
Van de Duitsers mogen we komen, zo blijkt uit
diepgaand onderzoek onder Duitsers die naast Nederlanders wonen. Ze vinden ons lief en voor zuinige Nederlanders is Duitsland tegenwoordig best aantrekkelijk. Waarom? Nou check bijvoorbeeld
deze woning in Nederland van meer dan zes ton, vlak bij de Duitse grens. Het rare is dat dit soort woningen net over de grens minimaal 3 ton goedkoper zijn, terwijl die grens er eigenlijk helemaal niet meer is.
Dit of
dit ding zijn best aardig te noemen voor die prijs. Misschien woonde er vroeger wel een ex-nazi. Je betaalt sowieso minder gemeentelijke belasting en je mag er harder rijden. Je krijgt zelfs gewoon je hypotheekrenteaftrek. De wegenbelasting is er 50 tot 70 procent lager, voor het gemiddelde levensonderhoud ben je bijna een kwart minder kwijt. Waarom we dan niet met z'n allen in Duitsland wonen dan? Nou, dat doen we ook al lang. Check dit stukje
Nederland, dat van Duitsland is, maar eigenlijk gewoon in Nederland ligt. Al meer dan 11% van de populatie is Nederlands. Dus gewoon doen. Makelaar is Makler in het Duits en geen beledigende grappen over Adolf -edit: over helemaal niemand beledigende grappen, dat pikken ze niet red.- Meer hoef je niet te weten. Doeidoei & Tschüss!
Reaguursels
InloggenIch bin net weer terug aus Duitsland. Es war wieder geweldig. Gezellige, vriendelijke, beleefde lui, billiges Bier (1.20/0.5 liter), blazen over de Autobahn, mooie vrouwen mit Grosse Busen.. Kortom, wat doen we hier nog? Ook in Duitsland zijn er veel Turken etc. maar daar redelijk geïntegreerd, iedereen spreekt daar Duits met elkaar.
Deutschland uber die Niederlande in ieder geval!
Bah, twente
oeps via een duitse makelaar bedoel ik, want die vragen stukken minder
jheb ook zo'n groot huis, maar wel voor veeeeeel minder haha
Alös je plannen hebt, wel via een nederlandse makelaar of bank, de nederlandse makelaars willen nederlandse prijzen !!
Haha ik woon in dat stukje nederland, moet zeggen bevalt prima tussen de duitsers!!
Liever in Duitsland dan in Marokko
Ik zelf zat te denken aan Hong Kong, Singapore, Dubai, of Thailand. Belastingparadijzen! Als je in thailand gaat wonen, ben je meteen een pedo, in singapore is ruiken aan oksels genoeg voor 20 jaar celstraf, en in dubai is je eigendom officieel van de opper-zandkoning.
Hmm. Hong Kong? Of toch gewoon Dubai. Ik denk dat het Dubai wordt! Daar hoef je ook geen vrouw of allochtoon te zijn, wil je in aanmerking komen voor een topfunctie.
Ik ben gelukkig rijk genoeg, om in Nederland te kunnen wonen
Is er dan werkelijk niemand die over het uiterlijk van die deutsche huizen valt??
Dan ben ik toch verschikkelijk blij met de nederlandse bureaucratie-welstandscommissie
Wat een verschikkelijke bouwstijl hebben die duitsers...
@ Azoturie: 2,1 buitenlanders in Duitsland? Dat zouden ze graag willen maar de werkelijkheid is dat Duitsland (stand 29.11.2007) 7.255.949 buitenlanders telt. Bron: www.statistik-portal.de/Statistik-Port...
@ ahasveros
Jaloers op Zuid-Limbabwe?? Je komt zeker uit de randstad.
P.S. over 20 jaar is het "Zuid-Limbabwe aan zee" en is het randstad toedeledoki.
Maar hopen dat die Duitsers kuilen blijven graven, dan hebben jullie nog een kans dat jullie het hoofd boven water houden.
Heerlijk
Wanneer ik door Berlijn loop valt me altijd op hoeveel Duitsers daar op straat zijn en dat overal gewoon Duits gesproken wordt. Nu kun je zeggen: "Duh", maar zo vanzelfsprekend is dat helemaal niet.
In Amsterdam valt me in ieder geval niet op hoeveel Nederlanders er lopen.
.
Daarmee is Berlijn feitelijk Nederlandser geworden dan Amsterdam, want staat dichter bij de oorspronkelijke Nederlandse cultuur. Wil je in Nederland zijn, ga dan naar Berlijn. De Endsieg voor Duitsland, danzij de PVDA.
Ongezien de tyfus. Ik haat braadworst!
@pricky | 05-08-08 | 01:06Wel jammer dat je van 20 jaar in Duitsland wonen zo hard gaat praten!!! Scheisse, wat gebruik jij veel ausruf-tekens. O ja: !!!!
leuk en aardig, maar je zit dan nog steeds in de EU.
-weggejorist-
Dat vroeg ik me dus ook af "koekje erbij?" Lees verhalen van mensen die er jaren gewoond en gewerkt hebben, het prachtig en goed naar hun zin hebben gehad, maar nu wel weer in NL wonen...? Wat is daar de achterliggende gedachte dan van vraag ik mij dus ook af? Als je bijvoorbeeld naar de eerder genoemde link kijkt van dat huis ( Märkischer Kreis, Werdohl, 8,00 Zimmer; 150,00 m² Wohnfläche; 140.000,00 EUR Kaufpreis) dan ben je toch gek dat je hier nog een flatje 4 hoog met een balkon als tuin koopt voor 2 of 3x de prijs!
pricky | 05-08-08 | 01:06
Waarom kom je dan weer hier wonen?
tipo | 04-08-08 | 23:08
jep,een paar polen. Doe dan ook niet verbaasd als er gas uit je buitenkraan komt, en als je de wc doortrekt, dat je centrale verwarming leeg loopt.
Voor de rest zijn het vakmensen (als je van een kromme muur houdt).
Klinkt goed!
Voel me altijd al een beetje een Duitser.
Emlichheim (Nederlands en Nedersaksisch: Emmelkamp)
Ten noorden van Emlichheim, tegen de Nederlandse grens bij Schoonebeek, wordt een olieveld geëxploiteerd door BASF-dochteronderneming Wintershall. Kenmerkend voor dit gebied zijn de vele Jaknikkers.
----------
Misschien hebben ze het stuk daarom wel.. :P
Duitsers zijn ontzettend toffe mensen, die altijd met respekt naar nederlanders kijken omdst wij lekker vrij zijn en niet zo gereserveerd zijn als zij! Bovendien hebben duitsers niet onze humor, ook al zouden ze dat graag willen! Maar ze genieten er wel degelijk van! Dat vinden ze heel erg leuk aan ons! Ik spreek uit ervaring aangezien ik 20 jaar geleden in duitsland heb gewoond en iedere keer als ik er weer komt merk je aan ze dat ze ons ontzettend cool vinden! Ze zijn een stuk ingetogener als ons Nederlanders, en juist dat waarderen ze zo aan ons! Ze zouden waar wat graag onze way of life willen hebben! Geloof me, Duitsers zijn ontzettend cool en hebben de normen en waarden waar wij als Nederlanders nog heel veel van kunnen leren! Net als dat zij veel kunnen leren van de onze. Als je als nederlander in Duitsland komt en je maakt je bekend als Nederlander heb je direkt een streepje voor er hangen onze oosterburen aan je lippen! En heb je meteen een streepje (of 2!) voor!
Dus gaarne iets meer respect voor onze oosterburen!!!! Ze zijn echt leuk! En soms schaam ik me voor nederlanders die zich in Duitsland misdragen... (aan den lijve ondervonden tijdens het wk in Duitsland! Heb me voor sommige 'medelanders' KAPOT geschaamd!!!
Een ieder die een andere mening dan deze doet er goed aan eens een tijdje Duitsland te bezoeken!
Ik kan het weten; heb zelf 4 jaar in Duitsland gewoond en heb na 20 jaar nog steeds contact met ' die heimat"!! Zulke lieve mensen, echt waar!!!!!
En wat betreft het cliche dat duitsers luidruchtig zijn..... Zoek maar eens op Youtube ofzo hoe nederlanders zich in het buitenland gedragen!!!! Das niet om over naar huis te schrijven...
Alleen de rivaliteit op het gebied van voetbal is gewoon leuk en moet ook blijven. De duitsers zijn die mening overigens ook toegedaan...
Excuses: moet zijn: 2,1 miljoen buitenlanders
@Ankiten:
Rekent u even mee?
Nederland: 1, 2 miljoen buitenlanders op 16,4 miljoen inwoners die leven in een land met 395 inwoners per vierkante kilometer.
Duitsland: 1,1 miljoen buitenlanders op 83 miljoen inwoners in een land met 230 inwoners per vierkante kilometer.
Turkse wijken in Berlin Kreuzberg en Köln Kalk: zeker. Integratie tweede generatie: vrijwel totaal, om over de derde generatie niet te spreken.
Verschil? Slachtofferdenken en troetelkultuur ontbreken hier totaal en: de dubbele nationaliteit bestaat hier niet.
Dat de 'Soli' nog steeds bestaat (het Duitse 'Kwartje van Kok',het wil maar niet weg) is een gotspe, maar er staat tegenover dat het hoogste belastingtarief ook alleen voor echte veelverdieners geldt, de BPM niet bestaat, de wegenbelasting een gíller is en de lokale overheden een stuk minder grijpgraag zijn.
voor al diegenen die het nog niet weten duitsland telt 2 milioen turken . ja echt waar . al goed dat die niet al te gek zijn op scooters . dat dan weer wel .
Nee, want mensen uit de Randstad kunnen niet werken in de periferie? Het kan allemaal, je moet wel willen.
.
Overigens is hier in Brabant het aantal vooral jongeren dat naar met name België trekt echt enorm. Het lijkt wel of de stroom nu pas goed op gang is gekomen. Ben benieuwd hoe de emigratiestatistieken eruit gaan zien, ik verwacht een record.
,
Nederland raakt zijn bloem wel kwijt zo.
Leuk als je toch al in Gramsbergen woont en werk in die regio hebt. Als randstedeling geen optie.
@Brouhaha
jeeeetje... denk jij nou echt dat je al die onzinnige belastingen in duitsland niet hoeft te betalen? en dat komt boven op die bijna 50 % belasting die elke maand van je salaris afgaan! en dat is ALLEEN de belasting! wat denk je van de "solidaritätsbeitrag"? was ooit bedoeld om het oosten van duitsland te helpen om een beetje op hetzelfde level te komen. ze waren alleen vergeten ff te zeggen dat de ossies het net zo vet van hun luttele salaris moeten betalen.
je doet alsof er in duitsland geen buitenlanders leven! ooit in berlin-kreuzberg of -neukölln geweest? het is net klein ankara - duitse winkels bestaan gewoon niet meer.
over het openbaar vervoer kan ik weinig zeggen. maar voor de files op de weg zorgen jullie met dat egoistische gedoe lekker zelf (ja ook ik heb dat typisch duitse voorordeel dat nederlands niet kunnen rijden). en wat denk je waarvan ze in duitsland de mooie wegen betalen? maut misschien? en wie betaald die? nederlandse transportbedrijven die nou eenmaal meestal die kant op moeten. als er in nederland wegwerkzaamheden zijn word er ook gewerkt. op de duitse snelwegbouwputten is nooit iemand te zien.
het eerste wat me in dit land opgevallen is toen ik eenmaal de keuze gemaakt had om hier te wonen waren de mooie "bejaardenkonijnenhokjes" - dit zie je in duitsland echt niet.
en als je gaat verhuizen wen er maar vast aan tot aan je levenseinde "Sie" tegen iedereen te zeggen.
okeeee dan, wat de gezondheidszorg betreft moet ik je gelijk geven. die wald und wiesen huisartsten hier mogen ze van mij allemaal op de maan schieten. kunnen ze lekker aan elkaar vragen wat ze misschien zouden kunnen hebben. want zo schijnt dit hier te moeten... zelfdiagnose! en dan graag telefonisch... maar geloof me nou maar... de duitse regering vind het nederlandse gezondheidssysteem heel "progressief", nog fftjes en zij hebben het ook in de heimat.
baaah... ik ga stoppen... zeiken is besmettelijk
(sorry voor de spelfouten... misschien leer ik het nog als ik nog een beetje hier mag blijven)
....... ik kom er nèt vandaan !
Niet meer zo goed als het geweest is hoor.
Vroegguh kreeg je dan nog de Nederlandse belastingaftrek EN je kreeg in Duitsland een subsidie op de aankoop van een woning.
Maar helaas, dat dubbelop profiteren lukt niet meer.
Ich bin gleich wieder da
@du Roi Soleil | 04-08-08 | 22:56
Goed artikel van Marcel Roele. Ik woon gelukkig in een koopwoning in een dure buurt in Nederland, dus allochtonen zie je hier gelukkig nog niet, maar ik houd m'n hart vast als de Haagse Islam-reedtlikkers straks een Sharia-hypotheek mogelijk maken, zodat de hakbars met een gesoebsiedieerde rente van 0% een huis naast mij kunnen kopen. Dan is het ook hier niet meer veilig....
Doe het dan goed: www.immobilienscout24.de/46939560;jses...
Nog even een paar Polen er een jaar lang er opzetten en je hebt een paleisje met prachtuitzicht voor de prijs van een gemiddeld Nederlands appartementje zonder tuin.
@Zoetwaterpanharing | 04-08-08 | 20:26
Ik heb ook nooit goed begrepen hoe mensen hier in NL zo gek zijn om voor een krot van 50 jaar oud de hoofdprijs te betalen! De enige verklaring is vlgs mij dat je hier gewoon een PLEK koopt, geen huis. Nadeel is wel dat de meeste huizen hier in rijtjes of twee-onder-een kap zijn gebouwd zodat je die oude meuk niet gewoon kan platgooien en er iets fatsoenlijks voor terug kan zetten. Als je er de vergunningen al voor zou krijgen in Mierenneukers-land 0031, natuurlijk.
@Brouhaha: toen ik naar een bron zocht die vermeldde dat spreiding van allochtonen middels subsidie plaatsvond, kwam ik dit : www.marcelroele.nl/niet_spreiden_maar_... artikel tegen. Ook lezenswaardig.
Het is overigens volgens mij niet zo dat allochtonen extra subsidie bovenop hun uitkering/huursubsidie krijgen om in een blanke wijk naast een blanke te kunnen komen wonen, en hier effectief de helft voor hoeft te betalen.
@fuckje | 04-08-08 | 16:29
Ja, ze hebben in Duitsland 1 miljoen Turken. Maar dat is wel op een bevolking van 80 miljoen, en het zijn Turken. Dat is volk waarmee het binnen een generatie of meestal wel goed komt. Die werken meestal, leren de taal uiteindelijk en weten dat er zoiets als een seculiere staat bestaat. Maar wij hebben Marocs en Antillo's. In procentueel veel grotere aantallen, en met dat soor volk duurt het nog zeker tien generaties voordat er iets bruikbaars uit voortkomt, als het ooit al zal gebeuren met de nieuwe importbruidengolf.
@Brouhaha | 04-08-08 | 22:30 : BRAVO!
@ankiten | 04-08-08 | 21:24
Joh.... slechts de helft van je salaris aan de belastingen, daar in Deutschland? Ik kom meteen! Heb je weleens uitgerekend wat die roversbende uit Den Haag met je salaris doet? Alles bij elkaar (loonbelasting, sociale lasten, alle pluktaxen onder het mom van het miljeu, BTW, BPM, lokale en provinciale opcenten, of beter, op-euro's, kilometerheffing, accijnzen, etc.) kom je echt meer in de buurt van 75 tot 80%. En daar krijg je geen BAL voor terug. Ja, elke dag meer rovende en uitvretende buitenlanders. En politie, die alleen uit is op nog meer van je geld met onzinboetes. Wachtlijsten van hier tot Tokyo in de gezondheidszorg. Openbaar vervoer dat onmiddellijk tot stilstand komt bij een blaadje of sneeuwvlok op de rails. En een schijtwoning voor veel teveel geld op drie vierkante meter grond, waarbij je het risico loopt dat er naast je, volledig gesubsidieerd, zigeuners of marocs komen to wonen "om de integratie te bevorderen". En tegen de tijd dat je, op je tachtigste of zo, eindelijk eens mag stoppen met werken omdat het geld van AOW en pensioenen met bakken over de balk is gesmeten, mag je wonen in een bejaardenkonijnenhok met 1 x per week een douche!
.
Nee, Duitsland is zo gek nog niet. Daar trappen ze al zeker 43 jaar geen deuren meer in als je eens een leuk tekeningetje hebt gemaakt dat het regime niet bevalt. Toch maar eens een "Herr Makler" bellen.....
Mijn vrouw wil niet, anders waren we al weg geweest. De drank is trouwens ook spotgoedkoop. fles whisky 6,00
Tja.... In Duitsland hebben ze het fascisme al gehad en zijn ze de linkse heilstaat (ja, Hitler Duitsland was links, en niet rechts zoals de linkse PABO-elite ons wil doen geloven) al voorbij. Voellig immun zum Fascismus. Hier in 0031 is het christen-socio-islamofascisme in volle opmars. Tijd om te vluchten, dus!
De keerzijde van de medaille is dat de lonen een stuk lager uitvallen, het eeuwige gemierenneuk, vastgeroestte structuren, flexibiliteit is niet bepaald een pre. De andere kant is dat Duitsche vrouwen minder pretentieus zijn, geen ik-heb-een-goude-kutsyndroom hebben en zich niet schromen de boel eens door te slikken ipv op je pens uit te spuwen.
du Roi Soleil | 04-08-08 | 21:19 't Klopt dat het onvoorstelbaar is, die bedragen voor een vieze, oude, slecht onderhouden premie-A woning uit de jaren 70... maar wel realiteit. Ik woon in zo'n huis, ooit gekocht voor nu omgerekend 56.000 euro. Oud, weliswaar redelijk onderhouden, niet vies, prettig huis en vriendelijke buurt, maar toch onvoorstelbaar. Het is eigenlijk vreemd dat je hier niet afschrijft, maar goed, dit is Nederland.
De wegenbelasting is lager en de wegen zijn er beter, rara, hoe kan dat?
vergeten jullie niet iets? in duitsland mag je zo'n beetje de helft van je salaris aan de belasting geven!
maar toch bedankt dat jullie ons zo liefhebben (zegt een berlijnse)!
Duitsland: huizen 50% goedkoper, benzine: tot 15 cent per liter goedkoper; geen snelheidslimiet op de snelweg; geen wachtlijsten in gezondheidszorg; met 4 man zeer goed eten en drinken en dan van 50 nog geld terugkrijgen; de polizei die komt als je belt; weinig criminaliteit; uitstekend onderwijs; schone treinen die op tijd rijden; geen allochtonen die elke dag prominent in het nieuws zijn; geen scooterjeugd;... hmm ik denk dat ik mijn licht daar ook maar eens ga opsteken.
@Zoetwaterpanharing | 04-08-08 | 21:15 Ja, het grootste effect komt natuurlijk van de HRA. De betaalbaarheid in NL voor een Nederlander en in DLD voor een Duitser ontlopen elkaar niet zó heel veel. Maar als Nederlander in Duitsland snoep je van twee walletjes tegelijkertijd. Je hebt eigenlijk een -oneerlijk- concurrentievoordeel tov een Duitser.
Eigenlijk is het niks meer dan normaal dat je bij een investering in een kapitaalgoed met afschrijvingen rekening moet houden. Dat geld eigenlijk voor alles. Dat een nieuwbouwhuis in NL drie ton kost kan ik nog wel verkroppen, maar dat hetzelfde bedrag voor een vieze, oude, slecht onderhouden premie-A woning uit de jaren 70 gevraagd wordt vind ik onvoorstelbaar.
@Du Roi Soleil
Ik bestrijd ook niet dat huizen in Duitsland (en België en vele andere landen) goedkoper zijn. Een goed nieuwbouwhuis op een redelijk stuk grond heb je zeker voor minder dan twee ton. Maar als het vrijstaand is dan niet voor veel minder. Neemt niet weg dat je daar in de Randstad al gauw 5 à 6 ton voor betaalt. Het prijsverschil zit 'm in de dingen die je al noemt (kliek van projectontwikkelaars & politieke belanghebbenden), volgens mij gecombineerd met de hypotheekrente-aftrek, waardoor kopers meer kunnen betalen, wat de prijzen geleidelijk heeft opgedreven (= extra voor kliek van projectontwikkelaars & politieke belanghebbenden). Ik wil die dus ook niet blijven betalen, en heb eens over de grens rondgeneusd, waarbij me opviel dat je met afschrijving rekening moet houden. Overigens geen probleem als het om het eigen woon-nut gaat en niet om een investering waar je later overwaarde oid van zou willen hebben.
En het zijn niet alleen woningen die er goedkoper zijn. Bij Gildehaus aan de A1 net over de grens bij Oldenzaal zijn hele volksstammen Nederlandse bedrijven gestationeerd. Niet alleen omdat de grond er goedkoper is, maar domweg omdat je daar binnen een maand met de hele ambtelijke rambam klaar bent. Allemaal uit Nederland weggevloeid kapitaal. Gemiste kansen van onze stroopkampioenen in Den Haag.
www.ggb-grafschaft.de/index.html?Artik...
kritische consument | 04-08-08 | 16:5
Als ik het niet dacht...... sukkel.
Adolf -edit? Het mot hier niet gekker worden Hoxha!
Rond de 3 tons is niet duur voor zulke huizen. Bij ons in 0032 kost dat toch al weer 4 of 5 ton.
*nog even tevreden naar 1000m2 tuin kijkt en terugdenkt aan bonsai tuin in randstad*
@Zoetwaterpanharing
In Duitsland heb je een (ruim en kwalitatief zeer goed) nieuwbouwhuis voor onder de twee ton. Dat terwijl arbeidsloon en materiaalkosten weinig verschillen van Nederland. Het prijsverschil wordt dan ook niet veroorzaakt door bouwkosten maar door de Nederlandse kliek van projectontwikkelaars, gemeentelijke overheden en grondbezitters die elkaar rijk maken. Als jij voor hen de rest van je leven wilt werken ben je natuurlijk van harte welkom. Ik ga straks naar d'n Bels. Daar bouw ik een grote villa voor vier ton en kan NL de pleuris krijgen. (Wel svp pensioen/AOW blijven storten)
Kunnen we dat 'stukje Nederland' niet ruilen voor Zuid-Limbabwe?
Wat gemeentereiniging | 04-08-08 | 20:04 zegt inderdaad. Die hele lage prijzen zijn vaak van oudere huizen. Naarmate een huis ouder is, zakt de prijs behoorlijk. Het prijsverschil tussen oud, minder oud en nieuw is relatief veel groter dan in Nederland. Daarnaast moet er aan zo'n ouder huis ook vaak fors verbouwd worden om het goed bewoonbaar te krijgen. Ook aansluiting aan gas en/of riolering zijn niet vanzelfsprekend. En is de verbouwing voltooid, dan nog blijft het een ouder huis met het daarbij behorende prijsniveau. Je moet je de afschrijving dus kunnen veroorloven.
En ik ben weer een ei kwijt.
Even met Heino meezingen:
www.youtube.com/watch?v=1P7ZnU_wZnM
@gemeentereiniging:
Maar dat de huizen in Nederland alleen maar door zouden kunnen stijgen en in Duitsland niet of dalen, dat blijft natuurlijk niet opgaan. Anders zouden op een zeker moment de huizen in Nederland tien keer duurder moeten worden dan in Duitsland. Dat ze (soms meer dan) twee keer zo duur zijn is al heel wat, arbeidsloon en materiaalkosten wijken niet veel af.
Vastgoedfondsen verwachten juist dat Duits onroerend goed nu een inhaalslag gaat maken. Dus wat dat betreft kun je beter naar Duitsland gaan.
Appels en peren.
In Nederland hebben de huizen de trend om meer waard te worden, in Duitsland daarentegen niet. Wat je daar koopt is afschrijven geblazen.
Zelf geen ervaring, maar een oud-collega van mij heeft het me eens voorgerekend. Woonde in Midden-Drenthe, werkte in een stad in de buurt, vrouw werkte in Zwolle. Mooi huis maar beschermd dorpsgezicht dus verbouwingen homaar, veel instroom van Randstedelingen waardoor de prijzen en dus de OZB schrikbarend omhoog. Hij woont nu in de buurt van Uelsen (zie het kaartje) voor de helft van de prijs, verbouwingen OK mits niet te gek (er komt nu dus een inpandig zwembad), belastingen zijn lager, buren zijn hulpvaardig, streektaal scheelt nauwelijks met Drents en Overijssels, reistijd is voor man en vrouw ongeveer gelijk, een half uurtje over binnenwegen. Voor grote winkels moeten ze een eindje rijden maar dat was toch al zo.
Tja, je gaat je inderdaad afvragen, waarom eigenlijk niet.
Als ik zie wat je hier in 020 met anderhalf keer modaal kunt kopen...
Als je emigreert moet je het goed doen, www.realestate.com.au
Adelaide of Melbourne lijkt me wel wat :D
Ik ben ook van plan naar het Oosten te gaan, eerdaags stop ik met werken, en ben echt niet van plan me nog 20 jaar uit te laten knijpen.
Bovendien ben ik al die kutregeltjes meer als zat.
Oh ja en ik hou van bier en bratwursten.
Maar we zouden toch naar dat eiland verhuizen????
Duitsland is wel leuk, maar ja ze spreken er Duits en dat spreekt me dan weer niet aan.
@smalltown_cynic | 04-08-08 | 18:04
JP, Wouter en hun roversbende zullen niets smeken, want die hebben zich tegen die tijd ruimschoots genoeg verrijkt en politiek correct vernetwerkt om zelf comfortabel de pleiterik te maken.
Die grenzen met Duitsland mogen dan vervaagd zijn, de mogelijkheden voor Nederlanders om als grensarbeider in België te gaan werken zijn er de afgelopen jaren niet beter op geworden. Grensarbeider hebben, als pionier in Europa, een voortrekkersrol gespeeld in het debat over grensoverschrijdende arbeid.
Sinds 2003 krijgen ze keihard de rekening gepresenteerd. Onduidelijke teruggaven, geen gehoor bij instanties, de aanname dat iedereen accountant is en dus daarop volgende invorderingen met boetes. Probeer het hoofd maar boven water te houden met een jong gezin dat geld nodig heeft.
De vorige maand bracht een belastingteruggave over 2003, ruim 10k, zijn die van mij, of toch niet ?
Dit kan men geen enkele belastingbetaler in 0031 aandoen, de grensarbeider slikt en slikt !
Ach, er is geen verschil, en dat wist Gerard Reve al :
"Nederlanders zijn eigenlijk Duitsers die denken dat ze geen Duitsers zijn omdat ze melk drinken in plaats van bier."
Volgende week teken ik een koopovereenkomst en ga net over de grens wonen.
Naast eerder genoemde voordelen:
-meer lebensraum
-correctere omgangsvormen
-betere medische voorzieningen
D'r is niets mis met die Duitsers, een fatsoenlijke Audi is daar tenminste betaalbaar.
die deutscher sind auch hier wielklemmen.
In Belgie precies hetzelfde, een huis kost daar ook maar de helft van wat het Nederland kost. Alleen je hoeft tenminste geen schneiderz te leren!
zoeh.nl?extension=real-estate&modu...
of zoeh.nl?extension=real-estate&modu...
Nou, prima hoor..
nou dat wil je dus echt niet hoor, de Duitsers die hier net over de grens wonen zijn echt niet leuk of aardig.
maar de duitsers in het zuiden, Beieren die richting op zijn wel aardig.
ik raad mensen dan ook aan vooral niet op zoek te gaan in het grens gebied.
dan kom je van een koude kermis thuis.
En zuid duitsland is nog mooier ook dan het ruhr gebied.
De meeste Nederlanders die vertrokken zijn naar duitsland en in het grens gebied of ruhr gebied zijn gaan wonen komen binnen vijf jaar weer terug naar nederland.
Volgens mij is dat stuk land zelfs ooit Nederlands geweest, vlak na WOII. nl.wikipedia.org/wiki/Elten. We hadden het ook nooit moeten teruggeven, dan hadden we nu goedkope huizen in Nederland gehad.
Duiserts zijn de Duitserts van Europa...
bloedjelink | 04-08-08 | 18:12
"Zo vrij als God in Schwa(ffe)lmtal" las ik in je comment maar dat stond er niet hè..
Nou, dit Duitse huis is nog niet echt goedkoop. Als je iets verderop naar het noorden gaat vind je werkelijk fantastische huizen voor 1,5 à 2 ton, vaak ook nog met een echt grote lap grond erbij (ja, ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik moet eerst mijn eigen huis nog zien te verkopen). Ik vermoed dat deze streek al te duur is geworden door de grote toeloop van Nederlanders.
*Denkt na*
@ontploftemol @ 17:58
Laten we het maar op het zuid-westen van Engeland houden. In ieder geval ver van de badplaatstoeristen in de lijn tussen Dover en Brighton, en ook liever van het kneuterige Kent en hoerige Londen voorbij. Het midden is weer teveel bible-belt, dus ik zou preferen het deel dat zich 'Wales' noemt.
@tiswat @18:08
Bij Roermond de grens over en dan op het Duitse platteland een optrekje kopen.
Zo vrij als God in Schwalmtal.
Minimaal de helft goedkoper, waar vergelijk je de huizen dan mee? De veenhutjes nabij Groningen zeker. Hier net over de grens, (gem Hardenberg) zijn ze zeker niet de helft goedkoper. Een kwart komt eerder in de buurt. Ook Duitsland is een vrij land, maar ik zou er niet willen wonen. Schnitzels en bier halen wel, dat dan wel weer. (Warum ist es am rhein so Schon? Weil die manner so durstig und die weiber so lustig... la la la)
@ Watcher | 04-08-08 | 18:04
Klopt bijna. Je moet in Duitsland alleen geen kleding kopen. Tenzij je net als ik te dik bent, dan kun in Duitsland goed slagen.
@ ikker | 04-08-08 | 16:36
Even rechtzetten over Kranenburg:
- Het is oorspronkelijk Gelderland.
- Als ik in het Duits begin, antwoorden die Duitsers in het Nederlands. Dus dat valt wel mee dat met onfatsoen.
- Het is er gezellig en gemütlich en met doet er niet zo moeilijk over Duitsland versus Nederland. Met kerst komt bijvoorbeeld Sinterklaas langs ipv der Weihnachtsmann.
Lijkt me toch mooi. Alle welvarende Nederlanders die Nederland verlaten en in Duitsland gaan wonen. Toekijkende hoe het dan verpauperde Nederland helemaal naar de kloten gaat en dat JP, Wouter en hun roversbende smeken of we alsjeblieft terug willen komen om de inmiddels ingestorte economie weer op peil te krijgen.
In Duitsland is alles beter, veel worst, veel bier, alles minder duur, hard rijden en veel vriendelijkere mensen...
@kolonel klootoog @17:52
Heel vrindelijk van je maar dat zou sneu voor je zijn.
Ineens al die aandacht naar mij. Negatief natuurlijk, dat begrijp je.
Als Oosterburen aardig voor je zijn dan weet je genoeg.
.
Hoezo kom jij ineens boven de bar uit en kun je iets bestellen?
Dat is pas breaking news.
Gewinflipt ,slechts 5 fouten!!!
@OoO | 04-08-08 | 17:50
Mee eens: Belgie is een goede optie maar momenteel teveel (politieke) onrust. Kan je aangeven wat je bedoelt met het "niet-commerciele deel van GB"? Overigens zou GB ook een goede uitval zijn.
Ich gehe meine Deutsch uben, ich wunsche ihnen eine guten abend und viel spaz hier.
Janey,
Ik lig goed bij iedereen. dat krijg je als je een sociaal en aardig mens bent zoals ik. Dat er mensen beginnen te juichen en vrouwen beginnen te zuchten van genot als ik een bar binnen loop en een Weihe bestel. Je mag wel eens met me mee hoor, weet je ook eens hoe oprecht positieve aandacht voelt.
@mezelf: "met Duitsers te maken HEBBEN dan...."
Biff Eagleburger ,Wat ze verwachten is niet belangrijk ,als je handel wilt doen moet je gewoon zorgen dat je jezelf prima verstaanbaar kunt maken in dat geval heb je zowiezo een streepje voor op anderen.
Handel bedoel ik in de ruimste zin des woords .
Wie van de jongere generatie bedoel je ik zie ze niet het enigste wat ze spreken is een klein beetje krom soap amerkaans/engels.
@ontploftemol
't is alleen niet allemaal vers wat in de schappen ligt. Als ik zou emigeren zou het België of het nietcommerciële deel van Engeland worden. Maar Duitsland op nummer 3.
@BASinnic | 04-08-08 | 16:44
Ik vergeet nog effe wat: je kunt beter met Duitsers te maken dan met Roemenen
of whatever uit die regio komt.
Einfach weil es kann:
Das behält mann doch, also warüber reden wir eigentlich?
Is wel wat voor Kouwes ook, dat Duits
@BASinnic | 04-08-08 | 16:44
Da's jammer en dat heb je hier ook maar de mentaliteit in D is wel wezenlijk anders. Vriendelijkheid, gastvrijheid, low taxes (op alles dus) , mooie vrouwen, beter eten, goedkoper voedsel in de super,... Als er al één land is waar ik naartoe zou willen emigreren (als ik al niet te oud was) is het D wel . En wat mij betreft: wir sind Brüder!
Biff Eagleburger | 04-08-08 | 17:40
Stimmt. Verklaard ook de Palingsound waar 'we' zo trots op zijn...
Prof.Hoxha, je hebt het nog niet over het Duitse 'Kindergeld' gehad. 154 per maand en kind, als je meer dan drie kinderen hebt zelfs 179 voor iedere erbij. Betaald wordt zolang je kind geen werk heeft en thuis woont of als hij/zij 25 wordt. (Voor kinderen die in het buitenland studeren krijg je ook de poen).
En dank je dat je om mijn oud huis een roze lijntje getrokken hebt. De mooie Niedergrafschaft heb je gemarkeerd, maar het dorpje Gildehaus bij Bad Bentheim heeft een Nederlands nieuwbouwgebied.
@oldboy | 04-08-08 | 17:37
Alleen moffen en Fransen verwachten dat ze overal en altijd in hun eigen taal worden geholpen. Gelukkig is de jongere generatie wel bereid om internationaal en woordje mee te spreken.
En met Hitler is daar ook de laatste socialist verdwenen, wat wil je nog meer.
@Klootoog @17:26
.
Zou het dat zijn? Echt?
Bedankt voor je verhelderend inzicht.
Ik dacht altijd dat het mijn voornaam in combinatie met mijn donkere ogen en haar en mijn gelaatstrekken was.
Als ik jou toch niet had.
Zo lief hoe je me altijd weer die warme aandacht geeft. Vertederend.
.
Lig jij goed bij de Duitsers?
Een Bratwurst jongen? Je bent toch een spekjood?
Duitse cinema, ook legendarisch. Triumph des Willens, Der Eeuwige Jude.
@Net niet... | 04-08-08 | 17:32
Glücklich nicht, maar ben bekend met Duits zakenleven. Verder is 90% van de NL-ers ook zo gezellig als een dooie paling op een warme zomerdag, maar we laufen nog wel iets voor op onze nachbarn.
Van hier af (bijna centrum 024) rijd ik in 22 minuten naar Kranenburg. Er zijn Rotterdammers die er langer over doen om naar het centrum te komen.
Hoe het op de werkvloer precies geregeld is maakt eigenlijk ook weinig uit. Want 50% blijft gewoon in Nederland werken en de andere helft is VUT-ter.
.
Om dezelfde welvaart te hebben als je in Duitsland met een inkomen van 50.000 euro hebt (huis, auto, vliegreizen etc) heb je in Nederland een inkomen van 90.000 euro nodig. Dat wil nogal schelen.
Eenieder die hier zo op onze 80 miljoen oosterburen zit af te geven 80 % van onze handel is met Duitsland, 50 % van onze toeristen zijn Duits en op onze scholen is bijna geen leraar duits meer te bekennen dat kan natuurlijk nooit goed gaan.
Als je in restaurant en winkels dat tenenkrommend duits hoort dan schaam je je .
In de 60 tiger jaren werden ten minste de talen Duits Frans en Engels nog goed onderwezen heb ik mijn leven lang profijt van gehad.
Laten we het omdraaien, waarom zou je nog in Nederland blijven? Wat heeft Nederland nog te bieden voor de boven gemiddelde verdiener?... niets?
@Pilsvogel @17:09
Ik woonde in een Alaaf stad (en niet in een Helau gebied). Carnaval is het vijfde seizoen. Daar zijn veel mensen een groot deel van het jaar in verenigingsverband mee bezig. Voorafgaand aan het gekostumeerde gedoe (de Sitzungen) zijn er de Prunksitzungen waar iedereen die wat betekent of denkt wat te betekenen in de beste kloffie naar toe gaat. Je bent lid van de vereniging of een geinviteerde gast. Dan mag je naast de burgemeester of de raadsleden zitten en voor goed geld eten en drinken en de premiere van het seizoen beleven. Nobility goes wild.
Veel tieten in laag uitgesneden gevalletjes, oudere heren met tweede of derde ronde vrouwen, champagne jolijt, kontenknijpers en knipogers. En zowaar af en toe Duitse humor. Het bestaat.
De Duitsers pakten de verpauperde binnenstad van Rotterdam ook steviger aan, niks geen soft kansenwijkenbeleid.
Biff Eagleburger | 04-08-08 | 17:23
Nee, een afspraak moeten maken om gezellig een borreltje te komen doen - dat is spontaan... Dat er een ietwat ziekelijke hierarchie heerscht klopt, maar dat is een ganz ander verhaal. Sietzen is inderdaad erg populair bij talentlozen (lees ambtenaren). U is ambtenaar?
En dat stuk land wat zo raar nederland in steekt, een stukje Duitsland in Nederland, leuk toch. Moest er meer zijn.
*met weemoed kaart van 1941 bekijkt*
@kolonel klootoog | 04-08-08 | 17:26
.
Zo, das een soepele topicswitch
Je woont ook dichter bij Duitse luchthavens, scheelt je leuk op je vliegtickets.
Käsekuchen lust ik en de biertjes zijn er erwachsener dus waarom niet eigenlijk.We maken ons breed en schuiven de grens langzaam op richting het oosten. Ook beter met het oog op de natte voeten die Gore ons heeft beloofd.
Op zum Nachbarn!!
Ik heb liever Duitse chicks, op alle vlakken betere kwaliteit.
@ bloedjelink | 04-08-08 | 17:04
"Heel af en toe werd er door een wat oudere medelander nog wel eens grimmig gevraagd of ik Jude was maar verder allemaal heel gezellig."
Misschien heeft dat er mee te maken dat je te pas en te onpas verkondigt een heel zielig Joods vrouwtje te zijn.
Janey: Ik ben een zielig Joods vrouwtje.
Duitser: Oh, bent u Joods?
Janey: LAAT ME MET RUST! *boehoehoe*
@niet voor de hond | 04-08-08 | 17:22
.
Trek een streep door Venlo. Alles met een streep erdoor mogen de Duitsers hebben.
Ja godverdegodver, ik dacht het niet. Blijven jullie maor mooi in die kutRandtstad van je.
Alleen als je dat deel Nederland terug kan krijgen, zijn jullie welkom.
(Geef deze heer een Audi RS5, en jullie zien of horen mij niet meer.(Misschien alleen op Wegmisbruikerts))
Een collega van me heeft zojuist de overstap gemaakt, en de voordelen zijn inderdaad enorm. Voor een prijs van een Nederlandse rijtjescontainer krijg je daar een mooi vrijstaand huis met 1100m2 grond. Bovendien zijn de overige financiële voordelen zó groot (geen BMP, zeer lage wegenbelasting, hele hoge kinderbijslag etc) dat je daarmee alleen al de hypotheek op je woning kunt betalen.
Je houdt netto dus je complete NL-hypotheek van je woning iedere maand over en woont nog ruimer ook!
.
Bijkomend voordeel is dat je langs de DLD/NL-se grens tegenwoordig meer Nederlandse buren hebt dan in veel wijken in Nederland.
En na 20 jaar je collega nog steeds gezellig aanspreken met Herr Diplom-Ingenieur. Ja, de spontaniteit knalt er vanaf bij die moffen.
Trek van Winterswijk een streep naar Venlo. Alles westelijk van de streep moet ook Nederland worden.
Net niet... | 04-08-08 | 17:20
Correctie: U komt van boven de sloot?
datzitzo | 04-08-08 | 17:12
Nederlanders spontaan..? U komt niet van boven de sloot?
Ze proat'n doar ook gewoon plat, kennst dei luu doar best verstoan.
Marianne und Michael zijn mijn helden.
njah, die duitsers zijn idd zo gek nog niet, maar over het algemeen vind ik nederlanders toch wel iets leuker en spontaner hoor!
Ik zou voorstellen dat we Nederzettingen in duitsland gaan maken. Dat doet Israel ook, maar in het geval van Nederland is het gewoon een leuk woordgrapje. Dat snappen die duitsers dan wel weer niet, maar wij kunnen daar natuurlijk ook weer om lachen.
Hoe dan ook, ik zou best in zo'n Nederzetting willen leven: wel leuke gezellige buren, en toch de voordelen van in Dutchland.
Dit soort grappen zijn natuurlijk de reden dat we wél voor meer EU moeten zijn. Immers, in NL werken en in Duitsland wonen (of andersom), dat levert allerlei rare situaties op rondom belastingen, rechten & plichten.
bloedjelink | 04-08-08 | 17:04
haha.. wtf zijn Prunksitzungen? Ik heb er ook een paar jaar gewerkt, maar dat ken ik echt niet
Hardenberg FTW
@rotterdam | 04-08-08 | 16:48:
Ja lekker. Kom ik daar aan met 1 vrouw en 2 dochters. Helpt het evenwicht niet echt en ik mag nergens aanzitten.. :s
Heb op www.verhuis.de gelezen hoe je een huisje kunt kopen. Bv een bijna nieuw huisje voor 129000 of een gigantisch huis voor een tonnetje meer.
Heini | 04-08-08 | 16:59
U zijt ook erg gecharmeerd van kleine vierkante snorretjes midden op de bovenlip en kan erg onder de indruk raak van ge-animeerd verhalende mensen?
ja maar: die mensen proaten daor zo raor
komt een man bij de dokter. moet hij het zelf opruimen
Ik heb er 10 jaar gewoond en over het algemeen met veel plezier.
Heel af en toe werd er door een wat oudere medelander nog wel eens grimmig gevraagd of ik Jude was maar verder allemaal heel gezellig.
Alleen de folklore he? Kegeltouren, Kur Urlaub, Prunksitzungen, Happy Kadaver Day.... blijf wennen.
LibertasSimplex@16.57 Krakers lopen toch ook allemaal hetzelfde gekleed?
Vrees dat de grenswoningen servert in de terminale fase zit..
Niks mis met duitsland, vriendelijke mensen, correcte bediening in horeca en winkels.
Ook lekkere biertjes, mooie natuur en beduidend minder horken op de weg.
En ook om gewoon de turbo eens lekker te laten fluiten, gewoon omdat het kan (en mag).
Er is niks mis met de Duitsers. Ze zijn aardig, beleefd en duidelijk en de politie is daar gewoon op STRAAT te vinden. Bovendien waren ze goed in de oorlog!
Ik wil er best eens kijken, maar wonen ga ik er niet. Het dragen van een uniform is namelijk tegen mijn geloof.
Fleauxe | 04-08-08 | 16:47
respect to the man in the ice cream van... over and out...
ROFLOL - wat een lul met vingers
Ben maar niet bang.
Als ik geld zou hebben had ik er lang gewoond...
Dat die Merkel grote borsten heeft, daar is Sarkozy inmiddels ook achter;
radiokempten.files.wordpress.com/2008/...
Eerst mijn oma's fiets terug!
Fleauxe | 04-08-08 | 16:42
Ik heb mij laten vertellen dat geen Schwulen zo heiss zijn als de Duitse ?
Stecken Sie die Kanone weg!
Leuk, weer zo'n spamlink uit de Telegraaf. Echt niks anders te doen, stelletje landverraderts ?!
@Jan Passant | 04-08-08 | 16:49
Niet hardop denken anders is mijn kans om daar binnen een paar jaar een leuk woninkje te kopen ook verkeken.
ouwelauwe | 04-08-08 | 16:33
Tsja , dit huis is dan ook in het bezit van Die Spärkasse oftewel van de bank vandaar!!!
Mja jammer dat het ver weg is van m'n werk maar anders had het best leuk kunnen zijn. De huidige duitser is heus zo erg nog niet... misschien "haten" wij de duitsers omdat we er gewoon teveel op lijken qua gewoontes?
.. hoeven die lui niet mee te betalen aan de paleizen van mugabe en andere oplichters met een polletiek correcte kleur?
@Bigi Bana Boy@16:34
Je weet, ik heb altijd een optimistische inslag;-)
Is er al wat bekend over de huizenprijzen in Geenstijlland?
Ja, hoe doen die Duitsers dat eigenlijk? Hebben ze daar geen kansenwijken en geen multikul om te ontwikkelen?
Ach, Duitse Helga's kunnen best schattig zijn.
@Pilsvogel | 04-08-08 | 16:45
Wij hebben Geer en Goor. Die gaan ook maar niet deaud.
Maar zijn Nederlanders eigenlijk niet gewoon Duitsers. We spreken een ander taaltje maar genetisch zullen we niet veel van elkaar verschillen.
Het is dat mijn vrouw niet weg wil maar anders had ik er allang gezeten.
Diverse collega's van mij wonen er al en die hebben er absoluut geen spijt van en hebben dat 2x een half uurtje extra rijden per dag er graag voor over.
Nou wordt het lastig waar ik naar toe moet. De states, nieuw zeeland, australië, noorwegen, zweden, canada, duitsland. Overal is het beter, goedkoper en vooral ruimer.
*vergelijkend onderzoek start*
DT71 | 04-08-08 | 16:27
Ik zou gewoon naar estland gaan; 80% is vrouw en daarvan is 80% weer lekker!!!
*neuriet*
Deutschland Deutschland über alles /
über alles in die Welt /
Türken, Polen, Jugoslaven /
Alles lebt von unserem Geld..
@Pilsvogel | 04-08-08 | 16:45: In your face: www.youtube.com/watch?v=KhBg26I1miI
In Enschede hebben ze anders nog voldoende gratis woonruimte...
www.volkskrant.nl/binnenland/article10...
Leipe ouwe | 04-08-08 | 16:39
.
de.wikipedia.org/wiki/Witz
WAARSCHUWING!
In Duitsland is Scooter, die Schwule met die blonde stekels en plateauzolen, nog steeds populair. Neem dat even mee in je overweging voor diegenen die van plan zijn te gaan
En elke avond nagesynchroniseerde John wayne westerns...... neuh laat maar..
Je moet je hond ook geen Vic noemen... want dan ga je je hond roepen daar... kijken de de duitsers je ook erg vreemd aan moet ik zeggen.
Afgelopen weekend nog in Duitsland gegolfd. Perfect. Aardige mensen, leuke barmeisjes, mooie baan (een 84 gescoord, btw), lekker eten, heerlijk bier. Alleen er is er helaas altijd 1 feldwebel type bij die je in de baan zonodig moet corrigeren als je trolley met 1 wiel op de foregreen staat. Het blijft een volk van de regeltjes en "Ordnung muss sein".
Duitsers zijn liev... (althans mijn Duitse vrouw)
verder:
betere auto's
beter voetbal (Ja, I remember '88)
beter eten (daar is vleesch nog echt vleesch en hebben ze ook niet van dat smerige fabrieksbrood)
@BBB in Duitsland heb je wel veel Kanaken (Turken).
Mmmm. Alhoewel ik als belasting vluchteling in de toekomst de voorkeur geef om asiel aan te vragen in Belgie staan de Duitsers zeker op een dikke 2e plek.
grenswoningen.nl kan t al niet meer aan zo te zien
Duitsland is het beloofde land!
In Uelsen staat disco Zak en die wordt ook bevolkt door meer Nederlanders dan Duitsers
Al bladerend door de bovenstaande websites vraag ik me af: Wat is HIER toch misgegaan?
Bigi Bana Boy | 04-08-08 | 16:39
Mijn dank is groot.
Ken uw klassiekers, zeg ik altijd maar!
ikker | 04-08-08 | 16:36
Ik zou echt tien keer liever in Duitsland wonen dan in Vlaanderen.
Van Nederlander naar Duitser dat is net een treedje hoger, maar van Nederlander naar Belg dan zak je 10 trappen naar beneden af.
Studeerdert | 04-08-08 | 16:38
Eeuwig REPSEKT van Bigi. Zeau, dat was snel zeg !!!!!
@ aldi en lidl mensen.
Gasten. check de historie van deze twee supermarkten en gij zult erachter komen dat ze beide duits zijn. tevens is de rijkste gast in duitsland die van de Aldi.
Tegenwoordig heeft duitsland wel lekkere wijven als in nederland.
@BBB Scheisse m/z Kaviar
Bigi Bana Boy | 04-08-08 | 16:37
Een Duitser tegen Cartman's Mom in South Park: Bigger, Longer & Uncut.
Wat win ik?
Kunnen we die enclave niet annexeren ?
Maarrr, als je van veel bier, worst and smerige pr0n houdt, is wel weer een aanrader.
Ga dan écht ver weg. Zijn zeker oost-duitsers die aan dat onderzoek hebben meegedaan. De duitsers vlak bij onze grens wonen weten wel beter.
En voor de liefhebbers ... geen porneaux zo ranzig en smerig als de Duitse !
* kijken wie de quote " Esse mein Scheissem, Esse mein Scheisse" herkent hehehe. *
Kranenburg (D) bij Nijmegen, daar wonen al 25% Nederlanders, echt verschrikkelijk hoe die Hollanders daar gewoon Nederlands tegen de autochtone Duitsers praten.
Ik woon ook net over de grens, maar dan gelukkig wel in (Oost-)Vlaanderen!
duisters..
Finland (het echte), daar is pas ruimte..
Misschien is boer zoekt vrouw met nasunchronisatie wel te pruimen. Jammer dat Jantje Smit ook in het duits zingt...
@Nee dus!
Nee dus!
@bassethond
mwuhahaha *proest*
baba4oog | 04-08-08 | 16:31
'Dikke tetten' staat niet noodzakelijk gelijk aan 'lekkere tetten', mijn waarde!
Daarnaast moet u het in de goede context zien. Ik kijk liever naar Merkel dan naar Bakellende.
Na de oorlog dachten de Duitsers: Dit nooit meer.
Sindsdien hebben ze danook alles gewonnen.
Jezus, GS, willen jullie ons weghebben? Blijven jullie over met die haatpredikende anti-Wilders mongolen.
fuckje | 04-08-08 | 16:29
Maak daar eens 2,5 miljoen Turken van ?
Nah, toch maar Canada
Jede Abend ein wiedergutmachungsschnitzel vom Nachbar und danach ein Lustluder ficken. Gute Idee, TOLL!
Dit is ook wel een goede zeg: 69.000 euro met 1295m2 grond erbij!
www.kopeninduitsland.nl/kid2007/kopeni...
wir wollen ein auto mieten
Ik ga toch liever naar Nieuw-Zeeland.
@basset hound | 04-08-08 | 16:30
Genau. En daß is dan nog ein LIDL auch. Vreten kostet daar weinig, maar het is 90% ALDI und LIDL wat der kloch slaht, ja.
Hebben ze daar ook een Aldi of een Lidl?
Wat Kneuterzak zegt. Wel een behoorlijk stuk grond meer. En zoals we allemaal weten is de grond duurder dan het huis.
@ Studeerdert | 04-08-08 | 16:29
een bril ?
super goedkoop die huizen :S kan er geen één betalen...
Hopelijk is het maar een levensfase.
Verder wordt er nog vergeten te melden dat Duitsland wel boven de zeespiegel ligt, dus hoef je ook gelijk niet extra geld uit te geven aan milieuvriendelijke producten, want er is daar geen gevaar voor water.
Bye bye hoogwaterbroek
Toch zou ik er voor mijn verdriet niet willen wonen. Liever 6 ton voor een flat in Rotterdam dan 3 ton voor een villa in een of ander gat in Duitsland waar de eerste de beste supermarkt in een volgende provincie ligt.
-weggejorist-
@ouwelauwe | 04-08-08 | 16:25
Dat wilden we ruilen tegen Prins Bernhard maar dat is een beetje fout gelopen en toen waren we en een stuk land kwijt en we zaten weer opgescheept met die ouwe neushoornneuker.
Het kan echt niet zo vlak na de oorlog.
HRA is toch wel een moeizaam verhaal in Germania beste redactie.
Duitsers zijn liev!
Bovendien hebben ze een regeringsleiTer met dikke tetten, wat wil een mens nog meer!?
Tja, voor die 6 ton krijg je wel de beschikking over 3 bijgebouwen en een perceeloppervlak van 6455 m2, terwijl je bij aankoop van een van de twee voorbeelden over de grens 750 m2 tot je beschikking krijgt. Vandaar het prijsverschil... Ga nooit met GS op huizenjacht!
@Bigi Bana Boy @16:24
Op ruim een miljoen Turken na.....;-)
Maar ik vraag me eigenlijk af waarom er nog Nederlanders zijn in de grens gebieden die in Nederland een huis gaan kopen?
Dan ben je toch eigenlijk knettergek, als je een paar kilometer verderop een groter huis kan kopen voor de helft minder. En die Duitsers zijn zo erg nog niet volgens mij, zolang je oordoppen in hebt.
Heb er 3 jaar met veel plezier gewoond. Ze weten niet hoe glücklich ze daar zijn zonder de roversbende van JP en Wouter en hun gristelijke schandknaapje.
Tjessis: ontvlucht je NL, woon je er nog binnen een benzinetank vanaf....
Kan je daar ook fietsten... oja over fietsen gesproken, laat maar ik dwaal af. Geen beledigende grappen en opa is al lang overleden.
Nou wordt het lastig waar ik naar toe moet. De states, nieuw zeeland, australië, noorwegen, zweden, canada, duitsland. Overal is het beter, goedkoper en vooral ruimer.
*vergelijkend onderzoek start*
@BBB
Dat is maar hoe je het bekijkt: voor mij zijn duiters buitenlanders.
Das haus in nederland hat wel 6000 meter grund mehr
Mits je de vele Emo's kunt dulden is het een prettig vertoeven in Die Bundesrepublik. Daarnaast is het voor mensen die in NL aan de grens wonen vaak goedkoper om je huis te laten bouwen door een Duitse aannemer.
Hier in scheveningen voelt het ook al als Duitsland. En waren we niet al van Duitsche bloed?
Zoepertoll in der geile kneipe!
Over dat stukje gesproken , ik heb me altijd al verbaast waarom dat stukje nou bij Duitsland hoort. Grens loopt overal behoorlijk recht en dan ineens zo'n inhammetje.
Beetje vaag is het wel.
En bijna geen buitenlanders in Duitsland !
Don't mention de war
Ik woon al een jaar in die Heimat, bevalt me anders prima!
Tuurlijk, en dan nog audi gaan rijden ook zeker.
hebben ze daar ook een Lidl, anders ga ik niet hoor!
*zet em nog maar een keer in*
wir sind die holländer...
De Telegraaf: krant van wakker Duitsland!
REAGEER OOK