Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Happy Offerfeest Allemaal!

offerfeest477.jpgEn eet smakelijk. Helaas pindakaas beste koei. Jij bent dood. Met de complimenten van God. Want het is feest! (© AFP PHOTO/MADAREE TOHLALA, Thailand) Offerfeest maakt het beste los in onze wereldwijd gedetacheerde fotografen. Hieronder een overzicht. chillschaap.jpg Dit chille schaap is nu dood. doodnukoe.jpg Foto van 10 seconden voor de slacht. Deze koe begrijpt het wel. voetjeskoe.jpg Creatief met de roodlevels. Halalcertificaat? Ja in Nederland misschien...

Reaguursels

Inloggen

Dit heeft niets met de islaam te maken. Of hoe denken alle rechtse boehoe roepers hier hoe tot ca. 50 jaar geleden in dit land geslacht werd?
We denken dat wij nu cultureel beter zijn - waarom? Omdat we klinische abatoirs hebben, waar hele beesten aan de een kant naar binnen komen en het pand als AH/C1000/Lidl pakjes aan de andere kant weer uit komen.

acac | 29-11-09 | 15:50

-weggejorist-

sinikje | 29-11-09 | 09:38

Het lot van de schapen staat ons ook te wachten!

Michael Vail | 29-11-09 | 08:11

Het belachelijke sentiment. Het lijkt wel of mensen zich inleven in het dier. Wat aan de ene kant niet gek is, gezien de meeste mensen niet wezenlijk verschillen van dieren. Eten, poepen, blindelings je impulsen gehoorzamen.
In een land waar mensen werken, leven en zich gedragen als een 'intelligent' bio-industrie dier is een empathische band met 'echte' bio-industrie dieren niet opmerkelijk te noemen.
Hoewel de kanttekening moet worden gemaakt dat de meeste mensen totaal vervreemd zijn van natuur. Denken jullie dat vlees aan bomen groeit? Of kopen jullie biologisch vlees? Of van scharrel beesten?
Nee, consumeer je bio-industrie vlees. Dieren die net leven als de meeste mensen, als een tandwiel in de machine, maar wel een 'civiele' dood hebben. Want of leven kut is maakt niet uit. Zolang iets maar inleven blijft. De obsessie om alles in leven te laten is walgelijk. De vervreemding van de natuur is walging als dat gepaard gaat met hypocrisie. De kans zit er redelijk in dat deze koe in zijn leven een betere kwaliteit heeft gehad dan de meeste koeien in Europa de afgelopen 50 jaar. Alleen zijn dood is 1 minuutje best pleuris. Dat geef ik toe. Maar liever een brute dood dan een geest dood leven.
Toch raar dat ik als apatisch en onverschillig persoon meer inlevingsvermogen, historisch-bewustzijn en tollerantie heb dan alle vervreemde 'dat zijn geen mensen' mensen. Weer een prachtig voorbeeld van hoe mensen de meest menselijke karakter-eigenschappen buiten zichzelf plaatsen omdat ze er geen verantwoordelijkheid voor durven te nemen of omdat ze zo weinig menselijk zijn dat ze het simpel weg niet kennen.
(Ja, ik gebruik retoriek en generaliseer.... go fuck yourself)

1337haxxor | 29-11-09 | 04:24

@freedom now
Dat zijn geen mensen....

arschgeige | 28-11-09 | 23:30

Ik vind die foto's echt triest, hoever kun je als mens zijn door dieren zo te behandelen.

freedom now | 28-11-09 | 22:21

@ VrijWeinigStijl

Waar. Maar het gaat wel om de manier waarop.
*doet braaf biologisch eten*

my anal pony | 28-11-09 | 21:34

ehm dieren worden overal geslacht.

VrijWeinigStijl | 28-11-09 | 20:52

Gelukkig groeien bigmacs aan een boom.

Apotheker | 28-11-09 | 18:02

Niet alleen mensen, maar ook dieren ondervinden ellende van de islamitische cultuur

my anal pony | 28-11-09 | 17:21

Dieren slachten omdat je in een of andere pedofiel gelooft die zegt dat je als je doet wat hij zegt in de hemel komt... right!!http://www.youtube.com/watch?v=tnpCj1xwcuY&feature=player_embedded#at=32

arschgeige | 28-11-09 | 17:07

Ja ja, als je van de PvdD bent wordt hier dagelijks over de hekel getrokken en nou opeens zijn alle dieren zielig. Wat een hypocriete paupers hangen hier altijd rond zeg

hakgeballetje | 28-11-09 | 16:56

Mooie paradox; de anomische en nihilistische libertanen van GS worden per direct PvDD-sympathisant als het gaat over een religie waar ze een inherente haat jegens koesteren.

Simpele Marxist | 28-11-09 | 10:54

+1

FetteBees | 28-11-09 | 16:09

Beetje bullshit al die comments over dierenmishandeling. 50 jaar terug werd er in NL ook geen enkel beest verdoofd voordat ie werd geslacht.
Nu wij hebben bedacht dat het een goed idee is om zo'n beest te verdoven voordat we het slachten geeft ons niet het recht om eenieder die dat niet doet daarvoor te gaan veroordelen.
Is een beetje hetzelfde met dat wij hier nu allemaal fanatiek aan het doen zijn met duurzame energie en dat de rest van de wereld dat dan ook maar moet gaan doen. Slaat toch nergens op om je eigen denkbeelden aan iemand anders op te willen dringen.
Laat mensen zelf bepalen of ze op een gegeven moment een koe willen verdoven of op een wat snellere manier willen slachten. Misschien komen ze op een gegeven moment tot een dergelijk inzicht. En zo niet? Jammer dan...

FetteBees | 28-11-09 | 16:07

dierenmishandeling? ja, die koe die gisteren op je bord lag vond het o zo gezellig in het slachthuis. die 'moslim-koe' heeft tenminste voor z'n dood nog buitenlucht kunnen ruiken.
lekker makkelijk om anderen voor dierenbeul uit te maken, en zelf te mekkerren dat bio-vlees je toch echt veels te duur is.
hypocrieten. als je dit echt zo erg vind wordt je maar vegetarier.

******** | 28-11-09 | 14:39

@fratello: ja hallo! falafel wordt gemaakt van babykipjes man! dood aan de maoz!

pony | 28-11-09 | 14:32

Koeien worden geslacht, so what!? Neem een paar foto's in een slachthuis in NL en het ziet er ook niet prettig uit. Dat ze er in die landen een primitieve slachtwijze op nahouden, is ook deels door gebrek aan faciliteiten. Zolang we in NL maar niet een stap achteruit zetten door iedereen maar te pleasen met z'n geloof.

jenthepen | 28-11-09 | 13:58

Tja je kan moeilijk aan zo'n beest vragen wat minder pijnlijk is.
Maar durf toch wel een beetje te wedden dat een pin door je harses de lijdensweg flink verkort in vergelijking met wanneer een barbaar met een mes even rustig de tijd neemt om je strot door te zagen, maar ja daardoor wordt het vleesch lekkerder he.

Klaas_Eindbaas | 28-11-09 | 13:49

leuk plaatje weer. gewoon boycotten.

AIVD-medewerker | 28-11-09 | 13:47

Sjongejonge wat een comments. Allemaal vegetariers hier zeker.

bwahaha | 28-11-09 | 12:51

Mooie foto's! Als die luitjes het goed doen voelen die beesten er net zoveel van als bij ons met een pin door de kop of een flinke stroomstoot.

S4nd0r | 28-11-09 | 12:43

@ pony | 28-11-09 | 10:48
Falafel kuikentjes? Leg eens uit?

Fratello | 28-11-09 | 11:55

Moet je in India niet proberen...

adolfchen | 28-11-09 | 11:33

Mooie paradox; de anomische en nihilistische libertanen van GS worden per direct PvDD-sympathisant als het gaat over een religie waar ze een inherente haat jegens koesteren.

Simpele Marxist | 28-11-09 | 10:54

En straks met Kerst zijn de kalkoenen aan de beurt.

matatwork | 28-11-09 | 10:54

Dat zal ie leuk vinden...

Jean de la Valette | 28-11-09 | 10:51

niet meer van deze tijd dat geloof

zou die god van hun zich nou niet schamen??

alex.66 | 28-11-09 | 10:49

en wat te denken van talloze falafel-kuikentjes die elke dag geslacht worden...

pony | 28-11-09 | 10:48

Geef mij maar een flinke strijkerbom, of een mooie kerstboom, of een keertje piet spelen, of paaseieren verstoppen voor de allerkleinsten of een mooie surprise maken met een gevat gedicht.. maar dittum.. strotjes afsnijden van beesten als gezelschapspelletje.. de rode kleur en de metaalachtige geur van bloed kleurt de herinnering bij al die kindertjes aan hun eerstje offerfeest. Lekker hoor. Vind je het raar dat.. ach laat ook maar weer. Ik houd wel weer mijn mond.

mental K | 28-11-09 | 10:48

McShamus .......... plus 10

Lange | 28-11-09 | 10:45

Meeeheeheeheka

moddertje | 28-11-09 | 10:40

Terugsturen ermee..... o nee ze zitten niet in Nederland, laat maar, niets gezegd.

Fap Fapsen | 28-11-09 | 10:20

Ach ja, deze mensen doen dit ook nog weleens met mensen.(zolang het maar niet aanhangers van het geloof van de liefde zijn)

Echt waar? | 28-11-09 | 09:50

kunnen ze elkaar niet offeren

euroling | 28-11-09 | 08:45

Iedereen die vlees eet moet ooit zelf een beest hebben geslacht. Én opgegeten. Anders moet je je hypocriete muil houden.

McShamus | 28-11-09 | 04:18

merendeel van comments is weer zo typisch nederlands. kortzichtig, betweterig en hypocriet.

afhaak | 28-11-09 | 01:44

Tja. Een paar dagen geleden gedoe over een Hindoe-offerfeest in Nepal, nu over islamitisch offerfeest. Lekker belangrijk, en makkelijk allemaal. Vreemd = niet goed. Hebben we een woord voor. Een paar zelfs. Xenofobie is er een van.

Die beesten worden opgegeten. Net als hier. En geslacht op een manier die echt niet slechter is dan wat wij hier doen.
Ik heb het daar zelf gezien en zit daar ook niet op te wachten. Vlees is dat spul in plastic bij de AH, toch?
Voorbeeldfilmpjes?
www.youtube.com/watch?v=2pIKi499uJE&featu...
en
www.youtube.com/watch?v=E_7QQUjVsJ0&featu...

Was dat nou zo erg?

TehUnhappyWarrrior | 28-11-09 | 01:41

Ik vind vlees persoonlijk niet te vreten. Of het nou van een varken of een Oost-Tibetaanse koeliekoeliekaalkopkip is, ik weet niet wat het is maar ik vind het niet lekker. Vis lust ik dan weer wel en die worden doorgaans ook niet vredelievend behandeld, dus ook ik dien mijn mond te houden over zielig en schande. Toch zijn het niet de beelden waar ik lachend naar kan kijken, hoe hypocriet dat ook mag zijn.

Hertogin v. Pauperen | 28-11-09 | 01:34

Ik ben na 200 reaguurdzels gelezen te hebben afgehaakt. Wil alleen meedelen dat ik het eens ben met de meesten: een beest dood maken is een beest dood maken. Koeltoor of geen koeltooer, offerfeest, kerst, steengrillen met sinterklaas, waar heb je het over? Je ziet het beest dood gaan, je ziet het niet, ok, en nu? Maakt dat het beter/slechter? Ik wil vleees... als het niet voor mij geslacht wordt dan doe ik het zelf wel... daar!

mightyhigh | 28-11-09 | 01:26

ja, zo ziet het er uit als je een beest doodmaakt. point?

Fremdkörper | 28-11-09 | 01:12

@ Hastrobot | 28-11-09 | 00:49
.
Gezien ja. Een alligator.
Maar die had hem ook kunnen pakken. En dan was ie ook voer geweest.
Ik keur het niet goed ofzo, maar het is in die zin "eerlijker".

nenny | 28-11-09 | 01:08

Toch moet ik zeggen:
In your face PETA!!

Meneer Meeuw | 28-11-09 | 01:01

AntiProfeet | 28-11-09 | 00:26
Ten eerste is het ofwel een stroomstoot, ofwel een pen in de hersenen.

www.youtube.com/watch?v=smdGu4O00q8
Kan nog veel ernstigere filmpjes vinden, maar denk dat je zelf ook wel weet dat er veel misstanden zijn in slachthuizen. Dan lijkt een opgelegde wet over de manier van vee behandelen nog niet eens zo slecht (Hallal gaat veel verder dan gebeden tijdens de slachting en de doorsnede van de halsslagader, wat voordat wij het pengeweer en de tazer hadden ook de meeste gebruikte en humane manier was).

blikkoek | 28-11-09 | 00:55

@Jolly

Kogelbriefstukjes? Nee.

Hastrobot | 28-11-09 | 00:52

Leeuwen zijn trouwens ook niet diervriendelijk.

Tegen mededieren dan.

Hastrobot | 28-11-09 | 00:51

Ik wil graag nog wat kogelbiefstukjes bestellen, mag dat?

Jolly Jumper | 28-11-09 | 00:51

Moet je eens een keer 'Survivorman' kijken. Volgens mij op Discovery. Die slacht ook dieren om niets ... ja, een beetje rond lopen in de natuur, daar waar het kan in z'n blote reet, om daarna 's avonds lekker een stuk hertenworst boven een pitje te houden en weg te schransen.

Hastrobot | 28-11-09 | 00:49

In Nederland word een koe niet "verdoofd" met elektriciteit. De koe word wel geslacht door een pen door de hersenen te schieten die onder een fikse lading elektriciteit staat. Hierdoor exploderen de hersenen direct. Niet zo lopen zeiken over Nederlandse slachthuizen a.u.b. . Wij slachten veel humaner.

AntiProfeet | 28-11-09 | 00:26

@ OpperRanger | 27-11-09 | 16:55
.
Wat een verschrikkelijk filmpje.
De tranen sprongen in m´n ogen.
Maar "reguliere" slachthuizen zijn niet veel beter hoor... ik heb tijdens mijn studie naast zo´n slachthuis een bijbaantje gehad in een kaasfabriek en ik kon daar zo naar binnen kijken (wat normaliter niet kan dus). Er gaat een walgelijke wereld voor je open. En mensen willen het niet weten. Het pakje vlees in de supermarkt mag ook niet teveel op dood dier lijken. Oogkleppen op en kopen die handel. Dit soort TV zouden ze eens uit moeten zenden. keiharde realiteit.
Wat dat betreft is de supermarkt net een sprookjeswereld van fleurige verpakkingen met vlees waar lachende dieren opstaan. misselijk.
.
En het is ongelovelijk dat er "halal" vlees in de supermarkten ligt.
Zo en zo heb ik ethische problemen met het eten van vlees maar een beest dood laten bloeden vanwege een of ander achterlijke religie... ik kan niet eens beginnen met te omschrijven hoe volkomen debiel ik dat vind.
En dan te bedenken dat halal vlees.... POPULAIRDER aan het worden is ook onder niet-moslims.... (bron: BNR radio). What.... the.... fuck.
Ik eet al weinig vlees, wellicht een goed voornemen voor het nieuwe jaar om helemaal vegetarisch te worden. Ik ben helemaal klaar met de vleesindustrie. Het is walgelijk.

nenny | 28-11-09 | 00:04

Zijn jullie ineens allemaal lid van de Partij voor de Dieren?
Dat biefstukje dat elke dag op je bord ligt, komt ook niet uit de lucht vallen hoor!

Jullie zoeken gewoon een reden om op moslims en de islam te kunnen zeiken..
zielig... net als jullie fuhrer, dhr Wilders...

truste!

Warren Buffet | 27-11-09 | 23:56

Mooi feest toch? En lekker vlees. Niks zielig aan.

Willem4246 | 27-11-09 | 23:37

Agh lieve menschen, wat zijn we weer hypocriet, 65% van de dierenporno ( verkrachting van de dieren ) vindt plaats in Nederland.

OsmanOk | 27-11-09 | 23:20

@janeedantoch:
Juist. Zo hoort er geslacht te worden. En het dan nog delen ook met een ieder.
En maar hopen dat God al dat geschreeuw barhartig en positief aanvaardt.

caravaggio | 27-11-09 | 23:19

verrassing: van slachten gaan dieren dood. ook in jouw hamburgertje zit een oetsiekoetsie-knuffeldiertje.

de meeste dieren gaan niet dood omdat het feest is, maar omdat iemand zin heeft in een gehaktbal. En over het algemeen zaten die dieren in een klein kuthokje, omdat dat lekker goedkoop is.

Overigens duurt het ongeveer 20 sconden voordat een dier doodbloedt. En zoals je de snede van een scherp mes nauwelijks voelt, verloopt het doorsnijden van de keel redelijk pijnloos. Daarna krijgt het dier vlot een blackout, waarna de dood intreed. Vergelijk dat eens met zo'n humaan westers slachthuis, waar sadistische tokkies met stroomstokken de dieren vooruit schoppen, waar dieren dagen in krappe vrachtwagens worden rondgesleurd, en waar, als kroon op dat korte humane bestaan zonder dag licht, gelectrocuteerd wordt bij wijze van verdoving. En daarna dus ook dood.

Daar kunnen we onszelf rustig superieur over voelen.

janeedantoch | 27-11-09 | 23:11

gelukkig groeit onze vlees aan de bomen

ollander | 27-11-09 | 22:54

Ah, de humaanste manier van slachten, vandaar ook het welbekende Nick Berg filmpje... Ze zijn zo humaan...

Desolator | 27-11-09 | 22:29

Wij hebben een paar dagen ook nog een stier verkocht voor dit doeleinde. Word je toch niet vrolijk van als je ziet wat ze er dan mee gaan doen.

hamkaes | 27-11-09 | 22:23

Barbaren zijn het... omgaan met messen wordt ze met de paplepel ingegoten..
En dan lees ik net in de plaatselijke krant hier dat ze in mijn regio meer meldpunten voor discrimintatie openen???? Ze kunnen beter meer meldpunten voor de dierenbescherming openen....

Turbo mc kwek | 27-11-09 | 22:04

Barbaren. Maar durf het niet om dit "achterlijk" te noemen, want dan valt heel links Nederland over je heen. Ik hoor overigens Marianne Thieme nooit over dit soort dierenleed. Gaat die alleen over de inhoud van het hok van de legbatterijkip en het verbod op de vissenkom?

Dr. U.I. Loor | 27-11-09 | 21:47

Snijden graag strotjes door...

Megalomaantje | 27-11-09 | 21:45

-weggejorist-

geert132 | 27-11-09 | 21:32

barbaren

inquisitra | 27-11-09 | 21:05

Ik moet zeggen, die laatste foto ziet er wel mooi uit

Danielm | 27-11-09 | 20:55

Trouwens van de PvdD hoor je ook bijna niets, staat een lullig berichtje op hun website dat ze het erg vinden en dat ze van alles doen, maar media aandacht geven gaat hun weer een stapje te ver. En die Minister Verburg van Landbouw geeft keer op keer aan dat zij niets voelt voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Krom en ziek.

AEX | 27-11-09 | 20:38

lekker stukkie vlees.... niks mis mee.

powerpoes | 27-11-09 | 20:33

Cool die 'feest'-foto van Sensation White Outdoor

erikkie_g | 27-11-09 | 20:17

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:54
Precies! Ik kende het altijd onder de naam slachtfeest, maar er moet natuurlijk een zachtere term tegenaan om het wat makkelijker aan den volke te verkopen. En de redactie hier doet uiteraard dapper mee aan het doorgeven van elk nieuw eufemisme.

sockpuppet | 27-11-09 | 20:00

Misschien is de vraag al beantwoord in bovenstaande waslijst, maar worden die dieren ook opgegeten of alleen geofferd. Ben geen pleitbezorger van de Europese slachthuizen, maar als die dieren daar alleen geofferd worden zonder enig nut (d.w.z. dienen als voedsel), vind ik dat toch een graadje erger dan wat hier gebeurt. Alhoewel ik bij dit soort verhalen altijd als eerste naar onze eigen slachthuizen verwijs. Heb er rondgelopen en het is niet leuk, maar ook weer geen kultoer zo als bij hullie.

FrankVeer | 27-11-09 | 20:00

Hier kunnen we dan wel geschokt over doen maar dit vlees ligt ook bij Appie, onze koninklijke grootgrutter in het koelvak. AH heeft ook dikke schijt aan hoe die dieren vermoord worden zolang er maar geld verdiend kan worden.

namensmijnhond | 27-11-09 | 19:57

@widtvoet ® | 27-11-09 | 18:35
Volledig eensch! Maar dat zal je niet verbazen denk ik...

Wolveshead | 27-11-09 | 19:50

Beste Solidstate, er word wel om meer centimeters geschreeuwd door de activisten alleen bereiken ze niet meer dan 1 cm dat is nou net het verschil. Ook in +31 is er veel dierenleed wat niet door de welbekende beugel kan. We kunnen trots zijn op ons soort wat mens met hebzucht en egoisme heet. Maarja ik ga weer verder, want moet nog een weiland schapen hun keel door snijden want het is ten slotte feest !!

Jabalinero | 27-11-09 | 19:42

Maar zodra er weer een tsunami golfje over het land trekt zijn ze weer zielig en motten ze weer geld hebben en zie wat ze er mee doen ... klootzakken zijn het en die krijgen geen cent meer van mij.

Jabalinero | 27-11-09 | 19:37

@Klinisch dood | 27-11-09 | 19:29
lol

Parsons | 27-11-09 | 19:36

Welke God vindt dat tof? Lekkere Hallal horror. Ken er maar eentje bedenken die daar geil van wordt en dat is de duivel him self.

Jabalinero | 27-11-09 | 19:35

ik zie eigenlijk niet in wat hier erg aan is.
Het beestje gaat dood. so what. wel eens in een slachthuis in Nederland gekeken?
ok, ze snijden daar geen keeltjes door, maar voor de rest is het gewoon een beest slachten.
daarna gaat de bbq in de fik, vlees erop, en lekker eten maar.
damn we houden een stuk koe/schaap/beest over. laten we dat dan maar aan de armen geven. beter feestje is er niet toch? zouden ze eens moeten doen bij een lopend boefet, want daar wordt de helft altijd weggegooid.
eet smakelijk allemaal, en ik zou graag een lamskotelet willen hebben.

jikiri | 27-11-09 | 19:32

Fijnstoffer | 27-11-09 | 19:27

Oh ja? Waar dan, in Madurodam?

Klinisch dood | 27-11-09 | 19:29

De linkse dierenactivisten gaan dit walgelijke feest in Nederland helemaal kapot demonstreren, terroriseren en onmogelijk maken. Let maar op.

Fijnstoffer | 27-11-09 | 19:27

@ JaapStar | 27-11-09 | 17:42
Zo vallen onze laffe linkse zogenaamde dierenvrienden op een ongelofelijke manier door de mand.

Het is op het beestdadige af dat ze hier over hun anders zo grote scheur niet opentrekken.

Als een kippetje 1 cm2 te weinig ruimte heeft schreeuwen ze half nederland bij elkaar om actie te voeren en hierbij hoor je slechts een laffe stilte.
Ze moesten zich schamen, laffe honden.

solidstate | 27-11-09 | 19:26

Vanavond bij Pauw en Witteman ? Erg stil vandaag, even wat anders dan het suikerfeest ?

Recht(s) Overeind | 27-11-09 | 19:22

@Pa Cartwright | 27-11-09 | 16:31
Nee, vegetariër wellicht wel.

Parsons | 27-11-09 | 19:21

Was er vanmiddag niet een of andere activistengroepje bij het Erasmus? Als die nou eens hierheen waren gegaan...

Cariyla | 27-11-09 | 19:18

patat met witte kool!

Freddy Friemel | 27-11-09 | 19:09

Je kan hier natuurlijk alleen maar wat van zeggen als je zelf met Kerst alleen maar sla eet.

solex_tuffer | 27-11-09 | 19:08

Beetje jammer dat die zwarte aapen nogsteets niet in hunzelf geloven maar hopen dat alles van boven komt..!!

Freddy Friemel | 27-11-09 | 19:06

I don't like those people

Fatso | 27-11-09 | 19:01

En heul errug gezond!

Klinisch dood | 27-11-09 | 19:00

@Klinisch dood 18:44

Hoeft niet maar kan wel. Echt verse vis hapt nog naar adem voor je deze fileert. Is misschien geen koeltoer buiten visminnend Nederland maar wel zeau lekker.

widtvoet ® | 27-11-09 | 18:55

Prima manier om een beest te slachten.Geit/schaap bij de horens vatten en nog voor dat het beest WTF?? kan zeggen de hals door. Daarna nog even zijn leven in tien seconden voorbij zien komen en dan afgeloopt.wat zeuren we nu? als iedereen zijn vlees op deze manier zag gaan dan werd er wel iets minder vlees gegeten.

miko | 27-11-09 | 18:53

Vandaar dat die kinderen het alleen maar over bloed en moord hebben. Dat is heel normaal voor ze. Ze lijken het zelfs leuk te vinden.

doskabouter | 27-11-09 | 18:51

Ik eet graag vis, vol met omega drie vetzuren en aanverwante artikelen.
Die hoef ik toch niet zelf te slachten? In mijn koeltoer laat ik de visboer dit
voor me doen.

Klinisch dood | 27-11-09 | 18:44

iedereen die vlees eet moet minimaal een keer in z'n leven een keertje zelf slachten... Anders moet je gewoon lekker vega worden. Islam is sowieso -1 maar niet speciaal hierom.

Jeen | 27-11-09 | 18:41

Tja, eerst denk je damn wat een primitief apen volk is het toch ook. Maar dan zie je die laatste foto en denk je weer, maar ze gaan wel naar Sensation White, das dan weer hip.

Watcher | 27-11-09 | 18:39

@Wolveshead 18:30

Zolang ze mekaar niet bijten lijkt er weinig aan de hand. Waarom zou een traditionele slachtpartij in Hoekieboekiestan het ons in de weg staan Sinterklaas te vieren?

widtvoet ® | 27-11-09 | 18:35

@widtvoet ® | 27-11-09 | 18:25
Vervelend is alleen dat iedereen zich daarop lijkt te beroepen.

Wolveshead | 27-11-09 | 18:30

Fijn zo een geloof, helemaal fijn is dat ze nog altijd aan de achterlijke gewoontes vasthouden. Maar daar mogen we niks van zeggen want dan zijn er racisten. Nee, het is beter te zwijgen over zulks onrecht of niet?

Eventhorizon | 27-11-09 | 18:25

@Wolveshead 18:17

Tradities klaimen soms terecht een status aparte.

widtvoet ® | 27-11-09 | 18:25

JaapStar | 27-11-09 | 17:42
Om maar te zwijgen van de feministen, die geen subsidie meer krijgen.
Omdat links kiest voor de Islam en de daarbij gaande vrouwen onderdrukking.

Zo jammer! | 27-11-09 | 18:24

heee... is dat prem op feauteau twee?

wim kokring | 27-11-09 | 18:21

@.. zapper 18:12

Met recht!

widtvoet ® | 27-11-09 | 18:19

@widtvoet ® | 27-11-09 | 18:09
"vergoeilijkende modus aan"
Die laat zijn knechten, via een glad dak, een krappe tunnel naar een haard afdalen. Als ze die missie overleven laat hij ze voor lul in malle pakjes door de straten springen etc., fijne vent!
"vergoeilijkende modus uit"

Wolveshead | 27-11-09 | 18:17

Zolang mensen hier niet minimaal n week in slachthuis hebben gewerkt moeten ze hun muil houden met hun dieren verdoven. Houd jezelf maar voor de gek en vreet je biefstukje maar met een schoon geweten.

baca | 27-11-09 | 18:17

edit @ mijzelf: bedoelde aanhalingstekens, natuurlijk.

Geil Kippetje | 27-11-09 | 18:17

Met de complimenten van Allah zal Pritt Stift bedoelen. Want niet iedereen is er van overtuigd dat God en Allah hetzelfde zijn.

Angelica | 27-11-09 | 18:16

Dat er beesten worden gemold om op te vreten: soit. Het zij zo, niet moeilijk over doen. Gebeurt overal in mensen- en dierenrijk. Maar islamieten schijnen PLEZIER te beleven aan het -middels keelsnijden- creëren van onstelpbare stromen bloed. Uit mensen -of dierenstrot, maakt hun niet uit. Ies altijd feest!

uwesbeki | 27-11-09 | 18:15

@ jawellus | 27-11-09 | 17:10

U snaptn het relevante verschil kennelijk niet:

Slachten uit naam van het geloof (christendom of "islam" [tussen haakjes, want geen geloof officieel]) = barbaars en logischerwijze onzinnig. Slachten uit het Westen is meestal voor de voedselvoorziening. Dat laatste lijkt mij iig een stuk zinniger, niet dan?

Geil Kippetje | 27-11-09 | 18:15

@widtvoet ® | 27-11-09 | 17:59 die kan ik je zeker aanraden, daar kan menig autochtone slager nog een lesje van leren.

..zapper | 27-11-09 | 18:12

Hallallullen? Papierprikken zul je bedoelen.

..zapper | 27-11-09 | 18:10

Bloeddorstige traditie. Zet die nou eens tegenover Sinterklaas...

widtvoet ® | 27-11-09 | 18:09

@solidstate | 27-11-09 | 18:03
Dat de religie/ideologie terug mag naar de landen van herkomst ben ik volledig met je eens. Of dat met dit voorbeeld verantwoord moet worden, neh...
Daar hebben we dit gebeuren niet voor nodig om toch volledig in ons recht staan m.b.t. die wens.

Wolveshead | 27-11-09 | 18:07

Kleine kinderen staan erbij te kijken alsof het heel gewoon is.

deoudererijperevrouw | 27-11-09 | 18:06

Flikker op met dat halal slachten.
Wij slachten onze dieren hier verdooft.
Onverdooft slachten is volgens mij gewoon verboden hier.
Zo niet dan moet het verboden worden.

Terug naar de woestijn medt je kudt woestijn geloof en je kudde geyten.

solidstate | 27-11-09 | 18:03

R.M.R zwitzal hoofdje | 27-11-09 | 17:57
zodat het vlees niet verzuurt ???

foxmean | 27-11-09 | 18:01

Jaa tuurlijk joh allemaal weer verkeerd hoe wij ons feest vieren ten eerste slachten wij op deze wijze zodat het bloed in 1x uit het lichaam vloeit zodat het vlees niet verzuurt en daarnaast moet morgen maar even het nieuws checken hoeveel vlees er weer richting die voedselbanken gaat

R.M.R | 27-11-09 | 17:57

Islam is commercie en lucratief voor criminelen, zo blijkt uit het artikel van de Volkskrant. Conclusie: over 30 jaar zal deze religie net zo'n zielig verhaal zijn als het Christendom.

PG4161 | 27-11-09 | 17:57

Ik heb nu niet direct veel sympathie voor de islam maar hier zie ik niet een heel groot probleem met de aanhangers ervan. Halal of kosher ligt dicht bij elkaar in dit geval. Wat mij wel stoort is dat ik, als ongelovige, dit in mijn achtertuintje niet in mijn hoofd hoef te halen. De afwezigheid van de, normaal zo aanwezige dierenrechtenactivisten, is bij dit soort gelegenheden wel altijd erg opvallend. Ze weten hun onderwerpen wel heel selectief (of beter, hypocriet) te kiezen naar mijn idee.

Wolveshead | 27-11-09 | 17:56

Wat beschaafd om die dieren ter plekke te slachten. Er zijn achterlijke culturen waarin ze ze in een vrachtwagen proppen en er dan eerst een paar keer half Europe mee op en neer rijden. Het schijnt dat die barbaren denken dat beurs vlees lekkerder is, zeg maar een soort Europese variant op de Japanse koemassage.

Anders nog? | 27-11-09 | 17:56

@Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 17:44:

Mwah. Rome. Ik hoop maar dat je het leuk gehad hebt dan. Veel nepsinterklazen daar, het hele jaar door, best wel verwarrend en zo. Bovendien zitten ze vaak aan je billen.

Gelukkig ook wel weer veel lekkere euhm leuke dames daar. Ter compensatie. Alhoewel die ook vaak met het kruis om de nek lopen. Best verwarrend. Maar beter het kruis om de nek dan de halve maan in de broek riep m'n grootvader zaliger altijd al.

* Plop *

Reinaert | 27-11-09 | 17:48

*edit: je*

Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 17:45

Reinaert | 27-11-09 | 17:18
Long time no see idd, mijn waarde vos! In antwoord op ge vraag: Nope.
Met Isengrijn, Bruun, Tybeert en Grimbeert op bedevaart naar Rome geweest ;)

Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 17:44

Het is wel grappig dat de linksche dierenactivisten zwijgen als het graf. Oorverdovende stilte van hun kant tijdens het offerfeest.
www.edev.nl/ check... niks te vinden
www.animalliberationpressoffice.org/ check... niks te vinden
www.animalfreedom.org/ check... niks te vinden
www.wakkerdier.nl/ check... niks te vinden
www.vegetariers.nl/ check... niks te vinden
www.stichtingdierenrecht.nl/ check... niks te vinden

De enige die haar scheur open durft te trekken is Marianne Thieme, op www.partijvoordedieren.nl/ ... maar dat zou wel eens kunnen resulteren dat ze zelf binnenkort ritueel geslacht wordt zonder verdoving. Door bovengenoemde doelgroep welteverstaan.

JaapStar | 27-11-09 | 17:42

@Snut Nose | 27-11-09 | 17:38
Ik durf het niet te raden! Weet jij de cijfers? Reinaert zal er vast van opkijken. Dank voor het opsporen.

niveau? | 27-11-09 | 17:40

@niveau

krek. Enig idee hoeveel etensresten er worden weggegooid?

Snut Nose | 27-11-09 | 17:38

@Reinaert | 27-11-09 | 17:30
Geef mij maar de statistieken. Nederland vreet, vergeleken bij veel andere landen. Dat jij een bourgondiër bent, die ook nog 'ns pijnlijk keurig volgens de regeltjes vreet, is niet zo interessant. We zien het toch groter? En wat is 'rechtbesnaard' in godsnaam? Ik weet nu al dat ik krombesnaard wil zijn.

niveau? | 27-11-09 | 17:35

Och, vee heeft over het algemeen niet zoveel te klagen.
In Nederland hebben de kippen en varkens het inderdaad niet gezellig maar verder in de wereld hebben ze bescherming en eten en onderdak en water en zelfs medische zorg in ruil voor een snelle korte dood na een decadent leven van consumeren en slapen.
(En lekker paren was sowieso al voor een enkeling weggelegd)
Nooit meer langzaam versterven aan een of andere ziekte of parasiet of door een groep wilde honden in 15 minuten langzaam uit elkaar getrokken.
In de vrije natuur sterft een dier niet vaak zachtjes in zijn slaap of 'on the job'.
En dit kan misschien allemaal wel wat chiquer, maar laten we elkaar geen mietje noemen.

Snut Nose | 27-11-09 | 17:35

@niveau? | 27-11-09 | 17:23:

Daarom heeft Sonja ook tijd over om jou eens goed onder handen te nemen.

Niet zo doordrammen over het feit dat we "vreten" want dat doen "we" niet. Een deel van de bevolking vreet zich inderdaad het leplazerus, klopt, maar dat is een minderheid die bovendien bestaat uit luyden met de nodige intellectuele beperkingen.

Als rechtbesnaard Bourgondiër mag ik daar over meespreken vind ik. Genieten mag maar eindeloos vreten is een zonde. Iedere Nederlander die meer dan een kilo vlees per week naar binnen werkt moet echt bij zichzelf te rade gaan. Hetgeen overigens ook geldt voor lieden die friteskotten, cafetaria's en smulpaleizen frequenteren.

Reinaert | 27-11-09 | 17:30

mooi momentje voor GS om een poll te maken lijkt me.

halal slachten is

a: wreed en middeleeuws
b: eerlijker en minder hypocriet
c: slachten is slachten.

neig zelf naar c.

Ballenman | 27-11-09 | 17:29

wie zijn hier de varkens ????

betominice | 27-11-09 | 17:28

Ohjajoh?: Kijk mijn 2e reactie voordat je domme dingen zegt :)

Cobra6 | 27-11-09 | 17:25

Reinaert | 27-11-09 | 17:20
Hoe onschuldiger het lam, des te zuiger het rack.

Jaap de Paap | 27-11-09 | 17:24

Koren op de molen van onze soja-kauwers.

Salem | 27-11-09 | 17:23

@Reinaert | 27-11-09 | 17:21
Sonja Bakker is passé. Overgewicht in Nederland is een aanhoudend probleem. Nee hoor, we vreten.

niveau? | 27-11-09 | 17:23

Trouwens, ik weet niet waarom jullie zo vreemd reageren. Amerika kent ook een offerfeest, Thanksgiving. Engeland, tijdens kerst, eet ook kalkoen. Wij, tenminste sommigen, doen aan gourmetten. Allemaal vlees, alleen geslacht op grote schaal.

Komputernurt | 27-11-09 | 17:23

@niveau? | 27-11-09 | 17:20:

Non-argument. Voor straf bij Sonja Bakker over de knie. Tot bloedens toe!

Reinaert | 27-11-09 | 17:21

Stelletje hypocrieten...

Als jullie dit zien op Discovery of National Geographic dan vinden jullie het een "interessante" cultuur. Maar als het thuis gebeurt, en door moslims, dan vinden jullie het inhumaan.

Tevens gebeurt dit op grote schaal in de slachthuizen, jullie hebben zelf gewoon geen zin om je handen er aan vuil te maken.

Komputernurt | 27-11-09 | 17:20

@Jaap de Paap | 27-11-09 | 17:16:

Yup. Alleen valt het best moeilijk om ze te slachten denk ik. Net zoals jonge lammetjes die je door de wei ziet dartelen, die zijn toch ook verdomd leuk en zo lekker onschuldig.

Totdat je weet hoe lekker (zuig)lam kan zijn. Maar dat hou je toch.

Reinaert | 27-11-09 | 17:20

@Reinaert | 27-11-09 | 17:16
Ja hoor, we vreten. Dat gebeurt massaal. Ook in het Westen. Er wordt wat afgevreten. Of het nu planten zijn of dieren, we vreten. Zo veel als we maar kunnen. Dat niveau zijn we nog steeds niet ontstegen.

niveau? | 27-11-09 | 17:20

@Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 17:15:

Bertus, m'n waarde, long time no see! Op ongelovigenjacht geweest?

Reinaert | 27-11-09 | 17:18

LMDO @ Reinaert | 27-11-09 | 17:11
Is ook vlees hè.

Jaap de Paap | 27-11-09 | 17:16

Ik ben blij dat ze zoveel dieren offeren. Als Allah boos wordt dan zijn we nog veel verder van huis.

tasmaniandevil | 27-11-09 | 17:16

@Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 17:08
Hoezo haatbaard? Ben ik dat? Nee. Het ging toch alleen over het slachten van dieren? Je haalt er wel erg veel bij. Moet je (u?) niet doen. Wil ik je op de kast krijgen? Nee. Blijf waar je bent. Geen probleem. En schuilt het barbaarse alleen in het slachten? Of ook in het vervoer? En in de wijze waarop het beest zijn leven slijt? Als dat je een zorg is, ga dan vooral op de biologisch-dynamische toer. Doe je dat al?

niveau? | 27-11-09 | 17:16

@niveau? | 27-11-09 | 17:10:

Ja, doet er wel toe. Je (mis)maakt mensen tot simpele aaseters: vreten zodra er wat te vreten is en vervolgens zo veel als je maar op kunt. Dat niveau zijn we als het goed is namelijk al een tijdje ontstegen.

Reinaert | 27-11-09 | 17:16

Wat een pathetische reacties allemaal, wij eten bijna allemaal zowat elke dag vlees. Waar denk je dat vandaan komt??? Leuk om te zien, nee maar god zeg, zet die islamofobieknop eens uit.. zeikerds...

Rechtdoordeplee | 27-11-09 | 17:15

Abraham offerde zijn zoon toch? Wees een vent dus, moslim, en snij die bontkraagjes van je de keel door. Iedereen blij.

Generaal P. | 27-11-09 | 17:15

Wij doen het nog even erger hoor.....

Braakbal | 27-11-09 | 17:15

De Koreaanse Slet | 27-11-09 | 17:07
.
Het beest wordt niet geslacht vanuit een behoefte aan voedsel, maar om het te offeren aan allah. Daarnaast wordt de gelovige eraan herinnerd dat hij de bereidheid moet hebben alles aan allah te offeren als dat van 'm wordt verlangd en leert de jeugd van jongs af aan hoe je een dier, dan wel een ongelovige hond afslacht door 'm de keel door te snijden. Wat is daar nou mis mee, toch?

Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 17:15

wat een stelletje barbaarse imbecielen zeg....

Drs A Naaldwijk | 27-11-09 | 17:14

Thailand is ver van mijn bed, who the fuck cares. Misschien kunnen ze van de gelegenheid gebruik maken en een paar Europese qleuterneuqers op vakantie slachten.

Mr Dixit | 27-11-09 | 17:13

@Jaap de Paap | 27-11-09 | 17:08:

Goudmijntje voor de overheid. Qua kilometerheffing that is. Dag en nacht spitstarief!

* Met heel andere ogen naar de malse jonge dochters van de buren kijkt *

Reinaert | 27-11-09 | 17:11

Na alle reacties gelezen te hebben, dacht ik bijna dat ik op een andere site was. Wat een zeikwijven zeg, opeens op het offerfeest is de meerderheid hier tegen slachten!? Bij elk vegetarisch topic zeiken ze ook, laten ze zien hoe er geslacht wordt door moslims, zijn we opeens vegetarisch en vinden we het niet kunnen? HYPOCRIET!!! Dit was allemaal doordat ik het erg gezellig heb met mijn collegas en dus gefrustreerd ben. Gelukkig is het nu... WEEKEND! Tot maandag gezellige collegas!

jawellus | 27-11-09 | 17:10

@Reinaert | 27-11-09 | 17:03
Het vlees wordt gewoon gegeten, hoor. Of dat nu gedachteloos gebeurt of juist niet, doet dat ertoe?

niveau? | 27-11-09 | 17:10

Reinaert | 27-11-09 | 17:01
Toch een lol dus, FSM-zij-dank. Ik schrok al.

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 17:10

Iedereen zou zijn eigen vreten moeten vangen en slachten. Weinig comments meer hier dan.

Jaap de Paap | 27-11-09 | 17:08

niveau? | 27-11-09 | 16:59
lol. Ik ben ook geen vegetariër, moet u ook niet doen. Als haatbaard kom je al genoeg tekort. Wel leuke poging om me op de kast te krijgen, dat kan ik wel waarderen. Feit blijft dat je je niet als een barbaar hoeft te gedragen enkel omdat je vlees wilt eten. Ik begrijp dat uw agrarische cultuur nog een flinke dosis beschaving en ontwikkeling nodig heeft, maar kan er een beetje vaart in gezet worden? U houdt de rest van ons nogal op.

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 17:08

Zeikt iedereen hier ook zo over die vatsige amerikanen met hun thanksgiving, is cultuur, daar verander je niks aan!

SeriousBusiness | 27-11-09 | 17:08

@necrosis | 27-11-09 | 16:58
Thnx matey. Khad nog een briggie voor je achtergelaten bij de benedenburen.
*nu eg eg eg out for now*
Cya.

Lets Kuttekrap | 27-11-09 | 17:08

N00bi-Wan | 27-11-09 | 16:57

Het is 1 God ze geven hem alleen een andere naam.

Eurotokkie | 27-11-09 | 17:08

@weetnie | 27-11-09 | 17:04:

"maarja europa kan op korte termijn niet meer in zijn eigen voedsel behoefte voorzien, dus zal het nog wel erger worden ."

Ow. Doe eens onderbouwen dan? Want dit is nieuwsch voor mij - en voor vele anderen.

* Nog een handje trollenvoer rondstrooit *

Reinaert | 27-11-09 | 17:07

@Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:58 :
Dat is dus precies andersom. Overigens ook een van de redenen dat in het Westen beesten 'humaner' worden gedood. Stress zorgt namelijk voor taai vies vlees. Niet lekkâh.

DeBruineSter | 27-11-09 | 17:07

Opa-Buiswater | 27-11-09 | 16:28
Dag Opa, u leeft dus nog.

Voor de rest, lijkt me prima vlees - ik vind het offerfeest eigenlijk een prima traditie. Een van de weinige 'feesten' in de Islam waar ik persoonlijk geen problemen mee heb. Beest slachten gedeeltelijk opeten en de rest aan armen geven. Wat is daar mis mee? En voor de reaguurders vinden dat wij een superieure slachtcultuur hebben www.youtube.com/watch?v=smdGu4O00q8 dat is netjes of niet?

De Koreaanse Slet | 27-11-09 | 17:07

Kan ik die laatste pica in HighRes 1400X900 of groter..) krijgen? Zou 't errug goed doen al burobladplakplaatje.

@ 00:00:01 | 27-11-09 | 17:06

waneer gaan die mafkezen elkaar eens actief afslachten in plaats de dieren ?

1985 | 27-11-09 | 17:06

@Sliptong | 27-11-09 | 17:01
Nee, geen geitenbloed gedronken. Ken je 'black pudding'? Is iets typisch Engels. Is voornamelijk bewerkt bloed. Was aan mij ook al niet besteed. Geef mij maar gewoon het vlees.

niveau? | 27-11-09 | 17:05

Ze zouden elke dag offerfeest moeten houden, alle moslims vrij nog nooit zo'n rustige dag meegemaakt op mijn ROC.

daniel_1208 | 27-11-09 | 17:05

Volgens mij is er nog altijd een groot verschil tussen slachten en offeren.

wijsvinger | 27-11-09 | 17:05

@ Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:58
Ah, jij wil het voor de verandering maar weer eens over jouw huisdier hebben. Waarvan akte.

Pa Cartwright | 27-11-09 | 17:05

Goh he, wat een boel vegetariërs hier op GeenStijl!

veppie | 27-11-09 | 17:05

Jaegelsch; daar gaat het toch niet om, het gaat om het confronterende, en zoals we al wisten kunnen een hoop alleswetende westerlingen hier niet tegen, begrijpen het niet en hebben zich er al helemaal niet in verdiept. schreeuwen even wat en vormen zichzelf een beeld, respectloos en dom. moet erbij zeggen dat ik ook een hoop goede reacties zie van mensen die dit kunnen relativeren en begrijpen dat het vlees wat ze zelf eten ook van een ex-levend wezen afkomstig moet zijn. maarja europa kan op korte termijn niet meer in zijn eigen voedsel behoefte voorzien, dus zal het nog wel erger worden .

weetnie | 27-11-09 | 17:04

@Jaegelsch | 27-11-09 | 17:00:

Ja, de meeste culturen slachten dieren. Klopt als een zwerende vinger.

Maar meestal worden die dieren geslacht om aan een voedselbehoefte te voldoen, en niet - zoals in dit geval - om zekere "Hogere Machten" te bevredigen zonder dat je zelf honger hebt. Zoek de verschillen!

Reinaert | 27-11-09 | 17:03

@ Cobra6 | 27-11-09 | 16:18, Het is bijna grappig hoe naief je bent, maar in feite is het schokkend, hoe je een andere cultuur iets kan verwijten zonder te weten hoe het er hier aan toe gaat. 'Wij verdoven de beesten voordat ze geslacht worden'... ts. Misschien moet je eens de film Earthlings kijken op Youtube, dan zie je hoe een dier in onze cultuur enkel als een product wordt behandelt.

Ohjajoh? | 27-11-09 | 17:03

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:57
Da's voor straks.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 17:02

@Sliptong | 27-11-09 | 16:57"
Ik krijg altijd gezeik over mijn naam. Heb ik eigenlijk geen zin in. In het creëren van een nieuwe naam heb ik ook al geen zin. Ziedaar mijn dilemma.

niveau? | 27-11-09 | 17:02

Ik ga hier niet hypocriet over zijn, het is zielig voor die dieren maar ik eet zelf ook bijna elke dag vleesch en daar jankt ook niemand over, oké... partij voor de dieren.
Het is barbaars hoe deze dieren gedood worden, daar ben ik het mee eens maar het is voor hun een eeuwenlange traditie en daar kun je in die landen niks aan doen.

Happy offerfeest.

SeriousBusiness | 27-11-09 | 17:02

@Pa Cartwright 16:57

De kannibaal zat me altijd dat vreten uit de bek te kijken. Goed dat we zijn habitat verplaatst hebben.

widtvoet ® | 27-11-09 | 17:02

walgelijk

en nog erger dit zien we..
je wil niet weten wat voor ellende die gasten nog meer aanrichten!

brrrr

ravedave2009 | 27-11-09 | 17:02

Dat chille schaap op afbeelding 1 noemen ze bij ons een geit.

dapperebobo | 27-11-09 | 17:02

islam altijd die preoccupatie met bloed en dood en kopen afsnijden. hysterie.

wolfje23 | 27-11-09 | 17:01

@Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:57:

Ik krijg mijn vrijdagmiddaghumor inderdaad niet helemaal goed onder woorden vandaag.

My bad, had ik maar beter moeten lezen voordat ik plempte. Maar ik neem aan dat je ondertussen begrijpt dat het "lichtelijk" cynisarcastisch bedoeld was. En omstreken.

Reinaert | 27-11-09 | 17:01

niveau? | 27-11-09 | 16:59
Doe je goed. Heb je ook nog geitenbloed gedronken of was dat beneden jouw niveau.

Sliptong | 27-11-09 | 17:01

Niet zo zeiken allemaal... waar denken jullie dat jullie biefstuk en kipfileetje vandaan komt? van een dier dat van ouderdom in een kinderboerderij is gestorven? Niet zo naief mensen. Die is net zo'n goede manier van slachten als dat wij hier in het westen hebben bedacht. Vlees eten betekent dieren doden. Punt. Anders wordt je maar vego.

MDA | 27-11-09 | 17:00

Waarom dit topic en deze reacties? In elke cultuur worden toch dieren geslacht? Zelfs dieren slachten elkaar af. Ik denk dat deze koe liever een mes door z'n hals heeft dan een aantal leeuwentanden en -klauwen (wat veel langer duurt).

Jaegelsch | 27-11-09 | 17:00

N00bi-Wan | 27-11-09 | 16:57
Wil je boeddha er buiten laten onwetende. Het boeddhisme gaat niet uit van een of meerdere goden waaraan geofferd moet worden.

Sliptong | 27-11-09 | 17:00

@ Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:54
Ik was aanwezig bij het leegbloeden van een geit (compleet met zagende mesbewegingen). Het duurde 30 seconden voordat de geit dood was. Heerlijk vlees. Ik heb ervan genoten. Tja, ik ben nu eenmaal geen vegetariër. Zal ik ook nooit worden.

niveau? | 27-11-09 | 16:59

Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:58 Je kat legt je uit hoe ze bereid wil worden? Apart.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:59

@ elisabeth2 tja die heeft negen levens, die kan er over meepraten natuulijk

weetnie | 27-11-09 | 16:59

Foto 1: net prem
Foto 3: sensation white

pdvd | 27-11-09 | 16:59

Als een dier flink geschrokken en bang gemaakt is voor het slachten is het vlees malser. De adrenaline giert dan door dat lijf. Althans, dat is de uitleg van mijn kat.

Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:58

@widtvoet ® | 27-11-09 | 16:49:

"Geweaun nat uit de schelp en puur."

Godver. Maak me niet nog gekker dan ik al ben!

* Meducijn inneemt *

Reinaert | 27-11-09 | 16:58

@Pritt
Halalcertificaat?
Een dier slachten op een onhygiënisch stuk zand waar god-mag-weten-hoeveel-mensen-erop-gepist-hebben?
Doe mij maar een kogelbiefstuk uit een Hollandsche vleeschwinkel waar de authoriteiten en hygiëneregels de wet bepalen!
@Lets Kuttekrap
Eensch?
Of ga je weer lelijk doen tegen mijn persoontje?
*biedt LK wederom tripeltje aan*

necrosis | 27-11-09 | 16:58

Yoast92 | 27-11-09 | 16:55
Nee wij hebben twee feestdagen, eerste en tweede kerstdag

BlackDeathMetal | 27-11-09 | 16:57

Groetjes van God waarom? Volgens mij zijn die slachtfeesten voor Allah of Boeddha of die Hindoegoden, niet voor God hoor...

N00bi-Wan | 27-11-09 | 16:57

niveau? | 27-11-09 | 16:55
Wie heeft er een Zwitzalhoofdje dan?

Sliptong | 27-11-09 | 16:57

Geloof als vorm van massahysterie is een dodelijk fenomeen, dat dan weer wel, maar heeft geen ene reedt met ware religie te maken.

Reinaert | 27-11-09 | 16:53
U baseert dat op het gebrek aan religieuze massamoord over de laatste 3000 jaar?
Of mis ik nu een lol ?

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:57

@ de commandar, als je het niet weet, kan je beter geen mening hebben

weetnie | 27-11-09 | 16:57

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:45 Nou, de ballen dan.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:57

splijtzwam | 27-11-09 | 16:49
Met het slachten van een koe is niets mis. Het offerfeest moet de mohammedaan er alleen aan herinneren dat hij bereid dient te zijn alles op te offeren voor allah, desnoods z'n eigen kids: www.youtube.com/watch?v=eTGbP55HGi8

Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 16:57

@ widtvoet ® | 27-11-09 | 16:50
Pas op hoor; één moment van onachtzaamheid en je zit recepten met dat mens uit te wisselen.

NB; is De tamme oester op de hoogte van jouw culinaire hang?

Pa Cartwright | 27-11-09 | 16:57

Gaan ze nou eauk weer met z'n allen toeteren en bioskoopbezoeken vanavond?

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:56

Weet niet of er nog ontwikkelingsgeld naar dit soort landen gaat, maar dan gaarne per direct stoppen ermee! Wat een klote volk.

De Commander | 27-11-09 | 16:56

Wat een fokkin wereldvreemde reacties zie je hier... hoe de f*ck denk je dat jouw speklap in de supermarkt komt? Of begin je ook te janken als je langs het vleesschap loopt... stelletje wijven

lptjah | 27-11-09 | 16:56

Het blijft een achterlijke cultuur.

Karel Kruizenruiker | 27-11-09 | 16:55

smallU | 27-11-09 | 16:48
Het is iets met pijn zeg maar, halal slachten weet je wel.... beessie zegt au au dan voordat ie doodgaat....

tasmaniandevil | 27-11-09 | 16:55

PietjeSpanje | 27-11-09 | 16:44
Ik denk niet dat offerdieren slachten met een fosfor- of fragmentatiebom halal is. Maar 't zou een nieuwe trend kunnen zijn.

Sliptong | 27-11-09 | 16:55

@ Sliptong | 27-11-09 | 16:53
Een paar dagen terug vertelde ik Waaligator waar m'n naam vandaan kwam. Ga ik niet herhalen. Wat ik wel wil herhalen: ik heb geen zin in een zwitsalhoofdje.

niveau? | 27-11-09 | 16:55

@ iedereen die 't met Nederlandse slachthuizen vergeleken heeft.. hier wordt het tenminste niet als een nationale feestdag gevierd.

Yoast92 | 27-11-09 | 16:55

Doen we hier toch ook...?
Zie het probleem niet zo...

*knabbelt van zijn biefstukje*

Fellowes | 27-11-09 | 16:54

na het uitbuiken, lekker fappen gezellig feesie

foxmean | 27-11-09 | 16:54

loonslaaf_69 thank you als je tijd hebt kom je maar een lekker satehtje eten morgen

weetnie | 27-11-09 | 16:54

Offerfeest?

Slachtfeest!

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:54

niveau? | 27-11-09 | 16:48
Onthoofding? U bedoelt van hak-tsjak? Bah, wat een naar mensvriendlijk denkbeeld. Zeer haram bovendien. Ik bedoel zo`n klein kromzwaardje.
Bij dieren gewoon netjes de strot afsnijden en leeg laten bloeden (duurt best lang heur ) en bij mensen netjes ter hoogte van de huig in de zijkant van de nek steken en met een zagende beweging voorlangs naar de andere kant doorhalen.
Zoals het hoort: langzaam, pijnlijk, Islamitisch. Wel op blijven letten heur, internet staat vol met voorbeelden.

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:54

niveau? | 27-11-09 | 16:39
Niveau?

Sliptong | 27-11-09 | 16:53

@Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:44:

Leuke laatste zin. Ik zal er beter op letten in de toekomst, je weet maar nooit hè.

Maar wellicht ten overvloede: de kleaudtzakken die zich dag in, dag uit beroepen op hun geloof zijn over het algemeen helemaal niet zo gelovig. Hun "geloof" is en blijft slechts het schaamlapje voor en de camouflage van hun werkelijke bedoelingen.

Ware gelovigen moorden niet, niet uit naam van God en niet uit naam van Allah of wie dan ook. Ze zullen zich hooguit wreken wanneer hen of één der hunnen wat aangedaan wordt, en dan nog volgens het principe oog om oog, tand om tand. Geloof als vorm van massahysterie is een dodelijk fenomeen, dat dan weer wel, maar heeft geen ene reedt met ware religie te maken.

Reinaert | 27-11-09 | 16:53

Boeie, slachten is slachten. Smakelijk en fijne feestdagen aan alle moslims hier (er zullen er wel niet veel GS reaguren maja)

loonslaaf_69 | 27-11-09 | 16:53

Wij feest, wij geit keel doorsnijden doen

alltexx | 27-11-09 | 16:53

lekker gaan zeiken dat het dierenmishandeling is! alvast eetsmakelijk voor vanavond.. lekker vleessie weer op je bord zeker? ;) vooral blijven zeiken..

unknown2505 | 27-11-09 | 16:52

@Eurotokkie | 27-11-09 | 16:46
Nee, joh! De guillotine! Lekker ouderwets. Maar ook snel. Nu ben ik niet voor de doodstraf, maar als het dan toch moet, zie ik geen verschil tussen een gaskamer — waar ook van alles kan misgaan — of de guillotine.

niveau? | 27-11-09 | 16:51

Obama die een kalkoen gratie verleend en naar Disneyland stuurt is natuurlijk een prettiger plaatje ?

Simon_GS | 27-11-09 | 16:51

@Elisabeth2 16:43

Volgens mij niet maar Kzal d'r eens op letten.

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:50

Wat eens nagemaakten hier zeg. Wat is er nou mis met een koe slachten?

splijtzwam | 27-11-09 | 16:49

Zo jammer! | 27-11-09 | 16:42
Dankzij de Islam hebben wij meer bier.
En zo.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:49

Jezus, wat een gezeik om niks. Die gasten hebben niet van die mooie gebouwen waar ze dit kunnen doen. Daar hebben ze wel natuurlijk vlees zonder prut erin.

Vertel mij eens hoe ze het anders moeten doen: een spuitje, een kogel, verstikking, stroom, of mogen ze geen lekker steaks hebben.

Ik hou niet van het volk, maar slachten van vlees is niet zielig maar noodzakelijk voor somige mensen.Hmmmmmmmmmm lekker biefstukkie!!!!!!

Theun | 27-11-09 | 16:49

@Reinaert 16:42

Tis nog net geen seks maar het komt aardig in de buurt. Geen citroen, geen peper of tabasko, geen spekpoeder, widtlof, champingeldinges met room, geen poespas. Geweaun nat uit de schelp en puur.

(Dank overigens. Met dat smakelijk zit 't wel goed.)

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:49

ik ben blij dat ik die doorgefokte vol met hormonen gestopte inhumane vervoerde en daarna nog verder verziekte hollandse vleesstapel niet hoef te eten. niet omdat ik niet van nederland hou, maar omdat het niet kan. verder, als je in dat soort landen geld genoeg hebt om naar een supermarkt te gaan, staan er vijf slagers voor je klaar om waar je bij staat een mooi stuk vlees voor je uit te benen. wordt vervolgens niet nog even in het water gelegd om het zwaarder te maken, ook door het gehakt wordt geen extra vet gemalen. kost niet veel en is kwalitatief toppie. dus stop met zeiken over azie, en wees eens wat kritischer op de supermarkten waar je in nederland van koopt. slamat makan (eet smakelijk)

weetnie | 27-11-09 | 16:48

Wat een nepperdts zijn jUllie zeg.straks met de kerst.
Eten jullie dan alleen maar worteltjes.
Dood is dood hoor.
Heb je gezien hoeveel voer er met de kerst word ingeslagen,de helft gaat zo de vuilnis in.
Dat is pas zonde.

smallU | 27-11-09 | 16:48

Ongezien de tyfus met je happy offerfeest, PlakStaaf.

Bertus Betonsloper | 27-11-09 | 16:48

@Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:41
Onthoofding door een kromzwaard is een ongelooflijk snelle handeling. Spuitje ook. Die luxe fauteuil (denk eens aan je spelling!) kan me gestolen worden. Mij gaat het om de voorgeschiedenis. Die heb je niet geschetst. Stond ik bijvoorbeeld een eeuwigheid geketend in een kleine, donkere box, zoals een biokoe gewend is?

niveau? | 27-11-09 | 16:48

gebruik ik 1 keer geen firefox krijg ik meteen allemaal adverts over koeborstels... PRECIES WAT IK ZOEK!

3747 | 27-11-09 | 16:48

Er zijn in Nederland bijna geen echte kerels meer die hun eigen groente kunnen verbouwen en een dier kunnen slachten .
Als je dat kunt heb je meer respect voor plant en dier .
Wat is Nederland eigenlijk toch decadent .

elevator | 27-11-09 | 16:47

@DeChinees | 27-11-09 | 16:40:

Slachten is nooit leuk, zeker niet als je aan de verkeerde kant van het mes staat.

Maar dit "offerfeest" is slachten om het slachten, niet om werkelijke honger te stillen doch uitsluitend om een "geestelijke" honger te bevredigen. Een absurdistische dwang.

Gewoon lekker bloederig doen omdat het mot en omdat het kan. En dat werpt meteen ook een ander licht op de perversiteiten van @mokum4all | 27-11-09 | 16:27.

Reinaert | 27-11-09 | 16:46

niveau? | 27-11-09 | 16:39

Ja goed dood is dood dus laten we dan maar weer de bijl uit de kast halen
om zo de de doodstraf uit te voeren het blijkt minder pijnlijker dan de gaskamer
of elektrische stoel.

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:46

nou lijkt me duidelijk dat Pritt niet deze reacties verwacht had, haha.

Lebowski Achiever | 27-11-09 | 16:45

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:35
Dat kan maar is momenteel geen optie.
*ballen van Mevr Teun pruttelen hoort*

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:45

Ach nee, onrendabeltje jansen heeft het internet weer gevonden. Zucht.

Pa Cartwright | 27-11-09 | 16:45

Reinaert | 27-11-09 | 16:40
Ook voor varkens heeft het Grote Hijskranengeloof wel een endlösung.
Niemand is veilig voor de relifundamentalisten in Nederland die niet zullen rusten voor elke man, vrouw en kind zal buigen voor de halve maan der mohammedanen.
En naast het CDA heb je ook nog het probleem van de moslims.

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:44

Ben ik nou de enige die zin heeft om een (fragmentatie- of misschien een fosfor-)bom te gooien op die menigte op de "feestdag"-foto ?

PietjeSpanje | 27-11-09 | 16:44

Die feestlink... Is dat Sensation White Mekka?

Opperkork | 27-11-09 | 16:44

nah lkkr dan

DIPSH0T | 27-11-09 | 16:43

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:39
Voel je die oester dan zo helemaal naar beneden glibberen en dan nog een dansje doen in je darmen?

Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:43

Got ik krijg trek van die pica´s.
*gaat 40 kilo shoarma uit de weilanden schieten*

Lets Kuttekrap | 27-11-09 | 16:42

Wie verteld Zo jammer! eens een positief punt over de Islam?
Zo voor de Kerst wil ik nog wel eens gedeprimeerd worden.

Zo jammer! | 27-11-09 | 16:42

@widtvoet ® | 27-11-09 | 16:39:

Ik zal m'n Freudiaanse bril maar even afzetten en dit blanco herlezen. Smakelijk!

Reinaert | 27-11-09 | 16:42

niveau? | 27-11-09 | 16:39
U mag kiezen:
Een spuitje op een luxe feauteuil in een amerikaanse penitentiare instelling
of
een kromzwaard behandeling bij een club aggressieve geitenneukers.
Zeg es eerlijk?

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:41

Toch opvallend hoe stil de PVDD nu zwijgt....

Domtoren | 27-11-09 | 16:41

Ach, met 1 goede klap beide halsslagaders doorklieven zorgt voor vrij snelle dood. Maar wat dachten we van deze westerse omgang met dieren? www.movieweb.com/news/NEKbwLOLlfStOO Kweetnie hoor, maar de ballen van een schaap afbijten is in mijn ogen ook niet echt gecultiveerd.

Hm Cowboy | 27-11-09 | 16:40

Wow. Ik heb niet vaak hypocrisie zo welig zien tieren in een GeenStijl topic.

DeChinees | 27-11-09 | 16:40

@Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:33:

Yup. En als je niks te slachten hebt besnijd je gewoon je dochters. Als het maar pijnlijk en bloederig is, da's de wil van de Grote Arabierische Baas van het Sprookjesboek.

Opdat eenieder zijn of haar plaats in de islamitische "samenleving" maar goed moge kennen. En zij die alsdan nog denken er een mening op na te moeten houden kunnen met stokken, zwepen, stenen en Kalashnikovs bewerkt worden totdat ze tot inkeer gekomen zijn en Het Heilige Licht Van De Grote Zwarte Steen gezien hebben.

Godverdomme. Je zou vandaag blij zijn dat je 'n varken was!

Reinaert | 27-11-09 | 16:40

Datniet | 27-11-09 | 16:37

Dieren hebben geen vrije wil dus kunnen niet geloven .

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:39

Krijgt trek in een lams shoarma schotel! lamskoteletten! was ik maar voor een dag moslim, vandaag dus.

wallie100 | 27-11-09 | 16:39

Gaat er in slachthuizen niet veel beter aan toe....... en dat is dagelijks en op grote schaal. Het vlees is voor consumptie ook op dit feest, dus eigenlijk precies hetzelfde
als je normaal elke dag vlees eet. Dus niet zo hypocriet allemaal.... gewoon vegetarier worden...... dan is er meer vlees over voor MIJ, MIJ, MIJ!

ServerGenius | 27-11-09 | 16:39

*mooie oester een mes in z'n donder steekt, hem lossnijdt van z'n schelp en hem nog levend verorbert*

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:39

Ik zie geen ontwikkelde Westerlingen meedoen, dus dan is het in orde.

Het CDA | 27-11-09 | 16:39

Datniet | 27-11-09 | 16:37
Denk niet dat het moslims zijn, maar goed: dat zou je van vrouwen ook niet verachten en toch...

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:39

@Eurotokkie | 27-11-09 | 16:26
De omgeving ziet er niet uit alsof daar een complete bio-industrie uit de grond is gestampt. Wat het doden van dieren betreft: het is ook in het belang van de slachter dat dat niet lang duurt. Dat het met moderne technieken lukt om de dood in minder dan 2 seconden te laten intreden in plaats van 30 seconden, vind ik niet indrukwekkend. Wie zich druk maakt over dat verschil van 28 seconden (of meer of minder), mag zich over heel wat meer druk gaan maken. Wees dan maar gewoon lekker ouderwets vegetariër. Dan weet je tenminste 100% zeker dat alleen planten lijden onder je aanwezigheid als mens op aarde.

niveau? | 27-11-09 | 16:39

Datniet | 27-11-09 | 16:37
Neejoh, alleen mensen zijn daar dom genoeg voor.

Vieze Tonnie | 27-11-09 | 16:38

Datniet | 27-11-09 | 16:37
Nee dieren hebben niet de intelligentie om zoiets achterlijks te verzinnen.

Nauwe Opening | 27-11-09 | 16:38

Xandrino | 27-11-09 | 16:28
Ik bedoel de Islam, ook een verwerpelijk ideologie.

Zo jammer! | 27-11-09 | 16:38

mokum4all | 27-11-09 | 16:27
Ik ken nog wel 28.000 gezichten die ongeveer 100 miljoen euro per jaar taxpoet verbranden. Als die nou es rotzooi gaan trappen in de tropen dan gooien wij de uitkeringen voor onze onrendabelen met 60% omhoog, kunnen ze zelf 1x per jaar 100 gram slechte kwaliteit martelvlees-slachtafval kopen. En-wie-weet houden ze zelfs nog wat over. Nigga-please.

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:38

Zouden dieren ook religie hebben?

Datniet | 27-11-09 | 16:37

Mayhem123 | 27-11-09 | 16:31
Je kunt natuurlijk ook alles goedpraten, ghe

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:37

ja duh en boeie! dat ze het niet in slachthuis doen maakt het niet veel anders dan wat wij hier in nederland doen met duizenden dieren per dag in de piepschuimen bakjes duwen.
Eet smakelijk!!

Supreme Fatt Ass | 27-11-09 | 16:37

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:33
Laten we maar hopen dat je nooit in de positie komt waarbij je mensen moet aannemen of ontslaan, of medisch moet behandelen, of les moet geven, etc. Dan is het idd prima dat je blaat wat je blaat.

mokum4all | 27-11-09 | 16:36

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:33
Heeft niks met gevoeligheid te maken, stoflul.

*computert afsluiten gaat en biertje pakken doet, WEEKEND!!!*
prettig weekend allen!

Insignificant_Cunt | 27-11-09 | 16:36

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:35 Strak plan, en shoarma erbij? In de geest van de dag?

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:35

Het is weekend!!!!

mail cheauvinist pic | 27-11-09 | 16:35

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:33
Ik nuanceer niks, ik ga bier halen.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:35

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:32 Snel nuanceren Teun, gevoelige zieltjes als Mokum4all en Insignificant_Cunt kunnen er niet tegen.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:33

Stelletje harteloze gekken, dat zijn het. Geen dierenrechten, geen vrouwenrechten, geen mensenrechten. Pijn, leed en ellend, bij voorkeur gecomineerd met bloed. Daar wordt de echte muzelman blij van.
Wat een verrijking voor onze cultuur.
Nederland -1

Koekje-dr-bij? | 27-11-09 | 16:33

lovekila | 27-11-09 | 16:28
De Klimaathoaxers zijn dus erg blij met deze vorm van slachten.
Ik weet zeker dat die slachthuizen op een beschaafde manier meer co2 genereren dan hoe de Moslims hun dieren slachten.
Tis dus maar net hoe je het bekijkt

Nauwe Opening | 27-11-09 | 16:33

Overigens hoor ik niemand hier over Kosher slachten... ;-)

Opa-Buiswater | 27-11-09 | 16:32

oh ja die geit die we hebben gekocht zie ik al twee jaar lopen, lekker ding. hij liep altijd bij ons in de buurt het gras weg te eten, nou mag zijn zoon het overnemen.

weetnie | 27-11-09 | 16:32

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:28
Naar Oud Mussel gebruik :"Beter 1 gejat schaap in de badkuip dan 10 in de wei"

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 16:32

Offerfeest dus? Of fer?

*met ware tegenzin en zware kuiten zeventig net geslachte doffers (gewoon even 't nekje omdraaien) in een krat flikkert en Slagerij Moestafa afbelt*

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:32

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:28
Lutsertje, wanneer houd je eens op met die tenenkrommende reaguursels van je hier!

Insignificant_Cunt | 27-11-09 | 16:31

Zou Geert eigenlijk vegetarisch zijn?

Pa Cartwright | 27-11-09 | 16:31

mokum4all | 27-11-09 | 16:30 Als ik ze al zou hebben dan heb ik er inderdaad geen enkele last van.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:31

Jezus wat hypocriet...... dan moet je zelf maar vegetarier worden.... als je kijkt wat voor een leven bv. een varken in de bioindustrie heeft gehad..... okay hij komt iets fijner aan zijn einde... dat vind ik misschien nog wel wreder..... wij zijn echt niets beter....

Mayhem123 | 27-11-09 | 16:31

*zich alvast voorbereid op het jaarlijkse gemiep over de foîe gras*

DANNY3960 | 27-11-09 | 16:30

Daar gaaaan we weer.
- Wat wreed
- Jamaar die dieren hebben een beter leven gehad dan menig slachtdier in NL
- Maar wij doden toch geen dieren voor een god.
- Jamaar ze eten het gewoon op
Next.

Vieze Tonnie | 27-11-09 | 16:30

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:28
Gelukkig geen last van vooroordelen he, jansen zwitsal

mokum4all | 27-11-09 | 16:30

ICallSoWhat: Een fikse electrische schok tegen het hoofd zoals we hier doen verdoofd ze ja. Kijk jij eens eerst rond voordat je je ongefundeerde mening gaat roepen.

Cobra6 | 27-11-09 | 16:29

Zo jammer! | 27-11-09 | 16:22

je bedoelt de katholieke kerk 300 jaar lang toch? Die hebben het uitgevonden namelijk... eigen religie is veel erger dan een aap met een tulband om

Xandrino | 27-11-09 | 16:28

@ICallSoWhat | 27-11-09 | 16:21
Verdoofd worden ze volgens mij ook niet, echter plempen we ze wel een granaat in hun hersens alvorens we ze de strot door snijden. Ze zijn dus al hersendood op dat moment, lijkt mij iets anders dan door 5 mongeaulen met touwen vast gehouden worden om vervolgens een stuk staal door je nek heen te voelen steken. Vaak meerder malen want een koeiekop hak je niet in 1x er vanaf. das nu verschil tussen beschaving en islam

lovekila | 27-11-09 | 16:28

Als die reaguurders hier nou ook over lopen te zeiken dan tyfen ze maar op naar de site van Volkert. Moslims kunnen uitstekend dieren slachten; daar kunnen we hier in Nederland nog wat van leren met al die enge dierenactivisten en milieuterroristen.

van der g | 27-11-09 | 16:28

Allejezusgrisssstus nog aan toe: wát en oerhollands stukje. hypocriet als den tiefus!
Deze beesten hebben tenminste een goed leven gehad, in de buitenlucht in tegenstelling tot "onze"kistkalveren, de varkens in de varkensflat enz enz. Ooit wel eens in een slachthuis geweest en de koeien in doodsnood horen loeien? Pijnloos lachten? Een sprookje.......... maar ja, wij leven natuurlijk in een "superieure cultuur"dús moeten we met het vingertje wijzen. zelfs naar die anderhalve moslim in Thailand.

Opa-Buiswater | 27-11-09 | 16:28

mokum4all | 27-11-09 | 16:27 Van een gejat schaap is het makkelijk weggeven ja.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:28

" bbq aansteken gaat "

de timmerman | 27-11-09 | 16:28

ik heb vanochtend mijn vrouw een geit aflaten leveren bij de moskee, gekocht voor 4 miljoen rupia, dat is zo een 280 euro. morgen kunnen we de rechter achter poot ophalen en gaan we lekker sate maken. de rest van het dier wordt verdeeld over de mensen van de kampung. met alle respect voor het dier en de mensen die leven in onze kampung, inshallah

weetnie | 27-11-09 | 16:28

Had ook een stukje kunnen staan over hoe moslims aan alle voedselbanken grote hoeveelheden vers vlees schenken, wat de onrendabelen normaal gesproken niet in hun wekelijkse pakketje krijgen. Maar ja, wrede tradities in de tropen zorgen voor mooiere plaatjes, dat is waar.

mokum4all | 27-11-09 | 16:27

Het zal niet pijnloos zijn, maar zo'n extra somatische bloedsomloop en het gebrek aan zuurstof zijn al gauw einde verhaal. Wij jagen er alleen eerst een flinke lading volts overheen.

Inner_Schweinhund | 27-11-09 | 16:27

tjaa, als ze het gewoon opeten, geen probleem. Is wat minder laf dan je biefstukje uit de slachtfabriek te halen

Jan Kaas | 27-11-09 | 16:27

niveau? | 27-11-09 | 16:24

Dus jij weet de voorgeschiedenis van dit beest ?

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:26

En als ik de gezichten van de volwassenen bekijk, vraag ik me af of ze het zelf wel zo'n prettige bezigheid vinden. Is mogelijk onontkoombare sociale druk om toch mee te doen.

AlfredvonSchlieffen | 27-11-09 | 16:25

Geen pika's van Maxima die de eerste keel symbolisch doorsnijdt?

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:25

slachten is slachten, je kan allerlei bullshit verzinnen, maar het blijft slachten. Aangezien meer dan 80% hier vlees eet(waarschijnlijk) zijn de meeste reacties hier te achterlijk voor woorden

Xandrino | 27-11-09 | 16:25

Wij kopen ook vlees, laten het liggen tot over de datum, en gooien het weg. Althans, sommigen hier.

reinaarden | 27-11-09 | 16:24

Zo'n beest is in minder dan 30 seconden doodgebloed. Afgezet tegen het lijden in een bio-industriële omgeving is dat kort. Geef mij maar zo'n lapje vlees, hoor!

niveau? | 27-11-09 | 16:24

Nauwe Opening | 27-11-09 | 16:22

Klopt zonder de aarde had jij ook niet bestaan.

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:24

@fapz0r | 27-11-09 | 16:14
van slachthuizen intern wordt je inderdaad neit vrolijk, echter is het voor de rest van de mensen wel afgescherm. Of ga jij weer graag terug naar de tijd dat die fin boven je een schaap op het balkon slacht en het bloed via de gevel bij jou terecht komt?

lovekila | 27-11-09 | 16:24

mokum4all | 27-11-09 | 16:23 Ja, zo snijdt het mes aan twee kanten.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:24

Beetje hypocriet van GS.
In NL. gebeurd hetzelfde maar dan in een slachthuis.
Onverdoofd castreren ook.
Ach, kan mij het ook schelen.
Als ik maar vlees op mijn bord krijg straks.

kleingrutter | 27-11-09 | 16:24

Ik zie het probleem ook niet... Daar hebben de diertjes waarschijnlijk nog vrij kunnen ronddartelen, terwijl ze bij ons in hun ieniemie-hokje zitten te wachten op een stroomschok bij het slachthuus.

Insignificant_Cunt | 27-11-09 | 16:24

Zo creatief GS, ene keer een stukje over Geert, dan over moslims, en zo heb je iedere dag iets waar we op kunnen reageren met 'ies cultoer' en 'islam is vrede'. Zo is iedereen weer gelukkig.

mokum4all | 27-11-09 | 16:23

"Volgens de islam is vlees halal als het van een ‘rein’ dier komt dat door een moslim is geslacht onder het uitspreken van heilige woorden."

"door een moslim is geslacht"

En de Algemene Inspectiedienst werkt daaraan mee?

Dus dit is geen discriminatie? Als ik nu zeg dat ik alleen naar een WC zou willen waar geen moslim op heeft gezeten omdat ik het anders onrein vind (wat ik overgens niet zeg) dan durf ik te wedden dat het wel als discriminatie word gezien. En dat dat zo is, is op zich is al discriminatie.

DasUnterMensch | 27-11-09 | 16:23

Reli-waanzin. maar ja in onze slachthuizen gaat het ook zo ben ik bang

kingKnossos | 27-11-09 | 16:23

Ja die mensen moeten toch ook eten en ze hebben nu eenmaal geen geld
voor zo een nietpistool waar dat beest in 1 keer dood is al zijn daar
ook weer twijfels over.

Eurotokkie | 27-11-09 | 16:22

Zo slachten ze ook ongelovigen.

Zo jammer! | 27-11-09 | 16:22

Wat een hypocriet geouwehoer weer hierboven.
Met de kerst gaan er waarschijnlijk net zoveel dieren dood als met dit offer feest.
Veelal hadden deze dieren niet eens bestaan als er niet van zulke feesten waren.
Religie is achterlijk, maar laten we nou met z'n allen niet zo hypocriet doen!

Nauwe Opening | 27-11-09 | 16:22

Halal is alleen halal als er halal op staat.

zeg maar jansen | 27-11-09 | 16:22

Het is wreed en meedogenloos volk. Als je kleine kinderen hier al naar laat kijken, worden ze volkomen afgestompt en gevoelloos. Liefdeloos.

AlfredvonSchlieffen | 27-11-09 | 16:21

Cobra6 | 27-11-09 | 16:18 jaja wij verdoven ze eerst,tuurlijk droom lekker verder, noob! in jouw wereld is alles hier ge.wel.dig..... ik zeg as je vlees eet moet je zelf kunnen slachten. Zo niet, geen vlees.. Ik slacht en eet vlees, basta!

ICallSoWhat | 27-11-09 | 16:21

Kijk gewoon onder het rijden op de autoweg eens in die vrachtwagens die je inhaalt.
In die landen waar we wéér met dat kut vingertje naar wijzen vanuit onze arrogantie, daar lééft zo'n beest misschien nog een leven voor het wordt geslacht. Al eens gekeken hoe de natuur zelf dat doet????
Dan toch maar vlug stoppen met dat natuurfonds (zegt een expandawinkelhouder) en die hele natuur vlug vernietigen. Want dat is toch ook bij de beesten af.
Tuurlijk is het waar, het zou heel anders kunnen. Maar misschien beginnen we bij ons zelf en houden een keer onze bek over anderen

Jean Op den Kamp | 27-11-09 | 16:21

En daar sta je dan met je pamfletje bij het EMC!

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:21

Psssssst! Geit Neuqen?

Rechtsetterbakje | 27-11-09 | 16:20

En iedereen hier is vegetarier? beetje hypocriet om hier de koeltoer van te beschuldigen.
Check maar hoe hier de vleesindustrie hier werkt!
Deze geiten en koeien hebben tenminste buiten kunnen lopen!

haile selassie I | 27-11-09 | 16:20

Iedereen die over dierenleed miept: doe eens een rondleiding in een nederlands slachthuis, en dan tijdens de varkensslacht. Gaat er misschien iets meer gestructureerd aan toe (40 varkens per uur), maar het komt op hetzelfde neer.

Rest In Privacy | 27-11-09 | 16:20

De rode regen loopt hier godverdomme door de straten nu in Rotterdam Noord.

widtvoet ® | 27-11-09 | 16:20

Wat fender05 zegt.

Elisabeth2 | 27-11-09 | 16:19

In de westerse slachhuizen lijden nooit dieren pijn, gelukkig. Een mens moet eten, je weet toch.

BlackDeathMetal | 27-11-09 | 16:19

Wederom een bewijs hoe achterlijk en primitief (deze) religie is.

Le Bref | 27-11-09 | 16:19

Jeetje, arm beest. Gelukkig zijn de dieren in NL veel beter af. Nl-ers eten geen vlees en doen nooit zieke dingen met dieren.
* lekker lamskoteletje eten gaat *

Drs.. Gelul | 27-11-09 | 16:18

Marianne Thieme kom er maar in

Lambertus Lamstraal | 27-11-09 | 16:18

ps: en kom niet aanzeiken dat wij ook heel veel beesten slachten, want wij verdoven ze eerst voordat we ze de nek doorschijden, in plaats van dit barbaarse stammenritueel.

Cobra6 | 27-11-09 | 16:18

Eetsmakelijk!

LuurmanB | 27-11-09 | 16:18

fender05 | 27-11-09 | 16:16
Precies, en daarom -1 voor de islam

NIL | 27-11-09 | 16:18

Je zou er vegetariër van worden...

Pubertje | 27-11-09 | 16:16

Sambal bij ?

ik kom van rechts | 27-11-09 | 16:16

Oh... wat erg. Gelukkig maar dat bij ons het vlees aan bomen groeit en we er geen dieren voor dood hoeven te maken.

fender05 | 27-11-09 | 16:16

He koe, er zit wat in je nek...

Tha_Masta | 27-11-09 | 16:16

Zo vol van je eigen kultoer.
Dit is hullie kultoer, afblijven dus.

Peter_S | 27-11-09 | 16:16

Dierenleed op welke schaal dan ook = altijd - 1000

Bono | 27-11-09 | 16:15

Raar volk....

Fire_Action | 27-11-09 | 16:15

Als ze willen slachten gaan ze dat maar in hun thuisland doen

jobo | 27-11-09 | 16:15

Fijn weer dit, ranzige fotos. Ranzige gewoonten. Ranzige dierenmishandelaars.

Cobra6 | 27-11-09 | 16:14

Rare wereld...

BigBill | 27-11-09 | 16:14

Tjaa......
*neemt nog maar een stuk biefstuk*

Pater Pron | 27-11-09 | 16:14

Tja is hun koeltoer. Anders even een kijkje nemen in nederlandse slachthuizen?? Wordt je ook niet vrolijk van.

fapz0r | 27-11-09 | 16:14

Waanzin en niet meer van deze tijd! Je reinste mishandeling dit.

De Stramme Kabouter | 27-11-09 | 16:14

Nou ik denk dat jullie god fucking blij zal zijn dat jullie allemaal lelijke stinkende geiten en koeiten voor hem slachten. Je bent nu echt verzekerd van een plekje in de hemel. NOT.

nip | 27-11-09 | 16:14

De islam is niet gezellig.

superprincepeach | 27-11-09 | 16:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken