Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Straatracers scoren sabbatical en OV-kaart

ga toch fietsenEn we hebben een uitspraak in de Zaak Straatrace met Dodelijke Afloop te Creil, NOP. Afgelopen zomer reden twee polderboeren een baby dood tijdens een potje streetracen, en gisteren was de uitspraak. Rekenen we de extragratis strafvermindering mee. Dan komen we op: twaalf maanden televisiekijken en daarna vijf jaar met de trein. Dat is de hoofdprijs die Anko J. uit Creil en Roelof W. uit Emmeloord toucheren voor het doodrijden van een drie weken oude baby tijdens een straatrace met een VW Golf en een Mazda 323. Ja, de rechter was in een goede bui. Bovendien was het allemaal vette pech, als we de advocaat mogen geloven. Hij sprak van een ‘onfortuinlijk ongeval’ op een weg waar je tachtig mag. [...] J.'s advocaat ontkende dat er sprake was van een straatrace. En J. zelf: 'We waren gewoon een beetje aan het toeren.’ Stoer hoor, boys. Dat jullie maar vaak de zeepjes mogen laten vallen de komende tijd...

Reaguursels

Inloggen

Staat op de rechterkant van deze pagina: " Wij van GeenStijl rijden graag lekker door," . Denk hier eens over na....

xoipie | 27-09-06 | 21:53

en nog in hoger beroep ook, de hufters. Is maar goed dat ik niet de vader van dat kind ben, anders was ik als enige naar de gevangenis gegaan. Als held, dat wel.

zeiksmurf | 27-09-06 | 21:51

Als iemand schuldig is, zijn het alle mensen die aan The Fast And The Furious hebben gewerkt. Kutfilm, en duidelijk een kutinvloed op alle mogolen met een kutauto in Nederland.

Vervang alle rechters in Nederland trouwens met rechters die ook daadwerkelijk goed zijn in hun werk.

SuperBas | 27-09-06 | 20:39

PLUKZE,,,, ze zijn schuldig en nu betalen DE REST VAN HUN LEVEN

Amoveren | 27-09-06 | 19:29

Nederland op zijn smalst.
Hoe ouder het slachtoffer, hoe hoger de straf.
Zullen de ouders van de baby blij mee zijn.
Wat zal je krijgen als je net na geboorte dan een weerloos kind vermoord?
2 weken?? (goed gedrag en 1/3 kwijtschelding dan dus 3 dagen?)

Athropos | 27-09-06 | 17:59

die gasten hebben neit eens hersens in hun hoofd

Cadzand | 27-09-06 | 17:20

Als het mijn kind was geweest hadden ze beide nog maar een jaar te leven gehad.

Meneer | 27-09-06 | 16:43

"Denk dat de rechtert het verschil heeft gemaakt tussen voorwaardelijk opzet en bewuste schuld. Kingeef1975 27-09-06 @ 13:34"
.
Dat soort halfzachte geleuter heeft ons juridisch zwaard zo bot gemaakt...

superlutser | 27-09-06 | 15:51

Het is maar wat het leven van een baby (= ook mens) waard is. Dat vermogensdelicten over het algemeen zwaarder worden gestraft dan geweldsdelicten, daar hebben we - helaas - zo langzamerhand maar aan moeten wennen. Dat advocaten alles uit de kast halen (en daartoe ook veel te veel mogelijkheden hebben) om het gepleegde misdrijf zoveel mogelijk te doen afzwakken, is ook maar al te goed bekend. Dat onze rechters vaker voor lage straffen kiezen dan voor hogere en dat een gestrafte bij goed gedrag die lagere straf ook nog maar voor 2/3 deel hoeft uit te zitten, weten we ook maar al te goed.
Dat dit misdrijf niet als moord bestempeld kan worden ben ik het mee eens. Er is immers geen sprake van voorbedachte rade om de baby van het leven te beroven. Maar dat "doodslag" wordt afgezwakt in "dood door schuld", is wel een gotspe. Door elkaar in de auto proberen te overtroeven in snelheid, hebben de heren doelbewust een straatrace gehouden. Dat deden ze op de openbare weg, waar ook gewoon normale mensen, zoals die moeder met zoontje en dochter, gebruik van maken. Beide misdadigers hebben dus doelbewust het risico genomen, ook al hebben ze zich dat hoogstwaarschijnlijk niet gerealiseerd (want anders doe je dit niet), een verkeersongeluk te veroorzaken waarbij ook andere weggebruikers betrokken zouden worden. Dat is dus ook gebeurd met de inmiddels bekende dieptrieste afloop. Niet alleen een dode baby, maar ook moeder en zoon waren gewond.
Volgens het nieuwsbericht liet de moeder haar zoontje oversteken toen ze de auto's op ca. 180 meter van haar vandaan stil zag staan. Haar zoontje was daar nog mee bezig toen ze constateerde dat de auto's in beweging kwamen en daarom ging ze er direct achteraan om hem te hulp te schieten. Beide auto's kwamen dus gelijktijdig in beweging en kwamen niet toevallig aanrijden. Zelfs een brede weg kan - met kinderwagen - in noodgevallen in enkele seconden overgestoken worden. Desondanks werden de 3 aangereden en moeten beide auto's dus met grote versnelling zijn vertrokken en een grote snelheid hebben gehad op het moment van de botsing. Dat wordt - niet alleen in de volksmond - racen genoemd. Beide misdadigers hadden, ook omdat ze zelf voor de lokatie hadden gekozen, vooraf kunnen weten dat daardoor een ongeval - door hen veroorzaakt - het geval zou kunnen zijn, opzet dus. "Doodslag" dus en geen "dood door schuld". Het verschil in de maximum straffen is 13 jaar! De moeder heeft ongewild en ongevraagd levenslang.
Een rechter die er niet op deze manier tegenaan kijkt, kiest voor de daders en niet voor de slachtoffers. Helaas is dit geen uitzondering, maar eerder regel. De waarde van het leven van een baby wordt - in elk geval door deze rechter - inderdaad aan de bijzonder lage kant gewaardeerd. Schande!

hyppopotamus amphibi | 27-09-06 | 15:38

@Dr R. Clavan 27-09-06 @ 14:47:
Wat is dat nu weer voor een rare racistische opmerking? Als de huidskleur van de baby niet aan de juiste CMYK, RGB of Pantone waarde voldoet mag het gewoon straffeloos worden doodgereden door een stel blanke boeren? U bent opgegroeid in het blanke Zuid-Afrika van de jaren '80?

koerbagh | 27-09-06 | 15:37

Als het mij had gelegen een levenslange rijontzegging en een fiks aantal jaren de bak in. Maar daarbij ook: in elke provincie een of meer professionele race-circuits waar je gewoon voor een tientje een paar rondjes mag rijden. In Engeland en Duitsland zijn massa's circuits (vaak op oude militaire vliegvelden - het Top-Gear circuit is ook zo eentje en daar hebben die twee WOII protagonisten er ook wel veel van natuurlijk. Racen is op zich niet erg maar niet op de openbare weg. De behoefte onder jonge automobilisten van 18-30 jaar om te proberen zichzelf in hun opgepimpte 7e hands Opel Corsaatjes en VW Golfjes dood te rijden is groot, en dat moet je niet tegenwerken, maar faciliteren. Daar valt nog wat aan te verdienen ook.
O ja, een tip voor alle wannabe racers: De Nürburgring is 's avonds en in het weekend toegankelijk voor particulieren. 't Is vlakbij.
www.nuerburgring.de/1_nuerburgring/tou...
Vanuit de meeste plaatsten in Nederland binnen 4 uur te bereizen. Richting Keulen, Bonn en dan A565 richting Koblenz, afslag staat wel aangegeven
Of via Luik, Verviers en Malmédy (mooie toeristische route).

koerbagh | 27-09-06 | 15:32

huh? Bubba en zeep oprapen? Ik weet niet... teveel prison break gezien zeker. Verkeersboertjes gaan niet naar een superbeveiligde inrichting waar holleeder en de bubba's zitten.

geytennöker | 27-09-06 | 15:28

LoL @ leo de pejo, en vooral dat met die intersjity

hewlettpakkerd | 27-09-06 | 15:10

@Leo de Pejo.
Het is een illusie om te denken dat over, zeg 10 jaar deze twee humanoiden nog last zullen hebben van schuldgevoel. Welnee, dit soort mensen mist o.m. realiteitszin, medemenselijkheid en emphatie. Over 10 jaar staan ze ofwel weer fijn tussen hun maten op het strand van Salou te zuipen of maken ze met hun sloeries hun woonwijken onleefbaar door tot 6 uur 's-nachts hardcore kutmuziek te draaien. Of ander typisch klootjesvolk gedrag. Nog geen seconde na hun vrijlating zijn ze dit voorval reeds vergeten. Erger nog, het zou mij niets verbazen als zouden zij in de toekomst weer een ongeval veroorzaken.
Dezer dagen worden de Verenigde Staten zeer terecht afgeplast, ook vanwege hun twijfelachtige rechtssysteem. Maar deze yokels hadden daar op z'n minst 20 jaar moeten brommen, wellicht without possibility of parole. En de familie van de baby had hun en hun familie echt helemaal kapot kunnen sue-en zodat ze hun miserable leventje zouden moeten slijten op armoedige trailerparks. En voordat iedereen begint met "daar heb je de baby niet mee terug": dat klopt. Maar iig zou dan de juiste familie meer voorspoed en gevoel van rechtvaardigheid gehad hebben dan nu het geval is.

Montgomery Burns | 27-09-06 | 15:08

Misschien halen ze opgelucht adem dat ze zo'n lichte straf gekregen hebben.
Maar kun je leven met het feit dat je een babymoordenaar bent? Ook al is het "slechts" dood door schuld, deze twee jongens van 24 en 25 jaar zullen nog zo'n 50 jaar moeten leven met het feit dat door hun stoere gedrag een baby van het leven beroofd hebben. En dat slaapt niet lekker met dat beeld in je achterhoofd en dat zal helemaal erg worden op het moment dat ze zelf vader worden. Zoek maar vast het tel.nr. van Stichting Korrelatie of zoek nu maar psychische bijstand. Of loop effe lekker tegen een intercity aan.

leo de pejo | 27-09-06 | 14:53

Streetracing... daar zou Kouwes eens een stukkie over moeten schrijven.
Losers.
Mannen en vrouwen die de auto ter compensatie van whatever gebruiken: losers.
Een auto is in de eerste plaats een middel tot vervoer. Verder kan ik me ook goed voorstellen dat je een auto qua design en vermogens prachtig vindt (de Aston Martin en de Bugatti kunnen mij bekoren).
De pikje en huppelkudtjes die een auto aanschaffen om de wereld te tonen hoe "financieel gearriveerd" ze zijn hebben mijn oprecht medelijden.
De verstandelijk uitgedaagde jochies die hun Opeltje of Mazdaatje tunen tot monsterniveau om daarmee andere verstandelijk uitgedaagden te irriteren of hun breezah, zeer verstandelijk uitgedaagde, vriendinnetjes mee te imponeren, verdienen hulp (maar niet op onze kosten).
Ach.... Freud zou het wel weten. Wat sommige bestuurders tussen de benen missen, heeft hun karretje under the hood. Compensatie mensen, allemaal compensatie.

Jane Doe | 27-09-06 | 14:50

-weggejorist-

Dr R. Clavan | 27-09-06 | 14:47

@Pingel
Allochtonen? Anko en Roelof.... Klinkt niet echt Mediteraan, dus lijkt me niet hè, bovendien doet dat er hier helemaal niet toe.....

ArieB | 27-09-06 | 14:34

@mezelf
kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Bluey | 27-09-06 | 14:30

hondsdolle baas 27-09-06 @ 13:41
Racen kan je leren, op een circuit. Dan krijg je een licentie, en dan mag je jezelf officiëel naar de klote rijden.

Bluey | 27-09-06 | 14:28

Indien het mijn kind was geweest, zou ik deze boys hoogstpersoonlijk platrijden en als bonus nog even in de achteruit. G*dvergeten tuig! Al dat soort gasten op de Rottummerplaat plempen en hek erom heen, klaar!

geenflauwbenul | 27-09-06 | 14:22

waren het weer allochtoontjes ? (de advokaat in ieder geval wel,
en soort zoekt soort) !

pingel | 27-09-06 | 14:07

Er zal toch vast wel iemand in dat dorp met een honkbalknuppel en een heggeschaar kunnen omgaan?

Japannert | 27-09-06 | 13:47

Hoe afschuwelijk ook, je moet wel het hoofd koel kunnen houden. En dat is nu juist datgene waar de redactie en de reaguurders een beetje moeite mee lijken te hebben.
We leven in een rechtsstaat, het is moord nog doodslag. Dan moet je daar een gepaste straf voor geven. Bovendien: wie heeft er in zijn jeugd nooit eens te hard gereden. Er was natuurlijk geen enkele opzet in het spel.
Bovendien, een vrouw die met een kinderwagen een 80 kilometerweg oversteekt...
Heel makkelijk om niet verder te kijken dan je neus lang is; onschuld gedood door schuld. Maar gelukkig zijn we hier niet een of andere bananenrepubliek waar je om het minste of geringste de rest van je leven in de bak zit, of een moslimland waar je gestenigd zou worden.

hondsdolle baas | 27-09-06 | 13:41

ik walg sowieso al van de noordoostpolder, kudtland met kudtmensen en kudtazc's met criminele kudtnegerts. leeg kudtland met kudtboeren die een baby van 3 weken dood rijden. vierendelen dat tuig.

Duiventeler | 27-09-06 | 13:35

Denk dat de rechtert het verschil heeft gemaakt tussen voorwaardelijk opzet en bewuste schuld.

Kingeef1975 | 27-09-06 | 13:34

LOL@Mr.D 12:49

Montgomery Burns | 27-09-06 | 13:10

Rommie 27-09-06 @ 11:56

'Kabinet leest u even mee: "straffen zijn hier veels te laag!"'

Kijk maar uit... Voor je 't weet staat Petra Brinkhorst hier de laaggeletterden te bestrijden met een protestantse bijbel en leesplankje...

KloogDroot | 27-09-06 | 13:05

Mag je eigenlijk wel stilstaan op een 80 km/h-weg? En al die rekensommetjes... het leek mij inderdaad logischer als de getallen omgekeerd waren. Als je op 180 meter afstand een vrouw met kinderwagen ziet terwijl je 60 km/h rijdt... Dat gebeurt in de bebouwde kom ook. Tijd zat om te remmen. Andersom wordt het een ander verhaal.
En een moeder die haar twee(!)-jarig zoontje toestemming geeft om een 80 km/h weg over te steken klinkt ook wat vreemd. En dan nog met een kinderwagen erachter aan rennen...

OoO | 27-09-06 | 13:04

@Iko Nal
Ja dat kan, dan reden ze dus een stuk harder (had de dame dus ook geen tijd om uit de weg te gaan).... maar dan kun je dus niet meer spreken over "toeren" en waren deze aso-honden dus wel degelijk aan het straatracen... Lekker schuinhangen in de stoel, één hand bovenop het stuur.... en vervolgens en baby van 3 weken deaud rijden... geloof mij die familie zit met een trauma voor de rest van het leven.... En wat krijg je dan 1 jaar cel en een tik op de vingers.... "en nooit meer doen hè."... Daarbij komt dat ze totaal geen spijt hebben betuigd.... Sterker nog in het artikel staat >>>‘Had ik dan tegen W. moeten aanrijden?’, antwoordde J. toen hem door de rechters werd gevraagd waarom hij gewoon doorreed, terwijl hij de moeder en kinderen ongeveer 180 meter verderop wel had zien staan.<<<<
Ja zeg, de zelf aangebrachte GTI sticker op de auto van je maat zou toch eens beschadigd raken.... nee dan is de keuze makkelijk, dan maar een moeder met kind aanrijden... da's beter, zeker als het niet je eigen kind of moeder is (of die van je maat....)

Ik Snap er geen hol van....

ArieB | 27-09-06 | 13:03

lol@ed..

mvg | 27-09-06 | 13:01

Linkse klererechters.

rukkerr | 27-09-06 | 12:51

@ArieB: Waarschijnlijk is uit sporenonderzoek gebleken dat ze 60 km reden op het moment van de aanrijding. Daarvoor reden ze waarschijnlijk harder.
@Geenstijl: En waarom laten julie bij dit soort tuig de namen opeens achterwege? Een eerlijke rechtspraak afwachten kan toch niet meer...

Iko Nal | 27-09-06 | 12:49

Ik zou over 12 maanden een paar yugo's inhuren om ze om te laten leggen.

Daemonis_666 | 27-09-06 | 12:48

@mvg
kippen houden? heb niet dezelfde sexuele voorkeuren als hugo claus maar ik zie de voordelen... en jij als extra-ordinair exemplaar?.. mee eens (dwaal 27-09-06 @ 12:04) :))

ed.. | 27-09-06 | 12:46

@inport
daar dacht ik dus ook aan.... heb het even opgezocht de stats zijn als volgt:
bij een snelheid van 60 km/u: heb je 18,5 m remafstand, als je de gangbare (1 seconde) reactietijd meerekend kom je op 35,2 m remafstand... als je het nou omdraait komt het op het volgende neer:
De heren reden dus 60 km/u, zagen op 180 meter afstand een kinderwagen en hebben dan nog 9,7 seconde om te beslissen het rempedaal in te trappen om vervolgens alsnog op tijd tot stilstand te komen.....(doe eens even met de stopwatch... 9,7 seconde ... da's lang)
Trouwens die dame (begrijp me goed het is vreselijk wat er is gebeurt, dat wens je echt niemand toe) maar die had dus ook een kleine 10 seconde om uit het pad van deze twee debielen te geraken.... Iets klopt hier toch gewoon niet.... een typo kan het ook niet zijn (160 i.p.v. 60 km/u) want dan had de advocaat nooit kunnen aandragen dat het geen straatrace was....
Ikke nie begrijp....

ArieB | 27-09-06 | 12:43

Op welke 80KM weg kun je oversteken? Ik ken er geen.
Niet dat straatracen en een kind ddorijden goed te praten is, maar het is wel een rare situatie.

Days-Of-Wild | 27-09-06 | 12:43

Emmeloord? 1 jaar hutseflutse(met aftrek)? Ik zal aan Roelof denken als ik 'm voor m'n verchroomde 230 bumper zie (gaat niet hard, maar ruim een ton aan bejaard Duitsch staal komt hard aan)

Bluey | 27-09-06 | 12:40

kommopman @ 12:35 Jammerman

inport | 27-09-06 | 12:39

Het leven van een baby is de laatste tijd nogal aan inflatie onderhevig. Vrijspraak na doodschudden, met een 18 maands eis, 2,5 jaar voor mishandeling met de dood tot gevolg. En nu 12 maanden voor het platrijden van een kinderwagen met inhoud. Als je een breezah stuk trekt krijg je meer.

@CoJoNes 27-09-06 @ 11:23
Kinderlevens hebben in Nederland zoveel waarde dat een PNVD zich rotlacht. Met zulke lage straffen zijn mensen toch nergens meer bang voor?

Lizart777 | 27-09-06 | 12:39

Is dit geen middelbare school opgave?
Willem rijdt in zijn met MDF gepimpte Golf `92 60 kilometer per uur ofwel 17 m/s. Naast hem rijdt ook zijn vriendje Jannus. Moeder loopt met een kinderwagen met een snelheid van 1 m/s naar de overkant van de weg. De weg is 8 meter breed. Op het moment dat zij oversteekt is Willem 180 meter bij haar vandaan. Haalt moeder de overkant, zonder dat Willem zijn vriendje Jannus aan moet tikken?

A. Ja
B. Nee

kommopman | 27-09-06 | 12:35

grijns@ed..
ach, vrouwen. je kan beter kippen houden.
en ik ben al helemaal een zeldzaam idioot exemplaar.

mvg | 27-09-06 | 12:29

Sjekkie roken moet kunnen hoor, dan kan je teminste even tot rust komen. Maar verder wel ernstig natuurlijk.

RedScorpion | 27-09-06 | 12:29

@ de melkboer 27-09-06 @ 12:13

Voor een WC-rolhouder is geen plaats op de hoedenplank van mijn Lancia A112 Elite.

Vies washandje | 27-09-06 | 12:27

'Dat jullie maar vaak de zeepjes mogen laten vallen de komende tijd...'
Mooi gesproken.

Zak D'Ancona | 27-09-06 | 12:26

de melkboer @ 12:19 nop maximaal 130m, bovendien is er ook nog alle tijd geweest om het stuur om te gooien

inport | 27-09-06 | 12:25

En ALS mevrouw nou niet in paniek achter haar zoontje was aangerent? Blijkbaar was die al aan de overkant, hij heeft in elk geval geen letsel opgelopen.
Deze veroordeling is blijkbaar alleen gebaseerd op de eigen (eerste) verklaring van deze mennekes.
Racen met 60 km/h waar 80 is toegestaan vind ik verder niet echt spectaculair...

Rote Maru | 27-09-06 | 12:24

Geen of te weinig berouw voor hufterig gedrag moet toch ook leiden tot hogere straffen? Ik word er niet goed van, eerst die hufter met de lawinepijl die een te lage straf kreeg voor ernstig toegebracht letsel, nu de streetrace hufters die wegkomen met doodslag. Het gaat niet goed met de rechtspraak in ons land.

OversteKarremans | 27-09-06 | 12:20

@inport
misschien met een fatsoenlijke auto ja.. Echter met een halfgare tupperware opgevoerde golf (met No-Fear stickert uiteraard) & afgesleten remblokken voorzien van knetteruitlaat...
Tja... dan denk ik dat je met 200 meter remweg eerder in de buurt zit

de melkboer | 27-09-06 | 12:19

@mvg
jaaah, de onbekende vrouw once more... wispelturige vrouwen is een concept waar ik wel van op de hoogte ben...

ed.. | 27-09-06 | 12:19

@arendsoog 27-09-06 @ 11:37
eens!!

Jack Daniels | 27-09-06 | 12:18

Even voor alle duidelijkheid, zelfs met een snelheid van 200 km/per uur heb je aan een remweg van 100 meter genoeg om tot stilstand te komen nl.wikipedia.org/wiki/Remweg . Ze reden 60 km/per uur tijdens het ongeval en zagen de moeder met kinderwagen al 180 meter van tevoren. Ze hadden dus ruimschoots de tijd om 1) te bedenken dat ze moesten stoppen en 2) om te stoppen. Dat is dus een geval van opzet. Dus die straf is te laag. Maar dat de rechterts in 0031 laffe simpele sufkudtten zijn dat wisten we al.

inport | 27-09-06 | 12:16

@vies washandje:
eerlijk gezegd zou ik liever een BMW 1 rijden dan dat ding wat nu voor de deur staat. en heel stiekum blijf ik verknocht aan de lotus elise. mooi vrouwendingetje.

mvg | 27-09-06 | 12:16

Waarom geen volle namen van deze veroordeelden?

Laat ze maar wegjagen uit Creil. Ik zie de heren graag dagelijks wegracen in de grote stad, achter een winkelwagentje met al hun bezit er in.

vast goed | 27-09-06 | 12:14

Een franse bolide? Je hebt wel smaak (sommige Franse uitschieters daargelaten).

Vies washandje | 27-09-06 | 12:13

@mvg
Vies washandje daarentegen smeert zn ranzige pikkie af aan de pleerolhouder die achter op de hoedenplank ligt van zn opel ascona ;-)

de melkboer | 27-09-06 | 12:13

@vies washandje:
nope, ik rij een franse anti-snelheidsbolide, meer voor mijn eigen veiligheid dan vanwege het feit dat ik het mooi vind. mijn rechtervoet is te zwaar voor "echte" auto's met een beetje pk's.

mvg | 27-09-06 | 12:11

Streetracers: Vies laag volk.

dwaal | 27-09-06 | 12:11

@mvg

Je hebt zeker ook een 'The Opel Touch' sticker op de achterruit van je wrakkige Calibra?

Vies washandje | 27-09-06 | 12:09

@dwaal:
ik ben één van de betere aandachtshoeren. dat klopt ja.
@ed...
nope. ben zeker een vrouw. zal ik dan een beetje nuanceren, zodat je weet wat je moet geloven en wat niet?
- ik heb ook wel eens géén zin in sex
- ik rij ook wel eens rustig
ik gebruik op gs vaak overdrijving om een punt te maken (omdat ik dat leuker vind dan altijd maar genuanceerd uit de hoek komen).
ben ik nou weer de wispelturige vrouw die je niet kent?

mvg | 27-09-06 | 12:08

Ja lieve sukkeltjes die denken dat de dukes echt gebeurd is,kom op gierend banden op dirt-weggetjes.
Je kan nog zo stoer in je gepimte golf van je ma zitten,dit kan dus het gevolg zijn maar don't bang zijn gestraft wordt je niet.

Ho lieve heer laat Bubba net uit de isoleer komen en bij hun onder de douche,laat Bubba potent en in puike conditie zijn met een dijk van een Boner!!

Bozzo | 27-09-06 | 12:08

Lemau @ 11:38 rare vraag, geweaun stoppen en moeders over laten steken.

inport | 27-09-06 | 12:08

Sterf, Mr.D, sterf vandaag nog, liever gisteren. Dat eventuele nazaten ook moge opzouten.

Montgomery Burns | 27-09-06 | 12:06

Ik las net op Wikipedia dat je voor kindermoord in Azie in maar liefst 4 landen de kogel krijgt..

Dat zouden meer mensen moeten doen, hier !! Beetje onschuldige mensen een levenslange lijdensweg bezorgen en dan 12 maanden brommen. (Eigenlijk 2 jaar, want strafvermindering van een jaar op een celstraf van 2 jaar is wel erg optimistisch)

Maar het kan nog erger.. Bekenden van mijn ouders hebben hun zoon verloren doordat een eencellige achterop klapte omdat hij naar rechts keek naar de auto van wie hij de stoplichtsprint aan het winnen was.

De eencellige kreeg een taakstraf van 300 uur, en de andere eencellige werdt veroordeeld voor roekeloos rijden en mocht 2jaar niet meer autorijden.

Markus(van Moslam) | 27-09-06 | 12:00

ze hebben noch geluk met hun ouders want als het mijn zoon was zou hij waarschijnlijk zijn hele leven niet meer kunnen auto rijden en ik denk ook niet meer lopen zonder krukken.

loewende koe | 27-09-06 | 11:59

Ik zou onmogelijk advocaat kunnen zijn in deze. Welk een baad heeft íe bij zo'n krankzinnige opmerking!?

bad to the bone | 27-09-06 | 11:59

Case closed. De jongelui zijn gestraft. Ouders zijn jong genoeg een nieuw kindje te maken. Next....

Mr.D. | 27-09-06 | 11:58

Kabinet leest u even mee: "straffen zijn hier veels te laag!"

Rommie | 27-09-06 | 11:56

Hela! Nog meer wantoestanden in Creil

In de nacht van maandag op dinsdag j.l. is het bloemenmozaiek op de hoek van het Creilerpad vernield! We roepen de dader(s) op om zich te melden bij de mozaiekcommissie om te helpen bij het herstel. Zo is het mogelijk om de gevolgen van hun vergissing weer snel te laten verdwijnen en het is ook een kans om met je geweten in het reine te komen. Dus wees echt flink en help mee met het herstel!

Potverdorie, de maat is nu echt vol!

JohnDoe | 27-09-06 | 11:56

En waar was GS toen een andere streetracer een agent halfdood heeft gereden? En er een *paar keer* overheen reed? Hypocrieten.

dwaal | 27-09-06 | 11:56

lol @ kloogdroot
Terecht !!

oakie | 27-09-06 | 11:56

@cojones, als ze in V vorm staan... of W desnoods... maar nienie in lijn nie.

Bozepanda | 27-09-06 | 11:54

@ Arendsoog 27-09-06 @ 11.37:
idd, vrij wazig standpunt van GS. Maar jah, als die 100+ comments maar een flesje wijn o.i.d. opbrengt, zou ik ook zo schrijven....

PietdePaljas | 27-09-06 | 11:54

Levering zonder type aanduiding is niet zo moeilijk en kost niks, maar die twee buizen aan de achterkant kunnen niet vervangen worden door één. Helaas, het trieste lot van de automobilist met meer dan 5 cilinders.

CoJoNes | 27-09-06 | 11:49

Je vraagt je toch af wat voor straf dit volk had gekregen als het een kind of familielid van de rechter had betroffen.

Goldfinger | 27-09-06 | 11:48

"Hij sprak van een ‘onfortuinlijk ongeval’ op een weg waar je tachtig mag"

Nee, fout begrepen.. het aanrijden van een boom met de dood van de bestuurder tot gevolg is een onfortuinlijk ongeval...

Het aanrijden van een kleuter omdat je aan het "toeren" bent (overigens met twee auto's naast elkaar, met een snelheid die hoger ligt dan de toegestane maximumsnelheid) lijkt me doodslag...

Geen genade voor deze heren: laat ze tijdens de volgende F1 gerust het circuit schrobben tijdens de race... liefst met een blindoek

KloogDroot | 27-09-06 | 11:48

ps@mvg
en ja, ik weet dat dit dicriminatie is jegens het andere ;) geslacht...

ed.. | 27-09-06 | 11:47

@mvg
mmm... je houdt van auto's, snelheid en je bent sexueel onverzadigbaar, toch stiekum een penisdragend persoon?

ed.. | 27-09-06 | 11:46

dien knakkers moeten ze echt flink hard schoppen.
Damn wat gaat het weer lekker met het nederlands rechtsysteem
zit er niet ook een oorlogstribunaal in nl ?
"ach u heeft 80.000 mensen vermoord ? dat is dan 2 maanden cel + 4 maanden taakstraf voorwaardelijk"

sixersZunit | 27-09-06 | 11:46

Zelfs met hun slome trekkers zijn die boeren nog in staat om een kind dood te rijden. Het zijn vast producten van polderinteelt, met 6 paarden uit de klei getrokken.

wijsvinger | 27-09-06 | 11:46

ps@ed..
ik voel helemaal geen behoefte om extra vegen aan mijn assortiment toe te voegen. ik kom niets te kort.

mvg | 27-09-06 | 11:45

@ed...
je moet niet alles geloven wat ik schrijf. ;)
maar ik ben wel een beetje gek van auto's en snelheid. dat dan weer wel.

mvg | 27-09-06 | 11:43

Trouwens, iemand de collumn in de Metro gelezen over die russische film waar een russische crimineel van alles probeert om in de paradijselijke Nederlandse gevangenis terecht komen? www.metropoint.com/ftp/20060927_MetroH... pagina 10.

ledroledro | 27-09-06 | 11:43

HCWardje 27-09-06 @ 11:38
inport 27-09-06 @ 11:36

In het artikel staat dat op het moment dat de vrouw overstak de auto's stilstonden. Het feit dat ze maar zestig reden is omdat ze toen al iemand hebben doodgereden. Ze hebben dus gewoon niet hun topsnelheid kunnen halen. Jammer voor ze...

Teen | 27-09-06 | 11:42

@ Arendsoog 27-09-06 @ 11.37:

Amen!

HCWardje | 27-09-06 | 11:40

n******t

TRS | 27-09-06 | 11:39

Jammer dat Koos niet actiever is, waren deze twee criminelen eerder van de weg af geweest

Zwadderneel | 27-09-06 | 11:39

Ik ben gaarne bereid te betalen voor een rigoureuze opknapbeurt voor die 2 kudtboertjes, echt waar, zelden zo'n haat op voelen komen. Trouwens, heeft iemand de naam/foto van die rechter. Makkelijk voor de zondagochtenden, als ik weer eens moeilijk over mijn nek kan gaan. Wat een lul die vent!!!!
HULDE voor de officier!

gigi gorgonzola | 27-09-06 | 11:39

Bijde zouden de rest van hun leven zeep moeten oprapen. Dit kan echt niet Geert als je dit leest en MP (niet te verwarren met de mp) wordt moet je hier echt wat aan doen

Gekke_Gert | 27-09-06 | 11:39

@inport 27-09-06 @ 11:36: Wat zou jij doen? Baby op de weg, lekker doorkarren met 180? Wel ruitenwissers aan?

Lemau | 27-09-06 | 11:38

60 op een 80 kilometer weg wekt bij mij altijd onwijs veel irritatie, en ik haal (deze meestal grijze pluizebollen) dan ook het liefst heel snel in. Is die moeder niet gewoon vout?

HCWardje | 27-09-06 | 11:38

het zou je kind/vrouw maar zijn geweest die dood gereden/verwond werd door zon leipe mongeaul in een 323 . Ik zou bij de rechtbank hebben staan te wachten met een hummer die gast zou plat tussen 6 planken de rechtbank in gaan.

[G]eenstijl | 27-09-06 | 11:37

3x levenslang met Bubba zou beter zijn en nooit meer rijden *&@#*!@&## stelletje lutsers. Racen doe je op het circuit en NIET op de openbare weg. Als je dat niet kunt begrijpen...

P0rsche928 | 27-09-06 | 11:37

typisch geen stijl 2.0

flitsen is fout .... met een ferrari met 290 km per uur over de snelweg is stoer ( klik hier rechts ....) maar als er dan eens een ongeluk gebeurt moeten diezelfde hardrijders op de brandstapel .

arendsoog | 27-09-06 | 11:37

Ik ben voor de trias politica, maar er moet wel de mogelijkheid zijn om zo´n mongeaul van een rechter de laan uit te sturen. Dat er überhaupt maar drie jaar werd geëist is ook te triest voor woorden. Als je een inbreker je huis uit duwt krijg je al een hogere straf.

Iko Nal | 27-09-06 | 11:36

Er stond: Tijdens het ongeval reden beide straatracers ongeveer zestig kilometer per uur. Is dat een drukfout?

inport | 27-09-06 | 11:36

hoe een kudt remmen had die figuur eigenlijk als ie 180 meter om te remmen had..

Bozepanda | 27-09-06 | 11:35

*leeft mee met familie*
Goed van die officier om voor deaudslag te durven gaan, HULDE !!
Hopelijk wordt dit niet als een test-case (niet -race) gezien...
STRAF !!! Lompe boeren die denken dat een auto-gaspedaal net zo werkt als een trekkert moeten we van de straat houden !!

oakie | 27-09-06 | 11:33

ze probeerde haar zoontje te redden:

De vrouw, een 30-jarige inwoonster uit Creil, zag in eerste instantie dat de twee auto’s stilstonden en gaf haar bijna tweejarig zoontje, toestemming om over te steken. Toen zij zag dat de auto’s zijn kant opkwamen rende zij, met de kinderwagen - met daarin haar babymeisje - achter haar zoontje aan. Daarbij werden ze aangereden door de 25 jarige bestuurder uit Creil. De man probeerde nog uit te wijken, maar kon een aanrijding niet meer voorkomen.
www.blikopnieuws.nl/bericht/26873

Telegraafhoerrr | 27-09-06 | 11:33

Het moet een keer mis gaan als je uit Creil komt..

www.creil.nl/

Pony Pak | 27-09-06 | 11:32

Stoere snuitjes, kijken hoe het na 1 jaar met ze gaat nadat ze de bitch van Bubba en zijn vriendinnen zijn geweest....... Trouwens moet dat zielige excuus voor een rechter ook niet ff opgeknapt worden!!

Dayak | 27-09-06 | 11:32

@mvg
je komt niet echt over als een fast en furious type, of is dit een manier om weer wat vegen aan je collectie toe te voegen? een snelle bak als lokaas of zoiets?

ed.. | 27-09-06 | 11:31

Godverdomme, het is niet te geloven (hoewel, ach eigenlijk ook wel) dat ze met zo'n strafje wegkomen. Snapt die smerige kudtrechter nou niet dat het leven van de moeder b.v. ook verpest is en laten we toch wederom die arme baby niet vergeten. Wat een ontzettend debiele uitspraak. Supernekschot voor de rechter en die 2 kudtboertjes. *begint aan de rest van zijn verpeste dag*

gigi gorgonzola | 27-09-06 | 11:29

"‘Had ik dan tegen W. moeten aanrijden?’, antwoordde J. toen hem door de rechters werd gevraagd waarom hij gewoon doorreed, terwijl hij de moeder en kinderen ongeveer 180 meter verderop wel had zien staan."

Met zo´n mentaliteit verdien je het dus écht om 20 jaar vast te zitten. Wat een lul. Ik hoop dat ik hem eens voor mijn bumper krijg.

Iko Nal | 27-09-06 | 11:28

ook deze twee hoeders van het gedachte goed dat je met een stoere auto pas een echte vent bent mogen ze van mij hard doodknuppelen met een pijlstaartrog.

kolonel klootoog | 27-09-06 | 11:28

@ed...
daarom doe ik aan optische downtuning.
het is zo simpel. je hebt van die loserts die GTR of iets anders erop plakken terwijl het er niet in zit, ik ros die shit er gewoon van af. heb je ook meteen veel minder last van Koos.

mvg | 27-09-06 | 11:28

Uit het artikel: "De familie kwam gisteren niet naar de zitting, omdat ze niet geconfronteerd wilden worden met de ‘daders’. Tegenover deze krant verklaarden ze vorige week dat ze J. liever nooit meer in het dorp zien. Ze waren vooral verbolgen over de laconieke reactie van het duo vlak na het tragische ongeluk. ‘Ze stonden gewoon een sjekkie te roken."
*zou zeer zeer graag persoonlijk dat neqschot toedienen*

empe04 | 27-09-06 | 11:27

Uitstekend.
Anko J. uit Creil en Roelof W. uit Emmeloord ???? Sinds waneer geen achternamen meer GS?

Dickvanbil | 27-09-06 | 11:27

alle mongolen die gepakt worden bij te hard rijden dat maar een beetje riekt naar streetracen (no fear sticker, tribals achterop, spoilerts enz...) een levenslange rijontzegging... en deze mongolen zeker!

ed.. | 27-09-06 | 11:26

Ongelukje met de politiebus op weg naar de gevangenis?

Migala | 27-09-06 | 11:23

whahaha gaat toch niet tegen een 323 racen, nouja tenzij t een GTR is van die sjaak van streetlegalkhk.

Bozepanda | 27-09-06 | 11:23

Het leven van een baby is de laatste tijd nogal aan inflatie onderhevig. Vrijspraak na doodschudden, met een 18 maands eis, 2,5 jaar voor mishandeling met de dood tot gevolg. En nu 12 maanden voor het platrijden van een kinderwagen met inhoud. Als je een breezah stuk trekt krijg je meer.

CoJoNes | 27-09-06 | 11:23

Dat ze genomen mogen worden door Bubba.

Burpman | 27-09-06 | 11:20

ik toer ook vaak. dan neem ik klaverbladjes. erg leuk. je ziet dan nog eens wat.

mvg | 27-09-06 | 11:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken