Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opnieuw voedselschandaal bij Albert Heijn

ahmozzarella468.jpgDeze foto is geen fake. Volgens EXIF-info gisteravond 4 augustus 2008 om 18:22 uur met een Samsung SGH L310 "Ladyphone" gekiekt, in de Albert Heijn aan de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost. We zien Euroshopper mozzarella. (Kosten: 0,45 cent voor 125 gram.) De meest gore mozzarella ter wereld. Een week wit bolletje in wei drijvende koeienkaas-ellende. Alleen tokkies maken daar een insalata caprese van. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Mozzarella is namelijk over datum. Niet zomaar over datum, maar zegge en schrijve een week over datum. Ten minste houdbaar tot 28.07.08, vorige week maandag. Bolletje ligt al dagen viesbah in het zuivelvak te broeien. "Beste GeenStijl, kan dat kwaad?" wilde de dame weten die ons bovenstaande fotoo opstuurde. Nou, doorgaans niet. De uiterste houdbaarheidsdatum (T.H.T) is een uitvinding van de supermarkt-industrie, bedoeld om u zoveel mogelijk gekochte boodschappen te laten weggooien, zodat u weer nieuwe koopt. Edoch, kunt u veel spullen op de laatste dag van houdbaarheid nog gewoon eten. (Lees ook de Houdbaarheidstest van het AD.) Maar dit mozzarella-schandaal is onacceptabel. Moraal van dit verhaal: de geroemde kwalititeit van Albert Heijn holt achteruit. Want na de broodmuizen to go, onhygiënische klandizie en kabeljauwwormen is dit het zoveelste bewijs van prutswerk uit Zaandam. Oh, en meneer Piekema van AH Linnaeustraat. Als we merken dat u de vakkenvuller van dienst hebt ontslagen, bent u nog niet jarig. Er is maar één verantwoordelijk, en dat bent u...

Reaguursels

Inloggen

1: he is voor de supermarkten zelf belangrijk dat de producten lang houdbaar zijn, vernietiging is namelijk nog veel duurder dan de extra omzet die je zou krijgen door producten te korte tht's te geven
2: mozzarella kan een week over de datum ZEKER slecht voor je zijn. In melk kunnen diverse bacterien voorkomen die ook echt ziekmakend zijn, ook in een gepasteuriseerd product als mozarella kan uiteindelijk listeria oid gaan groeien. Hier kan je behoorlijk ziek van worden, bejaarden kunnen zelfs doodgaan
3: het AD voert zijn onderzoek uit met een zeer slechte design of experiments, al die testen van ze zijn niet representatief ook twijfel ik zeer aan de herhaalbaarheid van de resutlaten.

Kortom: het AD zuigt, mozarella over de tht moet je echt ff niet eten en oja, de supermarktmaffia zal alles doen om ons geld uit de zak te kloppen, maar niet de tht onnodig kort houden.

Sparky79 | 06-08-08 | 21:32

Wat een gelul joh! Je kan de meeste dingen gerust maanden na de THT nog eten. Zeker droog of diepgevroren voedsel. Mijn buren hadden vroeger een avondwinkel en alles wat daar over de datum ging, werd gewoon uitgedeeld op de laan. En nog steeds ben ik supergezond.
Iedereen loopt te zeiken over milieubelasting en honger, maar nog goed voedsel weggooien zou geen probleem zijn?

huismuis | 06-08-08 | 11:35

Niet bepaald wereldschokkend nieuws dit. Ik heb 3 jaar lang bij de AH gewerkt en ik had om de paar weken wel zo'n foto kunnen maken.

Mindreaver | 06-08-08 | 11:15

Och och, 't is toch wat.

Gewoon naar personeel lopen, en er 2 gratis mee krijgen. Is tenminste in onze C1000 zo.

Tuurlijk wordt niet alles Fifo gevuld. Maar producten zoals de zuivel, groente en VGD bij ons zeker wel.

Je hoeft overigens niet alles Fifo te vullen, maar gewoon altijd de voorste + achterste datum te controleren, mits het te erg verschilt, of de achterste bijna over datum is, gewoon ff vak opnieuw indelen, en dingetjes afprijzen.

Werk zelf in een C1000, en natuurlijk wordt er wel eens wat over datum gevonden, hoewel dit hierboven wel erg is. Verantwoordelijkheid ligt trouwens deels bij vakkenvullers, deels bij vulploegleiders, die erop moeten toezien dat er wordt gecontroleerd op datums.

.Joop | 06-08-08 | 10:53

Ik ga meteen Harry Piekema bellen...

Swaffelkip | 06-08-08 | 10:20

Belachelijk nieuwsfeit, ga eens kijken bij de andere supermarkten.

Ik ben al zo'n 5 maal achtereenvolgens overdatumrommel tegengekomen in onze buurtsuper, de buurtsuper waarbij de totale omzet voor zo'n 90% bier uit bier voortkomt: de Golff. En als je daar dan, als fatsoenlijke hulpzame burger, wat van zegt, dan staat er zo'n onnozel overvoerd zwakzinnig ventje rond te staren(zelfs met de "filiaalchef" ernaast!) en zegt vervolgens: "Is dat nou zo erg meneer? Ik zal er dan maar even naar gaan kijken". Pak zo'n supermarkt een keer aan, de AH doet zijn werk gemiddeld beter dan de meeste kleine supers.

echtezwartjoekel | 06-08-08 | 00:00

en wij moeten natuurlijk gewoon maar aannemen dat deze foto niet eerder is gemaakt enzo, want er kon geen fatsoenlijke betrouwbare datum bij...

eddietjuh | 05-08-08 | 23:27

Ik ben niet alleen een baby, ik ben ook nog een Tokkie.
* neemt nog een hap Euroshopper-mozzarella *

Madame Tapioca | 05-08-08 | 23:10

Als AH nu het enige probleemgeval was, had je nog kunnen uitwijken naar een andere super. Helaas pindakaas, de anderen zijn niets beter.

Guido | 05-08-08 | 22:25

Of dit erg is? Nou nee, zoals bekend komkommertijd en ze rijden er zelfs voor naar Limburg toe(je moet toch wat). Kom een gezellig hier naar de PLUSMARKT in Delft toe. Daar verkopen ze versproducten die 1 dag over datum zijn. Heel gewoon, Jahaa, je krijgt wel korting dus niet zeuren met je voedselvergiftiging die je op kan lopen voor 0,39ct korting voor je kipfilet. Mocht je ooit een eens voedselvergiftiging oplopen, neem een spurt naar je eigen huisarts en veroorzaak daar een drama en daarna ga je met dat papiertje en je bedorven eten naar de winkel en claim, wat zeg ik CLAIM. Product nemen ze aan en verder maar wachten totdat de verzekering komt opdagen.

lamoor | 05-08-08 | 21:29

En wie krijgt dit op zijn kloten??

De kwaliteitsmedewerker die ooit voor vast was aangenomen met doorgroeimogelijkheden. als vakkenvuller of iets dergelijks

Maar sinds kort zijn er door de gehalveerde schooldagen pubers genoeg die dat zelfde klusje willen doen voor nog geen 3 euro soms per uur, en dat om 6 uur smorgens 1,5 uur werkend.

En dus zijn de 19 plussers te duur.

en dat terwijl ze max maar 9 euro verdienen per uur ;)

erik mink | 05-08-08 | 21:21

Je hebt ´t best hoog in je bol als je denkt dat je (op deze manier) de Appie wel even kunt slopen, laat staan een relletje starten...

Welterusten Pritt

pottandorie | 05-08-08 | 20:59

De kwaliteit van het aanbod van Appie is niet het enige wat achteruit holt.........

Maja de Bijna | 05-08-08 | 10:25

AMEN!

RickXX | 05-08-08 | 20:11

Niks nieuws, AH houdt zich nooit aan de data van houdbaarheid. Ze letten tenslotte op de kleintjes, not. Bonusaanbiedingen worden zelden goed afgerekend, personeel spreekt tegen elkaar in termen van, ik maak jou dood...
Lekker onderscheidend van andere goedkopere supermarkten.
Bij Dirk, Lidl en Aldi zelden kassafouten.

Zuster01 | 05-08-08 | 19:54

wat een NSB'er !!

ozzy101 | 05-08-08 | 18:44

Alsof iemand uberhaupt die paupermozzarella koopt... En buiten dat, in een kutstad als Amsterdam waar grotendeels kansenjongeren op de loonlijst van Appie staan verbaast me dit niks!

Hosselaer | 05-08-08 | 18:03

manman..
dit komt in elke supermarkt zo een 20 keer per dag voor dat je zoiets vindt..

Cheeko | 05-08-08 | 17:55

Voedsel schandaal....
.
Schoolvoorbeld van hysterische berichtgeving........ Ttsssss

FreshClash | 05-08-08 | 17:49

Even nuanceren: de euroshopper mozarella is zeker niet de goorste mozarella. In een test van de consumentenbond eindigde deze goedkope mozarella als eerste in een blinde test.

volvox | 05-08-08 | 17:27

wat zeur je nou over zo''n onbetekenend, ja onbetekenend foutje?
Je zult er echt niet dood aan gaan en ook niet ziek van worden als je dit per ongeluk opeet.
Bovendien wat wil je voor 45 cent?
Er zijn wel ergere dingen, bijvoorbeeld: in Afrika worden vrouwen stelselmatig verkracht, in Irak wordt het hele land vergiftigd met depleted uranium, in Afganistan wordt een zinloze oorlog om olie/gas gevochten, Amerika drukt onbeperkt dollars bij, vrijheid van meningsuiting is een ding uit het verleden, evenals privacy., en de immigratieramp van ongeschoolde losers gaat ongebreideld door.
Besteed DAAR eens aandacht aan, GS.

Bisschop Gijsen | 05-08-08 | 17:23

Goddank voor het internet, ik had deze informatie niet willen missen.

faprika | 05-08-08 | 17:14

Storm in glas water. GS is een nieuw dieptepunt aan het zoeken begrijp ik?

shoarmabakker | 05-08-08 | 16:56

Net of dat zulke dingen bij andere supermarkten niet voorkomen,
Ik heb zelf bij een supermarkt gewerkt en dingen eruit gehaald wat al maanden over datum was.. dan valt dit nog mee

RudieBoy | 05-08-08 | 16:47

Paupers, is het komkommertijd? kijk gewoon naar de datum voor je iets koopt. als dit het niveau is van de nieuwe artikelen op GS lees ik nog liever de kansloze columns van Nico.

pebe | 05-08-08 | 16:43

Dat is niet alleen AH! Kan genoeg foto's laten zijn van de supermarkt waar ik werk. Met datums van een jaar terug!!! Dus weinig nieuws waarde, gewoon door lopen mensen. Niks te zien!

eriks | 05-08-08 | 16:27

@Joep de Poeper
Fifo wa's da?

First-In First-out (net als bij het vrouwtje thuis...) ;-)

NoStyle=AlsoStyle | 05-08-08 | 16:10

Voor €3,50 per uur mocht meneer Piekema van mij ook ongezien de tiefus krijgen.

B.Stotch | 05-08-08 | 15:51

Hou maar op over de kwaliteit van A-H, dat is alleen iets dat ze met de mond belijden.
Mensen, uw VERSE GRIEKSE OLIJVEN, komen uit Egypte en Marokko, A-H weet het, maar wil het niet weten.......!

laardepul | 05-08-08 | 15:49

'uiterste houdbaarheid' is toch iets heel anders dan 'ten minste houdbaar tot'

Ten minste houdbaar betekent dat je het onder de allerslechste omstandigheden altijd nog kan vreten tot die datum

Uiterste houdbaarheid is het tegenovergestelde

pleurtop | 05-08-08 | 15:45

En ze laten gvd ook altijd hun "versgebakken" chocolate chip koekjes één of twee dagen liggen zodat ze lekker hard en droog zijn. Toen ik er eentje terugbracht omdat hij overdatum was kreeg ik wel een nieuwe maar ze blijven het trucje uithalen.

George the Bush | 05-08-08 | 15:43

Ik als proffessioneel vakkenvuller moet zeggen dat de houdbaarheidsdatum van dit product onacceptable is en dat meneer piekema incapabel is om zo'n mooi bedrijf te leiden.
Kort samengevat AH GA ES FAILLIET

Gleufridder | 05-08-08 | 15:33

dank je wel voor het verspillen van mijn tijd Pritt Stift

hersenschade | 05-08-08 | 15:26

het zou ook raar zijn immers, dat je als je bijvoorbeeld een zakje sla in de koelkast hebt liggen, het van de 1 op de andere dag, om 00:00:00 exact, niet goed meer zou zijn omdat dat de T.H.T. datum dan verloopt....

yokiamy | 05-08-08 | 15:22

Voor alle duidelijkheid:
T.H.T. staat voor Tenmiste Houdbaar Tot
.
Dit is iets geheel anders dan de uiterste houdbaarheidsdatum!
tht wil zeggen dat het gegarandeerd (ten minste) houdbaar is tot de aangegeven datum, dus een paar dagen langer kan heus wel alleen wordt het dan NIET GEGARANDEERD, het is dan beslist NIET ZO dat je het product kan weggooien omdat het niet meer eetbaar zou zijn.

yokiamy | 05-08-08 | 15:17

Storm in een glas water wat mij betreft. Als van al die duizenden artikelen in de supermarkt dit het enige is dat over datum is, dan is de foutscore belachelijk laag. Post maar opnieuw wanneer er ook een worm in de Mozarella wordt gevonden.

sjim panzee | 05-08-08 | 15:06

gezeur om niks!kocht van de week een wuppie.was al 2 jaar over de datum!

dommelsch-man | 05-08-08 | 15:05

Hoop Euroshopper-mozarellabashers hier. Vergelijken het prima verteerbare bolletje met vuilnis. Wat een elitaire stumpers. Sommigen beweren daarbij ook nog dat deze kaassoort een smaak zou moeten hebben. Is niet zo, moet neutraal smaken.

DeRedelijkheidZelve | 05-08-08 | 14:34

edoch?

vette nerd | 05-08-08 | 14:30

Je kunt natuurlijk ook nog altijd zelf proberen de verpakking te lezen van de meuk die je in je karretje gooit...

Stijlloze bezoeker | 05-08-08 | 14:18

Zou de Ladyphone ook harder trillen?

LonelyRanger | 05-08-08 | 14:13

Reinaert | 05-08-08 | 11:31

Paupers kopen zelfs geen Euroshopper maar frequenteren de Lidl's en Aldi's om daar de pallets op grove wijze te plunderen.
Ik lees bijtelling, hypotheekje, niks pauper dus, gewoon hardwerkende belastingbetalende sloeber, gelijk ondergetekende dus, en iemand die wel iets beters met zijn leven te doen heeft dan het fotograferen van een pakje mozzarella.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:37

Ik geloof niet dat de "ladyphone" op de markt is gebracht omdat je er gelijk de oerdegelijke 3310 spijkers mee in de muur kan timmeren.
Ik vrees dat het bedieningsgemak bij dit toestel is aangepast aan het IQ van de bedienende dames, modelletje dom en blondt dus.

Wasknijper | 05-08-08 | 14:07

Goh, hoe kan dat nou... AH voert een assortiment tussen de 12.000 en 20.000 producten, een AH 1 winkel heeft een klein assortiment en een AH 5 winkel heeft een groot assortiment. Tot zover een lesje AH. Nou is het natuurlijk zaak om je producten op "codes" te controlleren. Dat zal in deze winkel ook wel gebeuren, alleen zie je altijd wel iets over het hoofd. En wat te denken van klanten die het FIFO (first in first out) systeem kennen/snappen en vervolgens het vak op z'n kop gooien om de beste data te kunnen vinden. Weg energie in code beheer. Daarnaast krijg ik een beetje een naar gevoel bij deze "dame". In plaats van even aangeven bij het personeel cq. bedrijfsleider en het probleem op die manier oplossen, maakt deze dame een foto en stuurt dezze naar GS. Ik vraag me af wat deze "dame" doet zodra iemand per ongeluk z'n auto op een verboden te parkeren plaats zet. Ik denk dat de bestuurder waarschuwen in dit geval het beste is, maar waarschijnlijk denk deze dame dat de politie bellen dan ook de juiste manier van handelen is. -1 voor deze manier van handelen, doet me teveel denken aan oud Duitsche praktijken. Ps. het hele AH bash verhaal is trouwens bullshit, aangezien dit in elke supermarkt organisatie voorkomt. Een typische denkwijze van de doorsnee mens, die denkt dat de supermarkt elke dag weer vanzelf vol komt en dat de enige handelingen die worden verricht de handelingen zijn die voor hun zichtbaar zijn, zoals kassa draaien en vlees snijden...

GaatDeGoedeKantOp | 05-08-08 | 14:05

De 'Halal'-Albert Heijn in de Molukkenstraat in Amsterdam kan er ook wat van. Beschimmelde rookworsten uit het pak, geopende rijstpakken, elk schap heeft lege vakken en ieder pak met voedsel moet je goed nakijken of het niet over datum is of dat iemand anders de helft er al heeft uitgehaald. Daarbij spreekt het personeel vaak geen Nederlands tegen elkaar, wordt er met boodschappen gesmeten en staan ze met elkaar te kloten in het gangpad.
Als ik AH was, zou ik daar toch even een kijkje gaan nemen en een hartig woordje met de bedrijfsleider spreken. Brrrrrrrrr wat een zaak. Ik zou mij doodschamen.

Racekever | 05-08-08 | 13:55

Knuckle Sandwich | 05-08-08 | 12:43
u verdient de prijs voor de domste opmerking van vandaag...
ongelovelijke kortzichtige eikel die je bent.

sijtje boes | 05-08-08 | 13:40

... zucht, hou toch stil pritt stift, als je geen echt onderwerp hebt om een stukje over te schrijven schrijf dan niks, maar verveel me niet met een gemiste afboeking van een lokale supermarkt.

virusz | 05-08-08 | 13:37

@ verdonk-jugend | 05-08-08 | 13:03
Zou je denken?
Als ze nou eens zouden verhuizen met zijn allen, die geprezen allo's, is er ineens geen tekort meer aan woningen, geen files, lagere sociale premies, lagere criminaliteit, hogere arbeidsproductiviteit, minder ziektekosten, minder vogelaarprojecten, minder aanhangers voor de PvdA (partij zou zich op kunnen heffen), minder luchtvervuiling, kleinere terreurdreiging en alle mensen in de allochtonen industrie zouden een normale baan kunnen gaan zoeken.

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 13:37

Een week is niks, ik gooi in de supermarkt wel eens dingen weg van januari . Als je een beetje goed zoekt bij de achterste producten vind je er genoeg.

Moby Dick | 05-08-08 | 13:36

Een week is niks, ik gooi in de supermarkt wel eens dingen weg van januari . Als je een beetje goed zoekt bij de achterste producten vind je er genoeg.

Moby Dick | 05-08-08 | 13:36

Ik heb er gewerkt en er is echt wel meer over de datum in de schappen dan enkel de kaasbolletjes... Is het bij andere beter? Nee, daar zie ik ook vaak genoeg dingen liggen die over de datum zijn.

chr!!s | 05-08-08 | 13:17

Zo is het in elke supermarkt...
Gaat nergens over.

BiT | 05-08-08 | 13:12

Nyte | 05-08-08 | 13:06

300 meter?

Bin ich wider | 05-08-08 | 13:11

@ jeroener | 05-08-08 | 11:55
Ja, Genco is vrij uniek. Al zou ik er geen vlees kopen.
En voor mij toch net een beetje uit de rit.
En waar de tomaten, bananen en meloenen bij Albert Hein vaak nog onrijp/groen/keihard zijn is het bij de Genco net weer het andere uiterste.
Als je daar een tros trostomaten aan het trosje oppakt, heb je alleen het trosje in je hand en blijven de tomaten in d doos liggen.

Andreas B. | 05-08-08 | 13:07

Toen ik bij de Appie werkte heb ik wel erger gezien. Wel eens gezien hoe ver een pak vla kan uitzetten als ie een maand over datum is?

Nyte | 05-08-08 | 13:06

@ Watcher:

You're so right

Deh tering der ligt 1 pakje bij wat over datum is buu huu huil huil

Tegenwoordig moet je toch elk product 3 keer checken op versheid en bedorven stukken, dus waarom zou je de datum niet ook gewoon ff checken ipv whine whine doen over kaas waar je toch altijd te veel van koopt en het dus toch geen fuck uit maakt als je 1 smerig bolletje goedkope troepkaas minder hebt

En dit heeft geen zak met de AH te maken, want voor de super de boer en aldi en al die troep geldt dit net zo hard

Larren | 05-08-08 | 13:03

Haha.. Nederland zou het geen 2 weken kunnen redden zonder allo's. Een paar mocros zijn een week op vakantie en Nederland staat te wankelen. In elke supermarkt kom je dit in de zomer tegen. Lege schappen, producten over tijd.. tja.. misschien zouden de allo's voor de gein even een weekje moeten staken kijken hoe NL er dan komt voor te staan. Ik zie de mensen al op de haltes wachten, lege supermarkten, geen bejaardenhulp... taxi's.. vuilniszakken op straat... ondernemers zonder werknemers... laat staan de bedrijven waarin zij sleutelfuncties bekleden... pleaaaaase een weekje maar. Ik beloof jullie Wilders op NUL!

verdonk-jugend | 05-08-08 | 13:03

"Het is weer komkommertijd"

LonelyRanger | 05-08-08 | 13:01

Staan er 2 komkommers voor het vak met mozzarella: zegt de een tegen de ander....

Broccemaeker | 05-08-08 | 13:00

De moord op Pim Fortuyn, de Puttense moordzaak, een omvangrijke credietcrisis en nu dit weer... Waar gaat het heen in deze boze wereld?

Maarehhh... Dood ga je er echt niet van. Wordt gewoon Mozarella-Roquefort. Ofwel Roquerella. Gat in de markt. Snel kopen, want binnen een week betaal je er het dubbele voor.

Bin ich wider | 05-08-08 | 12:56

Ghe, in de gemiddelde AH kun je met gemak 100 verschillende foto's maken van troep die over datum is.
Heb ooit wel eens een filiaalmanager erbij geroepen en hem door z'n winkel geleidt, dit is over datum, en dat is beschimmeld, dit is rot, etc.
Het is te zot voor woorden hoe goed je op moet letten dat je jezelf niet vergiftigd na een bezoekje aan de AH.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 12:48

Sjezus wat een loos gezeik. "Nieuw vordselschandaal" Jullie lijken wel de privé/story/party. De kwaliteit van GS holt achteruit...

Watcher | 05-08-08 | 12:47

Nieuwswaarde = nul

producten over datum kom je bij elke supermarkt tegen. Waar ik meer van baal is al die echt goede dingen (Balsamico di Modena) etc. die uit de schappen verdwijnt voor huismerk of "Excellent" gebeuren. En wel lekker duur houden. Helaas staat heel Utrecht oost vol met AH en niks anders. En AH is nog altijd beter dan de Lidl of Aldi.

rintelman | 05-08-08 | 12:44

Import-Turk | 05-08-08 | 11:40
Dan ga je je babykoekjes voortaan toch lekker in Turkije kopen?

Knuckle Sandwich | 05-08-08 | 12:43

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:25

De Plusmarkt is ongezien de tyfusbeste supermarkt. Vooral op het gebied van verswaren verkopen zij nog spullen die er goed uitzien. Bij Albert H. is dat al een stuk minder, maar de voormalige EDAH maakte het echt bont. Daar zag het vlees er gewoon vies uit.

Voor het toverige geldt: echt lekkere vis koopie op de markt en met Italiaans eten moeten niet-Italianen (en dan met name Amerikanen) zich absoluut niet bezig houden.

LJBrinkhorst | 05-08-08 | 12:43

Carpe Noctum | 05-08-08 | 12:20
eerst napels zien dan sterven .... het gaat om een een plaatsje dat bij napels ligt en vrij vertaald "steven" betekend. maar dat wist u natuurlijk al.

sijtje boes | 05-08-08 | 12:43

De nieuwswaarde van dit bericht valt te bezien, hoewel dit geen incidentje is. Ik haal tijdens de boodschappen wekelijks producten uit AH-schappen die over datum zijn, varierend van 1 dag tot 2 weken over datum. Ik breng dit gewoon netjes naar de verantwoordelijke filiaalmanager ipv. flauwe fotootjes te nemen.

buTTon | 05-08-08 | 12:33

Nou, nou wat een schandaal. Ik vond die ratjes mediagenieker.... beetje zoals wuppies en welpies. Zo'n datum doet 't toch minder op een leediefoon-pica

Rottweilertje | 05-08-08 | 12:30

Onbelangrijk gelul dit. Als er nou 28.07.05 op stond met een feekstikker er overheen dan hadden we een zaak. Ga toch gewoon weer zinloos tjeppen met je Ladyphone, muts.

Het Oude Rijden | 05-08-08 | 12:27

Ik zie bij de traiteur trouwens ook geen datum op al die ronddrijvende bolletjes. Dus voortaan gewoon allemaal naar de Aldi. Daar krijg je verreweg het beste van allemaal... of toch niet...

LonelyRanger | 05-08-08 | 12:24

mijn lievelings mozzerella!!

linksekut | 05-08-08 | 12:23

Mozzarella hoort gewoon van waterbuffel melk gemaakt te worden. Dat koeien spul zit in het beste geval geen smaak aan.
Overigens maakt het voor zuivel niet zo veel uit dat het over datum is, er zitten standaard veel bacteriën in, en in die overdatum zuivel zitten gewoon iets meer bacteriën in.
Overigens is die waterbuffel mozzarella op dit moment ook niet echt save, daar zit in Napels dan weer dioxine in. Tja, je moet toch ergens aan sterven.
*bedenkt zich dat hij Napels al gezien heeft...*

Carpe Noctum | 05-08-08 | 12:20

Lekker belangrijke stuk schrijven, Stift.
Me tante is in een drol gestapt, ook een schandaal?

Fapfap | 05-08-08 | 12:09

En het gaat hier serieus over een HEEL zakje?

s1mon | 05-08-08 | 12:08

Mozzarella -
Euroshopper 125 g €0,45
Albert Heijn
Nog steeds een fris kaasje. Geen afwijkingen te bespeuren. En zo hoort het natuurlijk ook. 7,91

Volgens de houdbaarheidstest is dit dus het slechste zuivelproduct?

Remmiesz | 05-08-08 | 12:07

Iemand merkte al fijntjes op : koeiekaas ?
Mozarella is kaas van de waterbuffel.
Dit soort weke kazen kunnen best maanden over de "best before date" gaan hoor , maakt bacteriologisch niets uit.
Het is een smaakloze kaas , dat wel.Zolang hij niet begint te bewegen kan je hem nog eten.
Zoals de mossel enkel naar zeewater smaakt krijgt ze smaak door de bereidingswijze en toevoegingen.
Nee, ik sta niet op de paylist van AH.

artegui | 05-08-08 | 12:05

VDS20 | 05-08-08 | 11:58
je kan toch lezen? ik heb echt geen zin om bij elk artikel dat ik koop de THT te gaan checken. Die hoort gewoon ok te zijn, zodat het produkt niet haast uit zich zelf mijn karretje in loopt.

sijtje boes | 05-08-08 | 12:03

De albert heyn op de lijnbaan rotterdam kan er ook wat van.Daar zijn de producten niet zo zeer over datum.Maar gewoon al bedorven voor het verstrijken van de datum.

rn1970 | 05-08-08 | 12:03

! week slechts? Da's niks. Ik heb vorig jaar in een Super de Boer een pakje roomboter zien liggen die 6 MAANDEN over de datum was. Of zure haring die al 3 weken te lang op een koper stond te wachten.

Gezellig! | 05-08-08 | 12:02

Djeez 1 week, wat een drama. heb 3 jaar bij appie gewerkt en het eruit halen van de spullen was mijn vaste taak op het einde en dan kwam je nog dingen tegen van 6 maanden of 3 maanden. Gewoon een stom foutje big deal, je kan toch lezen...

VDS20 | 05-08-08 | 11:58

Aha, dus daar kwam de Mozarella op mijn Pizza in Frankrijk vandaan, die smaakte al een beetje naar kaasfondue...

The_Undertaker | 05-08-08 | 11:56

Hebben jullie die vakkenvullers wel eens bezig gezien? Een stel voor nop werkende tieners die ieder stuk fruit eigenhandig in het vak flikkeren waarna je de volgende dag de rottende vingerafdrukken in bv de bananen ziet staan. Gastjes die hun klauwen niet wassen na het rukken of schijten. Een van deze medewerker ken ik persoonlijk. Hij vertelde over de ranzige dingen die ze doen voor het vakkenvullen. Maakt natuurlijk niet uit of je nu naar de Appie, Dirk of C1000 gaat. Mijn vlees haal ik tegenwoordig voor de veiligheid toch maar bij de slager, fruit bij de groenteboer en vis bij de visboer.

nieuwsflits | 05-08-08 | 11:56

@Andreas B. | 05-08-08 | 11:47
Mailen kan lonen. Ik had n bakkerij Bart om de hoek zitten die consequent n half uur te vroeg dicht ging. 1 mailtje richting holding en vanaf de week erna was ie half uurtje langer open :-)
Ik heb de mazzel dat r bij mij n supertje van Genco om de hoek zit. Alles kakelvers en altijd op voorraad.

jeroener | 05-08-08 | 11:55

Dit kan natuurlijk overal gebeuren. Misschien moeten ze gewoon de policy omtrent het aangeven van "oude" producten door de klant veranderen. En er inderdaad korting voor product (dan wel een verse variant natuurlijk) geven.
Zo ruim je de schappen mooi op, en hou je de klant tevreden.

LonelyRanger | 05-08-08 | 11:52

@Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:47
ik zei toch echte? ;)

Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 11:49

Euroshopper is over het algemeen troep. Moet je ook niet kopen. Sowieso letten op de datum, bij welk product dan maar ook.

__dictatuur | 05-08-08 | 11:48

@Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 11:45
Maar dan geen mozza van AH/Euroripper.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:47

@ jeroener | 05-08-08 | 11:36
Tja, een brief naar Zaandam ligt meer voor de hand, maar je weet hoe dat gaat: het komt er niet van. Terwijl een commentaar hier zo getypt is, zeker als je dat een beetje snel kan. Maar, grote kans dat AH meeleest, al is de kans dat er iets mee gebeurt te verwaarlozen.
Nog beter is het natuurlijk om je groente bij de groenteman te halen, je vlees bij de slager en de wijn bij de wijnhandek.
Maar ja, alles in één winkel is wel zo gemakkelijk. Behalve brood dan, dat is echt niet te vreten als je dat van een echte bakker gewend bent.

Andreas B. | 05-08-08 | 11:47

Dit valt nog wel mee, ben producten gekomen die langer dan enkele maanden over datum waren.. ga maar beetje achterin de schappen graven bij koekjes, ontbijtkoek e.d.. komt voor bij elke winkel.

FaramirII | 05-08-08 | 11:46

@Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:24
Basilicum, in een pot in de zon, voedingsrijke grond maar geen mest of shit, 's winters binnenhalen, regelmatig wateren en belangrijk: De knoppen er af halen, zodra het bloempjes worden stopt ie met groeien en is het gedaan met de plant.
Heerlijk met echte Mozzarella en eigen tomaten...

Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 11:45

@goedverstaander | 05-08-08 | 11:40
Dat zijn nog 'ns tips. Basilicum is onmisbaar voor veel pastagerechten. Zo'n plantje -alwaar een mens vier maaltijden mee bereidt, AH!- kost trouwens 1 euro naadje bij het groentenpersoon. Kan natuurlijk ook.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:45

Dit is toch geen nieuws? Dat is dagelijkse kost bij de Appie.
De oorzaak van het probleem? De 'managers' zitten het liefst met hun slechtzittende pakken en lelijke stropdassen interessant te doen op hun kantoortje, terwijl de winkelvloer in handen is van ongeïnteresseerde kansenpubers.

Alhoewel qua assortiment (mits nog vers) de AH de beste keten is van ons land, ben ik allang overgestapt naar een keurige franchise-C1000. Het liefst zou ik elke dag naar de Marqt op de Overtoom in 020 gaan, maar die is net even te duur.

Misschien is het een idee om alle reaguurders voortaan alle ranzigheid in de AH op Dumpert te gooien. Wie weet gaat dat bedrijf dan weer investeren in kwaliteit in de winkels ipv semi-grappige commercials.

Hodja | 05-08-08 | 11:42

Is mozzarella-tijd een variatie op komkommer-tijd?

Klaas Snaak | 05-08-08 | 11:41

babykoekjes bij de Super.... 1 jaar over datum... bracht ik naar de Kassa... krijg je zo'n blonde snol die zegt...."tsja kan gebeuren"... weggooien en verder bliepen :) .. AH gaat ook goed zo te zien.... nog 1 schandaal en dem Aldi wurdet sehr Toll.... ofzoiets..

Import-Turk | 05-08-08 | 11:40

@sijtje boes | 05-08-08 | 11:28
Op uw oude dag wordt dat lastig, inderdaad. Las net dat u op 15 april 1983 op 87-jarige leeftijd bent overleden. Maar goed, terug naar de mozzarella maar weer.

handsomedevil | 05-08-08 | 11:40

@ Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:24
Basilicum groeit het beste in potten. Geef nooit water in de pot maar doe er een schotel onder en giet daar het water in. Succes verzekerd...

goedverstaander | 05-08-08 | 11:40

Dit over datum valt dan nog wel mee. Heb een aantal maanden geleden gehakte knoflook gekocht bij de grootgrutter welke houdbaar was tot en met juni 2007?!!! Let nu tegenwoordig zelfs bij de appie op de datum.

MJBBBBB | 05-08-08 | 11:39

nou tis wel weer leuk geweest. appie is genoeg gebashed. volgende onderwerp.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:39

@LonelyRagger | 11:31:

Mee eens, maar verhuizen is even geen optie wegens platzak en zo.

LazyGonzales | 05-08-08 | 11:38

Dat is niet mis, heb ook wel wat eetbaars staan hier trouwens.
Alleen radijs is hier uit eigen tuin niet te vreten zo sterk van smaak, dus die gaan in de groenvermaler (kerstkonijn van de kinderen).
Basilicum moet warm staan en zonnig, hoort eigenlijk in het zuiden ergens. Binnen zetten dus?
Denk dat mensen beter de veelgebruikte kruiden kunnen kweken, zoals selderij. Groeit als onkruid thuis en kost in de super veel te veel voor een half verlept bakje vol.

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:38

@sijtje boes | 05-08-08 | 11:32
Mooi, thanks. De Super is de eerste super die ik tegen kom. Ben 'r wel 'ns geweest voor spullen die de fokking Albert -met hun kutmonopolie op snelle bezorging- weer niet leverde en dat was inderdaad niet al te vervelend.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:37

Wasknijper | 05-08-08 | 11:27
paupere lady phone? ik kan mij wel 50 iPhones of weet ik veel welk duur model veroorloven maar wil dol graag dat de nokia 3310 terug.
daar kon je een spijker mee in de muur slaan en dan doet ie het nog. al dat overdreven gedoe met weet ik het welke functie. alles wat ik met mijn phone doe is bellen meer niet.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:37

De tauge in de bamigroenten van de plus heeft het joling syndreaum..

"Bij het openen stijgt er een zure, muffe lucht op. Vooral de tauge zit er helemaal doorheen."

Cas Ferrot | 05-08-08 | 11:37

Ga eens bij een willekeurige winkel alle broccoli's bekijken... leg ze in een bakkie zout water, moet je kijken hoeveel groene rupsjes eruit komen die normaal gesproken in de 'roosjes' verborgen zitten...

Frits Bonkestein | 05-08-08 | 11:37

@ Andreas B. | 05-08-08 | 10:35
Volgens mij had je die typ-moeite beter kunnen steken in n mail naar AH, dan n post hier.
Maar ok loop zelf ook vaak tegen dat probleem aan en dat is idd irritant.

jeroener | 05-08-08 | 11:36

Paar maanden geleden trof ik bij onze locale AH een heel schap met kipkerrie week over de datum aan, lekker op een toastje voor je oma. Helaas niet vastgelegd op foto...

Camiel Zeurlinks | 05-08-08 | 11:36

Zijn nogal vieze smerige tenten die albert heijns. gelukkig shop ik er al 10 jaar niet meer.

zeg albert heijn is dit nou dat halal eten waar jullie het over hadden?

Boodschappentrut | 05-08-08 | 11:35

In elke supermarkt kom je dit tegen en de Hoogvliet spant de kroon.. Dus gewoon op de THT datum kijken als je iets in je karretje knalt.

@NL | 05-08-08 | 11:35

Ik heb ze even gebeld dat ze op GS staan.

monaco | 05-08-08 | 11:35

Dit is nog niks! Je moet eens bij de appie heijn op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam gaan kijken. Daar kun je dagelijks, en ik overdrijf echt niet, produkten vinden die ruim over de datum zijn. En daar wordt helemaal niets aan gedaan.....

redroester | 05-08-08 | 11:34

Dat is nog niets.

Heb wel eens een pak slaapmelk (voor kleine kinderen notabene) uit een schap gepakt toen ik zag dat hij 5 (VIJF!!!) maanden (!!!) over de datum heen was, net als 4 andere pakken die er nog in stonden.

Bubba | 05-08-08 | 11:34

Bigi Bana Boy | 05-08-08 | 11:31
dank je gudu... alla sanni boeng voor de rest?

sijtje boes | 05-08-08 | 11:33

mozzarellatijd denk...

VetteFriet | 05-08-08 | 11:32

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:25
de super die zijn vakkevuller net iets meer betaald en niet te gierig is om wat meer gasten aan te stellen, hen ook nog eens goede instucties geeft en eens zelf controlle uitvoert of zijn vakkenvul personeel daadwerkelijk doet wat hij zegt wint.
hier in noord doet de C1000 het heel erg goed, buiten de vele vakkenvullers zijn de jongens ook nog eens heel aardig en nooit te beroerd om iets te pakken voor je of mee te lopen als je iets niet kan vinden.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:32

handsomedevil | 05-08-08 | 11:21
Tut tut tut, niet zo'n grote muil tegen onze Sijtje he ?

Bigi Bana Boy | 05-08-08 | 11:31

@Wasknijper | 05-08-08 | 11:27:

Foto gemaakt om 18:22: Tokkies zitten dan al lang vol, promillagetechnisch gezien dan.
Belastingbetalende hardwerkende paupers staan op dat moment hun maaltijd nog bij elkaar te zoeken in de AH. En ja, Euroshopper, veel meer kan er ook niet meer af: hypotheekrente, brandstofaccijns, bijtelling, telt u even met me mee?

Reinaert | 05-08-08 | 11:31

is mozzerella niet per definitie over de datum zijnde kleffe zooi?

Mr aarsch | 05-08-08 | 11:31

@LazyGonzales: Delfgauw moet je uberhaupt niet komen

LonelyRanger | 05-08-08 | 11:31

Appie Delfgauw kan er ook wat van. Vlees een week over de datum is bepaald geen zeldzaamheid. Worsten die compleet groen beschimmeld zijn blijven hangen, ook als je het personeel er op aanspreekt.

Toppunt: een zwart verrot zakje Aziatische wokgroente aan de filiaalchef gegeven. Kom ik er de volgende dag: hee, hij hangt er weer. Na een kleine discussie met de filiaalchef is het zakje toch maar definitief verwijderd.

Punt is dat er geen andere supermarkt in de buurt zit dus geen uitwijkmogelijkheid.

Misschien zou de keuringsdienst zich daar eens mee moeten bezighouden in plaats van alleen het broodje buikloop op Koneginnedag.

LazyGonzales | 05-08-08 | 11:30

Wordt er niet beter op daar. Kom ik bij AH om Croma vloeibaar te kopen, is het uit het assortiment gehaald. Op de plaats waar Croma stond, staat nu zijdelings gedraaid zodat je het merk niet ziet, AH bak en braad ook met rode dop.

Ik klagen vakkenvuller van dienst, maar die gaf de discussie al gauw op, dus geescaleerd naar hoofd bak en braad (het was avond dus de Piekema van dienst was er niet) van AH, "tja is ook niet mijn keuze ik gebruik zelf ook Croma" Hij had al geklaagd bij het Hoofd kantoor (daar ik de zoveelste klager in de winkel was). Echter Croma komt niet terug daar AH zijn eigen winkelmerk onder de aandacht wil brengen (yeah zijdelings). Ik nog zeggen dat de eigen imitatie met rode dop niet te vreten is, wat ook klopt. Verder verbaasd het me dat ze de ongezonde Croma classic (dat pakje hartkleppenvet) nog wel voeren. dus consequent zijn ze niet. In reactie hierop wist het hoofd bak en braad te melden dat ze die wel moeten hebben daar "oude mensen" dat willen hebben. dus wij jonge mensen moeten de gare imitatie vreten, en de oudjes mogen dichtslippen. Heb gewed met hoofd bak en braad dat ik verwacht dat Croma binnen maand weer in het schap ligt. Kortom allemaal ff mailen naar Appie of bellen met klanten service, of gewoon zeuren in de winkel. Zal nog ff proberen een foto te maken van de zijdelingse AH imitatie product setting tbv dumpert. Verlakkerij... moet je de verrotte vis klaar maken met verrote mozzarelli in imitatie boter

Camiel Zeurlinks | 05-08-08 | 11:30

Met een ladyphone schijn je jezelf ook goed in de slaap-/badkamer te kunnen fotograferen.

LonelyRanger | 05-08-08 | 11:29

De computer op het hoofdkantoor weet echt wel welke producten met welke datum er naar welk filiaal zijn gegaan. Het moet dus niet zo moeilijk zijn om de filialen regelmatig een lijstje te sturen met producten waarvan de houdbaarheidsdatum afloopt. Waarna het filiaal actie kan ondernemen.
 
En inderdaad de vakkenvuller instrueren dat nieuwe aanvoer achteraan in het schap moet staan met wat er in het schap stond ervoor. Dat kan ook al een heleboel problemen voorkomen.
 
@Joeper de poeper | 05-08-08 | 10:24
Voor producten met een houdbaarheidsdatum geldt meestal dat de eerste datum er het eerst uit moet. Dat hoeft niet altijd fifo te zijn.

Mubbenschonster | 05-08-08 | 11:29

"Verkoopt aandelen"

Politeia | 05-08-08 | 11:28

sterk werk, GS! stickertje verdiend lijkt me zo! of was het nou de gouden komkommer?

lodidodi | 05-08-08 | 11:28

handsomedevil | 05-08-08 | 11:21
snob? het gaat er om, bijgoogempje, dat er soms meer dan 500 comments staan en er soms reactie wordt gegeven op iets wat iemand 2 uur daarvoor zei... daar er onder tussen van dezelfde reaguurder al weer tig meer comments staan, wil je het dan toch kunnen volgen, is het moeilijk het bij te houden.
daar komt nog bij dat het soms heel snel kan gaan hier en je dan helemaal het niet meer bij kan houden...

sijtje boes | 05-08-08 | 11:28

@Gewinflipt | 05-08-08 | 11:24:

Ik zie alleen maar een poster: "haal een sollicitatieformulier bij de servicebalie".

Als je die poster jaar in jaar uit laat hangen dan ben je inderdaad continu aan 't werven. Maar voor het overige zie ik managers niet of nauwelijks in de winkel. De laatste keer dat ik er bij AH een zag stond 'ie klanten af te snauwen. Zal dus wel een betere bedrijfseconoom zijn die man. Gauw terug in 't hok, centen tellen!

Reinaert | 05-08-08 | 11:28

@Gewinflipt | 05-08-08 | 11:24:

Ik zie alleen maar een poster: "haal een sollicitatieformulier bij de servicebalie".

Als je die poster jaar in jaar uit laat hangen dan ben je inderdaad continu aan 't werven. Maar voor het overige zie ik managers niet of nauwelijks in de winkel. De laatste keer dat ik er bij AH een zag stond 'ie klanten af te snauwen. Zal dus wel een betere bedrijfseconoom zijn die man. Gauw terug in 't hok, centen tellen!

Reinaert | 05-08-08 | 11:28

Nee, en als je bij de AH met je pauper Samsung SGH L310 "Ladyphone" niks beters te doen heb als de mozzarella te fotograferen dan ben je geen tokkie?
Ga werken domme doos!!

Wasknijper | 05-08-08 | 11:27

@DT71 11:13
Wouter Bos heeft nog veel liever dat je eigen ondernemer wordt, betaal je nog meer belasting dan in loondienst. Waarom denk je dat ondernemerschap zo gestimuleerd wordt?

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:27

Toch eens opletten of ik daar iemand met een LadyPhone zie, want dat is precies de AH waar ik ook mijn dagelijkse boodschappen doe. Gelukkig eet ik alleen Buffalo mozzarella, dus ik zit veilig.

Stuv | 05-08-08 | 11:26

Vraag: wat is nu de beste supermarkt(-keten) qua beleving en prijs en zo? Heb zelf niet zo vergelijkingsmateriaal aangezien ik het doen der boodschappen haat en ik mijn shit laat thuis bezorgen. Maar stel, stel, ik krijg de niet te onderdrukken neiging met een karretje te gaan lopen. Waar?

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:25

Concluderend kunnen we toch wel zeggen dat je bij AH altijd terecht kunt voor alle ingredïenten die je nodig hebt voor een [letterlijk] lopend buffet.

Reinaert | 05-08-08 | 11:24

@ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:18
Joh. In mijn tuin groeien tomaten zo zoet als druiven en niet de gebruikelijke waterbommen. Bramen groeien er. Rucola. Radijs. Appels. Frambozen. Pruimen. Munt. Aardbeien. Kersen. Peren. Serieus. Het enige wat me, nu ja m'n vrouw, niet lukt is het laten groeien van basilicum. Die shit heeft te veel aandacht nodig.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:24

@Reinaert
Als ik die supermarktondernemers zie, continu bezig met werven, moet je weer gesprekken voor doen, als een schoolmeester rondlopen. Types die niet op komen dagen, werk wat niet goed gedaan wordt wat je moet controleren. Dat kost ook tijd, stress en geld. Maar goed, ze zullen hun eigen sommetjes wel doen.

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:24

Ah en Oh, wat een ellende!
Bij de C1000 is het het halve assorti 'vers' vlees over datum.
Tip voor AH-klanten: breng de verpakking + bon van genuttigd voedsel terug (klacht: smaakte niet goed) en je krijgt gratis een nieuwe maaltijd.

Don Quichote | 05-08-08 | 11:24

p0rn0 | 05-08-08 | 11:22
Jaa, uitstekende klantentrekkers...

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:23

De cassières bij AH zijn gelukkig zelden over datum...

p0rn0 | 05-08-08 | 11:22

Ja hoor, ik koop op 21 juli een zakje mozzarella en bewaar deze in mijn eigen koelkast.
Vervolgens wacht ik tot de THTdatum ruim is overschreden en leg het pakje weer terug in de schappen bij AH en maak een foto. Zo zou het ook gebeurd kunnen zijn. Je moet toch ergens tegenaan schoppen, nietwaar?

stoer50 | 05-08-08 | 11:22

Maar serieus, het mag bekend zijn dat er vaak genoeg produkten die over de datum heen zijn opnieuw verpakt worden ? Ik heb het idee dat dit op grote schaal gebeurt en weet dat er af en toe bedrijfjes opgerold worden die niets anders doen dan produkten te herverpakken.

Bigi Bana Boy | 05-08-08 | 11:22

@sijtje boes | 05-08-08 | 11:19:
snob, lees je toch gewoon tien stukjes terug , in plaats van alleen je eigen bijdragen

handsomedevil | 05-08-08 | 11:21

Het scheelt dat het bij de mozarella niet opvalt of het nu beschimmeld is of niet.

Otman | 05-08-08 | 11:21

DT71 | 05-08-08 | 11:13

Vergeet niet dat er met het afgedragen geld oa. de oude dag voorziening betaald wordt. Hoewel het natuurlijk veel lijkt/is, mag je wanneer jij het nodig hebt blij zijn dat het er is.

Mat Amadeus | 05-08-08 | 11:20

Pritt, nu ga je te ver. Ik wil geen kwaad horen over Euroshopper, knoop dat goed in je oren. Euroshopper is hét huismerk van de ware reaguurder en hoort dezelfde onaantastbare status te hebben als Leen (vrede met hem). Geen groter genot dan naar Leen's CD's te luisteren met een pak Euroshopper sherry onder handbereik. Iedere reaguurder weet dat. Ik waarschuw GS voor de laatste maal !

Bigi Bana Boy | 05-08-08 | 11:20

handsomedevil | 05-08-08 | 11:14
niet alleen de naam maar ook graag de tijd erbij zodat wij het terug kunnen vinden ... dank u!!!
geldt trouwens voor alle newby's

sijtje boes | 05-08-08 | 11:19

@ Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:08
Wist je dat het spul uit zichzelf groeit als je een paar zaadjes in een bakje doet?
Echt waar...
Niet vergeten water te geven af en toe en je hebt je eigen kruidenwinkel, vers en goedkoop. Alleen hoe je zelf Mozerella moet kweken weet ik niet.

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:18

@sijtje boes
kan zijn, over dat ouderen duurder zijn, maar zie mijn comment van 11:06

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:18

@DT71 | 05-08-08 | 11:13:

Ik weet niet wat een werknemer z'n baas compleet verloond precies kost, daarom heb ik het in mijn post van 11:13 ook over "plat brutoloon". Ook daarmee maak je het snel duidelijk zonder er een wetenschap van te maken.

Reinaert | 05-08-08 | 11:18

NSB mentaliteit.

DANNY3960 | 05-08-08 | 11:18

Chilisaus vinden die 6 jaar over de THT is, dat is pas goor en ja was ook de AH. Spul zag er overigens nog wel goed uit, wellicht eetbaar maar de THT is niet voor niets, en een vakkenvullert die al 6 jaar uit zijn neus eet ipv schap controleren?

spooky | 05-08-08 | 11:17

@handsondeville: ´t is maar yogurt, dat is al aangezuurd en bedorven... het wordt alleen wat kazig op den duur. Je kunt het ook in de winkel kopen als kwark.

Analia von Solmsch | 05-08-08 | 11:17

@Superior Bastard | 05-08-08 | 11:15
Hij heeft z'n best gedaan, maar de klojo had de verkeerde te pakken.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:17

volgens mij wordt vergeten dat albert heijn honderden filialen heeft.. en dat overal wel iets niet klopt..
als je alle c1000, jumbo's, spars etc gaat bekijken kom je ook zat tegen..
ligt niet aan de winkel maar personeel wat niet altijd goed ze best doet

Grande | 05-08-08 | 11:17

Heb zelf een keer bij een AH in Groningen een medewerker erop gewezen dat de cornflakes 30 dagen over datum waren. Maar dat een winkel iets over het hoofd ziet, kan gebeuren toch? Zolang het niet om de verse vleeswaren gaat die al 4 dagen over datum zijn, is het niet zo'n probleem lijkt me. Zo'n pak cornflakes zal hooguit in smaak en voedingswaarde afnemen de eerste maanden na de T.H.T datum. En, heeft persoon in kwestie niet zelf een pak mozzarella van huis meegenomen, het in het schap gelegd en gefotografeerd? Zal wel niet, maar toch, zo'n fotootje zegt niet zoveel.

Kittekatje | 05-08-08 | 11:16

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:12
Misschien dat ervaringsdeskundige Ferdi E. hier nog wat in kan betekenen?

Superior Bastard | 05-08-08 | 11:15

Reinaert | 05-08-08 | 11:13
ja en vooral albert heyn, immers, die let op de kleintjes

sijtje boes | 05-08-08 | 11:15

sijtje boes | 05-08-08 | 11:11, mag ik ook een keer? in de regel houd ik me enkel bezig met het naar binnen lullen.

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:14

@Analia: schrijf je dit vanaf de wc?

handsomedevil | 05-08-08 | 11:14

@Reinaert | 05-08-08 | 11:02:
Niet alleen minimumloon. Ook de pensioenpremies. Voor een 17 jarige zijn die er niet. Voor een 25+ wel. En bij 35+ gaat die premie nog eens dik omhoog. Kostenfactor personeel gaat dan vaak richting de 2.0. Oftewel; 10 euro bruto kost de ondernemert 20,- in totaal. De werknemer houdt er slechts 7,- aan over (3,- loonheffing).

Maar DT, waar gaat die 13 euro verschil dan naartoe? Naar Den Haag natuurlijk. Ja lieve kijkbuiskindertjes, van een 1 koel bruto uurloon pakt de overheid in zijn totaliteit MINSTENS hetzelfde bedrag per uur. Weet je meteen ook waarom ze in Den Haag zo graag willen dat je werkt. 100% bruto winst voor Wouter Bos. Op zijn minst.

Rest In Privacy | 05-08-08 | 11:13

Superior Bastard | 05-08-08 | 11:11
ik tel er toch echt meer dan een.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:13

@Gewinflipt | 05-08-08 | 11:06:

Jonkies inwerken kost je een uurtje, misschien twee. Vakkenvullen is geen rocket science namelijk.
Managementtijd? Contractje uitprinten, kruisje d'r onder, hier en daar een fotocopietje en klaar is kees.
Oudere werknemers? Welke oudere werknemers? Die ene bij de AGF en die andere bij de vleeswaren en kaas? Die zetten geen poot in de winkel als het echt niet hoeft.

Vakkenvullertjes neem je aan voor een periode van een jaar of drie, maximaal. Gedurende die tijd lopen hun loonkosten op van 30 tot uiteindelijk 40 procent van de loonkosten die je een "oudere" medewerker moet betalen. Daarna dump je ze weer [vaak dumpen ze zichzelf natuurlijk tegen die tijd wel].

€2,61 Per uur of €8,70 per uur [plat brutoloon]: moet ik het nog uitleggen of kun je het zelf narekenen? Ondernemers kunnen over 't algemeen verdomd goed rekenen!

Reinaert | 05-08-08 | 11:13

OK. Wie van de redactie heeft een persoonlijke vete met een of andere marketing muts van Ahold?

Frans Laarmans | 05-08-08 | 11:13

@Superior Bastard | 05-08-08 | 11:11
Albert Heijn moet dan ook dood.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:12

@ kritische consument | 05-08-08 | 10:48
Bij onze Aldi (de pauperzaak bij uitstek, dus kom ik daar regelmatig) werken ten eerste volwassenen die weten wat ze doen (hoop je dan maar) en werken ze met een ander systeem, namelijk gewoon alle vreten in de doos in het vak. Je zet de oudste doos bovenop, makkelijker kan niet, lijkt me.

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:12

Dat soort dingen had je 10 jaar geleden vooral bij de Super de Boer. Bedorven koeken in de schappen, bedorven brood en groente, en schimmelkaas namen ze ook wel letterlijk. ... het was elke keer raak. Dat AH er nu ook aan mee doet is toch schandalig. Maargoed ik had het zelf ook bij de AH in Bunnik, de Filet Americain was nog ruimschoots voor de THT en toch lag het bruin uitgeslagen in de koeling. Toen meldde ik dat bij zo'n daas dom koefiguur die daar achter de counter haar bestaan stond te vieren. De volgende dag....... lagen die gore bakjes bedorvenheid er gewoon NOG! Bahbahbah. En ondertussen wél de hoofdprijs vragen.. Vroegàh. Vroegàh was alles beterrrrrrrrr... :P

Basje1738 | 05-08-08 | 11:12

Tsss, ik at gister nog griekse yogurt THT 2 juli....
gewoon bak opentrekken kijken, ruiken... niks aan het handje.
DOORLOPEN ALLEMAAL ER IS NIETS TE ZIEN!

Analia von Solmsch | 05-08-08 | 11:12

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:10
zo lul je je overal uit ...

sijtje boes | 05-08-08 | 11:11

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:04
die oudjes van de wo II zijn inmiddels iets te oud om in de super te werken ... die oorlog was nl een jaar of 68 geleden begonnen.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:11

Complimenten aan de heren en dames reaguurders die toch al bijna een uur lang in meer dan 100 comments hun ongezouten mening geven over 1 zak mozzarella die per ongeluk in het schap is blijven liggen.

Superior Bastard | 05-08-08 | 11:11

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:07 ow, tja, ik houd al een tijdje de jaartelling niet meer in de gaten, stemt me nogal triest qua me verjaardag enzeau.

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:10

zijn het de banale ah bashweken ofzo?

pala pala | 05-08-08 | 11:09

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:55
die 50+ers zijn te duur... zo'n jochie van 15 werkt voor 3 euries geloof ik.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:08

Albert Heijn moet dood. Dood zeg ik je. Twee liter huismerkmelk in zeven maanden van € 0,96 naar € 1,40. Een paar zielige basilicumblaadjes -letterlijk een stuk of vijf- voor € 1,39. Miezerig, onvolgroeid, maar uitermate snel rottend, fruit. Eeuwig kleffe en natte sla in zak. Dood. Dood.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 11:08

@Reverend Ray
Nou nou nou, WO2 is al weer 63 jaar geleden, die zijn allemaal al lang met pensioen hoor. De 50-ers van nu zijn de babyboomgeneratie en die schopten daar juist tegenaan!

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:07

@ Reinaert | 05-08-08 | 11:05

Uitpakken, in een bak gooien en op de markt als vers geschept in een kleiner bakje meegeven is ook een oplossing

hekkesluiter | 05-08-08 | 11:06

Wow. Koeienmozzarella én een Braziliaan die 400 runderen doet op één pagina. Als het een in Italië woonachtige Braziliaan is, eet ik nooit meer mozzarella.

handsomedevil | 05-08-08 | 11:06

Dit is dan nog "netjes" vooraan bij de mozerella. Moet je eens voor de grap een van de achterste zakjes pakken. Dan kan je wel huilen. Probeer trouwens niet een pak vla dat achterin het schap staat te pakken. Die kunnen makkelijk uit 2006 stammen.
Overigens is het niet alleen bij appie zo slecht. :')

Dexie | 05-08-08 | 11:06

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:55 , ben je zo een half uur langer in de appie tiefus ouwehoerend over de bloembollen die zonder houdbaarheid datum kwamen.

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:06

O.T. .... yeahhhh ik zie nu ook wie de geen stijl bebies zijn!!!!

sijtje boes | 05-08-08 | 11:06

@Reinaert
Misschien, maar aan de andere kant, het hoge verloop doordat je continu die jonkies moet vervangen, de kosten van inwerken, de managementtijd die deze zaken kosten en de hogere eigen verantwoordelijkheid van ouderen compenseren misschien die paar euro meer per uur wel. Maar goed, ik ben geen ondernemer.

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:06

@ZSU, Uitgebreide versie van wat ik zei. Maar inderdaad, dat is het grote probleem.

LonelyRanger | 05-08-08 | 11:05

Wowzers | 05-08-08 | 11:03
nee hoor die hier in noord op het grote winkel centrum is ook behoorlijk lam. buiten dat er altijd maar twee kassa's van de tien open zijn ziet de winkel er gewoon ranzig uit, en is vooral het vers vak verre van vers om te zien.

sijtje boes | 05-08-08 | 11:05

na gisteravond voel ik me ook een beetje over de datum

fouroaks | 05-08-08 | 11:05

@ZSU-23-4 | 05-08-08 | 10:57:

Remarketen als biologische stopverf zou misschien nog wel wat zijn. Paar dikke EKO stempels d'r op, stevig bio-prijskaartje d'r aan en klaar is kees, gouden tijden!

Reinaert | 05-08-08 | 11:05

Dit komt ook voor in de AH in de Rijnstraat. Gewoon oppakken en naar de manager vragen en het hem in zijn handen duwen.. Beter nog is het hem laten opeten. Verder moet je natuurlijk altijd kijken wat je koopt..

Mokum Kosher | 05-08-08 | 11:04

De reden van dit soort problemen ligt trouwens wel bij de beleidsmakertjes e.d.
Je moet niet het hele vak volgooien, want dan blijft er teveel liggen en nemen de kosten van het controleren op datum toe. Je moet de computer niet te snel opnieuw laten bestellen en je moet niet in te grote eenheden binnen laten komen wat je niet snel weer verkoopt.
Verder kun je de computer er op instellen vakken af en toe (om en om) bijna leeg te laten lopen, zodat er eenvoudiger controle uitgeoefend kan worden op de houdbaarheidsdata.
Het leven is best eenvoudig, als je er maar even over nadenkt.

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 11:04

Wowzers | 05-08-08 | 11:03
Hence, de slechtste van Nederland....

groenteman | 05-08-08 | 11:04

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:55 , gelul, die ouderen hebben de tweede nog meegemaakt of de naweeën van deze, die gasten flikkeren helemaal noppes weg. Die spreken je er waarschijnlijk op aan, waar je over staat te mekkeren, in de tweede vraten we dit en dat en zus en zo.

Reverend Ray | 05-08-08 | 11:04

Probleem is gewoon dat er teveel wordt bijgevuld.
Als er minder "verse" producten in het schap liggen, dan heeft de klant geen keuze en wordt er voldaan aan het FIFO principe. Nu zie je vaak genoeg dat de klant het product achterin pakt om zo het "meest verse" product te pakken. Zo blijven de "oude" producten uiteindelijk over.
Aan de andere kant staan halflege schappen ook niet goed/mooi. En dan zal daar weer over gezeken worden.

LonelyRanger | 05-08-08 | 11:03

en dan hebben jullie morgen weer een artikeltje dat het wel mee valt allemaal bij appie? net als na die wormen. nou mijn besluit staat nu helemaal vast... appie gaan wij niet meer heen!!

sijtje boes | 05-08-08 | 11:03

Je moet even bij die andere AH in de buurt gaan kijken, op de Molukkenstraat. Ik woonde er om de hoek, en durf te beweren dat dit de slechtste van Nederland is. Nou ja, in ieder geval van Amsterdam.

Wowzers | 05-08-08 | 11:03

Foto van die afgehakte hand, bedoel ik.

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:02

@Gewinflipt | 05-08-08 | 10:55:

Natúúrlijk komen 50-plussers niet aan de bak. Dat heeft een héél simpele economische reden, en die heet wettelijk minimumloon! Alles boven de 23 is per definitie al te duur, vakken vullen is mooi werk voor alles tot en met 17 jaar.

Al zou een ondernemer nog zo graag willen, hij zou zich uit de markt prijzen als 'ie z'n winkeltje uitsluitend zou laten bemannen door 23-plussers. Nog maar een keer:

home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=137...

Reinaert | 05-08-08 | 11:02

groenteman | 05-08-08 | 11:00
metrosexueel heet dat geloof ik..

HaanzonderkoP | 05-08-08 | 11:01

Wat doet die enge foto hierboven? Kan het ook gewoon leuk en gezellig blijven?

Gewinflipt | 05-08-08 | 11:01

nou nog wat nieuws over een echte komkommer en ik verklaar het zomer.

geurtje | 05-08-08 | 11:01

Pritt Stift, huisvrouw of heaumeau?

groenteman | 05-08-08 | 11:00

Volgens mij heeft dat wijf gewoon thuis d'r hele koelkast vol met Euroshopper Mozzarella liggen.
"Ik ben gezond, want ik eet iedere lunch alleen brood met kaas"
Dat telt niet, Trut, als je vier bollen euroshopper mozzarella tussen 2 sneetjes wit drukt....
"En 's avonds pasta want dat is ook gezond"
Niet als je een pan makironi met mozzarella half-om-half leegvreet, Doos....

Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 10:59

mozzarella van Eureausjoppert kopen staat gelijk aan ziek willen worden... Wat verwacht je dan voor dat geld...
*Onderweg naar kaasboer om lekkere mozzarella te kopen*

--silencer | 05-08-08 | 10:58

Mag ik opmerken dat de betreffende vakkenvullert zelfs 2 (twee) maal de fout in is gegaan.
1 (één) Vergeten de 35% kortingsstickert te plakken op 27 -7 (juli)
2 (twee) betreffende produkt te verwijderen op 29-7 (juli)

Dank U.

kneuterzak | 05-08-08 | 10:58

Ze hebben op z'n minst wel een goede acteur, i.p.v. zo'n irriterend toetertje als bij Super de Boer.

Kartoffels | 05-08-08 | 10:58

*snaait lekkere boterham uit prullenbak en laat Albert Heijn vortaan links liggen*

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:58

@Tommygunner 10:25
Tja, AH zou inderdaad FIFO moeten hanteren. Alleen de gemiddelde vakkenvuller denkt daar anders over; zijn verantwoordelijkheid is de schappen af te vullen, en zeker bij potjes bruine bonen is dat een kloteklus. Dus wordt gewoon de nieuwe voorraad ervoor geknald en het oude naar achteren geschoven.
Bij de eerste hete dag vorig jaar (in mei) kwam ik een doos Hertog ijs tegen (de laatste uit de serie) helemaal achteraan. THT tot december 2006. Maar ik heb het maar aan de vakkenvullert gegeven: hij moet er tenslotte van leren.

OoO | 05-08-08 | 10:58

Fimbulvetr | 05-08-08 | 10:52

Dit verschilt ook per regio. Als ik in Amsterdam mijn boodschappen doe of hier op het platteland in Groningen. Om nog maar te zwijgen over de bediening in de horeca. Die is daar echt schandalig.

azijnseikerT | 05-08-08 | 10:57

Toch vraag ik me serieus af, al zou je die kaas lang genoeg laten liggen, zou je er het brandstofprobleem mee op kunnen lossen?

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 10:57

@Fimbulvetr
je noemt veel ouderen, ik ben gelukkig nog jong, maar het is wel jammer te zien dan 50+ers zonder opleiding in een supermarkt niet eens aan de bak komen terwijl die volgens mij best veel kwaliteit en stabiliteit kunnen brengen, meer dan die jonkies.

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:55

ik kom niet meer de albert hein, heb het personeel vaak genoeg laten hollen door te vragen hoeveel een product kost zonder bonuskaart. zolang albert hein iedereen probeert te misleiden met die bonuskaart zie je mij er niet.

ganzo | 05-08-08 | 10:54

Gezien die AD houdbaarheids test moet je (ok, momentopname) maar niet meer je voer bij de Appie halen.

Tobus | 05-08-08 | 10:54

Ik had niet zo heel lang geleden 3 EuroShopper koffiemelk gekocht die ruim 1 jaar over datum waren.

a1exs | 05-08-08 | 10:53

De komkommers raken ook ECHT over datum. Zal blij zijn als die tijd voor bij is.

Flowers | 05-08-08 | 10:52

Ik zie ook wel eens iets wat over datum is. Slecht, maar ja, om daar nu een Geenstijl item aan te wijden. Dan weet ik wel leukere items.

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:52

In landen rondom Nederland werken vaak nog vaste krachten in winkels en de horeca. In Italie zie je oude mannetjes liefdevol een espresso machine poetsen, in Franse supermarkten weten middelbare dames precies waar welk product ligt en Duitsland kan men in een elektronicazaak nog wel eens wat vertellen over het produkt.

In Nederland worden deze baantjes gedaan door ´studenten´. In de horeca werken mooie meisjes die niet weten hoe je een tafel indekt en geen flauw idee hebben over wat ze serveren. In de winkels proppen vmbo-ers de vakken vol zonder te spiegelen, oud voor nieuw te leggen en een klant fatsoenlijk aandacht te geven.

Fimbulvetr | 05-08-08 | 10:52

Jaja, het is afgrijselijk dat vieze overtijdse drijfkaas.
Heb gehoord dat het rampenplan in werking is getreden, alle weerbare mannen tot 45 opgeroepen zijn en de plek des onheils preventief zal worden genuked voordat de kaas uit zichzelf het pand verlaat.
Anders nog iets vandaag?

ZSU-23-4 | 05-08-08 | 10:52

Zolang je nog geen geluiden hoort vanuit je koelkast, is het allemaal nog eetbaar wat erin zit.

Bazooka Joe | 05-08-08 | 10:52

AH heeft in Nederland misschien wel de naam, maar wat mij betreft geen faam. Vergelijk maar eens met de ongelofelijke hoeveelheid verse, kwalitatief veel betere, maar niet per definitie veel duurdere produkten in de Franse supermarkten. In Nederland ga ik overigens het liefst naar Deen

MacB | 05-08-08 | 10:52

boeiend... dit is echt niks. ik weet zeker dat als je echt gaat zoeken je in elke supermarkt nog veel meer dingen tegenkomt die veel verder over de datum zijn.

Zabulus | 05-08-08 | 10:51

Euroshopper Mozarella? How low can you go?!
Gaat dan gelijk uit de vuilnisbak snaaien.

JumboXL | 05-08-08 | 10:51

Mensen die euroshopper mozza ... nee ... überhaupt mensen die zo'n ongelooflijk LAF ZUIVELPRODUCT als mozzarella aanschaffen, verdienen gewoonweg onuitstaanbare maagkrampen, ik mag lijen dat er ook nog ongedierte inzit.

Dikr | 05-08-08 | 10:51

Zijn de komkommer ook over de datum?

plaklul | 05-08-08 | 10:51

Linnaeusstraat is toch echt mer dubbel S.... Ook aan het einde van een topic!

Bozepanda | 05-08-08 | 10:51

Misschien heeft de mozzarella nu wel een smaak. Zie het probleem niet.

Flodder | 05-08-08 | 10:49

@Bazooka Joe 10:46 Liev hè ? Voor een paar euro hou je je hele winkel vrij van overdatumterreur, want er is altijd wel een zuignig type in da house (lees: winkel)

Rammstein | 05-08-08 | 10:48

Euroshopper mozarella... haha
Ik heb ook een Ferrari met een 1.2i

Pilsvogel | 05-08-08 | 10:48

dit gebeurd nooit bij lidl of aldi.....

kritische consument | 05-08-08 | 10:48

LUISTERT EN HUIVERT

laten we zeggen dat ik uit betrouwbare bronnen heb ondernomen dat dit nog kinderspel is, mozzarella over datum. Kom op zeg. In de dirk kruipen de maden rond, rennen de ratten 's nachts en vind je dingen die soms wel een half jaar over datum zijn. binnenkort foto's

marlboro man | 05-08-08 | 10:47

Moeten jullie trouwens de zaanse grootgrutter hebben tegenwoordig? Onvoldoende advertentieinkomsten?

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:47

@Reverend Ray: Na opwarmen in de magnetron ook als spons te gebruiken om de racekak op te ruimen die er naast schoot.

LonelyRanger | 05-08-08 | 10:47

In sommige supermarkten bij onze oosterburen, krijg je een geldelijke vergoeding als je een product uit de schappen vist, wat over de datum is.

Bazooka Joe | 05-08-08 | 10:46

Dat krijg je als de vakkenvullers ziek op het strand, ik bedoel, ziek op vakantie in bed liggen.

Gewinflipt | 05-08-08 | 10:46

Trouwens, 2 en half uur in de micro, en dan zijn de meeste ziektebeelden wel verdwenen.
Twee liter cola er achteraan, en hupsakee, niets aan de hand, want die meukt sloopt alles van binnenuit.
Ook het middel tegen racekak op je vakantie adresje.

Reverend Ray | 05-08-08 | 10:45

Daar ga je zeker ook harder van tegen een berg op fietsen?

XSdenied | 05-08-08 | 10:45

Mat Amadeus | 05-08-08 | 10:41
Ook behoorlijk over datum maar goed, muziekje erbij (hoor je trouwens ook wel eens bij de AH)
www.youtube.com/watch?v=aIn2wiiEoeg

azijnseikerT | 05-08-08 | 10:45

valt me nog mee, de datum is nog leesbaar.

ganzo | 05-08-08 | 10:44

"Dank u wel mevrouw dat u ons er op wijst. In deze tijden van arbeidskrapte, lees: mensen die liever in hun bed liggen met uitkering dan hier vakken te vullen, is het erg moeilijk om al uw boodschappen nog goed te kunnen verwerken.
Zoekt u maar wat leuks uit. 20% korting op uw eerste €50"

hfakker | 05-08-08 | 10:44

Even voor de duidelijkheid, alleen plebs koopt zijn etenswaar in de supermarkt. De echte man:
1. laat het doen door zijn vrouw, die hij vervolgens boos terugstuurt (niks aan het handje).
2. laat het door AH bezorgen, altijd de goede datum.
Niks aan de hand dus, doorlopen.

LonelyRanger | 05-08-08 | 10:43


IDD het is gewoon OPZET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! @LOBO

Spopo22 | 05-08-08 | 10:43

GODVERDOMME dit is mijn AH'tje!!!!

Ik moet zeggen, ik heb de vorige 2 keer daar ook IJS gekocht (Euroshopper natuurlijk , ik let op de kleintjes) en die hoorntjes ware bijde keren zacht! Dat betekend dus dat het ontdooit was en toen weer ingevroren!

Spijkertje | 05-08-08 | 10:42

Ha mooi Goed voor mijn aandelen Super de Boer dit soort berichten

LekkerAnoniem | 05-08-08 | 10:42

pff beetje zoeken naar gezeik dit.. In werkelijk elke supermarkt kom je wel iets tegen over de datum.

pornpit | 05-08-08 | 10:42

AH? Is dat niet een band uit de jaren 80/90?

Mat Amadeus | 05-08-08 | 10:41

Veel van die vakkensukkels zijn nooit geinstrueerd door Fifo de Clown

Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 10:41

Ach als ik daar zou werken zou ik dit ook gedaan kunnen hebben !!! Wat zou mij het nou uitmaken wat jij eet of het nu goed of slecht is ! Ik krijg mijn geld wel.

Dit is denk ik de gedachte van het AH personeel daar

Spopo22 | 05-08-08 | 10:41

Stijlloos van die dame om 't zakje 'mozarella' dat ze 2 weken geleden had gekocht er weer tussen te leggen en dan een foto te nemen.

Lobo | 05-08-08 | 10:41

Met mozzarella proef je het verschil toch niet......

ServerGenius | 05-08-08 | 10:40

Blij dat deze misstanden aan de grote klok worden gehangen. Deze oplettende shopper heeft wat mij betreft extra (durf er geen aantal op te zetten) airmiles verdiend. Tijd voor repatriering van het gemotiveerde personeel, vakantiekrachten zijn lutsers!!

DaveAngel EcoWarrior | 05-08-08 | 10:40

Mijn vrouw is ook zo'n datumfreak, geeft zelfs de honden niks als het over de datum is, ik had zelf een bakkie garnalensalade gevonden in de koelkast, maar zonder leesbril de datum niet kunnen lezen. Het was pas 1 jaar over de datum, smaakte prima en heb er niks aan overgehouden, het niet verlopen bakkie heb ik de volgende dag soldaat gemaakt, moet toegeven dat het toch iets anders smaakte.

Bazooka Joe | 05-08-08 | 10:39

Daarom doe ik ook nooit boodschappen bij de appie...

De Pedagoog | 05-08-08 | 10:38

Waar staat eigenlijk de houdbaarsheidsdatum van nummel 33 (met witte lijst) op de kaart van Golden Garden?

Klukkluk | 05-08-08 | 10:37

Je kan natuurlijk ook een week wachten met je foto in sturen en zielig lopen doen dat alles over datum is. Had er op z'n minst zo'n rode datum in late zetten.
Snurpy | 05-08-08 | 10:30
Nee dat is onomstotelijk bewijsmateriaal. Shop er dan gewoon een datum naar keus op ofzo. En als je dan toch aan het shoppen bent gelijk de THT nog wat verder terug shoppen. Lachen joh.

eeuwige eennalaatste | 05-08-08 | 10:37

LOL @ azijnseikerT | 05-08-08 | 10:29

Dibbes | 05-08-08 | 10:37

Schandalig! *kuch* zo ken ik overigens ook een C1000 die dit doet en daar blijft het zelfs 3 maanden over datum nog liggen, maar goed....

Behangdelul | 05-08-08 | 10:37

Koop overigens geregeld een pak melk hier in de straat waar weinig uitkomt na het te openen, daar het wat klonterdt zeg maar. Doet ik verder niet moeilijk over, keaup wel even een nieuwe of schop zo vanaf de straat dat pak even weer bij ze naar binnen (dat hangt even van me stemming af), en zo komen we er samen wel uit.

Reverend Ray | 05-08-08 | 10:37

Nou, blijkt dus dat je er niet aan kapot gaat, aan die kaas.. Vraag blijft inderdaad of je m uberhaupt wel wil eten (neuh..).
Misschien is t wel een hoax, van mensen-die-spullen-die-over-de-datum-zijn-bovenop-leggen..

VriendAppelmoes | 05-08-08 | 10:37

wat een achterlijk gezeik.... gebeurt in elke supermarkt. wordt wakker

floebel | 05-08-08 | 10:36

die van jole weet ook overal wat vanaf.
als hij je mozzarella een onvoldoende geeft kun je je toko wel sluiten.

megabobb | 05-08-08 | 10:36

wat een gelul zeg, dit is spijkers op laag water zoeken. Uiteindelijk is het een vakken vuller die staat te slapen, kan ik het hem/ haar dan echt zo kwalijk nemen?

Mrpurple | 05-08-08 | 10:36

De Albert Hein hier (Cornelis Troostplein 020) is er ook goed in.
Het is de enige supermarkt die ik ken waar vakkenvullers mogen werken die consequent de nieuwe voorraad vóór de oude leggen, in plaats van "oud voor nieuw" zoals het hoort. Op zich handig, als je een vers zakje sla wilt kun je dus gewoon de voorste pakken in plaat van dat je achterin het schap moet gaan zoeken. Die sla achterin ligt dan soms in bruine, bijna vloeibare toestand, in het plastic zakje. Je moet hier altijd goed de datum controleren. Vla en kokosbrood (wat toch bijna een jaar houdbaar zou zijn) heb ik hier al eens over de datum gehad.
Om de klanten extra goed van dienst te zijn zijn er ook nog vaak dingen uitverkocht. Wil je chili con carne maken, zijn zowel de red kidneybeans als de koreander uitverkocht. Dus je verzint wat anders, maar dan blijken zowel de bleekselderij als de hazelnoten uitverkocht. Soms gebeurt het ook dat dingen die uitverkocht zijn, ongemerkt uit het assortiment verdwijnen. Doordat het barcode kaartje wat voorop het schap zit ontbreekt, is er niemand die ziet dat er wat mist.
Hoe ingewikkeld kan het zijn om het wél goed te doen ?

Andreas B. | 05-08-08 | 10:35

In China zetten ze overal ipv de Houdbaarheid, de Productiedatum op. Kan niet fout gaan en een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Misschien is AH na al dat gezeik overgegaan op een systeem dat beter past bij de kwaliteit die ze leveren; het Chinese Systeem...

Dr Nobel Preiz | 05-08-08 | 10:35

@CaligulaRotterdam | 05-08-08 | 10:32:

Zegt de term komkommertijd u iets? Juist ja. Dat is één van de oorzaken.

En bovendien mag je AH best pesten hoor, AH pest ons ook met z'n akelige reclames, Wuppies, Welpies, Euroshopper en andere onverteerbare zaken. En last but not least: hoge bomen vangen veel wind.

Reinaert | 05-08-08 | 10:35

Sorry ff tussendoor; keek net naar een debat op Geschiedenis-TV ("Tijdverschijnselen-VPRO) en wat zag ik ? Mocro en Turkisch meisjes zonder hoofddoekje! Niemand had trouwens een hoofddoekje op. Uithuwelijken ? Nooit! Uitgaan, ook al roepen al die haantjes "Hoer". Moest even bijkomen van deze beelden. Die goede oude tijd!

Onderduiker | 05-08-08 | 10:35

LOL @ fuckje | 05-08-08 | 10:24

Teen | 05-08-08 | 10:33

*kijkt geinteresseerd door die AD test onder de link*... Hee! wat staat daar? het oordeel over de Euroshopper mozarella, en hoe die is op de THT datum... *doet eens lezen*
"Mozzarella - Euroshopper 125 g €0,45
Albert Heijn Nog steeds een fris kaasje. Geen afwijkingen te bespeuren. En zo hoort het natuurlijk ook."
He... jammer

MDA | 05-08-08 | 10:33

Ook raar dat het zakje met de datum die verlopen is helemaal bovenop de anderen ligt. (en nee, zeker die vakkenvullers daar doen niet aan fifo)

azijnseikerT | 05-08-08 | 10:33

week of wat terug de koelkast wat opgeruimd, mosterd van '06 weg gemieterd, hoewel dat nog geen 3 maand terug prima ging op brood. Alles was nagenoeg over de datumt, enkel het bier deed het prima.
Of eigenlijk, kreeg ik geweaun op de dondert van de buur, welke de deur even open scheurde.
Ook iets met, bier, mosterd, salsa, pizza... triest en dergelijke.

Reverend Ray | 05-08-08 | 10:33

Dit slaat helemaal nergens op. Als je zoiets zie, loop je even naar het personeel. Nee hoor anno vandaag maken we een foto met een ladyphone en Geenstijl trapt er nog in ook. Hoezo komkomertijd, GS zakt naar een zeer laagbijdegronds niveau.

CaligulaRotterdam | 05-08-08 | 10:32

@Tommygunner
Amen. En als je dat niet snapt, mag je geen supermarkt meer in.

@redactie
Kan er nu wel een interessant stukje komen?

Doe-eens-rustig | 05-08-08 | 10:32

Als je op muisensafari wilt gaan, moet je trouwens bij de "wereld"-supermarkt op Schiphol zijn. Liggen in elk schap keutels en de beesten zelf schieten tussen je benen door.

LonelyRanger | 05-08-08 | 10:31

Bij SpitsNieuws hebben ook veel artikelen die over de datum heen zijn.

CoffeePatch | 05-08-08 | 10:31

Willianus Wortelus | 05-08-08 | 10:29 En niet te vergeten Nico Dijkshoorn. Sterven dan.

Willianus Wortelus | 05-08-08 | 10:31

Je kan natuurlijk ook een week wachten met je foto in sturen en zielig lopen doen dat alles over datum is. Had er op z'n minst zo'n rode datum in late zetten.

Snurpy | 05-08-08 | 10:30

Daar heb ik nog gewerkt in dat filiaal. Als je zatermorgen om 07.00 uur het magazijn in liep en het licht aandeed (magazijn zit in dit geval boven de winkel) sprongen er minstens 40 muizen van de pallets af...... en gezien de hoeveelheid eten in een AH-magazijn waren het goed doorvoedde (en dus grote) exemplaren....

Leunstoel | 05-08-08 | 10:30

Waarom wil GeenStijl de Albert Heijn kapodt maken?

Hebben ze tweedehands put-opties gekocht voor weinig ofzeau?

Ik zou als rechts liberaal veel liever zien dat GreenPeace STERFT in plaats van de selfmade millionairs.

Willianus Wortelus | 05-08-08 | 10:29

@noorderling Bij Jumbo is dat in ieder geval zo. Van anderen weet ik het niet.

witwas | 05-08-08 | 10:29

Hoax, iemand heeft dit er gewoon neergelegd.

azijnseikerT | 05-08-08 | 10:29

Oh nee! paniek! red de kinderen!

yiNXs | 05-08-08 | 10:29

Heel leuk en aardig allemaal, maar beschuldig de franchisenemer van die AH To Go met de muizen er maar eens van (Servex). Volgens mij moet je dan juist de franchisenemer aanklagen, en niet de franchisegever. Overigens zijn er in iedere supermarkt wel dingen over datum, maar natuurlijk kan je dit niet echt goedpraten ;)

-edet- | 05-08-08 | 10:29

@CynicalBastard | 05-08-08 | 10:17:

Ik weet niet welke AH jij frequenteert, mijn AH wordt bevolkt door roomblanke, vaak blonde Oerhollandsche jongetjes en meisjes die accentloos, zij het enigszins geaffecteerd Nederlandsch spreken.

Dat ze er vervolgens een puinhoop van maken moge duidelijk zijn: ze staan daar niet voor de lol maar voor de centen, toezicht is er niet en instructie krijgen ze overdhuidelijk ook al niet. In zoverre geen verschil met de Noord-Afrikaanse vakkenvullerT dusch.

Als je ze aanspreekt op het feit dat jij de meuk waar zij mee gooien en smijten ook nog graag zou willen eten en of ze er daarom dus maar met een beetje meer liefde mee om zouden willen gaan krijg je verbaasde blikken, opgehaalde schouders, en soms, héél soms, een blozend koppie te zien.

Het zijn kinderen, dat mag je niet uit het oog verliezen. Goedkope arbeid.

Reinaert | 05-08-08 | 10:28

tjeemig, de vakkenvuller heef tniet goed FIFO gewerkt. Wereldnieuws! gutogut wat gaat de appie achteruit....

Pheser | 05-08-08 | 10:27

Weten jullie wel hoeveel werk het is om elke dag elk product te checken op de houdbaarheids datum? Soms kom je er gewoon niet aan toe.. en dat is niet alleen bij de AH;)

WybWyb | 05-08-08 | 10:27

Sinds wanneer kan de klant zelf niet meer een beetje opletten. Dit gebeurt in elke supermarkt. We gaan toch ook de vakkenvullers niet vragen of ze alvast de boterhammen kunnen besmeren?
Vroeger moesten we het eten zelf nog eerst vangen, nu hoeven we alleen wat geld te verdienen en de datum controleren.

LonelyRanger | 05-08-08 | 10:27

Poeh zeg, wat een nieuws. Dit is, op de ontdekking de verbale diarree van die randdebiel van een Niceau na, toch wel de grootste bijdrage van GS aan de 'internets' tot noch toe.

Meneer | 05-08-08 | 10:27

Zo hé! Eén zakje vergeten weg te halen. Maar goed dat jullie de vaste GS bezoekers even waarschuwen. Want dat zijn natuurlijk de grootste analphabete schapen die deze aardkloot bevolken!

Zippy | 05-08-08 | 10:26

Weet je hoeveel spullen er momenteel in de Albert Heijn liggen die over THT zijn? Gewoon altijd checken voordat je het in je karretje ramt en vanzelfsprekend altijd de achterste pakken in het vak omdat er 'First In First Out" wordt gevuld en dat maanden THT kan schelen...

Tommygunner | 05-08-08 | 10:25

Bij elke Albert Heijn koop je altijd waar wat vlak tegen de vervaldatum aan zit. Waardeloos is dat! En dat ligt echt aan de AH want bij de twee andere supermarkten in de buurt is dat niet het geval! Waardeloze rotwinkel....

DeRepubliekNL | 05-08-08 | 10:25

non-buffel mozzarella is zowiezo niks

Multikuli | 05-08-08 | 10:25

Die link van Francisco van Jole is trouwens ook way over datum! 03 januari 2007. tssss

Cunnilingus | 05-08-08 | 10:25

De producten zelf zijn ook niet altijd fris, ooit wel eens een verteerde platgedrukte muis onderin een zak hamkaas knabbels gevonden.

Arendje777 | 05-08-08 | 10:25

De kwaliteit van het aanbod van Appie is niet het enige wat achteruit holt.........

Maja de Bijna | 05-08-08 | 10:25

Als je een ladyphone hebt ben je ook over je houdbaarheidsdatum heen..

hekkesluiter | 05-08-08 | 10:24

Fifo wa's da?

Joeper de poeper | 05-08-08 | 10:24

Ja, we zagen hier net een reportage over, op CNN. Amerikaanse toeristen hebben een negatief reisadvies gekregen.

fuckje | 05-08-08 | 10:24

Bij sommige supermarkten mag je zelf controleren .. vind je er een dan krijg je een nieuwere gratis mee. Prima beleid en scheelt een hoop centen ..

noorderling | 05-08-08 | 10:23

wat een compleet nutteloos bericht. dan nog liever deel XX van trots op nederland.

Jan de Bakker | 05-08-08 | 10:23

Agent327 | 05-08-08 | 10:21 Eens. De ondernemer draagt verantwoordelijkheid,
maar dat was niet het punt dat ik probeerde te maken.
Persoonlijk vond ik het zinnetje "ls we merken dat u de vakkenvuller van dienst hebt ontslagen, bent u nog niet jarig. Er is maar één verantwoordelijk, en dat bent u..." nogal onterecht belerend.
En het is vakantietijd, wat betekent dat de mogelijk tijdelijke krachten die nu in de winkel staan nu eenmaal uit nood niet de allerbest mogelijke opleiding kunnen krijgen.

CynicalBastard | 05-08-08 | 10:23

NEEEE dat meeeen je niet?!
En toen kon ze haar SHERRY zeker niet meer op?
Mutsen!

groenteman | 05-08-08 | 10:22

Dit gebeurt echt niet alleen bij AH maar in elke supermarkt. Een klein foutje is snel gemaakt en als er niemand, in dit soort vakken, de tht datum controleert blijft het gebeuren.

Agent327 | 05-08-08 | 10:21

Komkommertijd krijgt even een nieuwe betekenis..

Tom1337 | 05-08-08 | 10:21

De vakkenvuller is ook wel enigszins verantwoordelijk... Iedereen die dat ooit wel eens heeft gedaan weet je op data behoort te letten. Maar ontslaan is natuurlijk het andere uiterste...

Hellsmurfje | 05-08-08 | 10:20

@CynicalBastard | 05-08-08 | 10:17:
Je verantwoordelijkheid nemen. En niet omhoog (junta) en omlaag (vakkenvuller) schoppen.
Waterdichte procedures maken, discipline aanhalen, personeel kwaliteitsbewust maken. Dat heet ook ondernemen.

niet voor de hond | 05-08-08 | 10:20

Agent327 | 05-08-08 | 10:19 Volgens mij dient dergelijke basiskennis op SCHOOL onderwezen te worden en niet in een supermarkt.

CynicalBastard | 05-08-08 | 10:20

Het zal heus niet meevallen om elke dag weer tig leuke stukjes te bedenken maar dit gaat wel héél erg nergens over.

Barend Servet | 05-08-08 | 10:19

Zo'n enorm schandaal is dit nu ook weer niet.

dikzak37 | 05-08-08 | 10:19

@CynicalBastard | 05-08-08 | 10:17
Je personeel goed opleiden en controleren, bijvoorbeeld.

Agent327 | 05-08-08 | 10:19

Gebeurd wel vaker in een supermarkt. Ga eens op zoek naar THT producten in het Aziatisch vak bij AH en je krijgt schrikbarende data van 2007 tegen.

Sjookie | 05-08-08 | 10:19

koeienkaas?

ibifa ho | 05-08-08 | 10:18

die kut welpies ook altijd

Apollos | 05-08-08 | 10:18

Jottem! Het is weer grootwinkelbedrijfbashtijd. Poep AH!

Biff Eagleburger | 05-08-08 | 10:18

journalistisch hoogstandje... Dit kan toch gebeuren? De persoon die dit gefotografeerd heeft, had dit best even uit het vak kunnen halen en het personeel hierop kunnen attenderen... niet?

Dibbes | 05-08-08 | 10:17

Tsja, en van de multikul-junta mag dezelfde Albert Heijn de noord-Afrikaanse vakantiekracht vakkenvullers die nog te stom zijn om een kalenderdatum te kunnen begrijpen weer niet de schuld geven hé?
Wat moet je dan nog als ondernemer?

CynicalBastard | 05-08-08 | 10:17

Daar val je wel 35 % van af.

gentle giant | 05-08-08 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken