
Het persbericht beloofde "Naakte Meisjes, die dingen doen met komkommers op de Albert Cuyp-markt in Amsterdam". En dan heb je een culinair tv-journalist als Rutger Castricum al snel te pakken voor een integer item. De
linkse pers was weer eens massaal vertegenwoordigd. Dus dan is een ander liberaal geluid altijd goed. Oké, dat het weer het zoveelste ludieke pleidooi was om geen vlees te eten (want dat is goed voor het milieu). WE WETEN HET NU WEL! Sommige van onze beste medewerkers zijn net als A. Hitler en Froukje Jansen vegetariër. Hoxha eet alleen vlees dat ie zelf heeft doodgereden en Pritt betaalt lachend 28 euro voor 2 biefstukjes bij de ecoboer. Hier op GeenStijl roepen we al jaren dat u geen vlees in de supermarkt moet kopen, tenzij u van schoenzolen houdt. Onze stelregel is: eet 2 x per week oké vlees, en dan mag u de hele week 220 rijden op de snelweg, qua carbon footprint enzo. Enfin, terug naar Rutger en zijn filmpje over de Aksie Voerende Vega Meisjes en hun vochtige sojafilets. Dat filmpje staat
HIERRR.
Reaguursels
InloggenMooi, wanneer die dames nou fijn hun groenten- en sapdieet volgen weegt dat mooi op tegen mijn vleesconsumptie. Iedereen blij.
en Ritger,.... heb je der nog opgeladen met je USB -stick?
ofwashet een opzetje, meestal valt lelijk meer op je
Héeee Edwin Roelvink !!!
Iedere avond zie ik ze staan
lonkend voor het raam
van tien tot vijf
ze verdienen hun centen met hun lijf
het neonlicht is een verhaal
ze spreken een andere taal
mannen arm en rijk
ze gaan naar binnen en kijk..
hmmm meisjes van de nacht hmmm
Het zijn de meisjes van de nacht.
Refrein;
Ze worden betaald, gaan met jan en alleman naar bed
sluiten gordijnen, ploffen neer op hun bed spelen madame voor hen die je thuis niet vinden kan
ze zijn het lustobject voor elke man.
Als de nacht beginnen gaat
sta zij voor hen paraat
ze lopen schuw voorbij
maar ze denken kom bij mij
het is een goed betaalde baan
in hun bodystocking voor het raam
net niet helemaal bloot
met hun lippen zo rood
hmmm meisjes van de nacht hmmm
Het zijn de meisjes van de nacht.
Refrein;
Ze worden betaald, gaan met jan en alleman naar bed
sluiten gordijnen, ploffen neer op hun bed spelen madamd voor hen die je thuis niet vinden kan
ze zijn het lustobject voor elke man. (3x)
lekkkuuuuuur
die meisjes dan. dat vega gebeuren heb ik weinig mee
Liever met stijl vleesloos, dan stijlloos vlees eten! Ik vind die vegaladies er prachtig uitzien!
seven | 18-06-09 | 15:01
Interessante gegevens, en uiteraard dienen dergelijke feiten ons tot nieuwe en betere inzichten te brengen. De noodzaak of het nut van een wereldwijde monocultuur van grasland lijkt me hiermee overigens nog steeds niet dichterbij gekomen. CO2 is niet de enige parameter als we het over het milieu hebben.
seven | 18-06-09 | 15:12
Het een roept het ander op, het een maakt het ander mogelijk. Ik heb de stellige overtuiging dat de ontbossing op Costa Rica zo enorm hard gegaan is vanwege de behoefte aan extra graslanden, en dat het kappen en verhandelen van het hout prachtig in deze plannen paste. Het was de optelsom van de directe waarde van het hout en de termijnwaarde van de grond die tot het besluit hebben geleid zwaar te ontbossen.
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 14:58
Is gebeurd door de behoefte aan hout.
"De wetenschappelijke cijfers van Wageningen Universiteit laten een
heel andere waarheid zien: per hectare grasland van melkveehouderijen
worden grote hoeveelheden CO2 vastgelegd (meer dan 20.000 kg per ha).
Voermaïs, een ander belangrijk voedselbestanddeel voor koeien,
legt zelfs nog meer CO2 vast per hectare (22.000 kg)."
"Koeien stoten vervolgens niet meer dan 13.000 kg CO2 eq per hectare uit:
een netto positief resultaat."
Daarnaast maken koeien in hun leven alleen maar gebruik van duurzame energie:
"Bovendien maakt een koe voor de productie van de hoogwaardige
voedingsmiddelen melk en vlees slechts gebruik van groene energie:
de ‘uitstoot’ van de koe is immers eerder al door het gras vastgelegd,
waardoor een kringloop wordt gevormd. Dit in tegenstelling tot de industrie
en het auto- en vliegverkeer, die door het gebruik van fossiele brandstoffen
werkelijk bijdragen aan de opwarming van de aarde www.landvanenergie.nl/?type=blog&i...
zouden die dames, die van de sinaasappels en de date van rutger, helemaal geen vlees in hun mond stoppen? dat zou toch zonde zijn! heb nog wel wat vlees voor ze...
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 14:58
Lees dit verhaal eens.
Regenwouden leggen minder kooldioxide vast dan werd gehoopt. Wat de bomen aan CO2 opnemen ademen de rivieren onder die bomen snel weer uit. DE ENORME hoeveelheden CO2 die de rivieren uit het Amazonegebied jaarlijks afgeven aan de lucht ontstaan bij de biologische vertering van plantaardig materiaal dat meestal nog geen vijf jaar oud is.
www.nrc.nl/dossiers/energie_en_milieu/...
seven | 18-06-09 | 14
Ik had het over Costa Rica.
books.google.nl/books?id=JIw5xDgmFc4C&...
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 14:51
Er stond pas in het kritische landbouwblad Spil library.wur.nl/WebQuery/catalog/71687?... een interview met een Wageningse onderzoeker die sinds 2006 in Brazilië is gestationeerd en daar de ontbossing bestudeert. Ontbossing vindt plaats vanwege de behoefte aan hout, niet aan soja, zei hij. Slechts op twee procent van de ontboste gebieden wordt soja verbouwd. www.elsevier.nl/web/Simon-Rozendaal/De...
seven | 18-06-09 | 14:38
Waar komt al dat grasland vandaan? En blijft een stuk gras noodzakelijkerwijs altijd een stuk gras? Als ik het goed begrijp dan is de natuurlijke vegetatie op bijvoorbeeld Costa Rica nagenoeg geheel ten prooi gevallen aan farms die extra grasland nodig hadden voor de hamburger-industrie. De vraag is dus ook of wij, om het maar even extreem te stellen, het ons kunnen permitteren om de hele wereld in grasland om te toveren.
Yoman | 18-06-09 | 14:43
Nee hoor, sterker wist je dat grasland netto CO2 opneemt? Gras haalt immers CO2 uit de lucht nl.odemagazine.com/doc/0107/boer-zoekt...
De leugenachtige hetze tegen vlees
www.elsevier.nl/web/Simon-Rozendaal/De...
@seven | 18-06-09 | 14:38
Het merendeel van het artikel waarnaar je verwijst is al lang achterhaald en/of onderuit gehaald.
de stelling dat het eten van vlees de planeet verziekt, is, om het vriendelijk te formuleren, aanvechtbaar. De kern van dit argument tegen vlees is dat er veel meer grond nodig is om 1 kilo vlees te maken dan om 1 kilo planten te maken, simpelweg omdat een koe een herbivoor is. Dus niet alleen de grond waarop koeien grazen doet een beslag op de planeet en draagt bij aan de CO 2 -uitstoot, maar ook de grond die nodig is om het aanvullende krachtvoer te bereiden.
In alle vergelijkingen die aantonen dat het eten van vlees via het versterkte broeikaseffect zo'n enorme invloed zou hebben op de opwarming (even aangenomen dat de theorie klopt dat het klimaat bovenal zou veranderen door het broeikaseffect), speelt dat grote ruimtebeslag van vee een centrale rol. Het is er de oorzaak van dat de 'ecologische voetafdruk' van vlees zo groot is. Vlees is een enorme omweg, zeggen de tegenstanders, het zou veel verstandiger zijn om die planten direct te eten.
Maar dat is geen eerlijke redenering, en dat kan iedereen constateren die weleens naar buiten kijkt vanuit de auto of trein. Koeien eten immers bovenal gras. Neem Nederland. Wij hebben ongeveer twee miljoen koeien. Die eten voor ongeveer 70 procent gras en snijmaïs.
Daar kunnen wij mensen niks mee. Je zou zelfs de stelling kunnen verdedigen dat een koe een handige route is om oneetbaar gras, ongeschikte granen en onverteerbare snijmaïs alsnog in voedsel voor de mens om te zetten. www.elsevier.nl/web/artikel/voedingvle...
Vlees? Goed voor u (en ook voor de planeet) www.elsevier.nl/web/artikel/voedingvle...
Een studie van de Universiteit van Praag in Tsjechië toonde dat onlangs weer aan. De onderzoekers vergeleken twee landbouwgebieden met elkaar, een gebied waar gewoon graan werd geteeld en een aanpalend terrein, dus onder vergelijkbare condities, waar biologisch graan werd verbouwd. De opbrengst in de biologische landbouw was de helft van wat een hectare in de gangbare landbouw aan graan oplevert. Ga je op basis van dit gegeven kijken naar de CO 2 -uitstoot, dan blijkt de biologische landbouw per ton graan juist de helft meer CO 2 uit te stoten.
Met andere woorden, wie de redenering van Milieudefensie, de Partij van de Dieren en Greenpeace serieus neemt en vindt dat er bij het winkelen in de supermarkt ook moet worden gekeken naar de 'ecologische voetafdruk', moet stoppen met vegetarisch eten en elke dag een geringe hoeveelheid vlees en eieren consumeren. Die milieubewuste consument zou ook met een grote boog om biologische groenten en scharrelvlees heen moeten lopen.
Lying Dutchman | 18-06-09 | 13:30
Da's inderdaad wel jammer, dat je het voor mij doet.. Doe maar niet meer dan.
Hunter S. Thompson | 18-06-09 | 13:55
Helemaal zelf verzonnen? Wel de bron erbij vermelden he, anders lijkt het net of je het grapje zelf gemaakt hebt...
dewareik | 18-06-09 | 13:17
Amen.:-)
vegetariers, zulke suffe mensen en altijd het domme argument dat ze geen vlees eten om dat ze vinden dat dieren recht hebben op leven. Daarom eet ik dus juist vlees, of denken ze nu echt in dat domme kopke dat wanneer we geen vlees zouden eten er mensen waren die voor de lol al die beesten op de boerderij elke dag eten zouden geven. neen als we geen vlees eten leven die beesten helemaal niet dus vlees eters hebben juis het beste voor met de dieren. de aller domste zijn die vegetariers die wel vis eten, dat is namelijk wel kut, vaak niet gekweekt en raakt op. niet dat ik t niet eet, heerlijk.
mindless | 18-06-09 | 12:46
Jammer dat ik niet aan je verwachtingen voldoe. Echt jammer, aangezien ik het allemaal voor jou doe.
Zo.......... heeft er toch nog iemand op je gereageerd. Uitprinten en aan je moeder laten zien.
Het meisje waar rutger gaat eten ziet er nog wel gezond uit.
Zeker nog niet zolang vegetarier?
Meestal na een jaar of twee zien ze er als afgeleefde crack hoertjes uit.
Wat een leuke dame.
@Schoorsteenveger | 18-06-09 | 12:57
Freek de Jonge, om eerlijk te bekennen, ik heb nooit de moeite genomen om zijn hersenspinsel te absorberen. Zodra ik zijn ietwat verzuurde blik op tv zag, zapte ik weg, naar, voor mijn part, Lingo. Maar misschien is dat omdat ik van na 1980 ben. Dan hang je per definitie niet aan de lippen van verafgode vooroorlogse zwetsers...
Hoe dan ook... ik wil graag besluiten met gebed : Dat wij allen ons eigen hart trouw mogen blijven volgen, en we datgeen doen waarvoor we bestemd zijn, zover ons gegeven talent ons hierin op natuurlijke wijze brengt. Amen.
Ik ben er vandoor Schoorsteenveger, het was een waar genoegen om met u van gedachten te wisselen. Wie weet hebben we met deze eerste vallende dominosteen van een ware revolutie teweeggebracht (knipoog) !
Niets mis mee (ook niet met typo's trouwens!) maar wel om dat zelfingenomen op GS te verkondigen....... minderwaardigheidscomplex? Kennelijk hebben "ze" het nodâg, de suqqels! Als het helpt wil ik hier best zeggen dat ik nu een double bacon cheese XXL burger naar binnen aan het werken ben, met zuid amerikaans rundvlees dat middels grondige houtkap verkregen is! Zeauw, laat die kudos maar komen!
dewareik | 18-06-09 | 12:26
Rutger hoeft voor mij verder niks, GeenStijl hoeft niks, de reaguurder hoeft niks. Het is wat het is. Te veel ernst en bevlogenheid is gif voor het fenomeen. Maar ik besef wel dat enkel ironie niet méér is dan enkel ironie, soms functioneel, soms broodnodig maar ook al te vaak volkomen overbodig. De macht van humor en ironie wordt erg overschat daar waar die zijn werk al lang gedaan heeft. Een zaal van belegen linksmensen die schuddebuiken van het lachen als Freek de Jonge zijn zoveelste fatsioensrakkerij te beste geeft, dat is dood in de pot, dat is gelijkhebberigheid van de ergste soort. Ironie in dienst van de blijde boodschap. Dan verwordt het tot een collectief ironische houding jegens die anderen, die onfatsoenlijken. Bashen heet dat hier geloof ik.
Ienoo666 | 18-06-09 | 11:47
Die Subaru en siliconen accoord, maar wat is er mis met:
1) een grote biefstuk?
2) een grote flatscreen??
3) torrents downloaden???
4) een neuqsessie????
Ben jij een handtasje ofzo?
Ennu.. -1 voor de Lying Dutchman en En-el Hak voor een hoop geschreeuw, weinig wol en het klef bijleggen van de fittie.
Ik zal die vega meisjes eens in de pruim peren dan
@ Lying Dutchman
is mn bmw ook goed?
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 12:13
Ik ben het helemaal met je eens!
Daarom +1 aan journalistiek met ironische methodiek. Maar +10000 aan ironische journalistiek waar oprechte betrokkenheid aan ten grondslag ligt.
Toch denk ik ook dat bepaalde ironische journalistiek blijft hangen in ironie wegens de ervaren onmacht. Het idee dat er waarschijnlijk toch niets aan veranderd kan worden. Dan wordt ironie slechts nog cynisme... Dat is jammer... echter begrijpelijk.
Tot slot. Elk mens heeft nu eenmaal zijn eigen talent, om het zo maar te noemen. Moet een aan het licht brenger (De door jouw als voorbeeld genoemde caberatier, of laten we zeggen Een Rutger) ook perse een praktische veranderaar zijn die echt zoden aan de dijk zet?
De mensheid fungeert als een lichaam. De handen kunnen niet zonder de werking van het brein. Het is mooi als een ieder voor zich zijn talent kent, en ermee aan de slag gaat. Pretenderen een hand te zijn, maar in realiteit een brein te zijn is echter af te raden, dit wekt valse verwachtingen, teleurstellingen en beschuldiging van hypocrisie teweeg...
Zo en nu koffie.
Fock dat, ik eet elke dag vlees, zo veel mogelijk, dieren zijn onderschikt aan de mens en mogen zolang de populatie niet bedreigd wordt gewoon opgevreten worden. Daar gaan een paar dansende, naakte hippies (heb trouwens veel mooiere gezien dan dit) niets aan veranderen met hun bijdehante spontane acties. Bemoei je lekker met je EIGEN zaken.
dewareik | 18-06-09 | 11:55
Humor en ironie zijn broodnodig denk ik, om ons scherp te houden, om te voorkomen dat we te snel verstarren. Ironie werkt ontwrichtend, ontregelt, slaat los, haalt onderuit. Maar alleen met ironie kom je er niet. Als het ontwrichtende werk gedaan is, dan is er enkel een meer instabiele situatie ontstaan, maar is er geen nieuw evenwicht gebracht. Zet tien traditionele cabaretiers op een rij en je ziet dat ze allemaal beweren of uitdragen dat ze ons 'aan het denken' willen zetten. Alsof er niemand nadenkt en het genus cabaretier met een filosofisch hoofd geboren is. Onzin natuurlijk. De cabaretier trapt en schopt tegen die zaken aan waar het publiek reeds ontvankelijk voor is, giet een schepje extra ironie over kwesties die al spelen, die al een onderwerp van debat zijn. Cabaretiers zijn geen taboe-doorbrekers, zij exploiteren op hun wijze de pogingen van een samenleving om taboes te doorbreken. De mind set is al aanwezig. Maar zo gauw die samenleving echt gaat doorpakken is die cabaretier al lang weer weg, op zoek naar andere thema's, want als hij ons niet meer aan het denken kan zetten is hij cabaretier af.
Daar waar er een oprechte betrokkenheid zit achter die ironie wordt de ironie wat mij betreft sterker. Enkel ironie om de ironie, enkel methodisch de gevoeligheden van een samenleving afscannen en uitbuiten is wat erg mager. En hetzelfde geldt voor onderzoeksjournalistiek. Als het een kunstje wordt, enkel en alleen om op de kast te jagen, dan is het plat en leeg. En er is al zoveel platheid en leegheid in deze wereld.
geile meisjes fap fap
Volgens mij is het probleem vooral dat het gros van de mensen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten als het op hun karbonaadje en gehaktbal aankomt. En veel daarvan denken daarbij ook nog eens dat die kippenboutjes en biefstukjes ergens in een magische fabriek geproduceerd worden, waarna ze netjes verpakt in de supermarkt komen te liggen. Vond het al heel wat dat ik afgelopen dinsdag in dat programma van Herman den Blijcker zag hoe twee tutjes op een tropisch eiland zelf een kip moesten slachten. Geweldig! Zo gaat dat nou eenmaal: je wilt als omnivoor schepsel gevarieerd eten (dus ook vlees), vindt een dier, doodt dit, bereidt dit en eet het op. Klaar. Gordon Ramsay ging in zijn F-word nog veel verder door een lammetje (volgens mij was het een lammetje) gedurende de serie vet te mesten en dat beestje in de finale te laten slachten (en dat zag je ook in detail), waarna het opgepeuzeld kon worden. Heb niks tegen veganisten of vegetariërs, maar vind wel dat ze een beetje ontkennen wat ze eigenlijk zijn. Ik heb me als mens niet naar de bovenkant van de voedselketen geworsteld om vervolgens vegetariër te worden.
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 11:41
Zeker een mooie foto, die twinkeling in de ogen vooral.
Oprechtheid (laten we het even houden in de context van journalistiek bezig zijn) is inderdaad lastig onder woorden te brengen. Toch impliceert het woord : rechtvaardigheid.
De vraag is echter op welke wijze wil men rechtvaardigheid journalistiek najagen? Met boosheid, met ironie, met ernst, met humor, met asociaal zuigend gedrag?
Geenstijl gebruikt met name de ironische stijl. (Even terzijde gezet of GS rechtvaardigheid nastreeft of niet...) Maar met ironie alleen kunnen geen bergen verzet worden? Daar is ook ernst voor nodig gecombineerd met daadkracht en doorzettingsvermogen.
*Wachten op picknick-filmpje doet*
Och hemel, stereotype dom groen.
"Sinaasappels? Ik zie geen sinaasappels hoor, jij wel? -5 minuten later- Oooh die sinaasappels. *zwakzinnige giechel*"
-
Ennieweej, ik eet niet zo vaak vlees. Niet omdat ik op dagelijkse basis zo vreselijk milieu bewust bezig ben, maar gewoon omdat ik het niet zo lekker vind.
Net als bijvoorbeeld hutspot en erwtensoep.
-
OT/ +1 voor Lying Dutchman en En-el Hak voor het me eerst vermaken met- en later bijleggen van de fittie.
Weetje: voor de productie van 1 Westlandse komkommer is ongeveer 1 kuub (1000 liter) aardgas nodig.
Ook mooi dat reaguurders deze kans aanpakken om weers een te "pochen" met het feit dat ze vanavonf een wel heul grote biefstuk gaan eten. Whehehehe zo sneu! Oh, en na het eten van die biefstuk ga ik achter een heeel grote flatscreen zitten en torrents downloaden, daarna in m'n Subaru rijden om de dag af te toppen met een neuqsessie met mijn vriendin die echte siliconen tieten heeft. Zo kerel, dat heb je dan allemaal heel erg goed voor elkaar, chappeau!
Vega zijn is denken met de logica van een rode peper. Vijftig jaar geleden aten wij al met miljoenen dagelijks vlees, toen was er geen smog in de steden of extreme luchtvervuiling, er was geen intens verkeer, toen had bijna niemand een auto, vloog niemand naar verre bestemmingen. Er is maar een oorzaak, kapitalisme en overbevolking draaiend op olie.
Lekker dagelijks vlees *geen gensoja* blijven eten, niets mis mee, doet de mens al miljoenen jeren, maar niet autorijden, vliegen en varen op olie *en die propaganda over vulkanen en de zonnevlammen LLiNNkSS laten liggen*. Straks gaat men ons nog verkondigen dat de dinosauriers zichzelf hebben uitgeroeit omdat zij megascheten lieten.
dewareik | 18-06-09 | 11:29
Daar zeg je wat. Oprechtheid.... Ik weet wat je bedoelt, maar besef dat het iets zeldzaams is en moeilijk te definiëren. Vandaag ben je oprecht, morgen heb je je alweer aan iets of iemand uitgeleverd. Dat wat in Iran gebeurt nu, die spontane demonstraties, dat is echt en oprecht, dat voel je. Plots voel je je verbonden met dat geknechte volk, al die mensen die door fatsoensrakkers onder de duim worden gehouden. En dan maakt het even helemaal niet uit of ze moslim zijn of niet, of ze uiteindelijk toch weer achter die Koran aan gaan huppelen of niet. Er is iets wat dat alles overstijgt: je hebt even het gevoel dat je zonder enige bijklank een oprechte schreeuw om vrijheid hoort.
www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2...
Dit is een mooie foto.
Tering zeg, Geen Stijl is wel van de Vega's, het milieu en de Zuid-as krakerts de laatste tijd. Al een beetje voorwerk voor jullie avontuur in het publieke bestel?
En dat plastik bekertje inclusief deksel en rietje, is dat niet slecht voor het milieu? Over een paar jaar slikt een walvis dat dekseltje in en stikt een schildpad omdat zijn kop in een beker zit. Er is inderdaad iets aan de hand met ons voedsel, vroeger werden er lange puisterige slungels geboren, tegenwoordig alleen nog maar kleine dikkertjes met een babyhuidje.
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 11:25
Niet helemaal mee eens, basale reacties moeten imho mogelijk zijn; uiteraard geen aaneenschakeling van lompe comments, maar let bygones be bygones. No hard feelings. See ya Dutchman!
Schoorsteenveger | 18-06-09 | 11:16
Tsja... als je een fatsoensrakker als intrinsiek hypocriet ervaart... dan kan ik me voorstellen dat je geen fan bent van deze soort...
Fatsoen is ook een woord wat zwaar gedevalueerd is in waarde. Het heeft negatieve associaties. Klinkt vaak als: regeltjes om de regeltjes. En ja, dat is nu ook weer niet zaligmakend.
Ik zou graag oprechtheid willen bespeuren in journalistieke zoektochten. Dit mag gepaard gaan met ironie. Maar niet met schijnheiligheid. Oprechtheid en daadkracht lijken me een mooie combinatie voor journalistiek werk. Onthullende journalistiek kan gepleegd worden terwijl de eigen dignity bewaard blijft.
Ehm.. die beker is van het ene op het andere shot ineens leeg.
tweebier | 18-06-09 | 11:15
Mooie reactie reaguurder-nieuwe-stijl. Hup, start je heftruck, je pauze is voorbij.
Waarschijnlijk je dromen en idealen ook.
(lol@zeau week 24). En-el Hak | 18-06-09 | 11:17
Je bent hier niet op een datingsite voor de mentaal minderbedeelden. Je bent vrij om te plempen wat je wilt, maar ik ben van mening dat je sterke reaguursels in contrast staan met de eerder genoemde hersenspinsels. Geen punt verder. Fitties zijn niet alleen meningsverschillen, maar ook een reactie op de tamme topics. No hard feelings.
Ps: man
@Tennessee Whiskey | 18-06-09 | 11:16
Gras kan best lekker zijn, paar uitjes, knoflook , takje rozemarijn.
* Recept vierkazen-grastaart opzoekt*
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 10:59
Ja... ik zie nog steeds geen 'kk' en 'gvd'. De eerste 'k' in het reaguursel van 09:33 was een typefout.
Maar lekker belangrijk, was in eerste instantie helegaar niet van plan de weinig betekenisvolle fittie van vorige week door te trekken. You start echter direct met verwijzingen naar persoonlijkheidsstoornissen, onnozelheid en ander bullshit, blijkbaar wachtend op nieuwe beledigingen van mijn kant. Vandaar deze vraag: is u een vrouw? Kom op, dat gezeik is zeau week 24.
dewareik | 18-06-09 | 10:56
Ik heb het niet zo op fatsoensrakkers, hoe goed ze hun fatsoen ook verpakt hebben. Fatsoen blijft fatsoen, of het nou in een Koran of Bijbel is neergeslagen of op ironische toon wordt uitgesproken. Ik zie weinig verschil bijvoorbeeld tussen een preek van een pastoor, een preek van een dominee, een preek van een imam en een recent brouwsel van Freek de Jonge.
En je hebt gelijk, er is nog genoeg te porren, te rukken en te trekken om menig machtsmisbruiker zenuwachtig te krijgen of zelfs in paniek te brengen. En een van de laatste taboes, pedofilie, daar mag wel eens flink tegenaan geschopt worden. Dat is een duistere wereld die draait rond geld en macht, vooral macht. Het gaat hier om misbruik en uitbuiting van de ergste soort.
Inderdaad, vegetarisch kan verdomd lekker zijn. We moeten als het om eten gaat van dat gemoraliseer af. Eten is gewoon eten. Zorg dat er zoveel mogelijk alternatieven zijn en er zoveel mogelijk informatie is. Vlees is niet slecht, maar ongebreideld ontbossen ten behoeve van de vleesproductie is wellicht niet het beste alternatief.
@ dewareik | 18-06-09 | 10:59 Eet maar wat gras.
@ bucken | 18-06-09 | 11:11 Fry heerscht. Dus hij heeft gelijk.
@ Lying Dutchman
*gaap*
Rutgert flikt het maar weer, wat een held.
Hitler was geen vegetariër, Pritt.
Zegt Stephen Fry. Dus
Rutger Castraat.
Zo te merken is het echt koffiepauze hier? Silence...
* Ook bakje slootwater leegzuipt *
* Soyamelk zoekt*
En-el Hak
Lees je reaguursels van 9.33 en 9.41 nog even kritisch terug, mijnheer de pseudo-intellectueel.
@Tennessee Whiskey | 18-06-09 | 10:57
Lekker heb je ook vega-koffie?
... en gaat over tot de orde van de dag. Koffie, iemand?
Ik wil ze graag zwemles geven
@Schoorsteenveger | 18-06-09 | 10:42
Tjsa, ik constateer het, maar problematiseer het verder niet... Liever in ironie verhulde fatsoensrakkers die zo nu en dan lol trappen, dan asociale hersenloze risk-seekers in hart en nieren...
Al had hoop ik stiekem nog wel op een gradatie hoger aan onthullende onderzoeksjournalistiek hier bij Geenstijl danwel bij Powned. Want het wordt nu toch echt tijd dat die hoge piefen die zich vergrijpen aan machteloze kinderen onthuld gaan worden!!! En iedereen WEET wat ik bedoel...
Ontopic: Die vega kikkererwtballetjes met koriander zijn best lekker! Heb van de week voor de fun ook eens Spinazie/kaas vega dingen gehaald. Ze zien er in ieder geval erg stoffig uit... Eens kijken of ze te vreten zijn. Maar de kipdrumsticks liggen hier ook gewoon te marineren hoor ;-) !
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 10:45
Die 'kk' en 'gvd' verzin je er ter plekke bij. Dat een beetje tegengas, verpakt in onbehouwen taalgebruik, op deze wijze in je pindabrein belanden, zegt iets over je mentale toestand. En, for fuck''s sake, ik behoor niet tot de 'nieuwe generatie reaguurders'.
En-el Hak | 18-06-09 | 10:41
Ach hell, je hebt gelijk. Na 321 sessies met mijn psychiater kom jij met een sluitende analyse. Alles wat jij zegt klopt, alleen moet ik er van in mijn mond overgeven.
Hmmmm. Kiloknallers met groeihormonen volgespoten goedkoop vlees.
Niet omdat het lekker is, maar vlees eten is stoer.
En het feit dat mannen tieten krijgen, heet evolueren.
Tennessee Whiskey
Er is geen spanning, alleen de voorspelbare reacties, zeer trieste oneliners en met domheid doordrenkte reacties van de nieuwe generatie reaguurders beginnen me tegen te staan. Ik ben groenrechts en schuw de discussie niet. Maar tegen "ik mot kk vlees op mijn gvd bord" kan ik niet op. Helaas.
*aait Tennesse geruststellend over zijn bol*
dewareik | 18-06-09 | 10:34
Ja, het blijft een beetje hangen en haken inmiddels bij GeenStijl. Rebellie en meligheid zitten erg dicht bij elkaar. Schenen schoppen kan, als de kwaliteitscontrole het laat afweten, al snel verzanden in keet trappen.
Zo lang de schandalen en schandaaltjes zich als hapklare brokken aandienen aan de jonge honden kunnen ze nog wel bijten, maar als ze zelf aan de gang gaan dan is het vaak niet meer dan hard blaffen met een kwispelend staartje,
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 10:30
Nee! Nee! Ik houd van jazz, jazz, zeg ik je!
@Superior Bastard | 18-06-09 | 10:28
Mwah, ik vind zijn/haar reaguursels behoorlijk slap. Dutchman's onbeholpen reacties komen op me over als O La Paloma Blanca on repeat. Dat zou niet uitmaken, ware het niet dat meneer/mevrouw een hoge pet van zichzelf op heeft. alles serieus neemt en voornamelijk 'jij bent dom' roept tegen degene die hem/haar tegengas geeft.
* Wrijft over reedt *
Kalm amigo, ook ik probeerde de spanning wat te breken. lol @ full-time debiel, overigens. @ GS: Kunnen we nu weer wachten op fatsoenlijke toppiks? Heeft Geert weer eens wat geroepen?
Komkommertijd item!
@andre9738 | 18-06-09 | 10:24
Denk je dat nu werkelijk? Its all acting... Die Rutger heeft al langer dan een decennium zijn meiske! Bovendien is hij volgens mij helemaal niet zo n lefgozer die dergelijke risico s neemt.
Wat me is opgevallen aan zowel Weesie en Castricum tot nu toe: Ze zijn misschien risicozoekend met woorden , maar in daden gewoon behoudend en bijna fatsoenlijk. Niet is wat het lijkt...
www.lettuceladies.com/
Ik zou een blaadje sla eten.
En daarna de baardmossel die ruikt naar vis en smaakt als kip.
En-el Hak | 18-06-09 | 09:54
Jij snapt het helemaal; wie zegt dat ik vegetariër ben?
En-el Hak | 18-06-09 | 10:24
Nee, ik weet dat je het anders gewend bent op de Gerard Joling fanclubsite, maar hier zal je met argumenten moeten komen. Zoals ik al eerder schreef, ik wantrouw jouw gespleten persoonlijkheid. Nu niet meer, ik weet zeker dat je een full-time debiel bent.
En-el Hak | 18-06-09 | 10:24
Ik lees altijd graag reaguursels van de Dutchman en hou van mensen die op een of ander gebied bevlogen zijn, al is het niet mijn gebied en zie ik in Global Warming voorlopig alleen maar lekker kortzichtig beter weer.
@Superior Bastard | 18-06-09 | 10:21
Hittepetitje die Lying Dutchman, niet? Zodra men een geluid dat hem/haar niet bevalt laat horen, draait hij/zij door. Denkt ie/ze met een newbie te maken te hebben... ik vind 't best.
Misschien dat je van vleeseten niet zozeer dom wordt, maar wel heel erg kortzichtig.
<hr>
<hr>
Bijna net zo kortzichting als sommige veganisten zijn... ;)
<hr>
<hr>
<br>
<hr>
*Tennessee Whiskey een trap voor zijn reedt geeft*
Je moet later even terugkomen voor een politiebash en/of Dumperttopic.
nou Rut jongen ga jij maar lekker picknicken heaur. en geef dat herbivoren doosje er maar eens goed van langs met je carnivoren klabanus.
Wat zielig, meneer die blijft vertellen over zijn been xD +1
Rutger die een date heeft gescoord met iemand anders dan ik? -100
*chagrijnig voor zich uitkijken doet*
Ik vréét niet alleen al jaren tofu, ik brei er ook m'n eigen onderbroeken van, in de kleuren gebroken wit en lichtbruin.
Lying Dutchman | 18-06-09 | 10:18
Kalm vriend. Als ik bij al mijn reaguursels Martine Bijl aan zou halen zou het er ook niet duidelijker op worden.
Probeerde slechts de spanning een beetje te breken..
Waarom gekozen voor sinasappels ipv meloenen?! UHH kwartje zal nu wel gevallen zijn. lol
R.B.Scott | 18-06-09 | 10:13
Ik vermoed dat je er naast zit... als ik het goed begrepen heb is Rutger een trouwe hond en heeft hij al ongeveer twaalf jaar dezelfde vriendin. Maar ik kan het mis hebben... Mensen kunnen veranderen door fame en roem natuurlijk.
En nu weer terug naar papa en mama, ze staan al klaar met hun Landrover vol met tassen van de PC.
Superior Bastard | 18-06-09 | 10:10
Goed dat je Martine Bijl nog even aanhaalt anders had ik het niet begrepen. Deed je dat maar bij al je reaguursels.
* Lying Dutchman aai over de bol doet *
Moeten we het hier trouwens nou wéér over dat vreselijke vegetarische gedoe hebben? Laten we alsjeblieft eens ophouden, jongens. Dit kunnen we toch gewoon als volwassenen onder elkaar afspreken? Ik wor hier zo moe van, jongens...
/ Leo Beenhakker modus uit
Waarom zie je toch altijd wijven die je lastig vallen met vega-zooi? Ik weet het wel, wij mannen willen.... VLEEEESSSCCCHHHH!
uninvited guest | 18-06-09 | 10:08
Deze getallen staan vast. Oerwouden, oerbossen en bossen verdwijnen in rap tempo, samen met alle inwoners. Het planten van nieuwe bomen, voor toekomstige kap, kan dit niet voorkomen. Dit compenseert niet de toekomstige, veel grotere, vraag.
Die mogen mijn vlees wel eens in de mond nemen!!
Overigens eet ik iedere dag vlees.. Niet omdat ik er van hou maar ik heb een hekel aan dieren..
<hr>
<hr>
<hr>
<hr>
www.xs4all.nl/~jeroenvu/gwv/hitler.htm...
<hr>
<hr>
<hr>
<hr>
Vega is mega! :)
"Kan gemeen jeuken hè Rut,zo'n soa'tje afkomstig van een nèt niet fris vegakutje.
@Superior Bastard | 18-06-09 | 10:10
Hahaha, wil ook zoiets posten, niet gedaan wegens: te voor de hand liggend.
vlees eten is zooo 20e eeuw.
En slecht voor je.
Hee psst Lying Dutchman;
Je moet de groenten van En - el Hak hebben.(Martine Bijl)
@Superior Bastard | 18-06-09 | 10:04
Voor zover ik weet had Marcuse geen standpunt op het gebied van vegetarisme en was Marx geen voorstander. Niettemin deden/doen beide heren het goed onder vegafascisten.
Haha, filmpje nog niet gezien, maar tekst bij deze topic is weer eens top.
@Lying Dutchman
Ja, die Nationale boomplantdag, daar moeten we het van hebben. Nee, ik heb het over bijv. grootschalige bosaanleg in China. En overigens aanplant en natuurlijke aanwas in bijv. Brazilie. Kijk ook eens bij de groene rekenkamer punt nl. Cijfers worden van twee kanten vertekend weergegeven. Dus ook jouw aantal voetbalvelden (lol @ azijnseikerT) is een poging om een getal te verzinnen.
Rutger: "... dan ga ik alsnog door de knieën."
www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/...
I rest my case.
Oh, 020. Lamaar.
@Lying Dutchman:
Zoals iedereen weet is een woud op de evenaar gewoon O2 neutraal.
Helemaal kappen is lullig voor de indianen maar verder... och.
-edit: dag drol-
Ik ben ook een senseodrinker. En een vleeseter. Heerlijk.
En-el Hak | 18-06-09 | 10:01
Kunt u eens uitleggen wat de standpunten van Marcuse en Marx op het gebied van vegetarisme zijn?
Ben wel bereid om vegi-stick te spelen met tofu meisje
Je moet er toch wat voor over hebben
Fragony | 18-06-09 | 10:01
Wanneer de persoonlijkheidstoornis ruis veroorzaakt.
Lying Dutchman | 18-06-09 | 09:54 een stotterende scheldkannonade nog wel, hoe tiepiedat? Zing het anders eens in blokletters.
-weggejorist-
@Fragony | 18-06-09 | 09:44
Gelukkig zijn er in Belgie goede beenhouwers ... zoek er een en rijd eens een dag op en neer met een koelbox ;-)
www.beenhouwerij-peter.be/
Waar ging dit topic ook alweer over? Voor een keer jaloers op Rutger....
azijnseikerT | 18-06-09 | 09:53
Nee klopt en dat is jammer.
-weggejorist-
En-el Hak | 18-06-09 | 09:48
Juist ja. Vorige keer was je in de eerste ronde al K.O. én stond je nog eens enorm voor joker. Dit keer zal ik je sparen omdat ik het laatste beetje trots dat je bezit niet wil afnemen. Lees het nog even terug, maar je laatste stotterende schrale, armoedige scheldkannonades zijn weggejorist. Mensen die schelden hebben geen tegenargumenten meer of hele kleine piemels. Jij hebt beiden.
FAIL
@hanzebal | 18-06-09 | 09:51
Dat zal jij weten.... WORD je....
@Lying Dutchman,
Typische linkse leugen. Ik heb in elk geval nog nooit een boom op een voetbalveld gezien.
en +10 voor de opa
Zo te lezen wordt je van vlees eten dom....
Vrouwen moeten ook geen vleesch eten, dan blijven ze lekker strak.
Mannen wel. En veel ook.
*gelukzalig naar piemel kijkt*
Rutger scoort weer eens.
Tijd geleden dat ik dat zag. Laatste keer was, lang geleden, op TV Rijnmond.
-weggejorist-
Ik eet niet alle dagen vleesch. Minimaal 1 keer in de week eet ik nl. visch.
Als we allemaal 7 magen hebben begin ik met gras vreten.
En-el Hak | 18-06-09 | 09:33
I rest my case. Jij bent echt heel erg dom. Wel een reaguurder nieuwe stijl, jeweetwel, de onnozele.
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 09:42
Dag mijnheer.
@Je Verzint Het Niet, Dank! Heb er wel eens naar gevraagt bij de Sligro, zelfs daar hadden ze het niet. Nu nog een adres voor echte boudin noir en ik ben helemaal blij.
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 09:42
Goeiendagschotel!
-weggejorist-
Vrouwenvlees +1
Vegetarieërs - 100000000000000000
ZUCHT
*bbq opstarten doet*
En-el Hak | 18-06-09 | 09:41
Volgens mij besta jij uit twee reaguurders of je hebt wederom last van je gespleten persoonlijkheid, zoals nu bijvoorbeeld.
Sorry, sorry, sorry, net konijn doodgereden gedaan......
* toch maar laten liggen met die uitpuilende ingewanden *
Maar als ik het dus goed begrijp gaat er dus geen vleesch in die meisjes?
Dat is jammer.
Ohw... en dat diner van Rut en de Vegabrunette? Pics... or it didn't happen...
@uninvited guest | 18-06-09 | 09:32
Alleen al in het Amazone regenwoud is de laatse drie jaar 7 miljoen hectare bos (18 voetbalvelden per minuut) verloren gegaan aan houtkap en ontbossing voor het verbouwen van landbouwproducten zoals soja en de veeteelt. Als de kap buiten het beschermde gebied in dit tempo doorgaat, zijn we de Amazone binnen 14 jaar kwijt. Ik begrijp dat je met argumenten komt van leuke westerse projectjes, zoals het planten van een boom voor elke vluchtbeweging en aanplant tbv de papier en hout industrie, maar de longen van de aarde zijn aan het verdwijnen.
Tieft op, ik ga een beetje aan de tofu of tahoe of die teringzooi mag heten, ik wil dagelijks iets eetbaars op mijn bord hebben, dus vlees. Die vegetarische zooi vult bovendien niet.
vegetarisch eten is iets veur koeien.
Weer een pro-werklozen toppik? Ik kan toch geen filmpjes kijken hier op het werk!
Vegetariërs -1
Vlees + veel
Nadat ik mijn ( overgrote ) biefstuk heb opgegeten eet ik ook vegatarisch
ja lekker hoor dat eco en bio gelul
heeft dat beest eindelijk een goed leven
komt zo'n bio trut om de hoek en moet zo
nodig dat stukje vlees hebben van dat varkentje
wat nu eindelijk een goed leven heeft
eey trut help eerst even mee om al die andere
dieren uit hun lijden te verlossen die niet een goed leven hebben
-weggejorist-
zit het trouwens wel goed met de hormonen van Rut ?
@Lying Dutchman | 18-06-09 | 09:28
Zelfs de NY Times had een artikel, waarin wordt gesteld, dat er per saldo meer bos wordt aangeplant dan dat er gekapt wordt. Waarom moeten we altijd de negatieve scenario's van de milieubeweging geloven?
Superior Bastard | 18-06-09 | 09:25
ze was gewoon jaloers op haar dochter.
Zij wel en ik niet.
Idd een aandachtshoer.
Een vegavagina... dat kan toch helemaal niet?
Om jezelf bij naam te noemen in een stuk dat je zelf schrijft. Dat is zoo derde persoons.
Als die meisjes nu gewoon fulltime geen vlees meer eten, dan compenseer ik dat weer met een extra biefstukje. Peper-, rode wijn- of knoflooksausje maakt me dan niet zoveel uit.
Officer Barbrady | 18-06-09 | 09:17
Jahoor mijnheer de slimmerik. Feiten graag. Wel eens gehoord van ontbossing? Waar moeten ze allemaal grazen? Dit is een globaal probleem, wat verder gaat dan jouw tartaartje.
En is dat diner met die groene vleesarme snollebol ook nog gefilmd?
Amsterdam is een groot podium!
fuckje | 18-06-09 | 09:22
Verschrikkelijk, je kon ook zien dat K&B spijt hadden van deze gastkeuze. Wat een aandachtshoer, die nota bene er voor koos om met haar grafkop op de tv te gaan op de verjaardag van haar dochter.
Superior Bastard | 18-06-09 | 09:17
Dat kan je inderdaad vergeten, tenzij de sojasaus er rijkelijk over gedrapeerd is.
Dat is mijn ervaring dan.
@Fragony | 18-06-09 | 09:14
Zelf koop ik het in Antwerpen
www.beenhouwerij-vermeulen.be/
Doen VEGA-meissies ook herkauwen???
@Superior Bastard |09:21
Kreeg jij ook oprispingen van Jakkelien?
-weggejorist-
"nou dat wordt koken vanavond"
inderdaad lieverd, bereid je maar vast voor...
.
Wel sympa meisjes overigens, maar wel beetje naïef om groente te zien als vervanger van vlees, mis je toch een hoop voedingsstoffen.
Maar goed, vanavond zorgt Rutger voor de eiwitten, dus daar zal ze voorlopig geen tekort aan hebben.
@Fragony | 18-06-09 | 09:14
Slagerij De Leeuw in Amsterdam
www.slagerijdeleeuw.nl/
\OT:
Ik had echt gedacht dat GS zou openen met die vreselijke moeder, van een kind dat zwemles had gehad van Benno, die gisteravond bij Knabbel en Babbel zat.
Officer Barbrady | 18-06-09 | 09:17
Jij hebt het licht gezien... prof.dr.ir. Barbrady.
Goed bekeken Rutger, doe mij ook eens zo'n vega meisje mmmm...
soja is slechter dan vlees, stelletje fuckers
Eeh Ructor
Heb jij toevallig gister avond nog empirisch vast gesteld dat vega meisjes nooit vlees in hun mond nemen, of doen ze dat wel maar slikken ze het niet door ?
Of likken ze alleen de kopkaas er van af.
geyl wijf die wil ik wel een keertje neuqen die met dat groen jurkje aan dan ben ik wel week vergatarier
"eet 2 x per week oké vlees, en dan mag u de hele week 220 rijden op de snelweg, qua carbon footprint enzo"
De tyfus, 7x vlees en 240 op de snelweg.
de woorden 'dan mag' klinken heel erg links in bovenstaande quote.
Pure indoctrinatie. Vlees eten is lang niet zo slecht voor het milieu als wordt beweerd. Stop je namelijk met vee houden, dan worden grote stukken landbouwgrond ongeschikt, omdat er geen gewassen kunnen worden gebouwd (denk aan de Argentijnse pampa's). Bovendien is het nodig om, ook op Nederlandse landbouwgrond, bepaalde periodes gras te verbouwen. Doordat je het gras maait (voor het vee, waarvoor anders?), sterven wortels af, waardoor de bovenlaag van de grond vruchtbaar wordt, waarna er weer gewassen op kunnen worden verbouwd.
Maar dat stel idioten denkt dat je zomaar zo'n verandering kunt doorvoeren. Weet je wat, laten we stoppen met roken met z'n allen. Dat zal een hoop schelen.
Colin O | 18-06-09 | 09:16
En denk maar niet dat ze je vleeslolly in de mond wil nemen.
Altijd goed om te zien. Mensen die vlees bij de supermarkt kopen. Niets zo illustrerend voor het klasseverschil.
Ik zie die vega meisjes inderdaad nooit lokale groente eten; eet dan lekker aardappel met bloemkool. En het stukje vlees daarbij kwam vroeger gewoon van de lokale koe, dus zo min mogelijk transport, maar wel lekker en verantwoord i.p.v. al die gekke groenten uit swahilistan.
Gefeliciteerd Rutger.
Maar je snapt wel dat dit maar leuk is voor een paar keer, want zo een wijf moet je niet hebben, dan moet je eerst nog 5 hapjes van je vega troep voordat je eroverheen mag.
Nou nog lekker gegeten bij dat meiske in t groen Rutgert?
Ik zou der spietsen op m'n vleesrol..
Je Verzint Het Niet | 18-06-09 | 09:10 wtf waar?
lol@muziek monteren over verhaal leukmeisje
Nee lekker groetjes eten uit Egypte en Spanje, da's goed voor de CO-twee uitstoot.
* gaat lekker stuk Japans Wagyu vlees kopen *
Fuck die vega idioten ... Straks weer lekkere biefstuk bij het diner!
YES! rutger. speerpunt van GS.
Jahhh, het zijn de meisjes van de nacht.....
Vage vega vagina's, +1.
GVD 20 meter van mijn huis en niks gezien..
REAGEER OOK