Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Is verboden hè

isverbodenhepliesie.jpgMooi voorbeeld weer dat aantoont dat de pliesie het zelf niet zo nauw neemt met de regels. Moet u eens proberen: rijden met ondeugdelijke kentekenplaten. Voor je het weet, wordt je naar de kant gedirigeerd en getrakteerd op een boete van 90 euro. Maar ja, had u ook maar ordehandhaver moeten worden. Eén voordeel: je kentekenplaat blijft wel mooi verschoond van strooizout...

Reaguursels

Inloggen

pliesie zonder kentekenplaat... ja en? als de bontkraagjes zich afzetten tegen de pliesie rijden die binnenkort met keurig kloppende kentekenplaatjes op hun scootertjes.

Geile Markeerstift | 04-01-09 | 14:50

De politie rijdt rond met een kentekenloosbusje. Nou en? Wanneer ze daarmee straatvernielers of autofikkers kunnen arresteren.... al reden ze rond met een Arabisch kenteken, mijn zegen hebben ze.

Reykjavik | 03-01-09 | 19:59

Ja maar...

Amarissimo | 03-01-09 | 19:12

de oplossing: ga godverdomme bij de Politie werken dan en ZEUR niet. Regels zijn regels en wetten zijn wetten... bega je een overtreding, dan krijg je een bon en die betaal je netjes. Zo werkt het.
Echter werk je bij de politie, dan kun je wel zo nu en dan een bonnetje "laten verdwijnen". Dat is het voordeel van de baan zullen we maar zeggen, zoals iemand in een kledingzaak soms kleding voor een "vriendenprijs" kan kopen. Of een gemeenteambtenaar een vergunning tot verbouwing van zijn huis makkelijker kan krijgen. Zo werkt het hier... en op de hele wereld. Dus stop met ZEIKEN NU!!!!

mexicaantje | 03-01-09 | 18:35

Ik zag laatst op TV ook een arts; die stak zomaar een mes in iemand!
Als ik dat doe... zucht.
Ik had voor 2009 zo onderhand gehoopt dat dit soort kinderachtig geneuzel voorbij was. Grow up. Ga je frustraties over je opgelopen bekeuring ergens anders botvieren.

datzegik69 | 03-01-09 | 13:46

Niet Masjien | 02-01-09 | 18:21
.
Die persoon die heeft het dan wel druk als hij ook geen tijd heeft om tijdens het tanken even snel dat wissertje over het nummerbord te halen. Lul toch niet zo dom man ik heb het ook druk maar mijn nummerbord is gewoon leesbaar.
.
AndriesLouw | 02-01-09 | 19:04
Volgens mij is de tweede letter geen L maar een K, en als het voertuig uit de regio Rijnmond komt is het geen G maar een H als eerste letter.

El_Tigre | 03-01-09 | 13:40

Politie heeft ontheffing voor bijna alles. Snap niet dat je je hier druk om kan maken, is alleen maar slecht voor je kleppen.

Mr.TripleXL | 03-01-09 | 03:50

De NSB fotografen zijn massaal onder ons. En denk niet dat ze alleen anderen zullen trachten te vangen op hun subversieve activiteiten. Heden de anderen, morgen u.

antizanic | 03-01-09 | 00:06

Ik heb gisteren nog een politiewagen zien rijden waarvan het nummerbord ook niet goed leesbaar was door pekel en viezigheid. Mag blijkbaar wel als je van de politie bent.

twinsisterjoyce | 02-01-09 | 23:21

Kinderachtig om steeds proberen de politie te pakken op kleine overtredinkjes...

Plonk | 02-01-09 | 23:20

Quod licet Iovi non licet bovi.
Niet zeuren gepeupel. Word agent als je hier zo warm van wordt.

Amarissimo | 02-01-09 | 22:50

voor die 90 euro moet zo'n pliessievrouwtje dan wel uitgebreid twee keer op mijn fluitje blazen!



Sjakie Snel | 02-01-09 | 20:55

Oud nieuws!!! dit was al in 2008!

D3fix | 02-01-09 | 20:43

@Black_Pearl | 02-01-09 | 15:39
Bijna goed. Alleen dan niet staande houden, want dat mag alleen de opsporingsambtenaar en de burger niet. Onder de voorwaarden die je omschrijft mag de burgerT aanhouden. Da's een groot verschil.

-edit | 02-01-09 | 20:41

Leuk zo'n foto. Mis een beetje het verhaal er achter. Nietszeggend nieuws, dus.

-edit | 02-01-09 | 20:37

Wisten jullie dat politieauto's niet verzekerd zijn?

casagrande | 02-01-09 | 20:03

van dal | 02-01-09 | 15:46
Wat nou dan, permaban voor Fleauxe? Die heb ik nog wel gestemd als reaguurdert van het jaar.

Dr.Zeldenrust | 02-01-09 | 19:49

ja echt belangerijk vind ik dit niet, sorry
zolang ze hun werk maar doen en mij buiten schot laten van hun bonnenboekje,is de peliesie je beste vriend

watte? | 02-01-09 | 19:11

Boeiend.. als ik maar geen bon krijg vind ik alles okay

Gexto | 02-01-09 | 18:50

Lekker fucking boeiend! Nog vast gemaakt op oud en nieuw ook.
Ga zelf met je laffe ballen eens werken bij -7 en al die dronken zatlappen.

Amati | 02-01-09 | 18:46

het is wel op het boeven-vang-busje en niet op het fordje-dat-beukeuringen-uitdeelt-aan-hard-werkende-burgers..

Dr. Speed | 02-01-09 | 18:27

Maakt mij niet zoveel uit, als ze daardoor boeven vangen. Prima. Als ze boetes uitgaan delen. Fout.

DoodEnVerf | 02-01-09 | 18:24

@El_Tigre | 02-01-09 | 18:01

Ik vind dat we dit niet vaak genoeg kunnen berichten. Belachelijk. Vorige week nog krijgt iemand hier een bekeuring omdat zijn kentekenplaat, wel degelijk gemonteerd, onduidelijk was doordat hij nu eenmaal geen tijd had om zijn auto te wassen en door het gore asfvalt de gehele achterzijde incluis de plaat muisgrijs was geworden. De diender kon maar niet genoeg benadrukken hoe slordig dit was.

Grootste hypocriete vrij-rond-lopend tuig dat er bestaat, de pliesie hiero.

Niet Masjien | 02-01-09 | 18:21

Pffff moeten we dit nou elke keer heel stoer vinden ofzo? Nou echt heel erg hoor...

El_Tigre | 02-01-09 | 18:01

Wordt jij???
Ik betrap geenstijl steeds meer op taalfouten. Dat doet afbreuk aan jullie geloofwaardigheid. Jammer.

pipopipo | 02-01-09 | 18:00

casagrande | 02-01-09 | 17:28
Klopt, maar kennelijk vind GS het leuk om de onwetende te spelen. Ik heb het opgegeven om het uit te leggen. En de gemiddelde VMBO-ert kan dan weer eens lekker (af)reaguren.

Dr.Zeldenrust | 02-01-09 | 17:43

De politie heeft vrijstelling van het RVV94. Google maar eens op 'politie vrijstelling rvv94'. Dit betekent dat ze o.a verkeerborden, maximum snelheden mogen overtreden wanneer dit voor hun taak noodzakelijk is. Zie: achtergronden.district8.net/spoed-zwaa...

Dus ook zonder zwaatlicht en sirene. Het enige verschil is dat met z & s voertuigen voorrangsvoertuigen worden. Dus zonder z & s hebben ze vrijstelling.
Logisch als ze 's nachts naar een inbraak rijden is het niet handig om alleen met z & s de regels te mogen negeren. Dan hoort elke dove inbreker je al een half uur van te voren. Dus mogen ze tegen de richting in rijden om sneller bij een verdachte te zijn, op de snelweg de max. snelheid overtreden om 'voorwaards te surveilleren'. Anders zie je als agent telkens dezelfde auto's om je heen rijden en ben je snel uitgecontroleerd.

casagrande | 02-01-09 | 17:28

Sukkels. Verklaar eerst terminologie voordat je ze gebruikt:
1. Staandehouden is iemand naar zijn identeit en adres van gemeentelijke inschrijving vragen.
2. Aanhouden is iemand van zijn vrijheid beroven.

1. mag alleen een daartoe bevoegd opsporings ambtenaar, geen burger dus.
2. mag een ieder die een strafbaar feit (geen overtreding) op heterdaad heeft waargenomen. als een burger (en daaronder valt ook een beveiliger) een verdachte aanhoudt op heterdaad, dient hij de verdachte terstond over te dragen aan de politie. Dit kan door de verdachte naar de politie te brengen of de politie naar de verdachte te laten komen.

Bij 1 mag geen geweld worden gebruikt, wel mag een verdachte worden vastgepakt. De verdachte moet dit dulden. Pleegt een verdachte verzet dan levert dit een strafbaar feit op. Daarvoor kan de verdachte worden aangehouden.

De politie heeft een geweldsmonopolie (en dat is geen spel met fiches). Een burger mag geen geweld toepassen. Wel mag een burger de aangehouden verdachte vastpakken en zichzelf verdedigen. Het geweld dient alleen zelfverdediging en niet vergelding.

Staandehouden wordt vaak verward met aanhouden doordat staandehouden lijkt op het ophouden van iemand, ofwel het tegenhouden. Aanhouden heeft daarentegen iets ambtelijks in zich. Maar zoals gezegd heeft een burger deze bevoegdheid onder bepaalde omstandigheden ook. Vele weten het alleen niet.
Zelfs de media verwisselt beide begrippen zeer regelmatig.

casagrande | 02-01-09 | 17:19

Alleen maar handig, ben je toch politie voor? ;)

Sproit | 02-01-09 | 17:10

Ach nou toch, Vleesboom. Dit kan wer-ke-lijk waar niet. U heeft hier wel echt een punt hee! De pliesie zonder kentekenplaat! Ik verwacht minimaal kamervragen. Goed dat GS het aandurft om deze wantoestanden aan de kaak te stellen. Ik hoop dat u uw bron goed zult beschermen.
*verder gaat met uit z'n neus peuteren*

Dr.Zeldenrust | 02-01-09 | 16:55

Oke, even voor alle duidelijkheid mensen in elkaar slaan mag de politie wettelijk wel, dat is het monopolyrecht van een smeris, liegen mag niet, behalve als je een verdacht bent dan weer wel.

boost | 02-01-09 | 16:50

Dat word bewust gedaan, dit zie je zo vaak, de reden is dat er dan bij eventuele calamiteiten opsporing bemoelijkt word.
Stel, tijdens een schermutseling rij jij niets vermoedend in de buurt, het loopt uit de hand en je fiets word platgereden en jou voet verpletterd dan ga natuurlijk naar het polit buro om aangifte te doen. Dan is het eerste wat zij vragen wat was het kenteken en zo je dat niet hebt kunnen zij niets voor je doen.

boost | 02-01-09 | 16:47

wat ongelofelijk boeiend, vertel meer, vertel meer!

azijnsnuivert | 02-01-09 | 16:37

Zoek de -dt fout.

Madame Tapioca | 02-01-09 | 16:29

Thorin | 02-01-09 | 16:09
Ik denk dat hij de pest in heeft over de belabberde kijkcijfers voor Rutger met ouwejaar.

nuckin*futs | 02-01-09 | 16:21

Het mooiste was nog dat er overal mensen aan het vechten waren, waarop zij met z'n 8en het busje in stappen en wegrijden

lptjah | 02-01-09 | 16:17

Heeft Fleisch pas weer een bekeuring in de bus gekregen ofzo??
Niet zeiken. Volgende topic plz.

Thorin | 02-01-09 | 16:09

Wat een ongelooflijke zeik-post dit.
Niet te geloven.

Archaisch | 02-01-09 | 16:01

van dal | 02-01-09 | 15:51
Ik zal hem missen... die one-issue plempert :)

Captain Orange | 02-01-09 | 15:56

Captain Orange | 02-01-09 | 15:50 *kuch* vanmorgen *kuch*

van dal | 02-01-09 | 15:51

van dal | 02-01-09 | 15:46
Ik zag hem gisteravond al helemaal los gaan in dat topic... jammer!

Captain Orange | 02-01-09 | 15:50

Eens met De Bree, beetje kansloos item weer. Misschien is de plaat eraf gesloopt door een paar domme gasten. Liever dat ze doorgaan met hun werk dan dat ze back to base gaan om een kentekenplaatje te gaan monteren. Triest item, jammer weer GeenStijl.

RickXX | 02-01-09 | 15:48

Wat kan je wel? | 02-01-09 | 15:46 ah, dus dát kan je wel.. taalnazi!

van dal | 02-01-09 | 15:47

Jemig Fleischbaum, dit is weer te makkelijk scoren hoor. Een nummerplaat die niet goed vastzit. Boeiend, zie 1ste comment, zou zomaar kunnen.

wo ist der bahnhof | 02-01-09 | 15:47

Wat een kansloos item, en dan ook nog 'wordt je' schrijven. Moehahaha. 2009 slecht begonnen...

Wat kan je wel? | 02-01-09 | 15:46

Captain Orange | 02-01-09 | 15:44 oant moarn was de mededeling aan mij en bevert. voor fleauxe vrees ik dat ie permanent overleden is. we zullen voor hem een herdenkingsplaquette moeten maken op station alexander.

van dal | 02-01-09 | 15:46

van dal | 02-01-09 | 15:41
En vandaag alweer online, knap!

Pa Cartwright | 02-01-09 | 15:41
Blijkbaar... de top3 kreeg ff straf..

Captain Orange | 02-01-09 | 15:44

@ Captain Orange | 02-01-09 | 15:36
Bever wellicht?

Pa Cartwright | 02-01-09 | 15:41

@ JaapStar *SNOEIHARDEBABYFACEICON* | 02-01-09 | 15:33
Flamen? Waar? Heb je vast op Fok geleerd, waar je blijkbaar vandaan komt aangezien je het zo goed kent daar allemaal.

peterweethetbeter | 02-01-09 | 15:41

Captain Orange | 02-01-09 | 15:36 nattebevert en ik gisteren, fleauxe vandaag.

van dal | 02-01-09 | 15:41

css.... | 02-01-09 | 15:36
Hoe krijg jij tijdens het autorijden je Klabanus voor je kentekenplaat? *zich dit even niet inbeelden wil*

JaapStar | 02-01-09 | 15:39

Dit is de definitie van het burgerarrest zoals ik deze geleerd heb bij het vak strafrecht:

De wetgever heeft aan de burger een recht toegekend om een persoon die een wanbedrijf of een misdrijf heeft gepleegd staande te houden indien hij deze zelf heeft zien plaatsvinden en op heterdaad heeft kunnen betrappen bij de uitvoering van het wanbedrijf of de misdaad.

Er zijn dus 3 belangrijke delen binnen de term burgerarrest:

- Zelf op heterdaad betrappen.

- Het moet gaan om een wanbedrijf of een misdaad. (geen overtreding)

- Het staande houden, hierbij mag men geen dwang gebruiken.
Geweld moet op ieder ogenblik vermeden worden behalve als ieder andere mogelijkheid uitgesloten is om het uiteindelijke
doel te bereiken, namelijk dat de dader zou ontsnappen.

Een bijkomende verplichting bij het burgerarrest is dat men zo snel mogelijk een agent van de openbare macht op de hoogte
dient te brengen.

Black_Pearl | 02-01-09 | 15:39

Schande! Ik kreeg eens €90 euro omdat JanLul agent vond dat mijn trekhaak zijn zicht belemerde op mijn kentekenplaat, terwijl een blinde de plaat nog kon lezen! En APK goedgekeurd!

css.... | 02-01-09 | 15:36

van dal | 02-01-09 | 15:34
Ik hoorde zoiets, wie is ovl... jij en fl wel online, wie is de 3-e (van Breda)

Captain Orange | 02-01-09 | 15:36

peterweethetbeter | 02-01-09 | 15:27 nee, twee uit de toptien hadden gisteren een ban, de derde is vandaag digitaal overleden.. kennelijk zijn de toptienreaguurders ook gewoon mensen..

van dal | 02-01-09 | 15:34

peterweethetbeter | 02-01-09 | 15:27
Die poll is overigens nergens meer te vinden hoor. Er wordt wel een topic besteed aan de verkiezing, maar geen aan de uitslag. En ga lekker naar fok om te flamen...
Captain Orange | 02-01-09 | 15:26
Tieten? Waar dan?

JaapStar | 02-01-09 | 15:33

Einde van de Domheid | 02-01-09 | 14:45 dat bestaat al.... modder in een spuitbus, voor de suv-bezitters die niet het terrein in willen en toch stoer willen overkomen...

van dal | 02-01-09 | 15:31

JaapdePaap, noteert u even!
SNOEIHARDEBABYFACEICON

Captain Orange | 02-01-09 | 15:31

@JaapStar *SNOEIHARDEBABYFACEICON* | 02-01-09 | 15:21
Joh, want GeenStijl plaatst altijd de uitslagen van de polls op de frontpage -_-'

peterweethetbeter | 02-01-09 | 15:27

Politieagenten handhaven alleen maar de wet. Dit is dan wel weer een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Maar ja, die busjes worden per dienst door verschillende dienders bereden, kan hun het schelen in welke staat die verkeert.

klantvriendelijk | 02-01-09 | 15:27

JaapStar | 02-01-09 | 15:21
Toen jij naar die tieten zat te kijken is de uitslag urenlang in beeld geweest rechtsboven. Op Frik's verzoek heeft de uitreiking in besloten kring plaatsgevonden.

Captain Orange | 02-01-09 | 15:26

sorry, was voor Frikschoten dus he

Jaap de Paap | 02-01-09 | 15:26

politie mag alles, ja deh

mannetje! | 02-01-09 | 15:26

F. von Zeikhoven | 02-01-09 | 15:20
Feli's Frik. En dat nog even op het laatst... ik hou het wel van je tegoed. Bon.

Jaap de Paap | 02-01-09 | 15:25

VanFrikschoten | 02-01-09 | 15:17
Hulde hoor, was gewoon wel terecht.. die 800 he.. wat kostte je dat nou?

Captain Orange | 02-01-09 | 15:23

dat noemen zen sucendaire arbeids voorwaarde

Arnodg | 02-01-09 | 15:23

VanFrikschoten | 02-01-09 | 15:17
Waar staat de uitslag van dat polletje dan? En (@redactie) waarom is er geen topic over geopend betreffende de uitslag van de reaguurdert van het jaar?

JaapStar | 02-01-09 | 15:21

@ VanFrikschoten | 02-01-09 | 15:17
Gefeliciteerd, dan dus maar. De prijs, naast eeuwige roem en een accountje bij Lexa?

F. von Zeikhoven | 02-01-09 | 15:20

@kleuter | 02-01-09 | 14:29

Ik meen me te herinneren dat alleen een plaat aan de achterzijde VERPLICHT is. Aan de voorzijde niet.

@Flounder123 | 02-01-09 | 14:49

Jij begrijpt het zelf niet. Het is precies andersom. Staandehouden mag iedereen, aanhouden alleen een bevoegd opsporingsambtenaar.

De Droit | 02-01-09 | 15:19

[email protected] Riest | 02-01-09 | 14:51
Captain Orange | 02-01-09 | 14:56
anti-hangtiet | 02-01-09 | 15:05
e.a.
Wie heeft ooit gezegd dat GS een nieuwsblog is?
kwootje uit de link Over GS:
"Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin"

JaapStar | 02-01-09 | 15:17

ot/
nog dank aan die laatste 800 man die op het allerlaatste moment op lijst 4 hebben gestemd waardoor we nu reaguurder van het jaar 2008 zijn...

VanFrikschoten | 02-01-09 | 15:17

Hmm, heel goed, een belangrijke maatschappelijke kwestie ipv van zo'n smerig tietentopic.

titsme | 02-01-09 | 15:14

RESPECT voor de Polit'n. Maar ze moeten natuurlijk zelf WEL het goede voorbeeld geven...

Mupert | 02-01-09 | 15:09

@agent237,
Je mag als burger iemand wel aanhouden bij een heterdaadje maar je mag niet iemand staande houden, daar moet je minimaal opsporingsambtenaar voor zijn

El_Guapo | 02-01-09 | 15:08

-weggejorist-

Terraas | 02-01-09 | 15:06

Lekker belangrijk dit zeg. Ik lig nog na te genieten van de Unox chick. Kunnen de onderwerpen omgewisseld worden? Scheelt weer scrollen.

recessieloos | 02-01-09 | 15:05

Bedankt voor dit belangrijke nieuws :')

anti-hangtiet | 02-01-09 | 15:05

nu moet die krullenbol van blik op de weg maar weer aan koos spee vragen hoe dit zit

dechuck | 02-01-09 | 15:04

Ze staan fout geparkeerd.

LibertasSimplex | 02-01-09 | 15:04

Fietsen en traktoren hebben ook geen nummerplaat. Volgende.

Nee dus! | 02-01-09 | 15:02

''wordt je naar de kant gedirigeerd en getrakteerd op een boete van 90 euro.''

Zullen we WORDT maar zonder T doen :)

deVia | 02-01-09 | 14:59

@Agent327 | 02-01-09 | 14:54
als ze tegenstribbelen mag je gepaste dwang uitoefenen. Zie verder het wetboek van strafvordering. Het gaat hier over een nummerplaat....

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:57

PelanPelan | 02-01-09 | 14:41
Ik ben anders nog niet benaderd door de Hermandad.

jugendstil | 02-01-09 | 14:57

huilie huilie gs?

Pon | 02-01-09 | 14:57

Denk dat CNN wel interesse heeft in dit journalistieke hoogtepunt.

Captain Orange | 02-01-09 | 14:56

*Pakt agent 327 beet en tegen grond werkt*
Brand!

sjaakdeslinksesul | 02-01-09 | 14:56

@Flounder123 | 02-01-09 | 14:49
Jezelf staande houden mag ook!
@Flounder123 | 02-01-09 | 14:52
Advies: doe überhaupt geen dingen die niet nodig zijn.

*gaat godbeterdt weer aan 't werk*

Sproetsel | 02-01-09 | 14:55

@Flounder123 | 02-01-09 | 14:52
doe ik ook niet, hoor... van ons krijgen ze ongezien een schot hagel door hun flikker....

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:54

@VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:51
*Je mag een verdachte zelfs tegen de grond werken en vasthouden.*
En dat noem je geen geweld gebruiken?

Agent327 | 02-01-09 | 14:54

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:51
Ik zou dat toch niet doen als dat niet nodig is.

Flounder123 | 02-01-09 | 14:52

Afgezet tegen de rest van het wereldnieuws is dit item van belang zeg!

@Agent327 | 02-01-09 | 14:48
Ook dat mag wel degelijk mits er geen geweld bij word gebruikt. Je mag een verdachte zelfs tegen de grond werken en vasthouden.

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:51

@Flounder123 | 02-01-09 | 14:49
*Jij begrijpt het echt niet*
-
Gelukkig niet.

Agent327 | 02-01-09 | 14:50

Politie aan het werk +1

(R)evolutie | 02-01-09 | 14:50

Agent327 | 02-01-09 | 14:48

Toch echt wel hoor. Als jij ervandoor wil gaan.

Flounder123 | 02-01-09 | 14:50

Agent327 | 02-01-09 | 14:42

Jij begrijpt het echt niet. Op heterdaad mag een ieder aanhouden. Staandehouden mag alleen een opsporingsambtenaar.

Flounder123 | 02-01-09 | 14:49

@VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:45
Alleen mag de pliesie je ook vast pakken, ieder ander (officieel) niet, ook geen beveiliger.

Agent327 | 02-01-09 | 14:48

-weggejorist-

houtman | 02-01-09 | 14:47

@gerrit5042 | 02-01-09 | 14:27

Iedereen heeft een iq van komma 0

GOEM | 02-01-09 | 14:46

Politie staat boven de wet. Zeker die paupers met één hele streep.

Wegwerpaansteker | 02-01-09 | 14:46

@Agent327 | 02-01-09 | 14:42

Artikel 53 | Sv, Boek 1, Titel 4, Afdeling 1
[1.]
In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.

Ik zou agent worden als ik jou was....

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:45

*schrapt stilzwijgend het plan om modder in een spuitbus te verkopen.*

Einde van de Domheid | 02-01-09 | 14:45

2009 wordt hét jaar van de dagbannetjes...

Stijlloze bezoeker | 02-01-09 | 14:44

Een 8 ziet er op z'n kop toch hetzelfde uit? What's the problem?

Sproetsel | 02-01-09 | 14:43

Hou toch op zeg, Dominique. Hij zal er net vanaf gebroken zijn. Beetje gefrustreerd of zo?

Flounder123 | 02-01-09 | 14:43

foto is wat onscherp, maar staan die agenten daar nu te zoenen?

ZotteLotte | 02-01-09 | 14:43

@VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:36
Nee frik, je mag iemand staande houden maar niet aanhouden.

Agent327 | 02-01-09 | 14:42

Ik ben toch benieuwd wat er zou gebeuren als je er wat van had gezegd.

Absolutisme | 02-01-09 | 14:42

De politie probeert kunstvorming te betrekken in dagelijks functioneren.
Dit wordt gedaan d.m.v. verschillende thema's:
week 1: Kunst van het weglaten
week 2: Jugendstil
week 3: Classicisme

Doel: Vergroten cohesie in de Nederlandse samenleving.

PelanPelan | 02-01-09 | 14:41

@ dikkegek
Ervaring mee?

NeefSteef | 02-01-09 | 14:41

Blijft het leuk om de hermandad te plagen. Als er een doorgefikt iemand je vrouw lastig valt weet je ze te vinden en dan maak je je geen zorgen over een formaliteit.
Cops, dank voor 2008 en Gelukkig 2009.
Dank ook dat jullie commissarissen de Pim Fortuyn dwaasheden uit het beleid willen halen.

Einde van de Domheid | 02-01-09 | 14:41

Is die boetemeter overigens via mobile internet te bereiken? is wel handig als ik weer eens voor 4 overtredingen tegelijk aan de kant wordt gezet. Geloof er in de meeste gevallen niets van. Laatst nog begon oom agent aan mn aanhangerkentekenplaat te rossen totdat ie los was. Zegt ie... die zat niet goed vast he, dat wordt ook een boete. stelletje kleautzakken.

JaapStar | 02-01-09 | 14:40

wokkiewok | 02-01-09 | 14:33
Als burger mag je ook iemand aanhouden. Arresteren is echter iets anders.

SwaY | 02-01-09 | 14:39

gentle giant | 02-01-09 | 14:28
Wat doet die auto dan ook op het strand? Oh sorry... wat doet die opel dan ook op het strand?

JaapStar | 02-01-09 | 14:38

@Kniftig | 02-01-09 | 14:34
anders lees je eerst alle links in een bericht even

a_tomba | 02-01-09 | 14:38

Ja, als dit nou op dumpert stond ok, maar moet dit nou op geenstijl?

RichardGS | 02-01-09 | 14:37

@wokkiewok | 02-01-09 | 14:33
Je mag wel degelijk iemand aanhouden...

VanFrikschoten | 02-01-09 | 14:36

foei! stoute stoute pliesie! nou niet meer doen he.

*weer rustig genieten van z'n rooibos gaat*

ODapperDapper | 02-01-09 | 14:35

@neefsteef
Ja dat is slim, een klacht indienen bij de politie..... over de politie. Jij weet hoe je vrienden moet maken.

dikkegek | 02-01-09 | 14:35

Tjeetje tis wat..

®pm | 02-01-09 | 14:35

Grappig... Politie waarschuwde onlangs nog dat door het pekelen veel nuymmerborden onleesbaar zijn en een boete op kunnen leveren.

Maar ja dat geldt voor het klootjesvolk die geen ontheffing hebben van de WVW.

Kniftig | 02-01-09 | 14:34

Laatst zag ik nog een politieagent die stond te wildplassen en die gaf zichzelf toch ook echt geen bekeuring..

Firm36 | 02-01-09 | 14:34

Ze mogen met wapens rondlopen, en wij niet
Ze mogen blauw zwaailicht gebruiken. en wij niet
Ze mogen iemand aanhouden, en wij niet
Ze mogen harder rijden in noodgevallen dan is toegestaan, en wij niet

Beetje VMBO niveau onderwerp Mr vleesboom

wokkiewok | 02-01-09 | 14:33

Ik zou ze zo met beide voeten op straat zetten. Maarja, het kenteken is niet leesbaar, dus wegens gebrek aan bewijsvoering acht ik deze zaak gedoofd euh ik zei gesloten.

..zapper | 02-01-09 | 14:33

@Sr. Martinez
niet zeuren.. je had toch geen bekeuring? nou dan

HitchHiker | 02-01-09 | 14:31

dikkegek | 02-01-09 | 14:26
Dien dan een klacht in ipv hier te gaan lopen huilen. Als jou iets overkomt waar je de politie bij nodig hebt zijn het opeens je beste vrienden denk ik.
Voor de rest helemaal eens met de Bree | 02-01-09 | 14:26

NeefSteef | 02-01-09 | 14:29

Lulkoek, ik heb weken zonder voorplaat rondgereden. No problemo

kleuter | 02-01-09 | 14:29

wiers | 02-01-09 | 14:26 onderschat het op de juiste plaats boren van de gaatjes niet...

van dal | 02-01-09 | 14:27

De politie in nederland staan boven de wet.
Mogen mensen in mekaar slaan zoals in den haag.
En als ze er niet uitkomen maken ze wel leugens .
Dat krijgje als gemiddelde IQ van een agent komma o is.

gerrit5042 | 02-01-09 | 14:27

Ik heb een Belgische nummerplaat met een Q, en die (belgische) Q lijkt op een 0, hetgeen me in Nederland al boetes heeft bespaard wegens fout uitschrijven.

Brakke Obama | 02-01-09 | 14:27

Ik word dagelijks ingehaald door politie die zich niet helemaal aan de snelheid houdt. En nee ik rij echt niet zacht, en dan zie je ze later langs de Mcdrive rijden. Die hamburger was zeker vervelend en moest mee voor verhoor.

dikkegek | 02-01-09 | 14:26

Dit is echt heel erg ambtelijk ongehoorzaam. Foei pliesiemeneren, foei!
Zo'n nieuwjaarskater hakt er wei in, nietwaar Vlees.

nuckin*futs | 02-01-09 | 14:26

Das een hoop werk zo'n plaat erop schroeven.
De monteur zal wel tot maandag verlof hebben.

wiers | 02-01-09 | 14:26

Structureel anti-politie zijn is zóóó vmbo.

de Bree | 02-01-09 | 14:26

de politiemonteur heeft schroefjes aangevraagd, kon niet meer in de begroting 2008 dus even wachten dan maar.

van dal | 02-01-09 | 14:25

Misschien kan een ijverige collega even schrijven.
Alleen voor de veiligheid natuurlijk niet om de kas van Koos te spekken.

TiSNiX | 02-01-09 | 14:25

pliesie meet zowieso in nederland met 2 maten

purefool | 02-01-09 | 14:25

Lekker belangrijk...

vader Bbraham | 02-01-09 | 14:24

@j0shua - Aardig scherp!

Annonico | 02-01-09 | 14:24

nokken met dit topic, wil mijn egmondse unoxmeisje terug als startscherm

hetluis | 02-01-09 | 14:24

Verschil moet er zijn!

sjaakdeslinksesul | 02-01-09 | 14:24

nee hoor bang dat ze onze auto slopen zijn we niet, wel uit voorzorg onze nummerplaat opgeborgen, daar zijn ze dan weer wel gek op de laatste tijd. uit betrouwbare bronnen hebben we vernomen dat die toch zeker worden geruild tegen minimaal 2 gram wiet. aldus de politiewoordvoerder

FunkJunk | 02-01-09 | 14:23

@ Annonico... je doet weer te snel... die plaat hangt gewoon achter de achterruit, half, en onleesbaar. Ze zullen m wel zo nieuw van stal hebben gehaald die bus, want dat kenteken is van de nieuwe lichting met 3 letters..

j0shua | 02-01-09 | 14:23

Niet zo zeiken

p reatard | 02-01-09 | 14:22

k werd laatst door een motoragent aangehouden omdat ik fietste op de stoep. Na een reprimande reed hij over de stoep weer weg..

Sr. Martinez | 02-01-09 | 14:21

Ach, liever dat ze met hun werk bezig zijn dan dat ze uren lopen te prutsen aan een nummerbord.

luckor | 02-01-09 | 14:21

nou en?

Brakke Obama | 02-01-09 | 14:21

Ach ja, je raakt er aan gewend he.. 2 maten..

j0shua | 02-01-09 | 14:21

Ooit bedacht dat die nummerplaat gesloopt kan zijn door kansenjongeren?

Annonico | 02-01-09 | 14:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken