Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Het probleem in dit land is dat 'onze' volkvertegenwoordiging dit soort wanprestaties mogen leveren en tegen de tijd dat de ellende compleet is, iedereen blijkt opgerot (na een vetbetaalde ambtsperiode) zodat er niemand meer ter verantwoording kan worden geroepen. We hebben geen regering: we hebben een onaantastbare werkgroep 'Help De BV Nederland Naar De Klote' in Den Haag, maar we noemen 't 'regering' zodat 't wat lekkerder bekt.

Jerry Nick | 11-12-09 | 10:09

En dan hebben we het nog niet over de reiziger die noodgedwongen alleen maar sporadisch gebruik van het OV wil maken.

Het is wel zo dat in het artikel van webwereld een aantal (overlappende) zaken meerdere keren aangehaald worden, dus je kan hier niet echt over 25 punten spreken. Wat niet weg neemt dat dit hele project een wanstaltig gedrocht is waar weer eens niet volledig bij is nagedacht.

Adriaantjeeeeeuh | 10-12-09 | 12:59

In andere woorden, Zwartrijden was nog nooit zo leuk! :D

southposter | 10-12-09 | 11:44

@7anPau1 | 10-12-09 | 10:43: een stuk ingewikkelder geworden? Eén pas nog maar die het in trein, tram, bus en metro doet. Prijs heeft niets met de werking van het systeem te maken. Op wat uitzonderingen (kinderziektes) na, werkt het systeem prima. Reizigers zijn blijkbaar ook blij met systeem, want aantal treinreizigers dat OV-kaart wil gana gebruiken is zo groot dat NS veel meer aanvragen krijgt te verwerken dan gedacht. Die burger waar u het over heeft, wil dus kennelijk graag van de OV-kaart gebruik maken.

jeroentjegouda | 10-12-09 | 11:15

Het punt is niet dat e.e.a. soms technisch niet helemaal goed werkt of dat er storingen zijn. Het punt is zelfs niet dat het allemaal voor veel mensen - vooral die moeten overstappen of die niet iedere dag hetzelfde traject afleggen - een stuk ingewikkelder is geworden om met het OV te reizen.

Het probleem is dat dit het zoveeltste voorbeeld is, waar iedereen - behalve de overheid - van te voren zegt dat het de burger meer geld gaat kosten, de overheid 'belooft' dat het 'kostenneutraal' zal zijn; En guess what: het leidt tot hoger kosten. De overheid blijft dat tegen beter weten vervolgens in ontkennen dat de kosten hoger zijn geworden. Het CBS speelt het spelletje mee en komt met een belachelijk laag inflatiecijfer, de lonen stijgen niet en mensen moeten dus nog harder werken voor minder geld. Gevolg: men heeft nog veel minder vertrouwen in de overheid en de politiek, omdat ze voor de zoveelste keer genaaid zijn en ook nog eens voor gek worden versleten als ze dat zeggen.

7anPau1 | 10-12-09 | 10:43

@DomineeZwemzaad | 10-12-09 | 10:14: volgens mij zijn er niet 'zoveel' probleem, maar wordt een aantalproblemen in verschillende varianten rondgepompt op internetfora. En als je aanloopproboemen scheidt van echte problemen, valt het nog veel meer mee.

jeroentjegouda | 10-12-09 | 10:26

KomT nu toch eens op stijloze zijkertsssss van ons mooie Nederland! Waarom hebt ik gullie nog noojjjjjt gesien in de metro van onze Maasstad. Ik kom zelf uit het idilysche Zeeland al waar de bus een hele luxe is maarrrrrr die chipkaart werkt gewoon prima hoowr!

En waaaaaaaaaaaaarom zijken gullie stijllozen toch altijd over die prijvesie(zo spreek je privacy uit!)? Wat hebt ge toch te verbergen?? Hennup? Zwart geld? Uw reisje naar de hoere... of nog erger het AD kantoor?

Kijkt maar eens: blogimages.seniorennet.be/india/323-bd...

... en smile, in de metro bij elke mile, en u mag blij wezen, dat we onderweg nog stijlloze berichtjs kunnen lezen!

pieperpower | 10-12-09 | 10:16

@ jeroentjegouda | 10-12-09 | 09:37

Voor jouw traject werkt het misschien prima. Maarrr er zijn onderhand zoveel kleine problemen opgedoken dat het grote probleem wordt blootgelegd: er is niet goed genoeg nagedacht over de gevolgen van de invoering van zo'n massaal infrastructureel automatiseringssysteem.

DomineeZwemzaad | 10-12-09 | 10:14

@Quacka | 10-12-09 | 09:34: nee, ik werk niet bij NS. dat is het probleem op Geen Stijl. Als je ergens vóór bent (zoals hier met OV-kaart) moet je wel bij NS of zo werken. Anders wordt het te ingewikkeld voor reaguurders. Ik ben gewoon een tevreden OV-reiziger. En als je na paar ritten (of welke rit, wat jij leuk vindt) je kaart bijlaadt, zie ik het probleem van die arme mensen die aan einde van de maand rood staan niet. Dat is pas probleem als ze elke maand in één keer tig euro op de kaart meoten zetten, maar dat hoeft dus niet.
En het is zo: er moet 20 euro op staan, omdat dat bedrag bij vertrek opzij wordt gezet. Bedrag dat na reis overblijft, staat na uitchecken weer op je kaart.

jeroentjegouda | 10-12-09 | 09:37

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:36
Mag eens vragen: Werk jij bij de NS?
Natuurlijk is een strippenkaart vrij duur. Alleen als op mijn strippenkaart nog de helft van de strippen over zijn, dan kan ik gewoon nog reizen. Dat wordt met de chipkaart onmogelijk gemaakt. Daar gaat het nu net om. Dat ze stellen dat je minimaal 20 euro erop moet zetten (ik weet niet of dit zo is...) is op zich niet zo erg. Zolang je het maar mag opmaken.

Quacka | 10-12-09 | 09:34

@jospeh6085 | 10-12-09 | 08:56: OV chipkaart is niet mislukt. Het werkt. OK, misshcien nog niet vlekkeloos, maar het werkt wel.

jeroentjegouda | 10-12-09 | 09:30

@mick jagger | 10-12-09 | 09:02: als je er één keer 20 euro op zet en regelmatig iets bij doet (bv na elke treinreis, of 1x week) is er toch geen probleem? Als je geen geld hebt om vier euro voor treinkaarjte oma bij te laden, heb je ook geen geld om los kaartje voor bezoek aan oma te kopen bij de automaat.
en die 400 miljoen in tas NS... wat denk je dat we vooruit hebben betaald aan strippenkaarten?

jeroentjegouda | 10-12-09 | 09:29

Dat stomme starttarief klopt niet.
Maak gewoon een prijs per kilometer, basta.
Ook dat minimale 20 euro tegoed op de kaart is krankjorum.
Mensen die rood staan aan het eind van de maand kunnen dus geen kort ritje meer maken naar oma of zo..
En de NS c.s. stoppen minimaal 400 miljoen in de tas die ze nooit meer hoeven terug te geven, omdat iedere keer weer dat minimale tegoed op de chip moet staan... ( kassa!)

mick jagger | 10-12-09 | 09:02

Dit project is al net zo mislukt als die tunnel bij Roermond, de Betuwelijn, HSL, etc. En dat rekening rijden dan, het 'oplossen' van de CO2 Hoax? Moehahahahaha. Nou ja, wat valt er te lachen? Tot de laatste cent moeten wij en nog zo'n vijf generaties na ons opdraaien voor deze onzin.

jospeh6085 | 10-12-09 | 08:56

Weer zo'n kansloos project van de overheid.
En dan denken ze dat zoiets als rekeningrijden van de grond gaat komen. Een project dat nog veel groter is.
Het wordt waarschijnlijk 5 keer duurder dan gedacht en mislukt dan alsnog.
Stellen we een commissie in die dat dan gaat onderzoeken. Waarschijnlijk ergens op Curacao ofzo en komen dan met een vuistdik rapport waar helemaal niet iets aan heeft en van begrijpt en uiteindelijk is de belastingbetalert weer de sjaak.

Pete_1968 | 10-12-09 | 08:34

Kinderziekten, En dan nog op één station ook. Reis regelmtig naar en in Rotterdam en ben nu al heel blij met de OV chip

jeroentjegouda | 10-12-09 | 06:35

@Prof. D.A.H. Vintik | 09-12-09 | 23:55: en jij denkt dat hele volksstammen de tijd nemen om dageljk sop een site dit allemaal te gaan uitzoeken voor ze gaan reizen? Welnee. Zodra mensen aan de OV chip kaart zijn gewend en de kinderziekten uit het poortjes- en oplaadsysteem zijn gehaald, blijken we ineens allemaal heel gelukkig met de OV chip.

jeroentjegouda | 10-12-09 | 06:33

De meerwaarde is dat je opgesloten kunt raken. Eén keer wilde ik op station Amsterdam Spaklerweg uit de metro stappen: zaten de poortjes op slot! Met een hele meute mensen heb ik daar tien minuten lang vastgezeten (nouja, ik kon er nog aan de andere kant uit, daar werkte 1 poortje nog, maar dan zou ik 20 minuten om moeten lopen. JA DAG!). En de glazen wanden zijn te hoog om eroverheen te klimmen. Er stonden notabene medewerkers van de GVB bij, maar die konden ook zo snel niets doen.
Leuk voor als er paniek of brand ofzo uitbreekt.

Katbus | 10-12-09 | 04:12

Leg mij dan eens uit waarom ik en nog 5 anderen op dinsdag ochtend midden in de spits op station bijlmer arena ten eerste niet konden opladen, vervolgens niet fatsoenlijk door de poort konden komen en als kers op de taart op CS niet konden uitchecken? Ik mocht doorlopen, dus gratis reis maar dan nog.... Wat is nu de meerwaarde van dit systeem??

petros666 | 10-12-09 | 03:40

Wordt niet goed van die OV chip bashers. De kaart werkt gewoon. Je reistegoed blijft gewoon geldig in tegenstelling tot de strippenkaart die je enige tijd na een prijsstijging niet meer mag gebruiken. Geen gepiel met strippen tellen, vouwen en stempelen en dan tot de ontdekking komen dat de bestuurder de zone nog niet heeft gewijzigd (waardoor je dus onbedoeld grijs rijdt) maar gewoon langs de kaartlezer lopen en klaar. Het gebruik bij meerdere vervoerders op een rit moet beter op elkaar afgestemd worden maar verder hoor je mij niet klagen. (en nou niet paranoide gaan doen over privacy en zo ; ik heb niets te verbergen)

MadeGo | 10-12-09 | 01:02

Met een bezoekje aan Hong Kong hadden die prutsers zich een hoop ellende kunnen besparen. Zelfs een invalide blinde analfabeet gaat daar probleemloos met een chipcardje van A naar B, per metro, bus, boot, trein en trammetje...

mick jagger | 10-12-09 | 00:09

hoe is het mogelijk dat andere landen blijkbaar allang een fatsoenlijk funtionerend systeem hebben en dat het in nederland een grote zooi is.

terwijl veel van de problemen met een goed computer-programma zijn op te lossen: die retourtjes herkent, die makkelijk kan schakelen tussen 1e of 2e klas reizen in de trein, die begrijpt dat als je niet uitcheckt maar even later wel weer incheckt je bent overgestapt, die automatisch een dagkaartje 'koopt' als je urenlang aan het reizen bent, die alle trein en busreizen die je na elkaar doet ook als 1 reis telt, die op een lange reis voor en na 9 uur 's ochtend kan gokken waar je 40% korting ongeveer in is gegaan en waar je op een simpele manier met meerdere personen een kortingkaart kan gebruiken, zorgen dat volkomen duidelijk is waar je wanneer moet in- of uitchecken (liefst met 1 algemeen ov-poortje, niet die ellende met elke vervoerder een aparte incheck-zuil)
technisch zou dit allemaal mogelijk moeten zijn (hoogstens ergens op het station een knopje maken zodat je ov-kaarten 'aan elkaar kan binden' om een kortingskaart te delen)

als het systeem nou gewoon van te voren goed was opgezet (bijna al deze problemen waren al mááánden van te voren bekend), dan hadden waarschijnlijk een heleboel mensen uit zichzelf een chipkaart gekocht.
want als zo'n systeem goed werkt dan ís het ook gewoon makkelijker: geen gedoe met losse kaartjes, en je kunt ook halverwege besluiten dat je toch liever de bus dan de trein pakt (zonder dat je de helft van je kaartje weggooit), of een andere route reist bij problemen (waardoor mensen bij een vertraagde trein daar niet op wachten, maar gewoon de bus pakken en andersom, dus veel minder boze passagiers op het perron)

zwartrijden zal er echter niet minder om worden: in parijs zijn de helft van de metro-poortjes kapot (en anders geven de locale tokkies er nog wel een extra trap tegen), dus ook met poortjes moet je er nog iemand naast zetten (liefst 2 of 3 forse kerels) die controleren of reizigers ook echt door de poortjes gaan.


AntiSoof | 09-12-09 | 17:13
ik ben ook helemaal voor gratis openbaar vervoer. scheelt een fiks bedrag aan kaartjes-controle en zorgt voor meer reizigers.
en het zorgt dat kinderen van bijstandsmoeders eens wat meer van de wereld zien dan de bijlmer of de schildersbuurt. dat gehandicapten in maastricht vaker dan 1 keer per jaar naar amsterdam kunnen komen. (35 euro voor een treinkaartje is véél als je van minder dan 20 euro per week boodschappen moet doen)

******** | 10-12-09 | 00:04


" ruil je OV-chip pas op het perron met iemand die regelmatig de tegengestelde reisbeweging maakt als jij (jij van Amsterdam naar Leiden, die ander van Leiden naar Amsterdam). Je betaald dan allebei steeds maar hooguit 1 zone (0.90 euro). Werkt op iedere schaal en afstand. Het internet is het natuurlijke mechanisme om mensen bij elkaar te brengen en vraag-aanbod te matchen. Je voert de reis in die je wilt maken en een site zoekt een tegenvoeter voor je en brengt je met elkaar in contact door beide een SMS te sturen – nee die site is er bij mijn weten nog niet maar heel moeilijk kan het niet zijn dit te bouwen – iemand al OV-match.nl geregistreerd? "

Goed idee!

Prof. D.A.H. Vintik | 09-12-09 | 23:55

Boeie. Woon niet in de randdebielstad.

Hölzenbein | 09-12-09 | 23:47

@stereo | 09-12-09 | 19:12: voor die buitenlandse toerist lijkt de OV kaart nu juist heel handig. Geen verschillende vervoersbewijzen, geen uitleg meer over hoeveel strippen je nodig hebt om van station naar museum te reizen, etc.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:41

@En-el Hak | 09-12-09 | 16:42: wat is er niet oraktisch aan? De kaart werkt en ik kan met één kaart in trein, tram, bus en metro reizen. Lijkt me zeer praktisch.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:39

@Zoiets | 09-12-09 | 19:29: maar een overheid kan het ook nooit goed doen voor alle reaguurders die samen ook een kankergezwel vormen

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:37

@Quacka | 09-12-09 | 19:49: maar een saldosysteem dat voor elke kaart verschillend is, is ondoenlijk. En wat is het verschil met nu? Als je strippenkaart met beetje strippen koopt, ben je ook behoorlijk bedrag kwijt.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:36

@Quacka | 09-12-09 | 19:49: saldo-overzicht zou inderdaad wel handig zijn. Bij de metro zie je ook hoeveel er nog op je kaart staat. Misschien goed als NS dat aanpast.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:34

@-TJ- | 09-12-09 | 20:26: misschien is het een uitrolsysteem? Eerst alle stations een paar palen en dan later elk station meer van die palen en/of poortjes?

jeroentjegouda | 09-12-09 | 23:32

Fck weer rolled

eM!nence | 09-12-09 | 23:01

Als iedereen het OV inruilt voor zijn auto omwille van dit soort sores, wat verzinnen de weldenkend elitaire Cramertjes dan weer aan extra taksen met het "argument" dat de regering de mensen uit de auto wil? Uiteraard onder applaus van Groen-Links, de Dierenpartij van koningin Nobela, alias Thieme, de PVDA, de SP en, uiteraard de weldenkende der weldenkenden en elitairen der elitairen, D'66? Voor het CDA is het uiteraard Gods wil dat zijn schepeselen op de proef worden gesteld en een bewijs van goed rentmeesterschap dat je hen op de proef stelt. Dat verdient een goddelijke bonus.

Waaligator | 09-12-09 | 22:27

Ze moeten die OV-chipkaart daar duwen waar de zon niet schijnt!

Nifelheim | 09-12-09 | 22:21

EL-OH-EL rickrolled!

Margana | 09-12-09 | 22:09

Met die chipkaart 25 fails, met het rekeningrijden worden het er 250.

Ari Gold | 09-12-09 | 20:55

Studenten kunnen in delen van Nederland vanaf 1 januari de hele week gratis reizen. Vanaf dat moment zijn studenten namelijk alleen in het bezit van een studenten OV-chipkaart, waarop hun vrij reizen door de week of in het weekend staat.

Echter, in gebieden waar de OV-chipkaart nog niet is ingevoerd, kan de chauffeur niet zien of de kaart wel geldig is. Hier geldt de studenten OV-chipkaart als een zichtkaart.

In de volgende gebieden kunnen studenten vanaf 1 januari 2010 buiten hun vrij reizen-periode ook gratis reizen:
- Provincie Zeeland tot maart 2010 (bussen Veolia)
- Provincie Drenthe & Groningen voor onbepaalde tijd (bussen Qbuzz)
- Provincie Gelderland voor onbepaalde tijd (bussen/treinen Syntus)
- Provincie Noord-Brabant & Limburg voor onbepaalde tijd (bussen/treinen Veolia)

Ex-studenten of studenten die geen recht meer hebben op vrij reizen kunnen ook gewoon gratis blijven reizen, want de OV-chipkaart hoeft niet te worden ingeleverd bij het stoppen met studeren.

Controle kan niet plaatsvinden. De buschauffeurs kunnen de kaart niet uitlezen, de controleurs ook niet, want die hebben er geen apparatuur voor.
Op deze manier is reizen met de OV-chipkaart natuurlijk lekker goedkoop!

Gayds | 09-12-09 | 20:53

De oplossing is eenvoudig.
Ga met de auto!
Zelfs de railsenboer van de NS gaat nu de rijstroom gebruiken om inductie lussen in het asfalt te bouwen omdat in elektrische auto's meer toekomst zit dan die hopeloos verouderde spoorwegen.
Bovendien ligt er een overkill aan stroomvoorziening langs het spoor omdat de voeding zwaar belast wordt als er twee treinen elkaar passeren op een baanvak en dan vervolgens er weer een hele poos geen stroom wordt afgenomen omdat er geen trein rijdt op het gegeven stuk.
Dat kost dat het barst natuurlijk.

Beëlzebul | 09-12-09 | 20:42

Vluchten naar de auto is ook al kansloos, want rekeningrijden wordt net zo'n monstrum. Vreemd genoeg maakt de Telegraf zich daar veel drukker om.

Lex Trumbauer | 09-12-09 | 20:39

ik kom bijna dagelijks langs Rotterdam Alexander om naar de universiteit te gaan. Hier verbaas ik mij toch elke keer weer. Bij de trein staat welgeteld één paal, één paal om alle mensen die in-en-uitstappen te bedienen. Hoe kan die ene paal nou die stromen mensen bedienen als er een trein stopt.
Helemaal vreemd als je dan bekijkt dat op datzelfde station bij de metro wel meerder incheck-mogelijkheden zijn, maar ook hier is iets aparts. Bij de ene kant van de metro staan er 4 poortjes, aan de andere kant 11 of 12. Totaal geen logica zit erin.
Ook op Utrecht CS, zijn er aan de kant van Hoog Cathrijne 4 palen om in/uit te checken. Ik hoop echt dat de NS binnenkort iets gaat veranderen, want als er 1 of 2 treinen leegstromen zullen de kleine hoeveelheid palen leiden dat veel mensen het uitchecken dan maar overslaan vanwege de wachttijd (waarna zij weer worden beboet voor zwartrijden en 20,- kwijt raken).

Naar mijn mening had Nederland gewoon moeten het Oyster-systeem uit Engeland moeten overnemen en niet een nieuw systeem gaan bedenken dat echt aan alle kanten wankelt en waar de klant van al die mankementen de dupe is.

-TJ- | 09-12-09 | 20:26

het is toch eigenlijk schandalig dat er zoveel geld gepompt wordt in een project met nog zoveel manco's die beter opgelost hadden kunnen worden...

macflipper | 09-12-09 | 20:25

Nou, artikeltje in de link dan toch maar gelezen..
Ik wordt al moe bij de gedachte alleen al om daar allemaal rekening mee te moeten houden. Nooit meer OV voor mij in wat voor situatie dan ook, als ik het ook maar enigszins helpen kan. Niet in deze banenrepubliek in ieder geval.

panadol | 09-12-09 | 20:10

jeroentjegouda | 09-12-09 | 19:28
Tja, als ik met 2 euro op de kaart naar maastricht denk te kunnen reizen (en dan niet vanuit een buurgemeente van maastricht), dan is het toch mijn probleem dat ik vast kom te zitten?
Nog betere oplossing was om bij het inloggen het saldo te noemen. Resterend saldo 2 euro. En als je dan niet kan bedenken dat een reis naar Maastricht duurder is dan 2 euro: tja...
Maar het is gewoon belachelijk dat de NS meer dan 20 euro op een kaart wil hebben, terwijl ik een reis wil doen die maar 2 euro kost.

Quacka | 09-12-09 | 19:49

photosoep?

Carboneum | 09-12-09 | 19:36

Wahaaahahahaaaa. Laat bij mij maar zo'n kilometerregistratieafrekenkastje in mijn auto installeren.
Kleine gok, dat systeem (is dat er?) gaat niet werken.

Granaatappel | 09-12-09 | 19:33

Tja, je moet niet verwachten dat het immer uitbreidende kankergezwel dat "de overheid" heet enige interesse heeft in dit soort problemen. Ik maak de vergelijking met een kankergezwel omdat de overheid als je het op een plaats wegsnijd ergens anders vaak weer opduikt. Op naar de kilometerheffing voor de vervolmaking van het burger volgsysteem!

Zoiets | 09-12-09 | 19:29

@Quacka | 09-12-09 | 18:55: tja, maar wat als je zeg maar 2 euro op je kaart hebt, naar Maastricht rijdt en dan niet kunt uitchecken, of eerst naar een automaat moet om je kaart bij te laden...
En vergeten uit te checken? is kwestie van wennen. Bij begin strippenkaart moesten we er ook aan wensen de kaart op de juiste manier dubbel te vouwen en in de autoamat te steken.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 19:28

Zo! nu weten jullie ook meteen hoe het is om in een socialistische heilstaat te wonen. En dit is nog maar het begin! Want ze krijgen de smaak te pakken!

Kruiddamp | 09-12-09 | 19:20

* Hummer koopt *

Cazi | 09-12-09 | 19:20

Dit is funest voor het toerisme. Een doodnormale rugzaktoerist die in Emsterdem aankomt en gaat blowen, daarna panorama Mesdag gaat bekijken en ook nog een tripje maakt om de Veluwe te bezoeken is in Nederland meer geld kwijt aan OV dan de vliegticket waarmee die gekomen is. Nederlanders snappen er al geen zak van laat staan iemand die de taal niet beheerst. Het is heel simpel. Je gaat naar verschillende plekken in de wereld. Je zoekt een goed werkend systeem uit, past het aan aan Nederlandse normen en je koopt het Nee, Nederland ontwikkeld zijn eigen falende systeem. Veel kamervragen in de komende tijd!!

stereo | 09-12-09 | 19:12

En we noemen haar... de OV-shitkaart!
Gefeliciflapstaart Tineke, wat een mooie erfenis laat je ons na, nog vele jaren!

afdankert | 09-12-09 | 19:05

jeroentjegouda | 09-12-09 | 18:30
Denk je dat ik achterlijk ben: dat begrijp ik ook wel. Maar ik wil niet 20 euro ver gaan reizen, ik wil alleen naar de volgende stad gaan met de trein.
Iets wat me 2,20 kost (volgens NS.nl).
Daar is dus mijn resterend saldo van bijv 15 euro meer dan genoeg voor. Sterker nog: ik kan hier 6x deze reis mee doen.
Op het moment dat ik toch half nederland door wil crossen, dan heb ik toch een probleem als ik het station uit wil: ik zal dan toch moeten uitloggen.
Maar dan komen we op het volgende probleem: De NS heeft bespaard op de poortjes en alleen maar palen neergezet. Welke ik dus voorbij kan lopen. Op het moment dat overal poortjes hadden gestaan, dan had ik gewoon altijd uit moeten loggen. En heb ik dan niet voldoende geld, dan heb ik een probleem. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.

Quacka | 09-12-09 | 18:55

@ zeg maar jansen | 09-12-09 | 18:08
@ Foxy | 09-12-09 | 18:17

Ja dat systeem is echt super. Als je hem trouwens niet meer nodig hebt kan je hem zo inwisselen voor cash + het tegoed wat er nog op stond. En ook weer om die reden, waarom kan dat hier dan niet? Ik ben echt verkocht aan die Oyster met het mooie ;) Ikea hoesje!

Jouw | 09-12-09 | 18:43

@antizanic | 09-12-09 | 18:35: precies, en zonder echt gevaar kunnen ze zich De Grote Fraudeur voelen, Want Ik Heb Lekker Een Foto En Naam Van Iemand Anders Op Mijn Kaart... Je leven moet maar leeg zijn.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 18:43

boring kneusverhaal. zolang de rekening betaald wordt kan het de kaartuitgevers niks schelen. en al de kneus kaarthouder in de problemen komt is het zijn eigen probleem.

antizanic | 09-12-09 | 18:35

@Quacka | 09-12-09 | 18:23: tegoed dat op je kaart moet staan, is evenredig aan het mogelijke bedrag dat je voor een reis kwijt bent. Voor de metro volstaat daarom een lager bedrag dan bij de trein. Dus als je alleen in Amsterdam rondtoert, hoeft er geen 20 euro op je kaart te staan

jeroentjegouda | 09-12-09 | 18:30

@Zuitschuip | 09-12-09 | 16:57:
wat snap ik niet?
Ik begrijp het juist heel goed. Als ik met mijn anonieme kaart wil reizen waar tussen de 10 en 20 euro op staat, dan mag ik niet reizen. Wat valt hieraan te snappen?

Quacka | 09-12-09 | 18:23

@ gozahtje | 09-12-09 | 17:08
Jaren 80: Police. Depeche Mode. Van halen. Kate Bush. Peter Gabriel. Marillion.
Jaren 90: Tool. Radiohead. Smashing Pumpkins. Rage against the Machine. Pearl Jam.
wat nou jaren 80 en 90 geen goede muziek?

Korreltje Zout | 09-12-09 | 18:23

Genaail

Oberstgruppenführer | 09-12-09 | 18:20

*haar anonieme, superhandige oystercard aait...*

Foxy | 09-12-09 | 18:17

KONING beatrix??

TwinWendy | 09-12-09 | 18:17

@ Ies niet graties | 09-12-09 | 18:11
Ja, maar vergeet de rente op de vooruitbetaalde strippenkaarten niet.

Korreltje Zout | 09-12-09 | 18:14

En nummer 26 voor dat artikel in Webwereld: Wie vangt er eigenlijk rente over het nog niet gebruikte saldo op de chipkaart. Oftewel over alle nog niet gebruikte saldi op alle gezamenlijke chipkaarten? Wedden voor de totale rente op al die chipkaarten dat het niet de kaarthouders zijn?

Ies niet graties | 09-12-09 | 18:11

Jou | 09-12-09 | 17:57 Jahaa, London Oyster, maar dát werkt goed! En alle vervoerbedrijven dezelfde apparatuur, geweldig!

zeg maar jansen | 09-12-09 | 18:08

@Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:46: nou, als er al een conducteur te vinden is die de tijd en de moeite neemt om te weten te komen dat ik gisteren om 16.05 heb uitgecheckt op Amsterdam centraakl, mag hij. Maar dat kan hij niet. zijnkastje registreert alleen of mijn Voordeelurenkaart geldig is en of ik met de OV-chip heb ingechect. Als als in het gekke geval het wel mogelijk is: conducteur, veel plezier ermee

jeroentjegouda | 09-12-09 | 18:06

Tsaar Guus | 09-12-09 | 18:02
Ik zie dat u toe bent aan een warme vrouwenschoot.... och arme.

Biep | 09-12-09 | 18:04

Ik ben al helemaal klaar met die kutkaart...

Ik wil perse anoniem reizen. Dat kan op zich maar je moet er verdomd veel moeite voor doen.
Als mijn saldo sochtends op is kan ik nergens in de stad dat tyfus ding opladen en ben dan dus eigenlijk weer verplicht om een kaartje te kopen in de tram.
Als ik uitstap ben ik vaak nog te duf om te onthouden dan ik ook moet uitchecken, hoppa.. maximaal tarief.
Van de ene tram in de andere springen... Das ist verboten.. ook dan word maximaal tarief gerekend omdat je bent 'overgestapt' WTF!
In diverse trams ben ik al tegengekomen dat die in/uitcheck dingen simpelweg niet werken. Ze kunnen de cholera krijgen maar ik ga dan echt geen kaartje kopen, als ik de kans niet krijg om het systeem te gebruiken is dat het probleem van de HTM en niet dat van mij.
Natuurlijk word dan je op zo'n rit gecontroleerd wat bijna uitliep op een handgemeen met zo'n voormalig-melkert-baner-op-proefverlof-met-het-iq-van-een-strontvlieg omdat die van mening was dat ik dan maar weer 2.80 had moeten ophoesten. Die mening deelde ik dus niet...
Met de trein reizen ben ik al niet eens aan begonnen. Ik heb een anonieme ov kaart die voor het hele land geldig is bij alle vervoersbedrijven. Zo werd de propaganda verspreid tenminste...... Moet ik me eerst aan gaan melden bij een een of andere kutbalie omdat ik van het grootste OV bedrijf in NL gebruik wil gaan maken.
Ongezien de tyfus voor die kutkaart. Als die kaart dalijk nog het enige betaalmiddel is voor het OV ga ik weer ouderwets zwartrijden. Een fake ID kaart is vele malen goedkoper dan deze aanfluiting.

Tsaar Guus | 09-12-09 | 18:02

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:51
Het was een keurige Opel Record van alle gemakken voorzien, verwarming, buitenspiegels en twee opgeplakte luciferstokjes op de achterruit om te zien hoe je in moest parkeren.

Elisabeth2 | 09-12-09 | 18:01

@zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:53

De vervoerders lopen idd centjes mis. Maar ik moet daardoor naast een stinkende onrendabele zitten die me verveeld aankijkt. En als zo'n onrendabele weer eens iets sloopt aan de metro, moet de vervoerder weer extra geld uittrekken voor reparatie. En wie mag uiteindelijk weer voor die kosten opdraaien: de betalende reizigert.

roeispaan | 09-12-09 | 17:59

Kijk eens naar The London Underground. Laatst een weekendje geweest, daar een Oyster Card (soort chipkaartje) gekocht. Werkt perfect, geen enkel probleem mee gehad. Met overstappen geen probleem je logt namelijk pas uit bij je eindstation. Bij elke Tube 20 poortjes om in te checken en 20 om uit te checken, geen enkel probleem allemaal, en misschien nog wel belangrijker; bij elk station staan ongeveer 15 mensen die daar staan om je te helpen, en deze doen dat ook echt!! Erg klantvriendelijk en zeer goed werkend systeem. Wij gaan hier in Nederland het wiel op nieuw uitvinden?? Hou toch op zeg..

Jouw | 09-12-09 | 17:57

Dan maar liever in de file in mijn warme fahrzug!

vandaagnog | 09-12-09 | 17:57

Ik heb er een met Gollem erop^^

Having fun? | 09-12-09 | 17:54

roeispaan | 09-12-09 | 17:50 Ik ken dat, zelfde neiging.
Maar het is niet mijn probleem. Zolang ik zelf alles op orde heb zal het me jeuken of die OV-NS-mafia benadeelt wordt of niet. Dat is hun probleem.

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:53

Elisabeth2 | 09-12-09 | 17:47 Voor 9 gulden per les? Was dat vóór de oorlog of zo? Moest je zelf nog je hand uitsteken of had de leskadett al lampjes?

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:51

Punt 26. Het systeem zou ook het aantal zwartrijders verminderen. Het zou dus fraude tegengaan. Ware het niet, dat ik dagelijks onrendabelen door die poortjes zie glippen. Of ze openen die dingen met 1 kaart en lopen er met 5 man doorheen. Er gaat er een alarm af maar er is geen hond die daar naar omkijkt. Zelfs de ov wachters die vroeger bij de ingangen de vervoersbewijzen controleerden, doen alsof hun neus bloed als het alarm weer eens afgaat. In het begin wilde ik nog wel eens voor Chuck Norris spelen en er wat van zeggen. Maar als je bedreigt wordt, stop je ook daar al snel mee (I know, ik ben geen Chuck).

roeispaan | 09-12-09 | 17:50

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:38
Ben zo blij dat ik de afgelopen tien jaar maar twee keer met het OV hoefde te reizen, en ook dat ik mijn rijbewijs nog heb gehaald voor 9,00 GULDENS per les. Zie nieuwe topic. LOL.

Elisabeth2 | 09-12-09 | 17:47

Jackanders | 09-12-09 | 17:45
he = heT

Jackanders | 09-12-09 | 17:47

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:40
Het gaat erom dat hij dat niet zomaar te weten mag komen.
Klaar.

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:46

Ik heb een JAARKAART van de NS.
Van mijn werk.
Recht op 24/7 (eigenlijk 17/7) gratis en overal met ELKE NS trein te reizen,
WAAROM moet ik dan straks inchecken?
Ik heb het toch het reisgeld afgekocht?
(3700 euro p/j)

Weeraanmelden | 09-12-09 | 17:45

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:35
Die privacy hebben we al lang niet meer, of heeft u geen handig klein telefooncelletje onder handbereik?
Zelfs als die uitstaat weet 'men' waar die zich bevindt.
Dan laat ik he pinnen, Freebees, tankpasjes, Airmiles en weet ik wat nog meer maar even buiten beschouwing.
Big brother is er niks bij.

Jackanders | 09-12-09 | 17:45

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:40 En elke avond leest een grote computer uit wat de conducteur overdag allemaal in z'n kleine computertje heeft gedaan. Dat is 1. Ten tweede, Ik vind niet dat die man of vrouw dat moet kunnen zien. Dat kan ie namelijk met een papieren kaartje ook niet.
En het feit dat zo'n conducteur precies kan zien geeft het wel aan dat het met de privacy op die kaart uiterst beroerd gesteld is. Het gaat die dikkonten helemaal niks aan waar ik de weken ervoor heen ben geweest.

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:44

gozahtje | 09-12-09 | 17:08
Zucht. Google eens wat verder dan je neus lang is. (Tip: Rickroll).

Bozsma | 09-12-09 | 17:44

Geen OV meer voor mij als het alleen met de chip kan. Gefeliciteerd, u heeft me nu definitief in de auto gekregen. En dat is een klassieker, dus krijgt geen göbbels-kastje :-P

Dafman | 09-12-09 | 17:43

@zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:35: zelfs al kan een conducteur zien dat ik vorige week woensdag op Amsterdam Bijlmer heb ingechect en op Amsterdam Centraal uitgecheckt. Wat dan nog? 1: gaat hij dat van alle reizigers inzijn grijze hersencelletjes opslaan? 2: wat moet hij er mee? Verkopen aan criminelen die mij 1000 euro wilen aftroggelen om niet rond te bazuinen dat ik op Amsterdam Centraal ben geweest? Dus, wat nou privacy?

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:40

Elisabeth2 | 09-12-09 | 17:32 Plus één Els, aantal zones plus één. En het aantal zones kun je zien op het kaartje bij de halte. Goh, wat werkte dat goed.
De tussenliggende strippen op de kaart bleven namelijk blanco, je kon dus van al die blanco strippen een nieuwe kaart samenstellen. Wel opletten dat je de cijfers niet dubbel had, twee keer een strip '6' viel op, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:38

Zo een persoonsgebonden chip in je arm is dat wel de oplossing , niet dat ik de overheid op een idee breng hoor want daar zijn ze al mee bezig.
De OV chipkaart is gewoon een externe versie hiervan , deze maken we
lekker moeilijk dan stappen mensen later vanzelf wel over op deze
interne versie.

Eurotokkie | 09-12-09 | 17:38

Zo'n chippert voor in de trein is wel handig om bij je te hebben, die elektronica waar ze de conducteurs mee hebben uitgerust werkt nog slechter dan de OVchip-poortjes. Als ie je kaart al uit kan lezen kan het goed zijn dat ie hem niet goed uitleest.
Bovendien, en dit is een serieus puntje, kan de conducteur zien op het moment van 'scannen ter controle' wat de reisgeschiedenis is op de kaart. Ook van de dagen ervoor.
Als de conducteur dat al kan zien, hoe goed gaan ze daar dan met je privacy om?

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:35

Ik ga straks gewoon rekening rijden. Dat wordt een probleemloos systeem, zegt Eurlings!

Bolhoed | 09-12-09 | 17:35

Jackanders | 09-12-09 | 17:24
Minimaal.
Ik voorzie een parlementaire enquête met Camiel in de hoofdrol.
En tegen die tijd is Mies er niet meer om hem bij te staan.

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:34

@Eurotokkie | 09-12-09 | 17:24: Daarvoor zul je wel eerst een tegoed van > € 100,- op je OV chipkaart moeten hebben, maar hoe je dat erop krijgt wordt er niet bij verteld.

Dit kabinet wordt incontinent wanneer het over IT of techniek gaat, OV-chipkaart, kilometerheffing, problemen belastingdienst, waterschapsverkiezingen en het gaat maar door.

MysteryQuest | 09-12-09 | 17:34

Zo jammer! | 09-12-09 | 17:31
U neuqt alleen bijstandsmoeders?

Jackanders | 09-12-09 | 17:34

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:27
Van die strippenkaart heb ik nooit iets gesnapt. Dat moest je dan op een bepaalde manier omvouwen en uit je hoofd weten hoeveel strippen je nodig had min één of zo.

Elisabeth2 | 09-12-09 | 17:32

Jaj ja, stilstand is achteruitgang.
Je moet altijd kijken hoe je iets dat werkt moet verbeteren.
Daar kan je bonussen mee verdienen.
Crap.
If it works don't fuck with it.
Dat is mijn motto.

Zo jammer! | 09-12-09 | 17:31

ik doe al vanaf 1 dec chippen in de trein.
ik vind het ideaal, geen gezeik met kaartjes meer.
het activeren van de chip is wel erg omslachtig, behoorlijke tijd mee zoet geweest.
zeker als ook het automatisch opladen geactiveerd moet worden.

respect | 09-12-09 | 17:29

Eurotokkie | 09-12-09 | 17:24 Dan lees ik de 'Hackershandleiding' wel om ermee te sjoemelen, dat zijn namelijk maar vijf pagina's.

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:28

LOL@Eurotokkie | 09-12-09 | 17:24
Hou op zeg, ik ben pas bij blz. 5 van de handleiding hoe een kaartje te kopen op de tram en bus met contant geld.

Elisabeth2 | 09-12-09 | 17:27

JosVerbeek | 09-12-09 | 17:23 Ja, van karton, zodat je hem kunt vouwen om in automaten te kunnen stempelen.

zeg maar jansen | 09-12-09 | 17:27

Zijn ze niet bezig met een handleiding voor de OV chipkaart van 325 bladzijdes , deze
komt in 2011 uit dacht ik

Eurotokkie | 09-12-09 | 17:24

Is er niet onderhand een petitie oid opgesteld tegen de OV-chiptroep? Ik teken per direct...

Schweinenfleisch | 09-12-09 | 17:24

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:16
In ieder geval tot de volgende verkiezingen. ;

Jackanders | 09-12-09 | 17:24

Een niet persoonsgebonden kaart die door middel van stempelen wordt afgewaardeerd. Ideaal..

JosVerbeek | 09-12-09 | 17:23

Ov kaart is niks ,maar over paar jaar wat kunnen dan lachen met km heffing.
Die is nog beter te bewerken.

gerrit5042 | 09-12-09 | 17:22

Want zeg nou zelf een kaartje kopen voor je rit is toch makkelijker dan deze hele romslomp aan regeltjes waar je je aan moet houden als je een keertje met de trein ergens heen wil.
Kwyjibo | 09-12-09 | 17:08
Ja, die gasten hebben nooit iets van de wereld gezien. Fantastisch openbaar vervoer in bv. Chili: 1 kaartje, 1 prijs, 1 rit. Kan niet simpeler, iedereen weet het, iedereen kan het... Wat muntjes klaarhouden voor de chauffeur, instappen, klaar...

de^mol | 09-12-09 | 17:22

Rickrolled! Whahahhhahaaaa
Wie regelt er een OV-chipkaart met GOD himself op de voorplaat?
Of anders Tineke herself?

ZDEV | 09-12-09 | 17:21

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:18
Ik ga altijd op de fiets naar trien ..

Jackanders | 09-12-09 | 17:21

@Korreltje Zout | 09-12-09 | 17:19
Zou er soms iets engs achter zitten?

AntiSoof | 09-12-09 | 17:21

ik den k dat ik toch maar weer een auto aanschaf. leven word je onmogelijk gemaakt door deze regeringsfailures.

weedo | 09-12-09 | 17:20

Antisoof is me voor maar ben het er helemaal mee eens.

(Alleen al op het gebied van personeelskosten scheelt gratis ov enorm veel geld. En om die reden gebeurt het niet. Veel mensen zouden hun baan verliezen: conducteurs, controleurs enz. Om nog maar te zwijgen over nevenefecten zoals minder autogebruik - en dus ook daar minder geld in het laatje.)

oplosmiddel | 09-12-09 | 17:20

@ De Blauwe Aap | 09-12-09 | 17:16
Hee, doe eens conformeren aan de partyline!

Korreltje Zout | 09-12-09 | 17:20

@ AntiSoof | 09-12-09 | 17:13
Alle stelselwijzigingen in NL moeten er natuurlijk toe leiden dat de burgert verder wordt uitgeknepen. Dingen gratis maken in NL, it's not gonna happen. Onze regeringen zijn verslaafd aan premies, heffingen en belastingen. Waarom dingen simpel maken als het moeilijk kan?

Korreltje Zout | 09-12-09 | 17:19

@De Blauwe Aap | 09-12-09 | 17:16: da's mijn ervaring ook. gebruik mijn voordeelurenkaart nu ook als OV-chip voor de trienreis. Ben dubbeltje duurder uit, maar daar tegenover staat ik niet meer langs kaartjesautomaat hoef. Ben dus zeer blij met het systeem. Leve de OV-chipkaart!

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:18

Jackanders | 09-12-09 | 17:13
Camiel's Kilometerkastjes zullen hem nog lang achtervolgen.

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:16

Gelukkig gebruik ik uitsluitend de auto.

robot from 1984 | 09-12-09 | 17:16

eeuwige gezeik over die OVchipkaart. Pas moest ik noodgedwongen een weekje gebruik maken van het OV in Rdam, werkt perfect allemaal. Snap de problemen niet zo.

De Blauwe Aap | 09-12-09 | 17:16

Maar waarom zeggen *onze* volksvertegenwoordigers hun vertrouwen niet op in dit gekke mens? Het is een groot fiasco en dit mens gaat gewoon door. MC Hammer zei toch duidelijk 'Stop!'

Korreltje Zout | 09-12-09 | 17:15

HAHA Mooi hoor.

Nou, en nu dan maar kilometerheffen met de auto, dat MOET gewoon goed gaan als je dit allemaal ziet!

bandit | 09-12-09 | 17:14

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:02
Insgelijks Teun, maar het is toch te gek voor woorden dat er bakken met geld (ons geld) naar projecten gaan die bedacht zijn door mensen die werkelijk nergens kijk op hebben.
Ik zie het lijk al weer drijven met de kastjes en wie-weet-wat-nog-meer.

*Koelkast openzet om de Aarde wat af te koelen*

Jackanders | 09-12-09 | 17:13

Voordelen GRATIS openbaar vervoer:

-Minder criminaliteit
-Minder irritatie
-Betere privacy
-Heel eenvoudig
-Goed voor het milieu
-Goed voor de werksfeer
-Minder files
-Minder parkeerproblemen

Kijk, als ik dit kan verzinnen waarom gebeurt dat niet?
Dát zou ik wel eens willen weten.

AntiSoof | 09-12-09 | 17:13

Mijn god, wat een drama die OV sjipkaart. Waarom zo'n extreem bewerkelijk, duur en klantonvriendelijk systeem? Kan die Tineke niet terug naar haar schepper?

Korreltje Zout | 09-12-09 | 17:13

@potentieel terrorist | 09-12-09 | 16:35: klopt, zolang je incheckt en dus betaalt voor je reis, is er niks aan de hand. Pas is geen ID kaart.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:12

Wat is het probleem? Het is geen fraude, zagen we ook bij kaart met foto Beatrix er op. Als je in- en uitcheckt (en dus betaalt) is er niks aan de hand. Als het zijn eigen foto is en hij lijkt er op, is er bij controle ook niks aan de hand. Pas als hij pas verliest en er staat een hoog saldo op, heeft hij probleem, want pas kan door vinder nooit naar hem worden teruggestuurd.

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:11

@AllesBrander | 09-12-09 | 16:51: heb je geen WOB voor nodig. Kun je zelf nakijken via internet

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:09

Slechte soep. En ik vind dat lijstje op webwereld ook niet indrukwekkend. Als dat de problemen zijn in de opstartfase, dan is dat voor zo'n groot ICT project niet slecht.
Een project op deze schaal heeft altijd kinderziektes.
Gebruik die kaart al enige maanden en het werkt als een trein.

niet voor de hond | 09-12-09 | 17:08

Dit zaakje stinkt van A tot Z. Niemand die nog durft te zeggen dat het eigelijk een fiasco is deze OV-chipkaart en dat het maar beter niet kan worden ingevoerd.

Het is nu meer een eerkwestie geworden dan dat er daadwerkelijk een oplossing komt voor iets dat eigelijk gewoon goed werkte. Want zeg nou zelf een kaartje kopen voor je rit is toch makkelijker dan deze hele romslomp aan regeltjes waar je je aan moet houden als je een keertje met de trein ergens heen wil.

Het artikel op WebWereld is precies waar ik op doel. Over de OV-chipkaart mag met recht gezegt worden dat dit een van de slechtste bedenksels is van de regering ooit.

Kom laten we het de reiziger nog makkelijker maken dan wat het al is! NOT!

Kwyjibo | 09-12-09 | 17:08

@ Bozsma | 09-12-09 | 17:04
Dit heeft niks met leeftijd te maken. Na wat google werk weet ik weer waarom ik dit uit m'n systeem heb gewist. de jaren '80 en '90 staan nou niet bekend om hun fantastische smaak!

gozahtje | 09-12-09 | 17:08

@Vuurvogel02 | 09-12-09 | 17:00: gratis bestaat niet, dus iederen een (gelijk?) bedrag betalen via de belasting?

jeroentjegouda | 09-12-09 | 17:08

gozahtje | 09-12-09 | 17:00
Ga eens ouder worden.

Bozsma | 09-12-09 | 17:04

Jackanders | 09-12-09 | 17:01
Ligt aan wie je het vraagt.
Middag ;)

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 17:02

Wanneer kwamen die 'kilometerkastjes' ook alweer?

Jackanders | 09-12-09 | 17:01

@Buran | 09-12-09 | 16:53
waarom niet?

roo ® | 09-12-09 | 17:01

Rick Astley?

gozahtje | 09-12-09 | 17:00

maak het openbaar vervoer gewoon gratis dan heb je ook minder files

Vuurvogel02 | 09-12-09 | 17:00

Fotosoep of niet, hij is wel leuk. Alleen maar leuker als er echt mee gereisd wordt.

Achterdocht | 09-12-09 | 16:58

Alleen het feit al dat Tineke slist is voor mij een reden om haar weg te sturen.
Niet om aan te horen.
Mevrouw heeft een trauma.

Teun van het Tuinpad | 09-12-09 | 16:57

Quacka | 09-12-09 | 16:42
je snapt er echt helemaal niets van hé?

Zuitschuip | 09-12-09 | 16:57

Die foto van Rick Astley lijkt toch verdomd wel een beetje op een jonge Ronald Reagan!

Merlot | 09-12-09 | 16:54

Wat een schattig, giftig, piepklein Prittstukje weer.
Het is gewoon kunscht.
[traantje wegpinkt]

Merlot | 09-12-09 | 16:54

Hoe moeilijk kan het zijn, je neemt het vliegtuig naar London, arriveert, neemt de Underground naar waarschijnlijk Canary Wharf en koopt aldaar het systeem dat gebruikt wordt op de Underground.

Vervolgens reis je naar huis en iedereen is blij.

Waarom is er daar geen fraude? Er staan slechts kleine bedragen op, voor korte lokale reizen. Treinen moet met kaartjes blijven gaan, bus, tram metro met een goed, werkend systeem.

Hammers | 09-12-09 | 16:53

Ik weet het zeker, nadat die OV-chipdingus is ingevoerd, ga ik NOOIT meer met de bus/train/tram/metro. Auto + snelweg, here I come!

Buran | 09-12-09 | 16:53

Dit stond gisteren goedverdoemme al in de Dumpert!

kogelbiefstuk | 09-12-09 | 16:51

Nog iets; zou de Wet op de Openbaarheid van Bestuur ook voorzien in het overleggen van de (eigen) opgeslagen reisgegevens, indien men daarom vraagt?

AllesBrander | 09-12-09 | 16:51

Het lijkt me duidelijk dat na jaren van groei de openbaar vervoerder vanaf 2010 een significante daling in het aantal reizigers zal gaan waarnemen. En nee, dat zal niet de economische crisis als oorzaak hebben...

AllesBrander | 09-12-09 | 16:49

Goed artikel, hopen dat Faalinga het leest.

Malle Jachi | 09-12-09 | 16:49

H.A.N. Solo reist ook al nu een tijdje met zijn OV chippas. Ik ben kaal en dat is Han Solo niet.

Empekai | 09-12-09 | 16:49

Rick Astley altijd +1

K03N | 09-12-09 | 16:49

@ Balzakius | 09-12-09 | 16:41
Aha. Wel, na 10 jaar stapte ik recentelijk weer eens in een trein en kreeg nou niet bepaald het idee dat ik mij louter onder paupers en andere arme drommels bevond – integendeel. En in de korte tijd dat ik als studentje nog OV'de evenmin. Maar ook dát zal dan wel weer in the eye of the beholder zijn ofzo.

Pa Cartwright | 09-12-09 | 16:48

Ahhh, ik wil dan wel als mn allergrootste voorbeeld, marco borsato gaan!!

Lekker elke dag met het OV.

1teen | 09-12-09 | 16:48

laat ze lekker opflikkeren met de ov chip koopt allen gewoon papieren kaartjes

van Dam | 09-12-09 | 16:48

Ik zie een Stijlloze contest aankomen, wie kan de idiootste OV chipkaart laten maken. Doe eens opzetten Pritt!

MartinKoek | 09-12-09 | 16:48

@Handige Harrie | 09-12-09 | 16:45
Dat is het probleem: je kunt geen kant meer op.

En-el Hak | 09-12-09 | 16:46

en waarom zou die rick asley niet gewoon met openbaar vervoer mogen, wat niet wegneemt dat die tineke net zo gewoon moet opdonderen

hetluis | 09-12-09 | 16:46

Never gonna let you down?

denwop | 09-12-09 | 16:46

Quacka | 09-12-09 | 16:42
Voor de NS is het ook crisis. Als er 5 miljoen kaarten in omloop zijn, hebben zij 100 miljoen euro gratis tegoed. Daar kun je nog eens een station van opfleuren!

Kaas 82+ | 09-12-09 | 16:45

Iedereen de auto in. Worden de heren Eurlings en Bos vanaf 2012 ook erg blij van..

Handige Harrie | 09-12-09 | 16:45

Tineke Huizinga incapabele sloer, doe het OF goed OF niet

Aarsbaars | 09-12-09 | 16:44

Juul | 09-12-09 | 16:41
klinkt als vergeten uit te checken. Duurt 1 a 2 formulieren en 3 maanden wachten.

Kaas 82+ | 09-12-09 | 16:43

Bij het inchecken wordt bij de meeste vervoersbedrijven standaard €4 van de kaart afgeschreven, de NS rekent €10 voor kaarten op naam en €20 voor anonieme kaarten

Of te wel: Ook al heb je nog 18 euro op je kaart staan: Het is onmogelijk om een ritje van een paar euro te maken (met de de trein bijv naar het volgende station reizen). Wat een flut-bedrijf.

Quacka | 09-12-09 | 16:42

Godskolere, overal ter wereld lukt het om een praktisch ov-systeem op te zetten, behalve in Nederland, een land ter grootte van de staat New York. Of zoiets. In elke geval een klein kutland, zo klein dat er al lang en breed een fijnmazig metronetwerk zou moeten bestaan. Haagse visieloze hufters!

En-el Hak | 09-12-09 | 16:42

@Pa Cartwright | 09-12-09 | 16:35
Omdat mensen denken dat OV'ers paupers zijn die geen auto kunnen betalen. En omdat ze het vast en zeker gesubsidieerd krijgen van de grote O.

Balzakius | 09-12-09 | 16:41

schreef bij mij ten onrechte in eens vier eu af voor één zone. ga dat maar eens terugkrijgen.

Juul | 09-12-09 | 16:41

Leuker kunnen wij het u niet maken.
Alles wat nieuw is moet wennen.
Zeurpieten zijn er natuurlijk altijd.
Met een goede voorlichting lossen wij dit op.
En als u nog meer te zeuren hebt ga dan lekker met de auto.
Aldus een goedlachse Tineke.

wiers | 09-12-09 | 16:40

Ik heb er wel een, maar ik snap werkelijk geen reedt van die OV chipkaart.
Vanaf wanneer moet je hem écht gaan gebruiken?

Aarsbaars | 09-12-09 | 16:40

Wat een drama en droefenis. Als ik al ooit het idee had gehad met de trein te gaan, bedenk ik me nu wel 2x. Gelukkig is er geen probleem op de stoomtrein van Sneek naar Stavoren. Dus die kan ik nog zonder zorgen met mijn gezin nemen.

koffieboer | 09-12-09 | 16:38

leuk ! nu wil ik er nog een zien met clown bassie en mijn dag/week/maand is weer goed.

Mr aarsch | 09-12-09 | 16:38

Die domme doos moet gewoon dat hele kul project afblazen.

Melethwen | 09-12-09 | 16:37

Haha dit is de eerste OV-chikpaard die mij laat lachen

DeFrikandellenKoning | 09-12-09 | 16:36

Dat dit kan in Nederland.

Opperkwal | 09-12-09 | 16:35

het blijft humor

dirkie druiloor | 09-12-09 | 16:35

De foto op mijn ov-chip kaart is ook totaly weird.
Ik moest een pasfoto uploaden, die kwam er een beetje raar op. Alsof de foto gemaakt is door een Canon on Acid. Rare kleuren en weet ik veel...

tot nu toe geen problemen mee gehad...

potentieel terrorist | 09-12-09 | 16:35

Waarom wordt dat openbaar vervoer eigenlijk geclassificeerd als Onrendabelen Vervoer?

Pa Cartwright | 09-12-09 | 16:35

Mega dikke plus 1. Wat een grap.

faz | 09-12-09 | 16:34
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 09-12-09 | 16:34

Ik zelf ben ook al weken meneer P. Oepsnor ...

Vliegenvanger | 09-12-09 | 16:33

Never gonna give you up +1

sores1980 | 09-12-09 | 16:33

Het was toch al bekend dat dit een SOEP was?

Meneer de Leeuw | 09-12-09 | 16:33

Haha, stylish!

SkivdeVisser | 09-12-09 | 16:33

haha, faal.
Kon je natuurlijk aan je water voelen dat lolbroeken dit soort geintjes gaan uithalen.
Wanneer heeft Obama een OV faalkaart??

twisternederland | 09-12-09 | 16:33

Stom, in Engeland en nog wat landen kan het wel.

turboman | 09-12-09 | 16:30

They got rickrolled

Relaxing | 09-12-09 | 16:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl