Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS-dienstregelingquiz 2007

Sorry, ik rijd alleen in de randstadForenzennieuws! De nieuwe NS-dienstregeling is er zo goed als door! En uiteraard is het weer dikke pret met UPC de NS. Dankzij milf Schultz van Haagen kan men in 2007 buiten de randstad alleen nog met de trekschuit. Dat geeft natuurlijk niets, alleen Limburgers en andere boeren wonen in de provincie, maar het geeft wel te denken voor een vervoersmiddel waarin je minder vertraging ondervindt dan met de auto. Ter ere van het zesde kind van Melanie Schultz presenteren wij u daarom weer een leuke NS-vrijdagmiddagquiz. Geen prijzen dit keer, of u moet geïnteresseerd zijn in een NS-nachtkaart tweede klas voor de regio Zeeland. 1) Aan welk bedrijf denkt u bij de volgende slogan? Overstappen is niet eng! a) UPC. b) NS. c) Whats in a name? 2) Stel u legt vier extra sporen aan tussen Utrecht en Amsterdam. Gebruikt u die dan ook? a) Natuurlijk niet! b) Nee, daar is de markt nog niet klaar voor. c) Nee, het onderhoud is nu al achterstallig. 3) Het is 2007. De eenentwintigste eeuw. Welke innovatie past het beste bij uw vervoersbedrijf? a) Nog minder verbinding tussen provincie en randstad. b) 60% van de rijtuigen zonder airconditioning. c) Internationale treinen niet meer laten stoppen op Amsterdam Centraal. 4) U bent de staatssecretaris van verkeer. U maakt een enorm foute beslissing. Wat doet u? a) U vertrekt lekker toch na de verkiezingen b) U zegt dat u “echt niet anders kon”. c) U bent liberaal, u kotst op het volk. 5) In de jaren ‘30 vorige eeuw duurde een treinreis van provincie naar randstad gemiddeld een uur. Hoe lang duurt het in 2007? a) Gemiddeld een uur. b) Gemiddeld anderhalf uur. c) Er zijn geen passende verbindingen gevonden. 6) U wilt uw zakken vullen. Met welke propaganda kleedt u de prijsverhogingen in? a) Sorry, inflatiecorrectie. b) Wij concurreren met de auto. c) Overstappen is niet eng! 7) Klanten zijn voor u: a) Stront. b) Makke schapen. c) Lastige zeikerds. 8) Het volk is erg boos. Wat zegt u tegen het volk? a) “Helaas pindakaas.” b) “Ik kon niet anders.” c) “Sja, de beste stuurlui staan nog altijd aan wal hè.” 9) Hoeveel overstaptijd heeft u in de nieuwe dienstregeling? a) Min twee minuten. b) Een ruime dertig minuten. c) Twee minuten, om vierhonderd meter af te leggen. 10) Wat kan er nog verslechterd worden aan de service? a) Loketbezoeker nog meer beboeten. b) Meer kapotte roltrappen. c) Meer machinisten die hun middelvinger opsteken tegen reizigers.

Reaguursels

Inloggen

@Gay : Briljant plan. Lost idd een hoop op, al denk ik dat er ook wel wat stront komt bovendrijven..:-)

zeiksmurf | 19-08-06 | 08:01

files heb je in de Randstad, niet in de provincie. Ja, voor het Julianaplein in Grunn. Zonder files ben je altijd sneller met de auto van A naar B, in de Randstad, en helemaal van Boerenkoolstronkstradeel naar Nergenshuizen. Zoals ik bij de discussie over gas en de HSL al zei: De CvdK's van (uit) de Provincieën zijn mietjes. erebaantje voor uitvreters die op hun pensioen wachten. Met lobbyen vul je alleen je eigen kas. Aktie!

zeiksmurf | 19-08-06 | 07:59

Gewoon die dijken weer doorprikken. Dan is het ook opgelost.

Gay Niaal | 18-08-06 | 22:16

Die schultz is een randstadsnol en heeft geen idee hoezeer mensen, juist op het platteland, afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Ik zou zeggen: de NS zeeland uit, weg met die rails en die sations van ze.... dan regelen we het zelf wel hier.... schultz, gheyle arrogante typhushoer! loopse broedmachine! We weten heus wel dat die spruit in je hockeypens een kind van joost raveau is....

bottehond | 18-08-06 | 21:23

Mooi werk al die werkende vrouwen in de politiek. Schultz had nooit deze post moeten accepteren en lekker thuis moeten zitten met dr kinderwens.

Wedden dat Peijs zich ook van de domme houdt straks. Hoe ging t ook alweer, een glas een plas en...

Tom Verheulen | 18-08-06 | 20:39

hoe dom kun je zijn?waarom is ze staatssecretaris geworden?hoe kun je zo niet ter zake kundig zijn?zoveel vragen..... wat een tenenkrommende domme kut snol

pflurbur | 18-08-06 | 20:23

Koopt allen een oto! Lekker warm en in je eigen muziek/stank/benzinewalm/fapvlekken zitten. Ook geen conducteurs te bekennen.

Wilt | 18-08-06 | 19:28

K*t kl*te T*fus dienstregeling, neemt het reizen nog meer tijd in beslag voor mij dalijk

PeerOSX | 18-08-06 | 18:47

Een ander voorbeeld: Van Sneek-Noord naar Enschede Drienerlo. Per trein duurt dat nu twee uur en veertig minuten. En binnenkort? Een student uit Enschede heeft het nauwkeurig uitgerekend: ,,Drie uur en acht minuten.’’

Whahaha, 3 (drie) uur en 8 minuten, dat is zo ongeveer Groningen, Amiens (Fr). bij avond uiteraard. anders uurtje of anderhalf langer.

..Whatever | 18-08-06 | 17:50

@pietje precies 18-08-06 @ 16:19:
De eerste put werd geslagen bij Slochteren, maar het aardgasveld zelf is wel ietsjes groter dan de voormalige gemeente Slochteren.
Het is geen fixatie verder, het is gewoon koloniaal leegroven. De baten uit het gas worden door de overheid vooral geinvesteerd in de randstad. De vergelijking met Noorderlingen die via Schiphol vliegen gaat niet op, want de Noordelijke zorgt dus voor extra inkomsten op Schiphol en dus de randstedelijke economie. Overigens vliegt de Noorderling liever vanaf Eelde met een vakantiecharter, als het even kan. Dichtbij, geen ellenlange wachttijden, snelle afhandeling van de bagage. Kortom als Schiphol te vermijden is: graag.

koerbagh | 18-08-06 | 16:56

@ koerbagh 15:52
Geniaal! Je hebt helemaal gelijk (als het gaat om de zogenaamd "onrendabele lijnen" tenminste).

Ongeletterde Boer | 18-08-06 | 16:38

@ Koerbargh 16.12

En je punt is? Ik zeg niet dat 'het noorden' oninteressant is (vind ik wel, maar ik zei het niet). Maar waarom dan 'het noorden'? Waarom niet alleen Slochteren? Of daar waar geologisch gezien de gasbel precies onder zit?.... en geldt dat alleen voor daar geborenen die ervan mogen profiteren? Als ik als westerling naar het noorden verhuis, heb ik daar dan ook recht op? Ik snap die fixatie op dat gas niet zo, leg me dat eens uit? Hoor je mij klagen dat al die noordelingen hier naar toe komen om te vliegen vanaf MIJN luchthaven?

pietje precies | 18-08-06 | 16:19

@koerbagh
Laat toch, die lui. Amsterdam-Groningen is straks drie uur met de trein. Dus die lui zien we hier nooit gelukkig .Groningen-Leidsche Plein is mooi maar anderhalf uurtjes autorijden en je komt net na de spits aan! Om vier uur weer huiswaarts en je rijdt voor de spits uit net op tijd voor het avondeten hier.

noorderling | 18-08-06 | 16:15

@OokVaag
Coalitie? Niet the Opposites?
Zo zie je maar weer, de auto is zo gek nog niet. Je zag het al met de rokende Mercedes van links, alle ministers hebben een bolide.
De vorige minister van Verkeer en Waterstaat gaf een nog beter voorbeeld, tijdens de spits alleen nog maar met de helicopter...

Braaklander | 18-08-06 | 16:12

@pietje precies 18-08-06 @ 16:02:
Grappig dat Groningen bijna buitenland is en ver weg en oninteressant en niet ter zake doend voor de randstedeling, totdat er opeens iets te halen valt. Dan is het opeens wel "Nederlandse bodem".
Zonder de aardgasbaten was er geen Schiphol en haven van Rotterdam geweest, althans niet in de huidige vorm en op de huidige schaal. En zo er al een vliegveldje en een haventje waren geweest, dan liepen er geen strakke snelwegen naar toe.

koerbagh | 18-08-06 | 16:12

Sjonge jonge, 4 minuten langer ga ik erover doen van Almere naar Schiphol.. dat is gewoon 8% van de rijstijd extra!

Lammiej | 18-08-06 | 16:07

@ Barth006 15.45

Dat aardgas zit in de Nederlandse bodem, niet in Groningse bodem. Waarom dan niet nog meer specificeren en betogen dat alleen inwoners van Slochteren daarvan mogen profiteren? En voor jou, en alle andere calimero noordelingen; in de randstad wordt het grote geld verdiend!!! Daar steken die paar miljarden aan aardgasbaten (voor zolang dat duurt) schril tegenaf. Ik noem maar willekeurig een Schiphol, haven van Rotterdam, alle hoofdkantoren van wereldwijde multinationals, banken etc. etc. En alleen al in Amsterdam wonen meer mensen dan in heel Zeeland en Drenthe bij elkaar. Dus kunnen we nou eens ophouden met dat "hullie uit het westen gedoe...".... tsssss

pietje precies | 18-08-06 | 16:02

@koerbagh
En Arriva doet het dan ook een stuk beter dan de NS hier in het noorden. Ze kopen zelfs nieuwe treinen, er gaan er juist meer rijden etc. Misschien het hele net maar overdoen aan die lui.

noorderling | 18-08-06 | 16:01

De nieuwe slogan van de NS: Breng meer avontuur in uw leven, neem de trein!

Des | 18-08-06 | 15:59

1/a. 2/b, 3/c, 4/b, 5/c, 6/b, 7/b, 8/c, 9/b, 10/a.

Owja, ik ga nooit met de NS, maar als ik zo alles hoor en lees heb ik best wel mazzel.

LifeCatcher | 18-08-06 | 15:57

@Barth006 18-08-06 @ 15:45:
De grap die de managers van de HEAO-ers bij NS nog niet door hebben is dat het spoorwegnet 1 geheel is, en niet bestaat uit losse lijnen die individueel kunt beschouwen als rendabel of niet rendabel door er op gezette tijden studentjes met lijsten en telmachines op mee te laten reizen. Het zijn nu juist de "onrendabele" lijnen die de passagiers aanvoeren om de "rendabele" rendabel te maken. Snij je de onrendabele weg, maak je de andere lijnen ook onrendabel. Dat trucje kun je als HEAO lutser op het kantoor van de NS lang volhouden en daarmee aantonen dat je uitstekend werk verricht (13e en 14e maanden opstrijken, bonussen toucheren enzo) net zo lang tot je het hele spoorwegnet hebt afgestoten en aan andere bedrijven (zoals Arriva) hebt overgedaan. Dan zit je daar als manager Reizigers op het hoofdkantoor van de NS... heb je je eigen baan en afdeling overbodig gemaakt.
Ze zijn slim hoor, daar bij de NS, daar worden ze op gerecruteerd. Vast...

koerbagh | 18-08-06 | 15:52

11. Helmond heeft 3 stations is dat maatschappelijk verantwoord?

a. Ja, who cares
b. Nee, die gasten werken niet en hebben geen forenzen.
c. Ga es deaud met je kudt vraag.

De StoorZenDer | 18-08-06 | 15:51

Wat heeft Jeaus Traveau er eigenlijk op te zeggen? En de mening van Treble vind ik in dit verband ook wel interessant.

koerbagh | 18-08-06 | 15:45

Ik reis regelmatig met de trein. Ik heb een maandkaart voor heel Nederland, aangezien ik veel te vinden ben op de trajecten Rotterdam-Den Haag HS-Schiophol; Schiphol-Groningen; Groningen-Winschoten, kortom ik reis heel Nederland door zowel met de NS als Arriva (noordelijke trein maatschappij). Ik ben dus ook op de hoogte van het onheil. Mijn reistijd naar het noorden duurt nu 10 minuten langer, opzich te doen; alleen zit de kruk in het overstappen; 2 minuten , daar waar vertraging meer regel dan uitzondering is. Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik 32 muniten overstap tijd extra nodig heb.

Voor het traject Rotterdam-Den Haag HS-Schiphol ben ik ook nog niet helemaal zeker. Ik heb me laten vertellen dat na de invoering van de HSL dit traject komt te vervallen. Dan is er wel tijdwinst, maar de keerzijde is veel te diep in de buidel tasten. Drama dus.

Dan is er nog een ander punt van aandacht het gebeid dat er het meest op vooruit gaat is de Randstad (op papier, het blijft de NS) al het moois aan rails in de randstad is wel grotendeels gefinancieerd met aardgasbaten uit het achtergestelde noorden.....

Geef mij arriva maar: meer treinen sinds porivatisering, nieuwe treinen (oktober en de mogelijkheid om tot diep in de nacht vanaf het platteland naar Groningen te reizen, terwijl de NS het traject als onrendabel verkocht)

Barth006 | 18-08-06 | 15:45

dames en heren, geen paniek! je hoeft je niet druk te maken over de dienstregeling der nederlandse spoorwegen. het gaat hier immers slechts over de theoretische dienstregeling.

van dal | 18-08-06 | 15:44

Ik heb net zelf de verbindingen gecheckt die ik het meest gebruik en ik ga er alleen maar op vooruit; soms tot een half uur. Dus ik was best blij met de NS, totdat ik zag dat alle tijdswinst komt door treinen van Veolia, die in Limburg het regionale vervoer heeft overgenomen...

Don Juan | 18-08-06 | 15:43

Vraag 11:
In de zomer is ons excuus:
a) de trein heeft het warm
b) de rails is krom
c) wissels stuk, seinen stuk, bovenleiding stuk en dat gele kreng ook stuk.

Vraag 12:
In de herfst is ons excuus:
a) er vallen blaadjes van de bomen
b) het waait
c) wissels stuk, seinen stuk, bovenleiding stuk en dat gele kreng ook stuk.

Vraag 13:
In de winter is ons excuus:
a) de trein heeft het koud
b) er ligt ijs op de sloot
c) wissels stuk, seinen stuk, bovenleiding stuk en dat gele kreng ook stuk.

Vraag 14:
In de lente is ons excuus:
a) personeel heeft geen zin meer
b) paddentrek
c) wissels stuk, seinen stuk, bovenleiding stuk en dat gele kreng ook stuk.

Vraag 15a:
U woont in de kerkstraat in Delfzijl. U moet naar de kerkstraat in Breskens. U moet NU weg. U doet eens gek en neemt de trein / het OV. Hoe lang gaat dat duren?
a) 4,5 uur
b) 5,5 uur
c) 6,5 uur
d) dat wordt overnachten

Vraag 15b
U gaat toch maar met de auto. Onderweg staan vandaag veel struikrovers, dus u houdt zich een beetje aan de maximumsnelheid. Hoe lang gaat dat duren.
a) 3,5 uur
b) 4,5 uur
c) 5,5 uur
d) 6,5 uur

SuperG | 18-08-06 | 15:43

@Don Quichote
Je moet ook zo'n dure fiets niet om de nek van de conducteur vouwen.
( oh, wacht es, je fiets er echt op natuurlijk , sorry )

noorderling | 18-08-06 | 15:42

Offtopic: Gonny op BNR radio

goudbrasem | 18-08-06 | 15:41

@noorderling
een vouwfiets is voor randstedelijke forenzen, mijn edele ros kost 6 euri per rit.

Don Quichote | 18-08-06 | 15:37

Yumpie heeft een nieuwe baan! En... met leasebak d'erbij. F*ck de trein! 3:35h nu: vrijmibeau. Deed de hele week tog al geen reet. Beetje GS F5-en. Gaaaap.

yumpie | 18-08-06 | 15:35

Verschil NS vroeger en nu: vroeger schalde door de speakers: 'De trein naar Utrecht heeft een vertraging van ongeveer 5 minuten'. Tegenwoordig: 'De trein naar Utrecht komt over enkele minuten binnen op spoor 4b'. Is gvd hetzelfde nieuws, maar dan in een positiever klinkend jasje.
In de oude variant bleef iedereen nog lekker op z'n bankje zitten en doen waarmee hij bezig was. In de moderne variant staat iedereen alvast 30 cm van de perronrand af te wachten tot dat kloteding komt. Zal vast wel zo'n Emile Ratelband-marktonderzoeker bedacht hebben.

OoO | 18-08-06 | 15:34

@Don Quichote
Vouwfiets is gratis en past in voorkomende gevallen om de nek van de conducteur.

noorderling | 18-08-06 | 15:33

@JiP > En pauper voor de treinen!

yamahaha | 18-08-06 | 15:32

Een vetleren medaille, Lucas. Hulde!

Bouwfraudeur | 18-08-06 | 15:31

@ Blikje Grolsch 15.23

Nee, het is echt een meiske van vlees en bloed.... Die computerdame wordt alleen opgestart als er vertraging is... die dan weer geen vertragingen mogen heten, maar waarbij wij - als dankbaar vervoersvee - mogen vernemen dat de trein naar Nergenshuizen over 35 minuten binnenkomt!!!

pietje precies | 18-08-06 | 15:31

die reistijden zullen me eigenlijk worst wezen, veel belangrijker zijn de belachelijke prijzen voor een fietsdagkaart.

Don Quichote | 18-08-06 | 15:30

Treinen zijn voor paupers...

Jip van Janneke | 18-08-06 | 15:28

HerrOttoFlick 18-08-06 @ 14:41
Hoe krijg je het voor elkaar om taalfouten te maken bij het kopiëren en plakken? [vraag 10]. De redactie spelt meestal best goed, behalve als het om samengestelde woorden gaat. Vooral Pritt schijnt moeite te hebben met meerlettergrepige woorden, al valt het een buitenlander als de Chileen ook best zwaar.

Der Lehrer | 18-08-06 | 15:27

De aarde is randstadvormig, en als je er voorbij gaat dan val je er vanaf.

p.s. Het antwoord op elk NS-gerelateerde probleem is natuurlijk: CAB CAB CAB

Leandroz | 18-08-06 | 15:25

@Pietje: da's een computermeisje, die hebben nog wat moeite met de klemtoonen.

blikjegrolsch | 18-08-06 | 15:23

CCCCCCCCCC < gatver lijkt Joost Ravou wel !!!

bad to the bone | 18-08-06 | 15:22

En als je nu op een station staat hebben ze een of ander bandje lopen (volgens mij wél op tijd, nl. om het heel en om het half) waarin een of andere Miep probeert aan te geven dat er in de vakantietijd minder treinen rijden. Ik ben zelf tot 5 fouten in klemtoon gekomen... da's knap als je maar een zinnetje of vier, vijf mag voorlezen!!!

pietje precies | 18-08-06 | 15:21

BACCCAACC 10=A,B &C

szol2001 | 18-08-06 | 15:20

ABABAABABC

Overigens, vraag 2 slaat niet op de NS, maar op prorail, wat nog ook organisatorisch een onderdeel van de SCHTAAT is.
Vraag 4: antwoord c is een strikvraag: Liberalen maken geen vouten.
Vraag6: Zakkenvullen is goed, rechtvaardigen daarvan voor mietjes. Alleen leugenaars en dwazen streven niet naar zoveel mogelijk winst / geld.

NvdB | 18-08-06 | 15:19

Geachte Redactie, de oplossing van Confucius heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten.

Herhaling: de oplossing van Confucius heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten.

Confucius | 18-08-06 | 15:19

Iemand trouwens enig idee waarom de NS een spoorboekje opstelt?

SuperG | 18-08-06 | 15:14

wat een gezeur over een dienstregeling! alsof de NS die treinen volgens een dienstregeling laat rijden! Dat doen ze nu niet en in de toekomst echt ook niet. De trein die je volgens de dienstregeling op 2 minuten mist heeft standaard toch 10 minuten vertraging dus die haal je makkelijk. Daarom blijf ik lekker concurreren met die trein in mijn eigen auwteau.

prrrrrozac | 18-08-06 | 15:11

Bij vraag 10 loop ik vast

SuperG | 18-08-06 | 15:10

@empe: dan was ik je net veaur :)

orange_revolution | 18-08-06 | 15:04

hoe minder treinen hoe beter, dingen rijden niet door en ik maar altijd wachten voor de overgang met mijn auto. Het is een vast gegeven de treinen zullen nooit op tijd rijden, dupeer dan geen auto en stop er helemaal mee!

Oral-D | 18-08-06 | 15:03

vrijmibeaukwissen is gegarandeerd winnen. Biertje iemand?

Don Quichote | 18-08-06 | 15:03

Vraag 10: VerslechterD met een D. Lees je eigen GS-huisregels eens dombo. I quote: We verwachten correct en foutloos Nederlands. Wie de taal niet beheerst, verzoeken we niet te reageren.

empe04 | 18-08-06 | 15:02

10: de spelling!

orange_revolution | 18-08-06 | 15:02

@OokVaag 18-08-06 @ 14:44

Inderdaad, ontzettend dom gelul van die dikke PvdA-trol. En dan ook nog het kabinet terug willen roepen van vakantie, eh recces, om te proberen mw Schultz te bewegen af te treden. En dat terwijl ze al heeft aangegeven de politiek na deze kabinetsperiode te verlaten.... Bovendien gaat ze vanaf volgende week? met zwangerschapsverlof......

KABAAL | 18-08-06 | 15:00

Nou veuruit, omdat het vrijdag is:

1. c
2. b
3. a
4. b
5. b
6. a
7. c
8. c
9. b en c, samen in 1 reis van 2 overstappers
10. c

Mocht ik winnen, hou-um-maar...

Tobus | 18-08-06 | 15:00

leuk kwis
b-b-a-c-b-b-c-a-c-c

Don Quichote | 18-08-06 | 14:59

Dames en Heren, De enkele reis van Den Haag Centraal heeft een vertraging van ongeveer 65 dagen...

orange_revolution | 18-08-06 | 14:57

Je kunt er grapjes over maken, maar moeten we ons niet kapot schamen dat we in Nederland anno 2007 geen fatsoenlijke treinverbindingen met dito service aan kunnen bieden.
Zelfs de Belgen doen het beter.

Mr.D. | 18-08-06 | 14:57

Om vriend Joost tegemoet te komen heb ik maar ff een testje gedaan op "routenet" en "ov9292". Zelf werk ik natuurlijk aan huis, maar een vage kennis van me woont in het ene slaperige stadje A en werkt in het andere slaperige stadje B.
Met de auto in de ochtendspits - van adres naar adres: reisduur 00:28, 23,5 km. Geen centje pijn!
Met trein en bus in diezelfde spits - weer van adres naar adres (want wat moet je nou op het station verder?): reisduur totaal 1:07, waarvan 2 bussen en 1 trein, en waarvan 2x 15 min., dus een half uur, lopen!
En dan zit je in de auto nog eens warm en droog, en je kan lekker veel spullen meenemen en je kan een muziekje aanzetten... (etc.)
En wat betreft vertraging: in de auto is de vertraging (file) de vertraging en niets meer. Via het OV wordt de vertraging vermeerderd met de schade door gemiste aansluitingen.
Jahoor, de trein wint het lachend... welja.

Ongeletterde Boer | 18-08-06 | 14:56

Moj Fuckje, helemaal mee eens! Rest van het jaar ben ik er ook laivver dan in mijn voormalige woonplaatsen als Breukelen, Zeist enz....

elfman | 18-08-06 | 14:54

Whoehahahaha! Geslaagd Lucas, erg geslaagd! Maar ik ga echt niet alle vragen hier beantwoorden. Wil wel een keer avontuurlijk doen (live fast, die young enzow). Kan ik toch in aanmerking komen voor die kaart? Kan ik ook eens met de trein (spannend!) naar Zeeland (minstens net zo spannend!)
.
PS Hierbij roep ik alle grote adverteerders op om niet meer op GS te adverteren! Whoehahahaha!

Lof der Zotheid | 18-08-06 | 14:52

@TeenEnKaas,
ja inderdaad! Vooral deze weken is Grunn geweldig!

fuckje | 18-08-06 | 14:48

Populistisch gedoe van de coalitie. Mierenneuken over een dienstregeling tegen een staatssecretaris die honderd keer moet roepen "Wij hebben geen zeggenschap over de dienstregeling, NS is niet meer van ons."

Ik zat me zo te ergeren over kamerleden die uitspraken deden als "Straks doe je er 10 minuten langer over om van Rotterdam naar Leeuwarden te reizen. Schande!". Hou toch op. Kom, we roepen dat NS kudt is, want het is bijna verkiezingen. Zodra die voorbij zijn kan me heel die NS m'n reedt oxyderen. Als je mensen terug laat komen uit een reses, doe het dan voor iets belangrijks.. Wij betalen jullie reiskosten, weet je nog?

OokVaag | 18-08-06 | 14:44

Hoeveel extratjes zou ze hiervoor gekregen hebben van de NS?
Net als met schiphol, schiphol bouw mooi door met zijn eigen vastgoed-tak, en de overige vastgoedhandelaren hebben in die discussie gewoon helemaal niks te vertellen, en als schultz erover gevraagd wordt, owee, geen kwaad woord over Schiphol... het is gewoon een corrupt tering wijf, en ze zouden haar per direct moeten ontheffen van haar functie en meteen volledig uit alles wat met volksvertegenwoordiging te maken heeft trappen.
Onbegrijpelijk dat ze dit kan maken... de hoer.

----TWISTED---- | 18-08-06 | 14:42

1) Aan welk bedrijf denkt u bij de volgende slogan? Overstappen is niet eng!
a) UPC en b) NS.
2) Stel u legt vier extra sporen aan tussen Utrecht en Amsterdam. Gebruikt u die dan ook?a) Natuurlijk niet!
3) Het is 2007. De eenentwintigste eeuw. Welke innovatie past het beste bij uw vervoersbedrijf?
Alledrie antwoorden:
a) Nog minder verbindingen tussen provincie en randstad.
b) 60% van de rijtuigen zonder airconditioning.
c) Internationale treinen niet meer laten stoppen op Amsterdam Centraal.
4) U bent de staatssecretaris van verkeer. U maakt een enorm foute beslissing. Wat doet u?
b) U zegt dat u “echt niet anders kon”.
5) In de jaren ‘30 vorige eeuw duurde een treinreis van provincie naar randstad gemiddeld een uur. Hoe lang duurt het in 2007?
a) Gemiddeld een uur.
6) U wilt uw zakken vullen. Met welke propaganda kleedt u de prijsverhogingen in?
a) Sorry, inflatiecorrectie.
7) Klanten zijn voor u:
c) Lastige zeikerds.
8) Het volk is erg boos. Wat zegt u tegen het volk?
b) “Ik kon niet anders.”
9) Hoeveel overstaptijd heeft u in de nieuwe dienstregeling?
Afhankelijk van uw bestemming gelden alledrie de antwoorden:
a) Min twee minuten.
b) Een ruime dertig minuten.
c) Twee minuten, om vierhonderd meter af te leggen. En dan rijdt de trein natuurlijk wel op schema!
10) Wat kan er nog verslechtert worden aan de service?
a) Loketbezoeker nog meer beboeten.
de roltrappen zijn immers niet kapot, we zijn gewoon te beroerd om ze te gebruiken en alle machinisten steken al hun middelvinger op dus nog meer kan niet.

HerrOttoFlick | 18-08-06 | 14:41

1a 2c 3a 4a 5c 6b 7c 8b 9c 10a, kom maar op met dat nachtabbonnement

Suspension Goose | 18-08-06 | 14:40

1) c.
2) c.
3) a.
4) Ik mis hier het antwoord: Op zwangerschapsverlof gaan.
5) c.
6) c.
7) c.
8) c.
9) a.
10) a.
Maar gelukkig duurt deze dienstregeling maar tot 2010...
Ow by the way, Apeldoorn krijgt er twee stations bij, en wordt dus nu nog extrabeterder bereikbaar...

RedBill | 18-08-06 | 14:39

milf Schultz gaat na de Tweede Kamer naar de NS, WEDDEN ???

Albert Einstein | 18-08-06 | 14:39

Alles b :-)..... hiermee verdien ik zeker een nachttrajectkaart.

Waterdrager | 18-08-06 | 14:37

UPC kan je tenminste weigeren te betalen
bij NS is dat een stuk lastiger

inferno | 18-08-06 | 14:36

oorlogje waarbij Ben B. vraagt 'om de burgers te sparen' (en wat hebben ze weer naar hem geluisterd) is niet erg, maar kom je aan onze treinen: spoeddebat!

Ik weet het beter | 18-08-06 | 14:34

d) u bent socialist: u kotst VAN het volk

Baron von Proxy | 18-08-06 | 14:34

1: a, b en c
2: a, b en c
3: a, b en c
4: etc

Skeptikus | 18-08-06 | 14:33

LOL @ TeenEnKaas

Felix Laband | 18-08-06 | 14:33

De trein is zo gek nog niet

DutchXTC | 18-08-06 | 14:32

Mooi zo. Als er geen treinen meer rijden promoot onze organisatie ook niet langer het dienstreizen per openbaar vervoer. Niet dat ik me daar ooit iets van heb aangetrokken natuurlijk, maar dan toch!

Breinstein | 18-08-06 | 14:32

"Friesland en Groningen komen verder van de Randstad af te liggen." Tsja, dan is het ook weer niet zo gek dat een treinreis dan langer duurt.

Ongeletterde Boer | 18-08-06 | 14:32

Ze doen ook alles om fuckje uit de randstad te houden..

TeenEnKaas | 18-08-06 | 14:31

@ Marie van Zutphen

Lucas zal vanmiddag z'n Cronan bestijgen om eigenhandig je prijs te komen overhandigen.

Felix Laband | 18-08-06 | 14:31

@Willem: JA!

blikjegrolsch | 18-08-06 | 14:30

1) b.
2) b.
3) b.
4) c.
5) b.
6) a.
7) a.
8) a.
9) c.
10) c.

Ik ben weldegelijk geinterreseerd in die NS-nachtkaart tweede klas voor de regio Zeeland, dus Redactie, ik hoop dat ik gewonnen heb!

Marie van Zutphen | 18-08-06 | 14:29

Misschien toch maar weer de duitsers onze NS laten runnen? Toen reed alles vrijwel op tijd en reed er niemand zwart. Overstappen was niet noodzakelijk.

Fonze | 18-08-06 | 14:28

@ Willem

Behoorlijk zelfs, dacht ik.

Felix Laband | 18-08-06 | 14:27

Antwoord D Joost

Traag | 18-08-06 | 14:27

Is dit leuk??

WillemF5 | 18-08-06 | 14:26

God, wat ben ik blij dat er buiten de Randstad geen treinen meer zullen rijden. Kom ik tenminste nog ergens op tijd. Bovendien hoef ik dan ook niet meer voor een overweg te wachten tot er nóg een trein aankomt.

Ongeletterde Boer | 18-08-06 | 14:25

LOL!

Armageddon | 18-08-06 | 14:24

ccccccccccc

iTijn | 18-08-06 | 14:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken