Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De volgende stap in de evolutie: 12 vingers

zondagvingers.jpgHet is zover. We kunnen de volgende stap in de menselijke evolutie aankondigen. In de VS is een baby geboren met 12 volledig functionele vingers en 12 werkende tenen. Check de reportage met beeld. Het komt af en toe wel vaker voor, mensen die geboren worden met een rudimentair vingeraanhangsel, maar die kootjes hangen er voor spek en bonen bij. Echter, de extra vingers bij baby Kamani Hubbard werken gewoon. De meervingerigheid was een 'aandoening' in de familie van de vader, maar de jongste generatie in de bloedlijn van de familie Hubbard lijkt zich verder te ontwikkelen. En dat beste christenen, noemen we evolutie! De kinderen van deze baby zullen zeer waarschijnlijk ook zes vingers krijgen, en de kinderen van die kinderen ook. En over 10.000 jaar heeft de hele mensheid zes handige vingers. Zodat we nog betere scores met Guitar Hero kunnen halen, sneller kunnen tikken, volledig nieuwe pianomuziek kunnen maken en meer van dat soort handigheden. Dus ga die idiote folder maar herdrukken. Evolutie kan wél!

Reaguursels

Inloggen

Evolutie? Volgens mij noemen zij dat: "Een grapje van God".

Zippy | 02-02-09 | 16:30

Hubbard? Scientology!

De Zwits | 02-02-09 | 14:30

@niet waar
post is een linkje naar een tussenvorm dan.. dus kruising tussen kat en hond of andere versie van evolutie buiten haar eigen soort. zoek er al zo lang naar maar zijn maar hele vage ongeloofwaardige voorbeelden te vinden

illuminati | 02-02-09 | 14:07

Ik kom nog uit het Tineke-tijdperk...

Granaatappel | 02-02-09 | 13:14

@Worstenbaas,

ik ben goed op de hoogte van de evolutie theorie en ik ben goed op de hoogte van het creationisme. Ik volg het geheel al een poosje en verdiep me in de stof.

Ik vraag me af waar onze Paul Haarmans de kennis vandaan heeft dat er geen tussenvormen zjin gevonden. Er zijn namelijk ontiegelijk veel tussenvormen gevonden. Maar het kan zijn dat de crea propaganda ook jou hersenen heeft gevonden.

Een groot verschil naast dat de evolutie theorie zelf ook evolueert, het gedragen wordt met een enorme berg stevige vonsten die gedaan zijn door de theorie. Voorspelde tussenvormen in de voorspelde aardlagen op de voorspelde locaties.

niet waar | 02-02-09 | 12:02

@Truttekop
@niet waar
@Paul Harmans

Zijn de mensen nou echt dommer geworden of lijkt dat maar zo?
Tuurlijk evolutie heeft te maken met evolutie druk, de zogenaamde survival of the fitest, maar dat is alleen het simpele kortzichtige antwoordt voor evolutie.
Het is vele malen gecompliceerder dan men hier uitlegd.
Evolutie ontstaat onder stress, onder stress komt een bepaald gen vrij wat mutaties doet veroorzaken. Evolutie is dus volop aanwezig, misschien niet opvallend en niet zoals men denkt maar het is er zeker wel. Die mutaties, en nou spreken we wel van survival of the fitest, hebben meer kans om zich verder te ontwikkelen als er evolutiedruk heerst. Logisch ook, degene met de meest gunstige mutatie overleeft dus ook het best vergeleken met de rest en heeft meer kans om zijn genen door te geven, maar aangezien wij niet meer in de oertijd leven, als alpha mannetje alle vrouwtjes bevruchten en dagelijks moeten overleven is de kans voor dat gen om zich verder te ontwikkelen dus ook kleiner.

En beste Paul, tuurlijk die mogelijkheid is er ook, maar op het moment is de evolutie theorie, LET OP theorie, de meest aanemelijke theorie die er is.
 
the·o·rie de; v -rieën 1 kennis die niet met praktische oefening verbonden is 2 leer vd grondregels en beginselen ve wetenschap enz.

Groot verschil tussen god en de evolutie theorie is dat de evolutie theorie aangepast kan worden of doorgrond. Bij het geloven van god zet je je verstand op nul en ga je er van uit dat het gewoon zo is.

Worstenbaas | 02-02-09 | 11:30

Ja, ja, evolutie, maar het is wel evolutie binnen de soort! Ik ben beslist niet Godsdienstig, maar de voorstanders van evolutietheorie denken evolutie te kunnen bewijzen door een fruitvliegje in een laboratorium meer vleugeltjes te laten ontwikkelen en dat dan als bewijs te zien voor de gehele theorie. Maar men is er nog nooit in geslaagd om van een fruitvliegje een mug te maken! Dat zou evolutie zijn zoals Darwin het zag. Helaas zijn ALLE tussenvormen, zoals ook de bekende missing link aap/mens, nog nooit gevonden. Geen God, geen evolutie, wat dan? Misschien is het leven in het universum toch nog mysterieuzer dan wij ons kunnen voorstellen.

Paul Harmans | 02-02-09 | 10:17

@ Truttekop

Evolutie laat helemaal niet zien dat de sterkste overleven. Survival of the fititst wordt ook meer dan regelmatig verkeerd vertaald.

Wie zich het beste aanpast aan zijn omgeving overleefd. Daar hoef je niet sterk voor te zijn, maar goed aangepast.

Zo zie je maar, er moet meer op tv en internet komen over evolutie. Ik begin me echt zorgen te maken dat dat achterlijke creabea volk nog eens flink oprukt!

niet waar | 02-02-09 | 09:02

Evolutie of schepping, wat geloof jij?

Als je de folder lees, zie je de herkenbare argumenten die creationisten gebruiken. Bijvoorbeeld boomstammen die door verschillende aardlagen groeien. Een raadsel voor het creationisme en dus is het gods werk. Dat dit al tientallen jaren wetenschappelijk weerlegt is hoor je niet. Zucht. Wat een kut volk is het toch ook. Het zou in de wet eens een keer verboden moeten worden, net zoals het ontkennen van de Holocaust verboden is

niet waar | 02-02-09 | 08:58

Let op mijn woorden, dit verschijnsel gaat een hele nieuwe dimensie toevoegen aan het trekzak spelen!

botje berend | 02-02-09 | 06:34

Bizar, dit heb ik vannacht precies gedroomd!

ahoy sissyboy! | 02-02-09 | 01:03

Helaas is het zo dat discussie over dit onderwerp (bijna) nooit iets oplevert. De meeste creationisten weten veel te weinig over de evolutietheorie om er een zinnige discussie over te hebben. Die folder is daar het levende bewijs van.

Ik geloof niet in god. Wel in Sinterklaas. Waarom? Sinterklaas heb ik gezien.

M-J | 02-02-09 | 00:35

uuuh er staan al mensen met 6 vingers in de bijbel en het is eerder anti-evolutie. we hebben meer dan genoeg aan 5 .. 2 Samuel 21:20 en 1 Kronieken 20:6

illuminati | 01-02-09 | 23:45

Dit is micro evolutie, waarvan christenen die er iets van afweten ook zeggen dat het kan, macro evolutie, het evolueeren van een vis in een hond, kan volgens christenen niet :) dus dit hoeft niet te betekenen dat darwin gelijk heeft!

Outlaw783 | 01-02-09 | 22:58

Suri Cruise?

Pitigrilli | 01-02-09 | 22:40

Bij mn oude voetbalclub liep er ook zo één, werkten ook allemaal...
Dus of dit nou zo'n wereldnieuws is... komkommertijd zullen we t maar op houden..

spekkoper | 01-02-09 | 21:30

Wel makkelijk met vuurwerk, je kan er altijd 1 missen.

reageerbuis | 01-02-09 | 21:17

Teen +12

bzoei | 01-02-09 | 19:59

Nu snap ik waarom er een F11 en F12 op m'n toetsenbord zit.

Delatio | 01-02-09 | 19:42

... en toen bleek-ie onvruchtbaar te zijn met zijn 12 vingers, einde vooruitgang, pfff... Koekje erbij?

tommedic | 01-02-09 | 19:38

Jongens......... lekker is maaar ene vinger lang.

sjento | 01-02-09 | 18:34

Ja, wat kan een pianist wel met 12 vingers. Moet er natuurlijk wel een leraar zijn die daarin les kan geven, of het arme kind moet het zichzelf aanleren.

mulimansheid | 01-02-09 | 18:15

Ik heb begrepen dat aanhangers van intelligent design het volgende beweren.

Evolutietheorie stelt dat veranderingen in een populatie kunnen optreden via het vermenigvuldigen van succesvolle mutaties. Deze mutaties zouden volgens de evolutietheorie kleine (continue) veranderingen in een populatie veroorzaken.

De kritiek van de intelligent-design aanhangers hierop is het volgende.

De overgang van een hand met 5 vingers naar een hand met 6 vingers zou dan moeten verlopen via kleine stapjes. De tussenvormen van een hand met 5 respectievelijk 6 vingers is niet succesvol, dus die tussenvormen zouden zich niet voortplanten, met als gevolg dat een hand van 6 vingers nooit zou kunnen ontstaan in een populatie met slechts 5-vingerige mensen. Dus mutaties kunnen geen verandering in een populatie veroorzaken, want die veranderingen zijn altijd discreet en niet continu.

Als aanhangers van intelligent design hiermee aan willen tonen dat er geen genetische mutaties voorkomen binnen een populatie, dan is
de enige manier om die discussie te beslechten, het rechtstreeks aantonen van een mutatie, of van een genetisch verschil tussen een kind en zijn ouders. Ik neem aan dat dat laatste door klinisch genetici regelmatig gedaan wordt. Dus genetische mutaties komen voor.

Nu blijkt echter dat er ook mensen zijn met 6 vingers uit ouders met 5 vingers. Stel dat die ouders slechts genen beschikken die door een schepper zijn ontworpen. Dan kunnen discrete veranderingen optreden in een populatie volgens de theorie van intellligent design en evolutie is dan ook mogelijk -ook al is die evolutie niet ontstaan door een mutatie.

Maar aangezien bewezen is dat mutaties regelmatig voorkomen binnen een populatie en dat al miljoenen jaren, dan is het waarschijnlijk dat mutaties voorgekomen zijn die discrete veranderingen hebben veroorzaakt. Een voorbeeld is ouders met 5 vingers die een mutatie hebben gekregen waardoor hun kind handen heeft met 6 vingers. Het enige verschil met de mogelijkheid van een schepper zoals hierboven genoemd is dat de 6-handen-gen niet door een schepper vanaf het begin aanwezig was, maar later door een mutatie.

Dus als er een schepper geweest is van alle genen die miljoenen jaren geleden voorkwamen, dan zijn die aanvankelijke genen voor het grootste gedeelte of helemaal gemuteerd, met evolutie als gevolg.

Conclusie: evolutietheorie van mutaties impliceert niet slechts geleidelijk veranderingen in eigenschappen binnen een populatie. Ook of uitsluitend discrete veranderingen zijn mogelijk. Want het is waargenomen dat discrete veranderingen tussen ouders en kinderen voorkomen en dat al miljoenen jaren de genetische samenstelling van populaties veranderen. Hieruit volgt dat genetische mutaties discrete veranderingen kunnen veroorzaken.

Zernike | 01-02-09 | 18:05

@kom hoe heet ie | 01-02-09 | 17:43
Wil ook kijken maar moet studeren :(
*Zit intussen wel stiekem te F5'en.

Peter Parker | 01-02-09 | 17:50

@kom hoe heet ie | 01-02-09 | 17:43
Bedankt voor de tip !!

Hobbykip | 01-02-09 | 17:48

Superchill met dingen als Guitar Hero etc. zoals gezegd wordt =D En die hand ziet er echt gewoon prima uit, op het eerste gezicht valt het je wellicht niet eens op.

eM!nence | 01-02-09 | 17:48

Over evolutie gesproken, vanavond op BBC 1 22.00 uur een mooie documentaire over de heer Darwin. Verplicht kijkvoer.

Rest In Privacy | 01-02-09 | 17:43

Ik vind t kind er perfect uitzien.. lekker zo laten zou ik zeggen. Als ie dan geen handschoenen kan kopen met vingers doet ie toch fijn wantjes aan?

TwinWendy | 01-02-09 | 17:25

Zes vingerige handen bedoel je zeker Hoxha

jorickdd | 01-02-09 | 17:22

@ truttekop
maak maar eens een kopie van je foto, en dan een kopie van die kopie en zo verder dan krijg je er nooit iets bij maar er gaat steeds meer van af dat is egelijk devolutie
sorrie maar het is niet anders

gaitman | 01-02-09 | 17:21

-weggejorist-

Truttekop | 01-02-09 | 17:16

@ jabir
devolutie jongen devolutie

gaitman | 01-02-09 | 17:13

Evolutie verloopt niet op onzichtbare en sluipende wijze zoals veel mensen denken, maar met kleine sprongetjes. Het antwoord op de vraag naar het nut van een extra middelvinger ligt vooral bij het motorisch systeem, niet in de vinger an sich. Is het intelligent genoeg om er nieuwe mogelijkheden mee te verkennen, of zal het tot in lengte van dagen op de dezelfde manier de piemol vast blijven houden tijdens het urineren?

jabir | 01-02-09 | 17:07

Post scriptum: Overigens heeft dit kindje het gen hoogstwaarschijnlijk van haar vader gekregen en is de mutatie dus al eerder opgetreden en niet in het kind zelf.

Peter Parker | 01-02-09 | 17:06

@dr.dunno® | 01-02-09 | 16:12
Jij noemt het een afwijking, ik noem het een mutatie. En waardoor is evolutie mogelijk? Juist, door mutatie. Simpel verwoord: er treedt een mutatie op (zoals deze extra vingers) en als het in het voordeel van het organisme werkt, zullen de overlevings- en voortplantingskansen van dit organisme groter zijn waardoor het gemuteerde gen sneller wordt doorgegeven aan het nageslacht.
Bij de mens is het echter zo dat wij door onze intelligentie in een zodanige samenleving leven dat we het niet meer over overlevings- en voortplantingskansen hebben. Immers, de zwakkeren kan medische hulp aangeboden worden en velen (ondanks bepaalde mutaties) kunnen wel een partner vinden.
Heeft het met evolutie te maken? Ja. Treedt er al evolutie op in dit ene geval? Nee.

Peter Parker | 01-02-09 | 17:04

dr.dunno® | 01-02-09 | 16:12

een 'aandoening' in de familie van de vader

Even schoppen bij een Hans Anders voor een nieuwe bril.... zo als je leest komt dit geregeld voor in deze familie..
En zoals algemeen bekend is “evolueert” de mens nog altijd, vaak in mijn beroep dingen gezien als een rudimentaal staartbeen en andere weg geëvolueerde lichaamskenmerken.

In mijn vorige beroep had ik een collega die de uiterlijke kenmerken van een Neanderthaler had, m.a.w. we dragen genen en dna van deze wezens bij ons maar zijn geëvolueerd tot wat we nu zijn en nog worden.

Wil je nog meer sluitend bewijs? Ga dan na een middagje Blijdorp eens op je gemak door het centrum lopen, je zult versteld staan hoe sommige bewoners buiten het zoo geëvolueerd zijn

Hora est | 01-02-09 | 16:44

Dat is geen evolutie, dat is een afwijking die (bilaterale) polydactylie heet en relatief vaak (enkele keren per 1000 geboorten) voorkomt, doorgaans als gevolg van sydromen die bij incest voorkomen.
In binnengebieden van USA en in UK komt het regelmatig voor, zo ook in Afrika/Midden-Oosten, om evidente redenen.

dr.dunno® | 01-02-09 | 16:12

-weggejorist-

bennyvx78 | 01-02-09 | 16:12

@b-ry | 01-02-09 | 15:30
En de 'ongelovigen' moeten alles maar mogen zeggen..., tuurlijk.

e.thunder | 01-02-09 | 16:09

De discussie tussen 'intelligent design' (ID) en 'evolutie' (EV) is nu beslecht in het voordeel van de EV. Maar de discussie is -ten onrechte- waarschijnlijk niet gesloten. Zelfs al zouden de aanhangers van ID met hun neus op dit feit gedrukt worden, dan zouden ze niet van mening veranderen. En de voorstanders van EV met wie de ID-aanhangers discussieeren zijn natuurlijk niet op de hoogte van bovenstaand nieuws en over 100 jaar zijn de twee partijen nog steeds aan het bakkeleien.

Zernike | 01-02-09 | 16:01

Dat de website creatie.info wel een vraag stelt (Evolutie of Schepping, wat geloof jij?), maar geen ruimte geeft voor antwoord zegt eigenlijk al genoeg.

shaaque | 01-02-09 | 15:54

Wat een walgelijke site dat Creatie.info. Dat dat mag zeg, ziek! Laten we m met ons allen aangeven bij het MS phishing filter, net zoals in FireFox kan, en dan kijken hoelang het duurt voor ze niet makkelijk meer toegankelijk zijn :-)

b-ry | 01-02-09 | 15:30

@uwesbeki 14:57
De oplossing is simpel, verberg je duim in je handpalm en steek de middelste van de 5 vingers op.
Zo, da's dan 50 Euro consult (Zondagtarief), als u PowNED lid bent krijgt u 10% korting!
Uw toegenegen

necrosis | 01-02-09 | 15:13

Het kind heet Hubbart?
Aha... geen evolutie, geen mutatie maar inteeld!!!!
Ik durf te wedden dat ze het sperma van sciencefiction schrijver L.Ron hebben bewaard om een überras te creëren.
En voor de ongeletterden onder de reaguurders: sciencefiction betekend "verzonnen wetenschap" en laat die hele scientology beweging zich baseren op het buitenaardse als bron voor het leven op aarde!
Tom Cruise, eat your heart out.

necrosis | 01-02-09 | 15:08

@Draconian: Google anders even verder. Dan vind ook jij de conclusie van een kritische Denton-lezer:

"Evolutionary pattern and process stands vindicated from Denton's assault. It does not win out by default, being implausible but socially established and lacking a superior alternative - rather, it is a plausible process with no contenders, and is backed up strongly by empirical evidence. There is debate within evolutionist circles about systematics, tempo, and the roles of genetic drift and preadaptation, and still plenty of work to be done fleshing out stories about the development of certain structures, but none of this in any way puts macroevolution and the pattern of non-teleological common descent in a crisis situation. Rather, they are indicators that evolutionary biology is still a field which offers work to be done, just like any other field." Het is zondag, man, ga iets leuks doen.

doedeljantje | 01-02-09 | 15:05

Nou nog een nieuw up yours-gebaar bedenken.

uwesbeki | 01-02-09 | 14:57

Zou de sex er beter door worden?
Rammstein en Misswhateverdude, kom er eens in!

necrosis | 01-02-09 | 14:57

"Ook in zuidelijk Nederland, rond Breda, kwam het vroeger meer dan gemiddeld voor." (FAQT), nu niet meer, dus kennelijk niet zo'n groot voordeel. Besides, dit is geen evolutie, er is geen toevoeging van nieuwe informatie maar een mutatie van bestaande.

e.thunder | 01-02-09 | 14:57

Nou, ik ga niet naar bed met een vrouw die 12 vingers en 12 tenen heeft, bah!

Hij/Zij mag dan wel goed worden met de piano of gitaar, maar autorijden wordt toch lastiger, hoe wil je autorijden zonder middelvinger?

Twigg | 01-02-09 | 14:50

@Draconian | 01-02-09 | 13:27
Ooit gehoord van natuurlijke en seksuele selectie?
Resistant strains emerge by natural selection for certain heritable traits. Life is not static. Species are not fixed and unchanging. They evolve, and if Darwin were wrong, the branches of science known as immunology, bacteriology, and virology would never produce any results. It would all be quack science.
"There is no new theoretical structure that has come along since Darwin," Grant told me. "His ideas have been extended through genetics and have been modified and elaborated upon, but his ideas and observations and explanations have withstood the test of time."
And so Darwin prevails. Evolution is driven by hybridization and by sex selection, but the main engine is natural selection. It is how the earth ended up so rich in the diversity and abundance of life.

Moeder Gans | 01-02-09 | 14:33

evolutie is vooruitgang, devolutie niet.

JoeDoe | 01-02-09 | 14:32

@vagehond | 01-02-09 | 14:04
Precies, vroeger zouden de overlevingkansen van mensen met 12 vingers hierdoor misschien vergroot zijn. Tegenwoordig bepaalt het hebben van 12 vingers niet hoe lang we leven noch hoeveel partners wij bevruchten.
De enigste manier dat veel meer mensen 12 vingers krijgen is als die familie als een konijn gaat voortplanten, wat niets meer met het aantal vingers te maken heeft.
Ik wil niet zeggen dat dit geen voorbeeld van evolutie is, het zou het namelijk wel kunnen zijn. Het komt door onze maatschappij alleen niet meer tot uiting.

Moeder Gans | 01-02-09 | 14:26

Die folder is zooooooo vals

Moeder Gans | 01-02-09 | 14:22

@SyKeS | 01-02-09 | 13:46

Zie mijn eerdere post van 13:10

Rozerakker | 01-02-09 | 14:16

Ja ja evolutie, gaat zeker weer uitsterven! Hoe kun je nu autorijden met 6 vingers als je geen middelvinger hebt!

Disclaimer: ja ja grapje is gepikt!

pykenike | 01-02-09 | 14:11

@ niles777

Misschien wordt het tijd dat jij je eens gaat verdiepen in de evolutieleer. Kerkschaap

Timnie | 01-02-09 | 14:08

In hoeverre waren deze zes vingers nodig voor het voortbestaan van de genen op de langer termijn? Evolutie gaat over de langere termijn, daar gaan wel wat generaties overheen. Hoe dan ook is evolutie zo goed als bewezen, we hebben ontelbare monsters gevonden en geclassificeerd en in de tijdspanne dat de mens zich bezig is gaan houden met evolutie is het ook nog eens gewoon keihard geconstateerd. Voor God zijn er nooit bewijzen gevonden.

Timnie | 01-02-09 | 14:06

Welke verandering in het leefmilieu zou de overlevingskansen van een mens vergroten door een paar extra vingers?
(vraagt hij zich af terwijl hij 10-vingerig aan het typen is)

vagehond | 01-02-09 | 14:04

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:58
vierde regel: " ..... zei Suleiman." (grapje van mijn Turkse buurjongetje van zes!)

koffiemuts | 01-02-09 | 13:57

Him gonna be a hell of a gamer.

Maserati | 01-02-09 | 13:53

@widtvoet ® 13:50

Daar had nog ergens een "Humor!" ingemoeten.

widtvoet ® | 01-02-09 | 13:51

@jabir 13:46

Heerlijke insteek. Morgen de sprookjes van Grimm doen?

widtvoet ® | 01-02-09 | 13:50

"Schepping of evolutie, wat geloof jij?", Alleen deze zin laat alweer zien wat een domme zakenwassers gelovigen zijn. Je gelooft niet in evolutie, je gaat af op de feiten en die wijzen in grote getalen naar het feitelijk bestaan van evolutie. Daar valt weinig aan te geloven. Geloven is voor kleine kindjes!

SyKeS | 01-02-09 | 13:46

@widtvoet: vanzelfsprekend.. of Otje, waarin het leven met een gewelddadige psychopaat op de vlucht verheerlijkt wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is en er toch wel verwijzingen te vinden zijn voor een incestueus-pedofiele relatie tussen Otje en haar vader. Aisha was in ieder geval geen familie van Mo.

Bij Mohammed MAG het niet, maar als je aan Annie MG komt...

En dan heb ik het nog niet eens over de haat die gezaaid wordt Door mevrouw Schmidt in de richting van gezagsdragers in deze samenleving, waarin agenten door het slijk gehaald en vernederd worden alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Maar ook walgelijke uitingen als de ' tweestaartige marmadot' wilde ik niet onvermeld laten. Realiseer je wel dat wij onze kinderen al op vroege leeftijd indoctrineren in deze verwerpelijke ideologie.....

jabir | 01-02-09 | 13:46

Een nieuwe uitdaging met fistfucken...

K.Ontgat | 01-02-09 | 13:45

@Draconian | 01-02-09 | 13:27
Het is niet bevestigd, maar ook niet afgeschoten. Daarom is het een theorie.
In berekeningen van Einstein bleken ook fouten te zitten die nu verbeterd worden. Je kunt dingen die zich hebben afgespeeld over miljoenen jaren niet zomaar bewijzen, je bent er immers niet bij geweest. Maar als je kijkt naar de overeenkomsten in structuur van alle organismen, kun je zien dat ze van alles met elkaar gemeen hebben, en dat kan geen toeval zijn. Ruimte voor discussie is er altijd.

-=PyP=- | 01-02-09 | 13:37

@Sepp3980 | 01-02-09 | 13:26
Ik denk dat deze mutatie wel een voordeel voor een individu kan opleveren.
Of hij/zij daarmee zijn voortplantingskansen vergroot valt idd nog te bezien.

-=PyP=- | 01-02-09 | 13:33

@jabir 13:18

U doelt wellicht mede op die uitgave van Pluk de (dieren)terrorist vd. Fretteflet met z'n rooie tank enzeau?

widtvoet ® | 01-02-09 | 13:31

Dit heeft niets met evolutie te maken redactie. Evolutie is nog steeds niet bewezen en er worden ook steeds meer ontdekkingen gedaan dat evolutie een leugen is.
Beter je bronnen checken dus:

Een Amerikaanse wetenschapper, namelijk de moleculair bioloog Michael Denton besloot niet zomaar naïef te geloven wat de schoolboekjes zeggen. In plaats van aan te nemen dat het allemaal wel zal kloppen, is hij op wetenschappelijk niveau gaan onderzoeken welke bewijzen de theorie van Darwin nou werkelijk ondersteunen. Hij kwam in zijn boek Evolution, a theory in crisis tot de schokkende conclusie:
"Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1859." Dat is nogal een uitspraak. En dat schrijft iemand die géén christen is en volkomen objectief naar de feiten gekeken heeft. Denton erkende eerlijk dat voor het darwinisme elke grond ontbreekt.
www.verzwegenwetenschap.nl/index.html

Draconian | 01-02-09 | 13:27

@-=PyP=- | 01-02-09 | 13:15
Uhm, lees eerst maar even wat meer over evolutie voordat je dit soort dingen gaat zeggen.

Sepp3980 | 01-02-09 | 13:26

@jabir | 01-02-09 | 13:18
haha, goeie, maar dat gaat niet op. Wilders moet ook niet zeuren met het uitscheuren van die pagina's uit de Koran. Het gaat erom wat je met de geschreven informatie doet.
Volg je alles wat er op die pagina's staat of blijf je zelf met je eigen verstand nadenken.... Dat heet verlichting.

-=PyP=- | 01-02-09 | 13:23

Een toekomstige homo, beter dan ooit in staat om de twaalfvingerige darm te fistfucken?

Basje1738 | 01-02-09 | 13:23

Over kinderversjes gesproken.. ik ben toch maar weer bezig met een close reading van het oeuvre van Annie MG Schmidt, maar dat valt nog lang niet mee met de haatzaaiende passages die je daarin aantreft. Ik zou ieder Nederlands kind aanraden alle boeken va deze kwade genius zo pardoes uit de kast te trekken en minstens de helft van de bladzijden eruit te scheuren! Sommige boeken zijn nog wel te vergelijken met andere kwaadaardige boeken, zoals Mein Kampf, maar Annie MG gaat gewoon weer veel verder.

kan niemand daar eens wat aan doen?

jabir | 01-02-09 | 13:18

@Pantheist | 01-02-09 | 12:52
Het is inderdaad een mutatie, maar jij of ik weten beiden niet of dit misschien steeds vaker gebeurd en wij onszelf als groep aanpassen. De periode van aanpassing van een groep, waar jij het over hebt, is niet een aantal jaar, maar misschien wel duizenden jaren. Misschien leidt het toetsenbordgebruik wel tot aanpassing van de soort, een gekke gedachte, maar waarom ook niet.

-=PyP=- | 01-02-09 | 13:15

Zowel de Christenen als GeenStijl maken een grote fout. De evolutietheorie is gebasseerd op de ontwikkeling van de mensheid en andere soorten organismen door de jaren heen. Niet over de ontstaan van de eerste organismen... Dus zowel de schepping als de evolutietheorie kunnen beiden kloppen. Maar ja... het ene blijft een theorie... en het andere is een geloof...!

Rozerakker | 01-02-09 | 13:10

Ik vind dit ook HET bewijs dat de evolutietheorie van Darwin klopt. Wanneer dit kind een natuurlijk voordeel heeft ten opzichte van "normale" personen zal het zich beter kunnen voortplanten en de genen kunnen doorgeven wanneer de omstandigheden (lees geschikte partner) goed zijn.
.
Het voordeel heeft dit kind nu al, want het is in het nieuws en zal meer aandacht krijgen dan een normaal kind, waardoor het misschien kan beschikken over meer geld en dus een betere kans heeft op overleven. Evolutie vindt blijkbaar nu nog steeds plaats, en het recht van de sterkste geldt nog steeds.

-=PyP=- | 01-02-09 | 13:10

Naar bed naar bed, zei Duimelot
Eerst nog wat eten, zei Likkepot
Waar zullen we 't halen? zei Lange Jan
Liefst zonder betalen, zei Alleman
Uit grootmoeders kastje! zei Ringeling
Dat zal ik verklappen! zei 't Kleine Ding.

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:58

Uit mijn Atlaskootje groeit reeds een klein armpje om te krabbelen als ik jeuk op mijn rug krijg.

carel5014 | 01-02-09 | 12:58

Dit is geen stap in de evolutie, maar een enkele mutatie. Van evolutie is sprake als zeer veel afzonderlijke mutaties cumuleren en samen of individueel de overlevingskansen/voortplantingskansen van een organisme vergroten. De genoemde 6 vingers zijn gewoon het resultaat van een mutatie, zoals we die constant om ons heen zien. GODzijdank kunnen gelovigen mutaties niet ontkennen aangezien we deze elke dag kunnen observeren. Dan dient ook nog gezegd te worden dat zwaartekracht ook maar een theorie is, maar ik denk dat de meeste mensen het met mij eens zijn dat die er ook daadwerkelijk is. Eerlijk gezegd heb ik het gehad met die domme gelovigen die op basis van hun sprookjesboeken de absolute waarheid claimen over alles. Ik kan niks anders concluderen dan dat zij het slachtoffer zijn geweest van indoctrinatie van kinds af aan. Het is of dat of ze zijn gewoonweg te achterlijk om de natuurwetenschappelijke theorieën te kunnen bevatten met die inferieure hersentjes van ze.

Pantheist | 01-02-09 | 12:52

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:17
Beter inlezen, dán kun je een christelijk wetenschappelijk oordeel geven.

hanzebal | 01-02-09 | 12:52

@testosteron | 01-02-09 | 12:41
Is ook juist.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat wanneer een verandering, iets erbij of eraf, pas evolutie is als het de overlevings- en voortplantings- kansen van dat individu vergroot. En zo na een aantal generaties een "sub" soort kan ontstaan.

Kenny013 | 01-02-09 | 12:50

Is dit dan de evolutie van L. Ron Hubbard???

nelly9876 | 01-02-09 | 12:49

@koffiemuts: ik heb het ook altijd geleerd als Lange Jan.

jabir | 01-02-09 | 12:47

@koffiemuts 12:42

Neuq Google en de mensen die historische versjes veranderen. Over tien jaar zitten we anders met Lange Ali.

Lange Jan was 't, Lange Jan blijft 't!

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:46

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:32
Mijn idee! Vroeger was het echt Lange Jan. Maar heb even op Google gezocht en nu schijnt het Langelot te zijn. Maar ja, vroeger heette Christine ook gewoon Marijke.

koffiemuts | 01-02-09 | 12:42

Ik heb een heilig geloof in de evoutie en bid elke dag tot Darwin, dus dat zit wel snor. Maar soms vraag ik me ineens af, of het wel zo is dat alleen de overlevenswaardige eigenschappen het halen. Volgens mij hebben mensen bijvoorbeeld met name zwakke, vrij minderwaardige eigenschappen vergeleken met andere diersoorten (klein, onbehaard, slecht zicht, bijna geen smaak etc), maar halen die het toch naar de volgende generatie, omdat we nou eenmaal goed zijn met de handjes en het hoofdje.

jabir | 01-02-09 | 12:42

@Kenny013
Klopt, op dat moment wel maar krijg je een darminfectie hebben de mensen MET een blindedarm weer meer kans om te overleven. Een persoon kan dan wel de "fittest" zijn maar het menselijk ras daar gaat het om. Het gaat altijd om grote massa's.Ik ben trouwens geen aanhanger van de evolutieTHEORIE, ook niet van andere theorien.

testosteron | 01-02-09 | 12:41

Nieuw belangrijk topic hierboven, interessanter dan een oud versje!

koffiemuts | 01-02-09 | 12:39

Ober, 6 bier..... ja, ik steek toch 1 hand op!

Pisbak | 01-02-09 | 12:38

@ Prof Hoxha,

Dit is geen evolutie Einstein. Dit noemen we een mutatie. Evolutie is het veranderen van de soort als geheel over de tijd, gedreven door een bepaalde selectiedruk. Een verandering bij een individu in de populatie is nog niks, behalve een foutje in het genetisch pakket. Of het gunstig is of niet valt nog te bezien, ik betwijfel ten sterkste of een zesde vinger het voortplantingssucces van het individu vergroot.

Sepp3980 | 01-02-09 | 12:38

T@ Riest | 01-02-09 | 12:31

Nog zo een engerd.
Van der Laan.
Oud Wijf.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 12:38

@Bugsy Siegel: Je snapt er gewoon geen reet van, dat is het. Maar goed, het is voor jou blijkbaar makkelijker een wetenschappelijke theorie (zoek anders eerst op wat dat is) onderuit te halen, dan je eigen ongelijk toe te geven. De wetenschap heeft niet als doel een kloppende theorie op te stellen die geen bijstelling nodig heeft. Als de waarnemingen erom vragen, kan een theorie worden bijgsteld, zodat hij beter klopt. Iets soortgelijks zie je ook bij de zwaartekracht: eerst had Newton een geniale ingeving, later wist Einstein dat te verbeteren. In de loop van de tijd is de evolutietheorie idd uitgebreid, maar er zijn alleen maar meer bewijzen bijgekomen. Zo paste de genetica perfect in het plaatje van Darwin. In zijn tijd was nl. nog niets bekend over genetica e.d.

Heb die folder even snel doorgelezen en mijn vermoedens worden bevestigd: het is van een zeldzaam droevig niveau. Vooral de 'denk na' kopjes zijn lachwekkend. En dan dit: 'het is technisch niet te bewijzen of een mens op aarde is gekomen door schepping of evolutie, want het is een gebeurtenis uit het verleden'. Dat is toch zielig?

KapiteinClaus | 01-02-09 | 12:37

@testosteron | 01-02-09 | 12:20
Survival of the fittest = Oveleving van de meest aangepaste.
VB Als 30% zou sterven aan een blindedarm ontsteking en je word geboren zonder blindedarm, heb je een betere kans te overleven en dus de "fittest", je bent wat kwijt maar staat hoger in de evolutie.

Kenny013 | 01-02-09 | 12:35

koffiemuts | 01-02-09 | 12:26
"Kleine ding gaat 't verklappen" zei 't ExtraDing.

T@ Riest | 01-02-09 | 12:34

@koffiemuts 12:26

Langelot? Kende die knaap eigenlijk alleen als Lange Jan.

*gaat meedenken*

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:32

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 12:19
Om eng van te worden!

T@ Riest | 01-02-09 | 12:31

Klikspaan, boterspaan
Klikspaan, boterspaan,
Je mag niet door mijn straatje gaan.
't Hondje zal je bijten,
't Katje zal je krabbelen.
Dat komt van al je babbelen.

jabir | 01-02-09 | 12:31

"Naar bed naar bed", zei Duimelot
"Eerst nog wat eten," zei Likkepot
"Waar zal ik 't halen?" zei Langelot
"Uit grootvaders kastje!" zei Ringeling
"Dat zal ik verklappen! "zei 't Kleine Ding.

.
Hoe moet dat rijmpje nu worden aangepast? Denkt iemand daar nu wel eens aan?

koffiemuts | 01-02-09 | 12:26

genetica 3.0

jabir | 01-02-09 | 12:25

@testosteron | 01-02-09 | 12:20: Het zou kunnen maar daar moeten de artsen zich maar over uitspreken. Ik heb trouwens geen moeite zaken te bedenken waar een extra vinger goed bij van pas zou komen. Zal wel een mijn perverse geest liggen. Bestaat evolutie trouwens wel in jouw paradigma?

Fleauxe | 01-02-09 | 12:24

Als alle reaguurdertjes hun DNA opsturen naar Geenstijl, komt het helemaal goed ;-)

Wat zou de voorkeur hebben? Wangslijm of liefdessappen?

jabir | 01-02-09 | 12:24

@Fleauxe
Natuurlijk is het duidelijk, er is geen enkele reden te bedenken dat het hebben van 6 functionerende vingers een voordeel voor het menselijk ras zou kunnen hebben, dus mutatie, dus nutteloos. Lees maar eens meer over het verschil tussen mutatie en evolutie. Bijna iedereen denkt dat mutatie evolutie is.

testosteron | 01-02-09 | 12:20

LOL@Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 12:13
@Dom Pérignon | 01-02-09 | 12:15: Nog steeds niet. Moet eerst de boel hier van de hand zien te doen en dat gaat de laatste tijd wat minder snel dan voorheen. :(

Fleauxe | 01-02-09 | 12:20

Een volgende stap zou denk ik vliesvorming tussen de vingers en een eerste aanzet van schubben zijn. En dan de weg terug naar het water natuurlijk. Kan Geenstijl niet investeren in een genetisch lab om leuke nieuwe diersoorten te maken uit combinaties van eigenschappen van reaguurders? De mogelijkheden zijn eindeloos

jabir | 01-02-09 | 12:20

ot
Buitenhof.
Nout Welling zit met droge ogen te lullen over een goede deal w.b ING.
Duh.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 12:19

@testosteron | 01-02-09 | 12:12: Ja Pino, we weten wat mutatie is. De vraag is alleen of daar sprake van is gelet op het correct functioneren en de anatomisch correcte symmetrie. Het is nog niet zo duidelijk als je zou denken.

Fleauxe | 01-02-09 | 12:16

@disclaimer

Het zal afhangen of er iets beters komt dan een toetsenbord.

Harry Dillema | 01-02-09 | 12:15

Wel kort door de bocht om te stellen dat 12 vingers evolutie is. Wat is een vrouw met 3 tepels dan? Dat moet dan ook evolutie zijn maar wordt bestempeld als 'foutje van de natuur'.

Wel een vorm van evolutie is de verstandskies die bij veel mensen niet meer ontwikkeld/ontstaat.

@Fleauxe, ben je geremigreerd?

Dom Pérignon | 01-02-09 | 12:15

Voordeel wel wanneer je ambities hebt toe te treden tot de Yakuza. Na Yubitsume houd je nog altijd vijf vingers over.

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:14

testosteron | 01-02-09 | 12:12
Mogelijk is het een idee van Allah. Sommige gelovigen laten zich ontploffen en dan is het wel handig om van alles wat meer te hebben.

T@ Riest | 01-02-09 | 12:14

Die aliens die ze gevonden zouden hebben bij Roswell, (fameus door het omstreden post-mortem filmpje) hadden ook 6 vingers aan elke hand dacht ik.
Is de moeder soms ontvoerd geweest door een alien? Is meervingerigheid een teken van een hogere levensvorm?

JanRap | 01-02-09 | 12:14

Fleauxe | 01-02-09 | 12:08

jahoor, als Michelin-mannetje bovenop de cabine.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 12:13

High 6!

Fleauxe | 01-02-09 | 12:13

Dit heeft niets te maken met evolutie! Dit is MUTATIE , en ja dat bestaat.

testosteron | 01-02-09 | 12:12

Vogens wiki heet de extra vinger polydactylie. Beetje wennen als iemand zijn polydactylie naar je opsteekt.

T@ Riest | 01-02-09 | 12:09

Het nieuw gestemde klavier is voor 10 vingers, niet meer en zeker niet minder.
Geen nieuwe Wibi in ieder geval.
-
Kan dit joch niet gelijk meerijden op de God-bestaat-niet bus?

Fleauxe | 01-02-09 | 12:08

gaap

Mucci | 01-02-09 | 12:07

Grappig is het feit dat men doodleuk “zichtbare” feiten negeert.

Op een rondreis in Israel waren we in tel in Hilazon Tachtit, hier waren grafresten en fossiele vondsten gedaan die qua tijdsbeeld overeen kwamen met de Neanderthaler periode in Europa.

Voor de grot stonden div. Christen en orthodoxe Joden folders uit te delen waarop vermeld stond dat de resten nep waren, onlangs neergelegd ect. m.a.w hoe strak zitten dan je oogkleppen?

Dezelfde maand was er onrust in Jeruzalem omdat op de pakjes melk bedoeld voor basisscholen een dinosaurus stond afgebeeld, iets wat elke orthodoxe gelovige ontkend.

Hora est | 01-02-09 | 12:07

Duim, wijsvinger, squirtvinger, krabber, ringvinger, pink.

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:07

Harry Dillema | 01-02-09 | 12:01

In het geval van 12 vingers is er ook geen evolutie, het is alleen een mutatie. Voor evolutie is na een mutatie ook een selectieproces nodig. Het lijkt me voordeliger om 10 vingers te hebben, anders waren we het fenomeen van 12 vingers wel vaker tegen gekomen in de biologie, wellicht dat het bijv. moeilijker aan te sturen is door de hersens. Ergo: we kunnen misschien over een paar honderd tot duizend jaar pas vaststellen of het concept van 12 vingerigheid goed is in het overleven van selectie-processen.

disclaimer | 01-02-09 | 12:07

Als dat kindje doofstom is of wordt, zal dat moeilijkheden gaan opleveren bij de gebarentaal. Het raakt danig in de knoop en is niet meer te volgen.

koffiemuts | 01-02-09 | 12:06

In principe zouden de vrouwtjes enorm geil moeten worden van een genetisch superieur persoon zoals deze :)

Ariel | 01-02-09 | 12:06

@stinkvis

Evolutie is alleen een proces dat plaats heeft op biologisch niveau. Op atomair en subatomair niveau is er geen sprake van evolutie.

Harry Dillema | 01-02-09 | 12:01

@MichieldeMuiter 11:58

Gun die arme vingers hun individualiteit nou toch.

widtvoet ® | 01-02-09 | 12:00

een afwijking die een voordeel geeft in plaats van een nadeel is behoorlijk zeldzaam. Hopelijk houden die creationisten nu eindelijk eens hun bek

stinkvis | 01-02-09 | 11:59

begin het nu wel een beetje een saai onderwerp te vinden.. volgende topic?

brdstck | 01-02-09 | 11:59

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:17
"Als wetenschappelijk christen (ja, die bestaan) vind ik het zaak ALLE dogma's (evo+crea) overboord te gooien en te verklaren vanuit feiten. Helaas wordt in beide kampen geschreeuwd uit overtuiging/geloof en niet uit feiten, zucht...
Laten we het er maar op houden dat reli-fundi's en athe-fundi's elkaar nodig hebben en ze hun bestaansrecht aan elkaar ontlenen. Ik heb met geen van beide veel affiniteit."

Ik heb nog een idee: nazi's en joden hebben elkaar nodig en de ene beschuldigt de andere van alles was slecht is. Laten we het erop houden dat ze beide gelijk hebben en elkaar in de waarde moeten laten.

Volgens mij kun je met dit soort rammelende redeneringen heel erg veel erg leuke folders maken. Lekker trollen.

Een wetenschappelijke christen is net zoiets als een kaal iemand met een kleurspoeling.

disclaimer | 01-02-09 | 11:59

widtvoet ® | 01-02-09 | 11:57
Het centrale duo....

MichieldeMuiter | 01-02-09 | 11:58

Kom kom. Echte evolutie zou zijn als we 16 vingers hadden zodat we ons aangepast hadden aan het hexadecimale stelsel. Ik kan er niet op wachten.

NickName69 | 01-02-09 | 11:58

@Sebnalak 10:55

D'r moet niet alleen een naam komen voor die extra vinger, ook de term middelvinger dient te worden vervangen. Leuke opdracht.

widtvoet ® | 01-02-09 | 11:57

T@ Riest | 01-02-09 | 11:56
sorry, kudtlink.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:57

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:49
Kiekje uit het dalse familiealbum. http//www.nicolai.biz/apen.html

T@ Riest | 01-02-09 | 11:56

Waarom zou een almachtige schepper niet gewoon een kleine genetische wijziging aan zijn schepping kunnen toevoegen?

Harry Dillema | 01-02-09 | 11:55

M@rk | 01-02-09 | 11:53

stiekum lijkt het je wel wat he........

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:55

@gaitman: als je wilt claimen dat evolutie niet voor nieuwe soorten kan zorgen, moet je eerst een goede definitie van "soort" hebben. Ga je gang.

Paul Volkert | 01-02-09 | 11:54

Scheelt wel dat iedereen nakomeling moet worden van dat genetische foutje van hun, ik heb aan 5 vingers iig genoeg :)

SuperRogier | 01-02-09 | 11:53

Je zal maar gefist worden door iemand met 6 vingers...

M@rk | 01-02-09 | 11:53

T@ Riest | 01-02-09 | 11:52

Ze is het oogappeltje van de site.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:53

Einde van de Domheid

Hitler deed niets, buiten schuimbekken en zo, de Duitse wetenschappers hielden zich bezig met het vraagstuk over de rassentheorie.

En om mij heen kijkend in Rotterdam moet ik toegeven dat bepaalde passages uit deze theorie nog niet zo slecht bedacht zijn.

Hora est | 01-02-09 | 11:52

Ja dan zouden wij over 10.000 jaar ook allemaal zwart zijn.
Well i don't think so.

Mongeaul | 01-02-09 | 11:52

copal | 01-02-09 | 10:35

Hij heeft er nu 2 per hand...

Jan W. Aansteker | 01-02-09 | 11:52

Einde van de Domheid | 01-02-09 | 11:49
Cristina(alias Marijke)is gewoon lid.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:52

Einde van de Domheid | 01-02-09 | 11:49
nee, helemaal niet.
En het heeft zeker niets te maken met een schele mevrouw.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:51

Wat bedoelt PowNed met wc bril van goud? Heeft dat iets met Guernsey te maken?

Einde van de Domheid | 01-02-09 | 11:49

T@ Riest | 01-02-09 | 11:48

*iets met een kuchende man*

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:49

Jaa en als Hitler wat meer succes had gehad met zijn rassentheorie waren we nu allemaal incestueus gedegenereerd geweest

Einde van de Domheid | 01-02-09 | 11:49

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:46
Hoe kom jij aan die foto van van dal?

T@ Riest | 01-02-09 | 11:48

Hmmm zie helemaal niets vreemds in de folder, de aarde is toch ook plat?

Hora est | 01-02-09 | 11:48


De 12 vingerige darm is ook zo ontstaan en de vingerplant.

bijtieakumaai | 01-02-09 | 11:46

Hebben de christenen nog niet geprotesteerd en een brandstapel aangelegd ?

Rammstein | 01-02-09 | 11:45

T@ Riest | 01-02-09 | 11:41

hij legt 'm gewoon in een kekke mitella.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:44

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:38
Weldegelijk, en ze betalen belasting.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:43

Hubbard? Heet die superdigitale baby Hubbard?
Nou, dan weet ik het wel.

JumboXL | 01-02-09 | 11:43

Topic is ongeveer hetzelfde niveau als mensen die overal god achter zien.

die ene van daarzo | 01-02-09 | 11:43

koffiemuts | 01-02-09 | 11:38
Ach, dal kennende plakt hij er een pleister op en gaat verder.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:41

Russ Meyer | 01-02-09 | 11:37
Nou ja, een val van een paar centimeter..

T@ Riest | 01-02-09 | 11:39

T@ Riest | 01-02-09 | 11:37
Je hebt van Dal op zijn middelste been getrapt!

koffiemuts | 01-02-09 | 11:38

T@ Riest | 01-02-09 | 11:37

superapen bestaan.
:)

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:38

helaas nog geen bewijs, dit is macroevolutie, wijzegingen binnen de soort.

gaitman | 01-02-09 | 11:37

Nieuw guitar hero held?
Wel lullig kan nooit zijn middelvinger opstekken.

_Currysaus_ | 01-02-09 | 11:37

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:34
Misverstand Teun, ik bedoel de goede dingen van ons superapen bestaan.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:37

Ik stapte net met mijn derde been uit bed, kon mijn balans niet houden en donderde vervolgens op de grond.

Russ Meyer | 01-02-09 | 11:37

tazman | 01-02-09 | 11:36
Ik moet zeggen, daar is geen woord Frans bij.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:37

Als een van die rottige creatonisten ooit het gore lef heeft om mijn kinderen met hun zwetsverhalen te vergiftigen zijn ze de mijne, die gaan voor de bijl.
Er moet een nieuw gebaar van minachting komen..
Ik stel voor dat de middelste twee vingers van de zesvingerige hand trots in de lucht voortaan "up yours, zmongeaulen..." betekent.
Voor de rest verwijs ik graag naar Dawkins' boek: god als misvatting

hoff | 01-02-09 | 11:36

Heel slim en geniepig zo'n foldertje.. Het geeft de illusie dat het bewijsmateriaal rondom de evolutieleer niet sluitend is, en dat er ruimte voor betwijfel kan bestaan... Terwijl elk weldenkend, logisch beredenerend individu niet kán ontsnappen aan de logische conclusie dat de aarde niet 10.000 jaar geleden ofzo in slechts 6 dagen is geschapen. Maar nogmaals... hulde aan die Gristenhonden... is heel slim en geniepig.. die text op de voorkant van de folder...

Prof. Dr. Paardekuth | 01-02-09 | 11:36

wat een mongool is die hoxha

tazman | 01-02-09 | 11:36

Dit topic is niet eerlijk... als goed grrristen mag ik vandaag niet reageren/verdedigen...

fweddy | 01-02-09 | 11:35

@ Riest | 01-02-09 | 11:33

Begin je nou al weer?

Van dal 5 x de griep toewensen...... pfffffff

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:34

LOL @ Rammstein | 01-02-09 | 11:31

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:34

van dal | 01-02-09 | 11:33
Zo ken ik je weer.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:34

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:31
Welnee Teun. Van mij mag hij van alles gewoon 5 hebben.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:33

T@ Riest | 01-02-09 | 11:32 nou ja, met zes hersencellen aan iedere kant ben ik al beter af dan jij, dát dan weer wél.

van dal | 01-02-09 | 11:33

van dal | 01-02-09 | 11:30
Nee hoor dalletje, ik dacht dat je een geintje kon hebben.

T@ Riest | 01-02-09 | 11:32

*deja-vu*

Rammstein | 01-02-09 | 11:31

Ojee, storm op komst.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:31

T@ Riest | 01-02-09 | 11:28 heb ik jou iets aangedaan of zo? je blijft aan de gang met je persoonlijke aanvallen.

van dal | 01-02-09 | 11:30

Nu van dal nog 6 hersencellen in beide hersenhelften..

T@ Riest | 01-02-09 | 11:28

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:25
Tante Leen... o, Johnny.

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:28

Interessant zou het wezen om te weten hoeveel DNA-helixen dat kindje heeft.
Normaal hebben we er twee, maar er worden steeds meer kinderen geboren met meer. Dat zijn nog is leuke dingen voor de mensen!

Amöbe | 01-02-09 | 11:26

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:24
Kijk, zo leer ik nog eens wat. Dank daarvoor. Ik dacht altijd dat polariteit een wetmatigheid was: donker/licht - slaap/waak - leven/dood... maar zoals gezegd: niet wetenschappelijk onderbouwd bij jaap.

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:26

En miscchien is het evolutionair voor gitaristen wel veel interessanter als je mond zodanig vervormd is dat je er beter lepeltjes mee kunt vastpakken.

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:26

@Sebnalak
De darwinvinger? zullen de sprookjesvertellers niet blij mee zijn...

Uitvindert | 01-02-09 | 11:25

Ach... Django deed het met 2 werkende vingers en is door veel gitaristen nog steeds niet te evenaren.

madakantognie?! | 01-02-09 | 11:24

ik hoef geen 12 vingers, ik wil 2 piemols

Hondelulz | 01-02-09 | 11:24

@Jaap de Paap: Is geen wetmatigheid, er is in ieder geval nog een derde optie: van beide groepen nix aantrekken, daarmee is de dualiteit opgeheven.
@marlinn: omdat ik strikt genomen een beta-studie heb gevolgd die geen raakvlakken heeft met dit onderwerp en ik kan me dus ook niet als deskundige in dezen profileren. Hooguit als iemand die de onderwerpen heeft bestudeerd uit interesse.

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:24

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:22
Bulder het eruit Teun, dat liedje! Kan opluchten. Graag plemp op dumpert dan hè?

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:23

Daar gaat je middelvinger

unknownError | 01-02-09 | 11:22

brdstck | 01-02-09 | 11:10

Ligt eraan of je een goede hebt.
Maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit een verkeerde tegengekomen.
Prijs/kwaliteit/quantiteit meestal in orde.

koffiemuts | 01-02-09 | 11:13

Kan best maaar ik zat meer met een liedje in mijn hoofd.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:22

van dal | 01-02-09 | 11:20
Tja, wie de vingeren spreidt, kan penetrabel bezoek verwachten.

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:21

@ JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:17
Waarom 'wetenschappelijk christen' en niet 'christelijke wetenschapper' ?

marlinn | 01-02-09 | 11:21

Idd wel behoorlijk handig met Guitar Hero...

degekkekoei | 01-02-09 | 11:20

Laten we het er maar op houden dat reli-fundi's en athe-fundi's elkaar nodig hebben en ze hun bestaansrecht aan elkaar ontlenen.
JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:17

Is dat op zich ook niet een "wetmatigheid"? Dualiteit/polariteit, zoiets? Jaap heeft geen opleiding verder, dus ik kan er volledig naast zitten. (Met opleiding had dat wellicht ook gekund overigens).

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:20

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:18 er is dan ook steeds meer door de vingerst te zien.

van dal | 01-02-09 | 11:20

Op deze wijze gaat men steeds meer door de vingeren zien.

Jaap de Paap | 01-02-09 | 11:18

Wat is dit? Laten de heren reaguurders bij het betreden van GS hun gezond verstand bij de deur? Ik heb zelden zoveel onzin in 1 topic bij elkaar gezien.
Om een wetenschappelijke verhandeling hier te schrijven gaat me te ver, maar 1 ding moet ik toch even kwijt: degeneratie heeft NIX te maken met Noach (hoe kome je erbij???) Het is het toepassen van de chaos-theorie (verklarende wiskunde) op de ontwikkeling van het leven. Iets dat overigens in het foldertje (op foutieve wijze) ook wordt gebruikt. degeneratie is niet 'voor' of 'tegen' evolutie of schepping, maar vermeldt slechts dat een toestand chaotischer wordt naarmate de tijd verstrijkt.
Als wetenschappelijk christen (ja, die bestaan) vind ik het zaak ALLE dogma's (evo+crea) overboord te gooien en te verklaren vanuit feiten. Helaas wordt in beide kampen geschreeuwd uit overtuiging/geloof en niet uit feiten, zucht...
Laten we het er maar op houden dat reli-fundi's en athe-fundi's elkaar nodig hebben en ze hun bestaansrecht aan elkaar ontlenen. Ik heb met geen van beide veel affiniteit.

JeGrootmoeder | 01-02-09 | 11:17

Moet je eens een kijkje nemen in West Verginia. Dat is een grote incest-staat en daar zie je de meest buitenissige afwijkingen. Inteelt zal ook hier wel een rol spelen.

Bovenmens | 01-02-09 | 11:16

niles777 | 01-02-09 | 11:10
Ben je altijd zo strijdvaardig na het Hour of power momentje..?

MichieldeMuiter | 01-02-09 | 11:16

Haha, die folder is echt weer briljant gevonden....
Vooral de 'Denk na!' stukjes.

BassieNietAdriaan | 01-02-09 | 11:16

Zes vingers wordt geen succes, want je kunt er geen handschoenen voor kopen. God heeft dat zo gewild. Daarom hebben crenazionisten gelijk.
Of zoiets.

Het CDA | 01-02-09 | 11:15

Het beter benutten van de hersencapaciteit zou een veel grotere sprong voorwaarts zijn dan wat extra ledematen.

madakantognie?! | 01-02-09 | 11:14

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 10:31
Volgens mij - maar ik kan het verkeerd hebben hoor - behoorde dat derde been toe aan Pieter Brueghel. Maakt verder niet uit hoor. Alleen beetje moeilijk schoenen kopen.

koffiemuts | 01-02-09 | 11:13

seenstijlgucks | 01-02-09 | 11:04
Gaat gebeuren; zeker weten.

hanzebal | 01-02-09 | 11:13

Misschien moeten we hem op piano les doen ?

Marcus Porcius Cato | 01-02-09 | 11:11

Gelovigen bashen, iets met makkelijk scoren enzo? Hopelijk krijgt Powned wel wat meer inhoud anders is er weer een kutzender bij (mochten jullie die 50.000 halen;))

Ivy League | 01-02-09 | 11:10

Chinees? Is dat nu lekker? Mijn ervaring met Japanners is dat de vrouwen het best smaken..

brdstck | 01-02-09 | 11:10

Hahaha, bestaan ze echt nog? Mensen die in de evolutietheorie geloven? Denk toch eens na mensen. Of kom zelf met een zo-zou-het-allemaal-weleens-in-elkaar-kunnen-zitten. Maar als blinde domme schapen achter Darwin aansukkelen, dat kan echt niet meer hoor!

niles777 | 01-02-09 | 11:10

middelvinger opsteken naar agent wordt juridisch niet meer bewijsbaar.

zeiksmurf | 01-02-09 | 11:08

brdstck | 01-02-09 | 11:03
Die Benno, ouwe deugniet.
van dal | 01-02-09 | 11:03
1 van de redenen dat Teun op zondag Chinees eet.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:07

dat zal egt wel uber zijn voor gamen

m0nkie | 01-02-09 | 11:06

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 01-02-09 | 11:04

@ hanzebal | 11:01
Sterf is uit..

seenstijlgucks | 01-02-09 | 11:04

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:02 achmet, in een frietkot kost je dat 16 euro..

van dal | 01-02-09 | 11:03

Trouwens, vroeger waren tenen ook vingers voordat ze degenereerden.

hanzebal | 01-02-09 | 11:03

Ik wens me nog twee extra armen!
Of een tweede pimmel is ook wel spectaculair toch?

Austria Calling | 01-02-09 | 11:03

@ Teun, ok.. neem dan een prins Claus, of een ander *lid* van het koningshuis..

brdstck | 01-02-09 | 11:03

vingerplanten hadden ook al meer vingers..

van dal | 01-02-09 | 11:02

brdstck | 01-02-09 | 11:01

uit principe weiger ik te kijken naar menschen met dat soort namen.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:02

mayor_pickwick | 01-02-09 | 10:52 kringeltje r..

van dal | 01-02-09 | 11:02

@ Teun van het Tuinpad: Dat kan allang joh! Kijk maar naar Achmed met zijn 72 maagden

brdstck | 01-02-09 | 11:01

kan ik eindelijk de goede dingen van bush op een hand tellen

rrrrrrr | 01-02-09 | 11:01

Stir Glenfarclas II | 01-02-09 | 10:51
Helemaal mee eens; ik ben geen wetenschapper, mijn opa had slechte ogen, mijn moeder ook, ik heb zelf ook lenzen en mijn dochter heeft een bril.
Noach is een leuk verhaaltje, meer niet.

hanzebal | 01-02-09 | 11:01

een 2de vrouw, ook niet verkeerd.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 11:00

@Bugsy Siegel | 01-02-09 | 10:46
Om Edmund Blackadder maar te quoten "the renaissance was just something that happened to other people wasn't it?"

Ranja Drinker | 01-02-09 | 11:00

@sebnalak: vingervinger?

brdstck | 01-02-09 | 10:59

Op een dergelijke manier is evolutie inderdaad al wel bewezen.

marlinn | 01-02-09 | 10:59

@CoffeePatch: kan je snuiven en snuiten tegelijk...

brdstck | 01-02-09 | 10:58

CHILL, als je dan nibbits om je vingers gaat doen heb je gewoon twee extra vingers met chips

seenstijlgucks | 01-02-09 | 10:58

Heeft iemand al een naam voor die 6e vinger? Pink, ringvinger, midelvinger, wijsvinger, duim ....... ??? evolutievinger misschien?

Sebnalak | 01-02-09 | 10:55

Nou dan zal die Kamani later ook wel ver boven gemiddeld scoren op de durex-length-survey.
Een passende hand voor een passend formaat.
Biologisch... eigenlijk heel logisch.

PAAL! | 01-02-09 | 10:55

Vier neusgaten lijkt me dan ook wel handig.

CoffeePatch | 01-02-09 | 10:54

van dal | 01-02-09 | 10:47

En een extra sterke wijsvinger voor langdurig F5'en klikken.

mayor_pickwick | 01-02-09 | 10:52

Of hij woont gewoon naast een lekkende kerncentrale......

MichieldeMuiter | 01-02-09 | 10:51

@hanzebal | 01-02-09 | 10:18
Degeneratie is m.b.t. evolutie een niet-wetenschappelijke term die gebezigd wordt door niet-wetenschappers die vinden dat een man op z'n 250ste met brontosauriers op een bootje zat omdat de hemelse liefhebbende onzichtbare titatovervader totale genocide had bevolen en het hiervoor kilometers liet regenen. Dat vinden deze mensen omdat in een boekje staat dat het boekje waar is.

Stir Glenfarclas II | 01-02-09 | 10:51

De powned leden counter stagneerd behoorlijk. In dit tempo halen jullie amper 30.000 voor 1 april.

ServerGenius | 01-02-09 | 10:48

hanzebal | 01-02-09 | 10:44
Haha, ja zo kan je hem ook lezen. :P

Boer Harm uut Twente | 01-02-09 | 10:41
Lees jij je biologie boek nou eerst maar eens door.

xgh | 01-02-09 | 10:48

God zal er wel een bedoeling mee hebben.......... zo heb ik even die evolutietheorie keihard onderuit gehaald....

MichieldeMuiter | 01-02-09 | 10:47

allemaal de schuld van internet. ooit heeft de mens tien vingers aan elke hand.. vanwege het tiepen.

van dal | 01-02-09 | 10:47

Het is maar goed dat GS de 50.000 leden niet haalt. De taalfouten op TV zullen tenenkrommend zijn.

poursuivant | 01-02-09 | 10:47

allemaal geloof
ik geloof niet in geloof
ik ben atheist

vidamax | 01-02-09 | 10:47

De evolutietheorie heeft alleen betrekking op zichzelf, als er weer eens is aangetoond dat er iets niet klopt wordt het herschreven en dat is het enige dat evolueert. Eerst zouden we afstammen van de apen. Toen werd aangetoond dat dat niet klopte verzonnen ze maar een gezamenlijke voorouder. Hou toch op met die onzin.

Bugsy Siegel | 01-02-09 | 10:46

Juistem..... Wanneer komt mijn 2e leuter?
balzak 2.0 al aangekondigd?

brdstck | 01-02-09 | 10:46

xgh | 01-02-09 | 10:38
Wat er staat KAN! Zes handige vingers; let op de spatie....

hanzebal | 01-02-09 | 10:44

zes vingers... dan kun je dus ook nooit meer je middelvinger opsteken. :S

frutsel | 01-02-09 | 10:43

Ik neem nu een groen-links standpunt in,
Ik ben TEGEN 6 vingers, de middelvinger MOET blijven!!

De Kloriaan | 01-02-09 | 10:42

Evolutie? Volgens mij is het nog steeds een mens.

H.J.W. | 01-02-09 | 10:42

Het is pas evolutie als de zesde vinger de overlevings- en voortplantingskansen van het kind vergroten.
En dat, mijn beste prof Hoxha, kunnen we pas aan het einde van zijn leven beoordelen.

Boer Harm uut Twente | 01-02-09 | 10:41

Inderdaad, best freaking al heb je 6 handen aan elke vinger

steineken | 01-02-09 | 10:39

Ron L. zal tevreden zijn

Swedish Chef | 01-02-09 | 10:38

"En over 10.000 jaar heeft de hele mensheid zes handige vingers"

Ik zie zes-handige vingers nog niet helemaal voor me...

xgh | 01-02-09 | 10:38

Hoe wil dat manneke ooit zijn middelvinger opsteken?

copal | 01-02-09 | 10:35

mensen met 12 vingers had je vroeger ook al.
.
steekt de 2 middelste vingers op naar de evolutietheorie...

Onderbuik | 01-02-09 | 10:33

@Frans \/\/itglas | 01-02-09 | 10:31 ; eerst spellingcheck, dan plaatsen, zeggen ze tog altijd?

Frans \/\/itglas | 01-02-09 | 10:33

"geborden"? Wat er in de VS bijkomt gaat er bij de GS-redactie zeker af!

Frans \/\/itglas | 01-02-09 | 10:31

tjeemig | 01-02-09 | 10:30

Gotja, jij bent Jan Steen!

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 10:31

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 10:19

Ik een derde been

tjeemig | 01-02-09 | 10:30

Het is vroeg, maar ik kan de reply button bij die idiote folder niet vinden, iemand?

metropoliet | 01-02-09 | 10:27

Het zal weer een GOD's wonder zijn.... lol

ServerGenius | 01-02-09 | 10:27

Wordt de anus dan eauk groter?

Ad Rectum | 01-02-09 | 10:26

De fuckyou vinger!

..zapper | 01-02-09 | 10:25

Denk na! (..)

gunmeat | 01-02-09 | 10:24

zo , die wordt goed in typen....

eric@fuall | 01-02-09 | 10:24

Hubbard? kleindochtert van L. Ron? Ojeee......

VenoM666 | 01-02-09 | 10:20

Ik heb ook een 11de vinger.

Teun van het Tuinpad | 01-02-09 | 10:19

* heeft al speciale vinger voor F5 *

fuckje | 01-02-09 | 10:19

Natuur past zich aan aan de i-phone

Bluebook | 01-02-09 | 10:18

Ook wel degeneratie genoemd?

hanzebal | 01-02-09 | 10:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos