Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goede voornemens: Antillen zelfstandig

Divi.jpgNiet schrikken, maar Emily de Jongh-Elhage dreigt met aftreden. De voorzitter van de Antilliaanse bridgevereniging, en in die hoedanigheid ook premier van het Caribische eilandenrijk, stapt op als haar onderdanen tegen het akkoord met de kolonisator Den Haag stemmen. Dat kunnen de Antillianen bij een referendum dat binnenkort wordt gehouden. En op zich is het verbinden van consequenties aan zo'n volksraadpleging geen gek idee. Als ze op de Antillen geen behoefte hebben aan 1,7 miljard schuldsanering, dan gaan ze toch fijn hun eigen broek ophouden? Laat onze rijksgenoten maar bewijzen dat ze het allemaal zelf kunnen. Over tien jaar staan ze natuurlijk op de stoep van het Torentje te huilen of ze alsjeblieft, alsjeblieft weer onderdeel mogen worden van het koninkrijk der Nederlanden. Dan is een Antillianenregister of een Nederlandse gouverneur opeens geen enkel probleem. Dus kom maar op met (tijdelijke) zelfstandigheid, want dat zal die Antillianen dieper doen buigen dan een dividiviboom.

Reaguursels

Inloggen

Kosten die gasten hier al niet genoeg?

McQueen | 03-01-09 | 09:39

@Fresh_NL | 02-01-09 | 00:30
In Frankrijk hebben de overzeese gebieden een onevenredig groot aantal zetels in het Parlement overigens.

Lafayette | 02-01-09 | 11:16

Zijn die Antillen nou nog niet afgezonken?

Van Snikkelenburg | 02-01-09 | 00:39

Hoevaak mochten de eilandjes de laatste jaren al niet stemmen over dit en over dat? Nederlanders mogen nooit hun zegje doen over de positie van de Antillen, laat staan de positie van het land Nederland binnen het Koninkrijk. Tsjongejonge; of een status aparte, of een Nederlandse gemeente, dan weer dit dan weer dat! Wil je een Nederlandse gemeente zijn, dan wel met alle Nederlandse regels die daarbij horen, inclusief homohuwelijk, inclusief de Euro, inclusief onderwijs in het Nederlands, inclusief de koningin en inclusief alle inmenging van staat en provincie. Maar nee, zij mogen weer aangepaste gemeenteregels. Om gek van te worden! Die Fransen hebben het beter voorelkaar met hun eilanden.

Fresh_NL | 02-01-09 | 00:30

dat den haag de antillen nog de keus geeft om bij nederland te mogen horen.....

KROKETJE UIT DE MUUR | 01-01-09 | 20:45

Dieffie-dieffie boom, zul je bedoelen....

azoturie | 01-01-09 | 18:14

@ Merlot | 31-12-08 | 16:58
Zo zeg, op de bekende pik getrapt?
Om maar eens een voorbeeld te geven. Er zit een groter verschil tussen iemand van St. Maarten en iemand van Curacao dan tussen een Nederlander en een Duitser. Welke Nederlander wil er voor Duitser uitgemaakt worden?
Inderdaad je moet niks en iedereen mag zijn mening hebben maar scheer niet 2 totaal verschillende eilanden en bevolking over 1 kam want dan kom je zo lekker dom en onwetend over.

Baggiebor | 01-01-09 | 16:39

Onafhankelijkheid van de Antillen is een steengoed idee. Onafhankelijkheid betekent gelukkig ook dat zij onze centen kwijt zijn.

Groene Leeuw | 31-12-08 | 23:02

@Fresh_NL | 31-12-08 | 17:41
Kunnen we dan meteen ook stemmen over een deel van Limburg en Zeeuws Vlaanderen? Die zitten korter in het Koninkrijk en daar gaan al vele jaren ook bakken met overheidsgeld naar toe. En doe dan meteen de Waddeneilanden er ook maar bij. Waarom moet daar geld naar toe? En doe ook maar NoordOost Nederland. Ook zo'n zone waar jarenlang geld in gepompt is, welke enkel doorgedraaide platlandsjongeren met een Korsakov syndroom oplevert (er hoort blijkbaar gegeneraliseerd worden).
.
Nee, die paar families op St Eustatius, die zorgen voor grote problemen... De gemiddelde NL'er weet op de kaart niet eens Vlieland te vinden laat staan de Bovenwindse Antillen.
.
Afijn. Allemaal gelul achteraf want het einde van de Antillen is al lang een feit. Bonaire wordt een Nederlandse gemeente en daar doet ter plekke niemand moeilijk over. Je zal zien binnen no time een sluitende begroting . Ik kan melden dat er op dit moment 3 cruise schepen in de haven liggen. De Queen Mary 2 is net weg. Kan je van Ameland niet zeggen. Bonaire is een juweel en zal dadelijk, als het onder het juk van Curacao uit is, nog meer gaan schitteren.

Lafayette | 31-12-08 | 21:03

-weggejorist-

blacksabath | 31-12-08 | 20:25

Denkt aan tsoenamie

Shooting star | 31-12-08 | 18:04

De vraag is of WIJ wel deel willen blijven van wat zich "Koninkrijk der Nederlanden" noemt. Nederland stapt er gewoon uit. Klaar, opgelost! Een referendum graag! Wij mogen nooit stemmen over die tropische waddeneilanden.

Fresh_NL | 31-12-08 | 17:41

-weggejorist-

Ayaan Sorry | 31-12-08 | 17:34

grote regelneger | 31-12-08 | 14:32
Ik vraag me nog altijd af waarom ze daar zo'n problemen hebben met controle op wat er gebeurt... duidt voor mij alleen maar op het feit dat ze iets te verbergen hebben... Vergeet niet dat dit een tijdelijke regeling is, om een soepele overgang naar de zelfstandigheid te creëren.
Ik weet als surinamer wel beter waar plotselinge zelfstandigheid toe kan leiden. De plaatselijke Boutersen hebben hun plannen al klaar hoor...

kleurling | 31-12-08 | 17:15

@Merlot | 31-12-08 | 16:58
Bij wie kun jij nog meer denken dan bij jezelf ?

Kenny013 | 31-12-08 | 17:04

@ Baggiebor | 31-12-08 | 16:09
----------
Je vergeet een mogelijkheid.
Namelijk:
3. Leest post die met stronteigenwijs "er moet eens" begint, en denkt meteen bij zichzelf , krijg jij maar lekker ongezien de tiefus, ik/er moet niks en zekers niet van jeau.

Merlot | 31-12-08 | 16:58

Over tien jaar staan ze natuurlijk op de stoep van het Torentje te huilen of ze alsjeblieft, alsjeblieft weer onderdeel mogen worden van het koninkrijk der Nederlanden.

Persoonlijk denk ik dat ze een onderdeel worden Venezuela

Paul Kesrey | 31-12-08 | 16:58

als ik niet komma-faal is dat 100 euri per nederlander, 400 euri per gezin en zo'n 1000 euri per netto-belastingbetaler (iedereen die niet trekt van de staat: uitkeringen, ambtenaren en ander zorgvolk)

oval_balls | 31-12-08 | 16:51

WootSchong | 31-12-08 | 16:41
Ohja, Joris ging per 1-1 joetjoeb linkjes blocken, da's waar eauk.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 16:45

-weggejorist-

WootSchong | 31-12-08 | 16:41

Kenny013 | 31-12-08 | 16:29
En dan heeft-ie nog mazzel dat niemand zegt óf apart afzinken, óf je richt maar je eigen Tegenwindse Eilanden op of zeau. Oh - doe ik 't tóch. Sorry.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 16:33

@ Kenny013 | 31-12-08 | 16:29
Da's ook weer zo!

Baggiebor | 31-12-08 | 16:33

@Baggiebor | 31-12-08 | 16:09
3) niemand neemt ook maar iets wat op GS staat serieus.

Kenny013 | 31-12-08 | 16:29

Nou als niemand meer reageert, ga ik nu het strand op en mezelf klem zuipen.
Tot volgend jaar!

Baggiebor | 31-12-08 | 16:27

verkopen aan Israël. De negerts aan het werk en de Israelisch en de Palastijen van elkaar af.....

Vogelbeest | 31-12-08 | 16:10

Vraagje:
Waarom gaat er behalve Lafayette niemand inhoudelijk in op mijn post van 14:51?
2 mogelijkheden
1 Jullie nemen mij niet serieus wat dus aangeeft dat jullie echt geen idee van hoe het hier in elkaar steekt
2 Jullie zijn het stiekum toch met Lafayette en mij eens

Baggiebor | 31-12-08 | 16:09

dr.spin007 | 31-12-08 | 15:53
Natuurlijk, laten we dat andere dogma erbij halen. Met de Antillen hebben we echter te maken met een bevolkingsgroep die in alle vrijheid hun vele kansen hebben verkwanseld en telkenmale hun hand bij de voormalige kolonisator ophouden om hun failliete boedel weer vlot te trekken. Ik zie wel enig verschil.

SirHC | 31-12-08 | 16:03

Gewoon verkopen en in ieder geval de 1,7mljd onder ca.17mljn Nederlanders verdelen=ca.€ 100,00 pp alhier, en dan als bonus nog het verkoopgeld verdelen. Zeau das meaui.

Iwmac | 31-12-08 | 15:54

SirHC | 31-12-08 | 15:42
Naar Palestijns model?

dr.spin007 | 31-12-08 | 15:53

van dal | 31-12-08 | 15:43

zoiets als: gefeliciteerd met je bruid.
Morgen trekt de schoonfamilie ook in.
Maar dan andersom.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 15:48

Baggiebor | 31-12-08 | 15:35 dan moet de volgende eigenaar die vier 'nette' eilanden maar als een soort bonus zien.

van dal | 31-12-08 | 15:43

Het koloniale verleden van de Antillen is verworden tot een kapstok waarop men met graagte al het eigen onvermogen aan ophangt. De vraag is; hoelang laat Nederland zich daarmee nog 'gijzelen'? Als we onze handen ervan aftrekken, nemen we zogezegd onze verantwoordelijkheid niet en als we budgettaire, juridische en morele verantwoording van de Antillen vragen, zijn we weer neo-kolonialisten. De historie heeft laten zien dat de Antillen (uitgezonderd Aruba wellicht) niet in staat zijn om de orde in het eigen huis te bewaren. Wellicht toch tijd om daadwerkelijk onze verantwoordelijkheid te nemen en eens schoon schip te maken op die eilanden. Niet zozeer neo-kolonialisme maar 'new management'.

SirHC | 31-12-08 | 15:42

zak_arme_turf | 31-12-08 | 15:37
Precies: don't fuck with the negro
-
Met wie je ok niet moet fucken:
www.youtube.com/watch?v=-Ff-WeK1Tts

grote regelneger | 31-12-08 | 15:42

@ Lafayette | 31-12-08 | 14:58
Gelukkig iemand die weet hoe het in elkaar zit.
5 eilanden die compleet verschillend zijn van elkaar. Waarbij Curacao de rotte appel in de mand is waarmee de andere eilanden geassocieerd worden.
Maar in Nederland is men goed om over alles en iedereen een mening te hebben.

Ben over 3 weken op het geweldige Bonaire om te duiken.

Baggiebor | 31-12-08 | 15:35

*aan zinsopbouw gaat werken in 2009...*

VanFrikschoten | 31-12-08 | 15:33

Frankrijk schijnt nogal een probleem te hebben met kernafval. Willen zij het niet kopen?

JaapStar | 31-12-08 | 15:31

vraagstaart | 31-12-08 | 13:44
.
Dat doen ze natuurlijk ook om de haverklap, en ze gaan zo goed met ons geld om op provinciaal niveau *kuch* Zuid Holland *kuch*.

Niet voor Jan | 31-12-08 | 15:29

Toch leuk dat Carmiggelt onderhuids doorleeft...

dr.spin007 | 31-12-08 | 15:28

VanFrikschoten | 31-12-08 | 15:20 de hang-en-sluitwerk jongeren dus..

van dal | 31-12-08 | 15:23

Doe eens ff een poll ofzo?

Bar Kochva | 31-12-08 | 15:23

VanFrikschoten | 31-12-08 | 15:20
*Drs F. van troika flikkert*

zak_arme_turf | 31-12-08 | 15:22

De Antillen met hun waaibomen waarvan men in de goedkopere bouwsector in de grote steden in het kille Nederland deuren van fabriceert en zulks zodanig bevestigd dat jongeren van niet nader te benoemen afkomst zich ongeoorloofd toegang weten te verschaffen en bijvoorbeeld een parelmoeren halssieraad ontvreemden die je vrouw had gekregen ter gelegenheid van de 25ste huwelijksdag welke je had gevierd in luxe uitspanning in Saint Tropez alwaar een bediende werkte die dezelfde schoenmaat had als de kastelijn van, houd u vast, een cafeetje in Sneek...

VanFrikschoten | 31-12-08 | 15:20

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:26
Sorry, ik was even diep ontroerd door het slimme besluit van "onze regering" om deze masterinvestering in de toekomst te doen.

JaapStar | 31-12-08 | 15:18

waddeneilanden
Tobi | 31-12-08 | 15:13
watdaneilanden?

zak_arme_turf | 31-12-08 | 15:16

Rammstein | 31-12-08 | 15:05

Als ik zou kunnen, zou ik blijven zitten waar ik zit.
Maar goed, vaak is het een questie even doorbijten, dan is later best wel leuk.
En wijn, Bah.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 15:14

St Eustatius het meest geweldadig
grote regelneger | 31-12-08 | 15:09
Patroonheilige van de jacht.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 15:13

Het merendeel van de Nederlanders is die lome hangmatbewonerTs liever kwijt dan rijk dus waar wacht Grijs II verdomme nog op
Afzinken die benedenwindse waddeneilanden

Tobi | 31-12-08 | 15:13

-weggejorist-

gnomidion | 31-12-08 | 15:12

grote regelneger | 31-12-08 | 15:09
Op Saba schijnen nog kannibalen te wonen.

sjaakdeslinksesul | 31-12-08 | 15:12

Volgens mijn ervaring zijn de mannen op St Eustatius het meest geweldadig

grote regelneger | 31-12-08 | 15:09

Curacao is top jonges, bonbini island in the sun enzo. Helaas zitten die macamba's op st Maarten en die halve macamba's op Aruba het te verpesten voor de rest van de Antillen met hun drugscriminaliteit en witwaspraktijken. Jammer.

sjaakdeslinksesul | 31-12-08 | 15:06

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:52
Zonder, ik lust geen wijn. Herstel, ik vind wijn niet lekker. Het zit potdicht buiten, ik heb helemaal geen zin om weg te gaan. Bah.

Rammstein | 31-12-08 | 15:05

Aan alle medereaguurders, een lollige en feestelijke intrede in 2009.

*plop.

DANNY3960 | 31-12-08 | 15:05

@Baggiebor | 31-12-08 | 14:51
+1
Helemaal mee eens.
Bonaire hoort binnenkort ook niet meer bij De Antillen. Maar wordt vaak gemakshalve gewoon geassocieerd met De Antillen. Op Bonaire zijn ze hartstikke blij met de aansluiting met Nederland. Zelfs blij met de komst van Henk Kamp.
.
Het "Antilliaanse probleem" is voornamelijk een Curacao's probleem. Alsof die nog geen 2000 mensen van Saba en St Eustatius voor Nederland een probleem kunnen zijn.

Lafayette | 31-12-08 | 14:58

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:56
proost

grote regelneger | 31-12-08 | 14:57

Zaterdag ga ik weer naar dat choller eiland. Ik zal de groeten doen aan emily !

Mossad.il | 31-12-08 | 14:57

grote regelneger | 31-12-08 | 14:55

Ik weet genoeg.
Dank voor je antwoord.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:56

Ai non mi dios makamba's!!

De Plæbæër | 31-12-08 | 14:56

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:47
me lekker laten zuigen?

grote regelneger | 31-12-08 | 14:55

Liever gister dan vandaag.

aquarius | 31-12-08 | 14:55

komkom. ze hebben strand en zon en rum daar. gewoon de boel wat strenger onder bewind en alles sal reg kom. überhaupt is die flukse dekolonisatie van de 60-70's overal een drama geworden. wat soft neokolonialisme hoeft geen scheldwoord te zijn.

wolfje23 | 31-12-08 | 14:53

Rammstein | 31-12-08 | 14:51
Volgens mij zit ik of in een stiltegebied hier, of ik heb de alarmsirenes als enige gemist. Hoor af en toe's wat, maar is veul rustiger dan andere jaren.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:52

Rammstein | 31-12-08 | 14:51

Was het nu met of zonder rode wijn?

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:52

Zoals in eerdere topics al door mij gezegd. Er moet eens een keer onderscheid gemaakt worden tussen Curacao en de andere eilanden. Wat wij Nederlanders de Antillen noemen bestaat in weze helemaal niet. Ik ben zelf als Nederlander woonachtig op St. Maarten en geloof me ze hebben hier het liefst niks te maken met Curacao. Die 2 miljard schuld is ook voornamelijk op het conto van Curacao te schrijven. St. Maarten is heel goed in staat om zijn eigen broek op te houden. Sterker nog dat gaat alleen maar beter worden wanneer niet meer een groot gedeelte van de belastinginkomsten en sociale verzekeringspremies afgedragen moeten worden aan Curacao. Problemen die in Nederland zijn met Antillianen worden voor 99% veroorzaakt door gasten die van Curacao komen.
En ja, er is hier veel criminaliteit op het eiland. Maar dat wordt voornamelijk veroorzaakt door illigalen en gelukszoekers van de minder welvarende eilanden hier in de Caribbean. Die gasten komen hier naar toe omdat ze weten dat het hier ten opzichte van de rest van de Bovenwindse Eilanden redelijk tot goed gaat. En zoals we in Nederland weten trekt dat ook geteisem aan.
Ik voorzie een goede toekomst voor St. Maarten maar dan wel zonder Curacao.

Baggiebor | 31-12-08 | 14:51

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:48
Dat zal, maar kijk eens naar buiten ? Dat wordt weer dikke smog vanavond.

Rammstein | 31-12-08 | 14:51

jou overgrootvader=jouw overgrootvader

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:49

grote regelneger | 31-12-08 | 14:43
Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:45
Dames, nog veeeeel te vroeg voor vuurwerk.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:48

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:45
ff serieus dan.

Stel.
Mijn overgrootvader had ruzie met die van jou.
En jou overgrootvader schopt de mijne.
En ik kom morgen voor de zoveelste keer bij jou aan de deur om een pleister voor zijn knie te vragen.
Wat zou je doen?

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:47

grote regelneger | 31-12-08 | 14:43

Dat zou ik zeker doen.
Jij als grote neger zijnde zou daar niet misstaan.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:45

Als die gasten echt zelfstandig worden is het binnen de kortste keren Cocaine Cowboys II daar, met off-shore banking en de rest van de meuk. Gaan de Amerikanen nooit mee akkoord, plus is kat op spek binden richting Hugo. Weinig dividividend, alle kanten op.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:44

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:38
Ja ja, vandaag is het "Wat zeg je dat liev" maar morgen zeg je "En nu snel dat katoenveld leeg plukken anders sla ik - Teun - je met deze zweep en scheur ik je anus tot bloedenstoe open".

grote regelneger | 31-12-08 | 14:43

gewoon opkankeren met die antillen

Oyibo | 31-12-08 | 14:43

Is er dan geen hond die er eens over nadenkt om een plan neer te leggen waar we op termijn de investering terug verdienen? als je dat namelijk aan de antilianen over laat gaat er niks van terecht komen (niet omdat ze het niet willen, maar omdat ze het niet kunnen)
Enne Stockton jij snapt er ook geen kut van, als je hier een stukje over wil schrijven weet dan wel waar je over lult of schrijf anders helemaal niks! mooie lamzak.
Denk eens in frisse nieuwe kansen en een beetje out of the box, ipv meningen kopieeren ofwel doe eens wat voor je poen!

Een in Nederland geboren 1/2 Arubaan

Mr.Ruthless | 31-12-08 | 14:42

grote regelneger | 31-12-08 | 14:36

Wat ik eigenlijk wil zeggen is;

Tís of het 1 of het ander.

We kunnen toch niet eeuwig sorry blijven zeggen?

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:41

grote regelneger | 31-12-08 | 14:36

Nee,nietus.

Maar wij als koppie's zijnde mogen toch ook weleens van menig verschillen?

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:38

De sûkelade molk kin sa makke wurde.

Groenepuntmuts. | 31-12-08 | 14:36

De Oujadabeau is al begonnen zie ik.
*plop*

Cunnilingus | 31-12-08 | 14:36

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:35
Door mij klein te maken probeer je de angel uit mijn betoog te halen.

grote regelneger | 31-12-08 | 14:36

* slikt *


uh, ...... pittig spelletje dit...........


* gaat antiliaanse buurvrouw vragen om wat hapjes *

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:36

@kleurling 14:27

Ze weten heel goed dat ze het zelfstandig niet redden, of beter gezegd niet kunnen redden om diverse redenen. Wat mij stoort is de grote muil die Nederland als dank krijgt als voor de tigste keer de helpende hand wordt toegestoken, cq voor de tigste keer een vermogen in een bodemloze put wordt geflikkerd. Mijn bovenstaande comment dat Nederland dan maar uit het koningrijk moet stappen is natuurlijk kolder, want praktisch onuitvoerbaar. Wel vind ik dat er maar eens serieus moet worden gekeken of de Antillen niet gedwongen zelfstandig gemaakt kunnen worden.Als je kind niet wil deugen of een notoire junk is, en het is volwassen, dan trek je als ouder zijnde daar op een gegeven moment ook je handen vanaf....

brutus68 | 31-12-08 | 14:35

azijnseikerT | 31-12-08 | 14:34

Ik zat er op te wachten.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:35

grote regelneger | 31-12-08 | 14:32

En als daarbij links en rechts een keertje een dubbeletje op de verkeerde plaats komt, dan moet Nederland daar niet zo moeilijk over doen

Wat zeg je dat liev.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:35

vraagstaart | 31-12-08 | 14:30
Jij ook en mevrouw vraagstaart, ondanks haar bekentenis, ook.

Rammstein | 31-12-08 | 14:34

@teun de Tuinpad,

Ja, dat mag dus niet.

azijnseikerT | 31-12-08 | 14:34

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 14:20
Nieuw Hosseldorp, Subventus, Fittiesburgh.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:32

kleurling | 31-12-08 | 14:27
Nederland heeft de Antillen zelf gecreeerd door negers op eilanden neer te zetten. Daarmee zijn de Antillen de verantwoordelijkheid van Nederland geworden en moet Nederland voor de Antillen betalen. En als daarbij links en rechts een keertje een dubbeletje op de verkeerde plaats komt, dan moet Nederland daar niet zo moeilijk over doen.

grote regelneger | 31-12-08 | 14:32

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:24

*snijd koning met aas en plaatst elleboog*

Neemt arrangement over en belt Doutzen.

Teun van het Tuinpad | 31-12-08 | 14:32

@all Ik ga er vandoor. Bedankt, voorzichtig met vuurwerk en een fijne jaarwisseling. En een stijlloos maar geweldig 2009 gewenst.

vraagstaart | 31-12-08 | 14:30

Duderoo | 31-12-08 | 14:26
Vóór !

Rammstein | 31-12-08 | 14:30

LOL @ Vraagstaart

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:30

@vraagstaart
pas maar op, je vriendin wil misschien niet altijd hetzelfde

sakiwebu | 31-12-08 | 14:28

Ik probeer aan dit artikel een zinnig comment toe te voegen, maar alles is reeds gezegd... ze hebben een keuze: Geld vangen of de ambtelijke corruptie in stand houden(waardoor de plaatselijke zakkenvullers kunnen vangen). Lijkt je toch niet zo'n moeilijke keuze... maar ik zie liever volledige zelfstandigheid zonder enige vorm van schuldsanering. En ontzeg ze vooral ook de toegang tot Nederland bij zelfstandigheid.

kleurling | 31-12-08 | 14:27

@ Jaapstar

Dat vindt ik een ongepaste reactie van je - jij kunt niet bewijzen dat Joran lekkere wijven heeft laten verdwijnen.
Wellicht een naatalie hoolooowee, of taaise hoer, maar nog nooit een lekker wijf.


Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:26

*glas heft naar Tennessee Whiskey en superstift*

vraagstaart | 31-12-08 | 14:26

nu nog een referendum tegen brabant en limburg

Duderoo | 31-12-08 | 14:26

@sakiwebu | 31-12-08 | 14:21 neuqen is ook steeds een herhaling, ik weet het - maar toch blijft het leuk.

vraagstaart | 31-12-08 | 14:25

* haalt stift terug over de boer en legt de koning ernaast *


Frysland wordt ook overgewaardeerd. Die lui zijn niet te verstaan en de elfstedentocht komt ook nooit meer dus waar hebben we die lui nou voor nodig ?


* annuleert preventief arrangement Sneekweek *

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:24

*in navolging van vraagstaart nu met glaasjes Berenburg rondgaat* En oh ja, de Verenigde Staten van Friesland klinkt goed. God zal het zo gewild hebben. Ben'k van overtuigd.

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 14:23

@Oscar11 | 31-12-08 | 14:19
Ik heb die zin "Als ik hoogst persoonlijk 1.7 miljard euro geef uit eigen zak, dan mag ik toch wel weten hoe dat besteed gaat worden?" aan mevrouw vraagstaart laten lezen.

Ze wil weten of je al getrouwd bent en zei dat ze me zou gaan missen.

vraagstaart | 31-12-08 | 14:23

Wat about this: de Antilianen op de waddeneilanden dumpen, de mocros mogen samen met de linkschmensen Nederland verder afbreken en de weldenkende Hollanders verhuizen naar de Antillen.

DANNY3960 | 31-12-08 | 14:23

@brutus68
Out of the box thinking. Goed zo! Dat zou een hoop frustraties genezen en voorkomen.

harl | 31-12-08 | 14:22

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 13:56
Probeer Joran eens te bellen, die schijnt ervaring te hebben wat betreft het weghalen van lekkere wijven van die eilanden.

JaapStar | 31-12-08 | 14:22

Laat ze een jaar independent en die hele eilanden groep wordt door Hugo Chavez in beslag genomen; nee dat schiet lekker op!

driedubbeltjes | 31-12-08 | 14:22

@Stockton

Ik heb een uitdaging voor je:
copy-paste hier de reacties van een van de ettelijke andere "antillen zijn kut" stukjes en kijk of het iemand opvalt.
Iedere keer weer dezelfde "chavez, marktplaats, slavernij/huilie, afzinken" reacties.
Zijn er iedere week weer een miljoen nieuwe reaguurders bij of houdt de gemiddelde reaguurder soms van continue herhaling? Lijkt GVD wel groundhog day hier.

sakiwebu | 31-12-08 | 14:21

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:14
Premville? Julianadorp? New Bijlmer?

Schoorsteenveger | 31-12-08 | 14:20

Wat is het probleem nou? Er zijn momenteel meer antilianen in Nederland, dan op die eilanden. Dus hun bevolking valt al half onder Nederlandsgrondslagen.

Ik snap die hele kolonie schuttingstaal voor geen meter. Als ik hoogst persoonlijk 1.7 miljard euro geef uit eigen zak, dan mag ik toch wel weten hoe dat besteed gaat worden? Daar is toch het hele gezeik over?

Oscar11 | 31-12-08 | 14:19

1.7 miljard? Dat is dus 1000 euro per Nederlander. Waar kan ik het geld naar overmaken?

JaapStar | 31-12-08 | 14:18

@DANNY3960: Ja ik begin het al wat te snappen ja...

Jelle. | 31-12-08 | 14:16

@vraagstaart | 31-12-08 | 14:14
Hulde! Met elk jaar een elfstedentocht...

VanFrikschoten | 31-12-08 | 14:15

Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe naam voor Willemstad wordt!
mene tekel | 31-12-08 | 14:08
Curaças.

zak_arme_turf | 31-12-08 | 14:14

@brutus68 | 31-12-08 | 14:05 Verdraaid ja! Nederland uit het Koninkrijk, weg met het Statuut - dan mogen de Antillen lekker zelf het Koninkrijk der Nederlanden vormen en wij gaan verder als de Verenigde Staten van Friesland!

vraagstaart | 31-12-08 | 14:14

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:02

grote regelneger | 31-12-08 | 14:12

Goeie zaak toch? Afhankelijk laten worden, en gelijk een uitleververbod mee regelen zodat we dat t**g dat zich hier misdraagt gelijk die kant op kunnen bonjouren. Prima begin van 2009!!

dirtycrewman | 31-12-08 | 14:10

vraagstaart | 31-12-08 | 14:01
Nou die derde gaat dan nog wel

FrankTheBurned | 31-12-08 | 14:09

Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe naam voor Willemstad wordt!

mene tekel | 31-12-08 | 14:08

"alsjeblieft weer onderdeel mogen worden van het koninkrijk der Nederlanden"

Dat blijven ze ook...

Jelle. | 31-12-08 | 14:08

azijnseikerT | 31-12-08 | 14:04


Dubbelstift, jack in the box en verdubbelen.

DANNY3960 | 31-12-08 | 14:07

LOL @azijnseikerT | 31-12-08 | 14:04
Elleboog op tafel.

koerbagh ® | 31-12-08 | 14:06

Nederland moet gewoon uit het Koningrijk der Nederlanden stappen, zijn we van die kut-eilanden af. Het zou een opzienbarende operatie zijn, maar het is de enige manier om van die ondankbare parasieten af te komen.

brutus68 | 31-12-08 | 14:05

gewoon doorstiften natuurlijk, jack in de box

azijnseikerT | 31-12-08 | 14:04

Stockton rulez

Klaverboer | 31-12-08 | 14:04

*met de oliebollen rondgaat*

vraagstaart | 31-12-08 | 14:02

vraagstaart | 31-12-08 | 13:52
Natuurlijk houden we Fryslan.
Dat Doutzen K. door een negerT wordt gedaan is tot daar aan toe. Maar héél Friesland...

lono | 31-12-08 | 14:02

* grens opzoekt *


Een man die wil slingeren aan een liaan, noem je Tarzan.
Een man die niet wil slingeren aan een liaan, noem je een antiliaan.

Tyler-Durden | 31-12-08 | 14:02

@CoJoNes | 31-12-08 | 13:54:
Ehm... Antillen hè... Mmmm.
6 sans atout

koerbagh ® | 31-12-08 | 14:00

Snel op Marktplaats met die bodemloze put, het enige wat je van die luie flikkers daar krijgt is een grote bek en gelijktijdig het verzoek om meer geld.

Crusher | 31-12-08 | 14:00

Wel eerst de lekkere wijven eraf halen, trouwens.

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 13:56
Dat moet geen grote operatie worden...

Tommygunner | 31-12-08 | 14:00

LOL

VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:59

@vraagstaart | 31-12-08 | 13:57
pas.

CoJoNes | 31-12-08 | 13:59

Mmmm. Tja als er niets meer valt te graaien heeft het geen zin om in de politiek te blijven. Simpel toch?

Contra | 31-12-08 | 13:59

Hoeven jullie geen krentebollen te bakken?

..zapper | 31-12-08 | 13:58

Direct dumpen die hap en zodra er een invasie komt van ome Hugo zet je die helden die hun lintje hebben teruggegeven vooraan in de strijd.

Rico Tampeloerus | 31-12-08 | 13:58

@CoJoNes | 31-12-08 | 13:54 doublet

vraagstaart | 31-12-08 | 13:57

@ vraagstaart, het is nog geen 14:00. Dan is het toch véél te vroeg voor een lekkere Amerikaanse whiskey! Een Berenburg is nog tot daar aan toe... *snijdt blokje kaas*
OT: afzinken die eilanden. Kost alleen maar geld. Wel eerst de lekkere wijven eraf halen, trouwens.

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 13:56

En dan kunnen we van die 1,7 miljard nog eens een bank kopen ofzo...

mene tekel | 31-12-08 | 13:56

Ik zeg: 3 schoppen.

CoJoNes | 31-12-08 | 13:54

VERKOOOOOOOPEN!!!

hoocheecoochee | 31-12-08 | 13:54

Nederland moet de Antillen belonen door aldaar de werkloosheidsuitkeringen drastisch te verhogen. Dat zuigt al dat Antilianen en Mocro-tuig weg uit Nederland en op dat moment - PATS - koppelen we het zaakje los!

Ik heb ongelijk! | 31-12-08 | 13:54

@Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 13:50 Met zo'n nick? Sonnema?

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Houden we Fryslan.

Ik heb trouwens wel een naam voor het aanstaande ex-gebiedsdeel: Permabantillen. Eruit en nooit meer erin.

vraagstaart | 31-12-08 | 13:52

.. die verwende zeikeilanden weggegeven aan chavez, met spoed. Voormalige rijksgenoten alleen terug op bezoek met een stapel visa van 10 ton.

Jan Passant | 31-12-08 | 13:52

-weggejorist-

KomNouGauw | 31-12-08 | 13:51

Lach maar, vraagstaart. Maar als er straks wél een Elfstedentocht hebben loopt half Nederland weer uit richting onze mooie provinsje. En terecht trouwens. * neemt nog een Sonnema *

Tennessee Whiskey | 31-12-08 | 13:50

Lekker huilie doen over de dingen die 3 eeuwen geleden zijn gedaan en wij wel braaf de Duitserts voor 50 jaar geleden vergeven... Waarom moeten alleen wij maar steeds meerekken. Zet die kudteilanden gewoon te koop of maak er een booreiland van ofzeau...

Tommygunner | 31-12-08 | 13:50

@VFrikschoten,

of aan de Jeauden, die maken er nog wel wat van

azijnseikerT | 31-12-08 | 13:49

@VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:45 Zie je die borden van de haatbaarden al?
"Death to the Papaya Juice"

vraagstaart | 31-12-08 | 13:49

@Sinar | 31-12-08 | 13:46
Bijkomend voordeel je maakt afrika een stuk rijker.

Kenny013 | 31-12-08 | 13:49

@ Merlot


Op marktplaats ermee ?


Dat raak zooitje raak je aan de straatstenen niet kwijt man ! Wat wil je erbij plaatsen ?
"zgan ?" - trapt niemand in.
"van een oud vrouwtje geweest? " - kun je verdedigen (bea)
"waardevaste investering? " - yeah, right.....


We komen er niet vanaf zonder kleerscheuren vrees ik............

Tyler-Durden | 31-12-08 | 13:47

@VanFrikschoten Je hebt gelijk, dus eerst even een neutronenbommetje eroverheen. Dan wordt de zaak bezemschoon opgeleverd.

Karel de 1e | 31-12-08 | 13:46

@VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:43
Dan sturen we ze toch terug naar Afrika? Zijn we meteen van het gezeik af dat ze zo zielig zijn omdat ze bij hun "roots" weggehaald zijn 300 jaar geleden.

Sinar | 31-12-08 | 13:46

Verkoop die eilanden aan de Palestijnen... probleem opgelost.

VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:45

@VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:43
Chavez moet niet zeuren, alles of niets.
Wat hij daarna met de bevolking doet is zijn pakkie an.

Kenny013 | 31-12-08 | 13:45

vraagstaart | 31-12-08 | 13:44
LOL

grote regelneger | 31-12-08 | 13:45

Trouwens best kolonialistisch van Nederland. Zo schijnen in Nederland provinciale en gemeentelijke overheden budgettaire verantwoordelijkheid te moeten afleggen aan Den haag. Bespottelijk, natuurlijk.

vraagstaart | 31-12-08 | 13:44

@Karel de 1e | 31-12-08 | 13:41
Die wil ze alleen hebben zonder bevolking...

VanFrikschoten | 31-12-08 | 13:43

ik zou die hele handel daar verkopen aan de hoogste bieder. Chavez had toch een "oogje" op onze eilanden daar. Dat zal ze leren stelletje uitvreters.

Karel de 1e | 31-12-08 | 13:41

-weggejorist-

Soepbus | 31-12-08 | 13:41

schatje, doe is als dividivboom....

grote regelneger | 31-12-08 | 13:41

Waarom mogen nederlanders eigenlijk niet stemmen of we die 1,7 miljard willen geven? Wij zijn het ten slotte die dit allemaal moeten ophoesten terwijl ze het daar onder de palmbomen alleen maar opmaken.

Sinar | 31-12-08 | 13:41

Ben trouwens sowieso anti lianen

vraagstaart | 31-12-08 | 13:40

Ze noemen het nieuwe plan "koloniaal".
Zou iemand die idioten even kunnen uitleggen dat kolonien worden verondersteld om geld op te brengen, in plaats van te kosten?

Merlot | 31-12-08 | 13:40

Ik zou er niet zo zwaar antillen

vraagstaart | 31-12-08 | 13:39

Op Marktplaats d'r mee.
Vurt!

Merlot | 31-12-08 | 13:39

IK zeg 2,5 miljrd meegeven en we willen er nooit meer iets van hebben en/of horen.

Kenny013 | 31-12-08 | 13:39

De makamba's moeten gewoon betalen en verder hun bek houden!

Logisch toch..

Arie Pastafari | 31-12-08 | 13:38

Is het vandaag een terugblik op 2008?

azijnseikerT | 31-12-08 | 13:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken