Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IKON: Radio 1 moet droog en zuur blijven

diepgang.jpgRuzie in radioland! Nee, we hebben het niet over aluhoedje Adam Curry (Die zich gisteren nog even tot u, de reaguurder richtte: "Jullie zijn nog niet helemaal ontwaakt uit jullie verdoofdheid. (...) Als de codex alimentarius straks zorgt dat jij niks te vreten hebt dan lullen we nog een keer!"). Nee, dit gaat over de IKON-mevrouw Ingeborg Beugel en Laurens Borst. Borst is de baas van Radio 1 en heeft het he-le-maal gehad met zijn zender. Het moet allemaal luchtiger, relevanter en frisser: "Om half 11 in de ochtend beland je rustig in een enorm lange reportage uit een ver buitenland terwijl de luisteraar op dat tijdstip gewoon over het nieuws wil worden bijgepraat." Laurens, we hadden het niet treffender kunnen verwoorden. Maar daar denkt Ingeborg Beugel dus heel anders over. Ze vindt dat Laurens zijn ontslag moet indienen, want Radio 1 hoort juist boos, droog en zuur te zijn. Of zoals Ingeborg het zelf zegt: "Het is ronduit onacceptabel dat in 2008 een zendercoordinator van de Publieke Omroep met ‘dichter bij De Mensen’ bedoelt dat programma’s begrijpelijk moeten zijn voor debiele vrouwen achter het aanrecht." Waarvan akte. Wie betaalt er overigens het salaris van dit IKON-talentje? Wie het weet mag het zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Als ik lange, ingewikkelde, verhalen wil luisteren, zet ik BNR op (of gs.tv zonder beeld).

paTTs | 04-08-08 | 00:23

@ said_fred | 03-08-08 | 20:34
Voor alle duidelijkheid; dit was dus geen citaat van Gerard Reve, maar de eerste reactie op het stukje van hem.
"Het is alles koekoek-éenzang geworden"
Sluit dan ook nog eens mooi aan op de Hema eenheidsworst die het Hilversumse er van wil maken.
Maar dan wel eentje zonder Frans en vooral zonder "debiele vrouwen achter het aanrecht".
Maar vooral dus voor "ons soort menschen".

said_fred | 03-08-08 | 20:43

@ Bigi Bana Boy | 03-08-08 | 16:55
wat heeft een Fransje Bauer met radio 1 te maken ?
Of veel gekker nog, met mijn reaguursel ?
Het punt was volgens mij een andere imbicielisering zoals op een Radio 1. De debielisering die een Gerard Reve (Verzameld Werk, deel 6.) ooit eens mooi beschreef.
Maar in die zin sluit uw reaguursel wel mooi aan; onzinnig en nikszeggend.
".
"Vreselijke totalitaire over het paard getilde on-democratische snobs
En kijk eens hoe totaal hun greep op de cultuur is geweest.. Niet te vuur en te zwaard, maar onstuitbaar en vasthoudend hebben ze zich een weg gebaand 'door de instituties' en nu bezetten ze alle zittingen van alle stoelen.. Die van de rechters, de pers, de onderwijzers, degenen die de onderwijzers onderwijzen en natuurlijk die van de politici - in welke partij ze nu ook zitten
Het is alles koekoek-éenzang geworden"

said_fred | 03-08-08 | 20:34

said_fred | 03-08-08 | 14:33
Inderdaad. Mag er één plek in de ether zijn die vrij blijft van de imbecielisering van dit land ? Moet Radio 1 nu ook persé aan de Hela Hola die dit land teistert ?

Bigi Bana Boy | 03-08-08 | 16:55

@ skit | 02-08-08 | 19:53

"GeenStijl reaguurders die voor 'n intellectule radiozender pleiten"
Waarbij wij er waarschijnlijk vanuit moeten gaan dat "radio 1" een intellectueel is.
Met andere woorden als je niet luistert naar "radio 1" omdat er voornamelijk ridicule flauwekul wordt opgehangen door navelstarende pretentieuze windbuilen dan is ons geen "intellectueel'.
laat dit nou net één van de redenen zijn dat ik een werkelijk bloedhekel inmiddels heb aan deze zelfverklaarde hebbers van "het grote eigen gelijk".
"walging" hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2006/07/w...

said_fred | 03-08-08 | 14:33

Zeer treffende image tag!

Thommi3 | 03-08-08 | 12:40


Niet dat ik het eens ben met de menschjeszz die positief zijn over radio1 maar jij begrijpt GS en haar reaguurders niet helemaal of helemaal niet, zo u wilt @skit.

El_Guapo | 03-08-08 | 10:42

skit | 02-08-08 | 19:53

Je staat voor lul, zelfingenomen kwast.

bottehond | 03-08-08 | 00:37

Dus, laat ze maar de boel een beetje opschudden bij Radio 1, zolang ze maar van het Oog afblijven.

Steerpike | 02-08-08 | 23:40

En de apen die dan vaak uit de mouwen komen zijn dus de perfide Wilders en/of Verdonk, als die er niet waren was Ikea allang verenigd met z'n vrouw en hadden ze al 6 kinderen en een mooie uitkering.

Steerpike | 02-08-08 | 23:37

Een gedragen stem zegt dan bijvoorbeeld: "Het is al 6 jaar geleden dat Ikea Sesebuko z'n vrouw heeft gezien, en Ikea wordt langzamerhand wanhopig" , Ja hallo, hij kwam hier illegaal naartoe en dacht toen waarschijnlijk dat z'n vrouw hem wel nagestuurd zou worden, en dan krijg je dus een half uur het leed van Sesebuko over je heen gestord.

Steerpike | 02-08-08 | 23:32

Och, met name de VPRO valt wel mee, vaak interresant, maar er wordt wel minimaal hbo verwacht om het enigszins te kunnen volgen, ronduit vervelend zijn de eindeloze reportages over zielige negerts, nog zieliger asylzoekerts, en de perfide Westerse cultuur in het algemeen.

Steerpike | 02-08-08 | 23:26

Hoewel, na de volgende verkiezingen zijn ze ook aan de beurt met hun 12 zeteltjes.

Miretra | 02-08-08 | 23:18

nattebever | 02-08-08 | 22:59
He ja, een kiesdrempel!
De VVD en PvdA zullen je dankbaar zijn.

Miretra | 02-08-08 | 23:15

Publieke omroepen? Opdoeken.
Bijzonder onderwijs financieren met belastinggeld? Mee ophouden.
Politieke partijen in parlement die onder een kiesdrempel van 15% blijven? Weg ermee.
Subsidies, al dan niet fiscaal: schrappen.
Uitkeringen? Afbouwen en net als bij Ziektewet laten uitvoeren door private partijen.
Gronduitgiftebeleid: nooit maar dan ook nooit overleg voeren met de niet- gekozen milieumaffia. NL is een stadsstaat met wat parken, natuurbeheer is dus gelul, en Staatsbosbeheer kan dan ook morgen worden opgedoekt.

Tot zover de politieke beschouwingen. Samengevat: de beste overheid is de kleinste overheid. Ordnung muss sein ja, maar zelfs dat is hier een lachertje. Dan hoef je het over de rest niet eens te hebben. De belangrijkste taak voor de overheid in de komende decennia is om zich steeds meer te beperken tot haar kerntaken.

Mondige burgerTs hebben geen wieg-tot-het-graf uitvreetsysteem nodig. Het huidige systeem leidt tot slachtofferige jankerTs, waar niemand wat aan heeft, zelfs die jankerTs zijn er uiteindelijk niet bij gebaat.

Sorry voor de uitdrukking 'mondige burgerT' - dat alleen al, vreselijk dat het bestaat.

nattebever | 02-08-08 | 22:59

Radio 1 : De enige zender die er toe doet....
O.k. .... BNR ook.

Keeshond31 | 02-08-08 | 22:11

Iedereen die hier serieus is op GS: 1000 kudo's!!! Dit is wat we nu nodig hebben: een nieuwe reporting, niet geleid door mensen die uit de staatsruif gevoed worden mits zij het politiek correcte denken promoten. Democratie uitzuiveren, is de boodschap, door ieder zijn eigen mening te laten geven en die te bevestigen of te ontkennen. Zonder dat janlullen keihard na-gieren wat andere janlullen hier als kijkmijus-lefgozertjes komen modderspuiten. Vrije meningsuiting moet je verdienen, net als respect. Wie denkt dat gewoon te hebben, of te mogen claimen, die heeft het mis en weer mis.

Ron de Weijze | 02-08-08 | 22:02

Ik lach me 'n krul in mijn lul!!!
GeenStijl reaguurders die voor 'n intellectule radiozender pleiten!!!
Om je de pokke te lachen hahaha, hihihi, hohoho hahahaha

skit | 02-08-08 | 19:53

@koerbagh ® | 02-08-08 | 14:42
vpro radio is inderdaad soms best leuk, vroeger had je op zondag, Ischa Meijer, en Rick Zaal (op zondag), erg leuk...

Onderbuik | 02-08-08 | 19:36

Zieke Hond | 02-08-08 | 17:48

Kennelijk maakt het jou niet veel uit wat die meer dan 10 woorden zinnen dan inhoudelijk te melden hebben. het altijd objectieve Kunststof bijvoorbeeld. Vooringenomen, intellectueel mainstream met uitsluitend hapklare brokken van meningen voor eigen parochie. Lazer toch op met je nep intellectualisme, dude.

bottehond | 02-08-08 | 18:03

Ingeborg heeft best een beetje gelijk.Er zijn al hotseknotse zenders genoeg.En uuhh die debiele vrouwen achter het aanrecht.. die hebben al die hotseknotse zenders en RTL 8.

T@ Riest | 02-08-08 | 17:59

Wat betreft lichten als Ingeborg Beugel (Prachtige pica trouwens) met haar “debiele vrouwen achter het aanrecht”.
Zij personifieert zo’n beetje het schoolvoorbeeld van de beschimmelde, verlopen, mallotige hippies die goed in het Hilversumse zijn vertegenwoordigd. Waarbij idioterie (“het vingertje” van Joleaux) en zendingsdrift continu om de eerste plaats vechten. Vooral bij een IKON is deze ondersoort “homo idioto hippiensis” oververtegenwoordigd.
Zij deed mij ook terugdenken aan een Duits lerares die ik ooit eens had.
Deze kon lyrisch vertellen over discussies die ze voerde in de cafés van Berlijn waar ze dan met “studenten” discussieerde. Was duidelijk ook aanhanger van de RAF, ETA, PLO en de rest. Presteerde het om een paar keer achter elkaar “don Quichocking” of een stuk van Brecht te vertonen terwijl er eigenlijk Duitse les op het program stond. En meer van dit soort flauwekul

said_fred | 02-08-08 | 17:54

Deze Ingeborg heeft groot gelijk. Er is nog maar 1 zender waar zinnen meer dan 10 woorden tellen. Laten we die behouden.

Zieke Hond | 02-08-08 | 17:48

captainobvious | 02-08-08 | 17:19
In welke van die twee categorieën plaats jij jezelf dan?

lafjes anoniem | 02-08-08 | 17:27

Overigens had Curry gisteren wel gelijk,Geen Stijl HAD wat kunnen zijn,maar nu is het slechts een grappig,maar nikszeggend verlengstuk van de vaagste krant van Nederland,met een hoop FOK pubertjes als reaguurders.

Met excuses aan de reaguurders die wel wat betekenen.

captainobvious | 02-08-08 | 17:19

@lady Daniels @16:38

Maar dan wel meteen in eigen beheer.
Dat tv avontuur ligt nog vers in het geheugen.
Stijlloze wereldomroep met nieuws en muziek voor Nederlander en Medelander.
Ben benieuwd wie de jock wordt en wie er als sidekick gaat optreden.

bloedjelink | 02-08-08 | 17:15

Dat er een zo omvangrijke staatsomroep is is op zichzelf al een gotspe. En die staatsomroep is ook nog een keer spreekbuis van een aantal clubs die in een zeer grijd verleden representatief waren voor de bevolking, maar anno 2008 natuurlijk niet meer. Tis net als met die politieke partijen met hun handvol leden die het land als hun persoonlijk eigendom beschouwt. Weg er mee,

bottehond | 02-08-08 | 16:58

Laurens en Mutsaers houden zeker van komkommers. Ik moet er niet aan denken ieder half uur de zelfde nutteloze items voorbij te laten komen. Dan liever een of ander mega-interview. Na de zomer wordt dat wel weer anders.
Daarnaast biedt radio 3 ieder half uur up-dates en echt, er gebeurt niet zoveel.

lafjes anoniem | 02-08-08 | 16:53

Ik zeg; Geen Stijl Radio!

Lady Daniels | 02-08-08 | 16:38

Het enige wat die Ketchup, of was het nu Curry, vergeet met betrekking tot die
codex alimentarius, en of we dan niet meer te vreten hebben, is dat regeringen al zover terug als de Romeinse tijd, zich realiseren, zolang we de mensen maar brood en spelen geven, zullen er geen opstanden uitbreken.
Wellicht handig als die Adam ook geschiedenis in zijn vakkenpakket had gehad op school...

copy2devnull | 02-08-08 | 16:33

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:58
Got je lijkt mijn (jouw vergelijking) pittbull moeder wel, heeft ook altijd gelijk!
Ik ben ietsje ouder dan jij en ja Koos Zwart met zijn marihuana etc berichten.
Jammer dat dit soort gein er niet meer is.
Ik zal strax uitgebreid luisteren!

piquant | 02-08-08 | 15:05

@piquant @14:50

Luister vooral even naar "meisje voelt niks bij het vrijen".
Heel bijzondere radio. Hahahaha. Verdorie, ik ontwikkel er bijna een humorgevoel door. Het was een serieus programma maar als ik nu luister moet ik toch wel grijzen.
Luisterde je ook naar Koos Zwart met de beursberichten?
.
In mijn systeem zijn dergelijke programma's ook mogelijk.
Het vergt iets meer particulier initiatief. Dat wel.
.
De vergelijking met het buitenland gaat inderdaad niet altijd op maar in sommige gevallen wel. Op het gebied van de media denk ik dat het buitenland een factor van betekenis is.

bloedjelink | 02-08-08 | 14:58

Als de de pica van die Ingeborg zie weet je al genoeg.
Hoeft verder geen tekst of uitleg bij.
Linksch, eigenwijs, eenzijdig, pretentieus, indroctinerend, oogkleppen op, klimaat-hype ondersteunend, fan van Afrikaanse dictators, anti-rookster, eet biologische troep, drinkt rooibosthee en netelsoep, en zit op de verkeerde plek bij de radio: moet bij een kringloopwinkel achter de balie.

mick jagger | 02-08-08 | 14:52

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:41
ja heerlijk! Dank voor je link, ik ga het strax luisteren.
Sportief van je , want in jouw systeem waren deze programma's er niet geweest.
Word overigens moe van het vergelijken met "het buitenland", vaag en onvergelijkbare zaken.
Er zijn hier verworvenheden die er in het "buitenland "ook niet zijn en die we graag willen houden. (Euthanasie; abortus; homohuwelijk etc)

piquant | 02-08-08 | 14:50

@CoJoNes | 02-08-08 | 14:40

Oke, voetbal is een verkeerd voorbeeld dus, maar er zijn vele voorbeelden te noemen waar jij en ik aan meebetalen, waar we het niet mee eens zijn en wellicht rabiaat tegen.
Het gaat om het systeem en ik blijf vinden dat ook ik recht heb op (een deel) gesubsidieerde cultuurbehoefte.

piquant | 02-08-08 | 14:46

Nee blijf nou af van radio 1, als ik frisse radio wil luister ik wel fresh! Alleen dat kunststof rond wat was het 18 of 19 uur, dat is zo'n irritant programma, laten ze kunstenaars over zichzelf praten, niet te harden.

Tinus Trekveer | 02-08-08 | 14:42

Hilversum 1... dat ken ik nog van vroeger, op de vrijdagochtend: Het Gebouw. Met de stem van Cor Galis, met de berichten van de kinderopruimingsdienst van Hans Dorresteijn en Borat tussendoor. Dat was altijd wel aardige radio.

koerbagh ® | 02-08-08 | 14:42

@piquant @14:33

Ik vind het geen basistaak van een overheid om mij cultuur verlicht te maken.
Een introductie tijdens de opvoeding en gedurende de verplichte scholingsjaren is prima. Daarna mag de volwassene het zelf uitzoeken.
In het buitenland is het volstrekt normaal dat orkesten en balletgezelschappen een sponsor zoeken. Dat tv zenders zichzelf bedruipen. Ook de zenders die controversiele en niet de makkelijkste programma's maken. Kijk naar HBO en Showtime in de USA. Prachtige docu's.
.

Hier luisterde ik als bakvisje ademloos naar.
Germaine Groenier, niet langer onder ons.
Ok, ik denk niet dat ze zich door Durex had laten sponsoren maar zelfs de meest hardnekkige antigeld heroes krijgen met de jaren belangstelling voor soft money.
.

weblogs.vpro.nl/radioarchief/category/...

bloedjelink | 02-08-08 | 14:41

@ Hippocrates | 02-08-08 | 12:32: Klopt, maar ook voor debiele mannen die achter hun voorrecht staan.

wijsvinger | 02-08-08 | 14:40

@piquant | 02-08-08 | 14:34
Verkeerd voorbeeld. Voetbal levert een factor 1000 meer op dan het kost. KBS en KO ben ik met je eens. Moeten ze gewoon fiscaal aftrekbaar maken.

CoJoNes | 02-08-08 | 14:40

@MaupCaransa | 02-08-08 | 14:36

Goed gezegd en dus mee eens.

piquant | 02-08-08 | 14:37

Een publieke omroep behoort tot de infrastructuur van een beschaafd land, net als wegen, straatverlichting etc...
Het argument dat mensen meebetalen voor programma's waar ze niet naar kijken is dus niet relevant...

MaupCaransa | 02-08-08 | 14:36

@CoJoNes | 02-08-08 | 14:30

Ja, net zoals ik meebetaal aan zaken waar ik geen interesse in heb.
Zoals kinderbijslag en kinderopvang; politie bij voetbalwedstrijden etc.

piquant | 02-08-08 | 14:34

@CoJoNes | 02-08-08 | 14:30:

Ach, als er ruim een half miljoen mensen kijken dan valt dat toch nog alleszins mee:

www.medianed.com/2008/07/28/kijkcijfer...

Een dergelijk programma hoef je dus echt de nek niet om te draaien lijkt mij.

Reinaert | 02-08-08 | 14:34

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:29

Jij weet ook wel dat financiers geen filantropen zijn en geen programma's gaan financieren waar geen miljoenen mensen naar kijken. Ergo , de parels die er nu wel zijn, naast Zomergasten ook hele mooie docu's voor een relatief klein publiek, verdwijnen!

piquant | 02-08-08 | 14:33

@piquant
Vind jij het dan ok dat mensen die geen enkele interesse hebben voor zomergasten meebetalen aan jouw pleziertje?

CoJoNes | 02-08-08 | 14:30

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:20:

Overal is publiek voor, soms wat meer, soms wat minder. In dat opzicht moet je je natuurlijk niet laten leiden door de waan van de dag. Of de overheid één en ander verplicht moet faciliteren is een ander verhaal, ik denk het zelf eerlijk gezegd wel, al was het maar omdat ik de commercie nog minder vertrouw dan ik de overheid vertrouw.

Cultuur en cultuuruitingen moeten behouden blijven en over smaak valt niet te twisten. Ik heb het ook niet zo op sommige "kunstuitingen" maar om alles de nek om te draaien dat gaat ook weer te ver. Dan hou je op enig moment een culuur op Talibanniveau over. En dat is wel het laatste wat ik zou willen.

Reinaert | 02-08-08 | 14:30

@piquant @14:26

Met mijn systeem verdwijnen die programma's niet noodzakelijkerwijs.
Als er voldoende mensen zijn die er naar wensen te kijken dan wordt het uit de gemeenschapspot betaalt. Lukt dat niet dan moet er op andere wijze naar financiering worden gezocht.
Democratie is nu eenmaal de tyrannie van de nipte meerderheid. Dat laat echter een grote minderheid in de kou staan. Die moet de toevlucht bij het geld zoeken. Dat maakt meer heel dan de democratie kapot kan maken.
Cultuur kun je kopen!

bloedjelink | 02-08-08 | 14:29

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:20

We worden het niet eens. De overheid is de politiek en die zijn door ons gekozen. Ik ben het ook niet altijd eens met de keuzes,maar zo gaat dat .
Je meent het toch niet dat sde VPRO programma's en bv Zomergasten niet op de buis horen?
Met jouw systeem verdwijnt dat. Vind jij dus niet erg en ik wel.

piquant | 02-08-08 | 14:26

Ik heb niet eens een keukentafel!
Wel een blonde buurvrouw die waarschijnlijk best slim is, ik zag haar bieb pasje liggen op het nachtkastje.

nl.youtube.com/watch?v=GyPsKzt3slQ&...

hero_of_heaven | 02-08-08 | 14:23

Borst ziet het goed, ook Radio 1 moet terug naar het Jip en Janneke niveau van de rest.
Kunnen de toehoordertjes met sub-VMBO het ook volgen.

BroodenSpelen | 02-08-08 | 14:22

Ik ga toch eens een radieau kopen, is dat iets nieuws?

MaupCaransa | 02-08-08 | 14:21

@piquant @14:12

Het is toch heel aanmatigend dat DE OVERHEID je als volwassene laat betalen voor een shot cultuur dat je misschien helemaal niet wilt?
Als er geen publiek is voor ballet dan moet zo'n gezelschap fijn een sponsor gaan zoeken en dan mogen ze van mij de hele dag op spitzen lopen.
Geld is niet vies en staat een cultuurbeleving niet in de weg.
.
Bij een commerciele zender weet je dat de betaler bepaalt. Bij de publieke zenders wordt er heel veel nadruk gelegd op de onafhankelijkheid. Dat is mijns inziens overcompensatie omdat juist de betaler (de belastingbetaler!) niet bepaalt. De overheid bepaalt.

bloedjelink | 02-08-08 | 14:20

Hé Jane, weer terug? Geyl!
de gedigt eenzame saxofonist
.
en
maar
blijven
blazen
blazen
tot
de
longen
uit
je
strot
spuiten

-Strotgrondel- | 02-08-08 | 14:20

@piquant | 02-08-08 | 14:14:

Ik ben een jaar of zes geleden nog in 020 geweest dus dat moet nog even wachten. Maar toch bedankt voor het vriendelijke aanbod. Dat dan weer wel.

Ik moet straks nog even naar 026, ook al zo'n grote stad. Best beangstigend heur!

Reinaert | 02-08-08 | 14:17

Voor de linksmens die snel nieuws wil, is er een uitstekend alternatief tegenwoordig: BNR, roder dan rood en nog politiek correcter dan Radio 1.

CoJoNes | 02-08-08 | 14:16

@Reinaert | 02-08-08 | 14:09

Kom naar 020 (krijg je GRATIS koffie van mij).
Ik ga niet naar buiten vandaag, roze string staat me niet met mijn te dikke kont.

piquant | 02-08-08 | 14:14

@bloedjelink | 02-08-08 | 14:07

Aan dat voor lege zalen spelen en subsidies geven is allang iets gedaan en minister Plasterk heeft dit jaar nog verder gesneden.
Ik blijf je mening (deels) niet delen.
Vraag en aanbod tot op zekere hoogte oke, maar wat een verschraling van veel cultuurzaken,

zal dat opleveren.

piquant | 02-08-08 | 14:12

@Rabarberke @14:09

Hier en daar heb je ook wel een Manke Nelis.
Maar goed, ik ben het met je eens.
Het gezelligheidsgen he? Je zult er maar mee behept zijn.
Misschien zou Ingeborg dat eens in Thailand moeten scoren.

bloedjelink | 02-08-08 | 14:11

@Onderbuik | 02-08-08 | 14:06:

Maak je niet druk. Ik heb vandaag voor de gelegenheid eauk mijn roze string aan maar het paraderen laat ik in het belang van openbare orde, veiligheid en niet te vergeten de goede zeden toch maar achterwege.

Reinaert | 02-08-08 | 14:09

Uiteindelijk zijn Nederlanders allemaal Renefrogers.

Rabarberke | 02-08-08 | 14:09

Als de publieke omroep ging maken wat het publiek wil kregen we alleen maar Frans Bauer en Big Brother geprogrammeerd.

Rabarberke | 02-08-08 | 14:08

@ stonehead
Ik doe niets anders dan wat zij ook doet in haar column. "Domme en seksitische man", "zijn - overwegend manlijke - baasjes", allemaal typeringen die ze er zelf bijsleept. Wie de bal kaatst..

Teen | 02-08-08 | 14:07

@Kerby | 02-08-08 | 14:03
Begrijp ik nu dat je bij gebrek aan beter radio 1 luistert? Debielengeleuter?

Veenswijf | 02-08-08 | 14:07

@piquant @13:57

Nee, niet kort door de bocht.
Eerder het principe: put your money where your mouth is.
Laat het publiek maar bepalen waar het gemeenschapsgeld naar toe gaat (als er al gemeenschapsgeld naar zoiets toe moet gaan... ik vind het persoonlijk wat debielerig dat de overheid voor mij denkt en bepaalt wat ik interessant of goed moet vinden...)
Als het grote gemene deler aanbod je niet bevalt kun je een prive initiatief ondersteunen.
.
Het is wat mij betreft vergelijkbaar met de kunstwereld. Waarom moet je Kunst financieren? Het volk opvoeden? Klasse en smaak bijbrengen omdat die paupers anders verschoond blijven van enig cultureel besef? Schei toch uit.
Kunst is wat je publiek als kunst omarmt. Vraag en aanbod.
.
Het is hemeltergend dat er zakken vol geld naar experimentele toestanden gaan waar geen hond naar wil blaffen. Voor lege zalen spelen, ja dat is Kunst.
Gelukkig hebben sommige sculpturen nog wel zin. Je herkent meteen het overheidsgebouw.

bloedjelink | 02-08-08 | 14:07

radio?.... leeft dat nog dan...

DondeEstaGb | 02-08-08 | 14:06

op Radio1 wordt je ieder uur ongewild lastig gevallen met een update over de gay parade, dat WIL IK NIET!!!

Onderbuik | 02-08-08 | 14:06

@Veenswijf
dat ding dat hier ligt te verstoffen?
ik denk dat die van mij te oud is want daar kreeg ik nooit actualiteiten en nieuws uit.

Kerby | 02-08-08 | 14:03

@DubbelzouteSalmiak | 02-08-08 | 13:58

LOL en zo waar.....!

piquant | 02-08-08 | 14:03

@Reinaert | 02-08-08 | 13:55

Ik ook niet , maar er zijn mensen die bv hun gebit daar laten renoveren (en wel ondertussen jonge meisjes of jongetjes neuqen*kots*).
Er is een grote markt voor.
Ben het met je eens dat complicaties waarschijnlijk op de nederlandse verzekeraar drukken, maar dat zal niet om grote aantallen gaan, dus niet een echt valide argument.

piquant | 02-08-08 | 14:00

ik ben ook tegen de debilisering van de samenleving
publieke omroep moet zijn zoals overal ter wereld, een aanbod dat DE HELE BEVOLKING bekoort.

Als je 5 zenders hebt is het helemaal geen ramp als er 1 debielen (m/v)-kanaal is en ook helemaal niet erg als er een kanaal is met een reportage van een uur over een vlaamse autistische koster van 56 die nog niet ontmaagd is (twee weken terug op vrijdag, kostelijke radio)

commentaarderer | 02-08-08 | 13:59

Ik luister al jaren BNR ipv Radio 1. Veel meer bytesized en vlotter.

ZouteZeeuw | 02-08-08 | 13:59

guttegut, guttegut.... een ramp. Er blijkt iemand een mening te hebben, maar dat mag natuurlijk niet, want meningen mogen alleen als de meningverkondiger géén doos heeft.... of heette dat ook alweer een kudt

DubbelzouteSalmiak | 02-08-08 | 13:58

@piquant | 02-08-08 | 13:54:

Mijn portemonnaie? Dat is een soort zwart gat, ik stop er iedere keer geld in maar dat is in no-time verschwunden. Raar, maar wel waar.

Reinaert | 02-08-08 | 13:57

@bloedjelink | 02-08-08 | 13:54

Beetje kort door de bocht. Met jouw systeem ,alleen nog SBS 6 achtige uitzendingen.
Geen cultuur programma's meer. Alleen nog Rambo films en ga zo maar door.
Als jij daar genoeg aan hebt, soit maar er zijn mensen zoals ik, die daar wel behoefte aan hebben.

piquant | 02-08-08 | 13:57

@piquant | 02-08-08 | 13:38:

In Thailand hebben ze trouwens ook de smakelijkste recepten veur hond. Dus dat zegt niet zo veel. En het is er ook een pedoparadijs. Zegt ook niet zo veel.

Ik blijf het een rare gedachte vinden om je daar te laten verbouwen en/of renoveren. Veel goedkoper zal het per saldo echt niet zijn en mochten er complicaties optreden dan heb je alsnog een behoorlijk probleem. Maar daar draait de Nederlandsche verzekeraar dan natuurlijk weer voor op.

Reinaert | 02-08-08 | 13:55

@Reinaert | 02-08-08 | 13:51

Waarom gun je mij het plezier niet?
Voor de 2e keer binnen 12 uur over geld lullen (is de drank gratis en nu;kost extra), bevestig je wel het beeld van de hollander met de hand op de portemonnaie!

piquant | 02-08-08 | 13:54

Haha, die Ingeborg. Jammer dat het aanrecht nu weer zo negatief in de belangstelling komt. Alsof je daar alleen heel debielerig met zuurkool en vette jus bezig bent.
Verder moet de publieke omroep weg. Radio, tv... de hele bubs.
Alsof het allemaal zo vreselijk intelligent, integer en onafhankelijk is.
Krijg toch tieten Ingeborg. Je weet het zelf ook wel. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
.
Als er een publiek is voor een bepaald programma betaalt het zichzelf en dan mag je van mij een publiek "bedienen". Ga echter niet op kosten van de belastingbetaler de betrokken journalist uithangen en mij vervelen met geneuzelreportage uit oorden waar ik nog niet dood gevonden wil worden. Je werkt voor je publiek en niet omgekeerd. Meeste stemmen gelden. Deal with it.
Slikken of stikken Inge... ook een vrouwendingetje.

bloedjelink | 02-08-08 | 13:54

@piquant | 02-08-08 | 13:40:

Dat virus had ik van mezelf al heur. De ene dag wat meer dan de andere maar het is altijd aanwezig. Ik heb er trouwens wel meducijn veur maar daarvoor is het nu nog te vroeg op de dag, dan ben ik vanavond veuls te vroeg bezeaupen en dat wil je niet meemaken. Of misschien juist wel, maar dat plezier gun ik je niet. Dat kost extra.

Reinaert | 02-08-08 | 13:51

@MaupCaransa | 02-08-08 | 13:25

Ze is wel opgenapt:
www.hollanddoc.nl...

Ik knap er nog steeds op af.

cy | 02-08-08 | 13:47

@blackangel | 02-08-08 | 13:43
Alle vrouwenprogramma's :)

piquant | 02-08-08 | 13:44

Oh ja, en wat waskuip-admiraal zei.

stonehead | 02-08-08 | 13:44

@stonehead | 02-08-08 | 13:42

Wie zegt dat Ingeborg Beugel een vrouw is? sexist!

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:44

Als een droge zure muts (aerts).

Koud flesje Alfa | 02-08-08 | 13:44

Discriminatie!
Wat is er dan voor debiele mannen achter het aanrecht als ik?

blackangel | 02-08-08 | 13:43

@Teen: doe dan ook niet zulke stomme suggesties (meteen op de vrouw spelen, zoals GS zelf ook al voorspelbaar doet) Ze heeft domweg gelijk. Magoed, straks ga ik mezelf nog elitair voelen. Duidelijk weinig hardcore nieuwsliefhebbers hier.

stonehead | 02-08-08 | 13:42

Teen | 02-08-08 | 13:15
hehehehe...

Boze Buur | 02-08-08 | 13:41

@Reinaert | 02-08-08 | 13:36

Je hebt , steeds meer last van het @Botte virus. Zijn wel pilletjes voor, maar alleen op recept te verkrijgen.

piquant | 02-08-08 | 13:40

@Reinaert | 02-08-08 | 13:36

Ik heb alle verkeersinformatie vorig jaar op een CD gezet, veul makkelijker, draai m iedere ochtend. doeii Radio 1 ...

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:39

@Reinaert | 02-08-08 | 13:32

In Thailand , ondergaan vooral heel veel mannen (gender) operaties;en alles wat daarbij hoort. Dus veel klinieken met ervaring EN een stuk goedkoper.
Je slaat een paar vliegen in 1 klap. Goedkopere en niet slechtere correcties, vakantie en je komt(hopelijk) niemand tegen die je kent als je met je kop met littekens en verband buiten loopt .
Daarbij zal de facelift ook nog geld hebben opgeleverd dmv het maken van radioreportages (een het schrijven van een boek), slimme dame!

piquant | 02-08-08 | 13:38

Wie luistert uberhaupt nog nieuws op de radio, voor objectief nieuws log je toch in op Geenstijl.

LordBathory | 02-08-08 | 13:38

@Veenswijf | 02-08-08 | 13:33:

Maak daar maar CD-wisselaar van gezien de lengte van de files anno tegenweurdig.

En trouwens: radionieuws is best fijn heur, zeau 's morgens in de eauteau. Zegt men.

Reinaert | 02-08-08 | 13:36

@Veenswijf | 02-08-08 | 13:33
CD-speler... wasda?

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:36

@Kerby | 02-08-08 | 13:10
er bestaat ook zoiets als een cd-speler....

Veenswijf | 02-08-08 | 13:33

@MaupCaransa | 02-08-08 | 13:28:

Je tronie laten opleuken is tot daar aan toe, daar is best wel iets over te melden natuurlijk, maar waarom in Godsnaam in Thailand? Daar zie ik dan de logica weer niet van in.

Then again, Thailand is natuurlijk veul spannender dan hier om de hoek bij de plaatselijke tietenkliniek. Dat dan weer wel.

Reinaert | 02-08-08 | 13:32

Ingeborg wil niet dichter bij de mensen. Ze wil met haar Ikon lekker reizen op kosten van de belastingbetaler. Naar Nicaraga bijvoorbeeld, waar Interessante en Politiek Geëngageerde Linkse Mensen leuke projectjes doen. Of naar Oppervolta, waar alle centjes naartoe gaan die door al die Lieve Diakoniemensjes bij elkaar gecollecteerd zijn in de kerk, en waarvan de zoveelste zinloze waterput wordt bekostigd.
Maar helaas, steeds meer wordt duidelijk dat de Ikon een achterhaalde club is, gefinancierd door een kerk waarvan inmiddels niet meer dan 4% van de Nederlanders lid is en die binnen die kerk ook al bijna geen draagvlak meer heeft.
Ingeborg, neem een andere hobby. Koken bijvoorbeeld
Door: Swasmahammad Dandradhsaping op zaterdag 2 augustus 2008, 12:51

Beter kun je het toch niet zeggen?

Wouter Boslim | 02-08-08 | 13:32

@MaupCaransa | 02-08-08 | 13:28

Zo steek je nog eens iets op van vrouwendingetjes.... Dus ook een radio 1 fan?
Weg met de debilisering en vertrutting!!!!

piquant | 02-08-08 | 13:32

Als er één woord is dat door inflatie niets meer waard is geworden, terwijl het toch zo'n belangrijk woord is voor ons allemaal, dan is het 'publiek'. De publieke ruimte wordt ingenomen door alle culturen waaronder ook die van ons, jawel, een hele of eerder een halve procent wel! Hetzelfde geldt voor de publieke omroepen. Het is mij, en ik denk velen met mij, onderhand wel duidelijk geworden wat decennialang de verborgen strategie van de macht was, de macht wel te verstaan die de macht had verdreven omdat zij machtsmisbruik zou hebben gemaakt, wat ook wel een beetje zo was, maar waar wij nu allemaal behalve degenen die ik hier aanval, zo naar terugverlangen. Want het moderne machtsmisbruik, het misbruik van de publieke ruimte, media, politiek en de oude elite die gewoon altijd zichzelf is gebleven maar die de pionnen hebben gewisseld, dat werkt nog net zo als daarvoor. Het geld moet èrgens vandaan komen, dus graaf maar andere kanalen, bevoordeel maar een ander pleps, beledig de moderne huismoeders maar. Als het zuur maar zuur en het droog maar droog mag blijven, en alles zoals het was, voor de geborneerde elite.

Ron de Weijze | 02-08-08 | 13:30

Je gaat me toch niet vertellen dat er echt nog mensen rond lopen die in hun spaarzame vrije tijd naar radio 1 luisteren?

RechtsTuigje | 02-08-08 | 13:30

@Reinaert | 02-08-08 | 13:26

Ze heeft er dus voor radio 1 een aantal reportages over gemaakt, participerende journalistiek.....

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:28

@MaupCaransa | 02-08-08 | 13:25:

Tja, ze kon er zeau te zien dan eauk niet op achteruitgaan.

Maar goed, dat doet eauk allemaal niet ter zake, this is radio man!

Reinaert | 02-08-08 | 13:26

DT71 | 02-08-08 | 13:12
Ik voel me ook ver verheven boven de rest dus wat is precies je probleem?

sjaakdeslinksesul | 02-08-08 | 13:25

Krijg nou tieten: In 2006 onderging Ingeborg Beugel een facelift in Thailand, ze schrijft er een boek over. (Wikipedia)

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:21

En BNR is ook niet heilig met nitwits als Paul van Liempt.

waskuip-admiraal | 02-08-08 | 13:17

@ stonehead
Je hoeft geen linkjes te geven die ook al in het artikel staan hoor. Ik weet hoe internet werkt.

Teen | 02-08-08 | 13:15

Nee, s ochtends half 11 op radio 1 een ellenlange reportage over gebrek aan protheses in Mozambique, daar knapt een Mensch van op....

MaupCaransa | 02-08-08 | 13:14

Mw. Beugel houdt niet zeauo van geweaune menschen. Een typisch gevalletje van Ons Soort Menschen. De boven anderen verheven voelen grachtengordel-bewoners die met tonnen op de bank lekker idealistisch leaupen te brullen en in de praktijk de meest vuige Westerse Kapitalist zijn die ze zeau intens haten. Rare jongens en meiden van het links elitaire grachtengordel-gelijk...

Rest In Privacy | 02-08-08 | 13:12

ze heeft gelijk....
waar moet ik anders naar luisteren? keuze is dan debielengeleuter op 1 of debielenmuziek op 3, 538 of nog debieler, arrow, gold en weet ik veel waar ze allemaal die rotzooi de ether ingooien.

Kerby | 02-08-08 | 13:10

@Teen: lees anders eens haar column. www.dejournalist.nl/opinie/bericht/het...

Ik vind Mutsaerts' suggestie 'wie betaalt trouwens haar salaris' trouwens zo krom als een hoepel. GS vond toch ooit juist zelf dat de commercielen de brede mainstream moesten bedienen, en dan mochten de publieke zenders de commercieel oninteressante niches doen? Anders krijg je op Radio 1 t/m 5 vijf keer de Telegraaf. En raad eens wie er dan gaat lopen nuilen?

stonehead | 02-08-08 | 13:09

Dat mens heeft groot gelijk.
Richt je vooral op de grijze middenmoot.
Vooral geen niveau en/of diepgang - dat is het devies.
De hele dag Jip en Janneke praat.

de krikkemikker | 02-08-08 | 13:08

"Het is ronduit onacceptabel dat in 2008 een zendercoordinator van de Publieke Omroep met ‘dichter bij De Mensen’ bedoelt dat programma’s begrijpelijk moeten zijn voor debiele vrouwen achter het aanrecht."
.
Maar .. maar dat is toch haar doelgroep?
www.martinfrost.ws/htmlfiles/sexedu3.j...

Wishbone | 02-08-08 | 13:08

@balle eis korakas 12:45: De mix van Radio 1 is meestal wel aardig ,zowel voor mensen die de radio de hele ochtend of middag aan hebben, als mensen die 's ochtend 3 kwartier in de auto luisteren.
Een paar uitzonderingen daargelaten: dat godvergeten marathoninterview van 3 uur in de ochtend. Oftewel de intellectuelenversie van Truus en Toos die in de wachtkamer van de tandarts zitten te beppen. En natuurlijk de sport, met name als de Tour radio 1 zo'n beetje overneemt, en om de een of andere reden de gewone CD-koffer wordt verwisseld met Franse kutmuziek... Oh ja, Tour de *France*, dom van me.
Als ze zich bij nieuws en achtergronden zouden houden zou het een aardige zender zijn.

Muxje | 02-08-08 | 13:07

Mooi om te horen van die Borst dat BNR het zo goed doet. Blijkbaar kan de markt zelf fatsoenlijke nieuwsradio produceren. Dus dat hoeft de overheid niet meer te doen. Is het probleem ook meteen opgelost welke richting Radio 1 op moet. Gewoon afschaffen, scheelt weer belastinggeld.

ratio | 02-08-08 | 13:06

Klassieker: Ik wil dieper graaien in de gemeenschapspot om programma's te maken waar niemand naar wil luisteren, met mensen die teveel betaald krijgen, om een roeptoeter te krijgen waarmee ik mijn eigen politieke kronkels valideer, terwijl ik zijn pis over de hoofden van de mensen die de gemeenschapspot spekken. Zo. Die zit. Voor post-menstruele vaginale droogheid beveel ik Vaseline aan.

Zeddegeizot | 02-08-08 | 13:06

Wie had dat gedacht... Er bestaat kennelijk ook een Radio 1.

One Shot | 02-08-08 | 13:00

Als het aan Ingeborg Beugel ligt krijgen we dus ellenlange reportages over geitenkaas, het glazen plafond en andere vrouwgerelateerde onderwerpen?

Teen | 02-08-08 | 13:00

Ze heeft helemaal gelijk, bij de publieke zou het moeten gaan om inhoud en niet de luister/kijkcijfers. Daar heb je de commerciele voor.
Denkt aan : "houden jullie ze dom, houden wij ze arm."
@van dal | 02-08-08 | 12:32
Hier: portal.omroep.nl/audioplayer/radio1?55...
@MANK | 02-08-08 | 12:33
Youtube zonder filmpjes,

Kenny013 | 02-08-08 | 12:59

Fuckje luistert eauk altijd naar radio 1

kneuterzak | 02-08-08 | 12:57

@Boze Buur @12:48
Nee, het is Hennie Vrienten zonder gel.

Chiant | 02-08-08 | 12:56

Beiden zijn fout. Die zendercoordinator heeft gelijk als er te veel reportage is. Stop met die zeurreportages over Afrika, de uitdaging van Vogelaar en watertrappellende ijsberen. Want dat kennen de mensen wel het wordt inmiddels saai. Maar je lost het niet op met gadgets en het koningshuis. Alsof je als radio 1 niet begrepen wordt en er dus maar wat laagdrempelige onzin moet bijmengen.

Maar dat vpro mens natuurlijk ook, op spelletjes zit ook niemand te wachten. (Al helemaal niet door die Ghislaine Plag. Dat mens is een verschrikking. Toen zuur nog niet genoeg was heeft Andries Knevel haar geschapen).

En dichter bij de belevingswereld van de luisteraar komen. Wat denkt die hufter? Dat er alleen imbecielen naar de radio luisteren. Daar is SLAM-FM toch al voor uitgevonden? Ik dacht dat de essentie van radio juist is dat je juist even naar een wereld wordt meegenomen, door een kundige presentator die zonder neerbuigend te worden elk onderwerp boeiend kan houden. Als die pummel al niet snapt dat het met behoorlijke presentatoren begint, dus geen verzuurde kokerdenkers met boekhoudersstemmetjes, moet hij ontslag nemen.

waskuip-admiraal | 02-08-08 | 12:55

Ze praten daar net zo vlot als Nico Dijkshoorn......

MichieldeMuiter | 02-08-08 | 12:52

Maar dat mens heeft toch gewoon gelijk?!? Als je van de Nederlandse media een eenheidsworst wil maken en de debilisering op RTL en Capingzender niveau voort wil zetten, dan moet je allemaal hetzelfde gaan doen. Iedere zender een uurtje Lingo en een goede film onderbreken voor Shownieuws. Das pas lekker... NOT!

De Franslander | 02-08-08 | 12:51

Voor nieuws ga je naar BNR, dan ga je niet naar een zaaddodende zuurtruus van de VPRO luisteren die gedurende een uur de achterstandspositie van vrouwen in noord oost Jemen loopt te bejammeren.

Prof_Bukmaar | 02-08-08 | 12:50

IKON: Islamofiele Kommunisten Omroep Nederland.

Miretra | 02-08-08 | 12:49

ik ben heel blij met Radio 1
Natuurlijk lullen de lezers GeenStijl weer achterna
Als je er nooit naar luisterd, lever dan ook geen commentaar
Prima zender, houwen zoals het is

sander9999 | 02-08-08 | 12:49

Is dat niet het wijf van Oboema Sesetokoe?

Boze Buur | 02-08-08 | 12:48

Ja natuurlijk, laten we alle zenders voor het klootjesvolk maken, lakse mensen en gemaakt/gepresenteerd door mensen die moeite hebben om zinnen te volgen die langer zijn dan vijf woorden en het woord nuance maar overbodig vinden.

Klaaswitz | 02-08-08 | 12:47

"Radio 1 is ten prooi gevallen aan de niet aflatende nivelleringsdrift en debilisering van zijn – overwegend manlijke – baasjes. Het is nu niet meer dan een beneden alle peil, treurig en armoedig gefilterd doorgeefluik van de Nederlandse maatschappij."
Ik zou zeggen maak die Beugel maar meteen zendercoordinator!

sjaakdeslinksesul | 02-08-08 | 12:46

Ze heeft helemaal gelijk, terugfluiten die gast van radio 1. Ben juist blij dat je daarniet allemaal hapsnap itempjes hebt, en ook nog wat achtergrondprogramma's overdag. Nu luister ik veel naar radio 1, maar als ik dan elk uur hetzelfde nieuwsgeneuzel hoor, wat ik ook wel lees op de nieuwssites op internet stop ik daar gauw mee...

balle eis korakas | 02-08-08 | 12:45

"Wie betaalt er overigens het salaris van dit IKON-talentje? Wie het weet mag het zeggen." - Dat zijn wij volgens mij... :P

Escovan | 02-08-08 | 12:43

Maar ze heeft toch gewoon gelijk?!? Als alle zenders programma's moeten gaan maken voor de gemiddelde Nederlander, dan komen we uit op Telegraaf en Campingzender niveau...

De Franslander | 02-08-08 | 12:41

Ik heb de moeite genomen de column van Ingeborg even door te lezen, en ik vind dat ze groot gelijk heeft!

nare man | 02-08-08 | 12:38

Conclusie: Curry naar Radio 1. Alle problemen opgelost: zuur, onzinnig, debiel.

Reinaert | 02-08-08 | 12:38

juist ja

sick basterd | 02-08-08 | 12:36

@Hippocrates | 02-08-08 | 12:32
Nee dat zie je verkeerd, de moslim omroep is "door debielen, voor debielen"

Scheetje Beef | 02-08-08 | 12:35

Ik download de podcast wel een keer...

Dirk Tang | 02-08-08 | 12:33

Radio 1????? was dat?

MANK | 02-08-08 | 12:33

radio1? waar zit dat?

van dal | 02-08-08 | 12:32

Maar de Moslim-Omroep is toch al voor debiele vrouwen achter het aanrecht?

Hippocrates | 02-08-08 | 12:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken