die gek op zijn minst een forse persoonlijkheidsstoornis heeft.Dit soort gekken is minder ongevarlijk als ze lijken.Hitler,Stalin ,Mao vergelijkbare narcistische en paranoide gekken.

maagwand | 12-12-09 | 00:16

-weggejorist-

Youssef | 12-12-09 | 00:15

ach, jij.. | 12-12-09 | 00:01
Hij is niet het type dat 't met bommen zal doen, denk ik, maar dat ie zelf een 'bom' is, laat 't duidelijk zijn. Laat je je wel kennen toch door zo weg te lopen? Sjongejonge.

2009 | 12-12-09 | 00:10

deze man is de grootste stemmenmagneet die Geert Wilders ooit kan krijgen. Geweldige man, die mijn mening over de geestesgesteldheid van juristen volledig bevestigt.

jan-lul-de-behanger | 12-12-09 | 00:08

el mero mero | 11-12-09 | 23:40
welkom to the real world, zijn er zoveel, ook van de linksche kant

Bukoswski | 12-12-09 | 00:07

Enait tast de grenzen van de wet af, niet voor persoonlijke religieuze vrijheid en invulling daarvan (is slechts een excuus/drogreden), maar om zichzelf te onderscheiden van anderen (zichzelf uniek maken, weer narcisme). Voor hem zal niets erger zijn dan tussen het gewone volk te leven. Hij voelt zich superieur, ook tov andere moslims trouwens en moet dat keer op keer laten gelden, zoals wij zien. Hij is echt een klassiek voorbeeld van iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

2009 | 12-12-09 | 00:06

iemand dat filmpje van die schapenpoepert op joetjoep gezet?

Bukoswski | 12-12-09 | 00:05

@2009 | 11-12-09 | 23:56
Ik zat nog te wachten op het moment dat Enait terug
de studio in zou komen om zichzelf op te blazen.

ach, jij.. | 12-12-09 | 00:01

@Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:57
Probeerde misschien iets te goed 'begrijpend' te lezen.
Zal de ironie-sensor weer aanzetten.

ach, jij.. | 11-12-09 | 23:59

Staat uw ironie-sensor uit, ach jij?

Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:57

Enait is gewoon een narcist, misschien wel een sociopaat, (maar geen moordende). Zoals Pauw al zei, zoekt Enait continu de provocatie op en kan helemaal niet tegen een weerwoord, autoritaire man dus, snel gekrenkt etc. arrogant, wringt zichzelf in de slachtoffer positie, heeft lak aan gezag, wil boven wet staan en is hem gelukt (zie artikel), egocentrisch etc(narcisme). Heeft niet zoveel met Islam an sich te maken (alhoewel sommige stromingen narcisme voeden), maar veel met z'n eigen persoonlijkheid (stoornis).

2009 | 11-12-09 | 23:56

@maagwand | 11-12-09 | 23:49
Nee hoor niet nodig, maar bedankt voor het aanbod.

@Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:47
Prachtige volzinnen!?
Hij denkt dat ie prachtige volzinnen spreekt,
maar het komt totaal niet over.
Hij lult zichzelf aardig vast, keer op keer..
Enait dus

ach, jij.. | 11-12-09 | 23:51

@ach, jij..
Cursus begrijpend lezen?
Jeroen Pauw past helemaal in het profiel van de linksche gutmensch.En met de slang bedoel ik natuurlijk die Enait.

maagwand | 11-12-09 | 23:49

Ik denk dat P&W donders goed wisten dat deze sociale autist voor spektakel zou zorgen (verstopt in prachtige volzinnen). Neemt niet weg dat ik zoiets had van: 'Go, Jeroen, go!'

Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:47

@ mero 23.40 : ikdenk dat Jeroen dat zei om de geloofwaardigheid / integriteit van Faizel te test-casen..
Is hem trouwens aardig gelukt: Het Serpent heeft zichzelf vergiftigd

FredFlinstone | 11-12-09 | 23:45

@el mero mero
Weet Geert dit ook al?

maagwand | 11-12-09 | 23:45

Welke idioot nodigt deze primaat dat toch uit.
Voor mij is de maat nu echt vol, PVV ik doe mee.
Sorry Marieanne maar ik wordt gedwongen door mensen die veel te goed weten wat goed voor mij is, en dat is stil zitten en pootjes geven.

Yokotsuno | 11-12-09 | 23:44

@maagwand | 11-12-09 | 23:39
Met andere woorden, waar heb je het over
en welke slang wordt er aan de borst gedrukt

ach, jij.. | 11-12-09 | 23:44

Iemand die niet gelooft in
de multiculti samenleving als
linksmenschg te betittelen.

ach, jij.. | 11-12-09 | 23:43

Ik ben geschokt... Jeroen Pauw gelooft niet in de multiculturele samenleving.

el mero mero | 11-12-09 | 23:40

Die idioot heeft zich volledig voor schut gezet bij de linksche gutmenschen-TV.Gaan de ogen nu eindelijk open? Zien ze nu werkelijk welke slang ze aan de borst drukken.Dit interview is echt rijp voor tv-moment van het jaar.

maagwand | 11-12-09 | 23:39

+ eksit Faizel: toedeliedokie..

FredFlinstone | 11-12-09 | 23:38

.. en opgestapt. Zwaktebod van deze loser van de onderste plank.

Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:37

Nou hij gaf wel gas vanavond. Wat had die gozer op?

Dokter Labia | 11-12-09 | 23:37

Enait heeft zichzelf weggejorrist.. hmmz

ach, jij.. | 11-12-09 | 23:37

Gaat weer lekker inderdaad.. elite-racisten... mag ik het zeggen?

LOL

Lou_de_Palingboer | 11-12-09 | 23:34

Nu te zien bij Circus P+W, Enait el gaytennoiq samen met Zjakkelien Kriemer.

maagwand | 11-12-09 | 23:17

-weggejorist-

King_Ali | 11-12-09 | 22:53

Hoop engergie en geld, ik kan best wel bedenken waarom men de Sharia wenst.
Maar dat is gemakzucht.

Zo jammer! | 11-12-09 | 22:50

Voor 500 euro, geef ik hem duiklessen. Ach nee, ik doe het voor niets.

fritsspits | 11-12-09 | 22:26

Zal wel iets met het Nederlandse knuffelbeleid te maken hebben...

Ik vraag me af of deze vrijspraak wel zo handig is voor de klanten van dit heerschap. De rechters willen nogal eens een eigen wil hebben als ze zich beledigd voelen..... niet dat ik dat erg vind voor zijn klanten (soort zoekt soort of zo iets..)

camoflage | 11-12-09 | 22:20

Roepen dat je kantoor een advocatenkantoor (meervoud) is terwijl je de enige advocaat bent die er werkt (eenpitter) is een vorm van oplichting:
www.advocatie.nl/page?1,3676

Confusion | 11-12-09 | 22:13

Kromspraak in de rechtzaal!

GSpot | 11-12-09 | 22:10

dat deze turk niet opstaat voor de rechter kan natuurlijk geen invloed hebben op de uitspraak. los daarvan verdient hij natuurlijk een kopvoddentax en een fijn jaartje op 2 vierkante meter.

koenk | 11-12-09 | 21:56

@bottehond
ok, toch +1 voor jou voor mooi woordgebruik (ik kende het woord hallucinant nog niet ^^)

De Epibrator | 11-12-09 | 21:35

het beest is los!!!, fuck it

foxmean | 11-12-09 | 21:28

Dit houdt dus in dat wanneer je in god gelooft je geen respect hoeft te betonen voor rechters. Zal de man andere aardse wetten wel respecteren, ook als die tegen de regels uit zijn sprookjesboek ingaan?

WildPlassert | 11-12-09 | 21:11

Laat voortaan alle advocaten hetzelfde gedrag vertonen. Kijken hoelang het duurt voordat de rechtszaak opnieuw tegen die mafkees begint.

geraard | 11-12-09 | 20:34

Hij moet via de beveiliging naar binnen..
Wat nou als de beveiliging voet bij stuk houd en zegt meneer uw hoofddeksel moet af anders komt u het gebouw niet in, zo zijn de regels...?!

moet hij die niet dan gewoon accepteren?

public puppet | 11-12-09 | 20:29

azoturie | 11-12-09 | 20:10

Ik meen serieus wat ik daar schreef, azoturie.

bottehond | 11-12-09 | 20:28

De Epibrator | 11-12-09 | 20:09

Hij is mijn held niet, maar ik restecpeer tegenstanders a priori.
Bovendien heeft hij een uitdrukkingsvaardigheid die ik hallucinant vind in haar barokke karakter.

bottehond | 11-12-09 | 20:27

goedverdoeme, wat een ontzettend K*Tland is dit aan het worden zeg. Goed zo mensen nog veel meer links stemmen, gaat echt steeds beter zo.....

ley007 | 11-12-09 | 20:16

"hoofdprijs won in een PvdA-essaywedstrijd". lol. De PvdA-elite steunt hem.

juriste | 11-12-09 | 20:12

@bottehond | 11-12-09 | 19:43
--
Ik voel mijin hoge mate gesterkt door uw bijval, oh grote botte...

azoturie | 11-12-09 | 20:10

@bottehond
ok -1 voor jou :P
waarom is die man dan eigenlijk jouw absolute idool en held eigenlijk?

De Epibrator | 11-12-09 | 20:09

@ epibrator gecombineerd met zeer hard praten en gesticuleren men dient op zelfde manier af te dingen en met grootse stemverheffing minder dan een kwart te bieden het is een spel wat niet zo moeilijk is (ervaring van 8 dagen egypte) alleen die ukkies bij de pyramides lieten me erin lopen hoe uitgekookt!

lidlbier | 11-12-09 | 20:09

De Epibrator | 11-12-09 | 19:56

-1 voor mij dan, ik val de man niet af.
Dat hij aanhanger is van een sekte die ik beschouw als vijandig aan alles waar onze beschaving voor staat wil nog niet zeggen dat ik 's mans keuze niet kan respecteren.

bottehond | 11-12-09 | 20:03

De enige goeie islamiet is een indiaan.

Wie een oor heeft...

Berserker Nr. 1 | 11-12-09 | 20:02

laat hem die 500 eu per uur eens steken in een beeetje site zeg ... wat een geneuzel, we leven toch niet meer in 1998?!

KLF | 11-12-09 | 20:02

-weggejorist-

geert132 | 11-12-09 | 19:58

Hij is gewoon gewend aan de markt technieken die ze daar vooral in het midden oosten veel hanteren; buitensporig veel vragen zodat je na onderhandeling uitkomt op de prijs die je er voor had willen hebben

en het is me niet helemaal duidelijk wie nou werkelijk die brief heeft geschreven, maar het is een gevalletje intelligent praten, maar grove fouten erin :P
ik veroordeel het verder niet, want +1 voor iedereen die Enait afvalt

De Epibrator | 11-12-09 | 19:56

azoturie | 11-12-09 | 19:38

Wishfull thinking volgens de klassieke Marxistische leerstellingen en methodiek.

bottehond | 11-12-09 | 19:43

Nee dan beter 20 eypo per uur he van Pruisen? Bruto.

R. Pankaurowasmetomo | 11-12-09 | 19:42

@Schoorsteenveger | 11-12-09 | 17:40
--
Dat de ' oude' Islam uitermate kwetsbaar is, zeker in Noordwest Europa, lijkt mij evident. Nergens (zie de Pakistani in Engeland) vinden wij grotere angsthazen, die zich als aan in een laatste strohalm aan de cultuur van het oude vaderland vastklampen. Dat kan zeker ook nog wel één of twee generaties duren, zie de Italianen en de Ieren in de VS. Dat jonge moslima's zich in rapido tempo door opleidingen hen werken, is redelijk hoopgevend, maar bepaald nog niet zalig makend (sic). De kopsjaaltjes zijn op de lagere opleidingsvormen vooralsnog behoorlijk oververtegenwoordigd en er zijn maar weinig w e r k e l i j k hoogopgeleide (wat een verschrikkelijk ontwaarde term is dat!) dames van Turkse, Irakese of Maghrebiaanse afkomst te vinden. Ik ben -zoals uit mijn voorgaand pessimisme mag blijken- sceptischer. De vermeend 'sterkere' positie van vrouwen in Iran en Turkije -voorzover die geen Westers wensdenken is- wordt in ieder geval in de laatste paar jaren sterk ondermijnd.

azoturie | 11-12-09 | 19:38

(Zelf)islamisering bestaat volgens Pechtold niet.

bottehond | 11-12-09 | 19:37

VOSSENJACHT! Ergens in al die pagina's over Enait die ik gelezen heb wordt het verwijt van een "vossenacht" gemaakt. En zou het misschien niet eens leuk zijn om te weten wat een vossenjacht dan wel is? Natuurlijk is dat leuk om te weten, het wordt door eind lagere-school / begin middelbare-school leeftijd kinderen gespeeld. De leraren of leiders van de sportclub gaan zich verkleden en lopen door de stad. De kinderen zoek dan binnen een afgesproken gebied naar hun vossen. Elk jaar kont het meerdere keren voor dat als er wee een vossenjacht wordt gehouden dat kinderen mij blij schreeuwend en joelen omringen en mij dan vragen of ik de vos ben! Uiteraard zeg ik dan altijd ja en zet een streepje of kruisje of vinkje in een willekeurig vakje. Dat zal ze leren!

vanhetgoor | 11-12-09 | 19:06

Wat een platgeslagen smoelwerk. Overigens betekende ENAIT in het arabisch "hij naait" (u). Als de linkse media dit niet onder de pet kunnen houden voorspel ik twee extra zetels voor de PVV dit weekend.

funkyd | 11-12-09 | 18:57

zie de beroepzaken al voor me (ja ik stond niet op dusss......)
gewoon mentalnote maken over integratiebereidwilligheid en afhandelen volgens jurispredentie waarbij bij bepaalde (cultuurgerichte) zaken de mentalnote meegerekend word. dat wil die toch ? (als je een statement maakt, mag die in de besluitvorming meegenomen worden) iets met recidive.

lidlbier | 11-12-09 | 18:48

Ik word moslim. Dan heb ik rechten in Nederland en kom overal mee weg.

Gefundenes Fressen | 11-12-09 | 18:46

Met dit oordeel laat NLD zien waar de rechtstaat voor staat. De ultieme rechtstaat behoort zichzelf volledig ten gronde richten als het erop aankomt. Wat er daarna voor rechtsvorm komt is minder relevant.

Intussen blijft de elite zich maar verbazen over het gebrek aan respect voor overheids dienaren. Geschokt zijn ze vaak.

Jokkebrok | 11-12-09 | 18:36

en precedentwerking?
het voor lul uitmaken van een rechter zal je zaak nooit helpen of dit nou legaal is of niet who cares.

lidlbier | 11-12-09 | 18:25

Dat geloof kan (maar vooral, mag) in Nederland ook echt voor alles als excuus gebruikt worden Jesus C. Dit K*T excuus heeft ie echt volledig uit z'n vieze duim gezogen. Wat ben je dan een walgelijke loser als je dit soort gasten gelijk geeft.
En dan vragen sommige mensen zich nog af waarom het hier z'n puinhoop aan het worden is.

ley007 | 11-12-09 | 18:22

beetje heisa hier programmatje daar rechtzaakje zus commissietje zo.
fantast of zakenman?

lidlbier | 11-12-09 | 18:22

..... Islamisering

Prof. Enskedeee | 11-12-09 | 18:19

en toch als ie dankzij deze vreemde gedragingen een betalende klantenkring heeft opgebouwd........

lidlbier | 11-12-09 | 18:18

Potverdriedubbeltjes

braakland | 11-12-09 | 17:59

koen_c_s | 11-12-09 | 17:29
Kan nog een leuke discussie worden. Zoals die vetklep het nu uitlegt heeft zijn weigering eigenlijk niks te maken met een bevoorrechte positie van religieus geïnspireerden, maar met een fundamenteel recht van eenieder om 'op eigen manier' respect te betonen. Ik denk dat hij zich hier in zijn overmoed een beetje heeft vergaloppeerd.
Als elk individu het grondrecht heeft om 'op eigen manier' respect te tonen en naar de rechter te lopen als dat grondrecht niet door ieder ander wordt gehonoreerd, dan gaat de multiculturele samenleving er toch echt geheel anders uitzien.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 17:40

Mocht ik ooit voor de rechter komen te staan, dan zal ik evenmin opstaan, sterker nog, mijn eigen geloofsopvattingen bepalen dat ik niet mag liegen, dus ik zal de edelachtbare voortdurend voor klootzak en schurftige hond uitmaken, verwijzend naar het recht dat ze Enait hebben geschonken.
Mocht ik daar op aangesproken worden, dan sleur ik die rechter voor de rechter wegens discriminatie.

koen_c_s | 11-12-09 | 17:29

Ach...
www.parool.nl/parool/nl/266/RELIGIE-EN...
'Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''.(..)
Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.'
Dat is plots iets heel anders dat wat die vetklep eerder beweerde. Hij vond dat hij niet op hoefde te staan voor een rechter omdat zijn geloof hem voorschreef alle mensen als gelijk te zien. Rechters verdienden volgens hem niet méér respect dan anderen. Als 'op je eigen manier respect betonen' kan worden uitgelegd als 'geen respect betonen' of 'niet méér respect betonen dan betoond wordt jegens ieder ander mens', dan is dat geweldig nieuws. Kunnen we zó verleggen naar gelovigen en geloofssystemen. Iedereen evenveel respect, gelovigen en niet-gelovigen. Bravo. Een dijkdoorbraak!

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 17:23

Deze meneer heeft geen zelfrespect, evenals die rechters. Past goed bij elkaar.

PG4161 | 11-12-09 | 17:22

IK ben het GVD spoeg en spoeg zat,als ik in het buitenland verblijf pas ik me gewoon netjes aan.
Maar dat marokaanse tuig dat het verdomt om zich aan te passen gaat maar door en door.
Nu weet ik het zeker ik wordt een rechts extremist.
Alle moslim lutsers die zich niet aanpassen optieven uit mijn Nederland.

Jaapioooo | 11-12-09 | 17:13

Ik ben blij met de uitspraak. De afgelopen weken hebben we in de diverse media een bizar hoog aantal pro-moslim reacties kunnen waarnemen. We zijn bijna aan de piek der absurditeit. De daling gaat ingezet worden onder leiding van Geert.

Jeaup | 11-12-09 | 17:06

widtvoet ® | 11-12-09 | 17:03
"In die zin ben ik eigenlijk best blij met zo'n Enait."
Mee eens. Nog zo'n paar 'slimme' moslims en het wordt onvermijdelijk om die discussie aan te gaan.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 17:06

Jan Peter Bakellende | 11-12-09 | 16:37
Ben het volstrekt niet met je eens. Hier wordt een precedent geschapen dat nog een staartje gaat krijgen. Als je je beroept op je geloof, dan kun je geen slechte intenties hebben, zo is geoordeeld. Daar kun je gaten in schieten, en dat zal ook gaan gebeuren.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 17:03

@Schoorsteenveger 16:33

Rechters treden al niet in de beoordeling van onze Grondwet laat staan in die van echt Heilige Boeken. (Toch wordt er van advokaten verlangd trouw te zweren op Gw en majesteit, het liefst door het publiekelijk aanroepen van God of Allah.)

Dat er in dit 0031 meer mogelijk is wanneer je je op de manmade letterkots van een of ander Heilig Figuur of Verhevene beroept is uiteraard krankzinnig. Maar geenszins van vandaag of gisteren. Religie klaimt al eeuwen haar uitzonderingspositie. Hoogste tijd om daar verandering in te brengen. In die zin ben ik eigenlijk best blij met zo'n Enait.

widtvoet ® | 11-12-09 | 17:03

Al had ie de intentie om het hof te minachten wel, who cares? Er zijn genoeg rechters zó fout dat minachting van de zittende magistratuur inmiddels wel op zijn plaats is. Verder zijn het gewoon ambtenaren die hun werk moeten doen. Net als een ambtenaar die de vuilnis ophaalt.

R. Pankaurowasmetomo | 11-12-09 | 16:57

azoturie | 11-12-09 | 16:20
Ik ben wat dat betreft niet zo pessimistisch. Integendeel. De Islam is uitermate kwetsbaar. Het evennwicht binnen de Islam gaat veel eerder aan diggelen dan het schijnbaar wankele evenwicht binnen de westerse samenleving. Met name de positie van de vrouw is de achilleshiel der Islam. Hier in het westen heeft de islam nauwelijks controle op de snelheid waarmee jonge moslima's zich door opleidingen heenwerken. Die zijn binnen de kortste keren economisch onafhankelijk en hebben dan een sterkere positie dan hun broertjes en vriendjes die zonder diploma op hun scootertjes rondcrossen. Dat gaat ontwrichtend werken, want het systeem heeft daar geen passend antwoord op. De macht van de Islam als sociaal systeem valt of staat met het klein houden van de vrouw, en de technieken daartoe zijn oud en versleten.
De brave moslima's, het type onlangs bekeerde boerkini-dragende gleuven zijn zowat de laatste pionnen die de fundamentalistische imams naar voren kunnen schuiven. De vrijgevochten moslima's zijn de nekslag voor het systeem.
Dat zie je zelfs in Iran. Het zijn de vrouwen die het op durven nemen tegen het regime, véél meer dan de mannen.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 16:45

Kan wel zijn dat er mensen zijn die het niet eens zijn met deze uitspraak, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een slimme jongen is. Maanden geleden riep hij al dat ze maar doen, dat hij uiteindelijk bij het hoogste gerechtsorgaan zn gelijk wel halen. Hij wist dus heel goed waar hij het over had. Nu, ver voordat het hoogste gerechtsorgaan bereikt is, hebben de heren zich bezonnen en ingezien dat uiteindelijk het recht in zijn voordeel zou gaan spreken. Dus beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Jan Peter Bakellende | 11-12-09 | 16:37

Zooo, daar veeg je eens even goed de schoorsteen mee aan!!!

AchMetDeBalzak | 11-12-09 | 16:36

widtvoet ® | 11-12-09 | 16:15
Wat ik ernstiger vind, is dat impliciet reiligieus geïnspireerde intenties als a priori 'goed' worden bestempeld. Dit betekent absolute immuniteit van een religieuze moraal, dus onderschikking van ons rechtssysteem aan die moraal.
Dat is exact de lijn die onze gevierde bruggenbouwer Tariq Ramadan trekt. Die zegt letterlijk dat voor elke moslim geldt dat hij zich braaf moet houden aan plaatselijke wetgeving VOOR ZOVER deze niet in conflict is met het geloof. Bij elk conflict prevaleert dus het geloof. Het is ONMOGELIJK dat een gelovige zich schikt naar plaatselijke wetgeving wanneer die gelovige vindt of wijsgemaakt wordt dat die wetgeving in conflict is met het eigen geloof.
Met andere woorden, Enait draagt dezelfde moraal uit als Ramadan, die op zijn beurt dezelfde moraal uitdraagt als de Salafisten: de eigen Sharia gaat vóóraf aan welke wetgeving dan ook. Nederland wordt beschouwd als Land of Islam, en de wetgeving waar wij zo trots op zijn, de wetgeving die naar ons idee een multiculturele samenleving met moeite overeind houdt, wordt door Enait en de zijnen 'getolereerd'. Zij leven reeds in een Land of Islam.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 16:33

Kanker die lul toch het land uit

Hansvo286 | 11-12-09 | 16:25

@Schoorsteenveger | 11-12-09 | 15:49
--
Waarom ben ik nu toch bang dat voor autochtone Nederlanders het lijntje aanzienlijk minder elastisch zal blijken te zijn dan dat het is voor allochtone 'medelanders'?

azoturie | 11-12-09 | 16:20

Allemaal schuld van de islamisering die we gewoon, zonder al te veel ophef, toelaten. We laten het zelf allemaal gebeuren.
Onze rechters vinden het goed wanneer we, eh, sorry, alleen haatbaarden, ze zonder respect behandelen. Had al geen hoge pet van ze op...

AchMetDeBalzak | 11-12-09 | 16:18

Schande!

Dr. Ph. | 11-12-09 | 16:16

Iemand die het Hof van Discipline er toe kan bewegen om een op redelijk gezond verstand gebaseerde uitspraak van de Raad van Discipline te vernietigen, lijkt mij een uurtarief van vijfhonderd Euro meer dan waard. De volgende keer dat ik weiger om het handje van een Verdonk-achtige te pompen zal ik de heer Enait gaarne inhuren. Het is nu maar te hopen dat er ook nog een paar rechters met gezond verstand te vinden zijn, die ter plaatse bepalen dat er in HUN rechtszaal andere normen gelden dan de heer Enait zich meent te mogen aanmeten - of die normen nu kunnen worden herleid naar 's mans ietwat merkwaardig opvatting over zijn geloof of niet.

azoturie | 11-12-09 | 16:16

@Schoorsteenveger 15:45

Zover ik de beslissing van het Hof goed begrepen heb kan in principe eenieder obv. een zelfaangemeten religieuze status de hand lichten met tot hiervoor uniforme al dan niet geschreven regels mbt. de omgang binnen de rechtzaal. Daar waar het het petje van dit varken betreft wordt er wel gerept over "naar huidige Nederlandse maatschappelijke opvattingen als aanvaardbaar aangemerkte kleding met een religieuze achtergrond" maar waar het gaat over zijn zittenblijven lijkt de ruimte (veel) groter. Inzet blijft dat eea. religieus geinspireerd moet zijn (Welk een neuqing gotspe! Levensbeschouwelijke opvattingen en uitingen worden hier mi. zwaar ten onrechte als minderwaardig tov. religieueze beoordeeld.) maar sluit enige desnoods flink afwijkende invulling ("eigen exegese") daarvan expliciet binnen.

widtvoet ® | 11-12-09 | 16:15

bijdeweg: hij verdient waarschijnlijk wel meer dan alle zielige reaguurders hier die hem uitmaken voor loser.
Margana | 11-12-09 | 15:16

En weet je wat het leuke is, dat graait hij weg bij zijn cliënten, “De fellow moslim”.
"You clever bastard!", zou Eddy Hitler roepen.

Colle Tout | 11-12-09 | 16:11

disclaimer | 11-12-09 | 15:46
Terugtreiteren dus. Kijken tot hoever je kunt gaan totdat het lijntje breekt.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 15:49

Moslims geloven niet. Moslims treiteren. Als er een woord is dat het gedrag waarmee ze keer op keer in het nieuws komen kunnen samenvatten, dan is het dat: treiteren. Bloed onder de nagels vandaan halen. Zonder enig echt doel. Gewoon omdat het kan.

Ik heb overigens geen problemen met de moslims zoals ik ook geen problemen heb met de Mount Everest: dat ding staat daar, fact of live, niks aan te doen. Waar ik me kapot aan erger is aan zogenaamde Nederlanders die dit allemaal laten gebeuren.

disclaimer | 11-12-09 | 15:46

widtvoet ® | 11-12-09 | 15:32
Het draait allemaal om de vraag of en hoe bepaald kan worden wat de 'intentie' van iemand is wanneer hij weigert om op te staan en of die 'intentie' er werkelijk toe doet. Ik vrees dat de motivering van het Hof ernstig bepaald wordt door de omstandigheid dat die vetklep zich op Allah beroept. Als het Hof werkelijk meent, en ik vrees dat dit het geval is, dat een beroep op de Islam als geloof voldoende is om een intentie te motiveren, dan zitten we diep in de problemen. Want dan moeten we concluderen dat het Hof a priori een intentie die ingegeven wordt door Allah als 'goed' bestempelt en verder geen vragen meer heeft, dat de Islam als motivator van intenties a priori 'goede' intenties bewerkstelligt en onmogelijk 'slechte' intenties op kan roepen. Het verschil tussen goed en kwaad zoals het Hof dat innvult wordt daarmee expliciet ondergeschikt gemaakt aan het verschil tussen goed en kwaad zoals een willekeurige zich voor moslim uitgevende vetklep dat invult.
Elke advocaat kan volgens mij nu weigeren om op te staan als hij maar mededeelt dat dit handelen niet gemotiveerd wordt door enigerlei vorm van minachting. Sterker nog, elk gedrag dat voorkomt uit een 'diepe geloofsovertuiging' moet naar mijn idee direct gecopiëerd kunnen worden door niet-gelovigen of andersgelovigen. En laten we dan maar elke keer tot in detail uit gaan vlooien waarom in het ene geval een a priori wordt gehanteerd en in het andere geval dat a priori niet zou hoeven gelden.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 15:45

Deze man is koning in slachtoffer spelen. de rollen omdraaien.
Zoals dat handen weigeren bij zijn sollicitatie:
.
"Dit is moslimpje pesten. De gemeente wil kennelijk aftasten hoe ver zij kan gaan."
.
Nee dus! Mijnheer Enait is aan het kijken hoe ver hij kan gaan, dat is wat hij altijd doet.

nenny | 11-12-09 | 15:33

@Schoorsteenveger 15:06

Mijn idee. Heb voor een dergelijke aktie best iemand op het oog maar of hij bereid is die knuppel daadwerkelijk in het hoenderhok te gooien... het kan 'm een hoop ellende opleveren. Zal 'm eens polsen.

widtvoet ® | 11-12-09 | 15:32

Na ja, dat inkomen? Ach een advocaat vraagt nou eenmaal erg veel. Wat erger is: wie vraagt deze man om raad? Meneer is toch echt achterlijk?

grote haas | 11-12-09 | 15:30

@ Margana | 11-12-09 | 15:16
dat valt te hopen. dan heeft de belastingdienst ook nog wat aan hem en draagt-ie tenminste flink bij aan het onderhoud van z'n landgenoten, die *kuch* wat minder ambitie tonen.

baba4oog | 11-12-09 | 15:27

@Fijnstoffer 15:10

Van de Boven Ons Gestelden hebben we (voorlopig) weinig te verwachten idd. Sommigen willen bepaalde zaken eenvoudigweg niet zien, anderen zúllen ze daadwerkelijk niet zien maar het leeuwendeel heeft zich mi. allang aangesloten bij de Nieuwe Bezetter. Wellicht veelal vanuit de naieve overtuiging dat kollaborateurs tzt. gespaard zullen blijven.

En over die waslijst... tja, hij is verre van limitatief. Heeft daartoe ook niet in de verste verte de pretentie. Tis wel een lijstje dat zaken opsomt die in principe stuk voor stuk meer dan ruim geschraagd (kunnen) worden door tal van "incidentele" nieuwsfeitjes.

widtvoet ® | 11-12-09 | 15:26

Als er iemand een gezwel is in de samenleving zoals ik die graag zie is deze man het.
En het rookgordijn wat deze man met zijn belachelijke vocabulaire denkt op te trekken is zo triest en bizar dat het gewoon enorm grappig is. Vooral omdat hij zichzelf op die momenten bloedserieus neemt en denkt anderen te overbluffen. Het is aandoenlijk. Wat een varken.

nenny | 11-12-09 | 15:24

@ Margana | 11-12-09 | 15:15
Behalve dan dat Enait wel hier is, maar Wilders niet in Suriname.

@ Margana | 11-12-09 | 15:16
Heeft Enait überhaupt één serieuze klant? Het zou me ernstig verbazen.

Ivoren Toren | 11-12-09 | 15:24

bijdeweg: hij verdient waarschijnlijk wel meer dan alle zielige reaguurders hier die hem uitmaken voor loser.

Margana | 11-12-09 | 15:16

Enait is de Surinaamse Wilders... niets meer niets minder.

Margana | 11-12-09 | 15:15

ja mooie email.
Ronduit belachelijk dat dit is beslist!
Die wereldvreemde malloot (en alle soortgenoten) hebben zich te houden aan de regels!
Ach ja, all pigs are equal, but some are more equal than others.

0nt0pic | 11-12-09 | 15:12

Agent327 | 11-12-09 | 12:49
Ik denk dat er zelfs wel mannen opgewonden geraken van vrouwen in een boerkini.
.
Canarie | 11-12-09 | 13:12
Ik snap 't ook niet, wat een bizarre uitspraak.

2009 | 11-12-09 | 15:10

@widtvoet ® | 11-12-09 | 14:57
Een flinke waslijst vol, helemaal in lijn met de koran en hadith:
- haat
- haatzaaierij
- xenofobie
- racisme
- discriminatie
- onderdrukking
- geweld
gericht tegen alles en iedereen die niet buigt voor de wil van een dode profeet; een wil die door de onrendabelen en parasieten (imams, geestelijken, machthebbers) gebruikt wordt om hun machtsposities te handhaven.
En de meeste politici en rechters vinden het goed. Saoudi-Arabische, Indonesische, Egyptische, Somalische en Iraanse toestanden in Europa. Het varken Enait is daarvan een voorbode.

Fijnstoffer | 11-12-09 | 15:10

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:57
Zou er nu niet één 'verlicht' advocaat in Nederland kunnen opstaan en een oproep doen om voortaan allemaal dan maar te blijven zitten? We leven tenslotte allemáál in een snel veranderende wereld waarin "gebruiken en gewoontes zich wijzigen". Ik zie niet dat wanneer een ongelovige blijft zitten dit minder respectvol zou zijn dan wanneer een gelovige dat doet.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 15:06

zelfs als het horkengedrag van enait geen expliciete minachting jegens het rechterlijke college is, het is zeker een uiting van diens algemene minachting jegens de 'kufarstaat' 0031 in al haar niet-orthodox-islamitische geledingen. het rechterlijk college, als behorend tot die laatste categorie, wordt impliciet wel degelijk geminacht. het hof meent kennelijk, dat zulks niet genoeg is om enait's horkengedrag als tuchtrechtelijk verwijtbaar te kwalificeren. dat is betreurenswaardig.

baba4oog | 11-12-09 | 15:03

@Eurotokkie 13:58

Ben ik niet met u eens. Het aantal moslims in 0031 is nog (relatief) beperkt maar wast aan al was het kool evenals hun veelal krankzinnige eisen. Een snoeiharde en ongetwijfeld zeer bloedige konfrontatie is slechts een kwestie van tijd.


-Geen mannen in het zwembad.
-Geen blote tieten op het strand.
-Geen aanstootgevende reklameposters.
-Geen alkohol op tafel.
-Geen kruis op de mijter van de Sint.
-Geen ham in het kerstpakket.
-Helemaal geen kerstpakket.
-Het verbieden van toneelstukken.
-Het verbieden van kartoons.
-Het verbieden van schilderijen.
-Geen mannelijke artsen voor islamitische vrouwen.
-Geen mannelijke leraren voor islamitische vrouwen.
-Geen mannelijke taxichauffeurs voor islamitische vrouwen.
-Geen lesbo's in islamitische wijken.
-Geen heaumeaux in islamitische wijken.
-Geen kufars in islamitische wijken.
-Geen Joden in islamitisch wijken.
-Geen onderwijs over de holokaust.
-Geen onderwijs over Darwin.
-Gescheiden stemlokalen voor man en vrouw.
-Gescheiden leesuurtjes in de bibliotheek voor man en vrouw.
-Gescheiden buurthuisavonden voor man en vrouw.
-Meer moskeeen.
-Meer schotels.
-Meer doeken op straat.
-Meer hallalschappen in de supermerkat.
-Meer gebedsruimten op Universiteiten en Hogescholen.
-Weigeren op te staan voor de rechter.
-Weigeren handjes te schudden met vrouwen.
-Weigeren de taal te spreken.
-Weigeren te integreren.
-Weigeren je kinderen te korrigeren.
-Haat naar het Westen.
-Haat naar Nederland.
-Haat naar ongelovigen.
-Haat naar diversiteit.
-Haat gepredikt door de imam.
-Nederlandse vrouwen zijn hoeren.
-Nederlandse vrouwen mogen verkracht.
-Nederlandse oma's dienen beroofd.
-Nederlandse jongens zijn moslimdochters onwaardig.
-Nederlandse normen zijn er om te breken.
-Nederlandse waarden zijn er om te vernietigen.
-... ...

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:57

Pers: zelfcensuur
Politiek: zwaar onderdanig jegens de lange tenen van moslims.
Rechtelijke macht: geheel in lijn met de dhimmitudische opvattingen van D66.
Openbare instellingen: collaboreren klakkeloos met hun toekomstige meesters.
Enkel het leger is nog niet verloren, maar helaas zijn ze voortdurend uitgezonden, waardoor de bevrijding van Nederland middels een militaire coup ook niet mogelijk is.
Vergeet het maar, we zijn verloren.
De vraag is niet OF Nederland binnenkort onderstaande vlag laat wapperen, maar wanneer.
i30.tinypic.com/2wekzuq.png
Vanzelfsprekend heeft Bea haar schaapjes al op het droge.
Na het korte en dramatische koningschap van WimLex (welke getekend wordt door de val van Nederland, de genocidale massa-executies van ongelovigen, de sloop van kerken, en de vernietiging van alle beeldende kunst en niet-islamitische cultuur) zal de kroonprinses der Nederlanden, Amalia, uitgehuwelijkt worden aan de Marokkaanse kroonprins Moulay Hassan, volgens overleveringen, net als zijn gehele familie, rechtstreeks afstammeling van de profeet Mohammed.
Met deze zet is Nederland voor eens en altijd de 'zeventiende provincie' van Marokko, en onderdeel van het Eurabische kalifaat.
pax-europa.com/newsfiles/eu-islam.png
www.depers.nl/binnenland/178246/Verhag...

koen_c_s | 11-12-09 | 14:55

dyzc | 11-12-09 | 14:46
Of wij het geloven doet al niet meer ter zake. Vrijheid van godsdienst verwordt langzaam tot godsdienstimmuniteit. Het individu dat gemeenlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn daden krijgt van het Hof dispensatie als hij zich op Allah beroept. Dit is in feite Sharia.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 14:54

Volgens het Hof heeft Enait namelijk niet de “intentie om minachting jegens het rechterlijk college te uiten”. Dus rechters dissen mag nu gewoon.

Jaja.... er staat dus dat wanneer je rechters dist, dat je dan kan fluiten naar je baan, maar dat deze mijnheer (welke ik overigens een vreemde snuiter vindt) dat dus niet heeft gedaan. Hij heeft niet "gedist". Zij intenties zijn anders. En dat moet je dan maar gewoonweg geloven.

dyzc | 11-12-09 | 14:46

Hulde voor de opsteller van het mailtje. Briljant verwoord. Kon niet beter gezegd worden! + ontzettend veel

Mark2007 | 11-12-09 | 14:41

dus hij is uitstekend op de hoogte als het op zakken vullen aankomt. in die zin zeer ge-integreerd.

daytripper | 11-12-09 | 14:37

Gilles dela Tourette | 11-12-09 | 14:15
Grappig, maar dat is het hem nou net. De bewijsbaarheid van intentie gaat alleen over de strafeis, niet over de vraag of het getoonde gedrag nu toelaatbaar is of niet. In geval van moord of doodslag, staat volgens mij niet ter discussie of het nu wel of niet goed is om iemand dood te meppen. Dat gedrag keuren we af, strafmaat hangt van allerlei zaken af. In geval van blijven zitten in de rechtszaal, kan iemand in een rolstoel zitten, kapotte knie hebben om maar een voorbeeld te noemen. Blijven zitten nog steeds niet netjes. Wat voor een reden is 'ik heb het niet zo bedoeld' nou om afgekeurd gedrag toe te laten?

Achterdocht | 11-12-09 | 14:34

Petje af voor Enait!

Donatus | 11-12-09 | 14:25

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:12
tegenwoordig is alle schaamte voorbij...

de^mol | 11-12-09 | 14:25

Sjeng de helle | 11-12-09 | 14:00
Tja, het verzwijgen van onwelwillende zaken neemt ook steeds ernstigere vormen aan, verzwijgen, verdraaien van feiten, alle registers worden continue opengetrokken, net zoals bij climategate. En de domme burger, incluis de socialist, die denkt dat de zittende overheid het zo goed met ze voorheeft, worden keihard voorgelogen of informatie onthouden.

de^mol | 11-12-09 | 14:24

+1 voor de alt-tag

De Bondscoach | 11-12-09 | 14:21

Gilles dela Tourette | 11-12-09 | 14:15
Wij hebben niet de intentie om geislamiseerd te worden.
Maar gaat u voor uzelf gerust uw gang.
www.cheaptickets.nl/bestemmingen/azie/...
Vergeet de box "enkele reis" niet aan te klikken.

Merlot | 11-12-09 | 14:19

Achterdocht | 11-12-09 | 14:00
Dat voert echt ver om hier uit te leggen maar voor sommige (strafrechtelijke) vergrijpen is nu eenmaal opzet of “een intentie tot” vereist. Bijvoorbeeld moord. Is er geen intentie dan is het doodslag. Bij belediging speelt opzet en dus “de intentie tot” ook een belangrijke rol. Maar ja, onwetendheid is bij velen hier een fraaie kapstok om de “wij worden hier geïslamiseerd” grammofoonplaat af te draaien …..

Gilles dela Tourette | 11-12-09 | 14:15

Sjeng de helle | 11-12-09 | 13:47
Nee, het is geen haat, het is torenhoge arrogantie.

Is het je wel eens opgevallen hoe neerbuigend die "goedmensjen" allochtonen en Sielige Afrikaantjes behandelen?
Jij een ik zeggen gewoon: hee Ali hoestie, heb je nog geneukt.

Maar als je Eberhard van der Laan bijvoorbeeld laatst zag in een Vogelaarwijk, hoe die tegen een allochtoon praatte!
Daar stond hij dan, zijn arm "hartelijk" (maar zichtbaar ongemakkelijk) om een allochtoon heengeslagen.
"Ja ik mag Musta zeggen, dat mag toch hè Musta, ghaghagha".
[Mustafa, een jaar of 50, staat er zwijgend bij terwijl de minister hem een klopje geeft alsof hij een kinderboerderijdier is].

Deze goedmensjen flikkeren sinds jaar en dag hele bevolkingsgroepen op basis van ras en/of geloof op één gedicrimineerde hoop: zwakkeren, kansarmen.
Ik zou dat niet pikken als allochtoon zijnde.
Om voor die Hollandse centen gedwongen te worden, je waardigheid te grabbel te gooien?
Never! En dat spreekt over "eer".

Nee, ze haten hun eigen cultuur niet, de Goedmensjen.
Ze zijn alleen zo tot barstens toe gevuld met superioriteitsgevoelens jegens alles wat anders is dan zijzelf (ras, geloof, herkomst, politieke overtuiging), dat ze zich toch wel een beetje schuldig voelen.
Alle dieren zijn immers gelijk, maar ze doen voor niets, helemaal niets in de wereld afstand van hun "iets gelijkere" status en hun Goedmensjen-recht om de Samenleving Te Maken-- maar het knaagt.
En omdat weg te poetsen en te compenseren, daar dient die walgelijke schijnnederigheid ---"Ander Volk Eerst"---- dan voor.

Oh kijk eens wat een mooi gevlochten mandje.
Oh kijk eens wat een aardig cultureel gebruikje.
Oh kijk eens wat een schattig minaretje.
Is dat nu niet knap voor zulke mensen?
Geef ze wat subsidie, Jeeves.

Goedmensjen zijn kryptoracisten.
Zéér overtuigde ook nog.
On-ver-be-ter-lij-ke racisten zijn het.
Niets, geen enkele kritiek, geen enkele gebeurtenis, geen enkele verkiezingsnederlaag, heeft in dertig jaar ook maar één krasje op de Soosjalistiese Goedmensjen-supererioriteitsgevoelens kunnen maken.

Saillant detail: alle Goede Werken van blank-linkse barmhartigheid jegens de Arreme Negertjes of moslims of godweetwat, waar zij zich zo voor op de borst kloppen ---- worden wél gefinancierd uit gelden die zij bewust zo veel mogelijk van niet-socialisten fiscaal afpersen.

Merlot | 11-12-09 | 14:12

@Sjeng de helle 14:00

Kon vroeger nog weleens reden zijn een minister de wacht aan te zeggen.

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:12

@Schoorsteenveger 13:49

Het meten met twee maten begint usance te worden. Wist werkelijk niet wat ik las. Wederzijds respekt wordt uitgelegd als "U heeft het volste recht het te eisen en wij de plicht het te betonen". Soort van tweebaansweg met één rijrichting.

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:09

Uiteraard om het te vieren heeft hij op traditionele wijze een geit geneuqt.

veel vaak en vet | 11-12-09 | 14:03

@Fijnstoffer 13:48

Yep. De maatschappij verandert nu eenmaal snel en drastisch en aan die veranderingen kan ook binnen de rechtzaal niet voorbij gegaan worden lijkt (een deel van) de strekking. Toch typisch dat die veranderingen qua opvattingen en overtuigingen op tal van andere terreinen hooguit mondjesmaat ingang vinden in het van incest vergeven bolwerk dat rechtsbedrijf heet.

widtvoet ® | 11-12-09 | 14:03

Ik ben 'm ook een beetje kwijt hoor. Wordt er nou op basis van uitspraken 'ik bedoel er niks mee' een intentie vastgesteld voor gedrag dat in principe tegen de regels is en wordt daaraan de conclusie verbonden dat het getoonde gedrag niet tegen de regels was?

Klinkt mij een beetje te makkelijk in de oren eerlijk gezegd. Kan er niet andersom geredeneerd worden? 'Als u er niks mee bedoeld, dan doet u niettemin willens en wetens toch het verkeerde en wordt dat als zodanig behandeld.' Voor mijn gevoel slaat het helemaal nergens op.

Achterdocht | 11-12-09 | 14:00

Zijn geloof verbiedt hem op te staan voor anderen. Christenen mogen weer niet buigen voor anderen. En ik? Ik ben helaas verplicht te schijten op gelovigen. Sorry, het is niet anders. Wat een andere mensen zijn het toch ook. Allemaal zo vol ingenomen met zich zelf. Allemaal zo goed wetend wat hun god het nu eigenlijk echt bedoelt. BAH! Dit akkefietje is hetzelfde als moslima's die medicijnen gaan studeren en dan de spullen niet willen ontsmetten, omdat er alchohol in zit. Die mensen sporen gewoon niet. En deze advocaat spoort ook niet.

Mokum Kosher | 11-12-09 | 14:00

@de^mol 13:42

Het wordt met de dag gekker zo langzamerhand in dit eens zo leuke landje idd. En dan moeten de werkelijke klappen voor onze demokratie, rechtstaat en samenleving nog gaan vallen. Van rechters overigens verwacht ik helemaal niets in aanloop naar de komende revolte. Van menig jurist eigenlijk (misschien tegen beter weten in) des te meer. De veranderingen zullen van onderaf moeten worden ingezet maar bij het in goede banen leiden van die komende revolutie zijn een aantal goed gemotiveerde (juridisch geschoolde) akademici onontbeerlijk.

widtvoet ® | 11-12-09 | 13:54

Cynisch | 11-12-09 | 13:49
Je moet er dan wel een God bijslepen. Met een God achter je verandert je intentie.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 13:52

@Cynisch | 11-12-09 | 13:49

Tenminste niet als je het als minachting bedoelt.

azijnseikerT | 11-12-09 | 13:51

Aan de hoogste boom..

DeZwaan | 11-12-09 | 13:51

Ik snap er weer eens helemaal niets van....... dus nu hoeft niemand meer op te staan in de rechtzaal?
En het is geen minachting?

Cynisch | 11-12-09 | 13:49

widtvoet ® | 11-12-09 | 13:35
Precies. De rechterlijke macht kruipt in de kont van Allah en vindt dat nog lekker ruiken ook. Als je dit vergelijkt met die kwestie van die trambestuurder die een verbod opgelegd heeft gekregen om een kruisje aan een kettinkje om zijn nek te hangen, dan trekt het toch aardig scheef allemaal.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 13:49

@widtvoet
Boerkini? Dah ken de boer nie. Je bedoelt een smurfka?

denwop | 11-12-09 | 13:49

@widtvoet ® | 11-12-09 | 13:35
Mooi gezegd.
Er staat eigenlijk ook dat de multikul maar geslikt moet worden. De autochtonen en goed geïntegreerde allochtonen moeten inschikken, hun bek houden, werken, en betalen.
De spanning bouwt zich op. De emmer raakt vol. Het volk wordt niet gevraagd of ze eigenlijk dit soort verdringing, cultuur-omvorming/vernietiging en resulterende Enait-shit wel willen. Men doet maar; zoals de Britse socialisten ook hebben toegegeven: de autochtoon moet inschikken voor hun import-electoraat.

Fijnstoffer | 11-12-09 | 13:48

Merlot | 11-12-09 | 13:42
Merlot het is complete blauwdruk en stappenplan. De idioten die ons besturen hebben een dergelijke haat tegen alles wat Westers is dat ze continue uitverkoop houden of alles gratis weggeven. het trieste van dit alles is dat de grootste groep Westerlingen nog steeds in een comateuze toestand verkeren.
Hun schaamhaar staat in de fik, steken de neus in de lucht en roepen dan: "Het ruikt naar brandlucht, wat zou dat nou toch zijn? "

Sjeng de helle | 11-12-09 | 13:47

Geweldig mailtje. Doet dit negatieve bericht toch nog goed afsluiten.

die ene van daarzo | 11-12-09 | 13:47

Ik snap het niet, de hele reden dat die lul niet opstaat is toch omdat hij de rechter niet zo hoog acht als zijn eigen waandenkbeelden? Da's toch min-achten, ofwel minder-achten??? Of berust de rechter erin dat hij daadwerkelijk onder een 'god' staat? En wat betekent dat dan???

Stelletje mongeaulen.

disclaimer | 11-12-09 | 13:45

Biep | 11-12-09 | 13:14
Dat het niet de intentie van die vetklep zou zijn geweest om de rechterlijke macht in zijn hemd te zetten, dat is op zich een zeer opmerkelijke uitspraak die wat mij betreft meteen in de breedte moet worden getrokken en moet worden gezien in het kader van godsdienstvijheid, vrijheid van meningsuiting, belediging en haatzaaien. Als je zegt een bepaald geloof aan te hangen, dan zou, zo mooeten wij begrijpen, de 'intentie' een andere zijn dan wanneer je dat geloof niet aanhangt. Impliciet wordt hier glashard beweerd dat er een spanning is tussen de positie van een rechterlijk college en de positie van de een of andere Verhevene. Dit raakt direct aan de fundamentele vraag tot waar godsdienstvrijheid reikt. Als we al zo ver zijn afgegleden dar de rechterlijke macht erkent te buigen voor de wil van de een of andere God, dan is er een grens overschreden die nooit overschreden zou mogen worden.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 13:45

Zo dan kan hij nu de volgende stap zetten om de grens wat op te laten schuiven.

azijnseikerT | 11-12-09 | 13:45

denwop | 11-12-09 | 13:41
idd. In de rechtszaal is die scheiding inmiddels opgeheven kunt U zeggen...

de^mol | 11-12-09 | 13:43

widtvoet ® | 11-12-09 | 13:35
tja, de (zelf)-islamisering schrijdt verder en verder, via compleet gestoorde rechters, en ik ben bang dat het zwemband met de eisende boerkini's om mannen te weren ook gaat slagen. Het is precies wat Ayaan zegt:
"The problem is the west...": reason.com/archives/2007/10/10/the-tro...

de^mol | 11-12-09 | 13:42

Algemene handhaving van wetten is in Nederland volledig losgelaten.
De wetten worden nog uitsluitend willekeurig en selectief toegepast, met politieke overwegingen als criterium.
Watermerk van een dictatuur.

Merlot | 11-12-09 | 13:42

Hof begrijpt ook scheiding kerk en staat niet? Zelfs een kleuter begrijpt dat dat géén religieuse nonsens in rechtzaal betekent....

denwop | 11-12-09 | 13:41

Ik denkt dat ik voortaan maar Links ga stemmen, dat wachten in die tandarts wachtkamer op die onverdoofde zenuwbehandeling vind ik maar niets. Dan ben ik er tenminste sneller van af.

Sjeng de helle | 11-12-09 | 13:36

Twee citaatjes uit de beslissing van het Hof:

5.1.5 Tevens is onmiskenbaar dat in de hedendaagse Nederlandse maatschappij de
opvattingen over gebruiken en gewoontes zich wijzigen mede onder invloed van
andere culturen en godsdienstbelevingen van mensen die zich in Nederland hebben gevestigd. Die culturele en godsdienstige opvattingen en uitingen dienen te worden gerespecteerd en getolereerd, ook in de rechtszaal. Een respectvolle behandeling van elkaars opvattingen en de wijze waarop die worden geuit gelden als een kenmerk van behoorlijke rechtspleging.

5.2.3. [...] Het dragen door verweerder van zijn islamitische muts - en hetzelfde zal gelden voor bijvoorbeeld het hoofddoekje en de tulband - ligt geworteld in zijn geloofsovertuiging en wordt naar huidige Nederlandse maatschappelijke opvattingen aangemerkt als aanvaardbare kleding met een religieuze achtergrond. Dit wordt niet anders bij het dragen van zo’n hoofddeksel door een advocaat in de rechtszaal. [...]


Vooral de laatste volzin uit het eerste citaat laat een wel heel vreemde smaak achter. Met zoveel woorden lijkt het Hof zich hier op het standpunt te stellen dat het respekt dat (hier) een islamitische advokaat verdient voor zijn opvattingen en het recht deze te uiten van een hogere orde is dan het respekt dat diezelfde islamitische advokaat op behoort te brengen voor de opvattingen en mores die sinds jaar en dag te doen gebruikelijk zijn binnen het Nederlands rechtsbedrijf. Ofwel: het varken Enait kan met succes respekt eisen voor zijn manier van leven daar waar hij zelf dit respekt niet hoeft te betonen aan anderen. Lijkt me naast een onwenselijke een nogal kromme situatie.

De overweging en konklusie uit het tweede citaat verder zet de deur wagenwijd open voor hilarische toestanden in de toekomst.

widtvoet ® | 11-12-09 | 13:35

Met morbide interesse volg ik als toeschouwer het naderende einde der beschaving...

crk | 11-12-09 | 13:34

Enait is natuurlijk een loupzuivere malloot en hoort thuis op een kameel.
'
quote uit het mailtje: "... probeer u onzekerheid opzij te schuiven, en Nederlands te leren..."
'
Da's helaas ook niet erg sterk: "u" moet in de tweede naamval (bezittelijk) staan en dus gespeld zijn als "uw" en het woord "en" na een komma is ook niet 'je dat'.

Rest In Privacy | 11-12-09 | 13:34

@Demonische Eend | 11-12-09 | 13:11
U doelt op de omissie van de 'w'?

Verder n.a.v. de email: Per gesproken woord valt die 500EUR best mee toch? Gooi er een dubbeltje in en hij spreekt voor een kwartje.

crk | 11-12-09 | 13:32

Hof van Discipline bedreigd bang correcte uitspraak te doen? Of dom en begrijpt gewoon non-discriminatie beginsel niet, en discrimineert dus maar raak?

denwop | 11-12-09 | 13:32

Hahahahahaha boefjes van GS.... Fake mailtje hè?

Kobus Kloothamer | 11-12-09 | 13:32

Het wachten of die gasten?
Agent327 | 11-12-09 | 13:23

mijn dood: dat maak ik toch niet meer mee... en jij ook niet !

ome sjors | 11-12-09 | 13:31

Merlot | 11-12-09 | 13:20
Arme Doedens, dat vond ik altijd een mooie man en een goede advocaat.
Zit nu in een rolstoel hoorde ik, na een beroerte.

Biep | 11-12-09 | 13:27

Als je ons recht niet erkent en het zelfs beledigt, moet je oprotten.
soit

Strotgrondel | 11-12-09 | 13:24

waarschijnlijk wordt het mijn dood

ome sjors | 11-12-09 | 13:21

Het wachten of die gasten?

Agent327 | 11-12-09 | 13:23

overVecht | 11-12-09 | 13:18
Ja, knallen op basis van inkomen zou in dit geval wel eerlijker zijn.

Biep | 11-12-09 | 13:22

Verdorie, Reinaart leeft.
Was er even en nu weer niet.
Potdorie
Kom op met dat topic !

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:22

ik wacht op de dag dat ere iets goeds te melden is van deze gasten....
waarschijnlijk wordt het mijn dood

ome sjors | 11-12-09 | 13:21

Over Mohammed Balken-zonder-ende z'n tarief:

Je hebt Spong voor 350 euro per uur, althans, zoals hij zelf zegt, "dat probeer je te krijgen".
Als je een zaak hebt die hij juridisch interessant vind, maar je hebt geen centen, doet hij het net zo goed voor niks, al duurt het járen.
Als je als burgertje op je rug ligt tegen de Almachtige Burgervertrappende Staat, idem dito.
Geldt ook, en misschien nog wel sterker, voor Knoops.

Merlot | 11-12-09 | 13:20

Biep | 11-12-09 | 13:17
Voor € 1,- laat ik hem kunstjes doen.
Ook goed ?

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:20

kun je ook in geiten betalen komt misschien goed uit met de q koorts

jaap1423 | 11-12-09 | 13:19

Het probleem is niet een soort 'moslim' - imperialisme, het probleem is de absurde bereidheid van de Westerse beschaving zichzelf gewoon gewoon op te heffen zonder haar tanden te laten zien. Uiteraard wordt alles rondom deze advocaat opgeblazen en uitgelicht en is hij niet representatief voor een hoop andere moslims..... maar juist DAAROM moet hij snoeihard aangepakt worden. Als er één malloot over de dam is......

Boer in Amsterdam | 11-12-09 | 13:19

Canarie | 11-12-09 | 13:17
Ach, het was gewoon zielig voor dat guppie van net aan twee jaar oud. De angst stond op zijn moslimse bekkie....

Biep | 11-12-09 | 13:19

@Biep | 11-12-09 | 13:17

Waarom zoveel geld?

overVecht | 11-12-09 | 13:18

Merlot | 11-12-09 | 13:16
lol

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:18

Leuk, komt die taalvirtuoos nu weer gezellig bij Pauw en Witteman?

Kotsende lama | 11-12-09 | 13:17

Zouden er mensen zijn die Enait voor €500,- om willen leggen (ik heb niet de intentie mensen aan te zetten tot een moordaanslag)

Biep | 11-12-09 | 13:17

@Biep | 11-12-09 | 13:14
Met recht asociaal. Opblaasbandjes in het golfslagbad.. bah!

Canarie | 11-12-09 | 13:17

Misschien kan Maud de beste man eens onder handen gaan nemen:
www.campus.tv/?p=14578

HockeyStickk | 11-12-09 | 13:16

Nou als Wilders aan de macht komt gaat iedereen zelfs staan als ie niet kan zitten nou dat weet ik wel zeker hoor!

overVecht | 11-12-09 | 13:16

Ik vind de uitspraak van de Raad van Discipline maar een boerenuitspraak van een stel domme boeren uit een boerenhol.

sjaakdeslinksesul | 11-12-09 | 13:16

De varkens knaller.

Rejer | 11-12-09 | 13:16

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:11
Ik ken dat.
"Sak in de seik" is er óók voor gemaakt.
Hoewel het natuurlijk etymologisch volstrekt onjuist is.
Sakken doe je in stront; in seik ga je veel sneller onder, meer van plonzen.

Merlot | 11-12-09 | 13:16

Als je een rechtsmacht erkent, dien je daarvoor op te staan. Ook als je 't er niet eensch bent. Vechten kan op gelijke waarde, maar deze man zoekt juridische grenzen, uitentreure.
Varkenskopf.

Strotgrondel | 11-12-09 | 13:16

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 13:06
De Burkini.....één keer kwam ik in het zwembad een groep van die scoobamoslima's tegen.... en de rest van de bezoekers staarden samen met mij mee naar deze zeugen, die gierend van het lachen een jochie van 2 tegen zijn zin het golfslagbad in flikkerde met z'n opblaasbandjes. Met hun tassen vol vreten waanden zij zich in een tropische scene in Zandvoort.
En ik héb al zo'n hekel aan zwembaden.
Ik heb ze er nog op aangesproken, op dat asociale gedrag, maar ze keken me aan alsof ik stront was.
Kolonisten..... met recht.

Biep | 11-12-09 | 13:14

@Canarie | 11-12-09 | 13:12
Leg ff €500 apart en huur einat in voor die uitleg. Een 'normaal' mens kan dat nl niet.

Agent327 | 11-12-09 | 13:14

@Merlot | 11-12-09 | 12:51
Wederom een schitterend gebakken tegel van uw hand. Sjappoo.

Lets Kuttekrap | 11-12-09 | 13:13

Simpel gezegd betekent dit toch eigenlijk dat je niet meer voor de rechter hoeft op te staan zolang je dat niet uit minachting voor het hof. Maar het opstaan is toch juist om achting te geven aan de rechter en aan het hof.
Hoe kan niet opstaan dan worden verdedigd als niet minachtend.
Leg mij dat nou eens uit.

Canarie | 11-12-09 | 13:12

'Probeer u onzekerheid opzij te schuiven, en Nederlands te leren.'

mooie zin wel..

Demonische Eend | 11-12-09 | 13:11

Merlot | 11-12-09 | 13:09
Ik mag graag in die gevallen "pleuris" in de mond nemen.
Bekt zo lekker weg.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:11

Biep | 11-12-09 | 13:02
Merci.
Xie linkje niet? ;)

Merlot | 11-12-09 | 13:10

"Niet de intentie." Ik ga gelijk mijn geld terug halen. Had ook nooit de intentie om te hard te rijden, te lang te parkeren, zonder licht te rijden.

Idris Civilis | 11-12-09 | 13:09

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:05
Bij mij heet het gewoon geitecholera en varkensgriep.
Uiteraard verboden in Hollandistan, maar dat interesseert me geen reet.

Merlot | 11-12-09 | 13:09

een rechter, nuff said, als het geen pedofielen zijn dan zijn het wel wereldvreemde zelfislamiseerders.

Fragony | 11-12-09 | 13:09

Wahaaa, dikke LOL voor het stukje en de tekst op de foto in het bijzonder. Goed werk!

Von Münchhausen | 11-12-09 | 13:09

Fleauxe | 11-12-09 | 12:19
Ja, dat met die "intentie" is wel een NOVUM.
Moet je zo de rechtszaal binnenkomen: "godverdomme, alle rechters zijn klootzakken." Nee, edelachtbare, ik heb niet de intentie om u te kwetsen, ik loop altijd hardop in mezelf te praten. Kijken wat er gebeurt...

JanRap | 11-12-09 | 13:08

De rechters staan ook nooit voor mij op als ik binnenkom.

overVecht | 11-12-09 | 13:08

Merlot | 11-12-09 | 12:51
Merlot, BIS BIS BIS

Sjeng de helle | 11-12-09 | 13:07

Zou Mosko dit nu ook abject en infaam vinden?

Agent327 | 11-12-09 | 13:07

U heeft allen toch wel door dat het Hof van Discipline geen rechterlijke instantie is? Dat er ook advocaten zitting hebben in dat tuchtrechterlijke college? Dat een uitspraak van het Hof ook consequenties heeft voor hetgeen advocaten mogen zeggen over b.v. het nog te wijzen strafvonnis in de zaak Wilders?

Gilles dela Tourette | 11-12-09 | 13:06

Ach, de ene intentie is de andere niet. Mannen hebben kennelijk wél de 'intentie' om naar de handen en voeten van in boerkini gehulde gleuven te staren.
www.telegraaf.nl/binnenland/5544039/__...
Als je doet wat (je denkt dat) De Verhevene je beveelt, dan is het niet je intentie om een kufar te bruskeren en dien je je gedrag dus niet aan te passen, als je kufar bent, dan kan jou zonder meer elke 'intentie' worden aangesmeerd en dient de kufar-samenleving zich terzake onmiddellijk aan te passen.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 13:06

Lachwekkend? (zowel de zitsmurf als deze rechter dan hè!) Maar ook treurig... heel treurig...

Viezevoozert | 11-12-09 | 13:06

OT
@ Redaksie
Behandelen we de Q-koorts niet omdat het aanstootgevend zou zijn naar de Moslims en hun geitjes ?
Nee toch..

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:05

Zou de advocatuur hier nu niet eens in opstand tegen kunnen komen. Dit kán toch helemaal niet... het is waanzin.

Biep | 11-12-09 | 13:05

Swarley.. | 11-12-09 | 12:54
"Maar ik had niet de intentie om"
Misschien moeten we eens kijken of je daar als persoon met een wit velletje óók mee weg komt.
Even breinwaaien:

Belastingontduiking --- "Maar ik had niet de intentie om de overheid te benadelen"
Te hard rijden --- "Maar ik had niet de intentie om wie dan ook in gevaar te brengen".
Diefstal --- "Maar ik had niet de intentie om iemand te benadelen".
Belediging politieagent --- "Maar ik had niet de intentie om hem aan het huilen te maken"
Belediging van Mohammed --- "Maar ik had niet de intentie de held van Denemarken en ver daarbuiten te worden".
---- En natuurlijk:
"Aanzetten tot haat en discriminatie wegens ras en godsdienst" --- "Maar ik had niet de intentie om aan te zetten".

Hm.
Ik geloof dat ik de uitkomst al weet.
Nederland sterft inderdaad van het racisme, maar het zit nou juist NIET op de plaatsen waar immigranten en goedmensjen naar wijzen.

Merlot | 11-12-09 | 13:05

Het hof is verworden tot een volkstuintje dat te lang geleden het wieden vergeten is.

hoocheecoochee | 11-12-09 | 13:04

Prachtig mailtje

IkPoep1UurLang | 11-12-09 | 13:04

Ah, zo kennen we Nederland weer, ik was al bang dat de rechterlijke macht zijn verstand zou gaan gebruiken.

DannyV | 11-12-09 | 13:03

ik vind het vreemder dat iemand die overduidelijk zo'n warhoofd is en slechts een surrealistische kennis van het Nederlands heeft, zijn bul heeft gekregen. Ik durf er alles om te verwedden dat een autochtoon die op hetzelfde niveau zou functioneren, nooit geslaagd zou zijn.
Dat schept trouwens wel weer hoop. Ik neem aan dat andere warhoofdige islamieten zich laten helpen door Enait, wat dan weer gunstig is voor ons. Althans, als alle rechters eenmaal vervangen zijn.

Het CDA | 11-12-09 | 13:02

Merlot | 11-12-09 | 12:51
Goed geschreven en helemaal waar.
DE REST... lees dit even.

Biep | 11-12-09 | 13:02

LOL messcherpe obervaties van die moslimclient, maar is die mail echt?

sjaakdeslinksesul | 11-12-09 | 13:01

Ga toch iets met geiten doen............. en krijg gelijk de Q koorts!

Gierend naar de klote.

robert39 | 11-12-09 | 13:01

Merlot | 11-12-09 | 12:56
Goedzo !
Had ook niet verwacht dat je er iets anders mee zou doen.
;)

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 13:01

Het hof vindt gewoon dat Enait idiote uitspraken mag doen in een rechtszaal en een gek hoedje mag dragen. Dat is niks vreemds. Rechters doen dit aan de lopende band, dus waar hebben we het hier over?

Het CDA | 11-12-09 | 12:59

Mooi logo ook met die halve manen. Die hakbar lacht zich kapot. http://www.enait.nl/

CMPT | 11-12-09 | 12:59

Merlot | 11-12-09 | 12:54
Was dat maar waar.
De harde waarheid is dat je dat soort vrouwen massaal tegenkomt op markten.
Gekleed in te kleine leggings met glimmertjes waar kraaien jaloers van worden.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:59

Als het oordeel van de tuchtraad is gebaseerd op een toelichting van E zelf : ík bedoelde het echt niet zo', dan moeten we langzaamaan maar eens woorden en daden anders gaan waarderen: wij kunnen objectief vaststellen wat zijn daden zijn (onaangepast gedrag gebaseerd op normen uit een andere cultuur), naar zijn bedoelingen kunnen we slechts raden. Als dan de daden discriminerend zijn, terwijl zijn woorden iets anders zeggen, dan vraag ik mij af waarom ha. ha. tuchtsprekerts meer geloof hechten aan zijn woorden dan aan zijn daden. Zeker in dit geval, waar zo'n beetje alles wat er uit zijn mond rolt gelogen is (en aantoonbaar gelogen). En natuurlijk moeten we niet de fout van Wilders maken, mensen moeten wel eerst fouten maken. Maar als ze dan gemaakt worden, moeten we niet gaan zeggen dat dat niet zo bedoeld was volgens m'neer.

Stok Kickhuizen | 11-12-09 | 12:58

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:54
[Vet uit haar wast, en pluim in vaasje zet] :)

Merlot | 11-12-09 | 12:56

En dit gebeurt allemaal onder onze eigen ogen, in mijn eigen NL , van mijn eigen belastinggeld....
Geert krijgt zo wel steeds meer volgelingen.

Mr aarsch | 11-12-09 | 12:55

Waarom voel ik me toch niet welkom in eigen land?
vreemd...

Sociopaatje | 11-12-09 | 12:54

Canarie | 11-12-09 | 12:53
Canaries huilen niet.
Ze stoppen met zingen.

Merlot | 11-12-09 | 12:54

Kijk kijk kijk, 'maar ik had niet de intentie om....' is alweer genoeg om belachelijke handelingen te verrichten! Dit werkt ook nog eens zeer polariserend, de lageropgeleiden - evenals onze zeer blonde Wilder - zullen dit zeker weer eens sterk aangrijpen als een teken van aankomende vernietiging met dank aan de islam etc etc...
Al vind ik dit toch echt bullshit!

Swarley.. | 11-12-09 | 12:54

Merlot | 11-12-09 | 12:51
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
*vette pluim geven doet*

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:54

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:52
Echt?
Maar die zitten toch wel in de longstay, of andere oorden met zachte muren en liefdevolle verpleging, mag ik hopen?

Merlot | 11-12-09 | 12:54

@Merlot | 11-12-09 | 12:51
Mijn collega vroeg waarom ik huilde.

Canarie | 11-12-09 | 12:53

Wat een topmailtje! van wie is dat?

ChillBill | 11-12-09 | 12:53

Nog nooit een vrouw gehad? Wat een loser. Maar hij moet er straks toch echt wel aan, wanneer er geen geiten meer zijn.

SecretService | 11-12-09 | 12:52

Trouwens leuk om te zien dat Enait inmiddels weg is bij het kantoor waar hij werkte en nu voor zichzelf is begonnen. Met anderen samenwerken is kennelijk niet zijn sterkste punt, maar dat zal niemand verwonderen.

MAD1950 | 11-12-09 | 12:52

Canarie | 11-12-09 | 12:42
Met een omweg.

Merlot | 11-12-09 | 12:52

Agent327 | 11-12-09 | 12:49
Dat zal zeker.
Ik bedoel, er zijn ook vrouwen die op Dries Roelvink vallen.
Dus.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:52

@turbo turbo | 11-12-09 | 12:19

Ik gun de mensen in Afrika allemaal condooms, u blijkbaar niet.

Anarki | 11-12-09 | 12:51

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:23
Dat niet iedereen dat snapt, dat snap ik nou weer niet.
We hebben miljarden aan geld, honderdduizend projecten aan tijd, mankracht en goede wil erin gestoken om deze mensen bij onze maatschappij te betrekken.
Er zijn regels en wetten gemaakt.
Het enige dat gebeurde, is dat ze evenveel manieren bedachten om het te omzeilen.

Kijk nou eens naar de Grieken, Spanjaarden, Portugezen en Italianen die rond dezelfde tijd immigreerden?
Dat waren er twee keer zoveel als moslims.
Zíj waren dezelfde generatie nog geintegreerd; gebroken Nederlands sprekende buren met vloeiend Nederlands sprekende kinderen op HBS, Atheneum en Gymnasium.
Harde werkers, die soms wat heimwee hadden, en je wel eens dolenthousiast olijven, amandelen, aardewerk, foto's of iets anders uit het thuisland kwamen laten zien.

Geen integratiebeleid, gejammer, rellen, eisen, antidiscriminatiebureau's integratie, massaimport, crminaliteit, radicalisme en alle andere shit.
Gewoon geintegreerd, terwijl ze toch nog erg trots zijn op hun herkomst.
Helemaal vanzelf.

Én?
Wat was nou ook al weer het opvallendste verschil tussen aan de ene kant de Protugezen, Spanjaarden, Italianen en Grieken ------- en aan de andere kant de Turken en Marokkanen?

Juist, ja.

Moslims in Nederland zijn geen immigranten.
Ze zijn kolonisten.
En het zielige is, dat de meeste van hen het helemaal niet zo bedoelen.
Zij zij ook weer pionnen in de handen van de heel weinigen, die in hun herkomstlanden de touwtjes in handen hebben.

Het argument "de overgrote meerderheid is goedwillend" is daarom ook even onzinnig als doortrapt.
De islam is namelijk geen democratische organisatie.
Het maakt daarom geen barst uit wat de overgrote meerderheid vindt.
Het gaat om de weinige Grote Maaiers in de herkomstlanden.
Die glimlachend de hand van onze ministers schudden als er weer een ergens een "top" is, of er weer zakken ontwikkelingsgeld worden uitgedeeld.

Merlot | 11-12-09 | 12:51

Wat een schitterende mail.
Ongehoord dat rechters dit verworpen hebben, het is gewoon je gezag vrijwillig in de gracht gooien. Wat een gemiste kans..... en dit allemaal in het belang van zo'n dikke, drollige, kalende halfmaagd: Terreurig.

Biep | 11-12-09 | 12:51

Dat heet sharia-compliant factureren volgens mij !

Monkeyman | 11-12-09 | 12:50

@Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:48
Hoewel ik het met je eens ben... is er wezenlijk iets anders dan naakt zwemmen?
Als ze nou geen moslim waren, maar preuts. Was dit dan een discussie?

Canarie | 11-12-09 | 12:50

Misschien moeten we voortaan de rijdende maar sturen voor een drive-by veroordeling. Kijken wie er dan nog opstaat.

talibandenwipper | 11-12-09 | 12:50

@Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:48
Vast wel een gek te vinden die geyl wordt van blote handen en voeten

Agent327 | 11-12-09 | 12:49

-weggejorist-

Cuypers | 11-12-09 | 12:49

Agent327 | 11-12-09 | 12:45
Gekker kunnen we het u niet maken, wel maffer.
Dus blote handen en voeten geven nu ook al aanstoot.
Man man man.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:48

-weggejorist-

Cuypers | 11-12-09 | 12:47

Recht(s) Overeind | 11-12-09 | 12:39

Zwitsal-niveau...

Dirk Tang | 11-12-09 | 12:47

enkele reis allah

sharlie | 11-12-09 | 12:46

"U bent bezig de maatschappij op te delen in bipolaire conceptualisaties." I lol'd. De man heeft hetzelfde vocabulaire als het Engels van mevrouw Kramer.

Tennessee Whiskey | 11-12-09 | 12:45

Eén ding scheelt. Ze hoeven hier in NL geen bomaanslagen te plegen om hun zin te krijgen. Politiek en rechterlijke macht doet zo al wat ze willen.
Laten we hopen dat de directie van dat zwembad in A'dam de poot stijfhoudt
zie ook:
www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...

Agent327 | 11-12-09 | 12:45

Canarie | 11-12-09 | 12:42
2 keer rechtsaf.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:44

die gozer gaat een gouden toekomst te gemoed
hij is nog idiooter dan de gemiddelde rechter
ik heb natuurlijk niet de intentie om rechters te kwetsen.

jan-met -de -pet | 11-12-09 | 12:44

met zo'n kop hoor je in Artis

Pierre Lebon | 11-12-09 | 12:44

offtopic maar toch.
Ik zat me af te vragen.
Als we om de wereld te verbeteren links nou deaud maken.
..
Hoe kom ik dan naar huis?

Canarie | 11-12-09 | 12:42

Niet zo heel vreemd die 500,- euro als je je bedenkt wat die pornosecretaressetjes per uur kosten.

Harry Turtle | 11-12-09 | 12:41

Welkom rechters bij de linkse kerk. En doe kereltje Pechtold de groeten. O. ja Het is de schuld van Wilders, weet je nog ? En vergeet "fascist/racist" niet, dat doet het goed in de rechtszaken en bij de linkse kerk.

Recht(s) Overeind | 11-12-09 | 12:39

Zo en de weg naar nog meer schijt aan NL zijn wetten en regels is hierbij uitgestippeld. Het land is ten einde.

StijlvolRechts | 11-12-09 | 12:38

Fleauxe | 11-12-09 | 12:33
De tegenstrijdigheden zijn niet meer op 2 handen te tellen.
Lekker, zo vlak voor het weekend.
Not.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:38

De rechters in dit land hebben het ZELF zo gewild. Ben je dom dan !!!! Tering...

tejootje | 11-12-09 | 12:37

"Hij werd gedurende het programma door een medegast geprovoceerd." Dergelijke overwegingen noemen we: naar een conclusie toewerken. Door uitspraken als deze legt de rechtspraak de bijl aan de wortel van de rechtsstaat. Voorlopig alleen in Nederland, weldra overal in Europa.

van Maerlant | 11-12-09 | 12:37

Mooi, hoeft niemand meer te gaan staan voor de rechters!
Als wij nou allemaal ff hetzelfde gaan doen lijkt me het beste.. laten we allemaal de vrouwen geen handen meer geven.. gewoon weigeren en zeggen dat je moslim bent.
Pet op in de rechtszaal, ja kom.. dat hoort bij mijn geloof.
Echt.. nu moeten we dit allemaal gaan doen, kijken hoe snel onze linkse kliek wel wat er tegen wil doen..
Maak van 1 zo'n clown een massa-gebeuren.

Dejive | 11-12-09 | 12:35

Tjongejongejongejongejezusnogesantoe. Wat een ruggegraatloos d66-zooitje die rechterlijke macht. Ze zouden zich werkelijk helemaal kapot moeten schamen.
Maar goed, de PVV zal wel er wel weer een zeteltje of 2 bij krijgen.

Kerrie Kasparov | 11-12-09 | 12:34

Negeren die vent.

NatteDweil | 11-12-09 | 12:33

Iemand een carnavalsmuts nodig?
Moet kunnen!

steile helling | 11-12-09 | 12:33

@Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:23: Precies. Dit is een flagrant voorbeeld van de discrepantie tussen de juridische en de reële werkelijkheid.

Fleauxe | 11-12-09 | 12:33

@Drs. Ing. Xforce | 11-12-09 | 12:27
Boete betalen omdat je over hem heen gepist hebt? Ja maar, dat was toch niet je intentie?

Ramses Sappie | 11-12-09 | 12:31

waarom kijk ik hier niet raar van op?

Sodommer | 11-12-09 | 12:31

Tof,niemand hoeft meer respect te tonen voor de rechter! Dat kan nog leuke dumpert filmpjes opleveren.

Beëlzebul | 11-12-09 | 12:30

*zich snel inschrijft "advocaatje worden' doet*

wazapp | 11-12-09 | 12:30

Iedereen is gelijk, behalve als je niet in Allah gelooft.
Of vrouw bent.
Of homo.
Of ..

Canarie | 11-12-09 | 12:30

@ blinde kip | 11-12-09 | 12:19: Neen, alleen leden van het 'moslimconfrèreschap'.

wijsvinger | 11-12-09 | 12:29

Dat mailtje is best goed opgezet! :)

Nlz® | 11-12-09 | 12:29

Laten we dit gevalletje toevoegen aan de kalenderwijsheden van Guusje. Enait heeft volgens het Hof niet de “intentie om minachting van het rechterlijk college te uiten”. Voor iedereen die blijft zitten geldt dat er sprake is van minachting van het rechterlijk college, behalve als men zich beroept op de Wil van De Verhevene.
Dat geeft te denken. Wat het Hof in feite zegt is dat als De Verhevene blijk geeft van minachting van het rechterlijke college dit zijn gelovigen niet kan worden aangerekend. Ik kan dit niet anders interpreteren dan de eerste knieval richting invoering van de Sharia. Het Hof durft het niet op te nemen tegen De Verhevene, ook als het een halve zool is die zich beroept op diens Wil.
Het is misschien maar beter zo. Misschien moeten we nog honderd of nog duizend van deze knievallen laten passeren alvorens de balans zó scheef is getrokken dat we het met z'n allen niet meer gaan pikken.
Om maar een aarzelende start in die richting te maken, ik zie vanaf vandaag niet meer in waarom ik het rechterlijk college nog zou moeten achten.

Schoorsteenveger | 11-12-09 | 12:29

En we buigen wéér een stukje dieper....

Piet Purestront | 11-12-09 | 12:29

De rechter kan dus nu eigenlijk ook binnenkomen, terwijl hij onder het groeten zijn lul uit zijn broek haalt en over die vent heenzeikt zolang hij dat niet uit minachting doet.

Canarie | 11-12-09 | 12:28

Zitsmurf :-)

straatjochie | 11-12-09 | 12:27

@watzitjenou | 11-12-09 | 12:17
Iedereen kan € 500,- rekenen. Dan hangt het niet zo af van het volume.

Balzakius | 11-12-09 | 12:27

Ik zou graag over hem heen willen pissen, en daarna gewoon netjes de boete betalen die daarop staat :D

Drs. Ing. Xforce | 11-12-09 | 12:27

Gelukkig hoeft NL niet meer af te glijden naar het dieptepunt het is meer de vraag hoeveel we dáár onder komen. Tjonge jonge, NL is helemaal naar de kloten.

Burnt | 11-12-09 | 12:25

"Sorry meneer de rechter, ik had niet de intentie om door rood te rijden. Evenmin had ik de intentie om 50 km te hard te rijden en evenmin had ik de intentie om een bank te beroven en een agent te beledigen. Ja ik deed dat allemaal wel, maar ik had de intentie niet. Kan ik nu gaan?"

negers zijn zwart | 11-12-09 | 12:23

Het is officieel: in Nederland is de sharia ingevoerd.
Volgens de sharia hoeft hij als moslim niet hetzelfde respect te tonen aan een ongelovige hoogwaardigheidsbekleder, als dat niet-moslims dat moeten.

Merlot | 11-12-09 | 12:23

Fleauxe | 11-12-09 | 12:19
Niet wij maar zij werken de 2-deling in de hand.
Blijkbaar hebben deze monniken ( lees rechters en allahaanbidders ) andere kappen.

Teun van het Tuinpad | 11-12-09 | 12:23
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 11-12-09 | 12:22

Ik heb het natuurlijk over de briefschrijven. Niet over de nepadvocaat die ik geen woord waardig acht.

Badabing | 11-12-09 | 12:21

Prima. Deze neanderthaler is in zijn eentje een wandelende reclamezuil voor de PVV. Hulde!

Koekje-dr-bij? | 11-12-09 | 12:20

Blablabla islamisering blablabla.
Hier zien we gewoon een nette moslim aan het woord, een (nep?)moslim ownend.
Blablabla terroristen blablaaaaaaa.
Die vent is gewoon netjes, intelligent en ja toevallig ook moslim.

Badabing | 11-12-09 | 12:20

Goed e-mailtje, net taalgebruik en zeer raak.

Hellsmurfje | 11-12-09 | 12:20

En nu afwachten of niet-moslim advocaten het ook mogen.

blinde kip | 11-12-09 | 12:19

om 2 secretaresses te hebben die bijklussen in de de p*rn biz is natuurlijk ook + veel

watzitjenou | 11-12-09 | 12:19

Niet de intentie te kwetsen dan wel minachten of niet erkennen.
Daar gaat het potverdorie helemaal niet om. Meneer heeft zich te schikken naar de uniformiteit in de rechtszaal. Jammer dat deze beslissing is genomen.
Wanneer mogen de burgers stemmen wie rechter mag worden?
Lijkt me wel zo eerlijk.

Fleauxe | 11-12-09 | 12:19

Kijk, precies wat Guusje bedoelde. Dit is pas goed burgerschap. je bedoelt het toch niet verkeerd?

Azrael12 | 11-12-09 | 12:19

@ongegeneerd | 11-12-09 | 12:17
Evenals polarisering.

Canarie | 11-12-09 | 12:19

-weggejorist en opgerot-

turbo turbo | 11-12-09 | 12:19

Het volk kijkt er naar, heft het glas, doet een plas... etc.

Harp | 11-12-09 | 12:18

Iedereen kan 500 per uur rekenen: het wachten is op een idioot die het gaat betalen :)))

Hans (U weet wel) | 11-12-09 | 12:18

Dit land is al naar de klote!!

sterretje | 11-12-09 | 12:17

Islamisering gaat langzaam maar zeker door ..

ongegeneerd | 11-12-09 | 12:17

Dus Moskofiets kan binnenkort eindelijk gewoon in zijn Hoody met honkbalpetje criminelen vrijpleiten.
Tov.

Canarie | 11-12-09 | 12:17

als hij 500 euri kan rekenen, doet hij blijkbaar toch iets goed...

watzitjenou | 11-12-09 | 12:17

Heet de voorzitter van het Hof van Discipline soms Neville Chamberlain?

Nee dus! | 11-12-09 | 12:17

Ergo....

Berniemadoff | 11-12-09 | 12:16

Dit land gaat in hoog tempo naar de klote!

Hans (U weet wel) | 11-12-09 | 12:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl