Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openbaar Ministerie weer razend druk met cartoons

mord00.jpgAls kafirs de profeet met een bom op zijn hoofd mogen afbeelden, mogen moslims Joden de Holocaust laten verzinnen. De AEL - bekend van die Libanese nepterrorist Abou Jah Jah - heeft daarom een cartoon waarin enkele Joden het aantal slachtoffers van de Endlösung naar boven bijstellen weer online gezet. Dat betekent dat het OM aan de slag kan, want gisteren oordeelde Justitie dat de AEL niet zou worden vervolgd om de cartoons als die van de AEL-site zou worden gehaald. Maar de liga gaat de confrontatie aan en is nu naar eigen zeggen de "grenzen van artistieke expressie" aan het verkennen. Ze gaan hun gang maar. Iemand vervolgen vanwege een tekening is sowieso grote onzin. Maar misschien wil de AEL hun vriendjes in het buitenland dan wel vragen om niet meer zo bespottelijk overspannen te reageren op cartoons. Ronnie Naftaniël van het CIDI mag af en toe misschien anti-semitische spijkers op laag water zoeken, maar hij steekt in ieder geval geen vlaggen in de fik en hij roept evenmin op tot het vermoorden van tekenaars. De AEL-cartoons zijn trouwens gemaakt door Abdoulmouthalib Bouzerda, de voorman van de liga in Nederland. Misschien kan hij een spoedcursus cartoon tekenen krijgen van Gregorius Nekschot, want wat hij nu maakt, is bedroevend slecht. Oh nee, de prentjes van Gregorius worden nog steeds op strafbaarheid onderzocht door Hirsch Ballin. Dit land kan zo veel beter....

Reaguursels

Inloggen

ah gut o gut, wat schattig

DJ N*Droid | 20-08-09 | 20:48

Wat zo bizar is dat de AEL verontwaardigd is over cartoons van de profeet en nu deze niet strafbaar zijn, gaan ze het Joodse volk beledigen. Wat een onbeschaafde houding van de AEL! Ik zag die uitzending bij Knevel en die tekenaar valt niet echt inlevingsvermogen aan te rekenen!

freedom now | 20-08-09 | 18:56

Dat er nog zon issue word van gemaakt als die Holocaust word ontkent of niet, het is maar een cartoon, dan moeten die Joden maar eens leren incasseren, hebben de moslims ook gedaan bij de Mohammed cartoons.

CIDI Nutteloos groepje Joden die ik ook liever ziet verdwijnen, het goedpraten van misdaden en allerei andere stomme statements propageren, achterlijke clubje dus.

AEL, ook zon achter Arabisch clubje met Ex europeaan Abu Jahjah als Ex macht, de Shiiet die Soeniten in de maling nam en tevens mee streed met de strijders van de Satan genaamd HezbolLaat

Rokuu | 20-08-09 | 13:40

He mooi cartoon, moet GS nu oppassen voor haatbaarden?? iets met Huillie huillie.....

A.Skywalker | 20-08-09 | 12:11

Cartoons hebben ze daar wel tijd voor met dit weer lopen de geiten buiten hoor.

veel vaak en vet | 20-08-09 | 09:22

we hebben in dit land nu eenmaal meer op met joden dan met moslims.
dat is voor de moslims zand in de ogen

kalukula | 20-08-09 | 09:05

Volgensch sommigen is "Duitsche Humor" een van de dunste boeken ter wereld.
Echter vergeleken met 1.400 jaar "muzelmanhumor" is dit Duitsche boek nog een heele pil.
Het bewijs werd gisteravond weer geleverd in het programma van K&B door die humorloze zak van de ael met zijn gemeen giftige "cartoons" en Jeaudenhaat.

wachtmeester de bruy | 20-08-09 | 08:18

De tolerantie is weer enorm laag.
Die kerel was bij Paul en Witteman vandaag.
Hij had het fatsoen niet eens een ander te laten uitpraten.
Het zijn natuurlijk maar cartoons.
En toch denk ik dat we over de 2de wereldoorlog niet moeten gaan zitten grappen.
Er zijn zoveel mensen, sommige op de meest gruwelijke manieren, bij om het leven gekomen.
6 Miljoen Joden, 9 miljoen Russen, en nog vele andere miljoenen slachtoffers onder de geallieerden, en natuurlijk onder de Duitsers ook.
Daar spot je niet mee vind ik.
En ook zeker niet als je dat doet als excuus onder het nom 'represaille voor de anti-moslimcartoons' waar de slachtoffers van de 2de wereldoorlog toch écht niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden.
Lapzwans.

Reckneya | 20-08-09 | 03:42

Net als EvdZ: Hebben ze nou Auschwitz echt verkeerd geschreven in die cartoon, of ontgaat de grap me gewoon?

The Cunning Punt | 20-08-09 | 02:12

Staat er in die cartoon nou AuswiTCH?

minimari | 20-08-09 | 01:05

-weggejorist-

Godlessness | 20-08-09 | 00:02

Misschien is het de moeite waard, een verbod op geiten in te voeren! Dan hebben die geitenneukers niets meer te neuken en die geitenwollensokkendragers geen wol meer!

Godlessness | 20-08-09 | 00:01

De AEL speelt het heel slim.

P.C.M. Baas1309 | 19-08-09 | 21:52

Onze reactie op deze cartoon scheidt de beschaving van de middeleeuwen.

SirHC | 19-08-09 | 21:15

Theo van Gogh heeft het altijd super druk gehad met de Anne Frank Stichting die hem betichtte van anti-semitisme en meer van dat soort kul. Het enige zinnige dat hierover gezegd kan worden is dat mensen geneigd zijn te reageren op het handelen van andere en daarover oordelen. Meestal zonder daarbij het eigen gedrag in ogenschouw te nemen. Dit leidt tot misverstanden etc. Gevolg: agressie al dan niet verbaal en in extreme gevallen fysiek. Dus: als jij het nodig vindt om tekeningetjes/liedjes/schilderijtjes of wat dan ook te maken over zaken die over anderen gaan dan kun je wachten op onbegrip/agressie/lof/hulde etcetec. Ons OM bestaat echter uit mensen die de rechten van Joden net iets zwaarder vinden wegen dan die van moslims. Ik denk dat ze allemaal lopen te poepen om niks.

Drs.. Gelul | 19-08-09 | 19:58

-weggejorist-

Boemba | 19-08-09 | 19:27

-weggejorist-

DikkeFlut | 19-08-09 | 17:56

Citaat: *Gezien de beslissing van het OM om de Mohammed-cartoon als niet beledigend te interpreteren voor moslims is de beslissing van het OM om de gewraakte AEL-cartoon als strafbaar te kwalificeren onbegrijpelijk. Als AEL zijn we van mening dat geen van de cartoons vervolgd dient te worden*. Einde citaat.
Sorry, AEL, ik snap hier geen biet van. Wat bedoelen jullie nou eigenlijk? www.arabeuropean.org/netherland/index....

Lewinsky | 19-08-09 | 17:33

De overheid bestaat uit een stelletje laffe schijtbakken bang zijn ze voor die baarden en jurken het wordt tijd dat de bevolking zelf het heft in handen neemt en dat zooitje eens en voor altijd opruimt zodat onze voorvaderen zich niet meer van ellende zich in hun graf moeten omdraaien.

dogman | 19-08-09 | 17:29

@Merlot | 19-08-09 | 14:20
Communisme en socialisme zijn zijstromen van de Katholieke Kerk. Met een grotere nadruk op *u zult uw naaste liefhebben*. Met een gewijzigde Heilige Drieëenheid, namelijk Marx, Engels en Lenin in plaats van De Vader, De Zoon en De Heilige Geest. Met een andere opvatting van de hemel, namelijk na de revolutie in plaats van na de dood. In beide gevallen komt die hemel nooit, trouwens.

Lewinsky | 19-08-09 | 17:21

Het vooronderzoek naar de plaatjes van Nekschot duurt en duurt en duurt.
En het gerechtelijk onderzoek naar de Rotterdamse Marokkaanse politiespion brigadier Ré Lemhaouli, hoe staat het daarmee? Nog ooit iets van gehoord? Iemand? Nou? Echt niemand?
Eeuwig zonde dat we in Nederland geen journalisten hebben.

Lewinsky | 19-08-09 | 17:11

Ernst Hirsch Ballin heeft geweigerd commentaar te geven *omdat de zaak onder de rechter is*. En deze opmerking van Hotemetoot Ballin is precies de reden dat het vooronderzoek naar Nekschot voort zal blijven duren zolang hij minister is. Want hij wil geen commentaar geven, Lafbek Ballin.
Lekkere *rechtspraak* hebben we hier in Nederland.

Lewinsky | 19-08-09 | 17:09

Al meer dan een jaar is men nu al bezig met het gerechtelijk vooronderzoek naar de strafbaarheid van cartoons van Gregorius Nekschot.
Een jaar naar een tekeningetje staren!
En dan nog niet verder zijn dan *euh, janee, kweenie*.
Ja, we hebben in Nederland prima rechter-commissarissen. Not.

Lewinsky | 19-08-09 | 17:03

@Merlot 14:03
Poll!
Wat gaan we verbieden?
antwoord: helemaal niets.

van der g | 19-08-09 | 16:32

@ cortes

Ik vindt dat _de overheid_ de imam en de pvv gewoon moet laten zeggen wat ze maar willen, en anderen terug moet laten zeggen wat ze maar willen.

Iemand van balkon gooien moet de politie voorkomen, verkrachting door het grote acher-elftaal evengoed, maar een intententieverklaring tot zulks lijkt me niet de zaak van de koningin en haar dienders.

Oproepen tot geweld, oorlog, terrorisme, wat dan ook moeten gewoon kunnen. Geweld, oorlog en terrorisme zelf dan weer niet.

Hassan-I-Sabah | 19-08-09 | 15:43

Over die foto met bespottelijk overspannen baardmannen: dat zullen in totaal hoogstens 20 man zijn. Leest u anders het boek van Joris Luyendijk maar eens: "Het zijn net mensen"

quackel | 19-08-09 | 15:11

Beetje jammer dat er in die cartoon een bordje 'Auswitch' staat, ik neem aan dat ze 'Auschwitz' bedoelen.. Of is dat gewoon humor die ik niet begrijp?

EvdZ | 19-08-09 | 14:33

@ cortes

Eens, het hele 'recht op beledigen' moet idd eens gedefineerd als vrijheid van menigsuiting. Dat houdt echter in dat overheid en politici als eerste moeten ophopuden met zeuren als ze eens uitgescholden of bedreigd worden. Dat geldt in het bijzonderen, voor de mode en tatoeages in beslagnemende smerissen, die zich voortdurend in 'eer(welke?) en gezag (haha)' voelen aangetast als je niet knielt en saluteerd.

Verder moet de overheid dan ook ophouden de grootstre bekken bescherming te bieden: Wilders en de-vage-imam-die homos-haat moeten kunnen zeggen wat ze willen, maar dan ook zelf opdraaien voor de consequentie die hun publiek eraan vastmaakt.

affijn, kutten en lullen, krijg de tering en val dood, wat schelden doet geen pijn ;)

Hassan-I-Sabah | 19-08-09 | 14:32

De uitspraak van de rechter in dit kader is nogal bespottelijk; Anne Frank in bed met Hitler is geen belediging van een bevolkingsgroep maar 2 Joden die het slachtoffer cijfer van de Holocaust trachten op te krikken wel ? Interessant. Ik denk dat rechters zich niet voor dit karretje moeten laten spannen.

Simon_GS | 19-08-09 | 14:22

oplichter | 19-08-09 | 14:07
Alle monotheistsiche godsdiensten claimen dat er één waarheid is: de hunne.
Volgens de Eenheid der Tegendelen van Heracleitos, verklaren ze daarmee onmiddellijk alle andere denkbeelden tot onjuist.
Een intrinsiek fascistoide gedachte, en al duizenden jaar een bron van oorlog en intolerantie.
.
Socialisme gedraagt zich trouwens ook op deze manier.
Het is dan ook een nieuw soort religie.
Ook in de heerlijkheden van het socialisme moet je gelóven, omdat er op Aarde geen enkel had bewijs voor te vinden is dat het allemaal waar is wat ze beweren.
Alleen hebben bij het socialisme, de partijbonzen de plaats van God ingenomen.

Merlot | 19-08-09 | 14:20

Gristenen en Moslims hebben dezelfde droom van wereldheerschappij. Met allebij een geschifte profeet. Het is wachten op een fusie en een duizendjarig rijk van onderdrukking en achterlijkheid. Vooral nu ook de baas van de Geenstijl publiekelijk verkondigd gristen te zijn wordt het heel eng.

oplichter | 19-08-09 | 14:07

We hebben zoals het er inmiddels voorstaat nog twee mogelijkheden.
We verbieden humor.
Of we verbieden de islam.
Of toch nog andere mogelijkheden?
Poll!
Wat gaan we verbieden?
.
0 Humor
0 Islam
0 Anders, namelijk ....

Merlot | 19-08-09 | 14:03

Overigens..., de spijkers die Ronnie Naftaniel zoekt, zijn natuurlijk al eeuwen geleden verdwenen, die zijn in de handen en voeten van Jezus Christus terecht gekomen....

laardepul | 19-08-09 | 14:00

Even eerst om de onderbuik te aaien: Ik kan hier helaas geen plaatje/cartoon van mohammed (allah heeft de allerlangste, echt waar) in toetsen of uploaden, maar zou dat graag willen doen .

Verder hebben ze echt met z'n allen dik boter op d'r hoofden:

De moeselmannen en vrouwen omdat ze de eigen handleiding niet goed snappen: je moet namelijk geen plaatjes maken om dat _personencult niet de bedoeling is_. De hele opwinding is daarom gewoon paradox, want de profeet en soortgelijke zijn juist geen heiligmannen, maar gewonen types, die je dus niet moet aanbidden. Niet met plaatjes, noch met plaatjesverbod.

De hobbyzionisten in europa en america, omdat ze niet snappen dat de shoah (holocaust) een consequentie van iets is, dat door de shoa-cult juist buiten beschouwing blijft. Fascisme gebruik de haat op anderen als _methode_ en niet als doel. Het doel blijft het onderdrukken cvan de bezitlozen door de bezittende klasse. Dit kan met antisemitisme en massamoord (zoals bij de nazis), maar ook hartstikke goed zonder (zoals bij Collijn, die zelfs 'democraat was', Mussolini, Franco, Pinochet en zelfs Bush of Wilders).

Door de slachtoffers van de holocaust heilig te verklaren, blijven de daders buiten beschouwing (en aan de macht), net als het oproer kraaien bij plaatjes van mohammed eigenlijk verboden persoonverering is (ipv oprecht monotheisme).

Of de hobbypalestijnen en isrealiers dat snappen blijft de vraag. Antifaschisme is iig antikapitalisme, en echt geloof (in islam en jodendom tenminste) kennt geen heiligers.

Hassan-I-Sabah | 19-08-09 | 13:59

Leefde Theo van Gogh nog maar, die was hier al lang weggejorist.....
Gelijke rabbies gelijke keppeltjes zullen we maar zeggen, allemaal de tereing met je kut geloof!

laardepul | 19-08-09 | 13:53

Wie tekent nu eens een cartoon van een hakbar die Halsema anaal neemt?

OpperRanger | 19-08-09 | 13:51

Het staat als een paal boven water, dat al die zeikerds over de cartoons geen greintje humor hebben.

havertje | 19-08-09 | 13:47

azijnseikerT | 19-08-09 | 13:37
Nee hoor. Bijstellen naar boven betekent dat dit tegen ten minste een gedeelte van de 6 miljoen slachtoffers wordt gezegd.

spaghettimonster | 19-08-09 | 13:39

@spaghettimonster | 19-08-09 | 13:31

Van "het bijstellen naar boven" naar "uw opa is niet vermoord" is nogal een bizarre redenering.

azijnseikerT | 19-08-09 | 13:37

-weggejorist-

tistognix | 19-08-09 | 13:33

Cartoon gaat over Joden die wanhopig het aantal naar boven bijstellen om maar tot 6 miljoen te komen. Dus: volgens de makers van de cartoon zijn er minder vermoord. Dat is onbehoorlijk naar holocaust-slachtoffers en hun familie toe.
Grappen over de stereotiepe jood of joodse God zijn iets anders.

Maar hier wordt gezegd: uw opa is niet vermoord. Als hij al vermoord is, dan was hij niet joods. Want de cijfers van de holocaust zijn een ingenieus joods complot. Volgens mij mag het niet. Kom dan niet aan met vrijheid van expressie.

spaghettimonster | 19-08-09 | 13:31

Nee, op de site van Ronnie N.'s clubje wordt het buitenproportioneel aantal palestijnse doden met een of andere kutsmoes als onbetekenend weg gezet.
Dat vind ik net zo goed een vorm van het ontkennen van moord.

Ik weet het beter | 19-08-09 | 13:31

@Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 13:06: Laten wij ons in dit debat maar een beetje afzijdig houden... ;)

Fleauxe | 19-08-09 | 13:29

Ondertussen is de baas over het toelaten van nieuwe Nederlanders [lees moslims] een moslima en de baas van de Pim Fortuin stad Rotterdam een moslim. Hoezo ze nemen de macht niet over en het gaat steeds sneller.

blauwe zander | 19-08-09 | 13:28

Ga de politiek in als je vindt dat het zoveel beter kan in dit land, of zeur niet. Van zeuren wordt het niet veel beter, wel dan?

ambsterdammetje | 19-08-09 | 13:25

@Fragony | 19-08-09 | 13:06: Dat ie ervoor van z'n bed wordt gelicht vind ik van hetzelfde bedroevende niveau als zijn cartoons.

Melchior C Balthasar | 19-08-09 | 13:24

Na alles wat ik de laatste dagen weer gehoord en gelezen heb kan ik alleen maar concluderen dat er nog véél meer muzelmannetjes naar polderland moeten komen. Wees welkom gij vrijzinnigen. We hebben jullie nodig.
**ondertussen zelf door de achterdeur vlucht**

ReligionSucks | 19-08-09 | 13:22

"Dit land kan zo veel beter...."
Echt? Met het jaar komt er meer van hetzelfde en gaat NL steeds meer richting "1984". Als dit land beter kan dan komt er een nieuwe "1789" maar "we" hebben het nog veel te goed.

gruppenfuhrer | 19-08-09 | 13:21

Mohammed was een zware heroïne verslaafde die ook nog aan pedofilie deed.

Wie gaat nu schieten of de Nederlandse vlag verbranden ?

Wat een zielig geloof toch en wij conformeren maar.

Eddie Vedder | 19-08-09 | 13:20

Die cartoons waren vrij slecht, maar ik heb me bescheurd bij de foto van die mannetjes die een vlag verbranden. Niet serieus te nemen.

azijnseikerT | 19-08-09 | 13:18

Cartoons; NL gewoon volhangen, joden grappen, profeet geintjes, gristenen narren, etc, etc. Ik elke krant 5 stuks per dag, mega reclame zuilen, tv spotjes, flyers, huis aan huis, etc, etc..
Hopelijk gaan ze deaud aan hun eigen razernij, of , ook goed, ze gaan snappen hoe wij dingen doen in NL.

modderfokker23 | 19-08-09 | 13:18

Balsaq | 19-08-09 | 12:30

Volgens mij heeft dit niet te maken met vrijheid van meningsuiting. Het ontkennen van de holocaust is gewoon weer een stok om een hond te slaan en staat alleen in het teken van het trekken van aandacht. Daarnaast maakt de holocaust deel uit van de europeese geschiedenis. Kennelijk bestaat er de behoefte door Africaanen en lieden uit het midden-oosten zich te mengen in een discussie over een onderwerp waarbij ze lauter aan de zijlijn hebben gestaan. Rommel was in Egypte echt niet de joden aan het vervolgen.

Door de de holocaust te ontkennen wordt de Europeese geschiedenis vervalst, hetgeen betekend dat er een afbreuk wordt gedaan aan de Europeese identiteit. Als je toestaat dat je eigen geschiedenis wordt vervalst, sta je toe dat er afbreuk wordt gedaan aan je eigen identiteit.
Kennelijk is dit ook de strategie van Moslims om de wereld te onderwerpen. Wat ook weer oude wijn is in nieuwe zakken. De christenen moesten ook zo nodig de indianen onderwerpen aan hun geloof. Voorbeelden daarvan zijn indonesie, Afganistan. Daarnaast heb er nog niet van gehoord dat er binnen het Boeddhisme de behoefte bestaat om de wereld te onderwerpen.
Vrijheid van meningsuiting prima, maar laten we wel een beetje bij de feiten blijven.

chickenlover | 19-08-09 | 13:17

Ach, het blijven onbetrouwbare honden, verder niet te veel op letten, denken ze alleen maar dat ze belangrijk zijn.
fuckje | 19-08-09 | 12:44
Bij mij gaat vanavond de bbq aan, ik zal er ter ere van u een karbo op klaarmaken!

komt dat schot | 19-08-09 | 13:16

Gewoon ne-ge-ren. Niet op ingaan, geen aandacht geven. Hooguit even gniffelend nee-schudden, verder gewoon negeren.
Koffietijd

Flowers | 19-08-09 | 13:16

Ahasveros | 19-08-09 | 12:41
Is het niet bijzonder? Mensen werden neergeschoten om Oost-Duitsland uit te komen, verzopen om uit Cuba te komen en stierven van uitputting om Mexico uit te komen. En hier is-het-zo-erg dat we wetten moeten maken om ze buiten de deur te houden. Ik word er doodziek van, dat gejank. Wat de f*ck doe je hier dan?

Koekje-dr-bij? | 19-08-09 | 13:10

Ik wil zo graag dat moslims in hun onderontwikkelde schurken staten blijven, daar waar ze horen

jaap1423 | 19-08-09 | 13:08

Ach wat een onzin weer hoor, het is een cartoon waar ik overigens de grap wel van inzie, moet kunnen toch. Dat er sommige Joden nu op een teentjes worden getrapt is gewoon een punt van incasseren.

Rokuu | 19-08-09 | 13:07

De AEL is zelf volkomen de weg kwijt, op de site van ze staat dat ze als arabieren recht hebben op... Plichten komen niet ter sprake.
En wat nog veel erger is, de verheerlijking van zelfmoordterroristen daar, die site zouden ze uit de lucht moeten plukken voor terrorisme maar ja dat wil de linkse kliek niet. Je zou denken leven en laten leven, maar deze mensen zijn een gevaar voor de samenleving die wij kennen. En niet de extremisten alleen, het gewone volk ben ik inmiddels al spuugzat aan het worden omdat er uit die hoek helemaal niets te verwachten valt.

Implant | 19-08-09 | 13:07

lol @ Fleauxe | 19-08-09 | 13:02

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 13:06

Melchior C Balthasar | 19-08-09 | 12:54 Kan er ook niet om lachen, vind die comics zo deprimerend, ik kan ook niet lachen om bijvoorbeeld Joop Klepzeiker wat een lelijkheid. Maar dat een cartoonist van zijn bed wordt gelicht is te bizar voor woorden. Gaat de burgermeester niet over de politie, denk dat we hier te maken hebben met een extreem rancuneuze Job Cohen, Job houdt niet van kritiek, geloven is niet genoeg je moet weten dat hij de op 1 na beste burgermeester van de wereld is.

Fragony | 19-08-09 | 13:06

@harry pikkel | 19-08-09 | 12:54
damn! you're sharp! dikke LOL

Bjoert | 19-08-09 | 13:05

Ik heb zojuist het aantal slachtoffers van de lange tenen martel brigade omhoog bijgesteld. Met m'n haakneus, dat dan weer wel.

Fleauxe | 19-08-09 | 13:02

Als de AEL vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden zijn ze het dan ook met mij eens dat we stenen en molotovcocktails richting hun hoofdkwartier mogen donderen? Ze mogen blij zijn dat hun tegenstanders niet zo ver gaan.

MysteryQuest | 19-08-09 | 13:01

Moet je een cartoon waarop een bordje 'AusWITCH" staat serieus nemen? Dacht het niet!
Stelletje mafkezen!

Blowfish | 19-08-09 | 12:58

Ik niet wakker denk ik. Het is GS lutser.

H.A. Ram | 19-08-09 | 12:58

Abojajaja... was dat niet die held die naar Libanon vertrok om martelaar te worden?

Zeddegeizot | 19-08-09 | 12:57

Lol @ varkentje bij Poll. Ik zeg, SN ies Haram.

H.A. Ram | 19-08-09 | 12:56

Gelukkig laten vrome, eerzame, stabiele en vredelievende mensen als orthodoxe moslims zich niet zeau eenvoudig op de kast jagen...

*internets afspeuren gaat naar iets waardoor hij zich gekrenkt kan voelen*

widtvoet ® | 19-08-09 | 12:55

En nu? Komen we nu in opstand? Gaan we ambassades in brand steken? Handelsboycotten afkondigen? Doodsbedreigingen uiten?
Nee. We zeggen gewoon dat het hele domme mensen zijn en gaan weer verder waar we mee bezig waren.

Vogelbeest | 19-08-09 | 12:54

Moet Gregorius Nekschot nou als voorbeeld gesteld worden? Die cartoons zijn echt bedroevend slecht.

Melchior C Balthasar | 19-08-09 | 12:54

Dit zal Han Peekel toch niet bedoeld hebben toen hij een naam voor zijn cartoonprogramma verzon.

harry pikkel | 19-08-09 | 12:54

-weggejorist-

Bloodzone | 19-08-09 | 12:52

@zum kotzen | 19-08-09 | 12:47
Ja, eensch. Walgelijk stuk, maar dat is subjectief. Er zijn echter weldegelijk objectief oproepen tot geweld in dat schrijfsel waar te nemen.

-edit | 19-08-09 | 12:52

@ Sr. Pescador | 19-08-09 | 12:24

ik vrees echt werkelijk nooit! Daar hebben we teveel geitenwollesokken figuren voor in nederland.

gozahtje | 19-08-09 | 12:48

Die Bouzerda schreef al eens een fraai stukje proza genaamd 'dood aan Israël!'

www.arabeuropean.org/netherland/index....

En dan kun je van alles roepen over vrijheid van meningsuiting enzo, ik vind dit meer lijken op aanzetten tot haat en geweld. En dat mag niet.

zum kotzen | 19-08-09 | 12:47

Tjonge jonge, het zou toch van de zotte zijn als Gregorius bestraft wordt voor z'n mooie tekeningen. Als het nou blijft bij een geld boete ben ik in staat om een inzamelingsactie te starten voor hem, gewoon om m'n onvrede over zo'n beslissing te uiten!

gozahtje | 19-08-09 | 12:47

ze willen toch allemaal maar 1 ding? hun religie (ja allemaal) moet de wereld 'rulen' fuck op met religie sowieso, stelletje nalopers...

Sarkassie | 19-08-09 | 12:46

Een cartoon kan best strafbaar zijn. Zoals woorden ook strafbaar kunnen zijn. Het hangt af van de inhoud. De opmerking van Stockton dat het sowieso onzin is om iemand vanwege een tekening te vervolgen is bullshit. Behang het kantoor van het CIDI maar eens met hakenkruizen. Stuur Geert Wilders maar eens een tekening met een aan de galg bungelende Geert met daaronder een datum. Wedden dat de dader wordt vervolgt? En terecht!

-edit | 19-08-09 | 12:44

Liga is voor kleuters en peuters.
Daarna eet je karbonades.

fuckje | 19-08-09 | 12:44

@ lieverdeauddanreaud | 19-08-09 | 12:39

inderdaad, het geloof is intollerant en humor kennen ze al helemaal niet! Lachen is gezond zegt men...

gozahtje | 19-08-09 | 12:43

Arabische liga. Doe mij maar een Jodenkoek.

Flodder | 19-08-09 | 12:43

wat Balsaq | 19-08-09 | 12:30 zegt.

Teun van het Tuinpad | 19-08-09 | 12:43

de AEL van Aboe JaJa gebruikt 't woord Israël nooit; men heeft het slechts over de Joodse entiteit aldaar....; en wat zegt onze Aboe? Joden moeten daar weg want zij zijn daar niet de oorspronkelijke bewoners !
Welnu, ik ga er van uit {sceptic mode on} dat deze haatbaarden c.q. geitenliefhebbers c.q. moslims heel consequent zijn. En aangezien moslims hier van nature ook niet voorkomen zou ik Aboe en zijn volgelingen vriendelijk doch dringend willen vragen: wanneer tiefen jij en al je andere achesouzen op uit Nederland en België? {sceptic mode off}.
En over onze onvolprezen Gregorius N.: geweldige tekeningen!! Blijf vooral doorgaan !!
En aan H.B.: ontbindt s.v.p. die malle Interdepartementale Werkgroep Cartoon-problematiek !! Het feit dat Nekschot als 1e cartoonist sinds de Tweede Wereldoorlog werd gearresteerd is al stupide en belachelijk genoeg! Shame on YOU!

R.A.A.F. | 19-08-09 | 12:42

skinner | 19-08-09 | 12:37
De joden daarentegen houden natuurlijk enorm veel van de palestijnen..
Kom nou toch, het is gewoon één groot zootje op basis van geloof.

Superior Bastard | 19-08-09 | 12:41

"We weigeren braaf in de hoek te zitten terwijl men ons verder marginaliseert, criminaliseert en onderdrukt."

@Abdoulmouthalib Bouzerda:
Waarom zou je willen wonen op een plek waar je word gemarginaliseerd, gecriminaliseerd en onderdrukt??

Bevrijdt jezelf (en ons van jullie) en VERTREK!
Vandaag nog...

Ahasveros | 19-08-09 | 12:41

Nee, dan doen ze het bij de Yale universiteit heel anders. Daar verwijderen ze gewoon van te voren -zonder dreigementen, zonder enige goede reden- "gevoelige" cartoons uit een boek dat gaat over (en nu komt het!) .... de Cartooncrisis.
slate.com/id/2225504
Dat in een land dat censuur (prior constraint) grondwettelijk verbiedt. Dat is geen dhimmitude meer, dat is eh... (vul maar in).

koerbagh ® | 19-08-09 | 12:41

Tuurlijk. En zodra er weer een moslimcartoon komt, staat de hele bende weer huiliehuilie te doen.

Pikkestrijder | 19-08-09 | 12:41

"De Arabisch-Europese Liga is een organisatie dat zelfstandig..."

lol... AEL is echt een bedroevende pauperorganisatie. Verbieden die hap. Ga eens in Arabirië een Europese Liga oprichten en kijk wat er gebeurt.

mr_atheist | 19-08-09 | 12:40

Gristenen, Jeauden, Moeslims, een pot nat. Intollerant en geen gevoel voor humor. Ik zeg het land uit, allemaal!

lieverdeauddanreaud | 19-08-09 | 12:39

@ Double|12:18 Gelijk de woningnood en fileprobleem opgelost.
Ik zou zeggen... win/win situatie.

snoes | 19-08-09 | 12:38

Gewoon islam en alle andere achterlijke onzichtbare vriendjes geloven verbieden, anders houd je toch altijd dit soort idioten

Ok_Insanity | 19-08-09 | 12:38

Fascisten, of ze zich nou racist, socialist of islamist noemen, herken je altijd aan hun ziekelijke haat tegen joden.

skinner | 19-08-09 | 12:37

Hulde voor de rechterts trouwens voor het toestaan van de Mohammed-cartoons. `heel veel voor het niet toestaan van jodenbashcartoons. HupAEL. Recht op domheid is ook vrijheid van meningsuiting.

Maaier | 19-08-09 | 12:37

ik wil voorop stellen dat discriminatie fout en vooral zielig en dom is. Maar mensen die zich gediscrimineerd voelen door dit soort dingen zijn net zo zielig! Je bepaalt namelijk zelf de mate waarin je 'gekwetst' door wat een ander doet of zegt. je kan ook denken, 'laat maar lullen, wie the fuck ben jij en wat weet jij nou?'. dan ga je heel anders om met iemands zielige, discriminerende gedrag. Je kan ook gaan huilen bij mensen en je als slachtoffer gedragen, want je bent zo zielig!

gozahtje | 19-08-09 | 12:36

Het blijft toch een bijzonder fenomeen: de ene moslim gebruikt de Joodse zaak als propaganda in zijn eigen voordeel door Israel als bezetter aan te merken en de holocaust te ontkennen, de andere moslim gebruikt de Joodse zaak in haar eigen voordeel door de Jodenvervolging voorafgaand aan WO II te vergelijken met de hedendaagse islamofobie.

Mr Dixit | 19-08-09 | 12:36

Kan wel wat leuke thema's bedenken hoor voor cartoon wedstrijd,
Bijv. iets met showroom schone maagden en een koper die vraagt of ze geen jongere modellen hebben.

calculator | 19-08-09 | 12:36

Onderzoek 'Nekschot' nog niet klaar.
Doen ze wel wat lang over,maar ze moesten eerst nog op vakantie.
Ik vraag me af hoeveel valt er te onderzoeken zn naam staat er toch onder.
Heb jij dit getekend.... ja oke hahaha next.

Braakbal | 19-08-09 | 12:33

De gehele mensheid wordt wekelijk op de hak genomen door de Donald Duck.

Lying Dutchman | 19-08-09 | 12:32

Zelfs Mario de Koninck tekent beter.
Wie de holocaust ontkent heeft een steekje los en wordt sowieso niet serieus genomen. Net zoals je het de locale dorpsgek niet kwalijk neemt dat hij af en toe zijn klabanus toont in het openbaar.
Niets aan de hand dus.

Superior Bastard | 19-08-09 | 12:30


Vrijheid van Meningsuiting is Vrijheid van Meningsuiting. De grens ligt bij het aanzetten tot geweld, en dat gebeurt hier niet.

Het onderliggende probleem is dat er wel een soort "vrijheid" van meningsuiting bestaat, maar dat daar een paar vreemde uitzonderingen op bestaan. Ik noem: het ontkennen van de Holocaust, het beledigen van het koninklijk huis. Begrijp mij niet verkeerd: Ik twijfel er geen moment aan dat de holocaust heeft plaatsgevonden, maar een verbod op het uiten van deze mening levert een probleem op. Dat probleem is, kort gezegd, dat de vrijheid van meningsuiting arbitrair wordt ingeperkt (ik mag wel beweren dat 1 + 1 = 3, maar niet dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden; beide zijn niet waar), zonder dat daar een goede reden voor is. Aan de andere kant: beweren dat een bepaalde andere volkerenmoord niet heeft plaatsgevonden is wel weer legaal.

De hele discussie over of AEL met deze cartoon nu "de Holocaust ontkent", of "discussieert over het aantal doden", of "e.e.a. bagetalliseerd" of "een historisch feit ontkent" is irrelevant, en leidt af van de werkelijke vraag: de enige juiste discussie om hier te voeren is m.i. waarom deze arbitraire inperkingen op de Vrijheid van Meningsuiting bestaan. Ik zie daar het nut niet van in.

Ook retecool.com heeft hem gepost, waarvoor ik Bas Taart zeer acht: Vrij naar Voltaire: ik mag je mening/uiting verafschuwen, maar ik zet me tot het uiterste in om jouw recht te beschermen die mening te uiten / uiting te doen.

Balsaq | 19-08-09 | 12:30

Dit land kan zo veel beter....
maar niet als de import en facilitering van achterlijkheid doorgaat.

Fijnstoffer | 19-08-09 | 12:29

Een paar verontwaardigde brieven naar de Volkskrant zou al een hele aardige score zijn voor de AEL, die op deze manier keihard zijn eigen glazen ingooit. Of denken ze zelf dat dat in enige verhouding staat met dagelijkse stenigingen, onthoofdingen en vlagverbrandingen?

alpha_mannetje | 19-08-09 | 12:29

Abou Nee nee! Alsjeblieft Nee! Het was juist even heerlijk rustig. Krijgt het moslimkutkind geen aandacht genoeg?

supersniper | 19-08-09 | 12:29

Als nazaat van "Survivors" weet ik dat de IDF uiteindelijk tot de juiste acties zal overgaan. "Oproep een bijdrage te leveren met smart afwachtend".

Ookmooi | 19-08-09 | 12:29

Gelukkig gaat Ernesto niet over één nacht ijs met Nekschot. Wat een toonbeeld van zorgvuldigheid en consideratie is deze zaak toch.

ParaPanzer | 19-08-09 | 12:23
Leuk!

Vieze Tonnie | 19-08-09 | 12:29

Nooit gedacht dat ik de AEL eens gelijk zou geven, maar in dit geval dus wel.
Een cartoon is een cartoon en valt onder de vrijheid van meningsuiting.
Ook als hij smakeloos of gewoonweg slecht is.

vagehond | 19-08-09 | 12:28

Kost een paar centen.... en dat allemaal voor een stripcartoon.

Braakbal | 19-08-09 | 12:28

Is godt ontkennen eauk strafbaar?

Koekje-dr-bij? | 19-08-09 | 12:28

@Prijvasie
In dat licht bezien is het tonen van een afbeelding Mohammed eveneens een brug te ver.

Eerst zelf "de grenzen" opzoeken, maar als het bij jezelf gebeurt een partijtje lopen klagen....
Oftewel Joden; niet zeiken, maar gewoon meer nieuwe cartonnetjes maken. Ditmaal bij voorkeur over Christenen, Grefo's of Boedhisten

Geiteneuker | 19-08-09 | 12:28

Belachelijk dat iets idioots als holocaust ontkenning strafbaar is in Nederland. Wat dat betreft hebben ze een punt. Gewoon beide niet strafbaar stellen dan valt er niets meer te zeuren.

Bodde | 19-08-09 | 12:26

Best een grappige cartoon eigenlijk. Next.

Fragony | 19-08-09 | 12:26

Ik begrijp nog steeds niet hoe een islamiet een afbeelding van de profeet kan herkennen als de islam het maken van afbeeldingen van personen verbiedt. De betreffende afbeelding kan dus van iedereen zijn en men ziet er slechts de profeet in.

wouter het bos in | 19-08-09 | 12:25

*zucht... stukje prioriteit wat onze autoriteitjes weer bezig houdt. wanneer komt er nou 's een regering met gezond verstand en ballen?

Sr. Pescador | 19-08-09 | 12:24

De grenzen van artistieke expressie eindigen als het aan mij ligt bij het gebruik ervan voor zieke propagandische doelseinden, zoals het aantal slachtoffers van de holocaust bagataliseren. Wat met dit plaatje trouwens NIET gebeurd, vraagtekens zetten bij de 6 miljoen kan, maar als er vraagtekens worden gezet bij de holocaust in het algemeen ben je een brug te ver.

Prijvasie | 19-08-09 | 12:23

".. hij roept evenmin op tot het vermoorden van tekenaars."
Dat is dus precies het verschil en laat duidelijk zien welk volk hier superieur is.

Ariel | 19-08-09 | 12:23

Wordt het niet eens tijd voor een door GS georganiseerde Mohammed-tekenwedstrijd? Ik vind het namelijk wel weer eens tijd worden voor wat leuke, kritische, provocerende cartoons. Het is alweer 3 jaar geleden dat vrijwel de gehele moslimwereld begon te brullen omdat andere wezens die geen ene tyfus met hun idiote, verkronkelde, achterlijke, pre-historische levensvisie te maken hebben, wat tekeningetjes van de almachtige Profeet maakten.

Nieuwe cartoons gaarne.

ParaPanzer | 19-08-09 | 12:23

Moslims zijn kudt, zeker als ze bij een of andere liga zitten. Pssst doe eens lekker oppleuren naar die andere gestoorden in het midden-oosten.

Jezweetzelluf | 19-08-09 | 12:21

Moeluk allemaal dat geloven.......

Neaul | 19-08-09 | 12:21

Misschien moet Hirsch Ballin eens uitleggen waarom het normaal is dat bedrijven als Unilever gif in ons eten gooit om meer geld te kunnen verdienen.
Dat vind ik veel verschrikkelijker en een groter probleem voor iedereen dan minderheden die met tekeningetjes wat emoties uiten..

ingelogd | 19-08-09 | 12:21

De google add is wel goed: Cartoonist Striptekenaar Ned/Eng cartoons direct klaar Uw missie leuk en duidelijk!

efjee | 19-08-09 | 12:19

zucht.... als al die gelovigen nou is gewoon dood gingen...

Double | 19-08-09 | 12:18

Sukkels, leven en laten leven..

opzenhollands | 19-08-09 | 12:18

het OM is zelfs te stom een een cartoon te begrijpen

andre9738 | 19-08-09 | 12:18

Free Nekschot!

Stroopdoos | 19-08-09 | 12:17

@mezelf
iets beter lezen toch maar volgende keer :|

efjee | 19-08-09 | 12:17

@ efjee
Dat zijn in een woestijn levende joden

Eldent | 19-08-09 | 12:16

Weinig gelovigen zijn tolerant, dat is bekend.
Een gevoel voor humor en zelfspot is bij deze groep helemaal
ver te zoeken.

theloser | 19-08-09 | 12:16

moslims joden? Wie zijn dat precies?

efjee | 19-08-09 | 12:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl