Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Eenstreper oefent met brief typen

kleinepliesie.pngHet blijft mooi, de momenten waarop we getuige moge zijn van het leerproces ons aller eenstrepers. Net van de academie, al een paar bonnen uitgedeeld en stap voor stap komen ze steeds dichter bij de status van Echte Agent. Het leuke van dit jeugdige talent is dat ze ook nog vol ideeën en plannen zitten. Waar de oudere politieman al snel klaagt van 'dat heb ik hier 5 jaar geleden ook al geprobeerd en het lukt toch niet', neemt zijn jongere collega het heft in eigen handen en DOET hij het gewoon. Voorbeeldje. In de buurt van de Linnaeusstraat te 020 is pas geleden een inbraak gepleegd. Toen wijkagent Michel Haagenbeek het zijn collega's vertelde was de reactie uiteraard weer 'yeaaaah right, whatevahhh'. Maar Michel gaf niet op. Hij besloot alle bewoners een brief te schrijven. Vroeger was Michel analfabeet, maar inmiddels heeft hij geleerd hoe je dat kan verbloemen: Gewoon niet te zuinig zijn met termen als 'derhalve' en niet terugdeinzen voor de wat complexere zinconstructies. Of het allemaal klopt boeit niet, het gaat er om dat mensen onder de indruk zijn van je schrijfkunsten. Jou schrijfkunsten. Nee, jouw schrijfkunsten. Nouja, lees zelf maar wat Michel er van gemaakt heeft.

Reaguursels

Inloggen

Hierbij wil ik jullie deelachtig maken in mijn volste overtuiging dat ik nimmer een dergelijke ridicule en povere vertoning van schrijfkunst heb mogen aanschouwen. Hahaha, heb kostelijk moeten lachen om die brief, mijn leraar NL op het VWO noemde dat 'leuterkonten'

Clit Eastwood | 09-11-09 | 12:31

Fap Fapsen | 08-11-09 | 11:01

Wat een kansloze redeneringen bezig jij zeg, niet te zuinig. Brieven schrijven vereist volgens jou dezelfde competenties als split-second beslissingen om een pistool al dan niet te trekken en gebruiken?!

Sjezus, als jouw hersenen zo gewired zijn kan ik me voorstellen dat je veel vragen hebt.

jantje | 08-11-09 | 21:36

Dit is niet om te lachen, maar bloedserieus; is dit het niveau van een inspecteur? Waar zijn ze bij de politie mee bezig? Zijn dit de mensen die van onze belastingcenten aan het werk zijn? En erger nog..... durf je zo iemand met een blaffer de straat op te sturen en verwacht je dat hij voldoende inzicht heeft om situaties integer in te schatten terwijl hij nog geen fatsoenlijke brief kan schrijven? Zucht... zoveel vragen.

Fap Fapsen | 08-11-09 | 11:01

en.................. hij zag dat het goed was en klikte op printen. Wat een stakker! Zoiets is politie officier.

stil(l)even | 08-11-09 | 01:21

WHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHA terug naar de basisschool met de blauwe pliesie kontd van hem!!

katjatje26 | 08-11-09 | 00:34

hfakker | 07-11-09 | 19:54
U heeft volgens mij echt geen idee waar de d's en t's moeten staan ofwel. Want het is niet grappig ofzo.

blikkoek | 07-11-09 | 20:38

CoJoNes | 06-11-09 | 18:24
Productie van de PO, dus?
Juist temeer reden dat de overheid geen inzage moet hebben gehad.

blikkoek | 07-11-09 | 20:37

Waarom wortd ik getuutwajeerd door ukkie agentd?

hfakker | 07-11-09 | 19:54

Valt toch wel mee allemaal?
De sollicitatie brieven die ik onder ogen krijg zijn een slap aftreksel van dit hoogstaande stukje Proza.

Lampelul | 07-11-09 | 19:17

Dacht is een allochtoon in het kader van voorkeursselectie maar nee de naam strookt er niet mee.

Vitayalin | 07-11-09 | 18:55

niet zo zeiken hoor mannen, wees blij dat iemand van de pliesie nog iets probeert

ambsterdammetje | 07-11-09 | 18:26

Zo slecht is die brief helemaal niet hoor Musaerts! Deze agent van de politie wil een misdaar oplossen en stuurt hiervoor een brief. Wat wil je dan? 'Gesturdeerde' ambtenaren die een hele week doen over een nietszeggende brief. En die dan ook nog voor EURO 10.000,- laten nakijken door een 'jurist', gevolgd door voor EURO 20.000,- door een communicatieadviesbureau? Moehahahahahaha, wat een land.

jospeh6085 | 07-11-09 | 16:57

Ik heb de best man maar even een mailtje gestuurd dat dit echt niet kan.

Ballack | 07-11-09 | 16:54

+1 voor eenstrepers die nog tenminste iets proberen

aight.. | 07-11-09 | 13:23

De brief zou al heel wat meer aanspreken als het woordje je zou worden vervangen door U. D\
Geen wonder dat de bevolking geen respect meer heeft voor de politie. Dat gejij en gejouw getuigd van elk gebrek aan dienstbaarheid aan de burger.

knight03 | 07-11-09 | 13:03

Potentiele PvdA minister? Competenties spelen toch geen rol.

Het_leuke_zuiden | 07-11-09 | 12:19

knutsel | 06-11-09 | 16:41 @
---
Dat heb je dan bij deze gedaan LoL

Gripzz | 07-11-09 | 12:05

Hij spelt iig zijn naam correct...

Gripzz | 07-11-09 | 12:04

Beste Michel,

Als bezorgde burger wil ik jouw middels dit schrijfwerk op de hoogste brengen van een criminele misdadiger die zich gisteren als verdachte ophielt in de buurt. Na enige waarneming mijnerzijds, bleek het te gaan om een boef. Ik heb niet geschroomd en ik heb bovendien gelijk actie ondernomen door hem beet te pakken en te verhoren onder mijn ikea bureaulamp. Daarna heb ik een reprimande uitgegeven, om hem vervolgens weg te zenden. Ik hoop dat je mijn werk op waarde kunt stellen.

In afwachting van de trein verblijf ik,

Kersenflap

kersenflap | 07-11-09 | 12:03

Jongens. Maak dit nou niet belachelijk. Dit is zijn afstudeerproject en ook zijn proefschrift. Op basis hiervan zal beoordeeld worden of hij geschikt is als korpschef.
.
En voor zo'n functie is het een vereiste dat je veelvuldig fouten maakt, maar dat je dit daarna weer goed weet te verkopen.
.
Het ziet er dus hoopvol voor hem uit voor wat betreft het theorie gedeelte.
Nu alleen nog op deze wijze slagen voor de praktijk test ...

schuco | 07-11-09 | 11:18

-weggejorist-

Krijn60 | 07-11-09 | 09:16

Kansloos topic. Die man doet zijn best. Belachelijk om mensen op deze manier te kijk te zetten. Hoop een hoax....

Juul | 07-11-09 | 09:13

Wat een moraalridder die agent!
+1 voor de moeite
-2 voor zijn alineaconstructies
-1 voor het geven van zijn emailadres
Totaal -2 voor de eenstrepert.

Qrazybertje | 07-11-09 | 08:24

Mwoah, de persoon in kwestie maakte ongeveer net zoveel fouten als Mutsaerts in zijn epistel. Alleen Mutsaerts schrijft minder slecht.

McShamus | 07-11-09 | 02:58

@Mutsaerts: Hoe je dat "kunt" verbloemen. En "zinsconstructies". Met je grote smoel. Of moet ik eerst alle comments lezen? :p

McShamus | 07-11-09 | 02:54

Vroeger konden ambtenaren van politie nog een deuk in een pakje blueband slaan. Kom daar nu nog maar eens om!

Tekkeldief | 07-11-09 | 02:18

de term u zou wel netjes geweest zijn in plaats van jou

takkedwerg | 07-11-09 | 02:00

mijn zus | 07-11-09 | 01:3 - stagiaire voor de zeikers, ik ben er verdorie zelf een.

mijn zus | 07-11-09 | 01:36

Grunnie | 07-11-09 | 00:45 - hier sluit ik me graag bij aan. Alleen weet ik zeker dat iedere agent in Nederland als het nodig is zijn leven zal wagen om een reaguurder te redden, zelfs als ze door hen tot op het bot gekleineerd en beledigd zijn. Ik denk trouwens dat de brief is opgesteld door een stagiere, in ieder geval is de bedoeling duidelijk en daar gaat het om.

mijn zus | 07-11-09 | 01:35

-weggejorist-

Arpi | 07-11-09 | 01:13

Jullie komen steeds meer over als een fascistische groep zonder enig respect voor voor de rechtsorde. Dat fouten worden gemaakt daaro is duidelijk, maar jullie lijken de pijlen wel heel erg gericht daarop te hebben. Rechts? Nee, steeds meer links lijken jullie te worden. Deze topicbrief stelt weinig voor, dat jullie er zo'n ophef over maken zegt des te meer over jullie.

Grunnie | 07-11-09 | 00:56

Hmm GeenStijl. Er komt een dag dag jullie de hulp nodig zullen hebben van de jongens in blauw. Als die dag aanbreekt vrees ik dat jullie weinig krediet hebben opgebouwd bij ze. Wat een flauw geneuzel deze topic. Alsof iedereen zo briljant grammaticaal ingesteld is als al julllie. Jullie zijn echt kut arrogant en dat jullie eens gaan opbreken. Welcome to the real world als jullie het herkennen.

Grunnie | 07-11-09 | 00:45

-weggejorist-

zoalshetis | 07-11-09 | 00:41

Wees blij. Die kerel doet zijn best. Wat een elitair gezeik om over zijn taalgebruik te beginnen.

hank den drijver | 07-11-09 | 00:16

Laat die man lekker z'n werk doen! Alsof die stukjes hier op GS taalkundig altijd zo briljant in elkaar zitten... ik begrijp wat hij bedoelt, daar gaat het hier toch om?

aha-erlebnis | 07-11-09 | 00:14

GS hou(w) toch eens op zeg wat een gezeik. Deze man doet tenminste iets!!! En zo erg was die brief nou ook weer niet. Als ik tenenkrommende taalconstructies wil lezen kan ik dat prima in de comments hier vinden.

jantje | 07-11-09 | 00:03

Daarom zeg ik toch derhalve daarom, waarom? Muts kan zelf niet schrijven maar dat wisten we al.

Hölzenbein | 07-11-09 | 00:02

hij probeert tenminste wat

me judice | 06-11-09 | 23:45

Beste GS, in het bovenstaande schrijfsel staan drie (3) taal- en spelfouten. De schrijver dezes, 'Mutsaers', zou direct ontslagen worden indien hij werkzaam zou zijn bij een bedrijf waar de kwaliteit van de content wel van belang wordt geacht. De bijgevoegde scan is hopelijk niet ook van uw hand, dat zou dieptriest zijn. Succes met de sollicitaties ter vervanging van genoemde redacteur. Met de allerhoogste minachting, P. Deauville

Weg van terug gewees | 06-11-09 | 23:45

De pliesie is weer lekker vooroordeelbevestigend bezig. Ik mag dat toch wel, een agent die gewoon doet wat we van 'm verwachten.

Guido | 06-11-09 | 23:19

Hij heeft zijn hart tenminste op de goede plaats. Hij probeert NOTABENE een BENADEELDE BURGER te helpen!
Hulde!

JeGrootmoeder | 06-11-09 | 23:10

Een ijverige agent. Doe eens met rust laten GS!

Houtbar | 06-11-09 | 22:44

Prima, hij is aan het werk en probeert productief te zijn.
Alles beter dan zo'n Kreun van Kreunpad die in de baas z'n tijd lekker zit te reaguren.

Idris Civilis | 06-11-09 | 22:34

Godverdomme, ik kan er geen reet van lezen, kan die lul niet fatsoenlijk scannen ofzeau? Afserveren, alle goede intentioes ten spijt. Als je een brief schrijft moet die ook leesbaar zijn voor iedereen. Dus geen donkergijze achtergond met zwarte letters, kost de normale burger teveel moeite = fail = afserveren.

JanRap | 06-11-09 | 21:58

Deze man toont initiatief en zijn doelgroep zal de boodschap best begrijpen. Mensen die hem hierom afzeiken in on-originele ( lees Geen Stijl-, niet zelf verzonnen ) idioom, zijn nog veel taalarmer. Hoop dat het resultaat geeft, want daar gaat het uiteindelijk om.

penman | 06-11-09 | 21:44

Prima agent die initiatief neemt! Hulde! Taalfouten doen er niets toe. Aanstellerig gezeur van GeenStijl.

prodadam | 06-11-09 | 21:40

@harry pikkel | 06-11-09 | 19:28
Dat is een hele respectieve tekst!

Lewinsky | 06-11-09 | 21:35

Waarschijnlijk hoopt hij zich zo voor schut te zetten dat de dader uit medelijden zichzelf aan het bureau meldt.
Kunnen ze samen een kopje thee drinken en de on-line cursus Nederlands voor Beginners doen.

paost712 | 06-11-09 | 21:15

Hij probeert het tenminste.
Over een jaar is hij net als die oudere agent en is het "yeah, whatevahhhhh'.

Bollix | 06-11-09 | 20:55

Goede agent, dank U (dat zeg ik een keer in mijn miserabilis vivendi)

43 | 06-11-09 | 20:48

Nou weet ik het zeker! Die pet past elke randdebiel!

papstor | 06-11-09 | 20:37

Te erg om waar te zijn. Lijkt me een hoax.

MarV | 06-11-09 | 20:25

Taal is een middel om iets te bereiken, geen doel op zich.

Antitheïst | 06-11-09 | 20:16

Wat een mongool zeg....

Ayaan Sorry | 06-11-09 | 20:13

en jammerrrrr topic, dus, maar iedereen zit te slapen ook..

hindipop | 06-11-09 | 20:11

Die brief is net zo helder van taal als dat het door GeenStijl helder is gefotokopieerd....... kuch......

robterdam | 06-11-09 | 20:10

Niet meer tutoyeren en klaar. Het gros van de bewoners in A'dam spreekt niet eens Nederlands, laat staan dat ze het lezen. Dikke +1 voor deze ijverige bromsnor. Keep up the good work!

DeBruineSter | 06-11-09 | 20:09

Ach. Ik ben niet zo van de spellings- en stijlgestapo. Temeer omdat ik met name van spelling weinig kaas gegeten heb. Boeit me ook niet zoveel. Kennelijk gaat het GS meer om de vorm dan om de inhoud. Liever 10.000 agenten die slegt sgreiven maar wel boeven vangen. Beetje zielug dit topic.

-edit | 06-11-09 | 20:03

ik vind het schattig en zeker een +1 voor de moeite waard

h28 | 06-11-09 | 20:00

Iemand die oa als tags Kouwes heeft staan bij zijn brief kan het wel schudden :-)

MyCatIsDoingThis | 06-11-09 | 19:58

Hij had het natuurlijk even kunnen laten nakijken door een secretaresse, maar zo ontzettend tenenkrommend vind ik het allemaal niet. Er zijn geregeld reaguursels die stukken triester zijn. Beetje sneu van GS om een pliesieagent die wél probeert boeven te vangen, zo te kijk te zetten. Go Michel!

Het waait wel over! | 06-11-09 | 19:51

Eindelijk een agent die actie onderneemt! Derhalve respectieve repsect!
Het feit dat GS aan zulks schrijven aandacht besteedt, stemt mij hoopvol dat GS zelf ook weer meer aandacht gaat besteden aan de output van hun eigen scribenten.
Anders wordt het een beetje een pot-ketelverhaal. Derhalve.

Bloedhoest | 06-11-09 | 19:49

Ik vind het nog wel meevallen. Ik lees geregeld ambtelijke stukken, geschreven door sukkels die zich verheven voelen boven de F7 - toets, met alle gevolgen van dien.

leefbarbaar | 06-11-09 | 19:48

iemand Geert en Dominique bij dwdd gezien?

hindipop | 06-11-09 | 19:47

-weggejorist-

Hercules | 06-11-09 | 19:45

ah, wat schattig

Universalis | 06-11-09 | 19:45

Lees eens een topic dat door wijlen Fleischbaum is geschreven. Daarmee vergeleken is Michel een doorgewinterde taalvirtuoos.

Melchior C Balthasar | 06-11-09 | 19:44

Ik ben helemaal verbaasd dat die kerel zomaar die brief schrijft...
Die luie flikkers hier doen helemaal geen reet, behalve elkaar de hand boven het hoofd houden en volhouden dat ik zelf iets in scene heb gezet.
Oh ja, en klacht termijnen maximaal laten uitlopen, liegen onder ambtseed, niet reageren, van het kastje naar de muur sturen en verwijzen....

Ga zo maar door,

Ben al een half jaar bezig met de afwikkeling van een inbraak bij mij door het geklooi van een paar 'doorgewinterde' agenten.

Agenten hier in Maarssen -1
Deze agent hierboven +1 voor de poging

kopkaasknabbelaar | 06-11-09 | 19:38

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 19:14: Oh nee? Let maar op.
Ik EIS een nieuw topic!

Fleauxe | 06-11-09 | 19:37

LoopseTeef | 06-11-09 | 19:20
Helaas moet ik u daar een antwoord verschuldigd blijven...
Simplicity is anderzijds zo slecht nog niet, als je niet beter weet?
.

BTW; dat grommen gebeurt hier echter ook veelvuldig, echter gooit men er een paar fancy en recalcitrante woordjes tegenaan, achter het schermp zal het grommen zijn..;)
Volgens mij, zeker weten doe ik het niet, eigen ervaringen toepassen op andere is menselijk, maar niet altijd eerlijk.

Ashtrey | 06-11-09 | 19:36

[email protected] | 06-11-09 | 19:09

Hoi,
Er is op 24/10/2009 ingebroken op perceel 2446. Geef nuttige informatie door.
Pliesie.

Canis Spurcus | 06-11-09 | 19:34

Heeft de stoel des doods waar van Pruisen opzat zijn werk al weer gedaan?
Mis hem een beetje...

wakkere_nederlander | 06-11-09 | 19:31

lol @ harry pikkel | 06-11-09 | 19:28
Zuidberg ruleerT.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 19:30

Dit is Geen Stijl-gezeik.
'Maakt 't uit hoe je wat schrijft. Lekker belangrij. As iedereen begrijpt wat je bedoelt, komt de boodschap over.
GOED GEDAAN, MICHEL...!
Go-for-It.

Bonnie Swart | 06-11-09 | 19:29

Bos Hout | 06-11-09 | 19:22
Met uizondering van Zuidberg, al zou ik die geen brief in naam van de pliesie laten schrijven. "Heeft u meer informatie over de strapatsen van deze inbrekers, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de sterke arm, zodat wij kunnen uitrukken."

harry pikkel | 06-11-09 | 19:28

wat verbeelden jullie je eigenlijk wel , en dan bedoel ik jullie , geen stijl !

watsinneneem | 06-11-09 | 19:24

Op de basisschool schrijven ze betere brieven dan dit en dat ge-je en ge-jouw kan natuurlijk helemaal niet. Maar goed, hij probeert het toch maar.

Cadzand | 06-11-09 | 19:23

Prima brief en ik begrijp zijn boodschap. Hij schrijft beter dan de respectievelijke Spitnieuwsredacteur.

Bos Hout | 06-11-09 | 19:22

Ashtrey | 06-11-09 | 19:03
Met de mens evolueert ook zijn taal. Ik ben blij met zowel de evolutie van de mens als van zijn taal. Anders zaten we nu nog steeds in bontvellen te grommen tegen elkaar. Wat zou dat voor een Geenstijl.nl opgeleverd hebben?

LoopseTeef | 06-11-09 | 19:20

@Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:53
Waarom niet? Hij maakt er in ieder geval wel werk van. Wat kan jou het schelen dat jij beter kan schrijven dan hij. Als de boodschap maar over komt. Zo moeilijk is zijn verzoek niet toch?

Bram de emmer | 06-11-09 | 19:18

Ik heb al erger proza onder ogen gekregen van "intellectuelen". Mij stoort het niet.

Waaligator | 06-11-09 | 19:17

Bewoners,

se hebbe ingebreekt bij swarte Henkie.
Assie wat weet komp dan effe lanks bij du agterdeur fan het bureo.
3 xkloppu en frage naar mijn.

Wees niet bang, ik hout mijn klep digt.

De agen d fan de pliessie in dese weik.

Het Zilte Nat | 06-11-09 | 19:17

@krachtmeester
Hahaha! Moet je het wel goed doen he lutser!

Z. Snor | 06-11-09 | 19:16

Ja wat moet je daarvan zeggen? Ik denk dat het inderdaad niet meer dan toepasselijk is dat hij probeert die meneer of meverouw zijn of haar deelgenoot te maken als hij daartoe in de gelegenheid is. Daar issie pliesieman voor geworden toch? En al helemaal als hij via die weg van de gelegenheid gebruik kan maken...

Juan Queso | 06-11-09 | 19:15

En dan weet je het. Je doet hem een gratis talisman cadeau: www.gratis-talisman.net/
(hopla naar michel.hagenbeek)

Vitruvius Nekschot | 06-11-09 | 19:15

Fleauxe | 06-11-09 | 19:06
Soms zakt het blauw je wel eens in de schoenen.
Maar goed,
een nieuw topic eisen heeft geen zin, denk ik zo.
;

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 19:14

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:58
De essentie van taal is mijns inziens om een emotie of gevoel zo exact mogelijk te reflecteren (formele gebruiken daargelaten). Maar in een wereld waar de meeste hier geen waarde aan hechten, lees: je niet begrijpen...
Rest je soms geen keuze dan jezelf aan te passen binnen het gebruikte jargon.
Het spreekt voorzich (hoop ik) dat ik hier doel op onze jeugd... die de toekomst zijn en derhalve de toekomst van onze taal.

Ashtrey | 06-11-09 | 19:11

Canis Spurcus | 06-11-09 | 18:44
Dat kan korter:

Geachte burger,

De politie vraagt uw medewerking in het onderzoek naar een inbraak bij perceel 2446 d.d. zaterdagavond 24 oktober 2009.

Kunt de politie helpen met dit onderzoek, neem dan contact op met 0900-8844.

Vriendelijke groet,

Duh Poliessie

Krachtmeester | 06-11-09 | 19:09

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:31: Tut tut tut, niet zo nukkig jij... ;

Fleauxe | 06-11-09 | 19:06

@ Vagere_Hein | 06-11-09 | 18:51

+1

DeChinees | 06-11-09 | 19:05

Ben allang blij dat deze agent tenminste zijn werk doet en iets ONDERZOEKT. Respect daarvoor. Mijn meest recente ervaringen zijn: (plat amsterdams) "we zitten te lunchen, doe maar eff via internet aangifte voor je verzekering"

patjepejer | 06-11-09 | 19:04

Zo slecht vind ik het nou ook weer niet. Het is geforceerd doch goed bedoeld.

Nicolaks | 06-11-09 | 19:03

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:51
Precies wat ik zeg, echter was de opmerking over den voorvaderen gestoeld in een veel groter spectrum dan enkel taal.
Mentaliteitsveranderingen die resulteren in een ander perspectief op het belang van (in dit geval) taal.

Ashtrey | 06-11-09 | 19:03

Waarom hebben wij geen licht op onze fiets?
Geen idee agent, maar waarom beantwoordt u uw eigen vragen niet?

Krachtmeester | 06-11-09 | 18:59

Lekker lullig dit topic. Iedereen weet dat agenten niet de meest bijster slimme mensen zijn, maar deze doet tenminste zijn werk; iets dat het merendeel van zijn collega's niet doet.

Bulloch | 06-11-09 | 18:58

Ashtrey | 06-11-09 | 18:41
Uw reactie is weliswaar niet aan mijn gericht, maar ik neem toch de vrijheid hier op te reageren. Oh, heilige peop, nu houd ik ermee op, met die langdradigheid.

Het zou enorm jammer zijn als de correcte spelling van het Nederlands verloren zou gaan. Vooral in het geschreven woord is het belangrijk om nuances aan te kunnen brengen die in het NL al moeilijk zijn. We hebben een redelijk bot taaltje tot onze beschikking.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:58

Lekker zeiken op de politie. Die jongen probeert gewoon zijn werk te doen. Een agent hoeft niet foutloos te kunnen schrijven, hij moet boeven kunnen vangen...

Sparky79 | 06-11-09 | 18:57

Vraag me nu alleen af wat perceel 2446 is, maar ja, dat zullen de
bewoners wel begrijpen,

Het Zilte Nat | 06-11-09 | 18:55

Ach laat die man z'n best toch doen, wat is hier nou het nut van?

KabbelendKontwater | 06-11-09 | 18:53

Weer een kwaliteitsstuk van nepscribent Mutsaerts. Heel moedig om agenten uit te lachen die wel dat stapje extra doen. Loser.

Vagere_Hein | 06-11-09 | 18:51

Ashtrey | 06-11-09 | 18:41
Ik ben reeds oud genoeg om te weten hoe onze voorvaderen er over dachten. Mijn vader en grootvader bijvoorbeeld waren, net als de germanen nu nog, gewend om in naamvallen te schrijven. Ook het woord mensch en zoo behoorden tot hun wereld. Mijn vader heeft zich daartegen nooit verzet, immers het ging hier om een andere spellingwijze. Ik denk dat er nu iets heel anders aan de hand is: de spreektaal verloederd en wordt bovendien daarna als zodanig in de schrijftaal geïntroduceerd. Dit wordt zo consequent doorgevoerd, dat na een tiental jaren diezelfde schrijftaal als vanzelfsprekend wordt aangenomen. En ik hed het dan nog niet eens over de sms-taal zoals ff en w888

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:51

@Captain Bligh | 06-11-09 | 17:04
" Deze inspecteur van politie weet blijkbaar niet eens het verschil tussen "Inbraak" en "Diefstal".

Weet jij dat dan wel?
Leg eens (een beetje gefundeerd) uit als je wilt

zwerfpaal | 06-11-09 | 17:07

Inbraak:
zich wederrechtelijk toegang verschaffen tot een ruimte
die hem niet toebehoort of die hij niet onder zijn beheer heeft.

Diefstal:
zich iets wederrechtelijk toe-eigenen wat niet in zijn bezit is
of waar hij geen zeggenschap over heeft.

Zoiets ongeveer.
Dit kan ook: inbraak is binnendringen en diefstal is jatten,
dat is wat korter.

Het Zilte Nat | 06-11-09 | 18:50

Hoevee gezellie emeeltjes zou deze ijverige 020-pet inmiddels in zijn mailbusje hebben mogen ontvangen, derhalve?

Reykjavik | 06-11-09 | 18:49

Als GeenStijl tegen het eind van dit jaar komt met een poll voor de reaguurster voor 2009 nomineer ik Biep.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:48

*logerend kudtneefje uit 't kantoor trapt en mevr. widtvoet ipv. een uitbrander een veeg geeft*

widtvoet ® | 06-11-09 | 18:48

gaat nu écht
*biep*

Biep | 06-11-09 | 18:48

@Quacka | 06-11-09 | 18:46
DANK! Ongelooflijk dat ik daar overheen heb gelezen. Je zou haast denken dat.... Nee, het zal toch niet?

CoJoNes | 06-11-09 | 18:47

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:45
'k sta met mijn harses op Twitter (doe niet aan hyves, facebook of andere prullaria)

Biep | 06-11-09 | 18:47

Eerlijk, liever zo'n vent dan de rukkers die
1) het niet de moeite waard vonden even langs te komen toen mijn dochter een mes op haar keel werd gezet
2) vonden dat ik zelf mijn auto moest zoeken die gestolen was
Dus, die vent, hoe slecht zijn taalgebruik ook is, heeft kloten!

drukkeagenda | 06-11-09 | 18:47

is het nog ooit goed?
doet zon jongen een keer wat om de criminaliteit aan te pakken, wordt hij weer in de zeik genomen..

oke, die brief kan echt niet
maar het is nog altijd beter dan stilzitten en nietsdoen

cryptapix | 06-11-09 | 18:47

CoJoNes | 06-11-09 | 18:37
Knap hoor!

Helaas ben je zelf ook niet zonder fout:
"Uw zou mijn moeten kennen als een nogal liberaal ingestelde"
Ipv: " U zou mij moeten kennen als een nogal liberaal ingestelde"
Succes!

Quacka | 06-11-09 | 18:46

dag mensje.. dáág

*biep*

Biep | 06-11-09 | 18:45

Biep | 06-11-09 | 18:40

Ik zet je liever op die droger...(1500 rpm maar dan wel met tieten!)

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:45

Biep | 06-11-09 | 18:38
Misschien ten overvloede maak u er derhalve op attent dat menig reaguurderT hier al tijden zit te wachten op een linkje uwerzijds, naar uw Hyves om maar iets te noemen, teneinde uw wulpse vormen te kunnen aanschouwen. Zelf werp ik dit idee natuurlijk verre van me, vermits ik waarschijnlijk tot hetzelfde geslacht behoor. Echter, een gelijkende fotografie van de heer Bep, mag natuurlijk altijd op mijn aandacht rekenen.
Met de meeste hoogachting verblijf ik,

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:45

Geachte bewoner van de Wenckehof,

Op zaterdagavond 24 oktbober 2009 is er ingebroken bij perceel 2446. De politie vraagt uw medewerking in het onderzoek.

Heeft u meer informatie, heeft u iets gezien, gehoord of kunt u op een andere manier de politie helpen met dit onderzoek, neem dan contact op met 0900-8844.

Met vriendelijke groet,

Canis Spurcus | 06-11-09 | 18:44

eehm.
Respect?
Normen en Waarden?
Dus; onbekenden met u aanspreken?

Weeraanmelden | 06-11-09 | 18:43

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:08
Zou bovengenoemde taalevolutie, als exemplarisch kunnen worden gezien voor de evolutie van menschen in het algemeen?
Weet u misschien, hoe onze voorvaderen tegen zulks veranderingen (die nu als positieve ontwikkelingen worden gezien) aankeken?
Merendeels zoals uw reactie zijnde, d.w.z. 'verloedering'!
Misschien is het belang van taal in het geding, omdat steeds meer mensen de interesse verliezen. Voor het gemak noem ik dat; JA-MAAR-JE-BEGRIJPT-ME-TOCH?-mentaliteit en voila, dat klopt, iedereen begrijpt het..
Moraal; Stijl? who gives a sh*t!
Dat is jammer, maar ergens wel te begrijpen.

Ashtrey | 06-11-09 | 18:41

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:36
Als ik toch ooit een wasdroger kan kopen, duw ik jou erin.
Oh ja: bedankt voor de taalfoutcorrectie: nu m'n tieten nog.

Biep | 06-11-09 | 18:40

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 18:07
lol @ mini-multi's

Jaap de Paap | 06-11-09 | 18:40

Boeiend! De beste man doet tenminste een poging om een diefstal op te lossen. Dat losers aangepakt worden op GeenStijl, prima. Maar ruïneer dan niet de jongen die zijn best doet.

DeChinees | 06-11-09 | 18:39

Veel leuker zo'n topik idd. Die eeuwige tieten vond m'n wijf ook al niks voor een vrijmibeau.

widtvoet ® | 06-11-09 | 18:39

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:34
U kan er ook wat van!
* vreselijk lachen moet*

Biep | 06-11-09 | 18:38

Jackanders | 06-11-09 | 18:02
Hebbes! Thnx.

Jaap de Paap | 06-11-09 | 18:38

@Quacka | 06-11-09 | 18:35
Geenstijl vindT wel meer.

CoJoNes | 06-11-09 | 18:37

Mijn Godt. Derhalve jouw moet wel reageren hoor. Dankkt.

Hanxie | 06-11-09 | 18:36

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:32
Hooggewaardeerde reaguurster ende immer goedgemutste Elisabeth de tweede: ik geeft het op.... de barokke stiel beheers ik lang niet zo goed als u.

Biep | 06-11-09 | 18:36

Biep | 06-11-09 | 18:32

poogT

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:36

Mwoah, ach. Een op zich wel erg stuitende fout "ik wil jouw deelgenoot maken" , maarreh.... Deze heer wil er voor gaan, hij is een beetje groen, maar heeft het hart van een wijkagent. Het is ook nooit goed, hè. Doen ze niets, doet GS boehoehoe en 'gaat eens boeven vangen' modus. Doen ze wél wat is, gaat GS in de 'hahahaha, kijk ze eens proberen' modus.
Zeik niet zo, derhalve.

Boer in Amsterdam | 06-11-09 | 18:36

Biep | 06-11-09 | 18:32
Hier heb ik maar 1 antwoord op:
Laat je niet naaien.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:36

nou ja, hij heeft in elk geval geen standaardbrief gebruikt. Dus +1 voor agent.
Nu nog een cursus Nederlands volgen :)

(en heb liever dat ze boeven vangen dan tijd besteden om een brief taalkundig kloppend te krijgen - Geenstijl vind dat normaal ook)

Quacka | 06-11-09 | 18:35

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:28

Zij die beter schrijven verdienen vaak meer geld... Maarreh, liever een hermandad die de randfiguren in deze maatschappij zo af en toe fysiek daadkrachtig de oren wast, dan met taalpuristische rapportjes..

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:35

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:25
Het wil mij doen voorkomen waarde Elisabeth2, dat de reeds hierboven genoemde mevr./mej. Biep het consequent zal afwijzen zich te goed te doen aan het door u zo genoemde aqua, hetgeen zij voortdurend omschrijft als gemeentepils. et lijkt mij meer voordehandliggend dat zij een prachtige bouteille Merlot of anderszins rode wijndrank zal openen, laten antichambreren en tot zich zal nemen.

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:34

Biep | 06-11-09 | 18:29
Bliegh, Biep. Neem dan maar een fikse borrel.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:34

Ach, hij krijgt wel aandacht en daar is het tenslotte ook om begonnen. Succes met oplossen.

Krokoklaas | 06-11-09 | 18:33

Wat a.haig | 06-11-09 | 16:39 zegt! De beste vent probeert het tenminste! En ik kom dagelijks veul en veul slegtere sgrijfsels tegen, als was het maar onder onze eigen reaguursels. En zelfs Mutsaers zelf krijgt het niet altijd voor elkaar dat zijn episteltjes geheel foutloos vanonder zijn toetsjes vandaan kruipen. Dus...

Pietjooo | 06-11-09 | 18:32

@CoJoNes | 06-11-09 | 18:28:
Dat u er nog iets van tekst uit kon destilleren vind ik heel knap. Het is dat de titel erboven staat en ik derhalve een redelijk vermoeden had wat er uit die negerstrotjes kwam gerold, maar voor de rest versta ik er geen vagina van.

koerbagh ® | 06-11-09 | 18:32

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:28
dank je Teun!
Die nare scheepskameel gunt me mijn wasdroger en imaginair-schrijftalent niet en poogd mij nu ook nog in den aarsch te toucheren met zijn kamelentenen vanwege mijn financiele omstandigheden

Biep | 06-11-09 | 18:32

Biep | 06-11-09 | 18:15
Mijn waarde Biep. Gezien het feit dat er tussen uw schrijfsel en het uiteindelijke drukken op de knop "Post" ettelijke minuten verliepen, acht ik het zeer waarschijnlijk dat uw zenuwgestel al zeer ernstige schade heeft opgelopen door het ongecontroleerd nuttigen van Wybertjes. Ik zou u dus ten stelligste aanraden zo spoedig mogelijk een geneesheer te consulteren die bevoegd is op het gebied van loodgieterswerkzaamheden ten aanzien van de werking van de darmen van de mensch.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:32

FF gegoogled:
"De Wenckehof is het containercomplex aan de H.J.E. Wenckebachweg met zo'n 1000 studenten. De bewonersvereniging Wenckehof wordt gerund voor en door bewoners. Zo gezellig als het is op de maandelijkse borrels in het Keetcafé, even serieus bevechten we samen bijvoorbeeld de afvalstoffenheffing, en zorgen we ervoor dat het hier veilig en leuk wonen is."

De agent i.c. spreekt dus alleen studenten aan, jeugdigen dus. Zijn keuze om te tutoyeren is dus niet zo vreemd. Kennelijk kent hij ambtshalve dit complex en zijn de contacten hiermee laagdrempelig.

Niet erg journalistiek correct van GS om dit niet te vermelden... -1 derhalve...

datzegik69 | 06-11-09 | 18:31

Fleauxe | 06-11-09 | 18:29
*punt gemaakt en nieuw hoofdstuk pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:31

In dier voege dat mijn bullshitdetector nu dorstige geluiden produceert doneer ik dezulke thans een vrijmiborondje van acht cola acht bier.

alfagrl | 06-11-09 | 18:30

Dit moet haast wel leiden tot al of niet gedwongen overplaatsing,want dit kan je in het toch al zo geplaagde 020 niet hebben.
Wellicht is er een plaatsje voor Haagenbeek in een pimpelmeesjes tel-lokatie voor de komende wintertrek of kan hij poffertjes omdraaien tijdens het tractor-festival in Lichtenvoorde,met de belofte dat zijn plekje bij de Jostiband niet in gevaar komt.

R.B.Scott | 06-11-09 | 18:30

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:28: *kuch* Dijkshoorn *kuch*

Fleauxe | 06-11-09 | 18:29

Ik trek de grens bij het lied: "beat the pussy up" (wait till you see my d*ck b*tch).
Dat vind ik net iets te gortig voor een 5 jarige. Noem me maar een ouderwetse muts. Dan kan er ook nog wel bij.

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 18:29

Hmmm, heb veel erger meegemaakt ....

DannyV | 06-11-09 | 18:29

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:25
gedestilleerd
water
ook
in
orde?

Biep | 06-11-09 | 18:29

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:27
Alsof meer geld je beter doet schrijven.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:28

CoJoNes | 06-11-09 | 18:18
Wil jij van me aannemen dat ik de eerste de beste fransman die in patois tegen me staat te rebbelen nog eerder versta dan die oh zo lieve muzikale negertjes die nederlands "schijnen" te zingen. Nou ja, zingen

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:28

@[email protected] | 06-11-09 | 18:25
Uw zou mijn moeten kennen als een nogal liberaal ingestelde, dehalve zal ik de laatste zijn om deze respectieve klok te luiden in de richting van deze of gene politieke vereeniging van welke aard dan ook.
Echter, wil ik u met plezier en tevens graagte meedelen, dat ondergetekende modernistische libertarier ronduit geflabbergasteerd was na het horen der tekst dezes.

CoJoNes | 06-11-09 | 18:28

De roodkoperen fluit van verdienste kan hem niet meer ontgaan.
(En hij is wel heel veel bij de IKEA geweest)

kettinghond | 06-11-09 | 18:28

Goedverdoemme een agent die tenminste eens initiatief toont, is het weer niet goed. Wat had je dan verwacht met een salaris onder bijstandmoedersniveau? Proza?

Scheepskameel | 06-11-09 | 18:27

Shandaalig

TostiJosti | 06-11-09 | 18:27

Desondanks. Ongeacht de dynamiek die een somtijds minder genuanceerde veelheid aan op zich welkome aansporingen geboorte geeft dient er hier best aan gehecht dat onderzoek en opsporing vaak meer vergen dan het je schaapsgewijs laten knechten aan het touw der mores.

widtvoet ® | 06-11-09 | 18:26

blikkoek | 06-11-09 | 18:21
Touché
Ouders moeten gewoon weer eens 'nee' durven te zeggen tegen hun kinderen. (NEE; geen kids)
Ik heb vaak het idee dat ouders niet eens meer van hun eigen kinderen weten wat ze beweegt: triest gewoon.

Biep | 06-11-09 | 18:25

CoJoNes | 06-11-09 | 18:18
*valt van stoel*
Op die leeftijd was ik druk met modeltankjes 1:72, soldaten en het verzet.
Bij mijn weten heeft Mussert nooit met 1 bil getrild.
Ik zweer 't je.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:25

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 18:11
Amice, Na kennis genomen te hebben van uw missive acht ik het ook zeer waarschijnlijk dat onze zeer geachte Biep er beter aan doet een paar glazen pure aqua tot zich te nemen om de nadelige invloed van die duivelse Wybertjes uit zijn/haar geleidingen te laten uitstromen.
Met de meeste hoogachting, uw dienaar, etc.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:25

@ CoJoNes | 06-11-09 | 18:18
Lijkt me meer een zaak voor Rouvoet, onder het mom van deze kinderen mogen dat nog niet zingen en kleine kinderen mogen daar niet naar luisteren.

@blikkoek | 06-11-09 | 18:21
Toch wel, het is een productie van de Publieke Omroep. Overigens was de CD een cadeau (goddomme wat is dat woord toch mooier zo.).

CoJoNes | 06-11-09 | 18:24

CoJoNes | 06-11-09 | 18:18

Ies straatmuziek man.
Trillen met billen is sick buck weet je wel.

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 18:23

Het is imponeer gedrag. Laat hem een paar relevante hoofdstukken uit "Zakelijke Communicatie 1" leren en in twee weken schrijft hij normaal. Niks aan de hand.

Canis Spurcus | 06-11-09 | 18:23

Opdat dus, als zodanig dat derhalve de dingen zijn. Zo geschiedde en gebeurde ook op de bewust genoemde avond, ter plekke in casu. Geenszins voornemens, om te komen tot een besluit, is ten behoeve van bovengenoemde geen aangifte mogelijk.
-
Goedenavond.

Fleauxe | 06-11-09 | 18:22

ristretto | 06-11-09 | 17:59
ghe ghe.
*bonken en pinken weer in zak doet*

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 18:21

CoJoNes | 06-11-09 | 18:18
U bent de ouder die zoiets koopt, lijkt mij geen taak van de overheid.

blikkoek | 06-11-09 | 18:21

Ik had het in de U-vorm eigenlijk mooier gevonden. Beter voor ons aller respect-voor-elkaar-gevoel. Maar goed, hij doet tenminste een poging tot het oplossen eener vreeselijke misdaad.

thequeenofsheba | 06-11-09 | 18:19

Ah, brigadier van Frikschoten, at your service.

Fleauxe | 06-11-09 | 18:19

Mijn dochter heeft een CD van het junior songfestival, hartstikke leuk allemaal zolang ze nog niet echt een Weltschmerz craving heeft ontwikkeld. Er staat 1 liedje op dat in huize Jones gebanned wordt en mijns inziens stof is voor kamervragen van de CU en de PVV. Het geeft daarnaast ook perfect aan hoe het Nederlands verkracht en uitverkocht wordt aan nivellering.
Mind you, deze kinderen zitten op de lagere school:
www.youtube.com/watch?v=uunWTkYJamQ
Met de voor 10 jarigen natuurlijk hartstikke geinige titel: Tril met die bil
Ik verzin het niet.

CoJoNes | 06-11-09 | 18:18

[email protected] | 06-11-09 | 18:14

Hahaha.
Kameraad Seven is de mening toegedaan dat ik Heer Dijkshoorn in een nieuwe jas ben. Hilarisch (en een prachtig compliment). Dus promotie voor 'mijn" programma.

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 18:17

Dus die Michel schreef tot voor kort onder het pseudoniem Den Outer op SpitsNieuws. Ah ha.

Pa Cartwright | 06-11-09 | 18:15

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:07
LOL

Biep | 06-11-09 | 18:15

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:07
In de hoop dat u mij toestaat, zou ik naar aanleiding van uw opmerking rond de klok van achttien uur zeven, u ervan op de hoogte willen stellen dat het een doosje wybertjes betrof dat ik de tijdspanne van een dag tot mij heb genomen, ondanks dat ik mij ervan bewust ben dat het een futiel onvermogen betrof tussen de samenwerking van uw vingers het het schrijfpaneel.

Biep | 06-11-09 | 18:15

Probeer je zoveel mogelijk ambtenarentaal in een brief te proppen, tutoyeer je alsnog. FAAL.

blikkoek | 06-11-09 | 18:14

@ tankyouveddymuch | 06-11-09 | 18:10
we wachten met spanning op jouw tv programma dit weekend, ga je het nog onthullen?

Arthy | 06-11-09 | 17:44
Respect!

Ashtrey | 06-11-09 | 18:12

@Pharan | 06-11-09 | 16:40

Hier in Zwolle komen ze geld te kort!! 2 a 3 keer per week staan die kloothommels er, maar inbraken oplossen?? Geen tijd voor. Schrijven kunnen ze geen van allen, ja bonnen, maar daar is het meeste op voorgedrukt.

helmpie | 06-11-09 | 18:12

@ Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:07
een en ander vanwege het feit dat door de aanwezigheid van enkele ingrediënten een constipatie op zal treden waaromtrent men nog nimmer vernomen had. Te dezen is het derhalve vermeldenswaard dat zulks tevens een gebrek aan vocht teweeg zal kunnen brengen mitsdien men zich hierop niet voorbereidde door de inname in voldoende mate van... ehhh... water.

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 18:11

IK ga mailen!

Bunkspam | 06-11-09 | 18:11

Biep | 06-11-09 | 18:04
Veel slechter dan die Nederlandse chicklit zul je het vast niet doen.

harry pikkel | 06-11-09 | 18:10

Mijn dag is weer goed, ik ben op GS voor racist uitgemaakt. Ik denk dat ik maar eens aangifte bij deze diender ga doen zodat er een mooi briefje naar die verstandelijk beperkte commenter kan.

"Ik verzoek jouw met klem om mevrouw tankyouveddymuch niet haar recht te ontzeggen om niet iemand excuusnegerT te noemen omdat hij een gekleurde medemens is en ook probeert om aan zijn journalistieke transpiraties gestalte te doen geven op een shockingblog als zijnde daar Geen Stijl"

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 18:10

Hij probeert nog wat, je zult trouwens maar agent zijn. Allerlei regels, respect verloren bij de bevolking, vaak machteloos zijn bij optreden door die debiele regels, uitgejouwd door snotjongens etc.

Pios | 06-11-09 | 18:09

Kijk eerst eens naar je eigen redakteuren GeenStijl. De pot en de ketel zeg maar.

Rest In Privacy | 06-11-09 | 18:08

Het schrikbeeld voor de toekomst. De inhoud van een ambtsedig opgemaakt proces-verbaal:
Geachte offisier van justietie,
Gisteren liep ik op de Kennedylaan en zag toen zie foto's bijlagen 1 tot en met 18
Gegroet,
Inspecteur Jan Janus Uitdeketting

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:08

je moet brieven wel schrijven op het nivo van de wijk in 020 en dat is goed gelukt.

Sodommer | 06-11-09 | 18:08

Biep | 06-11-09 | 17:56
Naar aanleiding van uw reactie van 17:56 wil ik u graag mededelen, dat wij het ook niet geheel normaal vinden dat uwes een geheel doosje Wyvertjes tot uwent neemt in de tijdspanne van slechts een dag. Wij moeten misschien ter overbodigheid nogmaals benadrukken dat zulks uw gezondheid eventueel ernstig zou kunnen schaden.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 18:07

@ [email protected] | 06-11-09 | 18:01
@ Biep | 06-11-09 | 17:54
Geen neuqende weg dat mij het gaat overkomen dat de mini-Multi's (zo zij er mogen komen) slecht Nederlandsch leren. Meelopen en mee- en napraten zal misschien niet te voorkomen zijn... maar dan is in ieder geval de kennis aanwezig om deze weer op te roepen als ze ouder en wijzer zijn.
*naar huis gaat en terstond kinderen gaat maken*

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 18:07

Niks mis met die brief, alleen had had hij er beter nog een spannende anekdote in verwerkt om de boel wat levendiger te maken.

Lets Kuttekrap | 06-11-09 | 18:06

@ Pa Cartwright | 06-11-09 | 18:03
LOL! Vooral dat logo doet het hem. :-)

verraad van links | 06-11-09 | 18:05

Het ge-jouw en ge-jullie geeft prima aan in welke relatie de pliesie zichzelf tot de burger ziet.

CoJoNes | 06-11-09 | 18:05

Fijn om hier deelgenoot van te zijn maar
ten behoeve van mijn respectieve gemoed
verblijf ik zonder op uw aanbieding in te gaan

ach, jij.. | 06-11-09 | 18:05

harry pikkel | 06-11-09 | 17:57
Dus ik zou toch nog een groot schrijfster kunnen worden??
* droomt weg in een wereld van erkenning en weelde: een wasdroger, eindelijk!*

Biep | 06-11-09 | 18:04

Omtrent u geschreven dinges die u opgestuurd heeft naar hier en daar, wil ik u derhalve meedelen dat omtrent dingen die gezien zijn niks valt te melden.
Zodanig neem ik contact met jou op omdat jij de buurtnicht van het wijkteam bent. In onze wijk hebben wij liever derhalve niet dat u rondneust in onze zaken.

Swahili Bubba | 06-11-09 | 18:04

Dit soort types zijn we dus aan overgeleverd :(

Cinq-Marquis | 06-11-09 | 18:04

Interpoolbal | 06-11-09 | 18:00
Jij gelooft dus dat deze inspecteur echt voor het oplossen van deze inbraak een e-mailadres heeft gekregen van zijn baas??? ik denk dat ie dat adres al jaren van tevoren had. Maar toen alleen voor interne communicatie

LoopseTeef | 06-11-09 | 18:03

Tegelverbeteraars* die tegels verbeteren middels een tegel vol fouten, dat vind ik echt geweldig. Dan lach ik echt de broek van mijn ballen af.

*Jaap?

Jackanders | 06-11-09 | 18:02

Dus de gemiddelde Fok! bezoeker kan agent worden??!?

YouBastard | 06-11-09 | 18:02

Het niveau zal in de toekomst alleen maar verder afnemen. Ik houd mijn hart vast als over een jaar of 10 de laatste HBS'ers zullen uitstromen.

verraad van links | 06-11-09 | 18:01

@ Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:47
Dat verbaast mij niet.
Scholen zijn tegenwoordig bevolkt met allochtonen die nog niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken en thuis analfabete ouders hebben zitten. Tel daar nog een hoog autochtoon tokkie-kids gehalte bovenop en de kwaliteit gaat door veel 'nie snappe' en snelheid van de lesstof hard achteruit.

toch mooi dat zo'n diefstal/inbraak hem dan eindelijk zo'n felbegeerd emailadres opleverd? :-)

Interpoolbal | 06-11-09 | 18:00

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:54
Volgens mij nog gogo's en disneyfiguren. Knikkeren is meestal in de lente.
Trouwens: Zou ook een stunt zijn als AH echt Harry Piekema op schaal uit zou brengen.
Sneeuwwitje modus aan
"O, wat een knappe supermarktmanager!" "U gaat zeker vaak naar de sportschool"
Sneeuwwitje modus uit

ristretto | 06-11-09 | 17:59

Van een 1 streper kun je dit soort textuele hoogstandjes begrijpen...
En zal derhalve ook snel promoveren naar inspecteur.

moddertukker | 06-11-09 | 17:58

Als het niet zo triest zou zijn, dan zou het hilarisch zijn.
Helaas is dit dan het niveau van de Nederlandse politie.
Willen we vandaag nog alle criminelen van de straat plukken, dan zou ik persoonlijk adviseren op het bulderlachen van deze types af te gaan, want die mannen moeten zich toch bescheuren van het lachen.

Derhalve de respectieve groeten aan jouw :-)

De Droit | 06-11-09 | 17:57

Hij probeert tenminste wat. GS begint steeds meer op de Azijnbode te lijken. Alleen dan zonder enige diepgang.

ic3y | 06-11-09 | 17:57

Biep | 06-11-09 | 17:47
Een van de beste schrijvers ter wereld, GG Marquez, heeft hetzelfde probleem als jij. Dus daar zou ik me inderdaad niet zo druk om maken. Tuurlijk is spreektaal anders, ik bedoelde dat mensen ineens allerlei vreemde constructies gaan gebruiken. Bijvoorbeeld: Echter gisteren was dat niet zo. Geen mens die het in zijn hoofd haalt om zo'n zin uit te spreken.

harry pikkel | 06-11-09 | 17:57

Dit is de versie "buurtonderzoek" voor luie dienders. Niet meer met een paar man langs de deuren gaan (bevordert ook nog eens intermenselijk contact) maar vanaf je luie tokus een briefje rondsturen.
Volgende versie: elke wijkbewoner is verplicht zijn e-mail adres bij het wijkteam in te leveren, zodat zij voor de politie altijd bereikbaar zullen zijn. (compleet met herrinneringsmails) Voordeel: bij stijgende criminaliteit in de wijk is altijd maar één dienstdoende agent op het bureau nodig.

LoopseTeef | 06-11-09 | 17:57

[email protected] | 06-11-09 | 17:53

Hij voegt geen daden, louter slecht geformuleerde woorden. Zoals ik al schreef: een brief lost geen inbraak op. Maar neem jij het maar op voor deze held.

Drs.. Gelul | 06-11-09 | 17:56

Elisabeth2 | 06-11-09 | 17:52
Nou dankje!
Elke gek z'n gebrek
Zit een heel doosje wybertjes op te vreten in mijn uppie, ook niet helemaal normaal (als kind deed ik er een week mee... varken dat ik er ben)

Biep | 06-11-09 | 17:56

ROFL, op naar de vri-mi-bo

Shavemeister | 06-11-09 | 17:56

Met dank aan 40 jaar links onderwijs. Taal en spelling kun je leren, dat heeft weinig met het schoolniveau te maken. Zo kunnen mijn beide grootouders een perfecte brief schrijven zonder dat zij noemenswaardig onderwijs hebben genoten.

Overigens vind ik het vooral een zwaktebod van het korps, dat niemand zo'n jongen even helpt.

verraad van links | 06-11-09 | 17:55

Volgens mij hebben veel reaguurders de essentie van het topic verkeerd begrepen. Het gaat er niet zozeer om dat agent niet goed in Nederlands is, het gaat erom dat hij zijn taal doorspekt met allerlei dure overbodige woorden om gewichtiger over te komen. Komt nog eens bij dat hij loopt te tutoyeren alsof hij vroeger met de buurtgenoten in de zandbak zat. Dus erg bashwaardig en niet vergezocht van GS om deze arrogant hork aan te pakken.
En dat komt uit de mond van iemand die een broertje dood heeft aan spijkers op laag water zoeken als het om de politie gaat. Zij voeren toch een ontzettend moeilijk beroep uit en worden daarbij op allerlei manieren tegengewerkt door politici, quota's, rare prioritering, etc.

Flodder | 06-11-09 | 17:54

Arthy | 06-11-09 | 17:44

Als je niet kan schrijven, zoals 1streep Michel (jij schrijft prima), dan dien je niet de externe communicatie voor je rekening te nemen. Daarnaast is het schrijven van een brief niet het eerste wat in mij opkomt als er een misdrijf opgelost moet worden. Zeker niet als het schrijven in deze leidt tot hoon en spot jegens de dienders. Michel zet zichzelf en het gehele korps te kakken met zijn ge-"jouw", derhalve reeds als het ware. Al die reaguurders die het opnemen voor deze mislukte parkeerwachter: ga lekker werken bij de politie.

Drs.. Gelul | 06-11-09 | 17:54

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:47
Je hebt echt helemaal gelijk:

Als ik af en toe zie hoe kleine Biep schrijft.. oh, oh! Slordig (zeg juf daar niks van? nee mam daar zegt juf niks van) Ach, zo kan ik nog wel twintig dingen opnoeman waaraan ik me erger aan die school. Staat aangeschreven als 'goede' school
Ben al lang blij dat ze hier in Haarlem opgroeit. Voor het zelfde geld zat ik nu nog in Utrecht.... liever niet.

Biep | 06-11-09 | 17:54

@Arthy | 06-11-09 | 17:44
Alsof er op dat bureau niet iemand zou zitten die wel vier regels behoorlijk op papier krijgt. Lijkt mij een kwestie van wit voetje willen halen.

Fred667 | 06-11-09 | 17:54

@ Drs.. Gelul | 06-11-09 | 17:42
Ik zie liever agenten die daadkrachtig optreden en daad bij woord voegen dan van van die lamlullen die het alleen bij woorden houden.

@ Bram de emmer | 06-11-09 | 17:48
Mooi. Dan is 'ie hoog genoeg om op cursus te mogen.
En laten we in jezusnaam hopen dat ze hem daar niet afleren dergelijke goede initiatieven te nemen.

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:53

Biep | 06-11-09 | 17:49
Ok, ok, ontzucht. Je bent grappig....

Elisabeth2 | 06-11-09 | 17:52

Vroeger werd je alleen inspecteur met HBS. Maar da's lang geleden.
Wachtend op uw reacties, verblijd u mij,
Uw eiger buurtregiseur,

calculator | 06-11-09 | 17:51

Leuke poging een misdaad op te lossen. Toch moet het me van het hart dat ik zelf wel naar mijn buren ben gestapt na een inbraak. Is misschien iets effectiever dan een briefje.

keerf | 06-11-09 | 17:51

Voordat die köttekop bij de politie kwam zat hij waarschijnlijk op de Pabo. Toch is dit briefje een taalkundig meesterwerk vergeleken met wat de jongens en meisjes verbalisanten durven neer te kalken in hun processen verbaal. Vergeten jullie dan vooral niet dat die pv's in het strafproces desniettemin als wettig bewijs mogen worden gepresenteerd. Daar ben je derhalve mitsgaders lekker klaar mee. Vinden jullie het gek dat een zinnig mens helegaar niets snapt van strafrechterlijke uitspraken.

Bullcrapper | 06-11-09 | 17:51

bakoenin | 06-11-09 | 17:44
En mijn neefje is absoluut niet dyslectisch, heeft met glans na 7 jaar zijn Mavo 4 gehaald, en mag nu op de kosten van de samenleving het ene na het andere certificaat halen , zoals CCNA, MCSE, terwijl hij in uniform onze veiligheid verdedigd tegen de moslim barbaren.
Echt, als je helemaal niets kan, dan ga je bij de politie , of in het leger.

bakoenin | 06-11-09 | 17:50

jezus geenstijl, ga je eens met wat nuttigs bezig houden. doen ze eens hun best is het nog niet goed.

Seek | 06-11-09 | 17:50

Elisabeth2 | 06-11-09 | 17:45

zie : Biep | 06-11-09 | 17:47

*zucht?* ;merci dat jij er bent!

Biep | 06-11-09 | 17:49

Eenstreper? Jullie weten ook wel waar jullie over praten he. Man is inspecteur.

Bram de emmer | 06-11-09 | 17:48

@ Biep | 06-11-09 | 17:37
Dat onderwijs is ruk. Ik ben volgens mij van de laatste generatie die schoonschrijven, begrijpend lezen, grammatica en aanverwante ellende heeft geleerd op school. Hedendaagse kinders luisteren niet meer naar de meester, want die hebben ze niet. Er staat wel een "Hey!", Jan, Piet of Klaas voor de klas, maar geen meester.

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:47

harry pikkel | 06-11-09 | 17:41
Jawel, alleen is spreektaal toch wel iets anders dan schrijftaal. Met schrijftaal moet je jezelf wel een beetje dwingen iets beknopter te zijn. Heb je nét een beetje meer woordenschat nodig. Zelf heb ik een totaal ongeneeselijke spellingshandicap met t, d, en dt. Je kan je er druk om maken, maar om je de waarheid te zeggen: het zal me echt een worst wezen. Bovendien heb je er hier altijd wel een stelletje zurebommen tussen zitten die de behoefte voelen je te verbeteren.
Dat is dan weer mooi meegenomen.

Biep | 06-11-09 | 17:47

Kep liever dat ze in de pen klimmen dan dat ze zomaar gaan schieten.

c10 | 06-11-09 | 17:46

Biep | 06-11-09 | 17:02
Zucht.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 17:45

Ach dan hebben jullie niet de mails gelezen van mijn neefje die de barbaren in Afghanistan gaat leren wat democratie is.
soms overvalt mij de droefenis...

bakoenin | 06-11-09 | 17:44

@Reinaert
Ik heb dyslectie, werk daar al jaren aan, met het nodige resultaat. Misschien weet ik daarom wel zo goed dat dit stuk nergens op slaat.
Het gaat toch om de essentie van dit stuk? het doel? Geef me 1 goede reden waarom IEDERE brief in correct nederlands moet zijn? zoiets is simpel weg niet haal baar. En als ze op iedere brief een taal deskundige gaan zetten ga jij vast weer mekkeren over de bureaucratie.
En over je vergelijken over doodzonde en dagvaarding, tsjaaaaa appels en peren?
Zonder rijbewijs kan je ook niet goed rijden, dus moet iedereen maar een rijbewijs halen?

Ik noem dit alles gewoon 'zeiken'. Iemand met een goed initiatief even lekker de grond in boren. Misschien kan je je eens afvragen wat voor maatschappelijk nut dit heeft? Ik zou zeggen doe eens iets nuttigs met je leven, dan op de kleine lettertjes te letten...

Arthy | 06-11-09 | 17:44

[OT] Hé, Jack de Vries heeft net kijkers voor zijn huis gehad. Hij is benieuwd of het wat oplevert deze keer en gaat nu aan de wijn. #misterJSF [/OT]

widtvoet ® | 06-11-09 | 17:42

[email protected] | 06-11-09 | 17:39

Deze brief zorgt ervoor dat het laatste stukje respect voor het korps nu echt verdwenen is. Bovendien lost dit briefje niets op behalve zijn gezag.

Drs.. Gelul | 06-11-09 | 17:42

@Vogelbeest | 06-11-09 | 16:41
.
Monkey's?? Monkey's what??
Lekker populair mee-boeroepen met de meute, heel interessant een engelse uitdrukking gebruiken en dan een spelfout maken.
Lullo.

Fred667 | 06-11-09 | 17:41

Biep | 06-11-09 | 17:34
Klopt, ik laat m'n comments ook altijd herschrijven voor ik ze post. Maar zonder gekheid: deze eenstreper staat niet alleen. Op de een of andere manier gaan mensen ineens moeilijk doen als ze gaan schrijven. Terwijl je gewoon moet schrijven alsof je een goed gesprek voert.

harry pikkel | 06-11-09 | 17:41

btw agentje op pica is wel een schatje......
*smelt*

Biep | 06-11-09 | 17:41

Beste Michel, blijf vooral veel oefenen......

K. Metjes | 06-11-09 | 17:41

-1 voor die kudt student die de brief zonodig moest fotograferen.

+1 voor de agent, hij neemt een inbraak tenminste nog serieus.

Ter tijdstippe heb ik wel twee personen waargenomen, derzulken gekleed in ener gestreept pak en een zwart masker. Wellicht derhalve dat genoemde personen zich fluks melden bij inspecteur Hagenbeek. Opdat onze amsterdamse straten gevrijwaard blijven van boevengespuis.

andere hans | 06-11-09 | 17:39

Het zal mij jeuken of de man 'boef' schrijft of 'boev'; als hij ze maar vangt.
Heeft Geenstijl ook een quotum? Minstens 10 politie-afzeik-items per week? Djiezus wat een kinderachtig gedoe zeg...

datzegik69 | 06-11-09 | 17:39

Handig zeg; F7...

Air van Boven Dorens | 06-11-09 | 17:39

Als iemand dat kind kan leren de burger aan te spreken met "u" en het verschil tussen "jou" en "jouw", dan komt het best allemaal goed.
Conclusie: hij heeft goed initiatief getoond, is het zeker waard om op kosten van de belastingbetaler een goede taalcursus te volgen.

Elisabeth2 | 06-11-09 | 17:39

Ja, die heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij het vak Nederlands niet goed opgelet. Derhalve. Als het ware. Reeds.

Klukkluk | 06-11-09 | 17:39

Is het weer komkommertijd???
Mensen get a live...... Doet de politie het niet, is het ook niet goed...

Hulde voor deze inititiefnemert!!!

Piennie | 06-11-09 | 17:38

Hij bedoelt het goed, onderneemt actie en probeert een nette brief te schijven.
+1 voor de inspecteur.

IJStengel | 06-11-09 | 17:37

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:34
Dat vraagt toch om beter onderwijs (met me eens?) maar onderwijs en gezondheidszorg mogen van dit kabinet wel stilstaan, dat kan wel :(

Biep | 06-11-09 | 17:37

Oeh, ahhh... politie afzeiken! Hi-yeeeeeeeeeeeeeee!
-
Ach. De pliesie is gewoon een keiharde afspiegeling van de maatschappij. Ook ik erger me kapodt aan dat gestuntel met taal. Leer toch godverdomme spreken en spellen en schrijven met z'n allen.
Maar goed... Officier Eénstreep probeert het in ieder geval en hij zal zelf prima weten dat 'ie ergens een gebrek heeft. En dan kom ik aan bij één van mijn basisprincipes en dat is dat ik meer respect heb voor mensen die doen & proberen dan de kanslozen die lopen te zuchten dat het allemaal zo moeoeoeluk is (of een ander uitlachen omdat hij het wél probeert).
*verbaasd zijn eigen genuanceer leest*

Multiflauwekulti | 06-11-09 | 17:34

Thans niet slecht, de toekomst draagt grote verwachtingen voor deze meneerT.
Intentie is de essentie, en doch het gebezigde taal- en stijlproces niet conform de gebruikelijke standaard geformuleerd is, geef ik hem als aanmoediging een kudo!
Chapeau en zet hem op, kanjer!

Ashtrey | 06-11-09 | 17:34

harry pikkel | 06-11-09 | 17:27
Dat zei ik ook al, als je slecht je ideeen kan verwoorden in geschrift: vraag of iemand anders het voor je doet.
Is niets om je voor te schamen.

Biep | 06-11-09 | 17:34

ik zeg taaltoets bij de pliesie... niet halen, geen streepie voor u en opgedonderd!

de blob | 06-11-09 | 17:33

Ja wat wil je nou, geen ontwikkeld persoon wil bij de politie. Je komt alleen op de politieschool als je een VMBO dropout bent. Maar ga ik dan zeiken op en over deze politieagent? Nee, want deze persoon probeert er tenminste nog iets van te maken. Chapeau Michel, laat die zuurpruimende reaguurders maar. Probeer de criminaliteit in je wijk terug te dringen. Daar ben je voor. Het is lang geleden dat ik iets positiefs over de politie geschreven heb, maar het kan nog!

koffieboer | 06-11-09 | 17:32

Ik vind ongevraagd tutoyeren onbeleefd. Zelfs al spel je het verkeerd en weet je het verschil niet tussen aanwijzend en bezittelijk. Geeft niet, je bent sowieso een hork in mijn ogen.

Truttebol | 06-11-09 | 17:32

Ha Ha Hagenbeek is buurtregisseur?
OMG

Tobi | 06-11-09 | 17:32

@ zwerfpaal | 06-11-09 | 17:07 Ik hoef u helemaal niets gefundeerd uit te leggen. Ik ben namelijk geen inspecteur bij de politie. Ik word alleen maar GEACHT de wet te kennen, en intuïtief voel ik aan dat beide handelingen niet kunnen. (Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet)
Maar wel wil ik u van dienst zijn bij uw zoektocht naar het verschil: Braak (art. 139 WvS) wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeB...
Diefstal (art. 310 WvS) wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeB...

Captain Bligh | 06-11-09 | 17:30

Desondanks, niettemin, ondanks dat wil ik jouw bedanken voor uw ijverzucht.
Al heel wat aangiftes moeten doen, maar snel en goed typen is niet echt " des plietsies ". Zoiets dus beter uitbesteden aan een persoon die het in de vingers heeft.
Verder heeft deze brief niets te maken met de gedegenheid van de agent . Agenten hoeven niet te kunnen typen.. maar het is wel meegenomen als er eentje tussenzit die het wel kan.

caravaggio | 06-11-09 | 17:29

Ik nie begrijpen. Ze hebben toch een bataljon aan voorlichters bij de pliesie? Laat die mensen die brief ff herschrijven. Kost een half uurtje. Max.

harry pikkel | 06-11-09 | 17:27

Idd een slachtveld de bewuste brief, maar de beste man is er om politietaken uit te voeren, niet om foutloos nederlands te schrijven. Ik ga er vanuit dat hem dat beter afgaat.

Kas | 06-11-09 | 17:27

Is er eindelijk een agent die zijn werk doet en dus probeert boeven te vangen komt GeenStijl weer om de hoek. Iedere week weer 3 andere politie afzeikberichten. Lekker belangrijk. Maak jullie eens druk om wat anders. Dit kennen we nu wel.

GSven | 06-11-09 | 17:24

Ik krijg een beetje jeuk aan mijn kleine teen van dit zeer hard zeugende Nederlandsch....

Chatslet | 06-11-09 | 17:22

Ik ken overheidsmensen die het nog veel ingewikkelder kunnen, zooooo ingewikkeld dat niemand of toch misschien wel iemand net niet helemaal begrijpt war er toch ook al wel weer niet bedoeld was geweest in tegenstelling om het recht-coor-zijn-raap uit teleggen. Maar das wel ordinair hoor!

Iwmac | 06-11-09 | 17:22

Was gericht aan Jip van Janneke, heur.

Causa Sui | 06-11-09 | 17:21

Veritastiesch | 06-11-09 | 17:17
lolwut? Zijn de boodschap en de inhoud niet hetzelfde?

Randy McRanderson | 06-11-09 | 17:21

he mutsaerts, moet dat niet eenstreperT zijn in die kop?

Ramses Sappie | 06-11-09 | 17:20

oeps, daar gáán we weer.

Biep | 06-11-09 | 17:20

Lijkt mij meer gepast de burger aan te spreken met u.
Voor de rest goed initiatief, dus +1

k-schaaf | 06-11-09 | 17:19

@ De Verveelde | 06-11-09 | 16:46

De Politie.

Rhayader | 06-11-09 | 17:18

Ik vindt die brief eigenlijk wel goed.

Fluffy Bunny | 06-11-09 | 17:18

WE meoten aff van het fijt dat de bootsgap belangreiker is dan de inhoudt.

Kan degene die deze brief niet snapt zijn vinger opsteken?

Veritastiesch | 06-11-09 | 17:17

Deze beste meneer is wel in staat een e-mailaccount te openen. Chapeau!!

hanglip | 06-11-09 | 17:16

Het deed mij aan Finkers denken:
''Mijne heren,

Reagerende op uw advertentie waarin u personeel vraagt, overwegende en aanvaardende zulks door u omschreven, mede overwegende voetnoot 2 van uw vacature, en wel zodanig dat derhalve concluderende als ondergetekende een dergelijke functie te ambiëren, verblijf ik.

Hopende dat ik hiermee een sollicitatiebrief heb geschreven, teken ik,

In afwachting van uw afwijzing,''

Zeeschuimer | 06-11-09 | 17:16

Ach, hij doet tenminste wat. *proest* geweldig!

Stroopdoos | 06-11-09 | 17:16

nu doe ik beroepshalve regelmatig aangifte en ik sta hier dus helemaal niet verbaasd van.
geen kennis van het systeem, verkeerd invoeren en weer opnieuw beginnen, niet de juiste identiteit of termologie aan de juiste personen of zaken hangen .
En bovenal altijd duurt het minimaal een DIK uur met een knullige uitstraling er gratis bij.

Baron de laclou | 06-11-09 | 17:15

@widtvoet ® | 06-11-09 | 17:12:

Tja, automagisch gegenereerde niet-ondertekende brieven roeleren grote tijd hè?

Reinaert | 06-11-09 | 17:15

@widtvoet ® | 06-11-09 | 17:12
Kwestie van motivatie. Een winstuitkering over de geïncasseerde boetes, daar ga je wel een cursusje voor volgen ;-)

Tsaar Guus | 06-11-09 | 17:15

Tja wat moet ik ervan zeggen. z'n zinnen kloppen niet helemaal en misschien had hijde brief beter na kunnen laten nakijken. Maar hij werkt in ieder geval wel....................... dus, doet een agent een keer wat, krijg je toch weer gezeik.... stelletje kankersukkels bij sbs6.... uh ik bedoel geen stijl.

Dit was de laatste keer dat ik regeerde........ kankersite. zonde van die paar kur euro's die ik op de rekening van jullie heb gestort voor dat klote POWNED.Ik hoop dat dat zieke sbs6 kankerzooitje snel failliet gaat en dat die kneus van een ruthger dood gaat aan de mexicaanse griep

gegroet.............

PjORNO | 06-11-09 | 17:14

inspecteur vd politie en dan dit... te triest voor woorden. 't Is ook niet raar ook dat het fout gaat in dit land. Je kunt van dit soort mensen die hun moerstaal al niet machtig zijn toch niet serieus verwachten de burger te beveiligen en dienen.

VéèS | 06-11-09 | 17:14

Wij fan de booswigte klup wille Agent Michel uitnodige om lit te worre.

Het CDA | 06-11-09 | 17:14

Het CJIB daarentegen maakt nooit schrijffouten.

widtvoet ® | 06-11-09 | 17:12

Wat een overbodig wollig taalgebruik. Daar word ik derhalve niet goed, dan wel schier respectievelijk onpasselijk van.
Lutseragent -1

Flodder | 06-11-09 | 17:12

@Captain Bligh | 06-11-09 | 17:04:

Het niet correct toepassen van de nederlandsche taal kan wel degelijk een doodzonde worden op het moment dat er een dagvaarding geproduceerd moet worden. Hoe vaak komt het niet voor dat er geseponeerd wordt wegens onduidelijkheden of domme fouten in dagvaardingen of processen-verbaal?

De goede man zet de hele organisatie voor schut met z'n debiele briefje en is derhalve ook een schande voor z'n uniform - nu is dat laatste overigens op zich niet zo'n ramp want datzelfde geldt voor 98% van de dienders - maar wij "brave burgers" hebben na lezing van dit epistel wéér wat minder repsect veur de pliesie.

En we motten juist meer repsect hebben. Tog?

Reinaert | 06-11-09 | 17:11

Natuurlijk heeft de diender goede bedoelingen en moeten we blij zijn dat er tussen het koffie slurpen en donuts eten nog tijd is om een brief te tikken en een verklikaccountje te openen. Ik nomineer hem voor de Inspecteur Clouseau bokaal.

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 17:11

lievvv

Het CDA | 06-11-09 | 17:11

Is er drugs verdwenen bij deze inbraak en is zijn bevriende huisdealer erg, heel erg, boos en wil hij NU zijn drugs terug??..... Vandaar dit nerveus, snel in elkaar geflanst briefje??

Megalomaantje | 06-11-09 | 17:11

mrfreeze | 06-11-09 | 17:06
mrfreeze | 06-11-09 | 17:07

Merci dat jij er bend

Biep | 06-11-09 | 17:10

Geachte heer Krachtmeester,

'Niettegenstaande onze herhaalde oproep om uw automatisch ondertekende en derhalve zeer onpersoonlijke en nauwelijks rechtsgeldig te noemen aangifteformulier nummer BX678 door middel van een nergens te vinden download bij ons terug te retourneren manen wij u hierbij aan om dit toch nog zo spoedig mogelijk maar bij voorkeur per ommegaande zo niet gisteren te doen. O ja: ook wij hebben het héél druk!'

Hoogachtend,

De SysteemRaaddr

Krachtmeester | 06-11-09 | 17:09

Biep | 06-11-09 | 17:02
waarin deze jouw goede bedoelingen in verwoordt?

mrfreeze | 06-11-09 | 17:07

@Arthy | 06-11-09 | 17:02:

Doe je het er om of ben je van huis uit behept met een wat mindere schrijfvaardigheid?

Sorry hoor, van een diender mag wat mij betreft verwacht worden dat hij/zij toch nog wel een béétje correct nederdietsch uit de pen laat komen. Dit sujet schrijft alsof 'ie de lagere school nog niet helemaal doorlopen heeft maar zich in afwachting daarvan alvast maar op een *kuch* maatschappelijke carrière gestort heeft.

En eerlijk gezegd word ik daar toch niet echt blij van.

Reinaert | 06-11-09 | 17:07

@Captain Bligh | 06-11-09 | 17:04
" Deze inspecteur van politie weet blijkbaar niet eens het verschil tussen "Inbraak" en "Diefstal".

Weet jij dat dan wel?
Leg eens (een beetje gefundeerd) uit als je wilt

zwerfpaal | 06-11-09 | 17:07

Biep | 06-11-09 | 17:02
Ik wordt?

mrfreeze | 06-11-09 | 17:06

Captain Bligh | 06-11-09 | 17:04
Dat weet de inspecteur gerust wel: hij weet het alleen niet juist te verwoorden, dat is iets heel anders.

Biep | 06-11-09 | 17:06

Nou, gezien de eisen die aan agenten worden gesteld en het salaris dat ze tegemoet mogen zien valt het me nog alles mee eerlijk gezegd. Hij gebruikt veel kromme zinnen maar de meeste woorden zijn goed gespeld!

Kale Meester | 06-11-09 | 17:04

Een aantal van jullie valt over het taalgebruik, alsof het niet correct toepassen van de Nederlandse taal een doodzonde is. Deze man probeert het tenminste. Jullie gaan aan iets veel ergers voorbij. Deze inspecteur van politie weet blijkbaar niet eens het verschil tussen "Inbraak" en "Diefstal".

Captain Bligh | 06-11-09 | 17:04

+ veel, voor de agent met heel goede bedoelingen.

Biep | 06-11-09 | 17:04

Tja, zo een inspecteur van politie is natuurlijk niet opgeleid om brieven te schrijven maar boeven te vangen. Maar zie ik in het watermerk ex-geenstijl heer Fleischbaum zijn middelvinger opsteken??????

web_krijter | 06-11-09 | 17:04

+1 voor de moeite.

poursuivant | 06-11-09 | 17:03

mm, njah een cursus nederlands kan geen kwaad, maar hij doet wel zijn best.

MajorPain | 06-11-09 | 17:03

afblaf-mails (sorry voor reverse-writing)

Biep | 06-11-09 | 17:03

je kan even mijmeren tussen werk en borrel over hoe de comments er uit hadden gezien als de agent een allochtonige naam had gehad.... hmmmmmm

mokum4all | 06-11-09 | 17:03

Als meneer agent op zijn eigen niveau was gebleven, en geen moeilijke termen had gebruikt, had hij hoogstwaarschijnlijk meer succes gehad met zijn actie...

Alhoewel, nu heeft hij wel media-aandacht...

Raymy | 06-11-09 | 17:02

Hmmmm
Moet een agent in staat zijn geen taalfouten te maken?
Wat heeft spelling met boeven vangen te maken?
Sorry hor, maar ik geef deze man zware credits! Hij probeert het tenminste, en daar ken ik er maar weinig van.
Ik vind het dan ook zeer triest dat jullie deze man in de media brengen op een negatieve manier.
Het is fijn voor jullie dat jullie de nederlandse taal correct beheersen. Maar dat je de nederlandse taal correct beheerst betekend nog niet dat je een eitje kan bakken.
Och eigenlijk ben je gewoon heel erg dom als je je conclusies trekt op basis van iemand spelling. Laat einstein nou ook net 1 van de slechtst spellers zijn...
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om te laten merken dat JIJ in ieder geval IETS goed kan.

De boodschap van deze brief komt natuurlijk helemaal niet over, en dus is het doel van deze agent ook echt niet bereikt.

Arthy | 06-11-09 | 17:02

Je zou toch moeten weten van jezelf dat je wel of geen ster bent in het schrijven van een goede, duidelijke, beleefde brief. Dan zou je nog eens wat kunnen bijscholen en als dat niet werkt, is het dan niet beter iemand anders een brief te laten opstellen waarin deze jouw goede bedoelingen in verwoordt?

Zo heb ik de werkgevers/ management van mijnheer Biep meerdere keren een poepje laten ruiken door die afschuwelijke afbalf-mails van ze te beantwoorden in mijn taal: vies, vuil, hautain pak & das-gespuis (ik wordt er weer link om)

Dus: agent, leer schrijven of laat het iemand namens u doen.

Biep | 06-11-09 | 17:02

Wat een vertoning dit, vind het ergens wel een beetje zielig

Isaac_Newton | 06-11-09 | 17:01

Hulde voor deze agent. Hij probeert tenminste iets.
En qua spelling- en taalniveau verschilt het echt niet (veel) van de gemiddelde reaguurdert.

dajuno | 06-11-09 | 17:01

Beste Geenstijl.
Kunnen jullie dit soort dingen voortaan ergens anders neerzetten als in dumpert? Dumpert is namelijk beblocked hier.
"Your request was categorized by Blue Coat Web Filter as 'Adult/Mature Content;Audio/Video Clips'."
Bij voorbaat dank.

ShakeTA | 06-11-09 | 17:00

Bij de eerstvolgende ontslagronde mag 'ie hoog op de lijst.

Uiteraard altijd nog wel ná Guusje Nadorst. Daarover mag geen misverstand bestaan!

*Spontaan heftig aan de drank gaat*

Reinaert | 06-11-09 | 17:00

Tis bedroevend al met al maar mi. tog een dikke +1 voor Michiel vanwege de poging.

*het met name De Pliesie als .org kwalijk neemt amatreuristisch op te treden*

widtvoet ® | 06-11-09 | 16:59

Intussen verblijf ik ook.
Trouwens, wie niet?
Michel, die komt er wel.

Fijnstoffer | 06-11-09 | 16:59

Nou zag! Het is toch goed bedoelt.

Mocht u over bovengenoemd inbraak met diefstal informatie hebben die voor het oplossen van deze zaak van belang kan zijn, belt u dan zo spoedig mogelijk met de Agent. Of u stuurt een email bericht naar [email protected]. U kunt ook langs komen op het Bureau waar u kunt vragen naar Dhr. Agent. Hartelijk dank voor u medewerking, A. Agent.

Uw buren zullen u erkentelijk zijn!

Kruiddamp | 06-11-09 | 16:59

Je Verzint Het Niet | 06-11-09 | 16:53
Wat denk jij ;)
*flinke slok nemen doet*
Maar serieus,
je oogst wat je zaait.
Het minste wat deze man had kunnen doen is de bewoner met U aanspreken.
Los van de taalfoutjes want daar mag ik ( met mijn tiksels ) niets over zeggen.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:58

Ik zat eerder te kijken naar de reflectie in het raam, dan nutteloos opgestelde kudtbrief. Een studentikoze kakkert in een heaumeau streepjesblouse heeft dus die foto genomen. Niet 1 streep, maar tig streepjes teveel. Ga studeren! Doe wat met je leven!

rapirapi | 06-11-09 | 16:57


Wat een gezeur weer!
Deze beste man doet in ieder geval een poging, zijn collega's zitten waarschijnlijk koffie te drinken en auto's te flitsen.

Toch mooi ook om te zien dat hij de brief een beetje probeert "op te leuken" met wat dure woorden.

Chrisanto | 06-11-09 | 16:57

Strepert. F7 kom d'r maar in!

Sliptong | 06-11-09 | 16:57

Hoezo een-sterpert. Het is een heuze inspecteur van politie. Doe es ff F7 coppa! Of neem een nick op GS, doe ff lekker mee een paar maandjes, wordt op je vingertjes geswaffeld vanwege tenenkrommende spelfauten en wordt zo de nieuwe F7 van jouW (leer je ook wanneer er een W aan moet) pliesiekantoor.
suck7!

Sliptong | 06-11-09 | 16:57

Wat is een respectiev Email adres?

Shooting star | 06-11-09 | 16:57

Dat stukje van Mutsaerts is zondermeer schadelijk voor de sociale cohesie en derhalve voor de democratie en het restepc voor het gezag (zie je: de hoofdletter is al weg). Nou ja, het is in ieder geval laf om laaggeschoolden op hun taalgebruik te pakken. De arme man heeft een halve dag als redder van het vaderland met 1 vinger zitten tikken en dan is dit zijn dank.

Anders nog? | 06-11-09 | 16:56

Ik zie een overplaatsing naar het flitsteam in zijn toekomst.

Cantamus | 06-11-09 | 16:55

Het is een knullige brief, maar ik had het eerlijk gezegd een stuk erger verwacht.

Charles Bronson .32 | 06-11-09 | 16:55

Tis blijkbaar niet standaard dat pliesiegenten kriminele feiten op willen lossen door er eens wat -al dan niet dooiebomen- post uit te laten gaan. Dan had die Michiel nl. eenvoudig een standaardberichtje kunnen sturen.

Dra-ma-tisch!

widtvoet ® | 06-11-09 | 16:54

ristretto | 06-11-09 | 16:47
Is het "de tijd" dan ?
*hevig denken doet*
;

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:54

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:51
Ze moeten er zelf toch voor zorgen dat er te weinig blauw op straat is ... binnen is het veilig, buiten niet.
* plop, is de fles al open ? *

Je Verzint Het Niet | 06-11-09 | 16:53

Taalfouten? Ik heb ze niet echt gezien, niet meer dan de gemiddelde reaguurder van G.S. althans. Die achten zich hoog verheven boven die éénstrepers, maar staan wel lekker laf en relbewust toe te kijken hoe diezelfde éénstrepers in het nauw worden gebracht op een gemiddelde stapavond in 010, 020,078 e.d.
Als jullie de kans krijgen en er mee weg kunnen komen dan geef je ze ook nog graag een laffe schop in de rug. En dan lekker lopen opscheppen over je dappere daad bij de eerst komende bijeenkomst van kansarme losers.

Get a job and get a life.

zwerfpaal | 06-11-09 | 16:53

Goede vent. Meer een doener dan een denker waarschijnlijk.

Dr. Plofkop | 06-11-09 | 16:53

Haha volgens mij heeft die Inspecteur van Politie nog niet eens z'n VMBO afgemaakt! Derhalve mag hij terug naar 1 VMBO voor een paar lesjes nederlandse taal. En anders kunnen de reaguurders nog een mailtje sturen naar hem met tips?!

Mike B. | 06-11-09 | 16:51

Als je echt iets wilt bereiken ga je langs deuren en ramen.
Iets met 2 vliegen in 1 klap slaan, braak oplossen en kontakt maken met de buurt

Maar nee.
Meneer besloot een meel te sgrijven opdat hij lekker op zijn luie reet kon blijven zitten.
Of hij is te vaak uitgemaakt voor paardenlul en landverrader, kan ook.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:51

Neemt niet weg dat ie wel actie ondernam, daar waar zijn collega,s schitteren door afwezigheid c.q. inzet! Keep up the good work, enne feur de muggezifters al doende leert men!

william7055 | 06-11-09 | 16:51

Langs welke weg in Amsterdam zal deze man ons deelgenoot willen maken van een onderzoek ? De Jouwhebiknunetnodigweg ... en met 2 vingers getypt he. cool

caravaggio | 06-11-09 | 16:51

Hoe dan ook, ik hoop dat Michel dit schorem in de kraag kan vatten met behulp van reacties die hij binnenkrijgt op deze brief. Het zou leuk zijn als hij dat dan ook even aan de stijlloze redactie communiceert. Derhalve ons in de gelegenheid brengend om +1 kudo's te geven aan zijn sterke staaltje van onderzoekstechniek.

Zet 'm op Inspecteur!

SODEP | 06-11-09 | 16:50

Het valt eigenlijk best mee. Ik had erger verwacht.

Art Vandelay Ultor | 06-11-09 | 16:50

op zich is het een agent die iets "doet" en niet alvast andere prioriteiten heeft. Hulde daarvoor en als beloning een NTI-cursus schrijven en formuleren voor beginners.

jan-lul-de-behanger | 06-11-09 | 16:50

watzitjenou | 06-11-09 | 16:44
Ben toch wel tevreden met word...

Drs. D. | 06-11-09 | 16:50

Waarom kijk ik hier niet van op? Als ik bij mij op kantoor kijk, daar directeuren, managers, teamleiders enz. nog veel slechter zie schrijven wat verwacht je dan van zo'n voormalig melkertbaan figuur?
Ik schrijf zelf ook verre van foutloos maar dit is zo in en in triest..
Als je weet dat je niet kunt schrijven en je moet een brief de deur uitdoen laat em in jezus naam even nalezen door iemand die wel de lagere school heeft afgemaakt. Dat staat dom natuurlijk. Je bent agent, je denkt dat je stoer en wijs bent, dat snap ik allemaal best. Maar je ego proberen te redden tov je collega's en dan door een hele buurt (en nu Nederland) uitgelachen worden is nog veel dommer.

Tsaar Guus | 06-11-09 | 16:49

hehe "deelgenoot maken van deze zoektocht." Is hij een padvinders uitje aan het organiseren of wil hij een misdaad oplossen?

Randy McRanderson | 06-11-09 | 16:49

als het rare sgreifsel van de inspecteur bijdraagt aan de oplossing van het betreffende misdrijf, dan heeft hij mijn zegen. taal is primair een middel, geen doel. al is kraakvrij geschreven nederlands natuurlijk wel mooi om te zien.

baba4oog | 06-11-09 | 16:49

Ik vond het ook wel meevallen hoor. Zeker als je kijkt naar de tik-, spel- en taalfouten op GeenStijl en Spitsnieuw!
En deze agent probeert tenminste wat. Dus Mutsaars; ga aan je werk vlerk!

Z. Snor | 06-11-09 | 16:49

Doet mij vermoeden dat een groot deel van de reaguurders eenstreper is?
Ach, weet je, hij is van goede wil, en doet meer dan de gewone agent, dus wat dat betreft ook wel weer hulde.

vriendje | 06-11-09 | 16:49

Onder de noemer: "ik draag een streepjesoverhemd, dus mag ik eenstrepers belachelijk maken"
FAIL voor fotograaf.

kapotte_stofzuiger | 06-11-09 | 16:47

Hij doet tenminste zijn best terwijl de rest van het bureau (vrouwen incluis) de foxy leest op plannen maakt voor een bezoek aan de lokale MaccieD

sjaakdeslinksesul | 06-11-09 | 16:47

Was het maar een eenstreper dan hoop je nog op enige progessie maar dit is een inspecteur dus geef het maar op.

kleingrutter | 06-11-09 | 16:47

@Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:41
Jij vergeet ge"jouw".
Knikkeren?

ristretto | 06-11-09 | 16:47

Dit is een grap, zo slecht schrijft niemand. Of wel?

Dumb | 06-11-09 | 16:47

Wat was de slogan ook al weer?
Een beetje vent wordt geen agent.

Mutsaerts moet natuurlijk niet te hoog van de toren gaan blazen. Glazen huisjes enzo.

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 16:46

Al had hij z'n hele epistel in groep 3 niveau opgesteld, alle waardering voor het feit dat hij tenminste een poging doet.
Wel jammer dat, mocht hij succes hebben met z'n actie, de dader er op z'n best met een "foei" vanaf zal komen.

koolteer | 06-11-09 | 16:46

Volgens mij is het gewoon een "hoger opgeleide."

chop46 | 06-11-09 | 16:46

Bullshit, ik zeg kudo's voor deze man. Hij probeert het in ieder geval.
Die gekunstelde stijl valt best mee en die paar taalfoutjes, ach for the good sake. Zie hier dagelijks beroerdere plempsels.

stoomloc | 06-11-09 | 16:46

Boring..... als de politie niets doet gaan half Nederland zeiken...... en ja hoor...... iemand doet een poging..... et voilà..... dezelfde helft van Nederland gaat weer zeiken.... wat is hier de constante factor?

De Verveelde | 06-11-09 | 16:46

Hopelijk krijgt hij derhalve respectieve informatievoorziening.

fuckje | 06-11-09 | 16:45

Tja. Duidelijk en foutloosch Nederlandsch is lastig voor ambtenaren.

Boomschade | 06-11-09 | 16:45

Ja, wat wil je? Dit is Nederland. De teloorgang van het onderwijs en het resultaat van tig jaar nivellering in een briefje.

(Mag het een hoax zijn please? Ik wist niet dat het zo erg was.)

tankyouveddymuch | 06-11-09 | 16:45

niks aan de hand doorlopen!

TakeOver | 06-11-09 | 16:44

Behoudens bevestiging van ontvangst geeft dit schrijven geen enkele aanleiding tot enig reactie.

Franciscus Borchwerf | 06-11-09 | 16:44

Drs. D. | 06-11-09 | 16:41
als je echt slim wilt zijn verwijder je dat pakket direct van je compu

watzitjenou | 06-11-09 | 16:44

Innt | 06-11-09 | 16:40
Hou toch op. De generaties van vóór 1978 nemen hier geen genoegen mee. De kerel is een fucking Inspecteur, dan word je geacht foutloos Nederlands te kunnen schrijven. Al was het maar om vormfouten tegen mensen- en wapenhandelaren te voorkomen.

dosis | 06-11-09 | 16:44

'dit respectieve emailadres' zal nu wel vollopen.

landlopertje | 06-11-09 | 16:43

Ik loop nog liever rond in het alom niet zo gerespecteerde uniform van de sterke arm der wet dan in het streepjesoverhemd van de poster van deze foto.

SODEP | 06-11-09 | 16:43

Musaerts, jij moet eerst leren lezen man, voordat je iemand anders verwijt niet te kunnen schrijven.

Flounder123 | 06-11-09 | 16:43

Geen eer of ambitie? Kom bij de politie!

Geert Odverdomme | 06-11-09 | 16:42

Zullen we hierna dikke mensen gaan uitlachen? Of liliputters?

Niveautje, niveautje.. wat doe je nu...?

Heras | 06-11-09 | 16:42

Derhalve zal hij een mail ontvangen van wij allen.

fuckje | 06-11-09 | 16:42

Ik dacht dat ik slecht schreef, maar dit. Voel mij plots weer slim.
*net microsoft office afgesloten*

Drs. D. | 06-11-09 | 16:41

Michel *zucht*
Heb je werkelijk met al die bewoners geknikkerd ?
Met je ge-je en ge-jou.

Teun van het Tuinpad | 06-11-09 | 16:41

Eenstreper???

Flounder123 | 06-11-09 | 16:41

If you pay peanuts you get monkey's.

Vogelbeest | 06-11-09 | 16:41

knap hoor...

newedav | 06-11-09 | 16:41

Heel handig je emailadres bij de pliesie opgeven. Hopelijk kan hun mailservert al die viagra aanbiedingen aan.

Sinar | 06-11-09 | 16:41

Een geboren faler.

0513 | 06-11-09 | 16:41

Ik ben zonder meer van plan hier niet serieus op te gaan reageren.

knutsel | 06-11-09 | 16:41

Zeikwijve zijn jullie zeg.
Het is aanzienlijk beter dan ik verwachtte.

Innt | 06-11-09 | 16:40

Hier te Apeldoorn hebben wij de politieacademie en derhalve om de haverklop eenstreperts die blaastesten uitvoeren. Gek word je er van. 6 / 7 keer per jaar is het raak.

Pharan | 06-11-09 | 16:40

Michiel Haarenbeek?

widtvoet ® | 06-11-09 | 16:40

ik hoop dat dit een hoax is
maar vrees het ergste

watzitjenou | 06-11-09 | 16:40

Zo zo, een heuse inspecteur van Politie. Deze man dient derhalve serieus genomen te worden.

SODEP | 06-11-09 | 16:39

L.B.

Pluimpje | 06-11-09 | 16:39

Hij is een respectieve Inspecteur! Wat een held, geef de man een boekenbon.
Man man man. Ga boeven vangen met een schepnet, want dit schiet niet op.

dosis | 06-11-09 | 16:39

Hi
La
Risch!

fuckje | 06-11-09 | 16:39

Hij probeert het in ieder geval wel!

a.haig | 06-11-09 | 16:39

dus??

Tokkelboer | 06-11-09 | 16:38

eenstreper? die man is wel inspecteur, heur..

antagonist | 06-11-09 | 16:38

prachtig!!

Vuurvogel02 | 06-11-09 | 16:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken