Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schiedam wordt Polistan

Dank voor de voedselpaketten...Getto's gaan het helemaal worden in 2006. Zo hadden we al Aapverdië in 010, Gaza in 020 en Molukkië in Drenthe. En we krijgen er straks nog een getto bij. Er komt een speciaal Polendorp in de regio Rijnmond, zo is het plan. Vorig jaar kregen 30.000 van die Oost-Oost Duitsers al een werkbriefje voor 0031, en daar komen nog eens honderdduizenden bij als in 2011 de EU-Arbeidsmarkt helemaal opengaat. Integreren is natuurlijk geen optie. Want Polen zijn gewoon spuuglelijk. Eén Pools gezin in de straat en de waarde van je huis keldert als een Saoedische veerboot. Nee, gewoon bij elkaar ophokken, die bietenvretende hordes. "Idealer zou zijn als je al die arbeidskrachten kunt huisvesten op een campusachtig terrein: slapen, eten, drinken en recreëren,’’ aldus de initiatiefnemert van het Polendorp. Prima plan! Blijft de vraag over hoe we dat getto gaan noemen. Klein-Warschau? Polistan? Poolmere? Van Peaule? Megapool? Aspergië? Enfin, kopt u 'm zelf even in...

Reaguursels

Inloggen

In alle jodelahitee voor de Polen moet ik toch het volgende kwijt; laat absoluut nooit en te nimmer een Pool in welke vorm van politiek deelnemen. Daar zijn die gasten echt bedroevend slecht in.

Duitse helm | 25-06-06 | 10:50

Liever een hardwerkende Pool dan een een uitkering trekkende luie nederlander/Finnen. Ik hoop dat ze met duizende tegelijk komen, ze zijn van harte welkom.

Johannes Gerbrand | 24-06-06 | 22:03

Polen spuuglelijk? Loop eens door een Poolse stad rond en verbaas je! Lekkere mokkels man!

mattieboy | 24-06-06 | 20:39

Monpolië

swahalla | 24-06-06 | 12:22

broodjemaagwand 23-06-06 @ 21:57

Mwja... da's ook weer waar... maar you get the drift, neem ik aan.... wat mij het meest verbaast, en waar ik als eerste een eind aan zou maken, is dat er überhaupt polen nodig zijn, terwijl er nog steeds hele volksstammen de hele dag tell-sell kunnen kijken of op de markt rondhangen en/of in et theehuis...

bottehond | 24-06-06 | 10:57


PEAULEN!

broomstick | 24-06-06 | 09:40

@ inquisitra 23-06-06 @ 18.54
En vergeet niet te vermelden de executie van sergeant Chris Meijer, als enige Nederlandse soldaat tijdens de meidagen van 1940, op bevel van een hysterische generaal der Artillerie, om een "voorbeeld" te stellen .
www.grebbeberg.nl/bibliotheek/data/art...
Nog steeds is dit verhaal niet verfilmd??????
Wel is er een gedramatiseerde documentaire over gemaakt (heb ik gezien).
WAAR BLIJFT DE REHABILITATIE!!!!!!

wachtmeester de bruy | 24-06-06 | 07:33

trabant heeft t wel aardig door lul

gigi gorgonzola | 24-06-06 | 02:19

@trabant 23-06-06 @ 15:10: en dat maakt jou net zo'n kansloze VMBO'er.

fart majeur | 23-06-06 | 22:54

bottehond 23-06-06 @ 21:03

Er is al eeuwen behoefte aan "goedkope"arbeiskrachten.Mijn opa ging als jochie van 10 jaar naar Duitsland om samen met zijn ouders als dagloner in de bakstenenindustrie te gaan werken.als je goed gelezen hebt ben ik niet bang voor de Polen, Chinezen of welke groep dan ook.Ze vullen geheel natuurlijk een bepaalde niche op.Blijft wel dat een bepaalde categorie laaggekwalificeerd werk hier zal verdwijnen en zich zal verplaatsen naar landen als Polen.

Wat mij betreft ruilen we 1 miljoen moslims stante pede in voor 1 miljoen Polen.Begrijp ff niet waarom je de moslims erbij haalt.ik begreep volgens jou niet dat je bij het finnenbashen alleen de categorie onaangepaste geytenneuqers uit het rifgebergte bedoelde?

broodjemaagwand | 23-06-06 | 21:57

inquisitra 23-06-06 @ 20:49

Goede post! Over die Polen ben ik het ook met je eens. Polen zijn mensen met een leeuwenhart. Niet van die berekenende lafaards als de gemiddelde 0031 als het hem moeilijk gemaakt wordt. Wat mij betreft ruilen we 1 miljoen moslims stante pede in voor 1 miljoen Polen.

broodjemaagwand 23-06-06 @ 17:34

Niet zo benauwd, broodje tripes a lá Hollandaise... dat soort angstverhalen doen al eeuwenlang de ronde.... over joden, chinezen, indiërs en whatnought.... behoudzucht is een buitengewoon slechte raadgever... just my twocents.

bottehond | 23-06-06 | 21:03

oostpool?

überpuberaal | 23-06-06 | 21:00

@Beer

Liever spinazie dan couscous

inquisitra | 23-06-06 | 20:49

@inquisitra Ga zo door jongen en je zult spinazie eten.

BroederBeer | 23-06-06 | 19:43

Ah.. geschiedenis. Leuk!

Het Nederlandse inzetbare leger bedroeg in mei 1940 zo'n 260.000 man. Het meerendeel was gelegerd in de Peel en in wat wij nu de randstad noemen.
Het Fort Holland (alles westelijk van de waterlinie) was kern van de Nederlandse verdediging. De rest mocht gewoon ingenomen worden. De eerste Nederlandse militair in noord Nederland was pas te vinden bij Kornwederzand. Daar zou heldhaftig gevochten zijn door een companie Nederlanders, maar dat blijkt inmiddels schromelijk overdreven te zijn. Maar enig stukje respect viel er over de Nederlandse strijdkrachten nog mee te redden. We waren wel bijzonder goed in het schieten met luchtafweer.
Inmiddels was het koningshuis gewoon naar Engeland gevlucht ipv heldhaftig het lot van haar onderdanen te ondergaan. Toen op 10 mei de Duitse tanks de Nederlandse grens overrolden was het generaal Winkelman die als onmiddelijke alle strijdkrachten wilden hergroeperen in Fort Holland. Toen door het goed geoliede Duitse spionageapparaat werd opgevangen dat de Hollanders ook de Peel wilden verlaten om zich terug te trekken achter de waterlinie, werd de tactiek door de Duitsers omgegooid. De plannen voor de bombardementen tijdens de Duitse operatie Fall Gelb op Rotterdam was voor Duitsland de allerlaatste optie het verzet te breken. Toen Duitsland vreese voor een belegering van Fort Holland (omdat ze simpelweg geen troepen voor een belegering in reserve hadden),werd Rotterdam gebombardeerd. Waarom kozen de Duitsers dan voor een breekijzer door civiele doelen te bombarderen? Al in de eerste wereldoorlog bleek Nederland bijzonder gevoelig voor intimidatie. In de eerste wereldoorlog werd dat door Duitsland benut om Nederland buiten een oorlog te houden. De dreiging was voldoende om een neutraliteitspact te sluiten waarbij rustig gehandeld werd. Diplomatiek verkeer was ook mogelijk. De stricte neutraliteit is gewoon een geschiedkundige leugen. In de tweede wereldoorlog werd intimidatie gebruikt om juist verzet te breken. En Nederland brak gelijk. Ondanks 260.000 miltairen en een strategisch voordeel tegenover het Duitse legergroep B, bestaande uit 80.000 inzetbare manschappen was het platgooien van het Rotterdamse stadscentrum genoeg. Als men dit vergelijkt met de schade in Polen, Frankrijk en Belgie, heeft Nederland zich wel bijzonder snel overgegeven. Lag dat aan de moed van de Nederlandse soldaat. Welnee, als zovaak ligt het aan de leiding in Nederland. Als Nederland standhouden had, was Nederland een bruggehoofd geweest van het britse leger en was de oorlog in het westen wellicht anders verlopen. Generaal Winkelman staakte zijn verzet onder grote druk en al snel capituleerde Nederland... eh.. gaf Nederland zichzelf gewoon weg.
Denk allemaal maar eens na wat voor keuze er dus gemaakt is. Ik durf te beweren dat dergelijke keuzes vandaag de dag typerend zijn voor Nederlandse gezagsdragers. Je probeert een stad te redden, maar verliest het land. Misschien is dat een leuke metafoor om aan te geven hoe we zaken in dit land dus niet moeten aanpakken.

En wat die Polen betreft: zij werken tenminste en gaan elke seizoen weer terug in plaats van hier te potverteren van onze belastingcentjes. Als het goed is betalen ze ons ook nog de huur voor de zaagloodsen waar ze ingaan.

inquisitra | 23-06-06 | 18:54

Poolse vrouwen pijpen alsof het een lust is, weten zich met weinig geld goed te kleden, kunnen koken. Zowaar een aantal eigenschappen waar je bij de nederlandse vrouw niet voor hoeft te komen. Trouw er echter niet mee, want ze dragen graag de broek thuis.
En inderdaad, die mannen werken hard en lang, zijn katholiek, zeiken niet, accepteren je, drinken graag een neut en eten varkensvlees.
Als er dan toch nieuwe buren moeten komen in de straat van mijn ouders, dan stuur ik met gerust hart een blik polen.

Duitse helm | 23-06-06 | 18:49

@feuer
Vrijwilligers voor wat? Die gasten uit de As-landen streden toch gewoon onder de vlag van hun eigen natie als gewone dienstplichtmilitairen? De SS was toch echt beperkt tot alleen Duitsers, de Viking-divisie was de eerste buiten Duitsland en alleen voor de zuivere rassen toegankelijk, niet voor balkangasten of italianen. En Nederland als Germania Inferior was natuurlijk het eerste doelwit van de rekruteringspropaganda. Was Nederland een As-land geweest dan was er ook een Nederlands leger ingezet op het oostfront en was er ook vrijwel niemand bij de SS gekomen. Daarom vrij onzinnig om Nederland met Duitsland's bondgenoten te gaan vergelijken.
Nederland was compleet verslagen vlak voor de overgave. Verzet was zinloos en zou alleen nog maar de oorlog een paar daagjes kunnen rekken. De prijs die nieuwe bombardementen, waarmee de Duitsers dreigden, zou veel te groot zijn om het gewin voor de andere geallieerden te compenseren. En zelfs na de officiële capitulatie werd er door enkele divisies nog gewoon verder gestreden. Ik vind persoonlijk dat we het daarom best hebben gedaan, gezien de beperkte middelen die we voorhanden hadden. En als jij dat niet vind ga je dat toch lekker ff uitleggen in het bejaardentehuis, dat ze daar geen kloten hebben en zo.

Rhun | 23-06-06 | 17:42

De polen worden uitgebuit door de Tuinbouw en vrachtwagenmaffia.ik geef die bazen groot gelijk.De Nederlandse werkzoekenden willen niet in kassen werken.de Poolse chauffeurs zullen hun vak wel verstaan en spreken in ieder geval nog een paar woorden russisch als ze die kant opgaan.Als transporteur heb je geen keuze en zult wel meemoeten omdat de rest van Europa ook goedkope arbeidskrachten inzet.Wees blij dat die tuinders nog blijven in het Westland levert veel geld op voor de staat.Ze kunnen ook hun boeltje oppakken en hun bedrijven in Polen vestigen.De callcenters van verzekeraars zitten tegenwoordig ook in India.Bepaalde soorten werk zullen hier op den duur verdwijnen, met of zonder Polen denk ik

broodjemaagwand | 23-06-06 | 17:34

Ik ben het volkomen eens met 'broodjemaagwand.' En daarbij ben ik niet lelijk en mijn volk ook niet. bekrompen heamau

eddV | 23-06-06 | 17:20

Apart Joris, mijn eerste reaguursel stond er eerst wel en nou niet meer.
Is dat nou na-censureren of was je ingedut door de vrijmibeau?
Maar goed, zal niet weer gebeuren hoor.

gigi gorgonzola | 23-06-06 | 17:15

@Rhun: bij welke bejaarde Telegraafmedewerkers ben je te rade gegaan om jouw excuusverhaaltje naar boven te krijgen ? Als we het nou toch over het niet zo zuivere verleden van 0031 hebben.....

wie praat er nou peop hier ? Ach gut, Rotterdam fikt: laten we maar stoppen met matten, voordat het erger wordt. Sukkels van Hollanders. Ze hadden de duitsers gestopt op de afsluitdijk, 1/3 van de duitse luchtvloot vernietigd zodat Hitler geen para-aanval op engeland meer kon ondernemen. Ik zeg niet dat hier niet dapper is gevochten. Het is gewoon een kwestie van mentaliteit. Nederlanders zijn onverschilliger. Polen hebben veel meer hart en ziel. Door op te geven bagatelliseer je de bijdragen van diegenen die als leeuwen hebben gevochten en dat zijn er kennelijk dus te weinig geweest, anders was het wel anders gelopen.

Maar goed. Je hebt wel een punt met die opmerking over ervaring. De hele oorlog in Polen heeft ongeveer 6 weken geduurd en 6 weken combat experience is inderdaad geen kleinigheid.

Dat excuusverhaal over die nederlandse SS-ers is een lachertje. Oostenrijk, Hongarije, Roemenie en Bulgarije hadden al heel wat langer heel wat warmere banden met Duitsland en daar kwamen minder vrijwilligers vandaan.

Feuer Frei | 23-06-06 | 17:14

@jammer dit
Wat weet jij nou van mijn idealen beste man. maar goed, ik begin gelukkig te snappen wat hier nu wel en wat juist niet humor is. En dat allemaal dank zij Joris en niet dank zij jou hoor, Jammer Dit.
Tot later dan maar.
En nog ff dit, ik heb nix tegen Polen of de mensen die er vandaan komen.
Laat maar komen die horde.

gigi gorgonzola | 23-06-06 | 17:10

Rhun 23-06-06 @ 15:38

De polen zijn 2 maal verraden door de Russen.Eerst bij het molotov-von Ribbentropf pact.(opdeling van Polen door Duitsland en Rusland.Ten tweede het rode leger stond enkele kilometers buiten Warschau te wachten terwijl de nazi's de klus klaarden.Je mag best respect hebben voor dit getergde volk en ik snap ook niet de walgelijke commentaren van een aantal reaguurders.De verwijzingen naar Arbeid macht Frei, kampen en 'ghetto's zijn misselijkmakend.Uiteraard mag ik dit niet racistisch noemen want op GS vind je geen racisten.

broodjemaagwand | 23-06-06 | 16:57

Laten we het Rotterdam noemen. Dat zegt genoeg denk ik.

jk76 | 23-06-06 | 16:35

@gigi gorgonzola 23-06-06 @ 16:26
1x is genoeg jezelf blijven herhalen is vervelend. ps je kan ook op andere sites kijken die jouw idealen na streven lutser !

jammer dit | 23-06-06 | 16:29

-weggejorist-

gigi gorgonzola | 23-06-06 | 16:26

@ Folkert Mijnhof
Helemaal met je reaguursel eens

Ion Susai | 23-06-06 | 16:24

@feuer:
Lariepraat vriend:
Ten eerste was de oorlog in 1939 gewoon een veroveringsoorlog net als alle andere in de geschiedenis. Nederland was niet verbonden aan Polen of Duitsland en dus was het verstandig genoeg uit de oorlog te willen blijven. Tenzij jij vind dat Nederland ook de oorlog had moeten verklaren aan de SU toen het Afghanistan binnenviel of aan alle Arabische staten toen die Israel binnenvielen. Dat zou nog eens stupide zelfmoord zijn geweest.
Dat de Poolse piloten de beste waren van de geallieerden spreekt ook voor zich. Zij waren er het eerste bij en hadden al ervaring opgedaan in 1939. De Britse en Nederlandse piloten werden pas veel later opgeleidt en in het strijdtoneel betrokken.
Ten derde is het verzet in Nederland tegen de Nazi's zeker niet minder geweest dan in andere landen, zo zijn daar de februaristaking, het studentenverzet en het verzet van Nederlandse politie en ambtenaren om daadkrachtig op te treden tegen joden. Het hoge percentage slachtoffers onder de joden hier is dan ook niet te wijten aan onverschilligheid of racisme van onze kant, maar puur aan geografische omstandigheden (bij Duitsland en geen vluchtweg), het stedelijke karakter (gebrek aan goede onderduikadressen) en de onwil van Nederlandse joden om tegen de wet te handelen en onder te duiken. Je moet wel bedenken dat in deze tijd niemand nog wist van de ware aard van de kampen waar de joden naartoe werden gestuurd. Het is absoluut niet terecht de toenmalige Nederlanders de afwachtende houding tegenover de oorlog in Polen of de jodenvervolging in de schoenen te schuiven.
Daarnaast komt nog dat het hoge pct SS'ers vooral te wijten is aan het feit dat Nederland vanzelfsprekend het eerste land was waar ook SS'ers van buiten Duitsland werden gerecruteerd en dat in een tijd waarin jodenvervolging en oorlogsmisdaden bij het grote publiek nog compleet onbekend waren. De meesten dienden dan ook aan het oostfront in de strijd tegen het communisme dat als een veel grotere bedreiging werd gezien als het nationaal socialisme van Hitler.
En het feit dat de Polen veel meer verzet boden lag vanzelfsprekend samen met het veel hardere optreden van de Duitsers tegen de Untermenschen aldaar en het dreigende gevaar van Russische bezetting na de oorlog. En dat je de geallieerde legerleiding de schuld wilt geven van het falen van die opstand is mij best. Maar het mag duidelijk zijn dat Nederlanders net zo min als Fransen, Denen, Noren, etc. schuld zijn aan de misère van de Polen of joden in die tijd.

Rhun | 23-06-06 | 15:38

Polen zijn toch van een héél ander kaliber dan Marrokanen. Polen werken hard. Hebben het op Duitsland en Nederland na, hoogste gemiddelde IQ van Europa. Hun vrouwen zien er zeer! goed uit (iedereen die anders beweert moet maar 's ff naar de Costa Brava op vakantie gaan!). Hun cultuur is vergelijkbaar aan de onze. En ze integreren als geen ander. Al na 1 generatie is het enige waaruit nog blijkt dat het immigranten zijn hun achternaam.

We kunnen wel wat blanke immigranten gebruiken hier in Nederland. Nederland glijdt op het moment namelijk nogal drastisch af op de "Bell curve" (en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve). En zolang Polen hier de 'markt aan het verzadigen zijn' is er geen plaats voor erger leed, zoals Noord Afrikanen en hun heerlijke geloof. Werken is er dan niet bij, alleen hand ophouden. Bij Polen bestaat dat risico veel minder. In de eerste plaats vanwege de netgenoemde instelling van de gemiddelde Pool. In de tweede plaats doordat EU-burgers, en dat zijn Polen, alleen vrij zijn om te komen als zgn. 'Economische burgers', ze moeten dus werken of vertrekken. Toch is het heel grappig te zien dat de enige partij die zich heftig verzet tegen de Polen de PVDA is. Ja de partij van de ARBEID. Ik heb al eerder aangegeven dat die naam het grootse en schandaligste voorbeeld van misleidende reclame bekend is. Zoals velen al zeggen staat de A eerder voor ALLOCHTONEN, kanslozen en niet werkenden. Juist de pvdARBEID ziet een grote groep harde ARBEIDERS liever niet komen. Nee dat druist in tegen de belangen van de groep die ze werkelijk voorstaan. De profiteurs, kanslozen en luien. Wie als Arbeider op de pvdA (of SP en GL) stemt moet zich eens flink achter de oren krabben. Rare jongens die pvdA-ers...

Folkert Meinhof | 23-06-06 | 15:33

Aspertinië

IQnullus | 23-06-06 | 15:23

Seuchensperrgebiet

zakje pinda´s | 23-06-06 | 15:20

Juist, goed geproken gigi gorgonzola.

trabant | 23-06-06 | 15:10

-weggejorist-

gigi gorgonzola | 23-06-06 | 14:58

@ Mayakovnik: Nee hoor, ik ben de Polen juist zeer goed gezind. Voor mij hoeven ze niet Raus-wieczim, maar mogen ze Metro-PooL-is volpleuren met mooie Pools dames. Met wagonladingen tegelijkertijd. (hoezo dubbelzinnig!)

de Valse Messias | 23-06-06 | 14:56

@ Valse Messias: bedoelde u soms Rauswieczim i.p.v. MetroPOOLis?

Mayakovnik | 23-06-06 | 14:48

Overigens: Bietensoep is óók hééél lekkurrrrr...

de Valse Messias | 23-06-06 | 14:39

Allemaal het gevolg van smelten van de poolkap. Dat krijg je, van al die VW Polo's

LibertasSimplex | 23-06-06 | 14:35

Aglopoolmeratiestan.
Ben ik lekker mee zo naast me deur.
Ongezien de tyfus voor ze.

diepnek | 23-06-06 | 14:35

he ! ik ben niet spuuglelijk snif snif.
wat dacht je van wijpakkendalijkookjouwbaandam

jammer dit | 23-06-06 | 14:25

@ Pritt: "Want Polen zijn gewoon spuuglelijk"
---
Wel eens in Polen geweest, Pritt?! Als je Polen binnenrijdt begroeten de Beroemde Poolse Snelwegvrouwen je op hun allervriendelijkst. Die zijn niet bepaald lelijk. Deste verder je Polen penetreert, deste mooier de Poose vrouwen worden. Vergeet VIAGRA: constante stijve gegarandeerd!
----
Poolse mannen daarentegen: "Abführen, Gegen die Mauer, Abknallen, Auspusten, Ausradieren, Oder: Ab nach Siberiën !!!"
-----
Over dat Polendorp: wellicht is MetroPOOLis een goeie naam...

de Valse Messias | 23-06-06 | 14:19

@Rhun: hmmm... waar zal ik eens beginnen ? Laten we zeggen...1939... duitse inval in Polen. Hoe heeft Nederland zich daartegen uitgesproken ? Laat staan aktie ondernomen ? Mei 1940: duitse inval in Nederland. Hoeveel nederlanders zijn er naar Engeland gevlucht ? Met de veerboot naar Texel hadden ze allemaal in één keer over gekund en dan was er nog ruimte over geweest. Wat hebben 323 squadron en de PIB nou helemaal bij elkaar geschoten gedurende de oorlog ? De poolse squadrons in Engeland hadden de hoogste scores van alle geallieerde squadrons bij elkaar gedurende de slag om engeland. Puntje opstand. Wat hebben wij gedaan om ons tegen de duitse bezetting te verweren ? In ieder geval NIETS vergeleken met de poolse opstand, waarbij die hond van een Stalin de polen zichzelf dood liet vechten tegen de duitsers, om ze daarna makkelijk te kunnen onderwerpen. Hoeveel verzetsmensen zou Nederland in totaal hebben geteld ? Ik weet het niet. Ik weet wel dat er hier ongeveer 120.000 ariers met de nederlandse nationaliteit zich vrijwillig hij de SS hebben aangemeld en dat is meer dan in alle andere bezette / bij de as aangesloten laten destijds. Lust u nog peultjes ?

@ Horror Scoop: bedankt voor je bijval. De MWO is echter wel iets meer dan een wuppie. Het is alleen too little too late.

Feuer Frei | 23-06-06 | 14:15

Oei, mijn commentaartje is weggejorist.
Ik bedoelde eigenlijk alleen maar te zeggen dat ik het vreemd vind dat er hier immigranten uit alle uithoeken van de wereld zijn binnengelaten die konden gaan en staan waar ze maar wilden, en nu komen er Europeanen het land binnen en die worden in kampen geplaatst!

Maar ach, wordt Schiedam toch nog eens een... metropool. ;)

mr. spock | 23-06-06 | 14:14

WAR-sjahhhhhhhh

holistic river | 23-06-06 | 14:13

@Lassie doe es lezen voordat je wat typt., alles wat je zegt staat al voor je ... kudtmongeaul
kunnen we niet een stad maken met alleen maar Lassies en Finnen ???

holistic river | 23-06-06 | 14:12

The Warschaupact strikes back.

Barbapoeppa | 23-06-06 | 14:11

tijd voor een BOB-campagne in het Pools...

zakje pinda´s | 23-06-06 | 13:54

Mongolen.

Ja echt waar.Het zijn toch Polen ?. Nou dan.

Gerard kempkes | 23-06-06 | 13:49

In Polen lopen inderdaad mooie vrouwen rond. Op de middelbare school nog op schoolkampf geweest naar Polen, zaten in een gastgezin met een dochter die Paulina heette. Gott, wat was die aantrekkelijk. Daar *fap*fap*fap* ik nog jaarlijks tenminste één keer op.

watkijkikoptv | 23-06-06 | 13:45

Oost Polio

/\/\addog | 23-06-06 | 13:36

@pharos
dank je voor de link....... Neem alles niet zo serieus man,eikel

kruisridder | 23-06-06 | 13:20

Kudtpolen.rotoppolen,overbodigepolen,uitzettendiepolen,jeeeezusnogmeerpolen.komternounooiteeneindaanpolen pfffffffffffffff wanneer gaan die grenzen nu eens dicht zeg

kruisridder | 23-06-06 | 13:17

Dat uitzendbureau wil gewoon de kosten drukken en meer controle uitoefenen op de Polen die voor ze werken. Uitbuiterij is het. Pleur een paar containers neer, doe er wat (gedeeld) sanitair en straatverlichting bij en noem het een dorp.
Enfin, het topic is kut, het niveau van de comments is kut, next alsjeblieft.

Habibi | 23-06-06 | 13:14

Allemaal mooi gelul, dat Nederlanders te lui zijn, er te weinig verschil zit tussen op je reet zitten of werken. Nederlandse ondernemers betalen zich blauw aan alle sociale verzieningen en dat zie je terug in de prijzen. Nu mogen ze ook nog eens tegen een groep gaan concurreren die daar niet aan mee hoeft te doen en daardoor veel goedkoper zijn. Hoezo verzieken van de markt? En waar staan de busjes met Polen voornamelijk voor de deur voor een verbouwinkje? Bij degenen die toch al poen zat hebben. Zal ook wel bij Balkie en Zalm voor de deur staan.

Achtertuyn | 23-06-06 | 13:14

je kan veel zeggen voor dit plan maar zo hebben de polen in ieder geval in de gaten dat ze hier alleen zijn om tijdelijk te verblijven
hadden we dat maar eerder gedaan met bepaalde andere groepen

mennie | 23-06-06 | 13:11

aapverdistan, gaza, polen stinken.... wat een topic weer.

piet0r | 23-06-06 | 12:58

Geheel off-topic:
Pritt doe eens je e-mail box leeghalen!
Delivery Notification: Delivery has failed
To: redactie@geenstijl.nl
Subject: xxxxx

Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: pritt.stift@xxxxxx.xx
Reason: Over quota

crixus | 23-06-06 | 12:45

- Edit: Nou nou, we begrijpen dat je een beetje gespannen bent voor de grote verkiezing morgen. We zien je daar wel www.d66.nl/lijsttrekkerverkiezingTK07
Dan zetten we alsnog een boompje op over apen.. -

Pharos | 23-06-06 | 12:39

wat dachten jullie van: De Aldi. Zeker weten dat er harde werkers tussen zitten, maar werkers willen hun loon ook op maken en ga maar na wat er dan allemaal wel of niet legaal uit elke uithoek gaat komen, eigen ns station met een tippelzone ofzo, eigen coffeshops, en vooral eigen beveiliging, jaja , laat maat komen.

snoeff | 23-06-06 | 12:33

In Westerbork staat nog zo'n "dorp" leeg, kun je ze zeau in pleuren

Mailert | 23-06-06 | 12:31

Pooldrecht? Trouwens een goede afzetmarkt om alcohol-stookmateriaal te verkopen... ik denk aan kookketels, pruimen, suiker, gist, destileerderkolven, gasbranders,.

Bisschop Gijsen | 23-06-06 | 12:30

@Rhun
Dat de NL politiek soms dom en kortzichtig te werk gaat, hoor je mij niet tegenspreken. Ik ben ervan overtuigd dat over enkele jaren die Polen niet meer komen om de simpele reden dat Polen dan economisch veel vooruit is gegaan. Dus als ze als EU burgers hier tijdelijk het werk komen doen waar de luie autochtone en allochtone NL-er te beroerd voor is, heb ik daar geen bezwaar tegen.

DutchXTC | 23-06-06 | 12:28

Poolharbor dan kunnen de Japolen mooi aanvallen.

Trouwens krijgen we een iPool als we ons inschrijven bij dat uitzend bup(r)ool?

Rita Verdronk | 23-06-06 | 12:28

En uiteraard gaan ze carpoolend naar het werk

master_fcu | 23-06-06 | 12:22

@Hans Anders

Eindelijk eens wijze praat ipv grappige namen. Neen lekker onze eigen WW-ers thuis laten zitten en elke maand 1.300 Euri's geven. Nix Poland binnen halen, werken met die luie donders anders geen uitkering meer.

ReHu | 23-06-06 | 12:22

Zolang we er ook maar goedkope illegale poolse vodka door krijgen juich ik de komst van zo'n hoogpolige wijk in de Randstad wel toe.

crixus | 23-06-06 | 12:17

EuroPool

trespasser | 23-06-06 | 12:16

@XTC
Het gaat om het praktisch nut, of je ofwel subsidie geeft ofwel het aan de markt over laat. Laat je het aan de markt over dan verdwijnen de boeren uit NL, da's pech voor die aardbeienteler maar zo werkt het nu eenmaal (zie textielindustrie). Of je geeft hen de nodige subsidies als je die boeren zo nodig hier moet houden, dat doen ze in Frankrijk ook. Welke oplossing ze kiezen is mij schijtegaal, maar de huidige manier van doen is zowel dom als kortzichtig.

Rhun | 23-06-06 | 12:11

Westpool?

ZwartGat | 23-06-06 | 12:02

@Horror
Ohzo, maar dat vind ik niet zo raar hoor. Ligt vooral aan het ijzeren gordijn en de verstandhouding oost en west in die tijd denk ik, niet zozeer aan onwil of disrespect van onze kant :/

Rhun | 23-06-06 | 12:02

Een navolging van de Romeinen die NL Germanica Inferieur noemde lijkt mij Polen Inferieur geen motiverende naam voor een laaggelegen ghetto met toekomstige poolse uitkeringstrekkers.

Laten ze vooral eerst alle werkelozen in de regio 010 maar aan het werk schoppen voordat men weer probleemgroepen gaat importeren.

Hans Anders | 23-06-06 | 12:01

@Rhun-11.43
Eerst wilde je marktwerking en nu wil je subsidies geven? En je kan alles overal vandaan importeren maar een aardbeienteler in het Westland heeft daar niks aan. En er zitten al zat multinationals in Oost Europa die de goedkope arbeid daar gebruiken om hun winsten op te voeren. Dat is al jaren zo.

DutchXTC | 23-06-06 | 12:01

Meaui, kan bwahaha en zijn gastarbeidersmeukfamilie het land dan eens verlaten? We hebben nu productieve werkkrachten.

Ion Susai | 23-06-06 | 11:59

@Rhun
Het feit dat de Polen ingezet zijn in Nederland is niet de schuld van "ons". Wel de behandeling die de ingezette Poolse militairen kregen na de slag om Arnhem. Ik vind het dieptriest dat ze pas na 62 jaar een wuppie / medaille kregen.

Horror Scoop | 23-06-06 | 11:55

@ KaiserSoza
Wit :)
Ik heb namelijk kantoor aan huis dusszz....

RonZo | 23-06-06 | 11:54

Boerenpool met worst :(

Rhun | 23-06-06 | 11:54

Poolcirkel dan maar?

Grasgriezel | 23-06-06 | 11:52

@Horror:
En in hoeverre is dat de schuld van ons? En in hoeverre leert dat ons dat gewapend verzet van alleen de burgerbevolking een kansloze move is? Precies.

Rhun | 23-06-06 | 11:51

@RonZo 23-06-06 @ 11:44

Zwart?

KaiserSoza | 23-06-06 | 11:50

Daar kun je tenminste je auto "kwijt" :)

20 Bier bitte!! | 23-06-06 | 11:48

Ha, veel goedkope vaklui voor weinig geld. En lekker dichtbij!

lonis | 23-06-06 | 11:48

@Rhun
De bedoeling van de Polen was dat de Poolse divisies die in het VK getraind werden gedropt zouden worden in Warschau tijdens die opstand. Maar helaas besloten de geallieerden anders; de Polen werden ingezet bij Arnhem.

Horror Scoop | 23-06-06 | 11:47

[quote]Van Loenen stelt dat een industriegebied langs de snelweg zoals de Spaanse Polder in Rotterdam de geschiktste plek is voor het Polendorp.[/quote]
Volgens mij staat het gebouw van Wedare in de 'spaanse polder' te koop?
Als die servers dan uit de racks zijn heb je prima stapelbedden :p

Maar even zonder gekheid...
Ik heb Poolse buren en geloof mij, ze werken zich echt het leplazarus en spreken (nu al) beter Nederlands dan Prins Bernhard ooit gekund heeft.
Dankzij die buren heb ik nu een Poolse werkster. Verdient hetzelfde als een NLwerkster maar gaat wel 3x harder door het huis.

RonZo | 23-06-06 | 11:44

@Achtertuyn 23-06-06 @ 11:21

Ik recht tegenover me, (ik woon in een steeg) op een klein studentenhok van 4 bij 4, waar die huisbaas veels te veel geld voor vraagt, vandaar dat ze d'r dan maar met z'n 5-en gaan zitten...

KaiserSoza | 23-06-06 | 11:43

poolliep?

Zwarte Ray | 23-06-06 | 11:43

@Horror: Joegoslavië is dan ook het enige Europese land waar dat is gelukt en dat kwam omdat de partizanen al vanaf het begin van de oorlog grote gebieden van het land zelf in handen hadden. Dat was in NL ook gebeurd als er hier lekkere onherbergzame gebieden waren geweest waar geen duitsers die z'n leven lief was zich waagde. Verzet hier in NL zou dezelfde rampzalige gevolgen hebben gehad als de opstand in Warschau en zou niemand ook maar ene biet hebben geholpen.

@XTC: Dan geef je ofwel subsidie ofwel je importeerd de drek uit Polen. En als je helemaal een uitbuiter wilt zijn zet je een multinational in Polen neer dan blijven de prijzen laag, gaan de winsten naar hier en hoef je hier geen polenkamp te bouwen, lekker toch..

Rhun | 23-06-06 | 11:43

Pool and the gang

Witte de With | 23-06-06 | 11:41

Niks op tegen ze hebben Nederland bevrijd en ik bespaar een boel geld op mailorderbride.com wat ik wel een probleem vind is dat er ook mannen naar nederland komen want die kan ik hier niet achter het raam schoppen !

AlCapsones | 23-06-06 | 11:36

@Rhun 23-06-06 @ 11:15: FNV-lid ?

fart majeur | 23-06-06 | 11:31

Limburg

10us | 23-06-06 | 11:30

-weggejorist-

mr. spock | 23-06-06 | 11:30

@zakje pinda´s 23-06-06 @ 11:22: Amen !

fart majeur | 23-06-06 | 11:27

laat onze kanslozen met rust!

Lekker opsluiten in een kamp met "Arbeid maakt vrij, kansloze Poolse sukkels, jullie zijn hier toch uit vrije wil" - jahaa, zo doen wij het hier in Nederland.

het zijn vooral de NEDERLANDSE ondernemers - uitzendbureaux, e.d. - die zich schuldig maken aan het creeren van een tweede golf niet-ingeburgerde migranten (na de islamieten in de jaren 60-70). Verantwoordelijk voor de Nederlandse maatschappij? Niet wanneer er iets aan te verdienen valt. De Nederlanders zijn wat mij betreft hier zelf de dupe van ("de Polen" trouwens ook).

six van chandelier | 23-06-06 | 11:27

@Rhun
Dat de Polen hier het laagbetaalde werk komen doen is omdat de sociale voorzieningen hier op een dermate nivo zijn dat het verschil tussen werken en op je reet zitten te klein is. En de marktwerking is precies de reden dat het laagbetaald werk is, als de plukkertje een tonnetje euri gaan verdienen wordt dat doosje aardbeien wat aan de dure kant.

DutchXTC | 23-06-06 | 11:24

@Rhun: de markt doet nu juist zijn werk. nederlanders zijn te duur of te lui. niet omdat er meer winst gemaakt moet worden maar omdat er anders niet meer geconcurreerd kan worden. en dus komen er polen. it's simple as that.

zakje pinda´s | 23-06-06 | 11:22

Hoezeau, schiedam wOrdt Polistan ?
Kom eens kijken in Oost en loop over de poolse en oosteuropese hoofden..
Niet te hopen dat ik dadelijk op een ochtedn wakker wordt en een Noordpool in mijn bed vind....

no comment | 23-06-06 | 11:21

Wij dragen binnenkort allemaal Marc o peaulo kleding

Cas Ferrot | 23-06-06 | 11:21

@KaiserSoza 23-06-06 @ 10:23
.
4-5? Maak daar maar gerust 9 van. Heb ze naast me wonen. Voor de rest klopt je omschrijving precies.
.
@fart majeur 23-06-06 @ 10:26
.
Kom, dat was een inkoppertje toch? We zitten hier op Geenstijl, dus mijn antwoord was zeker in die trand. Het is tenslotte een plaats in Polen, helaas hebben de Duitsers er een ietwat negatief image aan gegeven.

Achtertuyn | 23-06-06 | 11:21

Nederlands Poolynesië,.. ?? met poolse hoela-danseressen..

Biels | 23-06-06 | 11:19

@Rhun
En waarom zouden de Engelsen dat niet fijn hebben gevonden? Joegoslavië heeft ook zichzelf bevrijd. Nederland heeft de Poolse soldaten in de slag om Arnhem zeker wel in de stront alten zakken, daar heeft Feuer Frei volkomen gelijk in. En nu hebben de soldaten bijna allemaal postuum een medaille gekregen die nog net het niveau wuppie ontstijgt.

Horror Scoop | 23-06-06 | 11:19

Ben ik lekker mee, een dorp polen in m'n stad...

keeskooskaas | 23-06-06 | 11:15

@feuer frei "Wij hebben een dapper volk diep in de stront laten zinken destijds."

Verklaar... tis gewoon één grote leugen, wij hebben niemand in WO2 in zak en as laten zitten, niet de joden, niet de polen en helemaal niemand anders. Doe's een lesje historie... En ten tweede nogal wiedes dat er meer polen hier vochten, dat waren soldaten in het geallieerde leger, wij hadden geen leger en wij hadden geen soldaten. Denk niet dat de Engelsen het fijn hadden gevonden als er hier een stelletje ongeregelde boeren uit wieringswiederveen als levende schietschijven op de duitsers waren afgerend..

En dat die polen hier komen werken is ook nergens voor nodig, gebeurd alleen omdat de boeren- en vrachtwagenmaffia hier meer wil verdienen. Dat kan in hun ogen alleen door paupers uit het oosten te halen die voor een hongerloontje het vieze werk op willen knappen. Da's uitbuiting in mijn ogen en allerminst prijzenswaardig... Gewoon de markt het werk laten doen, dan worden dit soort baantjes beter betaald en de arbeidsomstandigheden ook beter, pas dan zal het werk interessant worden voor Nederlanders. Maar ja, da's weer zo'n kostenpost hé. Liever toch maar die Slaven hier naar toe halen, dat scheelt een hoop gezeik en geld. Dan de politici nog ff aanzetten subsidies te geven voor polenentertainment (conclusie lokaal onderzoek: polen geen behoefte aan voorzieningen, maar toch maar doen, anders is het zielig he) en binnen tien jaar gaat het ze hier zo goed dat ze gewoon blijven, kan toch met zo'n EU pas he. En voila weer een minderheid van een miljoen kanslozen erbij...

Rhun | 23-06-06 | 11:15

Polskidam!

JdG | 23-06-06 | 11:14

@zakje pinda´s
De eerste leuke naam die ik hier lees, hij is mooi!
@Feuer Frei
Inderdaad. Eeuwig zonde dat de divies Polen die hun land wilden bevrijden zodat ze niet onde Sovjet-bezetting zouden komen, ingezet zijn bij Arnhem. Kraków is een ontzettend mooie stad, hoop er snel weer heen te gaan.

Horror Scoop | 23-06-06 | 11:13

Respect to Pritt Stift, dit is een van de betere stukken van de laatste tijd die ik lees hier. Maar om hier nu mijn zuurverdiende geld aan te gaan besteden: ik dacht meer aan wat sponsoring. Noem het gewoon PO(O)LO Ralph Lauren en onze eerste goelag kan worden opgestart....

Rimpelrolex | 23-06-06 | 11:12

Die stinkende ouwe kudtpaus is deaud. We mogen nu best weer aardig doen tegen die aspergestekende aarbeienplukkerts.

Beaubeau | 23-06-06 | 11:09

Elke zichzelf beetje respecterende camping in Noord-Holland is al een getto van huurcaravans en tentjes waar Polen zich tegoed doen aan Wodka en Nederlandse Drugs. S'morgens weer de vaste Vee-keuring wie er mee mag naar de Kassen en/of Boerderijen.....
Kotsen,Pissen en Scheiten doen ze overal waar geen toiletruimte te vinden is....

Tomahawk33 | 23-06-06 | 11:09

Zeg Pritt Stift, is het geen tijd voor een cv op Monsterboard? Wat een niveau zeg pfffff

DutchXTC | 23-06-06 | 11:09

wat is er mis mee om die polen in limburg te laten wonen. Dat wordt dan de limbopool en die provincie gaan we aan belgie geven. Twee in een!!

lekker links 1977 | 23-06-06 | 11:06

Poolhala

Witte de With | 23-06-06 | 11:05

Ze hebben daar al een havenpool, arbeidspool dan maar.

gentle giant | 23-06-06 | 11:04

@Pritt Stift 10:51u,
op vrijdagavond drink ik meestal een pilsje met Johan Remkes, je weettog?

fuckje | 23-06-06 | 11:04

Wel vaag... een campus met mensen die hard willen werken...

Gentleman Jim | 23-06-06 | 11:03

Fart majeur en Paul Cohen gaan een poolemiek starten. Hoe poolariserend.

sjaakdeslinksesul | 23-06-06 | 11:02

pool-biljart

Dump | 23-06-06 | 11:02

Poolshoogte
Hoog-polen
Minpool
Polendrecht
Hoek van Poland

Wazzeggu? | 23-06-06 | 11:01

Monpool (Monpeaul)

Dump | 23-06-06 | 11:00

Wat een heel naar stukje schrijfwerk. Buiten dat, wat is er aan de hand met onze eigen werklozen, waarom moeten we wederom buiten de grenzen arbeidskracht zoeken... krijg je alleen maar problemen van in de toekomst.

En over spuuglelijk... over het algemeen zijn slavische dames ontzettend mooi, tot ze de magische leeftijd van 28 bereiken dan gaan de looks ineens heel snel bergafwaarts.

Seaudebeau | 23-06-06 | 10:59

Tip voor alle tegen-polen hier: ga eens een weekje op vakantie in Polen. Bezoek met name Krakau. Verbaas je over de schoonheid van de vrouwen en de vriendelijkheid van de mensen in het algemeen. Het is waar: Polen loopt 25 jaar achter op Nederland qua mogelijkheden. Maar qua sociale omgangsvormen en hoffelijkheid is het verval wat WIJ in die 25 jaar hebben meegemaakt gelukkig nog niet ingetreden. En even een lesje historie: bij de bevrijding van Nederland in de tweede wereldoorlog hebben meer Polen dan Nederlanders actief meegevochten. Die wiedergutmachungsmedaille van laatst hebben ze meer dan verdiend. Wij hebben een dapper volk diep in de stront laten zinken destijds.

Feuer Frei | 23-06-06 | 10:59

solidaristad

zakje pinda´s | 23-06-06 | 10:59

Poolshoogte

Dump | 23-06-06 | 10:58

we kunnen het ook gewoon polen noemen en het voormalige polen aan duitsland geven...

zakje pinda´s | 23-06-06 | 10:57

Poolonaise..

Melk | 23-06-06 | 10:56

Poolygamie gaat het weer helemaal worden in 2007

KaiserSoza | 23-06-06 | 10:56

@Paul Cohen 23-06-06 @ 10:51: jij had op het VMBO zeker geen geschiedenis in je pakket. En ook geen duits: arbeit ist mit ein T, ja ! En dat jij je reactie als "ironisch" wilt typeren zegt meer over jou dan over mij.

fart majeur | 23-06-06 | 10:56

Polenpark Slagharen !!

Heintje Davids | 23-06-06 | 10:53

Hmmm, oostbloksletjes.

dikkelulliputter | 23-06-06 | 10:53

Peaulmongeaul

Neerlands Trots | 23-06-06 | 10:51

Props voor "Polendam"
En elke vrijdagavond fuckje die in de plaatselijke kroeg komt pooldansen...

Pritt Stift | 23-06-06 | 10:51

fart majeur
2 nieuwe woorden voor je
ironie
sarcasme
en niet zeuren over m'n naam

Paul Cohen | 23-06-06 | 10:51

Te erg toch?? Er zijn GVD 400.000 werkelozen hier in Nederland, maar we moeten Polen importeren om werk te laten doen. En dan worden wij Nederlanders boos op die Polen en zeggen WTF doen ze hier. Ik zou zeggen.. Luie fokking uitkeringstrekkers kom uit die stoel en houd je smoel en ga aan de slag. Zo niet, rot dan lekker op naar Polen.

Mokum Kosher | 23-06-06 | 10:50

Schietdam..? Beter dan 20 stuks in de onderverhuur bij de overburen en dan al mijn parkeerplekkken inpikken:-) en tot diep in de nacht bieten aan barbeknoeien zijn met die blind makende zelfgestookte klerezooi.. Maarr.... de kassenuitbaters (sorry.. 'warenhuis'bazen) willen ook graag wat geld overhouden in dat Westland, want die wonen al heel armoedig.!

Biels | 23-06-06 | 10:49

Poolio

verbatim | 23-06-06 | 10:48

Ik zeg Almere

Mach10 | 23-06-06 | 10:48

@verwend pokkejong 23-06-06 @ 10:42: gezien je reactie behoor jij zéker tot de categorie "economisch niet interessant" (jawel, met één R en dubbel S)

fart majeur | 23-06-06 | 10:45

Wat een poolarisatie.

TeenEnKaas | 23-06-06 | 10:45

Polingen. En dan eten ze daar bloempool en boerenpool. Of kudtspot.

Beukomatic | 23-06-06 | 10:45

Ik krijg inees een dee-zja-vu...
hebben wij dit niet al een x eerder gehad, dat we mensen uit een ander land hier laten werken om de vuile klusjes op te knappen... en dat is later een beetje geëscaleerd?

Cas Ferrot | 23-06-06 | 10:44

@FM 10:29
Prima idee dat Wojtylagrad *ziet in z'n ooghoek Spaan en Vermegen al hun oude LP afstoffen voor openingsfeest*.

Kapitein Stijlvol | 23-06-06 | 10:44

Polen?

puntkomma | 23-06-06 | 10:43

.......... m.a.w. alle autochtone Nederlanders worden verzocht om op te rotten uit Schiedam. En als U werkeloos, AOW-er, ziek of nog scholing nodig heeft (basis-, middelbaar- en universitair) hebben we eigenlijk liever dat U helemaal uit het land vertrekt. U KOST OVERHEID GELD, daarom economisch niet interressant.

verwend pokkejong | 23-06-06 | 10:42

alleen in de aspergetijd @ krut

Rhun | 23-06-06 | 10:40

interpool?

gouden eikel | 23-06-06 | 10:40

Maar mogen ze dan wel naar buiten?

kruT | 23-06-06 | 10:39

en het orkest met peaulen

Metropeaulorkest

Cas Ferrot | 23-06-06 | 10:38

MP3-city?

evilbelgian | 23-06-06 | 10:36

Polikliniek...

Als een chica ligt te ploegen met een Peaul laat ze zich even poliklinisch uitweaunen

Cas Ferrot | 23-06-06 | 10:36

@speedfreaxs
Maar die vond je te makkelijk, te dom en bovendien al terug in Achtertuyn 10:20 dus besloot je 'm maar niet te posten?

Horror Scoop | 23-06-06 | 10:36

Goed nieuws, die werklustige polen. Een hoop trage/voortijdse schoolverlaters kunnen wel een paar jaartjes rust gebruiken. Ook tokkies en riffers komen weer wat op adem.

Jan Passant | 23-06-06 | 10:35

Polendam met polingsound?
Pooltje Smit en café het Pooltje?

Boer Harm uut Twente | 23-06-06 | 10:34

Tja in geval van segrageren OF integreren kiezen wij natuurlijk voor de eerste optie. Anders hebben we niets meer te doen straks. Ik bedoel maar, wie moeten er dan straatroofjes plegen als we die finnen eindelijk bij de lurven in het gareel gesleurdert hebben?
Nee hoor, helemaal gelijk. Als je we niet zonder gebrekkige intergratie, met alle humoristishce bijwerkingen van dien, willen zitten, dan moeten we nu vast beginnen. Anders komt er niets meer van.

Oh jah, de plaatsnaam.. Mijn voorstel: Nienagedachnië

X4I | 23-06-06 | 10:34

@Paul Cohen 23-06-06 @ 10:27: jij hebt historisch besef jongen, zeker met zo'n achternaam. Sukkel.

fart majeur | 23-06-06 | 10:34

Zat te denken aan Auswitzch.

speedfreaxs | 23-06-06 | 10:31

LOL @ Pritt

Baron von Proxy | 23-06-06 | 10:31

Mooi Polendam , met je la la la la

ja,diedus! | 23-06-06 | 10:30

pool harbor

CasaMan | 23-06-06 | 10:29

"Idealer zou zijn als je al die arbeidskrachten kunt huisvesten op een campusachtig terrein: slapen, eten, drinken en recreëren,’’ Nu nog prikkeldraad, mijnenvelden, waakhonden, wachttorens en bewakers en je hebt een prima kamp dacht ik zo.

3vilGrin | 23-06-06 | 10:29

De naam wordt uiteraard Wojtylagrad ter ere van de vorige Heilige Vader.

Gaan we trouwens vanaf nu bij elke hardwerkende immi ook lopen zeiken? Laten we eens blij zijn dat die lui hier absoluut geen handen ophouden, maar handen uit de mouwen steken!

FM | 23-06-06 | 10:29

dorp: Polymeer
sport: achteruit loop
vervoer: (gratis)poolen
dans: poolonaise

Candybunny | 23-06-06 | 10:28

Bouw het dorp in de vorm van een ster en je hebt een Poolster.

Roberto Fransisco | 23-06-06 | 10:28

Ik lees hier al een paar reacties van reaguurders die waarschijnlijk ook in Polen zijn geweest en het is waar: Poolse vrouwen zijn bloedmooi!

sjaakdeslinksesul | 23-06-06 | 10:27

tekstje voor op de poort:
Arbeid macht frei

Paul Cohen | 23-06-06 | 10:27

@Achtertuyn 23-06-06 @ 10:20: bravo, grote jongen !

fart majeur | 23-06-06 | 10:26

@Horror Scoop 23-06-06 @ 10:22
Dit dacht ik ook. Bij ons in de plaatselijke discotheek zijn ze ook leuk vermaak. Staan als mongolen te dansen, maar nooit gezeik. Ik denk dat je over 20 jaar de polen niet meer herkent tussen de nederlanders. Kunnen sommige groepen nog wat van leren. En dan bedoel ik niet qua uiterlijk.

Yop | 23-06-06 | 10:24

@Horror Scoop, iedereen die polen wel eens bezocht weet dat poolse vrufkes LEKKER zijn.

Multikuli | 23-06-06 | 10:23

"Eén Pools gezin in de straat en de waarde van je huis keldert als een Saoedische veerboot."

Nee, was het maar een gezin, over het algemeen zijn het 4 tot 5 zwaarbehaarde staalarbeiders uit Gdansk, hier bijbeunend met klussen, die niet eens de moeite nemen om gordijnen te kopen, voor die studentenkamer, en zich 's avonds luidruchtig laten vollopen met Harteveld, bij de sfeerverlichting van een 40W peertje...

Nee, ik sta te juichen.

KaiserSoza | 23-06-06 | 10:23

Meauneaupeaulië

foppe | 23-06-06 | 10:22

Wat een naar stukje, Pritt. Zover onder de gordel ben je nog niet eerder gezakt.

EspressoJunk | 23-06-06 | 10:22

metropool

Multikuli | 23-06-06 | 10:22

@Yop
Poolse vrouwen zijn móói. En Polen werken hard, doen niet moeilijk over een 60-urige werkweek en zeiken niet over van alles en nog wat. Wat dat betreft zijn ze net de noeste Nederlandse arbeiders uit de jaren '30.

Horror Scoop | 23-06-06 | 10:22

Ik ben voor segregatie, maar dan niet op basis van etniciteit maar capaciteit... lekker in 3en delen... hoogvliegers, middelmaat, tokkies... dit zou... betekent wel een burgeroorlog in tokkiegebied, aangezien een heleboel inteelt-hakbars samen met inteelt-kampers in 1 gebied komen te wonen... nou, nu ik er over nadenk... 2 vliegen in 1 klap!

Amsterdamntherest | 23-06-06 | 10:21

Auschwitz?

Achtertuyn | 23-06-06 | 10:20

Polonië

koekdeeg | 23-06-06 | 10:20

"Want Polen zijn gewoon spuuglelijk." In Polen heeft onze lieve Heer alle schoonheid aan de vrouwen toebedeeld, de mannen zijn er idd lelijk maar de vrouwen....... Kom daar in NL maar eens om ! Zelfde geldt overigens voor landen als Estland, Letland etc...slavisch vrouwen: smalle heupen, dikke tieten.

fart majeur | 23-06-06 | 10:19

Batadorp?

Horror Scoop | 23-06-06 | 10:19

Moet spontaan denken aan André van Duin's "De moneymaker - Schiedam"

Burgemeester Kiesman | 23-06-06 | 10:18

ACh, en toch denk ik dat deze mensen onze economie vooruit helpen. Er is een groot tekort aan werknemers. bijvoorbeeld in de bouw. Dus niet zeiken over de polen, want anders mag je 6 maanden langer op je nieuwe huisje wachten. Zijn er ook geile poolse breezah sletjes? voorbeelden? feauteau's?

Yop | 23-06-06 | 10:18

Lechdorp?

Shani | 23-06-06 | 10:18

Polio? Poolcentrum? Melkertpool? carPoolplaats?

TommieOnline | 23-06-06 | 10:18

Sobipeaul
Peaulbibor

Cas Ferrot | 23-06-06 | 10:17

Wanneer komt er een afgesloten dorp voor de FINNEN dan ?

tegenpool | 23-06-06 | 10:16

Kampusachtig terrein, oftewel Polenwitz?

Kapitein Stijlvol | 23-06-06 | 10:15

En dan boven de enige toegangsweg naar Polinesie: "Arbeit Macht Frei".

Fumando | 23-06-06 | 10:15

"Want Polen zijn gewoon spuuglelijk"
Poolse moppies zijn best neuqbaar hoor. Ze bederven alleen eerder.

Traag | 23-06-06 | 10:14

wonen, werken en recreeren (Zuipen) op een campus, zoiets hadden ze toch al in polen, komt er dan ook zo´n mooie poort met "arbeit macht frei "

Lassie | 23-06-06 | 10:14

HeLLmond?

Cas Ferrot | 23-06-06 | 10:13

Arbeit macht Frei

hakkah | 23-06-06 | 10:13

Poolcentrum?

ZI | 23-06-06 | 10:12

Ghettostan.

fuckje | 23-06-06 | 10:11

Polis?

Polo?

Integreren is natuurlijk geen optie. Nee, laat al die Nederlanders maar Pools leren:
poolsetaal.startpagina.nl/

Boer Harm uut Twente | 23-06-06 | 10:11

Hard werkende de mensen zijn altijd welkom, zolang ze netjes belasting betalen. Welkom in de Westpool.

ledroledro | 23-06-06 | 10:11

hopelijkzijnzebinnenkortweerwegië

de aap | 23-06-06 | 10:10

poolitie regio rijnmond

Candybunny | 23-06-06 | 10:10

Poolitiek Den Haag...? Voor de rest zouden lantaarnpolen, telefoonpolen en tegenpolen hier niet misstaan...

Cloggy3 | 23-06-06 | 10:10

Wat een stemmingmakerij GS, BAH!

Bolus | 23-06-06 | 10:09

Megapool

Lassie | 23-06-06 | 10:09

poolinesië

bral-aap | 23-06-06 | 10:09

polonisatie

Boer K | 23-06-06 | 10:09

maxima pola

harry de leipe | 23-06-06 | 10:09

ja das niet eerlijk alle goede namen zijn al door pritt stift verzonnen

antidomino | 23-06-06 | 10:07

MetroPool ?

Broeder | 23-06-06 | 10:07

West Polendam!:P

Smilingdevil | 23-06-06 | 10:07

Noord- en Zuidpool

Grasgriezel | 23-06-06 | 10:07

ach ja, iraanse homo's willen nie werken he...

ik vind 'goelag' wel lekker klinken :)

Rhun | 23-06-06 | 10:06

Polio?

Lobo | 23-06-06 | 10:06

En dan wachten tot DLD er binnenvalt..

Adonai | 23-06-06 | 10:06

noord-west poolder?

quutje | 23-06-06 | 10:05

Polendam?

GoedemorgenDezeMorge | 23-06-06 | 10:05

WTF???

Chrisis X | 23-06-06 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken