Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OPGEPAST: Kotsende studenten

kotsbarfpuke.jpg Morgen is het weer zo ver. Dan beginnen de introductiedagen in enkele grote steden. Dit is traditioneel natuurlijk gewoon in de modder kruipen, heul veul zuipen en het halve dispuut dat vervolgens een bewusteloos gezopen meisje volblaft. Dat is cultuur, dus dat is leuk. Hoort erbij. Gaat al eeuwen op die manier. Maar past u wel een beetje op dat er niet zo'n Diederik Willem-Jaap over u heen kotst? Want medewerkers van de GGD mogen dan wel voorlichting geven. Zo moeten straalbezopen feuten regelmatig hun handen wassen en dient barven enkel plaats te vinden in de kneep van de elleboog. Een griepje, infectie c.q. platjes is zo opgelopen. Enfin. We zullen de komende dagen wel weer een berg schandalige filmpjes op dumpert mogen begroeten. Altijd leuk om de toekomstige Minister van Justitie dertien liter Goldstrike met een anti-peristaltische beweging in het gezicht van een nietsvermoedend meiske te zien mikken. Je moet er iets voor over hebben om later onmisbaar te worden voor dit land. Vorig jaar nog sloegen laveloze kudtstudenten iemand halfdood. Eens zien wat de schade dit jaar is...

Reaguursels

Inloggen

Studenten! Pilsen! Leden! B'vo!

spinaze | 11-08-09 | 00:56

Nope, wel over gedacht, maar vond ik mezelf niet helemaal bij passen. Plus mn vrienden zaten al bij die andere vereniging, dus dat was wat makkelijker voor me. Is overigens wel een corporale vereniging. Ken genoeg voorbeelden van corpsleden. En daar zitten topgasten tussen waar je heel veel aan hebt, en de échte ballen. Wat me wel opvalt is dat een groot deel van de eerstejaars het beeld bepaald van die verenigingen wat betreft hufterig gedrag. Godzijdank groeit het overgrote deel uit dat sfeertje na het eerste jaar en wordt sociaal. Sociale controle binnen een dergelijke vereniging is groot, ook de disputen. Mocht je je dan misdragen, dan word je intern hard aangepakt en dus 'opgevoed'. Jongerejaars leren van de ouderejaars.

P.S. Posten gaat wel lekker kut zeg hier, krijg om de haverklap een 503 melding..

Bakkiekoffie | 10-08-09 | 17:45

@bakkiekoffie
kijk zo kan het ook, generaliseren kan in dit geval dus ook niet, nette vent en goede ouders! maar ben je lid van het corps?

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 17:24

waarisdelol
a goed verhaal en eens ik kan wel eens fel zijn en me laten gaan. Ik kan heel slecht tegen mensen die van alles denken te zijn en zich boven andere mensen gaan plaatsen. Binnen een bedrijf is het niet anders. Elke schakel is belangrijk van het meisje achter de receptie tot aan de financieel directeur, je kan niet zonder een van beide.
Nu valt mij op dat er sommige mensen zijn die denken meer waard te zijn dan een ander, of dit nu door een clubje of een bepaalde positie komt doet niet ter zaken. Daar kan ik slecht tegen, is iets wat je in het dagelijks leven veel tegen komt. Natuurlijk mag je daar over grappen maar mensen die dat echt geloven zijn in mijn optiek enge mensen en mogen aangepakt worden of ze nu 16 of 80 zijn.
Hoeveelheden geld zeggen mij niets, spullen ook niet. Tuurlijk is financiele onafhankelijkheid fijn, helemaal op je 18de. Ik heb nooit een euro uit groningen ontvangen. Maar geld is niet alles mij zal je dus niets over huizen van 5 miljoen horen roepen.
Elke mens met gezond verstand en doorzettings vermogen kan geld verdienen. Ik ben op mijn 18de met niets anders begonnen dan troep importeren, 10.000 kerstberen voor 50 dollar cent per stuk, bel je het hoofdkantoor van de zeeman op ga je met inkoop om tafel je doet er een eurotje op, transport er af, belasting er af en je heb 6k in je zak, zo easy is t. hoef je niet voor te studeren gewoon simpel nadenken. is dat leuk op de lange termijn? nee je wordt er gek van. Een mooi bedrijf opbouwen is iets anders daar kan je wel trots op zijn.
Ik schaar mij zelf dus inderdaad niet tussen de types die jij noemt.
Daarnaast is GS natuurlijk een prima uitlaatklep om je mening te spuien. In het geval van de rode broek ging het om iemand die al wel ouder is en zich nog al wat vond, uiteraard blijft het altijd angstvallig stil op de vraag wat dan.

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 17:13

Wat een zinloze rukdiscussie is hier uitgebarsten zeg... Ik vind het allemaal maar onzin. Ja ik ben nog een student. En ja, ook ik ben lid geworden. Beetje leuk mensen leren kennen, beetje sporten (studentensportvereniging), biertjes op donderdagavond en ook lid geworden van een dispuut.
Tuurlijk, ontgroening is niet leuk, maar hier heb je verschillende gradaties in. Weet nog van verhalen dat er vroeger een dispuutsgenoot was met een donkere huidskleur die systematisch 'pinda' werd genoemd door een van de leden. Dat lid wordt dus door iedereen uitgekotst. Ontgroening hoort erbij, maar er zijn wel normen. En die worden gelukkig bij ons streng gehandhaafd. Punt
Wat ik niet begrijp is het gezeik hierom heen. De een vind het triest, de ander 'supermooi'. Ik kan met een gerust hart zeggen dat het wel wat toevoegd. Andere mensen kijken hier wellicht anders tegenaan.
Natuurlijk, je veranderd er wel door. Ik kreeg een beetje een lullo's idee erbij. Ik heb een keer het woord arbeiders in de mond genomen thuis, maar gelukkig bij zinnen gekomen door een klap op mn smoel. Respect tegenover andere mensen bouw je op, en daar zijn meerdere manieren voor....
Lid ben je in ieder geval niet voor even, maar voor het leven. En een studentenvereniging, daar blijf je op een of andere manier bij verbonden. Anders is het als een oft andere verenging waar je vrijblijvend uitstapt en daarna niets meer mee doet. Daar zit het wezelijke verschil in, in mijn ogen...

Bakkiekoffie | 10-08-09 | 17:04

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 15:42
29 is voor een 18-20 jarige oud, had je op 30 geschat dus dat valt weer mee dan haha. Ik zei dat het wat sneu was, omdat ik vaak van die reacties lees van gefrustreerde mannetjes, die ondanks dat, ze zeg maar, maatschappelijk geslaagd zijn, dommige tieners e.d. gaan bashen met slappe teksten als: Toen jij nog je fietsenwijk reed had ik al een huis van 5 miljoen en ja zonder hypotheek blabla etc.. Je toont je in mijn ogen niet geheel tot die groep te behoren en dat siert je. Al komt "Toen jij nog in rode broek rond liep had ik al mijn eerste eigen bedrijf" een beetje in de buurt. Mensen mogen van mij best laten merken dat ze het goed hebben gedaan en zo, maar waarom daarbij de ander aanvallen terwijl je niets van die ander weet. Al helemaal als de ander (waarschijnlijk) 10 jaar jonger is, dan is het ook redelijk logisch. Wie weet waar die ander is over 10 jaar. Maar goed, dan krijg je wel "leuke" actie-reactie comments. En who the fuck ben ik nou in dit geheel hè... Iedereen haalt zijn eigen lol uit gs en het is goed om te horen dat jij je ook prima vermaakt. PS ik laat dan ook lekker in het midden hoe zwaar mijn leven is hahaha. PS 2 interessante gast trouwens die Hunter

waarisdelol | 10-08-09 | 16:33

waarisdelol
haha hoe oud denk je dat ik ben? iets meer dan een maand 29 (dat heb je als je vroeg start) dus om me zelf nu oud te noemen is ook weer zo wat. En als jij dit strijd noemt oef dan heb je een zwaar leven denk ik. Ik vind het meer plezier.
Buiten dat weet jij niet zo goed wat ik wil he en je weet al helemaal niet wat ik de hele dag doe. wel lief dat je het over proza hebt aangezien de nederlandse taal nooit mijn sterkste punt is.
waarisdelol vind ik wel een hele mooie naam.

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 15:42

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 13:22

Mooi hè, eigen bedrijf, hoef je je niet te verantwoorden dat je de hele dag op gs zit te reaguren. Je laat je als "oudere" man wel een beetje kennen door op deze site de strijd aan te gaan met gastjes van 18-20 die totaal niet geïnteresseerd zijn in jouw proza. Je wilt ook niemand bereiken, maar vooral laten zien hoe goed jij bent. En dat, Hunter S. Thompson (daar ga je al) is een beetje sneu.

waarisdelol | 10-08-09 | 15:04

frummel | 09-08-09 | 21:15
In Haarlem heb je geen corps en nogmaals: introductie van de universiteit is niet de ontgroening van de studentenvereniging!
Daarbij komt dat de meeste (grote) studentenverenigingen -jaja het gaat dan om de zogenaamde knorrenverenigingen- helemaal geen ontgroening hebben. Probleem is dat mensen alleen de verhalen lezen over de (uit de hand gelopen) ontgroeningen en vervolgens denken dat het er overal zo aan toe gaat. Overigens vind je ook het "wij zijn beter dan de rest van de wereld"-gevoel lang niet bij alle verenigingen terug.

Butters Stotch | 10-08-09 | 14:26

@ Hunter S. Thompson

Zucht... Wat heerlijk om jouw commentaar te lezen. + 10!

Frau Von Flick | 10-08-09 | 13:56

o o o blitzflicker
Je snapt er geen hol van he, ja een vriendin van mij was lid en aangzezien ze niet met die stakkers van boven naar een gala wilde vroeg ze mij mee, nette heer als ik ben doe ik dat.
Daarnaast moet je niet zo raar praten en arbeiders belachelijk maken, niet netjes. Zelf studeer je nog? dus nog niets bereikt. Vertel is dan wat is jouw grote bijdrage aan de samenleving wat heb je allemaal al bereikt? Als je maar begrijpt dat de wereld 10 keer zoveel respect heeft voor de vuilnisman dan voor een bralaap die van de werkende man zijn betaalde belasting geld kan studeren.
Als je goed leest is het kansloos dit tegen mij te roepen aangezien ik mijn hele leven nog niet voor een baas gewerkt heb en al op mijn 18de mijn eerste bedrijf begon en nu alleen nog werk omdat ik dat leuk vind.
Als je nog beter leest, in een stukje hier boven heb ik ook al genoemd dat mij in die tijd meerdere malen is gevraagd of ik lid wilde worden omdat ze ook graag een ander slag mensen binnen de vereniging zagen. Er is mij toen zelfs aangeboden "easy" te zijn tijdens mijn ontgroening, helaas. Mijn antwoord was dat er voor mij geen enkele meerwaarde aan een lidmaatschap van het rsc zat en voor hen wel dus het omgekeerde leek mij logischer.
maar jochie geniet van je kleine bekrompen wereld, denk dat je meer dan de rest bent en kom van een koude kermis thuis.

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 13:22

*Ik zie niet in hoe...* - correctie op mezelf.
Wat ik nog wilde toevoegen: Ik hoop op geen doden dit jaar!

Piekert | 10-08-09 | 13:02

BlitzFlicker | 10-08-09 | 12:01
OLololol... duizenden? I take your word for it. Ik begrijp je frustratie nu, die wortelt in jaloezie; kennelijk kwam jij niet meer aan de 'beurt' na de vrije jongens. ;) Bovendien zie ik het stiekeme niet. En chapeau aan Hunter die blijkbaar klassebewustzijn wel degelijk weet te paren aan repsect en waardering voor (de taken en het werk van) anderen, ook lui zonder een hoge opleiding.

En nog iets... studeren op zich is één ding. De beste willen zijn en niet voor de zesjes gaan is iets heel anders. Een 10 voor zuipen dan maar? Over kultuurverschijnselen gesproken... Ik niet in hoe je hersens kapot zuipen een mooie start kan zijn van een professionele en maatschappelijke carrière. Het zal wel iets te maken hebben met de maatschappelijke acceptatie van (overmatig) alcoholgebruik, waardoor zelfs zeer extreme excessen worden weggewuifd met "Ach ja, die jeugd...''.

Domme 'Ollanders.

Piekert | 10-08-09 | 12:58

@Hunter S. Thompson
Hm.. Het RSC niet gaaf vinden, maar stiekem wel op de feestjes willen komen en met de dames willen praten/neuken. Ik weet al weer genoeg. Types zoals jij, daar heb je er duizenden van.
Arbeiders die afgeven op 'kudtstudenten' omdat ze zelf de boot hebben gemist. Het is zielig en het komt zielig over, maar ik vind het allemaal prima. Ik ben meer dan supertevreden met mijn leven en dat is maar goed ook. Als de arbeiders, loonslaven en vara-gids lezers die hier lopen te miepen op mensen die studeren en die wat van hun leven proberen te maken ook gelukkig zijn, dan is er geen probleem.

BlitzFlicker | 10-08-09 | 12:01

@Trash
- Als je in een nieuwe stad gaat wonen en studeren, ken je in de meeste gevallen weinig tot geen mensen. -> feit
- Op de uni leer je bij de meeste studies niet veel mensen kennen. Zo'n collegezaal waarbinnen niet gepraat mag worden is nu niet de ideale ontmoetingsplek. -> feit
- Wat is er dan mis mee om lid te worden van een vereniging om zo niet een jaartje of 5-7 als Remi door het leven te gaan?
- Nog een vraagje aan u: Als u het niks vind, die verenigingen, waar u overigens vrij in bent, waarom toch al die ophef en drukte die u maakt in uw beschrijvingen van het zogenaamde verenigingsleven? Kennelijk zit er toch wat oud zeer.

etui | 10-08-09 | 11:53

@Trash
u bent een nette vent.
het gekke is dat mensen hier denken dat je niet weet hoe het er aan toe gaat als je geen lid bent geweest. Stelletje domme sukkels in rotterdam kon je gewoon op donderdag als niet lid naar binnen. Tuurlijk zat ik als 19 jarige toen lekker bij de dames beneden, is ongemend he daar. Nooit begrepen waarom alle mannen als een stel leernichten bij elkaar een verdieping hoger zaten. Wanneer ik daar naar vroeg kreeg ik van zo een vatsig ventje te horen dat dat fijner was mannen onder elkaar kon je lekker je zelf zijn?????? wat in een leren pak elkaar synchroon jopen in een kring??? Tuurlijk die pikkies waren ook nog eens bang voor vrouwen.
Dus lulletjes ook als niet lid kan je er heel wat hebben mee gemaakt en prima weten wat het is, sneu dat is het.
@BlitzFlicker
jij bent dus echt een te sneue rukker, hoe durf je het gore lef te hebben om te insinueren je zelf meer te vinden dan arbeidersvolk? omdat je lid bent geweest van de lelijkejongens vereniging? wees blij dat er mensen zijn die jouw huis bouwen en je vuilnis ophalen. en wat ben je dan helemaal zelf? Waarschijlijk niet meer dan een loonslaafje dat braaf naar zijn baas luisterd of zelfs nog student en zijn het die zelfde arbeiders die jouw studie/vereniging betalen?, stakker
Jongetjes als jij gaan zo hard op hun bek als ze de wereld van werk in gaan. Ik heb ze hier tegenover me gehad hortend en stotend op de vraag waarom ze in vredes naam op hun cv schreven dat ze lid zijn geweest van het corps?

Hunter S. Thompson | 10-08-09 | 11:09

wow nice comeback.... maar is goed, ga jij dan weer lekker dromen in je vinex wijkje in Almere over jouw fantastisch leuke studententijd op de ibb flat

ski | 10-08-09 | 11:04

Hilarisch. De onzekerheid spat er wederom vanaf. Ga maar lekker met je andere bralmaten miepen over knorren. Kan de rest van studerend Nederland verdergaan met jullie in je gezicht uitlachen.

Trash | 10-08-09 | 10:58

prima dat jij je eigen mening hebt, is jouw goed recht maar het is wel lekker generaliserend he...
- geen eigen identiteit: wtf??? hoe kan jij daar nou een oordeel over hebben terwijl je zelfs niet eens lid bent geweest... dus iedereen die ERGENS bijhoort heeft geen identiteit (dus emo's; gabbers; skaters; mensen die lid zijn van een politieke partij)
- bang om "er niet bij te horen" worden ze maar wanhopig lid: ooit over na gedacht dat mensen het ook leuk vinden?? Dat jij het niet leuk vindt is jouw gemis (of niet) maar dan slaat het nergens op dat we bang zijn om nergens bij te horen.
- Eigen vrienden vinden: stoere jongen dat jij je eigen vrienden kan vinden. Maar wat is het verschil tussen mensen ontmoeten op een sportclub/studie en studentenvereniging??? Bij een studentenvereniging ontmoet je verder ook mensen die een andere WO volgen en kan dus goed je horizon verbreden (zeg niet dat dat nergens anders kan, maar dit is gewoon 1 manier)

ski | 10-08-09 | 10:52

@Het CDA
hm.. conservatorium.. 90% van de lui die daar een paar jaar op een piano hebben getokkeld kunnen daarna lekker aan de bak als muziekdocent op een polderschool. Ik zou er nog een mooie studie rechten ernaast doen als je een beetje een basis wilt hebben.
@Trash
Je vergeet het gedeelte te vermelden waar die verenigingslui elke week een doodgeboren kind opeten en de duivel aanbidden. Toch knap verder dat je een dergelijk beeld hebt, terwijl je overkomt als typisch zo'n ventje dat tijdens zijn 'studietijd' zijn duurbetaalde SSH hok niet uitkwam.

BlitzFlicker | 10-08-09 | 10:46

Gossie, en jij wel? Deel die kennis eens.

Trash | 10-08-09 | 10:24

@Trash | 10-08-09 | 10:06

hahahaha jij hebt het dus blijkbaar echt niet begrepen!

ski | 10-08-09 | 10:21

Overigens, studenten aan een conservatorium doen niet aan ontgroening. Die maken op beschaafde wijze kennis met elkaar, je weet wel, door elkaar een hand te geven en een gesprek aan te gaan. Maar ja, met alleen een VWO-diploma ben je op een conservatorium niet welkom. Je moet eerst bewijzen dat je getalenteerd bent. Dat is wel even andere koek dan met je brallerige kop aan een rechtenstudie beginnen.

Het CDA | 10-08-09 | 10:10

Na jaren in Utrecht te hebben gestudeerd en gewoond kan ik zeggen dat al die vereniginslulletjes een stel conformistische en vadsige schapen is. Geen eigen identiteit, brallerige maniertjes en een houding waar een normaal mens van moet kotsen. Disputen zijn voor hersenloze volgslaafjes. Bang om "er niet bij te horen" worden ze maar wanhopig lid. Alleen al de reakties hier van die kakkers bevestigen wederom al de stereotypes. Een beetje student zoekt en vindt echte vrienden buiten dat slappe verenigingsleven om. Echte mannen hebben die homoclubjes niet nodig en zoeken elkaar wel buiten die dispuut-darkrooms op. Hoef je je niet voor te laten vernederen en je bent de rest van je studietijd tenminste niet omringt door een stel paupers.

Trash | 10-08-09 | 10:06

Alleen losers worden lid van een studentencorps. Een beetje intellectueel sluit zich niet bij die lui aan.

Het CDA | 10-08-09 | 10:03

Het zal al 10x zijn opgemerkt maar de introductiedagen hebben weinig te maken met de groentijd/KMT. Daarnaast is Lid zijn gewoon mooi en dat een deel van het arbeidende GS volk dat niet snapt is hun eigen probleem. Ik heb in ieder geval weer veel zin in de komende KMT!

BlitzFlicker | 10-08-09 | 09:28

Morgen(zegge: vandaag gaat de UIT in Utrecht weer van start! Ik keur af wat er afgelopen jaar gebeurd is.. Maar als ik sommige van mijn vrienden op mijn leeftijd al fulltime zie werken denk ik, je weet niet wat je mist. Je bent NU jong, doe er wat mee!Komende week lekker feesten op USR en vooral even niet aan studie denken.

pistachenoot | 10-08-09 | 05:16

@etui | 09-08-09 | 22:18
De wijsheid komt pas na de studie, dat geldt trouwens voor alle opleidingen.

henriette | 10-08-09 | 01:01

@BBmetR | 09-08-09 | 21:15
komt dat verhaal ook weer naar voren.... hou eens op joh

maar je mag toch zelf de keuze maken om lid te worden of abonnee van een andere vereniging... Je kiest er dan toch zelf voor om KMT te lopen> ik vond het echt niet erg en soms zelfs best leuk.... maar als je er niet tegen kan moet je er niet aan beginnen. En ook niet gaan zeiken dat als er wat gebeurt bij een KMT of introductie, dat het weer die kut studenten zijn (of vaker nog: het kut corps) want je hebt het zelf niet meegemaakt dus je weet blijkbaar niet hoe het er aan toe gaat...

ski | 10-08-09 | 00:56

S. Typhi | 09-08-09 | 16:31
Bah! driewerf BAH! dat tuig wordt straks dus dat clubje wat ons gaat vertellen wat we fout doen?
Dezelfde soort Lamballen hebben ons nu in die Kudtcrisis gestort!

lilluke halve hoan | 10-08-09 | 00:51

Dot kon wael zeau wayzen, maejg je maekt wel vgginden vooj het layven!
ECHT waejg heug...

Ahasveros | 10-08-09 | 00:42

www.ad.nl/utrecht/stad/2529499/Daders_...

en wat staat er dan wel in het AD: Ze zijn tussen de zestien en twintig jaar en komen uit Doetinchem, Gaanderen en Laag-Keppel.
-
Check de kaart van nederland, ligt dicht bij elkaar hè, misschien vriendjes die aan het stappen zijn? Neuhhh zal wel toeval zijn. Net zo toevallig als het relatief lage aantal studenten van 16..
-
Taartje, laat het stereotypering maar aan de reaguurders over, kunnen we misschien iets beter...

ps nog reclame binnen gehad deze week?

waarisdelol | 10-08-09 | 00:41

Bas Taart | 09-08-09 | 16:03

Na de eerste griepdode strike 2 voor vrind Taart.
Nog één slap kudtverhaal en ik geef het op met je..

websenior | 09-08-09 | 23:19
Organiseer gewoon met elkaar leuke dingen en maak er een leuke tijd van. = 95% van het ontgroenen

waarisdelol | 10-08-09 | 00:23

Ik vind ontgroenen onnodig. Organiseer gewoon met elkaar leuke dingen en maak er een leuke tijd van.

websenior | 09-08-09 | 23:19

Overigens claimt GeenStijl de bovenlaag van de samenleving als lezer te hebben terwijl het geluid hier altijd puur anti-student is. Paradoxaal...

etui | 09-08-09 | 22:18

Achteruiteten is zóó jaren '90...

B.BuzzCut | 09-08-09 | 22:14

Ik wacht mooi nog een weekje af.

Spitmann | 09-08-09 | 22:13

Waarom toch altijd dat geschop tegen studentenverenigingen? Iedereen is toch vrij om te kiezen om bij zo'n vereniging te gaan of niet? Haat tegen iets betekent dat je je er eigenlijk toch toe aangetrokken voelt.
In ieder geval zou ik zeggen, verdiep je eerst eens een beetje in dit soort verenigingen voordat je maar in het wilde weg wat roept of je mening baseert op basis van één krantenberichtje.

etui | 09-08-09 | 22:02

Is het alweer zover, gaan we weer, belooft weer wat. :')

Martini89 | 09-08-09 | 21:45

En wat denken van de dood van een feut van een exclusief adelijk corps voor rechtenstudenten in Utrecht een 30- tal jaar geleden.
Gebruik was dat de feuten een roetkap ( een linnenkap met roet aan de binnenzijde) op gezet kregen. Helaas pindakaas is er eentje toen gestikt.
Geval werd handig in de doofpot gestopt, tenminste nadat het uitgelekt was en de volkswoede verminderd was hoorde je er niets meer over.

BBmetR | 09-08-09 | 21:15

Heb in Hogeschool Haarlem gepast voor de introductie. Daar had men wel commentaar op de eerste paar lesdagen, met loze uitspraken als "Hey kneus, jij betaalt dus de volle mep voor je potje bier, wij 40 cent". Right, de eerste die dat wilde doorzetten heeft het geweten. Flikker toch op corpsballen. Als je dan toch de stoere man uit wil hangen, pak dan niet van die kneusjes, maar iemand van je eigen leeftijd/lengte die jou de tanden uit je smoel ramt.

frummel | 09-08-09 | 21:15

Wat een zeikverhaal van die vader.
Reeds in van 1964 tot en met 1971 was het constant raak.
Wat te denken van 6 feuten in een kamer met een luik in het plafond?
Alle leden van het corps gingen niet naar buiten om tegen een lantaarnpaal te pissen, nee door het luik op die feuten.
Elk jaar stonden de verhalen in de TH bode maar werden door het corps afgedaan als zijnde leugens van feuten die het niet gehaald hebben.
Ik ben benieuwd wat die vader met zijn feuten heeft uitgehaald.

BBmetR | 09-08-09 | 21:09

Tja de dader is vorig jaar wel gepakt! Mooie zaak om zulke gekke op te sluiten! Wat een opvoeding je dan gehad hebt weet ik niet maat veel soeps zal het wel niet zijn geweest.

UTRECHT - De 19-jarige man die op 14 augustus dit jaar met een kettingslot Jonas Melsert tegen het hoofd sloeg is maandag veroordeeld tot dertig maanden gevangenisstraf, waarvan tien maanden voorwaardelijk.

speedy_con33 | 09-08-09 | 21:08

@ Natte krant
Stap 1: Ga naar www.mozilla.org
Stap 2: Download Firefox
Stap 3: Voeg ook bij de add-ons Addblock plus toe
Stap 4: Geniet van een heel saai internet zonder debiele reclame's ;)

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 20:44

Disputen zijn ook k.t.
Jaarclubs zijn netter.

Ookmooi | 09-08-09 | 20:44

Ach laat ze toch lekker. Na het studeren is je leven toch voorbij, je gaat werken, neemt een vrouw en bouwt een nestje. Je weet wel, huisje, boompje beestje waar je nu allemaal scheit aan hebt...

RoyalFlusher | 09-08-09 | 20:34

@redactie:
Wat een kudtreclame krijg ik hier ik in beeld bij dit plempsel. Schroeven die ads het niveau van GS op?

natte krant | 09-08-09 | 20:25

Iwmac | 09-08-09 | 20:18
En ze zitten dan ook nog eens bij die robin hood club JongeSocialisten!

magentaplacenta | 09-08-09 | 20:20

arrogante ballen ten top, ordinair als wat, overgoten met een zgn beschaafd laagje.
Walgelijk. En dat studeert dan!

Iwmac | 09-08-09 | 20:18

Denk dat het iets genuanceerder ligt. Het negatieve beeld ontstaat doordat een minderheid tot de groep losers behoort die zich klem zuipt. Studenten buiten die kliek gaan niet los bij zwelgpartijen.

natte krant | 09-08-09 | 20:17

@eeuwige pessimist
ga eens fietsen, etter uit de vorige eeuw.

magentaplacenta | 09-08-09 | 20:16

kuanimal | 09-08-09 | 20:02
Precies, laten we alles volbouwen met muurtjes. Dan komt het wel goed met de wereldproblematiek!

Butters Stotch | 09-08-09 | 20:09

De enige club waar je wat aan hebt zijn de metselaars. Laat alle nitwits vooral hun tijd verspillen bij hun scoutingclubjes.

kuanimal | 09-08-09 | 20:02

Nadenken blijft lastig.

rsk | 09-08-09 | 19:57

+1 google add

Hey heeft er iemand nog jeugdfilmpjes van onze beste JP.
Zou hem wel met een lampekap door de straat zien wille rennen:p

WeXzy | 09-08-09 | 19:16

"dan raak je als vereniging je subsidie kwijt. " buitenspeler | 09-08-09 | 17:57
Een vereniging aan het lijntje van subsidie.. wat jammer voor het corps wat zich opoit in de liberale traditie geworteld zag. Dat zich daar door laten sturen. Onafhankelijke geesten?

seven | 09-08-09 | 19:06

PS die arrogantie is een smet voor de corpsleden die zich daar, terecht, wel verre van houden..

seven | 09-08-09 | 19:03

De misplaatste arrogantie van sommige corpsleden in de draad is stuitend. Denken dat het sec lidmaatschap van het corps meer voorsteld dan bv cum laude afstuderen.

seven | 09-08-09 | 19:01

De etterbakjes van vorig jaar zitten inmiddels hun welverdiende celstraf uit? O? Niet? Echt waar...?

Reykjavik | 09-08-09 | 18:59

Geniet van je studententijd. Mooiste tijd van je leven * ziet wat flashbacks*

Lady T | 09-08-09 | 18:57

@ Handboek | 09-08-09 | 18:40
De telegraaf had ze inderdaad nooit mogen overnemen en zeker niet voor 100%. Uit principe al niet. Nu zijn ze onderdeel van een stukje dode boom. En de kwaliteit holt achteruit. Geenstijl.tv kunnen ze net zo goed uit de lucht halen daar verschijnt nagenoeg niks meer op. Ik denk niet dat dat aan een eventuele vakantie van Rutger ligt, want die moet ondertussen toch om zijn. Dat enkele filmpje dat nog gemaakt wordt kan op dumpert komen.

Mark2007 | 09-08-09 | 18:51

andre9738 | 09-08-09 | 18:09
Juischt ja. Het zal wel aan het aantal biertjes liggen dan... ben jij soms alvast begonnen aan de introductieweek?! Kijk maar uit hoor, jullie moeten morgen vroeg verzamelen!

Butters Stotch | 09-08-09 | 18:42

Ondanks het gebral van GS toen de bezuinigingen bij de Televaag werden aangekondigd is GS vrijwel leeg. Geen eigen nieuwsgaring meer, Rutger mag 1 keer per 2 maanden een filmpje maken van een zelfbetaalde vakantie, Joris krijgt de spellingscontrole niet eens meer aan de praat en de stagaire gaat nogmaals stemming maken nav een artikeltje uit 2007!! Daarbij laat de prutser duidelijk merken niet verder gekomen te zijn dan MBO, want termen als KMT en ontgroening zijn inhoudelijk niet bekend. Bij de mishandeling in Utrecht waren geen studenten betrokken en toch doet Basje het weer bij zijn plasje. Doortrekken Bas! Je stinkt!

Handboek | 09-08-09 | 18:40

@eeuwige pessimist
grapjas, onvermogen, ik spreek beter engels dan nederlands en daarnaast spreek ik frans, duits en noors vloeiend, spaans en italiaans heb ik redelijk onder de knie. In mijn business verdien ik geen euro's met perfect nederlands spellen. Daarnaast heb ik een hele lieve mevrouw op kanoor die al mijn brieven tikt dus alles gaat foutloos de deur uit, wanneer ze stopt zal ik je zeker bellen.
Toen jij nog in rode broek rond liep had ik al mijn eerste eigen bedrijf, ik heb in mijn hele leven nooit voor een baas gewerkt en werk nu alleen nog maar omdat ik het leuk vind, tja onvermogen wat is onvermogen.
En dan je praatjes over dat leden eerder afstuderen en succesvoller zijn? succesvol in loondienst ja omdat er bij grote bedrijven nog al wat vriendjespolitiek komt kijken en er dus altijd wel een clubgenootje op een bepaalde positie kan komen.
Als je naar de bekende 500 van nl kijkt zie je weer zeer weinig mensen die lid zijn geweest of zelfs gestudeerd. Ondernemen en succes zit niet in een clubje.
Hoe kan arrogantie nu op zijn plaats zijn over een clubje waar een ieder lid van kan worden en de actieve leden zelf nog niets gepresteerd hebben en de gemeenschap alleen maar geld kosten?
Dat ze verandering wilden bij het corps in Rdam bleek wel aangezien mij toen meerdere malen gevraagd is lid te worden omdat ze mensen als ik ook graag lid zagen worden. Er is toen zelfs voorgesteld me te matsen tijdens de ontgroening, dan ga je diep voor je clubje.
Think. maar leef vooral in je droomwereld en doe je baas de groeten maandag.

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 18:37

Leuk man, brallende ballen... Mijn neiging die ettertjes er één op te tikken is niet uit de lucht gegrepen... Daar heb ik soms gewoon echt zin in... Ik snap die corpsen ook wel: tussen de 'normale' mensen zouden ze niet serieus genomen worden...

Doc Damage | 09-08-09 | 18:17

Wie gaat er dan ook bij zo'n corps, dat wil je toch niet? Stelletje paupers in een dure verpakking.

alltexx | 09-08-09 | 18:16

Jaja, dat wordt lallen en kapot gaan. Hoezee.

Hauptfrau Anouk | 09-08-09 | 18:14

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:53
jij gaat toch voor minister van justitie!? maar voor die thee en valium bedank ik hoor en neem nog een lekker biertje.

andre9738 | 09-08-09 | 18:09

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:59
Dat is jouw onvermogen en het zal mij aan het spreekwoordelijke rectum oxideren dat je probeert om dat onvermogen op een ander te reflecteren.

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 18:07

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 18:01
En door louter lid te zijn geweest van deze vereniging zijn zij succesvol? Dat u juist het koningshuis aanhaalt als voorbeeld om uw stelling te staven vind ik onzinning; om een koning of koningin te zijn hoef je niets te doen; alleen in het juiste bed geboren te worden - voor zover ik weet is er geen enkele vereniging die u daarbij helpt.

Homeostase | 09-08-09 | 18:06

Gallisch 18.01

Ik had het kunnen zeggen, haha.

Homeostase 18.02

En ik het uwe natuurlijk.

pius | 09-08-09 | 18:06

pius | 09-08-09 | 18:00
Mijn punt was dat het zinloos is om te wachten op een nieuw supertalent, enfin, discussieren over voorbeelden is zinloos; ik begrijp uw punt.

Homeostase | 09-08-09 | 18:02

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:45
Ik vind dat pius het punt mooi maakte (17:41). Het aantal studies, het aantal diploma's, het aantal universiteiten en hogescholen, het is allemaal spectaculair toegenomen, maar de kwaliteit is achteruit gegaan. Er is hooguit een kwantitatieve winst, geen kwalitatieve. Zo'n papiertje is zeker wat waard, maar dat is deel van het probleem vrees ik.

Gallisch | 09-08-09 | 18:01

Het schijnt ook dat leden gemiddeld eerder slagen dan andere studenten. Bovendien, vrijwel het gehele koningshuis heeft bij DSC of LSC gezeten. En niet alleen het koningshuis, maar ook relatief veel succesvolle mensen. Leg het uit hoe je wilt, maar ik vind enige arrogantie licht op zijn plaats.

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 18:01

@ Pantheist | 09-08-09 | 17:51
Ik reageerde op een post van seven die het in zijn post al over nullen had. Ik gebruikte alleen zijn term.

buitenspeler | 09-08-09 | 18:00

homeostase

Mijn punt is dat ze tot de meest bekende economen van de afgelopen eeuw behoorden .
En natuurlijk zit Argentinie wel te wachten op een nieuwe Maradonna, wat denkt u zelf. Al gaat het ook hier weer om de naamsbekendheid wat mijn stuk betreft maar dat snapte u al...

pius | 09-08-09 | 18:00

@de eeuwige pessimist
dat heb je als je tot je 16de op internationale scholen hebt gezeten en alleen in engels les krijgt, maar ben blij voor je dat je aan de slag kan als leraar nederlands.

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:59

1 woord voor de arrogante studenten: Snobs

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:59

Het is overduidelijk; de massahysterie die ook kenmerkend is voor de Nederlandse maatschappij is nu eindelijk ook bij Geenstijl aangekomen. We horen twee incidenten over een verkracht schaap en een introlid dat de dood vind bij een ontspoorde ontgroeningspraktijk en meteen zijn alle studenten verderfelijk volk dat zich bij de eerste de beste gelegenheid ketszat zuipt en de gegoede burgerij onderkotst.
Niet alle studenten zijn luie uitvreters die op een flinke lening en toelage teren, zichzelf in een komazuipen voor de lol, alles kort en klein slaan en brassen en lallen tot ze er bij neer vallen, integendeel, er zijn ook studenten die gewoon studeren.
Al moet ik zeggen dat enkele opleidingen dusdanig onuitdagend zijn dat uit louter verveling een student tot het boven beschreven gedrag kan vervallen.

Homeostase | 09-08-09 | 17:59

-ten

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 17:58

seven | 09-08-09 | 17:53
Die zit ten niet bij het corps, maar bij de een of andere knorrenclub.

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 17:58

@ seven | 09-08-09 | 17:47
Sinds het in dat jaar misgegaan is mag het niet meer. Ben van na die tijd, maar stel er gebeurt nu iets met drank o.i.d. tijdens een ontgroening dan raak je als vereniging je subsidie kwijt.

buitenspeler | 09-08-09 | 17:57

www.geenstijl.nl/archives/images/dsc.h... zo'n ontgroening, ik zou dat helemaal niet pikken als iemand zo onaardig tegen me zou doen... ik snap dat nooit dat zoveel 'feuten' zich zo laten behandelen... maarja ik ben dan ook helemaal geen type voor studentenvereniging...

Robert Irving III | 09-08-09 | 17:56

andre9738 | 09-08-09 | 17:51
Waar baseer je dat op... op het onderscheid dat ik maak tussen de ontgroening en de introductieweek?! Ga eens even een valiumpje nemen ofzo, of een kop groene thee!

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:53

Censuur bij Topic Chubby Amateur Student Gets Full Load "ik ben de praeses, en jij moet me Majesteit noemen" www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/...
Dumpert / studententv filmpje is zelfs helemaal verdwenen..
Anyway... duidelijk toch//

seven | 09-08-09 | 17:53

@seven 17.44

Het gaat niet om het waardeoordeel maar om het feit dat ze niet weten wie dat zijn.

@redoutable

Ach, een beetje aandikken kan nooit kwaad

pius | 09-08-09 | 17:52

pius | 09-08-09 | 17:41
Daar noem je met toch twee voorbeelden, die warempel allebei vergane glorie zijn. Wanneer je als Argentijnse trainer je nog steeds op Maradonna afmopt dan is er toch wel degelijk iets fout met je instelling, je wordt in ieder geval geen wereld kampioen als je nog steeds wanhopig grijpt naar de helden van vroeger. Het Nederlands elftal wacht toch ook niet op een tweede Cruijf?
Ik zou wel iets spitsvondig willen zeggen over het overschatte erfgoed van Friedman en Keynes maar dat is niet echt mijn specialisme.

Homeostase | 09-08-09 | 17:52

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:42
de mensen die verbrand zijn op schiphol hadden ook zo n visie als jij onder het regime van opa donner. carpe diem en geef god maar weg! bos had geen werk maar kreeg wel een hyptheek en donner heeft er eentje van 1 miljoen echte euries voor zn prutswerk dus doe je best

andre9738 | 09-08-09 | 17:51

@buitenspeler

Jij bent een echt een intriest figuur met je denigrerende studentenjargon. Meneer voelt zich nu al verheven boven het zogenoemde 'paupervolk' incluis niet-leden(die natuurlijk 'nullen' zijn). Ga lekker zitten brallen met je mede ballen in de soos, in de echte wereld ben je niks anders dan een zielig figuur met illusies van grandeur.

Pantheist | 09-08-09 | 17:51

@ hunter
Weer een goede opmerking, ik mag je nu al:) Kan ik niet bij je komen werken ha.
@Fruitreep
Mag ik een teiltje, wees jezelf en doe alsjeblieft normaal. Knorren. Ik moest er bijna van kotsen.

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:49

@ andre9738 | 09-08-09 | 17:40
Ik ook trouwens

buitenspeler | 09-08-09 | 17:48

pius | 09-08-09 | 17:41

U bent vandaag wel in een heel sombere bui! Hoewel ik U vermoeden over een dalend niveau wel deel. Maar ja waar zijn de tijden dat je nog je kandidaats moest halen voordat je je doctoraal mocht doen!

Redoutable | 09-08-09 | 17:48

buitenspeler | 09-08-09 | 17:40 "een week voor de dood van Reinout Pfeiffer na het drinken van een liter jenever, raakt een Groningse student zwaar gewond tijdens het ontgroeningskamp van dezelfde vereniging, Vindicat atque Polit. Na overmatig drankgebruik en vermoeidheid van de ontgroening slaapt de student in het gras. Een kampleider merkt hem niet op en overrijdt hem met een bestelbusje in het donker."http://www.volkskrant.nl/binnenland/article472617.ece/Overzicht_ontspoorde_ontgroeningen_in_Nederland

seven | 09-08-09 | 17:47

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:38
Wellicht had je een van die drie kamers in kunnen richten als studeerkamer, om je onder andere je kennis van de Nederlandse taal meester te maken.

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 17:45

Gallisch | 09-08-09 | 17:43
Waardevermindering? Dat valt reuze mee hoor.

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:45

pius | 09-08-09 | 17:41
Keynes vergeten hoera! De juiste weg uit de recessie! Die "econoom" heeft met zijn verkeerde interpretaties al teveel schade veroorzaakt. ;)
Laten ze eens goed Friedrich von Hayek bestuderen.

seven | 09-08-09 | 17:44

Tja ik hoor eigenlijk niet zoveel mensen die met hun papiertje van de universiteit te koop lopen (behalve die lullo's natuurlijk). Maar dat komt misschien omdat die papiertjes ernstig lijden onder waardevermindering.

Gallisch | 09-08-09 | 17:43

andre9738 | 09-08-09 | 17:40
Dat is ook het plan ja.

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:42

Ach, ik sprak laatst twee eerstejaars economie en die wisten niet wie Friedman en Keynes waren.
Das hetzelfde als de trainer van Argentinie die niet weet wie Maradonna is.
Het niveau van onze studenten is hetzelfde gebleven wat drank en nihilisme betreft en het niveau van de opleidingen is structureel gezakt. Dat is de huidige situatie.
De veelgeprezen en noodzakelijke kenniseconomie word met deze lichting een fata morgana.
Onze welvaartsmaatschappij heeft een klasse van volgevreten vette wolven gecreerd en vette wolven jagen niet, die creperen gewoon.
De studentisering is een bedreiging de Islamisering gelijk.
Dus deze lichting zal geschiedenis schrijven als de aasgieren van onze kaalgevreten toekomst......

*studentenbashen een ondergewaardeerd fenomeen vind*

pius | 09-08-09 | 17:41

@ seven | 09-08-09 | 17:32
Heb noch in mijn eigen ontgroening, noch in de jaren erna ooit een nul iets met alchohol zien drinken. Maar jij zal het vast beter weten....

buitenspeler | 09-08-09 | 17:40

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:35
jij kan gaan voor toekomstig minister van justitie

andre9738 | 09-08-09 | 17:40

@buitenspeler
ja allemaal zijn ze vies en lelijk, het is daar ook cool onder de damesch om er voor al zo onverzorgd mogenlijk uit te zien, als je al lid wil worden doe dat dan in Amsterdam daar zitten betere mevrouwen.
@fruitreep_appel
knorren, uffen??? kom op man je rode broek is opgeruimt nu je gewoon netjes gedragen. De eeuwige student dat zijn de ergste, lekker nog eens per jaar met de vrindjes van de jaarclub lekker gek doen moeeewaaaa.
@rimpelrolex.
je kan heel goed studeren zonder bij mama te wonen en zonder lid te worden. Ik denk dat ik het op mijn 18de in een drie kamer appartement midden in kralingen beter had dan jij in je vieze studenten huis waar je het slaafje was van de oudere jaars.

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:38

Haha, ik lach me rot om al die knorren hier. Het lijkt wel alsof jullie gefrustreerd zijn, zo hard gillen jullie dat verenigingen voor stumperds zijn. Toch jammer om je angst voor het onbekende op zo'n manier te uiten. En daarbij, die KMT duurt maar een week of 2, daarna is dat over.

Fruitreep_appel | 09-08-09 | 17:38

Ik bespeur enkele zure lieden die destijds geen lid mochten worden of niet gestudeerd hebben. Spuug vooral je gal, joh, als jij denkt dat dat de zogenaamd oneerlijke, onterechte arrogantie van het lid rechtvaardigt. Ik weet beter.
*duim en wijsvinger om neus heen draait*

De Eeuwige Pessimist | 09-08-09 | 17:38

Voor Bas en alle anderen die zelf blijkbaar nooit hebben gestudeerd:
Morgen beginnen de introductiedagen van de verschillende universiteiten. Dat is heel wat anders dan de ontgroeningen waar Basje het volgens mij over heeft. Ontgroeningen beginnen pas over een paar weekjes, dus we zullen nog even moeten wachten op de eerste kiekjes daarvan.

Butters Stotch | 09-08-09 | 17:35

Sinar | 09-08-09 | 17:34

Mooi de puntjes op de i gezet

Prijvasie | 09-08-09 | 17:35

@ Rimpelrolex | 09-08-09 | 17:20
Jammer dat jij ook al met je universitaire "intelligentie" geen argumenten weet te gebruiken.
Studeren kun je ook op andere niveau's. www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woorde...

Mark2007 | 09-08-09 | 17:34

PS de tijd dat het lidmaatschap van het corps nog enig voordeel had in de maatschappij is verdwenen toen ook de ontgroeningsrituelen veranderde in puur pesten.

seven | 09-08-09 | 17:34

@ Waaligator
Ok, goed gezegt. Maar. Ben het niet met je eens dat je een echte vent wordt van het zuipen van een liter jenever of van het liggen in een natte slaapzak.
Als je een pussy bent blijf je een pussy. Ik ben zelf trouwens ook niet echt een held, en zal altijd een confrontatie uit de weg gaan, en dan ga mij zeker niet vrijwillig op die manier laten behandelen.
Snap het punt, ben het niet met je eens.

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:34

Disputen zijn voor hersenloze volgslaafjes. Bang om "er niet bij te horen" worden ze maar wanhopig lid.
Echte mannen hebben die homoclubjes niet nodig en zoeken elkaar wel buiten die dispuut-darkrooms op.

Sinar | 09-08-09 | 17:34

Ach, ik ben nooit van dit soort achterlijke clubjes, met omhoog gevallen studentjes die zichzelf heel wat vinden, lid geweest. Toen ik naar de Uni ging had ik al een HTS-opleiding achter m'n kiezen en was dus al een stuk ouder dan de blaaskaakjes die daar rondliepen. En last, but not least, ik kots van groepsgedrag en conformiteit. Daar krijg ik serieus buikpijn van. Tot slot, het heeft goede invloed gehad op m'n studies. Ik heb er 2 kunnen afronden.

Thoth | 09-08-09 | 17:33

buitenspeler | 09-08-09 | 17:31
Er is een groot verschil tussen wat er beweerd wordt en wat de werkelijkheid is.

seven | 09-08-09 | 17:32

@ seven | 09-08-09 | 17:22
Die jongen in Groningen overleed na één liter Jenever. Sindsdien hebben de meeste universiteiten verboden dat er ook maar een druppel alchohol word gedronken tijdens de "ontgroenigen". Trouwens beginnen die pas over enkele weken.

buitenspeler | 09-08-09 | 17:31

Studententijd was in de 80's een fraaie tijd. Meest "schokkende" ontgroeningstafereel dat ik in 5 jaar meemaakte was een feut een stuk leverworst laten verorberen en dan zijn/haar blinddoek afnemen, nog met de vingers in een (echte) varkenskop zittend.
Verder zou het niet hoeven gaan toch? Het psychologisch willen afbreken van de medemensch lijkt me iets voor andere clubs (waar ik geen lid van zou willen zijn)

*** nog mijmerend over vroegah ***

Zeaumergast | 09-08-09 | 17:31

Jeetje. Wie doet daar nou aan mee. Net zo sneu als tweedeklassers die de tassen van brugpiepers rondschoppen. Ik heb me tijdens het studeren altijd verre van dit soort gespuis gehouden. Studie netjes binnen de tijd afgerond zonder vernederingen en alcohol vergiftiging. Wie kiest er nou nog vrijwillig om vernederd te worden? Ja oke, er zijn mensen....

Gummibrösel | 09-08-09 | 17:31

mooie tijd hoor. Maar voor die minister van justitie gelden andere regels zoals nog maagd zijn op je 70 ste en alocohol is ook de duivel uitlokken. Maar 2x op een zondag naar de kerk gaan en de pastoor/dominee effe goed zuigen dat mag dan weer wel. Toch heb ik wel altijd de indruk als ik hirshi uit zn nek hoor lullen dat ie altjd lam is en zn voorganger hield het niet zo nauw met een vuurtje extra. Ook nog een punt om over na te denken is hoe de toekomst er uit ziet voor de new wannabees. Een eigen huis is niet mogelijk, je eigen leven is niet mogelijk waarvoor moet je nog studeren? Ik zou die 13 liter verhogen naar 26 en alvast een voorschotje vragen bij studiefinanciering dan heb je die al in de zak. hahaha feutusjes succes!

andre9738 | 09-08-09 | 17:29

buitenspeler | 09-08-09 | 17:19
10 liter jenever toch?

seven | 09-08-09 | 17:22

@ Mark2007 | 09-08-09 | 16:53
Precies, ik weet zeker dat jij ultiem knorrig bij je mama woont, iedere ochtend om half7 opstaat om de bus te pakken naar 'school' met je boterhammetjes in je trommeltje. Studeren doe je aan de universiteit.

En kap es met janken falers die nooit gestudeerd hebben. Het feit dat je niet weet hoe dat is, komt niet louter doordat je het nooit hebt gedaan, maar ook omdat je te dom bent om die dingen te begrijpen.

Rimpelrolex | 09-08-09 | 17:20

@ seven | 09-08-09 | 17:16
Nullen mogen geen alchohol drinken.

buitenspeler | 09-08-09 | 17:19

Heerlijk om de reacties van die zure knorren te lezen. Die gasten die echt denken dat Lid worden alleen voor kansloze gasten is die anders geen vrienden kunnen maken. Mijn periode als Lid behoort tot de beste tijd van mijn leven. Geen evrantwoordelijkheden, veel bier, genoeg Uffen om vol te blaffen. Top.

Fruitreep_appel | 09-08-09 | 17:19

@ Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:10
.
Amen, helemaal mee eens :)
Morgen KEI-WEEK!!! ^^

Kolkos | 09-08-09 | 17:17

Nullen kijk uit met het dronken in slaap vallen in het gras.. Voor je het weet rijdt een meerderejaars over je heen.
Zet ook geen roetkap op..

seven | 09-08-09 | 17:16

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:06

Biologisch: als het lichaam aangevallen wordt door virussen, wordt het alleen maar sterker door er anti-lichamen tegen aan te maken. Geen besmetting, geen anti-lichamen. Wel besmetting zonder anti-lichamen: morsdeaud.
Psychologisch: Jan lievv kind. Jan krijgt altijd zijn zin. Jan loopt tegen een Tokkie aan bij de Fata Morgana in de Efteling. Jan krijgt op zijn kloten.
Demosthenes als stotteraar geboren. Traint tegen het bulderen van de zee in met keien in zijn klep. Wordt zo grootste politicus-redenaar van Athene in de 4de eeuw v.c, de laatste grote verdediger van de Griekse vrijheid.
enzovoort...

Waaligator | 09-08-09 | 17:16

@ hunter s thompson
Wat een heerlijk kort verhaaltje. Maar inderdaad, die fatsige studenten die alles denken te weten. Triest dat ze zo voor die titel gaan. Mijn broer heeft ook Mr. (ofzo iets) voor zijn naam staan, althans dat kan hij doen. Maar het boeit hem niet, het is de binnenkant die telt. En laat die inderdaad vaak ook door slecht voedsel volledig verrot zijn bij die gasten.

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:16

@ Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:10
No shit Sherlock zijn alle vrouwelijke studentes in Rotterdam lelijk?

buitenspeler | 09-08-09 | 17:13

@rara | 09-08-09 | 17:09

Als ze nuchter zijn, maar dat komt niet zo heel vaak voor.

Pantheist | 09-08-09 | 17:12

@ Krie | 09-08-09 | 16:55
In Haarlem kan je helemaal niet studeren.

buitenspeler | 09-08-09 | 17:10

lid worden is zo 1950, toen stelde het nog wat voor.
nu is het alleen voor zure mensen zonder eigen mening en ruggegraat die zich na een week laten afzeiken door een dikke vatsige vieze oudere student lid mogen noemen.
vervolgens gedragen ze zich binnen een jaar net zoals de rest van de club. Velen van hen denken vervolgens ook nog dat ze boven het "gewone" volk staan, my ass. Zo af en toe komt er zo een corps lulletje bij mij solliciteren moet je ze dan eens zien, denken heel wat te zijn maar weten nog niets van de wereld.
voor de vrouwen doe je het al helemaal niet. Die eerstejaars zijn natuurlijk nog prima maar na een jaar van slecht eten en bier drinken begit het verval al in te treden en binnen 4 jaar zijn de meeste getransformeerd tot ware walrussen.
studeren kan ook zonder clubje, gewoon eigen vrienden, gezond eten, niet dik zijn, schoon zijn, gebral en met je kraag gewoon netjes naar beneden en je overhemd gestreken.
En ja ik weet waar ik het over heb, vanaf mijn 18de in kralingen gewoond. En o o o wat heb ik daar gelachen, dat zo een dronke dikke pannekoek ook echt verwacht dat ik bier voor m ga halen, netjes 10e in zijn zak schuiven en hem zeggen doe jij dat maar dan versier ik ondertussen je vriendin en het wisselgeld mag je houden, je hebt het nodig. Dat gezicht is die 10e meer dan waard helemaal als ze bestuur zijn die denken namelijk helemaal dat iedereen bang voor ze zijn.

Hunter S. Thompson | 09-08-09 | 17:10

@Roachz | 09-08-09 | 17:01
In disputen komen mensen die kunnen spellen...

rara | 09-08-09 | 17:09

@ Dr.Bob | 09-08-09 | 16:55
Dit weet jij uit eigen ervaring of verzin je maar gewoon wat.

buitenspeler | 09-08-09 | 17:08

@ waaligator
Verklaar u nader..

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:06

DANNY3960 | 09-08-09 | 16:47
Die zijn heel wat serieuzer in hun afscheidingsplannen dan de Fryske Nasjonale Partij..

seven | 09-08-09 | 17:06

Eurotokkie | 09-08-09 | 16:52

Ik wil niet vervelend zijn, maar er is een derde aangekondigd.

DANNY3960 | 09-08-09 | 17:05

lol@Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:44: Je hoort me ook niet beweren dat ze het goed doen maar zo heet het nu eenmaal. ;)

Fleauxe | 09-08-09 | 17:04

@ waaligator
Verklaar u nader..

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 17:04

@ Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:58
Ik had eigenlijk gehoopt dat je nader zou toelichten waarom je die opmerking had geplaatst. Ik begrijp namelijk niet waarom je zo'n "domme" opmerking plaatst. Maar volgens mij leef jij in een heel klein wereldje...

Mark2007 | 09-08-09 | 17:03

in dispuuts zitten alleen maar focking kneusjes..

Roachz | 09-08-09 | 17:01

niet overdrijven en niet zeuren, hoort erbij.

Season 3 | 09-08-09 | 16:59

@Mark2007 | 09-08-09 | 16:53
Je moet niet elke beredenatie doortrekken. Sommige dingen kan je gewoon niet doortrekken... Moet je niet willen...

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:58

Bas Taart | 09-08-09 | 16:03
Nou nou Bas, het is niet alleen kommer en kwel heur, denk bijvoorbeeld aan de jaarlijkse verversing van het vleesch bij de diverse escort-bureau's. Geweldig tog?
*Deegroller in nek krijgt*

Jackanders | 09-08-09 | 16:57

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 16:53

1. Er is mij altijd voorgehouden dat de sterkste mensen diegenen zijn die hun handicaps weten te overwinnen. Ik geloof overigens dat dit zo is.
2. Stel dat je van huis uit geen enkele handicap hebt meegekregen, gelukskind.
3. Dan moet je jezelf er een op de hals halen om hem daarna te kunnen overwinnen, toch?

Waaligator | 09-08-09 | 16:56

Sjeikie | 09-08-09 | 16:51
Natuurlijk.
De types die dat soort machtsspelletjes spelen, zijn gewoonlijk zwaar verknipte lafaards.

Merlot | 09-08-09 | 16:56

In Haarlem begint het pas 24 augustus, als dat met de rest van Noord ook zo is zijn er dus 3 weken introductieweken, dat wordt een pret op dumpert.

Krie | 09-08-09 | 16:55

Studentenverenigingen kunnen enorm leuk zijn, ga alleen niet bij een corps dan weet je van tevoren dat je een klote tijd tegemoet gaat. Die lui nemen zichzelf veel te serieus.

Dr.Bob | 09-08-09 | 16:55

EUREKA-Week! Ik kan niet wachten...
Dat zeikverhaaltje van DSC is trouwens zwaar overdreven. Ik las dat ik de krant samen met 2 maten die diezelfde KMT hadden doorlopen en zij lachten er om. Triest gezeik van die kerel..

TomSurf | 09-08-09 | 16:54

@ Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:42
Even jouw beredenatie doortrekken: Dus als je moet studeren op de Universiteit had je beter HBO kunnen doen?

Mark2007 | 09-08-09 | 16:53

@ neemjemoederindemali | 09-08-09 | 16:38
@ Pantheist | 09-08-09 | 16:35
Dan doen jullie dat toch lekker niet. Want inderdaad studentenverenigingen bestaat uit allemaal sadistiche sukkels die zelf geen vrienden kunnen maken.

buitenspeler | 09-08-09 | 16:53

Snap niet dat mensen bij dit soort studies dan ook kiezen, niemand, maar dan ook niemand zal aan mij moeten komen met dat soort onzin dagen, je gaat godverredomme toch de stront van de makelaar eten als je een huis koopt!? Arrogante onzin is het. Er zal vast wel 1 van die losers hier op geenstijl reaguren, dus als je dit leest (eikel), wees dan maar trots!

Nacho_Vidal | 09-08-09 | 16:53

DANNY3960 | 09-08-09 | 16:47

Weer een bom dat wordt een beetje saai , komt er ook nog ander nieuws uit Spanje.

Eurotokkie | 09-08-09 | 16:52

Lid zijn of willen worden van zo'n clubje is bij voorbaat kansloos.

Wat is dat toch met mensen dat iedereen ergens bij willen horen?

De Baron | 09-08-09 | 16:52

Morgen Kei-week ik heb er zin in!

BlackDeathMetal | 09-08-09 | 16:51

Net dat stukje met duidelijke concrete voorbeelden gelezen. Er moet een heel slim jaargang hebben gezeten: zelf niet afgebeuld door en drank hoeven betalen voor ouderejaars, en dat vervolgens wel bij anderen flikken.

je postbode | 09-08-09 | 16:51

Doet jullie misschien goed om te weten. Dat die daders van vorig jaar de grootste pussy's zijn die er rondlopen. Ze durfde nog geen weerwoord te geven aan iemand die 2 klassen lager zat dan zij.

Sjeikie | 09-08-09 | 16:51

@DANNY3960 | 09-08-09 | 16:47

Echt te erg.... Wanneer stoppen die WACKOS eens met dat zinloze geweld.....

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:50

Mijn voorspelling,
2 doden.
4 zwaargewonden.
16 lichtgewonden en,
45 uur slap geloel in de 2de kamer.

steile helling | 09-08-09 | 16:48

Ondertussen is er een tweede bom ontploft op Mallorca, geen gewonden.

DANNY3960 | 09-08-09 | 16:47

@ Fleauxe | 09-08-09 | 16:41

Advocaten zijn zak-kloppers en OvJ's zijn inderdaad de uitzondering ... maar ik dacht meer aan het feitelijk verdedigen... maar je hebt gelijk (hoe moeilijk ik dat ook vind om te zeggen)... ;-)

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:44

Het studentenleven is geweldig. Om direct na je middelbare school te gaan werken... is wel wat voor te zeggen. Maar om door te leren tussen de meest uiteenlopende mensen is geniaal. Ik zie er al tegenop om het leven wat ik nu leef te verlaten.

KEI week in groningen!!! whoo

Skydd | 09-08-09 | 16:43

FirstAnnual | 09-08-09 | 16:32

Wat heb jij tegen de 19de eeuw, zeg? Engeland de baas over 1/4 van de wereld, terwijl nu 1/4 van de wereld, en niet het sympathiekste, baas speelt over Engeland. Gezond milieu, afgezien van Theems en Seine. Eerste succesvolle inentingen tegen bacteriële massakillers. Geen allochtonenprobleem, geen moslims, geen kern-, biologische of chemische wapens, wel lekker patriarchaal voor de mannen met aan het einde de eerste aanzetten naar arbeiders- en vrouwenemancipatie: hoop doet leven. Over schrijvers, schilders en musici zullen we het maar niet hebben, zeker?

Waaligator | 09-08-09 | 16:42

Ohhjaa... en ik kan het niet laten om nog te zeggen dat studeren doe je op de Universiteit en aanwezig zijn op het HBO.... en als je moet studeren op het HBO... dan had je beter MBO kunnen doen....

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:42

@Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:41: Advocaat en officier van justitie?

Fleauxe | 09-08-09 | 16:41

Alvast sterkte voor de nabestaanden.

En-el Hak | 09-08-09 | 16:39

lijkt me helemaal niks om lid te zijn van zo'n brallerig clubje dronken sadisten, sadisme is wel leuk maar dan wel graag allemaal nuchter

neemjemoederindemali | 09-08-09 | 16:38

Weet je... wat het fijne van studenten is... ?
Dat je telkens als je hen ziet, weer blij bent dat je eerst bent gaan werken.

www.collegehumor.com/picture:1916823

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:37

Aaah het student bashing is weer begonnen. De knorren onder ons zijn ook weer terug van hun camping in de franse Dordogne...

En de introductie tijd hier in Utrecht is altijd een van de hoogte punten voor alle (aankomende) studenten. Overal mooie feestjes en elke avond je helemaal de tering inzuipen. Ik heb er zin in!!!

toekomstig deaud | 09-08-09 | 16:37

En dat tuig moet ons in de nabije toekomst verdedigen en genezen?
*siddert*

Fleauxe | 09-08-09 | 16:36

"Gaat al eeuwen op die manier".
Het verwerpelijke "ies koeltoer"-argument om een wantoestand goed te praten. Dat wijzen we bij de 'zangers lichte muziek' toch ook af?
Raddraaien, vierendelen en levend verbranden zijn immers ook afgeschaft.
Dan een mooi moment om te stoppen met die onzin. Laat de korpsballen maar wat beschaafders verzinnen, en de Bijstandscommissie echt z'n werk doen.

Fijnstoffer | 09-08-09 | 16:35

@S. Typhi:
Oh, dat doen dus de studenten voor mij! Dankjewel lieve kotsende half lang harige polodragende studentjes!

gokiburi | 09-08-09 | 16:35

Ik ben zelf ook aankomend student maar ik ben niet zo triest dat ik een dispuut nodig heb om vrienden te maken. Lekkere vrienden zijn dat trouwens als ze je eerst vernederen en pijnigen.

Pantheist | 09-08-09 | 16:35

In mijn beste engels: Lets not forget the female teen-student
www.collegehumor.com/picture:1917338 (hoe maak ik mijn link... een link... redactie...?)

Teddy_rukspin | 09-08-09 | 16:34

@ bas taart: je bent zeker zelf nooit student geweest? De introductiedagen zijn geen ontgroening, deze dagen zijn om de nieuwe studenten de universiteit en de stad te leren kennen. Waar jij het over hebt zijn de ontgroeningsrituelen van de studentenverenigingen, die pas kunnen beginnen als de nieuwe studenten lid zijn geworden. En daarvan worden altijd de extremen uitgelicht, maar over het algemeen zijn die ontgroeningen helemaal niet zo erg en er mag volgens mij niet eens alcohol bij geschonken worden.
.
Studententijd is de mooiste tijd van je leven. Alle aankomende studenten, geniet ervan!!! Drink en zing, dans en versier, leer en drink opnieuw!

Rodge the man | 09-08-09 | 16:33

Och, er zijn zat leuke verenigingen, jammer alleen dat die kudtkakkers nooit de 19e eeuw hebben verlaten.

FirstAnnual | 09-08-09 | 16:32

Studeren wat heb je eraan...
gokiburi | 09-08-09 | 16:26

Tja, ze zorgen er alleen later voor jouw uitkering betaalbaar wordt, dat je naar de dokter kan, dat je rechten verdedigd worden bij een (eerlijk) proces, dat je bank geen Icesave wordt, dat je een 300" flatscreen HDTV (al dan niet via lenen.nl) kan kopen enz. enz. enz.
Nog meer te zeiken?

S. Typhi | 09-08-09 | 16:31

moet dat niet anti-peristaltisch zijn?

klaasb | 09-08-09 | 16:31

GEYL! Het jaarlijkse topic waar de knorretjes hun verdriet van zich af kunnen schreien. OINK OINK OINK!

godsammekrake | 09-08-09 | 16:29

Studeren wat heb je eraan...

gokiburi | 09-08-09 | 16:26

"Vorig jaar nog sloegen laveloze kudtstudenten iemand halfdood"

Die mannetjes hebben hebben zich bij de politie gemeld, en waren tussen de 16 en 19 jaar oud. De stempel student kregen ze, omdat een getuige meende dat een van die gasten een introductie armbandje droeg.

De kans dat het echt kudt studenten waren lijkt me dus niet groot.

nattegeit | 09-08-09 | 16:25

lol@tumb

Bluebook | 09-08-09 | 16:25

@Hellsmurfje | 09-08-09 | 16:06
Jah die leeft gewoon nog en volgens mij gaat wel wel oke met hem. Paar weken geleden nog gesproken zag er wel goed uit, zeker als je nagaat wat er die avond gebeurt is.

Valentino__ | 09-08-09 | 16:24

Allemaal Lid worden jongens... mooi werk.
Studententijd is de mooiste tijd, en wat is er nu mooier om Lid te zijn voor het leven.

Rimpelrolex | 09-08-09 | 16:23

feuten neuken!

TheWi | 09-08-09 | 16:23

Allah kijkt mee. EHB slaat alles op. Is handig voor strakkies met die sjaria.

Oerkoendoe | 09-08-09 | 16:22

Laat al die kutstudenten verplicht een week met Egbert optrekken. Dat zal ze leren!!!

brienenoord | 09-08-09 | 16:21

(Het kerkhof ligt vol met onmisbare mensen)
Voorts ben ik van mening dat iedere student zich verplicht laveloos moet zuipen. geniet ervan zo lang het kan. Nu ben je nog student later ben je voor de samenleving een alcoholist. (Los van het feit dat alcohol binnenkort verboten wordt in onze open Mekka georienteerde samenleving)

Graaf van Holland | 09-08-09 | 16:19

Geef ze een portie Crystal Meth mee... lekker modern
en het houdt ze nog een beetje nuchter.

Plukkiehaar | 09-08-09 | 16:18

O alte Burschenherrlichkeit,
Wohin bist du entschwunden,
Nie kehrst du wieder goldne Zeit,
So froh und ungebunden!
Vergebens spähe ich umher,
Ich finde deine Spur nicht mehr.
O jerum, o quae mutatio rerum

Want alle kots is allang opgeruimd. En opgeruimd staat netjes. In de Tweede Kamer. Op het Binnenhof. In de Vogelaarwijken. En op GS.

Waaligator | 09-08-09 | 16:18

Google add +1

gluypert | 09-08-09 | 16:17

Komende week lekker de kroeg in en kijken of ik zo'n naief strak mokkeltje lekker kan volblaffen. Heb daar geeneens een dispuut voor nodig.

vh links | 09-08-09 | 16:16

Ik ga morgen naar de UIT!

WHOOOHOOOO Ik heb er zin an!

Trololol | 09-08-09 | 16:14

*Nog een longdrink Goldstrike inschenken doet*

Proost

Fallus Giganticus | 09-08-09 | 16:13

Mooi, dooie tellen en met een beetje geluk die idioten uit Utrecht van vorige jaar hun hele ziel en zaligheid verrotschoppen. Advokatenkutdindje

Rollins | 09-08-09 | 16:12

Het halve dispuut DAT... niet DIE...

Hans (U weet wel) | 09-08-09 | 16:09

Beetje kotsen en 'm een beetje lafjes er tegenaan hangen enzo...

MichieldeMuiter | 09-08-09 | 16:07

Heeft het slachtoffer van vorig jaar, het eigenlijk overleefd?

Hellsmurfje | 09-08-09 | 16:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl