Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opeens heb je het!

En wat doet jouw vader? Die is pliesie volontairWat toch te doen op de vrije zondag? Met je zoon naar het voetbalveld. Zelf even een rondje rennen in het bos. Naar de hoeren. Met de honden naar het strand. De Astra door de wasstraat gooien. Met moeder de vrouw boodschappen doen in het plaatselijke winkelcentrum. Stomende ochtendseks met geliefde en de rest van de dag in bed blijven stinken. Met een tankstationboeketje naar Opa & Oma. Naar de bouwmarkt omdat de badkamer afgetegeld moet worden. Met een hengel en een liter jenever onder een grote groene paraplu bij het kanaal gaan zitten en dat dan vissen noemen. De tuin in om alvast wat bollen te poten. Zaterdagskranten helemaal lezen. Naar de markt voor verse vis omdat je beste vrienden 's avonds komen eten. De motorfiets op z'n flikker geven op een Duitsche Autobahn... Opeens heb je het. Je wordt Politie Vrijwilliger.

Reaguursels

Inloggen

Het was overigens zaterdag zo las ik, dus i.p.v. de verplichte gang naar het winkelcentrum, werd een uniform aangetrokken en macht uitgeoefend.

Dat zouden veel meer mensen moeten doen; je houdt dan de paden in de diverse supers lekker overzichtelijk, louter beschaafde en ongefrustreerde types bij de kassa; deze mensen staan erop dat jij vóór gaat omdat je toch minder spullen moet afrekenen ook al is dat onmogelijk te zeggen van een volle kar, maar deze handreiking weigeren is ook weer niet aardig.

Zo kan het gebeuren dat bij het legen van de kar op de kassa band een mede-klant het opvalt dat je de Sancerre van 2003 en niet die veel betere van 2002 hebt gekozen en ruilt zonder morren zijn selectie met die van jou en gaat zelf terug om naar het schap om ze te ruilen en sluit vervolgens lachend achter in de rij aan.

Eenmaal alles geleegd in je auto bespaart iemand je de moeite om de kar terug te brengen en overhandigd jou een 10 euro biljet om het muntje van 50 cent te compenseren, je sputtert tegen, maar hij is al verder gerateld.

Zo, dus meer mensen aan de kant op zaterdag, wordt het toch nog gezellig in 0031!

G. Temmes | 09-10-06 | 12:07

Ga allemaal eens dood!!!

gigigi | 09-10-06 | 10:29

Kan die Repperdeklepklepklep niet gewoon zijn bek houwe. Dat slappe geouwehoer elke keer...

kruT | 09-10-06 | 08:58

Smerige NSB'ers. Zo zijn Nederlanders dan ook weer hè. Eigen volk verraden, hoe triest....

kruT | 09-10-06 | 08:31

als je te stom bent om bij Mc Donalds te werken kan je altijd nog bij de pliesie werken

de schopper | 09-10-06 | 07:05

dat kan ook alleen in west en midden brabant..

peterpaul | 09-10-06 | 05:42

Cool, lekker boetes uitdelen aan lulletjes in golfjes en crx'jes..
Waar kan ik me aanmelden?

Akabei | 09-10-06 | 00:50

@Captain Diehard 08-10-06 @ 18:21

Wat betreft die volautomatische boetefabriek ben ik het ook helemaal met je eens. Dat zo'n Koos Spee nu zelf begint te zeggen dat je gerust harder mag rijden dan de max laat m.i. zien dat de overmatige controles een averechts effect beginnen te krijgen. Logisch ook, mensen zijn intussen murw gemept met overal flitskastjes en durven geen kilometer meer te hard. Vanzelf gaat de boel dan steeds langzamer rijden. Als iemand met vele kilometers weet ik hoe tergend en vermoeiend verkeersdeelname kan zijn als je continu op die kutteller moet letten i.p.v. op gepaste wijze en gezond verstand met het verkeer mee te rijden, zeker als het wat drukker is. Meneer Spee kan beter in Den Haag aandringen op verhoging van de max naar gevoelsmatig correcte snelheden danwel aan te dringen dat tot 10/15km boven de max niet per definitie bekeurd wordt. Tenzij die max strikt moet worden afgedwongen wegens dringende omstandigheden. Het zou al heel wat schelen, kan Nederland weer iets relaxter rijden. Qua boetes zou het echter ca. 70% van de inkomsten schelen en dat zal niet de bedoeling wezen. Het is toch een mooi bedrag wat er jaarlijks wordt binnengeharkt.

Dat je continu je papieren moet laten zien of op een andere manier lastig wordt gevallen is me nog niet overkomen. Twee keren dat ik in de auto aanwezig was bij iemand die z'n papieren wel moest tonen was het geen probleem dat ie helemaal niets bij zich had. Maar dat is mijn ervaring hier in Noord Brabant, geen idee hoe het elders is. Als je hier wordt gesnapt met een slok op of wapens in je kofferbak dan heb je wel een probleem. M.i. terecht. Ik heb ook geen probleem dat er af en toe op zoiets wordt gecontroleerd.

Enfin, prioriteiten worden bepaald door Den Haag en de lagere overheden. Wat mij betreft wordt er meer aandacht besteed aan irritante randgroepdebielen en draaideurcriminelen. Wouter Bos wil liever geen zero tolerance beleid, zei ie gisteren. Vreemd genoeg schijnt Den Haag geen enkel probleem te hebben met een zero tolerance beleid op de openbare weg m.b.t. snelheden. Het kan niet gek genoeg, liefst overal trajectcontroles. Ja, ook ik heb wat dat betreft een ander idee bij 'meer blauw op straat'.

Repperdeklepklepklep | 09-10-06 | 00:28

ja echt, dat meer blauw geeft me een heerlijk fijn en veilig gevoel. Geen terrorist die ons wat zal kunnen maken! Hulde!

eekeek | 09-10-06 | 00:16

Vrijwillige Politie: club voor kneuzen, kantoorfrustraten en hangzakken, die op hun werk door de baas onder het bureau worden geschoffeld, en de daaruit voortvloeiende frustraties afreageren door een potje belanmgrijk te gaan lopen doen in een nepuniform van de VP, zodat ze zichzelf nog enige status kunnen aanmeten. Nou ja, status... Wat een zielige vertoning.

Reykjavik | 08-10-06 | 23:41

-weggejorist-

Remmstein | 08-10-06 | 22:29

En... als beloning zeker allemaal een extragratis bruin overhemd?

ZwartGat | 08-10-06 | 19:49

liever n zus als hoer, dan n agent als broer...

Ali Bi | 08-10-06 | 19:21

Meer blauw op straat, prima, maar dan wel uit de kroeg vandaan!

bubka | 08-10-06 | 18:49

Repperdeklepklepklep 08-10-06 @ 18:05
Allemaal goed en wel kleppie, maar dat betekend dat mijn snelheid 380x per dag gecontrolleerd hoeft te worden of dat ik 2x per dag mijn autopapieren moet laten zien. Dat was zelfs onder de bezetting "not done" en "nicht im frage".
Meer blauw is prima, maar ze moeten die agenten dan ook eens leren om van het makkelijke werk af te blijven en echt achter criminaliteit aan te gaan. Dus niet wanneer er na een periode van koffie zuipen en hamburgers vreten nog effies bonnetjes gescoord moeten worden, de eerste de beste "lichte" verkeersovertreding staande houden. Als automobilist lampie kapot of door rood heen rijden is boete, is heel lullig als je om je heen fietsers zonder licht door rood ziet rijden. Of in A'dam 10x per dag hashies, cocaine, crack of heroine toegesist krijgt.
Nee, prima werk dat meer blauw op straat alleen op de verkeerde plaatsen met verkeerde prioriteiten. En al dat proletengelul dat ze gelijk hebben snap ik wel, maar dan hoef ik het er nietmee eens te zijn. Vind gewoon dat de meeste van die gasten alleen maar makkelijke targets pakken. De brave burgert.

Captain Diehard | 08-10-06 | 18:21

We hebben wetjes en regeltjes. Een paar jaar geleden werd er luidkeels geroepen dat het gedaan moest zijn met het gedogen. Er moest ook meer blauw op straat. Tja, dan krijg je extra controles en lik op stuk. Is dat raar? Je krijgt geen boetes voor iets dat mag, alhoewel 'belastingen' wel zo kunnen aanvoelen natuurlijk. Wat mij betreft prima dat er in ieder geval een paar zatlappen van de weg zijn gehaald.

De pliesie bepaalt niet wat de wet is en wat niet, daarvoor moet je bij de gemeente of in Den Haag zijn. Mijn ervaring is dat overmatig beboeten -los van volautomatische snelheidscontroles- reuze meevalt, maar dat zou aan de regio hier (midden Brabant) kunnen liggen. Weet ik niet. De mensen die ik ben tegengekomen hier zijn heel geschikt en maken wel tijd vrij voor je. Ze hebben ook tijd voor een praatje. Zonder dat er snorren worden gedrukt of belerend wordt gedaan. Men waarschuwt je even vriendelijk aan de deur als de autolichten bijv. nog branden, met excuses voor het late aanbellen. Ooit werd me persoonlijk een bankbiljetje thuisbezorgd dat ik maanden eerder had ingeleverd omdat het aanvankelijk vals leek te zijn. Als er iets gebeurt zijn ze er ook vrij snel bij, tenzij het geen accute prioriteit heeft. Maar goed, misschien hebben we hier gewoon geluk. Irritanter zijn BOA's in dienst van de gemeenten die bijv. jagen op oude mensen die boterhamzakjes in een afvalemmer gooien. Helaas zijn het ook enkel wetshandhavers. Ontkom je niet aan.

Repperdeklepklepklep | 08-10-06 | 18:05

Dan heb je echt wel geen ruk te doen de hele dag als je politievrijwilliger wordt. En er dan ook nog lol in hebben. Er zijn echt mensen op deze wereld die absoluut 0 sociaal leven hebben, zielig eigenlijk. Kunnen we die mensen niet helpen?

amsmad | 08-10-06 | 17:52

Wat verwacht je ook van een maatschappij die ter ontspanning s'avonds zich vergenoegd in programma's als blik op de weg, mee met de politie en meer van dat soort onzin, nu heeft elke zender zo'n programma ; en het scoort!
Misschien is het beste geneesmiddel voor dit soort bruinhempjes om ze met naam en toenaam in de plaatselijke courant te vermelden, je maakt je toch niet populair bij je buurtjes met zo'n hobby, zou ik zeggen...

bubka | 08-10-06 | 17:39

Ik ben ook gecontroleerd. Stonden opvallen veel peaulen op het parkeerterreintje waar hun roestbakken totaal werden gestript.

Repo Man | 08-10-06 | 17:31

Vandaag ook motorfiets op zn flikker gegeven.... maximaal. we hebben geschoqueerde Belgen op ons geweten, ring Antwerpen was ons domein vandaag..... en ja beste Audi-rijders, dat strookje tussen vangrail en uw dikke koets is voor motoren.... sorry voor de overlast. kussie

Srad | 08-10-06 | 17:26

"controlerend opsporingsambtenaar" Haha. Klinkt lekker eufemistisch, zo werden de nsb'ers die joden verlinkten in wo2 ook genoemd of krijg ik daar een boete voor?

Dikr | 08-10-06 | 17:12

Koekje-dr-bij?
Dat stoeprandengevoel deel ik volkomen met je, het is dan ook maar om er de draak mee te steken. Ik vond een naam als "$(L)Breezahsletje1999(L)$.. dit is die shit 4 y'all" dan weer net de plank mis slaan...

loverboy | 08-10-06 | 16:37

Als ik 't geld van die bonnen zelf mag houden...!

Randall Flagg | 08-10-06 | 16:24

ambtenaartje 08-10-06 @ 15:41

Wouter begint als Fortuyn te klinken. 40% van de Marokkaanse jongeren deelt onze kernwaarden niet, 10% is ronduit racistisch, vaders hebben losse handjes, ouders blijven vooral thuishangen en weten niet eens waar de school van hun kroost staat, toe maar...

Laat het Melkert en van Dam maar niet horen. Enne Wouter, met een zero tolerance beleid is niets mis.

Repperdeklepklepklep | 08-10-06 | 16:22

@Repperdeklepklepklep 08-10-06 @ 15:17

Wouter wordt wakker. Nou, dat is er in elk geval één. Nu Balkie nog.

ambtenaartje | 08-10-06 | 15:41

Vrijwillige pliesie is voor mensen voor wie het vmbo-examen te moeilijk was.

Shareholder | 08-10-06 | 15:40

Tjah afgekeurd voor de BSW thuis geen flikker in te brengen dan heb je het je word vrijwillige wout en je gaat met al je vriendjes precies bij de uitgangen van de sportkantines staan op Zaterdag middag,.. heb je in iedergeval het gevoel voor 1x in je leven wat te vertellen tehebben!.. Ik zag ze staan die halve zolen dat de politie die debielen als boegbeeld wil vind ik knap de jostiband zou ze niet eens aannemen!

Missbehave | 08-10-06 | 15:33

en toch is mensen op zondag etteren toch verschrikkelijk cool !!! dan zit je toch met een big smile op de bank 's avonds ..

Draaitafel Demagoog | 08-10-06 | 15:25

loverboy 08-10-06 @ 15:21
Ik vind je naam een beetje ongepast, kun je daar iets aan veranderen? Krijg nu zo`n zin om antillianen met hun voortanden op de stoeprand te leggen en... nou ja, you get the picture. Neem een gezellige naam als Crazyfool ofzeau.

Koekje-dr-bij? | 08-10-06 | 15:23

Deze vrijwilligers zijn te herkennen aan de BRUINE HEMDEN!!!

Opeens heb je het.... je wordt NSB'er

loverboy | 08-10-06 | 15:21

Ik zie het probleem met dat bonnenschrijven niet zeau.
Nu bijna 5 jaar mn rijbewijs en geen enkele prent gekregen. Heel makkelijk hoor, gewoon niet zuipen voor het rijden; je gordel om, rijbewijs in je kontzak en alleen te hard rijden als je zeker weet dat het veilig is en je niet geflitst wordt. Feit dat ze soms een beetje vervelend doen kun je wijten aan de bierzuipende-bmwrijdende-bumberklevende-gordelvergetende-roodrijdende-aso`s op de weg, en niet anders.

Koekje-dr-bij? | 08-10-06 | 15:19

Leuk stukje proza Pritt, ondanks de kater toch een glimlach op de bek.

Blfrt | 08-10-06 | 15:18

Wouter Bos is zich rotgeschrokken.
''zij kunnen zeer agressief zijn. Een wijkagent voelde zich zo onveilig dat hij is gestopt."

www.ad.nl/utrecht/article687203.ece

Repperdeklepklepklep | 08-10-06 | 15:17

Kan ik me ook aanmelden?:D
Beetje drinkende bonnetjes uitschrijven :D

*MoiAapJ* | 08-10-06 | 15:16

Uitlaatkleppen zijn er voor iedereen. Of het nu Geenstijl is, of Oranje, of dus een dagje uit als NSB-er. Zelf lijkt het me leuk om bij de vrijwillige rechters mee te draaien. Want die mensen zijn heel zuiver. En ik houd wel van zuiveren.

Shareholder | 08-10-06 | 15:12

@brutus68 08-10-06 @ 14:37
"Al die klootzakjes die menen te moeten rijden als gekken moge wat mij betreft bikkelhard aangepakt worden."
Daarmee ben ik het eens, al zijn het ook vaak gróte klootzakken. Maar die hebben vaak wél hun papieren bij zich en ontspringen de dans van de misplaatste verkeerscontroles. Deze mensen kunnen alleen door de overige weggebruikers worden aangepakt. Bij de stoplichten sleur je zo iemand aan z'n stropdas de auto uit en haal je de sleutels uit het contact en neemt ze in beslag.
Sommige mensen rijden zo asociaal dat het bij diverse incidenten grenst aan poging tot doodslag. Daar mag je als burger toch wel tegen optreden?

ambtenaartje | 08-10-06 | 15:03

Mag je ook op iemand schieten dan? Dan is het wel leuk

LordBathory | 08-10-06 | 14:51

ik vind het een slechte zaak dat vrijwilligers bij de politie kunnen. Daar moeten mensen met een echte opleiding tegen protesteren

sandersch | 08-10-06 | 14:51

Daar is maar 1 oplossing voor: Gegen die Walle!

Barry de Breker | 08-10-06 | 14:50

Opvallend is wel dat velen die de vrijwillige politie NSB'ers of andere scheldnamen geven zich vooral als pro-links stemmers hebben laten kennen in eerdere posts.

Zoals ik al eerder heb aangegeven ontbreken de pro-linkserts nagenoeg volledig in de vrijwilligerskaartenbakken bij charitatieve instellingen.

Een gratis meedrink bardienst bij een amateurvoetbalclub is het hoogste burgerdoel waar zij zich vrijwillig voor willen inzetten.

Pro-links is gewoon een omschrijving voor: als anderen nu zonodig sociaal willen doen, dan doen ze maar, maar val mij daar absoluut niet mee lastig.

De opleiding van de pro-linksert is daarbij van geen enkele betekenis eerder hoe 'intellectueler" hij/zij zich vindt, hoe a-socialer hij/zij zich doorgaans gedraagd.

Hans Anders | 08-10-06 | 14:44

een boete voor het niet bij je hebben van het kentekenbewijs, is toch wel ongeveer het ultieme mierenneuken.

blaffer | 08-10-06 | 14:42

@ambtenaartje

Ook ik baal van de af en toe betuttelende en bevoogende houding van de overheid, hetgeen trouwens de laatste jaren alleen maar erger wordt.
Maar soms is het nodig. Al die klootzakjes die menen te moeten rijden als gekken moge wat mij betreft bikkelhard aangepakt worden. En waarom? De maatschappelijke schade die ze toebrengen is gigantisch.

brutus68 | 08-10-06 | 14:37

Probleem is dat er ook daadwerkelijk mensen zijn die dit doen. Ik bedoel.. zoek een hobby ofzeau. Net als die mensen die gaan figureren bij een rampenoefening.

marfiuss 08-10-06 @ 14:28

Idioot.

Nemo | 08-10-06 | 14:35

wtf ik kreeg een melding dat ik AANGIFTE kon doen op politie.nl als er iets fout was aan de website :D mwahaha

Alcoholic | 08-10-06 | 14:34

ik vin t schandalig dat er mensen zijn die dit doen, moslimhaat is ouderwets..
polisie vrijwilEgers .... KILL EM ALLLLLLL

marfiuss | 08-10-06 | 14:28

"Als wapens werden aangetroffen, konden politiemensen van het Regionaal Bureau Wapens en Munitie uitkomst bieden." Hahaha!

gezontverstant | 08-10-06 | 14:27

Ik heb gedroomd dat ik bezopen achter het stuur kroop en een drugshond om mijn papieren vroeg.

Dit lijkt me echt een baantje voor misantropen.

monfer | 08-10-06 | 14:26

@Howlin' Mad 08-10-06 @ 14:16

Ik raad je aan om steeds : Ik vind..." voor iedere scheldpartij te zeggen. Bijvoorbeeld: "Ik vind dat u een minderwaardig persoon bent als u in de schemer een oud vrouwtje van haar fiets trekt om haar te bekeuren terwijl er nu vast wel ergens een winkel wordt leeggeroofd".
Dan is het namelijk gewoon jouw mening en moet de ambtenaar in functie maar aantonen dat jouw mening een belediging voor hem/haar is.

ambtenaartje | 08-10-06 | 14:23

Zijn ze ook vrijwillig ambtenaar? Oftewel krijg je ook een boete voor belediging van een ambtenaar in functie als je ze verrot scheldt?

Howlin' Mad | 08-10-06 | 14:16

ach, zolang ze het maar vol enthousiasme doen, nietwaar?

Bebeto | 08-10-06 | 14:14

@BigGayAllah 08-10-06 @ 14:03

Eén van de grote mysteries van onze maatschappij: waarom zit de pliesie op z'n luie reedt als er juist om ze wordt gevraagd...
Gek dat geen enkele politieke partij hier een duidelijk standpunt over heeft.
En het is zo simpel. Er is blijkbaar een overvloed aan agenten, zie de grootschaligheid van de verkeerscontroles tegenover de onschuldigheid van de vergrijpen (fietsen zonder licht op een fietspad in de stad, rijbewijs vergeten, etc.). Deze agenten worden ingezet om criminaliteit te bestrijden. Opgelost! Weten ze niet (meer) hoe dat moet? Hup, stage lopen in Duitsland.

ambtenaartje | 08-10-06 | 14:11

Hoezo vrijwilligers? die laaghoofdige matennaaiers worden gewoon 'betaald' hoor! Niet veel meer dan een Poolse interieurverzorgster, maar toch...

"Vergoeding en faciliteiten
Als vrijwilliger krijg je geen salaris, maar een vergoeding van € 6,14 per uur. Ook vergoeden we je reiskosten. Daarnaast kan je gebruik maken van de faciliteiten die de politie Zuid-Holland-Zuid te bieden heeft. Je moet dan denken aan een kostenloze opleiding, een ongevallenverzekering, de fitnessregeling en het interne politieblad InterNpol van de politie Zuid-Holland-Zuid."

stretch | 08-10-06 | 14:10

Regels zijn regels. En PvdA, VVD en CDA zullen na de verkiezingen met nog meer regels, ambtenaren en bestuurders komen. Uiteindelijk wacht hun na een paar jaar jaknikken en applaudiseren ook een lucratieve regentenbaan.

Kees3382 | 08-10-06 | 14:10

Orwell had maar op 1 punt ongelijk, namelijk dat 1984 twintig jaar later gebeurde.

Kees3382 | 08-10-06 | 14:06

Ondertussen trekt een bende mocro's hier door de stad die een spoor van autoinbraken achterlaat, drie inbraken binnen een jaar in mijn auto, in de krant lees ik dat er elke nacht tientallen autoinbraken plaatsvinden in de omgeving, maar de pliesie is niet in staat hier een einde aan te maken.. nee dat zou de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen alleen maar groter maken.. blabla.. dan maar weer met de radar langs de weg parkeren en de mensen die zich wel uitsloven voor de maatschappij naaien omdat ze 3km te hard rijden..

BigGayAllah | 08-10-06 | 14:03

@@brutus68 08-10-06 @ 13:44
Misschien zijn de lijntjes tussen politiek en volk juist wel te kort.
Straks worden we net zo'n hysterische maatschappij als de Zwitserse. Daar is alle vrijheid "weggedemocratiseerd". Hier hoeft maar iemand over een bananenschil te glijden, en het gaat via HartvanNederland naar de tweedekamer naar een nieuwe wet op het verbod op bananenschillen.

ambtenaartje | 08-10-06 | 14:02

The Matrix is everywhere, it is all around us. Even now, in this very room. You can see it when you look out your window, or when you turn on your television. You can feel it when you go to work, or when go to church or when you pay your taxes. It is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth.

Flapuit.nl | 08-10-06 | 14:00

@brutus68 08-10-06 @ 13:44
Onzin!! De ene helft rijdt zich kapot, de andere helft rijdt zich gewond. Die dooien zijn de grootste besparing die je je kunt wensen. En dan nog, ook maar een verbod op de zaterdag amateurs? Scooters in het algemeen? Dat kost aanzienlijk meer geld dan een incidentele gewonde voor het niet dragen van een gordel.
Als het niet meer verplicht zou zijn, zou ik dat ding nog steeds dragen en ik denk 90% van de automobilisten met mij.

CoJoNes | 08-10-06 | 13:52

Geeft vast een lekker machtsgevoel, mensen bekeuren. Ze moesten zich schamen. Tijdens WOII waren dit de lui die stiekum de bezetters tipte over onderduikers.

spelen | 08-10-06 | 13:45

@CoJoNes

Onzin!! Als zo'n figuur zich te barsten rijdt, draaien we met z'n allen op om hem weer op te lappen....

brutus68 | 08-10-06 | 13:44

NSB errrrsssssssssss! Maar landverraders heb je overal, t' verbaast me niet dat er zulke types rondlopen. Heb je een bekeuring gehad omdat je 127 Kmh rijd waar je 120 mag, zegt zo'n NSBer: das je eigen schuld.

Frotklob | 08-10-06 | 13:41

Fantastisch initiatief! Gaan jullie met het hele vrijwilligersteam nu ook aan het werk om die nooit opgeloste inbraak in mijn huis oplossen? Of is dat te moeilijk?

Achtertuyn | 08-10-06 | 13:38

Vuile misselijke....... peeeeeep.... peeeep.....-weggejorist-

PiaH | 08-10-06 | 13:34

@jan istanbul> goed om te lezen!

superjan | 08-10-06 | 13:34

@marteltor
Zelfs het niet dragen vaneen veiligheidsgordel heeft niets te maken met verkeersveiligheid, dat valt nl. in de categorie betutteling en doorgeslagen bemoeizucht. Zelfbeschikking is in Nederland afgeschaft, de overheid bepaalt de mate van risico die een burger mag nemen.
Ik draag die gordel, omdat ik dat zelf wil, als iemand er voor kiest om dat ding niet te dragen, is dat zijn verantwoordelijkheid. Heb ik geen last van.

CoJoNes | 08-10-06 | 13:32

@ superjan 08-10-06 @ 12:55
Zoals ik al schreef merk ik hier niets van een politie, legerstaat, burgeroorlog of radicale islam. Volledigheidshalve moet ik wel zeggen dat ik in het algemeen alleen in de grote steden zoals Istanbul, Antalya, Izmir verblijf of ben verbleven, maar zelfs in Oost Turkije heb ik daar niets van gemerkt. Het enige wat ik over de Islam op kan merken is dat men elkaar (in ieder geval in de grote steden) vrijlaat in ieders religieuze opvatting. Een mooi voorbeeld daarvan zag ik van de zomer op het strand van Antalya. Een van top tot teen in moslim badpak (een soort broekpak) inpakte moslima van een jaar of 18 die hand in hand met haar vriendin over het strand liep. Die vriendin liep echter in een van de meest miniscule bikini's die je maar kan bedenken. Dat was dus voor geen van beiden blijkbaar een probleem. Bovendien heb ik zelf veel Turkse vrienden, waarvan een sommigen tamelijk religieus zijn, maar ook die accepteren mijn voor hen afwijkende levensstijl volledig. Bovendien is de sfeer in de meeste grote Turkse steden veel mondainer dan heel Amsterdam, Rotterdam en Den Haag bij elkaar.
Het enige wat ik negatief vind zijn inderdaad de bomaanslagen waarvan ik een aantal van zeer dichtbij heb meegemaakt. Desondanks geef ik er nog altijd verrweg de voorkeur aan in Turkije te leven. Ik verkies het gevoel van vrijheid met het risico slachtoffer van een bomaanslag te worden in Turkije vele malen boven de verstikkende politiestaat en open gevangenis Nederland.

Jan-Istanbul | 08-10-06 | 13:30

-weggejorist-

geile debiel | 08-10-06 | 13:29

"Daarnaast wordt de controle gezien als een nuttig middel om ieders werkzaamheden en specialismen beter te leren kennen"

Na bespreking op kantoor door de echte agenten:
"Nou die Jaap de J he, die is echt gespecialiseerd in het uitschrijven van de bonnen voor het niet bij zich hebben van het kentekenebewijs. Een echte topper..."

marteltor | 08-10-06 | 13:27

Het gaat hier om een loyaliteitstest. Ze kijken of die vrijwilligers bereid zijn om hun medeburgers te naaien. Dat zijn ze uiteraard en dan horen ze erbij.

Grote Kater | 08-10-06 | 13:25

in de top 3 van vergrijpen staan 2 keer dingen die helemaal NIKS met verkeersveiligheid te maken hebben (niet tonen van rijbewijs en niet tonen van kentekenbewijs)

marteltor | 08-10-06 | 13:24

@ambtenaartje> nog een 020 tip. bijna iedere dag snelheidscontrole op de parnassusweg. ze staan onder de overpass of ze leggen een fuikje net na de bult. Ook dat hatelijke aanhangwagentje is gesignaleerd.

superjan | 08-10-06 | 13:12

@stem des volks 08-10-06 @ 12:55
Techniek dat in Amsterdam wordt toegepast: Een motoragent rijdt op het fietspad achter een grote groep fietsers richting een kruispunt. Vanwege het lage toerental hoor je de motor nauwelijks. Iedereen die door rood rijdt wordt meteen "van achteren" gepakt.
Je schrikt je een ongeluk als daar ineens een motoragent voorbijscheurt.

ambtenaartje | 08-10-06 | 13:08

@Neuzoiets
Neuh, was een flauwe reactie op het foute spellen van mijn nick (cocojunes). Sabes?

CoJoNes | 08-10-06 | 13:06

@westwoud> u moest dichter des vaderlands worden. prachtig. Cultuur!

superjan | 08-10-06 | 13:05

zondag..
Uitslapen van gister
koffie drinken
bier drinken
biefstuk eten
bier drinken
slapen
en keihard kut roepen

Westwoud | 08-10-06 | 13:03

@aegir> ik denk dat mensen die kicken op boetes schrijven z0nder walther P38, snel zelf een inslagje of twee te verwerken krijgen.

superjan | 08-10-06 | 12:59

@cojones:
op je teentjes getrapt? (Neukzoiets)
maar dat linkje had ik idd niet gezien.. .en trek nu de conclusie dat ik voortaan toch beter de papieren mee kan nemen.. blijft toch vreemd

Neuzoiets | 08-10-06 | 12:58

vrijwilligers die boetes alleen maar boetes uitschrijven..... damn, daar moet je wel een nsb inslag voor hebben...

Aegir | 08-10-06 | 12:57

@Jan-Istanbul 08-10-06 @ 12:52

Ik vind het hier inderdaad ook behoorlijk onvrij. Als ik al omkijk of ik gevolgd wordt, dan is dat niet omdat ik bang ben voor een 'enge' man, maar voor de politie. Dat is toch raar.

stem des volks | 08-10-06 | 12:55

@ja istanbul> een zeer verfrissend inzicht. Doe eens verslag.
Wij denken hier toch vaak dat Turkije een ramp is om in te wonen.

legerstaat, aanslagen, burgeroorlog, islamisering, corruptie...
Dat is niet mijn mening, maar dat is wel het smaakje dat overbljft als je het nieuws volgt.

superjan | 08-10-06 | 12:55

@ Jan-Istanbul 08-10-06 @ 12:52

Tja, theoretisch heb je een punt...

Albert Heijnstein | 08-10-06 | 12:55

@ ZI .. volgens mij sla ik de plank goed raak. die agent had me ook een waarschuwing kunnen geven... ik had die gele streep niet eens gezien. is het niet achterlijk dat als je de politie belt omdat je je winkel niet kan openen ivm verhoerde sloten , je 2 uur kan wachten,
en als je 2 minuten je rug omdraait, staat er een klaar om je te bekeuren.. ok dat is dan gewoon pech hebben maar toch.... zet je wel aan het denken

Neuzoiets | 08-10-06 | 12:55

Nee he.. vrijwillige politie die bekeuringen mag uitschrijven ? Zelf een stadswacht mag dat niet eens :S
Triest triest triest triest.... hopelijk kunnen onze vrijwillegers ook omgaan met Agressie, Paniek En Rampspoed.... :s

Kris | 08-10-06 | 12:54

"dat overtredingen in het verkeer niet worden getolereerd" nee die zijn nou eenmaal makkelijk te pakken. Hier in de straat is de afgelopen week bij 3 mensen ingebroken. En bij geen een kwam de politie kijken.

blaffer | 08-10-06 | 12:54

@CoJoNes 08-10-06 @ 12:05

Right. Zelfs mijn grootmoeder heeft geen respect meer voor de politie. En als oude mensen het respect al verliezen ... dat is zorgelijk hoor. En die vrijwilligers? Wel erg NSB, laten ze vrijwillig naar Afghanistan gaan of Irak. Dan doe je wat.

stem des volks | 08-10-06 | 12:53

Het moge duidelijk zijn dat Nederland inmiddels is verworden tot een open gevangenis. Het geeft de illusie dat je vrij bent, maar in werkelijkheid ben je een gevangene, die bovendien de kosten van de gevangenis en het personeel uit eigen zak moet betalen. Ook schept het bestuur er, wederom op uw kosten, er het grootste genoegen in om soms zinnige maar meestal zeer onzinnige regels te bedenken die bij overtreding daarvan weer extra geld opleveren om hun luxe leventje te kunnen betalen. En dat heet dan een democratisch systeem. Het enige recht dat je hebt is dat je om de zoveel tijd uit 2 of 3 personen mag kiezen wie het hoofdbestuurslid wordt. Niet dat dat verder iets uitmaakt want gevangenis is gevangenis en het bestuur bepaald onderling wel wat het beste is voor de gevangenen. Het doel van die verkiezingen is slechts de gevangenen de illusie te geven dat zij ook nog wat in de melk te brokkelen hebben. Dat houdt de gevangenen immers rustig.

Wat ben ik blij dat ik heb kunnen ontsnappen. En ja ik weet best dat in de ogen van een hoop Nederlanders Turkije geen echte democratie is, maar ik heb in de 5 jaar dat ik nu in Turkije leef nog nooit dergelijke controles meegemaakt en ben ik ook nog nooit zomaar aangehouden voor een identiteits controle of gefoullieerd wat mij recent in NL al twee keer is overkomen. Daarom geef ik er vele malen meer de voorkeur aan in het ondemocratische Turkije te leven dan het zogenaamd democratische Nederland.

Jan-Istanbul | 08-10-06 | 12:52

@da wizard>pcies.

superjan | 08-10-06 | 12:49

@Rosario 08-10-06 @ 12:45
Dus een balletje in het bos slaan is er tegenwoordig ook al niet meer bij...

da wizard | 08-10-06 | 12:49

kunnen die beroeps-N.S.B.-ers niet gewoon vrijwillig deaud gaan .

Amoebe | 08-10-06 | 12:48

@ZI 08-10-06 @ 12:31
Het is geen imagoprobleem, het is een organisatie probleem.
Veel agenten willen niet eens bonnen schrijven voor alcohol op straat of het niet bezitten van autopapieren. Die willen graag echt boeven vangen en mensen aanspreken op hun gedrag zonder meteen een prent uit te delen.
Net zoals de ouderwetse wijkagent. Maar tegenwoordig wil iedereen strengere straffen en een zero-tolerance beleid. De politie is daar de dupe van en daarna de burger zelf. Dus lieve mensen, U heeft hier zelf voor gekozen...

da wizard | 08-10-06 | 12:47

Vroeger noemden ze vrijwillige politie anders: NSB-er, Jan Hagel, collaborateur, moffenhoer en zo.

Ik denk alleen dat het kaalscheren en rondparaderen door het dorp met dit soort zwakbegaafde frustraattypjes niet meer gaat mogen....

Albert Heijnstein | 08-10-06 | 12:47

trieste lui

ineedritalin | 08-10-06 | 12:46

Ach zondag.. GHBtje... GHBtje... GHBtje..................... zondag.....

hofnar | 08-10-06 | 12:46

@blikjegrolsch 08-10-06 @ 12:33
In een tas met een honkbal en een handschoen erbij...

En aantoonbaar op weg naar wedstrijd, of daar vandaan komend.

Rosario | 08-10-06 | 12:45

@blikjegrolsch 08-10-06 @ 12:33
In een tas met een honkbal en een handschoen erbij...

da wizard | 08-10-06 | 12:43

heee een MILF bij buitenhof! Temidden van de PVDA coniferen

superjan | 08-10-06 | 12:42

Nee dan liever van de flat af springen......

ass in the lab | 08-10-06 | 12:35

Vrijwillige Politie? Is dat zoiets als NSB'er? De plek voor de uitgerangeerde parkeerwacht. De uitmelkertbaan van deze eeuw? Een uurvergoeding van 6,26. Daar komt zelfs de man/vrouw in de bijstand niet haar bed voor uit.
www.vrijwillige-politie.nl/

nieuwsflits | 08-10-06 | 12:34

Een honkbalknuppel verboden wegens wet wapens en munitie? Hoe moet ik gaan honkballen dan?

blikjegrolsch | 08-10-06 | 12:33

@Neuzoiets
Met dat laatste voorbeeld sla je de plank mis. De politie verliest natuurlijk zijn geloofwaardigheid als ze niets doen terwijl ze zien dat jij de regels overtreed. Kinderachtig, natuurlijk, maar we hebben nu eenmaal afgesproken dat stoppen bij een gele rand niet mag. Als de pliesie dan niks doet, dan zijn binnen nu en 5 jaar al die debiele regeltjes weg en wordt het een chaos. Die regeltjes zijn er, hoe dom dan ook, immers niet voor niets.
Verder heeft de pliesie een serieus imagoprobleem en dragen bonnenquotas, bonnenbonussen en dergelijke daar niet echt aan bij. De prioriteiten mogen best wat meer bij het dienstverlenende komen te liggen, denk dat mensen als jij en ik dan voortaan wat minder gefrustreerd raken bij een bon voor parkeren naast een gele streep.

ZI | 08-10-06 | 12:31

@cojones

Het valt opzich mee, ik ben ook een keer aangehouden midde in de nacht voor een drank controle, OOOK reed ik 20km te hard, (stonden ook te laseren) het enige wat ze deden was een rondje om me auto lopen, (nummer bord controle lijkt me) , en daarna moest ik blazen, ze hebben me niet om mijn rijbewijs gevraagt, en ook geen boete gegeven voor te hard rijden!

Ze hadden me gemakkelijk kunnen bekeuren en dede dat niet. Zoiezo, met alleen een nummerbord heb je echt niet alle gegevens, stel dat die auto op die van me Pa zijn naam staat??

evert.999 | 08-10-06 | 12:29

@Neukzoiets
Ik verzin het niet: Uit het linkje, dat sommige mensen wél hebben gelezen:

"In de top 3 van overtredingen stond het niet-dragen van de verplichte autogordel op één, direct gevolgd door achtereenvolgens het niet kunnen tonen van een rijbewijs en het niet kunnen tonen van een kentekenbewijs"

CoJoNes | 08-10-06 | 12:26

@cojones bdoelde k :P

Neuzoiets | 08-10-06 | 12:24

@cocojunes : sinds wanneer schrijven agenten boetes uit voor het niet bijhebben van je rijbewijs\autopapieren ? alle keren dat ik ben aangehouden door de politie (+- 5 x) had ik mijn autopapieren en rijbewijs niet bij. geen enkele keer hebben ze me er een boete voor gegeven of er uberhaupt iets van gezegd.. 1 telefoontje en ze weten alles van je ....

maar je hebt gelijk met dat respect... de politie is een bonnenmachine geworden, de prioriteiten liggen TOTAAL verkeerd!
wat ik gisteren meemaakte slaat de spijker op zijn kop:
bij de platenzaak van een maat van me hebben ze vrijdagnacht ingebroken. politie gebeld... wachten .... wachten... wachten.... anderhalf uur later: geen politie... toen er toevallig een agent op ee nfiets passeerde heeft hij die maar aangesproken en de boel laten registeren.... STELLETJE LAMME FLIKKERS
gisterenavond: ik ga pinnen, zet mijn auto langs de stoep, ren naar de automaat.... pinnen..... binne 2 minuten sta ik weer bij mijn auto... e nzie tot mijn schrik dat er een politie is gearriveerd.... en ja stil staan naast ee nstoep met gele rand mag niet.... 45 euri... GRRRR HEEL ERG FRUSTREREND... wordt het niet eens tijd voor een protestmars naar den haag? of een grote lynchpartij ? onee die arme politie-zieltjes kunnen er ook niks aan doen dat ze gebrainwashed zijn door de hogere hand.

Neuzoiets | 08-10-06 | 12:23

Heb me altijd al afgevraagd wat voor types dat zijn. Wordt vrijwilliger in een verzorgingstehuis ofzo, maar je gaat toch in je vrije tijd niet Koos Spee en zijn struikroversbende om onzin boetes te incasseren ?

krommeteen | 08-10-06 | 12:21

dat lijkt me nou echt dope om te doen! Al dat kut tuig wat zo associaal rijd als de pest (inhalen over een uitvoeg strook, bumperkleven terwijl je al 20km harder dan de max snelheid gaat, vol gas door een winkelcentrum waar kinderen fietsen/lopen, gewoon kudt kampers (jonge gassies in ranzige ouwe bmw's), etc, etc) bekeuren!

evert.999 | 08-10-06 | 12:19

De politie is verworden tot verkeersbrigade. Een goede reden voor vrijwilligers, is dat dan de pro's naar de politie-opleiding in Duitsland kunnen, om daar echt het vak te leren.
Leuke slogan: Vroeger altijd een pestkop geweest? Dan ben jíj geschikt voor de vrijwillige politie!

ambtenaartje | 08-10-06 | 12:17

Wát een Duitser ben je dan zeg!! Vrijwillig EN in je weekend de politie helpen bij het naaien van anderen.. in en in triest

Wazaaa! | 08-10-06 | 12:13

Nouja je kan zeggen wat je wil.... er is wel weer wat tuig aangehouden en beboet :)

ramramramram | 08-10-06 | 12:13

@cojones> die gasten kunnen t ook niet helpen, Is allemaal de schuld van de baas. Remkes en spee.

Eeeeeh, een gekke belg op staats buitenhof!

superjan | 08-10-06 | 12:10

-edit je schreeuwt -

Zillion | 08-10-06 | 12:10

Mooi man. Ook prestatiecontracten met bonnentargets wellicht!? NSB-lutsers.

Rest In Privacy | 08-10-06 | 12:10

Kunnen ze dit soort acties niet doen onder werktijd ? Al die politieke partijen roepen toch zo hard dat ze strenger willen optreden tegen uitkeringtrekkers ?

Dwaaaas | 08-10-06 | 12:10

Razzia!

timbo | 08-10-06 | 12:08

Geen gordel om, wiet en sigaretten in beslag nemen.
Wat doen ze toch goed werk die flikken.
Er zijn gisteren avond zeker geen misdaden gepleegd zodat alle tijd in controles kan worden gestoken...

da wizard | 08-10-06 | 12:05

Vroeger, heel vroeger, toen de politie nog wat voorstelde en mensen respect hadden voor een agent, kreeg je een waarschuwing als je je rijbewijs niet bij je had, of je auto papieren. Dan kon je binnen 24 uur even naar het politie buro om de papiertjes te showen. Gewoon, omdat de agent ook best wist dat zulke dingen kunnen gebeuren en het natuurlijk geeb flikker met de verkeersveiligheid heeft te maken.
Nu gaat het gelukkig een stuk beter, vergeten = schrijven. Geen discussie, coulance of begrip is de petdragende vmbo-er volledig vreemd. En dan lopen te miepen dat ze zo weinig respect ervaren op straat. Mensen vergeten niet zo snel, heren en dames bromsnor, wij denken nog met weemoed terug aan vroeger, toen een agent ook een mens was.

CoJoNes | 08-10-06 | 12:05

barq 08-10-06 @ 12:02: wat een onzin, als jij een goede harde smeris bent dan heb je ontzag en hoef je echt geen overall aan.

LoL @ Sévèke | 08-10-06 | 12:04

Doe mij ook zo'n bonnenboekje.

waarheid_maakt_vrij | 08-10-06 | 12:04

Ach ja, dan heb je een baan, hè? Maar dan zul je je toch ook de hoon uit je omgeving moeten laten welgevallen. "Zeg, wat doe jij eigenlijk voor werk?"

Weet je wat? Tip: gewoon liegen voor eigen bestwil en in een overall naar je werk om je daar te verkleden...

barq | 08-10-06 | 12:02

Hoe kan je zo'n nepagent herkennen?

Babemagnet | 08-10-06 | 12:02

Stomende sex, croissants op bed, stomende sex, douchen, stomende sex, hockey-meisjes, stomende sex, wijntje-lijntje, stomende sex, sugar factory, stomende sex. En morgen gezond weer op!

JudgeJuly | 08-10-06 | 12:01

Ze denken zeker dat we not dos draaien ofzeau..
Die pop up ook:

Raadplegen van deze site!

Deze site is ontwikkeld voor pc's met het operating system van microsoft met de Internet Explorer van de versie 4.0 en hoger. Gebruikers met andere browsers kunnen bij problemen digitale aangifte doen op www.politie.nl.

Het beste resultaat is te verkrijgen met een schermresolutie van 800 x 600 en Internet Explorer 5.5.

venster sluiten

IesHarram | 08-10-06 | 11:57

Als het die Zeiksnor van n Pritt Stift weer eens niet is..
Zet ongezien de pc uit

Kingsize68 | 08-10-06 | 11:55

vaak heb jj 2 keuzes in je leven of je vervelen of een rotklusje op knappen

mirtJ | 08-10-06 | 11:54

Als je je echt verveelt , trommel je al je polisievrijwillvriendjes op en ga je lekker de sfeer verzieken bij Awakenings in adam.
Waar kon ik me inschrijven?

King Wasimoo | 08-10-06 | 11:52

Naast KLPD nu ook NSB.

soy | 08-10-06 | 11:52

Gepakt Pritt?

G-unite | 08-10-06 | 11:52

Een knappe agente mag mij wel stomend in de boeien verwennen.
Huh bestaan er wel knappe agente's?

harry de leipe | 08-10-06 | 11:52

Als je niemand hebt om stomende neuqseks mee te hebben dan ga je toch lekker op straat jan en alleman naaien....

Dwaaaas | 08-10-06 | 11:51

Ik hou 't maar bij stomende sex en een avondje kroeg.

bad to the bone | 08-10-06 | 11:51

Wie de fuck wilt er nou pliesievrijwilliger worden.. Ik zou het zelfs niet doen als ik 2 mijloen ervoor zou krijgen (alhoewel, dan is het geen vrijwilliger meer).

Tom1337 | 08-10-06 | 11:51

Ik wil best vrijwillig een politieagent slaan?

-edit- | 08-10-06 | 11:48

Djiezus wat een slap verhaal. Er was zeker geen nieuws?

LoL @ Sévèke | 08-10-06 | 11:47

geen opleiding en toch bevoegdheid? Past wel bij het beeld wat er toch al van de politie is.

hiepokriet | 08-10-06 | 11:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken