Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BTW-tarief GeenStijl naar 6 procent

krantensjourn.jpgU weet het. In de VS ligt de autosector op z'n gat omdat ze slecht afgewerkte, onverkoopbare auto's verkopen. Amerikaanse auto's hebben dan wel een leuke carosserie, maar ze worden gebouwd op onderstellen van 30 jaar en ouder en hebben motoren uit de jaren 70. In Nederland hebben we hetzelfde probleem, alleen dan met kranten. Regiokranten blinken uit in onverkoopbaarheid want op redacties van kranten werken veelal papagaaijournalisten en raamambtenaren met een permanente writersblock. De krant is dood en nu krijgen ze het zelf ook door. Tot overmaat van ramp hebben we dan nog die gluiperige publieke omroepen die honderden miljoenen per jaar vangen. Geld dat ze uitgeven aan producten die concurreren met kranten en internetondernemingen. Met name de VPRO en VARA doen dit. Dat vond minister Plasterk ook, die nu besloten heeft 4% van de STER-opbrengsten aan de kranten te geven zodat ze kunnen investeren in met name 'digitale producties'. Ofwel de kranten krijgen 8 miljoen per jaar van Plasterk om Sargasso.nl killers te maken en GeenStijl-nabouwsels te 'innoveren'. Ook denken ze dat ze hun kansloze papieren producties via internet opeens wél aan u kunnen slijten. Het goede nieuws van dit alles voor jullie. Plasterk onderzoekt daarom een verlaging van het BTW-tarief van digitale uitgeefproducten naar 6 procent! GeenStijl straks nog goedkoper! Innovatie! Eindelijk zinvol bezig daar in Den Haag! Joepie! (en oja, natuurlijk gaan wij diepgaand onderzoeken hoe óók wij 4% van die STER-opbrengst kunnen bemachtigen om een Adult Journalistiek Entertainment Website te bouwen, komt goed)

Reaguursels

Inloggen

GS nog goedkoper? Dus dan krijg ik geld om GS te lezen? Joepie!

Knollebollie | 14-12-08 | 04:41

Jezus, redaxie! Worden jullie ook nog eens betaald voor GS ?!!

PAAL! | 14-12-08 | 03:40

Wacht even.. begrijp ik het goed? Gaat het staatsjournaal verdwijnen om de Televaag te redden? Lachen man! Maar de EO moet toch wel blijven he? Jammer.

Granaatappel | 14-12-08 | 01:14

Wat is dit nu weer voor een onzin. Mensen kopen geen kranten meer, en mogen dan vervolgens via een grote omweg diezelfde kranten gaan subsidieren. Het zijn een stelletje betweterige onbenullen daar in Den Haag! En ik zeg het nog maar weer eens: Blij dat ik in Zwitserland woon!

m4ppet | 13-12-08 | 20:26

@Prins Pils | 13-12-08 | 17:10
Misschien is het een beter idee om de kosten af te wentelen op de PvdA-partijkas.
Ze dient tenslotte hun electorale belangen, dus ik zie als VVD'er niet waarom ik daaraan zou moeten meebetalen.
Dat geld overigens ook voor de VARA-NPS.

koen_c_s | 13-12-08 | 20:06

En zo doen die gggrrristen socialisten dat: Staatomroep hadden ze al, bankjes afgelopen herfst genationaliseerd en dan nu de overige media.
*koffers pakt en naar het vrije Noord Korea emigreert"

GezondVerstand | 13-12-08 | 19:40

Gewoon alle kranten samen voegen net zoals het AD alle regionale kranten bij elkaar heeft geharkt. Iedere stroming heeft dan zijn katern. Dus: Staatscourant De Linkerkant (Volkskrant), Staatscourant De Rechterkant (De Telegraaf), Staatscourant De Achterkant (Gaykrant) enz..

moddertje | 13-12-08 | 18:37

Zoals in vrijwel alle GeenStijl-stukjes staat ook hier een link naar een bericht in zo'n vermaledijd oud medium.

De Geus | 13-12-08 | 18:03

Ik hoop dat de Chick ook weer terug komt. Die is toch ook als gevolg van te weinig lezers/kijkers ter ziele gegaan? Krijgt plasterk ook weer een sterkte plasser

moddertje | 13-12-08 | 18:02

Hij plast wel sterk, 4% is natuurlijk een fooitje vergeleken met de 200 miljoen conditionerings inkomsten. Duidelijk is wel dat Nos+zakkenvullers 680 miljoen belastingcenten nodig hebben om 200 miljoen aan reclame te kunnen genereren. Kan ook niet anders, de lui-werkende neo-ddr TV kost dan 480 miljoen-8 miljoen pindafooi. En 'n 6% tarief, u geloofd dit toch niet. Bos heeft a; iedereen de schuld gegeven van de kreedietgrisus dus b; iedereen betaalt mee en c; belastingverlaging zit er nooit in, er mot geld op de plank komen.

da salvo | 13-12-08 | 17:31

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 17:02
Ja uitstellen omdat er altijd wel iets anders is dat je "moet" doen is een bekende.
Het klinkt misschien een beetje 'self-serving', maar het zijn vaak de intelligentere mensen die zien dat ik niet dom ben. Asocialen en idioten denken dat ze me te slim af kunnen zijn. Wat uiteindelijk uitloopt op gelach van mijn kant.

Ik moet zo werken, en ze drukten me op het hart dat ik er "om kwart voor 6 moet zijn. Kwart voor 6. Het is belangrijk dat je er om kwart voor 6 bent."
Meestal kom ik om 10 voor binnen, maar dat is blijkbaar niet op tijd genoeg (gelukkig hebben ze het 3x herhaald, anders had ik het niet begrepen).

Het was gezellig, altijd leuk om een mede-adder te spreken. Succes met de boodschappen.

Framoes | 13-12-08 | 17:16

@koen_c_s
Goed stuk! Misschien een idee om deze verliesgevende kranten van de PCM
(NRC,AD,Trouw en Volskrant) samen te voegen tot één krant met de naam: NaTV.
Of gewoon Het PvdAsuffertje.

Prins Pils | 13-12-08 | 17:10

@ Framoes | 13-12-08 | 16:49
Eigenlijk moest ik de hele middag al boodschappen doen :$ Ik ga daar zo toch maar 'ns wat aan doen.. Die indruk bij anderen dat je het wel kan is dan trouwens wel weer handig als je ergens gaat solliciteren... ;)

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 17:02

als dan de kranten echt in elkaar storten, neemt vadertje staat de teugels in handen. Iedereen een verplicht abonnement, direct via de belasting geïnd,
Nieuws over wie de grootste vis ving,) informatie over wegwerkzaamheden en wat verhaaltjes over het koningshuis voor het slapen gaan, Een godsdienstijlage en een filosofisch katern voor het ware marxistische gedachtengoed en een katern met strips en puzzels, etcetra, de lijst is eindeloos aan te vullen..

D. G. Narrator | 13-12-08 | 16:57

Geweldig! Komt het misschien eindelijk zo ver dat de reaguurders per plempsel een kleine vergoeding tegemoet kunnen zien!
.
*Haalt z'n SUV-folders nog maar weer eens te voorschijn*

Frederik Puntdroad | 13-12-08 | 16:53

Geweldig! Komt het misschien eindelijk zo ver dat de reaguurders per plempsel een kleine vergoeding tegemoet kunnen zien!
.
*Haalt z'n SUV-folders nog maar weer eens te voorschijn*

Frederik Puntdroad | 13-12-08 | 16:53

hoewel... toch een aardig zakcentje. Misschien nog even snel een krant beginnen?

D. G. Narrator | 13-12-08 | 16:51

8 miljoen over alle kranten verdeeld is zo op. Kunnen ze nog geen maand de drukinkt van betalen.

D. G. Narrator | 13-12-08 | 16:50

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:32
Ik kan Frans tegenwoordig wel enigszins begrijpen als het maar niet zo snel gaat. Voor de rest pik ik de meeste dingen wel snel op en is mijn uitspraak vaak er goed. Een veelgehoorde opmerking was dan ook:"Je uitspraak is perfect, jammer dat je de rest niet snapt".

De lesmethoden zijn trouwens nog steeds niet ideaal voor mensen met ADD (het blijft een minderheid, dus kunnen ze moeilijk alles aanpassen). Het is ook wel jammer dat het een beetje doorgeslagen is met de diagnoses, waardoor docenten me soms niet geloven, terwijl ik gediagnosticeerd ben op m'n 21e en niet als druk kleutertje om er maar van af te zijn.

Ik was als kind overigens altijd heel rustig en afwezig, dus toen zag niemand dat het misschien ADD (zonder hyperactiviteit) was. De slimmere leraren (die zagen dat er iets mis was) hadden ook wel door dat ik niet dom was, maar snapten niet waarom ik het niet deed.

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:35
Helaas worden de medicijnen nog wel eens onderschat. Al helemaal als dikke sjon uit Sterrenwijk z'n kind te druk vindt en er maar een diagnose doorheen drukt. Dan snappen ze vaak niet helemaal dat ze hun kind eigenlijk volstoppen met drugs.
Ik heb overigens alleen last van slecht slapen, maar geen apneu (lijkt me erg kut). Insomnia (hele lichte vormen) komen wel vaker voor bij ADD'ers.

Framoes | 13-12-08 | 16:49

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:24
U heeft flink wat kennis van deze lokale steen des aanstoots, Von Zeikhoven. Wist ik allemaal niet, heb me 'r nooit in verdiept. Natuurlijk vraagt elke eilandbewoner zich af waarom er na dertig jaar nog altijd tol wordt geheven. Er komt gewoon geen einde aan dit BTW- cq. kwartje-van-Kok-verhaal, de burger heeft maar te betalen.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 16:49

Bizar. De oude papieren media zijn op weg naar de ondergang. Zo gaat dat. Tijden veranderen. Bizar om hen vervolgens geld te geven zodat ze op het Internet kunnen overleven (wat ze tog niet lukt). Dit riekt naar concurrentievervalsing. Neelie: doe je werk.

bottehond | 13-12-08 | 16:43

@ koen_c_s | 13-12-08 | 16:23
Tja, een intrigerend toeval voor als je ook regelmatig op Niburu graast ;). Maar inderdaad, ik zou me niet vrij voelen als ik als journalist een partner zou hebben die te maken heeft met onderwerpen waarover ik zou willen schrijven. Sterker nog, deed dat in het verleden zelf wel eens, en dat leverde thuis geen applaus op.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:40

@ Framoes | 13-12-08 | 16:30
Ik weet het, gebruik het nu ook tijdelijk, door ernstige slaap-apneu werkt modiodal die ik de afgelopen drie jaar gebruikte niet meer in normale doses... :(
Moet inderdaad wel wat opletten op bijwerkingen...

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:35

@ Framoes | 13-12-08 | 16:12
Tja, kennelijk is is de taalfunctie in onze hersenen beter ontwikkeld... Overigens was Frans voor mij de direkte reden om 2vwo te verruilen voor 3mavo, want dan was ik er vanaf. In 4mavo kreeg ik 'kennis aan' een in Frankrijk opgegroeid, voor oorsprong Nederlands meisje, die geen woord Nederlands sprak. Bleek ik toch aanleg voor de 'Langue d'amour' te hebben, ik pikte het zo op :D. Waarover ik inmiddels weet: de toenmalige lesmethoden waren aan mij niet echt goed besteed.... Natuurkunde schoot ook niet echt op, behalve het onderdeel gassen. Dat zat namelijk ook in het theorie deel van mij 1* duikbrevet. Daarvoor scoorde ik ineens een 10, tot ongeloof van de natuurkundeleraar... Maar ja, duiken was leuk. Het Franse (Nederlandse) vriendinnetje ook trouwens ;)...

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:32

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:24
Beter vergeten dan te vaak.Neem het te snel achter elkaar en voor je het weet zit je al kauwend 4 uur lang Call of Duty te spelen. Dat werkt niet als je een Wiskunde examen moet leren.
Dit was overigens ook de reden dat ik besloot het maar niet meer te gebruiken (nadat ik door verlaagde irritatiegrens en verhoogde agressie geen ritalin en concerta meer nam).

Dexamfetamine is trouwens speed met een gespiegelde chemische structuur.

Framoes | 13-12-08 | 16:30

@ J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 16:08
:D Er betalen meer gemeenten mee aan die cash-cow... Op zich een lokale discussie, maar toch, het is raar dat een tunnel die in 78 is geopend, dertig jaar later nòg niet tolvrij is. Ik hoorde dat RWS aangeboden had indertijd om bij de Beneluxtunnel nog een paar jaar tol te laten heffen, maar dan moest er wel een verbreding van de N-217 kunnen komen voor een betere doorstroming van het verkeer naar het zuid-oosten van 0031. Dat wilden die -inderdaad- boeren in het lokale bestuur weer niet dus betalen we nu nòg voor een tunneldoorgang. En hoeveel er al naar dat Wegschap Tunnel Dordtse Kil gebracht is? Niemand die het weet. Ook jullie Dordtenaren betalen rechtstreeks aan dit kennelijke financiële zwarte gat mee, naast (inmiddels) Binnenmaas(fusiegemeente, betalers daarin waren oorspronkelijk 's-Gravendeel, Puttershoek en Maasdam) en Strijen. En alle andere automobilisten in Zuid-Holland betalen er óók nog eens al dertig jaar voor, via de zgn provinciale opcenten in de wegenbelasting! Ondertussen is die N-217 voorzien van verkeersdrempels en rotondes waardoor zelfs de aanrijtijd van ambulances hiervandaan naar de Dordtse ziekenhuizen ruimschoots over de toegestane tijd gaat. Zou me niks verbazen als dat wegschap ook geript is door die IJslandse bank-vikingen. Maar ja, zelf roepen ze het niet, en niemand heeft het nog gevraagd... Het gymnasium staat trouwens nog steeds in Oud-Beijerland ;)
@ Framoes | 13-12-08 | 16:07
ADD :) Ik weet er alles van.. :( *oeps, vergeten vorige dosis dexamf op tijd innemen te doen*

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:24

@F. von Zeikhoven :
het wordt nog triester:
"Mevrouw Bos (-Bos) werkt bij de publieke omroep, en als het aan meneer Bos ligt is haar werkgelegenheid daar de komende tien jaar gegarandeerd, weten wij sinds woensdagavond. Onder de titel Wouter ontmoet hield hij in Amsterdam een ¡®talkshow¡¯ waarin hij programmamakers en omroepbestuurders ondervroeg over de toekomst van de publieke omroep. De plannen van Medy van der Laan worden wat Bos betreft teruggedraaid als de PvdA na de verkiezingen van 2007 in de regering komt, ook als dit kabinet erin slaagt ze nog voor die tijd wettelijk doorgevoerd te krijgen."
www.hpdetijd.nl/kuitenbrouwer.php?edit...

koen_c_s | 13-12-08 | 16:23

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:01
Ik haalde wel een 1 voor mijn eerste toets engels in de brugklas, maar vanaf toen heb ik alleen nog maar 8-en of hoger gehaald. Ik ben ook echt tegen dat vertalen, daar leren kinderen niks van. M'n Duits is oiverigens best oke, maar waar ik dat vandaan heb.
Met Frans ging het eigenlijk andersom, begon met een 9 en eindigde met verwarrende vakanties in Frankrijk omdat ik er geen woord van snapte.

Framoes | 13-12-08 | 16:12

CoJoNes | 13-12-08 | 15:38
"Zelfde effect."
Fout! In de gracht flikkeren is beter.

LibertasSimplex | 13-12-08 | 16:08

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:05
Wat, bezaten 's-Gravendelers een gymnasium? Of is er verwarring over de tunnels?

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 16:08

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:50
Ik kan sinds een paar jaar zeggen dat het aan ADD ligt (Yes! Eindelijk een excuus). Maar het is dan nog steeds frustrerend als je dan weer eens niet helemaal uitkomt, terwijl je niet gewoon dom geld over de balk hebt gesmeten. Ik ben gewoon soms een beetje het overzicht kwijt, en dan ineens kan ik m'n huur op 20 euro na niet betalen. Gelukkig krijg ik per week betaald en is het probleem dan opgelost, maar soms loop ik ineens een maand achter omdat ik het vergeet (dat is geen smoes). Erg vervelend allemaal.
Het verschil tussen jij/ik en de gemiddelde domme aso is -denk ik- dat wij waarschijnlijk niet naar lenen.nl gaan omdat we die flatscreen toch willen hebben.
@widtvoet ® | 13-12-08 | 15:54
Ik ben blij dat ik mee heb gekregen van huis uit, dat ik (zolang ik nog studeer) nooit een groot bedrag hoef te lenen bij een bank of andere instelling. Mocht ik echt een keer € 50k nodig hebben, kan er altijd wat geregeld worden.
En zo niet, dan idd maar onder de faillissementen.

Framoes | 13-12-08 | 16:07

@ J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 16:03
Ik was dan weer slim genoeg om niet door die tunnel te hoeven voor m'n voortgezette onderricht.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:05

@ koen_c_s | 13-12-08 | 16:00
Interessante quote. Het zet de term 'het grote graaien' weer 'ns in een ander perspectief...

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:04

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:51
Aha, door ons schapenkoppen vroegah oneerbiedig, terwijl ze in lange rijen, twee aan twee uit de tunnel kwamen -de schooltas op de bagagedrager, 'boeren' genoemd.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 16:03

@ Framoes | 13-12-08 | 15:55
Precies, ik had mijn Engels ook al ruimschoots van de TV opgepikt voordat ik in de brugklas kwam. Kennelijk was ik zo'n copycat geweest dat een leraar Engels in de derde bij de eerste les verrukt uitriep: 'Are you British?' Maar Toch, dochterlief doet dat ook al, Engels oppikken van tv. Duits trouwens ook. En da's nog handiger, qua blank en blond ;)

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 16:01

waarom Plasterk (PvdA de (voornamelijk PCM0 kranten geld wilt geven?
"PCM
Uit de Stichting Het Parool is vorig jaar de Stichting Democratie en Media voortgekomen. Hoewel Het Parool inmiddels uit PCM is gestapt, houdt de Stichting D & M de invloed van de PvdA op de rest van de media in stand. Maar liefst 57,4 procent van PCM is in handen van deze nieuwe stichting. PCM is de uitgever van NRC Handelsblad, de Volkskrant, Trouw en Algemeen Dagblad. In het bestuur van de Stichting Democratie en Media zit onder meer PvdA-voorzitter Ruud Koole.

De directeur van PCM is Theo Bouwman, die PvdA stemt. Enkele jaren geleden was Bouwman directielid van de in 1993 opgerichte pressiegroep Press Now. Volgens critici probeert deze organisatie de multiculturele samenleving aan de Balkan op te dringen en bepleit zij censuur op Servische media.

President-Commissaris van PCM is PvdA-kopstuk Wim Meijer. Een van de commissarissen is Annemieke Roobeek, die eveneens aan de PvdA is gelieerd. In 1994 vroeg Jacques Wallage haar om staatssecretaris van Economische Zaken te worden, hetgeen zij weigerde.

Een andere PCM-commissaris met politieke verbindingen is Marjanne Sint (1949). Als secretaris-generaal bij VROM spelen veel van haar activiteiten zich achter de schermen af, maar ooit was Sint een van de bekendste sociaal-democraten van ons land, die een aantal jaren functies in de media en de politiek wist te combineren. De econome was tussen 1979 en 1987 in dienst van de krantenuitgever VNU, waar ze in acht jaar opklom van redacteur economie bij het blad Intermediair tot uitgever van de groep Intermediair VNU business publications. Tussen 1987 en 1991 was zij landelijk voorzitter van de PvdA."
www.katholieknieuwsblad.nl/actueel21/k...
En maar durven beweren dat de Nederlandse kranten niet links zijn....

koen_c_s | 13-12-08 | 16:00

@ Framoes | 13-12-08 | 15:47
Precies. Wat dat betreft had Fortuin het Christendom net zo goed een achterlijk geloof kunnen noemen. Waarbij het woord 'achterlijk' in de oorspronkelijke uitspraak trouwens volslagen verkeerd begrepen werd door Jan en Alleman. Het paradoxale trouwens zag ik bij die schizofrene drdino voorbij komen. Die zet bijbelse info wèl in hedendaags perspectief, wat erg verfrissend is, maar vervolgens blijft 'ie hangen in z'n creationistische prietpraat.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:57

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:46
Ik hoop dat als ik over een tijdje kinderen heb, ze weer gewoon Engelse series uitzenden zonder nasynchronisatie. Daar heb ik echt een berg Engels van geleerd.
En ik hoop voor ze dat ze niet thuiskomen met de straattaal met het gezoem. Dan leg ik ze even haarfijn uit dat je daar geen baan mee krijgt (en dat zij niet kunnen zeggen dat ze geen kans hebben gekregen omdat ze blank en blond zijn).

Framoes | 13-12-08 | 15:55

@Framoes 15:43

Aangehaald "kennisje" had afgerond precies zo'n 50k uitstaan destijds. Vandaar wellicht dat u exakt op de juiste knop hier drukte om zo'n posting te genereren.

Beter in de al dan niet gesoepsidieerde krant onder de faillissementen dan onder de overlijdensadvertenties.

widtvoet ® | 13-12-08 | 15:54

Misschien komt het omdat de krant vroeger werd gelezen voordat men naar het werk ging? Men stond op om 7uur, pakte de krant, las een half uur en ging dan werken. Nu staan de mensen een half uur later op, gaan naar het werk om vervolgens internet te openen om nieuws te lezen.
Zomaar een ideetje!

Het_leuke_zuiden | 13-12-08 | 15:51

@ J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:49
Schapekoppen zitten aan de andere kant van de tunnel :D

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:51

@ Framoes | 13-12-08 | 15:43
Nee, die verrekenen het alvast met de erfenis... De familie, dat is..
Overigens ken ik het ook, slecht of zelfs niet beheren van persoonlijke financiën. Extrafrustrerend is het als je dan verder niet dom bent...

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:50

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:46
Maar vantjie, ik dacht dat je ok een schapie was, eej.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:49

@J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:43
Helaas zie je dat niet in als je gelooft. Of weet je het zo te interpreteren (draaien) dat het weer in je eigen voordeel is.
Helaas kunnen ze hun Boek niet interpreteren zoals het zou moeten in een maatschappij die 2000 jaar verder is.

Framoes | 13-12-08 | 15:47

@ J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:28 & Framoes | 13-12-08 | 15:33
Owja! Die zijn helemaal een gruwel! Overigens hoorde ik Schmetterling von Zeikhoven pas het Finse 'Wattizdat' gebruiken. Op haar school, gelegen in een pittoresk dijkbuurtschapje op dit Nationaal Landschappelijke Zuid-Hollandsche Eiland, komen alleen geen Finnen voor. Ik realiseerde me dat ze dat heeft opgepikt uit Huis Anoubis en heb het er rap weer uitgewerkt. Toen ze drie was, sprak ze na één keer horen trouwens accentloos het oorspronkelijke eiland-dialect van hier. Dat was dan wel weer grappig...

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:46

@widtvoet ® | 13-12-08 | 15:36
Ja schulden zijn erg kut, ik voelde me al kut als iemand nog een tientje van me kreeg. Ben financieel niet de meest handige, maar weet wel wanneer ik rustig aan moet doen en dat ik niet moet lenen bij de verkeerde mensen (Criminelen of Dirk Scheringa's).
Mijn "schulden" zijn op dit moment beperkt tot een kleine roodstand op mijn rekening, en mijn huur die ik nog niet heb betaald voor deze maand. Mocht ik ooit echt geld nodig hebben, kan ik altijd aankloppen bij familie en vrienden.
Die breken m'n benen niet als ik even niet kan betalen.

Framoes | 13-12-08 | 15:43

'Als hij bestond, zou hij zich dood ergeren aan de mensen die in zijn naam geen respect tonen voor velen, maar te gelijk het zelf wel opeisen.'

@Framoes | 13-12-08 | 15:31

Dat is ook de duivelse val waarin die idioten zijn gelopen. Clubjes die in theorie hetzelfde doel nastreven, vormen hun eigen regels en nemen deze voor enige waarheid aan, waarmee ze direct impliceren dat de 'weg' van de ander niet juist is. Te meer een giller omdat hun sprookjesboek bulkt van de verhalen over acceptatie en mededogen. Hun held Jezus ontmoette hoeren, Samaritanen en melaatsen zonder een woord te spreken over verschillen en zonder deze zogenaamde zondaars, heidenen en onreinen te veroordelen.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:43

Dus de dagbladpers moet met de 'gratis' publicerende PO gaan concurreren door betaalde content te gaan leveren. Goed plan!
Misschien ook een leuk idee, Ronald, stop 8 miljoen euri in een Komozak en flikker het in de gracht. Zelfde effect.

CoJoNes | 13-12-08 | 15:38

@Framoes 15:13

Een bank, overheid of andere "nette" schuldeiser legt natuurlijk gewoon beslag en de Interim Justitia's van deze wereld komen doorgaans ook niet met knuppels hun uitstaande vorderingen innen maar val je eenmaal in de klauwen van de poldermafia... beetje uitkijken toch maar. Hoewel trouwens ook vaak zonder al te veel spiervertoon met menig freefight inkassoboer best te dealen is. Heb zo ooit een kennisje geholpen door zijn schulden af te kopen voor nog geen 65% van het initiele bedrag. Die kloodtzakken hadden deze waarschijnlijk toch voor nog geen 25% "gekocht" en vonden het na enig overleg eigenlijk wel best zo. Wel ineens en kash betalen. Zonder bonnetje uiteraard. Je zag die kerel zo opleven, sliep opeens weer 's nachts, durfde opnieuw z'n rug te rechten en kon weer produktief zijn...

Soms geeft een beetje lucht een universum aan adem. Schulden zijn kudt! Zorg dat je wegblijft uit de hoek waar de klappen vallen.

widtvoet ® | 13-12-08 | 15:36

@J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:28
Meestal wordt de 'hun'-vorm gebruikt in een zin als "Hun hebben het gedaan, ik deed niks! Ik zweer het!"

Framoes | 13-12-08 | 15:33

@van dal | 13-12-08 | 15:19
Volgens mij heeft Fortis het overgekocht, want er staat een of andere nicht -zonder stropdas- met een kinderwagen voor m'n deur. Hmm, volgens mij draait hij om... oh nee toch niet.
@J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:20
Daarom snap ik dus ook niet waarom ze zo hard hun best doen om andere homo-organisaties aan te pakken. Alsof de kerk ze dan wel accepteert. Het staat allemaal geschreven, dus is het volgens hun geloof waar en kan het niet veranderen. Staat God niet voor liefde en acceptatie?
Als hij bestond, zou hij zich dood ergeren aan de mensen die in zijn naam geen respect tonen voor velen, maar te gelijk het zelf wel opeisen.

Ik snap niet dat je kan geloven in een God die jou niet accepteert zoals je bent (Ik snap sowieso niet dat je in een God kan geloven, maar dat terzijde).

Framoes | 13-12-08 | 15:31

@F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:19
Hehehe. Bereid u maar voor op het wegvallen van de scheiding tussen zij/hun en als/dan. Hun denken er anders over, je weet selluf, want hij is groter als mij, weet tog.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:28

Framoes | 13-12-08 | 15:15
Ongelofelijk beperkt.

(R)evolutie | 13-12-08 | 15:28

Moeder Gans | 13-12-08 | 15:17
U bent duidelijk wel een echte vogelaar.

@ D. G. Narrator | 13-12-08 | 15:17
Hoxha zegt het goed, het is een vogelren op die redacties tegenwoordig. Papegaaien, pratende parkieten en schreeuwende beo's bevuilen de redactionele burelen. Echte journalisten met een arendsoog die het voorgespiegelde nieuws uit elkaar trekken tot werkelijke proporties krijgen geen kans meer. Want die zijn te lastig voor adverteerder- of overheidsbelangen. In die context is het absoluut begrijpelijk dat GS zegt niet aan journalistiek te doen. Want in 0031 wòrdt niet aan journalistiek gedaan, alleen maar aan voorlichting. Wat dat betreft is het wel jammer dat Oltmans bij leven en welzijn geen eigen journalistenopleiding begonnen is. Had'ie dat wel gedaan, zou het nieuwsgaarderslandschap er in ons land héél anders uitgezien hebben!

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:26

Staat geeft subsidie aan kranten, staat int deze subsidie en kosten +overhead in de vorm van belastingen of waar dan ook enz weer direct of indirect bij de burger die daardoor minder geld heeft voor kranten. Vicieuze cirkel is weer rond.

seven | 13-12-08 | 15:24

Framoes | 13-12-08 | 15:10
Zo steekt het inderdaad in elkaar. Geen enkele kerk accepteert homoseksualiteit; wordt als een ziekte gezien. Homofiele christenen staan dus voor de keuze tussen hun geaardheid -geef een hetero 'ns de keuze tussen bruinwerken of niets- en een 'leidraad voor het leven'. Kiest hij/zij voor de eerstgenoemde, dan moet er voor de hel worden gevreesd. De tweede levert onderdrukking en een halfslachtige positie op. Wat een kutleven.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:20

Framoes | 13-12-08 | 15:17 de vordering op jou is al drie keer doorverkocht.. en telkens bij slechter volk terechtgekomen..

van dal | 13-12-08 | 15:19

@ J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:11
Hemeltje hemeltje, waar gaat dan heen met onze taal der talen! De taalhervormingen van 1948 heb ik ook nog maar pas verwerkt. Dankzij de mateloze inzet van mijn welgewaardeerde psycholinguïsticus, dat is.

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:19

@van dal | 13-12-08 | 15:15
Goed punt, ik blijf nog even achter de bank zitten. Ze zijn vroeg deze maand, en met een beetje geluk gaan ze zo weer weg.

Framoes | 13-12-08 | 15:17

[email protected] Riest | 13-12-08 | 15:13
Er wordt nergens in het artikel verwezen naar het plaatje, wat trouwens lijkt op een dodo. Het bijschrift noemt zichzelf overigens gewoon dagbladjournalist

Moeder Gans | 13-12-08 | 15:17

GS is van de Telegraaf. Die zal ook zijn deel van de miljoenen wel krijgen. Waarom gaat GS daar niet bedelen? GS is toch een internetproject van een papieren krant?

maar je kunt een terminale patient (de dagbladen) wel aan het infuus leggen, maar het is alleen maar uitstel van executie, ten koste van belastinggeld. Als kranten weigeren om met hun tijd mee te gaan en de internettrein missen, dan moeten ze maar verdwijnen.

Pompen of verzuipen. en dan niet geld pompen, want met geld krijg je geen krant vol, maar met scherpe, gedurfde, onafhankelijke journalistiek.

Ik vraag u af, waarde reaguurders, heeft een krant na het openlijk ventileren van hun onkunde, onwil en minachting voor de lezer zoals hier

extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

nog wel bestaansrecht?
Voor het complete treurspel:
- extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...
- extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho... 10+lezerssuggesties
- extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

D. G. Narrator | 13-12-08 | 15:17

Straks heeft Loeki geen hemd meer om zijn gat... Asjemenou?

VanFrikschoten | 13-12-08 | 15:16

@ Glas Koning | 13-12-08 | 14:32
Volgens mij werden de deaudeau's uitgemoord. Goed nagedacht als je dat beest dan vervolgens als bedrijfsmascotte kiest en er ook nog eens de uitsmijtert: Zeldzaam In Zijn Soort bij laat bedenken. Direkteuren die zelf reclame-creatief willen zijn: -1

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 15:16

@Gravin v Kippenbouth | 13-12-08 | 15:04
hmm ja ik zag direct dat het 'papegaai' hoort te zijn. Jammer hoor, zal wal komen omdat het zaterdag is

Moeder Gans | 13-12-08 | 15:15

Framoes | 13-12-08 | 15:13 totdat de incasseerder zegt "ja, knieschijf gestoten he, gaat wel even duren"...

van dal | 13-12-08 | 15:15

@widtvoet ® | 13-12-08 | 15:11
De eerste 5 keer ben ik nog weggekomen met "tja, de crisis he? Volgende week, echt!".
Nu heb ik dankzij de ING wel een nieuw excuus: "Ja rekening gesloten, gaat wel even duren."

Framoes | 13-12-08 | 15:13

Gravin v Kippenbouth | 13-12-08 | 15:04
De afbeelding toont geen papegaai en het kan dus zijn dat de professor hier een papagaai in ziet.Ik ben echter geen echte vogelaar en kan er dus ver naast zitten.

Een greep uit de protestbrieven gestuurd aan Progay:
"Beste Frank,
Homo-praxis is echt zonde tegen God; in de bijbel zegt Hij dat onomwonden.
Trouwens, je hoeft toch alleen maar naar de anatomie van de mens te kijken om te weten, dat deze praktijk door de Schepper nooit kan zijn bedoeld? En als homo's toch op deze wijze willen leven, laten ze dat dan voor zichzelf houden, en niet onophoudelijk proberen om onze maatschappij (incl. onze kinderen) door de strot te duwen, dat deze praxis de meest normale zaak van de wereld is. Begrijp me goed, ik heb niets (maar dan ook helemaal niets)tegen homo's als mens; ik heb alleen maar heel veel moeite met hun zondige levenswijze en met de wijze van het aan de man brengen van hun praktijk."

Vooral het stuk over het "door de strot duwen" van hun praxis vind ik erg grappig. Dat doen grefo's namelijk nooit met hun ideologie.

Framoes | 13-12-08 | 15:12

@Gravin v Kippenbouth | 13-12-08 | 15:04
Papegaai is een woord dat beweegt. Papagaai is inderdaad incorrect, maar wordt steeds meer geaccepteerd. Mijn Groene-Boekjesgeleuter via MS Word laat 't ook gewoon toe. Kangoeroe is eveneens flexibel dier. Kangaroe is officieel foutief, maar wordt oogluikend toegestaan.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:11

@Framoes 15:03

Tja de inkassobusiness is booming nowadays en de konkurentie moordend idd.

widtvoet ® | 13-12-08 | 15:11

waar ik eens werkte was een redelijk groot verloop in het personeel, er kwam ook nieuw volk, maar de meesten bleven niet erg lang. bij de vaste kliek was het gebruikelijk om pas hun naam te gaan onthouden als ze langer dan een maand bleven werken, tot die tijd was het "hee jij daar", of, van een afstandje "hee, dooie"...

één van de nieuwelingen, aangesproken met "dooie" kwam even verhaal halen..
"ik vind alles goed" zei hij, "maar noem me geen dodo".

vanaf dát moment hebben we hem niet anders meer gekend als "dodo"...

van dal | 13-12-08 | 15:11

@J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:06
Weten dat je geloof je om je geaardheid gewoon niet accepteert en dan toch andere organisaties, die op komen voor je rechten, kapot willen maken, om zo tegen je kerkgenoten aan te kunnen schurken.
Het is eigenlijk gewoon heel zielig.

Framoes | 13-12-08 | 15:10

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:06
Ik zou wel eens een dag echt willen geloven want ik begrijp er ook geen drol van.

(R)evolutie | 13-12-08 | 15:09

hulde voor de dodo!

Jarich Anders | 13-12-08 | 15:07

Gravin v Kippenbouth | 13-12-08 | 15:04 oplettend van je..


taalnazi!

van dal | 13-12-08 | 15:06

@(R)evolutie | 13-12-08 | 14:59
Egh, mijn netvliezen kunnen maar een beperkte hoeveelheid van deze relicrap verdragen. Hoe kan een mens zo vast zitten in de dwangbuis die religie heet? Onbegrijpelijk.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 15:06

widtvoet ® | 13-12-08 | 15:03 herenzwervers ook, da's duidelijk.

van dal | 13-12-08 | 15:05

[Citaat]......."Regiokranten blinken uit in onverkoopbaarheid want op redacties van kranten werken veelal papagaaijournalisten.....[/citaat]

Bij GS is het nog erger gesteld met het journaille.
Prof. Hoxha kent de juiste schrijfwijze van het woord "papegaai" niet eens.

Gravin v Kippenbouth | 13-12-08 | 15:04

@van dal 15:00

Zo zie je maar weer dat die VOC-mentaliteit niet alleen de autochtone, spruitjesvretende herenboeren in het bloed zit.

widtvoet ® | 13-12-08 | 15:03

@van dal | 13-12-08 | 14:55
Ze hoeven dus hun hele doelstelling niet eens aan te passen.
@D. G. Narrator | 13-12-08 | 14:55
Ik heb vernomen dat de Telegraaf al geld uitgeeft aan GS. Vooral aan boetes door misbruik van de ANP fotobank (verkeerde teksten bij een foto, zoals "Sylvie is de hoer van Hamburg")
@widtvoet ® | 13-12-08 | 14:56
Aan het eind van de maand ben ik altijd even niet thuis. Dan komen Toni DeMetano's mannen ook altijd even kijken of ik die € 50.000 al kan ophoesten. Met een beetje geluk lopen ze elkaar tegen het lijf.
En er is maar 1 ding waar schuldeisers een grotere hekel aan hebben dan aan mensen die niet betalen, en dat zijn andere mensen die ook geld van hun "client" willen hebben.

Framoes | 13-12-08 | 15:03

zak_arme_turf | 13-12-08 | 14:58 mijn familieleden in calgary en edmonton leven overdag met min 23 graden, net foto's binnen van het sneeuwruimen.. 1,20 mtr..
stel je voor dat dat hier zou gebeuren, dan liep echt alles vast..

van dal | 13-12-08 | 15:02

weedo | 13-12-08 | 14:16

Mag toch hopen dat het niet de opbrengsten van je bruine ster betreft

LoopseTeef | 13-12-08 | 15:01

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:56 hier ter stede is ook nog zo'n soort krantje voor de middenstand en wat er cultureel te doen is en zo, ligt gratis in elk café.. je moet er wel snel bij zijn anders is de hele stapel al meegenomen door een zwerver die er op de hoek mee staat te venten.

van dal | 13-12-08 | 15:00

van dal | 13-12-08 | 14:52
J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 14:52
Volgens mij is het het begin van iets moois.
www.refoanders.nl/

(R)evolutie | 13-12-08 | 14:59

Rammstein | 13-12-08 | 14:49
Moet je ook al voor terug naar 1976, denk ik. Wordt hele straffe winter, blijf ik maar denken.

zak_arme_turf | 13-12-08 | 14:58

@van dal | 13-12-08 | 14:52
Respect* krijg je al je het verdient, dat kan je niet opeisen. Zodra je dat doet, krijg je van mij automatisch geen respect* meer. Noem me recalcitrant.

*Respect: Volledige doodgezogen term die geen betekenis meer heeft, behalve voor bepaalde zuigende jongeren en religieuzen die het constant verwachten zonder er iets voor te doen.

Framoes | 13-12-08 | 14:57

@van dal 14:49

En dan heb je het nog alleen maar over de losse verkoop van die krengen. Hier in de buurt duwt een Bulgaarse schone die Spits elke ochtend in je brievenbus en komen aan het eind van de maand haar broers en neven even het abonnementsgeld innen.

Gevoelig medium zo'n dode boom...

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:56

GS is van de Telegraaf. Die zal ook zijn deel van de miljoenen wel krijgen. Waarom gaat GS daar niet bedelen? GS is toch een internetproject van een papieren krant?

D. G. Narrator | 13-12-08 | 14:55

Framoes | 13-12-08 | 14:54 bij de azijnbode alleen maar dat ze geenstijl proberen te slopen.

van dal | 13-12-08 | 14:55

Bestaat er overigens niet het gevaar dat de overheid ook hier meer invloed krijgt door centjes uit te delen? Zitten er voorwaarden aan die bak geld die de kranten krijgen voor hun wepsijts?

Framoes | 13-12-08 | 14:54

(R)evolutie | 13-12-08 | 14:50 dat heb je met die gelovigen hé? altijd respect opeisen.

van dal | 13-12-08 | 14:52

@R)evolutie | 13-12-08 | 14:50
Reactie ProGay: snuif maar aan m'n gulp.

J.N. de Kabelpen | 13-12-08 | 14:52

zak_arme_turf | 13-12-08 | 14:46
Jezusmina, dat is raar.

Rammstein | 13-12-08 | 14:49

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:48 van de officiele verkopert wel, de dakloze vraagt er gerust twee euro voor..

van dal | 13-12-08 | 14:49

Wat zou zo'n Spits eigenlijk moeten gaan kosten dalijk wanneer deze een pee-paper mocht gaan worden? Eurootje?

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:48

Ja! We dwalen af, Ik ben opzich wel voor.. mooie manier van media, en dat mag best een voordeel opleveren voor GS

SwaY | 13-12-08 | 14:48

LOL widtvoet ® | 13-12-08 | 14:36

Jaap de Paap | 13-12-08 | 14:47

maar we dwalen af..

van dal | 13-12-08 | 14:46

SwaY | 13-12-08 | 14:43 ja, zelfde landcode, ook 01.. zelfde auto's.

van dal | 13-12-08 | 14:45

@SwaY | 13-12-08 | 14:43
Mooi land, ga er zeker nog een keer heen. M'n oom woont daar en is -zoals velen- houthakkert.

Framoes | 13-12-08 | 14:44

Overheid: goed in uitgeven, nog beter in incasseren.

superlutser | 13-12-08 | 14:43

van dal | 13-12-08 | 14:41
Canada...

SwaY | 13-12-08 | 14:43

SwaY | 13-12-08 | 14:39 drie weken canada, een volle tank inbegrepen 300 dollar-cdn, inclusief kilometers..

van dal | 13-12-08 | 14:41

van dal | 13-12-08 | 14:36
Kommoop je wilt toch wel een beetje meedoen met Tha Big Guys? Ik bedoel de prijzen zijn zeer schappelijk nowadays. Je huurt voor 200 - euries een volledig verzekerde Chevrolet Impala..

SwaY | 13-12-08 | 14:39

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:36 ROTFL..

van dal | 13-12-08 | 14:39

@ SwaY | 13-12-08 | 14:37
Dat hoef je niet te hopen dat weet ikzelf wel.
Groetjes van een dislekt die daar dus ook nooit een geheim van heeft gemaakt, maar we gaan even weg, het was mij een waar genoegen.

regenjasjes | 13-12-08 | 14:38

SwaY | 13-12-08 | 14:37 in zijn jas is ie ook al kleiner gaan zitten..

van dal | 13-12-08 | 14:38

regenjasjes | 13-12-08 | 14:34

" @ SwaY | 13-12-08 | 14:28
Het is geen geheim op deze sitedat ik ondernemer. ""

Nou dan hoop ik voor je dat je beter met cijfers ben dan met tekst.

SwaY | 13-12-08 | 14:37

@Maaier 15:22

Wat dit alles nu met Marokkaanse moslimjeugd te maken heeft ontgaat me 'n beetje...

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:36

Rammstein | 13-12-08 | 14:32 nissan verso. dat is wat je moet huren in amerika. wordt hier niet uitgebracht maar daar wel, vorig jaar mee door canada gereden en wat een fijne auto was dat. viel in de lagere huurklasse omdat het een voor amerikaanse begrippen kleine auto is.
één op zeventien... lekker hoor.

van dal | 13-12-08 | 14:36

@van dal | 13-12-08 | 14:32
Die had ik nog niet geprobeerd. Romaswinkelengratis.nl werd hem net niet, de persoon die Allenietromaszijnviezehonden.nl had geregistreerd als de nationale Roma site kreeg al 250.000 euro.

Framoes | 13-12-08 | 14:36

...... maar dan zonder die middelste 'f'

Rammstein | 13-12-08 | 14:35

@ SwaY | 13-12-08 | 14:28
Het is geen geheim op deze sitedat ik ondernemer.
Dus ik zie echt wel hoeveel btw ik betaal en terug kan halen.

@ van dal | 13-12-08 | 14:25
Weet ik ;-)
Ik was gewoon even in een flauwe bui .

regenjasjes | 13-12-08 | 14:34

SwaY | 13-12-08 | 14:32
The Neanderthals Choir, zeg maar de tegenhanger van de Wiener Sänger Somethings. Beetje groot, beetje grof, beetje zwaar, dat werk. We komen er wel uit.
Ik claim Finf-fin.nl

Rammstein | 13-12-08 | 14:34

Glas Koning | 13-12-08 | 14:32 kun je een dier zomaar claimen als logo? in dat geval stel ik voor dat de toekomstige alternatieve van de azijnbode meteen een ezel claimt.. met die van jole aan het roer.

van dal | 13-12-08 | 14:33

Ik ben nog steeds blij met "uw kindje" en kijk nog elke dag graag op geen stijl
Dat af en toe de dumpert een bijna exacte copie (meestal een dag later) van liveleak is neem ik voor lief.
Het is het totaal pakket wat ik gratis en voor niets van jullie krijg en ik denk niet dat dat 123 te overtreffen is.
"gaat vlag uithangen voor gs"

paashaaz | 13-12-08 | 14:32

Framoes | 13-12-08 | 14:26 "roemeenseaccordionbijdeappie.nl"... is dát iets?

van dal | 13-12-08 | 14:32

Rammstein | 13-12-08 | 14:29
Dat ligt eraan wat voor een mannenkoor je wilt hebben. Ik meen gehoord te hebben dat het afhangt aan welke eisen ze moeten voldoen.

SwaY | 13-12-08 | 14:32

nattebever | 13-12-08 | 14:28
Danke schön.
Ik bedenk me ineens, heeft dit ook effect op de huurauto tak van sport in de VS ? Rijd ik volgend jaar in een aftandse (spelling) Buick ?

Rammstein | 13-12-08 | 14:32

drs. G. Flater | 13-12-08 | 14:29
Long time no see.
Goed idee trouwens, uit te breiden met omroepgidsjes.

nattebever | 13-12-08 | 14:32

Ik schrijf mijn reaguursels als onkosten. Omdat ik in al die tijd ook geld had kunnen verdienen met prijsvragen en slagzinnen.

LibertasSimplex | 13-12-08 | 14:30

drs. G. Flater | 13-12-08 | 14:29 waarom? omdat jij een aandacht-spanne hebt die te kort is voor het lezen van een krant?

van dal | 13-12-08 | 14:30

hupsake | 13-12-08 | 14:28
Alsof jij de administratie moet doen?

SwaY | 13-12-08 | 14:29

SwaY | 13-12-08 | 14:26
Ahoi : ) Zeer goed, begon een beetje raar (...). Betaalt een mannenkoor eigenlijk ook btw ?

van dal | 13-12-08 | 14:26
Bij gebrek aan uitdaging ? Is veel leuker bij shoppen in de USA, daar moet je de btw bij de kassa er nog bij-rekenen.

Rammstein | 13-12-08 | 14:29

Wat een mongool is die Plasterk eigenlijk. Ten eerst waarom zo dom Wilders na lullen? Ten tweede gaan de kranten dan ook hun reclame inkomsten bij de Ster inkomsten voegen? Het is echt te ziek voor woorden dat mensen zoals Plasterk niet meer zelf kunnen nadenken en zien dat de publieke omroep en commerciële krant appels met peren vergelijken is.

Absolutisme | 13-12-08 | 14:29

Gratis flatskreen bij een digitaal VK-abootje dus dalijk?

widtvoet ® | 13-12-08 | 14:29

Alle reaguurders met een abonnement op een krant permabannen ! !

drs. G. Flater | 13-12-08 | 14:29

Kan er dan ook een vaste maandbijdrage met bonusregeling worden geregeld voor de betaalde reaguurders? Dat per reaguursel betalen is zoooo'n gepauper.

hupsake | 13-12-08 | 14:28

nattebever | 13-12-08 | 14:26 goed, doe ik mee. want: gs niet, dan ook de anderen niet. dit cultuurbolwerk en 'digitaal trapveldje' [/vogelaarwijkbeheerdermodus]... kan zich ook zelf onderhouden immers.

van dal | 13-12-08 | 14:28

Rammstein | 13-12-08 | 14:25
Ha Ramm! Misschien was je al eerder on air, maar had je nog niet gezien. Leuk dat je er weer bent. Hoe laat komt het eerste youtube-linkje?

nattebever | 13-12-08 | 14:28

regenjasjes | 13-12-08 | 14:26
Ja, daar kom je nu wel heel erg makkelijk onderuit..

SwaY | 13-12-08 | 14:28

Rammstein | 13-12-08 | 14:25 welkom terug.
maar wat had je verwacht? meer als een sneer "ich bin ein luder" en een youtubelinkje naar duitse herriemuziek kwam er de laatste tijd niet meer uit..

van dal | 13-12-08 | 14:26

Rammstein | 13-12-08 | 14:25
He Babe! Guten Morgen! Bevalt de vakantie?
Een heel mannenkoor? *vult de Arena..
-
van dal | 13-12-08 | 14:18
Het gaat om het gevoel van dal..

SwaY | 13-12-08 | 14:26

@van dal | 13-12-08 | 14:23
Ik heb het nog geprobeerd met China.nl, Polen.nl en Alleenstaandemoeder.nl. Maar Chinezen, Polen en Antilianen zijn blijkbaar niet allochtoon genoeg om subsidie te krijgen.

Framoes | 13-12-08 | 14:26

@ SwaY | 13-12-08 | 14:21
Speciaal voor U !
Mijn post was sarcastisch bedoelt.

regenjasjes | 13-12-08 | 14:26

van dal | 13-12-08 | 14:17
Wat gebeurt, gebeurt. Daar heb je wel een punt.

Ik ben het er alleen niet mee eens, sterker, ben er tegen. Ik hou er niet zo van om me neer te leggen bij in mijn ogen zieke acties van de staat. Of ik er wat aan kan doen, is vers twee. Misschien helpt het een beetje als ik hier wat van typerdetyp doe.

nattebever | 13-12-08 | 14:26

regenjasjes | 13-12-08 | 14:20 jij betaalt ook btw. op alles wat je koopt zit het, je ziet het niet, maar het zit er wel.

van dal | 13-12-08 | 14:25

SwaY | 13-12-08 | 14:16
Daar kan ik een heel mannenkoor van bouwen ! : ))
Ik lach me rot, zou GS geld krijgen.
van dal | 13-12-08 | 14:18
... maar het is zo'n naar lied.

Rammstein | 13-12-08 | 14:25

Framoes | 13-12-08 | 14:21 *claimt domein "geenmarokkostijl" en vraagt subsidie aan*

van dal | 13-12-08 | 14:23

regenjasjes | 13-12-08 | 14:20
Deze comment zegt meer over jou dan over 'jullie'

SwaY | 13-12-08 | 14:21

Hopen dat GS ook iets kan vangen van die 4%, ik zit al tijden te wachten op mijn reaguurdersbijdrage. Doe maar met terugwerkende kracht.
@van dal | 13-12-08 | 14:17
Ach ja, Marokko.nl krijgt al jaren geld omdat ze Marokko in hun naam hebben, dus aan 'gelijke monniken, gelijke kappen' doen we in Nederland niet.

Framoes | 13-12-08 | 14:21

Dat is nou echt weer een overheids"oplossing". Zelf oneerlijk concurreren met kranten (en andere TV-stations) en dan niet besluiten daarmee op te houden, maar het geld gebruiken om de ene helft van de kranten met nog meer oneerlijke concurrentie van gesubsidieerde kranten op te zadelen. Met als handig bij-effect (wie betaalt, bepaalt tenslotte) dat de gesubsidieerde kranten natuurlijk wel een beetje positief over Plasterk en z'n kornuiten moeten schrijven.

Arjan | 13-12-08 | 14:20

Betalen jullie btw ;-O
Dat is dom.

regenjasjes | 13-12-08 | 14:20

SwaY | 13-12-08 | 14:16 "een man weet niet wat ie mist" is de juiste strofe..

van dal | 13-12-08 | 14:18

nattebever | 13-12-08 | 14:14
ja, daar kun je wel tegen zijn, het gebeurt toch. en als het dan toch gebeurt vind ik dat het stelsel van gelijke monnikken, gelijke kappen moet gelden.
krijgt de azijnbode geld voor het opzetten en onderhouden van een alternatieve geenstijl (welstijl?) dan zou geenstijl ook die steun moeten krijgen.
krijgen ze die niet? dan ook de azijnbode niet.

van dal | 13-12-08 | 14:17

REGERING IS HET EENS MET WILDERS!
Hoera! Onze Regering wordt eindelijk wakker, ze gaan nu ook plannen van Wilders overnemen. Stond de PVV tot nu tot in de linkse media te boek als one-issuepartij, dit door links bedachte valse beeld blijkt weer eens niet te kloppen.
Nu kijken wat ze in de toekomst nog meer overnemen van de PVV?

Prins Pils | 13-12-08 | 14:17

van dal | 13-12-08 | 14:15
Een man weet pas wat ie mist..

SwaY | 13-12-08 | 14:16

ik heb net de opbrengsten van mijn eigen STER naar de kluis gebracht. was weer een zwaar klusje.

weedo | 13-12-08 | 14:16

Nog goedkoper? Geen spotjes van Greenpeace meer?

Stir Glenfarclas II | 13-12-08 | 14:15

SwaY | 13-12-08 | 14:13 maar dame ramm is dan ook de enige helpdeskmedewerkster voor youtube hier.

van dal | 13-12-08 | 14:15

van dal | 13-12-08 | 14:12
Zoals je wellicht van mij weet ben ik tegen elke vorm van staatssteun. Ik vind dat creperende bedrijfstakken het recht hebben om ongestoord te creperen. Op z'n best kun je wat doen aan stervensbegeleiding, maar ook daar zie ik niks in.

*Wat moet vallen, moet vallen*

nattebever | 13-12-08 | 14:14

Krijgen we nu korting op ons abbonoment?

Siebrandt | 13-12-08 | 14:14

van dal | 13-12-08 | 14:03
LOL!
-
Neemt natuurlijk niet weg dat sommigen dan altijd nog meer verdienen per comment dan anderen :p Voor bevestiging verwijs ik u door naar Dame Ramm,.. ;)

SwaY | 13-12-08 | 14:13

ethan_joy | 13-12-08 | 14:11 gezien de afgelopen nachten hebben des nachts de christenen het hier voor het vertellen.

van dal | 13-12-08 | 14:13

Hoxha, tenzij wij reaguurders nu ook IMmetjes zouden willen gaan plaatsen op persoonlijke titel, lijkt het me voor uw adverteerders geen zak uit te maken of het nou hoogtarief of laagtarief BTW is. Nou ja, behalve voor Defensie dan....
-edit: btw is altijd voor consumenten. JIJ gaat minder betalen!-

F. von Zeikhoven | 13-12-08 | 14:12

nattebever | 13-12-08 | 14:10 de marktwerking is zó wel vér te zoeken, heel ver.
gelijkwaardige sites zouden óf allemaal, óf in het geheel niet gesubsidieerd moeten worden. maar wellicht weet de televaag er ook wat knikkers uit te slepen voor het onderhouden van geenstijl.

van dal | 13-12-08 | 14:12

Neelie zelf mag trouwens ook wel eens een schop onder d'r hol, qua wakker gemaakt worden.

nattebever | 13-12-08 | 14:12

is dit nu een verkapte oproep om adult entertainment in de dumpert te dumpen?
en eh moet dan dan na twaalven?

ethan_joy | 13-12-08 | 14:11

Keistrakke aktie. Belastingmaatregelen en herverdeling van subsidies om er voor te zorgen dat de wereld stopt met veranderen. *kuch*

Cookie v. eigen deeg | 13-12-08 | 14:10

Alle staatssteun is diefstal van de taxpayer en daarmee al misdadig. Bovendien verziekt staatssteun de markt. Dat heet: valse concurrentie. Dit gekut is al reden genoeg om Neelie maar eens te bellen, niet omdat dat zo leuk is, maar misschien dat zij het weekdier Plasterk eens goed op z'n donder kan geven. Wordt die mafkees misschien ook eens wakker.

nattebever | 13-12-08 | 14:10

GS mainstream? Ook eten uit de ruif? Nou ja, zolang het adult entertainment wordt is het oke.

cugel | 13-12-08 | 14:03

-weggejorist en opgerot-

Nee dus! | 13-12-08 | 14:03

en loonsverlaging natuurlijk, voor alle betaalde reaguurders.. maar dáár hoor je die van dit was het nieuws niet over..

van dal | 13-12-08 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken