
Grote kans dat DeJoop, het linkse antwoord op GeenStijl, de kerst niet eens haalt. Kamerleden zetten nu al
ernstige vraagtekens bij de manier waarop het Vara-plannetje gefinancierd gaat worden. Met taxpoet uiteraard. Met die
48 miljoen euro die de hardwerkende Nederlander mag ophoesten zodat ze daar bij de Vara leuke linkspropaganda kunnen maken. Volgens de VARA klopt dit niet, en wordt DeJoop uit eigen middelen betaald. (Ja, "potjes", die hebben ze ook nog.) Maar daar geloven we natuurlijk niets van. DeJoop wordt staatsinternet, een door hardwerkende Nederlanders gefinancierd propagandakanaal van regeringspartij PvdA, en er komen allemaal stukjes op te staan over hoe geweldig Wouter Bos wel niet is, hoe lekker een hoofddoekje zit, hoe je couscous moet koken en naar welke door de Vara medegefinancierde bioscoopfilm u moet gaan, welk boeken van Nico Dijkshoorn en Claudia de Breij u nu weer moet lezen en lovende recensies over cabaretvoorstellingen enzo. Kortom. Dit hele zaakje stinkt. Naar concurrentievervalsing. Neelie Kroes, DOE er wat aan.
Reaguursels
Inloggen'Hoeveel geld de VARA in DeJoop stopt, wil ze niet zeggen.'
Juist ja.
Gelukkig word PowNed op geen enkele manier uit publieke gelden gefinancierd.
Halloo, Bert Brussen doet er al wat aan: www.dejaap.nl/
PvdA=VARA=Links Achterbaks. Droevig. Ooit was je trots op de Vara, maar nu. Inteelt TV zoals je zag bij het begin van RTL4 begin jaren 90tig. Iedereen vond elkaar "fantastisch". Ik zie het nu iedere avond bij de VARA. Bij Matthijs, bij Paul, bij Felix, bij ... Beschamend gewoon. En dan de opgelegde moraal die al 30jaar dezelfde toon draagt. Wat mij betreft mag de stekker uit.
Men is hier toch zelf ook maar bij de omroep gegaan om nog wat centen binnen te krijgen want met de site zal het nooit lukken. En gratis is wel leuk maar niet om de ISP of de lonen te betalen, denkt men bij de telegrof.
Anderen hoeven niet roomser te zijn dan de paus. Dus wat zit men hier te miepen?
harry pikkel | 10-09-09 | 15:07
Lijlt me uiterst vermakelijk. Binnen de kortste keren heb je dan in kaart gebracht hoe ook de leugen regeert op DeJoop.
@Schoorsteenveger | 10-09-09 | 12:08
Inderdaad, de politiek-correcte heilsdoctrine is gebaseerd op gedachten die je niet mag hebben, of uitingen die je niet mag doen. En dat overleeft niet lang op het internet dat leeft van totale openheid.
Daarom is elke "linkse tegenhanger" van bijvoorbeeld Geenstijl bij voorbaat een abortus-baby'tje, de werkelijkheid is en blijft politiek incorrect.
Met 356.000 7-euro-leden (eind 2008) heb je per jaar 2.492.000,00 beschikbaar. Hebben ze ruim 19 jaar gespaard voor dit initiatief dan ?
Schoorsteenveger | 10-09-09 | 14:30
Ghehe... mooi geformuleerd. Maar een reactie blijft hoogstwaarschijnlijk uit. Ik wacht ook nog op twee stoethaspels met een soortgelijk comment als dat van theo.
Overigens, ik neem aan dat u ook een steentje gaat bijdragen aan de discussies op Joop?
Wie daar binnengaat laat alle joop varen.
theo4116 | 10-09-09 | 14:18
Gefinancierd en gemodereerd door de PVV? En worden linksmensen hier geweerd dan? Nee, de modder stroomt hier dwars door het riool. Bij DeJoop moet die modder eerst door de poolicor zuiveringsinstallatie heen.
#Schoorsteenveger | 10-09-09 | 12:35
--
Middels allelei wanjopigen meent vak K- de rit te kunnen uitzingen/apres nous le deluge/ vergeet u het geploeter van E. van der Laan niet om 15;30hrs?
(met in gedachGt-ik heb zo-waan-waan-waan-waanzinnig gedroomd)
ghe
-weggejorist-
Laat ze toch lekker. Gaan we daar ook reaguren. Lijkt me humor.
De VARA heeft een nieuw programma concept bedacht.
Zwemmen met de sterren in gemeenschapsgeld.
nl.tinypic.com/view.php?pic=30v2nme&am...
Dus de Vara mag wel links televisie doen maar niet links internet? Waarom ook alweer niet?
Lets Kuttekrap | 10-09-09 | 12:23
LOL.
Misschien binnenkort de wanjopigen.
Mark d'Aviano | 10-09-09 | 11:41
Goed idee, je uit je zelf gewoon creatief en dan mag het.
Misschien kunnen we ook wat kogels per post versturen. Omdat het kunst is.
Joop was eens linkse concervatief die hier heel veel schade heeft aangericht.
De gasbel van Slochteren opgespendeerd, de staatsschuld tot tophoogte doen toenemen, grote bedrijven kapot maken, de onafhankelijkheid van Suriname soepel laten verlopen, ja, wat deed deze man eigenlijk niet fout. En nog steeds staat hij op een voetstuk bij link Nederland.
Verheug me nu al op de 'zondebok' uitweg die niet doorgang zal gaan bewerkstelligen.
Problemen wegvegen door externe factoren is hun kunstje, i.p.v. de hand in eigen boezem te parkeren.
.
@solidstate 12:11
Pritt is mijns inziens een koning of is het koningin...?
Dijkshoorn, gore sellout!
Hoe gaat het joopse equivalent van de stijllozen eigenlijk heten? Ik opteer Joopvollen. Dat je dan krijgt:
18 leden
3 joopvollen
visiteer allen www.DeJoep.nl
@ Fart majeur
ik zeg:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/12/...
@Superior Bastard | 10-09-09 | 10:21
Dat 'tuintje in mn hart' gedicht was echt geweldig!
Dijkshoorn was sowieso met zichzelf bezig en niet enkel voor GS, hij deed ook columns voor 3FM hoer-Giel, dus ik zie het probleem niet zo, door deze actie zie ik des te meer dat GS zich heer en meester voelt en het niet heeft op personen die een andere visie hebben. de ouderwetsche ' if you can't join them, f*ck them' mentaliteit, oftewel basisschool niveau.
Eindelijk plaatst Pritt Stift weer eens een paar stukjes.
Komt het toch nog goed met GS.
ik dacht dat hij weg was.
Wanneer wordt 'DeJoop' nou eens opgenomen in een inrichting?
Ik vind het een geruststellende gedachte dat de Stijlloze GS horde een serverT binnen 4 minuten kan laten roken.
(zie bootneuken topic).
Ik maak me dus geen zorgen over deJoop.
lol@52percent | 10-09-09 | 11:53
Ik denk dat ik ook af en toe maar eens tegen die blogpaal aan ga pissen. Kijken na hoeveel posts een onafhankelijk denkende geest definitief de deur gewezen wordt.
fleurtje | 10-09-09 | 11:14
Gewoon hun gang laten gaat. De uitgangspunten deugen niet. Als ze een 'tegenwicht' willen vormen, dan moeten ze zwaar gaan filteren, sturen en buigen en bijten ze zichzelf in de staart. De droome dat er een goede wereld bestaat waarin de goede mensen een goede web site gaan bezoeken om daar goede dingen te zeggen over goede artikelen die goed in elkaar zijn gezet door goede journalisten is inderdaad maar een droom, een illusie, een fictie. En dat gaat zich wreken. Hoe meer die lui pogen de werkelijkheid te buigen, des ye hachelijker wordt hun positie. De leugen poogt te regeren, en dat zal al te duidelijk blijken. Op TV zijn ze in staat om die droom als werkelijkheid te presenteren, om te masseren zoals ze gewend zijn, op die site wordt dat een schier onmogelijke opgaaf.
Laat ze asjeblief hun eigen graf graven. Dan zijn die belastingcenten goed besteed, heel goed.
De Joop zal waarschijnlik de eerste dag, de tweede dag al wat minder, een groot aantal hits en comments krijgen, waarna de helft alweer plaats mag nemen op het strafbankje omdat de joris van dienst onwelvallige meningen haat, en de rest zal rap afhaken zodat er maar een stuk of tien posters overblijven waaronder Jeroen zelf, Jolo, Vera en nog wat links spul.
Deze jongen gaat uit nieuwsgierigheid een paar dagen meeroeleren bij Joop onder de policor, want neger, artiestennaam Willy Overtoom, maar verwacht een soort internetPravda.
DeJoop??? Vernoemd naar de klootzak die de massa immigratie tot prioriteit #1 verhief en dankzij wie we nog steeds zitten opgescheept met die uitvreters van het koninklijk huis?
Gewoon naar de rechter stappen en doorgaan met ademen. Niets aan de hand!
** Vogelbeest | 10-09-09 | 11:43 bij www.dejoop.nl kom ik op omroep.nl.**
Zo moet het dus als je straks je pagina lanceert, nog geen uurtje werk:
www.dejaap.nl/
** Vogelbeest | 10-09-09 | 11:43 bij www.dejoop.nl kom ik op omroep.nl.**
Tsja, een "coming soon" oid boodschap op www.dejoop.nl was hun al teveel werk. Een redirect was makkelijker en minder werk....
-weggejorist-
Nu wil ik daar ook eens gaan kijken en een beetje reden en uitleg aan het subsidievolk geven, kan ik heel die site niet vinden?
bij www.dejoop.nl kom ik op omroep.nl.
Via google kom ik Wolfgang Joop.
Is de boel gecrashed? Bezweken onder de subsidie? Iemand een andere url?
Osdorpertje | 10-09-09 | 11:35
Ideetje voor kunstwerk: Joop den Uyl pop aan strop opgehangen. Tekst: "De Joop alweer ter ziele"
Goed idee om het naar de visionair Joop den Uyl te noemen. Die wilde voor Nederland een totale ban op computers.
Ik ben misschien niet meer zo scherp, maar waar staat die naam 'De Joop' voor? Wel zo'n beetje de allerslechtste webnaam die ik me kan voorstellen. Wie bedenkt zo iets? Ik krijg voorstellingen van zure, oude en morsige sigaarrokende mannen.
@Mark d'Aviano | 10-09-09 | 11:27
Is al mail uit @redactie.
@ yokiamy | 10-09-09 | 11:19
Dijkshoorn begon zijn oude werkgevert te backstabben toen ie opeens promotie had gemaakt naar DWDD. Opeens stond ie 'boven' het niveau van GeenStijl. Het is Dijkshoorn die hypocriet begin te doen. Logisch dat GS daarop antwoordt. Hypocrisie aan de kaak stellen is een van de speerpunten van GS. OK? OK!
ik ben benieuwd welke subcultuur daar zal ontstaan: een jopicivil die sochtens bij de koffie de volgende aksie beraamt? (d?)
ach ook daar zal je de wasbakplassers, balfiguren, en andersmaartochheelgewoongeblevenen hebben
e(E?) r is maar 1 manier om daarachter te komen natuurlijk: met gevaar voor eigen leven reaguren
maar wel samen naar de Efteling he? Wat een sprookjescomplot weer
frenkie4alllll | 10-09-09 | 11:09
Ik weet niet wat er voor de "@" moet... mail mij anders (voor adres zie HVV)
kneuterzak | 10-09-09 | 11:23
Ik dacht dat het naar die Hitlerfan verwees, die later de door Adolf opgedrongen verzorgingsstaat nog verder uitbouwde
@yokiamy | 10-09-09 | 11:16: Die lul loopt voor een tweedehands auto over naar de concurrent. Dijkshoorn is een hoer, deed ook dingen voor Veronica. Dat heeft in het wereldje waar Nico zich nu graag begeeft hetzelfde aanzien als straatprostitutie.
Teun van het Tuinpad | 10-09-09 | 10:18
dat was ik al
De naam DeJoop, is dat eigenlijk een verwijzing naar de linksche sinterklaas uit de jaren 70/80 ?
@ Jackanders | 10-09-09 | 11:18
Ze gaan of vooraf moderaten, of ze gaan de weggejolode reacties direct verwijderen (anders lijkt het zo op censuur).
@ von schwetzenich en Yovo
Komt er nog wat? Nee? Verrassend.
@ yokiamy | 10-09-09 | 11:16
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/...
op deze manier graaft Geenstijl zijn eigen graf
-weggejeauleaut en opgebost- bij ¾ van de comments, ik kan niet wachten ..
jij=hij
** tokkie | 10-09-09 | 10:47 Waarom worden de publieke omroepen niet geheel afgestoten door de overheid? **
Hij die betaalt bepaalt. En media is macht. Vandaar dat er de afgelopen decennia een innige onderlinge afhankelijkheid is geschapen tussen Hilversum en Den Haag. Alhoewel het de kwaliteit van onze democratie ten goede zou komen als deze christelijke, islamitische of socialistische verenigingen niet langer gesubsidieerd hun boodschap gaan verkondigen. Is dit iets dat op korte termijn gezien de gegroeide belangen niet zal lukken. Want de gegroeide structuur heeft duidelijk ook grote voordelen voor de politici en ambtenaren.
Internet is een vrijplaats waar de overheid graag meer invloed op heeft, en alhoewel men voor de vorm kritisch doet over de financiering van dejoop vinden in ieder geval de linkse partijen dit volgens mij een schitterend initiatief.
Waarom mag die van jole uit de staatsruif blijven eten?
Van rusland krijgt hij ook een salaris binnen.
Dubbel op allemaal. Commies eigen. Links lullen rechts vullen.
-weggejorist-
Ik dacht dat ze al wel genoeg mensen bereikten met het Staatsjournaal. Totale controle van alle media. Dat is natuurlijk het einddoel. Gefinancierd door u.
Balzakius | 10-09-09 | 11:13
Als ik het niet dacht.
Hoogste tijd dat de stekker uit dit soort omroepen wordt getrokken,een speeltje van links hoeft niet door iedereen te worden gefinacierd.Propaganda door de strot duwen,de juiste vragen niet stellen,kijken of dit ook gebeurt als ze het uit eigen zak moeten betalen.Er zijn al genoeg linkse programma's,ga maar commercieel.Maar dat durven ze niet ,want ze weten drommels goed dat dit geen bestaansrecht heeft.
Balzakius | 10-09-09 | 10:55
U is ouwe veennoiqer uit Emmer-Compascuum?
Ik ben het eens met het opzetten van DeJoop. Dat zal aardige discussies opleveren! Kan niet wachten.
Een weblok voor Linkse schreeuwerts dus. En ik maar denken dat ze daar de tweede kamer al voor hadden.
linkspropaganda, *proest*, vergeet je alu-hoedje niet pritt. Is de arm nog niet lang genoeg om mee te kunnen graaien?
@Mark d'Aviano
Mail effe op G-ehandicapte mail. Ben alles kwijt. :-(
@fart majeur | 10-09-09 | 10:59
Ja, en ook die gewelige dichter. Je zou "De tranen van Kuif den Dolder" eens moeten lezen. Leuk boek!
www.bol.com/nl/p/boeken/de-tranen-van-...
@ Tokkie
U wenst een sbs6/rtl4 intellect bij onzer bevolking?
Een guillotine op het Binnenhof en tegelijk een guillotine op het mediapark. Een (half?) dagje doorpakken en we zijn verlost van dit linkse addergebroed. Nico Dijkshoorn (die eigenlijk Kouwes heet) mag daar dan een gedig over schrijven:
Uit de bundel 'vergane glorie', de gedig 'dode hoofden in een mand'
links doen
met subsidie en zo
en daar
liggen
we
dan
Je kunt geen succesvolle website uit de lucht toveren, je kunt alleen maar hard werken. Als het succesvol wordt, dan heb je iets goeds gedaan en verdien je alle lof. Als het maar een beetje ligt te liggen, dan kijkt er ook niemand naar en dan geeft het niet (al is het natuurlijk wel zonde van het geld).
Nico Dijkshoorn is de ongekroonde koning van de podcast. Dat hij nu de gedigts van Kouwes voorleest bij DWDD en bij elk denkbaar medium z'n columns slijt doet daar helegaar niks aan af.
*met vochtige ogen terugdenkt aan het podcast tijdperk*
Yovo | 10-09-09 | 11:01
Ah, nog zo'n jij-koekebakker. Wat klopt er niet aan de strekking van dit verhaal? En begin niet over de toon.
@KingLear | 10-09-09 | 10:58
Ik kan me niets anders voorstellen dat het een Joris on steroids is, omni-present en ubermachtig!
Met al dat gemirck en gejaap eromheen, ook hier op GS, verwacht ik de eerste week wel mooie kijkcijfers voor Jolo. Dat dan weer wel.
Neelie! Neelie! Neelie! Neelie! Neelie!
Pritt Stift laat zich kennen en is schizofreen. Zo.
Het zoveelste bewijs dat de publieke omroep teveel geld heeft en het verkwist aan zaken waar de belastingbetalerT geen zier om geeft. Verzuild links heeft al een krant, het NOS journaal en de VARA, maar blijkbaar vinden ze dat we nog niet genoeg worden gebrainwasht. Als Korreltje dictator wordt gaan er een hoop linkse hoernalisten tegen de muur. Het is nu genoeg geweest.
Nico Dijkshoorn, dat is die man die voor een tweedehands Audi A6 uit 1999 zichzelf voor lul zet bij DWDD ?
weet iemand hoe Joris heet van de Joop
want die kan de tyf*st*ring van de derde graad krijgen, bijvoorbaat
Laten we gelijk het Stimuleringsfonds voor de Pers opheffen. Zie bijvoorbeeld de bodemloze beerput van Pluspost
www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...
Ach, dit wordt leuk om te zien. Elk maar dan ook elk links initiatief om een 'leuk' of 'kritische' tegenhanger te maken van rechts is altijd mislukt. Kijk naar Amerika en de zielige linkse (staats-)initiatieven tegen talk-radio. Allemaal mislukt om maar een reden: de kijker of luisteraar wil die linkse propaganda niet horen. En dat, lieve mensen, zal ook met dit Vara blog gaan gebeuren.
@azijnseikerT | 10-09-09 | 10:42
@harry pikkel | 10-09-09 | 10:43
Ja, zo kan ik het ook: Het potje waar ze nu gevulde koeken en personeelsuitjes mee betalen wordt dan in DeJoop gestopt waarna ze de gevulde koeken en personeeluitjes gaan betalen van staatsgeld.
@KaiserSoza | 10-09-09 | 10:34 :
Laat Frenkie toch, hij heeft er moeite voor gedaan. Trek je shirt maar weer aan.
@frenkie4alllll: zou je me een mail willen sturen? @rest: excuus voor de overlast
@skinner | 10-09-09 | 10:40
Wat zeg je allemaal ?
Ik w
Persoonlijk denk ik dat het een toevoeging is aan de kookkunsten van Pritt Stift wanneer hij leert hoe je couscous 'kookt'. Niet namelijk. Couscous overgiet je met kokend water. Couscous koken resulteert in een vieze kledder van 'iets'.
@skinner | 10-09-09 | 10:40
De TROS en de AVRO zijn inderdaad zeer rechtse omroepen....... *ROFL*
Dagelijks krijgt u objectieve items voorgeschoteld in de volgende programma's:
NOVA=VARA/PvdA
Pauw&Witteman=VARA/PvdA
BUITENHOF=VARA/PvdA
ZEMBLA=VARA/PvdA
DWDD=VARA/PvdA
Het zal ook nooit wat worden.
Komt omdat linksch menschen geen gevoel voor humor en Zelfrelativering hebben. Natuurlijk is dit allemaal te herleiden naar een gebrek aan intellect. Mensen zijn vaak linksch omdat ze dan denken een IQ upgrade naar de buitenwereld te krijgen. Ook is het makkelijker linksch te zijn daar je kan denken in wetmatigheden en niet zelfstandig keuzes hoeft te maken.
internet is deaud, en bekeken vanuit investeringsmodellen is ieder plan al gedoemd om te falen.
tokkie | 10-09-09 | 10:47
Eens.
Kijken hoeveel *kuch* idealisten er dan nog werken..
Mooi he, als het geluid van de andere kant komt, zijn het rechtse schreeuwerds. Toen links wat te melden had werd het de protestgeneratie genoemd. En wat hebben ze bereikt? Geen enkele generatie heeft de wereld slechter achter gelaten dan ze hem gekregen hebben, behalve zij. En nog bedankt!
Waarom worden de publieke omroepen niet geheel afgestoten door de overheid?
Dat levert een besparing op van ca 1,5 miljard euri op jaarbasis.
Laat de markt zn werk doen op tv en radio, sbs rtl e.d houden toch ook hun eigen finaciele broek op?
1,5 miljard euri besparen zonder dat de belastingbetaler er wat van merkt, dat is makkelijk verdient, hilversum gaat zn eigen geld maar verdienen ipv van als melketier met een tonnensalaris geld op te vreten wat verdient wordt door mensen met een echte baan die cash oplevert.
Er trekt een geur van spruitjeslucht uit mijn pc van dit bericht. Van Jole die bijbeunt bij de TROS en de VARA en op kosten van de laatste omroepvereniging mag hij al bij de start overleden linksig "shockblog" gaan managen!
Ik roep all reaguurders op om onder dezelfde Geenstijl reaguurders nick een nick te registreren bij Jeauleau Operations DeJoop! Eens kijken hoelang Jeauleau het kan volhouden!
Vogelbeest | 10-09-09 | 10:35
En zo is't.
buurvanurk | 10-09-09 | 10:36
Eigen leden. Maar dat potje kunnen ze dus alleen maar aanspreken omdat ze de rest van hun financiering uit staatsgelden halen. Als ze Paul de Leeuw uit dit potje moesten betalen, dan was Joop er nooit gekomen.
@buurvanurk | 10-09-09 | 10:36
Ja. (vara-gids, leden..) Maar waar ik het over heb is dat ze dat zelf suggereren.
Vette kudo's voor @bertbrussen in deze zaak. www.bbrussen.nl/2009/09/09/dejaap-nl-z...
En dat allemaal voor nop, nada, niks. *verder leest*
@frankie4
Inderdaad, walter bos heeft de publieken omgekocht, vandaar dat ook "rechtse" omroepen als de TROS en Avro pro-PvdA zijn.
Vieze linkse boevenbende.
von schwetzenich | 10-09-09 | 10:36
Twee jij-bakken. Sterk.
Goed zo! Weg ermee! Met behulp van allerlei smoesjes probeert de VARA te verhullen wat er echt gebeurt: belastinggeld voor een omroep wordt gebruikt voor een internetproject.
En dat allemaal met een air van: "Wij maken als VARA zelf wel uit hoe we ons geld besteden. Bemoeien jullie je er maar niet mee."
@Superior Bastard |10:28
Bedankt, ik sla het even op!
De VARA is gewoon een losgeslagen pottenclub.
Go Remkes go!
Wanneer gaat joop open? Sturen we een bloemetje. En nogmaals: geef ze een weekje.
@azijnseikerT | 10-09-09 | 10:31
Hoezo "zelf hebben verdiend"? Hebben ze naast de STER en de staat nog andere inkomstenbronnen dan die ze daadwerkelijk hebben verdiend?
-weggejorist-
Heel apart dat linkse media altijd werken met "potjes" waar tientallen miljoenen inzitten.
Rechtse media ontstaan gewoon omdat er 4 rechtse ballen tijdens een avond zuipen op een goed idee komen en het vervolgens gewoon met eigen middelen uitvoeren.
Een soort inteelt dus.
@frenkie4alllll | 10-09-09 | 10:30
Doe gvd effe normaal, zet zoiets op je eigen blog ofzo..
De Joop, is dat zoiets als De Tiet? Lekkere grote jopen! Waar kan ik lid worden?
leuk toch, kunnen we nog is wat zinvol spammen, ipv op geensteyl?
Dit soort geweldige initiatieven moeten beloond worden!
Met een belastingstaking that is.
Het aloude adagium van het dievengilde luidt sinds jaar en dag: "Wat dijn is, mijn is.
Ik ken nog wel een linksdragend politiek concept die met een iets wolligere omschrijving hetzelfde basisbeginsel hanteert.
-weggejorist-
Links, moslims en zwaar gelovige christenen / joden hebben GEEN reflectievermogen. Dit leidt tot lange tenen en oorlog.
Rechts, Geenstijl, gematigde joden / christenen en ongelovigen hebben WEL reflectievermogen. Dit leidt tot lachen, succes en leve de vrijheid.
Dus dejoop.anal zal geen succes hebben. Ook al stoppen ze d'r een miljard in.
Ach links kan zelf niets.
Is nooit zo geweest en zal ook nooit worden. Ooit mee gemaakt dat een links gebeuren van de grond kwam zonder subsidie?
-weggejorist-
@harry pikkel | 10-09-09 | 10:25
Het is nog erger. Van het potje dat ze zelf hebben verdiend kopen ze gewoon een porsche. Maar dat uitkeringsgeld blijven ze ontvangen. Want hoe moeten ze anders in hun levensonderhoud voorzien.
Fluffy Bunny | 10-09-09 | 10:29
Wel na die tijd uw handen wassen a.u.b.
Niet alleen de VARA, maar ook de NOS is zijn subsidie weer veilig aan het stellen. Beetje likken bij de PvdA. Kijk eens naar de tweet van NOS directeur Gerard Dielissen van gisteren:
@gerarddielessen "Aangekomen in NY. Straks naar Bloomberg dinner met Frans Timmermans etc. tbv 9-11 tribute."
De NOS en de PvdA gezellig samen op pad. Goh Frans we hebben nog wat subsidie nodig is dat mogelijk?! Tuurlijk Gerard, maar dan moet je de PvdA wel goed in het nieuws brengen. Ach Frans dat doen we toch al 40 jaar!
Gerard Dielissen : NOS niet links
NOS-directeur Gerard Dielessen (zie foto) 'irriteert' zich aan de 'beeldvorming' als zou zijn omroep links en vooringenomen zijn.Helaas heb ik moeten vaststellen dat de beeldvorming over het NOS Journaal als broeinest van de linkse kerk in bepaalde segmenten van de samenleving moeilijk is uit te roeien.
Meer: muziekfreaks.web-log.nl/muziekfreaks/2...
Nog wat meer info over de praktijken van de PvdA.
Het heeft allemaal te maken met de omkooppraktijken van de PvdA. De PvdA strooit met subsidie richting de publieke omroep, terwijl de PVV daar op wil bezuinigen. Het is zo doorzichtig als wat. Zal een voorbeeld geven.
In 2006 zou er een nieuwe mediawet worden ingevoerd door staatssecretaris Medy van der Laan. Volgens dat plan zou enerzijds de rol van de Raad van Bestuur van de Publieke Omroep worden versterkt, anderzijds zouden de omroepverenigingen het alleenrecht krijgen op het uitzenden van opiniërende programma's. Voor de NPS zou in het nieuwe omroepbestel geen plaats meer zijn, en evenmin voor samenwerkingsprogramma's als Nova, Zembla en Buitenhof. Het plan oogstte veel kritiek van programmamakers. Tevens zou er flink minder geld richting Hilversum gaan. De wet is nooit uitgevoerd, omdat het kabinet viel.
Op hetzelfde moment komt Wouter Bos met het volgende voorstel.
PvdA wil nieuwe mediawet in 2007 direct intrekken
AMSTERDAM, 13 APRIL. De PvdA zal de nieuwe mediawet van het huidige kabinet terugdraaien als de partij volgend jaar, na de Kamerverkiezingen, in de regering komt, óók als die wet dan door het parlement is aangenomen. Dat zei PvdA-leider Wouter Bos gisteravond op een discussiebijeenkomst over het omroepbeleid in Amsterdam. Zelfs als deze wet nog vóór de verkiezingen door de Tweede Kamer wordt aangenomen, zullen we die toch nog intrekken, aldus Bos.
www.nrc.nl/binnenland/article1672918.e...
Met deze uitspraak zorgt Bos dus voor veel en goede publiciteit voor de PvdA. Maar in feiten is het gewoon omkoping wat je ziet. Wij betalen jullie veel geld als je ons maar goed in het nieuws brengt.
En dan deze week weer. De minister van propaganda heeft weer een nieuw plannetje bedacht. Kijk maar eens.
Dagblad Trouw weigert twee door de PvdA-aangestelde journalisten toe te laten tot haar redactie. Houdt men de rug recht? Of bezwijkt de redactie alsnog voor druk van de PvdA?
De Partij voor de Vrijheid wil morgen in het vragenuurtje minister Plasterk bevragen over de weigering van dagblad Trouw om staatsjournalisten te plaatsen op haar redactie. Minister Plasterk stelt vier miljoen ter beschikking om zestig journalisten te laten werken op dagblad-redacties. Door de weigering van Trouw komt dit plan op losse schroeven te staan.
PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma: "Trouw heeft helemaal gelijk. De krant stelt in haar 'Brief van de hoofdredactie' van zaterdag dat de krant niet afhankelijk wil worden van de overheid. Dat is zeer juist geformuleerd. Doordat Plasterk met geld gaat strooien voor kranten wil hij dagbladen aan het staats-subsidie-infuus hangen. Dat betekent dat berichtgeving beïnvloed gaat worden door de meningen van de overheid. Geen krant moet dat willen. Andere kranten zullen Trouw volgen. Maar daarmee staat Plasterk wel in zijn hemd."
De Partij voor de Vrijheid zet zich in voor een gezonde toekomst voor Nederlandse dagbladen. Dat kan door een einde te maken aan de concurrentie-vervalsing door de publieke omroep.
www.hetvrijevolk.com/?pagina=8457
We krijgen toch ook DeJaap van Bert Brussen binnenkort?
Nico Dijkshoorn is een held. punt.
Ik ben effe jeroenmircken
Op zich is het wel GoedLinks om zoiets met belastinggeld te betalen, dus DeJoop DenUyl zou hier van zeggen: twee dingen, het is goed, en het is links.
een progressief geluid wil zijn in een tijd van rechtse schreeuwerds.
DeJoop wordt dus (volgens eigen zeggen) een site met linkse schreeuwerds ???
Dat de PVDA niet met geld om kan gaan lijkt me nu dus wel meer dan duidelijk... dicht die kraan.
@ zeg maar jansen | 10-09-09 | 10:14
Kijk jij dat? Raar. Ik heb namelijk gewoon leuke dingen te doen.
fuckje | 10-09-09 | 10:19
Voorstel: TariqR.
Nico Dijkshoorn was toch angelossen bij jullie rechts populisme? Ik neem aan dat ie nog wel een bezoekje van een paar jorissen gaat krijgen, zoals gebruikelijk in die kringen.
Superior Bastard | 10-09-09 | 10:26
Dus daar zijn we het over eens.
Bon.
;)
*kudt serverT*
Het had best meerwaarde op GS kunnen hebben, maar helaas....
www.jopen.nl/
Teun van het Tuinpad | 10-09-09 | 10:25
LutserT. Net de minst leuke gedigt eruithalen hè?
Superior Bastard | 10-09-09 | 10:21
Als jij een ouwe violist een veer in de kondT steken werelds vind, heb ik daar vrede mee.
He pritt heeft zuidweg dit geschreven?
"welk boeken van Nico Dijkshoorn en Claudia de Breij u nu weer moet lezen"
DOE er wat aan.
Dat gelul over dat eigen potje. Wie probeer je daarmee in de maling te nemen? Als ik voor de helft werk en voor de helft een uitkering ontvang, vervolgens een flatscreen koop van het potje dat ik zelf verdiend heb, dan zal ik het andere potje moeten aanwenden voor mijn andere uitgaven.
@Korreltje Zout | 10-09-09 | 10:22
links = reactionair, dat verklaart wellicht ook het terugverlangen naar den uyl.
De Joop op voorhand al rijp voor de sloop.
Kansleaus project voor zuurpruimen en gemankeerde wannabe opiniemakers. Gaat opzeker tenonder aan botsende ego's met lange tenen.
Superior Bastard | 10-09-09 | 10:21
Als jij een ouwe violist een veer in de kondT steken werelds vind, heb ik daar vrede mee.
Ik ga mij aanmelden bij DeJoop. Zijn mijn ouders trots als een aap met zeven lullen.
als er elke dag jopen op staan, ga ik daar (ook) reaguren!
Concurrentie is fun!
Alleen al omdat links beweert progressief te zijn. Bwahahahaha.
Wat is dat nou voor een kutnaam, dejoop. Bekt niet lekker, is niet grappig of slim, betekent niks. Refereert alleen wel aan Den Uyl, maar die heb ik de laatste 20 jaar vooral als staatsvijand nr 1 horen wegzetten.
Dit gaat natuurlijk helemaal niks worden.
Joop Zoetemelk stond ook bekend als eeuwige 2de.
DeJoop wil een progressief geluid ... zijn in een tijd van rechtse schreeuwerds.
De linkse propaganda is al volop bezig. Die eikels 'vergeten' namelijk even dat nu links de islam (en religie in het algemeen) heeft omarmd, links niets anders is dan 'conservatief'. Vroeger waren het linkse artijen die het opnamen voor vrouwen en homos. Nu hoor dat soort geluiden niet meer bij links. Het is vooral rechts dat progressief is.
linkse funblogs maken geen kans want linkserts nemen zichzelf veel te serieus. Zonder zelfspot kom je er niet. Dus wordt het automatisch zure kijk-ons-eens-gelijk-hebben-achtige content.
Ik heb er wel wat belastinggeld voor over om dat kansloze gezelschap voor de zoveelste keer op zijn bek te zien gaan. In feite financieren Van Jole en Jeroentje hun eigen ondergang, maar daar komen ze nog wel achter als ze hun nietszeggende opiniestukjes gaan publiceren.
Als er op De Joop Jopen te zien zijn, dan voorzie ik een serieuze concurrent van GS. Behalve als die bedekt zijn door een tuinbroek.
Wie betaalt trouwens die malle reclamespotjes op de commerciële omroepen waarin we worden opgeroepen REPSECT te hebben voor hoofddoekjes?
Niceau was in wereldvorm gisteravond.
Ik denk dat het wel veel strenger gecensureerd zal zijn dan GS. Op GS staan ook vaak linkse geluiden. Alhoewel ik dat hele onderscheid links/rechts zou vorige eeuw vind, het gaat meer om tegenstellingen:
Multi-culti ophemelen vs multi-culti realisme
Oude cultuur uitingen elitair vinden vs oude cultuur dode cultuur vinden
Dode bomen media vs 2.0 media aanhangen
Politiek correct vs politiek realisme
etc.
@ jan luuk pica | 10-09-09 | 10:16
Nou dat is het niet echt. Voor concurrentie hoeft Geenstijl niet echt bang te zijn, zie ook Scan, het andere doodgeboren webinitiatief van de Vara:
scan.vara.nl/
Ons probleem hier is dat er weer belasting geld wordt gebruikt zodat de Vara de geesten van onze jeugd met linksche waanzin kan vergiftigen. Het is dus meer ernstige bezorgdheid om de geestelijke volksgezondheid.
Wellich dat we er een leuke ludieke vrijmibeau mee door kunnen brengen voordat DeJoop rokend ligt na te hijgen in de serverruimte......
Als ik op "DeJoop"dezelfde nick gebruik als hier, krijg ik na 1 posting een permaban voor het leven.
* gaat nieuwe Vara- nick bedenken *
Dankzij DeJoop zijn wij de Sjaak.
De Joop!? Is dat een website van een Eau de Toilet ofzo?
-weggejorist-
Waar gaat dit over?
Ah, als ze dat allemaal van hun "eigen" potjes kunnen betalen, kunnen we ook de hele subsidiekraan dichtdraaien.
Nee die "potjes" dat is geen belastinggeld..
kolonel klootoog | 10-09-09 | 10:11 De originele Moleskine waar ie elke woensdag bij DWDD zit te kliederen kon wel eens een gewild object worden.
He! Eindelijk weer eens een Jolo topic.
Niet dat ik er verder iets over te melden heb overigens..
het geenstijl idee werkt niet voor links. Of zit er op geenstijl ergens een "Drink Thee" knop ofzow?
Volgens mij is links radicalisme gespeend van iedere vorm van humor. Het lijkt mij dus niet grappig, en dat is de key selling point van GS.
Boeken? Van Dijkshoorn? Waanzin!
REAGEER OOK