
Weet u het nog, die klaagzang van
vrouwen dat er te weinig van hunnie aan de top zitten en dat zulks weer eens de schuld is van ons, mannen? Op Elsevier-journalist Marike Stellinga (Feministen zijn vrouwonvriendelijke seksisten met een bemoeizuchtige inslag) maakte het quotum-manifest
weinig indruk (PenW Uitzending Gemist). Vrouwen moeten volgens Stellinga gewoon niet zo zaniken. De reden dat er relatief weinig vrouwen aan de top zijn is enkel te wijten aan de omstandigheid dat vrouwen het door de bank genomen niet WILLEN. Bovendien is het bereiken van de top voor mannen geen vanzelfsprekendheid: daar moet jarenlang snoeihard voor gewerkt worden in een uiterst competitieve omgeving. En dat willen vrouwen kennelijk dus niet. En nog eens wat, zo vraagt Stellinga zich fijntjes af: waarom hoor je die mooi-weer feministen nooit pleiten voor een quotum voor vrouwen op de vuilniswagen? Oei. Dat had Stellinga beter niet kunnen zeggen. Het kwam Stellinga op een
hysterisch stuk van de altijd hysterische NRC-columnist Elsbeth Etty te staan. Hierin wordt de vermeende achterstelling van vrouwen aan de top met droge ogen vergeleken met, jawel, het misdadige apartheidsregime in Zuid-Afrika. Hoe subtiel toch weer! Vandaag reageert Stellinga aanstekelijk onderkoeld op het absurde gekrijs van Etty in advertentiefuik
HP/deTijd:
Elke keer als ik zon column zie, vrees ik dat een feminist met gefundeerde kritiek gaten in mijn redenering gaat schieten. Maar als je het dan leest, blijkt de angst ongegrond. Dodelijk Touché! Heren, doe es bier halen voor die Stellinga.
Update1: Server HP/deTijd opgerookt. Hier
mirror.
Update2: En we hebben een
Marike Fanclub.
Reaguursels
InloggenAls mannen en vrouwen in volstrekte gelijkheid met elkaar om zouden moeten gaan, waarom heeft de evolutie dan de man nog geen baarmoeder bezorgd?
Waarom moet het model van de man altijd als 'het grote ideaal' worden gezien?
Waarom moeten linkschwijven toch altijd zo drammerig doen om andere vrouwen hun abjecte visies door de strot te duwen?
Wat is er mis met een liefdevolle omgeving verzorgen voor kinderen die anders als een blok aan het been van creche naar opvang en terug worden gezeuld?
hier nog wat plaatjes van dat wijf, eh mw. etty ;-)
images.google.nl/images?hl=nl&clie...
Marike Stellinga is een TOPWIJF. Ik hoop dat ze dit leest... Je hebt zo ontzettend gelijk!
Niks vrouwen quotum. Ik weet wel een aantal partijen die dit gaan toestaan, volgend jaar hebben we dan door deze lobby de volgende deal: allochtonen quotum.
Marike moet op een voetstuk geplaatst worden, eindelijk een vrouw met de stem van het normale vrouwvolk.
Alle vrouwen of feministes doen ze een schreeuw om flink genaaid te worden.
De vrouwelijke haan Margriet van der Linden van opzij schreeuwt er nog het hardst om.
Aan haar haardracht te zien wat stijf staat van een één of andere substantie zou het een stille hint naar mannen toe kunnen zijn dat zij deze week voor ontvangst open staat, draagt ze de kam naar voren dan kan het even niet.
LOL @ laatste alinea: allochtonen willen geen journalist worden omdat dat in te laag aanzien staat. Dat hebben ze dan goed begrepen!
Marike roeleert al tijden met haar doortimmerde columns waar geen speld tussen te krijgen is. Mejuffrouw E.E. kan beter in de nrcNEEEXT gaan krabbelen.
Ik zie uit naar een aflevering van het gesprek met Marike tegenover Heleentje Mees. Huur maar een K1 kooi af voor het verbale geweld.
Mevrouw Etty ambieert zelf ook geen topfunctie, dus namens wie spreekt ze dan eigenlijk ? Stukjes schrijven en daarna lekker aan de gracht een fles wijn legen. Dat is toch iets anders dan 80 uur per week de wereld rond, nietwaar, dat moet je ook wel willen ....
He he, daar komen jullie NU mee?! Die Marike heerst reeds een tijd grote tijd; tijdens P en W veegde ze ook de vloer aan met hysterische lebiennes en andere kippen. Kijk, het is niet zo dat ik Marike mag om dat ik me als man 'bedreigd voel' -want dat is de standaardkramp van dat stel vaginamonologende tapijtlikkers- maar omdat ze gelijk heeft. De praktijk wijst het uit: vrouwen WILLEN parttime werken. Soi.
Gevalletje penisnijd van Etty !
@Marcus Porcius Cato | 12-10-09 | 22:15
Ik steun je hier in. Laat haar maar een talkshow of iets op PowNed krijgen!
Heerlijk leesvoer, ook de reaguursels. Deze catfight mag van mij direct naar de Stijlloze Klassiekers. Ik hoop dat Etty nóg een hele lange prutscolumn schrijft om haar zielige positie te verdedigen... Ik vind het kostelijk! Een beetje eng, maar wel kostelijk!
Vrouwen die in de top willen mogen dan ook 10 jaar niet zwanger worden.
Dit net geplaatst onder de column van die rode heks. Zal wel worden verwijderd dus: allemaal ff daar reaguren. Hup dan!
***
Zeer slechte column.
Overspannen geblaat van een gefrustreerde ouwe pot. Zelf geen kinderen natuurlijk en daarom 0,0 inlevingsvermogen in wat normale vrouwen wel en niet willen. Wat normale vrouwen wel en niet belangrijk vinden.
Een quotum om op geforceerde manier vrouwen in een toppositie te krijgen - belachelijk. Marieke Stellinga heeft groot gelijk en tegen haar argumenten is door Etty en de rest van de rode brigade niet op te argumenteren.
Wel een leuk tegenargument: waarom geen strijd om meer vrouwen op de vuilniswagen te krijgen? Of als stratenmaker? Of als ijzervlechter? Dat percentage ligt vast nog lager dan het percentage van vrouwen in de top, maar daar horen we Etty cs. niet over. Waarom eigenlijk niet?
Kunnen vrouwen dat werk niet aan? Of willen ze het niet? Willen ze eigenlijk wel naar de top? Ik denk dat Stellinga het 100% bij het rechte eind heeft en de vloer aanveegt met Etty.
***
Marike is een vrouw van naar mijn hart! Heerlijk verfrissend geluid en ze heeft nog gelijk ook, vind ik, als vrouw!!! In NL kan je alles bereiken wat je wilt, als je wilt en als je niet wilt, ook goed! Je HOEFT geen carrierevrouw te zijn en idd, meer vrouwen achter de vuilniswagen!
vander F | 12-10-09 | 19:50
IK denk dat dhr. Bigbanaboy (of zoiets degelijks) geinspireerd is door mijn nick.
Overigens weet iedereen toch dat het gaat om MACHT. Een quotum voor vrouwen op de vuilniswagen veranderd niets in de machtsverdeling. Daarom is het niets voor feministen om voor te strijden.
Nou mevrouw Stellinga (ik weet zeker dat ze de comments hier leest). BIJ DEZE dus gefundeerde kritiek van een rasechte feministe (stiekem in denial, wat een lelijk woord... feministe...)
Hier zit ze tegeneauver de Vlaamsche geharnaste feministe Kristien Hemmerechts.
Na 9 minuten.
www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediath...
@ Adalgar | 13-10-09 | 02:04
Een vogelverschrikker zal je bedoelen.
Women more on top!
driewerf hoera voor Stellinga!
Ik snap wel waarom die Elsbeth Etty zo is hoor, weinig keus met zon kop.
De tekst van Etty heb ik nog niet gelezen maar als ik die kop zie dan weet ik al weer genoeg.
*ontbijt voor de tweede keer vanochtend aanstaart*
Ik kan doorgaans juist enorm genieten van Elsbeth Etty. Haar naam, Elsbeth, doet in niets vermoeden dat er lava door heur ad'ren stroomt. Maar dan, 't vurige touwhaar, dat uit miljarden maoïstische haarfollikels zich een weg brandt naar de Internationaal Socialistische Vrouwenheilstaat. Met dat haar schrijft ze ook haar furiestukjes en geen male chauvinist apartheid pig die het 'r nadoet.
Ha ha, lachen dit. Die Marike fanclub heeft zelfs met een vermelding op GS op dit moment nog maar 64 (jaha mensen, zoveel vakjes als er op een schaakbord staan..) fans. De helft van die fans willen waarschijnlijk gewoon en lekker neuquen en die ogen zijn best blauw ect. en er zitten tieten op, dus eh.. Marike; lekker wief, gewoon doorgaan in waar je goed in bent meid. En als je nog een pooier zoekt (om naar te luisteren ofzo..) dan helpen we je wel.
Buiten alle tamelijk erg onfrisse praktijken waarmee men in verband wordt gebracht en niet al te fris gedachtegoed wat Übermenschen als de Etty's er op na houden zijn er nog dingetjes te noemen als;
.
"Walter Etty, handelsreiziger in goede doelen
Walter Etty is terug! Samen met Aad van de Heuvel, de presentator die jaren lang is opgekomen voor de consument die zich aan de deur een waardeloze encyclopedie liet aansmeren, heeft hij een nieuwe omroep opgericht. Deze omroep, die dan ook De Nieuwe Omroep heet, gaat de kijker langs charitatieve weg geld uit de zak kloppen ten bate van het milieu, de mensenrechten en van alles wat te vangen is onder de noemer ideële organisaties. Greenpeace, Artsen zonder Grenzen, Amnesty, Novib en al die andere instellingen met een idee wisten nog van niets, maar Walter en Aad hebben energiek het voortouw genomen.
De Postcodeloterij schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Dat is een instelling die in een heel duur pand zit in de Van Eeghenstraat, de duurste straat van Amsterdam. Vanuit dat pand heb je, als je klaar bent met geld tellen, een majestueus uitzicht over het Vondelpark. Als ik het goed begrepen heb, werkt de Postcodeloterij ongeveer zo. Het begint ermee dat je een kleurig gedrukte brief krijgt, waarin staat dat je een paar miljoen hebt gewonnen. Lees je die brief nog eens goed dan blijkt echter dat je eerst een lot moet kopen."
www.maxpam.nl/archief/Etty.html
nl.wikipedia.org/wiki/Elsbeth_Etty#cit...
www.maxpam.nl/archief/Etty.html
Van de fanclub: www.facebook.com/people/Ben-Valkhoff/1... wahahahah
complimenten voor marike.
en juist dat vuilnismannen-verhaal bewijst dat ze groot gelijk heeft. vrouwen worden helemaal niet gedumpt in rotbaantjes, ze maken een klein beetje carriere en dan vinden ze het wel weer goed.
als je als vrouw bereid bent om er echt voor te gaan is het niet moelijker om aan de top te komen dan als je als man je best doet. vaak juist makkelijker door de positieve discriminatie (alhoewel ik zelf niet van plan ben om mij ooit te lenen voor de functie van 'excuustruus').
dat we nu eerlijk kunnen toegeven dat veel vrouwen helemaal geen carriere wíllen betekend dat het na al die jaren van vrouw-hatende feminstes dan toch weer eens de goede kant uit gaat met de emancipatie.
Hoer.
van de kraats | 12-10-09 | 19:30
De blanke man is in de ogen van progressievelingen de Satan, de uitbuiter van arme zwartjes, de onderdrukker van vrouwen, de vernietiger van het milieu, etc. etc. Vandaar ook mijn nick: white trash. Als protest tegen het discrimineren en demoniseren van de blanke man!
Elsbeth Etty begint de zestig duidelijk te naderen en dat is aan alles te merken, al was het maar aan de hoeveelheid kleurshampoo die ze gebruikt. Elsbeth wil maar niet wennen aan de Waarheid dat 'de Amstelhoorn' alweer een tijdje dicht is, God's eigen seksist al enige tijd met pensioen is en de Aletta Jacobsprijs ieder jaar alweer vergeven blijkt te zijn aan een iets minder grote schreeuwlelijk. Wat bij mevrouw Etty en nog wat overige relicten van de '80 er jaren die af en toe de publiciteit weten te halen maar niet wil doordringen,is dat het feminisme in Nederland definitief mislukt is. Het moment van die definitieve mislukking ligt overigens alweer geruime tijd achter ons. Dat ligt niet aan politieke wil, maar aan vrouwen zélf. (EN aan het belastingstelsel, dat 'tweeverdieners' -zeker in vergelijking met de ons omringende landen- onredelijk pakt)
Zeg Pritt Stift, ik vind eigenlijk dat Geenstijl, in het kader van de emancipatie alle feauteau's waarop een vrouw staat afgebeeld (met kleren aan dan) een snor of baard opgeplakt moet krijgen, net als mevr. op het plaatje hierboven. Kan dat tot officieel Geenstijl vrouwen emancipatie-beleid verheven worden ?
Ik weet wel dat het gemiddelde mannelijke ego - hier goed vertegenwoordigd - het niet verdraagt dat vrouwen over alle zaken eindverantwoordelijkheid nemen. En nog erger, dat ze meer verdienen! Je zou er een slappe van krijgen, nietwaar?
Zeijckweijff | 12-10-09 | 19:44
Haha. Ja, dat ben ik wel met u eens. Het gemiddelde egogehalte hier loopt de spuigaten uit.
Ik heb het artikel van Marieke Stellinga gelezen en daar ben ik het mee eens. Die Elsbeth Etty echter blaat maar wat. Doet ze ook altijd op Radio 1. Mega-irritant mens, maar ja Radio 1 is nu eenmaal een platvorm voor linkse propaganda. Dat weet iedereen. Anyway die Etty is niet meer van deze tijd. Kinderen opvoeden doe ik samen met mijn vrouw. Als een gezin met 1 of 2 werkenden niet zijn hand niet hoeft op te houden bij de bedeling is het mij om het even wie wat doet. Verder vind ik dat ieder gelijke kansen moet hebben, dat wel. Bij het bedrijf waar ik werk doet men aan "positieve" discriminatie van vrouwen met als gevolg dat niemand ze meer serieus neemt. Omdat je nooit weet of ze echt zelf hard gewerkt hebben net als ieder ander. Jammer hoor.
Klopt, het was pure terreur. Het feminisme heeft in de begintijd ook goede dingen teweeggebracht en bij veel vrouwen de ogen geopend voor een vrijer leven. Maar alle hindernissen die vrouwen in die tijd nog tegenkwamen zijn nu toch heus voorbij. Als een vrouw de top wil bereiken houdt niets haar nu nog tegen.
Elisabeth2 | 12-10-09 | 20:05
Ook als moslimvrouw? Ik zie in moslimtopics vaak een roep om een nieuwe feministische golf. Dat alle vrouwen alle kansen hebben is dus ook niet waar.
.
Ik heb Marike destijds gezien bij P&W. Ik vond haar erg verfrissend.
-weggejorist-
Schreef Elsbeth Etty al niet lang geleden een bijdrage in een kwaliteitskrant dat voetballer P. Kluivert, na een aanklacht van een disco-bezoekster over een te wilde after-party, dat Kluivert volgens haar bij voorbaat schuldig was, omdat het voor Etty ondenkbaar was dat een vrouw vrijwillig zou deelnemen aan een gang-bang met 4 negerts? Toen een taxi-chauffeur verklapte wat er in de taxi op weg naar de party-locatie op de achterbank alvast gebeurd was, en de aanklaagster haar klacht introk, bleef Elsbeth Etty muisstil. Ook toen bekend werd dat een andere taxi-chauffeur, die het slachtoffer de volgende ochtend ophaalde, verklaarde dat daders en mogelijk slachtoffer elkaar vrolijk uitzwaaiden.
Die Etty heeft duidelijk een wereldbeeld wat elke relatie met de realiteit verloren heeft, en waarin iedereen die dat ter discussie stelt een Nazi, verkrachter, of uitbuiter van arme zwartjes is.
Nieuw in dit issue is dat het vroeger enkel mannen waren die de schoften waren. Tegenwoordig heb je blijkbaar ook vrouwelijke gansjes.
Toch knap dat ze blijkbaar betaald wordt voor dit soort onzin.
Marcus Porcius Cato | 12-10-09 | 21:00
Goed idee! Naar Powned halen!
Een goed voorbeeld nodig waarom men moet selecteren op basis van kwaliteiten en niet sexe? PvdA, 2x in zeer korte tijd...
seven | 12-10-09 | 18:45
i know:) had ik er eigenlijk even bij moeten zeggen.
Jemig, ik heb dat stukje van Pauw en Witteman nog even zitten bekijken want zoiets doe ik niet onder werktijd en op TV sla ik die rooie rakkers liever over, nou ja, tenzij er de goedkeuring aan gehecht is van Geenstijl, maar lieve hemel, ik geloof dat jullie gelijk hebben !! Deze vrouw verdient een eigen fanclub en een eigen TV programma bij Powned !! Hey Fleischbaum kan deze vrouw niet een eigen talkshow krijgen bij jou op T.V ? Gewoon omdat ze ECHT gelijk is.
Het is heel simpel. Marike is consequent in haar idee hoe een vrije samenleving er uit moet zien waarin we zo min mogelijk verbieden of verplichten. Iets dat ik volledig onderschrijf. Maar voor veel mensen is dat moeilijk. Die zien bepaalde 'misstanden' en doen een beroep op de overheid om in te grijpen. Dat er dan bepaalde groepen worden achtergesteld doet er niet toe. Het gaat om het doel. Het middel is ondergeschikt. En of het doel van kwaliteit is doet er ook niet toe. Als het quotum maar gehaald is. Gelukkig zijn er nog vrouwen als Marike die dit haarscherp zien.
Als ik Facebookte, werd ik lid.
@Lying Dutchman
2x -weggejorist- ja ... ben wel benieuwd wat je postte eigenlijk?
Mischien kun je het achteruit typen zodat joris het niet merkt?
Cortes | 12-10-09 | 17:31
Nou idd. Terwijl ik niks vervelends gepost had. Maargoed, ik leg me erbij neer.
Of je moet (er lekker uitzien = meer cash ) je hogerop willen pijpen.
Je blijft een loonslaaf maar je kan wel duurdere schoenen kopen.
Wat een topvrouw. Ze ziet het haarscherp. Mijn (morele) steun heeft ze.
Als je echt goed genoeg bent voor een bepaalde "topfunktie" en je wil er ook echt voor gaan, vaak meer dan 40u p/w, dan is dat mogelijk. Zowel voor mannen als voor vrouwen.
Daarbij moet je vaak verder moet (kunnen ) kijken dan directe meerdere en af en toe vervelende confrontaties aan gaan. Niemand geeft je een super baan omdat je zo goed je best doet (kijk die eens z'n best doen (voor dat kutloontje )), en als je al iets aangeboden krijgt blijf je over het algemeen toch een simpele loonslaaf.
Een topfunctie moet je claimen en als je dat niet kan ben je er al zeker niet geschikt voor.
Het leven is hard en vooral dodelijk.
Mevrouw Elsbeth Etty is dan ook nog eens een hoogleraar. Weliswaar slechts op het gebied van literaire kritiek, maar toch. Gegeven de domheid die ze in haar column weet tentoon te spreiden is het duidelijk dat ze haar titel ook alleen heeft omdat ze een vrouw is, niet desondanks dat ze een vrouw is.
Verder laat ze duidelijk blijken dat ze communistische ideeën heeft. Als blijkt dat mensen (vrouwen in dit geval) helemaal niet zitten te wachten op een hoge positie, vindt Elsbeth dat ze daar dan wel even toe moeten worden gedwongen. En dan van die zure gelijkheid stellingen, ook gelijk aan het communisme. Stel iedereen exact gelijk, dan komt het vanzelf goed. Nee, dat hebben we inderdaad in Rusland en China de afgelopen decennia wel gezien dat de mens zo niet werkt.
@seven | 12-10-09 | 19:49
Aha....... dacht even dat het om dit fragment ging:
pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....
Discussie begint goed maar dan......... komt die opzij "vrouw" er in *bleg!*
@ vagehond | 12-10-09 | 17:23
Hear, hear! *Roffelt op aanrecht*
Marike Stellinga zegt in HP de Tijd dat vrouwen in Nederland niet worden onderdrukt, gemarteld en opgesloten. Waar haalt ze die wijsheid vandaan?
Ze zou een onderzoek moeten doen naar pesten op het werk. Fulltime werkende moeders worden enorm gepest, omdat de andere moeders er de kantjes af willen lopen.
Marike Stellinga, hele grote dikke +1
Het bewijs dat vrouwen weldegelijk iets kunnen bereiken zonder quota's en hysterisch gekrijs. Zouden al die partimende glazen-plafond zeikerds een aardig voorbeeld aan kunnen nemen. Ook een zeer gewaardeerd Elsevier stukje schrijvert die met zeer grote regelmaat, de spijker op de kop weet te slaan.
Goed bezig, en vooral doorgaan met tegen de stroom in zwemmen!
Ze was de eerste keer bij Paul & Pauw iets te agressief, waardoor haar punt wat drammerig overkwam, maar inhoudelijk niets aan toe te voegen. Wat denken al die jankwijven toch? Dat ze met 3 dagen per week en ik-moet-wat-eerder-naar-huis-want-de-kleine-is-niet-lekker in de directie kunnen? Je kunt niet alles hebben. Het gaat om keuzes: óf kinderen óf een carrière. Het is godsonmogelijk om én een goede moeder te zijn (wat betekent dat je je kinderen niet 5 dagen in de week naar een crèche brengt) én 40 (of beter 60 tot 80) uur per week te werken voor een succesvolle carrière.
Iedereen moet gewoon hard werken voor een plaats in de top. Het zal ff lekker worden als die plaats wordt ingepikt door een of andere vermoeide OudZuid-troela die zo graag alles wil.
Marike topwijf ver verheven boven de zeurwijven die hun eigen glazen plafond dichtkitten met verongelijkte domheid.
de jalouzie&haat&nijd in die uitzending van P&W... prachtig.
Barbara Baarsma en Marieke Stellinga vegen in een paar zinnen alle bullshit van die zeurdozen van tafel. Het ergste is nog dat de zeurdozen ook gewoon dezelfde onzinstellingen blijven herhalen, en vervolgens verontwaardigd doen als ze hun zin niet krijgen... verwende prinsesjes die blijkbaar denken dat ze met hun 'charme' de top kunnen halen. Zo werkt het dus niet, en een manifest helpt daar echt niet bij.
Hele dikke +1 voor Barbara Baarsma en Marieke Stellinga.
LoopseTeef | 12-10-09 | 19:54
Klopt, het was pure terreur. Het feminisme heeft in de begintijd ook goede dingen teweeggebracht en bij veel vrouwen de ogen geopend voor een vrijer leven. Maar alle hindernissen die vrouwen in die tijd nog tegenkwamen zijn nu toch heus voorbij. Als een vrouw de top wil bereiken houdt niets haar nu nog tegen.
Daar er vandaag klaarblijkelijk iets gaande is omtrent vrouwen en gezichtsbeharing het volgende beeldfragment:
www.youtube.com/watch?v=CVa_gz-8iKM
Girl with a beard
juriste | 12-10-09 | 19:27
Ze is zelf een carrièrevrouw. Ze is gewoon tegen quota, en terecht omdat dat die vrouwen veel meer stigmatiseert dan indien ze de top op eigen kracht bereiken. En uit de cijfers blijkt dat vrouwen die voltijds werken dat nog vaker doen als mannen. Dus ze schopt carrèrrevrouwen niet onderuit, maar zorgt ervoor dat er waardering blijft voor het feit dat degene die er nu zitten die op eigen kracht en zonder quota hebben bereikt. In de VS is in het geheel geen overheidsinvloed qua arbeidsmarkt en daar is het aandeel vrouwen in de top nog veel groter. Dat is haar punt, de methodes van de feministen werken contraproductief.
Kijkend naar de foto van Etty zie ik haar denkwijze uit haar hoofd groeien, dood en rood.
.... Je zou er een slappe van krijgen, nietwaar?
Zeijckweijff | 12-10-09 | 19:44
Niet waar... Vuige seksist(e)!
Marike Stellinga schopt gewoon ernstig harde vrouwen kont! +100
Heb altijd al iets tegen het feminisme gehad. Bleek gewoon een terreur van een kleine groep mannenhaatsters/potten jegens de in hun ogen "domme vrouw" Van boven af werd opgelegd, wat te dragen, hoe met mannen om te gaan, hoe met kinderen om te gaan enz. Deze feministes dachten te weten dat de vrouwen werden onderdrukt, achtergesteld en genegeerd door het mannencultuurtje. Het kwam in hun brein niet op dat het merendeel van de vrouwen gewoon tevreden was met hun bestaan. Dat deze discussie anno 2009 nog schijnt te woeden, zegt alles.
Vrouwen die vinden dat ze pas dan gelijk zijn aan mannen als ze precies hetzelfde doen als mannen discrimineren zichzelf.
NL 70 procent van de vrouwen werkt en daarvan slechts 25 procent in voltijd.
Topfuncties in NL meer dan een kwart door vrouwen.
Wie worden er dus gediscrimineerd volgens de quota0logica van de als dat al het geval zou zijn? Hooguit de mannen die veel vaker werken en dan ook nog bijna atlijd voltijds.
@Zeijckweijff | 12-10-09 | 19:44 ,
ik heb het niet zo op ter plekke bedachte gemiddelden.
@BigBananas | 12-10-09 | 19:37 ,
u bent niet toevallig gelieerd aan dhr. Bigibana?
Hobbykip | 12-10-09 | 19:35
Dat was een ander uitzending. Eerder kreeg Marika Stellinga een podium van PenW, toen kwam haar verhaal zeer goed uit de verf Klik dus maar hier voor het juiste fragment. flashvideo pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....
Of wmv video cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/var...
sarkaasticus | 12-10-09 | 19:40 Wat een negatief seksisme richting de man weer. Alsof mannen niet sociaal zijn en vrouwen niet graaien. *Denkt aan Nina Brink*
of eehhh wil je dat als vrouw zijnde niet Marike!?
Ik weet wel dat het gemiddelde mannelijke ego - hier goed vertegenwoordigd - het niet verdraagt dat vrouwen over alle zaken eindverantwoordelijkheid nemen. En nog erger, dat ze meer verdienen! Je zou er een slappe van krijgen, nietwaar?
sarkaasticus | 12-10-09 | 19:40
Als het "vanzelf" zou gaan, misschien heb of krijg je dan gelijk. Maar niet wanneer je persé vrouwen op posten gaat zetten, gewoon, omdat het moet.
Gekke gedachte in deze tijden van macho-graaicultuur: ligt de waarheid misschien ergens in het midden? Zouden we juist WEL gebaat zijn bij wat meer vrouwen in de top maar dan wel op de vrouwelijke, socialere!, manier?
** wacht op de eerste mietje! reactie**
Marike Stellinga for President!!!
Marike Stellinga, een van de weinige columnistes die het waard is altijd gelezen te worden. Beter dan al die roodharige verzuurde oud-communistes met de uitstraling van een mud verschrompelde aardappels.
hoe bedoel je ONS MANNEN... ik ben een vrouw hoor..
Vrouwen aan de top... Enig idee hoe lang vergaderingen dan gaan duren?
Ik heb P&W destijds gezien en het verbaasd me niets waarom er zo weinig vrouwen in de top zitten als je dat stelletje kippen met elkaar in "discussie" ziet gaan........... tjonge jonge
Dat was mij stukje in Elsbeth Etty stijl...
Ik ben het geheel met Etty eens.
Sterker nog doe maar 100% vrouw aan de top, doe het snel en ik wil geen referendums zien want dan werkte ook niet bij het Europese grondwet eer ik bedoel verdrag.. [Democratie? Dat is toch iets wat die ouwe Grieken deden..]
Ja 100% vrouw aan de top, bedrijfsleven en overheid weet ik al vast waar we over 10 jaar staan... maar nu de vraag aan jullie: zal ik Russich of Arabisch moeten leren?
hmmm lastige keuze....
Marike Stellinga, leuk ding, slim en pittig. Die zie ik liever dan zo'n hip hop sletje in bikini, strippend voor een webcam op de dumpert.
Is die Marike Stellinga weer aan het hyperen?
Die heeft echt een hormoonprobleem
Wat een dom mens vind ik dat
@VerenigdeNederlanden | 12-10-09 | 19:27 ,
je kunt ook overdrijven...
white trash@ 18:32 he he he je linkje gelezen kolere wat een tegenstrijdigheden volgens mij begin ik te snappen waarom half nederland aan de prozac zit .
als een mens dat soort gedachte kronkels er op nahoudt begin ik te begrijpen dat er zoveel mensen niet of nauwelijks funtioneren
Het komt namelijk zo,n beetje hier op neer de enige goeie blanke is een dooie en er nog trots op zijn ook , nee dan ben je lekker fris in je hoofd .
Die denkwijze doet mij denken aan een konijn die de vos nederig vraagt of hij hem als avondmaal wil gebruiken.
Ik ben verliefd op Marike...
Ik zou er best zin in hebben: 5 dagen beulen, in het weekend de laptop regelmatig open en alle borrels af en met mijn fijn stel hersens ook nog mijn lekker wijf status flink laten gelden. Maar een baan vinden lukt dus momenteel niet!
Vallen jullie maar over me heen daar ben ik niet voor in te huren geenstijlgeylen; die dingen doe ik met mijn ook al zo knappe slimme man
Barbara Baarsma deed het prima: Ze heeft thuis gewerkt aan haar proefschrift tijdens de kindertijd van haar kinderen en kon zo toch nog de top bereiken.
Marike Stellinga is zo'n vrouw, die carrierevrouwen onderuitschopt in opdracht van de mannen.
@Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 19:20 ,
daarom is Etty ook in de war,
'penisnijd' kleeft niet lekker aan Marike.
@ GeinPonempie | 12-10-09 | 19:20
Pardon!
".... uit vrouwen zou willen laten Bestaan" B i.p.v. G
vander F | 12-10-09 | 19:10
Daar heeft u waarschijnlijk nog een punt ook. De huidige feministen leven wat dat betreft in een ander universum.
Ze heeft gelijk.
Mannen en vrouwen zijn gewoon verschillend van elkaar. Get over it.
*zwaait terug naar BlackDeathMetal*
Kan Jaap even een huwelijk inzegenen?
Marike Stellinga +1
@Elsbeth Etty
GET FUCKED!!
Fantastische vrouw die Marike Stellinga!!!
Ook leuk, uit de link naar het P&W fragment, daar zegt die Neelie Smith Kroes op 6:57 minuut van dat fragment dat: (ik citeer letterlijk) "ik zou nooit commissaris geworden zijn als Barosso niet had gezegd dat hij tenminste één derde van zijn team tenminste uit vrouwen zou willen laten gestaan". Deze uitspraak spreekt boekdelen, mijns inziens.
Gelijke rechten voor zowel mannen en vrouwen betekend nog niet dat de twee seksen per definitie ten alle tijden gelijkwaardig zijn qua kwaliteiten. Oprotten met dit soort discriminatie. 'Positieve discriminatie' is ook discriminatie, het wordt helaas abusievelijk dikwijls voorgesteld als een vorm van meritocratie.
vander F | 12-10-09 | 19:10
Net even de herhaling van P en W zitten kijken.
Marike is nog een soort van geylig ook.
Daar moet Etty toch wel een beetje verdrietig van worden, denk ik zo.
Ach ja eigenlijk zijn feministen vrouwen met zelfmedelijden.
OT: *Zwaait naar DonQ.*
Marike Stellinga is de bom! Join nu haar fan club!
www.facebook.com/group.php?gid=1545736...
Marike is wat mij betreft overigens het oogverblindende resultaat van wat de oer-feministes ooit voor ogen moeten hebben gehad.
(en nee, daar schaar ik Etty niet onder)
Overigens wordt kameraad Etty in deze column images.google.nl/imgres?imgurl=http://... aardig doorgezeaagd.
HPDetijd server smookt? volgens mij doet ie ut gewoon goed. Als je dat linkje klinkt, verwijst ie naar hpdegeit.nl/etc - logisch dat je dan error-tje krijgt - hpdetijd.nl/etc werkt gewoon nog hoor (of is het werkt weer?)
-edit joh -
Merkkaardig, die hpdegeit link. Server hpdetijd helemaal niet opgeblazen, gewoon gekke niet bestaande link. Mirror om HPdeTijd-site niet te veel hits te geven? Beetje flauw...
Wij moeten ons bevrijden van het gesublimeerd gereformeerde juk dat hier/nu socialisme heet en haar ideologische excessen.
Socialisme maakt niet langer vrij maar houdt mensen gevangen in benepenheid.
Het feminisme heeft veel goeds voor de positie van de vrouw betekent maar zij vliegt wederom weer eens flink uit de bocht.
@Fleauxe | 12-10-09 | 18:34
Het is de romantiek, als het saai wordt pak jij Schopenhauer ipv Keats. Komt op hetzelfde neer uiteindelijk.
Toch opmerkelijk dat een liberale krant als NRC twee van die ultra conservatief denkende linkscolumnistes employeert..
**denkt aan youp**
Mw Etty is een fata morgana uit de jaren 60 !
Geen vrouw maar een verongelijkte tuinbroek. Vrouwen waar ik mee werk, ja met hoofdletter V, hebben gelukkig die frustie onzin allang achter zich gelaten. Het is een vrouwenmaatschappij, alleen weten zzzommigen dat nog niet !
Stellinga is een topwijf!
-weggejorist-
Spiegeltje omdat je HP/deTijd geen bezoekers gunt Pritt? of ben je overruled? lol
fayerabend | 12-10-09 | 18:37 De uitzending gelinkt in dit artikel (en via wmvlinks @ 17:01) is een andere / eerdere PenW uitzending met Marike Stellinga, Ze kon toen haar punt zeer goed en duidelijk uiteenzetten bij PenW.
Merlot | 12-10-09 | 18:35
Iran is ook een optie.
white trash | 12-10-09 | 18:37
slijmbal!
Wanneer gaan wij eens aan de loop Marike?
white trash | 12-10-09 | 18:05
Slijmbal! :)
DonQ. | 12-10-09 | 18:08
*Geniet, maar reaguur met mate*
Biep | 12-10-09 | 18:32
Yep. Ik ben een beetje allergisch voor (linkse) idioten die hun dogma's willen opleggen aan anderen. Leven en laten leven.
beetje jammer die hele discussie. Was geen reet van te volgen bij Pauw en Wittman door een manwijf die elk argument van de pro-Quota toe deed juichen en elk argument van stellinga en van der linden deed bezoedelen met haar geblaat door de argumenten door. Dit laat juist zien hoe de feministen van deze tijd zich gedragen. Met schreeuwen kom je er niet.
De meest gewaardeerde opmerking kwam notabene van Henny:) die passend op het einde zei dat er ook vrouwen zijn die het gewoon fijn vinden om voor de kinderen te zorgen.
Er is wat te zeggen voor de argumenten van de pro-Quota om vrouwen meer te stimuleren. Een Quota hiervoor is echter niet de oplossing. Flexibiliseren lijkt mij (en hiernaast de pro-Quota) vrouwen een (in mijn geval beter) alternatief. ik blijf toch lekker fan van barbara baarsma:) het hele segment is op basis van literatuur geheel normaal verdeeld al lopen we achter op andere landen. Als maar 25% van de vrouwen het "schijnbaar" over heeft om fulltime te werken is het ook niet meer dan normaal dat er maar 25% van de top-functies door vrouwen vervuld worden. en kom nu niet aan met die zeik van kinderen hier kinderen daar. Ook baarsma moest kiezen en heeft het prima gedaan.
Net al gezegd: Geert Wilders in EenVandaag. Erg interessant!
BlackDeathMetal | 12-10-09 | 18:10
Ah, vandaar het hpdegeit linkje en update met mirror ;)
Wat een geweldige mevrouw!
Zoals iemand ooit al zei: Het recht op de top zit hem niet in de broek, maar in de talenten en de ontwikkelingen daarvan.
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 18:32
Een rooie, natuurlijk.
Hang er een labeltje "Spanje" aan.
@DonQ. | 12-10-09 | 18:27: Ah, een klantje van de hoer die Polemieke heet. Lekker he? Over m' n trui niets dan goeds, gaarne.
Merlot | 12-10-09 | 18:20
wat Fleauxe | 12-10-09 | 18:27 zegt.
Zakjes gaan het helemaal worden deze winter.
*grote zak voor Etty maken gaat*
white trash | 12-10-09 | 18:28
Mot dat nou echt?
gatverdamme.
van de kraats | 12-10-09 | 18:22
Hehe dat is wel een goeie. Ware het niet dat de wetten van het progressieve denken wel meer kronkels kennen. Zie ook het standaardwerk "In de naam van de vrouw, de homo en de allochtoon", van Bart Croughs. www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm... Legendarisch.
Ot: Wilders bij 2vandaag. Dat verbaast me.
Fleauxe | 12-10-09 | 18:27
Eerst stofzuigen en de was ophangen!
Marike Stellinga schopt konDt en roeleert grote tijd. Iemand met een grote dosis gezond verstand. Haar artikelen in (de) Elsevier lees ik dan ook altijd met alle soorten van genoegen..
Kas | 12-10-09 | 17:36
We leven in een vrij land, maar als het aan Elsbeth Etty ligt is 3 dagen werken en de rest van de tijd lekker rommelen, werken aan zelfontplooiing, en gewoon lekker leven, VERBOTEN! Alle sollen Gleich sein Frau Obersturmführer! Sieg H...! Sieg H...!
@Fleauxe | 12-10-09 | 18:19
Geinig ontwerp, mooie herfstkleuren, maar ik zou 'm eerst voorwassen.
Wb die talkshows, dat polariseert niet naar voldoening. Ik lees liever de ongecensureerde tegels.
@Merlot | 12-10-09 | 18:20: Geen idee waar die zakjes voor zijn, volgens mij een mode-stament van Teun Govers.
@Biep | 12-10-09 | 18:22: Maak haar gelijk even lid van Powned.
-
Over PowNed gesproken; we mogen ook best trots zijn op onze eigen Marianne.
En zo zijn er wel meer vrouwen die ik ken met een hoge positie of een eigen bedrijf.
M' n beste vriendin, Monique, is bijna altijd onderweg of op reis voor haar baan als headhunter. Die hebben nooit gevraagd om een voorkeursbehandeling, ze zijn gewoon goed.
Na al die prachttegels hier ga ik toch maar even de uitzending terugkijken.
thomMmer | 12-10-09 | 18:15
Kunt u dan ook inhoudelijk reageren? Het liefst zonder schreeuwerig over te komen.
Merlot | 12-10-09 | 18:20
Zodat Flooks zijn handen overal in kan stoppen.
Ik ben zonet als een leipe ietwat verlegen fan met een ansichtkaart naar Marike's huis gewandeld om haar ervan op de hoogte te stellen dat zijn zwaar gecomplimenteerd word door de roze vloot en hoezeer ik haar mediaoptredens persoonlijk bewonder.
Het gehele gezin stond voor de deuropening!
Marike was een beetje ziek, vast door de heksenspreuken van allerlei henna-minnende oldscool feministes die wakker liggen van al die nare dingen die Marike beweerd!
GeenStijl is ook in huize Stellinga al opgemerkt!
* tot zover uw verslaggeefster, adieu *
Hmmmm positieve discriminatie he ,Wat klaagt men over zuid-afrika ?men was daar ver hun tijd vooruit kom zeg een land waar een minderheid zoveel voor het zeggen had dat is toch de droom van iedere hedendaagse socialist ?
Fleauxe | 12-10-09 | 18:19
Mooi shockpink.
Waar zijn die zakjes voor?
Cadzand | 12-10-09 | 17:36
Precies, wie heeft ooit beweerd dat werken leuk is?! Als ik geld genoeg had zou ik ook gewoon de hele dag een beetje niksen en Schultenbrau drinken. www.youtube.com/watch?v=aiz0VWLRzB4
Stellinga schopt ernstig kont, heb haar gezien toen, bij P&W en was zeer onder de indruk. Net als mijn 32 uur per week werkende vriendin trouwens.
@DonQ. | 12-10-09 | 18:11: Dat merken we snel genoeg. Zo niet, dan zullen de praatprogramma's er wel bol van staan. In de tussentijd mijmeren we een beetje over feminisme, en meer van die ongestelde vrouwen onzin. Hou vind je m' n nieuwe trui?
Van Teun cadeau gekregen.
MEER VAN DIT SOORT STUKKEN, dit heeft inhoud, het gaat ergens over, het is geen half slap gelul.
bijvoorbaat dank
uit dat interview:
"Uw argumentatie doet Etty sterk denken aan de bewering van blanke werkgevers in Zuid-Afrika die ooit vertelden hoe blij en tevree hun domme zwartjes waren.
Dat is zo buiten alle proporties. Er zit geen vrouwelijke Nelson Mandela al dertig jaar lang vast op een eiland. De vergelijking slaat gewoon helemaal nergens op.
Ook daar heeft Marike Stellinga weer gelijk.
Maar het gaat nog verder.
Want types als Etty zitten te beweren, dat die islamitische vrouwtjes juist allemaal erg blij en tevree zijn met hun dominante mannen, hun hoofddoek, hun isolement en de uithuwelijkingen.
Dat dat allemaal heus heel erg meevalt, dat ze het zélf willen, en dat Geert Wilders gek is.
Hmm?
Fleauxe | 12-10-09 | 18:02
lol
*trui breien gaat*
Hertogin v. Pauperen | 12-10-09 | 18:08
Nee die onderdrukking is vrijwillig, daar moeten we ReStEcP voor hebben. Wel bij de les blijven he!
@Merlot | 12-10-09 | 17:32 ,
ik verwacht niet anders van vrouwen die zo brutaal zijn dat ze op GS reaguren.
GS is niet voor mietjes.
ROFLOL @Fleauxe | 12-10-09 | 18:02
*melig wordt*
Wordt er nog een nieuw DSB-topic gelanceerd, ter ere van ... enzeau?
Barbara Drijfzand | 12-10-09 | 17:42
Hey hey niks mis met Ameland he! Verban ze anders naar 020 Gaza, kunnen ze mooi integreren met sissende bontkraagjes. En wie weet trekken ze zich het lot van die arme hoofddoekjes aan, je weet wel vrouwen die ECHT onderdrukt worden in Nederland. O nee, dat is natuurlijk vrijwillig. Silly me.
Jan Dijkgraaf wil graag rokende serverTs op HP/de tijd. Twitter: vroeger blies een linkje op geenstijl nog wel eens de servers van hpdetijd.nl op *heimwee heeft*
twitter.com/jandijkgraaf/status/481175...
Kratje voor die Stellinga. Hulde aan die vrouw!
Zullen we Elsbeth Etty vanaf nu Elsbeth Fitty noemen?
Bij het lezen van haar 'column' komt bij mij het beeld boven van iets wat ligt dood te bloeden omdat alle ledematen weg zijn gesneden, wat al een halve meter onder de grond geschoffeld ligt, maar wat in een laatste krachtsinspanning toch nog iets probeert uit te halen.
Wat kansleaus faalt.
Feministen.
Vroeger, goed. Ik heb ook wel respect voor wat ze deden, de echte, van toen. (Het is net als met krakers eigenlijk.) Nu is het gewoon beschamend als er weer eens zo'n zelfverkozen nep-martelares zogenaamd uit naam van alle vrouwen staat te roepen hoe onderdrukt ze worden. Vooral omdat ze zeer selectief te werk schijnen te gaan. Neem een bepaald geloof. Ik heb ze vooraan zien staan, een daadwerkelijke onderdrukking van de vrouw zoals de boerka als vrijheid en o-zo leuke cultuur zien verkopen en iedereen die vervolgens ook maar een wenkbrauw optrok werd als rechtsradicale fascist in de hoek gezet. Omdat de rode broeders en zusters zo verliefd zijn op de politieke ideologie dat het in werkelijkheid is. Dan telt het allemaal kennelijk even niet meer.
En zoals eerder gezegd, positieve discriminatie bestaat niet.
En Marike Stellinga +1.
@Biep | 12-10-09 | 17:58
Zeer verstandig voornemen Biep, in vijf jaar heb ik mensen hier letterlijk ten onder zien gaan. Vermoedelijk nu slechts gevegeteerd door wat slangetjes.
Voor een vrouw (on topic) zoals jij echter een hele opgave gezien de vele visitaties ;)
23.59 | 12-10-09 | 17:24
Zalig....écht zalig.
Maar ik ben zo snel bezopen.
Biep | 12-10-09 | 17:28
Wij iets later, hahahaha
mail cheauvinist pic | 12-10-09 | 17:54
Mooie nick!!
Echte luie vrouwen, feministes als Etty,
wel zeuren om een plekje in de directie keet maar als vuilnisvrouw niet thuis geven.
Gewoon luie luxepaardjes dus, ik kan er niks anders van maken.
Die Elsbeth Etty begint door te slaan. Het arme mens is krankzinnig. Ze moet opgenomen worden in een gesticht, om haar tegen haarzelf te beschermen.
Huppekee gewoon linksche 'argumenten' (kuch) inzetten tegen hunzelf. Werkt als een tiet!!
Zou econome Marika Stellinga ooit de Nobelprijs voor economie winnen? Als Obama het kan voor de vrede moet zij zeker die voor economie in de wacht kunnen slepen ;).
"Marike Stellinga verzet zich met feiten en cijfers tegen clichés over de werkende vrouw. Kern van haar gloedvolle betoog: Nederlandse vrouwen kunnen bereiken wat ze willen. De kinderopvang is niet te duur, vaders zijn geen luie varkens en het old boys network is zo macho niet. Maar waarom zijn er dan zo weinig topvrouwen? Omdat Nederlandse vrouwen niet naar de top willen, blijkt uit stapels onderzoeken, ze zijn tevreden met hun deeltijdbaan. Toch proberen politici van links tot rechts steeds feller meer topvrouwen af te dwingen - met quota, hoge oppassubsidies, langer vaderschapsverlof en onterechte kritiek op mannen." www.uitgeverijbalans.nl/web/Boekartike... Hier zijn de eerste 15 pagina's online te lezen..
lol@Mart van het Tuinpad | 12-10-09 | 18:00
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 17:56
Hulde voor de poging.
*benieuwd is naar het resultaat*
Biep | 12-10-09 | 17:58
Die laatste zin zou u tegen de mannen moeten zeggen die hier dag in, dag uit aan het reaguren zijn.
Marike doet het netjes, en kan zeker de steun gebruiken.. Ze krijgt uit alle hoeken beledigende dingen te horen terwijl ze het naar mijn mening juist verwoord!
Fleauxe | 12-10-09 | 17:57
Mag je dat zeggen ?
Ja, dat mag je zeggen.
DonQ. | 12-10-09 | 17:50
Wat een gedoe.
Maar ik piep er ook weleens een week een maand of een half jaar tussenuit. Dit is de tijd dat je gewoon wat meer binnensmuurs zit als huisvrouw en dus wat vaker op GeenStijl. Maar je moet er toch een beetje voor waken dat je er niet te diep in wegzakt.
Zal er kort over zijn: hulde en respect voor Marike Stellinga!!
Elsbeth Etty is de Idi Amin van het feminisme. In de volksmond ook wel een kudtweyf genoemd.
Heau even | 12-10-09 | 17:49
*proberen gaat*
Positieve discriminatie bestaat niet. Discriminatie is namelijk altijd negatief. Als maar een vijfde van de vrouwen net zo hard wil werken als de mannen kun je er van uit gaan dat maar een vijfde van de vrouwen de top haalt. Kwestie van ambitie, doorzettingsvermogen en een persoonlijke visie op kwaliteit van leven. Een persoonlijk voorbeeld:
Meneer MCP heeft zonder opleiding maar door 15 jaar lang 80 uur per week te werken zich opgeknokt tot de top. Mevrouw MCP heeft een bijzonder exclusieve opleiding gedaan, maar heeft gewoon geen zin om met haar goede baan meer dan 36 uur per week te werken. Dus mevrouw MCP doet iets meer in het huishouden. En af en toe betaalt meneer MCP een etentje of een reisje. Allebei blij.
Hier in 2007 sloopt ze alvast wat mythes www.elsevier.nl/web/Artikel/173537/Vro...
(Zo blijken vrouwen gecorrigeerd voor leeftijd en beroepstype hetzelfde te verdienen als mannen en helemaal niet minder zoals zo vaak wordt beweerd..)
Marike heeft nooit gelijk (kan ook niet met zo'n cv - zie Elsevier-) behalve dit keer dan.
Marike + tig
Ah, Elsbeth Etty speciaal voor jou!
www.youtube.com/watch?v=vz3DiU61yCA
@Biep | 12-10-09 | 17:45
Ergens vorige week, Teun heeft er nog een gedicht aan gewijd. Heel gedoe joh...
Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 17:46
Kan Teun dat wel? Met grindtegels?
Lol @Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 17:46
Reken maar! En níet met z'n elleboog.
*zoetzure mietjes eten gaat, met elsbeth spekkies*
DonQ. | 12-10-09 | 17:37
*zich afvraagt of de kolonel stiften kan*
DonQ. | 12-10-09 | 17:43
sorry voor mijn nieuwsgierigheid.
Ik volg alle reaguurders met hun reaguursels niet continue, maar ben natuurlijk ook maar een vies, vuil, sensatielijertje op z'n tijd.
Etty is het levende bewijs dat Stellinga gelijk heeft. Het is hetzelfde soort gelijk als dat van Geert wilders en de manier waarop erop gereageerd wordt, is dezelfde als door de tegenstanders van G.W.: kleineren, furieus uithalen, demoniseren als het kan, want in beide gevallen is een rood policor dogma overtreden. Kleine roze inquisiteurtjes allemaal met een frustrerende teveel aan oestrogeen. De ene wraakzuchtig op de welvaart van en ander, de ander wraakzuchtig omdat zij borsten heeft en geen piemol en op grond van dat gemis "gelijke kansen" gilt en liefst elke man die geen slaaf wil zijn van hare doorluchtige heksigheid door de plee wil spoelen. Sterf in eenzaamheid.
Feminisme werkt ook maar een kant op, zoveel is wel duidelijk bij alle vrouwelijke kinderrechters die praktisch zonder uitzondering de kinderen na scheiding aan de vrouw toewijst en de man hooguit recht geeft op een weekend per 14 dagen, maar bij de eerste bezwaren van mevrouw ook deze schaarse weekendjes afneemt.
seven | 12-10-09 | 17:41
Briljant.
Zo is het gewoon.
Positieve discriminatie is óók discriminatie.
@ Biep | 12-10-09 | 17:38
Geen flauw idee. Echt heul erg niet. Ik ben er trouwens niet rouwig om.
@Biep | 12-10-09 | 17:38
Omdat ze in mijn poesie album wilde schrijven.
@Jaap de Paap | 12-10-09 | 17:39
Gelukkig ben je onsterfelijk.
De tweede keer dat die Marike bij P en W was, zat daar ook Barbara Baarsma (of zoiets) Die maakte feminisme pas echt inhoudelijk belachelijk, dat die hoodredactrice van op zij (hoofdredacteur is misschien een betere omschrijving), die ook daar was, niet verder kwam dan onbeargumenteerd gegil.
Merlot | 12-10-09 | 17:08
Wel een beetje makkelijk toch, die domme feministen aanvallen. Zo zou ik er ook wel tien kunnen inkoppen. Laat haar zien wat ze waard is, en eens een goed gefundeerd werk over algehele politieke filosofie schrijven. Iets dat moreel gezien alles de baas is. Dan mag ze verder praten.
@Die nare vent | 12-10-09 | 17:41, zij jou waarschijnlijk niet.
Ik sta volledig achter Marike, weg met die trutten van het feminisme, of lekker massaal laten verbannen naar Ameland! Mijn vriendin is ook een werkende hoogopgeleide vrouw en heeft een man thuis die voor de kinderen zorgt. Ze zit in het managment van Fortis en als de kinderen ziek zijn zorgt hij voor ze. Dat veel vrouwen niet hogerop komen komt omdat ze zelf zo dom zijn om een kerel te nemen die weigert om ook maar iets te doen als de nood aan de man is, te laf om tegen hun baas te zeggen dat ze niet op het werk kunnen komen of tussendoor snel naar huis moeten omdat er stront aan de knikker is. Als er dan toch een quotum moet komen laat die dan maar komen, maar dan wel voor elke beroepsgroep, dus mevrouw Etty, doet eens een baantje nemen in de haven van Rotterdam, zeurdoos dat je ben!!!!
Deze vrouw hoort aan de top!
Ik zou haar doen...
Marike & haar steekhoudende verhaal: +1
Marika Stellinga: "in de vs zijn quota verboden omdat ze per definitie discriminerend zijn"
Elke column van Etty waarin ze de Oorlog niet noemt is winst.
DonQ. | 12-10-09 | 17:37
Degene die dat plempte kan maar beter inpakken. De brutaliteit zeg; tssss...
kolonel klootoog | 12-10-09 | 17:35
Ja, wat is er toch? Lying Dutchman vertelde me dat Elisabeth een zg. 'ban'aan haar broek heeft? Waarom eigenlijk?
DonQ. | 12-10-09 | 17:35
Geregeld. We mochten het ook zelf doen, zei de G.I.
video.elsevier.nl/11781401/De_zegen_va...
Ze is liev.
Merlot | 12-10-09 | 17:32
Dan brandt er inderdaad een klein vagevuurtje diep in de krochten van mijn ziel ja.
@DonQ. | 12-10-09 | 17:34
- in
*weer helemaal bij is*
De kolonel een lady? Krijg nou wat.
Merlot | 12-10-09 | 17:33
Marike Stellinga kan dat heel goed op eigen kracht, zolang de thuisbasis goed verzorgd blijft.
Merlot | 12-10-09 | 17:32
Inderdaad. Zie 17:35. Heel warm.
Etty, je haar is rood net als je socialistisch/communistische gedachtes, en het schaamrood staat mij op de kaken bij het lezen van zoveel onzin in een kwaliteitskrant als het NRC. We leven gelukkig in een vrij land, waar ook zwakzinnige mensen zich mogen uiten, maar ik ben blij dat de vrouw in Nederland net zoveel kans heeft om aan de top te komen als de man. Hoe? Door hard werk, intelligentie, mensenkennis en drive. Dat jij denkt dat vrouwen daarbij hulp nodig hebben .. dat zegt meer over jouw beeld van de vrouw dan over het beeld dat de grote boze mannenwereld heeft van de gemiddelde vrouw.
Jouw stukje: Plank . slaan . mis
Als je de top wil bereiken moet je daar full-time veel uren voor maken. Met "ik moet de kinderen 1800 ophalen" kom je echt niet aan de top. Al helemaal niet als je een part-time baan hebt. Wil je echt een hoge functie, dan moetje 24/7 beschikbaar zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat veel vrouwen part-time werken. Ik ken er namelijk ook waar beide ouders uit het gezin full-time werken. Met kleine kinderen waar ze amper tijd voor hebben en die dus amper opgevoed worden en een flinke achterstand oplopen. Kun je nog zoveel verdienen, maar lijkt me dat je kind je meer waard is. Part-time werkende vrouwen hebben dat goed gezien.
Marike Stellinga is een held!
@blinde kip | 12-10-09 | 17:28
*Jaap roept om inquisiteur te bellen*
@ Merlot | 12-10-09 | 17:32
Ik krijg van heel veel GS-meisjes een heel warm gevoel. Behalve van Elisabeth2, die is dood van binnen.
Geef die vrouw een snuf tabak en een bel cognac, hulde!
*zet kwispedoor alvast in hoekje*
Biep | 12-10-09 | 17:27
Hulde. Meer ladies like you, Merlot, Rammstein en Klootoog. Dat zou een stuk schelen.
Ik vind Elsbeth Etty het vleselijk bewijs van penisnijd. Daar kan geen voorbinddildo tegen op.
Je bent een vrouw in de overgang, je kleurt je haar rood en schrijft zure, hysterische stukjes: is dat tegenwoordig de definitie van een feministe?
Alles in het leven word bepaald door de keuzes die je maakt.
Biep | 12-10-09 | 17:05
Waarde Biep, alles?
Het is een illusie om dit te denken, echter is het geen vreemde redenatie.
De belangrijkste gebeurtenissen in het leven zijn die, waar geen controle uitoefening noch keuze in te maken is...
Correct me if I'm wrong, ofcourse.
Amen @Merlot | 12-10-09 | 17:26
Misschien dat in de mens zo evolueert dat in de toekomst het oestrogeen wat gelijkmatiger wordt verdeeld, dit geforceerde quota gedoe schiet haar doel voorbij.
Cortes | 12-10-09 | 17:31
Hohoho.... da's niet lief hé? ;)
Merlot | 12-10-09 | 17:32
Grotendeels dan
GeenStijl mannen moeten nu toch een warm gevoel van binnen krijgen, als ze zien hoe de GeenStijlvrouwen met vlijmscherp geslepen nagels uithalen naar Etty, en Marike Stellinga op het schild hijsen.
Het is wel komisch dit. Mevrouw Etty is het lichtend voorbeeld waarom een quotem belachelijk is. Ik vraag me ook serieus af wie het in godsnaam heeft bedacht haar een column te laten schrijven.
Respect voor Marike Stellinga en de manier waarop zij zich opstelt.
Als er systematisch gediscrimeerd wordt moet je het aanpakken. Bijvoorbeeld als je kunt bewijzen dat iemand in dezelfde functie met hetzelde aantal uren systematisch minder verdient omdat het geen piemel heeft. Hier zal een Stellinga het roerend mee eens zijn.
Ze heeft grondig onderzoek gedaan en alles behoorlijk goed op een rijtje. Daarnaast kan ze 800 van die feministische roeptoeters met twee vingers in de neus aan.
Meteen een ministerspost aanbieden op emancipatie, dan komt het vanzelf goed.
seven | 12-10-09 | 17:28
Dit model haalt Marike Stellinga ook aan in haar boek.
Ik zeg: Marike zuipt ons onder tafel!
Dankzij vrouwen die net zo praten als dat Etty doet, hebben we nu last van Mariëtte Hamer.
Biep | 12-10-09 | 17:27
Precies.
Weg met dat afgrijselijke slachtofferisme, waar dit land dankzij alle agogogelegogen, activisten, zorgers en begeleiders ondertussen kniediep in staat.
Iedereen die wil, kán ook in dit land.
Tsjakka!
Merlot | 12-10-09 | 17:26
En het werkt nog contra productief ook:
"Met name Noorwegen wordt gezien als het walhalla: daar is nu echt een quotum voor topvrouwen ingevoerd. Alle moeders werken, alle kinderen gaan naar de crèche. Maar de cijfers zijn bedrieglijk. Weliswaar werken alle vrouwen, maar omdat ze jaren thuis zitten met de kinderen, is het totaal aantal uren dat deze vrouwen werken nog lager dan in Nederland. Ook is de scheiding tussen mannen- en vrouwenberoepen, de beroepssegregatie, veel sterker dan in andere landen. Door de positieve discriminatie werken veel vrouwen voor de overheid en veel mannen in het bedrijfsleven, waardoor ook een beloningsverschil ontstaat. Wat er gebeurt, is dat de overheid door verregaand vrouwvriendelijk beleid vrouwen binnenhaalt die nooit carrière willen maken: deze vrouwen maken een keuze tussen niet werken en een beetje werken. Bovendien hebben vrouwen in Scandinavië zoveel rechten, dat ze voor het bedrijfsleven een soort paria’s worden. Men neemt ze liever niet aan. Zoals ‘Newsweek’ schrijft: ‘Europe is killing its women with kindness.’ In de Verenigde Staten is helemaal niets geregeld en daar werken meer vrouwen in topposities dan in Scandinavië."http://www.managerenliteratuur.nl/1674/marike_stellinga_‘een_quotum_voor_topvrouwen_is_schadelijk’
@DonQ. | 12-10-09 | 17:24
*brandhout verzamelen gaat*
23.59 | 12-10-09 | 17:24
Zalig....écht zalig.
Maar ik ben zo snel bezopen.
@ aight.. | 12-10-09 | 17:26
Wellicht omdat je met elke lettergreep de Nederlandsche Taal ruw aanrand. Lutser.
Jaap de Paap | 12-10-09 | 17:18
In 1972 kon ik misschien net lopen.
Ik heb eigenlijk altijd al een hekel gehad aan dat hardcore-feminisme. Vrouwen moeten gewoon eens eerlijk naar zichzelf toe zijn. Als je bepaalde dingen wilt bereiken in je leven, zal je bepaalde afspraken met jezelf moeten maken, anders redt je het niet.
Bovendien hebben die feministen de kerels ook helemaal gek gemaakt. Veel vrouwen willen gewoon graag voor de kinderen zorgen en het huis en de vijf katten.
Je bent als mens nooit 100% tevreden als je terugkijkt. Als je alleen bent wil je samenzijn, en andersom.
Heb je als mens veel gewerkt en te weinig je kinderen gezien, baal je ook: maar je hebt wellicht wel die topfunctie en vice versa.
Joh, het is nooit goed genoeg. Maar fuck quota voorstellen aangaande vrouwen en allochtonen. Wat opzich wel een behoorlijke belediging is voor een vrouw ware het niet dat ik dit, als vrouw, volledig negeer als belediging.
Volstrekt gelijk heeft ze! Dat vrouwen in deeltijdbanen zitten is een keuze; ik (man) heb daar ook voor gekozen vanwege de kinderen; prima toch. Zeur dan niet discriminatie.
Ze heeft gewoon gelijk.
Mannen en vrouwen zijn anders, en willen ook andere dingen.
Nou èn?
Alleen een sexist valt daarover.
Iemand als Elbeth Etty vind ik daarom dus gewoon een sexist, die vindt dat mannen en vrouwen gelijk horen te zijn en dat de mannen zich maar moeten aanpassen.
Dát is nou discriminatie.
Ze is gewoon een rooie antimannen-racist.
En ik heb de pest aan racisten en sexisten, zéker als ze zich vermommen als "soosjaal" en met die *&^%@#%&* opgeheven vingertjes gaan staan zwaaien.
wat een domme snol. als ik di column ingeleverd zou hebben op school had ik het toen mooi overnieuw mogen doen
Wereldwijf. Niets biertje, lekker mee naar het whiskeyfestival in leiden komende november. Daar zie je nl. ook bijzonder weinig vrouwen. Heel raar. Maar logisch, want er zijn nu eenmaal weinig vrouwen die whiskey lekker vinden.
@blinde kip
www.isalatheater.nl/cms_files/system/i...
hèhè, zonder waarschuwing.
Ik ken een meid die flink heeft doorgeleerd, heeft haar doctoraal gehaald en is echt niet dom.
Ze zit nu thuis op de kids te passen en ondertussen klust ze af en toe wat bij als consulent.
Meer wil ze gewoon niet. Ook op het werk zit ik tussen relatief veel dames die allemaal een man thuis hebben die flink verdient en zij werken gewoon "voor de lol".
Stuk voor stuk parttime en op woensdag- en vrijdagmiddag zit ik steevast alleen op kantoor met een paar andere mannen die de kost moeten verdienen.
Ik kan me dus best vinden in het argument dat vrouwen in Nederland gewoonweg de ambitie ontberen om de baas te worden.
Overigens kan ik me niet vinden in het argument van feministes dat mannen elkaar voortrekken. Dat is bullshit.
Ik heb niet in een studentenvereniging gezeten en heb nooit aan teamsport gedaan. Ik maak dus geen deel uit van een "old boys"-netwerk en leuke klussen worden mij niet in de voetbalkantine doorgeschoven.
Mannen trekken elkaar niet voor, vrienden trekken elkaar voor.
En net zo goed als mannelijke directeuren minimaal een paar lekkere wijven op de werkvloer willen, heb ik vaak genoeg vrouwelijke leidinggevenden gezien die leuke jonge kerels voortrekken (eentje noemde zelfs de nieuwe 20-jarige aanwinst in mijn bijzijn "snoepje van de week")
Net zo goed als ik twee keer zo hard moet werken omdat ik niet knap of connected ben, zullen vrouwen dat ook moeten doen.
Daar helpt geen manifest aan.
Elsbeths beschaving: het jodenjong loert.
dezwijger.blogspot.com/2009/06/elsbeth...
Waarom krijgen dit soort fossielen überhaupt de ruimte om in de pers hun volkomen achterhaalde wereldbeeld nog te etaleren?
Whehehe, heerlijk lomp. Net Mo Mowlam!
Bij vergaderingen schoenen uitschoppen, benen op tafel en een fles sterk.
Mvrouw Etty in een topfunctie? Ik moet er niet aan denken.
In de jaren 70 riepen feministen dat vrouwen gelijk zijn aan mannen. Nu willen ze blijkbaar weer een aparte status. Ik snap het niet meer.
Lol @Mangoost | 12-10-09 | 17:17
@mark twain | 12-10-09 | 17:06
Pijn aan mijn ogen:
images.google.nl/images?q=Elsbeth+Etty...
De vrouwen die in de feministische heilstaat Noorwegen werken, deels omdat dat noodzaak is vanwege de hoge belastingen, grotendeels in de staats gesubsidieerde kinderopvang. Echt een vicieuze cirkel dus, het is geen echte vergroting van de arbeidsdeelname, behalve op papier en met extra bureaucratie, en dat moeders voor elkaars kinderen zorgen ipv direct voor hun eigen kids.
Stellinga + heul veul.
Iedereen weet dat ze gelijk heeft, maar die kudtwijven die alles maar oneerlijk vinden willen het niet zien.
En het is zo'n brevet van onvermogen, dat hysterische huilie huilie van alle Etty's. Zo'n "wil wel, mag wel, maar kan niet" mentaliteit is eigenlijk het meest ongeëmacipeerde bord voor je kop dat je kunt hebben. Ga toch breien.
Biep | 12-10-09 | 17:15
Ja.
Heerlijk.
Ik geniet.
Biep | 12-10-09 | 17:16
In 1972 was zoiets nog heel hip. Nu vind ik het ronduit pathetisch, zo'n Elsbeth.
Heb Marike Stellinga de laatste dagen/week een aantal keren op tv gezien. +1
Dat hysterische policor-viswijf van het NSB-Handelsblatt --> altijd -1
Carpe Noctum | 12-10-09 | 17:09
dan is het zijn en niet is... en het is bij het rechte eind hebben en niet aan
Volgens mij wou Berlusconi ook meer vrouwen in zijn regering. Dat werd toen door de Italiaanse en West-Europese politiek-correcte femi-socialisten afgeknald. Oftewel het mag niet, tenzij ze er zelf mee komen. Beetje hypocriet...
Alle meisjes die bij mij op de lagere school in de klas hebben gezeten, en dat was al begin jaren 70, hebben PRECIES dezelfde kansen gehad als de jongens. En waarschijnlijk was dat 10 klassen daarvoor ook al zo. Dames als u het gevoel heeft dat u na AL DIE TIJD nog steeds niet gelijk bent, misschien komt het wel, omdat u het echt niet bent. Ja, zomaar een theorietje waar Etty blijkbaar nog echt niet over nagedacht heeft. Ik ben er inmiddels overigens ook van overtuigt dat u zonder quotum er niet gaat komen.
Jaap de Paap | 12-10-09 | 17:15
Hahahahaha.. padon: LOL
Als de VVD dan toch nog ooit in het kabinet komt zouden ze gelijk Marike Stellinga moeten nomineren voor een ministerspost als Gelijke Kansenbeleid. Die juffrouw heeft volgens mij genoeg haar op haar tanden om korte metten te maken met de zieligheidsindustrie.
Heerlijk tv fragment, leuk dat ook eindelijk eensch de linkse heilige huisjes worden omgeschopt, Marike Stellinga +10, Witteman -100, Pauw en Marijnissen +1
putjeschepsters kom er maar in!
Die Etty is zooo september 2009.
Merlot | 12-10-09 | 17:12
Het begint gigantisch uitgewerkt te raken.... dat niet alleen, het begint zich in tegenovergestelde richting te keren.
Op alle fronten.
Hoevaak wordt er niet gesproken/ geschreven over het schieten in eigen voet?
hulde Stelligma fukjoe pruillipmaakbaarheidsfundamentalisten
Wetenschappelijke bijlage NRC zaterdag: Koken maakte het verschil tussen apen en mensen. Koken was belangrijker dan sex, een vrouw kon wel vreemd gaan, maar niet voor een andere man koken, dan was het einde oefening. Dat werpt weer een ander licht op Pim's uitlating: "Ach mensch ga toch koken."
Uit HP/de Tijd: "Normaal vergelijkt Etty mensen waarmee ze het niet eens is met nazis. Met het verstrijken van de jaren wordt ze kennelijk milder
Ed - 12-10-09 12:34 "
Ik vond hem leuk.
Monique, Irene, Gabrielle, Lisa, Jenny, Glenny, Sonja en Hetty zijn het overigens volkomen eens met de column in het NRC, blijkt uit hun reacties. Jammer dat het quotum aan positieve mannenreacties niet gehaald wordt. Toch maar weer een nieuw voorstel indienen om mannen te verplichten het met Etty eens te zijn?
LOL! @ Teun van het Tuinpad | 12-10-09 | 17:12
Ik kan me vinden in haar commentaar dat het linkse smaldeel gewoonlijk niet ver komt met argumenteren.
Ze moeten het vooral hebben van schelden, dédain, nazificeren en insinuaties.
Een paar jaar geleden werkte dat nog, maar het begint gigantisch uitgewerkt te raken.
Wel een gepast topic, zo rond etenstijd.
*ruikt of het al bijna klaar is*
De feiten diet Marike Stellinga over het feminisme blootlegt klinkt wel heel duidelijk en onplezierig voor de Etty's van deze wereld. Het is inderdaad ideologiegedreven en de feiten ondersteunen het. Daarbij is het inderdaad raar om uit een populatie van 5 procent topvrouwen minimaal 40 procent van de commissarisfuncties van grote bedrijven te laten vervullen.
Hulde aan Marike, ze heeft gewoon gelijk. Goed dat het ook een vrouw is, als een man dit gezegd had was het gelijk discriminatie geweest. Goed artikel ook in Elsevier. Chapeau. Btw, mannen en vrouwen zijn gewoon niet gelijk, (wel gelijkwaardig in sommige gevallen).Je kunt met 30 jaar feminisme niet 100 miljoen jaar evolutie teniet doen.
Zucht.
Als vrouwen echt geëmacipeerd waren, dan zouden ze niet zo janken.
Ergo, de hardst jankende feministes hebben de slapste ballen.
@NinaSimone | 12-10-09 | 16:57
" Carpe Noctum: voor iemand met een Latijnse naam maakt u wel een erg rare fout. Quotum is enkelvoud, quota is meervoud."
.
Ik bedoelde ook meervoud. Het gaat om quota voor o.a. percentages in de raad van bestuur, de directie, de raad van advies, etc.
DSB UPDATE - Belgisch onderzoek naar DSB:
www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_finan...
Marike Stellinga for president!
Ik voel me altijd diep beledigd door dat gezeur van feministen.
Ik wíl helemaal niet voorgetrokken worden, verdomme!
@blinde kip 17:04
Tuurlijk - jij kan het weten .
@ Prittstift
Dank voor correctie!
Elsbeth bashen? Materiaal HIER: www.maartensz.org/meinadam/abiv_9.htm
Lying Dutchman | 12-10-09 | 16:55
het is maar wat je onder een 'luie vrouw' verstaat.
Vaak hebben thuisblijvende moeders een zwaardere taak te volbrengen dan die luie part-time ambtenarije- moedertjes die alleen in boekjes lezen wat opvoeden is.
Carpe Noctum | 12-10-09 | 16:55
De wil om de top te bereiken in het bedrijfsleven is voor mannen als ook voor vrouwen net zo zwaar. De wilskracht óm die top te bereiken is bij vrouwen gewoonweg minder dan bij mannen. Nou én?
Niemand staat toch met een gun op je slaap jou te dwingen als man of vrouw?
Met zo'n quotum doe je dat wel. Bovendien discrimineer je de heren die net zo goed hun stinkende best doen.
En nog wat: kinderen zijn ook niet verplicht hoor. Je zou ook gelukkig kunnen zijn en die topfunctie kunnen behalen zonder het hebben van kinderen. Alles in het leven word bepaald door de keuzes die je maakt.
Minder werken? Meer thuis?
Prima!
*plop*
Marieke is een vrouw naar mijn hart
Marike Stellinga komt hoog binnen op mijn topvrouwen-lijst, ergens in de buurt van Martine Delfos.
Wat is die Etty een heks om te zien. Die hoort in een diepe donkere kelder met laag plafond.
Heeft mevrouw Etty ooit wel eens gelijk?
ff OT: Het beleid van Wilders wordt wederom voor de verkiezingen uit ingevoerd door dezelfde lieden die schande spraken over de plannen van Geert:
"Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil het paspoort kunnen innemen van Nederlanders met twee nationaliteiten die zich schuldig hebben gemaakt aan zeer zware internationale misdrijven.
De minister wees er wel op dat het Nederlanderschap alleen kan worden ingetrokken, als een misdadiger twee nationaliteiten heeft."
ambtenaar.blog.nl/geweld/2009/10/12/pa...
Ik vind het nog het meest bewonderenswaardig dat deze Marike Stellinge op een heerlijk koele manier reageert op het inderdaad hilarische stuk schrijven van Elsbeth Fitty. De meesten vrouwen zouden als een leeuwin met de tanden ontbloot en de klauwen wijd open de tegenaanval inzetten.
Ja, juist dit siert mevrouw Stellinge. En samen met die overtrokken reactie van mevrouw Fitty laat het zien dat ze gelijk heeft.
Al je toch geen zinnig antwoord krijgt - zoals Marike, past maar één reaktie
www.youtube.com/watch?v=oftOCN1jkNo
Ali G on feminism.
Mariken van Nimwegen was al een sterke vrouw met een eigen mening.
Stratemakeres
Uitbeenster
Vuilnisvrouw
Sjorster
Zeevrouw
Neuhh .....
Voor wie liever een wmv link heeft naar het PenW item: cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/var...
Of gehele uitzending. cgi.omroep.nl/legacy/player?/ceres/var... hier zit het item @ 21:45 en verder
Niet willen werken maar wel aan de top willen komen, DAT GAAT DUS NIET, wtf willen ze nou, facking part-time een bedrijf runnen?
Stellinga is baas, en die andere chick bij P&W, Barbara Baarsma is ook steen goed
pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....
Dat is wat ik nou powervrouwen noem!!
Goed bezig, Stellinga.
De korste weg naar de top komt in ieder geval langs 'humor' en 'relativeringsvermogen'.
De eerste alinea van Draak Etty slaat de spijker op de kop en daarna verzandt het stukje in een moeras van onzin en idealisme. Als vrouwen inderdaad wat minder lui zouden zijn dan kon de AOW leeftijd gewoon op 65 blijven.
Voor de rest heeft Marike gewoon gelijk. Meer wijven op de vuilniswagen. Dan blijf ik ook wat vaker thuis voor de vuilnisvrouw. Probleem is dan, in de terminologie van Draak Etty, gemiddeld opgelost.
Bij mij bestaat het volledige managment en directie uit vrouwen.
Dat is ook een beetje overdreven...
Ze wil duidelijk graag in de keuken blijven, waar alle vrouwen horen te zijn.
Elsbeth? Zo links dat ze er af zou vallen als de aarde plat was, zo rood als heur haar. NRC? Next!
vrouwen hebben genoeg kansen maar pakken deze niet aan
+1 voor Stellinge voor lekker onderkoeld reageren, zo zien wij mannen dat graag
@ Carpe Noctum: voor iemand met een Latijnse naam maakt u wel een erg rare fout. Quotum is enkelvoud, quota is meervoud.
praat teveel, de mond snoeren dat paard
Ik doe bier (bokbier) halen voor Peter Hutten. (zie reactie onder huilie huilie column van Etty)
Een vrouw met de logica van een man, hulde!
@Biep | 12-10-09 | 16:53
"Wel te gek dat ze op GeenStijl staat! Ze kan wel wat steun gebruiken. Aan alle kanten ontvangt ze verontwaardiging, terwijl ze het zo ontzettend aan het rechte eind heeft."
.
Inderdaad. En die stomme quota voor vrouwen is natuurlijk ook helemaal idioot. Als ze het willen, en er hard voor werken, komen ook de vrouwen wel in de top terecht.
ik vond haar perfect bij P&W. lekker lullen kan dat mens.
Niemand zit op luie vrouwen te wachten.
topwijf
Vrouwen die hogerop willen beginnen ook altijd te miepen over parttime werk i.v.m. hun kutkoters... Hallo, vanaf managementniveau dien je gewoon (minimaal) 5 dagen per week klaar te staan voor de zaak, daar is je salaris ook naar.
Marike... geen Marieke mijnheer PrittStift.
Wel te gek dat ze op GeenStijl staat! Ze kan wel wat steun gebruiken. Aan alle kanten ontvangt ze verontwaardiging, terwijl ze het zo ontzettend aan het rechte eind heeft.
Marieke "wilt u mij slaan, mevrouw" Stellinga, wat een beest.
Ah, Marike, mijn buurvrouw.
Nooit thuis, maar toch: de buurvrouw!
-weggejorist-
-weggejorist-
REAGEER OOK