Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Werkgevers: Stagiairs Niet Goed Voorbereid

denieuwestagiars.jpgHallo muneer van dit boekhoudinbedrijf. Ik heet Jefferey ik ben 17 jaar en ik zit op MBO. Van mun lerraar moest ik een brief sgrijven naar jouw budrijf wie mij in dienst wil nemmen. Dat moest van sgool maar veel zin heeft ik er niet in want k snap geen reet van cyfers en breuken enzo. Veel liever blijf ik btje hangen op mun bank voor de tellevisie. Ook internet vin ik leuk mijn profielseit is mattie4life1989.partypeepz.nl. Maar sterkte punten zijn comenniceren. Omgaan met met mensen (maar geen kk haters die moeten gwoon dood) Mun beste mattie heet trouwens Mo die ook werkt zoek omdat zun vorige baas hem zwaar gedissed heeft. Ik zweer het: als ik niet meteen 2K in maand ga verdeinen loop ik zo je toko uit. Al mun homies zijn leipe mocro's, suri's tokkienz. Hopulek kan ik snel aan de slag bij jou. Koef geen pak want ik heb al vet dope Karl Kani broekje. Graag snel turugmailen want na negen uur werk k in koffieshop. Dag baas en tot maandag. Overdreven gedoe? Nee dus. Zo gaat dat gewoon tegenwoordig. Eindelijk iemand die ons probleem Goed Onder De Aandacht Brengt...

Reaguursels

Inloggen

Je niet in het bedrijf verdiepen vind ik trouwens wél iets wat je bij de stagiaire kan leggen. Maar het ligt er ook aan wat je gaat doen. Ik ging een keer ergens voor maar liefst 3 weken adressen invoeren (spannend...) en toen vroegen ze bij de sollicitatie eerst of ik het erg vond om alleen op 1 kantoortje te zitten (nee hoor), daarna naar mijn sociale eigenschappen (euh, ik kom alleen op een kantoor te zitten en je vind dit van belang om te weten? bang dat ik ruzie met de computer krijg?) en vervolgens wilden ze van mij horen wat de recente ontwikkelingen in hun bedrijf waren (schat, ik kom adressen invoeren, why should I give a shit). Of in een winkel, waarom ik mezelf geschikt vond voor vakken vullen qua eigenschappen (....) en het dan ongemotiveerd vinden als je zegt dat je gewoon graag wat bij wilt verdienen.
-
Mensen hebben soms echt kromme verwachtingen ofzo. Beetje interessantdoenerij allemaal.

Ohja | 03-12-09 | 19:26

Tsja. Als exstagiaire vind ik dat veel stagebedrijven evengoed slecht zijn voorbereid op hun stagiaires. Ze moeten gewoon eens naar zichzelf kijken. Zij zijn degenen met de slachtoffermentaliteit. OMG we krijgen een gratis werknemer en we moeten er nog tijd in steken ook! Ik denk dat veel stagebedrijven er ook geen reële verwachtingen op na houden. Een stagiaire is gewoon een jong doorgaans onervaren persoon die zijn/haar opleiding nog aan het volgen is. Weet iemand toevallig toch alles, mooi meegenomen, maar je kunt dat redelijkerwijs nog niet verwachten.
-
Is ook mijn ervaring dat veel stagebegeleiders amper tot niet in staat zijn zeer persoonlijke voorkeuren en beroepscompetenties los van elkaar te zien. Gewoon een soort niet kunnen omgaan met diversiteit ofzo. Ik heb 1 stage ook alleen maar gehaald omdat ik mevrouw stagebegeleidster vlak voor de beoordeling een fles wijn en reeks ongemeende complimenten kado gedaan heb. Dat had niets met mijn competent zijn te maken, maar dat had haar oordeel daarvoor ook niet, dus whatevah. Het lijkt me wat te makkelijk om het probleem alleen bij de stagiaires neer te leggen. (Al zullen er vast gevallen zijn waar dat volkomen terecht is). Mensen zitten ook te vastgeroest in hun eigen bedrijfsstijl om echt op een open, redelijke manier naar beroepscompetenties te kijken, zorgt vaak voor een nogal gekleurde visie.

Ohja | 03-12-09 | 19:18

Betreft: vacature enthousiaste moddereetor
Joris,

Je zoekt een enthousiaste moddereetoren dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal je er in deze brief van overtuigen waarom ik denk.. uh ik WEET.. dat ik die vakbekwame allround moddereetor ben waarnaar je niet zoekt.

Ik ben een moddereetor met oog voor kudo's, voor de fapprocessen en voor de mensen met wie ik niet samenwerk. Graag zou ik mijn "talenten" in een maatschappelijk relevante organisatie inzetten en verder ontwikkelen. Daarom solliciteer ik bij je organisatiedinges.

Na het afronden van mijn fap-opleiding bedrijfsplompzakken, "werk" ik nu bijna vier uur als moddereetor bij je fok.nl. Ik ben verantwoordelijk voor het afkraken van de jaarrapportages en de jaarplannen voor vijftien afdelingen. Daarnaast swaffel ik over een resultaatgerichte van de administratieve organisatie.

In mijn huidige baan heb ik ervaren hoe ik mijn demotivator skillz kan inzetten in mijn werk. Een klantgerichte houding en inlevingsvermogen heb ik nooit nodig gehad, in de behoeftes van managers was, heb ik gemerkt, veel frappanter dan regels en procedures opstellen voor de aanlevering van gegevens. Regels zijn natuurlijk niet belangrijk, maar het belang van de mensen voor wie je ze maakt, bestaat in mijn visie niet.

Het moderniseren van de plompzak organisatie is me in mijn huidige baan uiteindelijk zelfs bij de anaal afdelingen gelukt, door juist die plomzakinstrumenten te ontwikkelen die aansluiten op de éigen behoefte van de managers. Doordat ik voor dit veranderproject buiten mijn eigen bunker heb gewerkt en de organisatie van andere afdelingen goed heb gedemotiveerd, zal ik ook direct effectief aan het werk kunnen in je organisatiedinges.

Wat me ten slotte aantrekt in de door jouw geboden baan is de mogelijkheid mijn demotivator skillz verder te ontwikkelen. Tijdens een lange kringrukperiode verving ik mijn manager. Hij was na zijn herstel blij dat hij meteen verder kon werken, met een vol bureau met piemolpudding doekjes. Mijn collega's waardeerden mij vooral omdat ik niet goed kan luisteren, geen coachende houding heb en op ondirecte, maar toch ontactvolle wijze feedback geef op hun werk.

Hoewel ik een echte Urker ben, kom ik toch graag naar Rotterdam voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lachen.

|@T()®,

Frappant

Beilaage: CeeVee

Frappant | 03-12-09 | 10:58

Staat er nou: ''Panningen wordt te klein voor mij" ?

sjoen hè? | 03-12-09 | 09:43

Dat is nog eens goed binnenkomen bij een bedrijf....

GeenZeil | 03-12-09 | 08:36

Hetis idd. hopeloos gesteld met de Nederlandse taal.
" ben ik nodig" en dergelijke uitspraken zijn aan de orde van de dag bij ons.

Quasistatistiek | 03-12-09 | 08:01

@ Big Rick heeeel herkenbaar. Onze afdeling moest de adm. zaken regelen, het eerste wat werd gevraagd door hooghartige nieuwe nederlandse "dames" die ons als oud vuil bejegenden, wat de reiskostenvergoeding was en wanneer die werd betaald, een grote bek over alles en neerbuigend naar NL's personeel. Zij deden nl. HBO en wij waren maar domme hollandse wijven.

Mindy | 03-12-09 | 02:08

mja.. als ik het zo hoor is het inderdaad erg beroerd gesteld.. maarrr tegenwoordig willen bedrijven toch blijkbaar liever goedkope stagiaires dan starters . En de meesten hebben geen fatsoen om op je brief te reageren al is het maar iets in de trant van 'je brief is ontvangen we zullen ernaar kijken' (bijv. PowNed)...

Russkoja.zjopa | 03-12-09 | 00:45

@azijnseikerT | 02-12-09 | 16:21

Dan deden jullie het beter dan mijn werkgever. Wat heb ik veel bijna afgestuurde op de werkvloer gehad die alles konden behalve foutloze code schrijven.. Het heeft me zo doen afvragen wat die gasten op de hogeschool informatica daar nou eigenlijk leerden..

atm0s | 03-12-09 | 00:34

hoewel in het stukkie hierboven ietwat karikaturaal gesteld, zit er natuurlijk een grote kern van trieste waarheid in . Af en toe kom je in de media dit soort opvallende erupties tengevolge van het moderne onderwijs tegen, want in feite kon het de afgelopen 20 jaar niemand een reet schelen ( behalve dan de commissies die er te beginnen met mevrouw van Es een stevige boterham aan verdienden) hoe het onderwijs naar de kloten is gegaan want : de salarissen bleven op pijl en/of gingen omhoog, het management bloeide getalsmatig als onkruid in het voorjaar, het was scholen grootschalig toegestaan mensen die zin hadden voor de klas te gaan staan,met schaal 10 op zak, bekwaam te verklaren indien niet bevoegd, het onderwijs, voorzover nog aanwezig, moest primair "leuk" zijn want de concurrent 2 wijken verderop trok met nog leukerder programma's meer leerlingen ( dus meer overheidsgeld) en .. en... hou toch op .. nobody cares zolang ze maar van de straat zijn .

daytripper | 02-12-09 | 23:57

Toch vreemd dat er hier zoon ophef over is. Ik als voormalig MBO student (als je het student kan noemen) heb nooit ergens problemen mee gehad. Ik heb zelfs bij een van me stages 1K kado gekregen voor mijn werkzaamheden. Ook op het HBO nu gaat alles goed en wel en hoor ik eigenlijk alleen maar positieve berichten.
Ik ben wel benieuwd hoeveel procent student er nou echt zo beroerd schrijft, en totaal zijn/haar te behalen competenties niet beheerst.

rvg | 02-12-09 | 23:35

Ik geloof er niets van dat iemand dit serieus als sollicitatiebrief heeft verstuurd. Is dit niet gewoon een prank van die 20-jarige kerel. Of is die werkgever gefrustreerd over de hedendaagse Jugend?

En wat een bagger screen.

Due|rr | 02-12-09 | 23:34

Als we toch zeiken over taal:
@ StijlvolRechts & kapotte_stofzuiger: het is taalonderwijs, geen taal spatie onderwijs.

Bloedhoest | 02-12-09 | 22:18

Ik heb ze daadwerkelijk voorbij zien komen: sollicitatiebrieven afkomstig van personen als 'westside'. Ik heb m'n afwijzende reactie maar ondertekend met 'eastside' :)

Bloedhoest | 02-12-09 | 21:52

Moehahaha! Over een jaar krijg ik een opdracht van school om de solicitatiebrieven van niveau 1&2 te beoordelen, word lache! Stuur wel een paar naar dumpert. En de brief mocht wel wat duidelijker in beeld.

dennieboy | 02-12-09 | 21:17

Kan het plaatje niet lezen jongens, beetje jammer

HuisjeBoompjeFeestje | 02-12-09 | 20:43

deze gozer moet zijn leven maar beëindigen, hij gaat de maatschappij toch alleen maar klauwen vol met geld kosten, want iets opleveren zal toch nooit gaan gebeuren...

livestrong | 02-12-09 | 20:41

Stagiairs niet goed voorbereid? Houden zo! Zolang de brieven de schrijver vertegenwoordigen, weet je als werkgever tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt.

nota | 02-12-09 | 20:34

Hep welleens een stagier gehat die schreef in ellke zin wel een fout nou die kont dus ect nie schrijfen,

Korreltje Zout | 02-12-09 | 20:06

Hallo leer een screenshot maken...

james aka strik | 02-12-09 | 19:46

Mooi geschreven.
Heb zelf ongeveer identieke sollicitaties ontvangen.
Het is in de praktijk dus helaas niet veel anders.

ik kom van rechts | 02-12-09 | 19:19

Het hele stagegedoe in ons land is onzin. VMBO'ers die al in hun derde jaar gaan stage lopen bij een garagebedrijf. Peuken roken en een beetje lol trappen.
Op het MBO is het al helemaal erg. Die houden er niet zo van om gewoon te leren. Nee, die gaan liever gewoon lekker op stage. Ervaring op doen als vakkenvuller bij de AH, terwijl ze daar al twee jaar een bijbaantje hebben. Dan een dik stageverslag schrijven, waardoor ze voor de opleiding zelf niets meer hoeven te doen..

Uomo Universalis | 02-12-09 | 18:56

Zelfs mijn turkse Oma van 60 kan beter schrijven

Nederlandse_moslima | 02-12-09 | 18:49

hallo muneer van dit weplog. Ik heet Polderboy ik ben 9 jaar en ik zit op Basissgool ( Je weet zelluf ). Wrm werkt die profielseit ( mattie4life1989.partypeepz.nl, JWZ ) niet?

Polderboy | 02-12-09 | 18:34

Dan toch maar even reclame maken voor het Windesheim. Want die school regelt dat behoorlijk goed. In tegenstelling tot andere hoge scholen. cough SAXION cough.

Hoewel het Windesheim wel een beetje van de oude stempel is. (Werk af anders de les uit, 80% aanwezigheid, taaltoets, didactiek en verplicht 45 punten anders kom je het eerste jaar niet door) Heeft voordelen, de mensen die afstuderen hebben wel een echte studie gedaan. Nadeel, er studeren niet altijd zoveel mensen af. (goh, vijf derdejaars wiskunde, dat waren er toch veertig in jaar een?)
Natuurlijk is wiskunde een extreem voorbeeld. Maar ook bij studies als geschiedenis valt 50% af het eerste jaar. Maar geen probleem imo.

1337haxxor | 02-12-09 | 18:30

Komt een beetje van twee kanten, denk ik..
Zitten een hoop chappies die inderdaad niet zo goed op de hoogte zijn van überhaupt iets.
Maar mijn eigen ervaring is dat stages vaak erg slecht zijn vormgegeven en nauwelijks begeleiding bevatten. Bovendien wordt het eindproduct van de stagiair (als daar sprake van is) snel in de prullenbak gegooid zodat de motivatie om te presteren verminderd.

blitse-frits | 02-12-09 | 18:14

ik kan dit niet lezen?

Errujd | 02-12-09 | 18:04

Hulde aan Brusselmans

Preaufessor Pascal | 02-12-09 | 17:59

@kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 16:21
Hulde!

seapeople | 02-12-09 | 17:51

IPV dat ze normaal beschaafd Nederlands leren komen ze thuis met de taal van de straat en een irritant accentje. Of ze komen uit Limburg dat kan ook.
StijlvolRechts | 02-12-09 | 15:39

Hier spreken de mocro's tenminste het dialect èn ABN. Bij jullie is het zo erg dat het ABN begint te verloederen met allemaal die anderskokende accenten.

Vanilla | 02-12-09 | 17:49

Don't feed the troll.
Ik schrijf voortdurend zulke stukjes op Fok! en naar werkgevers om ze op de kast te jagen.
Met succes. Uiteindelijk ligt het inderdaad aan het onderwijs.
Anders had ik tijdens mijn (universitaire)opleiding niet eens de tijd gehad om me met dat soort nonsens bezig te houden.
Maar goed dat schepsel van die mail is overduidelijk een internettroll die zich kapot lacht omdat Geenstijl het oppikt.

markies De Canteclee | 02-12-09 | 17:46

Opmerkelijk, ook het taal gebruik.

Zo jammer! | 02-12-09 | 17:43

@boerenvla | 02-12-09 | 17:11
"... mensen daadwerkelijk op te lijden" juist ja.

Ik nu op het HBO, en kan van mijn school en opleiding zeggen dat ze dit willen veranderen; wij krijgen vakken waarin we leren te communiceren met werkgevers, en dan voornamelijk tijdens de socilitatiegesprekken. We moeten bijvoorbeeld onderzoek doen van te voren en een "elevator-pitch" voorbereiden die op de gevonden informatie aansluit.
Een elevator-pitch is een korte toespraak (pitch) waarin je kort maar krachtig vertelt over je persoon en kwaliteiten en hoe deze passen bij het bedrijf in kwestie.
Eveneens leren we hoe je je lichaamstaal kan benutten, hoe je moet spreken e.d.
Wat ik met deze voorbeelden wil zeggen is dat het niet overal bagger meer is, en dat Hoge Scholen nu ook doorhebben dat ze te lang wanproducten hebben afgegeven.

Soeshi | 02-12-09 | 17:38

Als je zo als volwassene solliciteert dan kun je het met meer effect proberen bij een nabij gelegen psychiatrische instelling.

Replaceable | 02-12-09 | 17:33

en dat is helaas hoe de komende generaties "jongeren" zijn en gaan worden !
Tuurlijk ligt er een groot deel bij de school vooral met zulke slechte beheersing van de Nederlandsche taal !
Ik merk zelf ook dat de scholen geen moeite doen om mensen daadwerkelijk op te lijden / voor te bereiden.
Ik heb een MBO niveau 3 en doe MBO 4 maar er is achteraf totaal GEEN verschil met niveau 3 en je zit in de klas met dit soort uitschot ! Waarvan je onmogelijk houd dat die mensen Uberhaupt een diploma op de middelbare school hebben gekregen.
Lang leve de bezuinigingen op het onderwijs ! Ga vooral zo door en alle (hoog)opgeleiden normaal sprekende werknemers peren hem !

boerenvla | 02-12-09 | 17:11

@überfreggle | 02-12-09 | 16:32
Helaas: admin, sales, marketing, IT - het maakt niet uit.
Het doet terugverlangen naar de tijd dat zelfverzekerde plofkop-WimLex-klonen vroegen welke leasebak voor hen klaarstond en of ze toch wel meteen die ton konden ophalen. Dat was tenminste nog lachen. Wel grappig zijn de leeghoofd PR- en marketing sollicitanten (ook 'M' /maar vooral 'V')die niks weten van het bedrijf of bedrijven in het algemeen maar wel 'iets willen met social media dingetjes ofzo, zegmaar'

Big Rick | 02-12-09 | 17:09

Ik krijg -pak hem beet- twintig stageverzoeken per jaar. Puur op brief laat ik de helft op gesprek komen. Een stuk of vier lopen daadwerkelijk stage. Kijk als je zomaar iedereen toelaat, snap ik dat bedrijven met zo'n conclusie komen. Dan zijn die bedrijven niet kritisch genoeg wat betreft hun aannamebeleid, simpel zat. Eén op de drie stagiairs krijgt na afloop bij ons aansluitend een contract.

OpperRanger | 02-12-09 | 17:08

Leve de onderwijsvernielingen en knuffelcultuur van de linkse ambtenaren en andere samenlevingvernielers in de jaren '70, '80 en '90. Goed voorbeeld van hoe je loosers beloont en winners terugtrapt. Deze looser krijgt straks gewoon een uitkering, wordt geknuffeld en gekoesterd door linkse kerk.
Wordt uiteraard betaald door de winners, die financieel afgestraft worden door het betalen van extra hoge belasting op extra inzet (overwerk)..
Nee, helemaal volgens de gewenste voorkeur van links... Ideaal stemvee, deze loosers. Zullen nooit de hand bijten die ze al jaren koestert en te vreten geeft zonder dat ze ook maar enige moeite ervoor hoeven te doen..

blaster | 02-12-09 | 17:01

Bestu Jeffery,
Hier op de reedaksie van de Taaluunie sien we je graag binnukort op gusprek. We sijn fan meening dat ju een fantastiesu beidraagu kan leefere aan de folgende versie van onze neiderlandsu spelling. Geef ook nie dat je niks hept met cijfers en breuken en zo ... wei ook nie!! Nou doeiii

R2fu**D2 | 02-12-09 | 17:00

Balzakius | 02-12-09 | 16:27
kleingrutter | 02-12-09 | 16:29
Narcisten. (wij weten wel hoe het moet)

@Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:31
17? Aan de kouwe kant loopt een 30 minner rond met gelijke houding...

Kletskop | 02-12-09 | 17:00

Briljant! "Aanfulling: En mijn ieku is net zo groot als mun skoenmaat."
* zich zorgen maakt over dit aanstormend talent op de arbeidsmarkt *

Kobus Kloothamer | 02-12-09 | 16:53

Als GS geen venster kan maken waar de inhoud in past, waar klagen jullie dan over als het over un gemotifeerde sta gieair gat?

DubbelzouteSalmiak | 02-12-09 | 16:53

Mss ligt de schuld ook een beetje bij de scholen, die zouden toch de voorbereiding moeten leveren. Niet iedereen leert van huis uit wat correct taalgebruik is, en hoe je jezelf moet profileren tijdens een sollicitatie gesprek.
Overigens hangt het heel erg van de MBO opleiding af wat het niveau is. Hier en daar worden er nog flinke eisen gesteld aan hun studenten. Vooral technische vakken (niveau 4 dan, lager valt onder LBO). Iet te erg soms, dan word er verwacht een aantal hoofdstukken tot de kleinste details te kennen maar praktijk ervaring en toepassing word dan compleet vergeten.

Niekler | 02-12-09 | 16:51

Dat komt ervan. Jarenlang bezuinigen op onderwijs. Studenten projectgewijs onderwijs bieden zodat ze minder begeleiding nodig hebben, competentiegericht laten leren want competenties zijn belangrijk en inhoudelijke vakkennis veel minder en ondertussen gewoon 1600 euro per jaar collegegeld vragen, plus verplichte vergoedingen van 550 euro voor het stagelopen met als uitleg niets dan "dat kunnen die bedrijven makkelijk betalen, regel dat maar voor ons", 30 euro boete als je te laat inschrijft voor een tentamen (terwijl de inschrijfpagina vaak onbereikbaar is), etc, etc. Was ik maar nooit aan een HBO opleiding begonnen en was ik gewoon naar de Universiteit gegaan. Elk jaar denk je "volgend jaar is het niveau van onderwijs vast beter" en opeens zit je in je eindjaar en heeft stoppen geen zin meer. Vervolgonderwijs in Nederland moet op de schop. Middelbaar Beroeps Onderwijs is niet middelbaar, het is zo laag dat het LBO moet heten. HBO wordt dan MBO, want zo hoog is het niveau ook niet, dan slaat HOGER onderwijs (terecht, mag ik hopen) op universitaire opleidingen.

Handige Harrie | 02-12-09 | 16:45

"Mijn vader is commissaris bij KPMG, en daarmee heb ik toegang tot een groot netwerk."
deesjavoe?

deNelis | 02-12-09 | 16:44

Het resultaat van jarenlang alles wegbezuinigen en reorganiseren in het onderwijs op zo'n manier dat niemand er meer iets van kan volgen.

De Stramme Kabouter | 02-12-09 | 16:41

@kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 16:25

Het ging mij even om het verschil in instelling.

azijnseikerT | 02-12-09 | 16:38

tja wat kan je er van zeggen. Er zijn inderdaad mensen die minder de nederlandse taal ten uitvoeren kunnen brengen. Dit wil niet zeggen dat juist de hele groep hetzelfde is. Jongeren deze dagen zijn meer bezig met internet en
netwerken. Dit heeft gevolgen in de zin van straattaal afkortingen , sms taal ,
en een verloedering. Aan de andere kant profiteer ik als web & motion designer daar juist van. De generaties die er nu achteraan komen begrijpen tenminste
het net , de waarde!

hexia | 02-12-09 | 16:37

Balzakius | 02-12-09 | 16:30
Je snapt wel wat ik bedoel.

kleingrutter | 02-12-09 | 16:35

@Balzakius | 02-12-09 | 16:24
Ach, die vmbo- en mbo-stages stellen momenteel toch geen kont voor. Pure dagvulling, waar bedrijven meer hinder van ondervinden dan dat ze er baat bij hebben. De stage zee een enkele leerling op het spoor van een vakgebied of passende vervolgopleiding, maar het merendeel denkt: wat kan mij het schelen.

@Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:31
I hear ya. Op mijn zeventiende wilde ik voornamelijk m'n wezel invetten en heel, maar dan ook heel, veel verdovende spullen in m'n mik doen. Ik pleit dan ook voor een Amerikaans Highschool systeem, daarna twee year sabbatical met stufi en vervolgens aan het werk of studeren.

En-el Hak | 02-12-09 | 16:35

1989 in z'n url? Of jullie hebben deze brief al zo'n 2-3 jaar in het archief. Of deze gozert wil indruk maken op z'n maatjes.

WesleyRBK | 02-12-09 | 16:33

@ Big Rick | 02-12-09 | 15:32
[quote] Symptomen: hangen in je stoel, je gesprekspartner niet aan kunnen of durven kijken, mompelen, gebrekkig formuleren, gebrek aan uitdrukkingsvaardigheid, geen overredingskracht, geen motivatie, nergens zin in, niet vroeg op kunnen staan noch op tijd kunnen komen, niet concreet zijn, met je telefoon zitten spelen tijdens gesprek. [unquote]

IT-ers dus......

überfreggle | 02-12-09 | 16:32

Nee man, ik zeg toch dat ik totaal niet voorbereid was. Ik was toen 17 ofzo en toen zat ik nog in die fase dat ik met van alles bezig was behalve met school of werk. Natuurlijk was het slecht.

Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:31

Fix die screenshot, dit kan echt niet :p

Jelle528 | 02-12-09 | 16:30

@kleingrutter | 02-12-09 | 16:29
2-0 ? Ik vind het niet eens een puntje waard, protocol begint er meer op te lijken.

Balzakius | 02-12-09 | 16:30

@azijnseikerT | 02-12-09 | 16:24
Daar hoort u mij dan weer niet over.

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 16:29

Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:26
Wij hadden vroeger ook geen internet maar wel een telefoonboek en telefoon.
Vooral een mond om te vragen.
Interesse tonen en weten is 2-0

kleingrutter | 02-12-09 | 16:29

@Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:26
Dus je vind dat je gelijk had ? Oke.. Never mind..

Balzakius | 02-12-09 | 16:27

Balzakius | 02-12-09 | 16:24
lol nee man, dat was jaren geleden en toen had ik geen internets thuis.

Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:26

Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:22
Dat zegt dan toch meer over jou?

kleingrutter | 02-12-09 | 16:25

@azijnseikerT | 02-12-09 | 16:23
Beide antwoorden zijn fout.

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 16:25

@Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:22
Dat is dan lekker slim van je. Je kan wel reaguren, maar eens even kijken op internet wat een bedrijf nou eigenlijk doet is teveel werk ? Lutser. Maar goed, je zal je LTS Staal wel gehaald hebben neem ik aan ?

Balzakius | 02-12-09 | 16:24

t = d

azijnseikerT | 02-12-09 | 16:24

Balzakius | 02-12-09 | 16:22 En heel typisch, een foto van een mail die kennelijk op 3 november binnenkwam maar waar Pritt op 1 november al een stukje over schreef.
Onze aandacht-spanne is weer eens getest.

zeg maar jansen | 02-12-09 | 16:24

[email protected] B'tard
Ghe, dat is pure klasse, moet ik zeker nog eens doen, gaan zitten, pc-tje aan en 'beginnen'.
btw-zie mircken draad, voor toevoeging op uw 'liberal'- comment.
;

Ashtrey | 02-12-09 | 16:24

Daarop aansluitend; een praktijkvoorbeeld (echt gebeurt).
Wie zou u nemen? Op de vraag: u heeft een probleem, wat doet u?

[ ] "Ik ga dat onmiddelijk aan mijn baas melden"

[ ] "Dat ga ik oplossen"

azijnseikerT | 02-12-09 | 16:23

lol ik was ook totaal niet voorbereid op mijn eerste stage. Ik had zo'n adres gekregen van mijn school maar ik wist helemaal niks van dat bedrijf af. Dus ik kom daar op gesprek, "waarom heb je voor dit bedrijf gekozen?" lolwut? "Weet je uberhaupt wat wij hier doen?" Nee, ik heb dit via mijn sch.. "lakse gozer, wat is dit voor houding bladiebla".
Wat een ellende was dat zeg.

Randy McRanderson | 02-12-09 | 16:22

@ranza dit ranza dat | 02-12-09 | 16:21
Het is ook een foto lutser, geen tekst.. Digibeet!!!!

Balzakius | 02-12-09 | 16:22

@Pa Cartwright | 02-12-09 | 16:01
'typo' is hier een bijvoeglijk naamwoord en dient derhalve met een kleine letter geschreven te worden.
Daarnaast zult u mij nooit betrappen op het afstraffen van eenvoudige tikfouten of een zinsconstructie die enigszins uit de pas loopt. Echter, wanneer bijvoorbeeld 't kofschip' niet juist gehanteerd wordt, is mijns inziens een afstraffing op zijn plaats.

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 16:21

Troll.

blikkoek | 02-12-09 | 16:21

Over solliciteren. Ik heb de mooiste brieven gezien en geweldige gesprekken meegemaakt. Maar he, wat heb je daaraan als je gewoon goed moet kunnen programmeren.

azijnseikerT | 02-12-09 | 16:21

ok, dus geen kutkinderen

De Commander | 02-12-09 | 16:21

kan de screenshot niet lezen.. zelfs als ik mijn browser op 50 % verklein.. waarschijnlijk een stuk weggevallen onder het kopieerapparaat..

ranza dit ranza dat | 02-12-09 | 16:21

De Commander | 02-12-09 | 16:18 Koning Klant. Heel erg belangrijk om aan te denken als je klantencontacten verwacht te hebben in je toekomstig werk.

zeg maar jansen | 02-12-09 | 16:20

Waar staat KK voor?

De Commander | 02-12-09 | 16:18

Superior Bastard | 02-12-09 | 16:17 En als je niet de sleutel kreeg en toch werklustig bent sla je gewoon een raam in.

zeg maar jansen | 02-12-09 | 16:18

Het lullige is dat het niet alleen allochtonen zijn met een taalprobleem. Wij hebben hier autochtone stagiairs van het HBO gehad die met een stalen gezicht verslagen inleverden die rechtstreeks uit hun MSN geschiedenis leken te komen.

doorzondoorsnee | 02-12-09 | 16:17

Solliciteren is zo omslachtig. Je moet gewoon ergens binnenwandelen en beginnen, zie ik elke dinsdagavond op televee om een uur of tien op nederland 1.

Superior Bastard | 02-12-09 | 16:17

On duku te krijgen lijkt het mij een chille brief.

doppertje | 02-12-09 | 16:04

koen_c_s | 02-12-09 | 16:00
Open sollicitatie bij GS?!

R-W | 02-12-09 | 16:01

@ kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:37
Ja, De Typo Jew hier.

Had je wat?!

Pa Cartwright | 02-12-09 | 16:01

Screenshot is rot, je mag het opnieuw proberen van mij

Omnytje | 02-12-09 | 16:00

@ Fluffy Bunny | 02-12-09 | 15:57 Maatje van mij had bij zijn sollicitatie bij Adidas een Nike-sweater aan. Hij is er nu Financial Controller (pwnd!)

Tennessee Whiskey | 02-12-09 | 16:00

Ooit letterlijk de volgende e-mail ontvangen (en ik citeer het integrale bericht):
"Ik zoek stage.
Mohamed"

Hommel | 02-12-09 | 16:00

@Boomschade | 02-12-09 | 15:50
Dit komt dus door die 2de fase-ellende.

Kaas de Vies | 02-12-09 | 16:00

BREKEND!!!!! Nieuws!!!! vergeet het eerstvolgende topic, dit wordt de dagsluiter!
Christian Van Thillo, de Belg die De Persgroep bezit, en sinds dit jaar eigenaar is vaan 51% van de PCM aandelen, gaat de macht van Pieter Broertjes breken.
Vanzelfsprekend is dit de aanloop naar een fikse zuivering onder het redactie-personeel, met als sluitstuk het wegwerken van Pieter "Martelhoax" Broertjes en het ongedaan maken van de bemoeienis van SDM en haar PvdA lakeien.
sevenxseven.wordpress.com/2009/06/23/k...
"Er zijn minstens twee strijdpunten: de baas van de Persgroep Christiaan Van Thillo vindt de redacties van Trouw en de Volkskrant veel te groot. Daar kunnen volgens hem wel 45 (Volkskrant) en 25 (Trouw) af.
En dan is er internet.
De Volkskrant heeft al zijn kaarten op het net gezet, terwijl Van Thillo niet verwacht ooit geld aan internet te gaan verdienen op de manier van Broertjes. Het moet goedkoper, populairder, simpeler. Hij wil de sites dan ook onttakelen. De macht van de hoofdredacteuren wordt dan ernstig beperkt, omdat ze dan alleen nog maar verantwoordelijk zijn voor de papieren krant. Vooral Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Broertjes verzet zich daartegen"
www.welingelichtekringen.nl/weer-geen-...
Dag PCM, Dag SDM, Dag PvdA.
Wat SDM bij Apax wel is gelukt zal ze bij de Persgroep niet nog eens lukken, waar de Apax deal mensen als Swaab een fortuin hebben opgeleverd zal van Thillo het bijltje er niet bij neerleggen, hij zet gewoon de bijl in de door en door rotte wortels, waardoor de PvdA parasiet zal versterven. Hoezee!

koen_c_s | 02-12-09 | 16:00

@Teun van het Tuinpad | 02-12-09 | 15:21

Mooie first post. Maar ik geloof er geen bal van. vPruissen???

azijnseikerT | 02-12-09 | 15:58

Leuk verhaal is dat van een stagiair die in zijn korte broek aan kwam bij een multinational. Hij werd wel aangenomen, maar moest voortaan wel in een lange broek naar het werk komen.
Inmiddels is de beste man werkzaam als CCO (chief communication officer), en zie je hem om de haverklap op de Duitse TV. .... In 3-delig pak

Fluffy Bunny | 02-12-09 | 15:57

Roflol @ R-W | 02-12-09 | 15:55

de Bree | 02-12-09 | 15:56

Boomschade | 02-12-09 | 15:50
waarom 'tegen (de) verwachting (in)'? Vooroordeeltje?

R-W | 02-12-09 | 15:55

M.A.H. | 02-12-09 | 15:39
Is niet echt hoor.

Jaegelsch | 02-12-09 | 15:55

Screenshot zeker ook gemaakt door een stagiare? Doe eens even opnieuw, want onleesbaar zo.

Gezellig! | 02-12-09 | 15:51

Idd, doe es rap een goeie sgriensjot maken GS

Datniet | 02-12-09 | 15:54

Zal wel weer aan die brakke pc hier bij de gemeente Capelle a/d IJssel liggen dat-ie die link onder 'tegenwoordig' niet normaal pakt...

Nlz® | 02-12-09 | 15:54

Wie is toch die sollicitant met dat schrijfgebrek die elke weer zorgt voor een glimlach...

da wizard | 02-12-09 | 15:54

@ de Bree | 02-12-09 | 15:48 Op? Ze moeten dus eerst van het dak afkomen?

Enfin, kennelijk is het ook een stagiair geweest die die meuk ingescand heeft. Ik kan er weinig van maken in elk geval.

@ lieverdeauddanreaud | 02-12-09 | 15:28 Laat hem als eerste maar het dossier met vermiste documenten opzoeken. Zijn ze over het algemeen ook wel even zoet mee. Als hij dan ergens in de middag terugkomt kan hij gelijk koffie halen.

Tennessee Whiskey | 02-12-09 | 15:54

Big Rick | 02-12-09 | 15:46
geintje, moet kunnen. Uw post vertoonde wat treurige raakvlakken met een topic eerder deze week.

R-W | 02-12-09 | 15:52

@kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:45

Dit had ik uiteraard kunnen verwachten ja....... Helaas ben ik in de leeftijd dat het onderwijs al bergafwaarts aan het gaan was. Het spijt me. Denkt u dat u het in uw taalkundige hart kan vinden het mij te vergeven? De waarheid kan nu eenmaal wel eens spelvauten bevatten. Je weet toch.....

StijlvolRechts | 02-12-09 | 15:52

Screenshot zeker ook gemaakt door een stagiare? Doe eens even opnieuw, want onleesbaar zo.

Gezellig! | 02-12-09 | 15:51

@Jackanders | 02-12-09 | 15:47
Kijk daar heb ik wat aan!

Big Rick | 02-12-09 | 15:51

Stagiaires heb je altijd nodig voor de vergiet zonder gaatjes en de plintladder. Reuze belangrijk.

Zeeschuimer | 02-12-09 | 15:50

Inderdaad. Opvallend is dat de stagiairs na 2001 zoveel minder kennis en gedrag in huis heeft. Als bedrijf moet je ze de basiskennis van het vak bijbrengen. Je verwacht dat ze dat tijdens hun opleiding krijgen maar niets is minder waar.De omgang met collega's laat zeer te wensen over. Onopgevoed gedrag en ongewenste jovialiteit is schering en inslag. Te laat op het werk komen en te lange lunchpauzes en alles beter weten is zeer irritant. Dit alles met onze Nederlanders. De stagiair van Marokkaanse komaf, die een jaar stage heeft gelopen, deed het tegen verwachting wel goed. Was correct, beleefd, goed in omgang collega's en uitermate leergierig.

Boomschade | 02-12-09 | 15:50

Lekkere scan overigens, kon zeker niet nog meer naar Llinks

Tobi | 02-12-09 | 15:49

Big Rick | 02-12-09 | 15:40
Pak dat eens anders aan, laat hem om 10:30 komen en zeg hem bij binnenkomst ; "Zo ik ben eruit, tot ziens".

Jackanders | 02-12-09 | 15:47

Sommige stageairs zijn wel goed voorbereid op sommige dingen, als je het mij vraagt.

Lewinsky | 02-12-09 | 15:47

@wijweer
@R-W
jammer jongens, ik ben geen stereotype ondernemert, slechts een kampbeul bij een IT-bedrijf.

Big Rick | 02-12-09 | 15:46

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:45
Moedige poging, post was het alleen niet waard...

R-W | 02-12-09 | 15:46

Vage scan dit.. komt er nog een update?

Lambertus Lamstraal | 02-12-09 | 15:45

- ...

"Het lijkt erop dat we met u de kandidaat van onze dromen binnen handbereik hebben. Kan u danook alvast vertellen dat we voor wat betreft de materiele kant van de zaak u een aanbieding kunnen doen die zijn weerga maar moeilijk kent. Een startsalaris van 8500 euro bruto per maand, 2500 euro vaste onkostenvergoeding, een ruimhartig targetgerelateerd optiepakket, uitstekende pensioenregeling, auto van de zaak, twee dagen per week doorbetaalde ruimte voor een opleiding naar keuze en dit alles obv. een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd."

- Hé lan, jij maken een grapje.

"Ja, u begon..."

widtvoet ® | 02-12-09 | 15:45

@StijlvolRechts | 02-12-09 | 15:39
Het bewijs dat het tegenwoordig triest is gesteld met het onderwijs in Nederland. Daarnaast wordt de Nederlandse taal totaal vervuild door, tja hoe zeg je dat, accentjes van buiten de Nederlandse grenzen. Zelfs roomblanke Hollandse kindjes komen tegenwoordig thuis met een apart accentje, "je weet toch"! Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) wordt niet meer onderwezen, ben ik bang. Kansloos natuurlijk ook, aangezien op de meeste scholen in grote steden tegenwoordig kinderen zitten waarvan Nederlands niet eens de moedertaal is, laat staan dat ze ABN leren. En ja, als toevallig jouw Nederlandse kinderen daar ook opzitten gaat het taal onderwijs in achteruit. In plaats van dat ze normaal beschaafd Nederlands leren komen ze thuis met de taal van de straat en een irritant accentje. Of ze komen uit Limburg dat kan ook."
[geen tijd om tot 17:00 uw reaguursel te verbeteren, slechts een poging gewaagd]

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:45

@Big Rick | 02-12-09 | 15:40
geloof in uwe eigen dromen...

wijweer | 02-12-09 | 15:44

M.A.H. | 02-12-09 | 15:39
Het kan ook een mailtje van drie jaar oud zijn.

Pliesie Agent | 02-12-09 | 15:43

Big Rick | 02-12-09 | 15:37
Ghehe, dacht u te herkennen van het topic van gisteren (of was het alweer eergisteren?). U gaat ook niet regelmatig 'happen' in Rotterdam?

R-W | 02-12-09 | 15:42

Laatst nog eentje in de mail: 'Ik kom liever niet om half 9 op gesprek want dat vin ik te vroeg'. Uiteraard heb ik deze jongeman meteen een ander tijdstip voorgesteld, namelijk St-Juttemis.

Big Rick | 02-12-09 | 15:40

@ Art Vandelay Ultor | 02-12-09 | 15:31
Tal van Masters hebben een stageverplichting. En dat was veelal al járen zo voor de invoering van de Bachelor/Master structuur. Die Stiften, pffff.

Pa Cartwright | 02-12-09 | 15:40

"Graag solliciteer ik naar de functie van algeheel directeur van uw bedrijf. Ik denk dat ik over de juiste kwaliteiten beschik om deze functie te vervullen. Ik verwacht u dan ook morgen op mijn kantoor." (H.F.)

Zeeschuimer | 02-12-09 | 15:40

Het bewijs dat het triest is gesteld met het onderwijs in Nederland tegenwoordig. Daarnaast wordt de Nederlandse taal totaal vervuild door, tja hoe zeg je het. Accentjessssss van buiten de Nederlandse grenzen. Zelfs room blanke Hollandse kindjes komen tegenwoordig thuis uit school met een apart accentje je weet toch! ABN wordt niet meer onderwezen ben ik bang. Kansloos natuurlijk ook, aangezien op de meeste scholen in grote steden tegenwoordig kinderen zitten waarvan Nederlands niet eens de moedertaal is, laat staan dat ze ABN leren. En ja als toevallig jou Nederlandse kinderen daar ook opzitten is het taal onderwijs in zijn achteruit. IPV dat ze normaal beschaafd Nederlands leren komen ze thuis met de taal van de straat en een irritant accentje. Of ze komen uit Limburg dat kan ook.

StijlvolRechts | 02-12-09 | 15:39

@mezelf S6 lutser
*koffie pakken doet*

wijweer | 02-12-09 | 15:39

17 jaar en zn mail is mattie4life1989.partypeepz.nl. als je in 89 geboren bent, ben je nu 20...

M.A.H. | 02-12-09 | 15:39

Wel grappig van meneer de briefschrijver dat op zijn 54e hij nog afhankelijk is van het netwerk van zijn vader (bij KPMG).

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:39

Ik kan het niet lezen. Dus uw bewijs stinkt. Gaarne snel terugkomen met goed bewijs, anders volgt ontslag van rechtsvervolging. Waarvan acte.

Oncle Ouvert | 02-12-09 | 15:39

@Big Rick | 02-12-09 | 15:32
wat doe je hier dan als reaguurder .... schat je in als een werkloze die even stoer over wil komen net als onze audi't a 6 kachelaar
( ja weet taal tech zwaar kloten )

wijweer | 02-12-09 | 15:38

@ Big Rick | 02-12-09 | 15:32
Hoe'st nou afgelopen met die CBS gast?

Pa Cartwright | 02-12-09 | 15:37

@ lieverdeauddanreaud

laat hem de vloer poetsen met een tandenborstel!

timmer1 | 02-12-09 | 15:37

@R-W | 02-12-09 | 15:35
Duw mij even in een hokje zeg. Nee geen S6 Avant. Ik heb mijn eigen haar nog.

Big Rick | 02-12-09 | 15:37

Heb 15 brieven mogen ontvangen van stagiaires. De beste motivatie die ik heb gelezen is: Ik wil graag bij uw bedrijf werken omdat deze mij aanspreekt... Zeker het internationale enzo vindt (!) ik erg interessant.

En daarom zijn we nu op zoek naar een parttimer met werkervaring.

tequilakuch | 02-12-09 | 15:37

En dan zeggen reaguurders soms 'spellingsnazi' tegen ondergetekende.

kapotte_stofzuiger | 02-12-09 | 15:37

Hij heeft in een Jappenkamp gezeten? Viral voor Kouwes 2.0?

Goh, mrpositivo is 54. Meneer schrijft goed voor zijn leeftijd..

Zeeschuimer | 02-12-09 | 15:36

LOL @ de Bree | 02-12-09 | 15:33

Insignificant_Cunt | 02-12-09 | 15:36

@Big Rick | 02-12-09 | 15:32
U rijdt toevallig ook S6 Avant? Verder inderdaad herkenbaar, het hoeft allemaal niet perfect maar een beetje niveau is wel prettig.

R-W | 02-12-09 | 15:35

of het is een nieuwe vorm van lingo dat kan weer ook letters raden die er missen

wijweer | 02-12-09 | 15:33

Als ze maar lekker en lief is en om m'n grapjes lacht vind ik alles best.
Stagiaires van negentien maken m'n werk nog enigszins dragelijk.

de Bree | 02-12-09 | 15:33

@borderliner | 02-12-09 | 15:26
Ik kijk er net iets anders tegenaan. De meeste sollicitanten die ik hier krijg (IT-bedrijf met vestigingen in de Randstad, ik zie er 50..100 per jaar) zijn wat kennis betreft redelijk, wat skills betreft vaak goed, maar MANIEREN hebben ze niet. Verder lijkt de pubertijd te duren tot aan je 28ste tegenwoordig. Symptomen: hangen in je stoel, je gesprekspartner niet aan kunnen of durven kijken, mompelen, gebrekkig formuleren, gebrek aan uitdrukkingsvaardigheid, geen overredingskracht, geen motivatie, nergens zin in, niet vroeg op kunnen staan noch op tijd kunnen komen, niet concreet zijn, met je telefoon zitten spelen tijdens gesprek. Alleen studenten aan een opleiding waar enige gedrevenheid in de cultuur zit, hebben er minder last van.

Big Rick | 02-12-09 | 15:32

Ik kan het niet lezen! Of was dat ook jullie probleem?

Jaegelsch | 02-12-09 | 15:31

Eens voor wat betreft de taalvaardigheid, zie ook de posts hier op GS. Jullie kunnen overigens wel een nieuwe stagiaire 'screenshot/scan' gebruiken.

R-W | 02-12-09 | 15:31

doe een screen of niet niet dat halve werk

wijweer | 02-12-09 | 15:31

@Stiften | 02-12-09 | 15:25
Stage hoort niet bij een universitaire opleiding?
www.ru.nl/geschiedenis/master/mastersp...

"Je loopt 8 tot 12 weken stage bij een politiekbestuurlijke organisatie, bijvoorbeeld bij een fractie, een dienst van de Tweede Kamer, de Kiesraad, Raad van State of een ministerie."
Me dunkt toch wel verrekte handig voor later, niet te vergeten erg interessant.

Art Vandelay Ultor | 02-12-09 | 15:31

hij is 17 en komt van 1989??

JoyRider | 02-12-09 | 15:30

Ik zie dat jullie ook een stagair op de scanner gezet hebben. Wat een buckscan, zeg!

KraterAars | 02-12-09 | 15:30

Sommige mensen...

Izbut | 02-12-09 | 15:30

"Goedemorgen. Hier een plaatje van mijn lul."

Die moet ik onthouden.

Pa Cartwright | 02-12-09 | 15:29

Het is mijn persoonlijke ervaring dat werkgevers eerder niet goed op stagiairs zijn voorbereid dan andersom.
Vanmorgen kwam er weer zo'n menneke aan m'n bureau staan. Heb nog geen idee wat ik hem ga laten doen, suggesties?

lieverdeauddanreaud | 02-12-09 | 15:28

Dit lijkt op iets wat Fleauxe heeft ontvangen.

blinde kip | 02-12-09 | 15:27

Man man man, Brusselmans wordt oud. Alleen oude mensen kunnen de jeugd niet meer volgen en al zeker niet hun taalgebruik. En bij die bedrijven zitten ook vaak de oude grijze puflullen op plekken waar jong gespuis moet worden aangenomen. En men wordt gekeurd naar de maatstaven van oude lullen. Nou dan hang je dus.
Verder een vermaeckelijk stuckje!

borderliner | 02-12-09 | 15:26

Stage past sowieso niet bij een universitaire opleiding. Het is aan de universiteit om academische vaardigheden aan te leren. Voor de rest moeten studenten gewoon gezond verstand hebben en dan komt alles goed. Helaas is er van dat laatste geen sprake.

Stiften | 02-12-09 | 15:25

Loopt Kouwes zijn boekje niet ?
Ik zou zweren dat P. hier aan het soliciteren is.

Teun van het Tuinpad | 02-12-09 | 15:25

het was dus uiteindelijk een solineenee?

pykenike | 02-12-09 | 15:25

Goed geschreven, mooie woorden binnen een juiste context, mattie vier leven, jij komt er wel! Zie je vanavond wel weer, het gebruikelijke... je weet toggg!

Ashtrey | 02-12-09 | 15:25

Waarom is die screenshot zo bagger?

Aad Teïst | 02-12-09 | 15:25

Aanemen zou ik zeggen klinkt heel goed allemaal

newedav | 02-12-09 | 15:24

die had moeten solliciteren bij een uitgever, of als docent Nederlands. Dit is mooi schrijfwerk.

Beau ter Ham | 02-12-09 | 15:21

Ik denk dat Von Pruizen het beter heeft aangepakt, toendertijd.

Teun van het Tuinpad | 02-12-09 | 15:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken