Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KoopZondag: 24.000 gezichten

winkelier.jpg Vanavond beslist de Tweede Kamer over het lot van maar liefst vierentwintigduizend hardwerkende schoenenverkopers, afrekenallochtonen, part-time serveermeisjes en overige flexwerkers die niet op Zondag mogen werken omdat Andre Rouvoet op die dag met een vroom gezicht in de kerk zit. Althans, dat schreeuwde Detailhandel Nederland vandaag middels een PAGINAGROTE advertentie in een bekend landelijk ochtendblad. De bond voor winkeliers doet een laatste oproep aan onze volksvertegenwoordiging om het wetsvoorstel van Grijs 1 om het aantal koopzondagen te beperken de nek om te draaien. Straks valt de beslissing over dit belachelijke plan dat in Beetsterzwaag als wisselgeld aan de GristenUnie werd beloofd. Verdomme zeg. Het complete coalitieakkoord ligt aan diggelen maar om dat achterlijke volk op de Veluwe te pleasen worden er doodleuk 24.000 potentiële reparateurs van de financiële crisis de straat op geschopt. Dat gristenfabeltje valt prima te gedogen, maar als de BV Nederland daarmee in de portemonnee wordt geraakt is het natuurlijk menens. Vanochtend stond trouwens IJmert Muilwijk, frontman van de GristenUnieJugend tegen de WientjesMaffia te protesteren in Den Haag. Wellicht komt die Limburgse CDA-moederkoek ook wel bekend als Minister van Economische Zaken ook nog aan het woord. Oh ja vergeten, die vindt alle ondernemers criminelen zonder normbesef. Livedebat HIERRR!

Reaguursels

Inloggen

Christenpikkies moeten hun leuter in hun kerk hangen en anderen niet lastig vallen met 'zondagsrust' dat in geen enkel land behalve Nederland een rol speelt. Guttegut. Haantje de voorste om Amerikaanse sektes te onthalen die homosexualiteit veroordelen, maar als het om winkelsluitingstijden gaat moet er ergens anders gekeken worden. Helaas geen voorbeelden van andere landen, al is het zondagse truckverbod een dankbare strohalm voor sommige hypocriete klootzakken. Terwijl dat verbod niets met Den Bijbel te doen heeft.

Religiemoe hier. Rot op met geloven in onzichtbare toverkabouters en zombies met een tekentafel om diersoorten te ontwerpen. Laat je asjeblieft opnemen. Geef ze een vinger en ze claimen je leven. Weg met religie. Het is bijna 2010. Het is toch verdomde triest dat een land als Slowakije moderner is dan Nederland. Men is daar nota bene behoorlijk gelovig.

Stir Glenfarclas II | 28-10-09 | 23:53

@ jeroentjegouda | 28-10-09 | 21:03
Tja, de Media Markt is ook niet zoiets wat men wekelijks frequenteert.
Ik vraag me af hoe de 'cijfers' eruitzien bij de buurtwinkeltjes etc.
Maar eigenlijk is het dus zo, dat een groot percentage van het gewinkel op zondag dus wel degelijk onder "luxeshoppen" valt en niet onder de noodzakelijke 'gappies ?

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 23:11

@Boredzor zou die kleine winkelier niet op maandag en/of dinsdag dicht kunnen dan? Mensen gaan op zondag vooral shoppen niet winkelen. Op maandag en dinsdag is dat weer een ander verhaal. BTW binnenkort gaan zelfs de minder slimme winkeliers snappen dat ze met online aanbod ook iets kunnen doen. Want die oneerlijke webshops pikken steeds meer omzet weg.

BlijfBijten | 28-10-09 | 21:44

@You-On-A-Gin | 28-10-09 | 10:42: de groep die - door wekr bijv.- op geen andere dag kan winkelen dan op zondag is zo klein, dat daar de schoorsteen niet van kan roken bij de middenstand, zelf sbij de Media Markt niet.
Aan de andere kant: koopzondag is wel mooie graadmeter hoe slecht het gaat met NL. Ik bedoel: hoezo crisis?

jeroentjegouda | 28-10-09 | 21:03

Het is toch wat simpler:

A) het beleid inzake het al dan niet open zijn van winkels is geen zaak van de rijksoverheid (al [mis-]gebruiken ze wel hun wetgevende macht in deze), maar een zaak van de gemeente;
2) Integenstelling wat tot wat in sommige, sneue reaguursels hier te lezen valt, is het echt niet zo, dat een ondernemer verplicht is om op zondag open te zijn heur. Ondernemer? Geld verdienen wanneer je maar kan. Er moet wel brood op de plank komen;
3) Het is de "wil" van een zeer kleine minderheid in de rijksoverheid (de CU dus) die dit alles entameert, maar waarvoor zoals vaker bij voorstellen van de CU, geen maatschappelijk draagvlak is, althans in de zin van een meerderheid;
4) Daarop aansluitend: ik word zelf kotsmisselijk van de CU of daaraan gerelateerde ideeën, die kennelijk denken dat hun opvattingen de norm zijn, en dat koste wat kost er door willen drukken; nog erger is dat de TK erin meegaat. Straks krijgen we de molims nog, met opvattingen die nu al haaks staan op onze maatschappij.

Kortom, nieuwe verkiezingen en snel!

Geil Kippetje | 28-10-09 | 17:52

Ik dacht dat we hier in Nederland een scheiding van kerk en staat hadden?! En maar zeiken over de islamisering, we moeten ook niet de andere kant op gaan. Hoe simpel is het om gewoon normaal te blijven doen zonder geloof?! Damn, normaal wind ik me niet op over nieuws maar tegen deze gereformeerde shit kan ik echt niet tegen.

Battmain | 28-10-09 | 17:32

Jammer dat er hier niks gezegd word over nadelen van koopzondagen zoals de kleine ondernemer met geen of weinig personeel die op zondag niet open kan omdat die geen personeel heeft of zelf ook is een dagje vrij wil en dit resulteert dan weer in oneerlijke concurrentie.

Boredzor | 28-10-09 | 17:01

Scheiding van kerk en staat: geef zelf het goede voorbeeld eens, Den Haag. Hier geen christelijk geïnspireerde wetten meer, misschien kunnen we dan wat zeggen van landen waar Sharia nog de scepter zwaait. Bah. Kopvoddentax? Nee Wilders, dan pak je het niet breed genoeg aan. Religietax! Als je speciale voordeeltjes (zoals niet op zondag werken, of gedoe om gewetensbezwaren) uit je religie wil halen, dan betaal er maar voor. Maar hou verdoemme is op iedereen je religieuze regeltjes op te dringen, André en consorten.

Thanatozz | 28-10-09 | 14:07

Het moet afgelopen zijn met de reli-dictatuur! Ongeveer ieder geloof, of zelfbenoemd vertegenwoordiger daarvan, denkt in Nederland maar zijn wil op te kunnen leggen aan alle andere inwoners van ons land. Koopzondagen die niet mogen, kleding die niet mag, hoofddoekjes die moeten, handen geven dat niet mag, negatieve of lasterlijke uitlatingen die niet mogen: het wordt ieder jaar gekker in Nederland.

Terwijl maar een heel klein percentage van de mensen iedere zondag naar geloofsinrichtingen gaan om naar gewetensussers of levensbestuurders te luisteren, denken groepen met een beetje macht (op elk niveau) dat ze hun voorkeuren maar aan iedereen kunnen opleggen. Opzouten daarmee! Geloven (op welke manier dan ook) doe je maar lekker binnen het eigen huis, en binnen besloten clubs. Daar mag je je eigen regels stellen, jouw eigen eisen stellen en eigenaardige gedragingen hebben, maar daarbuiten niet! De grens ligt bij het opdringen van jouw ideeen via manipulatie, wetten, peer-pressure of koppelverkoop. En zeker bij geweld. Eigen websites? Prima. TV-spots (ongesubsidieerd) ? Prima. Billboards? OK, laat de rest maar lachen. TV programma? Ook goed, we zappen wel weg.

Laat de rest van Nederland echter met rust! Gun mensen gewoon boodschappen op zondag (alsof het leven wordt ingericht rondom zondag, al 40 jaar niet meer voor de meesten), gun mensen vrijheid om te dragen, zeggen, zingen en tekenen wat ze willen. Als je het niet leuk vind dan kijk je toch niet? Natuurlijk zitten er wettelijke randen aan, die ook gehandhaafd moeten blijven. Maar de rest van Nederland opzadelen met reli-beperkingen of -geboden, NEE!

BlijfBijten | 28-10-09 | 14:00

@ aight.. | 28-10-09 | 12:12
Ach, mensen zonder smaak zullen toch wel met water volgespoten kist-kipfilet blijven kopen i.p.v. naar de poelier te gaan. Koopzondag of niet.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 13:03

Weekend = weekend!

F. Ellatio | 28-10-09 | 12:48
-
Neen, helaasch niet. Weekend = een door mensen verzonnen conventie -net zoals de Tijd zelf- en houdt geen enkele daadwerkelijke verplichting in. Geen enkele.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 13:02

Op zondag de winkels vaker open??? Niks ervan, ze zouden ze op zaterdag ook gewoon dicht moeten gooien. Weekend = weekend!

F. Ellatio | 28-10-09 | 12:48

allemaal leuk en aardig brusselmans, maar jij vergeet de specialistische eenmanszaken (bakkers, slagers etc) die niet op zondag open kunnen omdat ze de rest van de week werken en dan door de grote bedrijven de nek om worden gedraaid.

aight.. | 28-10-09 | 12:12

Veel leuker dan winkelen is op zondag vieze liedjes zingen bij kerken .gaat een hype worden denk ik .
En de reacties zullen veel leuker zijn wedden.
En dan keihard met volle overtuiging.
Als een laat maar zeggen prediker
hahaha
Ik geef me vast op

Doodkapje | 28-10-09 | 11:39

Als dat gebeurd gewoon lekker eigenwijs een burgerinitiatief er uit gooien...

BigBananas | 28-10-09 | 11:18

Hoe zit het nou met die 24-uurs economie? Wil dat al een beetje vlotten.....? En waar kan ik dan nu precies werken tot mijn 67e? Vragen, vragen, en nog eens vragen.........

K. Metjes | 28-10-09 | 10:49

Vind het erg raar dat we hier de winkels nog niet zeven dagen in de week open zijn? De winkels zijn ook al veel te vroeg door de week. Sommige mensen hebben namelijk geen 9 tot 5 baan. Waar ik heb gewoond was alles gewoon 7 dagen in de week open tot laat en de supermarkt (dus niet de avondwinkel) 24 uur. Erg makkelijk.

tis | 28-10-09 | 10:46

@ jeroentjegouda | 28-10-09 | 10:26
Dat kan dus helaas niet, in mijn optiek.
We hebben nu een samenleving met zó veel verschillende beroepsgroepen, samenstellingen van gezinnen, werktijden, en ga zo maar door, dat we niet meer de "afspraak" kunnen maken dat we gezamenlijk op dezelfde dag aan "reflectie" gaan doen.
Ik heb, vanwege mijn werk, vaak de keus helemaal niet eens, en ik mag blij zijn dat hier winkels gewoon op zondag open zijn.
Moet ik dan maar op een houtje bijten, of padvinders inhuren om boodschappen voor mij te doen, omdat een minderheidsgroepering graag wil dat we allemaal op dezelfde dag rustig aan doen?
Dat vind ik heel erg vreemd.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 10:42

Ik heb het altijd bizar gevonden dat de winkels op kantoor- zeg maar werktijden open zijn.. en vervolgens gaan sluiten wanneer de klanten tijd hebben om te gaan winkelen.. Ik word gedwongen om op koopavond of op zaterdag in alle drukte te gaan winkelen.. Als de winkels nu dicht gaan op een willekeurige doordeweekse dag of alle ochtenden.. en bijvoorbeeld s'avonds een paar uurtjes open zijn (bijvoorbeeld tot 21 uur) Klantvriendelijk of commercieel heet dat.. Het horecamodel... Degene die betaalt, die bepaald!!! toch...

Donk | 28-10-09 | 10:32

Waarom zou ik me moeten schikken naar een zielige verschrompelde sekte, stammende uit de Middeleeuwen?

Vindoe | 28-10-09 | 10:26

@You-On-A-Gin | 28-10-09 | 09:51: heeft er juist alles mee te maken. Winkeliers maken graag misbruik van ledigheid. Als mensen zondag gebruiken voor reflectie (hoeft beslist geen kerkbezoek te zijn), familiebezoek, met een boek or spelletje thuis op de bank o.d.) zou er geen winkel meer opengaan.

jeroentjegouda | 28-10-09 | 10:26

Koopzondagen leveren extra omzet op, maar nauwelijks xtra winst. = dus dom.
Vind het nogal lame verhalen om te zien waarom zondag winkels-open zou prettig en dus 'onmisbaar' zou zijn. Als mijn bier op is, heb ik te weinig ingekocht. Als ik niets te eten in huis heb, heb ik verkeerd ingekocht. Als ik meubels wil bekijken, doe ik dat wel ONLINE

KLF | 28-10-09 | 10:11

Tja, als je de koopzondag verbiedt, doe het dan goed en sluit alles op zondag. Of helemaal niks.

Deport | 28-10-09 | 10:10

met geloof kan je niet functioneren

Uberheertje | 28-10-09 | 10:04

"zeven dagen achtereen", dus.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 09:52

Je leven moet wel leeg zijn als je na zes dagen ook op zondag nog moet winkelen.

jeroentjegouda | 28-10-09 | 08:08
-
Klopt helemaal; dat zou wel erg triest zijn.
Niet veel minder sneu is, dat je zelf niet de irrelevantie van die opmerking lijkt in te zien.
Het is hier niet de issue of mensen op zeven dagen willen/moeten winkelen.

You-On-A-Gin | 28-10-09 | 09:51

Het is allemaal te belachelijk voor woorden. Neem nou God. Hoeveel dagen heeft-ie in z'n hele carriere echt gewerkt? Nog geen week en toen was-tie moe.
Toen zei die: deze zevende dag kap ik er mee en ik wil dat jullie dat ook gaan doen.
En dan moeten jullie mij op die dag aanbidden, want ik ben God tenslotte.
Logisch dus dat mensen die het bovenstaande echt geloven, de winkels dicht willen hebben op zondag. Dan moet je gezamenlijk God gaan aanbidden en vertellen hoe cool die wel is.

JanRap | 28-10-09 | 08:44

Hou die stinkreligies nou eens binnenkamers. Wordt tijd dat in het straatbeeld van de weldenkenden c.q. mensen die wel het aardse bestaan ten volste willen benutten alle religie verdwijnt. Voorgoed. Splits polderland op in 2 delen en scheiden die 'behoeftes'.

ReligionSucks | 28-10-09 | 08:43

Fleauxe | 27-10-09 | 19:17
Voor aankopen met een wat langer beslissingstraject (zoals keukens, bankstellen etc) is de koopzondag een uitstekende dag om relaxed rond te kijken.
Ook wel handig als er érgens nog een supermarkt open is als je bier op is.
Zo ging Karel Appel ineens abstract schilderen omdat er toen geen winkels open waren op zondag.

JanRap | 28-10-09 | 08:32

En als NL nou verder islamiseert? Gaat dan alles dicht op vrijdag vraag ik me af.

JanRap | 28-10-09 | 08:23

@Deipnosophist | 28-10-09 | 01:05: scheiding van kerk en staat heeft niets met winkeltijdenwet te maken.

jeroentjegouda | 28-10-09 | 08:13

@Geert W | 28-10-09 | 01:11: is het geen verschuiving van de aankopen? Wordt door zondagopenstelling een extra tv verkocht, of wordt de tv ipv op zaterdag, op zondag verkocht? Is een ondernemer op zondag open omdat de buurman ook open is, of omdat hij echt zoveel extra verkoopt dat hij de kosten (personeel, licht, verwarming) er uit haalt?

jeroentjegouda | 28-10-09 | 08:12

Je leven moet wel leeg zijn als je na zes dagen ook op zondag nog moet winkelen.

jeroentjegouda | 28-10-09 | 08:08

Oppositie wordt zo niet grrristelijk, dan toch in ieder geval spiritueel geinspireerd door de zondag. Arda Gerkens (SP): "Er wordt gezegd dat zondagsrust achterhaald is. Maar de mens heeft een natuurlijke behoefte aan rust'' Rot.Op. Ik kan al de hele week uitslapen op m'n werk, en wil dan graag op zondag 's uitgebreid m'n verdiensten uitgeven. Bovendien, waar blijft de nu opeens die betrokkenheid van de SP voor de allo's? Want die hebben niks met de grristentraditie op zondag, maar moeten dus wel hun halal/kosjer/weetikveel-handel op zondag sluiten. Niet meer even een vers turks broodje halen op zondagochtend, want magnie van grristenallah.

Suske | 28-10-09 | 07:56

Dat de Heer de Mexicaanse griep mag verspreiden onder al deze christen fundamentalisten die ongevraagd hun wil opdringen aan de rest van de bevolking. Amen.

60CX | 28-10-09 | 07:34

Ik kan hier zo pissig om worden. Mensen hebben rust nodig, pleur op. Mijn vriendin studeert 5 dagen in de week en het is een GODSGESCHENK dat ze lekker op zondag in de Bijenkorf kan werken!!! Maar nee alles dicht.

En in fucking Nederland laten we alles wat de 2e kamer doet gewoon over ons heenkomen (zelfs door 2 zetels van die bijbel lezers..) Waarom zou je ook de straat op gaan? Ik verdien toch 3000 euro in de maand. Fuck de rest! Dat is er mis met dit land, we zijn een stelletje schapen......

DIT IS FOUT! GEENSTIJL DOE ER WAT AAN -> DE POLITIEK IN

Alweer | 28-10-09 | 07:17

ik ging gewoon open als het mijn winkeltje was.....

eric@fuall | 28-10-09 | 06:36

Winkels zondag open zal goed zijn voor de economie! De Media Markt hier in Zoetermeer is zondag's altijd open, en verkoopt net zo goed als doordeweeks!

Necramonium | 28-10-09 | 06:06

Deze kunstenaar kon er altijd prima van rondkomen. Ook de 10 jaar dat ik decorbouwer voor houseparty's was. Ow shit, waren die in het weekend? U meent het?
Ja meneer, U stond van zaterdagochtend vroeg tot zondagsavonds laat te werken, en pakte dan ook t feestje nog even mee. Gerust 48 uur in touw. No problemos, ik deed het met liefde en plezier.
Later, toen ik wel eens wat meer slaap wou hebben, heb ik tijden een bootverhuurbedrijf in Amsterdam gehad, als klein MKB-ertje naast de groten.
Gok nog eens; wanneer dacht U dat ik de meeste klanten had? Op maandag, of misschien toch op zondag.

Ga toch alsteblieft ergens anders lopen piepen, en val mij niet lastig met je religieuze geleuter.

Grumble | 28-10-09 | 05:04

-weggejorist-

Sauruz | 28-10-09 | 01:51

Met religie is het net als met fappen of aan je reedt krabben: Prima als je er behoefte aan hebt, maar hou het een beetje uit het zicht en val er vooral anderen niet mee lastig.
Overigens: fappen en aan je reedt krabben is daarbij ook nog eens nuttig en dat kan van religie niet gezegd worden (of je moet te stom zijn om niet zelf na te kunnen denken)

Zaadterdag | 28-10-09 | 01:31

Klokje van Gehoorzaamheid laat zijn bel rinkelen.
Welterusten aan allen.
Wolveshead *out*

Wolveshead | 28-10-09 | 01:25

Afgelopen zondag naar de Appie geweest, rond 18:00. Ik stond in de rij!!! neehee, niet voor de kassa, buiten de Appie Heijn LOL. Kon mijn ogen niet geloven.
Het was te druk binnen dus konden ze mensen maar mondjesmaat binnenlaten. Dus hoezo er is geen vraag naar? Daarbij het feit dat de werkende bevolking niet doordeweeks (tot 18:00) kan gaan winkelen, alleen op donderdagavond en zaterdags. En wie gaat er donderdag na zijn zware werk lekker winkelen? Dus waarom zijn al die winkels wel open doordeweeks? Voor het pleps dat niet hoeft te werken? Voor de pubers die het geld van hun papies gaan uitgeven? hmprf. Zondag is juist de perfecte dag om te gaan shoppen. Niks te doen, zaterdags lekker kunnen bijkomen van de werkweek. Juist, zondag is DE dag om de winkels open te stellen!

voordedraadermee | 28-10-09 | 01:20

In deze slechte tijden, maar ook in de toekomst als het weer beter gaat (met een nieuw kabinet) hoort men zeker niet dit soort economisch slechte maatregelen te nemen. Winkels in alle plaatsen in Nederland moeten als de eigenaar dat wil gewoon open kunnen op zondag. De huur gaat ook op zondag gewoon door, en de huur is in tegenstelling tot de omzet in deze slechte tijden niet omlaag gegaan.

Geert W | 28-10-09 | 01:11

@Deipnosophist | 28-10-09 | 01:05
DANK!!! VROEEEEEEEEEM.....................

Wolveshead | 28-10-09 | 01:08

Alle ondernemers die dit idee om economische redenen steunen zijn op z'n minst net zo fout als mensen die hun patetische sprookjesverhaal aan ons menen te moeten opdringen. Ik ben niet geinteresseerd in de beperkingen die deze mensen wordt opgelegd door hun geloof en wens daar al helemaal niet mee lastig gevallen te worden. Als ik een brood wens te kopen op zondag en de bakker wenst mij een brood te verkopen op zondag, wie zijn deze fundamentalisten dan om zich daar mee te bemoeien? Ik bemoei me toch ook niet met hun religie?
We hebben in Nederland nog altijd scheiding van kerk en staat en deze staat dient zich niet met dit soort zaken bezig te houden, laat staan dat zij dit verwerkt in wetgeving.

Ik weet dat het te kinderachtig is voor woorden, maar als dit voorstel er doorheen komt, ben ik de komende zondagen te vinden in mijn sportauto, toerend door de Bible Belt. Als "rekening houden met" bij deze fundi's blijkbaar éénrichtingsverkeer is, zullen ze het weten ook..

Deipnosophist | 28-10-09 | 01:05

@solidstate | 28-10-09 | 00:51
Natuurlijk wel. 24000 mensen hebben pakweg 50 tot 100 euro meer te besteden. dat is zeker 150000 per zondag. x 52 = 7.8 miljoen. Enkel aan gemiste inkomsten die weer kunnen worden besteedt.

Heb ik de rest nog niet eens meegenomen.

Oh ja, en je gebruikt veel onjuiste spaties.

pykenike | 28-10-09 | 01:00

@solidstate | 28-10-09 | 00:51
Leestekens zijn niet altijd een overbodige luxe Voor de rest begreep ik het ook niet helemaal, dat zal aan mij liggen (het wordt/is laat).

Wolveshead | 28-10-09 | 00:59

Hoe je het ook bekijkt onbeperkte koop zondagen zijn onzin en dragen helemaal niks bij aan de economie. Er wordt echt niet meer uitgegeven.

Losers zonder leven zijn die zo nodig met hun hele gezin naar de meubel boulevard moeten kunnen dat op de overblijvende zondagen doen.

Zo kunnen de rest van ons naar familie, naar het voetballen, de kroeg in, festivals bezoeken, naar de kerk of andere sociale contacten onderhouden.

Of gewoon relaxen en uitrusten.

solidstate | 28-10-09 | 00:51

pff out hier.. ik kijk liever naar het Griekse weerbericht..

krem | 28-10-09 | 00:50

@Simon3242 | 28-10-09 | 00:46
Verwijt jij de pot dan eens, doe ik daarna de ketel.

Wolveshead | 28-10-09 | 00:49

Wolveshead | 28-10-09 | 00:43
Ik zei niks over zijn spelling.
En over bezig zijn: de pot verwijt de ketel...

Simon3242 | 28-10-09 | 00:46

@ Simon3242 | 28-10-09 | 00:40
nee niet te lui maar gewoon geen zin.. lees het anders nog s

krem | 28-10-09 | 00:45

@Simon3242 | 28-10-09 | 00:40
Misschien had hij geen tijd om alles qua spelling te checken. Bezig enzo...
Jij daarentegen....

Wolveshead | 28-10-09 | 00:43

krem | 28-10-09 | 00:04
Wat vreemd dat je te lui bent om op hoofdletters te letten, maar niet te lui om op zondag te werken.

Simon3242 | 28-10-09 | 00:40

je hoeft toch niet te gaan winkelen ? wil je rust verhuis dan lekker naar Siberië..
krem | 27-10-09 | 23:02

Slechtste argument in deze discussie. Je hoeft niet te gaan winkelen, maar we moeten zo dadelijk verdomme wel allemaal gaan werken op zondag.

Inferi0r | 28-10-09 | 00:39

En vooral een eer om een zogenaamde discussie dood te laten bloeden....

contrastvloeistof | 28-10-09 | 00:32

het is altijd een eer om je eigen nick in samenhang met andere nicks te benoemen.

contrastvloeistof | 28-10-09 | 00:26

@gladstoned66 | 28-10-09 | 00:11
Nee, wel een bewonderaar voor zover het reaguusrels betreft. Dat heb ik ook met Teun, Merlot, Biep, Rammstein, Seven en zo nog een paar anderen.
Ik zie niet welk nut het heeft om hier stoer te gaan roeptoeteren over Fleauxe terwijl die al eerder in de draad heeft aangegeven hier *out* te zijn.
Ga de disscusie aan op een draad waar hij zelf aanwezig is.

Wolveshead | 28-10-09 | 00:19


Foutje in de tekst ontdekt:

Limburgse CDA-moederkoek = Minister van Verkeer & Waterstaat
Limburgse CDA-moederkloek = Minister van Economische Zaken

Prof. D.A.H. Vintik | 28-10-09 | 00:14

Wolveshead | 28-10-09 | 00:07

Schanknaapje van flooks?

gladstoned66 | 28-10-09 | 00:11

@gladstoned66 | 28-10-09 | 00:03

Fleauxe was al even afgemeld op dit Topic.
Het lijkt me beter om jouw woede/frustratie aan Flooks zelf te richten in een Topic waar hij zelf nog aanwezig is. Mogelijk krijg je zelfs antwoord.

Wolveshead | 28-10-09 | 00:07

krem | 28-10-09 | 00:04
LOL :)

gladstoned66 | 28-10-09 | 00:07

@ Simon3242 | 28-10-09 | 00:02

en een uitzondering ? kom s kijken in Sluis op zondag en je zult zien dat ik geen uitzondering ben.. of ga eens naar Hulst, daar werkt het ook prima

krem | 28-10-09 | 00:06

@ Simon3242 | 28-10-09 | 00:02

niet vergeten hoor, gewoon geen zin in

krem | 28-10-09 | 00:04

Een flooks topic nog niet gezien.

gladstoned66 | 28-10-09 | 00:03

@Krem
Nou, dan ben jij een mooie uitzondering op de regel, zullen we maar zeggen.
Je vergeet trouwens hoofdletters te gebruiken, je bent zeker moe van het harde werken op zondag.

Simon3242 | 28-10-09 | 00:02

@gladstoned66 | 27-10-09 | 23:57
Dat mag uiteraard, snap alleen niet wat dat met dit Topic te maken heeft.

Wolveshead | 28-10-09 | 00:00

Wolveshead | 27-10-09 | 23:51

Maak je om mij maar niet druk.
Gelukkig getrouwd, al 13 jaar.
Maar heb een hekel aan Flaeuxe, omdat hij tegen jongentjes zegt, weet je zeker dat je hetro bent, als je het nog nooit met een man gedaan hebt,
Daar weet flooks alles van of niet flooks. BAH.

gladstoned66 | 27-10-09 | 23:57

@ adolfchen | 27-10-09 | 23:41

idd.. die mensen lopen altijd zo weg met respect voor de medemens maar gunnen een ander niks.. zij niet op zondag dan jij ook niet, klaar ! ik gun het die mensen dat ze naar de kerk gaan en voor de rest thuis willen zitten op zondag, moeten ze helemaal zelf weten maar ze kunnen het niet verdragen en dan slepen ze dr argumenten bij als ja maar de kleine ondernemer dit en dat, echt ze geven geen reet om de kleine ondernemer maar gebruiken die alleen maar om hun zin door te zetten.. schijnheiligaards dat zijn het dus.. als ze echt om de kleine ondernemer gaven zouden ze beter gunstigere belastingen en minder regeldruk bepleiten voor ons kleine ondernemers.. en ja woensdag is mijn vrije dag ipv zondag want anders lag ik r nu al in

krem | 27-10-09 | 23:55

@angelica
kijk om nu eens met de deur in huis te vallen dat alles vroeger beter was. Leuk geprobt maar is niet nodig. Je weet wel beter.
www.defabeltjeskrant.com/aflevering.ht...

contrastvloeistof | 27-10-09 | 23:54

@gladstoned66 | 27-10-09 | 23:47
Jaloers dat Flooks wel een (actief) sexleven heeft?

Wolveshead | 27-10-09 | 23:51

als ze zeuren over de kleine winkels dan moeten die maar eens op maandag gesloten blijven en zondag open gaan... wie gaat er op maandags naar de winkel??? zondags hebben toch veel meer mensen tijd dan op maandag???

WP_LeGeNd | 27-10-09 | 23:50

@Angelica | 27-10-09 | 23:39
Je kunt je ook afvragen wat jij mogelijk verkeerd doet. Volgens mij probeert niemand hier een ander af te zeiken, we verschillen hooguit van mening/inzicht.
In "my neck of the woods" schijnen de huurprijzen niet zo hoog te liggen. Sterker nog, de gemeente wil graag "nieuw bloed" binnen halen om de Stadsrechten te behouden en de stad meer aanzien etc. . Indien jouw bedrijf(je) iets biedt wat we hier nog niet hebben (of een betere kwaliteit bezit) kan ik je verzekeren dat je hier zéér welkom zal worden geheten.

Wolveshead | 27-10-09 | 23:49

Flaeuxe wil zich de hele week laten kring- spier- steken behalve op zondag.

gladstoned66 | 27-10-09 | 23:47

@ Angelica | 27-10-09 | 23:39
ik heb elke zondag 3 man personeel (of vrouw natuurlijk) nodig en heb ze alle 3, ik werk zelf met mijn vrouw ook en dan ook vaak met studenten.. geen enkel probleem.. en dan over dat eigen bedrijfspand.. ik mag er niet aan denken dat die zondag afgeschaft wordt.. dat pand 14 jaar geleden dus ook aangekocht voor een dikke prijs, een prijs dat het ook waard is(A1).. wat blijft van die waarde over ? ik mag er niet aan denken..

krem | 27-10-09 | 23:46

Iets van oogjes dicht en snaveltjes toe?
Meneer de uil was zo gek nog niet...

contrastvloeistof | 27-10-09 | 23:45

N=1 | 27-10-09 | 23:36
De jaren '50 waren in veel opzichten beter dan 2009. Fiets hoefde nog niet op slot, alles overzichtelijk, het land niet overvol, geen files, weinig criminaliteit en ga zo maar door.

Angelica | 27-10-09 | 23:42

Waarom dit debat? Wat is het probleem? Zijn er geen andere problemen? Ik werk zelf ook in een supermarkt en de vakkenvullers staan in de rij om dan te werken (verdient dubbel). Werken is gezond, en op Zondag is het standaard topdrukte. Kan iemand mij uitleggen waarom nu deze maatregel wordt doorgevoerd. Wordt dat 2000 jaar oude boek nog steeds gehanteerd in onze politiek?

adolfchen | 27-10-09 | 23:41

Ik wil de reaguurders die hier zo fanatiek reageren nog wel eens horen wat zij ervan zouden vinden als hun 5-daagse werkweek zou worden veranderd in een 7-daagse werkweek.
-
jan-lul-de-behanger | 27-10-09 | 23:14
Voor beginnende middenstanders zijn de krankzinnige huurprijzen inderdaad een groot probleem. Maar het is maar een deel van het probleem want het is niet van toepassing voor de middenstanders die al jaren meedraaien en ook nog eens over een eigen bedrijfspand beschikken. En wat die marges betreft van krem | 27-10-09 | 23:10 is ook waar maar dat doet niets af aan het feit dat het aanttrekken van personeel om zondagopenstelling mogelijk te maken gewoon te duur is voor een gewone middenstander.

Angelica | 27-10-09 | 23:39

N00bi-Wan | 27-10-09 | 22:51
Als jij je winkel dicht wil doen, dan doe je je winkel toch lekker dicht?

N=1 | 27-10-09 | 23:38

Ik wil een brood kunnen kopen op zondag. Blijkbaar vind de bende van Rouvoet dat ik dat van hun god niet mag. En daar wordt in de 2e kamer over gedebatteerd.
.
Scheiding van kerk en staat? M'n reet! Welkom terug in de jaren '50.

N=1 | 27-10-09 | 23:36

@krem | 27-10-09 | 23:34
Precies mijn punt, dank!

Wolveshead | 27-10-09 | 23:36

@ Wolveshead | 27-10-09 | 23:15

sja wat moet ik uitleggen, er wordt gewoon geld verdient op zondag.. ook door de kleine ondernemer.. het zijn in Sluis juist geen grootwinkelbedrijven maar bijna allemaal kleine ondernemers.. in een paar buurtgemeentes hebben ze het ook geprobeerd en dat werd niks dus die zijn nu niet meer open.. het is toch heel simpel allemaal.. als er geen markt voor is gaat het over..

krem | 27-10-09 | 23:34

@Angelica | 27-10-09 | 23:14
ik werk 5 dagen per week en als ik op zondag wil shoppen dan doe ik dat; hier en zoniet dan in Belgie. Als jij in de kerk wil zitten, ok & prima. maar laat mij ook.

glaaf | 27-10-09 | 23:26

@krem | 27-10-09 | 23:14
Precies wat ik bedoel!!!

@Angelica | 27-10-09 | 23:14
Ik woon in Julianadorp aan Zee.
Grote Keeten, Callantsoog, Groet, Schoorl, Bergen, Egmond etc.
Al deze dorpen hebben nog nooit gehoord van sluiting op zondag. Dat zou de doodsteek voor hen betekenen.
Toch zijn er in Julianadorp of Den Helder om die reden geen winkeltjes failliet gegaan, en nu??

Wolveshead | 27-10-09 | 23:20

wat hebben ze nou uit eindelijk beslote dan ?

DIPSH0T | 27-10-09 | 23:16

@krem
Jij schijnt "living proof" te zijn voor hetgeen ik deze hele draad al beweer.
Kun jij het, vanuit jouw eigen ervaring, nog 1 x uitleggen voor diegenen die jouw zondag af willen pakken???
B.v.d.!

Wolveshead | 27-10-09 | 23:15

kleine ondernemers worden verjaagd door krankzinnige huurprijzen en volkomen geschoffelde ambtenaren met het verstand van een dronken naaktslak. Dat heeft niets met koopzondagen te maken.

jan-lul-de-behanger | 27-10-09 | 23:14

@ Wolveshead | 27-10-09 | 23:07
het is toch eenvoudig, is er geen markt voor dan ga je niet open.. ik zou zeggen kom s op een zondag naar Sluis en dan zie je wel of wij daar zo goed zijn of anderen zo slecht..

krem | 27-10-09 | 23:14

Wolveshead | 27-10-09 | 22:52
Ik weet niet waar je woont, maar hier in het noorden stikt het bijkans van de dorpen en ik ken geen enkel dorp met koopzondagen. Sterker nog: de meeste dorpelingen doen hun boodschappen in de stad. En dat heeft niks met de koopzondagen te maken, maar alles met een groter aanbod en lagere prijzen.

komt dat schot | 27-10-09 | 22:53
Ga zelf 7 dagen per week werken, dan heb je ook geen tijd om te zeiken over die koopzondag!

Angelica | 27-10-09 | 23:14

@ Angelica | 27-10-09 | 22:32

dat kleine ondernemers verdwijnen uit de winkelcentra komt heus niet door de koopzondag hoor.. kleine ondernemers worden vooral weggedrukt op marges.. heel simpel, kleine inkoop = slechte inkoopprijs = duurder of minder marge

krem | 27-10-09 | 23:10

een foto van een hongerstaker? of een mensenrechten activist?

juriste | 27-10-09 | 23:10

@krem | 27-10-09 | 23:04
Vraag en aanbod, dat is toch de Gouden rgel voor de ondernemende ondernemerT? Waarom kan het bij jou wel, maar bij anderen niet. Ben jij nou zo goed of.... etc.

Wolveshead | 27-10-09 | 23:07

@ Simon3242 | 27-10-09 | 22:43

sukkel dat je daar bent.. ik ben kleine middenstander en ben elke zondag open en verdien dr goud geld mee.. en als ik zeg elke zondag bedoel ik ook elke zondag..

krem | 27-10-09 | 23:04

Aha, oeWendy, thnx.

gentle giant | 27-10-09 | 23:03

@ paradoxical | 27-10-09 | 22:43

je hoeft toch niet te gaan winkelen ? wil je rust verhuis dan lekker naar Siberië..

krem | 27-10-09 | 23:02

@gentle giant | 27-10-09 | 23:01
Wendy van Dijk met d'r blackface.

Wolveshead | 27-10-09 | 23:02

@komt dat schot | 27-10-09 | 22:53
Voor dergelijke ondernemers is dat wellicht de beste oplossing ;-)

Wolveshead | 27-10-09 | 23:01

Oewie is die mevrouw eigenlijk?

gentle giant | 27-10-09 | 23:01

Die negerin komt niet uit d'r woorden. Best irritant om aan te horen.

Liroy | 27-10-09 | 23:00

Goed, dit is een politiek besluit.
Dan wordt het dus tijd om een keer - JA OOK JIJ BESTE NU.NL LEZER - op een andere partij dan PvdA, CDA of CU te stemmen.
Andere partijen denken dus dat we ook op zondag naar de winkel moeten/kunnen.
Stem daar op en dan komt het goed/anders/beter.

acac | 27-10-09 | 22:57

Simon3242 | 27-10-09 | 22:43
Ik krijg een hekel aan de kleine middenstand. Ze zijn duur, niet op zondag open, en willen anderen de zondagse wandeling naar de grootwinkelbedrijven ontnemen.
Ga dan gewoon de hele week dicht, als je wilt rusten.

komt dat schot | 27-10-09 | 22:53

@Simon3242 | 27-10-09 | 22:43
In veel dorpen/gemeenten zijn het juist de koopzondagen waar de kleine middenstander zijn hoofd mee boven water houdt.
De horeca heeft dit probleem nooit gehad, waar zou dat toch aan liggen?

Wolveshead | 27-10-09 | 22:52

Okee, here's the deal: iedere zeiksnor die loopt af te geven op 'gristenen' gaat dan vanaf nu 7 dagen per week aan het werk en neemt ook met Kerst, Pasen etc. geen vrij, goed? Kun je lekker bijdragen aan de economie en heb je ook geen last meer van 'het volk op de Veluwe'. Of raak ik nu een hypocriete snaar?

N00bi-Wan | 27-10-09 | 22:51

Op slot die winkels op zondag, lekker zo´n rustige zondag. Wil je een 24-uurs economie dan verhuis je maar lekker naar de VS. Doei!

paradoxical | 27-10-09 | 22:43

Wat heb ik gelachen om dit zure stuk! Brusselmans, je kan beter eerst even goed nadenken voordat je wat opschrijft!
Je bent blijkbaar zo'n domme anti-christen dat je niet beseft dat koopzondagen de kleine middenstand de nek omdraaien? En dat er daarom misschien een verbod op de koopzondagen komt?

Simon3242 | 27-10-09 | 22:43

@Angelica | 27-10-09 | 22:32
Hoe vertaal jij dat naar dorpen/gemeenten die van dergelijke zondagen afhankelijk zijn?

Wolveshead | 27-10-09 | 22:39

De KPN heeft nog steeds monopolie bij de overheid?

martinsch | 27-10-09 | 22:37

Helemaal mee eens met Angelica. Maar zover heeft Brusselmans niet nagedacht. Laat die zondag met rust.

Stefan Hoogland53078 | 27-10-09 | 22:34

Wij brengen onze kinderen op zondag altijd naar Ikea. krijgen ze een eurootje mee voor Zweedse balletjes en vermaken ze zich prima in het ballenbad. Ik hoop niet dat ze ons deze vrijheid gaan afnemen.
Ik poep op de kerk.

obapa | 27-10-09 | 22:34

De bewering dat de BV Nederland in de beurs wordt geraakt is een fabel. Was het maar zo dat je met langere openingstijden geld kunt maken. Maar dat is natuurlijk baarlijke onzin. Je kunt je geld maar één keer uitgeven en doe je dat zondag niet, dan doe je dat een dag eerder of een dag later.

Grootwinkelbedrijven melden vaak hogere omzetten, men laat echter altijd overmeld dat hogere omzetten worden weggekaapt bij de kleine middenstanders die zich geen personeel kunnen veroorloven. Niet voor niks verdwijnen steeds meer kleine winkels uit de winkelcentra. Met dank aan die funshoppende tokkies die zich onmiddellijk stierlijk vervelen als ze één dag in de week niet meer kunnen winkelen.

Angelica | 27-10-09 | 22:32

FIFA10 voor XBox? Powned-pennen? Brownie-coekies van de AH? Een hoed? Een Koffie-vlek? Daar hebben jullie over nagedacht?

martinsch | 27-10-09 | 22:30

de oude nar (5) | 27-10-09 | 22:14

Geldt die dwang voor alle personeel? Of zou er ook daar dan een rooster/ploegendienst voor in het leven worden geroepen? Het personeel dat zich daar niet in kan vinden staat het vrij om naar een andere werkgever te zoeken, tenzij jij de mening bent toegedaan dat het personeel uitmaakt wat de werkgever doet of laat. Er bestaat immers ook nog zoiets als de Arbeidstijdenwet, dat lijkt mij voldoende voor werkgever én personeel. Zoniet kan (indien aanwezig) een OR uitkomst bieden. Gespecialiseerde bedrijven/winkels zullen dat probleem uberhaupt niet hebben. Hun clientele komt toch wel terug. Mijn slager bv. is op zondag niet open. Mocht mijn behoefte mij daartoe dwingen ga ik dan naar een andere zaak die dan wel open is, om vervolgens de dagen erna gewoon weer bij mijn eigen vertrouwde slager mijn inkopen te doen.
Zouden er werkelijk geen mensen (bv. studenten die iets willen bijverdienen) te vinden zijn voor de zondag?? Ik vind de argumentatie gewoon niet sterk. Nogmaals niemand (ondernemer noch consument) wordt gedwongen op zondag open te zijn of inkopen te doen. Het gaat mij om het recht daarin vrij te zijn. Niet meer, niet minder.

Wolveshead | 27-10-09 | 22:29

Ik ben voor de zondag rust.

Trompeter | 27-10-09 | 22:29

-weggejorist-

Bokko | 27-10-09 | 22:28

De uitersten van de "democratie" in nederland. Een godsdienstwaanzinnige minderheid dwingt de meerderheid hun religieuze regeltjes op. Ik wil potverdorie gewoon op m'n vrije dag boodschappen kunnen doen en kunnen winkelen. Daarmee stoor ik de godaanbidders geenzins die op zondag in de kerk willen zitten. Wat geeft ze het recht om gewone mensen hun vrijheid te verzieken?
Het mengen en door elkaar halen van politiek en religie is een zeer kwalijke en ook schadelijke zaak. Die gekken mogen van mij direct de gevangenis in wegens bewust veroorzaken van economische schade en leed (ontslagen in winkels.)

cabbit | 27-10-09 | 22:25

Als Turkije bij de EU komt, is het snel afgelopen met De Religieuze Zondag Waarop Iedereen Zijn Zonden Moet Overdenken.
Dat dan weer wel.

domheid regeert | 27-10-09 | 22:21

Wolveshead | 27-10-09 | 22:09
Wij deden/doen het vrijwillig, maar wanneer winkels op zondag open gaan is het personeel gedwongen om ook op zondag te gaan werken. Ontslag nemen omdat je dit niet wilt is zeker in deze tijd geen optie. Dus voor deze mensen is er wel een keus, maar eigenlijk dus ook weer niet. Grootwinkelbedrijven kunnen voor deze dagen appart personeel in dienst nemen. Maar daarnaast blijf ik bij mijn mening dat je je geld maar één keer kan uitgeven, dus zal er imo niet meer omzet gedraaid worden.

de oude nar (5) | 27-10-09 | 22:14

vander F | 27-10-09 | 22:10
Nu nog met een extraatje. Maar dat zal zeker stoppen indien de koopzondag eeuwig wordt. (maar volgens Charlie apkloot is dit niet zo.. en zal je altijd meer verdienen op de zondag.)

Bokko | 27-10-09 | 22:13

Het probleem van de anti-christ. Het doordraven naar de andere kant als christenen iets willen. Man man man en mensen mensen mensen laat toch eens zien wat je waard bent als niet gelovige. Met een beetje regelgeving voor abortus was het al hetzelfde.

Natuurlijk zijn er geen argumenten als niet-christen om winkels op Zondag open te willen en natuurlijk is meer sneller en later abortus altijd beter....

Inferi0r | 27-10-09 | 22:13

Ik werk regelmatig op zondag,
geen probleem mee,
allemaal gezeur van relidioten en luie flikkers.

vander F | 27-10-09 | 22:10

@de oude nar (5) | 27-10-09 | 22:03
Ah, dat kan ik beamen. Het was wellicht niet altijd even leuk maar inherent aan het beroep. Daar werd ook naar betaald. Jij had het over "gedwongen", dat zie ik dus niet...

Wolveshead | 27-10-09 | 22:09

Die Elias schuit doet ook weleens een impuls aankoopje.. Het zou beter zijn als hij 1 dag in de week wat minder eet.. Overigens moet de oude nar weten dat het verhaal niet op zijn persoontje sloeg..

Bokko | 27-10-09 | 22:08

Wolveshead | 27-10-09 | 21:59
ja inderdaad heb ik daar zelf mee ingestemd. Wil niet betekenen dat ik het altijd even fijn vond om in het weekend en op feestdagen te moeten werken.
Bokko | 27-10-09 | 22:00
Zeg vriend kennen wij elkaar? Je schijnt veel van mij te weten. Kan me niet herinneren je de laatste vijf jaar hier veel gezien te hebben.

de oude nar (5) | 27-10-09 | 22:03

JWT Gnoe | 27-10-09 | 21:37
Hij doet niet alleen impuls aankopen.... hij lult zelfs zo..

Bokko | 27-10-09 | 22:00

@de oude nar (5) | 27-10-09 | 21:56
Wat is dat voor sneu gedoe? Als je er zoveel problemen mee had om in de onregelmatige dienst te werken, had dan ander werk gezocht. Ik heb zelf ook jarenlang in onregelmatige diensten gewerkt en vond het geweldig. Heb je het arbeidscontract zelf ondertekend of niet?

Wolveshead | 27-10-09 | 21:59

JWT Gnoe | 27-10-09 | 21:37
Omdat je het niet met mij eens bent hoef je niet meteen te gaan schelden. En waaruit maak jij op dat mijn mening ingegeven wordt door mijn (volgens jou) christelijke instelling? Impuls aankopen betreffen bijna altijd kleine bedragen en als je iets vergeten bent op zaterdag te kopen heb je gewoon pech gehad. Denk eens aan al dat personeel dat gedwongen wordt om op zondag te gaan werken en dus geen tijd aan hun gezin kunnen besteden. Heb zelf meer dan 30 jaar in de onregelmatige dienst gezeten en weet hoe het voelt om steeds te moeten werken als een ieder vrij is.

de oude nar (5) | 27-10-09 | 21:56

Koopzondag is vooral goed voor de grotere jongens. Kleine ondernemers hebben eigenlijk geen keuze. Daarom alleen koopzondagen in echte toeristische centra en voor de rest zondag gewoon lekker rust. Christen of geen christen. Mogelijk wat meer kleinere avondwinkels, dan kan AH, Dirk en Jumbo ook weer gewoon om 19.00 dicht.

ad melkert | 27-10-09 | 21:52

Grappig. Ze kunnen de AOW-leeftijd verhogen en ze kunnen de winkels op zondag dicht gooien. Voor even. Het volgende kabinet zet een streep door deze idiote besluiten.

Lewinsky | 27-10-09 | 21:50

In Katwijk worden veel kamers verhuurd aan badgasten. Die gaan soms op zondag weg, en dus hebben ze een afreken-probleem. In Katwijk wordt namelijk het echte geloof beleden, vol met hel, verdoemenis, fuck de pope en ontzettend veel drugsmisbruik. Om dit probleem te omzeilen zette men een schaaltje in de gang bij de voordeur. Zaterdags kreeg de vertrekkende gast te horen dat hij des Zondags het geld daar gepast in moest doen. Na 0:00 was het weer maandag en werd het schaaltje geleegd. Het schijnt dat God deze constructie persoonlijk goeggekeurd heeft alhoewel het niet notarieel is vastgelegd.

jan-lul-de-behanger | 27-10-09 | 21:49

In veel Europese landen zijn er al winkels open op zondag. Erg handig op vakantie, want dan let je niet meer op welke dag het is.
Hoe moet je het de buitenlandse toeristen verkopen dat het hier op zondag zo uitgestorven is?

DeDatumEnTijd-> | 27-10-09 | 21:45

bah. dus als zij in de kerk zitten mag er door anderen niet gewinkeld of verkocht worden?

AIVD-medewerker | 27-10-09 | 21:44

@Peter_S | 27-10-09 | 21:35
Dat is altijd al een illusie geweest, kerkelijke instellingen zijn altijd al alle dagen van de week open. Geen probleem daar als het gaat om personeel etc. schijnbaar. Let wel, zelfs in gemeenten die niet als toeristisch te boek staan (of zelfs maar willen staan). Dat moet natuurlijk ongemoeid gelaten worden, des Heeren Handel mag immers geen strobreed in de weg gelegd worden.

Wolveshead | 27-10-09 | 21:41

Ik wil NU een Mongoolse vruchtbaarheidsdag ingevoerd hebben in mijn gemeente!
En snel een beetje.

vander F | 27-10-09 | 21:41

@Peter_S | 27-10-09 | 21:35
Scheiding van kerk en staat? Dat is een hoax, in het leven geroepen door het CDA. Kijk maar eens op de zijkant van een euro.

Lewinsky | 27-10-09 | 21:39

@de oude nar, gebruik je hersens eens. Nooit van impulsaankoop gehoord zeker, of misschien toch iets anders willen eten/klaarmaken op zondag. Of iets op zaterdag vergeten zijn en dan niet tot maandag hoeven te wachten. Gristelijke idioot die je bent.

JWT Gnoe | 27-10-09 | 21:37

ouf = of, nadulluk (twents voor natuurlijk)

marshmallow | 27-10-09 | 21:37

@ Peter_S | 27-10-09 | 21:35
Daar doen wij in Nederland niet aan. Als we daar wel aan deden zouden CDA, CU en SGP per direct verboden worden.

Korporaal Banaal | 27-10-09 | 21:37

D'r was toch iets met kerk en staat?

Peter_S | 27-10-09 | 21:35

Kunnen ze zaterdags niet sluiten voor de Joodse cultuur en vrijdags voor de Islamitische ? Deze culturen zijn toch minstens zo groot als het gereformeerde geloof.

koetmeurning | 27-10-09 | 21:35

Denk niet dat er minder omzet gedraaid wordt als de winkels op zondag dicht zijn. Je kan je geld maar één keer uitgeven en als we op zondag geen broek of bankstel kunnen kopen doen we het wel op een andere dag.

de oude nar (5) | 27-10-09 | 21:32

Aan GS: Ik vind dat de foto niet past bij het onderwerp. Way out ouf line.

marshmallow | 27-10-09 | 21:32

Waarom spreken ze allemaal Limburgs ?

koetmeurning | 27-10-09 | 21:29

Ssmeetss heeft een lelijk ssssssssssssslisssssssssssende ssssssssssssss.

Wolveshead | 27-10-09 | 21:27

De kledingskeuze van mevr. Smeets zegt wellicht iets over de "moderne gedachten" van de PvdA.

Oldschool N. | 27-10-09 | 21:23

Graus was goed bezig! Pluspuntje.

Itsmeagainokai | 27-10-09 | 21:22

@Merlot | 27-10-09 | 21:07
Nee, dat zijn volstrekt misleide Zupers!
Die zijn het ware geloof in Leen kwijt geraakt omdat zij geen contact meer hebben met het hiervoormaals. Als je niet meer weet waar je vandaan komt, hoe zal je dan ooit nog weten waar je heen gaat?
Ik weet het.
*kwam uit de kroeg en wou naar huis, maar ik kwam dat lamme bord tegen*

Bakschuif | 27-10-09 | 21:22

Gaan de flitspalen in die gemeentes dan ook uit op zondag?
StijlvolRechts | 27-10-09 | 20:55
-
Lol!

TheSmartAss | 27-10-09 | 21:21

Ik ga altijd alleen op zondagochtend naar de supermarkt, lekker rustig, want alle zeikerts en SP'ers blijven weg. Trouwens mensen die op maandag tm zaterdag hun boodschappen moeten doen hebben geen leven, alleen de winkels op zondag open is genoeg, je kan je geld toch maar 1x uitgeven.

WaarDeWindWaait | 27-10-09 | 21:20

"een Zondagse steek houdt geen week"

jan-lul-de-behanger | 27-10-09 | 21:17

grappig de brownies en de peuk op de krant, real live drama.
Als al die brave christelijken in de kerk zitten hebben ze toch hellemaal geen last van de mensen die aan het winkelen zijn, wat zeiken ze nou, op tiefen met die gasten die hun geloof opdringen aan anderen

Idontgiveafunk | 27-10-09 | 21:17

is dit hetzelfde luchtballontje dat enige tijd geleden was opgelaten, namelijk dat vrachtwagens niet meer op zondag mogelijk rijden??
Lutsers... Ze moeten kappen om het geloof aan de rest van NL op te dringen. Doen wij toch ook niet.

sapjes | 27-10-09 | 21:15

Ben niet altijd zo onder de indruk van Dion, dit doet ie toch wel goed vind ik!

Wolveshead | 27-10-09 | 21:14

Bakschuif | 27-10-09 | 21:10
Go go go!
(Japanse sekte? Len-Zoepphisme?)

Merlot | 27-10-09 | 21:14

MMmm, als Christenen de winkels willen sluiten op zondag, dan moeten ze dat vooral doen, maar wat heeft de rest van Nederland met deze idioterie te maken?

ApacheIndian | 27-10-09 | 21:13

lol @ Bakschuif | 27-10-09 | 21:10

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 21:12

Bakschuif | 27-10-09 | 20:44
Geweldig!
Schroefjes zoeken op zondag ROFLIKEA!

Merlot | 27-10-09 | 21:12

@Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 21:01
Er zijn mystici op Zuup die kruipende voort het voor elkaar krijgen om hun kop in hun kont te steken, waardoor ze beter in hun innerlijk kunnen kijken om de essentie van Leen te doorgronden, en zijn boodschap er door hun jodocus uit kunnen toeteren. Soortgelijke exercities zijn ook in de omgeving van Epe waar genomen. Daar heet het de preek.
@Merlot | 27-10-09 | 21:07 Leen zij geprezen!
*Proost!*

Bakschuif | 27-10-09 | 21:10

Hier in Rotterdam zal alles gewoon open bliijven, maar het is een sneu verhaal van de CDA en CU.

*Ziet Duchi (Wendy) in de kamer*

WimDorsman | 27-10-09 | 21:10

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:45
En God schiep het algemeen kiesrecht, en zie, daar was het algemeen kiesrecht

Merlot | 27-10-09 | 21:07

Als de winkels moeten sluiten op zondag... mogen ook de kerken sluiten.
Kerken open.. dus winkels open. Ieder zijn eigen keus.

new93 | 27-10-09 | 21:06

zoalshetis | 27-10-09 | 21:01
Dank voor de tip.
Maar ik ben meer van het neuqen zonder zoenen op zondag.
Als dat mag, uiteraard.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 21:04

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de winkels niet open gaan op zondag, maar weldegelijk meer banen worden gecreeerd. Er zullen toch extra ambtenaren moeten komen om deze circus te organiseren, HELDEN !!

Doerian | 27-10-09 | 21:03

oh ja teun, je mag ook een ons goede ham kopen. je weet wel, het soort dat op je tond smelt.

zoalshetis | 27-10-09 | 21:01

Bakschuif | 27-10-09 | 20:44
LOL, waar haal je het vandaan... oja, van Zuup natuurlijk.
:)

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 21:01

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:57
tip voor de daad: iets met bubbels. dat vrijt wel leuk.

zoalshetis | 27-10-09 | 21:01

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:49

Kooiboois zetten hun woorden kracht bij met een produkt van de heer Colt.
Een kooibooiverhaal kan dus alleen van de staat zijn. (en andere gangsters)

tederewillem | 27-10-09 | 20:59

zoalshetis | 27-10-09 | 20:45
Voor de daad boodschappen doen, dat is.
Verders het met je eens is.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:57

wat is er mis met duidelijkheid in deze ?
Kwantificeer "substantieel" eens ?
lekker subjectief allemaal weer.
Is het misschien een ID om die hele toerisme bepaling te schrappen en het aan de middenstanders en groot winkelketens zelf over te laten, met de gemeente als overkoepeld orgaan met inspraak.

Eager Beaver | 27-10-09 | 20:57

Hufters zijn het. Niets meer, niets minder.

poursuivant | 27-10-09 | 20:55

Gaan de flitspalen in die gemeentes dan ook uit op zondag?

StijlvolRechts | 27-10-09 | 20:55

Dus omdat je volgens een bepaald geloof niet op zondag mag winkelen, vinden ze meteen dat niemand dat mag? Volgens mij is dat tegen hun eigen regels of heb ik het mis?

iSpunk | 27-10-09 | 20:54

Bakschuif | 27-10-09 | 20:44
tsja jongen. hoe ouder het verhaal dat overleeft, hoe geloofwaardiger het wordt. voor sommige mensen.
.
maar daardoor ook 100 keer vervalst tot het een multi-interpretabel gedrocht is, zoals ze het nu lezen. elk boek is geschreven door mensen. niet door god, allah, mohamed, brahma, lou de palingboer of jezus.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:53

Merlot | 27-10-09 | 20:51

Je vergeet de woorden 'substantieel' en 'meerderheid', schat :).

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:53

Leuk rookgordijn om de echte harde noten toch maar NIET te kraken

Doerian | 27-10-09 | 20:52

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:41
Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen, dat er geen verband bestaat.
Bij vergelijking daarentegen, was een significante daling zichtbaar.
Een mogelijke verklaring voor dit verschijnsel, aldus professor Ceasar Rosenblumenthalovitch.

Merlot | 27-10-09 | 20:51

van Staaij lijkt niet heel blij met Blanksma, weer een scheurtje dat gelijmd moet worden. Als de lijm maar niet op zondag is verkregen.

Wolveshead | 27-10-09 | 20:50

Voor interpretatie vatbaar... dat kaartenhuisje

Doerian | 27-10-09 | 20:50

Mevrouw Blanksma (CDA) spreekt zojuist over 'kojbojverhalen'.
Kojbojverhalen? Wat zijn dat? Indianenverhalen en kampvuurverhalen zijn mij bekend, maar van kojbojverhalen had ik nog niet eerder gehoord.

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:49

ROFL @ geachte afgevaarde Blanksma (CDA):

'Wij heiligen de democratie'. Whahahahahahaha!
De omkering van alle waarden in één zin samengevat. Moehahahahahahaha!
ROFLLOLFTWBBQFCKCDA!

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:45

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:38
ik weet niet precies wat ik voor moet doen.

wat ik wel weet is dat christenen met hun fikken van de openingstijden van winkels af moeten blijven. daarmee blokkeren ze de wens van individuen om in godsdienstvrijheid te leven.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:45

Mooie pica bij dit topic! BTW: Kan dat bij Hamer ook ?
Sinds ik bekeerd ben, na mijn visioen bij het slordig verlaten van een kroeg op zaterdagavond/zondagochtend, heb ik door die vreselijke knal tegen dat verkeersbord het licht gezien. Wij komen allen van de planeet Zuup ! Echt waar, dat staat in het grote boek van Open Baringen, waar we elkaar veelvuldig uit voorlezen.
Ook daar is de hele zooi in 6 dagen in mekaar geschroefd door Leen. De zevende dag hebben ze nog gezocht naar ontbrekende boutjes en moertjes. Die waren er natuurlijk helemaal niet, want het was gewoon een foutje bij het inpakken geweest bij het grote intergalactische warenhuis. Dat is ook niet belangrijk.
Waar het om gaat is het rotsvaste geloof in Leen en het belijden van dat geloof door tenminste eenmaal op de 7e dag te zoeken naar schroefjes.
(Sommigen vinden 3 keer beter.)
Nog altijd zoeken ze heel fanatiek op de 7e dag van de week, collectief naar ontbrekende schroefjes die ze nooit vinden. Dat is het kenmerk geworden van de gelovers in Leen.
Uiteraard kun je niet wat anders doen als je op handen en voeten door het schroefjeshuis kruipt, waar we elkaar helpen zoeken. Wie daar niet is en wat anders doet, die verloochent Leen, en dat pikken we niet op Zuup! Daar krijg je last mee. Menige 'runshopper' heeft nog een kwartiertje staan knetteren aan de paal met takkenbossen, tot we de as met stoffer en blik konden opruimen.
Sinds de verbanning van Zuup, vele lichtjaren geleden, zijn de nakomelingen pluksgewijs op allerlei inferieure kudtplaneetjes terecht gekomen in de meest gore gaten die je maar kunt verzinnen. Eindeloos verminkt door isolement en inteelt zijn de zegeningen van Zuup voor velen teloor gegaan.
Sinds die ontzettende knal voor mijn zatte kop zie ik regelmatig dubbel, vaak op zaterdag avond. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn. Dat bewijst de aanwezigheid van een astraal lichaam wat door het geloof in Leen in contact komt met het hiervoormaals. De plaats waar we vandaan kwamen. (..nee, niet die kroeg..)
Door die ervaringen voel ik mij ook verbonden met de Gristenen, met name de echten in de polio-zone. Ooit kwamen zij ook van Zuup. Ik zie het, ik voel het. Ook zij kruipen moeizaam rond op zoek naar iets wat er niet is. Ook zij houden nog steeds zielsveel van luid knetterende en rokende andersdenkenden aan een paal. Ook zij zullen door hun gekruip nooit goed om zich heen kunnen kijken.
Leen zij gedankt voor dit galactisch verbond van kruipers. Proost !
(zij zeggen "amen", maar op Zuup roepen we dan "Proost"; het stemt mij dikwijls heel gelukkig als ik hoor hoe Leen ook hier vaak aanbeden wordt)
*nog even naar de avondwinkel gaat*

Bakschuif | 27-10-09 | 20:44

Ik ben voor de maandag's rust. Dan houdt dat Christen gedoe eens op. Maar omdat daar nu nog geen meerderheid voor is steun ik de zondag rust. Maar dan wel totaal, zonder die paarsche vakantie meuk regelsch.

Bokko | 27-10-09 | 20:43

Sigaret, koffie vlek. een hoed, een stel PowNed pennen en Fifa 10 voor de XboX.

Wat een leven.

Klaas Appelmelk | 27-10-09 | 20:43

15% wil wel op zondag volgens het onderzoek. 100/7=14,nogwat dus als die 15% op zondag gaat werken dan zijn we toch klaar?

WA | 27-10-09 | 20:42

Die muts van het CDA die zo overdreven schermt met 'onderzoeken'.
Als je echt geen argumenten meer hebt, gebruik je tegenwoordig geen standaard Godwinnetje meer, maar maak je omstandig gewag van 'feiten' uit zelfgemaakte 'onderzoeken'.
Deaud aan het onderzoeksfetisjisme!

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:41

Als god bestond dan had hij er wel voor gezorgd dat winkels 's zondags niet open konden.

Ouwe Treksok | 27-10-09 | 20:41

Lullig dan... werkloze "gelovige" krijgt topbaan aangeboden, maar je dient ook de zondag beschikbaar te zijn...

Dilemma's

Doerian | 27-10-09 | 20:40

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:35
Ik stel voor ze allen de eeuwige rust van het graf te schenken.
"Gaas deaud".

Merlot | 27-10-09 | 20:40

Merlot | 27-10-09 | 20:38
pak je TomTom en je bent er zo.
;

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:40

sjongejonge wat een zure kut zeg

sinfony | 27-10-09 | 20:39

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:36
Graag, graag.
Met mayo, mayo alsjeblieftblieft.
(Hoi Teunteun)

Merlot | 27-10-09 | 20:38

zoalshetis | 27-10-09 | 20:36
Doe maar voor.
*buiten honger krijgen en thuis eten doet denkt*
;

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:38

CDA: wij buigen niet naar links, wij buigen niet naar rechts, wij buigen alleen voor het gezond verstand.

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:38

@Krachtmeester | 27-10-09 | 20:35
Bijstandskoning is Boeddhist??

Wolveshead | 27-10-09 | 20:37

Bokko | 27-10-09 | 20:23
Groen-Links is tegen de koopzondag. Hier in 020 ergeren zich aan het feit dat de hele provincie in de rij staat voor de parkeergarage van de Bijenkorf.

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 20:37

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:29
De criminaliteit klotst er kniehoog - en het bedrog tiert er als zwammen in een klamme kelder.

Merlot | 27-10-09 | 20:37

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:34
Dat kan op zondag ook, tog ?
Of is dat ook al verboden.
.
.
nee hoor gozert,
als je na, of juist voor, je wilde actie maar even lekker boodschappen doet.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:36

fleurtje | 27-10-09 | 20:19
Balletje, balletje ?

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:36

- Gristenen willen zondagsrust;
- Joden willen zaterdagsrust;
- Moslims willen vrijdagsrust;
- Hindoes hebben nog de keuze tussen maandagsrust, dinsdagsrust, woensdagsrust en donderdagsrust;
- Boeddhisten willen permanent rust.

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:35

Je kunt het onmogelijk tegenhouden, verschuiving van kooppatroon naar de webwinkels is op volle gang, willen ze dan je internetconnection blokkeren op de zondag, sufferds !!!

Doerian | 27-10-09 | 20:34

Mulimans | 27-10-09 | 20:31
Het zijn geboren leugenaars anders zit je niet bij het CDA

fleurtje | 27-10-09 | 20:34

zoalshetis | 27-10-09 | 20:29
Dat kan op zondag ook, tog ?
Of is dat ook al verboden.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:34

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:29
ik nog nooit.
mijn vriendin, met haar vriendin met turkse vriend, wel.
ze kwam terug met een blouse die in een seconde in de fik vloog, een lampekap die maximaal 3 watt aankon en een gezichtsmasker die haar nog dagen een soort van aidsvlekken gaf.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:33

60CX | 27-10-09 | 20:30

Amsterdam natuurlijk daar wordt de naam GOD het meeste gebruikt.

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:32

Hu? Wat zegt die CDA-miep? Meerderheid van de bevolking is voor sluiting winkels op zondag?? Geloof ik niets van.

Mulimans | 27-10-09 | 20:31

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:25
A natuurlijk, anders had de bijbel niet bestaan. Amen.
En dan de ham(voor islamisten lamsbout)vraag:
Waar in Nederland zit de meeste bijbelkennis?

60CX | 27-10-09 | 20:30

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:26
dus ook niet ontwaken met je/een meissie om een uur of 2 zaterdagmiddag? dat is wel een gemis.

verder natuurlijk uitermate gezellig.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:29

zoalshetis | 27-10-09 | 20:25
Ben daar ooit eens geweest, wat erg was dat.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:29

CoJoNes | 27-10-09 | 20:19
ING gaat dohoodt. Ben zo blij dat mijn deposito daar eind september afliep. Alles naar de ABN en RABO overgeheveld.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:27

zoalshetis | 27-10-09 | 20:22
Schrap de zaterdag vrij en het fietsen.
Voila, mijn weekend.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:26

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:22
precies. dat is gewoon zakkenrollen waar je bij staat. de slechtste chinese kwaliteit ooit bij elkaar gebracht.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:25

60CX | 27-10-09 | 20:20

De eerste vraag dan , bestaat GOD

A: Ja
B: Nee
C: soms
D: weet niet

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:25

CoJoNes | 27-10-09 | 20:19
Vanochtend was ING ook al moeilijk bereikbaar via internet.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 20:24

@kingKnossos 20:02: Niet zo raar als je bedenkt dat jij wellicht een van de weinigen bent die in voltijd werkt in dit luie maar niet zo lekkere land. Rotterdam centrum op een doordeweekse dag is aardig druk.

Muxje | 27-10-09 | 20:23

Wat een meuk zeg. Groenlinks is voor de koopzondag. Hebben die schimmels wel eens van milieu gehoord? Dacht het wel, blijkbaar niet..

Bokko | 27-10-09 | 20:23

tederewillem | 27-10-09 | 20:19
u got me.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:23

fleurtje | 27-10-09 | 20:19
Waarom zou die dicht moeten? Dat is pure pret, toch.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:22

@Krachtmeester | 27-10-09 | 20:19

www.nos.nl/politiek24/

Werkt bij mij ook altijd.

Wolveshead | 27-10-09 | 20:22

op zondag kopen is geweldig.
- vrijdag kom je lam uit je werk als je een leuke baan hebt.
- zaterdag slaap je uit en heb je een fijne ochtend met je meissie. daarna moet je nog wat werken of ga je sporten. of ga je fok!ken en zuip je je helemaal lam.
- zondag slaap je uit en heb je verder geen reet te doen. dan doe je ff snel de boodschappen voor de drukke maandag en dinsdag die je voor je hebt. lekker op de fiets uitwaaien.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:22

En dan zo meteen, lieve kijkbuiskindertjes, op Ned.2 de grote bijbelquiz 2009. Allemaal kijken hoor!

60CX | 27-10-09 | 20:20

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 20:18
Jij hebt een talent om de clou te missen.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 20:20

@Willem4246 | 27-10-09 | 20:17
Niemand wordt verplicht op zondag open te zijn.
Ik ben het bijna helemaal met je eens, je had als laatste zin dan wel moeten toevoegen dat niemand op zondag verplicht mag worden gesloten te zijn.

Wolveshead | 27-10-09 | 20:20

zoalshetis | 27-10-09 | 20:15
Ik ook niet dat is het probleem ook niet.

Muxje | 27-10-09 | 20:16
Mee eens ! Andere dag VERPLICHT dicht, beetje hetzelfde als in Belgie. En dan ook op alle dagen 100% loon, dus geen gezeur met toeslagen. Kijk , nu wordt het andere koek, doe ik weer mee. Maar dan voor iedereen !

jankerd | 27-10-09 | 20:20

Pleur dan gelijk de zwarte markt dicht in Beverwijk op zondag,maar dat durven ze niet.De schijtlaarzen.

fleurtje | 27-10-09 | 20:19

ROFL.
Het afschaffen van een koopzondag gaat dit kabinet nog lang niet vr genoeg.http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ing_groep/5173809/__Geen_handel_in_aandeel_ING__.html?p=10,1

CoJoNes | 27-10-09 | 20:19

zoalshetis | 27-10-09 | 20:17

Ik kom nauwelijks buiten dus spijkerbroeken heb ik niet nodig.
Een onderbroek draag ik alleen omdat er anders van die sporen op mijn Wehkanp meubels komen.

tederewillem | 27-10-09 | 20:19

doskabouter | 27-10-09 | 20:15

Zoveel vragen ze toch niet want als de winkels dicht blijven kun je lekker uitslapen.

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:19

I said it before and I will say it again.
Christelike tegenstanders van werken op zondag zijn schriftgeleerden.
Voor degenen die dat woord niet kennen: 'Christelijke taliban.'

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 20:18

De Albert Heijn (die hier in Den Haag 7 dagen per week open is) beleeft op zondag altijd zijn drukste dag. Er wordt over de hele week meer verkocht. Meer omzet dus. Maar ieder zijn vrijheid: niemand moet verplicht worden om op zondag open te zijn.

Willem4246 | 27-10-09 | 20:17

tederewillem | 27-10-09 | 20:15
en hoe staat die snowwashed spijkerbroek van wehkamper?

zoalshetis | 27-10-09 | 20:17

tederewillem | 27-10-09 | 20:15

yep en die onderbroek betaal je dan gewoon over 3 jaar waarom moeilijk doen
als het duurder kan.

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:17

@jankerd 19:34: Wat is jouw handel precies? Ik ben wel benieuwd welke soort handel gedwongen door concurrentie per se 7 dagen per week open moet zijn om de omzet te halen? Een bakker zal op zondag misschien niet zo veel mislopen. Een computerhandel zet op zondag wellicht juist heel veel om, maar op maandag weer niet. Oftewel: ga op een andere dag dicht.

Muxje | 27-10-09 | 20:16

@grote regelneger | 27-10-09 | 20:10
Shit. Hoe weet jij dat? :)

BozeMan | 27-10-09 | 20:16

dan zul je je toch beter moeten gaan onderscheiden of een beter personeelsadvertentie moeten plaatsen ;)

succes. ik geloof niet in rustdagen.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:15

Gristenen willen altijd hun eigen normen aan een ander opdringen. Rot toch op, en hou je geloof buiten de politiek.

doskabouter | 27-10-09 | 20:15

Heb zo'n hekel aan winkels en 'sjoppen' dat ik het laat bezorgen bij mijn buurvrouw. ( die daarvoor een extraatje krijgt)

Een wehkamp/otto onderbroek zit best slecht maar liever dat dan een winkel in moeten. Walgelijk.

tederewillem | 27-10-09 | 20:15

DJ N*Droid | 27-10-09 | 20:13

Totdat er een islamitische koopzondag komt , ugh

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:14

-i

zoalshetis | 27-10-09 | 20:14

polonpo | 27-10-09 | 20:11

je begint aardig, maar dan verval je toch weer tot die ooit bedachte rustdag als wapen tegen de commercie. als je dan tegelijkertijd het internetshoppen noemt, kan ik je natuiurlijk niet meer serieus nemen.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:14

zoalshetis | 27-10-09 | 20:11
Ah , dat is dus jouw wereldje.... en nu een ander plaatsje. Je mag zelf kiezen, iets waar minder toeristen komen en niet gelijk een wereldstad is Amsterdam.

jankerd | 27-10-09 | 20:14

christelijke kut Tweede Kamer

DJ N*Droid | 27-10-09 | 20:13

Vrijheden zijn hier in 0031 alleen voorbehouden aan degenen die uitblinken in het ontnemen van vrijheden van anderen.

Geert, Nederland is helegaar geen 'Joods-Christelijk' land, integendeel:
Nederland is in de eerste plaats een onrechtvaardig Typhusland.

Wil de laatste vrijheidsminnende emigrant het licht uitdoen? Alvast bedankt.

Krachtmeester | 27-10-09 | 20:13

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:58 plus 1

grote regelneger | 27-10-09 | 20:12

kingKnossos | 27-10-09 | 20:02
Hear, hear, daar ben ik nu helemaal mee eens. Overigens heb je dat ook met de banken, nu electronisch, maar voorheen ook, de arrogantie ten top, van 9:30 tot 16:30 open ma - vr., ja en wat doet de gewone man dan, werken.

60CX | 27-10-09 | 20:12

jankerd | 27-10-09 | 20:03
alle 'speciale' winkels in mijn buurt (pijp, amsterdam) doen gewoon prima zaken en kunnen het zich meer dan veroorloven om zondag dicht te gaan. 13-in-een-dozijn winkeltjes verkopen waarschijnlijk de hele week al hetzelfde als albert heijn.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:11

Ondernemers denken alleen aan hun eigen portemonee (logisch). Maar een algemeen aanvaarde (mag van mij ook vrijdag of zaterdag zijn of welke dag we dan ook gemeenschappelijk afspreken) dag waarop 90% van de bevolking vrij heeft heeft zijn voordelen. Duidelijkheid en een pauze in de consumptiegelegenheid is zeker niet slecht voor ons allen., bovendien kan op internet altijd nog gekocht worden die dag.

Of houden jullie verjaardagen altijd midden in de week (als bijna iedereen de volgende dag moet werken).

polonpo | 27-10-09 | 20:11

Ik snap het niet. Ik respecteer een ieder die op zondag niet wil gaan winkelen. Waarom kan dat andersom ook niet?

Willem4246 | 27-10-09 | 20:11

BozeMan | 27-10-09 | 20:03
Het is precies door dit soort teksten dat winkeliers denken dat er iets te halen valt door op zondag open te zijn. En dat terwijl iedereen hier toch weet dat jij maagd ben.

grote regelneger | 27-10-09 | 20:10

zoalshetis | 27-10-09 | 20:04
Doen we nu ook, alleen wil dan wel tegen 100% loon kunnen betalen.
Waarom denk je dat de werkgever koning is , omdat er zogenaamd veel werklozen zijn ? De kneusjes moeten er het eerst uit (contracten) , dus ik mag vissen in een vijver vol met kneusjes ? Zal wel bij me passen :-)

60CX | 27-10-09 | 20:02
Ja , hoe weet je dat......

jankerd | 27-10-09 | 20:10

DIPSH0T | 27-10-09 | 20:08

idd de zondagswinkel is echt een gat in de markt.

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:10

ben voor het afschaffen van de koopzondagen, de enige die er beter van wordt zijn de bazen en niet jan met de pet die mag zijn vrije zondag inleveren voor een paar kut centen. Zodat de baas met zij snol naar de wintersport kan.

rick42 | 27-10-09 | 20:09

mensen moet juist blij zijn zo crejeer je banen ist niet ???? da gezanik

DIPSH0T | 27-10-09 | 20:08

jankerd | 27-10-09 | 19:57
je kunt toch ook een personeelsadvertentie bedenken waar je juist mensen zoekt die voor de vrijdag, zaterdag en zondag gaan?
.
in deze tijd is de werkgever koning. daarnaast zijn er mensen die juist door de week vrij willen zijn.

zoalshetis | 27-10-09 | 20:04

60CX | 27-10-09 | 19:57
Lees je eigen postjes eens terug, dan snap je het.
Btw. wat nou speciaal ? Dat probeer ik je dus uit te leggen, die zullen dus verdwijnen, omdat er altijd iemand anders is die wel open gaat.
En hele speciale (exclusieve) zaken , kunnen het wel maken om dicht te blijven, maar hoeveel heb je er daar nu van ?
Dus wat doen we dan met de normale winkels? Toch maar open ? Begint mijn gezeur weer van voor af aan,

jankerd | 27-10-09 | 20:03

6 zetels en dan nog voor elkaar krijgen dat ze naar je luisteren. je kunt veel van ze zeggen maar ze hebben het goed geregeld.

MAAR. Waar moet ik nu op zondag condooms halen als ik net een pakje van 12 opgemaakt hebt op zaterdagavond?

BozeMan | 27-10-09 | 20:03

Raar dat in mijn gemeente vooral de Blokker, Action, Hannes Textiles en dat soort mukzaken de deuren dichthouden en de kleine(re) ondernemers WEL open zijn.Dat haalt de hele stelling van de kleine ondernemer is de dupe en het is alleen goed voor de grote ketens helemaal onderuit.

opdondertje | 27-10-09 | 20:03

Ik begrijp er geen zak van: de winkels zijn open als ik op mijn werk zit. Wie heeft daar wat aan? Net als het postkantoor dat om 5 uur dicht gaat. Moet ik altijd op zaterdag heen. Dat slaat toch nergens op? Die winkels moeten juist 's avonds open zijn en op zondag, als ik (en andere mensen met een full time baan en dus geld) tijd hebben om wat te gaan kopen. Weg met het reliterreur, winkels zondag open!

kingKnossos | 27-10-09 | 20:02

jankerd | 27-10-09 | 19:57
Woon jij soms in Staphorst?

60CX | 27-10-09 | 20:02

Zondag is een rustdag en dan gaan die christenen God lastig vallen geen wonder
dat die man al ruim 2009 jaar op vakantie is.

Eurotokkie | 27-10-09 | 20:02

Ooooh dus dat doen jullie in de tussentijd! Beetje fifa spelen en brownies in de bakkes douwen.

WesleyRBK | 27-10-09 | 20:01

jankerd | 27-10-09 | 19:50
Zoals ik net al zei, ik vind dat winkeliers zelf mogen bepalen wanneer ze open zijn. Dus als je op zondag liever dicht wil blijven, blijf je dicht. Wil je open, ga je open.

RedBullGeeftVleugels | 27-10-09 | 20:01

@jankerd | 27-10-09 | 19:57
Dat heb ik jarenlang gedaan (12 uurs diensten). Beviel prima!

Wolveshead | 27-10-09 | 20:00

wat een stelletje kneuters zijn het ook. Was 2 weken geleden in de states. Gewoon om 1.00 's nachts eff naar de Wallmart voor een flesje witte wijn of op zondag in Newyork een 501 kopen. Ik zie het probleem niet. Je moet toch lekker zelf weten of je gaat werken, winkelen of naar de kerk gaat.

dasdaan | 27-10-09 | 20:00

Pure nonsens om winkels op zondag open te laten zijn alleen om verveeld publiek te bedienen die te bedonderd zijn om zelf een hobby buiten het winkelen te hebben. Of om hun kinderen bezig te houden met een spelletje of een gezonde wandeling.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:58

zoalshetis | 27-10-09 | 19:53

Met 45 ftp durf ik wel te zeggen dat ik kan delegeren.
Denk je dat mijn mensen zitten te wachten op zondagwerk ?
Op het sollicitatieforumlier wordt gevraagd naar eventuele bereidheid om op zondag te werken, heb er nog nooit 1 gehad die daar JA invulde.
Stel jezelf nu eens voor dat je om de 2 weken op zondag zou moeten werken, onacht het werk dat je doet. En.... bevalt het ?

jankerd | 27-10-09 | 19:57

Als je niet op zondag wilt winkelen of werken dan blijf je thuis of in de kerk.
Geef een ander zijn vrijheid!
Religie.
Zucht.

Vogelbeest | 27-10-09 | 19:57

waarom bepaalt een overheid überhaupt winkeltijden? hoezo kan je in groningen klokjerond drinken en je in amsterdam een paar vage tenten hebt die na 2 uur nog open MOGEN zijn?

zoalshetis | 27-10-09 | 19:57

jankerd | 27-10-09 | 19:39
Moet dat nou: sukkel? Hoezo sukkel? Als jij zo met je klanten omgaat begrijp ik wel dat je het niet redt. Ik zit echt niet op jouw handel te wachten, ook doordeweeks niet, dat weet ik zeker. Zorg gewoon dat je iets speciaals verkoopt, ga in een niche zitten, en je hebt helemaal geen concurrentie. Maar goed zo slim zal je wel niet zijn, dus wie is er nou een sukkel?

60CX | 27-10-09 | 19:57

@jankerd | 27-10-09 | 19:50
Ik ken inderdaad ook kleine ondernemers die met hun handen in het haar zitten.
Voor een gelijke omzet een dag extra personeel betalen tegen zondagtarieven.
Maar als je het niet doet, gaan ze naar de landelijke ketens die het wél doen.
En die 24.000 mensen die zonder werk komen te zitten?
Dat zijn dus mensen die alleen in het weekend werken en het vaak zelfs alleen maar voor een zakcentje doen.
Koopzondagen zorgen niet voor extra omzet, dus het is een mythe dat ze dan wel voor meer werkgelegenheid zouden zorgen.

vagehond | 27-10-09 | 19:56

jankerd | 27-10-09 | 19:50
even een korte tip: durven deligeren motiveert personeel.

je klinkt nu meer als iemand die een doorsnee zaak heeft en de kop niet boven water kan houden, omdat hij zijn kop niet boven het maaiveld durft uit te steken.

zoalshetis | 27-10-09 | 19:53

Hoe zit het met de kleine winkelier qua inkomstenderving t.o.v. een naburig gelegen, als toeristisch aangemerkt dorp, met veelal kleine winkeltjes?
Bij mij in de omgeving zijn die nl. standaard open op zondag.

Wolveshead | 27-10-09 | 19:53

Fuck de linkse rechtse kerk.
Plaats sexbommen in hun kerken en gooi ze door hun brievenbusgleuven.
Laat de grefopedo's een poepje ruiken. Leef en koop op zondag, eet op zondag, feest op zondag, maak liefde de godsganse dag, doe het desnoods in de publieke parken, sjokkeer die meuk en confronteer Maria met uw wilde fratsen. Aan alle gristenmenschen: Mensch durf te leven!!

ecologiste | 27-10-09 | 19:52

jankerd | 27-10-09 | 19:50
Op maandag ?

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 19:52

IsErNogBier | 27-10-09 | 19:49
Geen idee, misschien wel het meisje dat komende zondag jouw "IsErNogBier" vraag kan oplossen.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 19:51

RedBullGeeftVleugels | 27-10-09 | 19:45
Dan mogen wij (ondernemers) dus ook zelf weten wat wij het personeel gaan betalen ? Of wil je dit wel graag geregeld zien?

De huistuinenkeuken man of vrouw wil liever niet op zondag werken. Dus moeten we het doen met het jonge spul. Die ligt vaak nog dronken in hun nest te ronken op zondag ochtend. Maar goed , dan roepen we maar 24 uur economie..... prima ,, iemand die om 4 uur in de nacht een cd wilt kopen , gaat maar lekker naar bol.com. Winkels gewoon lekker dicht op zondag , zie ik mijn kids ook een keer. Wanneer moet ik anders het vlees snijden ?

jankerd | 27-10-09 | 19:50

waarom niet volledig vrije openingstijden voor elke uitbater? kan je zelf bepalen wanneer de meeste mensen bij je komen en kan je misschien korter werken dan je nu doet.

zoalshetis | 27-10-09 | 19:50

Alles lekker sluiten op zondag zou ik zeggen.
.
Op zondag open zijn betekent dat er meer personeel nodig is, meer energie nodig is (lichten, verwarming etc.), en U, de klant, dus meer zult moeten betalen voor de producten. En waarom? U heeft toch maar een bepaald bedrag beschikbaar voor aankopen. Of U nu wat meer op zaterdag koopt of vrouwlief op zaterdag én zondag kan shoppen, maar veel minder te besteden heeft vanwege de hogere prijzen.

XyberBorg | 27-10-09 | 19:50

Wie is dat blondje bij het debat?

IsErNogBier | 27-10-09 | 19:49

Voor mongolen mogen de winkels op zondag open maar waarom niet gewoon voor het Nederlandse volk?

dodehoekspiegel | 27-10-09 | 19:48

+t

zoalshetis | 27-10-09 | 19:48

Jahoor creëer maar weer nieuwe bureaucratie, alle gemeentes eerst bij het ministerie een aanvraag indienen voor koopzondagen, dan volgt er een volstrekt arbitrair oordeel. De ene plaats mag wel, de ander niet, scheve gezichten enz. Of gewoon overal koopzondag verbieden of gemeentes lekker zelf laten beslissen.

mayor_pickwick | 27-10-09 | 19:48

Maar dan ook de kerk dicht op zondag, gelijke monniken gelijke burka's.

hoocheecoochee | 27-10-09 | 19:43
bravo! je hebt net de intelligenste opmerking van dit nieuwsbericht geplaatst. en dat bedoel ik niet sarcastisch.

zoalshetis | 27-10-09 | 19:48

24.000 banen weg. Dat klinkt een beetje als "we gaan allemaal dood aan de varkensgriep" en "Als Nederland tegen europa stemt gaat het licht uit."

Hallo GS waar is jullie bullshit detector?
Beetje verblind misschien omdat het deze keer gristenen betreft? Ook deze mensen doen wel eens goede dingen vanwege de verkeerde redenen.

gruppenfuhrer | 27-10-09 | 19:48

jankerd | 27-10-09 | 19:42
ik begrijp je wel hoor. ik snap ook dat het in sommige gevallen oneerlijke concurrentie in de hand werkt. zo heb ik er niet zo vaak tegen aan gekeken. ik mag hopen dat de overheid dan iets gaat doen aan kleine dappere ondernemers, zoals minder belasting betalen (zie internationale multinationals)

zoalshetis | 27-10-09 | 19:46

Wat mij betreft mogen winkeliers zelf bepalen wanneer ze open zijn i.p.v. de overheid. Als een supermarkt op zondag graag open wil, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten?

RedBullGeeftVleugels | 27-10-09 | 19:45

koopzondag is goed voor het grootwinkelbedrijf en zwaar kudt voor kleine winkeliers. Per saldo zal er nauwelijks meer geld uitgegeven worden door die koopzondag, het enige wat je bereikt is een minder sterk clubleven (meer werk op zondag, dus minder tijd vor clubs) en minder kleine winkeliers.

BigFoot | 27-10-09 | 19:43

jankerd | 27-10-09 | 19:34
Ja, als kleine ondernemer redt je het gewoon niet. Je wordt in een wurggreep genomen door de grote ondernemingen. Maar wat ik hier gezien heb op zondag bij de grote winkelketens wordt het voornamelijk gebruikt door verveelde gezinnen met kleine kinderen, die kopen en passen heus niets met die dreinende koters. De echt geldverslindende jongeren (wonen nog thuis, of krijgen een toelage van "paps") liggen dan heerlijk de hele zondag in hun bedje bij te komen en gaan door de week al dat geld uitgeven.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:43

Maar dan ook de kerk dicht op zondag, gelijke monniken gelijke burka's.

hoocheecoochee | 27-10-09 | 19:43

@Grumble | 27-10-09 | 19:38
Ter omwenteling van de huidige realiteit zou dat misschien verfrissend werken ;-)

Wolveshead | 27-10-09 | 19:43

@Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:33
Ik denk het. Je rept over afschaffing van de koopzondag puur om het feit dat dan de AH dan bevolkt wordt door jengelend grut en gratis koffieslurpend tokkievolk, dan zeg ik, vermijd dat hellehol op de Zondag en ga, net als Rouvoet en zijn trawanten, bidden dat je brood vanzelf uit de hemel komt vallen.

Lets Kuttekrap | 27-10-09 | 19:43

zoalshetis | 27-10-09 | 19:37
over timemanagement gesproken. jij kan toch ook iemand inhuren op zondag en lekker op je luie reet meer verkopen dan in 6 dagen?

Das goed , kom jij bij me werken, maar let op wel tegen 100% loon. Ik kan mijn prijzen toch ook niet verogen omdat jij wilt komen werken op zondag.
Niet alleen de winkeltijden wet moet worden aangepast, maar dan ook de cao.
Lekker werken tot je 67e en dan lekker vaak on zondag.
En dan heb je gelijk, op mijn 55 lig ik lekker op mijn luie reet !

jankerd | 27-10-09 | 19:42

Kijk, de SP spreekt een waar woord. Het MKB trekt de koopzondag niet, misschien dat het jullie niets kan schelen. Maar ik zie graag m'n slager en bakker open blijven, en niet de eenheidsworst van AH 24/7.

Fleauxe | 27-10-09 | 19:41

@mail cheauvinist pic | 27-10-09 | 19:38
Nee, dat zal niet gaan. De handel van de Heer mag natuurlijk niet onder de zondagsrust lijden.

Wolveshead | 27-10-09 | 19:40

Wolveshead | 27-10-09 | 19:29
Het lijkt.
kleinwolfje | 27-10-09 | 19:31
Als ik dat wil, moet dat kunnen.

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 19:40

Mensen uit de randstad hebben nergens meer tijd voor en daarom moeten ze op Zondag gaan winkelen. Dat past nog net in hun drukke schema... Wat ben ik blij dat ik daar niet woon!

Keaning_Radboud | 27-10-09 | 19:39

60CX | 27-10-09 | 19:36
Blijf jij toch lekker dicht, niemand die het je verbiedt.

Dan ook straks niet zeiken dat je alleen maar groot winkelbedrijven in je binnenstad ziet en dat je vrouw weer zeurt dat al die leuke winkeltjes zijn verdwenen. Hoeveel tijd heb je nodig om boodschappen te doen sukkel ?

jankerd | 27-10-09 | 19:39

Het wordt goddomme tijd voor een kerkverbod op zondag.

mail cheauvinist pic | 27-10-09 | 19:38

Wolveshead | 27-10-09 | 19:27
Kerkgangers worden toch niet met een pistool op hun hoofd gedwongen te gaan winkelen op de dag des Heeren.

Wel een briljant plan.

Grumble | 27-10-09 | 19:38

Sluiten die zondag .
Ben zelf ondernemer (klein) , moet er niet aan denken om ook nog op zondag op te moeten! Personeel kan ik dan niet betalen, en de concu. kan wel open omdat hij groter is. Heeft niks met geloof te maken , maar als je in deze tijd nog geen tijf hebt om boodschappen te doen, kun je beter maar een cursus time management doen. De consument gaat echt niet meer kopen, alleen maar verspreid.

jankerd | 27-10-09 | 19:34
over timemanagement gesproken. jij kan toch ook iemand inhuren op zondag en lekker op je luie reet meer verkopen dan in 6 dagen?

zoalshetis | 27-10-09 | 19:37

Waar zegt de heeeere djezussss dat ik op zondag geen vers brood mag kopen/pak melk/blik kattevoer halen? Waar dan? Ook goed , dan niet, dan ga ik wel naar de concurrent ( supermercado Ali die zonder blikken of blozen allerlei 'contrabande ' verkoopt op de dag des heeeeeres ) Heb ooit in Dordrecht gewoond en daar houden die gristenhonden de hele boel nog STEEDS in een wurggreep : zondag? Pech. Bindend advies: ga niet wonen in gristenhondengemeentes, want uw levensgenot gaat eraan om de waandenkbeelden van die kloodtzackjes te bevredigen. Doe er niet aan mee. Fuck 'em.

bello | 27-10-09 | 19:37

Haal graag wat bij de supermarkten op zondag. Ook aardige extra werkgelegenheid voor bepaalde bevolkingsgroepen. Het enige echt valide tegenargument is de kleine ondernemer die al op 6 dagen in z'n winkel moet zijn, nu ook nog zich gedwongen voelt (naar z'n klanten toe of vanwege potentiele omzet wat langs de deur loopt), de 7e dag er ook moet zijn, waardoor ie nooit een vrije dag heeft.

Ik als consument vind het natuurlijk makkelijk als ik meer keuze heb wanneer ik inkopen doe.

je postbode | 27-10-09 | 19:36

jankerd | 27-10-09 | 19:34

Blijf jij toch lekker dicht, niemand die het je verbiedt.

60CX | 27-10-09 | 19:36

De handel in aflaten (kerk) mag zeker wel openblijven?

seven | 27-10-09 | 19:36

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:27
De rest van de week werken ze of zitten op school

seven | 27-10-09 | 19:35

Het is toch niet moeilijk lijkt me. Winkeliers die niet willen, worden niet verplicht open te gaan op zondag. Zij die dat wel willen doen dat wel. Ze kunnen tenslotte ook een andere dag van de week gesloten blijven als zij dat wensen.

Wolveshead | 27-10-09 | 19:35

Het heeft G@DVERDOMME NIK$ met het GELOOF te maken. Kap nou met dat gelul daarover. En Ja ik betuttel ja, jullie mogen niet werken op zondag. Voor jullie eigen best wil. Waarom oh waarom is de zaterdag avond altijd zo speciaal met het uitgaan..?

Bokko | 27-10-09 | 19:34

Ik ben tegen een verbod op de koopzondag. Gewoon, omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik boodschappen kan doen of niet. Men kan hier nog een voorbeeld nemen aan de VS 24/7 open die handel. Maar goed, ik kan er ook mee leven als het er wel komt. Flex.

60CX | 27-10-09 | 19:34

Sluiten die zondag .
Ben zelf ondernemer (klein) , moet er niet aan denken om ook nog op zondag op te moeten! Personeel kan ik dan niet betalen, en de concu. kan wel open omdat hij groter is. Heeft niks met geloof te maken , maar als je in deze tijd nog geen tijf hebt om boodschappen te doen, kun je beter maar een cursus time management doen. De consument gaat echt niet meer kopen, alleen maar verspreid.

jankerd | 27-10-09 | 19:34

Lets Kuttekrap | 27-10-09 | 19:30
Ik schijn ergens de essentie van mijn bericht niet goed te hebben laten doorkomen.

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:33

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:27
Inderdaad, op zondagochtend enkel de bakkers open, de rest van de dag alle winkels op slot. Misschien dat de Ikea open mag blijven, aangezien dat zo afgelegen ligt en ik daar toch nooit kom.

Mijnheer Pastoor | 27-10-09 | 19:32

@Cunnilingus | 27-10-09 | 19:29: Je gaat het niet geloven, maar dat doe ik al niet.

Fleauxe | 27-10-09 | 19:31

Mooi argument van de SP vrouw, tegen vrije keuze vd gemeentes en dat je dan naar de buurgemeente gaat en er dus een verlies is voor die gemeentes die dicht zijn, dus vindt ze alles moet dicht. Echter dit effect werkt ook bij de landsgrenzen, en mensen gaan dan gewoon over de grens boodschappen doen, ten koste van de landelijke economie.

seven | 27-10-09 | 19:31

-weggejorist-

kleinwolfje | 27-10-09 | 19:31

@zoalshetis | 27-10-09 | 19:29
Hear hear!

Cunnilingus | 27-10-09 | 19:31

@Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:27
Je hoeft je niet meteen verplicht te voelen om je op zondag naar de AH te reppen alleen om het feit dat die dan open is. Boodschappen doen is een keuze.

Lets Kuttekrap | 27-10-09 | 19:30

24.000?! volledig ge-oh. De parttimers die tegen minimum (jeugd)loon te werk worden gezet mog.. moeten nu ook op zondag op komen draven. "Geen zin? dan rot je maar op." Niet echt de sterke groep arbeiders van NL BV wordt zo van hun vrije tijd beroofd. Als de werkende mensch kon kiezen, zoals een kleine zelfstandige dat zou kunnen, dan was er overwegend niets open op zondag. Maar juist deze ondernemers wordt het verplicht. De beslissers binnen ahold etc steken zelf echt geen poot uit op zondag.
Mensen die in de andere 6 dagen van de week de boodschappen niet binnen kunnen halen zijn natuurlijk heel sneu, daar is vast een subsidie potje voor. niet huilen dus.

gruppenfuhrer | 27-10-09 | 19:30

SP moet ook zwaar over de knie. Hoor die Gerkens echt zeggen: Het behoud van de zondagsrust is ons best 500 banen waard, tjesus.

opdondertje | 27-10-09 | 19:29

Ik ben voor het verbod op de koopzondag. Gewoon, omdat het niet altijd feest kan zijn.
@Fleauxe | 27-10-09 | 19:17

Wel consequent blijven dan, ik wil je vanaf nu nooit meer op zondag in club cockring zien!

Cunnilingus | 27-10-09 | 19:29

2 zielen 1 gedachte, Teun?

Wolveshead | 27-10-09 | 19:29

Uitgekauwd kudttopic, waar (hoe kan het ook anders) de beleidsmakers maar niet over kunnen beslissen. Gewoon vrijlaten en schijt aan Got hebben.
Zo, en nu koffie en naar dat hok staren; Kusjes!

*biep*

Biep | 27-10-09 | 19:29

Elke keer als ik naar Nederland kom zorg ik altijd dat er geen zondag bij zit of een andere feestdag.
Wat is Nederland een deprimerend land op zulke dagen.
En dan gezellig met zo'n uitgestreken smoelwerk de kerk in of naar de meubel boulevard.
Heel erg blij dat ik er niet meer woon.

importschot | 27-10-09 | 19:22
ik ben blij dat jouw soort negatieve mensen weg is uit nederland, dan blijven de gezellige mensen bij koninginnedag, uitmarkt, nieuwjaar of gewoon in het weekend in de kroeg over. ga jij maar lekker lamballen in het land waar je nu bent. je hoeft wat mij betreft nooit meer voet in ons land te zetten.

zoalshetis | 27-10-09 | 19:29

Graag geen godsdienstige restricties meer op openingstijden. Dit grrrrristenkabinet zet ons weer 15 jaar terug in de tijd (weet u nog? Paars maakte dit mogelijk).

glebber | 27-10-09 | 19:28

kleinwolfje | 27-10-09 | 19:25
Je hoeft niet te gaan op zondag.
Of staat er iemand met een pistool op jouw hoofd te vertellen dat je moet ?

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 19:28

Laat die winkeliers toch lekker zelf beslissen of ze wel of niet open zijn op zondag.
Kerkgangers worden toch niet met een pistool op hun hoofd gedwongen te gaan winkelen op de dag des Heeren.

Wolveshead | 27-10-09 | 19:27

Ik ben ook voor afschaffing van de koopzondag. Iemand hier al eens naar de AH geweest op zondag? Het lijkt gvd wel een uitje, hele gezinnen met kleine koters lopen daar rond, kopen niets, plunderen de gratis koffie. Is geen doorkomen aan.

Vervelen mensen met kinderen zich zo erg dat ze massaal, als sprinkhanen, naar de winkels moeten op zondag?

Elisabeth2 | 27-10-09 | 19:27

Kan iemand even met de vlakke hand op tafel slaan?!

Nee dus! | 27-10-09 | 19:27

Alles om het gristelijke inteeltvolk z'n zin te geven.

dodehoekspiegel | 27-10-09 | 19:27

-weggejorist-

kleinwolfje | 27-10-09 | 19:25

Ze vindt 500 banen(het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk 20x zo hoog) minder belangrijk dan "rust" en hier komt het "ZOALS HET BEDOELD IS" (roflolol God).

SeriousBusiness | 27-10-09 | 19:24

Volkomen ridicuul dat een bepaalde vorm van religie door de strot van de Nederlander wordt gedrukt m.b.t. dit soort landelijke besluiten.

Oldschool N. | 27-10-09 | 19:23

Fleauxe | 27-10-09 | 19:17
*lafhartig mee oneens is*

Teun van het Tuinpad | 27-10-09 | 19:22

omdat het kan!

Peppah | 27-10-09 | 19:22

Alles open, lang leve de chao$$

Bokko | 27-10-09 | 19:22

Elke keer als ik naar Nederland kom zorg ik altijd dat er geen zondag bij zit of een andere feestdag.
Wat is Nederland een deprimerend land op zulke dagen.
En dan gezellig met zo'n uitgestreken smoelwerk de kerk in of naar de meubel boulevard.
Heel erg blij dat ik er niet meer woon.

importschot | 27-10-09 | 19:22

Ik word een beetje moe van die kutgristenen.

breiz | 27-10-09 | 19:22

Die doctrines beginnen me onderhand de keel uit te hangen.

DonQ. | 27-10-09 | 19:21

IJmert..., wat een kudtnaam. Zo wil je je broedsel toch niet noemen?

Den Ouwe Rukkert | 27-10-09 | 19:20

zoals al eerder opgemerkt. bizar besluit in deze tijden. is dit niet het typische voorbeeld van religie gemengd met politiek?

zoalshetis | 27-10-09 | 19:18

@ SeriousBusiness | 27-10-09 | 19:15 :

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Het past prima in het rijtje maatregelen die dit kabinet tot nu toe heeft genomen om Nederland te slopen. Ze liggen op schema, zullen we dan maar zeggen.

koyt | 27-10-09 | 19:18

Ik ben voor het verbod op de koopzondag. Gewoon, omdat het niet altijd feest kan zijn. *lafhartig out*

Fleauxe | 27-10-09 | 19:17

Belachelijk als dit voorstel erdoor komt, bah.

SeriousBusiness | 27-10-09 | 19:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken