Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Enkeltje spreekverbod voor Joost Ravoo

Trek es aan me vingurExit Joost Ravoo. Kom er maar in Michiel Jonker. De Nederlandse Spoorwegen tovert simsalabim een nieuwe woordvoerder te voorschijn. En wat zegt die nieuwe woordvoerder? Die zegt 'verbaasd' te zijn over de actie van zijn chef Joost Ravoo. Nee, dan weten wij genoeg. De directie van de NS heeft eindelijk eens ferm ingegrepen en het megalomane roeptoetertje Ravoo kaltgestellt. Wij wensen Joost nog een prettige vakantie, met veel regen, onweer en steekmuggen. Joehoe adverterdeertjes. U mag weer opstellen in rijen van vier. De knakworsten zijn gratis vandaag.

Reaguursels

Inloggen

De woordvoerder van NS zegt dat Ravoos acties hem verbazen.
Ravoo zegt dat de NS hem steunt in zijn GS viserende acties.
Die twee dingen spreken elkaar volgens mij enigszins tegen.
Dat zal ook uitgeklaard moeten worden met Joost als hij weer uit vakantie is.
Het is dus zo te zien niet zo dat Ravoo bij de NS ontslagen wordt. Misschien kost dat hen wel te veel. Scannetje van het arbeidscontract van Ravoo zou leuk zijn.
Hij is zo te zien nog steeds directeur communicatie, en misschien is er alleen een andere woordvoerder omdat Ravoo nog steeds met vakantie is. Geen reden om de armen te laten zakken dus. Er is genoeg Joost voor iedereen.

veest van pim | 05-08-06 | 23:06

@ starfucker : hulde voor teksten Echt doordacht , Super

@ Ravoo : waar ben je nu ? ik wacht op comment

OLE OLé Ravoo doet niet meer mee OLé

nederbelg | 04-08-06 | 00:17

@Starf*cker 02-08-06 @ 17:04

Zoiezo een beetje slap om te zeggen dat een journalist opzoek was naar een quote. Daarvoor ben je immers persvoorlichter/woordvoerder..
Als hij daar problemen mee heeft, moet hij maar ander werk zoeken..

Wipkip. | 03-08-06 | 19:09

Ik het al eerder voorspeld dat deze meneer niet in het belang van zijn werkgever bezig was en dus door diezelfde werkgever zou worden afgevoerd. Het gaat immers nooit om de persoon maar om de zaak. Dat had Ravoo moeten weten.

@ Starf*cker: Ik vind het geweldig allemaal!

Bries | 03-08-06 | 08:18

Tenslotte nog even deze. Vanavond op Communicatie-On-Line. Het blog voor communicators, maar nu even niet. "Onze stijl

Ik ga de discussie Ravoo vs Geen Stijl hier niet nog een keer overdoen maar het is wel zinvol om een keer duidelijk te maken wat we hier op Commlog tolereren en wat niet. Maw wat is onze stijl. Wij bloggen hier over het vak communicatie en pr. En het mag duidelijk zijn dat je als vaktitel vooral door vakgenoten gelezen wordt.
Wij zitten hier helemaal niet te wachten op de gemiddelde GS-lezer, wie of wat dat dan ook moge zijn. Maar als zij toch langs komen zijn zij van harte welkom maar laat het voor eens en altijd duidelijk zijn dat wij hier toch wat andere omgangsvormen hebben dan recentelijk hier in de reacties te lezen was.
Wij accepteren geen beledigingen op de persoon in de vorm van enge ziektes of discutabele historische figuren.
Wij accepteren niet het copy-pasten in de comments van willekeurige teksten.
Wij accepteren geen treiterijen.
Anders gezegd: het mag hier best bikkelhard aan toe gaan maar dan altijd in de vorm van argumenten die betrekking hebben op het onderwerp.
Voor 'Joost je bent een loser' is hier geen plek. Als je niets meer dan dat te melden hebt, heb je geen argumenten, dan heb je alleen een grote bek.
Inhoudelijke reacties blijven staan, de rest wordt geschrapt."

Starf*cker | 03-08-06 | 00:21

Ah daarom weet driekwart van Nederland niet meer wat de NS is, de advertenties uit de televaag zijn geschrapt. Wat een sufkutje is het toch die Jeaust.

..zapper | 02-08-06 | 22:30

Mede-onderbuikers. Om u allen een mooie dagafsluiting te bezorgen een deel van de werkelijk voortreffelijke column van Driekus Oplopers op zijn log. Om telefoontjes aan De Telegraaf, Balkenende, Unilever, Marcel van Dam, Michael Boogerd en al die anderen te voorkomen; DIT IS SLECHTS EEN CITAAT. Maar wel een mooie ... 'Want fatsoenlijke adverteerders doen geen zaken met zo’n onfatsoenlijke site, vindt Joost. Maar hoe fatsoenlijk is Joost zélf eigenlijk?

Eerst stuurde onze Joost een open brief aan de Forensenbond. Die brief mailde Joost vol trots naar alle belangrijke NS-medewerkers. “Kijk eens wat een mooie brief ik heb geschreven?” Helaas werd Joost door de Forensenbond stevig van repliek gediend. Maar heeft Joost dat antwoord ook aan de halve NS toegestuurd? Neen. Weet u, waar dat mij aan doet denken? Aan de selectieve informatievoorziening die de Nazi-propagandaminister Goebbels hanteerde. Fatsoenlijk is de manier van optreden van Joost niet.

Een poosje later meldde Joost vol trots dat ‘ie ferm had opgetreden tegen een Volkskrant-redacteur die stukjes schreef die naar Joosts mening te kritisch waren. De journalist in kwestie kreeg geen antwoorden op vragen meer, en aan de hoofdredactie van de Volkskrant werd gevraagd, hem uit zijn functie te zetten. Bulderend van de lach belde de hoofdredacteur van de Volkskrant de portier om Joost de deur uit te flikkeren. Maar weet u, waar die actie van Joost mij aan doet denken? Aan de perszuiveringen die de Nazi-propagandaminister Goebbels hanteerde. Fatsoenlijk is de manier van optreden van Joost niet.

De Forensenbond heeft een wekelijks stukje in een landelijke krant. Volgens hardnekkige geruchten heeft Joost die krant gebeld met de vraag of dat wekelijkse stukje alstublieft geschrapt kon worden. “De NS is immers een belangrijke adverteerder”, aldus Joost. Het zou me niets verbazen als dit hardnekkige gerucht waar zou zijn. Als dat zo is, weet u waar die actie van Joost mij dan aan doet denken? Aan het monddood maken van de oppositie, zoals Nazi-propagandaminister Goebbels deed. Fatsoenlijk is de manier van optreden van Joost niet.

En deze Joost maakt dus bezwaar tegen het feit, dat GeenStijl hem de Goebbels van de NS noemt. Okee, die kwalificatie is uitermate stijlloos. Maar of die daarmee ook volkomen uit de lucht gegrepen is?

En Joost roept adverteerders dus ook op, niet bij zo’n onfatsoenlijk medium als GeenStijl te adverteren. Mag ik de Bond van Adverteerders dan oproepen, om alle reclame op stations en in treinen met onmiddellijke ingang te schrappen? Want een bedrijf namens welk iemand zich zo misdraagt als communicatiedirecteur Joost, valt met de beste wil van de wereld niet fatsoenlijk te noemen. Ik begrijp werkelijk niet waarom de Nederlandse Stoorwegen accepteren dat ze door hun ontspoorde communicatiedirecteur zo belachelijk worden gemaakt. Meneer Veenman, doe er wat aan! Extra vreemd is trouwens, dat de NS accepteert dat Joost geld van de NS inzet om zijn persoonlijke vete uit te vechten: advertentiecampagne in de Telegraaf hoogstpersoonlijk door Joost geschrapt als straf voor het aandeelhouderschap in GeenStijl.' AMEN!!!

Starf*cker | 02-08-06 | 22:24

Ik stel overigens een tegenoffensief voor. Aangezien Ravoot (Ravoo/idioot) het nodig vind om alle adverteerders en aandeelhouders van Geenstijl lastig te vallen met het verzoek hun contracten met Geenstijl te breken, stel ik voor dat de Geenstijl gemeenschap met z'n allen gaat aandringen bij de NS bazen van Ravoot om zijn contract te verbreken: dtgi.detelefoongids.nl/dtgi/ZoekVanuit...

..zapper | 02-08-06 | 21:03

Leuke pica overigens van die groenteboerin met pinkeltje.

..zapper | 02-08-06 | 20:55

Leugens bestaan niet, alleen een gebrek aan waarheid.

BroederBeer | 02-08-06 | 19:15

Starf*cker 02-08-06 @ 17:04

omdat het leugens zijn?

bottehond | 02-08-06 | 18:54

Kan Hans Teeuwen eindelijk eens normaal gaan doen alsjeblieft?

Naadster | 02-08-06 | 18:27

Starf*cker 02-08-06 @ 17:04

Je kan het vaak aan de toonzetting horen of men leugens verteld. Ik zou ook niet blij zijn met zo'n collega als Ravoo maar goed ik ben werkgever dus mijn positie is iets anders.

laffer | 02-08-06 | 17:48

Vanaf de blog van Adformatie:'Toch maar even zelf gebeld met NS-woordvoerder Michiel Jonker. Hij zegt: "Die HP-journaliste was wel heel erg op zoek naar een quote van ons over deze kwestie. Laat ik duidelijk zijn: wij zijn er gewoon helemaal klaar mee en reageren er niet meer op in de pers. Dit is een discussie tussen Joost en GeenStijl. Of de positie van Joost ter discussie staat? Bij mijn weten niet. Dat is niet aan de orde. En hij heeft ook niet het dringende verzoek gekregen om op vakantie te gaan. Dit was gewoon een geplande vakantie. Het is er ook het seizoen voor.' Waarom geloof ik dit nou niet?

Starf*cker | 02-08-06 | 17:04

Grote Pier 02-08-06 @ 16:05

Zeau ken ik je weer!

bottehond | 02-08-06 | 16:28

Oke, oke. Had er een ':)' achter willen zetten maar dat vind ik meer iets wat kinderen gebruiken. Maar bij deze dan:
Bijna eng hé? :)

Grote Pier | 02-08-06 | 16:05

Grote Pier 02-08-06 @ 15:51

Dude. Eng? Liever dat anderen uitmaken wat jij wel en niet mag vinden? Dit tijdsgewricht is juist boeiend omdat allerlei niet door machthebbers geplande ontwikkelingen steeds grotere invloed krijgen. Gods water over Gods akker, zeg maar. Relax and go with the flow. Heerlijk toch?

bottehond | 02-08-06 | 16:01

@Jim Beam 02-08-06 @ 15:35
Bijna eng hé?

Grote Pier | 02-08-06 | 15:51

@ Starf*cker 02-08-06 @ 14:26
Mooi samengevat zo. Idd GS etc. is 'de nieuwe media' waar het niet alleen draait om het artikeltje maar ook om de reacties. En daar had Ravoo nu net ff een inschattings fout gemaaakt. Beetje dom van een communicatie deskundige.

Grote Pier | 02-08-06 | 15:47

Mijn felicitaties aan het reaguursel :)

Fumando | 02-08-06 | 15:45

@Jim Beam: mits met wachtgeldregeling

gezontverstant | 02-08-06 | 15:43

Dat was toch de communicatie-expert van een niet-deugend-systeem waar ook immer gecommuniceerd werd dat de treinen op tijd reden. Verder verleende de NS in de jaren '40-45 ook genoeg diensten aan de bezetter. Maar goed, ik geef toe, een gechargeerd voorbeeld. Die Goebbels dan.

Starf*cker 02-08-06 @ 15:09

Moewhahahaha! One- hundred and eighhhhhhty!!!

bottehond | 02-08-06 | 15:39

@hoax

ach soooo (ik lees nu pas je edit).

Baron von Proxy | 02-08-06 | 15:39

Snapt GS inmiddels hoeveel macht het heeft?
Snapt GS inmiddels dat het de stem van het volk geworden is?
Snapt GS inmiddels dat het vele duizenden kan mobiliseren?
Het word tijd daar iets mee te doen, GS is de democratie tot in het absurde doorgevoerd, het word tijd voor een politieke partij!

Jim Beam | 02-08-06 | 15:35

@Baron von Proxy 02-08-06 @ 13:48
Hahaha, tuurlijk Gerlach! Mijn dankwoord sloeg op het geedite antwoord op jouw reactie. Als je toch wilt mailen doe het onder [email protected], maar wel een beetje snel want mijn vroegpensioen komt eraan.

sjaakdeslinksesul | 02-08-06 | 15:20

Oerigens: voor alle moraalridders. Het was De Volkskrant die met columnisten als Piet Grijs bijvoorbeeld in de jaren '80 minister Ruding vergeleek met Adolf Eichman. Dit type vergelijkingen deed het ter linkerzijde overigens altijd prima. Was Fortuyn geen Le Pen (Melkert) of Mussoline (Thom de Graaf)? Dan gaat zo'n lul als Van Jeaule nu opgewonden doen omdat de werkwijze van de propaganda-chef van de spoorwegen tegen het licht gehouden wordt. Waarom: mogen we Goebbels niet in de strijd gooien trouwens? Dat was toch de communicatie-expert van een niet-deugend-systeem waar ook immer gecommuniceerd werd dat de treinen op tijd reden. Verder verleende de NS in de jaren '40-45 ook genoeg diensten aan de bezetter. Maar goed, ik geef toe, een gechargeerd voorbeeld. Die Goebbels dan.

Starf*cker | 02-08-06 | 15:09

@ bottehond
Van Jole staat in DUMP.... stijlloos

Ettergezwel | 02-08-06 | 15:00

Die van Jeaule voert een hetze tegen GS. Ik kan niet wachten tot de zionistische touwtjetrekkers op de redactie ons, de wild zoemende zwerm woedende bijen, weer op zijn aars richt. Van Jeaule.... doe je oom Botte es uitnodigen in je show? Revanchist! Nep- profeet!

bottehond | 02-08-06 | 14:52

@starfucker, wanneer wordt jij premier van Nederland? Ik ben het roerend met je eens! Er wordt ook wel eens belachelijk gedaan(JA ik doe daar ook aan mee) over bepaalde posts, maar goed, ook dat is de maatschappij... Wat dat betreft is Geen Stijl een subsidie waard, alhoewel, dan moet je weer verantwoording afleggen, dat is het dan ook weer niet...

d'n Turfsteker | 02-08-06 | 14:39

@laffer Dat is precies wat ik net op Adformatie geschreven heb.

Starf*cker | 02-08-06 | 14:36

@Starf*cker 02-08-06 @ 13:54

Ik erger me soms ook aan bepaalde reactie's maar vaak komt er ook best een leuke discussie uit.

laffer | 02-08-06 | 14:28

Even om compleet te zijn. Dit heb ik op persoonlijke titel op het blog van Adformatie gezet. "Ik heb via het mailverkeer ook al begrepen dat de NS-top Ravoo min of meer heeft bevolen voorlopig vooral onder te duiken. Ook zijn collega's zijn verbijsterd over zijn uitglijden over de GS-bananeschil en zijn complete gebrek aan relativeringsvrmogen. Ik denk dat de bekwame Michel Jonker subtiel aangeeft hoe zijn afdeling aankijkt tegen een chef die niet alleen zichzelf maar ook de rest van de NS te kijk zet voor heel communicerend Nederland. Ik denk dat Joost R. niet meer geloofwaardig de NS kan representeren. Maar goed, dat is aan Aad Veenman en de rest van de directie. Verder denk ik dat Joost zijn kruistocht gaat voortzetten. Vanaf zijn camping is hij al dagen lang 'GS-slachtoffers' aan het bewegen om hem te steunen in zijn kruistocht tegen de populaire weblog. Niet slim, omdat er veel overlappend verkeer is tussen deze blog, Communicatieonline en Geen Stijl. Naast een traditionele harde kern zitten er bij de reageerders opvallend veel reclame en marketing-lui, journalisten, politici en meer dan 1 oud-minister. Minstens 4 durf ik hier wel te zeggen. Verder nog een principieel punt: er is inderdaad veel snelle en primaire reactie op GS. Hard ook. Bot soms. Maar GS is wat dat betreft een simpele afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. De tijd van verzuiling en opvoeding en indoctrinatie door de media , de kerk, de politiek en de vakbonden is voorbij. Tegenwoordig corrigeren we elkaar op weblogs als Geen Stijl want het tweede deel van de reacties is vaak een stevige inhoudelijke discussie. Alleen controlfreaks als die sprekende spoorbiels van de NS hebben eigenlijk maar 1 probleem met weblogs. Ze zijn nauwelijks 'under control' te krijgen. Dan kom je er niet met een etentje of een boottochtje. Beschouw dus Geen Stijl maar als 'een thermometer in de reet van de Nederlandse samenleving'. Alleen de Joost Ravoo's van deze wereld krijgen hier geen grip op. Zou het daar erg nat zijn op de Veluwe, zo in de buurt van de tent van Joost?" Ben wel benieuwd of deze gepatenteerde dropveter nog ooit ergens opduikt. Een grotere uitglijder heb ik in deze wereld nog nooit meegemaakt!

@de 4e koning 4 hoog in Hoogeveen? Dat lijkt me lastig. Zit zelf nu in Hoogeveen, maar hoger dan 3 heb je ze niet.

Starf*cker | 02-08-06 | 14:26

Misschien hebben ze bij BREIN een baantje voor hem, een roeptoeter clupje

doskabouter | 02-08-06 | 14:26

@Ettergezwel 02-08-06 @ 14:11
Klopt, daar waar andere nieuwssites de reacties gewoonweg niet plaatsen of eerst screenen, mag je op NieuwNieuws en Geenstijl gewoon je mening geven, mits het binnen de Nederlandse wetgeving blijft. De reacties op de betreffende sites zijn overal in Nederland, alleen je "hoort" ze normaal niet. Maar dat wil niet betekenen dat ze er niet zijn. Tevens is niemand verplicht om de reacties te lezen.

RaceKever | 02-08-06 | 14:21

@redactie reageer dan eens op mijn mail, ik wil wel adverteren, maar om dat nu hier neer te zetten, dat lezen te weinig mensen...

d'n Turfsteker | 02-08-06 | 14:20

infatiel nederland koopt ook gewoon bel-abonnementjes toch? of willen de heren adverteerders alleen nog maar hoogbegaafde klanten met cultureel verantwoorde euro's? dan moeten ze die campagnes misschien ook wat intelligenter maken. Google Adwords is sowieso schieten met hagel.

vonkelwijn | 02-08-06 | 14:17

hahahahahahahahahahaha hahahahahahahaha dus toch een nieuwe manager gezocht al vorige week.... is die nog vrij ik wil wel 60k verdienen

d'n Turfsteker | 02-08-06 | 14:16

@ Starf*cker 02-08-06 @ 13:54
Commenters als op Nieuwnieuws vind je ook bij de Telegraaf en Nu.nl, alleen worden de comments gescreend of gewoon niet geplaatst. Er is ook bijna geen mogelijkheid om te reageren.... dus infantiel Nederland reageert waar ze kunnen, en daar wil niemand mee geassocieerd worden inderdaad. Maar ze zijn dus overal, ook op de reeds gevestigde online nieuws diensten... Maar die durven niet.

Ettergezwel | 02-08-06 | 14:11

Het doel heiligt de middelen! Goed gedaan GS, al is het niet echt netjes om iemand voor Goebbels uit te maken. Maar Dhr. Ravoo laat zich ook niet van zijn beste kant zien, wat heet. Zijn wij allen niet gebaat bij een kritische pers, zeker richting een (zo goed als) monopolist?

Lightnin' | 02-08-06 | 14:05

gesprek NS - Raveau: Tsjaaaa, Joris........ Wat heb je nou weer gezegd......... Van anonieme lafbekjes naar opgewonden baasjes...... Je word een beetje een donkey-hotshot die tegen windmolentjes vecht. Daarbij hanteer je middelen om critici de mond te snoeren die eerlijk gezegd toch wel een hoog Goebbels gehalte hebben. Eerst journalistje bannen, dan stukjes gaan schrijven in een weblog, daar dan bijzonder slecht uitkomen....... vervolgens de adverteerders bij dit weblog mobiliseren om dit communicatie kanaal de mond te snoeren, Nee dat is niet best voor een communicatie directeur........ Je bent duidelijk overspannen... Neem een paar weekjes rust en dan kun je altijd nog conducteur bij ons worden, maar dan moet je wel eerst een paar jaar communicatie training volgen natuurlijk... next........

superzeiker | 02-08-06 | 13:57

Ach, deze reactie op Ravoo was ook wel aardig. Kan iedereen zich hier meer of minder aantrekken. De tekst van de Adfoblog:"Ik heb geenstijl en nieuwnieuws al een tijdje gebanned in mijn adwords campagne. Ook al zullen zij dat qua financien niet echt merken. Ik wil niet dat zij geld aan mijn reclame campagne verdienen.

Het probleem is niet zozeer de stukjes die zij schrijven maar meer de reacties daarop. Vooral op NieuwNieuws lijkt het of heel infantieel nederland zit te F5-en en te reageren. Als grote adverteerder moet je niet naar het aantal pageviews kijken die een site haalt maar meer naar de inhoud waar zo'n site voor staat. Nogmaals redactioneel vindt ik het een goede site die wat teweeg kan brengen in Nederland maar ik assosieer mij totaal niet met de reageerders.

Klein voorbeeld: www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/07/ne...

Met deze reageerders wil toch niemand geassoseerd worden of wel?
Bert Keizer 2-8-2006"

Wie de schoen past dames en heren.

Starf*cker | 02-08-06 | 13:54

Snel zuster, extra medicatie voor meneer Ravoo

Tobi | 02-08-06 | 13:53

@sjaak

heb je mail gekregen van Hoaxa? doe es effe doorsturen dan, naar [email protected]

Baron von Proxy | 02-08-06 | 13:48

Jemig, kan Fransisco van Jole eens een logopedist bezoeken??? Of beter nog, zijn gehakkel en gestotter niet meer op de radio laten horen? Wat een kans- en talentloze mongeaul zeg.

zum kotzen | 02-08-06 | 13:45

Sinds de geyle stagiare er is zijn de kleine feauteautjes bij de columns briljant. Ook deze weer.
Is er soms een verband?

superjan | 02-08-06 | 13:36

@Confucius 02-08-06 @ 13:22
Ja dat is een teken van zwakte, zoals wel vaker.

laffer | 02-08-06 | 13:31

Goed hoor, gefeliciteerd, Ravoo exit. Ik had toch liever fezien dat Gonny exit was, of die mesjeu van het UWV (Joustra, nu coördinator terrorismebestrijding), beiden natuurlijk ZONDER financiële genoegdoening c.q. handdruk, anders hebben ze er alleen maar baat bij. Wat heeft Joost nu helemaal gedaan? Af en toe wat te positief gekleurde en soms onjuiste informatie gegeven over de NS. Da's al!

ZoekDeNuance | 02-08-06 | 13:29

@ Laffer
Als ven Jole zegt "Geenstijl pakt altijd de zwakkeren", wat zegt dat dan over hém???

Confucius | 02-08-06 | 13:22

@hoxha
Bedankt voor de info. Typerend weer voor Ravoo. En laat die billenkoek maar zitten, tenzij je het fijn vindt.

sjaakdeslinksesul | 02-08-06 | 13:18

@sjaak

Ik zit aan de andere kant naast je, grapjas.

Baron von Proxy | 02-08-06 | 13:17

Wordt tijd dat Ravoo is een treintje gaat proberen terug te koppen.

Tinez | 02-08-06 | 13:16

@Baron von Proxy 13:13
Done! Je keek anders wel verrast op, net alsof je het niet aan zag komen.

sjaakdeslinksesul | 02-08-06 | 13:16

@sjaak

Ja, ik zit aan het buro naast je. Wil je me een plezier doen? Sla me es flink op m'n bek, wil je?

Baron von Proxy | 02-08-06 | 13:13

Houdoe en bedank ole ole

gigigi | 02-08-06 | 13:13

@Baron von Proxy 13:01
Zit jij niet gewoon aan het bureau naast me? Zo ja, doe eens wat aan je haar.

sjaakdeslinksesul | 02-08-06 | 13:09

Iedereen heeft het hier over exit Joost Ravoo maar ik geloof niet dat het zo ver komt, gewoon een tik over de vingertjes. Michiel Jonker waarschuwt hem alvast goed dat het nu afgelopen moet zijn. Erger dan Joost Ravoo is Francisco van Jole aub laat die gozert eens zijn klep houden, wat een geblaat zeg. Ooit was het meneer "internet deskundige" (ik heb hem destijds ook altijd al in twijfel getrokken) maar daar is hij mee door de mand gevallen vervolgens keihard geflopt op de tv, die man kan echt niets. Zoals altijd probeert hij Geenstijl weer in een kwaad daglicht te stellen door te zeggen; "Het is geen weblog" (ohnee wat dan??), "Geenstijl pakt altijd de zwakkeren" (wat een onzin). Ik zou trouwens als bedrijf erg blij zijn met Geenstijl gezien de bezoekers/doelgroep en het vermogen zoveel mogelijk zelf ook in het nieuws te komen.

laffer | 02-08-06 | 13:05

@sjaak

congruente brainwave?

Baron von Proxy | 02-08-06 | 13:01

"Maar blijkbaar vindt GeenStijl het zelf ook lastig, want Ambroos Wiegers belde me woedend op over mijn laatste bericht (de oma-brief, JM) en dreigde met een advocaat...’ "
.
Is dat waar Hoxa? Zo ja, vind ik dat wel een beetje flauw....

-hoxha zegt: welnee, is niet waar. We belden VOOR dat het 'oma artikel' online stond. Zegt weer wat over zijn manier van voorlichting. Letterlijk meldde ik Joost: "Joost, wij hebben nooit flauw gedaan, advocaten ingeschakeld of je grote baas gebeld. Maar als dit zo door gaan spreken onze advocaten straks wel met de jouwe, dus kap er gewoon eens mee, voor ons ben je ook al lang oude koek."

Baron von Proxy | 02-08-06 | 12:59

Wacht even, Joost Ravoo: "want Ambroos Wiegers belde me woedend op over mijn laatste bericht (de oma-brief, JM) en dreigde met een advocaat..." Als die bewering van Ravoo waar is, verdient Hoxha ook billenkoek!

-hoxha edit: zie mijn andere edit ;-) Ik woedend om zo iets? Ach, welnee. Kalmheid zelve meneer.

sjaakdeslinksesul | 02-08-06 | 12:59

hahahahaha ..

Draaitafel Demagoog | 02-08-06 | 12:58

Heb je ook mosterd bij die knakworsten, Pritt?

koerbagh | 02-08-06 | 12:52

Ravoo op een zijspoor gezet

Zak van Sinterklaas | 02-08-06 | 12:51

Meneer de communicatie-deskundige manoevreert zich richting gaskamer.
"Als je geknipt en geschoren wordt" (door GS) dien je stil te zitten. (= les 1)

Bouwfraudeur | 02-08-06 | 12:42

Bye Bye Ravoo, het gaat je goed hahahaha

BrilSmurf | 02-08-06 | 12:40

haal de slingers maar weer naar beneden hoor, dit is een woordvoerder. ravoo is directeur communicatie. het lijkt niet veel maar geloof me, er is een verschil... dat deze jongen opvolger zou zijn lijkt me dan ook sterk. of mis ik iets?
hoop wel dat ze josti er zsm uit donderen, en met een normale directie zou dat ook wel gebeuren, maar ja, het blijft de NS..
hopelijk binnenkort weer ho(ax)sannah.

vonkelwijn | 02-08-06 | 12:37

Wenst Michiel Jonker alvast veel succes in zijn nieuwe functie.
De een zijn deaud de ander zijn ... Michiel neem een lekker stuk gebakken spoorrails bij de kofiie.

Karel kwakbol | 02-08-06 | 12:35

N.a.v. radio-uitzending Tros Online: Gewel-da-dig dat de meeste marketing- en communicatiemannen en -vrouwen in dit land GEEN-EENS weten waar ze adverteren! SAmen met Ravoo naar het Riool! Zakkenvullers! Waar doe je dan marktonderzoeken voor en hoezo weten jullie zo goed wat er speelt in deze goe-emeente? *vreet pruik op en begint media-bureau*

JudgeJuly | 02-08-06 | 12:34

Kan Joost niet soliciteren bij geenstijl.nl met al die nieuwe adverteerderts kunnen ze makkelijk een schoonmaker betalen. We stellen wel 1 voorwaarde; Joost je moet wel je smoel houden !

AlCapsones | 02-08-06 | 12:31

Gelukkig woon ik in Hoogeveen (drenthe ) en op 1 hoog want het pleurd hier de lucht uit.
Zwemmen of verzuipen is het hier!
Kolere dit gaat heftig

de 4e koning | 02-08-06 | 12:31

@jododio: zéker als die naïve prooi steeds voor je snuit komt liggen, HAP!

FonyTonie | 02-08-06 | 12:29

wel een makelijk prooi hè

jododio | 02-08-06 | 12:22

We mogen wel nog steeds de NS inruilen voor de mateloos populaire SUV's mag ik hopen?

..zapper | 02-08-06 | 12:20

Zou Nijntje nu weer bij GS willen adverteren?

gezontverstant | 02-08-06 | 12:15

Wedden dat die Seyss-Inquart een oprotpremie krijgt van heb ik me jou daar! Wordt wel weer doorverrekend hoor. Aan ons, het vee.

Bries | 02-08-06 | 12:15

Ze moeten gewoon een leuk mokkeltje als woordvoerster aannemen, dan worden wij ook meteen een stuk milder..

OokVaag | 02-08-06 | 12:14

Netjes, opzouten met dat tuig, EXIT Joost Ravoo media geile hond, helemaal hard dat de NS een medewerker van Joost Ravoo, laat melden "verbaast" te zijn..
Wahahaha, Joost Ravoo, je heb een kuil gegaven voor je zelf, kneus doet u goed..
Zo help je tenminste nog een beetje mee aan het verbeteren van de NS..
Wachten we nog even totdat je zelf uithaalt naar de NS, en het echte modder gevecht kan beginnen.. Kom op Joost Ravoo, maak ons trots. Wahahahaha

szol2001 | 02-08-06 | 12:13

Jeaust, Preaust! Je hebt in sneltreinvaart je Solex-horloge verdiend!

Deense Postbode | 02-08-06 | 12:11

jaja, bye bye, zwaai zwaai, Joost mag het weten. :-D

MasterG | 02-08-06 | 12:09

En nu nog ff voormekaar krijgen dat de treinen op tijd rijden

VanBuuren | 02-08-06 | 12:05

@Artwido, tuurlijk heeft hij het aan zichzelf te danken, hoe harder je roept hoe belachelijker je je maakt. Tegen ongenuanceerd met voorbedachte rade doe je nu eenmaal niks, lach me dood hier.

Multikuli | 02-08-06 | 12:04

Unilever FFV?

Ongeletterde Boer | 02-08-06 | 12:04

@ Joost: Joost Ravoo is kut, Joost Ravoo is klote, die vuile vieze Joost die neuqt alleen met peauten.

AlCapsones | 02-08-06 | 12:04

Kenne we die Unilevert niet vast houden met een extra gratiz ad voor Vasaline *fapfapfap* of iets anders leuks met rookworst.

nl0raf | 02-08-06 | 12:01

@ Pritt Stift

gisteravond op radio 1 bij de welbekende Franscisco kwam het onderwerp Ravoo en Geenstijl aan de orde.

Het advies van de geinterviewde was "een zakelijker opstelling" met de correctie dat Ravoo zich zakelijker moest opstellen

Meneer F. kwam duidelijk Geenstijl-gefrustreerd over.

Met Zondergulp | 02-08-06 | 12:00

Nu die Oudenallen nog eruit rotten, en mijn dag is weer goed.

Opa Bangepoep | 02-08-06 | 11:58

Fijn zo.

Opa Bangepoep | 02-08-06 | 11:57

Kudtzooi, waarom post ie niet gewoon!!!
goed, nog een keer:
.
@Multikuli 02-08-06 @ 11:39
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de 'can of GS whoop ass met grootsche gevolchen' meerdere mensen/pipeaus/fappertjes/milfjes heeft laten struikelen.
simpel KO mag ook...

Gl**fkl**t*r | 02-08-06 | 11:50

opeens weet je het: je wordt conducteur!

petrova | 02-08-06 | 11:49

Fuck die Goebbels en zijn gele taxi's

Correcte eikel | 02-08-06 | 11:47

Wat een domme jongen. Wellicht kan hij zich ansluss vinden bij Lijst Van Oudenallen.

Meneer | 02-08-06 | 11:45

Ravoo komt wel weer ergens aan de bak, daar hoef je geen medelijden mee te hebben. Zelf noemde hij z'n "anonieme lafbekjes"-actie een experiment, alleen jammer dat hij zo verstrikt is geraakt in dat experiment van hem, dat dat het desastreuse gevolgen voor hem heeft gehad bij de NS.... Maar, het was leuk, Joost, toedeledoki...

brutus68 | 02-08-06 | 11:45

Haahaa! 1-0 voor GeenStijl!

looprekje | 02-08-06 | 11:44

En gaan de treinen nu beter rijden?

bastyboy | 02-08-06 | 11:43

Dag Jeaust Ravoo! Ongezien de tiefus hè!

Armageddon | 02-08-06 | 11:43

Ravoo was het spoor even bijster
Zit nu op de blaren
En krijgt van de baas een trap na, i.p.v. een pleister.

JudgeJuly | 02-08-06 | 11:42

@Multikuli Volgens mij heeft hij alles aan zich zelf te danken.

Artwido | 02-08-06 | 11:42

Op het eerste gezicht weer een argeloze voorbijganger gesneuveld door de steken van de woedende zwerm bijen, het reaguurdersvolk, daartoe opgehitsts door de touwtjetrekkerTs van het zionistisch complot, de redactie van GS. De werkelijkheid is dat de redactie op bijna chirurgische wijze de karakterdeficieten van jeaust heeft blootgelegd. Het enige dat jeaust nodig had was een zetje in de verkeerde richting. Megalomaan, inderdaad, een ego met de omvang van een heuse luchtballon. Dat is jeaust. Jeaust is gewogen en te licht bevonden. Dag jeaust. Kaartjes verkopen is eauk leuk, kerel.

bottehond | 02-08-06 | 11:42

Hee controleer-dit-uit... op de weblog van de Adformatie staat een vers interview, ik citeer een stukje: Mensen gaan dan meteen denken dat je op non-actief bent gesteld… Staat jouw positie binnen de NS door deze affaire onder druk?
‘Nee hoor. Het laatste dat ik van de directie heb gehoord is dat ze mij steunen. Ze vinden het goed dat ik de kritiek niet op me laat zitten en van me afbijt. Ik heb dus steun om de confrontatie aan te gaan.’ Hahaha... tuurlijk... hierbij het volledige interview: blog.adformatie.nl/index.php/entries/j...

Mr Moore | 02-08-06 | 11:42

Haha, geniet van je welverdiende vakantie! lutser

Vlindertje | 02-08-06 | 11:41

GS doet nu weer stoer, maar onlangs was het toch wel heel erg stil, met uitzondering van een flut reactie......!
Mag het weer van pappa Telegraaf....?

laardepul | 02-08-06 | 11:41

Nr 1278 die zijn tanden stukbijt op GS

Lobo | 02-08-06 | 11:41


hahaha beetje pijnlijk. Geenstijl heeft natuurlijk effectief iemands baan kaputgemacht en dat is niet lief, maar wel grappig.

Multikuli | 02-08-06 | 11:39

Absoluut geen verrassing... Mooie case study voor toekomstige pr-ers en voorbeeld voor communicatie directeuren van firma's en organisaties die hier ook wel eens in het spotlicht staan... dat dan weer wel.

error | 02-08-06 | 11:38

dingdong.... um Sicherheitsgründen werden sie gebeten Joost Ravoo nicht unbeaufsichtigt zu lassen...

Baron von Proxy | 02-08-06 | 11:38

Unilever? Ik heb de rookworst banner al een tijd niet voorbij zien komen, of komt dat door het weer.... ik eis onderzoek!

I_Claudius | 02-08-06 | 11:38

Rechts, links, high kick, low kick. GEENSTIJL WINS! FATALITY!
.
En Raveau, ga eens deaud.

ViagraFalls | 02-08-06 | 11:38

dag dag, zwaai zwaai

Urby McFluffin | 02-08-06 | 11:38

Toch wel unox worsten hè?

Suspension Goose | 02-08-06 | 11:37

Pff eindelijk van die blaaskaak verlost. Wat een idioot was dat zeg. Met zijn vergelijk geenstijl / oma - endlosung.
Joost, gaat ie lekker daar in Benidorm, leuke vakantie? vast wel ? ;-)
Je bureau spullen staan in een kartonnendoos op de gang.
Daahaaaag

Il Pato | 02-08-06 | 11:37

welverdiende vakantie naar Libanon graag, misschien kan hij persminister van Hezbollah worden!

hurkepisser | 02-08-06 | 11:37

Whehe Raveau gaat deaud.. :D

Tom1337 | 02-08-06 | 11:37

idiot ravoo vast zoo een nieuwe baan...

vonkelwijn | 02-08-06 | 11:36

"Wij wensen Joost nog een prettige vakantie, met veel regen, onweer en steekmuggen." En een omwaaiend roze billboard en een plotseling weigerende automotor en een onbewaakte spoorwegovergang en ...

ventus_aqualis | 02-08-06 | 11:36

Misbruik van functie om op persoonlijke titel een site naar beneden te halen was niet erg slim en is zodoende juist afgestraft.

De Intrigant | 02-08-06 | 11:36

Mooie veer in de reet van GS door HP trouwens.

NOYB | 02-08-06 | 11:36

Ravoo, van harte! Je hebt het echt verdiend!

Traag | 02-08-06 | 11:35

Mij verbaasd 't niet. De lutser.

bad to the bone | 02-08-06 | 11:35

Damn, GeenStijl weet steeds vaker in het nieuws te komen en de gevestigde orde de oren te wassen... toppie, ga zo door... :-)

DeArmeStudent | 02-08-06 | 11:35

Wat zal z'n uit de dood verrezen oma hier van vinden? Dat worden enge voodoo-praktijken daar op de GS redactie. Brrrrrrr

Roep Toeter | 02-08-06 | 11:35

Hebben ze hem(Ravoo) in de beton gestort of staat ie ergens anders kaltgestellt.

kneuterzak | 02-08-06 | 11:34

1 woord: Muahahahaaha!

De StoorZenDer | 02-08-06 | 11:34

whahaha je kon er op wachten.

die ene gozert... | 02-08-06 | 11:33

ghehe lekker, nu nog de rest van het personeel

er-zijn-geen-vrije-n | 02-08-06 | 11:32

Bravoo!

Flierp | 02-08-06 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken