Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hulpverleners Q-day drama bedelen bij slachtoffers

claimgeld.jpgHet verhaal over schokschade gaat nog verder. Omstanders die bij de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn gewonden te hulp zijn geschoten, hebben later geprobeerd om hiervoor schadevergoeding te krijgen bij verzekeraars. Deze zogenaamde barmhartige samaritanen zijn langs geweest bij slachtoffers in het ziekenhuis. De zwaargewonde slachtoffers moesten verklaringen tekenen en met deze verklaringen proberen deze burgerhulpverleners, die het puur vanuit hun hart en goedheid deden (not) nu geld los te krijgen bij Real, de verzekeraar van Karst Tates. Onder andere gewonden van de dansgroep Expresso Cultural kregen met deze gasten te maken: " Herken je me nog? Ik heb getracht jou te helpen. Je moet bevestigen dat ik jou geholpen had, zodat ik bij Reaal een vergoeding kan aanvragen." Dit terwijl de gewonden van deze dansgroep zélf nog niet eens zijn toegekomen aan het indienen van een eventuele claim. Welkom in Nederland. Land van 1.000 claimingen, het land van nuchterheid...

Reaguursels

Inloggen

Wij zouden een schadeclaim tegen hun moeten indienen! Dat wij dit soort onzin voor de kiezen krijgen...?!?

MusiQ | 27-07-09 | 10:02

Eén woord: WALGELIJK!

Doc Damage | 27-07-09 | 09:36

Prof. Hoxha, het is nog veel erger: “Tientallen mensen die de aanslag op Koninginnedag online of op televisie zagen, willen een schadeclaim indienen bij verzekeringsmaatschappij Reaal. Zij menen door het zien van de beelden schade te hebben opgelopen.”
“Online of op televisie.”
Een schadeclaim indienen omdat je iets naars op televisie gezien hebt? Dit opent een geheel nieuwe lucratieve ingebeelde trauma markt. Ik heb als twaalfjarige “The Birds’ van Hitchcock op tv gezien. Vreselijk eng. Ik ben 46 en nog steeds breekt het klamme zweet mij uit bij het aanschouwen van een kanariepietje.
Mag ik even vangen?

Spiny Norman | 27-07-09 | 03:16

effies fotosjoppen met je eigen foto knippen plakken en kassa

ground control | 26-07-09 | 23:26

Hoezo welkom in Nederland... moet je ze uit Amerika meemaken... daar is het tig keer erger... joh... schei uit met klagen. Hey redactie leden? hebben jullie niks beters te doen? Ga een ECHTE baan zoeken..!!

ConnyToo | 26-07-09 | 22:32

schotroften !

robert39 | 26-07-09 | 21:46

Wie zijn nou eigenlijk erger, die mensen of de VerzekeringsMaatschappijen?
Als iemand met een bepaalde ziekte bv in het Buitenland beter kan worden, verdommen ze zulke mensen te helpen en dit is traumatiser?
Maar ik denk dat ik wel weet hoe die droeftoeters van Maatschappijen werken, die denken zeker uiteindelijk al het uitgekeerde weer te kunnen claimen bij de Staat... en wie betalen dan uiteindelijk al die zogenaamde slachtoffertjes? WIJ met z'n allen.
Ik heb trouwens een trauma van die Carglass reclame, kan ik ff vangen?

coor | 26-07-09 | 18:17

Als iedereen in Nederland geld zou krijgen voor leed dat hem door toedoen van een ander is aangedaan.... zou misschien iedereen zo'n beetje elkaar geld moeten betalen. So fuck off met jullie claims. Slachtofferhulp kun je krijgen.

Kittekatje | 26-07-09 | 18:04

Belachelijk!

Als dit zo is, dan vind ik persoonlijk dat iedereen euries moet ontvangen. We waren toch allemaal geshockeerd? En al die mensen die toevallige in dezelfde soort auto reden als meneer Tates... Krijgen die ook een vergoeding???

Myname | 26-07-09 | 15:14

Amerikaanse fratsen. Kapot schieten die gasten, tevens Amerikaanse fratsen.

En-el Hak | 26-07-09 | 13:11

Inderdaad dubbel d, JanRap | 25-07-09 | 12:50
Voutjebedankt. Wel een leuke vergissing in dit verband. Eens opgezocht, *schaam*, zal voortaan "behoeftigen" gebruiken. Hoewel daar eenzelfde geur aan kleeft.
Schijtlaarzen dat zijn het toch zomaar.

vanlinknaarrecht | 26-07-09 | 11:51

schamen moesten ze zich. walchelijk

nothingelse | 26-07-09 | 08:46

ik zou toch graag wat meer info willen, want dit klinkt toch echt te idioot voor woorden.

wat zit hierachter? andere verzekerings-maatschappijen die niet willen dokken? schaamteloze letselschade-advocaten?

******** | 26-07-09 | 01:42

En nu maar hopen dat men zich meldt.. Mijn zwarte Suzuki Swift staat al klaar... Enne navman, een toevallig bezoekje van GW ies niet erg. Ook voor dergelijke paria staat mijn Suzuki inmiddels in de eerste versnelling..!

Biomassa | 26-07-09 | 01:14

Ik wil iedereen die "schade" ondervonden heeft door naar de tv te kijken, graag oproepen om zich bij mij te melden!
Ik wil als (veelbelovend) letseladvocaat die mensen graag vertegenwoordigen, teneinde genoegdoening te verkrijgen voor de vermeende schade.
Mijn basistarief is slechts € 75 per uur, maar bij succes is een dergelijk verwaarloosbaar bedrag al snel weer terugverdiend!
P.S.: mocht één en ander niet tot het gewenste resultaat leiden, dan is evt. bijkomende schade geheel voor rekening van eiser!
Voor meer info kunt u bellen met tel. 0900-24665 (€ 0,30 p/m.)....!!

Biomassa | 26-07-09 | 01:08

owjah ik krijg €€ want ik heb het live gezien :P :P

frikie | 26-07-09 | 00:50

Die mensen zou je hoogstpersoonlijk nog ff onder de auto doorhalen.

Ariel | 26-07-09 | 00:50

vragen ze 10.000
geef ze 10.000
bevalt het je niet?
waarom niet?
is 10.000 klappen niet genoeg ofzo
:P

frikie | 26-07-09 | 00:44

En nu afvragen waarom de PVV zo populair is !!
Wat is de link ? Ik ben zielig(zogenaamd) en de rest pakt alles van me af want zij zijn groot en vooral gemeen en ik ben een kleine krabbelaar=Lamlul

navman | 26-07-09 | 00:34

Alle schade op de ouders van Tates verhalen...

Jeklo | 25-07-09 | 23:40

Mensen kunnen elkaar niet eens meer fatsoenlijk helpen zonder daar geld voor te vragen. Het oosten heeft gelijk, wij zijn kapitalisten.

ikzouhetnietweten | 25-07-09 | 20:32

" alles ligt altijd aan "anderen". voornamelijk " niet nederlanders" "

Zoals ik al zei, het aardige van dit topic is dat het nu juist laat zien hoeveel zelfkritisch vermogen er is. Kijk eens hoe hard de " "eigen" mensen " (zoals jij het zelf noemt) worden aangepakt..
Het is voor jou dan ook zeker niet verboden (om het zacht uit te drukken) om ook eens te constateren dat het dus helemaal niet zo slechts is als je denkt/dacht....

= out wegens zaterdagavond activiteiten (cq "echte leven" enzo).

Schout-bij-nacht | 25-07-09 | 20:20

Voor dit soort personen:
maat 42 diep in hun hol schoppen! Verder wil ik er niet eens woorden aan vuil maken!
Nou jah... toch wel: ik hoop voor die 'geld-geil-belustigden' dat ze zelf nooit slachtoffer zullen worden en 'gered' zullen worden door dezelfde geld-geilen..
Bah, wat vies, wat smerig, wat goor...

Een prostituee is tenminste duidelijk die doet 't voor geld: maar die wordt uitgescholden voor hoer... Nou, dit riekt er erg naar!
Met excuses voor mijn vocabulaire!

Vampire69 | 25-07-09 | 20:17

Een HOAX van REAAL mensen.......

De zwetser | 25-07-09 | 20:00

en opeens gaat het weer over marokkanen. vooral niet naar onszelf kijken. alles ligt altijd aan "anderen". voornamelijk " niet nederlanders" alszodanig bevestigt u mijn eerdere post. laat me raden. jou opa was zeker ook " verzetsstrijder"?

dus..enzo | 25-07-09 | 19:51

dus.. enzo | 25-07-09 | 19:31
Zelfkritisch zijn heeft niet alleen te maken met kritiek hebben. Het gaat om een scherp onderscheid maken tussen dingen die goed zijn en die ook als zodanig erkennen en aangeven wat niet goed is. Als zodanig inderdaad trots op Nederland. Maar niet op dingen die daar eigenlijk niet bij horen, zoals k*tmarokkanen. Maar dat probleem wordt uiteindelijk opgelost. Linksom of rechtsom.

Schout-bij-nacht | 25-07-09 | 19:43

"kritiek op de claimcultuur" is dat hoe we het nu noemen? dit is overduidelijk een perfect voorbeeld van de nederlandse mentaliteit. klagen en wijzen naar anderen, onder verwijzing van "hoeveel beter" we zijn. als iets ons niet bevalt is het opeens "de onderlaag" van de maatschappij die zich hieraan schuldig maakt. Natuurlijk geen afspiegeling van de nederlandse mentaliteit maar een "uitwas" ... zelfkritiek is lastig. vooral voor wat minder breeddenkende nederlanders. dit is de maatschappij waar we voor gekozen hebben. met z'n allen, op democratische wijze. zijn we nu nog Trots Op Nederland?

dus..enzo | 25-07-09 | 19:31

SCHAN-DA-LIG!!! Dat al die claimerts maar lekker hun hele leven lang hele nare nachtmerries mogen hebben. BLWEGH!!

puntkomma?! | 25-07-09 | 19:28

-weggejorist-

jasser | 25-07-09 | 19:21

Only in the Netherlands?

ExtremeExtremist | 25-07-09 | 19:08

Ach ja, beter mensen helpen en dan geld vragen, dan daar staan staren en later claimen dat je trauma geld wil hebben.

guppy | 25-07-09 | 19:05

'gedaan' in laatste alinea laten vallen - scusi

Schout-bij-nacht | 25-07-09 | 19:03

dus.. enzo | 25-07-09 | 18:34
"... wat ze in het echte leven niet durven zeggen."

Dan heb je niet zoveel ervaring met mensen in het algemeen in het echte leven. Zowel kritiek op finnen als op de claimcultuur hebben collega's het met elkaar over. (Dit onderwerp mbt Reaal is nog erg recent en nog niet gehoord maar claimcultuur wel in ander verband besproken.)

Het aardige van het feit dat het geen marokkanen zijn is dat je kunt zien dat er op de inhoud wordt gediscussieerd hier. Zelfs eigen mensen worden niet ontzien als er eens iets geks is.

De enorme roep om marokkanen terug te sturen is wat dat betreft ook zeer gemeend en heeft (voorzover er überhaupt nog mensen bestaan die dat denken) helemaal niets te maken met vooroordelen. Zo'n topic laat zien dat de enorme kritiek op marokkanen geheel niets te maken heeft met een zondebok zoeken; marokkanen hebben de kritiek volledig aan zichzelf te wijten en verdiend.

Het terugsturen van marokkanen doet recht gedaan aan de wereld van verschil tussen een mand rotte appels (met enkele nog niet verrotte ertussen) en een mand gave appels (met wel een enkele rotte ertussen). De eerste mand gooi je weg met het afval, van de tweede mand haal je alleen de rotte eruit.

Schout-bij-nacht | 25-07-09 | 19:01

Is er nou helemaal niemand bij Reaal die even "per ongeluk" een lijst met NAW-gegevens van die rioolratten op internet kan plempen?

Joele | 25-07-09 | 18:59

jammer dat het geen marokkanen zijn dit keer maar jullie "eigen" mensen.
"terugsturen" werk dus niet.
's lastig zeker, als de mogelijkheid om de schuld aan anderen te geven een beetje wegvalt.
kansloos maar erg grappig, geenstijl. waar burgelijk doorzonwoning zegt wat ze in het echte leven niet durven zeggen.

dus..enzo | 25-07-09 | 18:34

-1 vindt het te ver gaan voor geenstijl

nlmindcontroller | 25-07-09 | 18:13

-weggejorist-

Boemba | 25-07-09 | 18:07

Das toch meer iets voor de USA?
Ag, Nederlanders zijn diep van binnen kloodtzakken, wisten we al.

Chill | 25-07-09 | 18:01

Wat ziek. Pathetische lui, laat ze verekken met hun schadevergoeding. Lutsers!

K.Ontgat | 25-07-09 | 17:54

Ik zeg: tijd voor digitale speurtocht naar claim-hulpverleners!

Miep-Miep | 25-07-09 | 17:38

Laat ze meteen deze gasten opnemen met hun zieke geest!

ONS | 25-07-09 | 16:56

Ben altijd geschokt door oorlogsbeelden op het journaal. NOS betaalt goed hoor.
Duizend trauma-euroos per maand.

grote haas | 25-07-09 | 16:24

Ja we zijn ook allemaal zóóóó straatarm, dat we deze ramp nou eenmaal MOETEN uitbuiten. Geen eten, geen dak boven ons hoofd...

my anal pony | 25-07-09 | 16:20

misselijkmakend!

kettingzaag | 25-07-09 | 16:20

Heel slecht dit.....

Lovehandles | 25-07-09 | 16:09

Deze mensen weten dat de verzekeraar voor 5.000.000 kan worden aangesproken. Overigens komt t ws niet tot een proces: volgens de advocaat die veel van deze mensen bijstaat wordt 95% geschikt (lees: betaald door de verzekeraar). (BNR-interview)

crankshaft | 25-07-09 | 16:08

Ik heb 't ook gezien. Mak geld?

deNelis | 25-07-09 | 16:05

Ik claim op schokschade omdat ik elke dag GS moet lezen...

Hölzenbein | 25-07-09 | 15:36

Een variatie van dit fenomeen bestaat al veel langere in de asielindustrie. Daar claimt men massaal aangepaste procedures, uit-/afstel van vertrek en verblijfsvergunningen om reden van '' post traumatische stress''. Dit wordt veelal bevestigd door geangageerde hulpverleners /psychologen . De overheid krijgt hier geen vinger achter. Echt getraumatiseerd is slechts een fractie van de claimers.

justinianus | 25-07-09 | 15:04

Wat een uitschot. Dit soort mensen dient op gespuugd te worden.

appeltjeQ | 25-07-09 | 15:03

Gatver. Om te kotsen dit. Smerige inhalen. Waren zij maar geraakt door die auto.

omwenteling | 25-07-09 | 14:54

Verzorgingsstaat ten top. Formuliertjes invullen en hand ophouden daar wordt je hier in Nederland voor opgeleid.

Zijn twee soorten mensen die daar goed in zijn, de zwakkere labiele figuren die om het minste of geringste al in een diepe emotionele crisis belanden.

Of de leugenaars en opportunisten die een kans zien op wat extra geld en die kans dus ook grijpen.
Die van de laatste categorie hebben meer evolutionair voordeel dan de eerste categorie (die uitsterft zodra het vangnet wegvalt).
De laatste categorie (opportunisten) zien we voornamelijk bij mensen die zich toch niet betrokken voelen bij het welzijn van het gehele land (danwel die gevolgen niet kunnen inzien) en voornamelijk aan zichzelf denken. Denk hier bij aan de Tokkies (denk aan mezelf) mocro's (schijt aan NL) etc.

Initiatief nemen, iets willen maken, de maatschappij vooruit helpen dat is het gros onbekend.

Thies | 25-07-09 | 14:42

Al die claimers arresteren, 20 zweepslagen, en je hoort ze er niet meer over.
Jezus wat een gelul.

vander F | 25-07-09 | 14:42

Wat mij verbaast is dat niemand geschokt is wanneer er ergens een baardman met zijn door oorlogsgeweld gedode kind staat, dat niemand blijkbaar geschokt is als er bombardementen op woonwijken plaatshebben, als "onze jongens" staan toe te kijken hoe 7000 mensen een gewisse dood tegemoet treden. Neen, neem dan een lul in een suzuki die bijna tegen een bus aanrijdt en een aantal slachtoffers maakt (een gemiddeld weekend kent ongeveer evenveel verkeersslachtoffers, schokt ook weinigen). Nederland is een land van twee maten en een schaamteloze hang naar hysterie en geld gieren waar het kan.

Drs.. Gelul | 25-07-09 | 14:07

Die klootzaken en je weet wet zoiets doet? plaatst hier de naam en eventuael adres, dan die fraude doet. Dan kan men openbaar deze rotzakken op de schandpaal plaatsen. nog liever met foto ook!!

linda4960 | 25-07-09 | 13:48

Gadver ! Wat een vieze opportunistische lijkenpikkers zijn dat zeg............. Mogen ze allemaal een langzame dood sterven.........

Hobbykip | 25-07-09 | 13:46

en allemaal autochtonen dit hè?
kunnen we hier even een rekensommetje op los laten?

borderliner | 25-07-09 | 13:44

En waarom geen claims naar de telecom provider. KPN net ruim 300 miljoen winst en de ambulance en politie 1,2 miljard het water ingegooid voor slechte communicatieapparatuur. Zo kun je makkelijk winst maken natuurlijk.

ecologiste | 25-07-09 | 13:37

Waar gaat dit toch heen. Waar is die VOC mentaliteit.
De 1 voor alle alle voor 1 mentaliteit.

Niet ikke ikke en de rest kan stikken.

Aerius | 25-07-09 | 13:35

Hallo Arnold,

Je reageert niet dus nu maar zo,
kijken of je dit begrijpt.

Ik weet niet wat ik jou ooit heb misdaan ,dat je zo reageert,
hoe zou jij zelf het vinden als,

iemand jou van alles steeds beloofde voor jou te doen,
die jou papieren meenam ,en ze nooit meer terug gaf,
hoe zou jij dat vinden Arnold uit Strijen.

Mag ik mijn papieren ASJEBLIEFT terug.

Heb je al meerdere mails gestuurd en een SMSje en het steeds fatsoenlijk gevraagd of ik mijn papieren aub terug mag hebben,dat ik afgekeurd ben,en van de belasting.

Noppes nada niks ,geen reactie krijg ik.

Wacht er al op vanaf eind vorig jaar,
heb je ze weggegooid zeg het dan ,dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Moet ik het betalen ,
wil je eerst het geld voor de postzegels,
moet ik op mijn knieen,wat ????? ,
zeg het maar ,wat moet ik doen om MIJN papieren terug te krijgen.

Carolien

shedevil333 | 25-07-09 | 13:33

Ik ga ook een claim indienen omdat:
1, ik voor de tv zat, daarom ruim 100km van Amersfoort weg was, ik dus niet in staat was om hulp te verlenen en daarom machteloos moest toekijken.
2, ik door de herhalingen meer dan 30 suzuki's heb zien crashen
3, ik kapot ben van het feit dat niemand zich bekommerd heeft om dat keukentrapje.
4, ik bij elke reclame van Carglass weer aan dat voorraam moet denken.

liflafje | 25-07-09 | 13:28

Ik wil wel eens weten hoeveel van de schreeuwerTs hier ook daadwerkelijk geholpen zouden hebben? De overgrote meerderheid van de aanwezigen stond gewoon toe te kijken en deed niks - ja, plaatjes schieten die hier bij GeenStijl op de site verschenen ja.

Specy | 25-07-09 | 13:27

Kenmerk van deze tijd.
Claim cultuur.
En het zal alleen maar erger worden.

kuifje. | 25-07-09 | 13:27

stonedt | 25-07-09 | 13:11
"Met naam en foto in de krant zetten , kijken of ze dan nog zo zielig zijn."

Kijk dan op die leuke pica die Hoxha gemaakt heeft!
Waarschijnlijk hebben ze allemaal hun formuliertje ingevuld.
En mocht die Suzuki van Tates op een geheel andere plek de dranghekken zijn binnengedrongen dan was het scenario exact hetzelfde geweest:
De gemiddelde Nederlander is heel "sociaal" en zal altijd te hulp schieten maar heeft voor elk akkefietje een polis klaarliggen.
We hebben niet eens door hoe ziek ze bezig zijn met al die (vaak verplichte) verzekeringen.

wakkere_nederlander | 25-07-09 | 13:20

graftakken, hoop dat ze volgend jaar aan de beurt zijn. hebben ze echt wat te piepen

jaeger83 | 25-07-09 | 13:16

Flikker nou toch gauw op met die graairatten ..... ik ga ook het NOS nieuws en RTL4 nieuws en al die andere even aanklagen en aanspraak maken op schokschade. Die laten me vrijwel dagelijks dingen zien waar ik niet blij van word.
Wat een achterbakee graaimentaliteit hebben die zogenaamde hulpverleners. Man, waar moet het naartoe met NL. Bahbah, zuinig zij is tot daaraan toe, maar hier kan ik niet tegen.

Benman | 25-07-09 | 13:13

Met naam en foto in de krant zetten , kijken of ze dan nog zo zielig zijn.

stonedt | 25-07-09 | 13:11

Het feit alleen al dat mensen op Q-day naar zo'n optocht gaan kijken, is al reden om contact op te nemen met een psych. Dus... uitbetalen maar en dat geldt ook voor de lutsers die het spektakel live op TV hebben gevolgd, wat een rotleven hebben jullie zeg. Die schadevergoeding hebben jullie keihard nodig en is je van harte gegund. (Ik zelf zat op een terras te zuipen dus keb nix gezien)

Black Jag | 25-07-09 | 13:11

Tja... als je jarenlang moet aankijken dat oekieboekies voor hun gezeik beloond worden ga je vanzelf ook zeiken. Beetje zielig kijken en roepen dat je depressief bent geworden van het hele verhaal en je kostje is gekocht in dit land.

WWKeizer | 25-07-09 | 12:58

Weer heel wat opgestoken hier.
Claimers van shockschade zijn dus voornamelijk grefo's.
Maar hoe zit het dan met socialisten?
Zo'n minister die een verloren zonnebril declareert?
Zijn grefo's en socialisten niet allemaal met hetzelfde sop overgoten?
Bah! Waar kan ik braken?

Joele | 25-07-09 | 12:55

Ik wil hier slechts kort op reaguren.. GeenStijl

Caerel_Quats | 25-07-09 | 12:54

Het is werkelijk verbijsterend, maar toont aan dat het eigenbelang prevaleert boven het fatsoen en het geweten. Zulke mensen zul je maar als collega hebben, of als buurman.

metanderewoorden | 25-07-09 | 12:53

Dit deed men voorheen alleen in amerika, maar niet in dit landje. Dat deze mensen hun zo verlagen moet niet onbestraft blijven. Is toch gewoon een poging tot oplichting volgens mij. Dan kan iedere Nederlander wel een schadeclaim indienen na het kijken van het journaal.

sapjes | 25-07-09 | 12:52

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:34
Je bedoelt zeker nooddruftigen, met dubbel d.
Bij nood-ruftigen stel ik me wat anders voor.

JanRap | 25-07-09 | 12:50

Mensen komop. Ik ken iemand die een tijdje geleden iemand heeft moeten reanimeren, en op dat moment ontzettend goed reageerde (iedereen die erbij betrokken is zegt dat zonder haar het slachtoffer overleden zou zijn).

Maar ze zit nu wel al een tijdje ziek thuis.

En laten we eerlijk zijn, als Karst T nog leefde waren we hier allemaal blij mee: Kleedt die vent maar uit. Dat alleen al kan al best een reden zijn waarom het zo geregeld is dat als er een duidelijke schuldige aan te wijzen is, die (of diens verzekeraar) de zaak mag betalen.

En ja, dat je dan met een blaadje langs de slachtoffers moet om een handtekening te scoren is behoorlijk ziek ja. Maar voor die mensen te veroordelen: Eerst ff uitzoeken hoe het zit. Kan best zijn dat de verzekeringsmaatschappijen dit eisen. En in bureaucratisch Nederland zijn filmbeelden vast niet voldoende - "Nee da's geen bewijs, we moeten een handtekening hebben in drievoud op 5 formulieren" - komt dit iemand bekend voor?

Specy | 25-07-09 | 12:50

Het is maar een voorstel, maar lobotomie en schoktherapie schijnen goed te werken tegen schokschade.

Dit soort zwak menselijk afval moet onmiddelijk verwijdert worden uit de samenleving.

Thies | 25-07-09 | 12:48

Gadverdamme, wat een gierenmentaliteit, en het is verdomme schering en inslag in dit land. Dat je op zo'n manier vals aan je geld probeert te komen, is beneden alle peil. Ik heb, toen ik 7 was, een klasgenootje d'r hoofd uit elkaar zien spatten onder een autoband van een dronken chauffeur. Ik werd na het hele voorval te hebben zien gebeuren, alleen maar door de schoolleiding dringend verzocht voorzichtig te zijn met oversteken en om den drommel snel naar huis te gaan. Geen slachtofferhulp, geen getuige-schade-vergoeding, niks.

Hoe schokkend dat beeld ook was (stukken hersens in de profiel van een band vergeet je niet snel), ik ga dan godverdomme toch ook niet smeken om geld, ook na jaren? Hoe gaat dat godverdomme emotionele schade dekken? Helemaal niet. Ik kots op een ieder die zulke claims plaatst, je bent dan niets anders dan een lijkenpikker en een smerige profiteur.

lillendvleesch | 25-07-09 | 12:48

Wat ongepast zeg. Ik vind dit vele malen schokkender dan de acties van de upskirt-man. Graag namen en foto's zodat deze uitzuigers hinderlijk achtervolgd kunnen worden.

frotje | 25-07-09 | 12:42

LoopseTeef | 25-07-09 | 12:29
Ik hoop dat je het echt wilt weten, lol, want ik heb je hoog zitten.
Ten eerste: iedereen mens wiebelt wel eens een beetje rond in één van die drie rollen (ik net nog: victimmerig tegen m'n man re afwasmachine leeghalen)
En da's ook niet erg.
Zo lang je maar niet structureel parasiteert op je medemens; psychisch en/of materieel.
Zie ik jou dus niet voor aan.
.
Déze specifieke stellingname van je: zeer mild "victim".
Je eist min of meer dat de normale rampen-risico's (zijn laag, maar toch, het kán) die jij neemt door naar zo'n groot evenement toe te gaan, helemaal afgedekt worden door de organisatie.
Dat is ondoenlijk, al doen ze nog zo hun best.
Ze noemen het niet voor niets een "soft-target".
Alleen als er sprake is van aantoonbare (grove) nalatigheid, waardoor dit ongeluk heeft kunnen plaatsvinden, dan zou je weer gelijk hebben.
Zie je?
Het schemert ergens in een grensgebiedje.

Merlot | 25-07-09 | 12:40

Dezoveelstereaguurde | 25-07-09 | 11:52 en 12:07
Kunt u uw verhaal nog eenmaal herhalen? Om het kort en krachtig te stellen: ikke nie begreip.

Voor al die burgelijke hulptroepen met hun schadeclaims: Ontzettende randdebielen die jullie zijn. Dat de dag mag komen dat uw hart stopt met kloppen, maar nog net zacht genoeg doortikt dat enige hulp van toepassing zou kunnen zijn. Dat de maatschappij om u heen op dat moment genoeg geduld heeft tot het punt dat u de planeet gaat verlaten, schreeuwend van binnen om hulp! Zij 'horen' u niet en zullen met een duivels glimlachje in de mondhoeken rustig doorlopen. In de eeuwigheid die volgt zult u branden in het geld.

S 2 de I 2 de R | 25-07-09 | 12:34

Only in Holland! Ook het land met het grootste verlies van zonnebrillen en cameras tijdens de zomer. Nederland schadeclaim-land.

DANNY3960 | 25-07-09 | 12:32

respectloos , ik schrik van het hoge aantal respectloos volk.
De Marechaussee en Politie die zich direct aandiende voor eerste hulp.. hoe voelen die zich nu ?
Wat mij betreft mag iedereen die zo'n claim wil indienen aan een shockdraad met 380 erop voelen.. kijken of dat werkt als antishock.

Baron de laclou | 25-07-09 | 12:31

Merlot | 25-07-09 | 12:27
Hé lekkere wijndruif. En hoe zou je mijn opstelling in deze willen kwalificeren? Zie 12:27

LoopseTeef | 25-07-09 | 12:29

@Muxje
Mensen mogen claimen wat ze willen.
Maar alleen al het lef dat je hebt om een slachtoffer te bezoeken vanwege een claim getuigd van absoluut geen herseninhoud.
Maar waar komt die claim cultuur in Nederland vandaan?
Ik denk dat het komt door een overheid die betutteling hoog in het vaandel heeft staan, en een volk dat niet zelf wil nadenken...

da wizard | 25-07-09 | 12:29

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 12:12
Jackanders | 25-07-09 | 12:21
=====================================
Ja.
Bingo, helemaal.
Deze mensen in een positie brengen waarin ze merken dat ze wel degelijk héél goed in staat zijn tot realiteitszin en verantwoordelijkheid, is inderdaad, de enige, echt de ENIGE oplossing.
Hulde jullie twee.
.
Lees die twee gekke lange postings van me maar, over slachtofferschap, @ Sjaak de Linkselul.
Zul je zien dat jullie twee nou net die rol van "responsible persecutor" innemen.
En dat is de enige die deze parasitaire kudtdriehoek kan breken.
Stomweg door iedereen weer stevig midden in z'n eigen verantwoordelijkheden te poten.

Merlot | 25-07-09 | 12:27

Nou valt er natuurlijk wel wat voor te zeggen, dat claimen. Je gaat op een zonnige middag nietsvermoedend naar een leuk festijn en voor je het weet gaan daar een groot aantal mensen op straat liggen bloeden en doodgaan. Nog afgezien van het door merg en been dringende gekerm. Op zijn minst zou ik dan mijn entreegeld terug willen.

LoopseTeef | 25-07-09 | 12:27

-weggejorist-

chris2005 | 25-07-09 | 12:26

Kudtland met kudtvolk.

mauryn1673 | 25-07-09 | 12:26

Dit krijg je als de gemiddelde verkeer regelaar/vrijwillige hulpverlener steeds vaker bijstand trekkers zijn.

dimdim | 25-07-09 | 12:25

Jackanders | 25-07-09 | 12:21
Dank je, het voelt inderdaad als een warm bad wanneer je hier je intreden weer doet.
;)

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 12:25

Ik denk dat Reaal gewoon via de WA-verzekering van de auto de schade moet vergoeden in welke vorm dan ook... de dekking is groot genoeg...

Simon Says | 25-07-09 | 12:23

Aan Reaal verzekeringen
Geachte Meneer, Mevrouw,

Het feit dat mensen schokschade claimen naar aanleiding van het zien van TV beelden van de aanslag op koninginnendag in Apeldoorn heb ik als zeer schokkend ervaren.
Graag zou ik van u een lijst krijgen van de personen die schokschade claimen, plus de namen van hun verzekeringsmaatschappijen, zodat ik de geleden schade op hen kan verhalen.

Alvast bedank voor uw reactie.

me,myself and IK | 25-07-09 | 12:22

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 12:12
Precies Teun. Neus-op-de-feiten-therapie.
Oh, en goedemiddag en welkom thuis. ;)

Jackanders | 25-07-09 | 12:21

"@da wizard 12:09: Oh, flikker toch op. "
Muxje | 25-07-09 | 12:18
===================================
Hear hear.

Merlot | 25-07-09 | 12:21

@da wizard 12:09: Oh, flikker toch op.
Ook wij hadden ooit een maatschappij waarin geld verdiend werd door waarde te scheppen (de Amerikanen zeggen het uiterst treffend met hun "to make money", want dat is precies wat het is). Inmiddels zijn wij verworden tot een maatschappij waarin een groot deel van ons inkomen niet verdiend wordt, maar ons wordt toegewezen door de staat, op basis van "behoefte" en zieligheid in plaats van merite. Geen wonder dat zieligheid troef is in het Nederland van vandaag, en dat de "minderheden" welig tieren, zieligheid loont namelijk. Daar is deze claimtoestand een logisch voortvloeisel van.
(En voordat je er zelf mee komt: ja, de Amerikanen hebben ook een claimcultuur. Deze is echter nauwer in aard, en heeft een andere oorzaak).

Muxje | 25-07-09 | 12:18

Tja dat heb je met de veramerikanisering heh, wacht maar dit is nog maar het begin, als real ze niet uitbetaalt klagen ze de slachtoffers nog aan.

Deaude_Lutser | 25-07-09 | 12:18

Te triest voor woorden..

FrankTheBurned | 25-07-09 | 12:17

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:47
Nauwelijks verschil, althans niet in de slachtofferistische rolverdeling, alleen in de mis-en-scene en de deelnemers.
Ga maar na.
.
"Kwetsende uitingen verbieden"
=============================
--- Victim: "Ik ben gekweeeetst, door wat hij zegt, help!" (Bijv moslim, gristen)
--- Rescuer: "Hij is rechts, slecht, verantwoordlijk voor pijn arme zwakkere, die kan zichzelf niet redden (hoera), Ik Zal Zielige Redden, Ik Verbied, Ik Ben De Goede!"
--- Persecutor (irresponsible): "Ze dwingen me ertoe! Ik moet wel! Anders respecteren de vrijheid van meningsuiting niet! In Naam Van Ons Allen, Ik Stel De Grens, Ik Zeg Waar Het Op Staat!"'
.
.
Q-Day claimers.
==============
--- Victims: "Ik heb iets engs gezien, ik heb hulp moeten bieden, als Q-day nooit georganiseerd was, was dit nooit gebeurd! HUN schuld! Help! Geld!" (negeert eigen keuze: typisch voor victim)
--- Rescuer: "Ik kom op voor de rechten van deze mensen. Zij staan als kleine burger zwak tegen de organisatie en de Wet. Ik zal Vechten Voor Hun Recht! Ik Ben De Goede!.
--- Persecutor: Deze rol is nog niet echt ingenomen, Of de beschuldigde dus deel gaat nemen aan de triangle als "irresponsible Persecutor", of de driehoek breekt door "responsible Persecutor"te zijn, moet dus nog blijken.
- Responsible: "Ik begrijp dat het moeilijk was, maar het was hun eigen keus daar te zijn, ze hebben het risico zelf genomen. Hulde voor de burgerzin en moed van de helpers, maar geen vergoeding, ook dat was eigen keus."
- Irresponsible: "Ik Zal Ze Eens Eens Lesje Leren, Ze Dwingen Me, Ik Dien Een Tegenclaim In, In Naam Van Het Recht."

Merlot | 25-07-09 | 12:14

Dit tuig aan de hoogste boom. Geen Stijl, ik wil namen en emailadressen op internet! Hoe diep kan je zinken.

botje berend | 25-07-09 | 12:13

Jackanders | 25-07-09 | 11:56
Ik ken een aantal ambulance-broeders zeer goed en ik heb zeer veel ontzag voor ze.( repsect gebruik ik al maanden niet meer, dat woord is failliet)
Laat die Huilie sapiens ook maar eens met die gasten meelopen.
Een maand is genoeg.
Dan hebben ze een huid waar een olifant U tegen zegt.

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 12:12

Geloof dat hun visie opgedaan in het het land van spreekpop Obama, Nieuwe Hollandse kooplieden zijn die daarmede het z.g.oude land willen verrassen, de geüpdatet volkomen scrupuleuze VOC (COC)aïnementaliteit, hoewel de vos verliest wel zijn haren doch niet zijn......!

william7055 | 25-07-09 | 12:11

Ik kan me niet voorstellen dat een rechter dit soort claims gaat toekennen. Volgens mij moet het OM en de rechterlijke macht hier geen spaan van heel laten!

23.59 | 25-07-09 | 12:10

In een maatschappij waar geld het grootste goed is, is dit een logisch voortvloeisel...

da wizard | 25-07-09 | 12:09

De enigste mensen die voor vergoeding in aanmerking komen zijn diegene die aangereden zijn door de bestuurder. Die mensen hebben pas 'n schok te verwerken. En iedere tv kijker internet gebruiker 'hulp' verlener die op deze manier over de rug van de slachtoffers proberen er $ uit te slaan, mogen wat ,mij betreft de welgemeende tering, typhus en varkenshoest krijgen.

En de meeste letselschade bureau's die ca$hen uiteindelijk alleen hun eigen geldla

WaltherP99 | 25-07-09 | 12:08

Adriaantjeeeeeuh | 25-07-09 | 11:57

Tuurlijk kan ik wel verongelukt worden door een ander. Iemand die bijv met een reden weg wilt rijden van het ongeluk, na een aanrijding te hebben veroorzaakt. Type dat geen rijbewijs heeft, met drank op achter het stuur zit en toch denkt er vanaf te kunnen komen. Dat ik die achterlijke koe van de postcodeloterij erbij gehaald hebt is om een gelijkwaardig voorbeeld te tonen wat betreft schadeclaims en de bewuste dag dat Karst T even vol op het publiek ging met z'n swift.

Dezoveelstereaguurde | 25-07-09 | 12:07

Typisch Nederland, neus voor geld. Triest hoor.

pingpongballetje | 25-07-09 | 11:59

@Marc01234 | 25-07-09 | 11:53

Want het mag natuurlijk niet al teveel moeite kosten.

azijnseikerT | 25-07-09 | 11:57

... hoe komt iemand op de achterlijke gedachte. Je bent wettelijk verplicht om te helpen bij dergelijke ongevallen. Welke idioot verzint het nou om daar een schadeclaim voor in te dienen?

@Dezoveelstereaguurde | 25-07-09 | 11:52

Ik neem aan dat je begonnen bedoelt in plaats van gewonnen, want die vrouw heeft grandioos verloren in haar rechtszaak. En het is omtrent, met een t. En iemand verongelukt jou niet. Jij verongelukt. Je wordt niet verongelukt.

Adriaantjeeeeeuh | 25-07-09 | 11:57

in het kader van 'meer weerbaarheid' zou de claimerT verplicht moeten worden een jaartje "mee te lopen" met de mannen die na een ongeval slachtoffers uit een auto moeten knippen, of na een zelfmoord de stukjes mens van een trein af moeten peuteren.
Dat zal 'claimtechnisch' gezien, het kaf wel van het koren scheiden.

Jackanders | 25-07-09 | 11:56

Ik ga GVD zelf alle jankers in Nederland aanklagen omdat ze mijn humeur bederven. Advocaat iemand?

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:56

Het wachten is op de eerste verzekeringsmaatschappij die een schokschadepolis aanbiedt. Want laten we wel wezen: dat is en blijft hun core-business.

-edit | 25-07-09 | 11:55

EHBO-mensen claimen niet .
Willen redden .
Plakken eerder die extra pleister uit eigen zak .

lik-me-vessie | 25-07-09 | 11:54

ik wil ook vangen.... ik ben namelijk kapot van de beelden.... heeft iemand een link naar een claimformulier.... bij voorkeur al ingevuld

Marc01234 | 25-07-09 | 11:53

Was die vrouw van de postcodeloterij ook niet een kort geding gewonnen wegens psygische schade omtrend die reclames enzo? En dat het uiteindelijk gevallen was bij haar in de straat zonder dat ze een lot had gekocht? Men wordt steeds smeriger, hoe ze uit alles een slaatje kunnen slaan. Hell. Ik rijd mijn auto tegen een boom straks en geef aan dat iemand die mij verongelukt heeft doorgereden is!

Dezoveelstereaguurde | 25-07-09 | 11:52

Schaamteloze aasgieren zijn het.
Voor die paar rotcenten...

Mac The Ripper | 25-07-09 | 11:49

En het komt ook door de toegenomen kennis van (Oost)europese grenswachten dat er nu minder auto's gestolen worden. Wat heeft dat er nu mee te maken? Nou ze waren zeker bang dat de premie omlaag kon. Dus moest er een schadepost bijverzonnen worden. Ik zie een complot.

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:48

Merlot | 25-07-09 | 11:31
Waarin zit het verschil tussen oproepen om 'kwetsende' uitingen strafbaar te stellen en bovenstaand geval? Geld wellicht, maar waarschijnlijk staan de advocaten al in de rij om de schade op veroordeelde kwetsers te verhalen. Zelf een olifantenhuid kweken zodat je in de toekomst sterker staat tov 'kwetsende' uitlatingen, is natuurlijk te veel gevraagd. Eén denkfout zie ik wel in het systeem: als straks iedereen slachtoffer is zijn er geen daders meer om de schade op te verhalen.

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:47

Alstublieft, Reaal, maak de namen van deze bloedzuigers bekend zodat er op een
propere wijze op ze kan worden gereaguurd.

Withaar | 25-07-09 | 11:45

Ik ben werkelijk geschokt dat er zulke mensen zijn.
*verzekeraar belt*

Maar serieus: laat iedereen zijn verzekeraar bellen om te zeggen dat we hier niet aan mee wensen te betalen.

Er zijn zeker weten genoeg GS-lezers die bij verzekeraars werken. Wees een echte vent/vrouw en publiceer hier wie dergelijke onzin claims doen, en om hoeveel geld het gaat...

mail cheauvinist pic | 25-07-09 | 11:43

Ik stond KUDT op vanmorgen maar ik moest toch echt lollen om die foto.

Albert K. | 25-07-09 | 11:42

Die zogenaamde hulpverleners (omstanders) mogen van mij allemaal onder een trein komen.
Als ik dan in de buurt ben zal ik zeker NIET!!!! helpen.

Jaapioooo | 25-07-09 | 11:39

Shumway heeft het hele circus gemist..... voelt zich bestolen.....!!
Kan ik daarvoor ook een claim indienen, of.......?

Shumway zelf | 25-07-09 | 11:39

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:09

Hear hear!

mail cheauvinist pic | 25-07-09 | 11:38

Zwilkje | 25-07-09 | 11:32
d'r hangt iets aan je neus.

geurtje | 25-07-09 | 11:38

Nou komt het ook door dat getier op die graaicultuur dat mensen jaloers worden en nu ook eens aan de beurt willen. Neem nou zo'n Porsche bons, 70m, peanuts imho. Dan hoor ik hoeveel noodruftigen zou je ermee kunnen helpen? Zeg ik altijd hoeveel noodruftigen zijn er en wat wou jij daar met 70 miljoen aan lenigen? Druppel en plaat?

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:34

Ik ga mijn verzekeraar een briefje sturen dat ik bij ze weg ga als ze ook maar één 'shock'schade geval in behandeling nemen.

mail cheauvinist pic | 25-07-09 | 11:33

;)

Zwilkje | 25-07-09 | 11:32

Als er iemand een claim mag indienen, is het de Oranjevereniging die het heeft georganiseerd; zij zijn gewoon echt gedupeerd. Enkele jaren werk, gewoon voor niks. Dat vind ik gewoon ontzettend sneu voor die mensen.

Arrabinekoeterine | 25-07-09 | 10:38

Wat een onzin Arrabinekoeterine, stel het was noodweer geworden... hadden ze dan Peter Timofeef aangeklaagd... risico met evenementen organiseren als deze hou je toch altijd! of het nu een swift is of een regenbui!

DeJaVu5225 | 25-07-09 | 11:31

@Gallisch | 25-07-09 | 11:28
Risicoloos thrillseeken: dat willen we. Maar owee als er iets misgaat....

-edit | 25-07-09 | 11:31

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:09
Slachgtofferisme is de huidige dominante cultuur in vrijwel heel Europa.
Maar er zijn behalve de jammeraars die verantwoordelijkheden voor wat henzelf overkomt op anderen gooien, meer spelers in dat veld.
En zijn ook nog de Redder en de Dader.
Victim, Rescuer, Persecutor.
De Karpman Driehoek.
Een onderling parasitair psychologisch systeem, dat ten doel heeft verantwoordelijkheid te mijden en af te schuiven naar een ander.
.
Huidige maatschappelijke vertaling:
- Victim: 't hele contingent zielig-verklaarden, zwakkeren, kansarmen, "burgers"
- Rescuer: Gutmenschen, de overheid, "links"
- Persecutor: bedrijfsleven, "rechts".
.
Karpman Driehoek (Drama Triangle)
www.mental-health-today.com/articles/d...
img17.imageshack.us/img17/7461/abusetr...

Merlot | 25-07-09 | 11:31

ik geef ze geen ongelijk.
ze willen US praktijken hier, prima.
dan moeten ze ook maar met de rest leren leven.
datis, GELD uitkeren..

teringtubbie | 25-07-09 | 11:31

-edit | 25-07-09 | 11:24
Dat is de kern van de zaak. En daarbij: als compensatie voor dit saaie risicoloze gaan we vervolgens bungeejumpen of op survival, uiteraard 5 keer gezekerd en 6 keer verzekerd.

Gallisch | 25-07-09 | 11:28

@FreshClash | 25-07-09 | 11:15: Het is op twee punten onwenselijk.
1) Het kost jou en mij al snel €100 per jaar, hogere kosten van zowel staat als verzekeringsmaatschappij worden op de klant/burger verhaald.
2) Die nieuwe cultuur vol zelfmedelijden en sorry-roepen/eisen staat aan de wieg van de zwakke moraal die het mogelijk maakt als land onder de voet te worden gelopen door een achterlijke minderheid. Dat klinkt misschien wat zwaar op de hand maar onjuist is het niet. Theodore Dalrymple schreef 'de beste methode tegen verslaving was Mao Zedong', datzelfde gaat hier ook op. De beste remedie tegen aanstellers en geldwolven is een stevige tik op de vingers. Hard aanpakken en hopen dat ze het daarna wel uit hun botte kop zullen laten. Ergo; tijd voor een 'speurtocht'.
-
@Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 11:06: *proest*

Fleauxe | 25-07-09 | 11:26

@sjaakdeslinkselul
Mijn mond viel open van verbazing toen ik het las over die "Moslima".
Onvoorstelbaar!

kleingrutter | 25-07-09 | 11:26

Dit is een prima onderwerp voor een échte heksenjacht. Namen van dit soort parasieten achterhalen. Daar zou ik geen enkel bezwaar tegen hebben. De échte slachtoffers die bv in het ziekenhuis liggen/lagen, prima, maar dit soort TV-kijkende schade-lutsers... bah! Exposé!

anti020front | 25-07-09 | 11:25

Graag een openbare lijst met deze namen, pek en veren is hun vergoeding. Alle mensen die geen claim hebben ingediend mogen als eerste smeren met de pek de slachtoffers mogen er dan royaal met de veren overheen.

luckor | 25-07-09 | 11:24

Het heeft mijns inziens alles te maken met het steeds meer in zwang rakende uitgangspunt dat het leven zonder risico's 'hoort' te zijn. Zo kan het gebeuren dat we ons hele hebben en houwen aan de overheid ter beschikking stellen teneinde terroristische aanslagen te *kuch* 'voorkomen'. Risico's accepteren we niet meer en dus wordt er schadevergoeding verlangt wanneer we met iets onverwachts geconfronteerd worden. Zoals in de USA al sinds jaar en dag gebruikelijk is. Kudt-ontwikkeling. Over een tijdje is het meest spannende dat iemand in a lifetime meemaakt hoeveel schadevergoeding hij heeft mogen ontvangen.

-edit | 25-07-09 | 11:24

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:09
Tsja.... de verbazing is geeneens zo groot bij mij...

publicitaire hitman | 25-07-09 | 11:22

Kunnen deze gasten ook niet levenslang op water en brood? Wil ik ze wel bij helpen..
En inderdaad. Mocht GS er in slagen deze lieden een gezicht te geven.., priceless in extremis...

Coyote | 25-07-09 | 11:22

Het gevolg van dit janken en graaien is dat de verzekeringspremies steeds verder omhoog gaan want iemand moet al die (onterechte) claims betalen.

Sinar | 25-07-09 | 11:21

Verdomme, ik was toen niet in Nederland, en heb het allemaal gemist.
Ik denk dat ik wel een claim kan indienen vanwege het trauma dat ik ongetwijfeld oploop nu ik niet kan delen in de collectieve rouw en claimcultuur?

captainobvious | 25-07-09 | 11:20

Het kan nooit te moeilijk zijn voor GS om de asbakken die zo'n claim werkelijk serieus in gang gaan zetten boven water te krijgen.
Zelf heb ik me nachten lang in slaap moeten huilen omdat ik,ondanks het feit dat ze haar hand voor haar mond sloeg,nog nèt wat fapsel in de mondhoeken van Maxima zag zitten.
Toch een claim waardig zou ik zeggen,maar ik ben er op eigen kracht uitgekomen.

R.B.Scott | 25-07-09 | 11:20

treurig treurig. ik snap het echt niet. het is zo fout op zo veel manieren.

mensen liggen te vechten voor hun leven, en die worden lastig gevallen om een papiertje te tekenen.

blijkbaar is het trauma nog niet groot genoeg, want men is wel in staat om handtekeningen te verzamelen.

het is diefstal van de maatschappij. het gaat alleen maar om hun eigen persoon en eigen gewin.

het is het ontkennen van het gegeven dat het leven vol risico's zit, die door niemand kunnen worden beperkt. Voor sommige dingen moeten mensen zichzelf weten te redden. Anders had men vooraf misschien zelf een verzekering tegen terrorisme moeten afsluiten?

Reaal had dit trouwens wel aan zien komen.

sshadow | 25-07-09 | 11:19

Ik ga m'n moeder aanklagen omdat ze me op deze klotewereld heeft gezet.

Oergoed! | 25-07-09 | 11:18

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:09
je hebt gelijk.
Genoeg is Genoeg.
* zaak sluit en naar huis toe gaat *
Later.

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 11:17

Fleauxe | 25-07-09 | 10:48
De spijker op z'n kop. Al die labiele figuren zijn een resultante van de beschermde sorry-cultuur die in NL heerscht. Als de cavia is overleden, worden de kinderen 3 weken begeleid door traumateam. Geheel bekostigd door onuitputtelijke subisidie pot van linksch.

FreshClash | 25-07-09 | 11:15

Wat een mongaulen

Marcel ADHD | 25-07-09 | 11:11

@titisme gek genoeg moest ik ook direct aan heleen de gier denken.

superjan | 25-07-09 | 11:11

Bare Back BBQ-en
Ja nu weten we het wel, van het T.

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:09

Nog zo'n bericht dat vanochtend mijn aandacht trok:
www.vkbanen.nl/actueel/747340/Moslimav...
Typisch geval moslima werkt gewoon, gaat opeens aanvullende (geloofs-)eisen stellen, directie werkt niet mee om goede (medische) redenen en een advocaat weet er toch nog 8500 euro te peuren. Maar vooral deze alinea viel me op:
"De verpleegster vindt dat het Jeroen Bosch Ziekenhuis haar anders behandelt dan anderen (!). In de rechtbank liet ze foto’s zien van collega’s op andere afdelingen die wel straffeloos kleding met lange mouwen, sieraden of horloges dragen."
Eigenlijk té goed geïntegreerd die moslima: wel apart behandeld willen worden, maar stennis schoppen als je toevallig eens een keer gelijk behandeld wordt en daar nadeel van ondervindt, als 'spiritueel georienteerd' persoon geld aannemen als vergoeding voor immateriële schade en ondertussen als een NSB'er foto's nemen van 'hullie die het ook doet'. En nu zit ze 'depressief' thuis.
En met islamofobie heeft het dit keer niets te maken, want ik had ook nog zo vijf andere berichten kunnen pakken inclusief bovenstaand topic.
.
Als ik als kind op mijn knie viel dan zeiden mijn ouders: "volgende keer beter uitkijken en niet te lang janken, als je valt dan moet je gewoon weer opstaan." Andere kinderen hiervan de schuld geven was klikken en dat werd al helemaal niet op prijs gesteld.
Tegenwoordig worden de jankers beloond. "Slachtoffers" die in alles wat even tegenzit de hand van een ander inzien, zelf geen enkele moeite hebben een ander erbij te lappen, ondertussen wel met allerlei eisen komen en geld eisen als tegemoetkoming als eens niet naar hun kinderachtige wensen wordt geluisterd.
Nu schijnt dat volgens Abdulwahid van Bommel in de VK allemaal te komen door individualisering en secularisering. Rot nou toch gauw op, als orthodoxe moslima's al lekker meelopen met de kudde heeft dat niets meer met individualisering en het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen daden te maken, maar alles met egoïsme en materialisme die zich verschuilen achter hoogdravende termen als godsdienst, solidariteit en sociale cohesie.
De slachtoffercultus met de letselschade-advocaat als de nieuwe hogepriester.

sjaakdeslinksesul | 25-07-09 | 11:09

Merlot | 25-07-09 | 11:00
Bare Back BBQ-en
Voor het betere vleesch aan den spies.
;)

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 11:06

Zwilkje | 25-07-09 | 10:53
Nog meer?

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 11:02

Zijn die mensen die de claims indienen ook daadwerkelijk de mensen die hulp hebben verleend? Het kunnen natuurlijk ook oplichters-types zijn die zich nu achteraf voordoen als hulpverleners. Ik denk dat de politie toen geen tijd had om een keurig lijstje te maken van wie er allemaal hulp hebben geboden. De slachtoffers hebben natuurlijk helemaal geen duidelijke herinneringen aan door wie ze geholpen zijn.

Prof. van Leipum | 25-07-09 | 11:02

Fleauxe | 25-07-09 | 10:55
Wat Flooks zegt!

Merlot | 25-07-09 | 11:01

Ik weet niet of het Burgerlijk wetboek of iets anders is maar weet wel dat je in Nederland verplicht bent hulp te bieden aan slachtoffers. Niet dat je nu strafbaar bent als je geen hulp biedt, maar wel dat je hierdoor gevrijwaard bent tegen claims wanneer je -onverhoopt- verkeerd behandelt. Als je in Amerika een slachtoffer ziet, blijf er af alsjeblieft. Zelfs artsen lopen liever een straatje om.

vanlinknaarrecht | 25-07-09 | 11:01

JosVerbeek | 25-07-09 | 10:56
Dat zal me wat worden ...
"Brokeback Weblog"
uhm
"No Style For Old Men"
eh .. hihihi...
"Webdog Millionaires"
och ...
"Public Enemietjes" (A.s. donderdag = Deppdag! Gaat Public Enemies los! Yahooo!)

Merlot | 25-07-09 | 11:00

Ik ben er pas geleden nog langs gereden en een onduidelijke kracht dwong me om naar de naald en zijn kapotte hek te kijken ten koste van duidelijke nekklachten.
Waar kan ik vangen ?

Krokoklaas | 25-07-09 | 10:59

Het enige echte VOC gevoel!!

Paardenlullenpoetser | 25-07-09 | 10:58

maar verder vinst ik het niet okee wat die gasten doen.. zijn zat mensen dood gegaan door die aanslag.. rare figuren.. denken alleen maar aan geld.
je moet ook aan die nabestaande denken

wesley7890 | 25-07-09 | 10:57

Lijkt me heel simpel. Als Reaal deze claims krijgt een lijst maken van aanvragen en gegevens en dan aangifte doen bij politie en al deze inhalige lui een flinke boete geven. Zal wel weer niet kunnen met ons rechten systeem.

oxided | 25-07-09 | 10:56

*Spullen klaar zet voor de eerste Teun& Flooks rolprent*

JosVerbeek | 25-07-09 | 10:56

Nederlanders= zeikerig kut volk

ik wil emigreren

hermanus | 25-07-09 | 10:55

ik heb het op de radio gehoord!!
ik wil ook een claim!!!

wesley7890 | 25-07-09 | 10:55

@Zwilkje | 25-07-09 | 10:53: Wij wonen hier, flikker zelf een eind op, meneer.

Fleauxe | 25-07-09 | 10:55

Wat een ratten.
Echt kinderen van deze "sociale" samenleving.
.
Dat heb je als een cultureel-marxistische overheid vrijwel ieder aspect van het openbare leven controleert, betuttelt en belast.
Dan worden vele burgers teruggedrongen binnen het laatste bolwerkje waar ze nog wát over te zeggen hebben: het ikke-ikke.
En de rest kan dan inderdaad stikke.
Dan gaat men helemaal voor zichzelf (en de naasten) en voor niets anders.
.
Bekend verschijnsel in "socialistische paradijzen"!
En zo bereikt het socialisme in de praktijk weer eens precies het tegenovergestelde van wat ze op hun papiertjes hebben staan, en wat ze door de door hen gecontroleerde media de wereld inbraken.
"De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen".....

Merlot | 25-07-09 | 10:53

Fleauxe & Teun
Get a room, please

Zwilkje | 25-07-09 | 10:53

Triest. De column van Youp van deze week gaat hier ook over.

WalterS | 25-07-09 | 10:52

Hallo, ik heb de hele Espresso Royal geholpen en nou wou ik ff vangen ..

foutje, bedank!

michelr | 25-07-09 | 10:51

Ik neem het niet vaak op voor een verzekeringsmaatschappij, maar ik hoop dat Reaal z'n poot stjif houdt. Dit claimgebroed dient hinderlijk gevolgd/vervolgd te worden.

Gallisch | 25-07-09 | 10:50

Holland op zijn smalst. Ik vraag me af hoe die mensen zichzelf in de spiegel zien elke ochtend.

GVR | 25-07-09 | 10:50

Het Billenmannetje verbleekt hierbij.
Hoe ziek kun je als mens zijn om dit te doen.
Kijken wanneer we de eerste te pakken hebben..... snel hoop ik.

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 10:48

Lijkenpikkers zijn het die idiote claim-gasten;schaam me dood voor m'n nederlandsschap.

pielewaaier | 25-07-09 | 10:48

Het woord schokschade impliceert min of meer de garantie van een leven zonder ingrijpende gebeurenissen, het is bijna een symbool van de egocentrische weyfencultuur in Nederland. Alles moet 'leuk' blijven en zo niet, dan gaan we huilen. Jammer dat het zo ver heeft kunnen komen.

Fleauxe | 25-07-09 | 10:48

Sick fucks

DeBruineSter | 25-07-09 | 10:46

Shit, was ik daar nu maar geweest. Had ik mooi mijn denkbeeldige tweede autootje van kunnen afbetalen. Waren de buren toch jaloers geweest, jonge, jonge. Bovendien hoefde ik dan ook niet meer te liegen en met gedownloade foto's te bewijzen dat ik 4 weken op het strand in Portugal heb liggen bakken, ipv aan het Scheveningse strand. SHIT SHIT!

hoteldebotel | 25-07-09 | 10:46

jaja geld doet vergeten...

giger | 25-07-09 | 10:45

Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen... benieuwd naar de rol van alle 'inafhankelijke' letselschade 'experts' deze methode hebben lopen pushen in de dagen/weken na 30 april.

Gezellig! | 25-07-09 | 10:44

Even de lijst van claimers publiceren... en indien zij zelf hulp nodig hebben ..... eerst een handtekening

Kwatz | 25-07-09 | 10:44

Kom op zeg.
Wat kun je anders verwachten van gepeupel dat hun vrije tijd besteed aan het opwachten van de Koninklijke opvreters ?

Cor Rupteling | 25-07-09 | 10:42

@maatman | 25-07-09 | 10:40: Wat een laffe comment, ik ben diep geschokt. See you in court!

Fleauxe | 25-07-09 | 10:42

Fleauxe | 25-07-09 | 10:35
LOL
*spontaan broek vol ejaculeren doet*

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 10:41

Door dit te lezen heb ik emotionele schade opgelopen. Geenstijl er komt een claim uw kant op

maatman | 25-07-09 | 10:40

Mijn tv is nog steeds niet over deze beelden heen gekomen. De verwerking gaat traag... Als Philip Freriks nu nog weer nieuws brengt over het drama, dan zapt hij zelf weg naar rtl. Ik laat dat toe, ik begrijp het wel. Ik vraag me af of hij ooit over deze wrede vertoning heen komt. Zal de emotie in de klank van zijn speakers ooit verdwijnen als het woord 'Apeldoorn' valt?

Sr. Pescador | 25-07-09 | 10:39

Fleauxe | 25-07-09 | 10:35
Lol @ prins slokschade

titsme | 25-07-09 | 10:38

Als er iemand een claim mag indienen, is het de Oranjevereniging die het heeft georganiseerd; zij zijn gewoon echt gedupeerd. Enkele jaren werk, gewoon voor niks. Dat vind ik gewoon ontzettend sneu voor die mensen.

Arrabinekoeterine | 25-07-09 | 10:38

Vast en zeker dezelfde sjembekken als die hypotheekrenteaftrek zuigers.

dagrunge | 25-07-09 | 10:37

Bij de kassa van de supermarkt bukte een vrouwelijke klant zover voorover om iets uit haar kar te pakken dat dr tieten bijna uit dr veel te ver losgeknoopte blouse vielen,ik was erg geschokt,wat zouden jullie denken zou ik dat nog op de Appie Heyn kunne verhalen?

magerrhein | 25-07-09 | 10:37

Wie zijn die droeftoeters die andermans leed zo schaamteloos willen uitbuiten? Ik heb gisteren op de snelweg aan de andere kant een ongeluk gezien, kan ik dat ook claimen? Wat een enorme bullcrap. Tijd om dat scrupuleuze geteisem aan de schandpaal te nagelen, wellicht iets voor een zomerspeurtocht 2.0?

JosVerbeek | 25-07-09 | 10:37

DE 1 Zijn Dood is de Ander Zijn Brood

jesper22 | 25-07-09 | 10:36

zo ik heb weinig tijd voor commentaar ik ga dit weekend even wat claims indienen
ik ben de laatste s dagen zeer geschokt even een aantal sites doorlopen
dooeeegg

harob | 25-07-09 | 10:36

@Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 10:24: Dat is Prins Slokschade, wel bij de les blijven. Goedemorgen trouwens, dat deze dag je mag overladen met vreugde, geluk en vochtige orgasmes.

Fleauxe | 25-07-09 | 10:35

Een logische volgende stap in dit land... helaas

Sottotteke | 25-07-09 | 10:34

Ik was er ook bij, zag het met me gezin 20 meter voor me neus gebeuren, maar wat er nu aan de hand zakken mijn ballen in de sokken... het is toch werkelijk niet te geloven vieze vuile gore lijkprikkers.

Dat de mensen die werkelijk slachtoffers zijn een vergoeding / claim indien is geheel begrijpelijk maar dat er ook mensen zijn die hun burgerplicht hebben vervult ook nog eens de zielepiet uit gaat hangen.... wees blij dat je wat heb kunnen doen voor je medemens.

DeJaVu5225 | 25-07-09 | 10:33

@De oude nar (2) | 25-07-09 | 10:13
U hebt ongetwijfeld ook een frisse biefstuk tegen uw oude pak aangeslagegen om zodoende een nieuw costuum te kunnen declareren?
Tie euro voor een goede reiniginging is teveel ?

BBmetR | 25-07-09 | 10:33

superjan | 25-07-09 | 10:11
Wow, dat is de meest vleiende opmerking die ik ooit heb gekregen :p

Ik krijg trouwens een Helene de Gier-Erlebnis van dit topic: www.ad.nl/binnenland/1355547/Postcode_...

Zou zij haar claim al hebben ingediend?

titsme | 25-07-09 | 10:29

QB (ja die.....) | 25-07-09 | 10:25
Wat een eenvoud wat een geweldig leven moet u hebben zo helder geweldig.

K.jongerensponsor | 25-07-09 | 10:28

Alle zogenaamde hulpverleners in rijen van 2 opstellen en vijf Swiftjes het een en ander aan schokschade laten toebrengen. En daarna gewoon laten creperen hoor, niet meer helpen.

KylianCM | 25-07-09 | 10:26

Deze menschen zijn eenvoudig te herkennen aan hun -lease- Toyota Prius of Honda insight (a.k.a. groene khmer mobiel) die zaterdags voor de Aldi of Lidl geparkeerd staat omdat ze daar hun centjes kapot slaan aan c-merk bier/brood/vleesch.
De alfa gender is door de weeks gekleed in een pak van de Gako, 2 pakken voor 100 Gulden (gegarandeerd 100% polyester), de mamma gender te herkennen is aan een 12 karaats gouden halsketting met daar aan een hanger met naam (meestal: Miranda of Samantha).


Beter bekend als schijtvolk !

QB (ja die.....) | 25-07-09 | 10:25

Strals lig je gewond op de grond, moet je eerste tekenen om eerste hulp te krijgen totdat de ambulance er is. Leuk zo'n christelijk dorp als Apeldoorn. Van die mensen moet je het hebben.

inquisitra | 25-07-09 | 10:24

Deze indieners van een claim weten ook wel dat ze fout bezig zijn, het is aan 'ons' om ze te helpen in dat bewustwordingsproces. Knikker foto's van ze online en noteer waar ze werken, volgens mij zal dat de mening omtrent claimen danig corrigeren dat de heren/dames in kwestie per direct het licht zien.
Samen komen we er wel uit...

Fleauxe | 25-07-09 | 10:23

Only in America...

ikky | 25-07-09 | 10:22

Waar blijft trouwens de eerste Regilio-grap?

Reinaert | 25-07-09 | 10:20

Wat fragony zegt. Geef ze een gezicht. Zijn er nog reaguurders die bij de verzekeraar werken en per ongeluk de claims (incl NAW gegev ens) onder ogen hebben zien komen?

azijnseikerT | 25-07-09 | 10:19

@Boomschade | 25-07-09 | 10:08:

Ik kan met de hand op de Statenvertaling verklaren dat dit daar niet in staat. Zo goed ik ik dat boek namelijk wel. Het woord "barmhartigheid" staat er overigens verdomd vaak in. Dat dan weer wel.

Dus deze "hulpverclaimers" zijn absoluut géén Christenen. Mochten ze dat desondanks tóch denken dan ben ik gaarne bereid dat er met Bijbel, Geneverkruik, brandende Bolknak en echt lederen broekriem uit te rammen.

Met houten pennen en hamers ben ik niet zo handig maar da's ook te leren.

Reinaert | 25-07-09 | 10:17

Wel opvallend dat de meeste hufters onder de koningklijk gezinde medemens is te vinden. Goed voorbeeld doet goed volgen laten we maar zeggen.

SkaiMundo | 25-07-09 | 10:16

ecologiste | 25-07-09 | 10:13
Moet je gewoon een goede verzekering nemen. Ik ben juist omlaag gegaan omdat ik kon aantonen dat een andere verzekering goedkoper was. Mijn verzekering ging daar 10% onder zitten. En bij schade betalen ze binnen 4 weken uit!

De oude nar (2) | 25-07-09 | 10:15

Die schokschadeclaims moet je bezien door de zonnebril van Wouter. Dan wordt het allemaal wat begrijpelijker.

colonnecinco | 25-07-09 | 10:14

Wat een stelletje zieligen die claimers. En ondertussen wel Internet afstruinen naar foto's waar ze Karst Tates op half zeven zien liggen.

Voigt | 25-07-09 | 10:14

Zou het niet zo kunnen zijn dat deze mensen door het helpen van de slachtoffers schade hebben opgelopen aan bv. hun kleding? Bijvoorbeeld door bloedvlekken en zo. Verder kan je best een (tijdelijk) trauma oplopen als hulpverlener waardoor je niet kan werken. Als je dan je eigen verzekering hierop aanspreekt zal die verwijzen naar de verzekering van diegene die je geholpen hebt. Ook je werkgever zal je bij verzuim verwijzen naar de verzekering van het slachtoffer. Zolang er echte aantoonbare schade wordt geclaimd heb ik daar geen problemen mee. Mensen die er een slaatje proberen uit te slaan moeten meteen afgestraft worden.

De oude nar (2) | 25-07-09 | 10:13

Daarom gaat mijn autoverzekering dus 16% omhoog binnenkort, ja 16% echt waar.

ecologiste | 25-07-09 | 10:13

0031, een ziek land...

Reykjavik | 25-07-09 | 10:13

Jahaha, zo zijn sommige mensen nu eenmaal. Je hebt overigens wel verdomd weinig op met je landgenoten wanneer je geld vraagt voor eerste hulp na een ramp. Heb geen goed woord over voor deze mensen, ik zeg; SPEURTOCHT naar de claimers. Deze mensen spugen op begrippen als dienstbaarheid en medemenselijkheid, laten we ze onthullen. Te Paard!

Fleauxe | 25-07-09 | 10:11

lol @titsme als dit twitter was had ik je geretweet.

superjan | 25-07-09 | 10:11

Wat een rioolratten... Ik vestig mijn hoop maar een finale afrekening op basis van kosmisch karma. En anders:

PreventiefRuimen | 25-07-09 | 10:09

Onder 3 termijnen Balkenende zijn de normen en waarden aanzienlijk verbeterd.
Gristelijke leer. Zal wel in de bibel staan. Heb uw naaste lief en nog meer Reaal.

Boomschade | 25-07-09 | 10:08

Jammer voor degenen die actief reanimeerden, bloedingen aan ledematen stelpten of anderszins hun persoonlijk belang in deze opzij hebben gezet. Ergens heb ik het vermoeden dat zij juist niet direct met een claimformulier lopen te zwaaien. Het zijn de losers die langs de kant 'ohh en ahh' roepen en wellicht en wandelingetje maakten door het rampgebied om te kijken of er nog een portemonnee lag.

titsme | 25-07-09 | 10:04

Graag NAW gegevens van deze lieden en dan eens om tekst en uitleg gaan vragen. Deze mensen zijn wel heel, heel, heel erg diep gezonken, het zijn werkelijk parasieten van de maatschappij en dat ook nog eens over de rug van de slachtoffers, ongelofelijk.

MrFancyPants | 25-07-09 | 10:04

Is er misschien een jurist in de zaal? Fijn zo, dan even lezen en beantwoorden:

Onze Oosterburen hebben het alleraardigste begrip "unterlassene Hilfeleistung" voor. Bedoeld wordt het NIET verleden van hulp in allerlei situaties (en reken maar: Apeldoorn valt daar onder), alleen weet ik niet hoe dat in precies 0031 geregeld is.

Aangezien ik (Godzijdank) geen jurist ben en het ook niet zo snel kan vinden dus graag Uw antwoord op deze prangende vraag.

Lekker stukje wetgeving namelijk, zou zéker voor deze geldwolven van toepassing moeten worden verklaard in 0031. Wat mij betreft that is.

Klik (Duitsch!): de.wikipedia.org/wiki/Rechtliche_Aspek...

Reinaert | 25-07-09 | 10:01

er waren enkele artsen en verpleegsters in burger en uniform, plisies en marechausee, wat lui van de oranjevereniging, die doen zoiets niet...

dus wie blijven er dan nog over op de feauteau?

superjan | 25-07-09 | 10:00

Vraag me af of leden van het koninklijk huis een claim hebben ingediend.

doskabouter | 25-07-09 | 09:59

Gezien het grote aantal tv beelden is een ondertekende verklaring toch niet nodig, tenzij je vreemd genoeg niet op de beelden stond.

OversteKarremans | 25-07-09 | 09:58

Deze nodeloze claimanten worden toch zeker door het speurdersvolk van dit weblog flink te kijk gezet middels digitale afbeeldingen in de dumpertsite? Volgens nieuw beleid natuurlijk met afbeeldingen zonder aanranding.

antizanic | 25-07-09 | 09:56

Schaamteloze hufters!
Mag ik dat zeggen?
Nee, dat MOET ik zeggen!

Jackanders | 25-07-09 | 09:53

Waar zou je op zondag de meeste claimers kunnen vinden?

Fonnzie6 | 25-07-09 | 09:52

Als de verzekeraars en rechters maar nuchter blijven en die lui goed de wind van voren geven mogen ze van mij claimen wat ze niet laten kunnen.

Beëlzebul | 25-07-09 | 09:51

Ik vraag me toch werkelijk af wie hier mee begonnen is. Plotseling komt dit bericht in de media en blijkt dat er heel veel mensen een claim ingediend hebben. Is er soms een site van geschokte hulpverleners en tv kijkers en staat daar een voorgedrukt formulier waar je alleen NAW gegevens in hoeft te vullen?
Blijft als een paal boven water staan dat geld op deze manier wel heel erg gaat stinken.

obiwanknobie | 25-07-09 | 09:51

Ik zie liever deze teringlijers met naam en toenaam op GS dan de Billenman. Dit is engheid van een veel grotere magnitude.

superjan | 25-07-09 | 09:51

@[email protected]
Als ik die tegenkom dan kun je me wegbrengen,een mens kan ook teveel te verwerken krijgen

kees2790 | 25-07-09 | 09:51

Als ik nu nog iemand van de ramp in het ziekenhuis ga bezoeken en m help met eten en bloemetjes langsbreng. Kan ik dan ook een claim indienen?
Serieus waar is die claim op gebaseerd? Loon? Schade? Wat een búllshit!
Daarbij, een claim in Nederland? Net of al die moeite die paar eurootjes waard is. In de VS vind ik het een ander verhaal, dan hoef je gelijk niet meer te werken, maar in Nederland krijg je toch focking weinig, dus in plaats van hun tijd aan deze onzin te verdoen kunnen ze beter gaan WERKEN en hun vrouw een keer goed palen. Daar, je claim.

Charlene | 25-07-09 | 09:49

Gisteren op TV, vandaag op GS....... strak!

jonescrusher | 25-07-09 | 09:49

De geboorte van de woekerclaim.

MacVulpen | 25-07-09 | 09:49

Is cultuur...

Ahasveros | 25-07-09 | 09:47

Ik ben geschokt door dit bericht!

* waar kan ik de claim indienen?

Artwido | 25-07-09 | 09:47

Even Apeldoorn bellen

De Schutter | 25-07-09 | 09:47

Geld vragen voor hulp, dan is het geen hulp meer maar diensverlening. Wat is er mis met mensen gratis helpen, uitvreters.

BlackDeathMetal | 25-07-09 | 09:46

Geef ze gewoon allemaal een tientje. Dan voelen die klootzakken zich nog beledigd ook.

3lnin0 | 25-07-09 | 09:46

Sick!

imp.caes.avg. | 25-07-09 | 09:45

@me, vriend ik -kom- uit de Veluwe, is nog vroeg

Fragony | 25-07-09 | 09:44

@ kees2790 | 25-07-09 | 09:39

Je vergeet Bossage & Dönner nog.

Triestere mensen vind je niet lijkt me..

cobain94 | 25-07-09 | 09:44

Echt not done dit. Toen ik gisteren het op het nieuws hoorde dacht ik gelijk: idioten. Ik begrijp niet dat mensen met zovelen claims indienen omdat ze het gezien hebben en menen recht te hebben op shockschade. Het moet toch niet gekker worden!

Ach, een beetje rechter concludeert: Ik ben van mening dat de meerderheid der mensen die een claim in hebben gediend niet alleen de beelden live zagen maar ook de hele dag op elk medium alles hebben gevolgd. De beelden hebben ze dus willig en vaak voorbij zien komen. Dat doe je niet wanneer je inderdaad in shock bent na het zien van de beelden live, tijdens de uitzending. Een seconde voor het drama zich voltrok.

Jansen en Jansen | 25-07-09 | 09:42

Ivoren Toren | 25-07-09 | 09:37
Wil je wat voorbeelden uit de praktijk ?
Dingen die Teun wekelijks tegen komt ?

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 09:41

Een stemmerT op sandalen
is bij hulpverlening niet in te halen
Maar alleen als er een foto wordt gemaakt
terwijl hij bebloede slachtoffers bijstaat
je moet slim zijn voordat je gratis geld kunt halen.

Oerkoendoe | 25-07-09 | 09:41

O wow, lig je daar in het ziekenhuis, komt zo'n randebiel je opzoeken.
toch maar even naam en toenaam publiceren want dit is te belachelijk voor woorden.

metalj | 25-07-09 | 09:41

Ivoren Toren | 25-07-09 | 09:37 Vriend ik uit de veluwe, geloof me daar leer je ze kennen. Die zogenaamde vromen zijn het meest kortzichtige hypocriete inhalige kutvolk dat je ooit zal tegenkomen, als die handjes niet gevouwen zijn zitten ze in je zakken.

Fragony | 25-07-09 | 09:40

Fragony | 25-07-09 | 09:35
Als je 6 dagen per week de boel aan het naaien bent ( letterlijk en figuurlijk ) dan heb je op zondag inderdaad wel 2 kerkdienstjes nodig om dat allemaal te verantwoorden.

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 09:39

Ik heb enkele weken geleden JP Balkenellende in het echt gezien,dat mag toch ook wel als zeer traumatiserend worden omschreven,kan ik ook ergens vangen???

kees2790 | 25-07-09 | 09:39

walgelijk zulke mensen

tommy terror | 25-07-09 | 09:39

Dit klinkt allemaal veel te gehaaid.
Zou me niet verbazen als dit ze ingefluisterd is door van die no-cure-no-pay advocaten.

Na de ramp met dat Turkse toestel bij Schiphol waren er ook lui die ineens zonder het te weten een (Amerikaanse) advocaat hadden die al claims neer had gelegd namens de betrokkenen.

Gijsie | 25-07-09 | 09:38

Amrikaanse toestanden, ja, die komen nu ook hier.

Blue Leader | 25-07-09 | 09:38

@ Fragony | 25-07-09 | 09:35
Wat een k*tcomment. Waar slaat dat nou weer op? Over demoniseren gesproken.

Ivoren Toren | 25-07-09 | 09:37

-weggejorist-

ofjepoepenmoet | 25-07-09 | 09:37

Ik zie een complot. Karst handelde niet alleen. Eén persoon rijdt een paar mensen dood op een locatie waar duizenden mensen aanwezig zijn, de zgn. hulpverleners zijn 'toevallig' direct terplekke en hebben deze verklaringen van slachtoffers al in hun broekzak zitten. tijdens het reanimeren en schouders-terug-in-de-kom tikken regelen ze een handtekeningetje en rennen direct naar het Bureau voor Rechtshulp met hun zielige verhaal over een traumatische ervaring. Ga toch gewoon werken i.p.v. misbruik maken van een drama!

LokfietsNL | 25-07-09 | 09:36

Het wordt ECHT met de dag gekker... Nog even en het is hier survival of the fittest of een ander middeleeuws scenario.. *Goedendag klaarleggen doet*

alltexx | 25-07-09 | 09:36

Laat ze vooral claimen. En dan de lijst met namen openbaar maken zodat hun familie en omgeving weet wat voor volk het is.

Sinar | 25-07-09 | 09:35

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 09:31 Ja leer mij ze kennen, ze preken het kruis maar aanbidden de munt. Geen grotere huigelaars dan gristenen, wed dat op zijn minst de helft van deze onmensen zondag vroom in de kerk zitten te bidden.

Fragony | 25-07-09 | 09:35

Het schijnt dat ene W.A van Buren het wel 6 keer aan het claimen is geweest.

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 09:34

utizien = uitzien, natuurlijk!

gerda456 | 25-07-09 | 09:34

deze mensen volgen slechts het ''goede voorbeeld'' van onze regerings/bestuurslieden die aan de top staan.
tenslotte claimen & declareren staan niet zo ver van elkaar af.

deafhaalchinees | 25-07-09 | 09:33

Wat een walgelijke figuren. Deze "mensen"graag met naam en foto op Geenstijl, zodat iedereen kan zien hoe ratten er werkelijk utizien!!

gerda456 | 25-07-09 | 09:33

Het zou me niet verbazen als tussen die claimers een hoop Griffo's zitten..

Teun van het Tuinpad | 25-07-09 | 09:31

ja, schokkend

Kladderaradatsch | 25-07-09 | 09:31

Nederland heeft een nieuw soort mensen, claim tv kijkers.
Die kijkers zijn zeker rand diebelen.

gerrit5042 | 25-07-09 | 09:31

Ja ik hoorde een slachtoffer uit de dansgroep dit gisteren verwoorden op TV. Dat mensen zo diep zinken is wel triest. Aan de andere kant kan het ook zijn ingegeven door hun eigen verzekeraars die hier op aangedrongen hebben. Het kan n.l. best dat mensen even uit de roulatie zijn als ze zoiets meemaken en wat hulp nodig hebben. Dat kost ook geld.

Simon_GS | 25-07-09 | 09:29

Echt om te kotsen die lui! Schaam me maar weer eens voor mijn Nl-schap

ChillBill | 25-07-09 | 09:28

PedroXX | 25-07-09 | 09:26
.
Het ligt aan u.

ADO-Le-Cent | 25-07-09 | 09:28

Heel Nederland zou tegen de Naald moeten knallen!

Normpje | 25-07-09 | 09:28

het wordt steeds gekker mensen, ligt het aan mij of is momenteel nu al meer dan 90% van de bevolking gedebiliseerd ??

PedroXX | 25-07-09 | 09:26

Real regelt 't allemal.

Zündapprijder | 25-07-09 | 09:25

Gewoon lekker geld verdienen over andermans lijk. Wat een sociaal land toch weer, ons mooie Nederland.

Requiescat in pace | 25-07-09 | 09:24

Geef ze een gezicht aub, zodat iedereen weet hoe een werkelijk inhalig mens er uit ziet. Ik wil het type kunnen herkennen zodat ik ze links kan laten liggen mochten ze ooit hulp nodig hebben.

Fragony | 25-07-09 | 09:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken