Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk! Kabinet gaat artikel 147 vermoorden

blasfemie.jpg Het zal godverdomme eens tijd worden ook. Morgen tijdens de Ministerraad moet het gaan gebeuren, aldus ongetwijfeld hevig teleurgestelde bronnen van het Reformatorisch Dagblad. Artikel 147 krijgt sowieso een mes tussen de ribben. Van artikel 137 - dat de strafbaarstelling van het beledigen bepaalt - zal slechts een enkel lid worden afgehakt. De SP, VVD, GroenLinks en D66 zijn al tijden tegen een verbod op godslastering. De mullahs van het CDA, ChristenUnie en SGP zijn uiteraard voor handhaving. Ofwel, de PvdA mag weer eens laten zien of ze over een ruggengraat beschikt. Eddy Terstall, let je even op?

Reaguursels

Inloggen

Beledigen van sprookjes? Gekkehuis!

TurboJügend | 02-11-08 | 00:52

Ik vind dat er pas een verbod mag komen op het beledigen van iets wanneer het bestaan bewezen is.

Pilcrepus | 31-10-08 | 23:16

Dat hebben we trouwens geweten ook... In plaats van het einde van het verbod op godslastering komt er nu een versterking van het verbod op godslastering. What's next, publieke ophanging van ketters? Eén staatsgeloof? Dit doorgedraaide kabinet is tot alles in staat...

Trust. No-one.

Nietvoordekat | 31-10-08 | 17:20

En de PVV is tegen dit artikel. Vergeet geenstijl dit expres...!

ravan | 31-10-08 | 14:28

Maak er gewoon recht op godslastering van.

marielle | 31-10-08 | 14:20

ik wil zoenen met rouvoet, ehb, jeepee etc. etc. laten we er een grote orgie van maken, als ik genaait word wil ik zoenen

neemjemoederindemali | 31-10-08 | 10:34

Wat een stelletje godneukers.

PAAL! | 31-10-08 | 09:54

-weggejorist-

judypudy | 31-10-08 | 09:49

@pica: Valt op dat al die borden door een en dezelfde persoon gemaakt zijn. Kan er van zullie maar eentje lezen en schrijven? Lutsers!
BEHEAD THOSE WHO BELIEVE ISLAM!

deuZige | 31-10-08 | 09:45

-weggejorist-

Edammertje | 31-10-08 | 09:28

Fuck de Islam!!

qweras74 | 31-10-08 | 08:54

-weggejorist-

Den_Uitvreeter | 31-10-08 | 01:03

Beledigen moet kunnen. Je kan het allemaal wel op lopen kropen maar dan gebeuren er op een gegeven moment erg nare dingen. Gewoon kankeren omdat het kan. Je niks van aantrekken het is niet persoonlijk ik moest het gewoon ff kwijt. Allemaal ongezien de tyfus!

Hier dan!

StijlvolRechts | 31-10-08 | 00:37

Het NOS Journaal komt ook weer voorbij (ze moeten hun huiswerk eens doen trouwens, sinds wanneer is Boeddha een god?) Het valt me op dat de Christelijke partijen zogenaamd moeite zouden hebben met deze 'modernisering', en dat de PvdA er een groot voorstander van is. Ik kan me niet voorstellen dat CU/CDA hier moeite mee heeft, het verbod op godslastering zal door verplaatsing naar artikel 137 alleen maar versterkt worden, aangezien die volgens mij in tegenstelling tot 147, niet al decennia lang 'dood' is. En met die gristenfundi's aan het roer vrees ik het ergste.

Ik heb je column zojuist gelezen Bottehond, en nu vraag ik me af waarom ik dit verraad van de PvdA niet eerder aan zag komen. Als de oppositie hier niet binnen een paar dagen een hoop kabaal over maakt, ga ik maar eens wat kamerleden mailen. Ik ben benieuwd hoe ze hier op zullen reageren.

Fulgrim | 31-10-08 | 00:15

@ bottehond

ik waarschuw al 20 jaar tegen de islam en de pvda, eerst via nl.poltiek en de laatste tijd via geen stijl.
Ik heb de gehele linkse indoctrinatiedosis binnen gekregen op de lagere en middelbare school maar ik was er door mijn intelligentie, analystische vermogen en fotografisch geheugen totaal immuun voor. Lach nu nog om de poging en de reaktie's die mijn ouders kregen van de leraar die getrouwd was met een pvda wethouder hier. vwo/atheneum advies gekregen maar hij liet me toch zitten....4e klas lagere school en ik ging dwars tegen zijn verkiezingspropaganda in.
Ik geniet er momenteel van als ik de linksche übermensch een gevoel van schaamte kan geven omdat ze zo onwetend zijn. "Dat wel natuurlijk" is meestal het antwoord wat ze in het openbaar kunnen geven.

The_Challenger | 31-10-08 | 00:10

Já zal GVD tijd worden!
Ook ik Budha schijt er een hoop op!

Troep!

Budha | 31-10-08 | 00:02

Maar, beste mensen, het leven draait in wezen om eten, drinken en een dak boven t hoofd (+ een beetje seks en liefde naar gelang... Veek bijzaken zijn verzinsels van jullie hersenen, proest...).

AntiSoof | 30-10-08 | 23:54

The_Challenger | 30-10-08 | 23:41

Daar waarschuw ik al lange tijd voor.

bottehond | 30-10-08 | 23:47

@ fulgrim

1 van de redenen zou kunnen zijn om bijvoorbeeld geen stijl de mond te kunnen snoeren omdat er hier voortdurend grievende(kuch) woorden over de islam geplaatst worden.
De opportunistische hirsch ballin zag een mogelijkheid om cartoonisten als gregrorius nekschot te kunnen vervolgen.
De complete linkse vleugel ziet een mogelijkheid om wilders achter slot en grendel te kunnen zetten en om de pvv te kunnen verbieden.
Zou jij nog een bezwaarschrift tegen een moskee durven in te dienen als die wet word aangenomen? enz enz

The_Challenger | 30-10-08 | 23:41

@Maar de werkelijke macht berust bij hem (haar) die t al kent. Hij (zij) is het.

AntiSoof | 30-10-08 | 23:40

AntiSoof | 30-10-08 | 23:07

Kop spijker etc

bottehond | 30-10-08 | 23:37

Laat je niet blij maken met een dooie mus. Artikel 137 wordt nu aangepast, dus reken er maar op dat godslastering in wat voor vorm alleen maar nog meer strafbaar wordt. Dat achterbakse gereformeerde tuig heeft weer een overwinning behaald. Godverdomme kut-allah! (zolang het nog kan...).

Argyronauta | 30-10-08 | 23:37

Fulgrim | 30-10-08 | 23:29

Lees mijn column op het open riool over Hirsch en Heerts. Mag ik zelf niet plempen. Ik hate to say it, maar ik had iets dergelijks al in de smiezen. We worden genaaid waar we bij staan.

bottehond | 30-10-08 | 23:37

@Leef ik nu écht in 2008? t t Lijkt wel 1700, IK weet t ook niet meer, Of we moeten concluderen dat de onwetenden maar steeds maar weer dezelfde fout maken. Tsja, óók dat is evolutionair te verklaren. Maar wat nu als de macht de intelligentia niet kán begrijpem? Dilemma. Is wel op te lossen hoor...

AntiSoof | 30-10-08 | 23:35

en
toen
was
er
een
god
zonder
navelstreng

Onderduiker | 30-10-08 | 23:34

Zouden ze kunnen lezen wat er op de borden staat.

realiteitswaanzin | 30-10-08 | 23:33

Toen ik dit las dacht ik; eindelijk goed nieuws!

Maar helaas te vroeg gejuicht, net een stukje van het NOS Journaal gekeken. Volgens het NOS is artikel 147 alleen gericht op de Christelijke god, wat ik niet snap want ik zie het woord Christelijk nergens in dat artikel staan. Hirsch Ballin wil een artikel 137 juist aanscherpen om het beledigen van elke god strafbaar te maken. player.nos.nl/index.php/media/play/tcm...

Echt te belachelijk voor woorden dus. En dit noemen ze dan 'moderniseren'. Ik mag toch hopen dat de oppositie hier niet mee akkoord gaat. Hier schieten we dus helemaal niets mee op... bah, daar gaat mijn goede humeur.

Ik snap er eerlijk gezegd ook helemaal niets van. Artikel 137 verbiedt het beledigend van een groep mensen wegens o.a. hun godsdienst. Waarom is dat niet voldoende? Het beledigen van een god strafbaar stellen is onzinnig, hoe kan men bewijzen dat die god (als die uberhaupt al bestaat) zich beledigd voelt? Alleen op basis van wat er in dat zogenaamd heilige boek staat?

Fulgrim | 30-10-08 | 23:29

@ aarsmaad.

Daar word je niet voor vervolgd straks. Dat is iets waar je over 50 jaar een lintje voor krijgt van koning hassan III en zijn gemalin koningin amalia.
Als je het woord kristus in allah veranderd kan je straks ten hoogste 3 maanden krijgen onder voorbehoud van strengere straffen die er wel in gaan zitten op dat gebied.

The_Challenger | 30-10-08 | 23:21

@The_Challenger | 30-10-08 | 23:18
Okee, ff kijken. (uitsending gemist)

AntiSoof | 30-10-08 | 23:21

knutsel | 30-10-08 | 22:30
't Is al gevonden. Een gapend gat waar vroeger hersenen zaten. Dat hebben sommige mensen. Men noemt dit de God-spot, niet te verwarren met de G-spot.

nattebever | 30-10-08 | 23:20

@ antisoof.

Dat was om tien uur te horen op nederland 2 bij het staatsjournaal... Al-Laroes

The_Challenger | 30-10-08 | 23:18

Godverdommessekankerkolerekutvankristusoineencadillacpeenzonnigezondagochtendinmei.

aarsmaad | 30-10-08 | 23:16

@Antisoof 23:07. Dat dacht ik eerst ook, tegenwoordig durf ik te betwijfelen dat ze denken dat het om dezelfde god gaat. Geloof en tolerantie hoeven natuurlijk helemaal niet samen te gaan.

knutsel | 30-10-08 | 23:13

@The_Challenger | 30-10-08 | 23:10
Waar is die nieuwe wet te lezen, weet jij dat?

AntiSoof | 30-10-08 | 23:11

@ antisoof

Het word erger ja.. binnen 5 jaar zal ook in de eerste nederlandse wijk de officieel sharia ingevoerd worden.
Deze wet is bedacht door de PVDA en word uitgevoerd door Hirsch-Ballin. De Christenunie is tegen omdat er maar 1 god bestaat(kuch).
De nieuwe versie van de wet is gemaakt om de rechtse oppositie in de 2e kamer en het land de mond, pen en penseel te snoeren.


The_Challenger | 30-10-08 | 23:10

ff zomaar hardop denken; de christenen willen God in de samenleving en omdat de moslims dezelfde God hebben (nl die uit de Bijbel), vertroetelt men moslims, die zij als broeders zien, ver verheven boven de ongelovigie heidenen in Nederland. tsja, Gelovigen zijn nogal zeker van hun zaak. Zij hebben vaak een groot ego, dat zij verwarren met het beeld dat zij van God hebben, hún beeld. En niemand weet of zijn of haar beeld van die God overeenkomt met de zijne of de hare. Daarom gaat men maar uit dat t vast wel dezelfde is. Verwarrend. Maar evolutionair is t eea wel te verklaren...

AntiSoof | 30-10-08 | 23:07

de tandarts | 30-10-08 | 23:00

Niet waar!
Jij weet niets van het geloof af.
Sinterklaas is een Katholieke Bischop, dus onderdeel van het Katholieke geloof.
Het Grote Boek van de Sint is een geheim onderdeel van de bijbel.

Wayan | 30-10-08 | 23:07

Ik geloof in Sinterklaas, vaak twijfel ik wel maar zodra 5 december weer nadert krijg ik toch steeds weer een unheimisch gevoel. Ieder jaar weer vind ik leuke dingetjes in mijn schoen en dat hebben niet de kaboutertjes gedaan want die bestaan niet. Ook ING en Aegon vonden deze week zomaar een verassing in hun schoen, daarom geloof ik in de goedheiligman en hoop ook dit jaar op een leuke veraasing, of is nu het geld op?

Ben ik nu gek?
Volgens sommige posts boven wel.

Wayan | 30-10-08 | 23:03

AntiSoof | 30-10-08 | 22:55
\

Tuurlijk heb je gelijk. Het sinterklaasfeest is ook geen godsdienst.

de tandarts | 30-10-08 | 23:00

The_Challenger | 30-10-08 | 22:55

Heel scherp.
Ik meende dat wat jij schrijft ook te horen in het nieuws. Dus anders dan dat hier gesuggereerd wordt. We gaan inderdaad naar een verweving van staat en moskee in plaats van kerk.

de tandarts | 30-10-08 | 22:59

@The_Challenger | 30-10-08 | 22:55
Het wordt dus erger ipv beter?

AntiSoof | 30-10-08 | 22:58

btw de teksten op de borden op de foto's doen me aan de hippies denken ;)

AntiSoof | 30-10-08 | 22:57

Volgens mij heeft de 80% hier niet door waar het over gaat. Het artikel word ingeruild tegen een nieuwe omdat het huidige artikel niet meer voldoet.
De pvda wil nu ook dat het beledigen van Allah strafbaar word. Ernst Hirsch Ballin omarmt het plan aangezien Gregrorius Nekschot dan makkelijker te vervolgen valt.
Scheiding van Kerk en Staat? Ja, die tijd is geweest. Moskee en staat worden steed verder verweven.

The_Challenger | 30-10-08 | 22:55

@de tandarts | 30-10-08 | 22:50
Boeddha had niets met een godsdienst te maken, hij vertegenwoordigde de leraar van de geestelijke verlichting.

AntiSoof | 30-10-08 | 22:55


de tandarts | 30-10-08 | 22:45

Gelovigen bedoel ik mee ieder die gelooft (in God, spaghettimonsters, boeddha's, kabouters, sinterklaas, zwarte piet, of in enkel toeval (dus dat er geen opperwezen is)).

de tandarts | 30-10-08 | 22:50

knutsel | 30-10-08 | 22:37

LOL

de tandarts | 30-10-08 | 22:47

nattebever | 30-10-08 | 22:23

Toch nog even dit: Van mij mogen gelovigen geloven wat ze willen zolang ze er maar iemand anders geen kwaad mee doen. Dan hoeven ze van mij niet in een gesticht, een beslissing die ik niet neem, want ik ben een tandarts en geen psychiater. Ik roep wel dat ik ben voor gelijke rechten voor andersdenkenden: Immers in Nederland is het (nog) strafbaar om je beledigend uit te laten jegens heilige zaken in Godsdienst. Dit is een beperking van het recht van een andersdenkende. Dat is geen goede zaak. Ik ben voor het 'recht van belediging'.

miko | 30-10-08 | 22:12

Als je een flinke jongen bent, pis je over de koran, scheur je er bladzijden uit (let wel even op de volgorde van handelen, hehehe) in een gezellige bontkragenbuurt in Amsterdam. Als je dat doet en dus meer doet dan vanaf je toetsenbord een grote schmoel hebben, verdien je zowaar misschien mijn respect.

de tandarts | 30-10-08 | 22:45

Maar krenken en bespotten mag wat mij betreft wel weer strafbaar gesteld blijven. Hoon en haat leiden tot narigheid. Ook al ben je t met iemand niet eens, respect is een bazisgegeven voor een beschaving; leven en laten leven. Het is een kwestie van afspraken. Beschaving is een optelsom van het verstand in combinatie met 'een' morele ethiek. En dat is goed. Mits men maar dezelfde regels hanteert. En dat is vaak een aandachtspunt als het vreemdelingen betreft, dat is vaak een punt van wrijving tussen groepen mensen. Maar waar geen tegenkracht bestaat bestaat er ook geen kans tot groei. Alles heb ze voors en ze tegens.

AntiSoof | 30-10-08 | 22:44

Maar krenken en bespotten mag wat mij betreft wel weer strafbaar gesteld blijven. Hoon en haat leiden tot narigheid. Ook al ben je t met iemand niet eens, respect is een bazisgegeven voor een beschaving; leven en laten leven. Het is een kwestie van afspraken. Beschaving is een optelsom van het verstand in combinatie van een morele ethiek. En dat is goed. Mist men maar dezelfde regels hanteert. En is vaak een aandachtspunt als het vreemdelingen betreft, dan is vaak een punt van wrijving tussen groepen mensen. Maar waar geen tegenkracht bestaat bestaat er ook geen kans tot groei. Alles heb ze voors en ze tegens.

AntiSoof | 30-10-08 | 22:42

'Artikel 147 en 147a uit het Wetboek van Strafrecht
In het Wetboek van Strafrecht is de smalende godslastering alsvolgt strafbaar gesteld:

Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:

hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;

hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;

hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a

Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.

Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.'.

Hierin worden Godsdienstige leiders en de beoefenaars daarvan ahw onkwetsbaar verklaart. En hievan maken bepaalde bevolkingsgroepen dankbaar gebruik van en verschuilt men zich ook vaak achter. Heftig artikel...

AntiSoof | 30-10-08 | 22:34

@Natte 22:23. Het kan zomaar een genetische component hebben, ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat het ene brein hiervoor geschikter is dan het andere. Kzal wel eens wat links dumpen als ik ze nog kan vinden.

knutsel | 30-10-08 | 22:30

nattebever | 30-10-08 | 22:15

We verschillen van mening en ik respecteer je mening (moet ook meestal lachen om je humoristische stukjes), c'est ça. "Ineens heb je het, je wordt christen." (NS) Nee zo makkelijk is dit bij mij niet gegaan.

knutsel | 30-10-08 | 22:15

Kiezen is niet makkelijk maar soms wel nodig. Toekijken hoe je broeders het leven van anderen het leven zuurmaken, lijkt me een vorm van medeplichtigheid.

Näkemiin

de tandarts | 30-10-08 | 22:30

nattebever | 30-10-08 | 22:23
LOL.

miko | 30-10-08 | 22:27

nattebever | 30-10-08 | 22:15
En dat is het, zwakke mensen in een slechte periode van hun leven een beetje steun geven en ze daarna kompleet indoctrineren tot het eind der tijden.Valt ook op dat die hulp nooit onvoorwaardelijk is. Voor wat hoort wat. Daarna mogen de bekeerden geld inleveren en vrije tijd en worden vooral door middel van huwlijken in de gemeenschap de zaak hechter gemaakt.Vooral in zuid amerika doen de nieuwe religies het goed. Mormonen,7dag adventisen en de newborn allemaal bezig met het verzamelen van troepen voor de apocalyps. Doet me een beetje denken aan Asterix en de Gothen.

miko | 30-10-08 | 22:26

Trouwens, @tandarts. 22:04, ik vind dat jij niet zo moet blaten over 'Gelijke rechten voor andersdenkenden!', maar er beter voor kunt gaan zorgen dat de laatste gelovigen worden opgeborgen in een gesticht. Dat is namelijk de plek waar ze thuishoren. Gekken horen helemaal geen gelijke rechten te hebben, en hebben dat dan ook niet. Raar eigenlijk dat religie als zodanig niet in DSM-IV te vinden is als zeer moeilijk te behandelen geestelijke stoornis. Kans op recidive is na een geslaagde behandeling overigens verwaarloosbaar, dat is dan wel weer positief.

nattebever | 30-10-08 | 22:23

de tandarts | 30-10-08 | 22:10
Op mij niet. Van de regen in de drup, opzettelijk besodemieterd door de medewerkerTs van de EO. Er zijn andere manieren om van de drugs af te komen dan door iemand voor te liegen over vliegende spaghettimonsters. 't Is te laag bij de gronds om over te praten, eigenlijk. En dat allemaal ook nog eens voor de kijkcijfers. Vreselijk, een schandalige, mensonwaardige vertoning.

nattebever | 30-10-08 | 22:15

@de tandarts. Niemand beweert dat kiezen makkelijk is.

knutsel | 30-10-08 | 22:15

united.provinces | 30-10-08 | 21:08
Och och,
Tuurlijk joh, bij elke kritiek op de islam of een belediging word je de hersens in geslagen. Sorry vrindje, ben ervaring deskundige en heb in een van de strijdzones van het cristelijke en moslim geloof verbleven. Menig maal grappen gemaakt over beide geloven koran op de grond geflikkerd waar ze bij stonden en er nooit in probleem gehad. Niet elke islamiet is een komplete idioot. Maar waarschijnlijk zag je de charge van mijn betoog over het hoofd??
En inderdaad zijn die drie boekjes even infantiel en nutteloos. Ga lekker verder met je bijbel-koran vergelijkings studie , huilebalkje .

miko | 30-10-08 | 22:12

nattebever | 30-10-08 | 22:08

Als die verslaafden daarmee ineens afkickten, dan maakt het op mij wel degelijk indruk.

de tandarts | 30-10-08 | 22:10

de tandarts | 30-10-08 | 21:46
Er is geen volwassene op de hele aarde met een beetje verstand die, niet gelovig opgevoed, gaat besluiten om maar eens gristen of moslim te worden anders dan om er zelf op wat voor manier dan ook materieel beter van te worden. Iets wat je bijvoorbeeld in Brazilië veel ziet, dat mensen opeens protestants worden omdat hun kinderen dan naar school kunnen.
Bij de EO had je vroeger geloof ik zo'n soort programma waarin mensen kwamen uitleggen dat nu opeens Jezus in hun hart woonde. Doorgaans ex-junkies en hoeren. Nounou, dat maakte een geweldige indruk - not.
De Chinezen waren nog zo verstandig om missionarissen en vergelijkbaar schorem gewoon op te hangen. Verstandige lui, die Chinezen.

nattebever | 30-10-08 | 22:08

bottehond | 30-10-08 | 21:53

Ik ken Wafa Sultan en Ali Sina niet, nooit van gehoord.

Wat mij betreft worden belediging en Gods lastering uit het strafrecht gehaald. Als ik iemand een kleautzak vind, dan moet ik dat kunnen roepen. Al is het niet erg netjes. Verder moet ik de islam mogen bespotten. Het feit dat ik roep dat Jezus goddelijk is en redding brengt, en dat mohammed een bedrieger was, is voor een moslim Gods lastering. Toch moet ik dat mogen roepen. Anderszijds, mag iemand ook roepen dat mijn zienswijze achterlijk is. Gelijke rechten voor andersdenkenden!

de tandarts | 30-10-08 | 22:04

@Natte 21:55. Ergens anders kiezen is natuurlijk veel beter, maar ja...

knutsel | 30-10-08 | 22:02

knutsel | 30-10-08 | 21:39
Wat mij betreft mogen al die 'slachtoffers' van jou fijn gaan kiezen in de landen waar zij of hun voorvaderen vandaan kwamen, grofweg de Noord-Afrikaanse zandbak. Ik kan in een moslim of andere gelovige niet veel meer zien dan een hypocriete lafaard, die niet goed heeft opgelet tijdens zijn schooltijd en daardoor niet heeft begrepen dat er verschil is tussen feit/realiteit en metafysica (dat laatste is niks). 't Zijn dus geen slachtoffers, maar sukkels. Hebben we niet nodig in NL. Oprotten met die troep dus en al helemaal als ze ook nog eens voor overlast zorgen.

nattebever | 30-10-08 | 21:55

de tandarts | 30-10-08 | 21:46

Het probleem is dat je niets oplost zolang je vasthoudt aan het strafbaar gesteld zijn van "beledigen".

Tsjek btw ook:
Fimbulvetr | 30-10-08 | 17:07

**

de tandarts | 30-10-08 | 21:46

Ken je Wafa Sultan en Ali Sina?

bottehond | 30-10-08 | 21:53

Eens met knutsel tot zekere hoogte: Op afval uit de islam, schijnt de doodstraf te staan in de koran. Dit geloof laat je dus niet vrij. Inderdaad zijn zo veel moslims slachtoffer. Deze die zich als slachtoffer zien, zouden zich bij de islamwatchers moeten aansluiten. Deze onvrije leer mag van mij zo snel mogelijk de wereld uit. Om te beginnen uit Nederland.

de tandarts | 30-10-08 | 21:46

@Natte 20:58. Het is wellicht diplomatieker om van islamisten te spreken als je mensen het land uit wil gaan tiefen. Ikzelf kan de islamieten ook nog steeds wel als slachtoffer zien, slachtoffer van het geboren worden in een onderdrukkende religieuze omgeving welteverstaan. Maar gelukkig kun je naderhand nog kiezen.

knutsel | 30-10-08 | 21:39

PVDA heeft een achterban van louter geïmporteerde idiote religieuzen, die in een geweldadig opperwezen geloven, ik ben bang dat het zelfs aangescherp zal worden op last van de PVDA.

Let maar op! En Eddy Terstal blijft dan evengoed.

Creaguurder | 30-10-08 | 21:35

Misschien wat gek om als gelovige dit te zeggen: Ik ben voor afschaffing van het artikel op Gods lastering. Als ongelovige / atheist / agnost moet je juridisch even veel rechten hebben als een gelovige. Een gelovige mag niet oproepen tot haat tegen andersdenkenden of andersgeaarden of wie dan ook. In dit land is er een scheiding van kerk en staat.

de tandarts | 30-10-08 | 21:25

Wat een lutsers weer op die foto :/
Vrije mening ok, maar van Europa blijf je af!

HopHop | 30-10-08 | 21:25

knutsel | 30-10-08 | 21:13
't Is eigenlijk wel geestig om te lezen dat iemand denkt dat navolgende slotregels grappig of ironisch zijn en niet gewoon de wens van veel Nederlanders vertolken.

"Maar uiteindelijk wint toch Achmed, de 22-jarige pizzakoerier. Hoe sierlijk vliegt hij de werkvertrekken van onze premier aan gort! Wat een klap en wat een inferno! Ja, Achmed wint de hoofdprijs: 72 maagden in het paradijs. Kijk, zo kan het dus ook. Achmed blij, Nederlanders blij, iedereen blij."

Denk dat inderdaad alle Nederlanders, op wat dolende CDA-stemmerTs na, daar heel blij mee zouden zijn. Als columnist dus een totale mislukking (de rest is al even jammerlijk geschreven, maar ga ik hier niet herhalen).

nattebever | 30-10-08 | 21:20

knutsel | 30-10-08 | 21:13

Die Koelman fakkelde ik wekelijks af toen hij hier om duistere reden columns schreef. Altijd al geweten wat een naar politiek correct geniepig ventje die Koelman is.

bottehond | 30-10-08 | 21:19

Over "columnisten" gesproken, dat brouwsel van vogelmafkees Koelman in de Metro is me vandaag ook echt compleet in het verkeerde keelgat geschoten.
www.metronieuws.nl/index.php?actie=nie...
Ik roep de Metro dan ook serieus op deze ongetalenteerde klojo per onmiddellijk te ontslaan met zijn bagatellisering van de radicale islam en de verschrikkingen die hierbij horen. Het is niet grappig en zal het ook nooit worden.

knutsel | 30-10-08 | 21:13

Verdrag van Lissabon
Is niet van kracht, hoewel de PvdA haar kiezersbelofte heeft gebroken destijds, door ons geen referendum hierover te gunnen terwijl dat wel was beloofd (what else is new, Bos) dus ik veeg m'n bilnaad er sowieso mee af op principiële gronden, en verhuis desnoods naar Ierland, dat het wel per referendum heeft afgewezen.

zak_arme_turf | 30-10-08 | 21:11


miko | 30-10-08 | 20:34 "..*spuugt op torahs,korans en de bijbel*.."
--
Jochie, jij weet net zo goed als ik dat als je dat zou flikken bij de Koran je leven geen stuiver meer waard is. Dus flikker in je graf met he torah=bijbel=koran.

united.provinces | 30-10-08 | 21:08

bottehond | 30-10-08 | 19:40
Het klopt wel dat er nog genoeg bepalingen over blijven die je ridicuul zou kunnen noemen. In de door jou genoemde bepalingen gaat het echter wel steeds om het beledigen etc. van mensen of van een groep mensen. Je kunt dus nog steeds niet straffeloos (al wordt er nauwelijks vervolgd) de islamiet een ontspoorde randdebiel noemen met een een kudtgeloof dat de moeite van het onderschijten niet waard is, maar na afschaffing van art. 147 kun je wel de islam als zodanig naar goeddunken affakkelen, zolang je dus de islam maar niet identificeert met de moslim.

Ik vraag me af of de gemiddelde geloverT veel verschil ziet tussen de kwalificatie van Godt of Allah als psychopathische minkukels (wat onzin is nu beide grootheden maar zijn verzonnen door een stelletje veeboeren en geitenneukers) en een dergelijke kwalificatie van hemzelf.

Je kunt dus ongestraft roepen dat de islam het land uitmoet, maar niet dat de islamieten moeten oprotten. Raar, want wie heeft er nou last van de islam als er geen islamieten zijn? Of gristenen of joden etc. 't Hele verhaal is dus nogal schijnheilig en nietszeggend.

nattebever | 30-10-08 | 20:58

minister_van_glggrrg | 30-10-08 | 20:44

Is er dan al overstijgend strafrecht binnen de EUSSR?

bottehond | 30-10-08 | 20:53

minister_van_glggrrg | 30-10-08 | 20:44
Yep

Blue Leader | 30-10-08 | 20:47

Kudtroodkapje!!!

Pieter Bas | 30-10-08 | 20:46

Dankzij het Verdrag van Lissabon is het ABSOLUUT STRAFBAAR om de islam te beledigen of ook maar te betwijfelen.!!! Vandaar dat Art.147 geschrapt wordt. En ook vandaar dat alle 140 imams naar Marokko zijn teruggeroepen; er gaat binnenkort iets gebeuren hier waar wij domme blanke hollandertjes nog lang over zullen nadenken in de termen van: "ik stond erbij en ik keek ernaar"...

minister_van_glggrrg | 30-10-08 | 20:44

dante | 30-10-08 | 20:41 Schroom niet dante, verbijster ons met uw wijsheden!!

De Plæbæër | 30-10-08 | 20:44

Als het er door is ga ik even lekker los!!

dante | 30-10-08 | 20:41

kom hoe heet ie | 30-10-08 | 19:01
Onze waarden en normen zijn onstaan ondanks religie en niet dankzij. Verder is het eerder dat de cristelijke traditie de eerdere culturele verhalen,gebruiken,feesten,wetten en godsbeelden heeft aangenomen. Verder zal het me worst wezen dat de moslims die stinkende vuile vieze gore joodse en gristelijke geloven beledigd. Voornamelijk dezelfde zooi. Geen enkel geloof heeft recht op een respectvolle behandeling. Irrieel en onnodig. *spuugt op torahs,korans en de bijbel*

miko | 30-10-08 | 20:34

Oja, Allah is de pooier van de profeet (wtf)

De Plæbæër | 30-10-08 | 20:28

de Islam is een achterlijke cultuuuuuuuurrrrr!!!!!

De Plæbæër | 30-10-08 | 20:21

Ondertussen zijn alle religies het hardst aan het roepen dat hun religie de meest vredelievende is..... toch typisch dat, dat weer zoveel doden met zich meebracht / brengt.

The_true_infidel | 30-10-08 | 20:11

coke slikken
united.provinces | 30-10-08 | 20:02
Niet wiet spuiten of aspirines snuiven?

zak_arme_turf | 30-10-08 | 20:04

@bottehond:"... Columnisten en kunstenaars zijn vrijer in het uiten van hun mening. Deze uitingen hebben vanuit hun aard een andere lading. Columnisten, politiek tekenaars en commentatoren zetten zaken op scherp, overdrijven en drijven de spot met maatschappelijke verschijnselen..."
--
Kunstenaars hebben meer rechten, zoals coke slikken en jonge meisjes van 15 pakken. Dat weet je toch?

united.provinces | 30-10-08 | 20:02

bottehond | 30-10-08 | 19:40
.... bijna.

zak_arme_turf | 30-10-08 | 20:00

god is een denkbeeldige vriend voor volwassenen.

gelovigen kunnen het niet verkroppen dat ze niks zijn en zullen blijven daar zijn ze te arrogant voor

houjebekmaarlul | 30-10-08 | 19:58

artikel 147 spreekt steeds maar weer over een HIJ, niet over een ZIJ of een OMGEBOUWDE of over een KWEENE, dus kunnen wettelijk gezien de laatsgenoemden toch zeggen wat ze willen.

afperser | 30-10-08 | 19:45

Jezweetzelluf | 30-10-08 | 19:15

Vergeet het maar:

kwoot
Artikel 137 c WvS verbiedt het opzettelijk beledigen van mensen op grond van hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. De opzet hoeft niet uitsluitend te blijken uit een specifieke motivatie, maar of het redelijk is dat op voorhand kan worden ingeschat dat dit als zodanig kan worden opgevat.

- Artikel 137 d WvS verbiedt het aanzetten tot discriminatie of haat. Net als in het voorgaande lid, gaat het hier niet uitsluitend om de intentie haat te zaaien, maar ook om het ‘ uitlokken’ van haat.

- Artikel 137e WvS verbiedt het openbaar maken van beledigende uitlatingen, verspreiding of het in voorraad hebben van voorwerpen met zodanige [discriminatoire] uitlatingen.
ontkwoot

En nog erger:

kwoot
De afgelopen decennia ontstonden controverses omtrent uitspraken van religieuze leiders over homoseksualiteit. Er was grote tegenstand tegen de discriminatoire belediging van homoseksuelen door onder meer een imam en een predikant. Na aangifte en vervolging, sprak de rechter de predikant en imam vrij.

In de Nederlandse rechtspraak wordt veel waarde gehecht aan de vrijheid van godsdienst. Deze tendens is ook terug te zien in de jurisprudentie van de Commissie Gelijke Behandeling, waar mensen die zich beroepen op de vrijheid van godsdienst relatief vaak in het gelijk gesteld worden.

- Openbaarheidsvereiste

De strafrechtsartikelen 137 c, d, e stellen de voorwaarde dat de uitingen in het openbaar zijn gedaan. Mogelijk kwetsende of discriminerende uitspaken in gebedshuizen, als onderdeel van een preek of schriftlezing die in gebedshuizen vallen juridisch gezien niet per definitie in onder de noemer ‘openbaarheid’. Uitlatingen gedaan tijdens bijeenkomsten van bijvoorbeeld een politieke partij worden geacht openbaar te zijn als voor deze bijeenkomst ook media zijn uitgenodigd.

*
Hoe moeten we de razzia bij Gregorius Nekschot, de sommatie van Hoeiboei en GS nu duiden? Hmm?
*

- Vrijheid van meningsuiting en kunstuitingen

Columnisten en kunstenaars zijn vrijer in het uiten van hun mening. Deze uitingen hebben vanuit hun aard een andere lading. Columnisten, politiek tekenaars en commentatoren zetten zaken op scherp, overdrijven en drijven de spot met maatschappelijke verschijnselen.
ontkwoot

Zoals je ziet hebben gelovigen bijzondere privileges in Nederland. Laat je dus niet foppen. Dacht je nu werkelijk dat de gristenjunta zou kiezen voor Vrijheid? We worden genaaid waar we bij staan en bijna iedereen trapt er in.

bottehond | 30-10-08 | 19:40

@ Snorkelkip | 30-10-08 | 19:27

Zie www.venganza.org/
En om uw lachspieren alvast te trainen, zou ik beginnen met de "open letter to the Kansas School Board".

Tobus | 30-10-08 | 19:39

"De SP, VVD, GroenLinks en D66 zijn al tijden tegen een verbod op godslastering. De mullahs van het CDA, ChristenUnie en SGP zijn uiteraard voor handhaving."

Uhm, dus eigenlijk is IEDEREEN tegen een verbod ofwel vóór handhaving? Wat is de issue dan precies? Of lag Brusselmans dit blind te typen?

Tobus | 30-10-08 | 19:37

Nee ik heb de wereld geschept ,
niet ?
bewijs het maar eens !

gristentuig !

Snorkelkip | 30-10-08 | 19:27

De eerste stap van het weren van hakbars en gelijksoortig tuig uit politieke situaties, en een hele rits aan onnodige rechtzaken die dat soort lui altijd proberen aan te spannen.

Jezweetzelluf | 30-10-08 | 19:15

GeinPonempie | 30-10-08 | 17:50

Wat Sikkeneur zeg:
Laat je nou niks wijs maken, met het schrappen van art. 147 veranderd er weinig om discriminatie op basis van godsdienst strafrechtelijk aan te pakken.

Sikkeneur | 30-10-08 | 17:09

bottehond | 30-10-08 | 19:11

Watcher | 30-10-08 | 18:54

Het is nog erger ........ waarom doet die persoon zelf geen aangifte. (omdat hij niet bestaat)

doskabouter | 30-10-08 | 19:06

Nutteloze actie. Echt symboolpolitiek. Schijnbaar word maar zelden van deze wet gebruik gemaakt.

Dr.Overdrive | 30-10-08 | 19:04

kom hoe heet ie | 30-10-08 | 19:01
*hem inkopt*
Alsof ze dat nu al niet uitvoerig doen.

JosVerbeek | 30-10-08 | 19:03

Is er dan niemand bedenkt dat de moslims nu vrij spel hebben om onze 'gristelijke' normen en waarden te bespotten en te beledigen. Ik ben niet gelovig, maar die geitenneukers zijn dat wel. Zij zullen deze wetswijziging omarmen en mis/gebruiken waar ze kunnen.

Rest In Privacy | 30-10-08 | 19:01

Dat de wet bestaat klopt al niet. Hoe kunt je iets beledigen dat niet bestaat?

Watcher | 30-10-08 | 18:54

De PvdA zal zijn ware conservatieve gezicht laten zien en ervoor zorgen dat er geen progressie zal zijn op dit punt. Op andere punten (zie het PvdA-standpunt over de gekozen burgemeester) trouwens ook niet.

Pigsbutt | 30-10-08 | 18:53

Wordt er eindelijk eens een wet weggejorist in dit land.

100%JERZY | 30-10-08 | 18:45

Joepie !!

Hobbykip | 30-10-08 | 18:43

Je zou bijna gaan geloven in een god......

diek | 30-10-08 | 18:42

het carnavalseizoen is dit jaar toch wel erg vroeg begonnen .

likmegaties | 30-10-08 | 18:36

widtvoet ® | 30-10-08 | 18:24

Amen!........ eh.
:-p

The_true_infidel | 30-10-08 | 18:33

Neeligie! Oprotten met dat geriatrisch gewauwel. Doe maar thuis. Daar waar je je kinderen slaat, ze verkracht, fatsoenlijke gezondheidszorg ontzegt, overlaat aan de wetten van de straatjungle en vergiftigt met zieke waanbeelden.

Neeligie! Oprotten met dat geriatrisch gewauwel. Doe maar thuis. Daar waar je je vrouw klein houdt, mept, kontakt, karriere en waardigheid ontzegt en haar uitstrijkjes vervloekt.

Neeligie! Oprotten met dat geriatrisch gewauwel. Doe maar thuis. Daar waar je je bestaan minacht, vluchten moet in nonsense die houvast bieden zou, leugens als waarheden debiteren kan en vrouw en kinderen opvoedt.

widtvoet ® | 30-10-08 | 18:24

ho eerst lezen dan posten...

Blalender | 30-10-08 | 18:24

@ zak_arme_turf | 30-10-08 | 18:15
Het verschil is dan dat je veroordeeld word wegens discriminatie, en niet wegens het lasteren van een niet bestaand iets. De religies zijn echt, de goden niet(tot nader bericht)

Blalender | 30-10-08 | 18:22

In Liberalism Go to Hell kan ik mij op zich wel vinden hehehe.

Bigi Bana Boy | 30-10-08 | 18:22

Even over die foto. Kennelijk opgenomen in een Europese stad. Waarom boycotten deze mensen dan niet ook al die Europese uitkeringen en subsidies? Wees eens consequent.

BASinnic | 30-10-08 | 18:20

En nu? Blasfemie topics op Geen-Stijl?

Sponz | 30-10-08 | 18:20

Als je straks veroordeeld wordt wegens discriminatie/islamofobie, wat is dan het verschil eigenlijk?

zak_arme_turf | 30-10-08 | 18:15

Mijn protestbord : "Opbokken wie de islam aanhangt"

Bigi Bana Boy | 30-10-08 | 18:12

@Pica : Hee, hoeft Gareth Weldon niet meer te worden behead tegenwoordig ?

Bigi Bana Boy | 30-10-08 | 18:10

Edammertje | 30-10-08 | 17:53

Nope, als godslastering verboden is, dan zou iedere laster en belediging verboden moeten worden... maar zodra het om de koningin gaat of om een onzichtbare man in de lucht dan mag het ineens niet.

The_true_infidel | 30-10-08 | 18:09

Net of het al gebeurd is? De procedure begint nog maar net en of alles ook werkelijk gaat gebeuren is nog een tweede.

Bij voorbaat juichen; paupers.

Archaisch | 30-10-08 | 18:01

En nou dat wetje op majesteitschennis nog door de gootsteen.

Conan de Rabarber | 30-10-08 | 18:01

-weggejorist-

Edammertje | 30-10-08 | 17:53

link van artikel 147
.....9291000/modulesf/GVgcw1pD

sjaakdeslinksesul | 30-10-08 | 17:51

@ redactie
Oeps, sorry! Ik loop zelf ff een beetje achter het stond al op spits
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
On Topic:
Afschaffen al die achterlijke wetsartikelen.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting!!!
Fuck al die gekwetste voortdurend kwetsende en terroriserende religieuzen, met hun idiote fabeltjes en onzaligmakende geschriften.
Leer ook maar eens incasseren!

GeinPonempie | 30-10-08 | 17:50

@JosVerbeek | 30-10-08 | 17:34
Dit gebruik ik altijd in 'discussies' met (mono-theistische) gelovigen:
"Er zijn heel veel goden, en jij verwerpt ze allemaal behalve 1. Dan moet je mij begrijpen, want ik doe hetzelfde, maar dan consequent: ik verwerp ook die ene".

Celestial Teapot | 30-10-08 | 17:49

de mensen!
die wordern!
altijd!
be!
drogen!
!
in kerken!
moskeeën!
en sy!
na!
gogen!
!
de bijbel!
de koran!
zijn een!
mis!
lukking!
!
religie!
is oorlog!
en on!
der!
drukking!

Cazi | 30-10-08 | 17:41

Als ik me niet vergis was de SGP in 1932 tegen de invoering van art. 147, omdat zij dan die 'akelige paapschen mis' niet meer met goed fatsoen als 'vervloekte afgoderij' konden bestempelen. Dus eigenlijk is het raar dat die Van der Staaij de afschaffing betreurt, hij zou nu al hosannaroepend op bedevaart naar Staphorst moeten gaan.

JosVerbeek | 30-10-08 | 17:38

@ redactie: ff Off Topic
zo juist op AT5:
twee smerissen in 't park, door twee huftertjes onder bedreiging met pistool van hun dienstpistolen beroofd en gekneveld met hun eigen handboeien.
Nou GS kom er maar in met een mooi artikeltje later vanavond!!!
Politie wil ''t overigens niet bevestigen, wel dat ze er eentje hebben aan gehouden in Jan van Galenstraat in een coffeeshop.

GeinPonempie | 30-10-08 | 17:38

beter een afgehakt lid van artikel 137 dan de mijne!

wout3r | 30-10-08 | 17:38

@liggend_streepje: Guilty as charged. Maar het is voor een goed doel dus ik neem het risico :)

P. Olitiek | 30-10-08 | 17:38

@P. Olitiek | 30-10-08 | 17:32
Linkspammer!

liggend_streepje | 30-10-08 | 17:36

Dommelsch | 30-10-08 | 17:35

Yes hij is leuk

joyriders | 30-10-08 | 17:36

God/Allah bestaat niet...

ik kom van rechts | 30-10-08 | 17:36

@joyriders 17:29

1,80 was 't idd. Die "twee meter" kwam als onvoorzichtige schatting.

"PvdA" midden jaren tachtig trouwens stond voor "Peop van de Arabieren", uiters waren zieners achteraf bezien.

widtvoet ® | 30-10-08 | 17:35

JosVerbeek | 30-10-08 | 17:34

Inderdaad, alsof het zo respectvol is om die knakker ( jezus ) iedere keer zo af te beelden zoals ze dat doen ( kruis + duidelijk lijdend corpus )
:-s

The_true_infidel | 30-10-08 | 17:35

lol @ fittie verdonk - dijsselbloem

Dommelsch | 30-10-08 | 17:35

Als je even doorredeneert maakt elke gelovige zich schuldig aan smalende godslastering. Hij/zij lastert nl. alle andere goden door ze niet te eren. Als atheïst ben je in dat geval het beste af. Misschien wat vergezocht, maar als al die gelovigen krom kunnen kletsen, dan kan ik dat ook.

JosVerbeek | 30-10-08 | 17:34

Ik denk: Het wordt eens hoog tijd voor een niet-commerciele partijonafhankelijke politieke discussie-site zonder media-ruis. Zeg maar voor de meer intelligente reguurder. Doe mij een lol en kijk ff op politiek.ning.com (niet allemaal tegelijk aub)

P. Olitiek | 30-10-08 | 17:32

[OT] Het adviseurschap van de Marokkaanse Arib (adviseert/adviseerde het Marokkaanse staatshoofd) mag in eerste instantie dus niet van mejuffrouw de KamervoorzitterT ter sprake gebracht worden: "Staat niet op de lijst!" Apart. [/OT]

widtvoet ® | 30-10-08 | 17:31

je zou bijna bidden dat het gaat lukken!

bijna...........

The_true_infidel | 30-10-08 | 17:31

Zo waarlijk helpe mij god almachtig dat dit feestje doorgaat...

60CX | 30-10-08 | 17:30

Zou wel tijd worden. Wees nou eerlijk : hoe lang blijf je tenslotte in dit godverdoemse land worden als zulke Hakbars er schreeuwend mogen rondloopen dat ze ons willen vernietigen?

*plan voor emigratie nog éven uitstelt*

hellohello | 30-10-08 | 17:29

Hoe ging ie ook al weer;

Allah is groot allah is machtig hij heeft een kringspier??? van één meter tachtig.

Even tussendoor, wat een kutdepat zeg, PVDA is weer eens aan het slap lullen

joyriders | 30-10-08 | 17:29

Ontlast Hirsch en zijn OM gelukkig eauk 'n beetje. Hoeven ze niet langer op te komen voor Wezens die Zichzelf wel zouden moeten kunnen verdedigen.

widtvoet ® | 30-10-08 | 17:28

@Kartoffels | 30-10-2008 | 17:12

Nee, hooguit met Kartoffelsallahd. (Muhahahahaheddin)

drama | 30-10-08 | 17:25

*trekt blikje Coca-Cola Zero open*

Fleauxe | 30-10-08 | 17:25

@seven 17:06

Vandaar idd. (*niet zeau goed is met knipogende smilies*)

widtvoet ® | 30-10-08 | 17:24

Celestial Teapot | 30-10-08 | 17:22
Gefeliciteerd. Welkom in de wondere stijlloze wereld.

JosVerbeek | 30-10-08 | 17:24

Uit de bundel vloeken in de kerk de gedigt reclameposter

STATSJONSREKLAME
Als
er
iets
breekt
valt
er
een
vloek
godverdomme

JosVerbeek | 30-10-08 | 17:23

He, ik ben dubbel blij. Artikel 147 eruit en ik ben eindelijk van mijn newbie-icoontje af!
Mijn dag kan niet meer stuk.

Celestial Teapot | 30-10-08 | 17:22

@Westheimer | 30-10-08 | 17:14
Hmmm mja, was een beetje in de veronderstelling dat dit een kamerdebat onderwerp was. Ben niet opzettelijk OT bezig heaur...

liggend_streepje | 30-10-08 | 17:19

One small step for a man, one giant leep for mankind.

Zijkstraaljagert | 30-10-08 | 17:19

van de bundel godverdomHem niet de gedigt ijdelijk gebruik

IJDELIJK GEBRUIK
een
lul
van
twee
meter
ja
maar
Ik
hoef
er
niet
eens
mee
te
slingeren

widtvoet ® | 30-10-08 | 17:19

Pablo's ijscocar | 30-10-08 | 17:11
Dat vind ik nou weer onnodig kwetsend, een beetje laf anoniem een sprookjespersonage van homofilie betichten, als of dat negatief zou zijn, er is toch niets tegen homosexuelen.

Pedofielen, daar heb ik wel moeite mee, dus als je nou een historisch figuur pakt, Mohammed bijvoorbeeld noemt en die pedofiel noemt, dat zou beledigen, als de beste man volgens overlevering niet met een 9 jarige getrouwd zou zijn geweest.

Wacht even, ik ben er nog niet uit, ik ga hier even op broeden....

Fimbulvetr | 30-10-08 | 17:18

@Rammstein | 30-10-2008 | 17:09

De schrijver kon helaas zelf niet meelopen vanwege een lamme arm.

drama | 30-10-08 | 17:18

God-godverdomme dat is mooi nieuws

Proxifier | 30-10-08 | 17:17

Principieel ben ik het uitaard eens met het schrappen van dat middeleeuwse artikel, maar als dit betekent dat de Celestial Teapot ook beledigd mag worden heb ik toch een beetje gemengde gevoelens.
Ben wel benieuwd of de PvdA-ers nog weten waar hun ruggegraat is.

Celestial Teapot | 30-10-08 | 17:15

O yeah, belangrijke stap!

J.N. de Kabelpen | 30-10-08 | 17:14

drama | 30-10-08 | 17:12
Haha, die is goed. +1
Tenzij je met gekookte aardappelen gaat gooien.

Kartoffels | 30-10-08 | 17:14

@liggend_streepje | 30-10-08 | 17:11
Je mag wel wat harder zijn in je comments, een ban krijg je niet zo snel en wat strafwerk is zo gedaan. Toch?

Westheimer | 30-10-08 | 17:14

@Kartoffels | 30-1-08 | 17:07

Ik zat nog te denken om van kartonnetjes kartoffeltjes te maken, maar dan slaan we door he. Dan slaan we door.

drama | 30-10-08 | 17:12

Allah is een homo nènénènénéééééééé.
Ik ben lekker anoniehiem nènénènénéééééééé.
Kan me toch niet pakken nènénènénéééééééé.

Pablo's ijscocar | 30-10-08 | 17:11

Focking hell wil je het debat over de tweede kamer volgen ligt de server plat

joyriders | 30-10-08 | 17:11

Verdonk maar matigjes weer...

liggend_streepje | 30-10-08 | 17:11

de honden blaffen... | 30-10-08 | 17:10
Ik vind dit kabinet een belediging, wanneer straffen ze dat eens....

Fimbulvetr | 30-10-08 | 17:11

Jammer dat ze het scootertuig en de capuchonklootzakjes dan niet aanpakken.

Kartoffels | 30-10-08 | 17:11

er staat namelijk meer in t artikel dan alleen godsdienst.

maar ja, dat weten veel mensen dan weer niet
die willen gewoon allah bashen
en realiseren zich ondertussen niet dat balkenende straks gewoon legaal los kan gaan tegen alles wat zijn kerk niet wenscht

commentaarderer | 30-10-08 | 17:10

Waarschijnlijk zal men besluiten dat godslastering niet langer strafbaar is, maar dat het beledigen van allah zwaarder bestraft moet worden.

de honden blaffen... | 30-10-08 | 17:10

Rouvoet gaat zich schuldig voelen, hij zit immers in de regering. Dat wordt weer 3 x maal een witvoetje halen zondag, hebben zijn kleine kindjes ook een dagje rust.

Westheimer | 30-10-08 | 17:09

Laat je nou niks wijs maken, met het schrappen van art. 147 veranderd er weinig om discriminatie op basis van godsdienst strafrechtelijk aan te pakken.

Sikkeneur | 30-10-08 | 17:09

@drama 17:06 Verrek zeg, allemaal hetzelfde handschrift.

Rammstein | 30-10-08 | 17:09

betekent wel dat je ook homos mag beledigen overigens
of welke levensstijl dan ook

kankerflikkers enzo
dat mag dan gewoon
en christenhonden
gereformeerde teven allemaal in de 2de kamer
ook de mannen
juist de mannen

commentaarderer | 30-10-08 | 17:08

Fritsma houdt zich aardig stand. Hij heeft dan ook het gelijk aan zijn zijde maar dat wil niet altijd alles zeggen. Jammer dat de kamervoorzitter hem probeert kort te houden, zoals altijd.

liggend_streepje | 30-10-08 | 17:08

Van der Staaij: "Dit kabinet, met CDA en ChristenUnie, wekt de indruk mee te willen werken aan een verdere secularisatie van het publieke domein.”
Dit is wel zo'n zieke gedachtengang, mijn god (!)..
Het wordt gvd tijd dat gelovigen (waanzinnigen m.i.) niet langer wettelijk verheven zijn boven andersdenkenden..

p0rn0 | 30-10-08 | 17:07

drama | 30-10-08 | 17:06
Ja, dat wordt dan een dramatische ervaring (oh, ironie).

Kartoffels | 30-10-08 | 17:07

Dat meest rechtse (haha) bord, is een reclamebord voor Fanta.

henk spermatank | 30-10-08 | 17:07

Heej stelletje zeurders hier Allah wil dat zo goedverdoeme

tjeemig | 30-10-08 | 17:06

@foto

Je zou maar net die ene zijn die een beetje Engels kan, kun je gelijk 250 protestleuzen op die kartonnetjes stiften. Ben je mooi klaar mee.

drama | 30-10-08 | 17:06

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:54
Klachten kunnen alleen door de beledigde zelf worden ingedient, niet door vage vertegenwoordigers die menen in de naam van te spreken. Dat zal de bond tegen het vloeken ea. veel werk besparen..

seven | 30-10-08 | 17:06

Mooi, nu grondwetsartikel 6 nog even.

Grolschje | 30-10-08 | 17:05

Scheelt de Rechtelijke staat ook een hoop gezeik om Allah en z'n mantelnichten.

Kartoffels | 30-10-08 | 17:05

Fritsma mág niet praten van tante Pollewop, jammer is het dat pvda'ers hun neiging tot censuur nog steeds niet kunnen onderdrukken.

Fleauxe | 30-10-08 | 17:04

Volwassenen die steggelen over het beledigen van een sprookjesfiguur.
Als je er over nadenkt is het te belachelijk voor woorden.

Lets Kuttekrap | 30-10-08 | 17:04

Oh, dan mag ik vandaag nog steeds niet zeggen dat ik pis op Allah en Mohammed als tuinkabouter in de tuin heb staan? Verdorie. Maar ja, morgen mag het.

Kartoffels | 30-10-08 | 17:03

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de PvdA zich op het laatste moment aansluit bij de gristenfundi's. Mocht het wel een succes worden, stopt EHB dan ook de procedure van uitlevering van Nekschot aan de haatbaarden?

p0rn0 | 30-10-08 | 17:02

www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Mocro-debat.

-1 voor het gezeik van Dibi, Dijsselbloem, Agema, enzevoort. Ook een dikke -1 voor dat sujet van een kamervoorzitster dat Fritsma de mond probeert te snoeren.

Nietvoordekat | 30-10-08 | 17:02

*wacht meewarig hoe de P.v.d.A. ter capitulatie overgaat t.b.v. Van de Vlies en consorten*

The Anchorman | 30-10-08 | 17:01

-weggejorist-

Hoefter | 30-10-08 | 17:00

Wat een vredelievende en tolerante demonstranten op die foto.

Beëlzebul | 30-10-08 | 17:00

Als het feit uit het WvS wordt geschrapt, is het dan goed om een god te lasteren?

Oberst | 30-10-08 | 17:00

"De SP, VVD, GroenLinks en D66 zijn al tijden tegen een verbod op godslastering"
Vreemd dat de PVV er tegen is...

Tommygunner | 30-10-08 | 16:59

mooie, van VH Reve:

Paradijs:

Ik was een heel erg grote beer die toch heel lief was
God was een ezel en hield veel van mij
en iedereen was erg gelukkig

ODapperDapper | 30-10-08 | 16:58

Boer Harm uut Twente | 30-10-08 | 16:57
Londen. Kan niet missen.

JosVerbeek | 30-10-08 | 16:58

Waar is deze foto eigenlijk gemaakt?
Als ik zo naar de achtergrond kijk lijkt deze demo ergens in Europa plaats gevonden te hebben.

Boer Harm uut Twente | 30-10-08 | 16:57

Als je God beledigd, dan sleept ie je in al z'n almacht toch voor de rechter?

Brimstich | 30-10-08 | 16:56

Mocht de PvdA nog twijfelen trouwens: kies de middenweg en laat blasfemie een klachtdelikt worden.

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:54

Uit de bundel het zal eens een keer tijd worden de gedigt deregulering

DEREGULERING

Fijn zei god
dan mag ik
blasfemisten
eindelijk
zelf
straffen
leve de
deregulering

JosVerbeek | 30-10-08 | 16:54

van de bundel toch heb ik gelijk de gedigt Godnondeju!

GODNONDEJU!

Versgeperst.

Amen.

JasperdePiPaPasper | 30-10-08 | 16:54

@ Syk 16:38: maar zijn 9-jarige bruid zoog nog veel beter.

wijsvinger | 30-10-08 | 16:53

@redactie.

Graag een nieuw capslock topic zodra de kogel door de kerk/moskee/synagoge is.

repulse | 30-10-08 | 16:53

GOD = PLACEBO

zatterd | 30-10-08 | 16:53

Nu alleen plasfemie nog uit 't strafrecht.

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:52

Godtyfus dat werd tijd...

sniek | 30-10-08 | 16:52

-weggejorist-

Frontaal Naakt | 30-10-08 | 16:50

Waar/wat blijft/is het standpunt van de PVV?

Sendis | 30-10-08 | 16:50


God straft zelf wel op termijn, daar heeft Hij geen politici of wetshandhavers voor nodig...

Dr.Zeldenrust | 30-10-08 | 16:49

Het werd allahverdomme ook eens een keer tijd. Het is toch godverdomme niet te geloven dat we anno nu in de wet nog verwijzingen naar sprookjesboeken hebben.

James Lastig | 30-10-08 | 16:49

@Doc Damage 16:45

van de bundel toch heb ik gelijk de gedigt god is overal

GOD IS OVERAL
zoek
dan
eens
beter
hufters

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:48

Doc Damage | 30-10-08 | 16:45
Gaat u op de kouwes toer?
Afschaffing Artikel 147
En
God
zag dat
het goed was
;-)

JosVerbeek | 30-10-08 | 16:48

Tjéééézus, wist niet dat dat artikel 147 zo achterlijk was. Dus eigenlijk mag je niet eens godverdomme of wat dan ook zeggen.. Gelukkig tillen de meeste gelovigen niet zo zwaar aan milde vormen van godslastering. Alleen die onnozele fanatiekelingen.. Die posters ook "Als er een vloek valt breekt er iets" van de Bond tegen het vloeken, ieurrggghhh.

zatterd | 30-10-08 | 16:48

een kleine stap voor de pvda een grote stap voor nederland

Freekiesteekie | 30-10-08 | 16:46

wordt toch niks.. P(artij) V(an) D(e) A(pen) kiest toch voor gristelijke partijen. Anders stemmen de cda en cu tegen dingen die pvda wil... Dus iedereen zal kunne zien dat je niet op pvda moet stemmen:D,,, geen ruggegraat bij die graaiers

Noisee | 30-10-08 | 16:46

ach, staat toch maar max 3 maanden voor of een geldboete van de 2e categorie...

Lytse_Hille | 30-10-08 | 16:46

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:39
Net bedacht:
GOD BESTAAT NIET
er zijn voldoende
andere meer
plausibele
verklaringen
voor
het
ontstaan van
de wereld

Doc Damage | 30-10-08 | 16:45

Ik had net GOD aan de lijn.
Ze is blij dat het recht op belediging ook voor haar gaat gelden.
Ze voelde zich al wat buitengesloten.
Oh en iedereen krijgt de groetjes.

r@zor - InFiDeLz! - | 30-10-08 | 16:45

Eddy Terstal? Ik geef meer respect, aan wat er onder mijn schoenen zit, na een middagje Kralingse bos.

Lot | 30-10-08 | 16:45

Dat artikel is dan ook een gotspe; alsof onze almachtige schepper zichzelf niet zou kunnen verdedigingen mocht deze dit zo willen.

Mooi live even het debatje over Finland volgen.

liggend_streepje | 30-10-08 | 16:43

Terstall kan echt niet meer draaien, als ze het niet schrappen moet ie echt gewoon weg.

spooky | 30-10-08 | 16:43

Geweldig nieuws godverdomme! god is gaar, net als die heaumeau van een allah!
*Richard Dawkins belt*

Doc Damage | 30-10-08 | 16:42

Ik zeg altijd hirschverdomme maar hij is volgens mij geen god en dan mag dat misschien niet meer.

T@ Riest | 30-10-08 | 16:42

*wacht met smart op nieuwe mohammed-cartoons*

Bier-Sexueel | 30-10-08 | 16:42

[quote] Dit kabinet, met CDA en ChristenUnie, wekt de indruk mee te willen werken aan een verdere secularisatie van het publieke domein [/quote]

Prachtig, voorwaar een fantastisch vooruitzicht, de eerste stap op weg naar een seculiere staat. En dat onder dit gristenhondenkabinet.

/\/\addog | 30-10-08 | 16:42

Ik schiet een beetje vol. Na 2009 jaar wordt er t.a.v. godsdienst een verstandig besluit genomen. Woorden schieten te kort.

helmpie | 30-10-08 | 16:42

-weggejorist-

Brynnar | 30-10-08 | 16:41

Als er een straf wordt gelegt op het beledigen van god mag er ook een straf komen op het beledigen van Legolas, Harry Potter, Asterix, Donald Duck en andere sprookjes...

Promo | 30-10-08 | 16:41

Ik wil data wanneer dit wordt aangenomen door de Tweede Kamer. Dit gaat zeker een leuk debat opleveren met een ruggengraatloos PvdA, RechtsBlond en de ouderlingen van Gristenfractie's.

Mangoost | 30-10-08 | 16:41

mo-re-li-fa-so-la-ti

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:41

Linksch gaat dit nooit toelaten. Het zijn de conservatieven van nu. Deze verandering is te groot voor ze en ze verliezen hun grip op de nieuwe 'arbeiders' hierdoor.

überbrain | 30-10-08 | 16:41

Pvda krijgt een schot op open goal. Laat Vogelaar schieten, die doet een Stammetje.

Seletitic | 30-10-08 | 16:39

*baalt hevig en zal het laten blijken ook* Pindakaaaaas nog aan toe!

russischstoephoertje | 30-10-08 | 16:39

Heel goed, buitengewoon verstandig. Wordt het bloederig, of slechts een spuitje?
*nog wat nuttigs doen gaat*

JosVerbeek | 30-10-08 | 16:39

van de bundel toch heb ik gelijk de gedigt god bestaat

GOD BESTAAT
maar
u kunt
het
tegendeel
dus
niet
bewijzen

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:39

Valt me mee van de linkse Gristelijke rakkers, Mohammed zuigt!

Syk | 30-10-08 | 16:38

Natuurlijk goed dat ze het schrappen. Wel puur voor de bühne, het is nog nooit gebruikt.

Maaier | 30-10-08 | 16:37

Nekschot: hier komt je kans...

Wingwoman | 30-10-08 | 16:36

Nog 1 keer dan. Allah is een hoerrrrrr. Zo dat lucht op en nu een Bavaria.

Dayak | 30-10-08 | 16:36

God is een heaumeaux en jezus zijn prof-reet!

Alcoholic | 30-10-08 | 16:36

De PvdA kamerfractie bestaat uit weekdieren dus dat verbod blijft voorlopig nog wel

Tobi | 30-10-08 | 16:36

*PH. Donner met 'n welgemeende snif een laatste anjer op het graf van z'n opa ziet leggen*

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:36

Tjaa is ook werkverschaffing

Mr. Lijnsteeg | 30-10-08 | 16:36

2000 jaar over gedaan, werd wel eens tijd...

laazje | 30-10-08 | 16:36

hmm.. ministers hadden niks beters te doen dus gingen ze maar eens bladeren en vonden een paar debiele regels die heel lang geleden zijn gemaakt door mensen die OOK niks te doen hadden.

*met werk gaat verder*

Killswitch | 30-10-08 | 16:35

Goeie zaak. Het heeft nog veel te lang geduurd.

Alfred E. Neuman | 30-10-08 | 16:35

Allah, JHWH en welk Bedenksel danook zijn binnenkort als een ezeltje in de reedt te neuqen. En terecht!

widtvoet ® | 30-10-08 | 16:34

Het werd godverdomme tijd!

Willianus Wortelus | 30-10-08 | 16:34

-edit: merci -

Arie Ribbels | 30-10-08 | 16:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl