Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DWDD knipt EO-ruzie uit Uitzendinggemist

oortje.pngHet gebeurt niet vaak dat we 's ochtends enthousiast als een jonge hond naar Uitzendinggemist.nl surfen om een fragmentje terug te kijken, maar vandaag was dat toch echt het geval. Naar het schijnt heeft er gisteren namelijk een heuse EO-fittie plaatsgevonden op het derde net. Hoofdrolspelers: EO-mooiboy Arie Boomsma en de fundamentalistische ex-EO'ert Bert Dorenbos, tegenwoordig vooral in de weer met het rondsturen van plastic foetussen en protesteren bij abortusklinieken. Onderwerp van gesprek was uiteraard het feit dat EO-baas Andries Knevel onlangs keihard 'nee' heeft gezegd tegen het creationisme en dus afstand doet van het krankzinnige ROFL-principe dat ene God de aarde in zes dagen 'geschapen' zou hebben (hihi). KENNELIJK was Arie van mening dat zoiets best moet kunnen binnen de gristenomroep, terwijl Bert zijn ooit zo geliefde cluppie haast niet meer herkende en Andries Knevel een enkele reis naar Lucifer wenste. Kennelijk, want we kunnen het bewuste stukje vroomvechten jammergenoeg niet terugkijken. De NPO heeft de ruzie simpelweg uit Uitzendinggemist geknipt. Waarom? Waarschijnlijk een speciaal verzoekje van Henk Hagoort, de baas van de NPO en zoals bekend net als Bert Dorenbos een hartstochtelijk aanhanger van de Here. En zo stond het 1-0 voor God. U wilt terug scoren? Dat kan. PATS! Al is de VARA-censuur -error nog zo snel, Dumpert achterhaalt het wel.

Reaguursels

Inloggen

was een storing en later stond het gewoon online, dus dit is een non-issue...

rovertje | 08-02-09 | 12:40

De evolutietheorie heeft helemaal niks met oersoep en big bang te maken. Leest die doornbos geen boeken?

NoEscom | 08-02-09 | 10:20

we weten intussen toch zeker wel dat de Vara er een handje van heeft om de waarheid naar eigen believen om te buigen. so what is new?

SilicoonEllie | 07-02-09 | 16:02

Thumbs up voor loverboy.. uhh mooiboy arie boomsma. hij begint het langzaam in te zien. achjaa en die ouwe gek, die is reddeloos..

Frenky D. | 07-02-09 | 14:43

superjan | 06-02-09 | 12:35
Maar het ontploft tenminste niet. En het argument dat mensen erdoor geshoqueerd raken vind ik al helemaal tenenkrommend. Geconfronteerd is een beter woord.
Trouwens, de verhouding gristenbashen-moslimbashen is definitief 3 staat tot 1.
Kleautvieaulen! Verraders aan de historie en cultuur van je eigen land.

Dr.Zeldenrust | 07-02-09 | 14:16

Zou ze ook zo schaapachtig hebben gelachen als het over de ischlam zou zijn gegaan?

*kotsiekots*

ProfeetArie | 07-02-09 | 13:10

Tjonge, sinds Powned begint GS echt de allures van een publieke omroep te krijgen.

Beetje makkelijk hoor GS, structureel gristenen afzeiken en even vergeten dat de hele wereld op de voet volgt hoe Nederland door Islamterreur in de Middeleeuwen dreigt te verdwijnen. Ook Wilders mag natuurlijk niet meer incidenteel een steuntje in de rug krijgen. Beetje tabloid/roddel spul erbij, klaar!

www.patcondell.net/
(Dutch MP to be charged with insulting Islam, 25.01.09)

rieschert | 07-02-09 | 11:06

Dorenbos: "Uit niets kan niet iets ontstaan"
Matthijs: "Dat zijn de wetten van Dorenbos" +1
.
Als er niets is, is er ook niets dat die toestand in stand kan houden. Of beëindigen. Ergo, het niets is een onmogelijke toestand.
.
Boomsma: "Het mooie van de Bijbel is dat je na het lezen nog meer vragen hebt dan ervoor".
Inderdaad. Religie is alleen interessant voor masochisten die zichzelf willen kwellen met irrelevante, onoplosbare vraagstukken. Antwoorden zijn er niet.

BombieDeZombie | 07-02-09 | 02:18

blijkbaar lezen ze bij de vara ook geenstijl, inmiddels hebben ze het stukje weer bijgeplakt.

hole1988 | 07-02-09 | 00:41

Sorry, effe geen bijdehante opmerkingen; Die discussie is erg goed! Heeft DWDD iets met inhoud, dan knippen ze het weg! Laf! DWDD weg! NU!

D de Dijk | 07-02-09 | 00:09

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 18:05

''Het probleem is dat creationisten de neiging hebben om andere dan wetenschappelijke argumenten naar voren te schuiven om hun theorieën te onderbouwen en vinden dat die argumenten desondanks hout snijden. Dat mogen ze best, maar dan plaatsen ze zich buiten die wetenschappelijke discussie.''

Jij gaat er hier,al dan niet opzettelijk,van uit dat het hier een wetenschappelijke discussie betreft zoals die (door jou in een latere reactie) beschreven wordt.
Het betreft hier echter een vanuit JOUW standplaats gezien wetenschappelijke discussie,maar je zou het ook een confessionele discussie kunnen noemen aangezien creationisten zich niet alleen binnen de muren van het christelijk geloof,maar zeer zeker ook binnen de grenzen van andere godsdiensten bevinden,ik vind dat je dit ook zeker mee moet nemen in je onderbouwing.

En over je reactie dat het ons door Joris verweten zou worden dat wij deze discussie voeren het volgende. Op het moment van schrijven van deze reactie gaan er van de 13 artikelen geschreven door onze 'geweldige' redacteuren maar liefst 4 over christenen,al dan niet in verband gebracht via de EO. Daarbij komende dat het tevens het jaar van Darwin is en hier hier op GS en ook binnen andere media veel aandacht aan geschonken wordt is het niet verwonderlijk dat hier discussies over ontstaan. Dit is denk ik alleen maar goed omdat mensen zo scherp blijven en niet zo maar aannemen wat hen op welke wijze dan ook verteld wordt,of het nou gaat om de evolutietheorie of het scheppingsverhaal.

Ondanks onze tegengestelde meningen toch een goed en vooral (jaja) gezegend weekend toegewenst!

WickedW | 07-02-09 | 00:04

@Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:21

Ik woon sinds een aantal jaren in een gedeelte van gristelijke biblebelt. Er zijn erg veel gelovigen die hun geloof niet uitermate serieus nemen, zolang niemand uit hun eigen omgeving er iets van merkt. Ik weet inmiddels niet alleen hoe je schijnheiligheid schrijft maar ook hoe het wordt toegepast. Ik weet alleen iets wat ik allang wist: god bestaat niet! Anders zouden deze schijn-heiligen allang door hem gestraft zijn. Ik uiteraard niet want ik ben een ongelovige hond.

helmpie | 06-02-09 | 23:42

Als het met Powned niks wordt dan stap ik over naar de EO

Slomo | 06-02-09 | 23:04

Het scheppingsverhaal is eigenlijk hetzelfde verhaal als die van Darwin. Een dag uit de bijbel,kan voor bijbelse begrippen evengoed honderdmiljoen jaar beslaan. En als men dat naast elkaar gaat leggen,komt men uit op hetzelfde verhaal.

Groene Leeuw | 06-02-09 | 21:28

Die Boomsma is gewoon een hele griezelige mislukte Hopman...... en die Knevel heeft
meer weg van een publiciteitsgeyle aandachtshoer.

grapjasz | 06-02-09 | 21:12

@superjan | 06-02-09 | 19:38
Hmmmm, anti ?
Hoe kom je daar nu bij? Vreemde conlusies hoor... wil je dat ik op deze oordelen inga? Pfff.... (ik snap natuurlijk wel dat je het opneemt voor je GS/Powned-collega Mutsaerts...)

dewareik | 06-02-09 | 20:15

Evolutie en creationisme kunnen prima naast elkaar bestaan. Feit is dat evolutie alleen plaats vindt op biologisch niveau en geenszins verklaart hoe b.v. materie is ontstaan of waarom electronen om een atoomkern heenjengelen.

En je kunt van God niet verwachten dat ie aan een stel malloten de big bang en de evolutie gaat zitten uitleggen. Hij kan beter het creationisme in een A4'tje aan elkaar lullen.

Harry Dillema | 06-02-09 | 19:43

Mijn god wat een back to the future ellende terroriseert ons landje toch weer. Die hele reli gekte ... is een groot bijna algemeen geaccepteerd waansysteem. Hoe ontdoen wij ons zo snel mogelijk van deze remmers van de vooruitgang ?
Ik vind deze mensen zo benauwend zo dom in al hun slimheid het is ten hemel schreiend zo evil als deze idioten zijn onder het mom van handlangers van "god"te zijn. Niet alles is wat het lijkt te zijn... EO is 666.

Jokkebrok | 06-02-09 | 19:38

@deouweeik> nou ja je zeurt en je bent anti gay. dus vandaar dat ik dacht dat je een gebochelde oude christen was. sorry.

superjan | 06-02-09 | 19:38

Sweetb@by Nikki | 06-02-09 | 19:16

Wel een aanwijzing dat je "dicht bij de oorsprong" staat als je deze "hit" aanbeveelt.

[neemt nog een pilletje en maakt nog wat hardcore dance moves]

metzonderzijwieltjes | 06-02-09 | 19:38

Dorenbos zit aan de verkeerde kant van de tafel. Aan de andere kant had hij de hele avond naar de tronie van fossiel Erik de Zwart gekeken. Een overtuigend bewijs van de evolutietheorie waardoor zelfs Dorenbos overstag zou gaan.

metzonderzijwieltjes | 06-02-09 | 19:32

Surrealistisch.
Waarom maken ze de gedachtenlijn niet af, die 'denkende' gristenen?

Roer | 06-02-09 | 19:26

N=1 | 06-02-09 | 18:34

De pesterige ironie van het stukje van Mutsaerts ontgaat je kennelijk.

bottehond | 06-02-09 | 19:05

Die "verlichte" christenen zijn in feite verlinkste christenen.
Die 26000 tronies zijn uitsluitend op hun conto te schrijven.
"Verlichte" christenen? No Sir, geef mij de Mannenbroeders maar.

bottehond | 06-02-09 | 19:03

Doe es updaten.
-
De hele uitzending is gewoon te zien op uitzendinggemist.nl.
-
Desalniettemin aardig dat hierdoor de christelijke wanen weer eens duidelijk (voor zover mogelijk) onder de aandacht gebracht worden.
Zij zelve getuigen.

JeBroer | 06-02-09 | 19:02

Geen van Beide +1, de een heeft fundamentalistisch ongelijk, de ander genuanceerd ongelijk. 2 x -1 dus. Niet geslaagd.

Karlskrona | 06-02-09 | 18:48

Hilversum is niet meer dan een stukje kolder waar de ene helft de andere helft da dag erna gaat aankondigen. Je word gewoon voior de gek gehouden... alles voor de kijkcijfers.
Wat een grote kliek is het toch, het is dat ze zo nu en dan ook de mening van een normale Nederlander vragen anders zag je elke dag dezelfde gezichten.
Ik mag hopen dat Powned er komt. Maar als ik het gedraaikont/stilzwijgen van de kliek zo zie dan ben ik er bang voor.
Misschien een demonstratie onder het mom van wij laten ons niet langer voor de gek houden" en "verandering NU!" in Hilversum?

TiSNiX | 06-02-09 | 18:48

Boomsma +1. Doornbos op AIVD lijst zetten ivm fundamentalisme. Mensen die over geloof zeggen 'het is zo', altijd wantrouwen.
Overigens een mooie 'journalistiek' ingeklede prikkel om lid te worden van Powned. Even verwerpelijk aan de ene kant, want vanaf nu geloof ik helemaal niets meer wat GS brengt. Aan de andere kant houdt het de reaguurder een mooie spiegel voor: neemt dan niemand de moeite om even op uitzendinggemist te kijken of het wel waar is wat GS beweert? Het fragment staat er nl gewoon op. Dikke vette POWNED!

N=1 | 06-02-09 | 18:34

Clowned | 06-02-09 | 18:15
genoeg tokkies en kaalkopjes hier hoor...

mexicaantje | 06-02-09 | 18:34

-weggejorist-

Clowned | 06-02-09 | 18:15

WickedW | 06-02-09 | 17:49
Ik wil de discussie hier niet helemaal opnieuw gaan voeren, maar de evolutietheorie is een theorie die uitermate effectief de waarnemingen kan verklaren die wereldwijd zijn en worden gedaan. De theorie is robuust.
Creationisten hebben de neiging om op deelgebieden verklaringen te leveren die naar zij zeggen even robuust zijn.
In de wetenschappelijke discussie is de positie van de creationisten op z'n zachtst gezegd een stuk zwakker dan die van de evolutionisten. Maar zou het zo zijn dat op basis van de criteria die de wetenschap heeft geformuleerd alternatieve theorieën een betere verklaring bieden dan de evolutietheorie, dan zal diezelfde wetenschap dat ook moeten onderkennen.
Aan welke criteria een theorie minimaal dient te voldoen om als theorie geaccepteerd te kunnen worden is een kwestie op zich. Maar er is méér nodig dan een 'interpretatie' die simpelweg gesteld kan worden tegenover om het even welke andere 'interpretatie, of tegenover een heilig boek of zo.
Het probleem is dat creationisten de neiging hebben om andere dan wetenschappelijke argumenten naar voren te schuiven om hun theorieën te onderbouwen en vinden dat die argumenten desondanks hout snijden. Dat mogen ze best, maar dan plaatsen ze zich buiten die wetenschappelijke discussie.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 18:05

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 17:14

''Lees eens een boekje over empirische wetenschap, dan snap je hoe dat werkt''

Jij hoeft geen boekje te lezen over empirische wetenschap,begin jij maar eerst bij logisch redeneren. Hij kan zijn bevindingen dan wel gebaseerd hebben op waargenomen feiten,feit blijft dat hij er zijn eigen interpretatie aan heeft gegeven en hierin verschilt het darwinisme helemaal NIKS van het creationisme!
Misschien moet jij bij het begin beginnen voor je andere mensen de les denkt te kunnen lezen

WickedW | 06-02-09 | 17:49

dewareik | 06-02-09 | 17:03

Ja ok, ik beken. Het was trouwens niet wat ik mij er van had voorgesteld. Vooral toen je weigerde te cumswappen met mijn broer.

Canis Spurcus | 06-02-09 | 17:47

Ben niet gelovig maar vondt het toch een mooie discussie, zo das dat now burn in hell !!!!!!!!!!!

bunbun | 06-02-09 | 17:46

En zo begint heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam het kwartje te vallen bij de EO

keestelpro | 06-02-09 | 17:38

+1 voor die verlichte Christen rakkers...

da wizard | 06-02-09 | 17:29

-weggejorist-

funzy | 06-02-09 | 17:25

WickedW | 06-02-09 | 17:03
Bedacht? Lees eens een boekje over empirische wetenschap, dan snap je hoe dat werkt. Darwin formuleerde hypothesen op basis van waarnemingen. Anderen konden en kunnen dezelfde of soortgelijke waarnemingen doen en dan zelf, onafhankelijk van Darwin, vaststellen of die waarnemingen de hypothesen steunen of niet. Indien ja, dan blijven de hypothesen vooralsnog overeind, indien nee dan worden de hypothesen verworpen.
Zo heeft men bijvoorbeeld de Kerk ervan kunnen overtuigen dat de aarde rond de zon draait en niet andersom. Ging niet gemakkelijk, maar ook de Kerk was niet in staat om de overdonderende hoeveelheid aan metingen die deze hypothese bevestigden te negeren.
Sinds The Origin of Species is de wetenschap bij voortduring bezig geweest om Darwin's theorie te testen aan de werkelijkheid. Tot nu toe blijft de theorie overeind, niet geheel zonder probleempjes, maar toch.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 17:14

Net als dat voor een ééndagsvlinder een dag iets anders is dan voor ons, is een Goddelijke dag als duizend jaar II Petrus 3:8 “Doch dit ene mag u niet ontgaan, geliefden, dat één dag, bij de Here, is als duizend jaar en duizend jaar als één dag”.

De schepping heeft 7000 jaar geduurt en er is nu bijna een Goddelijke week voorbij sinds de schepping.

illuminati | 06-02-09 | 17:12

@WickedW: het is niet door 1 persoon bedacht, het is door 1 persoon WAARGENOMEN en vervolgens gedocumenteerd in de vorm van een theorie. Vandaar de naam evolutie"theorie". Deze theorie zou nooit geloofwaardigheid zijn geweest als het volledig uit de lucht gegrepen was. Verder, als je kijkt naar de "zeitgeist" van die tijd kijkt moet het wel een goede theorie zijn geweest om te overleven.

On topic: Was prima stukje tv eigenlijk, hoewel ik over het algemeen walg van DWDD. Mooiste lol moment was toch wel het antwoord van Dorenbos op de vraag waarom hij geloofd dat de aarde door god is geschapen in 6 dagen. "Het staat in de bijbel" LMAO

Flying.Dutchm4n | 06-02-09 | 17:10

Leuk ook dat mensen als argument tegen het creationisme aandragen dat ze niet wat geloven dat door mensen bedacht/opgeschreven zou zijn

DE EVOLUTIETHEORIE IS DOOR 1 PERSOON BEDACHT MENSEN!
WAKE UP!

WickedW | 06-02-09 | 17:03

Dat hele Intelligent Design en het pushen van creationisme is alleen maar een reclamestunt om niet teveel zieltjes te verliezen.

Ze spitsen het nu toe op het ontstaan van het leven, maar dat hele genesis is een debiel verhaal. Nogmaals volgens genesis is de aarde plat, rust op fundamenten, zijn de sterren op een plafond bevestigd, draait de zon om de aarde, zijn er nooit dinosaurussen geweest etc etc etc. Allemaal pure kolder.

De pest is alleen als mensen er zo over na gaan denken dan gaan mensen ook twijfelen over de rest van de bijbel. Dan ben je ze dus in no time kwijt als gelovige. Geen gelovigen leidt tot lege kerken en dus het failliet van je geloof.

In de VS zijn ze hier al veel langer mee bezig. Daar gaat het gewoon oom heel veel geld. Gelovigen betalen daar bergen geld aan hun kerk of pastoor.

fappefras | 06-02-09 | 17:01

dewareik | 06-02-09 | 16:47

Oe, neuken?

Canis Spurcus | 06-02-09 | 16:57

@Nr. 18 met bami | 06-02-09 | 16:50
Welnee joh, dit is onthullende onderzoeksjournalistiek die de geschiedenisboeken in zal gaan! GS stelt misstanden aan de kaak, wet je nog?

dewareik | 06-02-09 | 16:52

En toen stond ie weer gewoon op uitzendinggemist hoor ?!

Nr. 18 met bami | 06-02-09 | 16:50

@superjan | 06-02-09 | 16:38
Wat bedoel je precies? A. Ik ben geen man. B. Geen dominee C. En geen 30+
Leg mij dan eens uit wat ik volgens jou niet begrijp. Gewoon doe es, gewoon weet je wel met arumenten... I'm waiting!

dewareik | 06-02-09 | 16:47

Kan die van Nieuwenkerk ook gewoon buiten beeld? Balkje over de oogjes helpt ook wel. Kunnen we ons zuiver bezig houden met het debat tussen het creationisme en darwinisme.

flopje | 06-02-09 | 16:44

Echt een typisch GeenStijl werktuig:geen nieuws,dan maar een bericht posten waardoor zoveel mogelijk reaguurders zich afreageren op christenen.

P.S. Jullie denken toch niet serieus dat dit het enigste geval is waarbij delen van een uitzending worden weggeknipt? Ik mag jullie neem ik aan toch wat hoger inschatten gezien jullie hoogstaande reacties........

WickedW | 06-02-09 | 16:43

@dewareik> welkom dominee dorenbosch! Ouwe foetuswerpert.

superjan | 06-02-09 | 16:38

@Vlekje | 06-02-09 | 16:25
Verwonder je niet... Je kan dit gristen-scheten-gebash begrijpen als je weet wie de brond van het topic is: Mutsaerts, GS-Gay, grijpt natuurlijk elke kans aan om alles wat ook maar een beetje naar EO ruikt te bashen, ook als het journalistiek 0,0 waarde heeft... Beetje meelijwekkende obsessie begint het te worden...

dewareik | 06-02-09 | 16:31

weer een hoernalitieke misser van GeenStijl... Eerst bouwen op 1 bron (beginnersfout), waardoor ze een rechtzaak verliezen. Nu een filmpje brengen wat al tijden op uitzendinggemist staat.

Ik las dat GS nog maar 1 aandeelhouder heeft... de Televaag.. Jmmr. De jongens van het eerste uur waren beduidend scherper....

*Snikt*

Vlekje | 06-02-09 | 16:25

bennyvx78 | 06-02-09 | 16:16

Weet je wat zo leuk is? Kijken naar wat de wetenschap en techniek de afgelopen 2000 jaar allemaal heeft 'verzonnen' en dat vergelijken met wat religie allemaal heeft 'bewezen'.
-
Het is een giller als je er even bij stilstaat.

Canis Spurcus | 06-02-09 | 16:20

aanvulling op dewareik 06-02-09 15:58:

De Gap-theory aanhangers leggen ook het volgende uit over de tweede zin in Genesis : ,, "De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed en de Geest Gods zweefde over de wateren" .(in Hebreeuws is dat: "We haeretz hayah tohoew we bohoew we ghoshech gal pnee(m) thoom") De gap-theory aanhangers beargumenteren dat het in het Hebreeuws 'hayah' zowel kan worden vertaald als 'was' of 'werd/is geworden'. Dus als Genesis 1:2 wordt gelezen als' De aarde nu WERD woest en ledig..." in plaats van "De aarde nu WAS woest en ledig", kan je inderdaad een 'gap' beargumenteren tussen Genesis 1:1 (God schiep de hemelen en de aarde) en Genesis 1:2.

Uiteraard is dit 'vertaalfoutje' maar één van de vele argumenten die deze theoretici benoemen.

dewareik | 06-02-09 | 16:20

-weggejorist-

bennyvx78 | 06-02-09 | 16:16

@web_krijter | 06-02-09 | 15:41

Lees 'de-ware-ik'.

De 'gap-theory/hiaattheorie' wordt aangehangen onder een groep in god gelovende mensen . Ze zijn van mening dat de aarde doelbewust bedacht is door God. Evenals de mens als creatie. Het idee van 'perongeluk/toevallig/out of nowhere' ontstaan zijn wordt verworpen.

Tot zover geen groot verschil met datgeen wat je waarschijnlijk al vaker hebt gehoord van creationisten...

Echter... de 'Gappers' beweren dat Tussen Genesis 1:1 en Genesis 1:2 een 'gat'/ 'gap' moet zijn geweest. Van wie weet wel miljoenen jaren. Genesis 1:1 ,,In het begin schiep God de HEMELEN (meervoud) en de aarde.,, De aanhangers van de theorie beweren dat god inderdaad de hemelen en de aarde heeft gemaakt 'in den beginne'. Maar dat begin is volgens hen niet het creatieverhaal wat in Genesis staat omschreven. Ze beweren dat dit een HER structurering was van een verwoeste aarde. Want in Genesis 1:2 staat:,,De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed." De aanhangers van de gap -theory denken dat deze doodsheid en woestheid van de aarde kwam omdat de aarde, die eerder was geschapen inderdaad vernietigd was... door de heerschappij van de tegenstander satan. Deze werd volgens de bijbel namelijk 'ooit op aarde geworpen'.

Wat ik hier nu uitleg over de gap-theory is zeer minimaal en zeer onvolledig. Er zin hele boeken over geschreven die alles analyseren vanuit de Hebreeuwse grondtekst. De moeite waard om je hier eens in te verdiepen! Gewoon eens Googlen dus. 't Beantwoord vragen, en roept ze tegelijkertijd op, mits je kritisch bent natuurlijk...

dewareik | 06-02-09 | 15:58

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 15:39
*dramatisch aanzet en armen gespreid naar hemel heft*
Och, wat moet ik dan zeggen over iets wat ik niet zeker kán weten: het ís gewoon zo omdat ik dat zeg?? Het ís zo omdat tweeduizend jaar geleden iemand ook al zoiets zei?? Sorry, zo zit ik niet in elkaar. Ik ben nu eenmaal geen Kristen... en heb geen 7500 euro voor een rechtzaak.
*ogen neerslaat*

Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:53

Agent327 | 06-02-09 | 13:00
Ik heb er ook één gescored en wel de laatste die de Bruna nog had.
Vanavond met een chocoladeflik en een glas warme melk met de haartjes nat in pijama op de bank maar eens kijken of het nog steeds hetzelfde gevoel oproept als destijds.
Dezelfde opwinding die je voelde als de Berend Boudewijn show op TV was zeg maar.

Bigi Bana Boy | 06-02-09 | 15:50

Of het nu orthodoxe joden, christenen of islamieten zijn, ze hebben een aantal dingen met elkaar gemeen. Ze kennen maar 1 waarheid en kunnen niet tegen kritiek. Verder hebben ze geen gevoel voor humor en zijn ze tegen vrijheid van meningsuiting.
Bovenstaande eigenschappen zijn trouwens ook 1:1 van toepassing op socialisten/communisten.

Remington.223 | 06-02-09 | 15:49

@Big Bear Hunk
Een nuanceverschil. Iemand hier maakte al de vergelijking tussen kabouters met louter rode mutsjes, of de stelling dat ze ook blauwe en groene kunnen dragen.
Allemaal onzin.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 15:47

@dewareik | 06-02-09 | 15:35
Nou, brand los ware eik (beetje vreemde nick voor een vrouw, maar ok).

web_krijter | 06-02-09 | 15:41

Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:31
Volgens mij snappen die lui dit ook niet .

elevator | 06-02-09 | 15:40

@Canis
Pas om met termen als Geloven.
voor je het weet krijg je dat weer in je smoel.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 15:39

ik heb nu meer respect voor Andries Knevel.

Krulsnor | 06-02-09 | 15:37

@Mutsaerts

,,EO-mooiboy Arie Boomsma" zeg je? Ik kan deze uitspraak misschien begrijpen vanuit jouw perspectief als GS-GayBoy... Ik als vrouw, kan deze mening niet met je delen...

Maar ontopic... scheppingstehorietjes... allen weleens gehoord van de Gap theory/ Hiaat theorie?

dewareik | 06-02-09 | 15:35

bottehond | 06-02-09 | 13:55

Volgens mij heb jij de hele dag niets anders te doen dan waardeloze comments posten... ga's aan je werk druiloortje. Kwantiteit heeft niets te maken met kwaliteit.

Topic is kansloos, Geenstijl moet eens op zoek gaan naar nieuw onderwerp. Meeliften op TV programma is zo 1999.

Johan1438 | 06-02-09 | 15:34

He Muts; iemand anders zal het vast al opgemerkt hebben maar geloven in creationisme is iets heel anders dan geloven in het 6-daagse scheppingsverhaal.

Big Bear Hunk | 06-02-09 | 15:34

elevator | 06-02-09 | 15:27

Nee, die zaten achterover met popcorn te smullen van deze fittie. Geef ze eens ongelijk.

Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:31

Dat wordt dan het TV moment van dit jaar, of mag dat helemaal niet?

De Pruis | 06-02-09 | 15:30

Mooie discussie als twee mensen met een overtuiging hun meningen met elkaar uitwisselen .
De rest van de tafel kon niet tippen aan dit nivo .

elevator | 06-02-09 | 15:27

Een Grefo-terrorist? Dat is net zoiets als atheisten stelselmatig "incest-atheisten" noemen. Verder vrees ik dat het wel wat over jou zegt dat je glibberoloog Boomsma verkiest boven fundamentalist Doorenbos.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 15:26

@Bambino | 06-02-09 | 15:20 ,

dat grapje is al gemaakt. Een stuk of 10 x.

Joshua | 06-02-09 | 15:23

helmpie | 06-02-09 | 15:14

Knevel is al jaar en dag juist de verpersoonlijking van een Gristen. Ik zou graag weten waarom juist hij nu zo'n stap zet. Ik vind het bijna niet te geloven namelijk.

Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:21

Ik heb het gisteren aanschouwd en moest concluderen dat Grefo-terrorist Doorenbos hopeloos is vastgeroest en dat EO beachboy Boomsma de vloer met Doorenbos aanveegde. En wat mijn eigen mening betreft: Boomsma's benadering overleeft en past de EO beter dan die van Gristen-terrorist Doorenbos, de bijbelfossiel.

web_krijter | 06-02-09 | 15:21

-weggejorist-

Bambino | 06-02-09 | 15:20

-weggejorist-

Bambino | 06-02-09 | 15:19

-weggejorist-

bennyvx78 | 06-02-09 | 15:17

@Joris, mbt bebe si: dank u :)

truckdriver01 | 06-02-09 | 15:15

Dorenbos kwijlde nog niet net, maar het scheele niet veel. Ik heb een pesthekel aan die nepgristen van een Knevel maarrrrrrrrrr in dit geval +1 voor hem en vooruit.... +1 voor Boomsma.

helmpie | 06-02-09 | 15:14

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:58

Pas bij die Gristenkindjes wel op dat je ze tot minimaal 140 graden verhit. Hoewel men bij varkensvlees inmiddels wel is doordrongen van de noodzaak van goed verhitten, valt dat besef soms tegen bij Gristenkindjes.
-
De vergissing om het vuur wat lager te zetten is natuurlijk snel gemaakt kijkende naar dat malse rosé vlees maar vergis je niet! Ze zijn niet ingeënt en mogelijk met polio besmet!
-
Dus hou je goed aan de kookvoorschriften. Een gewaarschuwd atheïst telt voor twee...

Canis Spurcus | 06-02-09 | 15:14

Is dat ruzie?? Dan maak ik toch vaker oorlog mee dan ik dacht...

Nickel Son | 06-02-09 | 15:12

Ik vind die grijze meneer maar eng met zn kraalogen.

Flowers | 06-02-09 | 15:09

andre en arie jullie zijn mijn helden

sjaak3512 | 06-02-09 | 15:07

Bebé sí | 06-02-09 | 14:51
Wat een ongelooflijk zielig persoontje ben jij.

@ Joirs: Doe 'Baby ja' eens gauw een permaban geven aub.

truckdriver01 | 06-02-09 | 15:06

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:58,

ik denk dat je beter iets zoeters kan nemen. Mensen vlees is over het algemeen bitter van smaak. Kijk, je kan wel weer een zuurpruim nemen, maar je kan ook een overdaad aan bittere smaak in nemen. Overdrijven is ook een vak he? Zoek de evenwichtig. Alleen een wijntje voldoet daar niet aan.

En wel kijken vanavond he? Of het nou na of tijdens de bijeenkomst is van mensen die kritiekloos elkaar ontmoeten, hihi :)

Joshua | 06-02-09 | 15:06

Ik heb dit boek wel 'ns eerder geplugd hier, maar het kan geen kwaad het nog maar een keer te doen. "History of the Conflict between Religion and Science door John William Draper" etext.virginia.edu/toc/modeng/public/D... Prof. Draper geeft een behoorlijk neutraal verloop van de gebeurtenissen rond het ontstaan van de bijbel zoals katholieken en protestanten die nu gebruiken. Intrigerend vooral is de rol van de eerste paus daarin... .
Daar waar Knevel cs. een discussie op inhoud willen voeren, blijven Bert 'wij weten wel wat voor onze broeders en zusters genoeg is om te weten' Dorenbos en achterban hameren op de vorm. Qua verschijnsel is deze fittie niets nieuws binnen de christelijke kerk. Ene Maarten Luther werd er wereldberoemd door.
Wat inderdaad wel spannend is, en dat is best een Kamervraag waard, is de vraag hoe het komt dat dit fragment uit de 'uitzending gemist'-versie van DWDD gehaald blijkt te zijn. Is hier inderdaad sprake van reli-censuur? Boris, kom er maar in!

F. von Zeikhoven | 06-02-09 | 15:05

@ Bebé sí | 06-02-09 | 14:51
Ongezien en gezien wens ik je de tyfus.

@ Joris


Kun je van notoire eikels zoals Bebé sí & yeahbaby niet eens een openbare database van ip adressen aanleggen ?

Tyler-Durden | 06-02-09 | 15:02

-weggejorist-

blacksabath | 06-02-09 | 15:01

Bebé sí | 06-02-09 | 14:51
ban sneller dan het geluid

naardeklote | 06-02-09 | 15:00

@Joshua
Mij eng noemen? Uit de mond van een warlord en oppergenocideplegert zal ik dat maar
voor kennisgeving aannemen... als compliment misschien zelfs?
@Canis Spurcus
Urkers zou ik niet doen, Volendammers evenmin. Dan ga je kleuren horen en geluiden en zien en weet ik wat niet meer, net paddestoelen.
Gristenkindjes smaken wel het best, maar probeer eens als ze vegetarische ouders hebben. Portugeens, zoet wijntje drbij. Prima.
Veel beter op de maag voor als we later op de avond orgie`s vieren ter ere van satan.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:58

Bebé sí | 06-02-09 | 14:51
Staat er niet gewoon gevangenisstraf op wat jij al een tijdje flikt hier? GS moet desnoods even wat flappen neertellen voor een expert...

Canis Spurcus | 06-02-09 | 14:56

-weggejorist en opgerot-

Bebé sí | 06-02-09 | 14:51

Het CDA | 06-02-09 | 14:26
De wereld kan niet in zes dagen zijn geschapen want de eerste dag bestond de dag nog niet.

Heel juist. De dag werd op de 4e dag geschapen en dat kan dan dus ook niet. Zodoende hebben we alleen te maken met dag 5, 6 en 7 en op die laatste dag lag ie te luieren. Parttime-God?

stemvee | 06-02-09 | 14:47

@Schoorsteenveger | 06-02-09 | 14:38
lol, epifiet, wat een geweldige vergelijking

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:47

AntiSoof | 06-02-09 | 14:43
Dank u :)

truckdriver01 | 06-02-09 | 14:46

Het was een mooi stukje teevee waar MvN goed zijn mond bij dicht hield. Je zag het al aankomen op het moment dat Boomsma niet aan dezelfde kant vd tafel ging zitten als Dorenbos. Dat was al een eerste teken. Maar dat die Dorenbos zichzelf zo voor lul zet door koppig vast te houden aan teksten zonder enig moment na te denken wat hij zegt, tja da's goud waard.


Boomsma deed dit hartstikke goed. Hij mag dan wel in sprookjes geloven, maar dom is ie niet.
Dorenbos bevestigde enkel mijn idee dat religieuzen zoekende mensen zijn die liever in iets geloven dan dat ze zelf op zoek gaan naar antwoorden.


* in wiki bij het woord ' Achterlijk' foto Dorenbos gaat plaatsen *

Tyler-Durden | 06-02-09 | 14:45

@truckdriver01 | 06-02-09 | 14:37
Goed gesproken.

AntiSoof | 06-02-09 | 14:43

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:33

Nah, jij ook al? Wij wilden eerst shoarma halen maar hebben toch besloten om een Urkertje te slachtofferen. Met spekjes ofzo.

Canis Spurcus | 06-02-09 | 14:41

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:33 ,

een bijeenkomst? Brr, klinkt een beetje eng. Je zit dan allemaal met mensen die hetzelfde denken? Beetje gek lijkt me dat :D Maar als je tijd heb cekers ff kijken.

Joshua | 06-02-09 | 14:41

F. von Zeikhoven | 06-02-09 | 14:26
Eehm, squzi msgr J. de Paap. De voor het Stijlloze NationaalDiktee geschikte variant moet natuurlijk zijn: energieëfficiënt...

F. von Zeikhoven | 06-02-09 | 14:40

Wat een non-discussie. Alsof fundi Dorenbos stelt dat kabouters alleen rode puntmutsen dragen, terwijl ze volgens de 'verlichte' Boomsma ook groen of blauw kunnen zijn.
Kabouters of hogere machten, who cares?

bintang | 06-02-09 | 14:39

Religie is mij te onnozel. Je beweert iets dat niet te controleren valt en dan verlang je van anderen dat zij bewijzen dat het niet bestaat. Kinderlijk, naïef, dom, kortzichtig en van God los, dat zijn gelovigen. Sneue lui. Echte scheiding van kerk en staat, nu!

Het CDA | 06-02-09 | 14:39

LOL@Sisyphussy | 06-02-09 | 14:27
Laat me raden: je bent overtuigd christen :)

truckdriver01 | 06-02-09 | 14:38

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:24
Ben het helemaal met je eens inzake die Boomsma. Boomsma is een glibberige aal die te veel doet denken aan Gert en Hermien, Elly en Rikkert en anderen die van die gekunstelde programmatische zogenaamd open blijheid uitstralen.
Die Dorenbos is gewoon goed fout, en dat is tenminste duidelijk, maar die Boomsma is zo'n epifiet, die zich aan alles en iedereen vasthecht en dan even later gaat beweren dat alles en iedereen zich aan hem en zijn boodschap vasthecht.
Als je hem vierkant in zijn gezicht zegt dat hij raaskalt, dan zal hij blij antwoorden zo opgetogen te zijn dat jij wilt nadenken over het bestaan, en dan gaat hij voordat je er erg in hebt ook nog aan je zitten.
Als ik op een eenzaam eiland zou aanspoelen, en ik zou de keuze moeten maken wie er mee mocht aanspoelen, dan liever Dorenbos dan Boomsma. Die Dorenbos heb je zo plat en die gaat mopperend maar braaf hout sprokkelen, maar die Boomsma gaat meteen de Messias uihangen.
Nog liever zou ik willen dat Halina Reijn zou aanspoelen, maar dat terzijde.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 14:38

AntiSoof | 06-02-09 | 14:18
Klinkt logisch en is wat mij betreft ook prima (al vraag ik me af welke lessen over de menselijke natuur je uit de Bijbel kunt halen, die je als je om je heen kijkt en naar de geschiedenis kijkt ook niet zou kunnen leren). Maar geldt datzelfde dan ook niet voor de boeken van (bijvoorbeeld!) Stephen King, Harry Potter of Freud? Daar kun je ook wat leren over de (innerlijke) beweegredenen van de mensheid.
In tegenstelling tot dit soort boeken, wordt van de Bijbel wel gezegd dat het de absolute waarheid beschrijft. Waarom? Omdat we dat al eeuwenlang aannemen en niet tegen de gevestigde orde in durven te gaan?
Ik ben Katholiek opgevoed en heb de verhalen idd altijd als metoforen beschouwd. Tot ik me begon af te vragen waarom we spreken over een God die Liefde is en tegelijk een boek vereren dat diezelfde God als een soort -durf ik het te zeggen- duivelse dictator neerzet. Een god die zelfs zijn 'uitverkoren' volk keihard bestraft als ze even wat fout doen (BTW: WTF uitverkoren? Hij heeft toch iedereen gemaakt, en dan lekker een groepje lopen verkiezen boven de rest, beetje gemeen en kinderachtig toch?) Ik veroordeel wat dat betreft ook niet het persoonlijke geloof van iemand, nog het idee dat er een goddelijke macht zou kunnen zijn. Maar dat die goddelijke macht correct beschreven wordt in het Christendom en of de Islam, is een gotspe en een belediging van God (als ie inderdaad echt bestaat).

truckdriver01 | 06-02-09 | 14:37

@Joshua
Ik weet niet hoor. Vanavond heb ik een atheïstenbijeenkomst en de eerst baby`s worden al om half 7 geserveerd.
Als ik tijd heb kijk ik even, bon?

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:33

Het staat vrij om te geloven. Zolang je je kinderen er maar niet mee lastig valt/brainwashed.

azijnseikerT | 06-02-09 | 14:31

Gristenen: schoon stoepje, vuil beddengoed.

mail cheauvinist pic | 06-02-09 | 14:31

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:26 ,

ohw je zit op werk? Nou ja, zet het geluid vanavond maar aan als het weer mag :)

Joshua | 06-02-09 | 14:29

Vind het wel wat veel, dat 1% van de straatrovers in Rotjeknor een volle autochtoon zou zijn,
ik geloof er dan ook niets van.

vander F | 06-02-09 | 14:28

saugleistung | 06-02-09 | 14:17

Bedoel je net zoiets als die Prada-islam waar Ayaan voor waarschuwt?

bottehond | 06-02-09 | 14:28

Sweetygirl16

Heeft iemand al gezegd: kom over twee jaar maar terug?

Canis Spurcus | 06-02-09 | 14:28

Bigi Bana Boy | 06-02-09 | 13:50

So ist das Biggi!

Canis Spurcus | 06-02-09 | 14:27

DenkZelfstandig neemt de bijbel letterlijk. Wat een wrang soort humor.

Het CDA | 06-02-09 | 14:27

Ik bedoel: als 90% van de reaguurders uw schrijfsel verkeerd opvat, ligt de fout dan bij die reaguurders of....?).

truckdriver01 | 06-02-09 | 13:56

Ik ga voor de reaguurders...

Sisyphussy | 06-02-09 | 14:27

De wereld kan niet in zes dagen zijn geschapen want de eerste dag bestond de dag nog niet.

Het CDA | 06-02-09 | 14:26

Nah, af en toe mag het, Von Zeikhoven is wat even te energieëfficent om het om te schrijven... *zichzelf uit Dumpert kwooten doet* "Rijp voor een psychiatrische beoordeling op religieuze wanen, dàt zijn ze, die Dorenbos met z'n Makkers. Nog even en Torquemada bakt zoete broodjes met de Hersteld Verband EO-erts. Msgr. Gijssen, kom er maar in... Hoezo (uiteindelijk) geen gevaar voor personen of goederen... Oh ja, en de wereld is NIET rond, de zon draait om de aarde en als je te ver naar het westen vaart, val je er vanaf, van die Pannenkoek. En dit is eigenlijk een aflevering van De Fabeltjeskrant! www.youtube.com/watch?v=27-VCulMf0U "

F. von Zeikhoven | 06-02-09 | 14:26

@Joshua
Heb helaas geen geluid op mijn werk. Tenminste, heb ik wel maar in het kader van Low-Profile-Reaguren gebruik ik het niet. De boodschap is echter duidelijk en de "speciaal voor koekje" is een leuk detail.
Dit kan ik wel waarderen.
En iedereen maar zeggen dat gelovigen domme humorloze neanderthalers zijn.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:26

@Het CDA | 06-02-09 | 14:21
Ik vond Boomsma glibberig en Knevel en Doorenbos duidelijk. Het maakt mij niet uit of iemand een andere overtuiging heeft, maar wel of iemand duidelijk en eerlijk is.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:24

@sweetygirl16/Henk
Ik zei toch al GozerT, je reaguurdersnaam kejje beter voor jezellef houe.
Je heb trouwes je broodtrommel late legge.
/rotjeknorbouwvakmodus-uit

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:22

Ik heb het gezien. Arie bleef krampachtig respect opbrengen voor fundamentalist Doornenbos, maar het huilen stond hem nader dan het lachen. Doornenbos echter had nergens last van. Maar je zag hem wel denken, dat hij het jammer vond, dat hij Arie niet op de brandstapel kon flikkeren.

Het CDA | 06-02-09 | 14:21

@Joosth33 | 06-02-09 | 14:16
Over wat logisch is, is een zinloze discussie. Het lijkt me handiger een omgangsvorm te hanteren waarbij ieder mens alles mag zeggen en geloven, maar wel zijn poten thuis moet houden (geen beschuldiging naar jou toe natuurlijk). En als je wil lachen, moet je een joint roken.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:21

-er

AntiSoof | 06-02-09 | 14:19

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:15

Ja, maar nu je zegt dat je idd een zuurpruim bent, verklaart dat een hoop.

Je lijkt een beetje hierop:
www.youtube.com/watch?v=KzRQJ2aSo0Y

:D

Joshua | 06-02-09 | 14:18

@truckdriver01 | 06-02-09 | 14:13
De bijbel kan toch ook gezien worden als een geestelijke oefening om de vreemde aberraties van het menselijk karakter te begrijpen? Want zonder metaforen is er kennisoverdracht toch onmogelijk? Lees voor GOD 'heer'' en veel wordt al duidelijker, tenminste voor mij. Dus mijn opnie over de bijbel is eerder positief dan negatief.

AntiSoof | 06-02-09 | 14:18

Verkijk je niet op de jonge garde, het zijn vaak ex-gereformeerden die evangelisch zijn geworden die lijken modern maar zijn het niet.

saugleistung | 06-02-09 | 14:17

@ DenkZelfstandig
Weet je wat logisch redeneren is? Nee? Moet je is proberen! Is lachen!

Joosth33 | 06-02-09 | 14:16

@Joshua
Dat is misschien zo, maar nog altijd beter dan het alternatief.
*deuntje "blij, blij, mijn hartje is zo blij" neuriet*
*blije gristenmeuk niet trekt en teiltje zoekt*

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:15

@cwi_client | 06-02-09 | 14:14 .
Inderdaad, daar geloof ik in. Bedankt voor het compliment.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:15

@ Koekje-dr-bij? | 14:08
en steevast iedere dag tot het middaguur in zn bed blijft ruften, om rond een uur of half 5 een bezoek te brengen aan het 'CWI Werkplein'.

cwi_client | 06-02-09 | 14:14

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 13:48
Allereerst mijn complimenten dat je hier eerlijk je mening durft te geven.
Maar dan inhoudelijk: meen je dat nu echt, dat je gelooft dat wat er in de bijbel staat waar is? De bijbel beschrijft een god die zich gedraagt als een jaloers kind, sorry: een jaloerse potentaat! Die hele volken laat uitmoorden, enkel en alleen omdat ze niet 'doen/denken wat hij vindt dat ze zouden moeten denken/doen' (ik generaliseer even voor de makkelijkheid). Bovendien blijkt uit de Bijbel duidelijk dat de daar beschreven god alles behalve almachtig, alwetend of zelfs maar liefdevol is.
Geloof je daar echt in?

truckdriver01 | 06-02-09 | 14:13

@ Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:08

Kennen wij elkaar?!

bedankt voor je mooie woorden

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 14:12

@Antisoof.
Dat "niks zijn", ik noem dat "normaal".

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:11

Ik vind dit toch een vrij zielige vorm van censuur. Ik eis kamervragen! Wie biedt?

MysteryQuest | 06-02-09 | 14:11

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:56

gevalletje chagrijnig? Zuurpruim!

Joshua | 06-02-09 | 14:11

@DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:07
Als ik me al ergens bij aansluit dan is het bij mensen, en niet bij partij-ideologen.

AntiSoof | 06-02-09 | 14:10

Sweetgirl16 heet in het dagelijks leven Henk.
Henk weegt 140 kg, heeft een prachtige tattoo van zijn vorkheftruck op zn rug en is, op dat kleine transpiratieprobleempje na, de leukste collega die een putjesschepper in zn keet kan hebben. Heel goed Henk!

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 14:08

@AntiSoof | 06-02-09 | 14:06
Als je het niks zijn beu bent, kun je je altijd nog bij het Ietsisme aansluiten.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:07

@DenkZelfstandig | 14:00
Meng je nou gewoon niet in discussies tussen weldenkende mensen. Jij hebt een soort van ziekte, aangepraat door je ouders en de mensen van die fijne kerk van je. Zorg nou eerst maar dat je van die ziekte geneest.

WalterS | 06-02-09 | 14:07

Ik was absoluut geen fan van Arie Boomsma, maar ik ben zeer blij met hoe hij zich gister heeft opgesteld en verdient daar absoluut respect voor.

Joosth33 | 06-02-09 | 14:07

Ik open geen bestanden die ik eerst niet kan controleren.
En Dumpert is door zijn kakken gegaan.

winterpeen | 06-02-09 | 14:07

@DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:04
Ik ben zelf eigenlijk niks, dat heeft geen naam.

AntiSoof | 06-02-09 | 14:06

@ allen.

We moeten die Yeah Yeah Baby maar gewoon negeren. Niet meer reageren, als hij bezig is, want daar schijnt hij op te kicken.

.

En u gauw verder kijken naar Arie Boomsma's uitdagende decolleté, volgens mij mist hij een rib.

koffiemuts | 06-02-09 | 14:04

Frans Laarmans | 06-02-09 | 13:08

Briljante timing heeft die kerel toch!

Canis Spurcus | 06-02-09 | 14:04

@AntiSoof | 06-02-09 | 14:01
In elk geval niet om intellectuele redenen. Ik ben niet in staat om niet te geloven in de God van de Bijbel. Maar dat jij atheist of zo wil zijn vind ik best, als je het maar niet aan mij opdringt.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:04

Als rasechte atheist en bepaald geen Arie-fan, moet ik toegeven dat Arie hier pluspunten heeft gescoord. Bij mij gaat ie in de herkansing iig.

Voor iedereen die commentaar heeft op Boomsma zijn kapsel: homo's/zeikwijven. (En nee, zo'n kapsel heb ik niet)

Jaccoes | 06-02-09 | 14:03

Nu ik 't fragment gezien heb vind ik er niks aanstotend aan...

Bever! | 06-02-09 | 14:03

Heeft de lange arm van de VARA nu ook GS bereikt? De link is dood en de fragmenten zijn niet meer op Dumpert te vinden..

Kim Jong-il | 06-02-09 | 14:02

Het gevaar kmot nietuit het oosten... of het westen, het gevaar zit HIER... wees gewaarschuwT voor de poldertaliban!

DaDa San | 06-02-09 | 14:02

@DenkZelfstandig | 06-02-09 | 13:48
Waarom geloof jij in een boek?

AntiSoof | 06-02-09 | 14:01

is het filmpje offline gehaald?

JankenMetdePetOp | 06-02-09 | 14:01

@WalterS | 06-02-09 | 13:57
Alles OK thuis?

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 14:00

@ cwi_client | 06-02-09 | 13:50
hey grote jongen
als geenstijl met een tof gerucht komt om del der dellen te nagelen zou ik het mooi vinden als ze daar óf goed bewijs voor hebben óf zeggen dat het een goeie publiciteitsstunt is.

als geenstijl met een eo-ruzie aan komt zetten hoop ik toch op wijngooiincidenten of misschien zelf godslasterend gevloek. Wordt al een poosje teleurgesteld door GS.

ben je tevree en voldaan, kun je weer bij mammie op schoot kruipen. lutser

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:59

@stemvee | 06-02-09 | 13:58
Daar zei YeeYeaBaby toch wat over?

AntiSoof | 06-02-09 | 13:59

Is mijn IP wel geheim? Heb al 30x op de dumpertlink geklikt. Verboten? Mijn tijd in de DDR heeft toch sporen nagelaten. Angstig om je heen kijken en zo. En nu rijdt er een pliesiewagen de straat .......

stemvee | 06-02-09 | 13:58

@DenkZelfstandig | 13:52
Is de oproep van BBB niet duidelijk genoeg? Je moet sterven met je kutgeloof!

WalterS | 06-02-09 | 13:57

pats server uitelkaar?

Stijlvollemelk | 06-02-09 | 13:57

@Joshua
Lood om oud ijzer makker, lood om oud ijzer.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:56

Toiletboy | 06-02-09 | 13:38
Aha, u hanteerde het werktuig genaamd 'sarcasme'. Idd, dat was mij ontgaan. Wellicht was het de door u gekozen schrijfstijl die mij op het verkeerde been zette, wellicht was het het afsluitende zinnetje: "Nu jullie weer, haters!"
Hoe dan ook: ik ben blij dat u wel zelf nadenkt en niet alles klakkeloos aanneemt. Nu alleen nog zó leren schrijven, dat wat u bedoelt te zeggen, ook zo wordt opgevat - :) - Ik bedoel: als 90% van de reaguurders uw schrijfsel verkeerd opvat, ligt de fout dan bij die reaguurders of....?).

truckdriver01 | 06-02-09 | 13:56

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 06-02-09 | 13:56

Kom op Joris, zo moeilijk is het niet om het filmpje van watermerk te voorzien en dan te uploaden.

peterweethetbeter | 06-02-09 | 13:56

Toen ik het boek; 'Was Jezus Julius Ceasar' had gelezen stortte mijn geloof bijna in. Wat een onzin zeg.

AntiSoof | 06-02-09 | 13:56

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:22

Kijk eensch omhoog, krakertje....

* ontdoet zweetgirl van ongewassen scalp en aan riem hangt *

bottehond | 06-02-09 | 13:55

Berserker Nr. 1 | 06-02-09 | 13:43
pvda modus aan***
Laten we nou eerst even onze eigen rommel opruimen, en die "anderen" de gelegenheid geven om vanuit hun eigen cultuur en beleving deze zaken te benoemen en te duiden zodat men zich niet een eigenvreemde cultuur krijgt opgedrongen, en ze kunnen bouwen aan een manier van leven in een "onbezet Rotterdam" vrij van autochtone invloeden zodat deze culturen www.tattoo-spirit.de/content/0308/crip... zich permanent en onbelemmerd kunnen wortelen in de Nederlandse samenleveving
pvda modus uit
sow als Woutertje Bos nou niet tevreden is over mn bijdrage weet ik het ook niet meer
www.nu.nl/algemeen/20896/1-procent-van...

ethan_joy | 06-02-09 | 13:54

Link is dood, of ligt dat nu aan mij?

CylonNL | 06-02-09 | 13:54

Nu heeft gs m weer van de site gehaald!?!?!?

pomperules | 06-02-09 | 13:54

@Bigi bana boy
*snif*
Wat mooi.
*snotter*
+1

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:53

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:51 ,

Even voor de goede orde, over welk geloof hebben we het dan nu?

Joshua | 06-02-09 | 13:53

@mij :wilt

cwi_client | 06-02-09 | 13:52

Zoooo, Dorenbos is weer eens op goede gristelijke methode het negende gebod aan het breken. Brilliant filmpje.

alcar | 06-02-09 | 13:52

Bigi Bana Boy is boos. Begrijpelijk ook, ik word ook boos als ik ieder keer weer die acties van gelovigen zie.

Mark2007 | 06-02-09 | 13:52

@Bigi Bana Boy | 06-02-09 | 13:50
Hard toe aan weekend, zeker?

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 13:52

@Berserker Nr. 1 | 06-02-09 | 13:43
Zou die 99% straatcriminaliteit niet gewoon door de open grenzen komen? Nu lijkt het dweilen met de kraan open.

AntiSoof | 06-02-09 | 13:51

wanneer krijg ik nou beeld?!

WalterS | 06-02-09 | 13:51

@Joshua
Ik test even je geloof. Als jij dus niet denkt dat jezus mij kan bekeren in een droom:
Fail.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:51

Het is vijf voor twaalf wat religie betreft imho en ik kan GS niet genoeg prijzen in hun niet aflatende strijd tegen religies van welke aard dan ook. Overal zie je de invloed van de Islam en in hun kielzog de hun kansen ruikende gristenhonden terug. We kunnen niet alert en hard genoeg zijn om af te rekenen met al die achterlijke uit het Midden-Oosten geimporteerde hersenziekten of dat nu onder de naam Christendom, Islam of Jodendom aan ons opgedrongen wordt. Sterf gelovigen, Sterf !
Verder +100 voor de redaktie in deze.

Bigi Bana Boy | 06-02-09 | 13:50

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:22
Wel leuk dat je dat men ons wil delen.. helemaal registeren, inloggen en dan nog een paar volzinnen uitblaffen. Misschien dat je ook als puistenkopje kan aangeven wat je wel verwacht ipv niet.

cwi_client | 06-02-09 | 13:50

@ Bos Hout | 06-02-09 | 13:34
Hoi, waarom?

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:49

Ik denk nog zo ze hebben dat fragment nog.
Nee dus.
Begin er dan niet over!

winterpeen | 06-02-09 | 13:49

@Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:43 ,

drugs is not good m'kay?

Joshua | 06-02-09 | 13:48

Ik geloof hetzelfde als Doorenbos. Ik krijg dan wel weer uitslag als ik te lang kijk naar Balkenende, Donner of Rouvoet op TV. Dit is wel een van de meest erge kabinetten ooit (volgens mij dan natuurlijk). Ik vond Arie Boomsma glibberig. Dan heb ik nog liever met Knevel te maken die ronduit en duidelijk zegt dat in het scheppingsverhaal geloven fout is en iets om je voor te schamen. In elk geval: ik geloof in de Bijbel op min of meer de "Doorenbos" manier.

DenkZelfstandig | 06-02-09 | 13:48

hahah, de link werkt niet naar dumpert! haha

BLIJE HOBBEL MONGOOL | 06-02-09 | 13:48

Geweldig hoe oude, strenge en onderontwikkelde gelovigen botsen met de meer wereldwijze jongere gelovigen (als Arie Boomsma). Ik voorspel een burgeroorlog.

ramses snaptnie | 06-02-09 | 13:47

Dumpert, wij hopen op jou!

Bever! | 06-02-09 | 13:47

@Berserker Nr. 1
Als de blanke tokkie straatroverts óók een nekschot krijgen en alles gezamelijk de maas in gaat hebben we een deal.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:46

Na de eerste zin van Arie, waarin hij de bewondering uitsprak voor Knevel, viel het geluid weg. Nu is 't hele item goedver ook pleitte. Heeft iemand de notulen?

stemvee | 06-02-09 | 13:46

Boomsma is een zoekert die de EO voorbij zal gaan. Hij zal een nieuw omroep op gaan richten.

Einde van de Domheid | 06-02-09 | 13:45

Ik was door die Boomsma een klein beetje geinspireerd om die Bijbel toch eens te lezen. Maargoed, dat zeg ik ook steeds van de Koran en Mein Kampf.

Lying Dutchman | 06-02-09 | 13:45

Baby gaat iets vergallen wat in de wereld is geroepen de vrijheid van meningsuiting in stand te houden. Hij is niet BAN-baar

Stroopdoos | 06-02-09 | 13:45

Lik is deaud, wil van God?

truly amazed | 06-02-09 | 13:44

Inhoudelijk:
Knevel is een fundamentalist al is hij creationist. (Dat helpt niet echt...)
De directeur van de EO is ook fundamentalist al neem hij de Bijbel letterlijk.

Einde van de Domheid | 06-02-09 | 13:44

En repareer gelijk even die dumperT.

Berserker Nr. 1 | 06-02-09 | 13:43

@Joshua
Fijn dat je er bent broeder, ik wil wat met je delen.
Vanacht kwam Jezus tot mij in een droom.
Ik ben nu ook een Gelovige.
Is het niet Geweldig?

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:43

ethan_joy | 06-02-09 | 13:28
Godzijdank zijn er dan nog mensen met genuanceerde meningen, zoals Berserker Nr. 1, die vinden dat dat tuig een nekschot verdient. ASAP.
Met dat 'tuig' wordt de Antilliaanse, Marokkaanse en Turkse troep bedoeld, genoemd in je link.

Hier een beetje zeiken over een EO-akkefietje, terwijl van de straatroverTs 1% NL is en de rest van hierboven genoemde komaf is. Wie zei ook alweer dat je niet moet generaliseren? Hoeft ook niet meer, doet die troep zelf al.

*Pleit voor nekschot straatroverTs, en ter voorkoming van misverstanden: daarmee wordt niet bedoeld dat die kloodtzakjes subsidie moeten krijgen. Een kogel in de nek en dumpen in de Nieuwe Waterweg.*

Berserker Nr. 1 | 06-02-09 | 13:43

Dat met die 6-dagen klucht is toch wel interessant. Vooral om de vraag neer te leggen: hoe zag de wereld er dan na 1 dag uit? En na 2 dagen? En wat moest uiteindelijk op de 6e dag nog worden toegevoegd om de wereld werkelijk " af" te hebben? En hoe ging dat?
Jee, ik zou toch wel heel graag willen weten hoe dat halffabrikaat er dan in die verschillende stadia uit gezien zou hebben.
Pica's iemand?

reddingo | 06-02-09 | 13:42

De VARA heeft het dump-fragment gewist.

tipo | 06-02-09 | 13:42

@Toiletboy
Ik heb het even teruggelezen en je comment klopt inderdaad niet.
Lees eens een ander boek dan de bijbel joh.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:40

Als er nog mensen zijn die over het bestaan van god twijfelen kan ik het boek "God als Misvatting" van Richard Dawkins aanraden. Een hele mooie uiteenzetting hoe geloof onze samenleving beïnvloed en tot stand is gekomen. Zou verplichte kost moeten worden op middelbare scholen.

BertBroodBakker | 06-02-09 | 13:40

Die schijnheilige grijns ook van die Doornbos, bah!
Trouwens, die Arie moest zijn haar maar een knippen, dat Jezuskapsel staat em niet!

twichie | 06-02-09 | 13:39

Item niet gevonden?

haha, nu snap ik waarom powned al een week rond de 27 500 aanmeldingen zit. En ik maar denken dat de teller kapot was :P

Joshua | 06-02-09 | 13:39

truckdriver01 | 06-02-09 | 13:16

Je praat zelf peop! Je snapt helemaal niets van mijn reactie! Net als 90% van de andere mensen die op me hebben gereageerd.
Is de dubbele bodem zo moeilijk te begrijpen voor je? Lees je alleen wat er letterlijk staat?
moeten er knipoogjes en smileys bij anders voor je?

Toiletboy | 06-02-09 | 13:38

Hmz, weet t niet hoor maar Henk Hang-oor zit wel vuistdiep in het besluitvormingsproces om PowNed in het bestel te laten komen. Als je hem dan gaat bashen werk je een positief advies alleen maar tegen, dunkt mij.
Aan de andere kant noemt ie academici (of alg. hoger opgeleid volk) SBS6 publiek en televaag lezerts... Het is eigenlijk een triest zooitje. Ik pleit voor een BBC structuur en dat we via internet kunnen stemmen welke programma's er in het bestel moeten komen. PO is voor de kijkers en niet voor het selecte groepje linkse rakkers daar in 035 (jaja H'sum) die denken te weten wat wij willen (jullie weten ons niet te bereiken doordat jullie in je eigen wereldje blijft rondspoken!). Echter moet ik ook aangeven dat er programma's in het bestel zijn die mij wel aantrekken (of waar ik nog wel naar durf te kijken). dwdd,penw,kvw,nwetz,zembla,per seconde wijzer,dragons den,profiel,je zal het maar hebben,over mijn lijk. Thema's die mij dan ook aanspreken: Mens, milieu, politiek en kennis (wetenschap). Waar jullie programma makers eens van af moeten: de TV kijker is niet (altijd) dom. Daarnaast snap ik niet dat jullie zo azen op kijkcijfers... 800M komt toch wel binnen.. en als het gros kwalitatieve programma's niet behappen flikkeren ze idd maar op naar de commerciëlen. Het jip/janneke gehalte schrikt mij dan soms ook weleens af (blijkbaar omdat jullie zoveel mogelijk menschjes willen bereiken). Goed, ben klaar nu. Succes is een keuze, toch?

cwi_client | 06-02-09 | 13:38

@Utopiad
Ik kan daar dus ook niet bij. En als ze nou toegeven: "Tja, ik weet dat mijn geloof op niks gebaseerd is, een beet bizar zal klinken voor ongelovigen en dat het éigenlijk niet spoort maar dit geloof ik nou eenmaal."
Nee hoor. Helemaal trots. Supernormaal. Niks geen problemen.
Bizar gewoon.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:36

Doe eens een gooi.
@Rammstein | 06-02-09 | 13:32

*throw*
12 meter....

Geiteneuker | 06-02-09 | 13:35

*snif* *tevergeefs beelden opvragen doet*

Lul, Jan van voren | 06-02-09 | 13:35

De reli's proberen op alle mogelijke manieren het land over te nemen en onze cultuur te beïnvloeden. Het land onmiddellijk maar sluiten voor alle reli's. De grenzen dicht en de barricades op. Revolutie !

Cinq-Marquis | 06-02-09 | 13:34

censuur op Dumpert?
Item niet gevonden.

-AxA- | 06-02-09 | 13:34

@ Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:22
Hoi, hoe oud ben je?

Bos Hout | 06-02-09 | 13:34

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:21
ben je ziek?

quackel | 06-02-09 | 13:33

Die mensen zijn eng. Dat je tot je 8e in Sinterklaas gelooft is tot daar aan toe, maar volwassen mannen en vrouwen die er heilig van overtuigd zijn dat dit echt gebeurd is dan vraag je je echt af of ze zelf wel hersenen hebben.

Utopiad | 06-02-09 | 13:32

Geiteneuker | 06-02-09 | 13:30
Doe eens een gooi.

Rammstein | 06-02-09 | 13:32


BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:16

Bannen graag.. of kan hij niet geband worden?

Geiteneuker | 06-02-09 | 13:30

Rammstein | 06-02-09 | 13:13
*****De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25 procent te laten afnemen is onlangs bijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien.******
en
Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het CENTRUMgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen
het gaat hier om 11,66 Nederlandse crimineeltjes en zelfs dan is het te moeilijk voor de pliessie
om dit met een kwart te laten afnemen, Abu Taleb doe er wat aan, we worden GESTIGMATISEERD!

ethan_joy | 06-02-09 | 13:27

Het kenmerkt GS dezer dagen dat een technisch foutje gelijk gezien wordt als censuur. Beetje overspannen toestanden de laatste tijd. Het lijkt me tijd voor bezinning, want de boel loopt uit de klauw...

Rekeozeb | 06-02-09 | 13:27

Ik word altijd zo moe van mensen zoals Dorenbos, je kan er gewoon _geen_ discussie mee voeren vanwege die dikke grote oogkleppen die ze op hebben.

En die Arie heeft van mij nu dikke kudos gekregen... ik sta niet achter zijn geloof, maar ik vind het wel weer leuk om te zien dat iemand ondanks zijn geloof, wel "kritisch"er naar durft te kijken.... chapeau Arie, dat had ik niet van je gedacht!

yveZ | 06-02-09 | 13:27

Mutsaerts heeft zijn plek (gelukkig) weer gevonden.
Fuck die Wannabe-Storyartikelen, weg met Wendy.
Deze berichten maken Mutsaerts weer Mutsaerts, keep on the good work!

Uomo Universalis | 06-02-09 | 13:24

Kijk GS, dit is alweer een stuk beter dan die boulevard escapades. Blijkt maar weer dat er heel veel "verborgen" fundamentalisten in Nederland leven die maar een waarheid prediken en pretenderen daarop een monopolie te hebben. Bij deze ook meteen een pleidooi voor afschaffing van huidige verzuilde onderwijssysteem waarin deze denkbeelden de mogelijkheid krijgen te groeien en niet ter discussie gesteld kunnen worden. Onderwijs dient openbaar en neutraal te zijn omdat dit voortvloeit uit de scheiding van kerk/moskee en staat.
Vrees niet degene die vele boeken leest, vrees degene die er slechts een leest.
(Gristenen, graag een reactie, bijvoorbeeld ook op de wetenschap van koolstofdatering waarmee de 'oudheid' van objecten kan worden vastgesteld)

Doctor Anders | 06-02-09 | 13:24

Heere dus met 2 e's. Zoals het ook in de statenbijbel staat. *proest*

Drone | 06-02-09 | 13:23

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:21

Ik ruik een ban...
Ow ja, GS doe update is fixen...

BertBroodBakker | 06-02-09 | 13:23

Zal me allemaal aan m'n kont roesten, ben alleen geinteresseerd in wat morgen gebeurd, staat m'n geld nog op de bank en kan ik het opnemen.

Dosina | 06-02-09 | 13:23

"Ik word wel zo moe van dat gristentuig."
H. Teeuwen

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:23

-weggejorist-

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:22

geenstijl begint een hoog televaaggehalte te krijgen :-s
eerder deze week niet te onderbouwen geruchten
op de site plaatsen en nu spreken van een
'eo-ruzie'
'oo-oo-oo'
'de vara knipt eo-ruzie'

geenstijl = geenklasse

Sweetygirl16 | 06-02-09 | 13:22

Ik heb het gezien. Die lijpo van een Bert Dorenbos (-500) gelooft, net als mijn moeder overigens, heilig in het scheppingsverhaal.
Andries (sinds kort +1) zou ontslagen moeten worden...
Arie (altijd +1) was cool en probeerde zijn voormalig baas in een discussie te trekken, dat het best wel eens mogelijk is dat Darwin een punt had.
+1 Arie, ga eens bij m'n moeder langs!

Adhoofd | 06-02-09 | 13:22

@Rammstein | 06-02-09 | 13:14: Ghe, nee hoor dat zal zo snel niet gebeuren.

Fleauxe | 06-02-09 | 13:21

Ik herinner me nog heel goed dat Pauw en Pauw (en dus ook uitzending gemist) zogenaamd technische problemen hadden waardoor de doodsverwensing van pliesieman Joop van RieSSen aan het adres van Wilders dagen en dagen en dagen niet te zien was.

bottehond | 06-02-09 | 13:21

Arie z'n glas water is ook ineens in een glas bier veranderd. Hip.

Bos Hout | 06-02-09 | 13:21

Jammer deze godsdienst fanaten erkennen alleen hun eigen krankzinnige idee en tegen fundementalisten als deze idioten kun je maar een manier doen... net doen of ze niet bestaan.

H.Weisneus | 06-02-09 | 13:21

-weggejorist-

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:21

Wat een onvoorstelbaar stuk onbenul is die Dorenbos. Geen wonder dat-ie creationist is. Elke zin die hij gisteravond uitsprak bevatte minstens een of twee kolossale denkfouten, feitelijke onjuistheden of drogredenen. Dat de EO zo'n figuur acceptabel vond voor een directeurspositiet zegt wel iets over het nivo van de EO.

Johannes den Dopert | 06-02-09 | 13:20

Staat inmiddels wel op de site van de Vara

LET OP: door een foutje met de encodering in Hilversum is er per ongeluk een gedeelte van de uitzending weggevallen. Het gaat om het laatste gesprek, dat nu HIER als flash-video is te downloaden.

engeltje_ | 06-02-09 | 13:20

Atheïsten hebben een field day!

Canis Spurcus | 06-02-09 | 13:20

-weggejorist-

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:19

Evolutie theorie heeft helemaal niks te maken met het ontstaan van de aarde. Stelletje lutsers. Zinloze discussie dus...

Rest In Privacy | 06-02-09 | 13:18

-weggejorist-

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:18

@Edammertje
Mea culpa. Maar ik zie nergens iets staan over bewijs dat geloof zou ontkrachten of uitsluiten. Weer niet goed gekeken zeker? Suffie ben ik ook.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:18

Gewoon Omdat het Kan.

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:16

Liegen gaat je slecht af. Alsof het je niet om puur politieke redenen gaat. Mag jij dit doen van @ campion?

bottehond | 06-02-09 | 13:18

Typisch VARA ... zucht ... maar gelukkig hebben we de foto's nog

* de dienst kan beter uitzending VERmist worden genoemd *

Je Verzint Het Niet | 06-02-09 | 13:18

@ Bakboord:
"Dat het "systeem" aarde niet zonder "hand van God" uit wanorde heeft kunnen ontstaan is wetenschappelijk aantoonbaar."

Doe es aantonen dan. Zou ik heel knap vinden.

Bos Hout | 06-02-09 | 13:17

Die Dorenbos is gewoon een Christen Extremist en die moet je het zelfde behandelen als iedere geloofs extremist (lekker ophouden met ademen). Arie Boomsma verdient in deze enorm veel respect want hij wil WEL discusieren en respecteerd een ander wel. Die Dorenbos doet precies wat er in de bijbel staat en volgens hem is alles wat er staat zoals het is en owee degene die een andere mening heeft die beledigd de schepper. Wat een onzin dat de aarde 6000 jaar oud zou zijn dat zou betekenen dat alle weteschappers die aantoonbaar hebben laten zien dat er lagen in de aarde zijn doe vele malen ouder zijn dan 6000 allemaal ongelijk en is niet waar. Respect voor een mening ja maar domweg in een boekje geloven en zeggen dat dat het is.... dan ben je in mijn ogen net zo dom en onwetend als al die moslims waarvan wij roepen "die wonen in de bergen en hebben geen idee wat er darrbuiten gebeurd"

Lev | 06-02-09 | 13:17

Toiletboy | 06-02-09 | 12:43
Je praat peop!
Wie zegt dat er aan het begin 'niets' was? We staan nog maar aan het begin van de wetenschap als het om bijvoorbeeld quantum-mechanica gaat.
Er is nog zoveel wat we niet weten. Maar dat betekent niet dat dús 'de evolutieleer' niet klopt of dat er dús wel een god moet zijn (en als die er al is, welke god dat dan is). Wat wel aantoonbaar is, is dat de bijbel een door mensen geschreven geschrift is, opgesteld uit dubieuze bronnen en generatielange mondelinge overlevering. Een boek dat bovendien grotendeels, volledig ongeschikt is als basis voor een vreedzame samenleving (geldt ook voor het boek van die andere 'liefdevolle' religie). Als je het logisch bekijkt, is de 'God' van de Bijbel bovendien helemaal geen 'God'. Maar ja, logica is moeilijk, hè?

truckdriver01 | 06-02-09 | 13:16

-weggejorist en opgerot-

BabyBabyBabyBabYYeaH | 06-02-09 | 13:16

Ga zo door meneer Dorenbos, je graaft je eigen graf.

@bakboord: kontverhaal, het is wel degelijk aan te tonen, maar creationisten willen deze experimenten niet erkennen omdat het niet mogelijk is om een mens uit wanorde te creeëren.

biochemie_nerd | 06-02-09 | 13:15

Simon Schalung | 06-02-09 | 13:08

JIj was vroegah geen zeurpiet die niets anders komt doen dan Menschen opzetten tegen GS. Als het je niet vebalt: sites genoeg. Meen je dat iemand op zo'n comment zit te wachten?

* scalpje van Simon aan riem hangt *

bottehond | 06-02-09 | 13:15

Ik mag die Arie wel. Bij tijd en wijle is het inderdaad net alsof Jezus in beeld verschijnt, maar hij kan het goed verwoorden en is niet al te opdringerig. Daardoor dwingt hij (zelfs bij mij als volstrekt ongelovige) toch wel respect af voor zijn kijk op de wereld.

GetintGlas | 06-02-09 | 13:15

Als GS jullie blij maakt met een dode mus dan kunnen jullie altijd nog op mij vetrouwen. Hier www.youtube.com/watch?v=b3PyoUPcobA&am... uberdikke bitchfittie over religie.
-
Graag gedaan.

Fleauxe | 06-02-09 | 13:15

@bakboord. Weer iemand die er niets van begrijpt. Als je wil geloven, prima. Maar sluit niet je ogen voor feiten.

KapiteinClaus | 06-02-09 | 13:14

Fleauxe | 06-02-09 | 12:52
Het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen.
(Sorry in geval het de rest van de dag in uw hoofd zit)

Rammstein | 06-02-09 | 13:14

-weggejorist-

Edammertje | 06-02-09 | 13:13

ethan_joy | 06-02-09 | 13:11
Het is ook altijd een kleine groep die het voor de rest verknalt hè .....

Rammstein | 06-02-09 | 13:13

ik erger me oprecht aan die creationisten en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Schijnbaar intelligente mensen die verkondigen alles letterlijk te geloven dat in de Bijbel staat. Die geesten verzieken de boel voor mensen die het geloof wél op een behoorlijke manier willen belijden/interpreteren en daarmee nog eens verlichting kunnen brengen. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar toch.

Auspoef | 06-02-09 | 13:12

www.nu.nl/algemeen/20896/1-procent-van...
*****1 procent van Rotterdamse straatrovers is Nederlands******
Doe hier ns in roeren dan powned, hoe die 1%, ons, Nederlanders, te schande maakt!

ethan_joy | 06-02-09 | 13:11

bakboord | 06-02-09 | 13:03
Alle definities zijn onderhevig aan verandering naarmate de kennis toeneemt.
Meer kennis roept alleen maar meer vragen op en geeft geen enkele bevrediging. Tijdelijk misschien maar op den duur kleeft er een enorm nadeel aan vast en dat is dat de mens zijn flexibiliteit ten aanzien van de ontwikkeling verliest.

Stroopdoos | 06-02-09 | 13:11

+1 voor Arie

Tizza | 06-02-09 | 13:10

Zoals Arie kan vertellen zou je het bijna gaan geloven. Arie uit Stiens, die lange met die vreemde nek en die plaatjes op zijn armen

Erectus Enormus | 06-02-09 | 13:10

doen ze niet aan close-reading in de kerk?
zon & maan (=dus tijd) werden pas de 4e 'dag' geschapen...
die eerste 3 'dagen' duurden zolang als je maar wilt.

pasij | 06-02-09 | 13:09

door een foutje met de encodering in Hilversum is er per ongeluk een gedeelte van de uitzending weggevallen. Het gaat om het laatste gesprek, dat nu HIER als flash-video is te downloaden.

Gettipap | 06-02-09 | 13:09

GS was zo'n topsite....... jammer dat de commercie toeslaat met dat gezeur over weer een TV-zender......... Jammer

Simon Schalung | 06-02-09 | 13:08

Ricky Gervais steunt Bert Dorenbos:
http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

Frans Laarmans | 06-02-09 | 13:08

@ bakboord
Het is ook wel heel logisch dat de volgorde van het scheppingsverhaal en evolutie op elkaar lijken. Zou een beetje raar zijn als eerst de dieren er waren en daarna de aarde.
Gevoel voor liefde is iets wat abstract is, dat kan je niet meten. Goed en kwaad zijn geen vast liggende termen, maar zijn veranderlijk.

Simurgh | 06-02-09 | 13:08

@Edammertje
Ik kan het niet vinden. Wat nu?

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:08

Jawel, het is wéé-kend en G. te H. bestaat niet. En voor een eo tiep is die Boomsma best wel okay. Hij heeft in ieder geval sporen van humor en daar ontbreekt het bij de evolutie omroep nog wel eens aan.
(Rijdt Rutger al een beetje rond in Schagen e.o. (há) om die spammer eens te verrassen ? )

Rammstein | 06-02-09 | 13:08

Christentuig!

Man zonder jas | 06-02-09 | 13:08

bakboord | 06-02-09 | 13:03

Ongelooflijk ! We zijn geen eindprodukt van de evolutie dude. En ons moraal is ontstaan uit feit dat wij moesten samenwerken om te kunnen overleven.

heer Appel tot Moes | 06-02-09 | 13:07

@Joris
Helaas zijn jullie op de één of andere manier niet in staat om deze puber voor goed te verwijderen.
weggejorist en opgerot-

ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 13:00

Agent327 | 06-02-09 | 13:07

Ik vind Arie Boomsma trouwens wel een goeie vent. Hij leest de bijbel zoals 'ie daarvoor bedoelt is. Ik geloof er overigens zelf geen drol van, maar hij is wel goed bezig.

Wasbeert | 06-02-09 | 13:07

dank je

azijnsnuivert | 06-02-09 | 13:06

Wat een gezeur. Beide heren bleven heel waardig en vriendelijk zoals het een goed gristen betaamt. Zo zouden meer mensen een fittie moeten voeren.

Bertje Knor | 06-02-09 | 13:06

Joris? Doe eens wakker blijven......

azijnsnuivert | 06-02-09 | 13:05

-weggejorist-

Edammertje | 06-02-09 | 13:05

@bakboord
Moehahahaha. Gristendebiel. Lees je eigen plemp eens door en slik wat pillen ofzo.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:05

wat nou ruzie..? Niks gezien van een ruzie, hooguit een meningsverschil...

Leaque of Morons | 06-02-09 | 13:05

Weg met die zich links wanende Internetactivistjes in hun stinkende kraakhol.
Die haters van het vrije debat worden een pain in the ass.
Stuur er maar een knokploeg op af.

bottehond | 06-02-09 | 13:04

Dat het "systeem" aarde niet zonder "hand van God" uit wanorde heeft kunnen ontstaan is wetenschappelijk aantoonbaar. Dat de evolutietheorie heel veel op het scheppingsverhaal lijkt is ook geen toeval. Idd geen 6 dagen en 6000 jaar, maar de volgorde klopt heel aardig. En de mens heeft als laatste "schepping" als enige levend wezen gevoel voor liefde, kan onderscheid maken tussen goed en kwaad en heeft hierin een eigen verantwoordelijkheid en keuze mogelijkheid. Zo gek is het allemaal echt niet hoor, als je het theater weglaat.

bakboord | 06-02-09 | 13:03

ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 13:00

Droef52 ?

heer Appel tot Moes | 06-02-09 | 13:03

@ superjan
Weet het niet met die Arie. Hij probeert steeds meer op Jezus te lijken, wat op zich wel een toffe peer schijnt te zijn geweest. Kon ook Uri Geller-trucjes enzo, maar daar zijn helaas geen beelden van, net zo min als van die zes dagen aardemaken.

Bos Hout | 06-02-09 | 13:01

@Edammertje
Grapje toch? Of is dit weer zo`n heus *kuch*argument.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:01

*Timed hoe snel ybabhaeYhaeY is weggejorist*

Evariste Galois | 06-02-09 | 13:01

@ ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 12:59 Toch maar langs de huisarts gaan voor een verwijsbriefje. Wordt zomaar TBS als je het niet behandelt.

Paulusdebosbouter | 06-02-09 | 13:01

JORIS!!! ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 12:59 Spamhoer en wellicht Trojaner

Stroopdoos | 06-02-09 | 13:01

-weggejorist-

ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 13:00

edit: stukje is gewoon weer terug te zien via de link.
Ze durven het toch niet aan, de mietjes.

Koekje-dr-bij? | 06-02-09 | 13:00

-weggejorist-

Edammertje | 06-02-09 | 13:00

Is dat kind er nou weer?
Joris, werk aan de winkel (of wie van de anderen)

Agent327 | 06-02-09 | 13:00

Toiletboy | 06-02-09 | 12:43
Iets van de pot en de ketel...
Orde heeft altijd bestaan ook al bewijzen we dit nooit. Ben ik nu wetenschapper?

Stroopdoos | 06-02-09 | 13:00

Teken van deze tijd: de kerken lopen leeg, omdat ze de de open (Boomsma) discussie en het respect voor andere geloven na duizenden jaren nog steeds niet willen aanvaarden. Rest je een paar CU & EO-fossielen (die overigens nog wel in staat zijn om nationale censuur toe te passen). Ben benieuwd wat ze vannacht met Boomsma hebben gedaan? Moet hij volgens de Bijbel niet genageld worden?

Brandbrief | 06-02-09 | 13:00

"van chaos kan ook geen orde ontstaan"

En waar komen mooie symmetrische sneeuwkristallen dan vandaan ?

Paul Volkert | 06-02-09 | 12:59

-weggejorist-

ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 12:59

-weggejorist-

ybabhaeYhaeY | 06-02-09 | 12:58

@Toiletboy Tuurlijk, die gristen maakt de evolutietheorie dagelijks met de grond gelijk. Hou toch op. De evolutie hoeft niet per definitie uit te gaan van de oersoep of big bang, dat zijn andere takken van sport in de wetenschap. Evolutie verklaart heel veel zaken in de natuur. Misschien dat in de toekomst de 'oersoep' ook ontrafelt wordt.

KapiteinClaus | 06-02-09 | 12:58

Joehoe!!!!! Wakker worden
Meneer Wilders als z.g. voorvechter tegen achtelijke geloven.
Even snel de prioriteiten strijd bijstellen ten behoeve van uw (en mijn) Vrijheid en Democratie
Deze week is onze Vrijheid en Democratie al twee keer (grondwettelijk) belaagd door machtelijke gristenfundementalisten.

jongtrilseeker | 06-02-09 | 12:57

Gistere avond was de directeur van de EO te gast bij Pauw en Witteman. Hier deed Jeroen Pauw een treffende uitspraak: "staat nadenken niet haaks op het geloof?". De hierop volgende reactie van meneer de directeur was net zo mooi; kerel zat gelijk bovenop de kast.

Zeehond | 06-02-09 | 12:57

Puinhoop hier, puinhoop daar, God die was met zes dag klaar.

LibertasSimplex | 06-02-09 | 12:56

Fleauxe | 06-02-09 | 12:40
U scoort + vandaag.
Dank U.

Jackanders | 06-02-09 | 12:55

Even over een andere omroep: Ben ik net lid geworden van PowNed zeg, is mijn adres verkeerd overgenomen, dwz de toevoeging van het huisnummer is weggevallen. En nergens een mogelijkheid die aan te passen!
Daar gaat mijn Fleischkompas met lederen mapje!

LibertasSimplex | 06-02-09 | 12:54

debully | 06-02-09 | 12:51
Gebeurde vroeger vaak met filmrolletjes.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 12:53

Krijg je hier ook een boete voor =P.

AgentClank | 06-02-09 | 12:53

Als je bekijkt hoe gaar de wereld NU geworden is zou het achterlijk lang zijn om daar 6 dagen voor nodig te hebben.

R.B.Scott | 06-02-09 | 12:52

plaklul | 06-02-09 | 12:51
•aluhoedje opzet*
Toch wel erg toevallig.
•aluhoedje afzet*

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 12:52

Als dit ruzie is ben ik een Neanderthaler.

Fleauxe | 06-02-09 | 12:52

UPDEET:

LET OP: door een foutje met de encodering in Hilversum is er per ongeluk een gedeelte van de uitzending weggevallen. Het gaat om het laatste gesprek, dat nu HIER als flash-video is te downloaden.

Dat encoderen zorgt ook altijd voor problemen he. of niet.

debully | 06-02-09 | 12:51

en die kapitein van de EO was bij Pauw en Wiiteman. Leverde nog meer schade op. Kan iemnad ff checken of dat stukkie er ook uitgeknipt is?

stafpilot | 06-02-09 | 12:51

Knevel, hum.
*meteen aan Inquisitie denkt*

Pinocchio | 06-02-09 | 12:51

Aluhoedje op, Mutsaerts? Was gewoon een foutje, fragment is nu gewoon te downloaden/bekijken.

plaklul | 06-02-09 | 12:51

Heb je wel eens naar dwdd gekeken? Op een gegeven moment komen er een stel debielen met een vlag binnenmarcheren en die maken dan reclame voor een ander programma.

Einde van de Domheid | 06-02-09 | 12:49

Ruzie? Volgens mij was het een heel gewoon meningsverschil.
Zijn jullie schizofreen ofzo?

Yovo | 06-02-09 | 12:49

Ik sanp jullie affiniteit met Matthijs van Nieuwkerk helemaal niet. De man is naast zakenvuller ook lui, manipulatief en non-effectief selectief.

Einde van de Domheid | 06-02-09 | 12:48

hoax

Onderbuik | 06-02-09 | 12:48

Toiletboy | 06-02-09 | 12:43
En dat de aarde in 6 dagen geschapen is door een God lijkt jou waarschijnlijker?
En waar komt die God dan vandaan?

st_joris | 06-02-09 | 12:48

... en er was beeld :D

Herman Saftleven | 06-02-09 | 12:47

Ah... het item is al elders gevonden. In cancel de upload. Zo wil God het blijkbaar.

Gezellig! | 06-02-09 | 12:47

Toiletboy | 06-02-09 | 12:43
De natuurwetenschappers staan ook dagelijks in de rij om advies van Dorenbos te krijgen.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 12:46

Doe even een update jongens!
"LET OP: door een foutje met de encodering in Hilversum is er per ongeluk een gedeelte van de uitzending weggevallen. Het gaat om het laatste gesprek, dat nu HIER ( content1b.omroep.nl/6d638ea3beb4a14b0c... ) als flash-video is te downloaden. "

peterweethetbeter | 06-02-09 | 12:44

Fleauxe | 06-02-09 | 12:40
Dank!

Stroopdoos | 06-02-09 | 12:43

Volgens de één was de Eo verandert en van god los.
Volgens de ander niet. De E o is nog steeds heel gezellig en blij geloven in god enzo.
Ging dus eigenlijk over niks.

Dat dit stukje wordt weggejorist bij DWDD.
Das niet zo best voor de betrouwbaarheid van de vara.
Doet me denken aan die Eo natuurfilms waar stukken uit worden geknipt die over evolutie gaan.
Mathijs doe eens heeeel diep schamen. Lutser.

jehebthetnietvanmij! | 06-02-09 | 12:43

Die gristenextremist Dorenbos heeft de gehele evolutieleer met de grond gelijk gemaakt! Ik heb het nog nooit zo bekeken, maar wat blijkt:

De evolutieleer gaat uit van de Big Bang en de oersoep. En het is dus wetenschappelijk bewezen dat vanuit niets, niet iets kan worden gecreerd. En van chaos kan ook geen orde ontstaan, zo weet Doornbos.
Hierdoor is de gehele evolutietheorie in feite op een wetenschappelijke miskleun gebaseerd.

Nu jullie weer, haters!

Toiletboy | 06-02-09 | 12:43

Argh: die rectalificatie valt niet te lezen. Als ik naar de roze lettertjes kijk begint mijn scherm te bewegen. (iets zegt mij dat ik dit beter niet schrijf );
o.t.: lekker oldskool censuur.

de gebelgde | 06-02-09 | 12:40

Heb het gister gezien, best amuserend en Boomsma had meer gelijk dan Dorenbos. Eindstand Boomsma 1 - 0 Dorenbos.

Boumans | 06-02-09 | 12:39

peterweethetbeter | 06-02-09 | 12:31
Dan heb je niet echt op Halina de Heks gelet.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 12:39

Iemand toevallig beeld hiervan?

Stroopdoos | 06-02-09 | 12:38

ik wil het niet zien of horen, iedere religie geeft alleen maar dood en verderf.

Sodommer | 06-02-09 | 12:38

Ben ff aan het converteren. De Turbo.264 ligt thuis (vraag Rutger maar wat dat is) gaat wat traag.

Gezellig! | 06-02-09 | 12:38

Heb het toevallig ook zitten kijken, wat een fantastisch schouwspel tussen de oude denkwijze en de vernieuwende van die gladde Arie. Was nooit echt een fan van hem maar vond wel dat hij dit mooi deed.

NieuweBuur | 06-02-09 | 12:37

@Bos Hout> Ik heb niks met Arie of met Andries, maar het in twijfel trekken de bijbel binnen de EO sekte is potentieel levensgevaarlijk. Waarvoor moedkudo's

superjan | 06-02-09 | 12:37

Geef mij maar Het Kleine Huis Op De Prairie. Daar is tenminste nog duidelijk wie naar de hemel, danwel hel gaat.

DonQ. | 06-02-09 | 12:37

@ -YeahBaby- | 06-02-09 | 12:27
Gisteren was je ook al zo irritant onder diverse andere namen.
God rekent nog wel af met jou.
En joris: Dit is een gebed zonder einde. Maak zijn IP gewoon bekend.

Korreltje Zout | 06-02-09 | 12:37

superjan | 06-02-09 | 12:23
En dan die Halina ertussen, die zich echt als een hekserige Succubus gdroeg.
i247.photobucket.com/albums/gg141/Moll...
Je zag Doorenbos naar haar gekronkel kijken. Had ongetwijfeld de grootste moeite om een opkomende erectie te bedwingen, en zag ongetwijfeld deze interne strijd als een bewijs dat de wereld ten prooi dreigt te vallen aan de Duivel.
Kan Paul Verhoeven geen prachtige film maken over de heksenvervolgingen, met Halina in de hoofdrol, en Dorenbos die als heksenvervolger ten prooi valt aan haar verleidingen en aan het einde van het verhaal op dramatische wijze te gronde gaat aan zijn eigen lusten en perverse gedachten?
Prachtig beeld. Hoe Halina, als Dorenbos nog een stichtelijk boek aan Arie wil overhandigen, dit boek met een valse blik uit zijn handen grist met de mededeling dat zij dat boek véél meer nodig heeft dan Arie.

Schoorsteenveger | 06-02-09 | 12:37

Zojuist lid geworden. Toch maar.

LibertasSimplex | 06-02-09 | 12:37

Vind dat haar van Boomsma net zo eng als dat gewouwel van Dorenbosch

reetkomkommer | 06-02-09 | 12:37

Gezellig! | 06-02-09 | 12:33

Als het kan? Doen!

hanzebal | 06-02-09 | 12:36

Ik wil beeld

WalterS | 06-02-09 | 12:36

Ja graag uploaden.

Maxyaeroxy | 06-02-09 | 12:36

@Matthijs van Nieuwkerk> Hey beste man, Je laat je sjo toch niet censureren door de foetusdoorbrievenbuswerpende christenjhadi?

superjan | 06-02-09 | 12:35

Heeft iemand een mirror?

Fleauxe | 06-02-09 | 12:35

Wederom een mooi stukje LinkschCensuur.

Sinar | 06-02-09 | 12:35

Ik heb de uitzending toevallig opgenomen met m'n EyeTV. Uploaden dat item?

Gezellig! | 06-02-09 | 12:33

@yeahbaby,

groetjes @ afdeling C van de van Mesdagkliniek. Hoe lang moet je nog?

azijnseikerT | 06-02-09 | 12:32

@ Kartoffels, echt niet normaal dit. Was namelijk gewoon een open en eerlijke discussie tussen Boomsma en die oude jesus-freak.

karmahead | 06-02-09 | 12:32

Heb het gisteren gezien. Arie Boomsma die als een soort Jezus praat (en er overigens ook zo uit probeert te zien) en Bert die het niet met hem eens is. Aardig fragment, meer niet. Dat het dan op uitzendinggemist eruit wordt gehaald is een SCHANDE.

peterweethetbeter | 06-02-09 | 12:31

Ff UPC checke....

Onderduiker | 06-02-09 | 12:31

karmahead | 06-02-09 | 12:29
Hoezo censuur?

Kartoffels | 06-02-09 | 12:30

Heeft niemand dwdd op zijn full HD HDD recorder opgenomen? Dan als de sodewiedeweerga op de dumpert ermee...

Watcher | 06-02-09 | 12:30

Heb het gezien. Arie was het eens met Andries en hij kon blij melden dat er binnen de EO bij het koffieapparaat echt enorrum fijn over gediscussieerd.
Arie z'n lange haar plakte wel behoorlijk, wat op zich ook weer eng is.

Bos Hout | 06-02-09 | 12:30

vermeder | 06-02-09 | 12:25
U verstuurt uw gegevens via een beveiligde verbinding (SSL). Daardoor zijn uw gegevens niet leesbaar voor derden.
Ook als u via iDeal zou betalen, dan nog zou PowNed uw bankrekeningnummer kunnen zien, omdat het gewoon zichtbaar is wie nou precies geld stort. Simpel systeem, het is maar net hoe moeilijk u wilt doen. Let wel, het is beveiligt, dus het zou in orde moeten zijn.

Kartoffels | 06-02-09 | 12:30

@Pareto, heb je bewijzen?

Keaning_Radboud | 06-02-09 | 12:29

@redactie, heb even gekeken bij UPC, kan de uitzending wel terugkijken maar het gewraakte stuk is eruit. Wat een enge mensen lopen daar rond in dat Hilversums.

karmahead | 06-02-09 | 12:29

Maar god bestaat toch waarschijnlijk niet??? Dus waar hebben we het nou eigenlijk over...

Pareto | 06-02-09 | 12:28

Het was inderdaad PRACHTIG. Ik hoop dat ie nog in de Dumpert verschijnt!

shaaque | 06-02-09 | 12:28

-weggejorist en opgerot-

-YeahBaby- | 06-02-09 | 12:27

Heb het gezien. Dorenbos is een hele enge fanaat, kan menig Imam nog wat van leren.
Ben niet zo'n fan van Arie, maar dit deed ie zeker goed.

bakboord | 06-02-09 | 12:27

Spiegel anyone?

Jayke | 06-02-09 | 12:27

Dit topic is eigenlijk vrij nutteloos als er geen beeldmateriaal aanwezig is over het gene waarin dit topic geschreven wordt. Er is niks 'tastbaars' om over te kunnen discussiëren.
Het is het zelfde als ik zou zeggen dat ik een mooie brief had waarin stond dat Wendy toch wel van Oerlemans houdt - maar iemand de brief gestolen had. Niks tastbaars.

Kartoffels | 06-02-09 | 12:27

@vermeder

Zeik niet zo, en wordt gewoon lid...

jean claude d'Hommel | 06-02-09 | 12:27

Ik geloof harder dan jij.
>Nee, IK geloof het hardst.
God houdt meer van mij dan van jou.
>Niet waar, God houdt het meest van mij.
Ik weet hoe God het bedoelde
>Nou, ik weet het nog beter
etc.

Korreltje Zout | 06-02-09 | 12:26

Arie had zijn eigen directeur in zijn broekzak, kut gristenhond

SjakieV | 06-02-09 | 12:26

ik wacht op de mirror!

dechuck | 06-02-09 | 12:26

Kheb het gister zitten kijken. Arie Boomsma was werkelijk geniaal! Zoals hij het geloof uitlegde, formidabel! Niks geen extreem-EO meer. Lekker ruimdenkende mensen die openstaan voor allerlei geloven en wetenschappelijk onderbouwde feiten over het ontstaan van de mensheid.
Die Bert Dorenbos was echter tenenkrommend bezig, zo hypocriet. Ik wist geeneens dat er nog zo'n mensen bestaan...

Zinderend Zuiden | 06-02-09 | 12:26

Effe dit tussendoor. Ik wil graag lid worden, maar ga echt niet mijn bankrekningnr. op het internet kwakken. Ik denk dat jullie doelgroep, waaronder ik ook behoor, wat wantrouwiger zijn met persoonlijke info kwakken op het internet, dus zo een hoop potentiele leden mislopen. Tip: Verzin een andere betalingsregeling. Ik doe er zo niet aan mee.

vermeder | 06-02-09 | 12:25

Beeld?

Frau Antje | 06-02-09 | 12:24

Ja was een indrukwekkende relifittie waarbij Knevel en vooral Boomsma zeker kudos hebben verdiend. Die Dorenbosch is echt volslagen krankjorum.

superjan | 06-02-09 | 12:23

Dus mocht je het thuis op harde schijf hebben staan dumpen die sjit!

tobywan | 06-02-09 | 12:23

iemand beeld?

evers | 06-02-09 | 12:22

Jezus leert ons toch vergeven? Jezus is toch liefde?
Geef dan eens goedverdoemme een keer het goede voorbeeld. Vinden jullie het gek dat niemand het meer serieus neemt.

Stevie_Ray_Vaughn | 06-02-09 | 12:22

Doe dit nou niehiet, de bron is vooruitgaande vernietigd zodat jullie deze niet kunnen tonen tijdens een kort geding. Net als het zaad van ene, euh, je weet man.

..zapper | 06-02-09 | 12:21

Ach er heeft vast wel iemand deze fittie op zijn Betamax opgenomen. We wachten er wel op in Dumpert!

Klukkluk | 06-02-09 | 12:20

beeld?

Hendrickbert | 06-02-09 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken