Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beter laat dan nooit: PvdA geeft Ayaan alsnog gelijk

ayaan.png"Bussemaker dreigt met celstraf bij besnijdenis van meisjes" zo lezen we vanochtend in de Azijnbode. De PvdA-staatssecretaris wil allochtone ouders in de toekomst een anti-besnijdenis contract laten tekenen als ze met hun dochters afreizen naar landen als Eritrea, Soedan of Ethiopië. Blijkt na thuiskomst tòch dat de meisjes in naam van Allah verminkt zijn dan draaien de ouders zonder pardon de bak in. Goed plan. Lekker daadkrachtig. Vrouwenbesnijdenis is immers een groot probleem dat zich grotendeels afspeelt in schimmige achterkamertjes met bloedspetters op de muur, en dus is het moeilijk hier grip op te krijgen. Maar wacht 'es even, was de PvdA juist niet altijd tegen deze besnijdeniscontrole? Ja, dat klopt. Al in 2004 stelde Ayaan Hirsi Ali voor om streng te controleren op meisjesbesnijdenis, maar dat vond een kamermeerderheid inclusief de PvdA toen toch echt véél te ver gaan. Je moet die mensen gewoon in hun waarde laten, ies koeltoer! In 2005 verbaasde Jet Bussemaker zich in Trouw zelfs nog over dat gezeur van Hirsi Ali. Rooie Jet was toen van mening dat de VVD wel erg 'vergaand wou ingrijpen in de individuele levenssfeer'. "Zo heb ik me verbaasd over het achterwege blijven van een debat binnen de VVD over de relatie tussen de onschendbaarheid van het menselijk lichaam en controle op vrouwenbesnijdenis, toen Hirsi Ali voorstelde alle vrouwen te laten controleren op besnijdenis. (...) De vraag is of we daar erg blij mee moeten zijn." Enfin, 4 jaar na dato heeft Jettepet dan toch een antwoord gevonden op die vraag. JA, daar moeten we ERG blij mee zijn.

Reaguursels

Inloggen

Het lijkt mij wel wat, zo'n besneden onderkant, hoef je ook niet allemaal van die schaamflappen weg te duwen, maar kun je in 1 beweging hoppa doppa.

Schweinchen Dick | 29-01-09 | 15:12

We hebben het waarschijnlijk aan onze eigen bemoei/regelzucht te danken dat we nu alle achterlijkheden uit de ganse wereld hier bij elkaar geïmporteerd hebben om ons druk over te maken... Ik word er alleen nog maar moe van...

Petrus Poortwachter | 29-01-09 | 08:55

De PVDA heeft eerst zo´n beetje alles verkloot wat er te verkloten viel; onderwijs, verkeer, gezondheidszorg, welzijnswereld, en als ze daar vervolgens zelf ook achter komen, dan maken ze een draai van 180 graden, knipperen wat met de (rattige) kraaloogjes, en gaan gewoon verder in een andere branche (Bos en de banken!). Deze partij zit middels allerlei ondoorzichtige stichtingstructuren overal in, op of bij. Steeds minder kiezers, maar wel de meeste burgemeesters leveren bijvoorbeeld, die deze subsidiehoererij in stand houden. Uit de Partij voor de Arbeid is werkelijk NOOIT iets gekomen dat later ook zinvol/succesvol bleek te zijn!

Dagelijkse Dosis | 29-01-09 | 08:06

Zie op dit topic dat dit meerdere reaguurders is opgevallen, behalve blijkbaar in politiek Den Haag.
Namelijk het feit dat mensen die hier asiel hebben aangevraagd geweaun op reis gaan naar dat o zo "gevaarlijke" land van herkomst waar ze voor hun leven moeten vrezen ?
Hetzelfde is al ooit gebleken met Tamils uit Sri Lanka die terwijl ze met een uurtje roeien in hun oorspronkelijke thuisland India terug hadden kunnen keren de halve aardbol afreisden om uitgekiend in Nederland terecht te komen om asiel aan te vragen.
Op Schiphol stonden later nadat ze asiel gekregen hadden trossen Tamils voor familiebezoek aan Sri Lanka.
Kan me eauk nog herinneren dat Tamils een opvangpension in Zuid-Limburg compleet in de hens hadden gestoken omdat ze maar één keer per dag een warme maaltijd kregen terwijl ze thuis gewend waren om tweemaal daags een warm bord rijst te krijgen.
En dankzij zeer begripvolle Nederlanders en politici zijn al deze lieden nog steeds in ons land zodat ze de gelegenheid krijgen om op de pvda te stemmen.

wachtmeester de bruy | 29-01-09 | 06:42

Ayaan is een heldin. Daar kunnen die laflinkserooierotschoftenlandverraders nog een voorbeeld aan nemen.

Kardinaal Meier | 29-01-09 | 02:01

dus als je je dochter die controle wilt besparen vlieg je naar een buurland en neem je daar de bus? fijn als dat kan, ik zou er niet op zitten te wachten dat dat elk jaar bij mn kind moet gebeuren.

hot thing | 28-01-09 | 23:48

-weggejorist-

funkyd | 28-01-09 | 23:39

Het zou eens moeten worden onderzocht of je met besneden mensen ook minder kan lachen dan met onbesneden mensen, want ik heb het gevoel dat dit zo is. Ik denk dat ik, als ik zou zijn besneden, in elk geval geen grappen over besnijden zou maken of erom zou lachen.
Mannen besnijden zou wat mij betreft ook verboden moeten worden. Besneden mannen moeten ook de mogelijkheid hebben met succes hun ouders aan te klagen. Is ook verminking is ook gemeen is ook niet normaal. Tekst voor op bus: Als er een god zou zijn die vond dat mannen geen voorhuid nodig hebben, zou hij ze waarschijnlijk zonder hebben geschapen.

Dommedaris | 28-01-09 | 23:07

Sowieso, hoe kan je "op vakantie" gaan naar een land waaruit je moest vluchten?

jappertje | 28-01-09 | 23:07

@ matatwork
Ja hallo, het gaat hier dan ook meestal, zeg maar nagenoeg altijd, om economische vluchtelingen hè ? Als je hier eenmaal een uitkering hebt, dan kan je in het land van herkomst af en toe op vakantie. Uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 28-01-09 | 22:11

Het had een hoop klitjes gespaard als Bussemaker er niet 4 jaar voor nodig had gehad om tot een climax te komen (ha ha ha klit - climax - komen!).

knakenpoetser | 28-01-09 | 22:08

@ knutsel | 28-01-09 | 13:39
.
Gut hé: Wat dacht Jet van bij besnijdenis volgt uitzetting?
.
laat ik dat nou ook net op de lippen hebben gehad...??
.
@ matatwork | 28-01-09 | 21:24
op vakantie..??
.
de stukjes zoeken die ze daar zijn kwijtgeraakt misschien..??
.
??

one-ten | 28-01-09 | 21:30

Beetje offtopic maar wat ik nooit goed begrijp is hoe het kan dat asielzoekerts die een bepaald land uitgevlucht zijn, een paar jaar later met vakantie gaan naar datzelfde land.

matatwork | 28-01-09 | 21:24

Wanneer je in het vliegtuig zit naar bijvoorbeeld Dammam (dat ligt in Saoedi Arabie voor de A-topgrafen hier) moet je een formuliertje invullen, net zoals dat ging bij het reizen naar de USA. Op dit Saoedische formuliertje staat : Carrying/Possessing of drugs is punishable with the Death Penalty. Lekker duidelijk dus.
Suggestie : reizigers vanuit niet westerse landen welke Nederland (of beter nog de Europese Unie) in willen moeten ook een formuliertje invullen en ondertekenen dat zij zich eenmaal in NL of de EU houden aan de hier geldende regels en wetgeving in de ruimste zin van het woord. Niet naleven van de regels (lees:wetten) heeft (mogelijk) als gevolg dat men wordt heengezonden of reeds bij binnenkomst wordt geweigerd.
Dit formuliertje inleveren bij de douanebeambte, fotootje maken, vingerafdrukken van alle tien vingers en dan pas naar binnen. Dat is een ding wat ik die Saoedies moet nageven, zeer streng toelatingsbeleid, wat nog blijkt te werken ook.

Eager Beaver | 28-01-09 | 19:41

Volgens gelovigen schiep God de mens naar zijn evenbeeld. Geldt dat ook voor moslims?
Een aantal daarvan denkt dus dat ze het beter weten dan mr. God himself, en worden kleine meisjes gemarteld en verminkt voor de rest van hun leven omdat de schepper dat genotsknopje niet had mogen aanbrengen. *Zucht*

easyriders | 28-01-09 | 19:05

@ ella
de wet gaan uitvoeren = aan de wet gaan houden

Ella | 28-01-09 | 19:01

Nog beter is het om deze Niet-Westerse-Migranten-gezinnen die hun dochters besnijden de toegang tot 0031 te weigeren.
Als er enkele gezinnen worden uitgezet, dit hoeft maar een of twee keer gedaan te worden.
Wel moet dit met veel publiciteit omgeven worden.
Nu zal gelijk in de gemeenschappen uit de risicolanden Ethiopië, Eritrea en Somalië de Tam-Tam gaan roffelen op de allerhoogste stand.
Het gevolg zal zijn dat de ouders zich nu wel aan de wet gaan uitvoeren en uiteindelijk zullen deze Niet-Westerse-Migranten-gezinnen wel gaan integreren.
Dit soort middeleeuws gedrag moeten we hier in0031 niet toestaan en zelfs niet gedogen zoals dat nu nog steeds gebeurt.

Ella | 28-01-09 | 18:57

Besnijdenis of het nu meisjes of jongentjes zijn bij controle door een arts de ouders oppakken vastzetten en (indien je er nog iets aan kunt doen) de herstel operatie laten betalen.
Nadeel is dat dan veel ouders hun kinderen weg zullen houden bij schoolartsen en bij ziekte ze eerder naar een sjamaan brengen dan naar een gediplomeerd arts te brenegen.

miko | 28-01-09 | 18:34

Waarom schaffen ze alles wat geloof te maken heeft niet gewoon af? Het heeft geen nut er is geen bewijs voor en het brengt mensen alleen maar verdriet, pijn en haat als dat gods wil is, is het wel een lul.

kettingzaag | 28-01-09 | 18:34

Socialisten zijn nu eenmaal trrraaaaagggg. Wees blij dat sommige, zij het erg laat, het licht zien. We hebben ook nog de cohennen die het nog steeds niet snappen.

GezondVerstand | 28-01-09 | 18:23

Partij van de lafaards , hoewel lafaards leven langer en hebben zo evolutionair gezien succes.

Jokkebrok | 28-01-09 | 18:22

Ik ben vóór Ayaan. Ze heeft een opmerkelijke groei doorgemaakt en kan beter naar Nederland en het migrantenbeleid kijken dan elke andere politicus.

mail cheauvinist pic | 28-01-09 | 17:57

Ik ben dus zelf abonee van de azijnbode (Ja mea culpa,... mea maxima culpa, een relikwie uit een ver Katholiek verleden.) en ondanks dat ik weet dat het gewoon het PvdA clublaadje is, blijf ik me er toch ook over verbazen dat ze zo onbeschaamd propaganda staan te maken voor een partij die eerst alles tegenhoudt en het vervolgens, jaren te laat, als een zelfbedacht lumineus idee presenteert. Het hele interview met deze hypocriete tante is obsceen en de krant die ik elke dag in de bus krijg is ook obsceen. Het is eigenlijk een soort linkse porno.

Marcus Porcius Cato | 28-01-09 | 17:53

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 28-01-09 | 17:24

Ja,de tijd dat we de koppesnellerscultuur afschaften is alweer lang voorbij.
Nu richten we onze beschavingsdrang op de geslachtsdelen van jonge meisjes.
De zendelingen en missionarissen hebben waardige vervangers.
De beschaving is nog steeds niet overal doorgedrongen.

spinoza | 28-01-09 | 17:23

Het blijkt dat deze genitale verminking meestal gebeurt als de personen in kwestie op vakantie zijn in het thuisland.
Op vakantie in het thuisland? Maar daar liepen zij toch het risico om vermoord te worden? Reden voor de Nederlandse overheid om hen asiel te verlenen.
Albayrak doe eens heel snel terugsturen deze oplichters.

de honden blaffen... | 28-01-09 | 17:18

Of Ku(l)t(h)oer natuurlijk

HypodePipo | 28-01-09 | 17:05

Dus eerst houden ze het tegen, en vier jaar later presenteren ze het als het zelfbedachte ei van Columbus. De PvdA is echt een ramp voor dit land. En dan druk ik mij nog mild uit.

Ivoren Toren | 28-01-09 | 17:04

+1 met deze maatregel: er rijden al genoeg opgenaaide communicatiek*tjes in gayische mini's rond in NL. Ooh, dat bedoelt u niet? ies Kultoer, met Grootse K

HypodePipo | 28-01-09 | 17:04

besnijdenis van meisjes = kindermishandeling = strafbaar

Maarja... allochtonen staan boven de wet...... die moet je eerst een contract aanbieden voordat ze strafbaar zijn.

Baron vHier tGinder | 28-01-09 | 16:56

dat is politiek. stemmers hebben toch een kortetermijn geheugen. ik dacht ook goed plan van de PvDA maar dankzij geenstijl sta ik weer met beide benen op de grond!

studentje87 | 28-01-09 | 16:26

Traag van begrip,maar dat zijn we gewend van links.

fleurtje | 28-01-09 | 16:25

Ik snap niet goed waar men zich druk over maakt.
Wat kan mij dat nou schelen,of zo,n hoofddoek wel of geen klit heeft?
Ik was toch niet van plan om er eentje te fappen.
T zoveelste bewijs dat we met een groep mongeaulen te maken hebben.
Laat ze elkaar lekker verminken joh,who cares......
Ze hebben toch volledig maling aan ons,en als we verstandig zijn,wij aan hun ook..
Gewoon een kwestie van wachten tot de pleuris uitbreekt,en dan zullen we eens zien wie de beste troeven heeft.
Hahahaha,lutsers

Berend T-Bone | 28-01-09 | 16:24

goh verrassend, alweer draaikonterij van de PvdA!

moe de loos | 28-01-09 | 16:23

kots kots kots

boost | 28-01-09 | 16:17

Framoes | 28-01-09 | 15:46
Ik heb ff geaarzeld om het volgende te posten, omdat het wat teveel near-topic ipv on-topic is, maar doe het toch maar: het is erg de vraag of de eikel met de kietelaar is te vergelijken. Zonder af te doen aan de ernst van vrouwenbesnijdenis kunnen we beter niet de mannenvariant bagatelliseren.
Volgende van RichardDawkins.net, reaguurder freedomOfSpeech schreef aldaar in mei vorig jaar:
---------
Male Glans (head): 4,000 nerve endings
Female Clitoris: 8,000 nerve endings
Male Foreskin: 20,000 nerve endings

The Male Glans:
Contains about 4,000 nerve endings, but they are pressure/pain-sensitive, not touch sensitive. These pressure/pain-sensitive nerves are called "Pacinian Corpuscles" and "Free Nerves"

Male Foreskin:
Contains about 20,000 nerve endings which are extremely touch sensitive (like the female clitoris). These touch-sensitive nerves are called "Meissner's Corpuscles"

And before anyone says "wouldn't all those extra nerves cause premature ejaculation?" The answer is NO. One of the most common issues in America today is premature ejaculation, and erectile issues. This is interesting considering that America is one of the 3 most circumcised nations in the entire world. Compare this with Europe. Additionally, the nerves in the rigged band of the inner foreskin serve to let the male know "where he is" (how close he is to orgasm), among other sensations. This is one of the reasons uncontrollable premature ejaculation is common in the US. This is very dangerous for those using the Coitus-Interruptus (pull-out) method of preventing pregnancy.

And before anyone says "but I'm circumcised, and I have lots of feeling". If you are cut, you will notice that you only have one major pleasure zone on your penis. It's a small area just under the glans. This is a small bit (less than 5%) of your natural foreskins rigged band. The Rigged Band is a network of Meissner's Corpuscles that circle around the inner foreskin and come together under the glans at the frenulum. Many tightly circumcised men don't even have this. You'll also notice that the rest of your glans only senses pressure and pain. The pressure is sensed by Pacinian Corpuscles, the touch comes from Meisner's Corpuscles (abundant in the little area under your glans, these nerves are spread over most of the foreskin in an intact male, and are just as abundant as the area under your glans in the rigged band that circles the foreskin all the way around).
---------

sockpuppet | 28-01-09 | 16:16

Goed geschreven stukkie +1

Nickel Son | 28-01-09 | 16:10

www.reason.com/news/show/122457.html

Het in Nederland verzwegen interview waarin Ayaan de zaak tot in de kern uitlegt en waar haar denken en kritiek hun apotheose vinden. Een monument.
Obama heeft overigens ook niet naar Ayaan geluisterd.

bottehond | 28-01-09 | 16:04

Ayaan is één van de grootste Nederlanders aller tijden.
Helaas voor haar vinden prefeten in eigen land en eigen tijd zelden voldoende gehoor.

bottehond | 28-01-09 | 15:59

Waaruit maar weer blijkt dat je uiteindelijk wel in het VVD kamp terecht komt, afhankelijk van je intelligentie langzaam of snel. (A.H. Ali, R. Verdonk, G. Zalm zijn ooit bij de PvdA begonnen)
Bos stapt ooit ook nog wel over, kwestie van tijd dat het gezwam hem echt teveel wordt.

Homer J. Simpson | 28-01-09 | 15:54

Als er atoomoorlog uit breekt, kun je maar beste op het Binnenhof zitten. Daar dringt de werkelijkheid pas vele jaren later door...

de.grote.vergeler | 28-01-09 | 15:52

Framoes | 28-01-09 | 15:46
Je ziet ze ook wel eens buiten, omwikkeld in een half dozijn overgordijnen.

Tricephalus | 28-01-09 | 15:33
Omdat het zootje ons in het ootje neemt? Of anders zijn het de zogenaamde economische asielzoekers?

koffiemuts | 28-01-09 | 15:50

@Tricephalus | 28-01-09 | 15:33
Voor een offciële aangelegenheid als het kapotmaken van de kut van een klein meisje wil men wel even de wapens neerleggen.
@Shalome | 28-01-09 | 15:37
Gewoon af en toe de knop om en zelf even agressief doen.
Het is wel weer duidelijk waar de vrouw staat, mannenbesnijdenis gaat niet verder dan de voorhuid (terwijl eigenlijk de eikel er af zou moeten). Maar een man mag natuurlijk wel echt genieten van sex. Het is gewoon idioot dat de PVDA ze eerst jaren hun gang laat gaan om nu ineens het idee van Hirsi Ali te gebruiken voor eigen gewin. Ze zijn er blijkbaar achter gekomen dat er weinig Somaliërs en Ethiopiërs op ze stemmen....

Als het aan onze musselvrinden ligt worden vrouwen vastgebonden op bed en mogen ze alleen maar verkracht worden en kinderen baren.

Framoes | 28-01-09 | 15:46

Mea Vulva, ku(ns)t omdat het moet:
GALERIE D’OUDE WERF • NIEUWEGEIN
Vrijdag 6 februari 2009, 20.00 uur
za 7 t/m + 8 februari 2009, 13.00 tot 17.00 uur
Stormerdijkstraat 62, 3431 CT Nieuwegein

wILL | 28-01-09 | 15:40

Tricephalus | 28-01-09 | 15:33
Klopt, het is een wonderlijke wereld.

Ik ga straks demonstratief (en voor de welgemeende interesse) naar die expositie in Nieuwegein. Als dat nog kan en mag van de SGP gristenen.
Vagina-expositie "Mea Vulva" ofwel in foutloos nederlands: "Mooi Kut"

wILL | 28-01-09 | 15:38

@ Framoes | 15:29
Griezelige demagogen zijn het. Als ik had willen leven tussen wrede barbaren, muitend schorem, kapotgetrapte en verminkte vrouwen en waar ook nog eens constant je zakken worden leeggetrokken, was ik wel in Congo gaan wonen.
We zitten in Nederland, godbetert! En nu wonen hier van die barbaarse apen die hun eigen kinderen folteren beyond belief.

Ik moet een heel ander mens worden wil ik het in Nederland uithouden. Iemand die geweld, agressie, onderdrukking, marteling, eigenrecht en mishandeling heel gewoon gaat vinden. Anders heb je hier geen leven meer met al die importapen en hun barbaarse paleozoïcumgedrag.

Shalome | 28-01-09 | 15:37

En wat heeft zo'n besneden wicht nou aan deze oplossing? Dit is achteraf de koe in de k*t kijken. Er weer aan plakken gaat namelijk niet met de kaaschaafmethode.
Nu moet de PVDA nog iets bedenken om te voorkomen dat zo iets gebeurt. Even 5 jaar geduld aub....

Irrifactor10 | 28-01-09 | 15:34

Ik heb er mij altijd over verbaasd dat (politiek) asielaanvragers even later doodleuk op familiebezoek kunnen naar het oord waar de grond hen volgens hun motief te heet onder de voeten was.

Tricephalus | 28-01-09 | 15:33

@PuistenZuiger 15:09

Iets met voortschrijdend inzicht ofzeau? Prima natuurlijk. Bij de PvdA echter is dit geen uitzondering maar regel. De PvdA kent nagenoeg per definitie louter voorlopige standpunten. En dat "voorlopige" standpunt draait dan (wederom nagenoeg per definitie) 180 gr. om na de verkiezingen om vlak voor de volgende weer terug te keren in haar oude toestand. Als de PvdA al ergens konsistent in is is het in haar inkonsistentie. Het liegen, draaien en manipuleren is daar tweede natuur. Waar denk je dat de uitspraak "Hij gelooft nog een PvdA'er op zijn woord!" vandaan komt?

widtvoet ® | 28-01-09 | 15:33

Het is heel simpel eigenlijk. Mevrouw Jet B. zou zich de vraag kunnen stellen of ze de klit bij haar eigen dochter zou verwijderen. Als haar antwoord ja is, is zij gek.Als haar antwoord eerder in 2004 ja was, is zij ook gek!

Besnijden = verminken. Zelfs als een arts het doet zou het knetterhard strafbaar moeten zijn, onnodige ingreep bij een niet bekwame patient, dit kan echt niet meer in onze moderne samenleving, nondeju!

modderfokker23 | 28-01-09 | 15:32

Ik begin zo onderhand kotsmisselijk te worden van al die multiculturele "eigenaardigheden" en hoe er in de politiek mee wordt omgegaan...
Komt het woord "inburgering" nog voor in de Van Dale?
... En zijn die wetten er eigenlijk nog waarbij als er sprake is van nalatigheid deze figuren het land uitgebonjourd kunnen worden?
Ze worden i.i.g niet nageleefd.

TX RiX | 28-01-09 | 15:31

@Shalome | 28-01-09 | 15:22
En hoe harder mensen schreeuwen dat het niet kan, hoe meer de PVDA knuffelt. Want die zielige Islamieten worden zogenaamd onheus bejegend en we moeten met elkaar om leren gaan. Terwijl het al jaren duidelijk is dat ze hun electoraat proberen te beschermen. Socialisten... laat me niet lachen.
@sockpuppet | 28-01-09 | 15:22
Wat een feest, en dat halen wij hier maar al te graag het land in. Stelletje zieke vrouwenmishandelaars.

Framoes | 28-01-09 | 15:29

Geenstijl +1 voor dit verhaal

Karlskrona | 28-01-09 | 15:29

Een PvdAer die van mening verandert?? Waar moet het heen met deze wereld...

Snorro | 28-01-09 | 15:22

Framoes | 28-01-09 | 15:16
En als ze niet weten wat goed voor ze is, kunnen de dames altijd bij de cyberimam terecht voor een sterk advies: www.islamonline.net/servlet/Satellite?...

sockpuppet | 28-01-09 | 15:22

Wat gebeurt er nou... Nederland staat op? dit kan toch niet sinds wanneer kunnen wij oordelen over een cultuur die uitgeoefend wordt binnen onze cultuur waar deze mensen notabene zelf voor gekozen hebben.
We kunnen mensen die kiezen voor verandering toch geen verandering opleggen.
Nederland wat is er aan de hand? hadden wij onze mond soms vol van het stof dat wij al jaren liggen te happen. Want als dat het geval is ben ik benieuwd of we nu ook nog van onze knieen af gaan komen...(en nee verder als onze knieen zijn we nog niet)

ChasesCharm | 28-01-09 | 15:22


Bussemaker had zelf besneden moeten worden. Nu heeft ze jarenlang met haar krent op een overheidsstoel gezeten en ideologisch gemompeld over 'culturele identiteit is heilig' terwijl ondertussen duizenden en duizenden meisjes in martelkamers het uitkrijsten van radeloze pijn en ellende.
Nog eens duizenden meisjes en vrouwen worden op Nederlandse bodem geschopt, geslagen, vertrapt, vernederd, verkracht, onderdrukt. Die afgrijselijke musselmannen hebben middeleeuwse praktijken schering en inslag gemaakt in ons land en die stinkpartij PvdA leunt vergenoegd cultureel-ideologisch achterover en beweert doodleuk dat dit vaste prik zal zijn in Neerlands toekomst.

Ik verafschuw Holland steeds meer om wat voor land het is geworden.

Shalome | 28-01-09 | 15:22

Mijn comment hoorde hier in plaats van die hond.

Als jullie zo doorgaan met deze uitstekende onderzoeken met keiharde feiten dan word ik misschien ook nog lid. Laat het kabinet maar schudden. Enige functie die ze nog vervullen is verbieden en langs elkaar heen werken.

Draconian | 28-01-09 | 15:21

@misswhateverdude | 28-01-09 | 14:53
Is het dan achterlijker dat mannen dat opleggen of dat vrouwen het uiteindelijk als iets normaals gaan zien. Gezellige boel iig.

Framoes | 28-01-09 | 15:16

Lekker vlot Mevr Bussemaker alsof die sanctie's helpen,daar hebben ze gewoon
lak aan wetten van christenhonden gelden niet voor hen.
Wat doen die MEDELANDERS eigenlijk in het land van herkomst worden ze opeens
niet meer vervolgd daar.
Het zijn toch asielzoekers.

Victor Meldrew | 28-01-09 | 15:14

Is toch vreemd dat iemand zijn mening niet mag herzien vind ik altijd. Krijgen we meteen gemekker. Beetje nuance kan geen kwaad toch?

PuistenZuiger | 28-01-09 | 15:09

Prima maar dan wel celstraf in het land van herkomst. Hoe komen die asieligezoekers aan het geld om te reizen? Ik betaal me de pleuris en kan niet eens een week op vakantie naar de veluwe. o ja het is mijn foet, moet ik maar niet gaan werken.

janboem | 28-01-09 | 15:09

Brynnar | 28-01-09 | 14:44
Het is geen bashen, het is terecht verwijten. Ongefundeerd ook niet. De muzels promoten het actief. Als ze er tegen waren kwam het trouwens veel minder voor, zie je aan de andere dwingelandij die ze opleggen, varkentjehap en alcotjedrink noem ik maar weer es opnieuw. In je rijtje ontbreekt Indonesië. Bij deze dan maar een aanvullinkje: www.indonesiamatters.com/648/female-ci....
En deze, uit idem regio is ook illustratief:
---
According to Lukman Hakim, the foundation’s chairman of social services, there are three benefits to circumcising girls.

“One, it will stabilize her libido,” he said through an interpreter. “Two, it will make a woman look more beautiful in the eyes of her husband. And three, it will balance her psychology.”
---
Salaam, oude bashbestrijder!

sockpuppet | 28-01-09 | 15:08

Het is geheel typisch Pvda om eerst heel hard ergens op tegen te zijn en dan opeens dit punt aan te dragen alsof de Pvda het zelf verzonnen heeft

ExtremeExtremist | 28-01-09 | 15:04

PvdA-ers zijn hypocrieten ten top.

Kortenbout | 28-01-09 | 14:55

Die Jettepet, heeft nu eindelijk het licht gezien, uiteraard is het wrede kindermishandeling in een zeer ernstige vorm, waar het normaal moet zijn kinderen te beschermen ging???!! het voor de PvdA indertijd te ver dit te veroordelen, hier past diepe schaamte voor die club armzalige Linksch lieden.

sterretje | 28-01-09 | 14:53

Framoes | 28-01-09 | 14:43
Normaal denkende mensen wel ja het probleem is dat vrouwen volgens dat k*t geloof geen plezier in seks mogen hebben vooral niet mogen tegenspreken kortom helemaal niets mogen en daar ga ik dan weer stevig van over me nek.

misswhateverdude | 28-01-09 | 14:53

PvdA is als een molensteen om de nek van de hele maatschappij. Zo'n beetje als de Christelijke partijen in de jaren 50-60

BASinnic | 28-01-09 | 14:52

'Maar goed, tegenwoordig mag je zelfs ongefundeerd moslimbashen'.
Brynnar | 28-01-09 | 14:44
goed punt. Blijft dat de gefundeerde provinciale moslims het hiernaartoe halen.

kaasfondue | 28-01-09 | 14:47

Als Mutsaerts nou het artikel in de Azijnbode even goed gelezen had, had hij geweten dat er ook een verschil is tussen wat Rooie Jet voorstelt en wat Ayaan voorstelde. Ayaan wilde standaard controle. Jet wil alleen bij aanwijzingen dat er in een specifiek geval een reëel risico bestaat controleren. Desalniettemin hulde voor dit plan. Vrouwenbesnijdenis moet (in ieder geval in de westerse wereld) met wortel en tak worden uitgeroeid.

Doldwaas | 28-01-09 | 14:47

-weggejorist-

Brynnar | 28-01-09 | 14:44

Joris doet eens zwitzalgezichtje terugjorissen bij
keestelpro | 28-01-09 | 14:33

kaasfondue | 28-01-09 | 14:43

@keestelpro | 28-01-09 | 14:33
Je weet dat hij Mustsaers?
@misswhateverdude | 28-01-09 | 14:38
Het ergste is nog dat de meest genoemde redenen zijn:
- Anders zal ze nooit een man krijgen
- Het is mij ook aangedaan
Lekkere moeder ben je dan, je probeert je kind toch altijd een beter leven te geven dan jij hebt gehad?

Framoes | 28-01-09 | 14:43

Sikkeneur | 28-01-09 | 14:40
Ja, vertel mij wat...

cram | 28-01-09 | 14:43

*out*

Fleauxe | 28-01-09 | 14:41

@SchlaffeWaffetheGoth | 28-01-09 | 14:35: Waarom [email protected]%€R je niet gewoon op? Sorry hoor, maar je animositeit jegens GS is nu wel duidelijk.

Fleauxe | 28-01-09 | 14:40

politiek: zoals de wind waait, waait m'n jasje.
draaikonten in de politiek is per definitie normaal en vanzelfsprekend.
leren jullie het dan nooit?
levert dan wel weer vacature: kudtkijker.

g.reppeldel | 28-01-09 | 14:40

cram | 28-01-09 | 14:35
Het gaat om kindertjes die in God's, Allah's of JWH's naam niets te zeggen hebben over onschendbaarheid van hun lichaamsdeel, daar beslissen ouders op dat moment over. Daar wringt de hypocriete schoen.
Wat een volwassene met zijn lijf wil doen, moet ie zelf weten.

Sikkeneur | 28-01-09 | 14:40

cockroach, je besneden lul neukt wellicht net zo goed,maar je beslist daar zelf maar over en je laat je kind intact. Wassen kan nl prima, dus schoonhouden is geen probleem, voor 't geval je dat niet weet, daarbij het leuterargument wat dan vaak genoemd wordt is dat het 'minder pijnlijk is ' als je er maar vroeg bij bent, hahah welke lul is tweemaal besneden om DAT te bewijzen, snijden doet gewoon pijn.
En je gaat niet in je kind snijden, snij maar lekker in jezelf.

Causa Sui | 28-01-09 | 14:39

Het is gewoon kindermishandeling. Gewoon het beestje bij zijn naam noemen maarja kinderen mogen nog niet stemmen dus zijn ze niet zo interessant.

misswhateverdude | 28-01-09 | 14:38

Bij Jet mag er van onder ook wel eens een stukje af..

ilse | 28-01-09 | 14:36

Als je maar lang genoeg wacht, dan kun je elk goed idee van een ander, presenteren als het goede idee van jezelf. Dat lijkt een beetje de strategie van PVDA de laatste jaren. Aanhangers van die bende zijn dan allang vergeten dat men ooit tegen was, en indien men het zich wel herinnerd haalt men de schouders op. Dat men wordt voorgelogen, vindt men blijkbaar niet zo erg.

Statler en Waldorf | 28-01-09 | 14:36

-weggejorist-

SchlaffeWaffetheGoth | 28-01-09 | 14:35

Wattenstaafje 14:26
En daar komt nog bij dat er in Nederland dagelijks ook tienduizenden gordijnen, zonder enige vorm van proces, worden opgehangen.

cram | 28-01-09 | 14:35

Ayaan moet gerehabiliteerd worden.

Frau Antje | 28-01-09 | 14:34

Is Jetje zelf al besneden? Wil ik wil even doen hoor. Heb nog wel een bot roestig aardappelschilmesje liggen. En zónder verdoving hè, anders weten we niet of we goed snijden.

henkojenko | 28-01-09 | 14:34

Tobi | 28-01-09 | 14:28

Je ziet toch dat ik geen zwitsalgezichtje achter mijn naam heb
Ik weet dat je Mutsaers <--- zo schrijft
Heb jij die term "azijnbode" bedacht Tobi?
Ik weet wel dat ze bij de PvdA altijd stiekem azijn in de thee doen maar deze kende ik nog niet.

keestelpro | 28-01-09 | 14:33

Captain Orange | 28-01-09 | 14:32 lijkt me een vraagje voor thuis..
succes!

van dal | 28-01-09 | 14:33

Gewoon een vraag.. kan je nog squirten zonder klit?

Captain Orange | 28-01-09 | 14:32

zo... nou...
Dan ga ik maar weer aan het werk.

Clitjes zijn er om verwend te worden...

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:30

wattenstaafje | 28-01-09 | 14:26
Een besneden lul neuqt nog net zo goed. Geen probleem dus. Besnijdenis bij vrouwen zorgt er voor dat er geen plezier meer is aan sex. Wel probleem dus.

cockroach | 28-01-09 | 14:30

@Framoes | 28-01-09 | 14:22: Waarvan akte. Soms zijn we hier net vissen die telkens weer raar opkijken van het kasteeltje tijdens het rondje door de kom.
Hé links is schijnheilig. ........... Hé links is schijnheilig. ....... Hé...

Fleauxe | 28-01-09 | 14:29

Sikkeneur 14:15
Het EKD ben ik zwaar op tegen, besnijdenissen ook. Lastig vraagstuk dus. Al denk ik dat de doelgroep in dit geval vele malen kleiner is dan bij Rouvoets pedodossier. En, dat er in dit geval werkelijk iets te verbeteren valt dmv controle.

koolteer | 28-01-09 | 14:28

Tobi | 28-01-09 | 14:28
lol

Captain Orange | 28-01-09 | 14:28

@ keestelpro / 14:27
U is nieuw hier?

Tobi | 28-01-09 | 14:28

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:22
Jij je zin maken we er 1000 van... maar je had ook kunnen commenten: ik wil 1000 chr.
Was maar 16 characters en je boodschap was t zelfde... kredietcrisis werkt ook door in aantallan characters die geplempt worden..

Captain Orange | 28-01-09 | 14:27

[email protected]
"De Azijnbode"
Geweldige synoniem voor de Volkskrant!

keestelpro | 28-01-09 | 14:27

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:22
egnie. 272 tekens :+

¿Ya tu Sabes? | 28-01-09 | 14:27

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:04
.,.
hier, een paar druppels
(joris is weer wakker)

kaasfondue | 28-01-09 | 14:26

Fantastisch nieuws !
En wanneer gaat men nu eens wat doen aan de verminking van jongetjes ?
Dit wordt zelfs vergoed, hetmoet toch niet gekker worden in dit land ! Tienduizenden jongetjes worden jaarlijks in naam van het jodendomof allah voor het even beschadigd maar om en of andere reden is hier niets mis mee.
Bij mij gaat even het licht uit......

wattenstaafje | 28-01-09 | 14:26

van dal 14:19
Mag ik er dan een aansteker bijhouden?

koolteer | 28-01-09 | 14:25

Framoes | 28-01-09 | 14:22
Het simpelweg "zijn" van een kudtmarokkaan is ook een fantastisch recept om doodgeknuffeld te worden.

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:24

Bedankt Joris, de nsb-knop stond zeker roodgloeiend.
Maar, on topic, kunnen we niet gewoon een paar (vrouwelijke!) doanebeambtes op schiphol de boel laten controleren bij de vluchten naar risicolanden. En als dochterlief bij terugkeer een beetje moeilijk loopt, de liefhebbende ouders terugschoppen naar die fijne zandbak van ze? Bij dit soort praktijken zet ik graag mijn principes wat betreft privacy overboord.

koolteer | 28-01-09 | 14:23

@Fleauxe | 28-01-09 | 14:19
Je wordt als allochtoon alleen geknuffeld als je zielig doet, niet als je andere allochtonen beschuldigt van zielig doen en hard werkt.

Framoes | 28-01-09 | 14:22

Oh Muts, in JWH's naam kent men er ook wat van hoor.
Maar dan noemen 'we' het uit hygiënisch verantwoord oogpunt ofzoiets...

Sikkeneur | 28-01-09 | 14:22

Captain Orange | 28-01-09 | 14:05
Ja heur es effe! 500 tekens is ongeveer acht regels! Ik kom hier verdorie omdat je hier behalve lol ook een beetje intellectueel bezig kunt, en met 500 tekens komt daar bar weinig van. Ter vergelijking: dit reaguurseltje is al 271 tekens.

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:22

@koreapassie
Als dat bij de pvda is geweest, dan wist Wouter dat toch ook allang al ?
sorry..

Balzakius | 28-01-09 | 14:22

@Fleauxe | 28-01-09 | 14:19: gaat = betreft

Fleauxe | 28-01-09 | 14:21

Bij de pvda hebben ze eerst in enge kamertjes achterin een krakerskroeg fluisterend in code taal gebaren dat ayaan misschien wel gelijk heeft. Er werd daarna besloten een rapport op te stellen in codetaal waar alle meningen van alle potentiele pvda stemmers in op werden geschreven. Daarna koste het "een minderwaardig mens" 2 jaar die codes te ontcijferen en met een conclusie te komen. Hij heeft het doorgegeven aan wouter, en die weer aan jettje, en toen hebben ze besloten ,na 5 jaar, dat Ayaan toch echt gelijk had.

koreapassie | 28-01-09 | 14:20

Ayaan Hirsi Ali heeft rehabilitatie verdient. Wat is die vrouw op een lelijke manier weggepest zeg. Waar de rooie rakkers normaal gesproken niet uitgeknuffelt raken als het allochtonen gaat was Ayaan toch maar een smerige zwarte geldwolf. Met haar persoonlijke ervaringen en zo, jaja. Lekker lachen om haar verminkte kut en vervolgens het land uitzetten. Leuk dat de PVDA nu impliciet het gelijk van Ayaan erkent, het maakt niets uit het verleden ongedaan.

Fleauxe | 28-01-09 | 14:19

De enorm nuttige schaamhaarregistratie door de gristenen stond wel op de kaart, maar controle op moedwillige verminking mocht niet, .. in ieder geval, prima plan van Ayaan dat doorgevoerd moet worden, iedereen die z'n schaamlippen of clit wil af laten snijden, (of voorhuid) moet dat zelf maar beslissen, doch ouders moeten hun kinderen gewoon lichamelijk niet aantasten. Incest is verboden, maar je dochter ff castreren is blijkbaar minder erg.
Vooral dat gelul dat het 'veelal' maar om een klein symbolisch sneetje gaat .. snij zelf in je clit, devote moslima, of snij die eikel van je eigen pikkie, vrome moslim, of ga elkaar kruisbestuivend en effectief in je bed te lijf met je ziekelijk verminkingsdrang, maar blijf met je mes van je kinderen af.

Causa Sui | 28-01-09 | 14:19

koolteer | 28-01-09 | 14:16 terwijl ie eraan vastgebonden zit dan.. tjongejonge..

van dal | 28-01-09 | 14:19

@ dr.spin007 / 14:16
Ach natuurlijk, dank
Ayaan is liev !

Tobi | 28-01-09 | 14:19

ANTOON | 28-01-09 | 14:16
LOL!

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:17

@Joris
Kudo's! Duurde misschien een paar minuten maar je bent er als je nodig bent.

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:17

zouden ze nog subsidie krijgen voor dat reisje ?

Eurotokkie | 28-01-09 | 14:17

@dr.spin007 | 28-01-09 | 13:59
Klittenband?

ANTOON | 28-01-09 | 14:16

Tobi | 28-01-09 | 14:16
Over clitklieven

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:16

jep, en henk spermatank krijgt zo spijt xD

Balzakius | 28-01-09 | 14:16

Goedverdoeme, kan iemand Crackerjacks pc in de fik steken? Een IP-ban lijkt me een te lichte straf.

koolteer | 28-01-09 | 14:16

Hoe was de lunch Joris?

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:16

Ah, heerlijk rustig zo
Waar ging het topic oorspronkelijk ook al weer over?

Tobi | 28-01-09 | 14:16

Hoe zat het toch ook alweer met dat EKD?

Oeps!!!!

Sikkeneur | 28-01-09 | 14:15

Heee, misschien komt de PvdA dan misschien ook nog eens een keer op het idee dat het dus niet zo verstandig is om het hele Rif-gebergte een verblijfsvergunning te geven.

grote regelneger | 28-01-09 | 14:15

@Sikkeneur 14:05

Welnee. Gewoon elke minderjarige minimaal jaarlijks even langs de (school)arts. Bovendien lijkt Jet vooral veel verwachtingen te koesteren mbt. de pro-aktieve werking van een dergelijke maatregel. Zij verwacht dat ouders tijdens hun vaak zomerlange vakantie in de thuislanden met een hevig zwaaien met zo'n "kontrakt" tegen hun familie zullen zeggen: "Kijk magnie in Nederland! Korten ze ons dalijk op een van onze uitkeringen. Zullen we dus moeten beknibbelen op onze maandelijkse overschrijvingen..."

widtvoet ® | 28-01-09 | 14:14

Tobi | 28-01-09 | 14:09
kom op een beetje dollen moet kunnen

heey @redactie
kunnen we geen topic openen voor grafische bijdragen...? jaja!

kaasfondue | 28-01-09 | 14:14

Welkom terug joris, lekker gegeten? :P

Capt. Iglo | 28-01-09 | 14:13

@dr.spin007 | 28-01-09 | 14:12

dan is het goed... ;)

Capt. Iglo | 28-01-09 | 14:12

Joris zoekt een witte handdoek dan weet je wel hoever het is .

Eurotokkie | 28-01-09 | 14:12

Capt. Iglo | 28-01-09 | 14:09
Opwindt? Nee joh...
Verder was het geen bedreiging, het was een visioen.

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:12

Vier jaar twijfelen over een oplossing die je op het eerste gezicht niet goed lijkt, tot inkeer komen en er dan ook iets mee doen. Dát zouden meer mensen moeten doen. Integere dame, die Jet Bussemaker.

Joris Draaksteker | 28-01-09 | 14:11

Godverdorie Joris doe eens iets aan die trollen.

Fleauxe | 28-01-09 | 14:10

joris is ff lunchen jongens!

lodidodi | 28-01-09 | 14:10

Wat betreft allochtonen en integratie moeten Linkse partijen continue bakzeil halen omdat hun Winnie de Pooh logica nu eenmaal zeer naïef en infantiel is.
Het lijken net kleine kindertjes voor wie "lief doen" belangrijker is dan de realiteit.
-
*** Ceterum censeo PvdA delendam esse ***

Moi2 | 28-01-09 | 14:10

permaBans*

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:09

@dr.spin007 dat wordt wel een bannetje ja

ali fromage | 28-01-09 | 14:09

@ dr.spin007 | 28-01-09 | 14:08

Bedreigen is net zo kinderachtig en kansloos als de actie waar je, je over opwindt, jammer...

Capt. Iglo | 28-01-09 | 14:09

henk spermatank / 14:05 in kruis schopt
Kap nâh!!

Tobi | 28-01-09 | 14:09

... DDOS aanval door yeeeaaaah-schreeuwende idioten? Joris, kom es een paar permamans uitdelen?

Nietvoordekat | 28-01-09 | 14:08

@Iko Nal
rofl

Balzakius | 28-01-09 | 14:08

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:06
Uh huh... jouw adres is inmiddels bekend. Vandaag of morgen wordt je afgerost.

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:08

Yeah right :-(

Brimstich | 28-01-09 | 14:07

@Crackerjacks: Is het weer zo'n dag bij de Vara?

Iko Nal | 28-01-09 | 14:07

@CrackerJacks
Ongefundeerde, infantiele rotzooi bedoel je ?

Balzakius | 28-01-09 | 14:07

henk spermatank | 28-01-09 | 14:05
Daar krijg je spijt van...

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:07

Wat Captain Orange / 14:05 zegt

Tobi | 28-01-09 | 14:06

besnijdenis is het westen heet dat niet playboy Poes ?

Eurotokkie | 28-01-09 | 14:06


Waar is joris als je hem nodig hebt dan?

Capt. Iglo | 28-01-09 | 14:06

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:06

-weggejorist en opgerot-

henk spermatank | 28-01-09 | 14:05

Gaan we nu alle besnijdenissen controleren?
Gaat leuk worden op Schiphol, naast de eyeball en fingerprints check, kan iedereen zijn broek laten zakken.
Verwacht veel sollicitanten voor het dienstbare beroep van douanebeambte en kinderspeelplaatsen, zeilkampen e.d. worden ook weer veilig.

Sikkeneur | 28-01-09 | 14:05

@ CrackerJacks | 28-01-09 | 14:04
Pleur effe op gast.

Pa Cartwright | 28-01-09 | 14:05

Geenstijls SQL server is.... PowNed!

Snuur | 28-01-09 | 14:05

Joris: zet is in je commentscript max 500 tekens ofzo.. ben je van die druiloren ook weer verlost en is er minder slap geouwehoer...

Captain Orange | 28-01-09 | 14:05

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:04
heaumeau

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:05

@CrackerJacks | 28-01-09 | 14:02
1 keer was leuk, nou klaar er mee!

alwayslearning | 28-01-09 | 14:05

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:04

@CrackerJacks
nu bij Indy

Balzakius | 28-01-09 | 14:04

kaasfondue | 28-01-09 | 14:03
Ik zie geen bloed.

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:04

Toch iedere keer weer schrikken dat die sprookjes mensen uiteindelijk tot zulke daden kunnen brengen. Potdomme je eigen kinderen verminken omdat iemand zegt dat het in een boek staat. Brrrrr.

Achterdocht | 28-01-09 | 14:03

Joris, GU; werk aan de winkel !!

Tobi | 28-01-09 | 14:03

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:03

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:00
yup

kaasfondue | 28-01-09 | 14:03

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:03

Crackers moet ook deaud
*St Joris aanroept*

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:03

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:02

Krakers moeten deaud.

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:02

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 14:02

@wladiwostok inc.
ik dacht dat daar een paspoort voor was..

Balzakius | 28-01-09 | 14:02

In Frankrijk schijnt dit systeem goed te werken. Niettemin vraag ik mij af, waarom dit niet gewoon wettelijk wordt geregeld. Komen er nu ook weer extra ambtenaren plus toezicht houdende commissies om dit allemaal te controleren?

Vigil | 28-01-09 | 14:01

@dr.spin007 13:59

Trendy puisten die je op je voorhoofd kunt laten doorgroeien. Ask Greet of Rutger.

widtvoet ® | 28-01-09 | 14:01

Krakers zijn nazi's.

sjaakdeslinksesul | 28-01-09 | 14:01

belachelijk: mensen moeten tegenwoordig een contract tekenen om vast te leggen dat de wet ook voor hun geldt.....

wladiwostok inc. | 28-01-09 | 14:01

blaffer | 28-01-09 | 13:58

Mammie is even boodschappen doen zeker en dan met de
luier vol snel achter de computer kruipen.

Eurotokkie | 28-01-09 | 14:00

Al dit gekudt in dit land blijft maar aan de gang door ons grote taboe op "discriminatie'. We gaan geen kuttenknippende ouders controleren, want dat doen we bij niet-kuttenknippende-ouders ook niet.
Nee en voortaan gaan we ook geen brandende huizen meer blussen, want dat doen we bij niet-brandende huizen ook niet.
Nooit onderscheid (want discrimineren betekent niets anders dan onderscheid maken) maken, want dat mag niet. (van wie niet)
Laat verstandig onderscheid maken, nou juist reuze slim zijn, veel effect hebben en lekker weinig kosten. Oei, nu hoor ik de nadelen , dat wordt dus niks.

alwayslearning | 28-01-09 | 14:00

@dr.spin007
croutons

Balzakius | 28-01-09 | 14:00

kaasfondue | 28-01-09 | 13:58
Bedoel jij Yoghurt van Vrankrijk?

dr.spin007 | 28-01-09 | 14:00

Het risico is wel dat die mafkezen hun kleine kindertjes niet meer naar de huisarts brengen als ze iets onder de leden hebben. Misschien is een clit detector op schiphol de oplossing...

lono | 28-01-09 | 14:00

@kaasfondue

het enige veler verzoek was een -edit ban voor kaasfondue & Cracker Jacks

Balzakius | 28-01-09 | 14:00

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:55
Je bent ermee eens, neem ik aan..

wao-ertje | 28-01-09 | 13:59

Wat maken ze eigenlijk van die weggesneden clitjes? Bandenreparatiesetjes?

dr.spin007 | 28-01-09 | 13:59

-weggejorist-

kaasfondue | 28-01-09 | 13:58

dus dit schept 7000 nieuwe banen ?

Balzakius | 28-01-09 | 13:58

Ach, ik ben benieuwd wanneer de pvda weer omdraait, ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die op een dergelijke partij stemmen.

BTW, zijn de 12 jarige wannabee hackertjes weer actief? Stoer hoor, mag dat wel van jullie mammie?

blaffer | 28-01-09 | 13:58

Hear hear voor Ayaan Hirsi Ali.
Wat heeft die vrouw veel te verduren gehad, maar uiteindelijk is ze de lachende derde. Long live the black queen of reason!

Fleauxe | 28-01-09 | 13:57

John Muts | 28-01-09 | 13:51
Alleen Wouter Bos vindt dit soort grappen leuk.

spanarchist | 28-01-09 | 13:57

En doei babybaby...
*aan noodrem trekt*

dr.spin007 | 28-01-09 | 13:56

Dan hebben we het over lichamelijke integriteit. Maar zullen we het eens hebben over de geestelijke integriteit van kinderen van gelovigen!!

azijnseikerT | 28-01-09 | 13:56

Dit was toch al afgevangen met de Rouvoet-clitcontrole bij kinderen?

Reuzelbek | 28-01-09 | 13:56

floris doe er wat aan!

lodidodi | 28-01-09 | 13:56


Als je maar lang genoeg wacht krijgt iedereen gelijk van de draaitollen pattij.

bijtieakumaai | 28-01-09 | 13:56

@CrackerJacks 13:53

Hobbeltjes?

widtvoet ® | 28-01-09 | 13:56

@ CrackerJacks: ga eens deaud

Maarreh... de MySQL server has gone away, paniek!

Tennessee Whiskey | 28-01-09 | 13:55

Wat duren dit soort dingen toch lang......

Einde van de Domheid | 28-01-09 | 13:55

@ CrackerJacks | 28-01-09 | 13:53

jammer...

Capt. Iglo | 28-01-09 | 13:55

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:55

stofzuiger AUB

Eurotokkie | 28-01-09 | 13:55

sql server problemen bois?

lodidodi | 28-01-09 | 13:54

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:53
haha kraker Jack zijn je Chainz weer af.

kaasfondue | 28-01-09 | 13:54

'Jettepet'...... leuk Mutsaert! (not)

Einde van de Domheid | 28-01-09 | 13:54

Bij terugkomst uit 'besnijdenislandje': "mevrouw/meisje...kunt u uw burka/jurka even omhoog doen?' ... net of ze aan komen kloppen met: mijn ouders hebben me toch laten besnijden in marokko... Bussemakert!!??? Teveel genoten in de jaren '70 van al het voor handen zijnde geestverruimende middelen?
*verder werkt*

Jordi5966 | 28-01-09 | 13:54

Ach, binnen tien jaar pleit de PvdA weer hartstochtelijk voor de "vrijheid" van eenieder om zijn kulturele en religieuze identiteit totin het extreme te botvieren op z'n (aanstaande) vrouw, kinderen, etnisch-religieuze gemeenschap en de Nederlandse samenleving als geheel.

Als je de PvdA iets niet kunt verwijten is het wel enige mate van konsistentie in visie en beleid. Stelletje draaiklitten.

Verder wel goed nieuws natuurlijk voor elk meisje dat nu wellicht deze zware en meest intieme vorm van gruwelijke mishandeling ontloopt.

widtvoet ® | 28-01-09 | 13:53

-weggejorist en opgerot-

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:53

Waarmede het denktempo van onze nationalistisch socialisten zich maar weer eens duidelijk aftekent...

dr.spin007 | 28-01-09 | 13:52

Jan-Jaap van der Wal, kom er maar in met zo'n lekker fatsoenlijke "Ayaan-heeft-geen-clitoris"-grap!

John Muts | 28-01-09 | 13:51

Blijkbaar is de 'meesterzet' van perfide Wouter in volle uitvoering: warm en koud blazen in het integratiedebat om van twee walletjes te kunnen eten. Ik zou zeggen 'You can't have the cake and eat it' - maar het blijkbaar gepredestineerd-linkse stemgedrag van de modale Nederlander heeft me al wel vaker verbaasd. Je kan alleen maar hopen dat het in 2011 wéér niet van dat is. Tussen nu en dan kan en zal er nog veel gebeuren.

van Maerlant | 28-01-09 | 13:50

Bussie en Ay-aan (flauwer kunnen we ze niet maken)

kaasfondue | 28-01-09 | 13:49

De PvdA (en andere) gister de VVD er van beschuldigen (en terecht!) dat ze draaien en met alle winden meewaait en dan een dag laat geen haar beter blijken te zijn. Ik roep zeker niet op tot geweld en gun al die lui in Den Haag een lang en gelukkig leven maar het zou toch wel een uitkomst zijn als er een aanslag op de 2e kamer plaats vindt en slaagt. Zijn we in 1 klap van al die mislukkelingen daar af. Die lui daar zijn alleen maar bezig om een populairiteitswedstrijd te winnen en niet met regeren!

Capt. Iglo | 28-01-09 | 13:48

Bussie komt zo.

kaasfondue | 28-01-09 | 13:48

en dan als ze op schiphol komen bij 12-jarige fatima tussen de benen kijken zeker. hoe wil je dat in de prkatijk doen

tc_wollie | 28-01-09 | 13:48

Fuck dat contract.
Iedereen die dat zijn of haar dochter aan doet zou meteen voor minimaal 10 jaar de bak in moeten...

da wizard | 28-01-09 | 13:47

Tsja, dan zijn we wel 4 jaar verder en hoeveel kinderleed in deze 4 jaar?

GoedemorgenDezeMorge | 28-01-09 | 13:47

FAIL

Koekje-dr-bij? | 28-01-09 | 13:46

"Doet u de broek maar even naar beneden mevrouwtje". "Maar, maar, iek nie moslim, iek christen". "Dat zeggen ze allemaal mevrouwtje".

sjaakdeslinksesul | 28-01-09 | 13:46

Kinder afpakken, ouders opsluiten, en mischien als bonus, de vader besnijden, gewoon zn eikel draf, zonder verdoving, voor allah!

Henk jr | 28-01-09 | 13:45

-weggejorist-

Truttekop | 28-01-09 | 13:45

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:44

Als ik het goed begrijp is Bussedinges nog steeds tegen fysieke controle op besnijdenis, maar pakt ze het juridisch aan.

-edit | 28-01-09 | 13:44

Aaaaarghhhh!!! Ik wordt gek van die Nederlandse politiek, maar nog meer van de mensen die op dit soort liegers en bedriegers blijven stemmen. Ik moet eens ophouden met de politiek in Nederland te volgen. *schaatsen aantrekken gaat*

Pieter Bas | 28-01-09 | 13:44

alles achteraf daar hebben we wat aan.

Eurotokkie | 28-01-09 | 13:44

Ok, dus JA we moeten blij zijn over achterwege blijven van een debat binnen de VVD ?

marlinn | 28-01-09 | 13:43

ach ik heb er niks op tegen dat is nou eenmaal cultuur, mischien dat ze er ook een veter bij in kunnen rijgen dan kun je de boel desgewenst strakker of losser zetten. mooi spul die somaliers

gaitman | 28-01-09 | 13:43

Knutsel
Ik zou zeggen: ontzetting van het kind uit de ouderlijke macht en uitzetting van de ouders. Kijken of ze het dan nog aandurven.

SOD | 28-01-09 | 13:43

toch blijft het een vreemde zaak, dat op vakantie gaan naar een land, waar je ooit notabene uit vluchten moest!

william7055 | 28-01-09 | 13:43

-weggejorist-

CrackerJacks | 28-01-09 | 13:43

En dan te bedenken dat Ayaan eerst nog bij de PvdA zat en toen al dezelfde denkbeelden had over deze kwesties en toen is wegejaagd naar de VVD.

De PvdA heeft het opportunisme en oplichting tot zo'n hoge kunst verheven dat de gemiddeld gereformeerde rat er zich dood voor zou schamen.

Harry Dillema | 28-01-09 | 13:43

links bewijst hier voor de zoveelste keer achter de feiten aan te lopen. Het is onbegrijpelijk waarom Nederland wordt geregeerd door dit stelletje onbenullen.

apos01 | 28-01-09 | 13:43

Slice 'em & Dice 'em.
Dochterlief neemt heus wel "eerwraak" (LOL) zodra ze papa de baas kan.
Hak-en-tsjak, 1-1 lieve papa ;)

SchlaffeWaffetheGoth | 28-01-09 | 13:43

Discriminatie!!!! mannenbesnijdenis wordt weer vergeten

Brimstich | 28-01-09 | 13:42

mijn internetverbinding met GS wordt ook besneden, hellup!

kaasfondue | 28-01-09 | 13:42

@Jerolimo | 28-01-09 | 13:40
Niets, de politiek draait gewoon door

copal | 28-01-09 | 13:42

Controle wordt uitgevoerd door de schaamhaarpolitie van Andre.

chop46 | 28-01-09 | 13:42

@Zeddegeizot 13:41

Jet is een draaiklit.

widtvoet ® | 28-01-09 | 13:42

Allemaal jaloers op Ayaan. Dus: tegenwerken. Zo gaat dat.

grote haas | 28-01-09 | 13:42

Na 5 jaar komt de pvda met ach die Wilders was een goeie man en hij had gelijk. Bij een linkse komt het pas 5 jaar later.

Visboertje | 28-01-09 | 13:41

Zow heej, spierballentaal. Hou ik wel van. Nu nog de daad bij het woord voegen.

Stevie_Ray_Vaughn | 28-01-09 | 13:41

Laat Jetteslet dan ook maar gelijk zelf alle zwarte gleuven controleren.

Don Pelayo | 28-01-09 | 13:41

Het zijn draaikonten.

Zeddegeizot | 28-01-09 | 13:41

Dat gedraai of zogenaamd bijdraaien van de PvdA loopt de spuigaten uit. Jammer dat het zo'n slechte partij is, dat je weet dat ze vanzelf weer van die standpunten wegdraaien als de verkiezingen weer 30 PvdA-opvreters in Den Haag op het pluche veiliggesteld hebben. Net D'66, alleen NOG erger.

inquisitra | 28-01-09 | 13:41

:-(

pppppppp | 28-01-09 | 13:41

@ze German. Mijn vrijheid pagina 50.

knutsel | 28-01-09 | 13:40

In 2004 steunde alleen D66 Hirsi Ali op dit onderwerp.
Wat is er allemaal veranderd?

Jerolimo | 28-01-09 | 13:40

Och ja Ayaan... Zou ze ook een mooi littekentje op haar labina majora hebben?

Ze German | 28-01-09 | 13:40

@Zeg dan niks! | 28-01-09 | 13:39
Hoge piek tijdens de lunch?!

multi interpretabel | 28-01-09 | 13:40

Uitstekend, dat levert op voorhand weer veel nieuw en spraakmakend materiaal op voor MEA VULVA II

ach en wee | 28-01-09 | 13:40

Wat-is-er-met-gs-aan-de-hand-STOP

Kan-site-steeds-niet-bereiken-STOP

Problemen-met-server?-STOP

EINDE BERICHT

Zeg dan niks! | 28-01-09 | 13:39

Uitstekend zaak. Hulde hoor. Maar kan die Ayaan daar nou niet buiten blijven? Graag.

Pa Cartwright | 28-01-09 | 13:39

Wat dacht Jet van bij besnijdenis volgt uitzetting?

knutsel | 28-01-09 | 13:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken