Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wijnand Duyvendak tevens brandstichter

waar rook is, is duyvendakWijnand Duyvendak, de GroenLinkse terrorist die sinds enkele weken... ach, laat die inleiding maar zitten ook. We richten ons maar meteen op de nieuwste feiten: Wijnand is nu ook al brandstichter. Nieuwe Revu ontdekte dat Duyvendak's oproep om bedrijven die voorstander zijn van kernenergie lastig te vallen al binnen een maand succes heeft geboekt. Naar aanleiding van Wijnands oproep in de Bluf! (1985) is er namelijk brand gesticht bij Nucon BV, een Amsterdams bedrijf dat volgens de heren activisten meebouwde aan kweekreactoren voor energiecentrales en kernenergie zou promoten. En dat is dus FOUT en dient met geweld bestreden te worden. Of zoals de brandstichters het zeggen: "De jarenlange strijd met alle denkbare legale middelen hebben wij verloren. Daarom blijft voor ons nog maar een weg open. De weg van het effectieve verzet. Wij roepen dan ook ieder op om autonome strijdgroepen te vormen. Deze aanslag geldt als een waarschuwing. Je zult nog wel meer van ons horen." En Wijnand zag dat het goed was. Het kamerlid was vanmiddag niet beschikbaar voor een reactie. Geeft niet, dat spoeddebat zal niet lang meer op zich laten wachten. Update: Er is meer. Een door Duyvendak achterna gezeten topambtenaar doet zijn relaas. Gaarne verhoogde bewaking aan de grens en op Schiphol. Update2: Om 19:15 uur geeft dhr. Duyvendak een persconferentie.

Reaguursels

Inloggen

Mijn felicitaties voor het doen terugtreden van Duijvendak. GeenStijl is een van de katalysators van de onvrede geweest, en de stugge vasthoudendheid aan het topic heeft zeker zijn invloed gehad op Groen-Links en op het besluit van de eco-terrorist Duijvendak om de handdoek in de ring te werpen. En dit is nog maar het begin. Het lijdt geen twijfel dat de linkse beerput nog verder zal worden geopend en dat vele salonfahige Gutmenschen zich gedwongen zullen zien om eieren voor hun geld te kiezen. Het wordt bijltjesdag.

de Conciërge | 15-08-08 | 00:09

Duyvendak is slechts een kleine vis. Ik vind het veel en veel te rustig aan de linkerkant.Waarom plots zo stil....?

T@ Riest | 14-08-08 | 22:39

lol @ taliban feauteaufuk... xD

looranks | 14-08-08 | 22:07

Mooie quote van Verberg: "Eén voorval vond ik tekenend voor die tijd. Bij een inspraakbijeenkomst heb ik een keer een glas water in mijn gezicht gegooid gekregen. De Volkskrant schreef de volgende morgen dat de watergooier was gestruikeld en met machtsvertoon de zaal was uitgezet. Dat was echt niet zo.” "
.
Of de Volksrkant ook ff verantwoording wil afleggen.

Nepkarel | 14-08-08 | 21:07

He reactie is foetsie? beetje senzuur????????

dwar | 14-08-08 | 20:21

@ Bigi Bana Boy | 14-08-08 | 19:23
Goede zaak, hoop dat het je ook lukt met die hoogst irritante Leen-grappen.

spanarchist | 14-08-08 | 20:14

Eindelijk is deze millieu-duif weg maar, dr zal wel een fijne opvolkert voor hem gevonden worden.

Lord Ollie | 14-08-08 | 20:03

Nu de rest van GL nog.

loere bats | 14-08-08 | 20:01

One down.. nu het politieke systeem nog.

realiteitswaanzin | 14-08-08 | 20:00

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:57
Gelukkig begrijpen we elkaar een beetje ;)

RechtsTuigje | 14-08-08 | 20:00

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:57

Ok ik snap het.

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:58

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:53
Daar heb je een punt, met de kiezers. En nee, het is niet moeilijk om te begrijpen dat als er een brainwash uitgevoerd wordt door GS of wie dan ook, dat daar dan heel veel mensen achteraan lopen. Is mensen eigen, aansluiten bij de grootste groep.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:57

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:51
Mensen doen nu net of ik gezegd heb dat het GS is die het voor elkaar heeft gekregen dat Duivendak weg is, dat gaat misschien wat ver, maar ik durf de stelling aan dat als GS dat echt wil en ze zouden echt schijt aan alles hebben ze iemand helemaal kapot kunnen maken, ook iemand uit de politiek.
En ja dat is beangstigend want sites als populaire als GS zullen in de toekomst nog veel invloed krijgen, daarom probeert Hirs Balin ze ook aan alle kanten te intimideren. snappie

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:57

"Ik heb altijd geweten dat verantwoorden kwetsbaar maakt. Je kan wat dat betreft beter je mond houden"

Dat kan hij nu dus flink gaan oefenen; beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Treedt Femmie nu als troostmeisje op in de partijfietsenstalling?

pennestront | 14-08-08 | 19:57

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:49

Zwitsalletje, je noemt precies het verkeerde voorbeeld waar ik me als GS-zijnde voor op de borst zal slaan. Fleisch heeft zich dan ook verscholen achter het al op het web circuleren van het filmpje, anders het nooit gebracht zou hebben.

Sikkeneur | 14-08-08 | 19:54

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:30
De stille lezermeute zijn wel de kiezers en ja ook hier komen mensen (hoe walgelijk ook) van GL of andere linksemensen die bv niet die zure azijnbode of Trouw lezen, is het nu zo moeilijk voor jou te begrijpen dan als veel mensen heel vaak iets negatiefs lezen over een persoon dat zo'n persoon beschadigt wordt?

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:53

Peter_S | 14-08-08 | 19:50
Met Osama bin Laden heb je gelijk, denk ik. Heb het ook maar uit de krant.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:52

Sommige momenten doen mij intens gemeen grijnzen.
Dit is zo'n moment.

pennestront | 14-08-08 | 19:51

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:49

als GS dan zo veel invloed heeft dat is dat wel een beetje eng vind
je niet , ik hoop dat ze daar dan goed mee omgaan.

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:51

@Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:46
Nee, het is allemaal fotosoep, en Osama is een gedreven en betrokken gelovige.

Peter_S | 14-08-08 | 19:50

en dat is 1

StonedTrooper | 14-08-08 | 19:50

Het boek van duivekak kan eauk meteen in de ramsj
Mission completed.

kneuterzak | 14-08-08 | 19:50

@Eurotokkie | 14-08-08 | 19:43
hij maakte ook de kachel aan

pastoor Lanckohr | 14-08-08 | 19:49

mark twain | 14-08-08 | 19:35
Waar klop ik me op dan me borst dan lamlul, ik zetg alleen dat ook GS invloed op het vertrek van van Duivendak heeft, jullie hebben echt geen idee wat een effect GS op een persoon kan hebben, vraag het eens aan de oud keeper van ADO Den Haag (Stefen Postma) wat voor invloed GS in zijn leven heeft gehad, en zo zijn er eindeloze voorbeelden.
Heeft niets met borst kloppen te maken, aangezien ik (helaas) niet de eigenaar ben van GS valt er voor mij sowieso weinig op de borst te kloppen, maar mijn felicitaties gaan uit naar een ieder die dit moment als een warm moment ervaren, en ga jij mmaar lekkerzitten treuren over je glaasje port, ik schenk me nog een Wiskey in.

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:49

Peter_S | 14-08-08 | 19:45
Het stond gedrukt in de krant en dus is het waar?

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:46

@Eurotokkie | 14-08-08 | 19:43
Hij zette o.a. aan tot brandstichting en het fysiek bedreigen van ambtenaren.

Peter_S | 14-08-08 | 19:45

de avondstond stond met een lege mond.
6 jaren wachtgeld?

bedenk snel wat ik kan bekennen.

pastoor Lanckohr | 14-08-08 | 19:44

@Elisabeth2
Ik hoop oprecht dat er binnenkort iemand 'maatschappelijk betrokken' is met jouw huisraad en portomonee.

dlseth | 14-08-08 | 19:44

de duif is dood.

Kaakklem is vermoeiend.

Onderbuik | 14-08-08 | 19:43

Peter_S | 14-08-08 | 19:41

dus alle inbrekers zijn terroristen ?

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:43

Noteert maar weer eens een zwarte dag in de NL geschiedenis als een maatschappelijk betrokken bestuurder onder grote druk van de Tweede Kamer eruit gebonjourd is.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:42

@Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:35

Een wel héél erg nette omschrijving van een potentieel terrorist/maffioso.

Peter_S | 14-08-08 | 19:41

Kan het OM alsnog vervolging instellen?
Zoniet, heeft Duijevdak nog iets op zijn geweten in het buitenland (waar de rechters minder coulant zijn)? Zo ja, svp uitleveren.

Boomschade | 14-08-08 | 19:41

Wahaha, alles heeft schuld, behalve zijn eigen illegale stinkacties.

HankieTankie | 14-08-08 | 19:39

mark twain | 14-08-08 | 19:37

Maar gelukkig is het geen idols daar in DH.

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:39

Iemand nog beelden of verhalen van Balkie in zijn studietijd?

Geert W | 14-08-08 | 19:37

appeltje | 14-08-08 | 19:34

ik zou hem aanklagen voor eerlijkheid , dat is verboden in Den Haag

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:37

@ Elisabeth2 19:35

Mee eens. Ik had vele malen liever die vreselijke Dion Van de PVV zien vertrekken.
Het is maar een voorbeeld.

mark twain | 14-08-08 | 19:37

Zelf ook inbreken en nu de naïeve lul uithangen? Doe even normaal Wijnand!

Dommelsch | 14-08-08 | 19:37

Nou kom maar op zou ik zeggen azijnpisserT

Geert W | 14-08-08 | 19:36

Bedreigen, liegen en stelen. Optyfen met dat stuk ongedierte!

HankieTankie | 14-08-08 | 19:35

@ RechtTuigje 189:28

Doe eens niet zo dwaas en sla niet zo op je eigen borst. Een negatief
hoofdcommentaar van een van de landelijke dagbladen heeft vele malen
meer invloed op de beslissingen van politici dan duizenden reaccties als die van
jou.

mark twain | 14-08-08 | 19:35

Jammer dat een geëngageerd iemand op deze manier moet opstappen.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:35

Ik vind alleen weggaan niet genoeg eigenlijk, kan hij niet ergens voor worden aangeklaagd? Blij verrast dat jullie mijn soepje gebruiken trouwens.

appeltje | 14-08-08 | 19:34

Geert W | 14-08-08 | 19:33

idd , nu eens een grote vis , niet zo een guppy

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:34

Geert W | 14-08-08 | 19:33 ik denk dat jij nu aan de beurt bent.

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:34

verantwoording maakt kwetsbaar whahaha jahaa dat is WD... oprotten nu. Zo wie gaan we nu bashen?

Geert W | 14-08-08 | 19:33

Live @ rtl 4. Hoor hem peop praten!

HankieTankie | 14-08-08 | 19:32

Doei! Duif

Peter_S | 14-08-08 | 19:32

"komt toch nog iets? ah komt niks"

ieie | 14-08-08 | 19:31

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:28
Dat zou best kunnen, maar welke invloed heeft die stille lezersmeute dan? Er is bij mijn weten geen referendum geweest over Duyvendak wel/niet aanhouden.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:30

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:26

Politiek is vuil en smerig en als je geweten in de weg zit ja dan
zit je niet goed in Den Haag

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:30

@ Bigi Bana Boy 19:23

En nu maar hopen dat in volgende vergelijkbare zaken dit soort vreselijke
woordnaamspelingen ook achterwege blijft . Ik heb er een hard hoofd in..
Intussen mijn welgemeende felicitaties.

mark twain | 14-08-08 | 19:29

@Vanilla | 14-08-08 | 19:27
Zes * kuch * jaar ...

Dommelsch | 14-08-08 | 19:28

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:26
92.000 geregistreerde en hoeveel denk je dat er gewoon mee lezen zonder ooit te reageren of in te schrijven, jij heb duidelijk geen verstand van hoe het werkt met webblogs en websites, maar ik denk dat GS veel meer bezoekers heeft dan die 92K geregistreerde.

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:28

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:26

Nu maak je die droon van RechtsTuigje kapot , dat is niet leuk , ghe

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:28

Wijnande zou ook betrokken zijn bij de Pyromanen tegen Apartheid die in berg en dal brand gesticht hebben bij een dubieuze olieboer

sambalbaj | 14-08-08 | 19:28

Nou Vanilla neem dan maar je pillen vast in.

kneuterzak | 14-08-08 | 19:28

Ik hoop niet dat die gast ook nog wachtgeld krijgt, anders word ik er helemaal ziek van.

Vanilla | 14-08-08 | 19:27

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:24

Hoho, laten we eerst nog even 20 jaar wachten voordat we zulke boude uitspraken doen. Maar zoals Linschoten weg is gegaan heb ik inderdaad niet eerder gezien.

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:26

wijd=wijf

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:26

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:22
Ach, hou toch op. GS heeft momenteel ruim 92.000 geregistreerde leden waarvan ongeveer 0.5% reageert. En denk je echt dat kamerleden naar de website van GS gaan en denken, zo zo, dat zit goed fout met mij. Ik stap maar eens op.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:26

@CoffeePatch | 14-08-08 | 19:24
Zo wil ik ook wel incasseren

uninvited guest | 14-08-08 | 19:26

Pfffff dat wijd op radio 1 heeft echt een zeik stem zeg.

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:25

@HankieTankie | 14-08-08 | 19:23: Dat waren twee bijzonder gelovige meisjes, heb je niets aan! Tot zover de LINGO-Update.

Fleauxe | 14-08-08 | 19:25

@HankieTankie | 14-08-08 | 19:23
daarvoor heb je 'uitzending gemist'.
first things first.

uninvited guest | 14-08-08 | 19:25

Wie weet, misschien dan live op rtl4 @ nieuws 19:30?

HankieTankie | 14-08-08 | 19:24

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:21

Hij geeft alleen toe dat hij fout is geweest , er zijn heel wat gasten in
Den Haag die ook fout zitten maar geven dit niet toe.

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:24

Op een of andere manier krijg ik toch nog repekt voor Duifie.
Jammer dat hij zo principieel is.

paintitred | 14-08-08 | 19:24

Kutzooi, ondertussen bij Lingo 2 lekkere wijven gemist door dit geneuzel op radio 1

HankieTankie | 14-08-08 | 19:23

Bijna 200 reaguursels en niet een keer 'kak' kunnen vinden.
Bigi heeft krediet en invloed zou ik haast gaan denken.

* Duyvenkakken na dit reaguursel tellen niet *

Bigi Bana Boy | 14-08-08 | 19:23

Volkskrant:
"Duyvendak wordt opgevolgd door de nummer acht op de lijst van GroenLinks, Jolande Sap. Hij krijgt zes jaar wachtgeld mee. "

Het zal toch niet waar zijn!

uninvited guest | 14-08-08 | 19:22

Damn nog langer wachten 19:30.

HankieTankie | 14-08-08 | 19:22

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:20
Ja, de o zo keurige genieperige geldverslinders blijven zitten.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:22

@Dommelsch
Misdaad loont.

dlseth | 14-08-08 | 19:22

@GL, Femke, Jan, Wouter en al het andere Babyboomertuig dat dacht weg te komen met hun snode plannen:

De jarenlange strijd met alle denkbare legale middelen hebben wij verloren. Daarom blijft voor ons nog maar een weg open. De weg van het effectieve verzet. Wij roepen dan ook ieder op om autonome strijdgroepen te vormen en zich te keren tegen het Grachtenpandenestablishment.

Dit aftreden geldt als een waarschuwing. Er zullen nog meer linksfascisten ontmaskerd worden!.

Ahasveros | 14-08-08 | 19:22

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:18
GS heeft wel degelijk een aandeel in het vertrek van Duivendak, niet het grootste aandeel (die eer gaat naar de telegraaf) maar zeker wel een aandeel.

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:22

Zes jaar wachtgeld ...... Ik dacht zelf meer aan zes jaar bij Bubba op schoot!

Reinaert | 14-08-08 | 19:22

Let op! Nu gaat GS de overwinning claimen!

VanFrikschoten | 14-08-08 | 19:22

@Sikkeneur | 14-08-08 | 19:17: Als de regering en haar voornemen meer kerncentrales te gaan bouwen strafbaar zouden zijn geweest, dan was de informatie van een andere waarde en was het stelen daarvan in zeker opzicht nog lichter te bestraffen met het maatschappelijk belang in het achterhoofd. Maar inbreken om aan te kunnen tonen dat een minister de Tweede-Kamer verkeerd heeft voorgelicht, dat staat niet in verhouding tot elkaar. Als je al zou willen spreken over een verzachtende omstandigheid. Ik ben daar geen voorstander van maar ik begrijp wel de manier van denken die enig gevoel van empathie oplevert.

Fleauxe | 14-08-08 | 19:21

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:20

Als ie ballen zou hebben, zou hij niet opstappen!

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:21

Aha, liegers en bedreigers in de kamer worden blijkbaar beloond met 6 (!) jaar wachtgeld.

Dommelsch | 14-08-08 | 19:21

wij hebben gewonnen, nanannanaa!

henkstubbe | 14-08-08 | 19:20

@Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:18
Ach, dan hebben we in elk geval ons steentje bijgedragen. Vele handen ...

uninvited guest | 14-08-08 | 19:20

De linkse kwal maakt wel korte metten met de subsidiesponjes.

azijnseikerT | 14-08-08 | 19:20

die linkse sukkel weet zogenaamd niet eens wat onze Duif gedaan heeft, hij heeft het over een duw ofzo...

Onderbuik | 14-08-08 | 19:20

men, een lokale omroep is interessanter dan die vetleren-jekkie wauwelaar op radio 1

Klukkluk | 14-08-08 | 19:20

Jammer dat iemand met ballen opstapt , Den Haag zit weer met 100% watjes

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:20

Who's F-ing NEXT ???!!!

leeuwenramp | 14-08-08 | 19:20

Krijg net deur van de toiletjuf dat Wijnand nog snel even een plasje moet doen, nog even geduld aub.

kneuterzak | 14-08-08 | 19:20

Als Stan de Jong het zegt, is het waar....

Jan Gordelroos | 14-08-08 | 19:18

Hij heeft altijd al een uitstraling gehad van: als ze er maar niet achterkomen wat ik ooit heb uitgespookt.
Wel dus.

dark light | 14-08-08 | 19:18

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:16

die gast heeft wel gelijk


Eurotokkie | 14-08-08 | 19:18

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:14
Ja, inderdaad. En er hoeft hier straks echt niet gejuichd te worden voor GS want alle kranten stonden er bol van. GS heeft het alleen maar opgepikt als pet-haatobject.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:18

Deze linkse rakker praat gewoon misdaden goed! Wat een crimineel!

kommabijmebinnen | 14-08-08 | 19:17

Ex-leraar, dus idd een linkse paupert.

HankieTankie | 14-08-08 | 19:17

Ik luister nu naar een gek op radio1.

mediawatch | 14-08-08 | 19:17

Hoop dat Femke nog een of ander konijn uit de rode hoed tovert. Heb vanmorgen mijn contributie voor de volgende 40 Duyf topics naar GS overgemaakt.

CoffeePatch | 14-08-08 | 19:17

Fleauxe | 14-08-08 | 19:15

Flo, licht toe, anders begrijp ik je @1910 niet.

Sikkeneur | 14-08-08 | 19:17

Wat is dat voor een linkse kwal zeg op radio 1

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:16

wat een gezeik trouwens nu op de radio1, vast een linkse aktivist die aan het woord is...

Onderbuik | 14-08-08 | 19:16

Zo die lul op Radio 1 praat het even recht!

Heinzz | 14-08-08 | 19:16

Het is tijd....

Fleauxe | 14-08-08 | 19:15

hopenlijk zijn laatste minuut...

Onderbuik | 14-08-08 | 19:15

@Sikkeneur | 14-08-08 | 19:13: Het verschil lijkt me het criminele aspect.

Fleauxe | 14-08-08 | 19:15

King of controversy | 14-08-08 | 19:06
Uit bluf:
...... Voor mensen met gewetensnood: onderstaande personen zijn de direkteurgeneraal van energie, zijn plaatsvervanger
en topmedewerkers van de direktie elektriciteit en kernenergie. Als zodanig zijn zij verantwoordelijkvoor de bouw van nieuwe kerncentrales Verstoor de rust van deze onruststokers.
.
een lawaaidemo was heel normaal ok, maar werd dat wel bedoeld? Dan hoef je er toch niet expliciet bij te vermelden voor "Voor mensen met gewetensnood"

CoffeePatch | 14-08-08 | 19:14

Ik wil toch iedereen die het vertrek van Duivendak een warm hart to dragen bij deze van harte feliciteren met het behaalde resultaat, u kunt trots zijn op uw zelf.

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:14

Hoeveel subsidie gaat er naar dit Radio 1 programma?

Heinzz | 14-08-08 | 19:14

Fleauxe | 14-08-08 | 19:10

Dubbele moraal?
Want wat is het verschil tussen Duyvendak's inbraak en jouw laatste 3 zinnen?

Sikkeneur | 14-08-08 | 19:13

@ King of controversy ;

Jij hebt wel ongelooflijk veel geduld met al die boeh en bah roepers.

mark twain | 14-08-08 | 19:13

rara wie zal daar achter zitten ?

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:12

@King of controversy | 14-08-08 | 19:06: Dat laatste ben ik met je eens, maar dan alleen onder de voorwaarde dat de gepubliceerde informatie op een legale wijze verkregen is.

Fleauxe | 14-08-08 | 19:12

RechtsTuigje babie | 14-08-08 | 19:09,
Nee, Grolsch momenteel.

paintitred | 14-08-08 | 19:12

-weggejorist-

Marco1245 | 14-08-08 | 19:11

Veur diegene die dit historisch moment willen heuren.
www.radio1.nl/#

kneuterzak | 14-08-08 | 19:11

He he... het heeft nog lang geduurd voordat hij eindelijk opstapt. Met gepaste trots wil ik vermeld hebben dat ik hier toch structurele bijdrage aan heb geleverd.

Karel Kruizenruiker | 14-08-08 | 19:11

@Eurotokkie | 14-08-08 | 19:04: Als ik Mohammed B. doodschiet ook, maar dan blijf ik een moordenaar. Als ik die bewuste diefstal zou plegen dan gaat hetzelfde principe op. Als het argument van maatsachppelijk belang/voordeel een criterium gaat vormen bij de strafbaarstelling en strafbepaling van een misdrijf kunnen dan is het einde zoek. Natuurlijk zou het misdrijf minder kunnen worden bestraft als de dader hiermee een grote misstand of erger heeft voorkomen. Maar informatie stelen en daarmee wereldkundig maken wat een democratisch gekozen regering van plan is in de nabije toekomst, nee dat kan ik daar niet echt onder het laatsgenoemde scharen.

Fleauxe | 14-08-08 | 19:10

@King of controversy
Nee, er is nooit een ambtenaar gesneuveld. Niet bewezen althans. Maar dat is niet dankzij de vredelievendheid van Duyvendak en zijn radicaaltjes:
.
nl.wikipedia.org/wiki/Aad_Kosto
.
En hij kon zeker wel inschatten wat het gevolg zou zijn van zijn oproepen. Je hebt net zelf het voorbeeld gegeven; je kan jezelf moelijk verdedigen wanneer je informatie verstrekt over doelwitten tegenover een groep mensen die geweld niet schuwen. Dat Duyvendak zelf de boel niet heeft in de fik gestoken doet er niet toe. Het theme van deze discussie is het verhaal achter het verspreiden van informatie en de gevolgen daarvan, niet het feit dat duyvendak niet zelf handelde op grond van zijn eigen informatie. Dat hij anderen hielp maakt hem medeverantwoordelijk. Zelfs medeplichtig.

dlseth | 14-08-08 | 19:10

Het partijbestuur van groen links was van de misdaden van Duyvendak op de hoogte. Het verhullen van misdaden moet echter ook zwaar bestraft worden. Nu ga ik er van uit dat er nog veel meer misdadigers lid zijn van deze club. Het opheffen van de complete partij lijkt mij de enige oplossing om aan deze criminele organisatie een einde te maken.

loere bats | 14-08-08 | 18:34

Deze post was per ongeluk in het verkeerde duivendaktopic geplaatst.

loere bats | 14-08-08 | 19:09

paintitred | 14-08-08 | 18:59
Jij heb ook de intelligentie van een winterpeen, is het niet?

RechtsTuigje | 14-08-08 | 19:09

@ Fleauxe (excuus voor de nick fuckup in de vorige post)
Zoals ik al eerder zei: een lawaaidemo was heel normaal. En je bent het toch met me eens dat op een paar pannen slaan toch wel van een andere orde is dan iemands huis in de fik steken?
Iemand die informatie publiceert, is alleen verantwoordelijk voor de juistheid daarvan.

King of controversy | 14-08-08 | 19:06

-weggejorist-

stoofstraat | 14-08-08 | 19:06

Hulde! Weg met deze kaasterrorist. het is toch godgeklaagd!

Dommelsch | 14-08-08 | 19:05

Jezus wat een zuur Radio 1 programma. Luisteren daar wel eens mensen naar?

Klukkluk | 14-08-08 | 19:05

En opgerot!
En zo ziet dhr. Peter Siebelt zijn gelijk van tientallen jaren eindelijk officieël bevestigd.
Chapeau, Peter, we nemen d'r eentje op ...

Behaard smaalkopje | 14-08-08 | 19:05

Brekend nieuws! De topambtenaar liegt in het interview in NRC.
"De Volkskrant schreef de volgende morgen dat de watergooier was gestruikeld en met machtsvertoon de zaal was uitgezet. Dat was echt niet zo.”
Als de VK dat schrijft, dan is dat zo. Punt. Als die man hier al over liegt, dan zal dat van die inbraak ook wel niet waar zijn.
.

spanarchist | 14-08-08 | 19:05

@goedverstaander | 14-08-08 | 19:03
Hoe kom je dáár nou bij?
Waar baseer je dat op?

Agent327 | 14-08-08 | 19:05

Fleauxe | 14-08-08 | 19:01

als iemand de de begroting steelt van 2009 waarin staat dat iedereen er 5%
op achteruit gaat dan ben je een held

Eurotokkie | 14-08-08 | 19:04

Goed, who's next?

fuckje | 14-08-08 | 19:04

Ik moet vaststellen dat GeenStijl aanzet tot gevoelens van antipathie jegens de heer Wijnand Duyvendak... mensen schijnen massaal zijn vertrek van het politieke toneel te willen...

goedverstaander | 14-08-08 | 19:03

Het is verbazend hoe je van nieuws verstoken blijft, als je een poosje zonder internet zit. Ik blader een beetje terug door de topics van GS en dit steeds terug kerend onderwerp .. de afglopen week is er nauwleijks iets te horen over geweest via de radio-nieuwszenders.

Zottelkopf | 14-08-08 | 19:03

dlseth | 14-08-08 | 19:00
Het olijke duo Rosewater en Duivekater. In te huren voor al uw bedrijfsfeesten.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 19:03

binnen een half uur heeftie wachtgeld.

BjdeB | 14-08-08 | 19:02

Duyvendak exit naar ongetwijfeld een leuke, vet gesubsideerde milieu-organisatie (misschien kan hij samen met Singh Varma iets nieuws oprichten).
Kunnen we ons nu gaan richten op Marijke Vos? Moordenares, verantwoordelijk voor een tiental doden, honderden gewonden en een natuurramp. Ze heeft nooit excuses aangeboden, nooit haar verantwoordelijkheid genomen, GL vond het allemaal prima, en het enige waar Marijke zich echt druk om maakt is haar wijngaarde in Frankrijk.
Kom op, dit succes smaakt naar meer.

spanarchist | 14-08-08 | 19:02

@ dlseth
Is er ooit een ambtenaar doodgeschopt of afgefakkeld? Nee.
Als Duyvendak zo'n insider was, waarom deed hij dan niet mee met de brandstichting? Dat meneer niet bang was om vuile handen te maken is bekend.
dus of meneer was geen insider, of hij was niet radicaal genoeg. Zeg het maar.
In beide gevallen kon hij niet inschatten dan anderen brand zouden stichten. Zeker omdat zijn oproep totaal niet sprak over brandstichting of bedreiging.

King of controversy | 14-08-08 | 19:02

Bigi Bana Boy | 14-08-08 | 18:57

Ja, empathie is hem niet vreemd...

FreshClash | 14-08-08 | 19:01

@ Lord Ollie | 14-08-08 | 18:50
Ik vrees dat die persconferentie zal gaan over het geconstateerde alcoholgehalte in leidingwater of... en dat is ook mogelijk, over het afschaffen van internet.

Mr. van Scorel | 14-08-08 | 19:01

@King of controversy | 14-08-08 | 18:57: Je begrijpt dondersgoed dat die uitdrukking een eufemisme is voor mensen die daadwerkelijk geweld zullen gebruiken tegen de namen als genoemd in de lijst, als gepubliceerd in Bluf. Nu zou je daar ook nog lak aan kunnen hebben, vergeet niet dat de informatie verkregen is uit een misdrijf. Het betreft dus niet openbare gestolen informatie. Wie dat publiceert draagt toch op zijn minst verantwoordelijkheid?

Fleauxe | 14-08-08 | 19:01

dlseth | 14-08-08 | 18:57
Ja, en hij noemt zichzelf gematigd, dus hij weet dat er ook extremisten zijn.

Sisenandus | 14-08-08 | 19:01

@edit @18:55:

Owjee, heb ik iets verkeerd gezegd? Het D-woord?

Ik refereerde aan een zekere topambtenaar bij justitie, en die topambtenaar heet géén von Loghausen. Maar goed, censuur is mooi speelgoed hoor. Ga zo door!

Reinaert | 14-08-08 | 19:00

@Bigi Bana Boy
Word.
.
@Elisabeth2
Kan die lekker met die andere schoft Roseluller meeschnabbelen.

dlseth | 14-08-08 | 19:00

Wijnand Duyvendak 1!
Krista van Velzen 2?

onder den dom | 14-08-08 | 18:59

Persconferentie; dat kan niets anders betekenen dan dat WD afstand doet van zijn
kamerlidmaatschap.

mark twain | 14-08-08 | 18:59

Wijnand zal ook wel afzien van zijn wachtgeld.

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:59

Wat een laf vuil kanker volk zijn Nederlanders.
Kruip vooral in buitenlandse kontjes. links? Nee je
eigen oma verkopen om een WIT voetje te halen is links.
Ziele pieten met een racisme fobie.

paintitred | 14-08-08 | 18:59

Hoeveel wachtgeld zou deze dief, brandstichter, fraudeur en afperser meekrijgen?

kommabijmebinnen | 14-08-08 | 18:58

Het ergerlijke aan dit geheel is, dat die mensen gemakkelijk op kunnen stappen. Ze krijgen jarenlang wachtgeld en via het old boys network ook weer diver lucratieve commissariaten.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 18:58

missie geslaagd, next topic please

jugendstil | 14-08-08 | 18:57

Fleauxe | 14-08-08 | 18:54

In die tijd speelde Joris nog met zijn blokkendoos en lag G-unite aan de tiet.

Zal je altijd zien, heb je ze nodig, zijn er niet....

Sikkeneur | 14-08-08 | 18:57

Wijnand zal zo meteen dus aankondigen weg te gaan. Moedig besluit want heeft een grote denker die zichzelf ook terug moest trekken niet eens gezegd dat als je smacking hebt dat je het risico loopt te gaan leanen op de issue van die topics ?
Anders geef je GroenLinks haters een kans.
Wijnand begrijpt dat.

Bigi Bana Boy | 14-08-08 | 18:57

@ Fleuuxe 18:54
Ja dus?
"de informatie die hij publiceerde (ook) in handen kon vallen van lieden met een bedenkelijke kijk op de wereld"
Als dat de maatstaf wordt voor het publiceren van nieuws, wordt het nog een lange komkommertijd...

King of controversy | 14-08-08 | 18:57

@King of controversy
Als iemand de naam van pedos bekend maakt dan... wat? Is er ooit een pedo doodgeschopt of afgefakkeld door toedoen van het publiceren van NAW gegevens?
.
Overigens was Duyvendak zo verantwoordelijk als de pest. Als insider had hij perfect in kunnen schatten hoe zijn publiek zou reageren. Zelf is hij ook niet vies van misdaden uit een ideologisch perspectief, dus het is aannemelijk dat de radicale kringen waar hij in verkeerde ook niet zulke problemen zou hebben met het breken van de wet teneinde hun ideologisch gejank. Als ze wel graag binnen de wet zouden willen opereren, dan hadden ze Duyvendak allang eruit geflikkerd met z'n jatwerk.
.
Duyvendak was in staat om de wet te overtreden voor zijn eigen gelijk. Het is aannemelijk dat zijn groepsgenoten dit ook waren, aangezien ze aan Duyvendak zijn acties geen consequenties bonden. Daardoor is het zeer waarschijnlijk dat Duyvendak wist wat er zou gebeuren met die gegevens wanneer ze openbaar zouden worden gemaakt. Dat kan je niet goedlullen.
.
Anders kan je net zo goed over die kaalkopjes met gasflessen beginnen om iets goed te lullen. Die waren gewoon met een skottelbraai op gas onderweg voor een hele hippe koosjere bbq.

dlseth | 14-08-08 | 18:57

CoffeePatch | 14-08-08 | 18:49

Wat opvalt in Wijnand z'n verweertje aan George Verberg is dat hij wel heel vaak het woordje 'ik' gebruikt in tegenstelling bijvoorbeeld tot zij van de VVD. Typisch links mensje dus die Wijnand.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 14-08-08 | 18:55

Persconferentie Duivendak over een kwartier, samen met Halsema.

Jean | 14-08-08 | 18:55

-edit zeg, noem jij mij een Demmink ?

Reinaert | 14-08-08 | 18:55

Als Duyvenschijt inderdaad optieft vanavond is dat een grandioze overwinning. Opzouten met die ultra linkse terrorist!! Misschien daarna eens Krista van Velzen van de SP aanpakken?? De bezems van GS blijken immers behoorlijk schoon te kunnen vegen.

Dr Mastermind | 14-08-08 | 18:54

Don Knieschot | 14-08-08 | 18:51

als Links de beerput gaat openen dan gaan ze echt trillen bij rechts.

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:54

"Hij gaf de informatie onbewust door aan randdebielen."
King of controversy | 14-08-08 | 18:50
-
Nu doe je net alsof Duyvendak achterlijk is, en dat is zeker strijdig met de waarheid. Duyvendak heeft op zijn minst kunnen bedenken dat de informatie die hij publiceerde (ook) in handen kon vallen van lieden met een bedenkelijke kijk op de wereld.

Fleauxe | 14-08-08 | 18:54

Volkert van der Graaf, maak je borst maar nat. You haven't seen anything yet !!

Don Knieschot | 14-08-08 | 18:54

Mhhhh de gehele CU next Pritt?

G-unite | 14-08-08 | 18:54

Dat was dan patiënt Duyvendak. Zorgvuldig gefileerd en afgeserveerd richting de eeuwige wachtgelden. Dat laatste zuigt natuurlijk, maar misschien dat daar in dit geval middels een paar veroordelingen nog wel wat aan te doen is.

Op naar de volgende! * Verlanglijstje indient *

Reinaert | 14-08-08 | 18:52

CoffeePatch | 14-08-08 | 18:45
Oeps, eet haar woorden op.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 18:52

dlseth | 14-08-08 | 18:40

De fatsoenrakkers van Nederland zouden een moord plegen voor 'gestolen' Overheidsinformatie als ze hiermee een revolte in het kikkerlandje teweeg kunnen brengen.

Voor een mede-verantwoordelijkheid hebben ze Joris en hulpklazen in dienst.

Sikkeneur | 14-08-08 | 18:52

@Eurotokkie | 14-08-08 | 18:49
Aangezien e.e.a. reeds eerder was gepost is dit reaguursel ietwat overdreven.

Agent327 | 14-08-08 | 18:52

Duyv is dood. Heeft te lang in het kistje gezeten. Rara wie is dit?

gulp en ruiker | 14-08-08 | 18:51

Die arme ambtenaar uit dat verhaal van Elsevier zeg, die Duyvendak is echt een klootzak...

Fleauxe | 14-08-08 | 18:51

Als Duyvendak opstapt dan is de vraag: wie is het volgende slachtoffer aan de rechter kant van het politieke spectrum, want links zal dit niet ongestraft laten denk ik.

Don Knieschot | 14-08-08 | 18:51

Wordt eens tijd om het archief van wat andere sp en gl kamerleden door te spitten. Heb zo het idee dat er op dit moment een heel stelletje zit te bibberen en bid dat deze bui aan hen voobij gaat.

Klaboesterbeer | 14-08-08 | 18:50

@ dlseth
Als iemand de naam van een pedo bekend maakt op een weblog als Geenstijl etc...
En dan zijn joden en pedo's nog willoze slachtoffers (ze kiezen er niet voor om jood/pedo te zijn).
Context is inderdaad belangrijk: als een groep kaalkopjes jou op straat vraagt naar een "jodenhuis" met gasflessen in de aanslag, dan ben je wel verantwoordelijk. Maar dat was niet het geval bij Duyvendak. Duyvendak publiceerde de adresgegevens in een tijd dat lawaaidemo's redelijk normaal waren (let ook op de titel van het artikel). Hij gaf de informatie onbewust door aan randdebielen. Daarmee is het niet de verantwoordelijkheid van Duyvendak.

King of controversy | 14-08-08 | 18:50

19.15 persconferentie van femke en dakduif. Gaan ze eindelijk zeggen dat ze beiden oppleuren? Bestaat er toch nog gerechtigheid of zijn ze bang voor het verder openen van deze beerput in de linkse kerk.

Lord Ollie | 14-08-08 | 18:50

G E L U K T !!!!

pennestront | 14-08-08 | 18:50

-weggejorist-

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:49

Laatste nieuw: Wijnand geeft om 19.15 h een persconferentie.

Generaal Nguyen Giap | 14-08-08 | 18:48

Mmmm. Femke zou de partij een goede dienst bewijzen door ook te vertrekken.

Contra | 14-08-08 | 18:48

19:15 Persconferentie met Duyvendak en Halsema. Dit wordt genieten!!!! Champagne staal al koud!

HankieTankie | 14-08-08 | 18:48

Persconferentie Duyvendak en Halsema om 19:15

MarkvanBommel | 14-08-08 | 18:47

OkOk hahaa het is gelukt die lutser geeft het op gefeliciteerd GS

Geert W | 14-08-08 | 18:47

belly | 14-08-08 | 18:43

ach ja als je niet een grote vis kunt vangen dan maar een kleine dan heb je
toch iets.

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:46

@King of controversy | 14-08-08 | 18:31

Ik ben inderdaad links.
.
.
.
.
.
Linkshandig wel te verstaan.

Kloothommel jr | 14-08-08 | 18:46

Die zal best wel een riante wachtgeld-regeling krijgen ook...... misdaad loont!

DaDutchOven | 14-08-08 | 18:46

hij ken beter in de kamer zitten dan ergens anders. nu wordt er nog op 'm gelet en is ie minder gevaarlijk voor de samenleving dan buiten.

-Andy Pipkin- | 14-08-08 | 18:45

@Elisabeth2 | 14-08-08 | 18:44

Vogelaar is totaal niet meer geloofwaardig en dus geneutraliseerd.

belly | 14-08-08 | 18:45

Binnen drie kwartier weten we het. Groene World Domination: FAIL

ZDEV | 14-08-08 | 18:44

Verwacht dat GS de schuld krijgt van Femke, hoop wel dat ze het woordje "stigmatiseren" gebruikt. Dat kan ze vroeger in een zin wel vijf keer zeggen.

CoffeePatch | 14-08-08 | 18:44

Dat gebash van GS haalt niet veel uit. Vogelaar is er ook nog steeds.

Elisabeth2 | 14-08-08 | 18:44

Ziet er naar uit dat GS "mission accompished" is. Nog ff wachten op de bevestiging.

belly | 14-08-08 | 18:43

dlseth | 14-08-08 | 18:40
dat is natuurlijk een drogredenering van jewelste. Onwaardig nog om op te reageren eigenlijk.

dinges1332 | 14-08-08 | 18:42

Misschien gelooft iemand dit nog:(uit NRC 14/8)
"Hoewel, ik heb nog geprobeerd een steen te gooien, maar daar heb ik geloof ik de fysieke kracht niet voor."

Sisenandus | 14-08-08 | 18:42

In elk geval een leuke wachtgeld regeling voor Duyf.

CoffeePatch | 14-08-08 | 18:42

Ik denk dat Wijnand op dit moment zijn kantoortje al aan het opruimen is...

Fleauxe | 14-08-08 | 18:42

iedereen heeft wel wat aan zijn kerfstok in politiek Den Haag dus
ja dan kunnen ze allemaal wel naar huis.

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:41

-weggejorist-

dinges1332 | 14-08-08 | 18:40

@King of controversy
Als je voor een grote groep kaalkopjes en ander neonazi tuig vrolijk gaat vertellen waar de dichtbijzijnde joodse families wonen; ben je dan onschuldig aan de gevolgen van je handelen?
.
Het punt zit hem in de context van degene die de informatie verspreid, in de contet van de ontvangers van die informatie en in de intentie die erachter zit. Als ik op mijn werk vertel dat op Huppeldepupweg 3a in Lutjebroek een medewerker van een kernenergiecentrale woont dan kijkt iedereen mij vreemd aan en op z'n hoogst zal iemand tegen me zeggen om me bek te houden en verder te werken.
.
Wanneer iemand met een twijfelachtig verleden deel uitmaakt van een groep radicalen welke als doelstelling hebben om hun ideologie met geweld af te dwingen dergelijk informatie verspreid tegenover soortgelijke mensen... Ja, dan is het een verhaal apart. Wijnand, de landverrrader, Duyvendak, wist heel goed welke informatie hij naar buiten bracht, naar wie en wat hij ermee wilde bereiken. Dan kan hij nog zo vaak "Sorry" en "Ich habe es nicht gewusst" janken, hij is gewoon mede verantwoordelijk.

dlseth | 14-08-08 | 18:40

Jongens, ik ga ff tukkie doen. Ben over uurtje weer terug om te kijken hoe het met me staat..............

Wijnand Duyvendak | 14-08-08 | 18:40

Wel duzzz....

Big R | 14-08-08 | 18:38

Leuk, spoeddebat!
Alleen moeten ze daar in de TK de voice-over kamervoorzitster maken en andersom.
Oh, en is er al bekend wie er in het voorprogramma staat? Hopelijk hebben ze Ernst Hirsi-Stalin weten te strikken. Ernst rockt het huis in spoeddebatten!

-LoKi- | 14-08-08 | 18:38

19:15 persconferentie (of stond dat al ergens?)

Big R | 14-08-08 | 18:38

1, 2, 3....., aldus "En wij, de chirurgen van fatsoenlijk Nederland, rusten niet voor deze tumor volledig is weggesneden uit onze parlementaire democratie."

*zich afvraagt waar het tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend is gebleven*

Sikkeneur | 14-08-08 | 18:37

eindelijk iemand die geen saai verleden heeft en dan stapt die misschien op,
jammer

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:37

Hé zowaar, het recept van ijl kwada is al oud "autonome strijdgroepen".

Zuma | 14-08-08 | 18:36

GroenLinks heeft voor 19.15 uur een persconferentie aangekondigd van fractieleider Femke Halsema en Kamerlid Wijnand Duyvendak. In Den Haag wordt aangenomen dat Duyvendak daar bekend zal maken dat hij opstapt.

Duyvendak raakte in opspraak toen hij bekendmaakte dat hij in 1985 betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken
www.nos.nl/nos/artikelen/2008/08/art00...

CoffeePatch | 14-08-08 | 18:35

De positie van Femke is wat mij betreft ook niet langer houdbaar!

kommabijmebinnen | 14-08-08 | 18:34

Het is wachten op iemand uit die tijd die betrokken was bij die acties en schoon genoeg heeft van de manier waarop Duijvendak zijn straatje staat schoon te vegen en hem erbij lapt. Verjaringstermijn is verlopen mensen, dus kom maarrrr... Want dat Duijvendak er niet van geweten zou hebben GELOOFT GEEN WELDENKEND MENS.

Don Knieschot | 14-08-08 | 18:34

Het is een kat en duif spel, af en toe mag Mutsaerts tussendoor een haarbal uitspugen.

Don Quichote | 14-08-08 | 18:32

hoe bedoel je een verhaal uitmelken , niemand is heilig ook die gasten van GL
niet dus kom eens met wat nieuws.

Eurotokkie | 14-08-08 | 18:32

Haha Duyvendak is aangeschoten wild. Meer dan terecht. Nog even en het wordt bekend dat hij het linkse schrikbewind van Daniel Ortega eind jaren '80 hielp met de genocide. *houdt hart vast*

tasmaniandevil | 14-08-08 | 18:32

Mmmm. Gaat schoolleiding nu toch dringend verzoeken uitstapje naar 2e kamer te schrappen.

Contra | 14-08-08 | 18:31

Halsema en Duyvendak geven persconferentie

GROENLINKS

DEN HAAG (ANP) - GroenLinks-leider Femke Halsema en Tweede Kamerlid
Wijnand Duyvendak geven donderdagavond een persconferentie.
Duyvendak kwam in opspraak toen hij bekendmaakte dat hij in 1985
betrokken was bij de inbraak in het ministerie van Economische
Zaken, waar documenten over nieuwe kerncentrales werden weggenomen.
Halsema verklaarde enkele dagen geleden al dat Duyvendak met
zijn bekentenis de partij schade toebracht. Halsema zei toen dat
Duyvendak wel in de fractie kon blijven, maar dat hij diende te
werken aan het herstel van de opgelopen deuk in zijn
geloofwaardigheid. Dinsdagochtend opende De Telegraaf met het
nieuws dat Duyvendak indirect ook betrokken zou zijn geweest bij
bedreigingen en intimidaties.
De persconferentie begint om 19.15 uur in de Drees-zaal in het
gebouw van de Tweede Kamer.

waddis | 14-08-08 | 18:31

@ Sisenandus
21 resultaten voor Sisenandus en brand. Gewoon een minder bekend brandje dus...
@ Kloothommel jr 18:27
En waar heeft Duyvendak deze uitspraak precies gedaan?
Dat heeft hij niet. Een paar labiele geesten hebben besloten dat een oproep om te gaan protesteren tegen een bedrijf een oproep tot brandstichting is. Ben jij het daar mee eens, dan ben je even labiel als die brandstichters. Jij links persoon.

King of controversy | 14-08-08 | 18:31

Het enige sneue aan deze verhalen, is dat ze allang bekend waren, en dat dit zijn politieke carriere totaal niet in de weg heeft gezeten. Spoeddebatje omdat het nu opeens weer in de belangstelling staat, uitslag hij mag blijven. Poeh poeh spannend we weten toch allang hoe het gaat hier in 031. Zijn verleden was juist een reden om hem aan te nemen toendertijd bij Groen(S)links.

penis-aqua-rosA | 14-08-08 | 18:27

King of controversy
Resultaten 1 - 10 van circa 68.700 voor Duijvendak brandstichting
Waar rook is, ...

Sisenandus | 14-08-08 | 18:27

@King of controversy | 14-08-08 | 18:24

So what, om in Duivendak zijn denkwereld te blijven :

"De dagenlange strijd met alle denkbare legale middelen hebben wij verloren. Daarom blijft voor ons nog maar een weg open. De weg van het effectieve verzet. Wij roepen dan ook ieder op om autonome strijdgroepen te vormen. Deze hetze geldt als een waarschuwing. Je zult nog wel meer van ons horen."

Kloothommel jr | 14-08-08 | 18:27

Belachelijk dat mensen zijn die menen dat er te veel aandacht zou worden besteed aan een man die zelfs niet terugdeinsde om kinderen te gebruiken bij zijn afperspraktijken. Zijn 'gelukje' is geweest dat hij zichzelf nooit ten overstaan van een rechter heeft hoeven verantwoorden. Dat bijzondere werk - wat Tweede-Kamerlid zijn toch wel is- mag hem niet als bonus worden gegeven. Spijt is mooi, maar wat hebebn de slachtoffers daar nou aan?

Fleauxe | 14-08-08 | 18:26

Hehehehe, ik vind de kruistocht van GS tegen Duyvendak het meest amusante dat ik ooit op deze site gelezen heb.
Ga zo door!

ZonderNaam | 14-08-08 | 18:25

Sisenandus | 14-08-08 | 18:10
wat uninvited guest | 14-08-08 | 18:04 zegt

Tim | 14-08-08 | 18:25

Zijn er nog kaarten beschikbaar (loge, eerste rang) voor de boekpresentatie van Wijnand? Ben bereid hiervoor fors te betalen mits backstage kaarten inclusief.

Mr. van Scorel | 14-08-08 | 18:25

Straks persconferentie met Femke en Wijnand.... Zou Wijnand nu ook wachtgeld krijgen, dan vervult die wel de droom van elke socialist, lekker niks doen en betaald worden door de rest.

Korterink | 14-08-08 | 18:25

Ik stel een uitgebreide spreiding van duivenpoep nieuwsberichten voor.

Koud flesje Alfa | 14-08-08 | 18:24

@ Kloothommel jr 18:16
Dat je Duyvendak pakt op z'n actieverleden, prima. Daar is die minkukel zelf verantwoordelijk voor.
Maar met deze brandstichting had hij niks te maken.
Technisch gezien is dit laster, en kan meneer Duyvendak GS aanklagen.

King of controversy | 14-08-08 | 18:24

sjaakdeslinksesul | 14-08-08 | 18:20 bron??

azijnseikerT | 14-08-08 | 18:23

Straks presco waarin hij opstapt!

borderline | 14-08-08 | 18:22

Meisje (7) verklaart: Duyvendak at mijn hamster op!

sjaakdeslinksesul | 14-08-08 | 18:20

@Sisenandus 18:14 Dan zal het mij benieuwen wat Femke 'Ed van Tijn' Halsema daar over gaat zeggen bij Nova.

Rammstein | 14-08-08 | 18:20

Vreemd toch dat "het volk" zo weinig vertrouwen heeft in de politiek. GL (en alle andere partijen) moet snel schoon schip maken. Dit is het moment, de beerput is nu toch al open. Dit soort mensen horen niet in de politiek, ze schaden de democratie.

::hansinsin:: | 14-08-08 | 18:19

GS: rancuneuze prutsers.

pridsdivd | 14-08-08 | 18:18

Volgens mij wordt het hoog tijd Duyvendak (en ook Crista van Velzen) op de zwarte lijst met terroristen te plaatsen en de bankrekeningen en zo te blokkeren.

onder den dom | 14-08-08 | 18:18

Dadelijk komt nog uit dat Duivendak eigenlijk Osama Bin Laden is.

moddertje | 14-08-08 | 18:17

@King of controversy | 14-08-08 | 18:13

Uw punten zijn allemaal bijzaken en zijn derhalve niet relevant voor het feit dat Duivendak moet oprotten.

Kloothommel jr | 14-08-08 | 18:16

@Stalen ballen:
Nu doe je het zelf ook hé? Doe es niet.

Die man heeft het voor zichzelf al onmogelijk genoeg gemaakt. Nu moet de Nederlandse politiek doorpakken en ballen laten zien.. (Stalen ballen als je wilt..)

Neosje | 14-08-08 | 18:16

Duyvendak net zo lang lastig vallen dat ie moe wordt van zichzelf.

azijnseikerT | 14-08-08 | 18:16

pffffff meneer is zo tegen kerncentrales
maar tuurlijk wel rontgenfotos voor de familie duyvendak, ach bij kiespijn heeft een groene idioot geen karakter
maar natuurlijk wel bestralingen voor de familie duyvendak bij diagnose kanker, ach bij kanker heeft een groene idioot geen karakter
als een groene idioot eens karakter toon zegt ie bij kanker in zn familie: laat maar doodgaan ik wil geen leven wat mogelijk is gemaakt door kerncentrales
als een groene idioot karakter heeft gaat tie bij kiespijn van zichzelf of zn familie niet naar de tandarts want zonder kerncentrales geen fatsoenlijke tandartszorg
hoezo echos e.d bij zwangere groene idioten, laat de natuur dan ook zn werk doen
zonder de isotopen welke in petten gemaakt worden, is een groot deel van de ziekenzorg technisch onmogelijk

tokkie | 14-08-08 | 18:16

Jezus, dat hij nog op vrije voeten is....

B.Stotch | 14-08-08 | 18:14

Vuile landverrader, wees blij dat het net nog geen oorlog is.
"kijkt verder naar het oosten"

paintitred | 14-08-08 | 18:14

Het hoeveelste D-onderwerp is dit ?

de Bree | 14-08-08 | 18:13

Belachelijk
Duyvendak maakte de gegevens bekend van een bedrijf dat meewerkt aan kernenergie. Kan iemand mij even uitleggen wat daar precies mee mis is?
Dat soort gegevens zijn gewoon openbaar, net zoals bijvoorbeeld de gegevens van veroordeelde pedofielen. Een oproep om tegen bedrijven te protesteren is volledig legaal. En ik lees nergens dat Duyvendak mensen heeft opgeroepen om brand te stichten. De inteelt neefjes en nichtjes hebben brand gesticht.
Hoe kun je dat Duyvendak aanrekenen?

King of controversy | 14-08-08 | 18:13

-weggejorist-

Marco1245 | 14-08-08 | 18:13

Als hij slim is, biecht hij alles op, ook dat hij actief lid was van RaRa, puur omdat het niet bewezen is. Daarna nog even uitzetten in het partijbureau in Utrecht en daarna samen met Paul Zakkenvoller mooie tv programma's maken. Jong, wild en onbezonnen. Een vette combie tussen Omroep Max en BNN.

Rollins | 14-08-08 | 18:13

Was het maar weer een keer tepeldag.

hannes de boender | 14-08-08 | 18:13

-weggejorist en opgerot-

Stalen ballen | 14-08-08 | 18:12

-weggejorist-

Cosa Nostra | 14-08-08 | 18:12

Duyvendak moeheid slaat toe* en ik citeer Hatsaflatsa

hannes de boender | 14-08-08 | 18:12

hoeveel onthullingen heeft La Halsema nog nodig om deze gewezen terrorist uit haar partij te zetten?

belly | 14-08-08 | 18:12

Kom op. In '96 was dit allemaal al bekend. Get a life and quit crying.

hurmie | 14-08-08 | 18:11

.... en dat is drie. Schrijf nog eens een boek Wijnandski!

Rammstein | 14-08-08 | 18:11

-weggejorist-

RechtsTuigje | 14-08-08 | 18:10

Nu is het zo langzamerhand wel mooi geweest wat mij betreft met die Duyvendak.

Sisenandus | 14-08-08 | 18:10

We zullen Loe de Jong eens op de zaak zetten.

Conan de Rabarber | 14-08-08 | 18:09

Betekent democratie dat elke gevaarlijke gek in de 2de kamer mag of wordt daar ook nog iemand 'gescreend' voordat hij/zij de volksvertegenwoording in gaat!

GSpot | 14-08-08 | 18:09

Nou eens echt nieuws.
Dat is die Duivendak een crimineel is, is al jaren bekend.

max_laadvermogen | 14-08-08 | 18:08

Ik ben nog niet Duivendak moe. Je moet dit juist in het nieuws houden totdat hij weg is.
Anders krijg je dezelfde situatie als Allah Vogelaar. Die zit ook nog gewoon op d'r plek..
Het lijkt mij in ieder geval onweerlegbaar dat de man zelf een activist/ terrorist is(geweest) en dat hij daarnaast ook nog een leidinggevende functie in een aantal van deze groeperingen heeft gehad.

Neosje | 14-08-08 | 18:08

Dit is het begin van het einde voor de jaren 70 bewegingen,eindelijk worden die lastpakken opgeruimd.
volgende target de mileufacisten,de ontwikkelingswerkertjes en de anti discriminatie clubjes.

arob/zwart | 14-08-08 | 18:07

Lol@Fotofuck van Osama bin Duijvendak

Kloothommel jr | 14-08-08 | 18:06

Duyvendak moet weg uit de kamer, er is met de PVDA, CDA en de fokking Grrristenunie in één kabinet al meer dan genoeg ellende.

Fleauxe | 14-08-08 | 18:05

"De jarenlange strijd met alle denkbare legale middelen hebben wij verloren. Daarom blijft voor ons nog maar een weg open. De weg van het effectieve verzet. Wij roepen dan ook ieder op om autonome strijdgroepen te vormen. Deze aanslag geldt als een waarschuwing. Je zult nog wel meer van ons horen."
.
Die moet ik onthouden. Waar is het dichtsbijzijnde COA/GL/PvdA/gekraakte pand? Nog even langs de Shell...

dlseth | 14-08-08 | 18:05

@BrtM | 14-08-08 | 18:03
Het is pas genoeg als die hypocriet opgestapt is. En hoe langer dat duurt des te onhoudbaarder wordt de positie van Femke.

uninvited guest | 14-08-08 | 18:04

got you

Karel100 | 14-08-08 | 18:04

Hoe diep is die beerput van GL?

IJzervreter | 14-08-08 | 18:04

*Duyvendak moeheid slaat toe*

Hatsaflatsa | 14-08-08 | 18:03

Nu is het zo langzamerhand wel mooi geweest wat mij betreft met die berichtgeving over Duyvendak.

BrtM | 14-08-08 | 18:03

duivendak donderdag holladiejeeeeuh

ed.. | 14-08-08 | 18:02

opdonderen met die kerel

deTwentsejager | 14-08-08 | 18:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl