Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Milieudefensie brengt leven verkeersregelaars in gevaar

aa13.jpgMorgen vindt in 23 steden een autoloze zondag plaats. Deze door Milieudefensie gecoördineerde autovrije dag is bedoeld om vrede, vriendschap en frisse lucht te brengen in de grote steden. Maar lijkt het tegendeel te bewerkstelligen. De autovrije dag leidde vorig jaar tot veel ophef. Er werden verkeersregelaars bedreigd en fysiek aangevallen door hardwerkende Nederlanders die het niet eens waren met de roadblocks. Zie ook: de schokkende AT5-reportage van vorig jaar. Desondanks gaat MilieuDefensie gewoon door met het organiseren van Autovrije Zondag. De vraag rijst of dat verstandig is. De regelaars zijn opnieuw hun leven niet zeker. Geenstijl beschikt over informatie dat automobilisten zich niets zullen aantrekken van het VERBOD en gewoon per auto naar de steden zullen afreizen. Eerder deze week kwamen we in contact met de Autonome Automobilisten. Een uit vrije jongens bestaande actiegroep rijdend in Opels Astra, Audi's Q7, Ferrari's en zelfs keurige Volvo's 240. Deze Autonome Automobilisten (AA) zijn niet van zins zich bij de dogma's van Milieudefensie neer te leggen. De Autonome Automobilisten beroepen zich op het beroemde proefschrift van socioloog Kees Schuyt: Recht, Orde en Burgerlijke Ongehoorzaamheid. Dit fameuze proefschrift kwam recentelijk in het nieuws toen burgemeester Job Cohen het aanhaalde in de Amsterdamse gemeenteraad ter verdediging van de wethoudende kraakterrorist Maarten van Poelgeest, die weigerde rekenschap te geven voor zijn buitenparlementaire verleden. De Autonome Automobilisten zijn dan ook vastberaden. Automobilist Jack (de AA doet niet aan achternamen) "De rechtsorde van MilieuDefensie is de onze niet. Wij stappen gewoon de auto in. De stad is ook van ons."

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

maos | 22-09-08 | 00:56

-weggejorist-

maos | 22-09-08 | 00:49

Geen last gehad, dit stadskwartier doet dan ook niet mee. Naar Bloemendaal geweest waar ik meen Erlkonig op het terras heb gezien.

Einde van de Domheid | 21-09-08 | 18:13

-weggejorist-

bima | 21-09-08 | 14:23

1 dag geen auto rijden is goed voor het mileu???????
het gaat weer nergens over zoals gewoonlijk het nergens over gaat in nederland.
het is gewoon een zooitje betutteling hier in nederland.
het moet weer een hoop geld kosten op niks af.

clev | 21-09-08 | 10:00

ik rij motor dus geen probleem dacht ik zo

clev | 21-09-08 | 09:57

Milieu-Fascisten en Cohen, oprotten ! Om te beginnen uit Nederland.

kingie | 21-09-08 | 09:55

-weggejorist-

animalfente | 21-09-08 | 05:07

Kut boomknuffelaars.

Alexsch | 20-09-08 | 21:27


oplichter
Amsterlamabad aan het zachtgekookte ij ligt hier niet zo geweldig goed drinken te veel thee of zo.

bijtieakumaai | 20-09-08 | 20:20

oplichter;

tip: goed lezen! succes

majorkingkong | 20-09-08 | 20:16

ah kijk, de dubbele moraal van Geenstijl. De autoloze zondag is wettelijk vastgelegd door de daartoe bevoegde autoriteit: de gemeente Amsterdam. Maar nu is het overtreden van de wet ineens wel heel VeT CoOl. Terwijl als Duijvendak het doet is het heeeel fout.

oplichter | 20-09-08 | 20:04

-weggejorist-

theo4116 | 20-09-08 | 19:51


Laten we alle treinrails weg doen ener wegen aanleggen hebben we mooie wegen dwars door alle steden.

bijtieakumaai | 20-09-08 | 18:41

Iedereen die beweerd dat deze autoloze zondag goed gecommuniceerd is heeft het mis. Ik lees het nu pas hier op GeenStijl.

Met de auto de stad in doe ik toch niet, met de motor dan wel weer. Dus morgen mag ik ook door de bouwput rossen op mijn noppenbrommer.

Vandaag stonden er ook weer van die knuppels ergens in het polderland onder Hilversum dijkweggetjes te bewaken. Verboten in zu fahren. Ze stonden er omdat de doorgaande weg was opgebroken en men de dijkwegen niet als sluip/omleidingsroute kon gebruiken, Hup gas erbij, de zandbak in en de nep-smerissen verbaasd in een stofwolk achterlaten. Prachtig zo'n allroad motorfiets.
Alsof ik asfalt nodig heb om van A naar B te komen.

Bo Dreksma | 20-09-08 | 18:35

vitu | 20-09-08 | 17:43
Heel juist. Wil je niet in je auto rijden, dan ga je lopen of iets anders doen. Als al die Milieufascisten nou eens hun auto gewoon zouden verkopen of vernietigen zet dat heel wat meer zoden aan de dijk dan zo'n in alle opzichten totaal nutteloze autoloze zondag in een paar grotere steden.

Dus mensjes van PvdA, SP, GL en andere salonmilieufascisten: doe die auto de deur uit en ga fietsen. Beter nog: emigreer naar donker Afrika en kom nooit meer terug.

nattebever | 20-09-08 | 18:02

ZDEV | 20-09-08 | 17:30
Waar woont u helemaal?

T@ Riest | 20-09-08 | 17:57

Wat een onzin, het type reaguurder dat het hierboven opneemt voor miljieudifensie is dan ook rammend hypocriet. Er zijn ook mensen die op zondag werken, moeten die dan maar gaan lopen? Zullen we anders - als dat het geval is - voor de grap een keer een autovrije maandag houden, bij voorkeur wanneer het stormt/hoost/sneeuwt ? Daag, laat iedereen toch lekker zijn gang gaan. Diegene die een statement wilt maken laat zn auto staan, een ander die een reden heeft in de auto te stappen - of geen reden maar wilt rijden gewoon omdat het kan - laat je rijden. Simple as that.

vitu | 20-09-08 | 17:43

Aardige link naar dat schrijfsel over burgelijke ongehoorzaamheid. Wist u dat de schrijver daarvan een aantal andere sociologische werken heeft geschreven samen met Jan Willem Duyvendak, de broer van Wynand? Eens een communist, altijd een communist. Niet waar, Pritt?
Dat terzijde, de redenatie in dit stuk is wat ik mag verwachten van een doodgeboren zeekomkommer.

Gavrilo | 20-09-08 | 17:37

Minimaal vereist voor een autoloze zondag is een belastingloze zondag.
Zolang ik wegenbelasting betaal voor die zondag rij ik ook.

Henkiemaardannietgek | 20-09-08 | 17:31

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 14:05
Dikke onzin. Als je in Kutjemebroek woont dan hoor je echt niets van zo'n autovrije dag. Ook geen borden. Gewoon een loser in een oranje vest en een paar blokkades.

ZDEV | 20-09-08 | 17:30

Gewoon sowieso een goed idee om alle oude steden autovrij te maken en dan een goed fijnmazig metrostelsel zoals in London, Parijs, of Madrid onder de randstad en klaar, oh wacht, in Amsterdam kunnen ze nog niet eens een lijntje onder de Vijzelgracht aanleggen zonder dat de panden instorten...

Fimbulvetr | 20-09-08 | 17:27

Autoloze zondag nou hier niet hoor, wat een prettig dorp is Sliedrecht soms toch ook he.

Death Wish | 20-09-08 | 17:17

@perohannes;
Verkeersregelaars hebben geen enkele bekeuringsbevoegdheid. Het niet opvolgen van de orders van een verkeersregelaar kan enkel leiden tot een bekeuring als dit ook door een wel bekeuringsbevoegd persoon is geconstateerd.
Zelf meegemaakt. :)

tasman | 20-09-08 | 17:15

Kunnen we niet als compensatie een rookverbod vrije zaterdag krijgen? Overal roken ziekenhuis kroeg trein maakt niet uit! Of een christenvrije zondag nog beter! Daar laat ik graag de auto voor staan...

majorkingkong | 20-09-08 | 16:40

@ Sikkeneur | 20-09-08 | 15:52
"1 dag per jaar een binnenstad vrij van auto's, geen uitlaatgassen, lawaai, kinderen die op straat kunnen spelen etc.
Allemaal zo vreselijk erg omdat jij niet in je autootje kunt rijden?"

De voordelen zijn inderdaad niet erg, daarom zijn het ook voordelen. Maar de nadelen van dit fenomeen worden door de milieuridders genegeerd en gebagatelliseerd. "... omdat jij niet in je autootje kunt rijden?"... zuigzuig

Dus alle overlast veroorzaakt door zo'n idee is ok? Als de kindjes maar kunnen spelen. Als ik het nou eens omdraai: Op zondag effe lekker met het gezin naar de veluwe, allemaal zo vreselijk erg omdat de stadsgezinnetjes te lui en beroerd zijn om naar het park te gaan?

Sir Lance | 20-09-08 | 16:37

Moet morgen Vanuit duitsland Nijmegen in.. Er is voor mij dan geen openbaar vervoer, fiets oid aanwezig... De eerst beste bomenknuffelaar die mij de weg gaat versperren, stans in een abbarth logo in zn hoofd...

Slider86 | 20-09-08 | 16:27

Verkeersregelaar worden is een keuze. Er zijn zat andere baantjes te vinden. In Nederland worden mensen een beetje murw van alle regeltjes waar men niet om vraagt en ja soms knakt er dan wat. Of soms kom je een aso tegen die lak aan je heeft helaas risico van het vak. Er is een verschil met andere baantjes. Bij deze neem je namelijk een standpunt in. Om nu meteen mensen die maling hebben aan een studentje die ze verteld dat ze niet naar huis mogen dood te wensen is een beetje zielig eigenlijk.....

majorkingkong | 20-09-08 | 16:24

@JamesHuntLive | 20-09-08 | 12:10
Ja, "Utreg" is een gecertificeerd autovijandig kudtdorp. Komt omdat de NS er huist en omdat er veel paupers wonen en er dus geen geld is voor fatsoenlijke wegen.

Brouhaha | 20-09-08 | 16:22

Mooie actie tegen die paupers van de milieutaliban. Alsof 1 dag je auto laten staan ook maar iets zou helpen tegen "het CO2-probleem". Zegt wel genoeg over het simplisme van die grote denkers bij Milieudefensie.

Aussie | 20-09-08 | 16:18

En pas op morgen, it's war out there.

pennestront | 20-09-08 | 16:17

Perohannes, als je student bent (wordt betaald met belastinggeld) zorg dan dat in ieder geval je spelling in orde is. Inhoudelijk heb ik er alle begrip voor dat je nog geen hoogvlieger bent.

pennestront | 20-09-08 | 16:15

Perohannes, tot morgen.......

majorkingkong | 20-09-08 | 16:07

@Sikkeneur | 20-09-08 | 15:52
Ten eerste rook ik niet, nooit gedaan ook, dus dat is mijn bijdrage aan een schoner milieu. Ten tweede woon ik niet in de binnenstad maar lekker buiten, dus frisse lucht genoeg en geen autoloze-zondag gezeur hier in mijn VVD-dorpje.
.
Maar ik vind het hoe dan ook onaanvaardbaar om mensen zo te beperken in hun bewegingsvrijheid. Zoals in dat filmpje van AT5 waarin een stewardess die naar haar werk moet wordt, wordt tegengehouden of iemand die van niets wist en naar huis moet waar haar kinderen zijn. Dat soort zaken kan ik echt niet tegen. En mensen die met hun kinderen zo graag in de stad willen wonen, daar heb ik geen medelijden mee! Ze kunnen op hun vingers natellen dat die kids tot moddervette, asthmatische achterbank-bleekneusjes zullen opgroeien, daar helpt een autoloze zondag ook niets. Moeten ze maar niet zo nodig in de grachtengordel willen wonen; wie doet dat z'n kinderen nou aan...
.
Het eeuwige anti-autogezeur van de Linkse Kerk (ja, links-bashen moet, zoveel mogelijk) komt me echt de strot uit. Ik rijd bij vlagen veel auto, maar laat hem ook graag staan en ga lopen als het even kan. Ook ben ik bereid veel meer voor een echt schone auto (dus niet zo'n milieuramp-op-wielen als de Prius) te betalen, als dat echt ten goede komt aan een schone leefomgeving. Waar ik pertinent tegen ben is dat onze linkse overheid gewoon geld rooft onder het mom van milieu en daar vervolgens geen ZAK mee doet ten bate van datzelfde milieu!
.
Daarom blijf ik dus lekker rijden. Egoistisch? Misschien, maar het opleggen van autoloze zondagen aan anderen is net zo egoistisch.

Brouhaha | 20-09-08 | 16:06

Het was vriendelijker geweest, als Milieudefensie had aanbevolen de auto een zondag te laten staan, op vrijwillige basis. Waarom nu weer gelijk een bevel? De volgende stap is zeker een rookvrije zondag?

koffiemuts | 20-09-08 | 16:05

Brouhaha | 20-09-08 | 15:27

Je hebt gelijk dat een autoloze zondag een druppel op een gloeiende plaat is mbt CO2 terugdringing, idem dat mensen het recht hebben zich te verplaatsen daar waar ze willen of dit recht specifiek gebonden is aan dit per gemotoriseerd verkeer te doen staat nergens beschreven.

De rest van je betoog is onzin ihkv links kunnen bashen.
1 dag per jaar een binnenstad vrij van auto's, geen uitlaatgassen, lawaai, kinderen die op straat kunnen spelen etc.
Allemaal zo vreselijk erg omdat jij niet in je autootje kunt rijden?

Beste man, probeer nu eens niet zo egoïstisch te denken, zo ramp is het toch niet om die auto 1 dag te laten staan en je pakje sigaretten lopend bij de sigarenboer op de hoek te halen?

Sikkeneur | 20-09-08 | 15:52

@alle verkeersregelaarhaters:

verkeersregelaars zijn ook maar gewoon mensen die hun werk doen, ze zijn ingehuurd en hebben alle omleidingen, afzettingen, etc. ook niet verzonnen. Om het te worden moet je een cursus doen die je inderdaad met een iq van 65 ook nog zou kunnen halen. Dat betekend niet dat iedereen dat heeft, er zijn bijvoorbeeld ook studenten die het als bijbaan doen (zoals ik). Je moet ook gewoon naar ons luisteren, we staan er als vervanging van de politie en hebben daar ook de bevoegdheid toe. Van doorrijders hoeven we alleen maar even het kenteken door te geven en de boete komt bij je binnen (minstens 200 euro).
Stakkers die verkeersregelaars willen aanrijden kunnen voor mijn part dood gaan.

Perohannes | 20-09-08 | 15:33

@Brouhaha | 20-09-08 | 15:27 - edit:
"En om hun gelijk extra te bevestigen..." moet zijn: "En om hun eigen gelijk extra te bevestigen..."

Brouhaha | 20-09-08 | 15:30

@Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:41
Ja, eigenlijk ontaardt democratie altijd in fascisme, opgelegd door het domme volk dat misleid is door een iets minder domme elite (maar ook nog steeds erg dom) met lulkoek over CO2 en zo. Ik ben dus voor zo min mogelijk democratie, d.w.z. zo min mogelijk overheid. Overheid is voor domme mensen, door domme mensen.
.
Bovendien is het recht om je te verplaatsen op een wijze die jij wilt een grondrecht; dit recht aantasten is namelijk wederrechtelijke vrijheidsberoving. En die autoloze zondag dient geen enkel doel anders dan het ideologisch gedram van links te bevredigen. Ook al zou het gelul over CO2 als broeikasgas kloppen, dan is die autoloze zondag in 23 steden nog niet eens een druppel op de gloeiende plaat.
.
En tenslotte ben ik van mening dat het verbieden van autogebruik nooit een oplossing is. De enige oplossing is het ontwikkelen van schone technieken, maar ja, dat is moeilijk en ingewikkeld en dat snapt het proletariaat, waar links uit recruteert, niets van dus doen ze dat maar niet en gaan ze lekker verbieden.
.
Vaak is het soort mensen dat autogebruik verbiedt zelf niet in staat om auto te rijden omdat ze er a) te stom voor zijn of b) het niet kunnen betalen. Maar ze maken vaak wel handig gebruik van anderen met een auto en stiekem zijn de niet-rijdende paupers stikjaloers. Vervolgens creeren ze een "rule set" waardoor hun loserigheid wordt gerechtvaardigd, zoals de milieu-drogredenen. En om hun gelijk extra te bevestigen, dwingen ze autoloze zondagen af. Uit jaloezie en om te pesten.

Brouhaha | 20-09-08 | 15:27

@Pasquale Paoli | 20-09-08 | 15:11
Wat een vreemde vergelijking. Vanwege het feit dat een autovrije dag onbedoeld veel "buurtbrunches, straatfeesten, optredens en muziek" tot gevolg heeft, vergelijk je het één op één met koninginnedag? Een dag waarvan wij allemaal bij wet hebben vastgelegd (en door politie gehandhaafd) dat we op straat feesten.
Maar dit is iets anders. Dit is een klein groepje mensen (miliedefensie), die voor de rest van de bevolking wel even bepaalt (!) dat ze die dag niet mogen autorijden (met alle van autorijden afhankelijke activiteiten daarbij inbegrepen: verhuizen, vakantie, zware boodschappen, invaliden etc. etc.)
Dat is niet alleen ondemocratisch, maar ook verwerpelijk, als er geen goede reden wordt gegeven (door voorstanders zoals bijvoorbeeld jij) voor het ongemak en problemen die (heel veel) anderen ondervinden daarvan.

Sir Lance | 20-09-08 | 15:24

Die pipo's van de autovrije zondag kunnen ongezien de tyfus krijgen, er zit toch al een krasje op m'n bumper dus hij moet toch vervangen worden dan maakt een deuk en een paar bloedspetters ook niet meer uit.

Utopiad | 20-09-08 | 15:11

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 15:11

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 15:01

@Pasquale Paoli,
Kun jij me misschien vertellen wat nou precies het nut is van autoloze zondag?

Sir Lance | 20-09-08 | 14:59

Je zou er maar wonen... oh wacht :(

Frits Juppenklooster | 20-09-08 | 14:55

Nou Triodo, mensen zware ongelukken toewensen is dat wel zo sociaal? Ik ga toch ook niet zeggen dat er wat engs in dat biertje van je zou horen te zitten?
Suggestie: drink een lekkere Frusti.

pennestront | 20-09-08 | 14:49

Gewinflipt | 20-09-08 | 14:20
Stoere Internetheld!

Trio_do | 20-09-08 | 14:25

Met de agenten die er bij rondlopen om die bijstandstrekkende verkeersregelaars (wat een lowlifes zijn dat over het algemeeen, wel eens op gelet?) in de gaten te houden kun je meestal in goed overleg wel langs zo'n blokkade.

En voor de rest, tegeover die verkeersregelaars intimiderd overkomen of op de grens van strafbaarheid wegens doodslag gewoon doorrijden kan werken aangezien die gemiddelde steuntrekkende melkerbaner toch niet al te sterk in zijn schoenen staat.

Gewinflipt | 20-09-08 | 14:20

Soms vind ik het wel zuigen om wijzer, rijker en asocialer te zijn dan vroeger. Je hebt veel (te veel) verantwoordelijkheden. Ouder is ergens wel leuk, je kan je beter in jezelf verstoppen. En flessen wijn worden ook steeds lekkerder.......

pennestront | 20-09-08 | 14:16

Ik hoop dat er een paar verkeersregelaars het ziekenhuis in worden gemept zodat net als vorig jaar de rest het werk neer legt. Ik betaal me al klem aan heffingen en dan zal ik zeker niet naar MIJN huis kunnen rijden.

Gewinflipt | 20-09-08 | 14:14

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 14:12

Topweekeinde. In de eerste plaats een autovrije dag. En zelfs voor een hardwerkende, audirijdende Amsterdammer is dat best wel eens leuk. Voor de kids al helemaal. Een groot deel van de Amsterdammers gebruikt sowieso de auto niet in de stad (zonde van de tijd), dus meer plezier dan last van dit soort dagen.
In de tweede plaats grote lol vanwege alle kleinzielige figuren die morgen honderden kilometers gaan rijden in hun Hummers (Fiësta's?) om eens lekker extra te gaan vervuilen. Gewoon omdat het kan. Ik wens jullie veel ademnood, files, woedeaanvallen, een lege knip en zware ongelukken toe. Ik zal er morgen in het zonnetje een extra biertje op drinken. Proost!

Trio_do | 20-09-08 | 14:08

Ja Pascal, allemaal mensen die een hoop belastingcentjes betalen en onze economie (èn alle linxe hobbies) draaiend houden. En door die derde vergunning kost het netto maar 1 vergunning in de maand. Na komende zomer krijgen we er nog 1 waarschijnlijk. En in mijn branche kun je niet aankomen met een Prius of een bakfiets. Maar in mijn vrije tijd restaureer ik graag Lelijke Eendjes, die nog immer mijn favo auto's zijn. En soms een DS.
Misschien tot morgenmiddag (na vijven) langs de Amstel!

pennestront | 20-09-08 | 14:05

De auto kwam van rechts

Bert op Safarie | 20-09-08 | 14:05

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 14:05

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 14:00
Gezellig, als het maar met je handje is en niet met een baksteen.

aardappelninja | 20-09-08 | 14:04

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 14:00

Als je een goedgekeurde auto hebt, en een rijbewijs, heb je het recht om op de openbare weg te rijden. Die autovrije dag wordt slecht gecommuniceerd. Je brengt 's ochtends je kinderen naar sport, haalt ze een paar uur later op, en je mag niet eens naar je huis rijden. Je komt na 3 dagen vliegen eindelijk weer in je stad, mag je niet naar huis. Je moet dringend naar de huisarts, staat daar zo'n LBO-er in een oranje jasje je te vertellen dat je niet door mag. Je rijdt op 65-jarige leeftijd dat hele kolere eind van Maastricht naar je dochter in Amsterdam, kun je met je oude benen anderhalve kilometer lopen.

Ik ben ZO blij dat ik niet in Amsterdam woon. Hippies.

Ik stel de toeristenvrije dag voor. Toeristen ademen namelijk net zo veel CO2 uit als alle auto's bij elkaar. En daarbij schijten ze ook nog eens het riool vol. Zitten in bussen en stinktaxi's. Pas als je alle toeristen uit Amsterdam weert, dan wordt het een rustige, nette provinciestad, precies zoals alle hippies graag willen. Vroeger waren hippies anti-establishment. Nu zijn ze burgertrutten.

ZDEV | 20-09-08 | 14:00

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:59

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:34
Wij Amsterdammers? Klinkt mij veel te klef in de oren, maar ik zal naar je zwaaien hoor als ik langskom in mijn voiture.

aardappelninja | 20-09-08 | 13:59

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:57

Ik zal morgen uit principe de hele dag gaan autorijden.
Met mijn dieselauto zonder roetfilter. In de tank zit pure accijnsvrije zonnebloemolie, verbouwd op akkers waar anders toch alleen maar rijst of andere voedselgewassen op gestaan zouden hebben voor arme derde wereld kindjes met dikke buikjes.

Chiant | 20-09-08 | 13:54

We hebben in totaal 3 parkeervergunningen. Er maar 2 nodig. Eentje is 'onderverhuurd' . Levert leuk extraatje op. En Hummers zijn inderdaad heeeel handig in de stad. Toen ik die P. nog niet had, viel het me op dat er nooit een fietser in mijn dooie hoek zat. Hummers werken dus preventief. En bij de vele bouwputten in 020 bewijst hij ook zijn nut.

pennestront | 20-09-08 | 13:49

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:48

@pennstront: als je toch nog in Parijs bent, ga dan eten bij Renault op de Champs (wel even doorlopen naar achteren).

Broccemaeker | 20-09-08 | 13:48

fleurtje | 20-09-08 | 13:43

Natuurlijk moet iedereen lekker doen waar die zin in heeft, deden die jongens in Gouda ook, toch?

Sikkeneur | 20-09-08 | 13:46

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:45

Ach Pascal. volgens mij valt het allemaal best mee met jou; ik denk dat je best wel lief bent. Alleen doe je nog een beetje te linx. Maar dat slijt wel als je wat ouder, wijzer, rijker en asocialer wordt. Zoals ik.
Loop morgen maar lekker met je liefje door die mooie stad aan de Amstel. En pas goed op voor aso's.

pennestront | 20-09-08 | 13:45

Iedereen moet lekker doen waar die zin in heeft,en die geile milieuridders zouden morgenochtend om 5 uur lekker op de Rottermerplaat moeten gaan hardlopen.Lekker gezond geen lawaai geen auto's geen vlees,en je mag daar ook permanent blijven ,dat hebben we nog veel liever.

fleurtje | 20-09-08 | 13:43

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:41

Zeker Pascal; ik woon er (nog).

pennestront | 20-09-08 | 13:41

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:39

@de modelburger | 20-09-08 | 11:58
Jij snapt het niet, modelburgertje. Ik laat elke dag mijn auto staan, als ik kan ga ik lopen of fietsen. Maar het gaat niet aan dat 1 groep zijn wil aan anderen oplegt. Dat heet fascisme, en dat willen wij toch niet, he?

Brouhaha | 20-09-08 | 13:39

@Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:18
Kortom: eerst de verkeersregelaar zodanig molesteren dat hij de politie niet kan bellen en dan pas doorrijden.

Auke | 20-09-08 | 13:39

Klopt Pascal, de volgende wordt weer lekker een Hummer (op benzine).

pennestront | 20-09-08 | 13:38

En vanaf volgend weekend ga ik elke zaterdag lekker met de auto de stad in. In plaats van met de trem zoals totnutoe. Gewoon omdat IK dat wil.

pennestront | 20-09-08 | 13:37

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:37

nattebever | 20-09-08 | 13:10

Komt goed uit. Ik heb de diepvrieskist nog vol liggen met stukken mensenvlees van vorige 'bezoeken'. Ruimt lekker op!

Sikkeneur | 20-09-08 | 13:36

Gewoon Staat Treiterdag morgen. Gewoon omdat het kan. En zo doe je ook eens wat terug.

pennestront | 20-09-08 | 13:35

Typisch weer een voorbeeld van links fascisme. Als die bomenknuffelaars en CO2-hoax-believers geen auto willen rijden, prima. Des te meer ruimte is er voor ons. Maar ze moeten hun waanideeen niet proberen op te dringen aan anderen!
.
Morgen moet ik zeker een kilometer of 130 rijden, en dat doe ik expres in de laagst mogelijke versnelling, gewoon omdat het kan.

Brouhaha | 20-09-08 | 13:34

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:34

@pennestront | 20-09-08 | 13:24
Ik hoor de brandstofpas niet klagen hoor!

HankieTankie | 20-09-08 | 13:33

Pas maar op Pascal, deze donkerblauwe Cayenne RIJDT DOOR! Trouwens, je brengt me op een goed idee met dat schieten en die camera's. Thanx pal!

pennestront | 20-09-08 | 13:33

@HankieTankie | 20-09-08 | 13:26

Ik hoor de brandstofpas niet klagen hoor!

HankieTankie | 20-09-08 | 13:32

mooi_nie | 20-09-08 | 12:41
Er zijn bijna geen reageerders met een Bently denk ik, dus ik snap je opmerking van 12:04 niet. tenzij je dus een MWC hebt.

Fapfap | 20-09-08 | 13:32

Heeft de politie wel genoeg fietsjes en paardjes in R'dam om de fans van onze 2 grote clubs in bedwang te houden? Of hebben we een APV op een APV?

Broccemaeker | 20-09-08 | 13:32

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:18
Die 'zelfde vaste schare jankerds' zou ik als typering alleen willen gebruiken voor imbecielen zoals jij en de leden/sympathisanten van maffiaclubjes als Milieudefensie.

You're losing it man. Leuk om die indymedia-achtige doodsreutels te horen, bij de weg. Voel je 'n hem, 'bij de weg'? Nou, dat is wel heel erg lachen, met die steenhoopjes van jou (die er liggen dankzij een totaal overbodig project van het geweldige 020-stadsbestuur).

nattebever | 20-09-08 | 13:31

Het is toch gvd godgeklaagd dat men hier bij GS het achterlijke gedrag van die TG-lezende Tokkies in de AT5-repo aan milieudefensie toeschrijft, idioten. Alsof het op een normale dag wel mogelijk is met de auto door de stad te rijden, pak lekker de fiets luie donders.

onderzoekert | 20-09-08 | 13:31

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:30

Morgen start ik m'n auto, zet hem in z'n vrij, leg een baksteen op m'n gaspedaal en laat zo de hele tijd m'n auto heerlijke co2 uitstoten! Dit ter compensatie van al die slinksen die de auto laten staan.

HankieTankie | 20-09-08 | 13:26

Ik ga ècht zorgen dat ik voor 1700 uur morgen terug ben om weer naar de Amstel te rossen.
Yessssss!
Die bon kan er ook nog wel bij. Gewoon creatief boekhouden. Lekker de tyfus voor wilopleggers.
Verkeersregelaars: oppassen voor donkerblauwe Cayenne met 'ZS' in het midden. Deze RIJDT DOOR!

pennestront | 20-09-08 | 13:24

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:18
Ik mag alleen de stad niet in. Aangezien ik al in de stad ben mag ik wel de hele dag rondjes rijden en de stad uit. En nu ga jij enge mensen oproepen mij met stenen te bekogelen als ik, om maar iets te noemen, naar mijn oma wil rijden? Opsluiten moeten ze je!

aardappelninja | 20-09-08 | 13:24

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:23

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:22

Minstens 12 miljoen euro subsidie voor de AA per jaar!
Of komen alleen extreem linkse organisatie's (dankzij hun heerlijk warme vriendschappelijke banden met PvdA/GroenLinks topambtenaren) in aanmerking als subsidie-spons?

Avant | 20-09-08 | 13:21

@Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:18

U heeft geen verkering mag ik aannemen?

verfsmijter | 20-09-08 | 13:20

Boeie. Ik gebuik de auto zondag's hooguit om die voor mijn garage te wassen.

darmflora | 20-09-08 | 13:19

-weggejorist-

Pasquale Paoli | 20-09-08 | 13:18

De Tweede Kamer is een Stalinistische Applausmachine. Hoe harder ze klappen, hoe hoger het baantje bij milieudefensie etc.. Vandaar.

jospeh6085 | 20-09-08 | 13:17

Sikkeneur | 20-09-08 | 13:13
Mensenvlees, Sik, mensenvlees.

Zijn ze op afgericht, al willen ze ook nog wel eens de hond des huizes aan stukken scheuren.

nattebever | 20-09-08 | 13:17

nattebever | 20-09-08 | 13:10

Waar zijn ze gek op? Bonzo brokken, Denta Stix?
Let me know, ga ik zo wat halen, reïncarnatie van Pistolen Paultje.

Sikkeneur | 20-09-08 | 13:13

Sikkeneur | 20-09-08 | 12:59
Jij weet daar niets van, Sik.

Vanavond 20.00 stoppen en drie geblindeerde zwarte auto's voor je deur met bijpassende hapgrage honden. Niet komen klagen later hé?

nattebever | 20-09-08 | 13:10

@pridsdivd | 20-09-08 | 12:03

Pritt Stift is wel zeker consequent. Het gaat niet om burgerlijke ongehoorzaamheid; het gaat erom dat wij ons recht op democratie, veiligheid en mobiliteit niet willen opgeven.

tocqueville | 20-09-08 | 13:09

LOL! Ze Noemen het week van de vooruitgang, maar ze verbieden je wel de auto te pakken. Terwijl ik met de auto toch meestal het snelst VOORUIT GA......

Noiseja | 20-09-08 | 13:09

Autoloze zondag? Prima. Dan laat je je bak gewoon staan als je er aan mee wilt doen. Maar een stad afsluiten? Debiel. Op welke rechtsgronden is dit gebaseerd en op welke basis mag de politie verbaliseren? Milieumaffia!

vanrechtsheeftvoorra | 20-09-08 | 13:07

Dit milieuterroristen van Milieudefensie hebben makkelijk praten; zij hebben toch geen auto omdat ze ook niet werken voor hun geld. En lekker op de maatschappij parasiteren. Is weer lekker de minderheid (de milieuterroristen) die voor de zoveelste keer hun wil oplegt aan de meerderheid, de hardwerkende Nederlander. Van mijn part worden al die verkeersontregelaars het ziekenhuis ingereden.

tocqueville | 20-09-08 | 13:06

Niet voor Jan | 20-09-08 | 12:58
Like I give a shit.

't Is gewoon een buitenparlementaire actie, dus iemand als JIJ moet al helemaal niet zeiken. Weet je, sukkel, 't zou ook kunnen op basis van vrijwilligheid en zonder bemoeienis van die kudtclub Milieudefensie. Alleen al dat laatste doet me steigeren en braken.

Er nog helemaal van afgezien dat het automobilistje pesten is en niks meer dan symboolpolitiek.

nattebever | 20-09-08 | 13:06


Was van plan de duivendakroute te gaan fietsen langs alle kraakpanden die ooit gekraakt zijn door die rat maar nu word het de auto als er iets te beleven valt .

bijtieakumaai | 20-09-08 | 13:01

Maarten van Poelgeest een terrorist? Laat me niet lachen. Hoe die neuzelaar het ooit to wethouder heeft geschopt? Door onbegrijpelijk te neuzelen en alle acties van activisten dood te lullen. Toen hij bij de studentenbond zat, was hij al de oorzak van het platlullen van alle bezettingen op universiteiten en academies, zodat iedereen sufgezwetst aftaaide en ook in de gemeenteraad blinkt hij uit door belachelijke, ongefundeerde plannen (zie bijvoorbeeld het vervijfvoudigen van het havengeld in Amterdam), die dan ook meteen afgebrand worden voordat er zelfs i de gemeenteraad over gesproken wordt. Als er ooit en ongebakken deegsliert in de politiek kwam, dan is hij het wel. Hem als terrorist bestempelen, of zelfs als actievoerder is veel te veel eer voor deze inhoudsloze scheerkwast.

D. G. Narrator | 20-09-08 | 13:00

nattebever | 20-09-08 | 12:46

Dapper gesproken, al ben je irl het braafste jongetje van de klas, maar dat geldt eigenlijk voor het gros der reaguurders.

Sikkeneur | 20-09-08 | 12:59

nattebever | 20-09-08 | 12:46
.
Een autoloze zondag valt onder een APV. Dat heeft de kracht van wet. En als je het niet met APVs eens bent, dan moet je eens gaan kijken bij een demonstratie om te zien hoe nuttig die dingen soms zijn. O ja, en APVs zijn *altijd* ondemocratisch. Jankerd.

Niet voor Jan | 20-09-08 | 12:58

@de modelburger | 20-09-08 | 11:58
Triest, diep triest dat mensen niet eens één dagje hun auto kunnen laten staan. Luie flikkers, er bestaat ook een benewagen / fiets / skelter / step!
---
En of ik dat wel doe, de benenwagen en de fiets.
Geloof niet dat het MD is die bepaald wanneer ik daar gebruik van maak.
Bullbar monteren dan maar...

Gripzz | 20-09-08 | 12:55

pridsdivd | 20-09-08 | 12:03
.
Misschien kunnen ze bij GS een petitie organiseren tegen de autovrije zondag. Dat wordt dan weer lachen als Pritt over een jaartje of twintig de politiek in wil.

Niet voor Jan | 20-09-08 | 12:52

verhuizen....
@Meuh

dat heet plannen.

Kerby | 20-09-08 | 12:51

Optyften met die blokkades stelletje groene pleurislijers.
Hebben zeker niets anders te doen.

Gripzz | 20-09-08 | 12:50

De mongeaul die denkt morgen de pleyroute bij arnhem af te sluiten heeft toch echt een probleem met mij. Ik ga geen anderhalf uur met het OV lopen klootzakken als ik binnen 20 minuten met de auto bij mijn pa en ma kan zijn.

Hellsmurfje | 20-09-08 | 12:50

Wat mij betreft is het elke week een autoloze zondag in Amsterdam. En zaterdag. Ik heb last van de autogassen wanneer ik een sigartje zit te roken op het terras

Herman Jansen | 20-09-08 | 12:50


Het volgende weekend is het verboden rechtsaf te draaien.

bijtieakumaai | 20-09-08 | 12:50

@Rogue1

Wie bepaalt dat? JIJ?
En als je nou om wat voor reden de stad in of uit moet? Wie bepaalt welke redenen 'legitiem' zijn? JIJ?

Hou alsjeblieft je muil man!

Varreke | 20-09-08 | 12:49

Milieudefensie, autoloze zondag? Lijkt me uitstekend plan als alle leden en sympathisanten van MD morgen hun auto laten staan. Waarom beperkt tot de grotere steden?

Dat ik me er ook maar ene moer van aantrek is natuurlijk uitgesloten. Ik woon in 020, hoef morgen niet persé de stad uit, maar ga toch om 11.00 de stad eens even uit om vervolgens gewoon weer naar huis te gaan.

Ik roep iedereen op om morgen een autovrije stad te gaan bezoeken en zich niks aan te trekken van de verkeersregelaars. Okee, staat er een betonblok dan kun je er niet omheen. Een verkeersregelaartje springt doorgaans wel opzij. En extragraties tip: Als je wordt aangehouden door de politie moet je gewoon zeggen dat je bezig bent met een klusje voor hun hoogste baas, Joris Demmink. Die naam een keer of dertig herhalen, alsof je een kapotte grammofoon blijft en desgewenst een toelichting geven. Verder geen info geven.

Laat ze godverdomme nou toch allemaal de kankertyfus achter hun hart krijgen, die totaal ontspoorde randdebielen van Milieudefensie en de gemeentebesturen die luisteren naar die niet door mij gekozen, door niemand gekozen, club van retards die ook nog eens soepsidie ontvangen, dat wil zeggen betaald worden van mijn belastinggeld! 't Is ongepast om te wensen, maar als er morgen een stuk of 10-20 verkeersregelaartjes worden geplet onder de wielen van een autootje zou dat 'een goed signaal' zijn.

*Overigens neem ik afstand van alles wat ik in het verleden gedaan, gezegd etc. heb (zie verder de toverformule van Duyvendak).*

nattebever | 20-09-08 | 12:46

Als ze het openbaar vervoer beter, vertrouwder, sneller en uitgebreider hadden gemaakt, deed ik mee met deze links-gepropagandeerde kudtdag.

Wegwerpaansteker | 20-09-08 | 12:45

@Nilist | 20-09-08 | 12:21
Dat zal dan wel een mooi feestje worden, ik zie het morgen wel op het nieuws.

Rogue1 | 20-09-08 | 12:44

@Pon 12:31: Wat is de algemene zaak? De vrijheid om te reizen in het vervoermiddel van jouw keuze en wanneer het jou uitkomt, is een groot goed en wel degelijk in ons aller belang. En het is precies die vrijheid waar Milieudefensie op uit is... het gaat ze niet om 1 lullig dagje per jaar.

Muxje | 20-09-08 | 12:43

Nu moet ik morgen toch nergens heen om de auto, maar desondanks vind ik het communistisch dat de lokale overheid mijn bewegingsvrijheid ernstig inperkt.

OversteKarremans | 20-09-08 | 12:41

@ Fapfap | 20-09-08 | 12:28

Minderwaardigheids complexje... euhh? je hebt gelijk ik heb geen Bentley, sjit!
Valt me op dat mensen nogal begaan zijn met hun auto. En over minderwaardigheids complexje gesproken, het zijn juist de mensen met de dikste auto's die schijnbaar iets moeten bewijzen, maar ja hoef ik jouw niet te vertellen.

Wat in het slappe topic niet echt duidelijk is; is het mileudefensie die dit organiseert of toch de gemeenten (evt. samen met milieudefensie). Als het de gemeenten zijn heb je je gewoon aan de regels te houden. En je aan de regels houden is normaal toch zo'n stokpaardje Pritt.
Wat ik me van afgelopen jaren kan herinneren was dat er toch ook vaak politie agenten bij de roadblocks stonden, of willen al die stoere jongens daar nu ook op inrijden? Kijk dan maak je je punt, maar inrijden op een verkeersregelaar.... dan ben je een stakker eerste klas!

mooi_nie | 20-09-08 | 12:41

Muxje | 20-09-08 | 12:27
Snelwegen zijn in dat opzicht imo al behoorlijk 'socialistisch' ... groot voorstander van vervoer door de lucht in een geheel vrijgegeven luchtruim; dacht als jochie van tien dat ik nu, dertig jaar later, wel zo'n 'ding' voor de deur zou hebben staan, maja ... dus laat staan de trein!

Bertus Betonsloper | 20-09-08 | 12:40

Voor volgend jaar wil ik voor de milieufreaks graag de ademloze zondag voorstellen.

aardappelninja | 20-09-08 | 12:40

"Links tuig vindt actievoeren en schijt hebben aan de Nederlandse rechtstaat"
Maak daar maar gerust "Linksstaat" van...

Fapfap | 20-09-08 | 12:39

Ik denk dat ik morgen lekker de motor pak en even ga knallen.

Harry Kuntz | 20-09-08 | 12:39

Ja, de gemeen(s)te Amsterdam doet er ècht àlles aan om de hardwerkende burger nader tot zijn buren te krijgen.
*op Champs Elysees met een grote, gekoelde Ricard en flinke CO2 niet-neutrale sigaar zich vermakend om kleinzielig linx 0031*

pennestront | 20-09-08 | 12:38

Misschien ook maar even de stroom van het net halen en het aardgas afsluiten. Als we er toch een ecologisch verantwoorde zondag van maken.

*Wagen vast vol gaat gooien.*

dawg | 20-09-08 | 12:35

Flinke vent die mij morgen tegen gaat houden als ik 010 in rij.

gunmeat | 20-09-08 | 12:35

mooi_nie | 20-09-08 | 12:04
Ik heb een fiat *verstopt zich*. Ik pas wel op met opscheppen over mijn wagen! :)
Het voordeel is dat ik weinig geef om een eventueel deukje die een of andere linksterrorist achterlaat na het bumperkoppen.

aardappelninja | 20-09-08 | 12:32

"Automobilist Jack (de AA doet niet aan achternamen) "De rechtsorde van MilieuDefensie is de onze niet." Beroept deze man zich op het proefschrift 'Recht, Orde en Burgerlijke Ongehoorzaamheid'? Dat vraag ik mij af. In dit boek worden een aantal voorwaarden voor burgerlijke ongehoorzaamheid genoemd, waaronder: de actievoerder is bereid zich bij de rechter te verantwoorden voor wat hij gedaan heeft (en dus niet anoniem) en strijdt voor de algemene zaak (en dus niet die van de autolobby en andere Televaag-lezers, zoals dr.drees terecht opmerkt).

Pon | 20-09-08 | 12:31

Mijn zou het probleem gewoon eens bij de bron moeten aanpakken, dan zijn er geen autoloze zondagen nodig.
www.overbevolking.nl/

Fapfap | 20-09-08 | 12:29

mooi_nie | 20-09-08 | 12:04
Zoals gewoonlijk een minderwaardigheids compleksje, mooi_nie? Ik zie nl nergens iemand over zijn auto opscheppen.

Fapfap | 20-09-08 | 12:28

Van Poelgeest? Dat was toch die brave burgermans die de studentenvakbond voorzat? Ach, heeft hij ook eens een huisje gekraakt? "Staat goed op m'n CV" zal 'ie wel gedacht hebben. Verder volkomen ongevaarlijk.

Verder moeten we van die debiele dogmas af. De trein is niet altijd de minst vervuilende keuze; vaak is de auto schoner (de verhouding tussen deze twee keuzes in Nederland schijnt 50-50 te zijn). Op langere afstanden (pak hem beet naar Milaan) is zelfs het vliegtuig schoner dan een hogesnelheidstrein die niet door kerncentrales gevoed wordt.

Maar ja... de trein is iets waarin we met z'n allen, hoog en laag, in één ruimte tot elkaar veroordeeld zijn, en samen een reis afleggen die al helemaal van te voren is uitgestippeld (wel geregeld met flinke vertraging uiteraard). Zo zien socialisten het graag. In die walgelijke auto's kunnen mensen zèlf kiezen hoe en waarin ze rijden, oh gruwel, hoe kan dat ooit goed gaan zonder dat de staat er invloed op heeft. En zo benaderen ze niet alleen de mobiliteitsbehoefte, maar onze hele levensloop.

Muxje | 20-09-08 | 12:27

Aanvullend: Links tuig vindt actievoeren en schijt hebben aan de Nederlandse rechtstaat omdat je zelf een andere mening hebt toch altijd zo sympathiek? Dwars door een blokkade van milieudefenise rijden is mijn vorm van protest! Ik voer alleen actie en verwacht daarvoor begrip. Ik doe het niet voor mezelf maar voor deze samenleving!

Eikenhout | 20-09-08 | 12:24

de modelburger | 20-09-08 | 12:15
Oh jawel hoor, vond vroeger ook niets leuker dan om op de fiets over een afgesloten snelweg te rijden. En bij straat-bbq's kun je ook dronken worden.
Maar milieudefensie gaat mij niks vertellen. Oh nee.

-LoKi- | 20-09-08 | 12:24

Het lijken wel rokers. Net zo fanatiek.

bordewolf | 20-09-08 | 12:23

*Sterk het vermoeden heeft dat de AutoLeauze Zondag ongezien de Geschiedenis in zal gaan als de MilieuDefensieLeauze Zondag ...*

Bertus Betonsloper | 20-09-08 | 12:23

Rogue1 | 20-09-08 | 12:18
Feyenoord-ajaks dus he

Nilist | 20-09-08 | 12:21

Voor mij is het eenvoudig: Milieudefensie is de overheid niet. De eerste de beste groene tuinkabouter die mij morgen probeert tegen te houden zal op tijd opzij moeten springen!
De samenleving heeft al genoeg geleden onder deze milieuterroristen! Genoeg!

Eikenhout | 20-09-08 | 12:21

Meuh | 20-09-08 | 12:16
Daar kan je rekening mee houden het wordt ver van tevoren aangegeven.

de modelburger | 20-09-08 | 12:18

*Vraagt zich af wat al die mensen toch op zondag in de binnenstad te zoeken hebben*

Rogue1 | 20-09-08 | 12:18

Pritt is de koning van de selectieve verontwaardiging.

mooi_nie | 20-09-08 | 12:17

papegaaienflats | 20-09-08 | 12:14
en zo had ik het dan nog weer niet bekeken.. nouja ik ben best blij met die autoloze zondag, want dan hoef ik dus een keer niet voor bob te spelen

Nilist | 20-09-08 | 12:17

@hrimthurs | 20-09-08 | 12:13
Als je inderdaad gelijk hebt is dat toch niet zo'n gek idee. Pritt moet tenslotte ook aan zijn boterham denken.

Alfred E. Neuman | 20-09-08 | 12:16

Triest, diep triest dat mensen niet eens één dagje hun auto kunnen laten staan. Luie flikkers, er bestaat ook een benewagen / fiets / skelter / step!
de modelburger | 20-09-08 | 11:58
Wie is Milieudefensie om te bepalen dat ik morgen niet iemand ga helpen met verhuizen?
Of wil je kasten/bureaus ook op je step meenemen?
Je zal trouwens net thuis komen van een weekje vakantie en je eigen huis niet meer kunnen bereiken omdat iemand van Milieudefensie heeft bepaald dat je de stad niet in mag. Belachelijk.

Meuh | 20-09-08 | 12:16

LoKi- | 20-09-08 | 12:11
Hoe leuk alle activiteiten die worden georganiseerd op autoloze vrijdag! Kinderen vinden het helemaal fantastisch. Het is geen hobby van linksch mensen, tenzij alle rechtse mensen luie, kinderloze, volgevreten, verbitterde mensen zijn, dan weer wel ja.

de modelburger | 20-09-08 | 12:15

Al die groene "Volkert"-clubjes hebben meer in de melk te brokkelen dan wij als geweaune burgerts beseffen!

Frederik Puntdroad | 20-09-08 | 12:15

Dan maar mijn motor stationair laten draaien op een parkeerplaats. Als ik niet mag rijden.

Service | 20-09-08 | 12:15

Nog 1 verkiezinkje en al die verveelende linxschmenschen met hun jaren 60 ideeën zijn buiten gevecht gesteld en zijn al die vervelende linxsche activiteiten zoals gezellig met je KUDTburen theedrinken en begrip opbrengen voor stompzinnige, achterlijke en barbaarse gebruiken van verre woestijnvolken
V O O R B I J !!!

pennestront | 20-09-08 | 12:15

Nilist | 20-09-08 | 12:04
Het aangename met het nuttige verenigen noem je dat.
Die hooligans hun wekelijkse knokpartijtje en de automobilist vrije doorgang.

papegaaienflats | 20-09-08 | 12:14

@ cabman | 20-09-08 | 12:12
Wat een heldhaftige daad van verzet.

mooi_nie | 20-09-08 | 12:14

Zucht, wat een stemmingmakerij weer. Kennelijk wil "pritstift" van GS ongelukken door deze manier van televaag berichtgeving. Als dat gebeurt zijn die zogenaamde hardwerkende Nederlanders ineens Tokkies en een nieuwe topic is weer geboren voor a.s. maandag.

hrimthurs | 20-09-08 | 12:13

@Alfred E. Neuman
ach, de rechtsmens kan de rest van het jaar zijn hobby opdringen... is het weer in balans.

Kerby | 20-09-08 | 12:13

@fuckje | 20-09-08 | 11:54
precies maarja grunn doet nooit mee met de massa heerlijk is dat.

perrygrunne | 20-09-08 | 12:13

ben trouwens vanmorgen ff op en neer naar schiphol geweest vanuit het noorden van het land, op de terugweg goed doorgetrapt dus de diesel die ik morgen niet mag verbranden er meteen doorgejast.

cabman | 20-09-08 | 12:12

@Hodja | 20-09-08 | 12:11
U is geboren en getogen 020-er of stiekum toch ook een boertje uit de provincie die er nu een poosje woont?

CoJoNes | 20-09-08 | 12:12

@Kerby | 20-09-08 | 12:09
Klopt, maar dan wel de frustratie over het feit dat linksmensen hun linkse hobbies aan de grote massa opdringen. Niet vanwege het feit dat ik geen rijbewijs en automobiel bezit.

Alfred E. Neuman | 20-09-08 | 12:11

@pridsdivd | 20-09-08 | 12:03
Let eens op. De burgerlijke ongehoorzaamheid is afkomstig van milieudefensie. De capo's van de CO2 camorra.
De 80/20 norm van die vlieginstructeur is hier ook van toepassing: als milieudefensie met 80% van haar acties ons land zóveel schade toebrengt, dan is het waard om de 20% 'goede' acties te dwarsbomen.
Leuk hoor zo'n autoloze dag, maar je gaat toch ook niet naar een straat-bbq georganiseerd door de pedo-buurman die aan je dochter van 4 heeft gezeten?

-LoKi- | 20-09-08 | 12:11

Heerlijk een dag geen auto's in de straat. Mag van mij iedere week! En wat maakt nou 1 dag uit dat je op een paar plekken niet kunt komen. Dan rij je toch lekker naar het bos of zo, of lekker uitwaaien op het strand. Relax. We lopen allemaal al zo te stressen.

De dikke vandaal | 20-09-08 | 12:11

Zouden ze vaker moeten doen, alle afritten van de A10 afzetten. Scheelt weer een hoop domme boertjes in de stad.
*wacht geduldig op reacties uit de provincie*

Hodja | 20-09-08 | 12:11

Gelukkig woon ik in 0341 en heb ik (voorlopig) geen last van dat mileudefensie tuig...
Is het niet eens tijd dat onze échte defensie wat aan dat stelletje subsidietrekkers gaat doen?
Morgen geweaun met een paar Leopard II's en YPR's door Amsterdam e.o. scheuren -> extra punten als je Milieudefensie-linkschmenschen raakt :)

Draexin | 20-09-08 | 12:10

Week geleden ook in Utrecht. Stond gvd nergens aangegeven, met als gevolg lange files die in rondjes cirkelden en geïrriteerde automobilisten. Is ook wel typisch Utrecht, het minst autovriendelijke dorp van NL.

JamesHuntLive | 20-09-08 | 12:10

@Alfred E. Neuman
dat zal de frustratie zijn die spreekt... ik heb een motor en auto en 2 rijbewijzen en het zal me aan me reet roesten dat ik een dagje niet kan ronken.

Kerby | 20-09-08 | 12:09

Mensen die voor andere mensen gaan bepalen wat goed voor ze is. Ziedaar, de basis van onze *kuch*kenniseconomie, misschien dat bemoei-economie een betere omschrijving is.

@Bert Koenders
Misschien een ideetje om in ruil voor dat windmolenpark in Oeganda een autovrije zaterdag aldaar te bedingen? Dan ben je tenminste echt constructief bezig.

CoJoNes | 20-09-08 | 12:07

GroteZaagdildo | 20-09-08 | 11:55
Soms is het verlichtend om je af te vragen hoe het met iemands intelligentie is gesteld, dat zegt vaak meer dan genoten opleiding.

Jaap de Paap | 20-09-08 | 12:07

oh wacht... als het om auto's gaat zijn de ordehandhavers de boosdoeners...
GS klinkt als linksmenschen inzake finnen.

Kerby | 20-09-08 | 12:07

doe dit lekker in urk of zo!!!!

cabman | 20-09-08 | 12:06

- op alle dagen gaan alle kerkgangers te voet naar kerk/moskee/synagoge
- op schooldagen brengen mama/papa/oma enz het kind te voet naar school
- oma/opa gaan te voet naar AH, ze gaan toch iedere dag voor 2 dingen
- linksmensen gaan te voet/te fiets/te paard naar de natuur in het weekend
- naar de kroeg gaan we niet meer, we mogen toch niet meer roken

Wat zou het rustig worden op de weg!

Grasgriezel | 20-09-08 | 12:05

Ik heb geen auto, sterker nog, ik heb niet eens een rijbewijs. Maar ik krijg van dit bericht toch ineens een ontzettende drang om morgen heel de dag rondjes over de Coolsingel en het Hofplein te doen met de auto. Gewoon omdat het kan.

Alfred E. Neuman | 20-09-08 | 12:05

@de modelburger | 20-09-08 | 11:58
We krijgen toch ook niet 1 dag wegenbelasting terug?
Linxe hobbies zijn gewoon f**cking vervelend, lastig en uit de tijd!

pennestront | 20-09-08 | 12:05

Bovendien: die autoloze zondag is er doordat de overheid (in dit geval de gemeente) daar voor heeft gekozen, niet door milieudefensie. En iedereen heeft zich gewoon aan de wet te houden.

Hodja | 20-09-08 | 12:04

Toch wel sneu als je eigenwaarde wordt bepaald door je auto, arme jongen.... en zo te lezen geldt dit voor een hoop GS publiek.

mooi_nie | 20-09-08 | 12:04

Handig zo tijdens Feyenoord-020.. kunnen leuke conversaties worden tussen de hooligans en die milieufreaks en verkeersregelaars..

Nilist | 20-09-08 | 12:04

Kunnen we is een linksterroristen-vrij jaar organiseren? Moet kunnen als dit foute clubje dit voor elkaar krijgt. Wel weer opvallen dat dit precies gemeenten zijn met een linkse burgermeester. Alleen niet alle inwoners zijn links, dat dan weer niet. Veel plezier met matten en misschien kan het vrindje van Volkert ook even een rood hesje aantrekken. Succes!

doskabouter | 20-09-08 | 12:04

Heb gisteren de Cayenne volgepleurt en afgereisd voor een heerlijk weekendje Parijs. Had anders misschien maar 10 liter benzine verbrand; nu zeker 150. Lekker de tyfus voor jullie Milieudefenders!

pennestront | 20-09-08 | 12:03

Nu is burgerlijke ongehoorzaamheid ineens wel goed? Flikker toch op! Enige vorm van consequentie is weer ver te zoeken bij dhr. P.stift.

pridsdivd | 20-09-08 | 12:03

Wat een triest volk.
Maar wat nog triester is, is dat GS het min of meer voor deze gefrustreerde sukkels met hun "kleine-piemel-grote-auto-syndroom" opneemt.

Hodja | 20-09-08 | 12:01

Ik rijd nooit op zondag, maar ga nu met de auto alle steden af om te kijken of ze autovrij zijn.

Peter_S | 20-09-08 | 12:00

Triest, diep triest dat mensen niet eens één dagje hun auto kunnen laten staan. Luie flikkers, er bestaat ook een benewagen / fiets / skelter / step!

de modelburger | 20-09-08 | 11:58

maken we er een dagje uit van.
geinig verkeersregelaartjes bitchslappen, uitkafferen en daarna omkegelen.
zo duur is de benzine nou ook weer niet, dus voor een luttel bedrag zijn we de hele dag onder de pannen.

De Briemusketier | 20-09-08 | 11:58

Er is morgen ook Dam-tot-Dam-loop. Hoop niet dat die meneer met z'n Bentley 'gewoon doorrijdt' in de IJ-tunnel.... flopflopflopflop.

groenteman | 20-09-08 | 11:56

rost milieudefensie die verkeersregelaars af of zijn het enkele automobilisten met het iq van een gedegenereerde amoebe die dat doen?

tsja, had je maar geen mp3-player moeten hebben, dan was je niet lekgeprikt:
we verbieden de muziekindustrie.

tsja, had je maar niet moeten drinken stomme dakloze, dan was je niet half dood geslagen door een beledigde Fin:
we verbieden alcohol, kroegen en slijterijen en dakloosheid in het algemeen.

tsja, had je maar niet zo'n uitdagende kleding moeten dragen en zo aantrekkelijk moeten zijn, dan was je nu niet volgeblaft door een verkrachter:
De burka is dus zo slecht nog niet.

tsja, had ik maar beter mijn best moeten doen op school. dan was ik in staat geweest om "nieuws" te relativeren en had ik een natuurlijke afkeer van boulevardkrantjes:
we verbieden de Telegraaf

Toeten_en_Blazen | 20-09-08 | 11:56

Ik vraag me af wat voor opleiding die verkeersregelaars gehad hebben (zeker MBO niveau 2 handjeklap), die koning in de Bentley geeft aan dat ie door gaat rijden, waarvoor hulde, en als ie optrekt probeert zo´n gast ervoor te springen.
Ja sorry hoor, maar vind je het gek dat die verkeersregelaars dan te pas en te onpas gewond raken, als ze voor rijdende auto´s gaan springen.
Affijn, autovrije zondag zuigt, ik kan niet wachten om een potje ruzie te maken met naive, kleinburgerlijke, slinkse verkeersregelaars die denken dat ik naar ze ga luisteren omdat ze een hestje aanhebben.

GroteZaagdildo | 20-09-08 | 11:55

aangezien ik geen auto bezit, en mij vooral met het openbaar vervoer verplaats moet ik er dan maar even eentje lenen, en ondanks dat ik het hele jaar niet in amsterdam geweest ben moet ik er morgen ineens naar toe. toevallig.
kan ik vanuit den haag met iemand meerijden ?

De Briemusketier | 20-09-08 | 11:54

Hier in Grunn gaanze morgen ook Maratonnen, maar er is geen autoverbod.
Dat kan leuk worden.

fuckje | 20-09-08 | 11:54

Ik stel (om te beginnen) een Marokkaanse vrije dag voor. Alle Marokkaantjes blijven dus veilig thuis. En uiteraard de criminaliteit-statistieken bijhouden. Voorspelling ?

Onderduiker | 20-09-08 | 11:54

het milieu is het beste gebaat ermee dat alle mensen DEAUD gaan, te beginnen met milieudefensisten.

Bisschop Gijsen | 20-09-08 | 11:53

Mijn Leiden is ook zo'n brave naieve meeloperige tiefus gemeente.

Korreltje Zout | 20-09-08 | 11:49

koekje van eigen deeg voor beroepsdemonstanten, ens kijken of burgerlijke ongehoorzaamheid nu ineens wel bezwaarlijk wordt.

"De rechtsorde van MilieuDefensie is de onze niet. Wij stappen gewoon de auto in. De stad is ook van ons." +1, uitspraak van het jaar.

op billboards langs de snelweg alstublieft, flink groot.

De Briemusketier | 20-09-08 | 11:49

Ik ben benieuwd wat Milieudefensie vorig jaar na afloop gedaan heeft met al die bedreigde verkeersregelaars.

jan met de korte lul | 20-09-08 | 11:48

Job Cohen eet Maarten van Poelgeest's poep voor 100 euro

Korreltje Zout | 20-09-08 | 11:48

Autoloze dag bestaat bij de gratie van hen die er in geloven dat het goed is, en dus de auto een dag lang op slot laten staan. Dan geef je een voorbeeld, zonder dat anderen op te dringen.

DubbelzouteSalmiak | 20-09-08 | 11:46

Waarom kunnen bepaalde mensen en groeperingen hun linkse hobbies niet in hun eigen achtertuintje gaan beoefenen ? Het pand van Miljeudefensie in mijn woonplaats staat elke dag afgeladen met bolides van medewerkers. Begin daarmee en laat ze op de fiets naar hun soepsidieklupje gaan. Daarna praten we verder.

de Bree | 20-09-08 | 11:45

Rechtsorde en Milieudefensie in een zin.
Whoehahahahaha

CoJoNes | 20-09-08 | 11:44

Veel plezier daar morgen in het Westen en in Eindhoven.

Extravaganza | 20-09-08 | 11:44

ff mn v8 schoonblazen danmaar

Rest In Privacy | 20-09-08 | 11:43

"De rechtsorde van MilieuDefensie is de onze niet. Wij stappen gewoon de auto in. De stad is ook van ons."
+1
Goede zaak natuurlijk, nooit toegeven aan de nukken van een stelletje beroeps-boe roepers zoals de terroristen van milieudefensie, de schofthonden hebben al voor miljarden schade aangericht de laatste jaren (tegen houden verbetering A4, A12, A50 bv)

woefdrammer | 20-09-08 | 11:43

Ik ga ook studeren om verkeersregelaar te worden, lekker onder de mensen in de frisse lucht.

R.C. Williams | 20-09-08 | 11:42

ik haak af, de groeten

goaly | 20-09-08 | 11:41

Tja, maar om je af te reageren op de verkeersregelaars gaat me dan ook weer een beetje te ver.

Johnplayer | 20-09-08 | 11:40

Tis dat ik met verhuizen bezig ben, anders had ik ook wel even gekomen. :-)

Fapfap | 20-09-08 | 11:39

WTF heeft milieudefensie te vertellen in die steden dan? Is het een partij waarop men kan stemmen tijdens Gemeenteraadsverkiezingen zodat men met wetgevende macht dit soort dingen kan afdwingen? Nee, maar de doorgaans Linksche Politici kennen de duivendakjes uit het kraakpand van vroeger, wanneer gaat het kwartje bij het electoraat nu eens vallen, linkse partijen stemmen = Marrokanen en Milieufreaks overlast!!!!

The Evil One | 20-09-08 | 11:35

Heerlijk ook weer om dit uitgerekend te organiseren op de dag dat de DAM-TOT-DAM is. (Slechts 35.000 lopers!!!)

Welke arrogante boereL*L verzint zoiets?????

DK | 20-09-08 | 11:34

Als Voorst, Castricum, Cuijk en Bergen op Zoom tegenwoordig ook al steden zijn...

rhodamagnetics | 20-09-08 | 11:33

Zucht ... Het moet niet al te duidelijk worden dat Geen Stijl volledig gefinancierd wordt door De Telegraaf ( Lees : autolobby )

dr.drees | 20-09-08 | 11:32

Wat een gezeik, laat die auto toch een dagje staan

Rogue1 | 20-09-08 | 11:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken