Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Curaçao zegt JA en krijgt geld

sssbon.jpgWe zijn Curaçao nog niet kwijt en er komt geen tweede Haïti. Een nipte meerderheid van de bevolking heeft Si gestemd op het plan voor 'meer autonomie'. Tijdens het grote onafhankelijkheids referendum bleek 52 procent van de stemmers vóór en 48 procent tegen. Dat betekent dat Nederland 1,7 miljard euro cadeau geeft aan het eiland en Nederland meer inzage en controle krijgt in de brakke, lekke en zinkende (schaduw)boekhouding van het land. Volgens de JA-stemmers krijgen we er een economisch sterk, en minder crimineel vakantieeiland voor terug. Volgens de Nee-stemmers krijgt Cura nu coffeeshops&homohuwellijk en loopt het eiland nu aan de leiband van Antillen-hatende Wilders-adepten... Ach, stelletje eilandbewoners, onthoud gewoon dat 'zachte heelmeesters stinkende wonden maken'. Het doet maar eventjes pijn... Verder was het heel gezellig bij het stembureau. Voodoo!

Reaguursels

Inloggen

ik dach dat de ambtenaren apels gingen planten voor al de rosse varkens.

vt | 19-05-09 | 08:41

Aktueel: 50% van de nederlandse ambtenaren komt eraan. Gaarne direct aan het werk zetten om bananen te planten.

***Mollie de Hond*** | 18-05-09 | 23:59

Correctie.. je kon ook zeggen, Witte nederlanders, donkere Antillianen. Drs Wiels strijd tegen de onrechtvaardigheid van Nederlandse politicis van Den Haag. En niet tegen de nederlandse volk. Is dat duidelijk?
Als drs Wiels populist zou zijn, dan heeft ze allang de etniciteiten weggejaagt. Hij vecht voor de armen, wat is er mis mee ?Bij Wilders gaat het niet of het goed gaat met de economie van Nederland, maar alleen om de ras, kleur en niet om de mens.Hoezo wie betaald bepaald, Curacaoenaars betalen ook belastingen. Zelfs betalenze voor andere eilanden als St Maarten en BES( Bonaire) al jaren, en dat was een van de reden om nee te stemmen. Sinds wanneer gaf nederland curacao geld als cadeau? Moest altijd met hogere rente terug betalen, en al het miljoenen ging naar stichting vn nederland en accountants. Slotverklaring heeft niets te maken met ras dus dat klopt niet.Mag ik in nederland 3 maanden wonen en dan recht krijgen om te gaan stemmen? Dat vind ik een uitzondering.... Dat mag wel op Curacao, en dat bedoelde ik meten met 2 maten. Wakker worden... Curacao zal nooit een tweede Zuid Afrika worden

vt | 18-05-09 | 19:54

We wordt gewoon ene grote corrupte chaos, en binnen 2 jaar komen ze weer piepen om geld in Den Haag.
Let maar op.

atinho | 18-05-09 | 13:13

@ Gringo
Ja ben het met je eens. Cooper is ook een sukkel. Het is jammer dat ipv dit "samen" aan te pakken men lekker blijft schreeuwen. Zo komen we nergens...

saKabaG | 18-05-09 | 04:55

@saKabaG
Het 2% verschil dat de uitslag bepaalde (ongeveer 8.000 stemmen) wordt toegeschreven aan passanten die geen echte binding met het volk en zijn toekomst hebben. (*) Dat lijkt me nog steeds terecht. Anderszins: practisch gesproken heeft iedereen die bij Kranshi staat ingeschreven stemrecht. Hadden ze maar geen referendum moeten organiseren. Is ook terecht maar zo komen we nog nergens. Op een heel ander nivo: het probleem wordt niet opgelost, niet door Curacao en niet door Nederland, en het rot maar door. Omdat die dekolonisatie fase niet wordt afgerond, hebben veel mensen en bedrijven Curacao verlaten. (ook de Gringo) Het eiland gaat naar de sodemieter en niemand doet er wat aan. (*) zijn die paar duizend Chinezen ook gaan stemmen? moet Cooper ook eens laten uitzoeken.

Gringo of the South | 18-05-09 | 04:11

@ Gringo of the South | 17-05-09 | 16:46 / superdog | 17-05-09 | 21:30 (en anderen...)
Even twee punten die belangrijk zijn hier op Curacao.
1. Al vele generaties leven er blanke Antillianen in harmonie met de zwarte Antillianen. Dit zijn de echte yui korsow(enaars) naar mijn mening --> geboren en getogen op het eiland, spreken de taal, cultuur enz. enz. Deze mensen hebben het eigenlijk altijd prima kunnen vinden met elkaar en de VELE andere etniciteiten op het eiland; de chinees van de snack, de hindu met zijn winkel, de portugees met zijn tuin zaak en ga zo maar door. Wat ik merk de laatste jaren is dat er wat schreeuwers zijn (meneer wiels..) die dit proberen te verstoren en de populist willen uithangen (erg lijkend op de tactiek van Wilders). Die Wiels indoctrineerd de zwakkere van de samenleving met de boodschap dat we opeens niet meer samen kunnen leven op een eiland, DUS weg met de slotverklaring.
2. En dan, wie mag er nou wel en niet stemmen? Ik vind zelf; wie betaald, bepaald. Betalen al die stagiares, belasting ontduikers en "europese nederlanders" niet gewoon belasting aan de overheid van Curacao? M.a.w. ze hebben wel degelijk recht om te stemmen. Ik vind die hele argumentatie gewoonweg ongegrond en zeer subjectief. Regels zijn regels. Ik ken mensen die niet hier geboren en getogen zijn, maar wel al 40 jaar hier wonen en netjes belasting betalen. Mogen die dan ook opeens niet meer stemmen? Of zijn zij een uitzondering? Kom nou...

saKabaG | 18-05-09 | 02:12

Een derde van de bevolking is niet gaan stemmen. Dat is een schrikbarend hoog aantal, gelet op het belang van zo’n referendum. Wisten deze mensen niet wat ze moesten stemmen, begrepen zij het niet of waren ze gewoon niet geïnteresseerd? Met dit aantal voor ogen zou ik zowel in het Sí- als in het Nò-kamp absoluut geen enkele conclusie durven verbinden aan de uitslag. Een derde heeft zijn stem niet laten horen. En dan het feit dat 41.398 mensen Sí hebben gestemd en 38.363 Nò. En we weten dat van die Sí-stemmers zo’n 10 tot 15.000 (zo niet meer) Europese Nederlanders zijn. Ik kan de meeste onmogelijk als yu’i Kòrsou beschouwen. Het zijn mensen die op het eiland wonen om tig motieven, maar meestal om de belasting in Nederland te ontduiken.

superdog | 17-05-09 | 21:30

Ik heb mensen van alle eilanden tussen St. Maarten en Grenada gesproken over het feit dat Nederland er nog kolonies op na houdt. Universele reactie: "is dat nog niet opgelost?" De No-stemmers hebben gelijk: Curacao moet onafhankelijk worden gelijk vele andere Antilliaanse eilanden. De beslissing ligt terecht bij de eilandbewoners, niet bij stagiaires, fiscale vluchtelingen en vlootpersoneel. Wat er nu volgt: onlusten, makamba's in mekaar slaan, chaos, ingrijpen van NL. Daarna: meer chaos. De Si-stemmers adviseer ik een enkeltje te kopen. Het volk gaat wraak nemen.

Gringo of the South | 17-05-09 | 16:46

Curaçao heeft een akkoord met Nederland en de Antillen om autonoom en een zelfstandig land te worden. Antilliaanse politici beschuldigden Nederland al jarenlang van neokolonialisme, paternalisme en racisme. Wist je dat Nederland heeft aangegeven de financiële steun aan Curaçao in te trekken als de bevolking NEE zegt op het referendum ? Dit houdt in dat Nederland de enorme schuldenlast van Curaçao niet zal saneren. De meeste Curacaoenaars willen hun vrijheid los van Nederland. En waar anders ter wereld kunnen, alle bewoners zelfs degenen
die amper DRIE maanden geleden zich op het eiland hebben gevestigd zoals Europese nederlanderse stagairs enz. zich in een referendum waarbij aan de autoctone bevolking gevraagd wordt wat er met zijn staatkundige toekomst moet gebeuren, stemmen ??

superdog | 17-05-09 | 13:06

-weggejorist-

vt | 17-05-09 | 10:03

Hei, Curacao wil afhankelijkheid maar Nederland wil dat niet en waarom denk je gaat de minister president vragen en weten jullie hoeveel nederlanders daar wonen die niet meer naar nederland wil komen jullie praten slecht over curacao maar als jullie met vakantie gaat meest van jullie gaat naar curacao .en in nederland zijn en ook veel arme hollanders maar het komt niet in de media en die gene die over neger had geschreven mischien weet hij/zij niet dat veel blanken gaat vreemd met een neger weet je waarom gaat het uitzoeken

richard8646 | 17-05-09 | 09:04

@saKabaG | 17-05-09 | 06:25 Ja, saneren betekent hier gewoon geld geven zonder er ene reet voor terug te krijgen. Oh sorry, we krijgen er wat aardige jongeren voor terug die geen ene flikker uitvoeren, nou ja soms wat pica's bij zich hebben. Aardidge jongens zijn het, al zeg ik het zelf. Fijne ruil. En dat allemaal omdat mijn voorouders in 1958 een verkeerd contract hebben opgesteld waardoor we niet meer van die eilanden af kunnen geraken.

lijn5 | 17-05-09 | 08:25

@ Lijn 5
Google eens het woord "saneren". Is dat hetzelfde als geld geven? Denk je nou echt dat Nederland die 1.7 mlrd rond 2010 overmaakt op de giro rekening van de overheid? Kom nou... get your facts straight boy.

saKabaG | 17-05-09 | 06:25

-weggejorist-

opzichter | 17-05-09 | 06:05

websenior | 17-05-09 | 03:29
dat was inderdaad het grote dilemma.

afhaak | 17-05-09 | 03:54

eigen schuld voor nederland hadden ze maar niet jarenlang met curacao moeten blijven zitten en het zien afdalen gooi het in het vervolg eerder weg maar doe niet net of we het niet er naar gemaakt hebben

tdrone | 17-05-09 | 03:34

@afhaak
Het is inderdaad een enorme complexe materie, dat besef ik nu ook wel. Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat de Nederlandse Antillen het vergeleken met de regio het niet slecht doet maar dat de inkomensverdeling allesbehalve gelijkmatig is.
En in de NRC een artikel dat SI eigenlijk onvermijdelijk is, maar tegelijkertijd een grotere bemoeienis van Nederland oplevert daar waar men dat niet zou willen.
www.nrc.nl/opinie/article2094498.ece/B...

websenior | 17-05-09 | 03:29

websenior | 17-05-09 | 01:10
Beste websenior, nee, het is niet gek dat je niet alles van deze antillaanse maatschappij snap. Ik woon hier nu enkele jaren en snap er zelf ook nog maar weinig van. Maar wat enorm storend is, jij bent mogelijk een uitzondering op de regel, dat de nederlander die hier nog nooit geweest is of enkel en alleen een keer op vakantie is geweest bij Van der Valk oid, meent het allemaal wel weten. En dat terwijl het enorm complexe problematiek is. En wat de Antillianen zelf willen is ook niet duidelijk, ik verwijs daarbij nog maar es naar de uitslag van het referendum. Het was voor velen een kiezen uit twee kwaden. En overigens voor wat betreft de politici alhier, daar zou ik niet te veel aandacht aan schenken, zij zijn zeker niet de daadwerkelijke machthebbers op deze rots. En zeker, de Antillianen hebben wat beters te bieden dan Goddett of Kroes. Maar de meeste van die intelligentia blijven in Nederland of Amerika vanwege het salarisnivo en carrieremogelijkheden. Dat staan namelijk in geen verhouding tot het nivo en de moegelijkheden op de Antillen. En voor wat betreft de kreet belasingparadijs, de Antillen vallen daar echt niet onder. Enkele jaren is het belastingstelsel doorgelicht door EU en OECD en er staat thans geen enkele regeling geboekt als zijnde internationaal schadelijk. Het feit dat de antillen thans op een grijze lijst staan is terug te voeren op het feit dat te weinig belasting/informatieuitwisselingsverdragen zijn gesloten. Dit zou onvoldoende bereidwilligheid tot transparantie inhouden. En tenslotte kan ik je meedelen dat lang niet elke antilliaan meent dat Nederland de Antillen frustreert, integendeel zelfs. Verder moet ik zeggen dat het verhaal van Blaster me op de hoofdlijn zeer aannemelijk voorkomt. Je zegt dat je daaromtrent op punten sceptisch bent. Dat is je goed recht. Maar begrijp wel dat bepaalde punten niet keihard te maken zijn, ook niet door Blaster, domweg omdat het nergens zwart op wit staat. Tja, en hoe het verder moet met de Antillen, op naar autonomie lijkt me ook het beste. Ik denk dat we daarbij iig veel kunnen leren van het proces dat Aruba heeft doorgemaakt. De toekomst zal het uitwijzen.

afhaak | 17-05-09 | 03:02

Heyy ....... ONZE staatsschuld is de laatste 3 maanden opgelopen tot 283 miljard , is er misschien een aardig landje op deze aardkloot die dat voor ons wil betalen ????
Zal wel niet he !

Metalgranny | 17-05-09 | 02:34

@afhaak
beste afhaak, ik heb al gezegd dat ik geen kenner ben van de Antillen. En inderdaad ik snap er de ballen van hoe men in de Antillen leeft en al helemaal snap ik er niks van van wat de Antillianen nou zelf willen. Maar als het gaat om economisch-historische feitjes, die dingen kan ik gewoon nalezen (zo noemt Blaster de NHM en dan ben ik daar geinteresseerd in) en ja dan heb ik wel wat vraagtekens en ben ik sceptisch bij het verhaal van Blaster. Zo als ik het zie, moeten de Antillen minder bemoeienis met Nederland krijgen en gaandeweg de banden met Nederland verbreken. Als de verhouding met Nederland zo knellend is, dan zouden de Antillianen toch ook daarvoor moeten zijn ? Aan de ene kant heeft Blaster uitgelegd dat er allerlei voorzieningen geplaatst moeten worden die geld kosten en dat zodoende de Antillen nooit zelfstandig rendabel zijn. Daar staat tegenover dat de Nederlandse Antillen veel aan toerisme kunnen verdienen. Wat het drugsverwijt betreft, niet alleen de autochtone Nederlander gebruikt drugs...
Veel Antillianen zijn naar Nederland gekomen en hebben daar carriere gemaakt, daar zitten behoorlijk wat intelligentsia onder, de Antillianen hebben dan toch wel wat beters te bieden dan Goddett of Kroes. En om dan te zeggen dat ze de vervelende trucjes van Nederlanders hebben afgekeken, ja zo heb je altijd een excuus, doe het dan beter dan die stomme Hollanders. Maar ik hoor alleen maar hoe Nederlanders Antillianen frustreren en dat alle ellende aan Nederlands ingrijpen is te danken, maar hoe het dan concreet beter kan gaan, hoor ik ook niet, vind je het gek dat ik het niet snap ?

websenior | 17-05-09 | 01:10

Ik vlieg volgende week, en ik wil die 1,7 giga-euro wel meenemen hoor..

Brakke Obama | 17-05-09 | 00:51

websenior | 16-05-09 | 23:45
mr. senior, u snapt er echt de ballen van. Maar het zal u vermoedelijk niet kwalijk te nemen zijn vanwege gebrek aan levenservaring op het eiland.

afhaak | 17-05-09 | 00:33

@geen naam 888
En aan degenen die zeiden dat ze laatst nog in Curacao waren en het als kut hebben ervaard, wel wel het ligt helemaal aan jullie zelf.....

Een heerlijke toerisme promotie slogan

websenior | 17-05-09 | 00:02

To Miko
Waarom iemand afzeiken op haar schrijf gedrag? Ben jij zoveel beter, maak jij nooit schrijf fouten? Ik ben blij voor je dat Nederlands jou GOEDSTE en enigste taal is en jij het zo geweldig schrijven kan. Wat een gezeur over Antillen waar op dit moment meer dan 30.000 Hollanders daar wonen??

superdog | 17-05-09 | 00:01

Blaster heeft een hoop beweerd en gezegd dat er een hoop niet in geschiedenisboekjes te vinden is, ik neem hem serieus als hij bronnen noemt zodat ik zijn verhaal kan verifiëren. Verder gaat Blaster geheel en alleen uit van zijn ervaring als Antilliaan en ik kan van mijn ervaring als Nederlander zeggen, dat het met de Antillianen qua integratie in Nederland ook niet elke dag Zomercarnaval is, ga eens in een Nederlandse gevangenis kijken...(en dat kost ook geld)

websenior | 16-05-09 | 23:45

@ vt | 16-05-09 | 22:26
Was daar ook elektronisch stemmen? Gebeurt in Nederland nl ook hoor.

ooltgie | 16-05-09 | 23:22

hoe is dit mogelijk elke keer weer fraude met stemmen mensen hoe kan dit.

vt | 16-05-09 | 22:29

mensen werden betaald om op Ja te stemmen. mensen hadden gestemt op Nee maar kwam Ja eruit. rara hoe kan dat.

vt | 16-05-09 | 22:26

Blaster heeft alles al gezegd... Beter kan het gewoon niet....

En aan degenen die zeiden dat ze laatst nog in Curacao waren en het als kut hebben ervaard, wel wel het ligt helemaal aan jullie zelf.....

no_name888 | 16-05-09 | 21:57

Tieners van 16 jaar mochten ook stemmen.

superdog | 16-05-09 | 21:44

Ik snap er niks van. Krijg ik ook meer geld als ik JA zeg? Misschien?

Tricephalus | 16-05-09 | 21:16

"Geert,ik hoop dat over je timing van naar buiten treden,pers tewoord staan, ingaan op Pauw & Witteman- ("barrrrfff") uitnodigingen,etc, goed is nagedacht.
"Your time has come so go for the throat and DON'T LET GO."

R.B.Scott | 16-05-09 | 20:57

Een referendum in nederland zou ook kunnen. Met de vraag:

Curacao, St. Maarten (Antillen), BES eilanden en Aruba onafhankelijk maken?

ja of nee

superdog | 16-05-09 | 20:53

juryleden mochten niet in de stembureaus aanwezig zijn bij het tellen van de uitgeprinte stembewijzen. hmmmmm, dus vreemd dat SI toch had gewonnen. sommigen hadden NO gestemd, maar het uitprintje gaf SI . die personen hadden geprotesteerd maar kon niet gecorrigeerd worden.

superdog | 16-05-09 | 20:40

vt | 16-05-09 | 19:37
froude ????? Jij mag zeker nog niet stemmen. Vort, je basis school afmaken !

miko | 16-05-09 | 20:28

de Bree | 16-05-09 | 09:47
curacao

miko | 16-05-09 | 20:23

Schop in de grond en af laten drijven, die handel... Houden we mooi weer wat geld in de pocket, jatochnietdan?

Bijnahelemaal | 16-05-09 | 19:45

NOU nieuws vanaf Curacao.Ze hebben froude gedaan met stemmen.

vt | 16-05-09 | 19:37

-weggejorist-

superdog | 16-05-09 | 18:56

Hoeveel miljard gaat er nog naar die blankenhaterts? Is het niet een idee om hier alle toekomstige kernproeven te laten plaatsvinden? (Ieder nadeel hep ze voordeel) Mogen ze zelf het afhuurbedrag voor zo'n proef besteden.
Kudtvolk.

ReligionSucks | 16-05-09 | 18:54

'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'
Dat is precies zoals Nederland al jaren met de Antillen omgaat. Zoals al jaren Nederland geregeerd wordt door een slappe hap die niet duidelijk keuzes maakt of durft te maken, zo moddert Nederland ook aan met de Antillen. De problemen die er zijn met de Antillen zijn dus deels net zo hard te wijten aan het slappe beleid vanuit dit land. Er moet inderdaad nou eens echt wat ondernomen worden en ook daadwerkelijk met de harde hand ingegrepen worden. Een vaag soort autonomie is vragen om problemen zoals corruptie. De Antillen willen dan toch bij Nederland blijven. Ik hoop dan ook dat Nederland ook echt eens goed gaat saneren daar. En dan valt er echt wel wat van te maken! Maar dan mogen er om te beginnen capabele heelmeesters uit zowel Nederland als de Antillen aan de slag gaan.

Jippie | 16-05-09 | 18:41

Het vast alleen Nederland die zich zo laat gebruiken. WEL zogenaamd zelfstandig Curacao en/maar OOK/TOCH willen kunnen blijven terugvallen op het Koninkrijk als het om centjes gaat en bijvoorbeeld in Internationaal opzicht. Als men daar kennelijk zo graag zelfstandig wil zijn dan kunnen we toch ineens voor eens en voor altijd volledig afrekenen en/maar dan ook niet langer om centjes kome vragen!?! Kijk nou naar Aruba, die mensen willen amper of niks met ons land te maken hebben maar OHW wee als ze iets nodig hebben.

Hassiebij | 16-05-09 | 18:23

-1 wie hebben het nl honkbal hier omhooggebracht qua kwaliteit?
-2 Wie heeft de lekkerste frisdrank (Fernandes) hier heen genomen?
-3 Elke Hollander die beter kip met rijst kan maken dan mijn vrouw bestaat niet.

Arendje777 | 16-05-09 | 18:12

lijn5 | 16-05-09 | 17:45
Nogmaals, ga eerst je huiswerk doen alvorens te reageren. Je commentaar raakt echt kant noch wal.

afhaak | 16-05-09 | 18:03

Voor Hollanders lees:CocosPalm

Arendje777 | 16-05-09 | 17:58

@Arendje777 | 16-05-09 | 17:51 Joh, ze zijn net op.

lijn5 | 16-05-09 | 17:54

En nu maar weer slapen onder die klapperboom.

Arendje777 | 16-05-09 | 17:51

@blaster | 16-05-09 | 17:41 Ontduiken of ontwijken van belasting, who cares that is not the point. Nu nog eens, waarom zouden de hardwerkende Hollanders 2 miljard aan de Cers moeten geven? Om de mooie blauwe ogen? Nog eens, waarom?

lijn5 | 16-05-09 | 17:45

Lijn 5
Ik stop met reageren.. De hele tax heaven was zo legaal als wat en werd gesteund door de NL-overheid om de NL-multinationals internationaal overeind te houden door lage winstbelastingen op Curacao te laten genieten. Niks ' ontduiken', maar hardstikke legaal, zo lang het de NL-regering uitkwam... Tot in 2000, toen Zalm uitzicht kreeg op een mogelijke EU functie, moest NL als ' braaftse jongetje van de klas' het eerste zijn tax heavens opruimen... Engeland en Frankrijk hebben ze nog steeds daar, hoor...

blaster | 16-05-09 | 17:41

@saKabaG | 16-05-09 | 17:36 Dank voor je 'inhoudelijke' reactie. Het is mij nu heel duidelijk wat je bedoelt. BTW Ik kan Maduro heel goed spellen, maak je maar geen zorgen over mij, en waarom een vertyping van een naam van belang zou kunnen zijn, maak je mij niet duidelijk.

lijn5 | 16-05-09 | 17:41

@blaster | 16-05-09 | 17:21 Klinkt ook interessant. Echter Haarlem is moeilijk op ebay te verkopen, maar C. brengt via marktplaats.nl misschien toch wel wat op. EN als ik je verhalen lees, is de investering er binnen een paar jaar of maanden wel uit, tog. Dus wat let ons.

lijn5 | 16-05-09 | 17:36

@ Lijn5. Wat een kansloze reactie.
Je kan "Maduro" nog nieteens goed spellen. Blaster je hebt op enkele punten best gelijk. Maar ik zou niet al te veel tijd en moeite stoppen in het overtuigen van de lezers/reaguurders/(tijdelijke)pvv 'ers die hier rondhangen; de kleppen staan en blijven op.

saKabaG | 16-05-09 | 17:36

@Antilliano | 16-05-09 | 17:13
@blaster | 16-05-09 | 17:11 Ik ben even de weg kwijt. Ok, er zijn een aantal firma's geweest en banken die de tax van NL getild hebben. Ok, dat heeft de NLse taxbetaler geld gekost, en moest daarom meer betalen zodat de grote firma's hun zakken kunnen vullen. Is me duidelijk. Maar het waren dus brievenbussenfirma's die geld hebben 'verdiend'. Ik begrijp dat verdienen niet, het is tax ontduiken, maar ala. Er wonen ook C'ers op C, en die hebben niet zo veel van doen met die brievenbussenfirma's uit NL of de US, dacht ik. Wat deden die C'ers nou de afgelopen 25 jaar of zo? Geld opmaken?, zodat ze nu een schuld hebben van 2 miljard die dezelfde NLse taxbetaler weer mag opbrengen. De NLse taxbetaler wordt dus, lijkt mij, 2 maal genaaid, eerst door de brievenbussenfirma's en nog eens door de C'er die het geld over de balk heeft gepleurd.

lijn5 | 16-05-09 | 17:28

-weggejorist-

soekijaki | 16-05-09 | 17:28

Lijn 5
Ik zal je een voorbeeld geven, wat vergelijkbaar is om die 2 miljard te verklaren. je neemt een stad ter inwoneraantal van Haarlem. Omdat die stad niet over de weg bereikbaar is, moet je een internationale luchthaven aanleggen en runnen. Omdat alle goederen ingevoerd moeten worden, moet je ook een containerhaven aanleggen. Dan moet je een douane er op nahouden, een politiekorps, een Kustwacht tegen illegale immigratie en smokkel.
Je moet een rechterlijke macht er op na houden om recht te kunnen spreken. Ook heb je een universiteit en scholen, inclusief een tuchtschool en een gevangenis
Daarnaast moet je ook de twee armlastige dorpen in je buurt onderhouden en besturen. Om de verbinding met het vasteland te onderhouden en met de armlastige dorpen, moet je ook een kleine airline er op nahouden.
Plus twee keer per jaar een week lang veertig tot vijftig man parlementariers uit NL huisvesten, te vreten geven en vermaken, inclusief hun echtgenotes.
Je bronnen van inkomsten bestonden uit financiele dienstverlening en wat industrie (raffinaderij). Verder geen bronnen van export of inkomsten. Je moet dus ook een Sociale Dienst erop nahouden, want mensen van honger laten sterven is ook niet meer toegestaan.
Hoe lang denk je dat Haarlem dat financieel onafhankelijk zou volhouden????

blaster | 16-05-09 | 17:21

@lijn5 binnen no time heeft Nederland dat geld al terug verdiend uit handelsbetrekkingen die direct of indirect daar uit vloeien en van die twee miljard krijg ik geen enkel cent op mijn bankrekening.

Antilliano | 16-05-09 | 17:13

Lijn 5
De discussie ' wil de ECHTE Curacaoenaar NU opstaan' kan je nog wel eens verrassen.... Vooralsnog wonen op onze klip 52 nationaliteiten al enkele eeuwen conflictloos samen. Kunnen echt niet vele staten, steden of landen zeggen.. En inderdaad, Portugese joden waren in het verleden ook immigranten daar, maar dan praat ik over eind 17de eeuw, begin 18de eeuw of zo... Wil in NL de enige ECHTE NL-er (zonder ook maar een druppel ' vreemd' bloed) NU opstaan... kan je ook nog raar opkijken...

blaster | 16-05-09 | 17:11

Overigens, ook op Curacao bleven de werkelijke geldstromen buiten beeld. De banken daar, met als voorbeeld indertijd de Nederlandse Handels Maatschappij en Banco Maduro Curiels, zijn groot geworden door de internationale- en Nederlandse geldstromen via de Antiillen en echt niet van het spaargeld van 'boy palu' ...
En ik zeg met opzet ' makamba' , omdat we zovele al hebben zien komen die het
'allemaal beter' wisten en hun enige zorg was of ze hun ouwe troep uit Nl voor veel geld op porche sales konden verkopen.. Ik ken Nederlanders, die na 45 jaar op Curacao gewoond en gewerkt te hebben nog geen letter Papaiments spreken, lezen of schrijven en niet verder kwamen dan hun Hollandse club en dito kringetje..
Vind je het gek dat de gemiddelde Curacaoenaar deze ' betweters' liever zien gaan dan komen? Over ' integratie' gesproken....

blaster | 16-05-09 | 17:07

@blaster
Ik ben geen kenner van de Antillen, maar ik heb me wel verdiept in koloniale geschiedenis en bedrijfsgeschiedenissen. Als ik me niet vergis, was het beeld toen ik studeerde dat men flink verdiend heeft aan Indonesië en dat daarentegen een heleboel zaken in de Antillen op de lange duur zeker niet zo winstgevend waren en dat er ook veel geld naar toe moest. Je hebt in die zin gelijk, dat ik en misschien nog vele Nederlanders onwetend zijn over hoeveel geld er om gaat in belastingconstructies op de Antillen en geldroutes in het verleden.

websenior | 16-05-09 | 17:06

@blaster | 16-05-09 | 16:19 Klinkt interessant. Je zegt dat een aantal handelsfirma's en banken van NLers op C. geld hebben verdiend. Waarschijnlijk door de zaak te tillen met de tax. Maar, wat hebben de Curasouers zelf nou gedaan dat ze 2 miljard van ons krijgen. Was de familie Madoru niet van de besneden soort? Lijkt me niet dat je kunt volhouden dat Mr Maduro een echte Curasouer is, al woont zijn familie daar al lang. Nog eens: wat hebben de Curasouers zelf nou al met al gedaan dat ze 2 miljard van de hardwerkende NLers krijgen. Ik zou het echt niet weten.

lijn5 | 16-05-09 | 17:00

Websenior.
Je zit mis. Dat is ook niet erg, want de rijkdom via Indonesie is men altijd voor uitgekomen. Bovendien was het land dermate groot, dat menige NL-er naar Indonesie ging om daar als bestuursambtenaar, plantagebeheerder of boekhouder te werken. Alle rijkdom via Curacao ging heimelijk en daar vindt je in de geschiedenisboekjes niks of heel erg weinig van terug. De groep mensen die aan Curacao verdienden, was inderdaad kleiner maar wel veel grootschaliger. Met name na de onafhankelijkheid van Indonesie verdwenen vele 'onzichtbare' geldroutes naar de Antillen.. En daarmee uit het zicht van de ' gemiddelde' Nederlander, die wel geleerd had hoe rijk Indonesie was in de Nederlandse tijd.
Het is geen toeval, dat het eerste Statuut in 19948 werd vastgelegd. Waarmee de (financiele) onafhankelijkheid van de Antillen werd vastgelegd. En daarmee de basis verankerd voor een belastingparadijs voor Nederlandse multinationals.
Overigens was Indonesie nimmer een ' tax heaven' , omdat de onafhankelijkheid binnen Koninkrijksverband nooit met Indonesie is overeengekomen. En dus de belastingwetgeving onderworpen was aan NL.
Overigens heeft NL wel aan de onafhankelijkheidspartij Merdeka aangeboden om in plaats van onafhankelijkheid ' Koninkrijksverband' aan te gaan. Was volgens mij ook de basis van de Akkoorden van Lingadjati.
Toen dat niet doorging, werden de Antillen ' opgetuigd' om als tax heaven dienst te gaan doen.
Nogmaals, het is geen schande om onwetend te zijn, maar wel om de waarheid niet te willen zoeken..

blaster | 16-05-09 | 16:58

@blaster
Ik weet waar ik over praat en ik weet dat Nederland meer hun welvaart te danken heeft aan Indonesië dan aan de Antillen en makamba is een scheldwoord wat jij gebruikt ten aanzien van Nederlanders. Nederland verdient minder aan de Antillen dan dat het ondersteunt.

websenior | 16-05-09 | 16:33

Curacao, neem nou eens een voorbeeld aan Cuba!

Hauptfrau Anouk | 16-05-09 | 16:29

Al deze feiten zijn controleerbaar, mits je de wil hebt om je erin te verdiepen.
Ignoransia no ta un pika.... soketada si..

blaster | 16-05-09 | 16:24

Antiliano
Je hebt helemaal gelijk. Het grote probleem hier in NL is, dat bijna geen hond weet hoe de zaak echt in elkaar steekt. Op Korsou moeten we leren waar Appingedam ligt en welke politieke achtergrond de achtergebleven veenkolonieen in Drente hebben, maar de gemiddelde (zelfs met meer dan VMBO toegeruste) makamba weet geen ene konjo van de geschiedenis buiten zijn dorp laat staan van de Antillen, niet van de recente en niet van de oudere geschiedenis. Maar wel een grote bek hier op GS over zaken waar ze geen weet van hebben. Maar dat is typisch NL, eerste schreeuwen en one-liners roepen en dan misschien, heel misschien eens voorzichtig zoeken waar het over gaat.
Als je met feiten aankomt, willen ze die niet eens weten. Feit is echter wel, dat heel NL (inclusief de schreeuwers hier) nog in hun boerenkiel en met mestvork hadden rondgelopen, als de Antillen en met name Curacao niet al vierhonderd jaar lang een grote economische melkkoe voor NL was geweest. Eerst met goedkope slaven, waardoor steden als Amsterdam, Delft en noem nog maar wat oude steden hun binnensteden konden bouwen door de opbrengsten uit die handel. Later zijn bedrijven als de SHV (ja, Makro en daarvoor en nu nog een van de grootste grondstoffenhandelaren ter wereld) hun expansie te danken hebben aan Curacao en het handelsklimaat daar. Later als belastingparadijs. Waar menige NL-er zijn werk aan te danken had en heeft, want als die bedrijven naar Engeland waren uitgeweken, hadden we hier elkaar met korenzakken om de oren kunnen slaan als tijdverdrijf, in plaats van werk te hebben.
De gemiddelde makamba weet niet, dat Curacao al eeuwenlang HET financiele centrum als schakel tussen de Amerika's en Europa heeft gewerkt. Dat menigeen in NL ook aan deze functie direct of indirect zijn welvaart en het feit dat hij/zij op vakantie naar Torremolinos financieel kan gaan.
Ik noem even de steeenrijke bankfamilies Maduro, de da Costa Gomez-zen en tientallen andere (onzichtbare) steunpilaren van NL's economie sedert de jaren 1700...
Maar ik ga niet eens meer de discussies aan, want je kan het ze niet kwalijk nemen. Ze weten niet beter en schreeuwen maar wat. Oh ja, de meesten zijn ook ' Antillen expert' , want ze hebben een blauwe maandag daar op Parera gezeten als marinier. Het enige dat ze kennen is Campo. Of ze zijn twee keer op vakantie bij van der Valk geweest en zij nu direct' deskundige' ...

Al deze feiten zijn

blaster | 16-05-09 | 16:19

Nederland beloof en beloof en beloof maar er kom geen geld voorschijn. mensen die tegen Antillen zijn. zijn mensen die alleen die alleen binnen blijven als de zon schijn. die nooit naar Zuid-Amerika is geweest. ik ben blij met de Nederlanders op Curaçao. ze worden steeds meer omdat niemand wil leven in een kippenhok of in een fletje wonen. en elke maand acceptgiro’s in je brieven bus. de Nederlanders op Curaçao wonen in een huis en ze zijn vrij van de belasting.

vt | 16-05-09 | 16:06

-edit blijf eens met je fikken van die caps af -

superdog | 16-05-09 | 15:59

tering, die onwetendheid hier over de antillen is echt stuitend en tenenkrommend. heren reaguurders, verdiept zich eens wat meer in dit topic. op deze manier is discussie echt onbegonnen werk.

afhaak | 16-05-09 | 15:57

Waarom niet lekker verkocht , dan had het wat opgeleverd , nu kost het alleen maar geld ... pppfff word echt tijd voor Geert Wilders

Dirkthai | 16-05-09 | 15:48

Opflikkeren met dat eiland, ik wil Nieuw-Amsterdam (New York) terug!

Erik S | 16-05-09 | 15:37

@antilliano
En wat kunnen Curacaou en Nederland daar concreet aan doen ? Of wil je eigenlijk dat alles bij hetzelfde blijft en je lekker kunt blijven klagen over hoeveel onrecht er in de wereld is.

websenior | 16-05-09 | 15:36

Jeetje wat een kortzichtige reacties hier. Ik vind dat de toffe geenstijl boiz zich voortaan wat beter mogen informeren over alles, ipv te luisteren naar zo een Geert Wilders. Die man is zo populistisch als maar kan. Iedereen ziet alleen die 1.7 miljard euro en denkt hoppa weer ons belasting geld naar de kl*te. Er komt helemaal geen zak met geld nu richting de Antillen. Sterker nog, bij al deze geld sanering komt eindelijk toezicht en bemoeienis van Nederland, wat wij als belastingbetalers toch willen!!?? Afijn, wat vele (puberende?) reaguurders niet weten is dat er ook ontzettend veel Nederlanders wonen, werken en investeren op de eilanden, en met name Curacao. 15 jaar geleden was ditnog echt niet zo veel. Nederland heeft dus wel degelijk baat bij een betere toekomst op Curacao (en andere eilanden). Kijk maar naar Scharloo, Pietermaai en Otrabanda, hoeveel daar niet is geinvesteerd door Nederlanders. Maar goed, Si heeft gewonnen, slotverklaring gaat door, of Geert en zn aanhangers het nou willen of niet. Dushi yiu....

saKabaG | 16-05-09 | 14:48

Dan zou ik niet meer zeiken over het koningshuis. Het is goedkoper om Curacao af te schaffen...

JorisWorstNightmare | 16-05-09 | 14:36

@websenior
De oplossing voor de antillen en voor heel zuid Amerika plus Africa is eerlijke wereldhandel.
@Graaf van Holland
Zelfs de zwarste antilliaan heeft meerdere europese voorouders dus die band is er ook.

Antilliano | 16-05-09 | 14:17

To Sinar
cursus nederlands?? Zie jij dan geen reden om jouw naam te veranderen?
welke talen spreek je Friesch mischien? in ieder geval kan anderen jou taal en andere talen schrijven. Hoeveel Nederlands denk je die er op Curacao wonen en nooit meer naar Nederland terug willen, wist je dat de meeste kiezers- SI - Nederlanders waren en de meeste antillianen in Nederland wonen?

superdog | 16-05-09 | 14:16

WimDorsman | 16-05-09 | 12:04
*ouderwets "joepie" roept*

Stroopdoos | 16-05-09 | 13:59

Nederlanders komen naar Curacao en ze kunnen geen enkel taal goed spreken. hun moeder taal is al moeilijk voor hun.waardeloos volk!!

vt | 16-05-09 | 13:42

@antilliano
Nee even serieus, het is ook een vraag. Ik snap het echt niet. Wat zou er volgens jou moeten gebeuren zodat de eilanden politiek en economisch goed functioneren en hoe zou de verhouding van de eilanden met Nederland moeten zijn ?

websenior | 16-05-09 | 13:31

@Antilliano
Limburgers zijn net Duitsers dat klopt maar ondanks wat problemen gaat werkt dat best aardig doordat Nederlanders ook net Duitsers zijn. (Iets met Germaanse afkomst etc).
Antillianen daarentegen zijn een prachtig op zichzelfstaand uniek volk met een kleurrijke en schitterende warme cultuur. Dat past toch helemaal niet bij die arrogante koude en stugge Nederlanders? Dus waarom zo krampachtig vasthouden aan het Koninkrijk? Als Bea de reden is mag je die er nog wel bijhebben, je weet wat ze kost.

Graaf van Holland | 16-05-09 | 13:30

[email protected] 16-05-09 13.12

hear hear... wij snappen het wel... laat ze maar lullen al die NL experts van hierboven, beetje schreeuwen maar ondertussen niet weten waar het echt over gaat.
een NO was geen optie en een SI eigenlijk ook niet... maar ja, kiezen uit twee kwaden moet dan maar toch?

kanallemaalgebeuren | 16-05-09 | 13:21

@vt | 16-05-09 | 13:08
Hopelijk kan er van die 1,7 miljard een bedragje van 200 euro af om jou een cursus nederlands te geven.

Sinar | 16-05-09 | 13:18

@websenior dan moet eerst Limburg uit de koninkrijk wij waren er eerder er valt daar niks meer te winnen en er zijn daar veels te veel duitsers die alleen maar duits spreken.

Antilliano | 16-05-09 | 13:18

De Bree 9:53: Rotterdam?

Zwart gat | 16-05-09 | 13:12

vt 13:08
Lekker zelfstandig verder gaan als het allemaal zo fantastisch is daar, lijkt me nogal simpel. Niet blijven parasitieren op Nederland.

Jelotchka | 16-05-09 | 13:10

2 miljard ? hoe kom je aan die bedraag? bij je erbij geweest? de 2 miljard word verdeel in 5 eilanden als je dat niet wist! corrupte land is nederland zelf. nederlanders weten niks van Curacao! ze krijgen onzin te horen op tv over Curacao. Al die nederlanders die met drugs werden gepak op Curacao krijg nederlander niks te horen op tv. Dan mag de nederlanders niet weten dat nederalnder werden gepakt met drugs op curacao maar volgende dag zie je in de krant Spits. drugs gevonden op curacao! we leven lekker op curacao lekker zonder 19% btw lekker zonder belasting lekker in de zon lekker in mijn eigen tijn lekker naar een mooie strand lekker zonder rente.

vt | 16-05-09 | 13:08

@antilliano
Het is Suriname toch ook gelukt ? Verklaar je onafhankelijk ! Ok, je krijgt geen geld, maar daar had Curacaou volgens jou toch niks aan en je kan je eigen voorwaarden stellen, politici kunnen zonder of in ieder geval met minder inmenging van Nederland beleid uitvoeren. Die politici kunnen bepalen dat zij de dure diensten van de Nederlanders niet langer op prijs stellen en de diensten zelf aanbieden of elders aantrekken. Leg mij eens uit waarom de eilanden van de Antillen van de ene kant Nederland spuugzat zijn en aan de andere kant de eilanden maar niet onafhankelijk willen worden.

websenior | 16-05-09 | 13:04

Hoe meer er bekend wordt over die bananeneilandjes, des te meer de ogen van de Nederlandse belastingbetaler opengaan. Hoe veel per inwoner krijgen die negers toegestopt? Hoe erg is het met de corruptie? Wat gebeurt er zodra wij vieze blanken de stekker eruit trekken? Het geeft een eenduidig beeld dat alleen nog niet bij iedereen bekend is. Er ligt dus nog een schone taak voor Hero Brinkman en zijn Partij Voor de Vrijheid, en gelukkig zal er bij de volgende verkiezingen veel meer duidelijkheid zijn.

Jelotchka | 16-05-09 | 13:00

@websenior,enig idee hoe je dat er voor elkaar krijgt ?

Antilliano | 16-05-09 | 12:56

@antilliano
als curacao helemaal geen voordeel heeft van Nederlandse inmenging en de inwoners zich blauw moeten betalen aan Nederlandse diensten dan schoppen ze toch de Nederlanders er gewoon uit, dat moet toch niet moeilijk zijn ?

websenior | 16-05-09 | 12:47

@Antilliano | 16-05-09 | 12:12
Als jullie het zo slecht hebben in het koninkrijk .... waarom willen jullie dan niet onafhankelijk worden? Is zo geregeld en de meerderheid in Nederland is daar wel voor. Of het het iets te maken met het feit dat jullie aan de geldspeen van Nederland willen blijven zuigen?

Sinar | 16-05-09 | 12:47

Zo'n 7500 euri's per inwoner van dat cokenest

Hi Ha Halal | 16-05-09 | 12:45

En Nederland geeft eerst een paar miljard om de schulden af te lossen... Humor!

Hero Brinkman kom op. Zég er wat van.
De auto's, de zwembaden, de tweede en derde huizen en de harems van "onze" machthebbers ofersee worden steeds groter.

grote haas | 16-05-09 | 12:40

Doe maar Winti.

Manonvriendelijk | 16-05-09 | 12:34

Autonomie is toch loslaten? Dus geen inzage in boekhouding, maar geheel zelfstandig verder. Eigen staatsstructuur en eigen begroting. Naar Nederland? Dan heet dat immigratie en moet je de procedure doorlopen.
Hoe moeilijk kan het zijn....

flopje | 16-05-09 | 12:24

@WimDorsman | 16-05-09 | 12:04
Geert Wilders, douze points!

jimbrowski | 16-05-09 | 12:19

Dit is wel het vervelendste besluit wat ze hadden kunnen nemen. Nu moeten we én veel geld betalen én krijgen we nog meer connecties met dit land. Poten ervan af trekken, net als met al die andere halfkolonies en militaire operaties. Humble foreign policy, bespaart geld en leed.

David Hume | 16-05-09 | 12:14

Leuk de reacties van een stel bavianen die 0 maar echt geen enkel verstand hebben van politiek nog economie, van die 1.7 miljard vloeide er zeker 1,2 miljard naar de "brabantse" boeren of hoe je henkie maar wilt noemen die zijn zakken daar heeft gevuld zelfs de doorsnee stijl/iq loser aand de lopende band profiteert van de antillen want zijn baas verkoopt zijn rotzooi aan Zuid Amerika (een continent 60km verderop voor de lekker slimme mensen hier) en Curacao fungeert als veilige haven waar vaak ook contacten worden onderhouden en nieuwe orders worden gemaakt,de gewone antilliaanse man heeft er relatief geen voordeel aan die betaalt zich blauw aan dure nederlandse diensten of produkten.

Antilliano | 16-05-09 | 12:12

En dus beslist 52% van de bevolking over die 48% die nee heeft gezegd. Democratie is een mooi woord voor slavernij, niets meer en niets minder. Oprotten met referenda en andere meerderheidsbeslissingen die andere partijen hun wil opleggen.

Eagle_Eye | 16-05-09 | 12:09

Wanneer krijgen wij een Referendum of we die Antillen uberhaupt nog wel willen??!

underdog20 | 16-05-09 | 12:09

Als Nederlanders vervelend en neokoloniaal zijn, dan roep je toch de onafhankelijkheid uit. Ik als progressief mens voel me uiterst verdrietig als ik een neokoloniale imperialistische racist wordt genoemd, ik gun de eilandbewoners hun onafhankelijkheid maar al te graag. En als je te klein bent om voor te bestaan zoek je toch aansluiting bij Venezuela ? Is dat nou te simpel gedacht ?

websenior | 16-05-09 | 12:08

@ Jos.
"Nope." Weet ik nog niets. Nieuw potje of uit ontwikkelingshulp?

ooltgie | 16-05-09 | 12:07

zovoklets | 16-05-09 | 11:57
Wat niet normaal is, is dat een van onze puike landsproducten zo door het slijk wordt gehaald. In geen enkel ander land ter wereld doen mensen zoiets. Ik zit nu in een land waar de landsproducten met zeer veel waardering worden bereid en genuttigd. Ze trekken je aan je arm en zeggen 'moet je eens proeven hoe heerlijk dit is'. Niks schampergelach om hun eigen dingen. In Nederland wordt alles wat Hollands is gehoond door de elite en word je voortdurend ingepeperd dat wat niet Hollands is zo ongeveer op een altaar moet worden verheerlijkt. Tradities waar ik mijn neus voor optrek zouden een verrijking van mijn cultuur moeten zijn. Ze proberen Nederlanders een minderwaardigheidscomplex aan te praten zodat de achterlijke boerenpummel uit de achterlijkste streek van de planeet zich in Holland meer senang voelt. Wel, de gevolgen van die indoctrinatie ondervinden we dagelijks aan den lijve. En de columnisten buitelen over elkaar heen dat Nederland de weg kwijt is en dat dat aan de Nederlander ligt. Bojo's.

Shalome | 16-05-09 | 12:06

@blaster | 16-05-09 | 11:37

Ik geloof niet dat veel mensen hier die "enorme morele schuld" voelen maar als jij het zegt..

mindless | 16-05-09 | 12:05

@Braakbal | 16-05-09 | 11:56
Het is "slechts" 1700 miljoen.

jimbrowski | 16-05-09 | 12:03

Volgende onderwerp.

winterpeen | 16-05-09 | 12:00

vruchtensiroop | 16-05-09 | 11:56

Jij werkt bij de Johan Enschede achter de geldpers?

zovoklets | 16-05-09 | 12:00

blaster | 16-05-09 | 11:37
Nederlandse politici hebben zeker fouten gemaakt, daar twijfel ik niet aan. Maar het wordt toch tijd dat ze het dan maar zelf gaan doen. Een zak geld krijgen ze nu al en wat mij betreft maken ze er 4 miljard van, maar dan ook de touwtjes overdragen. Een plan maken waar ze zich op kunnen richten zodat de mogelijkheden helder zijn en consequenties van wanbestuur helder voor ogen staan. De verantwoordelijkheid dragen voor het eigen land en volk is niet geholpen met bestuur vanuit een ver land. In hun ogen zou ik het als een geschenk ervaren het eindelijk eens zelf te mogen doen zonder invloeden van de prutsers alhier. Morele schuld? Pffff Deze schuld kan met volledig zelfbestuur worden afbetaald.
Maak er rustig een Chinese muur van, dit veranderd niets.

Stroopdoos | 16-05-09 | 11:59

Braakbal | 16-05-09 | 11:56

Dat noemt men "fuck you money". Heel plezierig wanneer je het hebt.

zovoklets | 16-05-09 | 11:58

Shalome | 16-05-09 | 11:50

Spruitjes zijn ook zoeter gemaakt en niet meer bitter zoals ooit. Zelfs mijn kinderen eten die dingen. Nu vraag ik je, da's toch nie normaal?

zovoklets | 16-05-09 | 11:57

dat is dus ongeveer 4000 euro per persoon wat we opsturen! En wij hier gvd maar werken... ik zou die 4000e ook wel kunnen gebruiken!

vruchtensiroop | 16-05-09 | 11:56

En dat is wel 17 duizend miljoen euro.
En wat krijg je er voor terrug ..... een dikke middelvinger.

Braakbal | 16-05-09 | 11:56

Met wilders over een tijdje staan ze toch op marktplaats alleen nu zonders staatsschuld dus hebben ze het slim gespeeld.

jemoederkijktmee | 16-05-09 | 11:54

Geeft niets, Nederland betaalt niet want de Anti's houden zich traditioneel niet aan de gemaakte afspraken en bovendien zijn ze binnenkort allemaal uitgeroeid door De Griep....

Ayaan Sorry | 16-05-09 | 11:51

Oberst | 16-05-09 | 11:40
De hypocrisie van de boodschap die er voortdurend wordt ingeramd hoe leuk het allemaal is. Hoe leuk is het om in een tot aan de nok toe volgepakt land te moeten wonen met zoveel immigranten die geen idee hebben hoe ze ons en elkaar de ruimte moeten gunnen op die beperkte vierkante centimeters. Nederlanders waren er meesters in om op zo´n krap lapje land miljoenen individualisten te herbergen. Een instelling waar eeuwenlang aan is gewerkt. In mum van tijd zijn er 2 miljoen tussengepropt waarvan het merendeel kut is en je mag niet eens eerlijk zeggen hoe kut dat is. je moet het broodje shoarma bejubelen alsof het gods gift to mankind is en als je het gezonde spruitje lekkerder vindt ben je een dweil. In Nederland anno nu moet je van alles vinden behalve wat je echt vindt. Bleah.

Shalome | 16-05-09 | 11:50

Is dat eiland nu nog niet gezonken?

lillendvleesch | 16-05-09 | 11:50

Shalome | 16-05-09 | 11:40
Veel mensen denken dat ze niet tot het dierenrijk behoren. Een nogal domme opvatting.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:48

Leuk voor Cura. Ben benieuwd of ze die centjes het in 1, 2 of 3 jaar opmaken.

zovoklets | 16-05-09 | 11:45

Het enige wat ze daar uitbraken is gejank en gejammer over een koloniale periode uit een ver verleden. Maar misschien ligt daar ook wel de oorzaak van de huidige puinhoop want de Antillen waren een doorvoerhaven en marktplaats voor slaven waarbij de besten verder gestuurd werden richting (Zuid-) Amerika en de kneusjes ter plaatse bleven.

Sinar | 16-05-09 | 11:43

Shalome | 16-05-09 | 11:34

Leg die helse verschrikking eens uit?
Na verblijf in het buitenland schud ik ook het hoofd, maar na een paar weken hier is de blik kennelijk weer "troebel".

Oberst | 16-05-09 | 11:40

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:34
Goed ey, van die Grunberg? Die jongen heeft zo'n onafhankelijke geest. En hij heeft met die stelling ook alle gelijk van de wereld. Ik heb ondertussen mijn buik vol van al die opgelegde christelijke waarden van medemenselijke barmhartigheid en meer van die bijbelse kul. Dat werkte in Nederland anno jaren 60 maar volgens mij ook alleen maar omdat die gasbel opeens een bom duiten binnenbracht. Het was een bevlieginkje, meer niet, een veegje in het geschiedenisboek van de mensheid. Ik heb in elk geval geen zin meer in dat gehuichel en geloochen. Dood aan de wereldverbeteraars.

Shalome | 16-05-09 | 11:40

Stroopdoos
Je mening komt me bekend voor. Alleen werkt het niet als zodanig. Nederland heeft met zijn financiele politiek hier een enorme morele schuld opgebouwd aan de bestaande armoe en corruptie. Wie dat niet met me eens is, moet maar eens kijken van wie de politici en hogere ambtenaren het ' vak' geleerd hebben. Ik schreef al eens eerder dat de openbare benoemingen in NL en Europa nou een goed voorbeeld zijn van ' elkaar het pluche toespelen'
Nog los van declaratiegedrag, tweede huizen en appartementen, oneigenlijke vergoedingen enz enz.
.. En dan de Curacaose politici hetzelfde verwijten lijkt me niet een bord maar een complete pantserbunker voor het hoofd te hebben..
Er is wel degelijk een oplossing:
Het goede voorbeeld geven als Nederlandse politici, Nederlandse ambtenaren en vanuit dat moreel correcte uitgangspunt ook ' heropvoeding' van de Curacaose samenleving eisen als tegenhanger van die steun.
Maar dan wel eerst de eigen ' zonden' elimineren, voordat er met ' stenen gegooid' mag worden..

blaster | 16-05-09 | 11:37

Oberst | 16-05-09 | 11:32
Dat is zeker een kans. De chinezen hebben een staand leger van een slordige 2 miljoen man, daar kan je imo beter geen ruzie mee krijgen.
ooltgie | 16-05-09 | 11:30
Nope.

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:37

Shalome | 16-05-09 | 11:34
Wat breng je je liefde voor mij toch fraai onder woorden.

*Zachtjes aan vlechtjes trekt*

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:36

Oberst | 16-05-09 | 11:32
De Chinezen denken gewoon dat er wel genoeg Chinezen zijn. Daar hebben ze zeker een punt.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:35

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:27
Gelukkig laten de Chinezen zich niks aansmeren. Ik kan niet wachten op onze collapse en daarna de gele overheersing. Vanuit mijn waardenstelsel kan ik alleen maar zeggen dat het dik verdiend is. Ik bewonder de Chinezen. Lange geschiedenis, veel ontdekkingen, pezige werkers, formidabele beschaving. Maar nu ik al gerede tijd uit Nederland weg ben, begin ik weer positiever tegen het westen aan te kijken. Hier is het leuk, maar Nederland vind ik een verschrikking geworden, en helse verschrikking.

Shalome | 16-05-09 | 11:34

wat een verspilling.. 1.7 miljard voor ondankbare bananenvreters wtf, en dat in deze tijd

panadol | 16-05-09 | 11:34

En ondertussen laten we onze eigen bejaarden letterlijk en figuurlijk in de stront zakken..

Superior Bastard | 16-05-09 | 11:34

Shalome | 16-05-09 | 11:30
Daarmee heeft hij wel een punt. Die hele schuld-en-boete cultuur waaruit het Westen is opgebouwd komt me zwaar de keel uit. Erfenis van 20 eeuwen christendom, zal nog wel even blijven hangen vrees ik. Vooral bij christelijke nageboortes als het socialisme.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:34

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:25
*In groene boekje bladeren gaat*
Komt omdat ik nog aan het wakker worden ben. De zaterdag is voor mij de luie negerTdag.
Shalome | 16-05-09 | 11:27
Dat soort vrouwen zijn typische golddiggers. Als je een beetje pech hebt worden ze je zat en kan je jezelf blauw betalen aan de alimentatie.

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:32

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:22

Tja, de Chinezen creeren een stuwdam, maar waarom dat eigenlijk melden aan de mensen in het stroomgebied? Fijn volk.
De yangtze is de meest vervuilde rivier van de wereld. Waarom? Ach, je gaf het zelf al aan. Een voordeel is dat de Chinezen een enorme pokkehekel hebben aan Arabieren. Kansen?

Oberst | 16-05-09 | 11:32

Ben benieuwd uit welk 'potje' dit komt. Ik neem aan uit 't 'potje' ontwikkelingshulp.
Niet dat daar weer een nieuw 'potje' voor wordt geschapen.

ooltgie | 16-05-09 | 11:30

Shalome | 16-05-09 | 11:27
Berserkertime, me tell you. Ik zit vuistdiep in een zeer geavanceerde vorm van Thalasso - ja, daar sta je van te kijken, oder?

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:30

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:22
Ik geloof dat Arnon Grunberg vorig jaar of ergens daaromtrent een aardige voorzet heeft gedaan. Hij claimde om die plicht tot erbarmen niet meer te hoeven opbrengen. Die stelling is niet opgepikt verder, maar zoals gewoonlijk heeft die knul een reusachtig punt en ik kon me er ook helemaal in vinden. Ik vind het te maf voor woorden dat er van die gehandicapte teenslippers, hahaha, rondlopen die mijn geld gebruiken voor idioterie waar ik niets mee te maken wil hebben.

Shalome | 16-05-09 | 11:30

WimDorsman
Het was geen Godette, maar Wilson (Papa) Godett. Papa Godet is inderdaad 'omstreden' , maar laten we maar zeggen de Antilliaanse tegenhanger van jan Marijnissen. Ook zijn politiek partij Frente Obrero is een typische, linkse protestpartij. De politiek is aardig vergelijkbaar met NL, want ook net als hier zij de zittende politieke partijen alleen maar uit op elkaar de bal toespelen en heeft de Jan Modaal al geen enkel gevoel met de zittende politiek. Vergelijk het straks met Wilders als minister-president en de reden waarom zovelen op hem stemmen.
Als je van mening bent dat het benoemen van een plaatsvervanger niet kan, moet je eens je verdiepen in de burgemeesterbenoemingen, wethouderbenoemingen, benoemingen van hogere ambtenaren en openbare functies in NL.... Keh je nog lachuh en weet je gelijk van wie de Curacoase politici het geleerd hebben...

blaster | 16-05-09 | 11:29

1,7 miljard, da's een hoop geld. We zouden daarmee ruim 14 (VEERTIEN) jaar lang ons koningshuis kunnen onderhouden.

jimbrowski | 16-05-09 | 11:29

De NEE-stemmer hebben ook gewoon gelijk...

ot
Heeft iemand toevallig een papiertje gevonden met treinvertrektijden?

overVecht | 16-05-09 | 11:29

Kay van der Linde, u weet wel die NoNo die de Si-campangne ondersteunde, is hiermee dus gerehabiliteerd GS?

Superior Bastard | 16-05-09 | 11:28

@Madcobra | 16-05-09 | 11:12

Een 'landje' met nauwelijks meer dan 100.000 inwoners wat om de zoveel jaar miljarden nodig heeft om de gaten te dichten, zal vast heel erg gezellig zijn. Maar mij maak je niet wijs dat er hard gewerkt wordt.

En weet je, ik begrijp het ook nog. Shell is er weggetrokken als grootste werkgever, en er blijft los van het toerisme weinig over. Er vestigen zich geen grote internationals op een dergelijk eiland. De werkgelegenheid is nu eenmaal gering. Corruptie is onvermijdelijk op een eiland waar iedereen iedereen kent.

Maar waarom moeten wij daar nu toch elke keer weer voor op draaien? Er is ellende zat in de wereld, we kunnen het echt niet allemaal oplossen...

Klaboesterbeer | 16-05-09 | 11:28

Shalome | 16-05-09 | 11:24
Door er zo'n punt van te maken lijken mij de blanken in feite de ergste racisten. Die gaan een Chinees een beetje vertellen dat hij geen Indiërs mag discrimineren.
Not that I give a rat's ass, maar zo gaan die dingen.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:27

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:24
Dat probleem heb ik dus ook, haha. Ik kan me ook niets voorstellen bij die mutsen die bij een studentenvereniging gaan om een goeie partij te scoren, zodat ze de rest van hun leven kunnen lunchen met vriendinnen op de golfbaan, in magazines bladeren en om de twee jaar het huis opnieuw inrichten om wat omhanden te hebben. Maar ik heb dan ook een overschot aan testosteron. Of zoiets.

Shalome | 16-05-09 | 11:27

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:24
Je zou iets kunnen gaan doen aan je spelling ('wordt ik').

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:25

blaster | 16-05-09 | 11:17 Stierenpoep, hmm
Antillen zijn me erg bekend en een andere oplossing dan afstoten is er in mijn ogen niet. Bodemloze put en dit heeft nix met Wilders te maken. Elk land met eigen cultuur moet zelf de boontjes doppen.
We betalen en bereiken er niets mee, de Antillen zelf ook niet, die blijven maar leunen op het "moederland" en corruptie maakt standaard deel uit van die cultuur.

Stroopdoos | 16-05-09 | 11:24

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:18
De meeste volkeren zijn racisten. Moet je eens als Indier in China een hotel boeken. Whoa! De westerlingen zijn in feite een van de mindere racistische volkeren ter wereld, alleen is ons probleem dat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.

Shalome | 16-05-09 | 11:24

Shalome | 16-05-09 | 11:18
Leuk om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Echter, ik blijf liever vernieuwen en steeds andere zaken ontdekken dan lui en vadsig onder een bananenboom te hangen. Alleen al bij de gedachte aan niets doen wordt ik bij wijze van spreken gek.

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:24

Shalome | 16-05-09 | 11:16
Ik zou niet graag in Bertje's teenslippers staan, maar dat heb ik met om het even welke gehandicapte.
Zou ook niet weten wat het Westen daar te zoeken heeft. Enfin, is een soort hobby denk ik. Mensen vinden het wel leuk om het gevoel te krijgen dat ze iets 'goeds' doen voor 'de wereld' of 'de armen'.

Pathetische zwetsers - je komt er nooit van af. Ook al een van die zegeningen van het Westen. Het zal bijvoorbeeld de Chinezen de reedt roesten. Zoals je weet ben ik Chinees, en daar is alles wel mee gezegd.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:22

Mogelijk kunnen we hier ook een stemming houden,ik bedoel hebben wij ook nog wat te vertellen? Wederom speelt Nederland voor Sinterklaas,waarom eigenlijk?Wat voor belang hebben wij hierbij? Wij moeten ons meer richten op de problemen in ons land.Denk aan bejaarden,zorg,werk,criminaliteit,misdaad en fraude.Stop dat bemoeizuchtige gedoe Nederland!!

Oja toen werd ene Godette "verkozen" maar die moest ff de bak in, toen nam zijn zus zijn plekkie ff over, waarom? Omdat het kan!
Als ze daar op dat eiland nu eens slim zijn en gaan werken... dan maak je echt het allermooiste vakantie-eiland van wat je je maar kunt bedenken... maarja werken daar zeg je wat om maar over het IQ te zwijgen!

449,- euro all-in ik ga gelijk boeken!! :-)

www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://...

WimDorsman | 16-05-09 | 11:22

Curaçao zegt JA en krijgt geld
Dat doen immigranten ook altijd.

Zo jammer! | 16-05-09 | 11:21

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:16
Dat wat wij vooruitgang noemen, interesseert ze blijkbaar niet genoeg. Anders hadden ze er wel voor gezorgd. Je zou de immer tuk op vernieuwing zijnde westerlingen ook als eeuwig ontevreden kunnen beschouwen en de Afrikaanse volkeren als tevreden met wat is. Ook een perspectief, no? Anders was de airconditioning wel ontwikkeld in Afrika, of zoiets.

Shalome | 16-05-09 | 11:18

Shalome | 16-05-09 | 11:13
Ik weet niet of ik er zou overleven. Denk het wel. Lijkt me wel relaxed daar, maar helaas zijn ALLE negers racisten.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:18

Shalome | 16-05-09 | 11:05
Klopt!
Raadt eens wie het hardste lacht en sowieso een glimlach niet kan onderdrukken bij de gedachte aan West-Europa?

Oberst | 16-05-09 | 11:17

Stroopdoos
U praat stierepoep..
Iets meer inzicht en feitenkennis, ietsiepietsie meer de recente geschiedenis lezen, veel minder Wilders napraten en meer inzicht in de rampzalige politiek van voorgaande kabinetten, doen u veel verstandiger praat op het toetsenbord rammen

blaster | 16-05-09 | 11:17

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:11
Net zoiets als met de dino´s maar dan continentaal. Wat achterbleef vond zijn eigen stijl, en dat is een stijl waar die terminaal stupide witmannen nou al decennia in lopen te wroeten en te peuren. Allemachtig, als prutsers als Koenders op hun sterfbed het inzicht krijgen, dan zou ik niet graag in hun schoenen staan.

Shalome | 16-05-09 | 11:16

Shalome | 16-05-09 | 11:05
Inderdaad, laat ze het lekker zelf uitzoeken. In zekere zin kan ik ze geen ongelijk geven, de hele dag weinig uitvoeren, neuqen als konijnen, en er nog geld voor krijgen ook. Anderzijds, de technische en wetenschappelijke vooruitgang die in deze contreien geboekt wordt hebben zij niet.
Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:10
Zoek maar op de jijbuis 'terug naar de kust'.
Klaboesterbeer | 16-05-09 | 11:08
Bedenken wanneer ze weer op het strand gaan zitten.

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:16

Recessie? Economische krimp? Crisis?? Welnee joh, niet bij Balkie en z'n holmaten. Die dumpen nog even 1,7 miljard in het corrupte Curaçao. Dat is eenvoudig terug te verdienen door minimaal 3 keer per week een pyjamadag in te voeren in verzorgingstehuizen, extra "milieubelasting" te heffen, de premie zorgverzekering met 42% te laten stijgen met een eigen bijdrage van € 500,-, de WW premies opnieuw in te voeren, de pensioenen verder te korten, BTW omhoog naar 25%, enz. enz.

Dr Mastermind | 16-05-09 | 09:45

Ik had het NIET beter kunnen verwoorden, echt een schande dit... die Eilanden moeten gewoon onafhankelijk worden en dan ontwikkelingshulp krijgen van de rest van de wereld net zoals ieder arm land (niet dat ik VOOR ontwikkelingshulp ben maar dit is een schande)

SeriousBusiness | 16-05-09 | 11:14

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:10
Ik zou in Afrika nog geen dag overleven. Als ik niet door rebellen word opgepeuzeld, zou ik wel sterven aan ergernis. Dus ga ik er niet heen. En ik vind ook dat we ons niet zo met die lui moeten bemoeien.

Shalome | 16-05-09 | 11:13

@Shalome

*gaap*

Madcobra | 16-05-09 | 11:13

@Madcobra, waarom zouden we als nederland toezicht op Curacao willen hebben? er is daar niks, zand hebben we hier zaelf genoeg daar is het niet om te doen.... ik snap het werkelijk niet welke belangen wij hebben in Curacao.

Stop de centen liever in je eigen volk en land.

DeJaVu5225 | 16-05-09 | 11:13

Ach, na die honderden miljarden die de Nederlandse bedrijven via het belastingparadijs Curacao verdiend hebben, kijkt iedereen gek op van die paar miljoen per jaar aan financiele bijstand.
Ook bedrijven als Hollandia Kloos (van Lubbers familie, weet je), Smit International, Ten Cate concern, Albert Heijn kortom you name it en ze hadden een ' brievenbus NV' op Curacao als financieel hoofdkantoor. Op deze wijze betaalden ze een schijntje belasting ten opzichte van de Nederlandse belasting en kon Curacao financieel de eigen broek ophouden. Shell heeft in de zestig jaar op het eiland alleen al honderden miljarden winst gemaakt, tot een verkeerde rekensom of om internationaal-winstpolitieke redenen ze deden vertrekken in 1985.
Onze minster Zalm heeft in 2000 of zo deze ' offshore' voor Nederlandse bedrijven verboden, met als doel deze bedrijven te dwingen in Nederland belasting te gaan betalen. Effect? Ze vetrokken massaal naar de Cayman Islands, Bermuda, de Bahama's en andere belastingparadijzen in de Caribbean.
Gevolg?
Curacao zag zijn inkomsten met 60% dalen, de werkeloosheid liep torenhoog op, de armoe sloeg toe en velen gingen over op de eeuwenoude handelstraditie om in elk geval te vreten te hebben....
Amerika en Europa zijn enorme consumenten van cocaine, geen feestje in de jetset of er worden 'lijntjes' aangeboden. Zuid Amerika is producent en vele Antillianen zijn door armoe gedwongen om de handelsfunctie in between te vervullen...
Was al vierhonderd jaar geleden met slaven het geval (aanbod door Portugezen in Afrika en vraag in de VS en Brazilie), daarna met tropische waren en nu met coke? Omdat de NL regering in al haar naieviteit meende, dat Naderlandse bedrijven op hangende pootjes met hun belastinghoofdkwartier naar NL zouden terugkeren, in plaats van naar de Bahama's...
En nou in NL zijken dat dit wanbeleid jaarlijks geld kost?????

blaster | 16-05-09 | 11:13

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:52

Daar zit een kern.

Oberst | 16-05-09 | 11:13

@Klaboesterbeer

Al geloof je het niet, de meesten werken of bezig met hun eigen onderneming, school, uhm ja sommigen die slapen uit :D en verder de dagelijkse dingen.

Weekeinds wordt er inderdaad gefeest.

Dus ja... wat is er mis mee dan?

Madcobra | 16-05-09 | 11:12

Kan JP niet gewoon de hedendaagse Peter Stuyvesant zijn en die eilanden voor een paar tientjes aan Venezuela ofzo verkopen?

bacardi-cola | 16-05-09 | 11:12

Elk land waar het klimaat geen planning vereist van de bewoners om te overleven heeft een ingebakken luiheid. Links lijkt dat maar niet te begrijpen en projecteert de Nederlandse normen op die corrupte inboorlingen. Daarom mogen ze het zelf gaan uitzoeken dan kunnen wij ons richten op de kolonisatie die alhier plaatsvindt. Ik kan sowieso niet begrijpen dat wij nog koloniën hebben.

Stroopdoos | 16-05-09 | 11:12

Shalome | 16-05-09 | 11:07
Toch zijn er genoeg achtergebleven. Wat was dat trouwens voor ramp? Ik vind intelligentie een ramp.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:11

Madcobra | 16-05-09 | 11:06
Ik schreeuw niet. Ik trek er volkomen onverschillig mijn schouders bij op. Het enige wat me stoort is dat die uilen in Den Haag mijn geld over de balk smijten met onzinnige droompjes die tegen alles indruisen wat sociologie, anthropologie, logica en geschiedenis uitwijzen.

Shalome | 16-05-09 | 11:11

Shalome | 16-05-09 | 11:05
Dat heeft mij ook altijd verbaasd, alsof ons systeem intrinsiek beter is dan het hunne. 't Is anders, meer niet. Ik ben gewend hier te wonen en zou het waarschijnlijk vreselijk vinden om in bijvoorbeeld Afrika te wonen, maar vindt het totaal artificiële Westen nou ook niet gelijk een menselijk hoogtepunt.

Ik wil terug naar de kust - daar is een liedje over.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:10

kunnen we er niet een soort Robbeneiland van maken ?
en dan feestelijk laten openen door Mandela samen met Ruud Gullit.

watsinneneem | 16-05-09 | 11:10

@Madcobra | 16-05-09 | 10:58

Puur uit interesse, wat doen ze dan als ze niet op het strand zitten?

Klaboesterbeer | 16-05-09 | 11:08

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:05
Tja. Maar in een of andere oertijd vond in Afrika een ramp plaats van onmetelijke grootte waardoor iedereen op de vlucht sloeg, en hoe slimmer je was hoe verder je kwam. Slimmer in de zin van technieken te hebben of weten te ontwikkelen om lange afstanden af te leggen en de gevaren onderweg te trotseren.

Shalome | 16-05-09 | 11:07

Lekker op een racistisch eiland waar onlangs nog progroms tegen blanke mensen waren.

Ariel | 16-05-09 | 11:07

@Shalome

uhm... Nou ik ben 1 van de lui....

EN ik vind dat 'jullie' gewoon rustig moeten afwachten, in plaats te schreeuwen als een stelletje oerbewoners

Madcobra | 16-05-09 | 11:06

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:00
Volgens westerse maatstaven kun je je zoiets ook in de tropen niet veroorloven, maar zij hebben daar een heel ander leefsysteem voor gevonden. Een systeem waar wij altijd over lopen te miauwen en vinden dat het anders moet, dus daar zit het probleem.
Hun mystieke animisme met de hen omringende natuur en the afterlife, waar ze veel relaxter over doen dan wij, is ondersteboven geschoffeld door die uilachtig stomme linkse do/gooders die vinden dat negers net zo moeten leven als wij.

Shalome | 16-05-09 | 11:05

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:00
Wel betalen en er zelf niet van kunnen genieten is inderdaad te zodt voor woorden. Neemt niet weg dat wij degenen zijn die afgedwaald zijn. We hadden als soort Afrika nooit moeten verlaten, of preciezer: de warmere gebieden.

Dat kunnen we degenen die gebleven zijn moeilijk verwijten, maar 'k zou er dan verder ook geen cent aan uitgeven.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 11:05

Madcobra | 16-05-09 | 10:56
Potentie waarvoor? Om een rechtvaardige democratie danwel welvarende samenleving te stichten waar iedereen van profiteert?
Niet dus. Als dat in ze had gezeten, was dat er allang uitgekomen. In Afrika zelf lukt het ze niet, op een andere plek ook niet. Klaar. Hoeven we niet om te janken, laten we die lui nou maar gewoon met rust laten. Wij kunnen vinden dat ze er een bende van maken, zijzelf denken daar heel anders over. Laat ze.

Shalome | 16-05-09 | 11:02

De Nederlandse BANtillen? Daarmee is niets mogelijk al plemp je er 20 Miljard euri in.
Ik, daarentegen kan er wel een aantal efficiënte oplossingen mee uitvoeren.
*Chavez bellen gaat*

Stroopdoos | 16-05-09 | 11:01

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:56
Natuurlijk is dat niet onprettig, maar aangezien het in het 'westen' altijd van dat kudtweer is kan hier niet volstaan worden met onder de boom hangen, dennenappels vreten en af en toe een konijn voor z'n flikker schieten. In de tropen kan men het zich blijkbaar wel permitteren om te luieren, maar doe dat dan niet op kosten van de arme blanke belastingbetaler.

JosVerbeek | 16-05-09 | 11:00

@Klaboesterbeer

Nou vaak gaan ze ook niet naar de strand hoor.

Madcobra | 16-05-09 | 10:58

Shalome | 16-05-09 | 10:44
Ik kan me aardig in je verhaal vinden.
( neem trouwens ook even het feit mee dat er gewoon veel te veel jonge zwarte mannen zijn )
Dat is vragen om problemen.

Teun van het Tuinpad | 16-05-09 | 10:58

Beetje jagen, dobbelen, neuken, zuipen - zie niet in wat daar nou zo onprettig aan is. In feite is de gemiddelde Westerling een fat geworden, en dan ook nog een fat die zich de tering kan werken. Vooruitgang my ass.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:56

@Shalome

Ik denk het wel. Er wonen genoeg mensen op het eiland met genoeg potentie om dit plan te laten lukken. Nu dat er meer toezicht is, zullen er minder corruptie en vriendjespolitiek zijn.

Madcobra | 16-05-09 | 10:56

Ben het Shalome wel eens dat die mensen die in Afrika kansrijke initiatieven nemen toch steeds vrouwen blijken te zijn. Ook niet voor niets dat het hele microkrediet gebeuren om vrouwen draait.

Sinar | 16-05-09 | 10:53

Shalome | 16-05-09 | 10:48
De vrouwen doen het werk, de mannen neuken wat in de rondte.

What the fuck is er misgegaan met het Westen, dat wij kerels nu al dat klotewerk doen?

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:52

Xnap werkelijk niet wat iedereen nu loopt te kankeren. Als dat geld in NL was gebleven was het verspild aan buurthuizen, geitewollensokken projecten en subsidies aan organisaties ter bevordering van het draagvlak voor nuttleloze subsidies.
Nu kan een heel eiland weer een paar jaar lang lekker op het strand liggen en aan de bar hangen van dit geld. Het word zo gewoon veel beter besteed!

Klaboesterbeer | 16-05-09 | 10:51

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:47
Afrika is niet voor niets van nature een matriarchaat.

Shalome | 16-05-09 | 10:48

Shalome | 16-05-09 | 10:44
Yep, the nigger is the woman of the world.

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:47

@Shalome

OW? bedoel je alle gekleurde kerels?

Madcobra | 16-05-09 | 10:47

Madcobra | 16-05-09 | 10:37
Kul. Het zal niet beter gaan met Curacao. Er wonen nog steeds dezelfde mensen met dezelfde mentaliteit en dat verandert niet. Ergo, het blijft dweilen met de kraan open.

Shalome | 16-05-09 | 10:47

1.7 miljard, da's een behoorlijke uitkering.
Was een kolonie overigens niet iets wat het moederland winst moest opleveren?

Zo jammer! | 16-05-09 | 10:46

necrosis roept óók uit volle borst: JA (ongeacht waarvoor)
Krijg ik nu ook 1,7 miljard?
(heb ik dringend nodig want de asbak van mijn Bentley zit vol)

necrosis | 16-05-09 | 10:46

't Is wel duur, dat Alcatraz van ons en dan wordt het ook nog eens niet goed bewaakt.

*Voor sluiting luchthaven op Alcatraz pleiten doet*

Berserker Nr. 1 | 16-05-09 | 10:44

Teun van het Tuinpad | 10~35
Nogal een statement. Ze zijn niet niks, ze zijn gewoon niet goed toegerust op een door westerse waarden gedomineerde wereld. Goedbedoelende ideologen proberen iedereen steeds door dezelfde mal te persen, met affreuze resultaten. Want wil je de zwarte wereldbewoners onderdeel laten uitmaken van een westerse wereld, moet je op de vrouwen mikken. Omdat die vrouwen de kinderen opvoeden, moeten ze minstens 12 jaar vooruitkijken. En dat is zo'n beetje het enige aspect waardoor die vrouwen nog in de 21ste eeuw kunnen meedraaien. Die kerels denken nooit aan de dag van morgen dus verklooien vandaag rustig alles wat er te verklooien valt.

Shalome | 16-05-09 | 10:44

het 'grappige' is dat als je dan iets wil terug zien van al die belaastingcenten en je gaat op vakantie naar Curacao, dan word je weer door de KLM in het pak genaaid met de hoogste vliegtarieven.

@Madcobra | 16-05-09 | 10:37
hoorde afgelopen week dat dat nieuwe logo voor de overheid ca 2 miljard kostte. Kost wat, heb je ook nix.

Jopie2009 | 16-05-09 | 10:43

@DANNY3960 10:35

Zit er niet op te wachten. Betaal mijn vakanties bovendien principieel zelf.

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:41

Wat zullen jullie te zeuren? Volgens mij krijgen ze dat geld niet maar de openstaande schuld wordt kwijtgescholden.

" Kwijtschelden schulden

Curaçao heeft momenteel 1,75 miljard euro schuld, Nederland is bereid daarvan 1,18 miljard euro te saneren. In ruil daarvoor komt er strenger financieel toezicht, onder meer door het instellen van een rentelastnorm. Zegt Curaçao 'nee' tegen de akkoorden op 15 mei, dan gaat de hele schuldsanering niet door, waarschuwde premier Balkenende eind vorig jaar al op Curaçao."

Bron: Spitsnieuws

Ik snap de frustratie maar wellicht kunnen we de andere kant van de medaille bekijken dat het straks wel beter gaat met Curaçao en de andere eilanden onder toezicht van Nederland.

Misschien moeten we meer zorgen maken hoe onze regering geld over de toonbak smijt voor regeringslogo's, vage subsidies, vage onderzoeken, kamervragen, etc etc.

Madcobra | 16-05-09 | 10:37

We vergeten één belangrijk ding; waarom werd er in Nederland geen referendum gehouden over deze staatkundige vernieuwing????
Je zou zeggen dat diegene die betaalt het meest te zeggen heeft, niet dus.
1,7 miljard komt neer op gemiddeld 23.000 Euro per inwoner.
In Nederland werd in de Tweede Kamer maandenlang gezeurd over een kerstbonus voor minima van 50,00 en maar naar de Antillen wordt er flink gesmeten, het kan niet op.
Ik heb mijn hoop voor een beter Nederland allang opgegeven, het komt nooit meer goed.
Geert Wilders is nog de enige die veel puin zou kunnen opruimen maar het is al veel te laat, over tien jaar zijn we een derde wereldland en onze fijne elite zit dan lekker met alle poen op Curacao (hun gekochte eiland).
Ik hoop echt dat Chavez van Venezuela de eilanden gaat veroveren.

thedentist | 16-05-09 | 10:36

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:33

Misschien mogen we een keertje mee.

DANNY3960 | 16-05-09 | 10:35

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 16-05-09 | 10:35

Nederland stuurt jarenlang miljard aan ontwikkelingshulp naar corrupte afrikaanse landen. Geen haan die daar naar kraait. De antillen is onderdeel van Nederland waar ook nog de grootste allochtone bevolking van Nederlands komaf is. Het is dus niet gek dat Nederland een hulpende hand biedt, nadat Nederland zelf vele inkomsten posten (offshore banking, Shell) stop heeft gezet.

pete77 | 16-05-09 | 10:33

Toegegeven: het moet best aardig zijn voor al die politici om jaarlijks eventjes op een fregat rond zo'n eilandje te tuffen. Dat is ook wat waard natuurlijk.

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:33

Negers in Afrika, negers in de VS, negers in Suriname, negers op de Antillen... Overal is het puinhoop met die lui. Als iemand het zwarte volk serieus wil redden, zullen ze de macht aan de zwarte vrouwen moeten geven. Die kerels bakken er werkelijk geen ene fluit van.

Shalome | 16-05-09 | 10:31

Het kabinet betaalt graag voor een illusie.
De illusie te regeren over een wereldrijk waar de zon nooit onder gaat.
Klinkt kleinburgelijk maar is waarschijnlijk dichter bij de waarheid dan verwacht.

Graaf van Holland | 16-05-09 | 10:27

DANNY3960 | 16-05-09 | 10:20 OK, doe er maar 9 tientjes bij dan pp.

*met holle blik naar lege fles Jack Daniels staart*

DANNY3960 | 16-05-09 | 10:26

@DANNY3960 10:20

Cura is géén mooi vakantieresort, die voorlopige 1700 miljoen die ze nu weer krijgen is bij lange na het laatste geld niet dat Nederland in dat eilandje zal (moeten) pompen en als je 1700 deelt door 17 krijg je geen 10 maar 100 als uitkomst.

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:23

Statler en Waldorf | 16-05-09 | 10:09
Wat je zegt!

Aatje | 16-05-09 | 10:23

Nu schiet het me pas te binnen .... volgende week krijg ik vakantie-geld de naam klopt dus.

Een groot deel van dat geld (52%) gaat op vakantie naar Curacao, met dank aan Wouter Bos ... enkel moet ik met mijn familie thuis blijven :-(

Je Verzint Het Niet | 16-05-09 | 10:23

Mwah, tientje de man, zeg maar en je houd er een mooi vakantieresort aan over.

DANNY3960 | 16-05-09 | 10:20

jahoor,natuurlijk,en hier hebben ze niks te doen......

lachen | 16-05-09 | 10:20

kurk er uit en laten afzinken dat stink eiland

X-rated | 16-05-09 | 10:19

@Jackanders 09:53

Hier in Rotterdam hebben we die biljetten al enige tijd binnen en da's maar goed ook. Heb al zo'n slordige honderd van die dingen via machtigingen kunnen "herverdelen". En ik kan je vertellen dat de gemachtigden geen PvdA, ÇDA, Glinks of VVD gaan stemmen ;-)

www.elsevier.nl/web/10234138/Nieuws/Po...

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:17

En nou afknijpen dat corrupte boevennest.
Zweep erover.
Ze hebben dacht ik nu wel voldoende de tijd gekregen om te laten zien dat ze zelf iets kunnen.
Nou grote bwana uit kaasland maar weer hè, jongens.

Merlot | 16-05-09 | 10:17

Volgens wikipedia heeft Curacao 140.796 inwoners .... dus 1.700.000.000 / 140.796 = 12.074,21 Euro per inwoner. Geachte meneer Wouter Bos, wanneer kan ik eens langskomen om een soortgelijk bedrag in ontvangst te nemen, en dan vergeet ik even voor het gemak dat er al miljarden steun is gegeven de afgelopen jaren.

Je Verzint Het Niet | 16-05-09 | 10:16

Binnen een paar weken komen er nog heel wat antiliaanse lijken uit de kast en zal onze bijdrage wel rond de 5 miljard worden. En de nederlandse belastingbetaler kan nog krommer gaan liggen om het op te hoesten.
Uit dankbaarheid zal vanaf dat eiland het geschreeuw en gejank over de koloniale blanke nederlander nog verder toenemen omdat we de euvele moed hebben te vragen waar dat geld naar toe gaat.

Sinar | 16-05-09 | 10:14

@Alex J | 16-05-09 | 09:32
Bedankt voor de aanvulling (alhoewel er in NL ook genoeg uit de ruif van de hardwerkende belastingbetaler eten). Voor de duidelijkheid, dat er sociale vangnetten zijn is okay, maar als die ruimschoots misbruikt worden moet er hard worden ingegrepen om het betaalbaar te houden.

Je Verzint Het Niet | 16-05-09 | 10:11

Ik denk dat ik nog maar eens een paar uurtjes meer in de week ga werken. Al die extra mondjes moeten toch gevoed worden. Da's de vloek van de hedendaagse werkende man. Je mag je een slag in de rondte werken voor asielzoekers, gelukszoekers, hulpverleningprojecten, uitvreters, overbetaalde managers, bankiers en ambtenaren, criminele kansenjongeren, subsidieclubjes voor stimulerin van kunst of integratie, incompetente corrupte eilanders, graaiende bestuurders en luie jeugdigen. En dat tot je 67 jaar bent.

Maar geld voor de verzorging van je demente grootmoeder is er niet en al helemaal niet voor een paar agenten die de overlast in de buurt aanpakken.

En als je dan door alle diefstal van je welvaart en welzijn geneigd raakt om PVV te stemmen ben je ook nog eens een een neo-nsb'er in de ogen van degenen die zo heerlijk profiteren van de vruchten van je arbeid. Een 'dank je wel' zou meer op zijn plaats zijn.

Statler en Waldorf | 16-05-09 | 10:09

@JosVerbeek | 16-05-09 | 10:03
Dat hebben we wel gedaan, gouden eeuw. Er is zat vandaan gekomen toendertijd. N kost het meer dan het ooit heeft opgebracht. Geef ze maar onafhankelijkheid, zoals Suriname hebben ze binnen de kortste keren een eigen leger en een burgeroorlog en grotere problemen dan ze nu hebben. Maar goed, laat maar, ver van ons bed en ze zoeken het maar zelf uit. Als je niet bij NL wil horen, dan maar zelf uit laten zoeken.

Agent327 | 16-05-09 | 10:08

Kut!

Iwmac | 16-05-09 | 10:08

@de Bree 9:53
Zimbabwe, jaartje of 10 geleden!
Hebben we trouwens nog plek in Scheveningen voor Mugabe?
En waar blijft de zon?

necrosis | 16-05-09 | 10:07

Kan iemand mij uitleggen waarom Balkenende hier blij mee is (serieuze vraag). En die 1,7 miljard ontvangen ze natuurlijk niet, maar ze hoeven 1,7 miljard minder terug te betalen. Wellicht dat Balkenende al doorhad dat hij dat geld toch nooit meer ging terugzien.

Maargoed, ik wacht dus op antwoord ;)

anti-hangtiet | 16-05-09 | 10:06

@JosVerbeek 09:58

Wat @Agent327 zegt. En het "leukste" van het hele verhaal is natuurlijk dat het met die slordige 2000 miljoen echt niet stopt. De geldkraan blijft gewoon open hier voor die jongens (Nederland wil bv. een fikse vinger in de pap mbt. politie en justitie op dat eilandje: vette kans dat we voor het grootste deel op mogen draaien voor de kosten dan natuurlijk).

widtvoet ® | 16-05-09 | 10:06

De Bree heeft gelijk, waar de zwarte zich altijd nog in een slachtoffer rol stoppen i.v.m. de slavenij en kolonisatie zie je dat de Aziaten (ook voor het grootste gedeelte gekoloniseert) en de Zuid Amerikanen zich wel daar los van kunnen maken en op komen in de 'vaart der volkeren'(ZuidAmerika in iets mindere mate).

Maar als je als zwarte de machtigsteman van aarde kan worden (Obama), op een democratische manier!!, moet het met het slachtofferschap maar eens afgelopen zijn.

stadsjongen | 16-05-09 | 10:05

Agent327 | 16-05-09 | 10:00
Verdomd, dat was me even ontschoten. Leuk hoor, die eilandjes. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je er geld aan over houdt.

JosVerbeek | 16-05-09 | 10:03

@JosVerbeek | 16-05-09 | 09:58
Aangezien het schuld is, hebben ze dat geld al opgemaakt.

Agent327 | 16-05-09 | 10:00

widtvoet ® | 16-05-09 | 09:55
Het is te hopen voor ze dat ze het geld kunnen opmaken.

JosVerbeek | 16-05-09 | 09:58

Bijna 2 miljard armer en nooit ene reedt meer inzicht en vergeet controle.
Van dat geld hebben ze weer een jaar veel lol en daarna gaat er weer een paar miljard in de bodemloze beerput.
Kunnen ze niet beter allemaal hier komen, onze medelanders, dan gaan wij een paar eeuwen daar van 't mooie weer genieten op alle eilanden.

pandora2 | 16-05-09 | 09:56

@de Bree

Mag het ook een familie zijn?

Ja, ok de COSBY FAMILY

stadsjongen | 16-05-09 | 09:56

Nederland was al jaren een Wingewest van Curacao maar dit is toch wel weer een nieuw punt in die relatie. Tweeduizend miljoen. Tering wat een berg.

widtvoet ® | 16-05-09 | 09:55

@seven |09:49
Ja, als je idd totaal van de pot gerukt bent, wereldvreemd, en corrupt, word je lid van CDA, of PvdA, en ga je met andermans geld smijten.
Boeven, daar in Den Haag!

fuckje | 16-05-09 | 09:55

Oké dan, noem mij dan één streek, stad of wijk op deze aardkloot waar negerts in de meerderheid zijn en waar het enigszins redelijk gaat zonder hulp van buitenaf. Dat moet toch lukken.

de Bree | 16-05-09 | 09:53

Lokale bevolking is door onze VOC-mentaliteit (door de WIC ) daar naar toe gebracht
Misschien dat we ze als een soort wiedergutmachung weer terug kunnen brengen naar de kust van Ghana alwaar we ze weer kunnen overhandigen aan de Arabische en Afrikaanse slavenhandelaren aldaar.

Moet maar eens afgelopen zijn met die softe aanpak uit een soort van misplaatste "wat waren wij vroeger toch slecht" schaamte., Nederland wordt gewoon gebruikt.
Misschien dat een paar mariniers de boel even kunnen schoonvegen en dat we met een schone lei kunnen beginnen. Gesteund door de internationale gemeenschap en de VN natuurlijk. Met drie permanente leden in de veiligheidsraad achter ons moet dit geen probleem zijn. De Verenigde Staten zitten immers niet te wachten op weer een nieuwe Narco-staat in hun achtertuin. En het VK en Frankrijk hebben ook belangen in het gebied. Misschien dat China eerst een beetje lastig doet maar als we die de oude Shell raffinaderij beloven is alles koek en ei.
Toch te gek voor woorden dat wij ons de les laten lezen door een eiland zo groot als Dordrecht bevolkt door de nazaten van een stelletje afgekeurde slaven?

Graaf van Holland | 16-05-09 | 09:53

Als het er op aankomt is de poet uit Nederland blijkbaar toch te verkiezen boven het doppen van de eigen boontjes.

JosVerbeek | 16-05-09 | 09:53

Iedereen zijn/haar stempas al in de bus gehad?
Gebruik hem goed!

Jackanders | 16-05-09 | 09:53

Was vorig jaar op curacao, vakantie. Nooit maar dan ook nooit meer. En dan heb ik het geeneens over de locals. Het is een pauper paradijs vol met omhooggevallen wiettelers en Brabantse xtc boeren. Het leek wel een wedstijd tussen de hollandse paupers en de swa's wie de meest foute gouden ketting om had. Een erg hoog SBS6 gehalte. Dit jaar Californie, ben benieuwt.

stadsjongen | 16-05-09 | 09:52

Kay kan tevreden zijn.

widtvoet ® | 16-05-09 | 09:51

€ 1.700.000.000,-- moet je toch over hebben voor behoud van overzeesche reichsdelen, moet Balkenende gedacht hebben. Staat stoer op het wereldtoneel, ook al staan je in witte HEMA onderbroekje. Het is toch lekker op vakantie gaan in de Caraïben als je lekker je Azijnbode in de plaatselijke toko kan kopen.
Ach.... waren we allemaal maar zo kortzichtig.

puntkomma?! | 16-05-09 | 09:51

Ja ....... dat was wel een moeilijke beslissing.

Braakbal | 16-05-09 | 09:51

48% zei toch nee

*stiekem schrikbarend vind*

vierzefeur | 16-05-09 | 09:50

Een referendum voor de Nederlaqndse belastingbetaler of we door willen gaan met de antillen of niet, lijkt mij beter en rechtvaardiger.
Een tweede opmerking, als curacao een bodemloze put en een corrupte bende blijft, wie is er dan politiek verantwoordelijk?

klaartjewijn | 16-05-09 | 09:49

Had er eigenlijk iemand verwacht dat ze daar "NO" tegen dat geld zouden zeggen?

pollens | 16-05-09 | 09:49

fuckje | 16-05-09 | 09:31
Is makkelijker uitrekenen en waarom zouden ze het niet doen, wij lappen het wel op kosten van de volgende generaties.
PS Als je ieder jaar een nieuwe bestuursbaan krijgt kan dat nog aardig oplopen of is er nog ergens een minimum tijd? *Boekt reis naar Curacao om te kijken of er nog een functie of 7 vrij is.*

seven | 16-05-09 | 09:49

Nee he, weer geld pompen in een bodemloze put, ik ben afgelopen december naar Curacao geweest..... nou nou wat een gore meuk bende is het daar.
Criminaliteit is te bizar voor woorden, in de randgebieden is het een grote vuilnishoop, in de natuur in het NO van het eiland is het al helemaal een puinzooi.

Willemstad iet er leuk uit op de plaatjes, maar de realiteit is werkelijk compleet anders. In iedere juwelier staat een gewapende beveiliger aan de deur. Foute steegjes waar je beter niet alleen kan komen.

Bij aankomst wordt je nou niet bepaald gastvrij onthaald, bij vertrek moet je uitkijken of er niet een of andere pinacolada figuur je koffer met poedersuiker vult. Echt werkelijk waar laat die gasten daar lekker hun eigen cocusnootjes doppen. 2 miljard.......... past niet eens op mijn rekenmachine..... kijk eens in ons eigen land hier is nog zat trieste gevallen.

Of is het wellicht een idee om het eiland te behouden en daar al onze vervelende finnen en bontkraagjes te stationeren.... er is daar genoeg opruim en schoonmaak werk te verrichten... het is maar een idee.

DeJaVu5225 | 16-05-09 | 09:49

Noem mij één land waar negerts in de meerderheid zijn en waar het goed gaat.

de Bree | 16-05-09 | 09:47

Vooruit dan maar,Geert:
In godsnaam dan maar straks met terugwerkende kracht er VOL induiken want dit is zo onwaarschijnlijk schadelijk en onterecht:
Het afval hangt hier al rond en groeit nog met de dag,terwijl een paar geslepen apen op dat eiland er met ONS geld vandoor gaan.

R.B.Scott | 16-05-09 | 09:47

Recessie? Economische krimp? Crisis?? Welnee joh, niet bij Balkie en z'n holmaten. Die dumpen nog even 1,7 miljard in het corrupte Curaçao. Dat is eenvoudig terug te verdienen door minimaal 3 keer per week een pyjamadag in te voeren in verzorgingstehuizen, extra "milieubelasting" te heffen, de premie zorgverzekering met 42% te laten stijgen met een eigen bijdrage van € 500,-, de WW premies opnieuw in te voeren, de pensioenen verder te korten, BTW omhoog naar 25%, enz. enz.

Dr Mastermind | 16-05-09 | 09:45

Meer autonomie, dus krijgen ze 1,7 miljard en meer inzage van Nederland? Klinkt logisch...

jimbrowski | 16-05-09 | 09:44

Zeg het nog maar weer eens, geldverspilling... zucht.

MrBombo | 16-05-09 | 09:44

je-neukend-zus, wanneer leren wij nederlanders nou eens dat Curaçao gewoon een verloren zaak is. Meer doodgeboren.. maar eitherway gewoon puur KUT

We kunnen bijna NIKS inbrengen in dat landje en ondertussen betalen we ons SCHEEL daar..

Ik zeg, onafhankelijkheidsverklaring laten tekenen, dan zijn zij ook blij en dan zijn we over 10 jaar van al het gezeik af omdat dat land zichzelf de tiefus in heeft geholpen :)

witter | 16-05-09 | 09:40

Is toch snel 12.000 euro per inwoner van Curacao. Of per gezin van 5 personen op Curacao 60.000 euro kado uit NL. Kassa.

seven | 16-05-09 | 09:38

Kunnen we die eilanden niet eens ruimen? Mooi vakantieparadijs van maken voor onze vergrijzende bevolking. Wat er nu zit is ook import dus die moeten niet zo zeuren over eigenbeschikking. Nederland heeft ervoor gezorgd dat die eilanden uberhaupt nog geen Haiti zijn.

fjordman | 16-05-09 | 09:37

@Je Verzint Het Niet | 16-05-09 | 09:28
je bent het stukje "van onze belastingcenten" en ''hardwerkende nederlanders" 'vergeten.
Graag je tekstje bijwerken.

Alex J | 16-05-09 | 09:32

Wacht hoopvol op opening naaktstrand gelegen naast het nieuw te openen belastingkantoor, schuin voor het hoofdfiliaal der uwv en op loopafstand van het nieuwe riagg-kantoor.

hoocheecoochee | 16-05-09 | 09:31

Schiet mij maar lek. Ze hebben voor autonomie gestemd en nu krijgt Nederland meer inzage en controle??

azijnseikerT | 16-05-09 | 09:31

Hero Brinkman heeft het de afgelopen week nog eens haarfijn uitgelegd.
Bestuurders krijgen daar zgn gestapelde pensioenen. Dus als je bv 4 baantjes bij de overheid hebt gehad krijg je 4 volledige pensioenen.
Ver boven de Balk- norm.

fuckje | 16-05-09 | 09:31

Anker los en af laten drijven naar Chavez. Had je 1,7 bespaard.

joyriders | 16-05-09 | 09:31

Kots kots

donomerda | 16-05-09 | 09:30

Hadden ze niet kunnen wachten tot Geert aan de macht is ... die 2 miljard (2.000.000.000 Euro) kunnen we in NL wel beter gebruiken dan daar op dat corrupte eiland (waar is al die steun van de afgelopen jaren eigenlijk gebleven ????)

Je Verzint Het Niet | 16-05-09 | 09:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken