
Het was u natuurlijk helemaal ontgaan. Maar onlangs was het WereldArmoedeDag. Dat is een soort van verjaardag voor armoedzaaiers die voor de gelegenheid een etmaal in het zonnetje worden gezet. De Wereldomroep - voormalig werkgever van de eveneens werkeloze linksjournalist Rutger van Santen - greep de armoededag aan om het keiharde bestaan te tonen van de 39-jarige bijstandsmoeder Peggy. Zij is alleenstaand moeder van vier bloedjes van kinderen en leeft in bittere armoe. Tenminste, dat zegt ze zelf. Zo at ze vroeger soms dagen niet wegens geldgebrek en kan ze geen spelcomputer voor de kids kopen. Gelukkig voor Peggy bestaat er in Nederland zoiets als een voedselbank. Hierdoor staat de huurwoning van Peggy barstensvol met gratis weggeefrommel. Bovendien smeekt ze wekelijks een smakelijke maaltijd bij elkaar. Een auto kan ze wel betalen, want anders zou ze door haar straatvrees de deur niet meer uit kunnen. Al met al presteert de Wereldomroep het om met Peggy een 100% stereotype Nederlandse klaagtokkie op de camera vast te leggen. Zo houdt Peggy graag zelf haar handje op, maar vindt ze geld voor de hongerige kindertjes in Afrika maar onzin. De beelden zijn zo bizar, dat bezoekers op Wereldomroep.nl zich
afvragen of ze niet naar een viral voor Gratis.nl zitten te kijken. Ook bezoekers van de Engels
ondertitelde versie op YouTube geloven er niks van en vermoeden een hoax. Maar de beelden zijn echt echt. Dankzij de WereldOmroep weet de hele wereld inmiddels van die verschrikkelijke Hollandse armoede. Zelfs in
China.
Reaguursels
InloggenOk, Delilah, allemaal heel dramatisch... maar waarom zit ze dan niet in de WAO, maar in de bijstand?
Hulde aan de alleenstaande moeder, die alles op alles zet om 3 dagen per week te kunnen werken.... En zo wel rond kan komen...
"Er is in Nederland best wel armoede"
En ze klikt nog een keertje.
Zie ik daar lay's sjipsen? Hier wordt gewerkt, maar moet men het doen met AH-huismerk. Ik zie het al weer; tokkie zijn loont.
De auto en de spelcomputer als eerste levensbehoefte, ongezien de tyfus!
Delilah, ik blijf bij mun standpunt, vind je moeder een mooie vrouw.
Foonnummer?
En het meest trieste van dit wijf is, is dat ze zelf echt gelooft dat ze arm is. Parasiet.
@Delilah18 | 21-10-08 | 18:51
Aardig verhaal maar waar is het 'master of your own destiny' gebleven? Los je problemen zelf op! En maar afvragen waarom ik van iedere verdiende euro bijna 3/4 kan inleveren bij de staat....... Het wordt te eenvoudig gemaakt om ergens afhankelijk van te zijn, de wilskracht opbrengen om die afhankelijkheid te doorbreken is is het zelfde als afkicken van de coke.
@loerelau | 20-10-08 | 18:22
Je haalt twee dingen door elkaar een sociaal vangnet en de sociale hangmat.
Ik heb je verhaal is goed gelezen Delilah, en blijf toch bij mijn standpunt dat sommige mensen nu eenmaal altijd ZELF een zooitje van hun leven weten te maken! En dat andere mensen dan word geacht dat soort ellendelingen weer uit de shit te trekken. Persoonlijk denk ik dat het met die straatvrees wel mee zou vallen als je niks meer te eten hebt en je je huis wel uit MOET om op de fiets naar de voedselbank te gaan. Of wacht dacht je van de bus? Altijdt gezellig!
Luister... ik snap best dat er mensen in dit land zijn die het niet goed hebben getroffen en soms is dat triest. maar je kunt je ook minder kwetsbaar opstellen en is met gezond verstand handelen. En zolang die HOER in die auto blijft rijden zou ik er graag persoonlijk voor willen zorgen dat ze geen cent van MIJN belasting centen krijgt!!!!!!! Om het nog maar even niet te hebben over die hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben mentaliteit tegenover de Afrikaanse medemens. IK ZOU NOG LIEVER EEN JAARSALARIS WEGGEVEN AAN DIE MENSEN DAT 1 CENT AAN HAAR!
En de wereldomroep is ook vergeten erbij te vertellen dat:
mijn moeder bijna 1 jaar lang thuis, dagelijks bijna 20 clienten van de voedselbank ontving om ze zo te voorzien van extra goederen(die thuis werden gebracht door de Voedselbank), om zo iets terug te doen voor de voedselbank. Alleen wel wat in haar vermogen ligt VANUIT HUIS. Maar ook sinds dat ze haar autotje heeft voedselpakketen brengt voor minder validen of degene die geen vervoer hebben, sinds dat ze haar autotje heeft minder validen of invaliden helpt met het huishouden op vrijwillige basis.
Wat een slecht mens is ze toch hé?
Hyves moest wel snel even dicht he.....:)
Begrijpelijk dat sommige mensen reageren dat het haar eigen schuld is. Aangezien de wereldomroep zeer ongepast te werk gaat en zich niet aan de afspraken houdt, maar ach het kwaad is al geschiedt en de meeste mensen hebben hun oordeel toch al klaar. Ondanks dat, toch mijn verhaal, ben de dochter van peggy 18 jaar oud. sorry van de lengte maar kon het niet aan om zulke dingen te lezen over mijn moeder.
Er word in 4 minuten tijd een beeld geschetst, en daar halen sommige personen
zonder verdere kennis hun oordeel uit.
Mevrouw wilt laten zien hoe zielig zei is?
Nee mevrouw werd via de voedselbank benaderd door de wereldomroep,
zei vroegen of ze haar verhaal wilde doen, maar natuurlijk waarom niet?
De tijd dat we ons schaamde voor de voedselbank en armoede hebben
wij achter ons gelaten en geaccepteerd dat het niet anders is.
Jullie weten niet wat de reden is dat mevrouw een uitkering heeft,
zei is niet in staat om te werken en waarom?
dat is niet omdat zei 4 kinderen heeft van 4 verschillende vaders heeft zoals sommige schrijven
er zijn 4 kinderen van 2 vaders. Dat een relatie soms niet werkt en dus over gaat
is nou eenmaal zo, moet je dan bij die man blijven voor je kinderen? terwijl dat helemaal niet werkt?
nee toch dan kies je voor het welzijn van je kinderen en dan begin je opnieuw met je leven.
En dus na een aantal jaar een nieuwe partner. Dan ben je geen hoer, iedereen heeft recht op liefde en warmte
je bent geen hoer als je een relatie aangaat met een neger, zo zie je maar weer vooroordelen en discriminatie zielig hoor!
maar om op het onderwerp terug te komen je hebt een nieuwe partner, daar heb je sex mee zonder pil en condoom.
Je verwacht niet dat je zwanger raakt, als je op je 23ste onvruchtbaar word verklaard door baarmoederkanker.
Als je dan toch zwanger raakt voel je je super gelukkig en aboteer je niet!!!
Die partner blijkt na de komst van me jongste broertje toch niet zo fantastisch te zijn als hij zich al die jaren voordeed, en begon
mevrouw te isoleren van de buitenwereld (niet meer werken want dat deed ze gewoon hoor!!!!), dagelijkse mishandelingen, criminele activiteiten waar meneer zich mee bezig hield en haar onder dwang bij betrok anders kreeg ze weeer klappen.
Liefde maakt blind maar ik (dochter van peggy ) hield het niet meer. aangezien bij mevrouw haar kinderen op de eerste plaats komen besloot mevrouw om de relatie te beeindigen, gevolg daarvan? een stalkende ex-man, wat op een gegeven moment zo uit de hand liep want meerdere
familie leden van meneer raakte daarbij betrokken. Dat gaf het resultaat dat wij niet meer alleen over straat konden omdat hij ons overal volgde en zelfs mijn broer (zoon van peggy 20 jaar) op straat bedreigd werd met een vuurwapen(hij was toen 15 jaar) door familie van meneer. De enige keus die er was (zo zei de politie na weer een uit de hand gelopen confrontatie), zo snel mogelijk weg uit ons huis en onderduiken bij de enige overgebleven vriendin (door die isolatie van meneer alle vriendschappen en verbroken) tot we in een blijf-van-me-lijf huis terecht konden. Zo gezegt zo gedaan, aangezien er dus niemand was die nog naar dat huis durfde om evt. kleding en hoognodige spullen op te halen bleef het achter en moest de gemeente de woning ontruimen, ontsmetten en opnieuw bewoonbaar maken. Die kosten werden natuurlijk op mevrouw verhaald want stel je voor dat de gemeente rekening houdt met wat voor omstandigeheden wij ONS LEVEN achter moesten laten en weg moesten. Dus daar is 20.000 euro wat mevrouw moest betalen. En van wat? Geen werk meer, geen uitkering of andere inkomsten, geen huis...
wij kwamen na dat blijf-van-me-lijf huis bij begleid wonen om zo snel mogelijk weer zelfstandig opnieuw een leven op te kunnen bouwen.
Aangezien wij aankwamen met 1 tasje kleding, geen inkomen, meubels e.d. Moest er dus gezorgt worden voor een nieuw leven, een gaderobe voor 5 personen, een volledige inboedel enz. dus weer extra kosten, maar die hebben wij niet gemaakt want het meeste hebben wij zelf bij elkaar gespaart door krijgen van de voedselbank en andere clienten daarvan + wekelijks lang het grofhuisvuil om te kijken voor inboedel voor nieuwe woning na begleid wonen.
En dit allemaal in haar 1tje, vinden jullie het dan heel raar dat iemand daar psychisch/emotioneel helemaal aan kapot gaat?
Maar toch blijft mevrouw in staat om voor de kinderen en zichzelf te zorgen wat voor sommige heel raar is blijkbaar. Wij verzorgen ons wel ondanks dat wij van binnen kapot zijn, je hoeft er niet bij te lopen als een zwerver als je in armoede leeft. Ondanks alles hebben mijn broer en ik onze middelbare school netjes afgerond en onze diploma behaalt. Daarna deed ik de kappersopleiding dus knip ik mijn moeder dr haar want nogmaals je hoeft er niet bij te lopen als een zwerver als je haast niks te besteden hebt, zoiets noem je verzorging!!
Ik heb later ervoor gekozen om te gaan werken, zodat ik mijn broertjes, moeder en mijzelf de extra's kan geven waar wij recht op hebben en verdienen!! want vooral die kleintjes hoeven niet de duupe te zijn van ons verleden
.
Om nog even terug te komen op de reacties van sommige mensen TE ERG:
Hoer: Dat is pas zielig!! als je je argument alleen op die manier sterk kunt maken.
Allimentatie: Onze vader(van mijn broer en ik) is financieel niet in staat om zich dat te veroorloven en daarbij zijn wij beide 18+ dus dan geld dat niet meer.
Allimentatie van De vader van mijn broertjes? we zijn niet voor niks gevlucht en onze veiligheid op het spel zetten voor beetje extra geld? wat ingehouden zou worden door de sociale dienst(weer een les voor de wat minder begaafden die een reactie plaatse want extra inkomen boven op je uitkering word ingehouden).
Kinderbijslag: Mijn broer en ik zijn beide 18+ en ik werkte al voor mijn 18e dus dat was ook niet meer van toepassing
Internet: is tegenwoordig geen luxe meer. moeten wij die kleintjes dat afnemen??Nou sorry hoor alles in het belang om die kleintjes een zo normaal mogelijke jeugd te geven zonder dat ze veel anders hoeven te leven dan de kindjes op school en vriendjes op straat nee wij gunnen hun die 20 euro per maand wel. Daar heb je toch kinderbijslag voor.
Straatfobie: Dat houd niet in dat je je hoofd nergens durft te vertonen(hyves enz.), zoals sommige doen blijken zoek aub eerst op internet op wat dat inhoudt.
Je bent dan niet in staat om alleen de straat op te gaan, raar he? als je nooit gestalkt bent kan je je dat niet voorstellen nee, ik vind het begrijpelijk maar als je dan zonodig een reactie wilt geven wel nadenken en informatie verkrijgen voordat je een conclusie trekt zonder te weten wat het inhoudt.
Auto: Aangezien wij sinds mei uit de schuldsanering zijn(schuldsanering door de kosten van oude woning zoals al eerder uitgelegd) was het weer mogelijk om een autotje op mevrouw haar naam te zetten, Om zo weer haar leven stukje bij beetje op te kunnen pakken en zelfstandig dingen te kunnen ondernemen. Heeft zei na veel afwegingen besloten om van het vakantiegeld een autotje te kopen. En Terecht want nu kan ze eindelijk
stukje bij beetje over die straatvrees heen komen. Want in haar autotje voelt zei zich veilig ook al is ze allang en rijd ze op STRAAT.
Mevrouw weet dat dit alles voorkomen had kunnen worden als ze niet van die man had gehouden maar wie kon haar van te voren vertellen dat het zo ging lopen, een neger die trouwens wel werkte en in de eerste jaren ons een gelukkig gezinnetje maakte maar ook weer alles kapot maakte. Wij schuiven niet de schuld op iemand anders maar zelf hadden wij niet geweten hoe we het anders moesten doen en dit heeft ons juist sterk inplaats van zielig gemaakt. Wij hebben hier zelf ook niet om gevraagt wij waren ook een "gewoon gezin" met een werkende papa en mama.
Dus nee mevrouw is niet te lui om te werken en je hoeft niet alleen lichamelijke afwijkingen te hebben om niet in staat te zijn om te werken. Je hebt ook nog zoiets als psychische afwijkingen die deelname in de arbeidsmarkt kunnen beperken of uitsluiten. Wij zijn absoluut niet zielig juist sterk om te laten zien wat wij moe(s)ten doormaken door een fout wat je noemt liefde. Alleen jammer dat de wereldomroep misbruik heeft gemaakt, van het feit dat ze DE HELE DAG mochten filmen om zoals ons van te voren vertelt, een beeld te schetsen van clienten die gebruik maken van de voedselbank. Maar doormiddel van een aantal, in hun voordeel beantwoorde vragen, knip en plak werk + voice-over ons dus uiteindelijk in 4 minuten tijd neerzet als een stel zielige profiteurs. Zeer slechte zaak aangezien wij eerst de uitzending mochten bekijken om er uiteindelijk toch nog van af te zien zouden wij dat willen.
Neem daarom degene, die een reactie hebben geplaatst, het ook niet kwalijk dat ze bepaalde reacties hebben geplaatst, Alleen erg laag dat als je gemixte kinderen hebt, je eigen verzorgt en zo normaal mogelijk door het leven wilt gaan je gelijk een hoer bent. Maar ach gelukkig hebben wij onze beertender nog die wij trouwens niet kunnen gebruiken door het ontbreken van onderdelen,wat dus ook de reden was dat de vorige eigenaar hem uit de deur heeft gedaan. Maar tja het onbekende is altijd TE eng, slecht en niet normaal. Alleen een wijze les: NIET IS WAT HET LIJKT.
Ik was in België die dag... Daar zouden de mensen lakens uit de ramen hangen met een knoop er in, om de strijd aan te knopen met armoede... Nu kan België dat volgens mij best gebruiken, maar heb geen laken gezien...
Wel een dure bank/auto/tv/dvd/computer/koelkast/goede kleding/redelijk grote woonruimte, maar afrika, daar hebben ze niets nodig hoor. Wat een lomp wijf. Afschieten die handel.
Wat een kudtwijf... Je kunt haar makkelijk geld laten verdienen. In een bordeel op haar rug liggen zal ze best nog wel kunnen! En dan netjes belasting betalen, net als ik en iedereen... Tja makkelijk gezegd he, maar dit zijn de graaiers aan de onderkant. De graaiers aan de bovenkant met hun exorbitante bonussen, die gasten mag je van mij echt opknopen. Maar daar hoor je de mensen veel minder over... Zij heeft gelijk, want het kan. De topmanagers hebben gelijk, want het kan. Alleen wij werkslaven werken netjes elke dag, betalen belastingen en zijn blij als we het einde van de maand weer gehaald hebben...
Vuile aso parasiet ziet ook nog kans om genoeg geld bij elkaar te schrapen om er 2 honden (waaronder, oh verbazing, een Pitbull achtige) op na te houden. Die kosten zeker ook niets qua eten en dergelijke? Deze prototype tokkie moet razendsnel aan de (dwang)arbeid gezet worden, in een liederlijk havenbordeel ofzo.
Walgelijk mens dit, bah!
Vier kinderen, een rijtjeshuis, auto en internet, daarvor heb je toch wel minimaal modaal nodig om dat te kunnen betalen. Dit wijf doet niks en kan het zich toch op andermans kosten maar veroorloven, en dan nog klagen ook. Ga je schamen, hoer!
??? Iemand die straatvrees heeft, én haar hele leven op hyves zet?
Ja daaaaaaahaaaaaaaag.
We staan weer eens internationaal voor schut. Dit keer dankzij de WereldOmroep. Laat deze mevrouw gewoon gaan werken voor haar geld. Dan hoeft ze ook niet zielig te doen.
Wanneer komt deze mevrouw bij P&W?
Door dit soort 'mensen' gaat het sociale systeem dus naar de klote..
Nou weet ik niet waarom de vader van die vrouw haar kinderen er niet bij is, maar je ziet het wel vaker zo. Negerts die ongelooflijk houden van het voortplanten maar dan te beroerd zijn om voor de kinderen te zorgen. Was immers laatst nog zo in het nieuws, toen ging het over die Nederlandse meisjes die wel een jongen van de 'straat' wouden scoren maar dan erachter kwamen dat de vader nooit bij hen bleef. Ja en als hij bij haar en het kind bleef dan ging het om het McDonalds moment. Sjongejonge mensen, waar gaat het heen met dit land.
Dus dit soort lutsers word als het aan de SP ligt nog even flink in het zonnetje gezet.... Ik pak mijn jas, ik pak mijn tas en ik kom nooooooit meer in dit land.
Ik groet u allen
misschien heeft ze dan wel een agorafobie, maar in ieder geval geen angolafobie.
@Jelle, kan ik een lang verhaal over houden, maar als de vraag is of ik te ziek ben om te werken, dan is het antwoord: nee, dan zou ik immers ook niet kunnen studeren.
uiteraard ben ik niet tegen uitkeringen op zich (dan zou ik zelf in de problemen komen), ik ben wel tegen de manier zoals ze worden gegeven. vooral dat als je eruit wil komen (en dat komt vaker voor dan sommigge geen-stijlers lijken te denken) je doorgaans enkel hulp kan krijgen die vooral bedoelt lijkt voor tokkies (van welke huidskleur dan ook) in de zin van dingen leren als: petje af en handje geven als je solliciteert.
niet de minste hulp om (via een opleiding) aan een baan te komen, enkel een plek op de wachtlijst om na 3 jaar bij de sociale werkplaats te komen werken (en dan heb ik het over een intelligent iemand die pas een jaar of 18 was (niet ikzelf) en dan al gewoon afgeschreven werd, hij wil heel graag studeren en carriere maken, weg bij de werkverschaffing en een echte baan vinden, maar z'n zelfvertrouwen is gewoon helemaal weg)
dat mens bevestigd juist de vooroordelen dat iedereen met een uitkering een asociale tokkie is met flink aantal kuikentjes. (ik moet er niet aan denken om in mijn huidigge situatie een kindje te krijgen, eerst studeren, dan werken, dan kindje is wat mij betreft de volgorde)
loerelau | 20-10-08 | 18:36
Inderdaad, voor 1995 liep de kinderbijslag *per kind* op met het aantal kinderen.
Meteen afgeschaft onder Paars toen het CDA voor de verandering eens niet in de regering zat en gelukkig daarna ook niet meer heringevoerd.
Dat huisje van haar staat zo te zien in een rustige wijk. Niks geen achterstandswijkje.
Ze heeft alles wat ze kan wensen. Aan het werk met dat luie kreng. Over de herkomst van die kinderen laat ik me niet over uit,maar het geeft wel te denken wat voor figuur dit luie wijf is.
Lekkere milf, ik zou haar doen!
Iemand een foon nummer van dur?
Hobby's: Festivals en uitgaan?
Vakanties: Antillen etc.?
Inderdaad Woefje @ 22:10, met die straatvrees lijkt het allemaal bijzonder mee te vallen (vooropgesteld dat die Hyvespagina daadwerkelijk van de Peggy uit het filmpje is, die heb ik nl. niet bekeken. Ik vrees dat mijn PC dat niet trek ;-) ).
Erg triest dit...
En ik wil haar nog steeds doen.......
Ik sta paf. Die snol is zo gezond als een vis en zit in de bijstand? Laat je handen wapperen trut. Dit soort mensen maakt de verzorgingstaat onbetaalbaar...
Ik vind het niet ergom belasting te betalen als er goede dingen mee gedaan worden, maar absoluut niet voor deze peroxyde miep. Moet niet gekker worden.
Daar beginnen je handen toch van te kriebelen?
@*******. waarom heb jij een uitkering?
Jong geleerd is oud gedaan...
Waar heeft die gek het over???
Kijk die nepvrienden site maar eens door.
Oja, bekijk ook even het profiel van de dame.
Staan toch wel aardig wat dingetjes in die niet toereikend zijn voor de gemiddelde armoedzaaiert.
tipje voor alle bijstandstrekkers: werk!
Leren jackie, autootje, net bij de kapper vandaan, glimmend make-up hoofd, flatscreen, internet en dan zeuren over armoede? Tenenkrommend. Kan hier aub iets aan gedaan worden? Dit is a-sociaal.
lol.
Afrika is ver van haar bed, maar heb jij de kleur van die kindjes gezien? Afrika heeft in haar bed gelegen. vermoedelijk een verschillende papa voor elk kind.
ze ziet er inderdaad uit alsof ze dagenlang niet eet, maar dat lijkt me eerder een gevaltje anorexia dan geldnood (ook voor de voedselbanken bestonden was er al meer dan genoeg gratis eten te krijgen)
en dan eerst roepen dat ze nooit uitstapjes heeft en 2 minuten later dat ze met de auto ook naar het zwembad gaat. waarom dan niet een dagje met de auto naar het strand ofzo. lui wijf.
hypocriete aanstelster, gewoon die auto wegdoen en een fiets kopen dan hou je geld over.
heb zelf ook een uitkering dus ik kan het weten, ik vraag niet eens om gratis spul (marktplaats, kringloopwinkel en aldi zijn best te betalen) en toch heb ik nooit serieuze geldproblemen, heb zelfs genoeg geld over om te studeren.
als je chronisch ziek bent kom je denk ik wel geld tekort, maar ik geloof er niks van dat dit mens echt straatvrees zou hebben, laat staan een echte ziekte.
Klinkklare onzin, ze heeft net zoveel te besteden als een vrouw met 130% boven het minimumloon, zijnde 1.735,- bruto per maand.
Niks armoe.
Luiheid zal je bedoelen.
.
snipurl.com/3713n
.
oh en ze rookt ook nog wss aangezien ze lid ius van deze hyves: lekkerblijvenroken.hyves.nl/
wat kosten die stinkstokken haar dan per week?
@ woefje, wat gaan we daar nu neer spammen?
valt allemaal wel mee met straatvrees enzo...
psychomama.hyves.nl/fotos
De attitude van het wijf bevalt me helemaal niet, werd er bijna boos om tot je die reacties leest. Toch best een leuke grap dus. Onbedoeld, dat dan weer wel.
@ vander F | 20-10-08 | 20:37
En daarbij nog de stille armoede van de hardwerkende arbeiders. De Partijen die beweren dat ze daarvoor op komen hebben allang hun ziel aan de macht en hun eigen carriëre/ geld verkocht.
Alles wat lui is, kansloos is, profiteur is, crimineel is, nog nooit iets gepresteerd heeft, het woord verantwoordelijkheidsgevoel niet kent wordt keer op keer d.m.v. één zielig, ook daadwerkelijk treurig geval, in de discussie/ media/ publieke aandacht gebracht dor onze linkse "met de arbeiders begane" politicie. Stemmen harken voor de eigen macht en carriëre
Je reinste generalisatie..... één van een luie, profiterende, problemen veroorzakende groep is goed dus zijn ze allemaal goed, en zielig, en moeten geholpen worden, met ons belastinggeld, en vooral op die partijen stemmen, dan krijgen ze nog meer.
Maar als er statistisch bewezen uit bepaalde hoeken zeer veel luie, profiterende, problemen veroorzakende, criminele individuen voortkomen mag dat vooral niet gezegd worden.............
Dat is GENERALISEREN!
Dat MAG NIET!!
NAZI!!!
Hoezo schreeuwt links trouwens altijd direct Nazi en geen COMMUNIST!!!! Wat Links in deze wereld alles aan doden op zijn geweten heeft staan is nog een factortje groter.
Dit mokkel zorgt voor werkgelegenheid bij de soos en jeugdwerk.
In stand houden dit, ze is de basis van onze linkse maatschappij, koester haar.
@necrosis | 20-10-08 | 20:29
Hahhaaa, tuurlijk sarco-modus. Welkom hier, newbie.
Mense, al die suggesties dat ze ook wel liggend haar geld kan verdienen:
Hoe denk je dat ze aan die kinderen komt?
Verder vind ik dat je niet aan kinderen moet beginnen als je het geld en het opleidingsniveau er niet voor hebt, maar ik ben dan ook maar een ouderwetse lul.
Ik wil niet lullig doen ofzo? maar waarom zou je uberhaupt van een uitkering rond moeten kunnen komen? die uitkering is toch puur bedoelt om een periode dat je langer werkloos bent te overbruggen tot je volgende baan?
Straatfobbie? dat betekend dat je niet durft te fietsen maar wel je kop laat zien bij een voedselbank en op tv/internet? beetje apart.
Is ze misschien familie van dat ene wijf wat liep te zeiken op de slechte producten die je bij de voedselbank kreeg een paar maanden terug?
en als je niet op vakantie kunt ben je ineens arm? donder toch op.
Deze mevrouw is werkelijk alles wat er mis is met onze maatschappij.
Owjah bijna vergeten: HOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
ik vin di eg skááánt dé iemes zie!
vander F | 20-10-08 | 20:37
Ik ken een paar van die luiwammessen. Heb geloof ik een neefie die 22 is en nog nooit heeft gewerkt. Heeft ie van zijn moeder geleerd. Tenenkrommend.
Één troost. Gelukkiger worden de mensen die ik ken er niet van. En dat is tevens het schrijnende. De overheid zorgt ervoor dat deze mensen passief kunnen blijven. En voor altijd ongelukkig.
@necrosis | 20-10-08 | 19:42 ,
onzin, ik ken er genoeg die er voor kiezen,
'geen zin in werken' zoals ze zelf zeggen.
Dat is dus een keuze.
En dan nog pissed off dat ze nooit op vakantie kunnen..
En ik weet ook wel dat er veel stille 'armoede' bestaat onder mensen die niet zo'n grote muil hebben en echt niet kunnen werken, die genaaid worden door het systeem wat uitvreters de hand boven het hoofd houdt en de eerlijke burger laat verrekken.
Als dit echt waar is mag dat linkse Staatspropagandajournaal van mij een een enorme trap nakrijgen. En geen cent belastinggeld meer hierin. Nederland wordt steeds meer het gekke jongetje van de klas.
@loerelau 19:46
Helemaal mee eens, geen kinderen maar wel verse groenten en lekker vlees.
Handje niet op hoeven houden en gewoon werken voor de poen.
En die Peggy's, daar lopen er idd teveel van rond, dat soort mensen mogen van mij verplicht worden gesteld om te gaan werken, wmb vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis, dan hebben ze minder tijd om op hun rug te gaan liggen voor wat extra kinderbijslag.
@bello 19:46
Sarcasme, mag ik hopen?
Ik houd niet van voetbal en als je bij mij op de bank schijt dan krijg jij gratis vliegles!
Ik heb, MOET 2 banen hebben om rond te komen, mijn dieseltje op de weg houden zodat ik op mijn werk kan komen.
Zou ze mijn 2de baantje willen hebben? ik hou het namelijk niet vol meer dan 60 uur werken per week werken voor 2x minimum loon, en 2de baantje 60% belasting betalen. Vuile linkse rotschoften, geef mijn belastingcenten terug en niet aan deze hoer.
en TOG heeft die zoon een dikke nintendo DS
94.100.114.11/256350001-256400000/2563...
Waren de gratis condooms op?
@rapunzelklokje | 20-10-08 | 19:51
Daarom voel ik me soms zelfs decadent en schuldig omdat ik alles wel zelf kan betalen (omdat ik goddank gezond ben) dat ik daarom zo denk.
-weggejorist-
Ik zie een echte Kokkiaanse UITKERINGSGERECHTIGDE. Bedankt Kok, bedankt PvdA voor het naar de klote helpen van nederland en een groot deel van haar bevolking.
Straatvrees puh, stel je niet zo aan muts en kweek wat ruggegraat, zo worden je kinderen kopieen van jouw onvermogen en luiheid.
heel ordinair gezegd bijstandshoerrrr
Zo zie je maar hoe hebberig links is.
Links wil iedereen miljonair maken zonder dat ze er iets voor hoeven te doen.
@necrosis | 20-10-08 | 19:42
Gefeliciflapstaart met je nieuwe TV! Keigoed man. Mag ik binnenkort bij jou voetbal komen kijken? Beloof ik dat ik niet op je bank zal schijten. Deal?
@necrosis | 20-10-08 | 19:42
Probleem is wel dat er teveel mensen als Peggy zijn. Ze schoppen wat kinderen op de wereld terwijl ze niet eens in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Daarna gaan ze klagen terwijl ze nog wel dingen in hun huis hebben staan waarvan ik (ongeveer zelfde profiel als jij) ze te duur vind om te kopen. Dat maakt mij kwaad!
Waar is de vader dan? En wié is de vader?
Ik gok: Dwight, Darryl, Religio of Delano.
Net als de kindjes.
@
Sikkeneur | 20-10-08 | 19:00
Ik hoop van niet. Ik hoop dat ze deep down zich er dondersgoed van bewust is dat haar hele ramp van een bestaan alleen stand kan houden door oliedomme goedsullen en ambtenaren een rad voor de ogen te draaien en dat ze zelf niets kan, behalve geneuqt worden en de kluit belazeren.
Pittig commentaar op die Peggy, ik ken haar niet en een PS3, beertender en flatscreen vind ik niet "kunnen" voor bijstandsmensen maar de opening van dit topic door Big Ern (armoede is een keuze) vind ik ook niet kunnen.
Armoede is zeker niet altijd een keuze, er heerst in Nederland namelijk behoorlijk wat "stille armoede", ouden van dagen bijvoorbeeld die niet meer dan AOW hebben en nooit profiteren van een aantrekkende economie, oude mensjes die de stijging van gas en electra compenseren door met 3 truien in huis te zitten met één kaarsje omdat ze bang zijn voor de eindnota voor bovengenoemde.
Ook kots ik op het geweld van stuyterkuyken, de 10% armsten van Nederland behoren niet tot de rijksten ter wereld, tenslotte is er geen land zo duur als Nederland.
Alles , maar dan ook alles wordt "geBOStakst" en het valt me nog mee dat Klink geen voorstel heeft gedaan om condooms 50% duurder te maken omdat Rouvoet anders zijn 2,3 kind per vrouw target niet kan halen.
Het is makkelijk lullen met een ruim inkomen (33% van Geenstijl schijnt hoog opgeleid/ ict te zijn) maar om iedereen met een uitkering over één kam te scheren gaat wmb te ver.
En voordat ik het hele Geenstijl panel over me heen krijg, ik werk fulltime, heb geen schulden, geen uitkering en ga niet meer op vakantie omdat ik geen zin meer heb in die rompslomp van koffers pakken, ik heb geen kinderen, geen aandelen en ik heb het goed voor elkaar.
DAT is een keuze, net zo goed als dat ik laatst een gloednieuwe 70 cm 4:3 tv heb gekocht, incluis puist aan de achterkant voor 249 Euro! (Akai) ipv die LCD/ plasma shit.
Beeld en geluid is goed.
Die Peggy staat echter niet model voor de doorsnee armoedzaaier en de meeste van hun hebben geen keus.
Dus Big Ern en stuyterkuyken: ga je mond spoelen!
Als het doel vd Wereldomroep is om Peggy Parasiet te kakken te zetten, dan is dat prima gelukt. Tevens is uitstekend uit de verf gekomen dat de bebrilde grefo dame van de voedselbank een wazige dwazin is die je vanalles op de mouw kan spelden.
@RaMoNsTeR 19:33
Nu kom ik nooit in weggeefwinkels, maar geven ze daar ook beertenders weg?
sorry hoor, maar straatfobie.. dat kun je dus gewoon oplossen met wat therapie :S
Mja.. ook arme mensen willen hun auto niet kwijt, omdat ze dan moeten lopen of fietsen en dat is te veel gevraagd aan ze.
En dat ze geen sympathie voor afrika heeft is echt gvd bullshit. Ze zit er gvd opgemaakt bij alsof dat niks kost heeft kleding aan en krijgt genoeg. En daar in afrika moeten
ze met nog minder leven.
Ik wil best opnemen voor de arme in Nederland en waar dan ook, maar moet wel redelijk zijn. Zo'n internetverbinding kost ook geld.. zit ze kauwgom te kauwe.. koop gvd gewoon wat speelgoed voor die kindere ipv. jezelf van luxe behoeftes te voorzien.
Ennuh nog een tip.. bijna elke stad heeft wel een weggeefwinkel :)
dan hoeft ze niet te schooien, maar kan ze 't gewoon pakken.
Ik snap niet waarom zij niet gewoon in de prostitutie gaat, want aan het uiterlijk van haar kinderen te zien is zij toch al een hoer.
-weggejorist-
@De Grijze Wolf! 19:15
Inderdaad, dat wijf heeft gewoon een beertender staan, scherp gezien.., waarschijnlijk ook gekregen via een -kug- smeekbede op internet....
Deze aanfluiting kan dus prima rondkomen van bedelarij. Dus onmiddellijk uitkering stopzetten AUB. Lekker voorbeeld voor die kinders trouwens.... een bedelende nietsnut als moeder... Jaaaahahaaaa, onze Peggy heeft een hoop om trots op te zijn, da´s helemaal duidelijk...
Vol verbazing zitten kijken!!
Vooral LOL om laatste shot: de wunderbarcooler a EUR 199 op de achtergrond...
Proost vrouwke!
En dat soort lui ook Direct het stem-recht ontnemen.
Als je meebetaald kun je meebeslissen hoe het geld uitgegeven wordt.
Als je als een luie, laffe internet-bedelaar ja zaakjes bij elkaar harkt heb je niks te zeggen en mee te beslissen. Moet je maar hopen dat een paar goedgelovige gebrainwashte idioten je verhaal geloven en blij zijn met de aalmoezen die je krijgt.
Ben benieuwd wat er met de zetelaantallan van de linkse partijen gebeurt wanneer alles wat van gemeenschapsgeld leeft geen stemrecht meer heeft.
Bijna 200 comments maar niemand lijkt echt gegrepen door de verschrikkelijke armoede van Peggy. Is GS dan werkelijk het afvalbakje van domme rechtse idioten die collectief last hebben van hun onderbuik of zijn ze bij de wereldomroep zo ontzettend wereldvreemd? Vragen, vragen, vragen
Wat een lamlendig lui takkewijf, zich vier kids aanschaffen daar was ze goed in.
GADVERDAMME, niet eens meer zin om voor dit KUT-Wijf nog een samenhangend stukje te schrijven!
Ik hoop dat ze in het hele dorp werggehoond wordt. Daarvoor moet ik zoveel belasting betalen???
Moet ze het boek De Aardappel eters maar eens gaan lezen.
En natuurlijk gaat dit filpje weer de hele wereld over zodat je op Schiphol over de hoofden van de economische profiteurs, die natuurlijk weer vanuit de hele wereld massaal toestromen, kunt lopen.
GA WERKEN LUIE GOOD FOR NOTHING. 4 keer de benen wijd is het enige dat ze gedaan heeft in haar leven, en dan ook direct nog maar eens 4 keer!!
Maar is ze gelukkig......?
Hopelijk heeft ze wel een invalide-P voor zichzelf geregeld, vlak voor de deur. Want dat gun je niemand, straatvrees.
En zo is het wel.
Ik zou me kapot schamen als ik bij die voedselbank naar binnen zou gaan.
De mensen die het echt moeilijk hebben die hebben er verdriet om.
En zij stapt doodtleuk ff die toko binnen met de coupeerde kuttekop en gemanicuurde tengels.
Ze lacht er gewoon bij.
Ze vindt de mensen gewoon stom die geld geven aan de arme mensen in Afrika.
Moeten we anders even een enkeltje voor je boeken? Met die domme doos naar Afrika toe? Dan kom je er wel achter wat armoede is vuile slettekut.
magirus | 20-10-08 | 18:43
Precies. Probleem is dat diegene die het het hardst nodig hebben zich daar meestal ook voor schamen en er het minst van profiteren. De brutalen hebben de halve wereld, daarbij ondersteund en aangemoedigd door policor links NL.
vander F | 20-10-08 | 18:31
Ik zit al in de hoogste compassie-schijf, hoor je me ook niet over. Maar er zijn genoeg mensen die het wél heel hard nodig hebben, die klagen meestal niet, vinden het al een godsgeschenk dat ze geld voor niets krijgen.
Typisch detail, dat SP-tasje.
Stomme spuithoer, lekker veel belastinggeld vangen en dan op een partij stemmen die je nóg meer wil geven. En dan anderen beschuldigen van egoïsme zeker.
En trouwens, de term stinkende smegmakut, had ik al een hele tijd niet meer gehoord. Hulde!
Kan me wel voorstellen dat men hier iets grover van in de mond wordt na het zien van deze ontluikende beelden.
-weggejorist-
@Bastardia | 20-10-08 | 18:39
Volgens mij kan je het stuk zeep zelf beter gebruiken.
Vergeleken met de situatie van de directie van de werekdomroep is dit natuurlijk een schrijnend voorbeeld, niet eens een xbox, geloof je toch niet.
-weggejorist en opgerot-
Lees trouwens net die kinderbijslag regeling. Klopt het dat het in 1995 normaal is geworden? Daarvoor is het net alsof het hebben van een legbatterij aangemoedigd wordt:
www.svb.nl/internet/nl/regelingen/kind...
@vander F | 20-10-08 | 18:31
Zij mag blij zijn dat ik werk heb en belasting betaal.
Ik snap jullie verbazing niet, dit is al jaren 'normaal' in Nederland,
met de Mercedes naar de sociale dienst en voedselbank waar dan verdomme geen parkeerplekken meer zijn door al die andere amoedzaaiers die komen voorrijden.
Kom op jongens en meisjes, een beetje compassie voor de minderbedeelde medemens.
Gezeur over beertenders, auto's en flatscreens, een beetje arbeider heeft helemaal geen tijd (en nauwelijks geld) voor zulk speelgoed, wees blij dat je werk hebt, en niet veroordeeld bent tot bankhangen en de hele dag tv kijken.
Dus: capabel om te werken? (en dat is ze, want ze sjouwt met 2 overvolle tassen eten aan de armen naar buiten)
Dan ga je aan het werk... Wil je niet? Ook goed.. Maar dan per direct elke manier van hulp op stand UIT.
Het is een schande.. Een grote schande dit.
Als dit de Nederlandse norm is voor armoede lijden, dan is het logisch dat men in
Den Haag vindt dat er nog zat te halen valt bij de burger.
Wat een schaamteloze anti-reclame voor de mensen die het echt niet breed hebben.
Inderdaad, maar als deze mensen met deze mentaliteit gaan werken dan gaat het ook niet. Mijn werkgever zou haar niet willen i.i.g.
Ja precies, dat vangnet is er voor mensen die er gebruik van moeten maken. Geen misbruik.
@Klisjeemannetje | 20-10-08 | 18:20
Lijkt me meer een gevalletje opvoeding. Ben erg blij dat ik in een land woon met een vangnet voor mensen die er gebruik van moeten maken omdat ze anders dood gaan van de honger, geen dak boven het hoofd hebben etc. Ik heb er gelukkig nooit van gebruik hoeven maken, maar zou me ook kapot schamen als ik het zou moeten doen.
Ook nog ff glashard zeggen dat de armoede in Afrika "een ver van je bed show" is.
En nee, ik ben niet de goedheilig man die maandelijks een paar honderd euro naar die koters overmaakt. En nee, ik stop geen geld in een collectebus. En nee, een zwerver krijgt van mij geen cent...
Maar ik ga mijn handje niet bij een ander ophouden.
Schaam je diep vuile vuile vuile.... Sl*t..
Maar nu even het zaakje van de andere kant belichten.....
Ligt het misschien, heel misschien, niet aan de regering? Want het wordt natuurlijk op deze manier wel heel gemakkelijk om je handje op te houden en lekker op je krent te blijven zitten..
DJmarco | 20-10-08 | 18:14
Ga jij lekker blanke plaatjes draaien.
-weggejorist-
Misschien wil de Wereldomreop dat we met de pet rondgaan.
Voor een zeilboot.
Hoeveel mensen werken er bij de Wereldomroep, voor wie spreekt de Wereldomroep en hoeveel kost de Wereldomroep?
Allemaal vragen.
Wat een decadente mevrouw, deze Peggy. Eigenlijk wil ik gewoon niet meer dat de Wereldomroep dit soort schaamteloze filmpjes maakt. Daar is belastinggeld niet voor bedoeld.
Eurotokkie | 20-10-08 | 17:58
Tjôh nou in India wonen geen negers zèg!
Nog zelfs geen 27 jaar geleden waren er gewoon mensen die op zichzelf aangewezen waren,maar dat schepte wel creativiteit en innovatie.. De kapper konden we als kleine koters wel vergeten,je mocht al blij zijn als het niet al te scheef werd geknipt door pa.. Vakantie? Konden we ook wel vergeten,een dagje naar het bos of blikkietrap spelen tot middernacht was vakantie.. Vlees werd er gehaald bij een 'speciale' slager die alles in bulk verkocht en een korstje brood of plakje leverworst van de bakker of slager was een ware delicatesse.Speelgoed was een jo-jo en een opgeknapte crosfiets van de vuilnisbelt was een verjaardagkado om nooit te vergeten.
Jezus,volgens mij waren we best arm zeg..'Denk niet dat we er slechter van zijn geworden.
Verwende krenten zijn/worden dit dus.Net als veel zielige buitenlanders in de bijstand,maar toch merkkleding,digitaal speelgoed en 2 maanden vakantie in het buitenland.. Bah!! *kots*
Fapfap | 20-10-08 | 17:54
ja en in Afrika is het nog erger als we toch bezig zijn met appels en peren.
Make-up op en dan claimen dat ze straatvrees heeft. Wat een rat.
"Ik heb de auto alleen maar nodig voor de voedselbank, de zwemles, en voor winkelen."
Ik zie haar al gaan, ff langs de voedselbank en dan een middagje shoppen.
@HaagscheMeester
Haar IQ ligt rond de 70, en daarbij die van jou ook.
Doe eensch voor jezelf denken, gebrainwashte lutser.
Gelukkig heeft ze APK tot 06-06-09.
Trouwens, ik heb als debiele rechtse geen stijllezer pas armoe gezien in India. De laagste mensen woonde in kartonnen dozen op straat. Kinderen zwart van het vuil. Als je eerder dan 6 uur smorgens op straat liep, kon je nog net zien hoe iedere dag de lijken werden opgehaalt, mensen die die nacht op straat waren overleden.
Geen spelcompjoeter etc...
Het is natuurlijk hilarisch dat de Wereldomreop dit presenteerd in het kader van armoede. Geld of inkomen zijn een soort fische's die op je rekening gestort worden. Dat wordt door de overheid gemaakt of gedrukt. Met werken heeft dat zeker niets te maken, lijken ze te willen zeggen. Deze omroep is wereldvreemd, en dit filmpje gaat in hun gezicht ontploffen.
Elisabeth2 | 20-10-08 | 17:45
idd als mensen geen LCD tv kunnen kopen dan leven ze in armoede , kijk
ook eens in een ander straatje voor de verandering.
alle comment zijn al geblokt op die site.
@HaagscheMeester | 20-10-08 | 17:44
Dus zij mag wel een beertender hebben en in Afrika geen voedsel?
rrrright. Al ben ik het met je eens dat het geld soms op een rare plek terecht komt.
alpha_mannetje | 20-10-08 | 16:58
op marktplaats bieden ze echt poep voor die spullen dus ze kan ze
beter houden.
Armoede wordt door dat soort mensen zo vlug gezien als niet met vakantie kunnen of een duur weekend naar Disney World. Dat mens zou ook eens minder naar de kapper kunnen gaan, dan houdt ze genoeg geld over om riant boodschappen te doen en die zelf te betalen. Uitvreter.
Mijn vader schaamde zich z'n ogen uit zijn kop toen hij in de jaren '30 tijdens de crisis als 6 jarig mannetje met 3 kruisjes op zijn sokken liep van de gemeente Amsterdam. Als hij nog geleefd had en dat youtube filmpje had aanschouwd was hij zeker weten over de zeik gegaan. Dat mens moet zich diep schamen
Ik geef haar groot gelijk, eigen mensen eerst. Dat ontwikkelingsgeld wordt gebruikt om die landen leeg te roven van grondstoffen. Niet meer en niet minder. Of voor wapens om elkaar af te knallen.
Wat n vrouw zeg :S
-weggejorist-
@Captain Orange | 20-10-08 | 17:31: Ja het is vre-se-lijk, we spreken hier al openlijk de vrees uit dat we worden zoals Nederland met al haar genationaliseerde banken.
*Nederland + hoe arm de armen recht? Nou hier een leuke video van de stengel van vorig jaar.*
tinyurl.com/69ofhe
@ de grote Anti
Eensch !
Ooit was het allemaal beter........
Lang, lang gelden.............
Héél lang geleden.......
Toen je vroeger nog met een lange oe schreef.....
@Held op slippers 17:35
En of dat sneu is. Nog wel meer dan dat ook trouwens. Die kinderen maken zich een mentaliteit eigen waar de honden geen brood van lusten. Voorwaar altijd maar dat zielige slachtofferdenken hier gekombineerd met een verneuqte gezinssituatie en een moeder die je leert dat je alleen rechten hebt in deze wereld...
De overlastgevers van morgen en notoire steuntrekkers van de dag erna. Tzou verwonderen wanneer deze kinderen zich er uit weten te vechten.
@ Joris
Was mijn Nlz® | 20-10-08 | 16:51 zo ongenuanceerd dan? Viel toch wel mee? Naja, scuzi enzo. Zal me voortaan minder laatdunkend uitlaten over dit soort ongelofelijk trieste en tergend irritante uitvreterij.
Je heb twee soorten namelijk mensen die niet met geld kunnen omgaan zoals banken ugu ugh
en mensen in de bijstand en je hebt mensen die gewoon niets overhouden
eind van de maand door allerlei kosten ( kinderen , ouderen , chronisch zieken etc ) en dat je net tussen wal en schip
valt,
trouwens ook werkende mensen komen bij de voedselbank dus niet alleen
mensen in de bijstand.
Tevens is daar nog de vage vvorlichting van emeentes of je nu wel
of niet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand en tevens bij
de belastingdienst hoe dat nu zit met huurtoeslag waar
zijn ze nog steeds niet uit zijn.
Hopelijk zit er in die gratis doos een buisje chefarine. Kan ze er eentje tussen haar knieën klemmen, als ze weer een toekomstige "vader" ontmoet.
Wereldomroep in handen vd chinezen?
www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenlevi...
oh yeah - keiharde censuur!
nog zo'n stuk verdriet, dat denkt dat "je maintiendrai" "ik zal mijn hand ophouden" betekent. werken zal je, schaamteloze profiteuse !
Te walgelijk voor woorden.. Een alleenstaande (blanke) man met weinig inkomsten zou als een stuk stront behandeld worden overal en zich flink lullig voelen om bij de 'voedselbank' aan te kloppen.
Maar ben je een blonde miep met kleine negertjes en de linksche mensch 'zijn dag is weer helemaal gemaakt als ze je kunnen helpen.. Merkkleding voor de kleine,leren jas voor mevrouw,beer-tender,snoep,autootje.
'Juist,vroegah kregen wij geeneens een nieuwe broek van de hema als er een gat in zat,maar werd er zo'n mooie lap overheen genaaid,moest moeders haar eigen kleding maken en alles op de fiets doen.. En als je als 6jarige koter een gulden had verdiend om wat snoep te kopen was je dolblij.
Jezus,ik word oud zeg..
@ brutus68 | 20-10-08 | 17:37
Ze zou gewoon eens een werkplaats moeten bezoeken, wat feeling krijgen met de mensen die haar boterham betalen, dat zou ze moeten doen.
*hoopt op hoax*
*vreest dat 't echt is....*
@Held op slippers | 20-10-08 | 17:35
Zie bijvoorbeeld:
Adriaantjeeeeeuh | 20-10-08 | 17:27
Ella | 20-10-08 | 17:38
Wel of geen zuurstof consumeren ook.
Big Ern | 20-10-08 | 16:39
En wel of niet De Pil gebruiken is een keuze.
XJ-16-SN, zeker ook gekregen afgelopen voorjaar. Auto staat sinds 6 juni 2008 op haar naam.
Afrika ver van haar bed? Hoe komt ze dan aan die koters?
Maar goed, alle flauwe grappen en vooroordelen ten spijt, dit ondankbare nest zou in plaats van gratis, eens Afrika en armoede moeten googelen, misschien dat ze dan een wat minder grote bek heeft. En Afrika een ver-van-mijn-bed show, eh, die halfbloedjes van haar....., volgens is Afrika bij haar in bed geweest...., ik neem niet aan dat ze die kids ook van de sociale dienst heeft gekregen...
@Held op slippers | 20-10-08 | 17:35
Moet je even de voorgaande comments lezen.
Kinderen afnemen en verplicht te werk stellen in speciaal daarvoor opgerichte kampementen.
Dat niemand het hier sneu vindt voor die jochies om onder zo'n tokkie opgevoed te worden?
Ach aan de andere kant, nog een paar jaartjes en dan kunnen we hier dat hele verzorgingsgebeuren fijn opdoeken. Kan mejuffrouw gewoon langs bij de gaarkeuken wanneer ze het verdomt te werken en de hele dag stempeltjes halen om in haar door de gemeenschap gefinancierde kartonnen doos te kunnen blijven wonen. Geen meelij met hen die niet mee wíllen draaien. Schofterig tuig.
www.gratis.nl/ Inmiddels staat een scheersysteem nummer één. Daar zit gelukkig ook niet op te wachten.
King Noor | 20-10-08 | 17:30
Had je geen vrolijkere bestemming kunnen bedenken?
Fleauxe | 20-10-08 | 17:29
Waarbij ik toch moet zeggen respect te hebben voor je keuze om in een 3-e wereld land te gaan werken......:)
Ik las het stuitende bericht dat KFC en Pizzahut gezamelijk besloten hebben de koffiebekers te verkleinen van 750 cc naar 500 cc.... Sterkte!
Bier-Sexueel | 20-10-08 | 16:40
heb je wel eens een tijdje op BVN (het beste van nederland en belgie) moeten leven? ik ben er vlaams van gaan spreken.... zo'n afkeer kreeg ik van de nederlandse programmakeuze.
Jammer dat je niet zelf kunt bepalen in welk zwart gat je belastinggeld verdwijnt, want het hokje klagende, verwende steuntrekkers zou weinig aangekruisd worden.
Dit is mooi profiteren! Staan in dat huis prima spullen helemaal gratiez... nix mis mee maar als je DAN nog gaat klagen met je tokkie kauwgum in je sjoebakkie... dan ben je in mijn ogen nix anders dan een vreselijke luie profiteur met een zielig verhaal dat je man is weggelopen en je met vier kinderen heeft achtergelaten. En wat een verhaal achter je computer: 'Afrika, neen, dat is niet in orde, dat is een beetje ver van mijn bed'...
Ik ben laatst nog in Addis Ababa geweest (Ethiopie) en daar zie je pas armoede: Op de vijf kilometer van de luchthaven naar je hotel baby's alleen gelaten in de berm, mensen te arm om schoeisel te kopen en de rest van de week in het binnenland niet veel beters gezien.
Naast geen geld heeft ze blijkbaar ook geen hersens om er gelijk vier bij elkaar te neuqen. Hoe olie- oliedom kun je zijn.
Schoorsteenveger | 20-10-08 | 17:08: Verbruikte te veel stroom denk ik, daarom heeft ze ook een viborator op oplaadbare batterijen, een knijpkat en een hometrainer stroom op te wekken voor het koffiezetapparaat. Wat ze niet heeft is zo'n laptop die je kunt aanslingeren, dat hebben ze in Afrika ook en dat vindt ze maar paupers.
@ Nlz
Voor mijn rikketik is het niet handig nee.
Vorig week was Raoul ook al zo handig om dit topic te plaatsen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/10/...
Maar dit onderwerp is niet enkel vrouwsmens gerelateerd - niet alle handophouders zijn vrouw en vaak zit er nog een man achter ook (bewust scheiden enzo).
@ Adriaantjeeeeeuh | 20-10-08 | 17:27
Alles? Nee, nee: Ze kan niet een welverdiend weekendje weg, even helemaal weg van haar .. euh.. zware baan.
@CO
Begrepen!
Komt voor mekaar...
Captain Orange | 20-10-08 | 17:27
Hm. GS ondersteunt geen Chinese tekens...
@Elisabeth2 17:23
Nee, ik niet, maar als je het hebt, lijkt het me geen pretje. Al kan ik niet helemaal begrijpen dat ze wel met een auto de straat opdurft, en niet lopend of fietsend. maar dat zal mijn wantrouwende aard wel weer zijn...
jeetje ik klik zo'n 'gratis' site aan en het eerste wat ik krijg aangeboden is de varagids.
-weggejorist-
Dit is gewoon onbeschoft. Deze mevrouw heeft alles wat je maar kan bedenken en dan maar janken over armoede? Een schop onder d'r reet kan ze krijgen. Ik vind het met name zielig voor die vier kinderen die met dit zeer foute voorbeeld worden opgevoed.
Mag ik enige actie vragen van de meneren en mevrouwen sociale recherche van de Sociale Dienst? Een auto vanwege straatvrees... Hoe gek kan je het verzinnen...
Nu maar voor der hopen dat er een linkje naar de GS Freeroll op gratis.nl komt.
Ik zeg het al zo vaak en zal het weer zeggen: sociaal is asociaal geworden.
Waar we van oorsprong wat geld bij elkaar legden om de echte zwakken te helpen, hebben we nu te maken met een belachelijk hoge en verplichte belastingdruk, een hele industrie aan sociaal werkers en politici, en volkshordes luie uitzuigers.
Het is dat je niet mag oproepen tot oproer, maar welke mogelijkheden hebben we nog om dit te stoppen? Stemmen werkt niet. De serieuze partijen doen er niets aan en de andere partijen kunnen er niets aan doen.
Ik zou willen dat we een maandje geen belasting betaalden. Gewoon om die hele smerige subsidie-bende leeg te schudden en opnieuw te beginnen.
@spanarchist 17:21
Gezien het melkchocolade kleurtje van de kids, zal papa wel met de noorder(zuider)zon vertrokken zijn...., dus daar valt niks te halen...
@ Tyler-Durden | 20-10-08 | 17:10
Het is denk ik maar goed dat dit item niet op woensdag gepost wordt, isn't it? ;)
En nog steeds is niet iedereen ervan overtuigd dat links en domheid van exact hetzelfde laken een pak is. Toch Joost van Velzen?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/10/...
Ook gij, Brutus?
Goefferdoemme, dat kleine joch heeft een Ferrari-jack... Schumi heeft zo'n jack niet eens, is de Pirelli kalender onder de jassen....
WHAT THE F*CK een fakking biertender op 3:33! Die heb ik niet eens! Ik zou hem nu kunnen gaan kopen maar het gaat om het principe... Om nog maar te zwijgen over de kosten voor zo'n fustje! Of krijg je die ook bij de voedselbank? Intense proleet!
Had je je maar niet moeten laten nemen door een of andere donker getinte medelander die je nu (as usual) in de steek heeft gelaten en zelf niet eens geld heeft om alimentatie op te hoesten. Alhoewel, alimentatie is gebaseerd op het inkomen/levensstandaard van toen het nog 1 gezin was, en met zijn uitkering er bij was het natuurlijk geen haar beter.
Jij bent de reden dat ik voor iedere euro die ik uit wil geven, mijn werkgever er bijna 3 moet overmaken iedere maand. Bedankt!
harl | 20-10-08 | 17:16
Mooi.
@Elisabeth2
Straatvrees is geen pretje, hoor.....
Aan de ene kant bijzonder triest dat er voedselbanken in NL zijn, en in sommige gevallen ook echt nodig zijn.
Aan de andere kant bestaat er ook nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid. Vier kinderen nemen terwijl je dat financieel niet op kan brengen is op zijn minst niet echt verstandig en behoorlijk asociaal ten opzichte van diegenen die jouw kinderen met hun belastinggeld onderhouden. Daarbij zijn kinderen de verantwoordelijkheid van beide ouders, daar zou ook wel eens meer rekening kunnen worden gehouden. Het is te makkelijk om de rekening direkt bij de gemeenschap neer te leggen.
Hoop dat in het voedselpakket in ieder geval standaard een pakketje rubbers meegeleverd wordt.
HOAX!
Voertuiggegevens online raadplegen:
Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken RJ-16-SN
-edit: beter kijken -
Dat soort types hebben altijd een vage afwijking die hen ervan weerhoudt een baan te zoeken. She's a bloody waste of space that female.
koffiemuts | 20-10-08 | 17:10
Haha... heerlijk comment, ordinair en maar al te waar... laat ze gvd een fiets kopen... auto kost al snel 300 eur p/m.
't trieste is dat zo'n uitvreter 't beter heeft dan menig harde werker die net teveel verdiend om voor allerlei subsidies en ander soortige kadootjes in aanmerking te komen.
Echte armoede vindt men op Huis ten Bosch. De arme bewoonster daar krijgt gelukkig wel een uitkering maar tranentrekkend is het wel heur.
@ Big Ern | 20-10-08 | 17:14
Bijdeze:
Heroinehoertjes aller landen, sorry...
Tyler-Durden | 20-10-08 | 17:17
En al die traytjes aldibier.
@ Afrika: 'Die mensen doen er niet eens wat voor'. Omg, wijfie. Ga jij eens je internet eruit trekken en van dat geld eten kopen.
Ik ben het echt eens met koffiemuts en andere gelijkgestemden.
Hier wordt je toch kots en kots misselijk van.
Zit lekker achter het internet te klikken de hele dag..
Werkt niet..
Kinderbijslag ontvangen.. x4
Lekker andere mensen geld uit de zak kloppen..
grrrrr... Pis en pis link word ik er van.
SCHOOIERT
Peggy kan toch wat bijklussen met d'r webcam? Ze heeft tijd zat...
De auto is overigens noodzakelijk.
Je kunt de kinderen moeilijk achterop de fiets nemen naar de voetbal toch .... ?
Tja als je mensen opvoedt met het idee dat ze alleen maar rechten hebben en dat plichten noer dingen zijn die je van je buurman kunt eisen krijg je vanzelf dergelijk wereldvreemd schorriemorrie. Mejuffrouw houdt er een stel kinderen op na waar zij klaarblijkelijk niet voor kan zorgen. Mejuffrouw verdomt het schijnbaar om gewoon te werken en legt zich in plaats daarvan toe op het jatten van zoveel mogelijk spullen en geld dat bedoeld is voor hen die niet kúnnen werken. Mejuffrouw is verongelijkt en heeft heel goed begrepen dat bijstand niet als gunst maar als recht wordt gepropageerd. Mejuffrouw vindt ogenschijnlijk dat haar enige eventuele plicht eruit bestaat nutijds op haar rug gelegen haar benen te spreiden voor de eerste de beste exoot en verwacht dat de samenleving dan wel even voor de gevolgen opdraait.
Tis sneu voor die kinderen maar ik zou mejuffrouw haar kartonnen doos gunnen. Schaamteloze profiteuse!
De armoede die wij in Nederland kennen is van immateriele aard: geestelijk, moreel en democratisch.
@alpha_mannetje | 20-10-08 | 17:12
Ik ken nog wel een ex-wethouder uit Amsterdam, ene Rob O. Die zou haar wel doen.
alpha_mannetje | 20-10-08 | 17:12
Nu beledig je álle heroine hoertjes achter het centraal!
Ga dr maar heen en sorry zeggen.
@ Brassman | 20-10-08 | 17:04
Nah pass, misschien na 20 biertjes (met GHB erin) ofzo, maar echt wel dat ze daar geld mee zou kunnen verdienen (want daar ging het toch om), die heroinehoeren achter het centraal zijn echt niet veel beter.
Alles is relatief.
Vast zo'n negerneuqert die ook zeikt dat gezond voedsel zo duur is en dan d'r boodschappenkarretje volplempt met vitamine C (Cola, Chips en Chocolade)
Beetje vreemd........ alles gekregen, oke vrijwel alles gekregen de rest komt binnen voor een habbekrats.......... zelfs het eten......... waar gaat de uitkering aan op? Mevrouw zal vast een tafelberg aan schulden hebben........ en daar zal ze zelfs voor gezorgt hebben. Het is een aanname........
DIEF !
Ze steelt maaltijden van de echte armen !
Ik spuug op dit soort zielepijpen, gatverdegatver.
En dan ambtenaar die haar ook nog een uitkering heeft toegewezen is ook krankjorum.
Straks gaat ze nog klagen dat ze graag ook wel eens zou willen golfen, maar ja, dat de uitkering tegenwoordig zoooo laaaaag is dat er niet eens meer een lidmaatschapje bij de plaatselijke golfbaan vanaf kan.
Hier draait mijn maag zich van om. Zie dat lopen, met haar "straatvrees" en haar dure kapsel op die hoge hakken! Waarschijnlijk vier kinderen van vier verschillende vaders. Laserstraal op, trut, en ga de kost verdienen voor je bloedjes, je wist dat ze moesten vreten toen je ze liet verwekken. En geen vakantie? Die heb je elke dag, zolang je met je opgemaakte harses op je gekregen bank blijft hangen.
Sorry, dat ik me wat oridinair uitdruk, maar dit maakt me woedend.
Zeg, wat is dit nou... Ga werken...
Fleauxe | 20-10-08 | 16:59
Die is in de steek gelaten. Kan ik me iets bij voorstellen.
Kan niet vroeg genoeg beginnen met het bewerken van het Chinese volksgemoed.
Gaat miljarden opbrengen.
Zoiets heet 'learned helplesness'.
Ik denk dat mevrouw op haar computer prima kan meediscussiëren op de nieuwe site van Jeauleau. Die krijgt daar zeker geen ban en kan, mits voorzichig benaderd en goed begeleid, opgeleid worden tot een echt weldenkend mens. Vooarl niet confronteren met rechtse argumenten, want ze heeft beslist moeite om met goede argumenten te komen.
Dus 4x kinderbijslag + uitkering + hoersubsidie + de gemeentepot + voedselbank + gratis inboedel incl. inbouwapp. = armoede.
Zielig hoor
zijn er behalve "kritische consument | 20-10-08 | 16:52" nog meer kanslozen die het op deze afgewerkte zwarte bananenrijdster kunnen?
Is smeekbede nieuw Nederlands voor pijpen?
Complete lacher dit.... als het niet zo triest was.
Werken met die aars, lazy whore. Ik snap best dat er een voedselbank is maar, die zou alleen toegankelijk moeten zijn voor mensen die niet KUNNEN werken in plaats van zij die niet WILLEN. Lekker makkelijk vangen zo. En ondertussen wel een auto. Daarmee kan je overigens ook op vakantie, als ze dat zo mist. Spelcomputers zijn geen levensbehoefte, al zal zij dat niet begrijpen.
O.....
Ik heb straathoervrees.... als ik dit zie.
Ik zou wel eens een (slagroom)taartgrafiek willen zien van redenen waarom mensen recht hebben op een uitkering.
Straatvrees, hoe verzinnen ze het!!
Deze mevrouw is goed in het regelen van spullen voor zichzelf,
met die kwaliteiten is er best een baantje te vinden.
Die kids eindigen toch wel op straat, hoef je je ook niet druk te maken over een oppas...
Om je auto op marktplaats te kunnen zetten heb je wel een PC nodig.
Die negert die haar lekgeprikt heeft en daarna met de noorderzon vertrokken is zal ook wel ergens in uitkeringenland rondhuizen. Als ie al vertrokken is en niet gewoon bij haar boven op de slaapkamer zit om ook een hogere uitkering te trekken.
lol@beertender... Die wil ik ook al een tijdje, maar vond hem te prijzig...
Ik snap wel waarom ze niet wil dat er geld naar Afrika gestuurd wordt, daar komen de (waarschijnlijk vier) verschillende vaders van die koters vandaan, die daarna met de zuiderzon zijn vertrokken, op zoek naar de volgende blonde kudt op pootjes. Het is gewoon wrok.
En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom er een niet aflatende stroom gelukszoekers naar 0031 komt om hier pot te verteren...
Nederland Luilekkerland!
Scene uit koefnoen?
-weggejorist-
Ze heeft in ieder geval een goede zonnebank voor haar kindertjes, of zie ik dat verkeerd?
Trouwens dit past wel goed bij dat stuk over die flatscreen:
- Een TV is geen eerste levensbehoefte.
- Een platte TV is al helemaal geen eerste levensbehoefte.
- Een computer is dit ook niet.
- Internet ook niet.
- Een auto kan je ook wel missen.
Zet dat maar eens op marktplaats mevrouw de uitvreter, zoek dan maar eens een baan en hou dan maar eens je benen bij elkaar (wie heeft er ooit bedacht dat we kinderen moet subsidieren bij mensen van wie bij voorbaat al liever had dat ze uitgemendeld worden?).
Gelukkig is GS niet gratis. (al kan Bijstandskoning blijkbaar ook nog het maandelijkse abo betalen)
@ Lt_Gruber | 20-10-08 | 16:47
+ een internetabonnement, een waterkoker, een webcam en, jawel, make up.
-weggejorist-
De NL verzorgingsstaat op haar best. Gezonde mevrouw, ibv van auto, 80 EUR kapsel en kwaliteitsmake-up, zeikt graag over geld en waarom de rest maar voor haar moet betalen. Ga eens deaud, kuthoerrr.
En dat internatabonnement? Krijgt ze dat ook kado? En de TV? Als ze goedver gewoon kapotjes had gebruikt had ze meer overgehouden, en gewoon kunnen werken, waarmee ze een zinvolle bijdrage aan de maatschappij had kunnen leveren. Ik kan zo slecht tegen dit soort uitvreterij!
Hiermee is weer aangetoond dat voedselbanken totale onzin zijn. Uitkeringen zijn hoog genoeg om van te leven, iedereen die beweerd er niet van rond te kunnen komen hebben onnodige uitgaven (auto, afbetaling flatscreen, te groot huis, etc etc).
Ze worden in stand gehouden door de linkse uitkeringsmaffia die maar blijven roepen dat er mensen dood gaan in Nederland omdat de uitkeringen te laag zouden zijn.
-weggejorist-
Wanneer gaat de politiek de bijstand eens aanpakken? Stelletje luie holvreters, wordt maar vuilnisman. ik zeg:"gedwongen sociale werkplicht", misschien motiveert dat de jeugd ook eens om wat te doen met hun leven.
kritische consument | 20-10-08 | 16:52
WTF?!?
Brassman | 20-10-08 | 16:52\
Zie je, ze bestaan dus echt!
zie trouwens alleen maar A merken in die voedsel bak, waarom is dat?
LOL, met een straatfobie heb je geen keus. Eigenlijk om te huilen.
Ondanks pleinvrees heeft ze wel een bouncende straatneger als zaaddonor weten te strikken. Of kreeg ze die kleine ook bij de voedselbank?
Brassman | 20-10-08 | 16:52
Maar dat vraag ik mij wel vaker af.
Hebben sommige mannen dan geen eergevoel?
Dit is echt té erg gewoon.
Bijna net zo erg als een Gouds capuchondragend teringlijertje, bijna.
Lekkere MILF hoor! Haar wil ik best wel doen in ruil voor een kilo biefstuk!
-weggejorist-
Doe die mevrouw eens als de donder twee nieuwe flatskreens! Wat zullen we gvd nou krijgen...
-weggejorist-
Brassman | 20-10-08 | 16:49
Nee, ik niet, nog niet voor 5000 toe.
Vooral die Beertender op de achtergrond... meesterlijk detail! Nu nog snel even de tv mollen en in Groningen gaat wonen.
"Pappa, waar ben je?"
Dit is toch niet waar mag ik hopen? Armoede is volgens deze gekapte en gezond uitziende tante geen geld voor een spelcomputert?
Alles wordt in de schoot geworpen tot ijskast aan toe. Zij houdt netto meer over dan een werkende alleenstaande moeder, misschien is dat haar fobie?
Lopen zul je! Graftak! Kom je ook van die 'straatvrees' van je af! Want waar rijdt een auto op? Juist, op de straat!
Big Ern | 20-10-08 | 16:48
nee, jij?
Ik zoek nog steeds een voorbeeld als Jan de Loodgieter of Peggy de Steuntrekker die niet kunnen werken en het echt slecht hebben. Wie?
Teen | 20-10-08 | 16:47
Daar is geen letter aan verspilt, wat een graftak!
Brassman | 20-10-08 | 16:47
Kan jij t erop?
Ik ga het filmpje vanavond kijken, maar hier alvast mijn reactie:
hoerrrrrrrrrr.
Flatscreen monitor, laser muis, magentron, dvd speler, en volgens mij zag ik zelfs een thuistap. Tjonge, dat is armoede...
Ga niet op jezelf wonen als je dat niet kan betalen. Dat doen ze in Soedan toch ook niet?
ideetje om op de rug wat bij te klussen.....?????
What the fuck? Kan iemand die bloedzuigende parasiet een schop onder d'r kondt geven en aan het werk zetten? Die c*nt is een schande voor ons land.
Armoede in Nederland bestaat niet: de armste 10% van de Nederlanders hoort bij de rijkste 10% van de gehele wereldbevolking.
Agorafobie... dat spel je toch a-a-n-s-t-e-l-l-e-r-i-t-i-s?
die laatste zin. Ik kom niet meer bij!!
hulde
Volgens het filmpje heeft ze 4 kinderen... Zijn die andere 2 roomblank?
Ff kijken alleenstaande moeder, wat vangt ze aan alimentatie? Verder kan ze ook gewoon gaan werken voor d'r centen. Straatvrees, aangelulde ziekte, kun je prima mee leren omgaan.
Of Peggy Bundy?
youtube ligt er trouwens weer eens uit in China
Heet ze soms stiekem Peggy Froger?....
armoede is geen keuze, maar voor haar misschien wel idd
Met de auto naar de voedselbank, wat een kudthoer!
Zo komt NL weer lekker over op de rest van de wereld. Ga zo door Wereldomroep!
Armoede is een keuze.
REAGEER OOK