Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vinexhutten in de ramsj

auto.jpgGoedkoop nieuwbouwhuisje scoren? Kijk maar eens rond in Leidsche Rijn waar de eigenaren massaal hun biezen pakken. Het recept voor ellende: 70 procent koophuizen met daar tegenaan geplakt 30 procent schotelantennes in huurhokken. Herrie, rotzooi, Marokkaantjes met een grote bek en ouders die nauwelijks Nederlands spreken. En dat allemaal vier tegels achter de brandgang van je tophypotheek. Wie klaagt dat jouw leasewagen als doelpaal wordt gebruikt voor Turkije-Duitsland, krijgt sissende vaders aan de deur. De nieuwe sporthal is inmiddels al geannexeerd door de plaatselijke scooterjeugd. Ja, minister Vogelaar heeft er weer een nieuwe prachtwijk bij. De Azijnbode reed met geactiveerde centrale deurvergrendeling rond in de de wijk en draaide het probleem om. Blonde meisjes mogen van hun ouders niet spelen met allochtonen. Diskriminasie! Daar hebben de nieuwkomertjes al heel vaak om moeten huilen. Witmensen voelen zich beter, zeggen de allochtonen. Bondgenoot PvdA is inmiddels al begonnen de boel te downplayen. Volgens wethouder Harrie Bosch moeten die paupers in hun koophut gewoon hun bek houden. Niks aan de hand mensen, gewoon verhuizen...

Reaguursels

Inloggen

Gemeente politici, gemeente-ambtenaren en stedebouwkundigen: de ideale mix om met veel belasting geld helemaal niks zinnigs te realiseren. Bijlmermeer, Almere, Lelystad en nu Leidsche Rijn. Allemaal tekentafelsteden die binnen een eeuw allemaal vervallen in kansenwijken a la Vogelaar (De Bijlmer wordt nu voor meer dan een miljard euries verherinricht om de mislukking van 1966 recht te breien). Vooral die stedebouwkundigen, een trut of een mislukte provo met sociale academie en tekendiploma, moeten ze massaal afschieten. Deze professie heeft nooit meer betekent dan ruimtlijk gelul. Een niets-wetenschap.

web_krijter | 01-07-08 | 12:17

Ik ben opgegroeit op kanaleneiland in de jaren zeventig, ik heb er een leuke jeugd gehad. Mijn ouders wonen er nog steeds en hebben er een dierenartsenpraktijk. Het is zo triest om te zien hoe de wijk volledig naar de klote is gegaan. De school waarop ik heb gezeten, Het Niels Stensen College is inmiddels afgebroken. Uiteindelijk in de negentiger jaren verworden tot een "Zwarte" school: dwz. voornamelijk van Noord Afrikaanse en turkse signatuur. Destijds heeft de rector, M. Sjamaar, de publiciteit gezocht (landelijk) om de overheid te waarschuwen en te confronteren met het linkse wishfulthinking. Maar al het vuil word stelselmatig onder het vloerkleed geveegt. @denouden: Zoals jij het hierboven uiteenzet had ik het niet beter kunnen doen. "Vroeger was alles beter" lijk ik wel te zeggen... so be it! Het vuil waarvan net gedaan word alsof het er niet is, zal op een dag metershoog onder dat kleed vandaan puilen. Zie het dan nog maar eens met goed fatsoen op te ruimen. Ik woon nu in Haarlem, dicht bij de zee. Op allerlei vlakken is de lucht hier een stuk frisser! Ik ben blij dat mijn dochter een fijne jeugd heeft op straat en op school. Ik heb de prettige herinnering, alleen de plaats waar mijn jeugd zich heeft afgespeelt is onherkenbaar geworden.

Biep | 01-07-08 | 11:48

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 19:56
Het stukje blijft een beetje leeg, op de opmerking na dat we af moeten van het sfeertje dat alleen links intelligent is. Af van het sfeertje dat je niks mag zeggen (behalve op GS natuurlijk) als je niet 20.000 bewijzen hebt dat je niet discrimineert of geheel kleurloos bent. Op die manier is door gewone eerlijke mensen geen discussie te voeren, want die gaan zich nog afvragen ook of hun klacht wel helemaal gegrond is en eerst zich afvragen of ze wel helemaal neutraal zijn etc etc. Ondertussen gebeurt er van alles wat ze totaal niet bevalt, maar men durft er haast niks van te zeggen. Ja, bij de kapper, tegen de buurvrouw of in familiekring. Maar niet daar waar het moet. In de gemeenteraad, of op andere openbare plekken. Dat komt puur door het nare linkssfeertje wat ik noemde. En wat krijg je dan? Degenen die het WEL durven te zeggen komen naar voren, maar dan met onderbuik-kanonnentaal. Dat komt er nu van. Schuld van Wilders? Kom nou. Het is de schuld van die arrogante Femke-Halsema-ik-weet-het-beter-glimlachdiscussies die de gewone man het gevoel geven dikke egoisten te zijn. En daarbij dan ook het gevoel geven nergens meer terecht te kunnen met hun menselijke klachten. In elk geval nergens anders dan bij Rita of Geert, in de hoop dat dat tenminste nog wat oplevert. Want als gewone man, hardwerkend, op je 50e een kapotte rug of een hartaanval, weggepest te worden uit je eigen huis... door van die kutschoffies? Dat gaat er niet in. PvdA, partij voor de Arbeider? No way. En helemaal ultralinks stemmen en je huis door de omhoogvliegende sinterklaasbelastingen niet meer kunnen betalen, dat gaat er ook niet in. Ik hoop dat de boodschap overkomt. Links was ooit goed. Er is een hoop bereikt, maar nu even met de benen op de grond, meiskes. Klachten zijn klachten. Luister ernaar. Doe eens daadkracht, en niet net alsof. Dus als een wijk een klotewijk is, zet dat dan ook in je linkse krant en loop niet zo arrogant en betweterig te glimlachen in je discussie. Want de goeierds houden dan maar hun mond. En dat moet niet. Slechts dan, dan wordt het vast en zeker, heel langzaam, beter.

denouden | 01-07-08 | 09:50

Het is helemaal niet 'een hekel hebben aan allochtonen'. Het is gewoon het gevoel hebben dat je in dit land eeuwig en altijd wordt genaaid en dat je bepaalde dingen gewoon leuk MOET vinden uit hoofde van de eeuwige politieke correctheid.
Helaas zijn nu Marokkanen (vroeger Suri's) daar de dupe van; overigens mede dankzij zichzelf en hun - voor ons - buitenmaatschappelijk geloof.
Maar de overheid is door slechte voorlichting, slechte planning en een tè bagatelliserende houding de grootste boosdoener.
NL-ers willen nu wel eens het fenemeen 'woongenot' ervaren.

pennestront | 01-07-08 | 05:40

Asoheem te Zoetermeder

Leidsche Rijn is niet de enige Vinex-wijk met problemen. In de Zoetermeerse Vinex-wijk Oosterheem, beter bekend als Asoheem, is het ook heel niet pluis. Op de maquette ziet het er allemaal heel gezellig uit. Mooie ruime villa's vlakbij je nieuwe huis á raison van 3,5 ton. Dat zit wel goed, dachten de huizenkopers. Zitten er plots vier gezinnen samen in zo'n villa. Met het oog op de immer speurende gedachtenplesie zal ik niet uitwijden over de herkomst van deze medemensen, maar ik kan u verklappen dat het geen Friezen of Brabanders zijn. Hele nachten teringherrie, hopen zwerfvuil en dubbelgeparkeerde roestbakken van bezoekende familie en vrienden. Oosterheem, leuk! Wie een ommetje maakt komt uit elkaar gesleutelde motorblokken tegen bij de 'milieuparkjes' van de gemeente. Bij de basisscholen worden geregeld vaders gesignaleerd met looien pijpen en andere slagwapens. Om duidelijk te maken dat 'hun niet motten fucken met Kevin, Jordi of Davey'. Zoetermeer is immers een 'overloopgemeente' van Den Haag. Hele Haagse kansstraten zijn compleet met de bekende valletjesgordijnen opgepakt en neergepoot in Oosterheem. Tedje van Es is een koorknaapje vergeleken met deze mannen van wie de onderarmen steevast een Delftsblauwe uitstraling hebben. Voeg daarbij wat gajes uit Rotterdam en overzeese vrinden, en het feest is compleet. De Riagg draait overuren en de banken zweten of ze de executiewaarde nog wel trekken uit de pandjes die ze een paar jaar geleden zo rap wisten te slijten. Lekker integreren in Oosterheem. Met dank aan de linkschmensen van de PvdA in de Haagse regio.

Biggenkopje | 01-07-08 | 00:43

Musselkanaal is er niets bij...

Beëlzebul | 30-06-08 | 21:48

Ouderkerk aan den IJssel. Daar huis ik. Veiligeste dorpje van zuid-holland/noord-holland aldus de oude AD misdaadmeter. Netjes tussen de friese dorpjes in. Gelegen aan het water, 3 negers die iedereen bij naam kent en die nederlands spreken en op enkele kilometers afstand van de stad Rotterdam. Randstad kan nog steeds leuk zijn. Bereikbaarheid, werk, inkomen, uitgaan EN veiligheid zijn nog steeds combineren. En de huizen hier zijn niet eens zo duur.

Inferi0r | 30-06-08 | 21:31

Mooi Raoul! Welkom...

Tommygunner | 30-06-08 | 20:42

Dus is 30% in zo,n wijk te veel.... Blijkt uit dit berichtje.....

qweras74 | 30-06-08 | 20:35

Laatste post dan met complimenten voor: denouden | 30-06-08 | 17:02 , heel herkenbaar, en dan nu een Bavaria. Ik wordt al ziek genoeg van dit topic, het is zo waar!!! Maar toch stelt Grijs IV dit beleid als nationale standaard om zo werkend Nederland te bestraffen voor hun inzet voor hun land en omgeving.
.
Overigens zijn er ook zat luie autochtonen en hard werkende allochtonen.Dus het is flauw om iedereen over 1 kam te scheren. We weten allemaal dat Turken het goed doen als ondernemer en Marokkanen goed zijn voor de bezettingsgraad in de penitiaire inrichtingen.
.
Maar als in jouw achtertuin tal van werkweigeraars wonen van buitenlandse afkomst in een iets kleiner huis als de jouwe, maar met 5x zo minder huur dan jouw hypotheek, dan ga je wel anders praten als ze daarbij ook nog koploper in het verzorgen van overlast, criminaliteit en associaal gedrag zijn.

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 20:14

Quote: "Ik ben omringd door sigeuner penose, inteelt-families, kutmarokkanen en tokkies......... het valt allemaal reuze mee". bidlip | 30-06-08 | 16:33 .
.
Ik denk dat de meeste "sigeuner penose, inteelt-families, kutmarokkanen en tokkies" ook totaal geen moeite hebben met "sigeuner penose, inteelt-families, kutmarokkanen en tokkies". Uw stelling is mij volkomen helder!

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 20:03

denouden | 30-06-08 | 17:02 U heeft woonervaring in woonwijken van verschillende samenstelling en deelt ons uw belevenissen. Maar u verzuimt er een conclusie aan te verbinden, uw slotzin is erg algemeen, maar misschien is dit wel een bewust neutrale keuze. Daarmee blijft uw post nogal leeg, jammer, want u verteld zinnige dingen.

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 19:56

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 17:17 Zoek een baan en betaal belasting, dan praten we verder, lutsert!

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 19:50

Monsieur et maître | 30-06-08 | 17:32 U bent een heer! Zelden heb ik iemand met zoveel respect voor de andere zijde zijn standpunten zien uitleggen. U legt excact de vinger op de gevoelige plek, uw argumenten snijden hout, Zelden zo'n correct juist antwoord gehoord, zonder scheldpartijenen aan de luie minderbedeelden.

Hoor ik "tiefuskaasvreters", dan roep ik "kanquersgeitenneuckersdts", idioot natuurlijk, maar het schijnt de enige taal te zijn die onze import verstaat. Ik heb daarom bewondering voor uw benadering met argumenten. Ik zou graag willen dat onze gasten daarvoor gevoelig zijn, maar ben bang van niet. Met uw benadering maakt u menigeen het hoff in dit topic, nogmaals complimenten.

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 19:47

-weggejorist-

br00djeaap | 30-06-08 | 19:06

Ach... dit is nog maar het begin. Over een paar jaar rent elk weldenkend mens (indien mogelijk) het land uit. Aftellen is al begonnen.

Onderduiker | 30-06-08 | 18:01

Aan mezelf: NIET over de ruggen, knurft.....

hoff | 30-06-08 | 17:44

Ik zou zo graag zelf willen uitmaken of ik met van allerhande kaf (eye of the beholder..)zou willen integreren, ik heb nergens zo'n hekel aan dat de een of andere linkse sok mij gaat vertellen hoe tof&geweldig het wel niet is om gezellig als 2x modaal je buurt te delen met kanslozen, dat maak ik graag zelf uit.
Ik zou dan ook niet weten waarom er perse schotelhuizen tussen de kopers moeten komen staan, met name niet in wijken redelijk ver van de stad(of geannexeerde dorpen..)
Laten we het beestje bij zijn naam noemen: ik verhuis omdat ik van 22.3% nietwesterse allochtonen naar 1.3% allochtonen wil en nergens anders voor. Omdat ik mijn kinderen niet tussen de achterstandleerlingen wil zetten en absoluut wil voorkomen dat dochterlief al te veel met mohammed c.s in aanraking komen.
Ik wil over de ruggen van mezelf en mijn nageslacht "bijdragen aan de oplossing"
En die keus moet ik gewoon kunnen maken.
En noem me dan maar gewoon xenofoob, geef ik je nog gelijk ook, maar acht lange jaren in een van de afvoerputjes van 040 zouden dat van iedereen maken.

hoff | 30-06-08 | 17:42

@ mezelf

"Overal" = bijna overal, ik heb natuurlijk niet overal gewoond!

Monsieur et maître | 30-06-08 | 17:40

Blarald | 30-06-08 | 16:39

Lutser, bijna iedere gemiddelde hbo-er (gemiddelde geenstijl publiek) begint met huren na zijn studie om na twee jaar een huis te kopen. Wanneer je huurt met een startsalaris zit je nu eenmaal tussen tokkies en mocro's. Ik kan me dus voorstellen dat de meeste reaguurders weldegelijk in aanraking zijn gekomen met bontkraag-mocro's en ander tuig. Hoe wordt anders een mening gevormd?

Iedereen weet dat niet elke Marokkaanse familie slechte bedoelingen heeft, er zijn er maar genoeg die normaal willen leven, desalniettemin met hun eigen gewoontes. Wat mij bij mij in de buurt opvalt (een gezellige 30% buurt) is dat van de (om en nabij) 50 jongeren tussen de 14 en 18 jaar (allen allochtone achtergrond) er zich maar twee duidelijk distantiëren van de luidruchtige/gebrekkig nederlands sprekende/alles slopende/continu naar iedereen scheldende groep. De rest doet vrolijk mee met de drie gastjes met de grootste bek. Aangezien ik tijdens mijn studie ook in een 30% buurt woonde, waar precies hetzelfde aan de hand was, kan ik dus uit ervaring spreken dat het overal precies hetzelfde verhaal is.

Kom dus aub niet met dat gezeik dat de meeste mensen het in de krant lezen, het is nu eenmaal een groot probleem waar veel mensen last van hebben. Gelukkig sta ik op het punt een huis te kopen om vervolgens weg te zijn uit deze zooi, misschien dat mijn mening over een paar jaar anders zal zijn!

Monsieur et maître | 30-06-08 | 17:32

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 17:17
Dat zijn de onderbuikgevoelens die loskomen, in die zin ben ik het met je eens. maar ik denk dat dat komt door een jarenlange piepelarij door mensen met een soort alleen-links-is-intelligent houding. Gewone brave mensen kijken dan eerst de kat uit de boom en willen niet met hun neus vooraan staan te roepen. Wij zijn rijk genoeg om ook slim te willen zijn, eerlijk voor een ander te willen zijn en allerlei andere goede intenties te hebben. Alleen die houding lijkt nu niet meer te werken. Gewone mensen zien dat van hun brave houding misbruik wordt gemaakt. Als telkens die mensen, die van de braverikken *misbruik* willen maken door links beschermd worden, dan wordt links een soort synoniem voor "soft" en zelfs "tuig". dat is wat er nu gebeurt. Dat is jammer, want alleen rechts is ook niet goed. Maar het komt wel door de links arrogantie, het niet willen luisteren naar hele gewone mensen met hele gewone klachten en een groot gebrek aan daadkracht. Daadkracht in de zin van het erkennen dat handhaving nodig is en niet alles gepikt moet worden. Blauw op straat associeren met politiestaat, dat soort dingen. En ook mensen monddood maken. En ik ben het helemaaaal niet met je eens dat heel veel mensen van alles roepen terwijl ze feitelijk niks mee maken. Pas daarmee aub op; heel veel mensen maken juist van alles mee, en daar moet erg goed naar geluisterd worden. Anders weten ze echt niet meer bij wie ze moeten aankloppen. Ja, bij Wilders. Waarvan akte.

denouden | 30-06-08 | 17:31

@ denouden | 30-06-08 | 17:02
Volgens mij is het niet zo dat alleen linkse mensen iets mogen zeggen, misschien nu eerder juist eerder andersom, maar goed. Dat is een kwestie van perspectief.
De ene partij vindt per definitie dat de andere partij te veel zendtijd krijgt. Dat hoort er ook een beetje bij.
Wil je het over oplossingen hebben? Die hoor ik hier net zo min bij 'rechtse' mensen hier, als van 'linkse' mensen. Oplossingen als: 'oprotten naar je eigen land' tellen wat mij betreft niet mee. Ik noem dat hooligan-gedrag.
Volgens mij is er nu juist sprake van 'rechtse' hysterie. Maar zoals ik al zei, dat is een kwestie van perspectief.
Feit is, dat heel veel mensen van alles roepen, terwijl ze feitelijk niks mee maken. Beetje boeren-met-hooivorken-syndroom.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 17:17

pacha | 30-06-08 | 16:28
Geen idee hoe lang dat duurt, maar het is nu ook weer niet nodig dat je trots bent op je buren, wie het ook zijn.

Wat het probleem nu precies is, is lastig te zeggen. Het probleem is meer een soort groeps-gedrag. Ik heb in een "allochtonenwijk" gewoond waar het prima was. Allochtone buren die heel gezellig waren. Maar ik heb ook (kort) in een andere wijk gewoond waar het stukken minder gezellig was. Waar je je als gewone Hollander geintimideerd voelde op straat, waar je auto werd opgengebroken, fiets in elkaar werd getrapt en troep op straat lag alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Als brave burger doe je er geen flikker aan. Je doet een paar keer aangifte van diefstal, maar daar gebeurt toch niks mee. Ik weet niet wat het is, maar soms is er een soort groepsgedrag (tokkiesgedrag) waar je geen kant mee op kunt. En dat ligt niet aan rijkdom, want sommige van die crimineeltjes zijn rijker dan jij en ik, en toch blijven ze aso. Het heeft alles te maken met handhaving, het niet uitdragen van wat aso is en wat niet. Het niet mogen praten van brave mensen over crimineeltjes en overlast. Tenzij je 20.000 bewijzen hebt dat je niet discrimineert en totaal objectief en eerlijk bent, of tenzij je 35 socioboeken erover hebt geschreven en aantoonbaar links bent. Alleen dan schijn je oplossingen te mogen ventileren, ook al blijven die zogenaamde oplossingen ver achter en de problemen steeds maar groter worden. Welnu, een hoop mensen pikken het niet meer. Men is het z-a-t om niet te mogen meepraten, om gepiepeld te worden door een soort linkse hysterie. Alsof links zijn intelligent is en de rest niks mag zeggen. Dat sfeertje, daar moeten we van af. Anders -en dat gebeurt al een aantal jaren- komen alle onderbuikgevoelens en wat daarbij hoort feilloos naar boven. Net zo lang totdat dingen echt ontploffen. En omdat we dat allemaal niet willen, wil men aub iets sneller naar de hele gewone menselijke klachten van Jan Modaal luisteren?

denouden | 30-06-08 | 17:02

@ vander F | 30-06-08 | 15:22
Ja, en alle Nederlanders dragen klompen.

@ PBS | 30-06-08 | 15:53
" Ik woon aan een singel in een Herenhuis en lees steeds meer ellende uit de kranten. Gelukkig heb ik het zelf nog niet mogen ondervinden.... maar reeds alle instanties gebeld van de gemeente om duidelijk te maken dat dit echt echt niet kan."

I rest my case.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 16:52

Fijn dat PBS ff de moeite heeft genomen mijn verbijstering samen te vatten over het reageervolk hier: hij leest in KRANT hoe erg het er wel niet aan toe is en hij gaat meteen alle instanties bellen. Wat de freak man?? Ga eens proberen een eigen mening te vormen met nuance en als het ff kan wat kennis. Dus bijvoorbeeld niet zoals die malle Van der F iets beweren over dat kruistochten zo cool waren voor het westen. Want die kruisvaarders waren ongeveer het Al Qaida van de middeleeuwen: een achterlijk groepje godsdienstwaanzinnigen die een veel geavanceerdere cultuur aanvielen.

Ach ja, zoals B. de Groot al schreef:

En dan zeggen ze tevreden:
Hij verliest zijn wilde haar.
Hij wordt eindelijk volwassen
En na nog een tweede jaar
Is hij net zo'n grote hufter
Als zijn vader is geweest,
Die een mening over alles
In het ochtendkrantje leest.

Blarald | 30-06-08 | 16:39

Ik woon alweer een aantal jaar in Utrecht, de meest onbeduidende stad van Nederland. Toen ik hier kwam wonen was ik omringd door sigeuner penose, inteelt-families, kutmarokkanen en tokkies. Maar zo'n 2 jaar geleden begonnen al die families ineens 1 voor 1 te verdwijnen en in wel zo'n hoog tempo dat mijn blijdschap plaatsmaakte voor nieuwsgierigheid. Waar gingen ze heen? Werden ze gedeporteerd naar heropvoedigs-kampen? Geelimineerd door speciale eenheden van Hirsch Ballin? Een container aan de rand van de stad wellicht? Driewerf neen! Die werden allemaal in een leuke sociale woning in Leidsche Rijn geparkeerd. Toen dacht ik nog: Tering! je zult die families lekker tegenover je krijgen met je duur betaalde hypotheek. Maar de PVDA heeft gelijk hoor, het valt allemaal reuze mee.

bidlip | 30-06-08 | 16:33

De bestuurders en hun netwerken die dit hebben geflikt lachen zich een deuk. Ze zitten nu, na met prepensioen te zijn gegaan op hun 55e, lekker in Bilthoven, het Gooi, Bloemendaal, of een tweede huis in Frankrijk of Spanje. Laat de werkende belastingbetaler hier maar lekker voor opdraaien.

jospeh6085 | 30-06-08 | 16:30

5 jaar in een flat gewoont met 80 % allochtonen om me heen
weinig last van ze gehad
zagen mij juist als die linke blanke
ik heb ook vrienden van alle nationaliteiten maar die lullen gewoon niet zo stom
die balen ook van die kleine groepjes tuig die het voor de rest verknallen
er zitten echt hele goeie gezinnen bij
en 1 op 1 zijn die jongens heel goed te doen
alleen in groepsvorm zijn het etters
en je huis is totaal niet meer verkoopbaar als men er achter komt dat er veel allochtonen wonen, dat is gewoon zo.
ik mot ook geen hoofddoekkie naast me wonen sinds ik een huis heb gekocht.
stel je toch voor
toen ik het kocht zij de makelaar, en naast jullie zijn een stel uit aruba komen wonen
in eerste plaats, stom verbaast dat die een huis zouden kunnen betalen
en vervolgens zei ik de koop per direct af of hij moest 2 ton zakken met de prijs
toen bleken het gewoon hardwerkende nederlanders te zijn die tijdelijk gewerkt hadden in aruba en heb ik het toch gekocht.
daar moet je toch niet aan denken als jij als hardwerkende nederlander een huis wil kopen waar je krom voor moet liggen en vervolgens gaat er een allochtoon naast je wonen, waardoor je 10 jaar langer kunt gaan werken en kapot gaat, alleen omdat hij naast je is gaan wonen, tja dan koop je snel ergens anders iets.
stom als je het niet zou doen
hoelang zou het duren dat je trots bent dat je naast een allochtoon woont???

pacha | 30-06-08 | 16:28

citaat; Een gemengde stad is goed voor iedereen’, aldus Yves Vermeulen, woordvoerder van woningcorporatie Mitros.

Tuuuurlijk,.... qua haarkleur,..... niet huidskleur!

@xel | 30-06-08 | 16:21

Sikkeneur | 30-06-08 | 15:10
Veelal? Hahaha, laat me niet lachen. Maar die enkelingen zijn het probleem ook niet en al helemaal geen reden om dan maar niks te mogen zeggen van hen die wel een probleem vormen.
Die lui die aangepakt moeten worden, moeten ook aangepakt worden. Ik heb ook een keer mijn eigen spulletjes teruggehaald bij een stel schoffies die ik betrapt had. En dat ging niet met een kopje thee zal ik je zeggen. Helaas is niet iedereen gezegend met mijn fysieke gesteldheid en moet aankloppen bij de pliesie voor zoiets. Maar als je dat 4x vruchteloos hebt gedaan, piep je wel anders. Dan verhuis je maar, met je goeie gedrag. Ik begrijp die mensen best.
Klohjho!

denouden | 30-06-08 | 16:11

Tja... zo werkt dat. Als hardwerkende burger in je Vinexhut wordt je gezien als pacificatiemiddel om tokkies en finnen in de hand te houden.

Prof_Bukmaar | 30-06-08 | 16:05

De criminele geesten die deze wijken hebben ontworpen dienen zwaar te worden gestraft door een volkstribunaal. Wie mensen op een dergelijke manier onderbrengt, begaat misdaden tegen de menselijkheid.

Sendis | 30-06-08 | 15:58

Ikzelf woon in Vleuterweide (Vleuten inmiddels Leidsche Rijn) Het is toch niet te geloven dat er mensen zijn die het nog opnemen tegen deze allochtone bende. Oppakken en heel hard aanpakken, terugschoppen of wat dan ook. Ik woon aan een singel in een Herenhuis en lees steeds meer ellende uit de kranten. Gelukkig heb ik het zelf nog niet mogen ondervinden.... maar reeds alle instanties gebeld van de gemeente om duidelijk te maken dat dit echt echt niet kan.

PBS | 30-06-08 | 15:53

De taktiek is vaak als volgt. Eerst een zooi koopwoningen bouwen. Met een leuk grasveldje voor de deur. En dan, als alles verkocht is, snel een flatje met huurwoningen neerplempen op dat veldje. Zo gaat het in ieder geval bij mij in de buurt.

PSZ-E | 30-06-08 | 15:47

Moet je maar verder kijken dan de woning die je wilt gaan kopen.

Pikkestrijder | 30-06-08 | 15:38

"Wie klaagt dat jouw leasewagen als doelpaal wordt gebruikt voor Turkije-Duitsland...."

Aha.... het zijn die verdomde Duitsers dus weer..... akelig volk!

OneandOnly | 30-06-08 | 15:32

@Sikkeneur,
en al meer dan 1000 jaar probeert Europa zich met hand en tand te verdedigen tegen de oprukkende maan freaks.
Als onze voorouders niet met alle macht de beuk erin hadden gegooid was Europa al lang een Islamitisch werelddeel geweest.
En ze blijven maar proberen.

vander F | 30-06-08 | 15:25

@Sikkeneur | 30-06-08 | 15:10
verschil bij die pijpekrullen zit 'm in de niet expansieve godsdienst he,
en types die beweren Europa te gaan veroveren door de baarmoeders van hun vrouwen,
mondiaal aanslagen plegen in de naam van hun maangod.

vander F | 30-06-08 | 15:22

kruidvat | 30-06-08 | 10:55
Je kan wel dagelijks in Wateringse Veld komen maar toch lul je maar wat.
In Wateringse Veld is 35% van allochtone afkomst, zie: <link>http://denhaag.buurtmonitor.nl/</link>

groengelekanarie | 30-06-08 | 15:17

Een huurwoning is volgens de GS definite: ''Een woning waarbij de iwoners bij 15 graden celsius al op een bierkrat voor de deur zitten?'

Einde van de Domheid | 30-06-08 | 15:15

De MultiKultuur WERKT

zielig_negertje | 30-06-08 | 15:12

vander F | 30-06-08 | 15:02

Eeuwenlang dachten veel Europeanen ook zo over een andere van oorsprong woestijn- en schaapsherdersvolk.

Kosten noch moeite werden gespaard om ze weg te krijgen en zie; ze zijn er ook (gelukkig) nog steeds.
Thans veelal als zeer gerespecteerde, kapitaalkrachtige en beleerde medemensen.

Sikkeneur | 30-06-08 | 15:10

@JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:21 ,
'Op het moment dat het niet tegen Marokanen is gericht, komt er wel een andere groep voor in de plaat.'
De Islam is niet van plan plaats te maken.

Polen?
Waarom Polen, dat verzin je nu ter plekke.

Je verzint een niet bestaand Polen probleem om een reel bestaand probleem rond Marokkanen en hun geliefde Islam te bagatelliseren.

vander F | 30-06-08 | 15:02

Ik woon in een mooi dorp, aan de rivier de Vecht. Heel soms kom je er één tegen. Een Marokkaan of negerT. En die vallen dan wel weer mee. Ze krijgen het goede voorbeeld en wonen niet massaal in pauperconglomeraties.
.
Buiten het feit dat er (letterlijk) geen plaats is voor nieuwbouw, wordt er hier weining aan sociale woningbouw gedaan. Gelukkig zou ik haast zeggen.

FreshClash | 30-06-08 | 14:57

Zo blij dat ik in de provincie Groningen woon een paar weggelopen chinezen en wat antilliaans en marrokkaans schorem, maarrrr geen verklote wijken, onveiligheid op straat, rondlopende burka bommen, en ook heel belangrijk bijna geen files HEERLIJK !

Nee hou die zooi maar mooi daar dat bevalt ons prima hier !

Berno | 30-06-08 | 14:36

Adalgar: wat een briljante suggestie om eens 's avonds door de nieuwe buurt te fietsen bij beoogde aankoop van een huis. Ik neem aan dat het je bekend is dat verreweg de meeste Leidsche Rijners va dit moment hun woning als nieuwbouw hebben gekocht, en dus wat jou betreft eerst even een rondje over die zandvlakte hadden moeten maken???

LastShadowPuppet | 30-06-08 | 14:14

Adalgar | 30-06-08 | 13:34

U bent een nazaat van James Barry Munnik Hertzog.........?

Sikkeneur | 30-06-08 | 14:09

* gaat herrie schoppen in Marokko *

Cazi | 30-06-08 | 13:48

En waarom is er geen Linkse Geenstijl zoals een linkse politicus onlangs jankte?
Nou, omdat we de Volkskrant, NOS etc hebben.
Bewijs nr. 1090909332

Eikenhout | 30-06-08 | 13:44

Wat een gezeur. Wij witte Nederlanders kunnen juist heel veel van die vreemde culturen leren. Maar willen we dat wel? Het lijkt van niet. Misschien kan Vogeldinges daar eens een taidje gain wonen. Rot toch op!

Peter Rottevanger | 30-06-08 | 13:38

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 13:15

"En dus maar wat roept"? Hmhm, jij bent zeker de enige die dan wel wat mag roepen? En wel dat men niet moet kankeren? Ga zelf lekker doelpaal spelen. Pff haha!

denouden | 30-06-08 | 13:37

"Al in de planfase van Leidsche Rijn was bekend dat het nieuwe stadsdeel de sloop van zesduizend sociale huurwoningen in Utrechtse probleemwijken moest opvangen", wordt in de V(indymedia)K beweert. Als dat juist is, ben je wel een beetje dom te verwachten er een tamelijk probleemloze nette-mensen-omgeving aan te zullen treffen.
Bij de koop van een woning staren veel mensen zich blind op het huis zelf (oh moooiii!) en zien de inbedding nauwelijks. Daarom: ga een aantal keer door de nieuwe buurt rijden (liefst op de fiets) en vooral ook 's avonds. Zelf heb ik gemerkt dat zulks een verhelderend licht kan werpen en alle interesse voor aankoop kan reduceren tot nul.
Maar goed, die 70-koop/30-soosjaal verhouding is natuurlijk mesjogge. Een aso-minderheid verpest het altijd voor de meerderheid, andersom is zo'n aso-minderheid vrijwel immuun voor ter zake doende verheffing (zijn ook niet voor niks aso natuurlijk). Dus tel uit je verlies.
Bouw dus maar beter in wijkverhoudingen als 100-koop/0-soosjaal en 0/100. Is er ook iets om naar te streven voor wanneer je nog een dubbeltje bent, maar eens een kwartje zult zijn.

Adalgar | 30-06-08 | 13:34

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 13:19
Aanvulling:
Kijk, in feite is die sterke focus op "aanpassen of oprotten" en op uitingen van allochtone identiteit (toeterTurken) niets anders dan een rechtse variant op linkse policor luchtfietserij. In essentie is gaat het namelijk om het ontkennen of het willen wegmasseren van de realitiet. Die realiteit is dat Turken zich geen Nederlander voelen en dat ze dat ook nog heel lang hierna niet zullen doen. Als we die realtiteit een keer onder ogen willen zien zijn we al een hele stap verder in het debat over het multicultidrama. De volgende stap is het accepteren van die realiteit maar dat is nog een brug te ver denk ik.

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 13:34

Heb er 8 jaar gewoond, en langzaam af zien glijden..
blij dat ik over 3 weken weg ben daar .. kanalenweiland II in the making.
Lekker naar bilthoven, 2% allochtoon o//

Zandaa | 30-06-08 | 13:33

spanarchist | 30-06-08 | 12:11
Aan de andere kant heb ik gisteren een aantal reaguursels gelezen van NL'ers die hetzij op Curacao waren danwel er net vandaan kwamen (ik meen Opa Buiswater) die de zaak nogal relativeerden. Tsja, wat ik er dan van moet denken ?

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 13:28

Het is ook een wereld idee, (dure) koopwoningen met sociale huurwoningen er tussen waar je de tokkies & paupers inzet. Tel daarbij op een parkeerbeleid van 1.2 auto per gezin en een belabberd OV.

Ben zelf in leidserijn wezen kijken maar kwam zeer snel tot de conclusie dat ik er nog niet doodgevonden wil worden. Ik geef je op een briefje binnen 10~20 jaar zijn die Vinexwijken bekend als Vogelaar-wijken. En staan de planologen en politici op d'r achterhoofd te krabben hoe heeft dit nu kunnen gebeuren.

Bluto Blutarsky | 30-06-08 | 13:20

united.provinces | 30-06-08 | 11:56
Jonge jonge wat een woede zeg. Laten we beginnen over slavernij. Zoals bekend mag zijn hier op GS maak ik zelden tot nooit woorden vuil over slavernij simpelweg omdat ik het 1) geen issue vind, 2) het mij geen reedt interesseert. Wellicht zal ik ooit eens een grap of een sneer hebben gemaakt maar dat mag geen naam hebben. Samenvattend, val mij niet lastig met slavernij verhalen. Zoek daar een huilnegert voor want die zijn er ook.

Ik ben zeer bekend met expat kringen en mijn observatie is dat het merendeel, uitzonderingen daargelaten, wel degelijk in de eigen kring rond draait en niet echt participeert in de autochtone maatschappij (let wel dat is iets anders dan Nederland zelf). Ook zijn een hoop expats lang niet zo tijdelijk hier als men je wel wil doen geloven.
Ik noem meer dan 15 jaar namelijk niet bepaald tijdelijk en/of vrijblijvend.
Maar goed dat is mijn observatie en zolang ik mijn en jij jouw observatie niet kunnen onderbouwen met harde cijfers komen we daar toch niet uit. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik dagelijks midden in het expat wereldtje zit.

Mijn vergelijking van expats met andere allochtonen haal je nogal uit zijn verband.
Wellicht wil je er iets in zien wat ik niet bedoel of misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Natuurlijk gaat het hier om een totaal andere groep mensen die onder geen beding ook maar een fractie van de problemen veroorzaken die we met niet-Westerse allochtonen associeren. Ik denk dat ik daar niet anders tegen aan kijk dan jij.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat we van expats accepteren dat ze hun eigen identiteit behouden en vaak nauwelijks integreren en dat we van andere allochtonen precies het tegenovergestelde verwachten. Mij lijkt dat op zijn minst een interessante paradox die een nader onderzoek verdient.

Objektief vastgesteld moeten we namelijk concluderen, of we dat nou leuk vinden of niet, dat Turken zich tot in de 3e generatie vooraleerst, en waarschijnlijk zelfs alleen maar, Turk voelen. Daarmee stel ik een hard feit vast en dat is dat integratie in de zin van opgaan in de heersende autochtone cultuur niet gewerkt heeft. Mijn vraag is daarom of het niet beter is om dat idee overboord te gooien en ze beschouwen als wat ze zichzelf voelen nml Turken. En daar komt mijn expat vergelijking kijken want doen we niet exact hetzelfde met die groep ? Dat en alleen dat is waar ik die twee groepen vergelijk.

Bekijk beide groepen voor wat ze zijn, namelijk Niet-Nederlanders en behandel ze ook zo. Eis alleen van iedereen dat men zich schikt naar de hier heersende sociale normen en laat ze verder helemaal vrij in het beleven van hun eigen cultuur.

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 13:19

Dus Vogelaar is bezig "prachtwijken" te maken welke bij oplevering zeg het niveau van Leidsche Rijn bieden, om zo de problematiek in de oude wijken op te lossen. Stoppen dus. Nu.

hekkesluiter | 30-06-08 | 13:19

@de veteraan | 30-06-08 | 13:05
"In mijn vrienden en kennissenkring zitten behoorlijk wat allochtonen" Ik wou net vragen wat jou opa deed in de 2e wereldoorlog,maar dat lijkt me duidelijk.

baggerboer | 30-06-08 | 13:17

@ Repelsteel | 30-06-08 | 12:45
Ik dacht even dat je nu in arremoede maar met jezelf ging converseren... Maar goed, je herstelt jezelf.

Je hoeft niet aan te nemen dat ik geen oplossing heb, aangezien ik al duidelijk had gesteld dat ik geen oplossing heb.

Mijn punt is juist dat het merendeel GEEN ervaringsdeskundige is, en dus maar wat roept. Of ik ervaringsdeskundige ben is irrelevant.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 13:15

die moerkerkjes dachten zeker dat iedere aandacht hun huis sneller zou doen verkopen....

Kerby | 30-06-08 | 13:14

@JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:07
Kom je nog wel eens buiten?

seven | 30-06-08 | 13:11

@jasper 12.07
Mijn oordeel (en van vele anderen hier) is gebaseerd op feiten oftewel wat ik zelf met deze lieden heb mogen meemaken.
In mijn vrienden en kennissenkring zitten behoorlijk wat allochtonen waaronder een marokkaanse die het probleem wel ziet.
Het drama in Leidse Rijn lijkt op zich nogal mee te vallen maar het kernprobleem blijft hetzelfde: agressief, onaangepast gedrag dat geen ruimte laat voor anderen.
Waar zij neerstrijken zoeken alle anderen wijselijk een goed heenkomen.
Het volgende probleem zal niet de Polen zijn, maar de roemenen en bulgaren.
Niks xenofoob, gewoon kijken naar b.v. Spanje.

de veteraan | 30-06-08 | 13:05

witmensen zijn ook beter. meestal.

Demonische Eend | 30-06-08 | 12:59

@mezelf
Moeilijk dat cut-and-paste ....
moet zijn @ JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:43

Repelsteel | 30-06-08 | 12:47

Ik begrijp niet waarom onverbeterlijke aso's per se naast fatsoenlijke mensen moeten wonen. Dat wordt zo bepaald door de overheid. Bespottelijk.

Shalome | 30-06-08 | 12:46

VK
"Meryem Hannati (31), een perfect Nederlands sprekende jonge vrouw met een open gezicht en een witte hoofddoek, woont niet ver van de Moerkerkens in een huurwoning aan het Arthur Sullivanhof."

Als ze haar voornaam verandert in Mirjam, haar achternaam in Haanstra, die hoofddoek afdoet en zich bekeerd tot het christendom dan wel atheïst wordt, is er echt niks aan de hand.

knus & gezellig | 30-06-08 | 12:46

@ Repelsteel | 30-06-08 | 12:36
Je hebt geen oplossing en bent niet ervaringsdeskundig neem ik bij deze dan maar aan.
Waarschuwing hier volgt een herhaling: Don't talk crap.

Repelsteel | 30-06-08 | 12:45

Waarom toch altijd een verplicht percentage sociale woningbouw in een nieuwe woonwijk, zelfs in villa wijken, wordt er bij gezegd dat mensen met een laag inkomen/ uitkering ook het recht hebben om in mooie wijk te wonen. Dat gezeik met nivilering altijd, hard werken loont niet, je huis wordt wel groter maar aan dit soort klootzakken ontkom je niet.

Jinxed | 30-06-08 | 12:44

black mozes | 30-06-08 | 12:26 Je praat wartaal en bovendien; nog nooit van interpunctie gehoord? Stomme geitenneuqerdt.

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 12:43

@ Repelsteel | 30-06-08 | 12:36
Dat antwoord had ik je al om 12:09 gegeven. Gaan we in herhaling vallen?

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:43

@rintelman | 30-06-08 | 12:32
Zoals eerder (door een ander gezegd) ... al geef je een rat een gouden kooi .. het blijft een rat. Het huis is niet de oplossing, maar de inhoud wel.

Repelsteel | 30-06-08 | 12:43

@JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:34
Misschien zien ze cijfers op elk maatschappelijk gebied? (Onderwijs, zorg. financien, justitie etc)

cor123 | 30-06-08 | 12:42

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:31
Ben je ervaringsdeskundig op het gebied van "als minderheid wonen in een andere ethnische samenstelling"? If so let's hear it, otherwise, don't talk crap.
Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag over je oplossing.

Repelsteel | 30-06-08 | 12:36

@ fart majeur | 30-06-08 | 12:31
Welnee man. Mijn punt is dat het meerendeel moord en brand schreeuwt terwijl ze nooit zelf ene fuck meemaken.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:34

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:27
Ik ben blij dat je het met me eens bent.

p0rn0 | 30-06-08 | 12:33

@repelsteel

Wat een poezie

Toch altijd toevallig dat t dan niet uitmaakt wat voor huisje je er neerzet, maar wel wat soort volk erin komt?

rintelman | 30-06-08 | 12:32

@JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:22: omdat jij deze ellende als een interessante multiculturele woonervaring probeert te verkopen. Je zou makelaar moeten worden.

fart majeur | 30-06-08 | 12:31

www.amigoe.com
Was een geplande terroristische aanslag op Nederlanders dus.
.
Wiels waarschuwt voor ‘oorlog’
27 Jun, 2008, 18:20 (GMT -04:00)

.
WILLEMSTAD — “Als jullie hiermee akkoord gaan, dan kunnen jullie oorlog in dit land verwachten.” In deze bewoordingen uitte PS-raadslid Helmin Wiels zich gisteren tijdens de Eilandsraadsvergadering over de Algemene Maatregel van Rijksbestuur (AMvRB) Financieel Toezicht. Wiels, ferm tegenstander van het voorstel dat gisteren door een raadsmeerderheid werd geaccordeerd, deed ook een oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid.

Tijdens het debat van gisteren liepen de gemoederen af en toe behoorlijk hoog op. Gezaghebber Lisa Dindial moest verschillende keren zowel raadsleden als aanwezigen op de publieke tribune op hun gedrag aanspreken. Dit gebeurde ook met PS-raadslid Wiels, die de coalitiepartijen een stelletje ladronnan (dieven) noemde. Toen hij door Dindial erop werd gewezen dat dit niet kon, maakte hij er ‘boef’ van. Wiels haalde verder fel uit naar de coalitiepartijen en het BC en stelde dat de AMvRB niet aan de democratische regels voldeed. Hij waarschuwde ook voor de gevolgen van de accordering van de AMvRB.

De oppositiepartijen beschuldigen de coalitie ervan dat zij met accordering van de AMvRB de autonomie van het eiland voor een zak gelden wil verkopen. Woorden zoals bendepatria (landverraders) en bomba (een slaaf die als slavenopzichter optreedt) waren gisteren aan de orde van de dag. Verschillende sprekers van de oppositie stelden dat de coalitie erop uit was om het eiland onder curatele te laten plaatsen en Nederland in staat te stellen om Curaçao weer te herkoloniseren.(lees verder)


Slampamper | 30-06-08 | 12:31

@ Repelsteel | 30-06-08 | 12:28
Pot... Ketel...

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:31

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:27
Kam .. scheren ... makkelijk dat generaliseren.

Repelsteel | 30-06-08 | 12:28

@ongelofelijke boer - Als ik voor een tonnetje of 3 een nieuwbouw koop wil ik ook niet tegenover schotelcity komen te wonen. Logisch toch?

Zelfs als zou ik in een kartonnen doos op CS wonen wil ik ze nog niet binnen een straal van 1000 km zien die schotels.

Zijn we het misschien toch een keer eens?

dummy59 | 30-06-08 | 12:27

@ p0rn0 | 30-06-08 | 12:23
Je hebt zooooo gelijk. Ik ben hier de enige papgaai. De rest van de commentaren hier zijn inhoudelijk volstrekt origineel en onvoorspelbaar.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:27

eer gistere naar nova
blanke boere man (lijkt op een pedo)
zit te huile en vind het heel erg dat die van zijn landerij uit babwe is gezet
en wenst dat nederland gaat ingrijpen
ik ben in nederland niet welkom
en ga dan even in babwe zorgen dat men dagelijks te zien krijgen wat
nederlanders ervan vinden dat andere in hun landje wonen.
het verbaasd me dat de kwaad spreek en anti depressiva slikende geentijl-shiters
ervan dromen dat we in babwe niet het zelfde gaan doen met de nederlanders
zoals we met die tien para van belgie hebben gedaan
haha want wat denk jullie nou .jullie hebben belangen in die hel multi-shit-isme
Mugabe -en veel andere hebben liever dat er geen vliegtuigen meer landen uit europa
en ja euro planten koffie komt uit de grond hahaha of euro plante rubber komt uit de grond hahha

black mozes | 30-06-08 | 12:26

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:21
Angst voor de grote boze buitenwereld is helaas menseigen. En die angst wordt graag gevoed.

Droom vrolijk verder en kijk vooral geen statistieken na, dan zou je eigendunk aan duigen gaan.

knus & gezellig | 30-06-08 | 12:25

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:21
Altijd maar weer dat slappe argument van "u bent xenofoob"...
Papegaai!

p0rn0 | 30-06-08 | 12:23

@JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:21
Heb zelf jaren als minderheid in merendeels zwarte omgeving gewoond, gewoon jezelf aanpassen aan de lokale gewoonten en er is niets aan de hand.
Dat adaptieve vermogen kent onze nieuwe medelander niet ... kern van het probleem.

Repelsteel | 30-06-08 | 12:23

@ fart majeur | 30-06-08 | 12:19
Waarom denk je dat?

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:22

Hoe herkenbaar is dit artikel!!!
Als er in mijn wijk ellende is, komt dat steevast van drie straten verderop waar de sociale woningbouw gevestigd is. Al drie maal zijn fietsen voor mijn deur gestolen en drie maal teruggevonden in diezelfde tokkiestraat. De ouders vragen niet eens aan hun kinderen, goh hoe kom je aan die nieuwe fiets, betaald van die wekelijkse Euro zakgeld bij de fietsenhandelaar 5 kilometer verderop?De 30%regel sociale woningen in vinexwijken is de doodsteek voor wie wat geld over heeft om normaal te kunnen wonen. Die mensen geven niet om hun woning of hun wijk, want ze hoeven er nauwelijks wat voor te betalen, ze bezitten er niets van en hebben scheit aan alles en iedereen. Werkloosheid of een uitkering wordt beloond met een vette huursubside, terwijl de kopers hun huis uit moeten zodra ze hun handje op moeten houden, werken zullen ze!

Dr.Draaibaar | 30-06-08 | 12:22

@ Repelsteel | 30-06-08 | 12:09

Die oplossing is er niet. Op het moment dat het niet tegen Marokanen is gericht, komt er wel een andere groep voor in de plaat. Ik geloof dat nu de Polen een goeie kans maken.

Angst voor de grote boze buitenwereld is helaas menseigen. En die angst wordt graag gevoed.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:21

Blij dat ik vrijstaand woon in een 100 procent blank en werkend Drents kutdorp.
@JasperdePiPaPasper: dus jij bent ook zo'n sukkel die ondanks z'n nauwelijks op te brengen top-hypotheek nog steeds tussen de turken en de mocro's woont ?

fart majeur | 30-06-08 | 12:19

Sikkeneur | 30-06-08 | 12:06
Ja, leuk die grap... Het zijn SS'ers natuurlijk!

p0rn0 | 30-06-08 | 12:17

Uw Verzekeringsadvis | 30-06-08 | 12:08

Sodemieter eens op van mijn landgoed.

G-unite | 30-06-08 | 12:12

Volkskrant blijft de koning van het bagetaliseren. Deze van vanochtend vind ik nog beter:
"De Curaçaose gemeenschap is zich rotgeschrokken van een racistisch incident, gericht tegen Nederlanders ...". http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1036385.ece/Nederlanders_aangevallen_op_Curaccedil_ao
Dus dat wij vooral maar begrijpen dat de "Curaçaose gemeenschap" niets met dit racistische "incident" te maken wil hebben. Hoe policor kan je zijn.

spanarchist | 30-06-08 | 12:11

"Leidsche Rijn is een deel van de stad, en daarbij hoort stedelijke problematiek"... gna gna gna!

Bernhard Bang | 30-06-08 | 12:11

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:07

U heeft de oplossing begrijp ik om dit gevoel bij 99 van de 100 weg te kunnen nemen? Voor de draad er mee!

Repelsteel | 30-06-08 | 12:09

@meldpunt nogiets 11.22.
PvdAers wonen niet in prachtwijken of Vinex wijken. Die van Utrecht wonen op het Wilhelminapark of in Bilthoven. De PvdAers die een middle management baantje hebben in het openbaar bestuur of bij een Stichting wonen in Tuindorp.

jospeh6085 | 30-06-08 | 12:08

*gaat rustig een rondje over het landgoed lopen om deze nare ontwikkeling te overdenken*

Uw Verzekeringsadvis | 30-06-08 | 12:08

Heerlijk hè, kankeren over die enge mensen. 99 van de 100 mensen hier heeft zelf nooit ergens last van gehad, maar zitten te sidderen en beven van angst voor het 'Marokaanse gevaar'. Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar de gretigheid en felheid waarop mensen reageren is werkelijk schrikbarend.

Kom maar op, met je 'kopje thee'.

JasperdePiPaPasper | 30-06-08 | 12:07

Leidsche Rijn: benoemen en bouwen in optima forma. Voor je het weet zijn de klagers de veroorzakers, en zijn de slachtoffers de daders. En voor je het weet worden de deskundigen die het allemaal zorgvuldig gepland hebben opnieuw geroepen om te belijden dat het aan hen niet echt gelegen heeft, maar dat die bewoners maar niet willen begrijpen hoe fijn het eigenlijk allemaal had kunnen zijn, als ze zich maar een beetje zouden willen gedragen. En voor je het weet zijn het diezelfde deskundigen die gewapend met nieuwe inzichten zich buigen over oplossingen die terechtkomen in dikke rapporten die terechtkomen bij luie politici die er niks aan doen en met het vingertje gaan wijzen en gaan preken over normen en waarden.

Schoorsteenveger | 30-06-08 | 12:06

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 11:24

Ik verdenk de MoerkerkenSS (let op de dubbele s!) ervan fanatieke reaguurders te zijn......

Sikkeneur | 30-06-08 | 12:06

Vind je het gek! Die marokkanen doen overal alsof ze de baas zijn en ook als ze zelf niks kwaads in de zin hebben laten ze broertjes, neefjes, vrienden en kennissen vrolijk hun gang gaan in het vrije Nederland. En dan beginnen ze te miepen als de autochtone Nederlander na voor de zoveelste keer gezeik te hebben gehad met Marokkanen geen zin heeft om met ze om te gaan? Eigen schuld, als je het hier zo kut vindt tief je toch lekker op naar Marokko daar staan ze vast te springen om jou en die kut kinderen van jullie weer in de armen te sluiten.

Utopiad | 30-06-08 | 12:05

@inquisuitra,

Klopt als een bus. Geef een varken een schoon nieuw hok en binnen de kortste keren is het weer een zwijnestal.

azijnseikerT | 30-06-08 | 12:05

@de vrolijke Kafir:".... Ik ben autochtoon en heb Marokkanen, Turken en Antilianen in m'n vriendenkring. NIET omdat het moet, maar omdat ik er voor KIES...."
--
De "self-made" negert zit inderdaad op zaun blank te wachten die perse een zwart vriendje moet hebben.
--
Suc6

united.provinces | 30-06-08 | 12:02

@ CoJoNes | 30-06-08 | 11:12
Ik moest er eeeeven over denken, maar toch: LOL

F. von Zeikhoven | 30-06-08 | 12:01

De Nederlandse politiek is op sterven na dood ...
Het land staat sinds grijs al in brand. Gaan ze eerst 100 dagen inventariseren waar de knelpunten zitten. Vervolgens wordt alle beleid waar kritiek op is weg gebagatelliseerd. De tekorten die door de geld smijterij worden gecreëerd worden gecompenseerd met tax hier en tax daar ... Nederland gaat economisch naar de haaien, de inflatie loopt op en het Haagse regime gaat vrolijk even een paar maanden met zomer reces. (je moet ook tijd vrijmaken om te collaboreren met het Antilliaanse Roversnest - noem het een studiereisje).
Om de orde te bewaken tijdens hun afwezigheid in hun land van Ooit, worden vervolgens nog wat eurootjes uitgegeven om vliegende politie brigades in te zetten om het achtergebleven gepeupel onder de duim te houden.

Prettige vakantie fijn kabinet.

Mogen de grenzen nu dicht? Dan kunnen we het land misschien op de rails krijgen tijdens hun afwezigheid. Het wordt tijd voor de grote zomer schoonmaak.

Repelsteel | 30-06-08 | 11:58

Heel klein beetje dom van die wit mensen.

pridsdivd | 30-06-08 | 11:58

PAS OP!!
Deze betuttel regering gaat de Finse taal nog verplicht stellen op scholen, probleem opgelost. Ken je eindelijk je buren verstaan en ze duidelijk maken in hun eigen taal dat er sprake is van ongewenst gedrag.

totivs | 30-06-08 | 11:58

Bigi Bana: (QUOTE)"... Overigens integreren veel hoogopgeleide Europese expats ook voor geen meter met hun Franse, Duitse en Britse expat scholen. Die draaien net zo hard alleen in de eigen kring rond. wellicht is dat verschijnsel dus niet bepaald voorbehouden aan laagopgeleide analfabete types uit de Rif of uit Anatolië..."(END QUOTE)
--
Gaan we hier hoogopgeleide gasthoogleraren en managers met ditto salaris (die Nederland in de 21e eeuw hebben geholpen) vergelijken met haatpreek-riffers die Nederland willen veroveren?
--
Ben je knettergek geworden? Waar komt dat idiote verzinsel vandaan dat de expats in hun eigen kring blijven? Ik kan moeilijk geloven dat een socialistische raamambtenaar negert met blankenhaat (je slavernij opmerking) beweegt in deze kringen.

Hun kinderen gaan juist naar scholen waar wel 10 nationaliteiten in dezelfde klas zitten. Het vandaan dat mijn Amerikaanse buurvrouw alleen omgaat , of is het in jouw kringen normaal jihadsten met productievelingen te vergelijken. Als er een groep is die goed integreerd, dan zijn het de ex-pats wel. Misschien willen ze niet jouw vriendje zijn, maar dat is toch meer jouw probleem.

De denktrant van een socialist:

expat=moslimparasiet

Dank je voor de lakmoesproef

(PS: Kan niet wachten hoe jij je hieruit draait)

united.provinces | 30-06-08 | 11:56

Ik woon ook in zo´n wijk. Er zijn welwillenden, maar ook echt onaangepaste asocialen onder de huurders. Veel niet Ndl sprekenden. Dat laatste is toch zo raar. Hoe kun je hier nou redden met alleen pakistaans of inboorlingen Afrikaans? Vooral als die tieners in hun Afro Amerikaanse outfit gaan rondhangen is het net ' the hood.' Het is een hele rare wijk. Ik krijg retro verlangens naar m,ijn eigen onbezorgde witte jeugd. Zo lang is dat niet geleden.

bijtertje1001 | 30-06-08 | 11:54

@ alpha-mannetje 11.33. BeaamD! Splinter, balk nog wat?

drastic | 30-06-08 | 11:53

"een perfect Nederlands sprekende jonge vrouw met een open gezicht en een witte hoofddoek". Ai, zelden het eigen vooroordeel zo onnozel verwoord zien worden. Leidsche Rijn voldoet aan alle randvoorwaarden om in de loop der jaren tot de eerste echte probleemwijk van Nederland uit te groeien: aan de verkeerde kant van spoor, snelweg en kanaal...

Heathen Bastard | 30-06-08 | 11:53

@De Vrolijke Kaafir© | 30-06-08 | 11:29
Ik denk ook dat we gewoon duidelijk moeten zijn over het verschil tussen Chinezen (geldt ook voor Hindoestanen) enerzijds en Marokkanen/ Turken anderzijds.

De Chinezen/ Hindoestanen kiezen in het algemeen er niet voor om te integreren in Nederland. Maar ze beseffen wel dat ze in een vreemd land zijn alwaar ze de wetten en regels van dat land respecteren. Marokkanen/ Turken zijn vooruitgeschoven posten van de respectievelijke moederlanden Marokko/ Turkije. Hun enige doel is om Nederland financieel leeg te zuigen omdat maximale geldstromen dienen terug te vloeien naar het moederland. Waarom denk je dat Aboutaleb geridderd werd door de Marokkaanse koning? Om hem duidelijk te maken, dat hij in Nederland opereert als vooruitgeschoven post en de banden met het moederland nooit kan verbreken. Waarom denk je dat die Turkse premier in Duitsland zo'n stampij loopt te maken over het Turks blijven in Duitsland? Omdat hij bang is dat Turken eventueel zouden kiezen voor een leven in Duitsland, waarmee de geldstroom richting Turkije in gevaar komt.

De grootst mogelijke rampspoed zullen we echter over ons afroepen wanneer we Turkije onderdeel gaan laten uitmaken van de EU. Dan zal de geldkraan finaal worden opengedraaid in de meest grote bodemloze put die ooit bestaan heeft en zullen onze belastingen naar onbeheersbare hoogten stijgen.

Auke | 30-06-08 | 11:52

Ach ik heb oip dit moment niet zo'n medelijden met huiseigenaren die alleen maar denken aan hun centjes en de waardestijging van hun veel te hoog ingeschatte huis. Om als het hun uitkomt een ander een poot uit te draaien met een veel te hoge prijs, waardoor de hele markt van lotje getikt is. Daarmee praat ik asocialen niet goed. Asocialen in mocrovorm of kaasvorm moeten allemaal oprotten.

Mokum Kosher | 30-06-08 | 11:49

Bom erop?

Leidsche Rijn nur vir Blankes, want gastvrij en tolerant als 'we' als volk zijn.
Een forensenwijk naar Almere's en Lelystad model.
Ze zijn alleen bij de bouw de toegangpoortjes, wachttorens en met prikkeldraad versterkte vestingsmuren vergeten.

Voor het echtpaar Moerkerkens, what's in a name, is wellicht nog een enclave ten lande te vinden waar ze zich wel thuis voelen.

Gaat leuk worden vanmiddag, wanneer het OM laat weten of Wilders vervolgd gaat worden of niet.........

Sikkeneur | 30-06-08 | 11:47

Waarom, o waarom, krijgt het CDA er nooit eens van langs. Die collaboreren met alles en iedereen en wassen vevolgens hun handen in onschuld.

Eucalyptas | 30-06-08 | 11:45

Weet je, ik woon in Limburg en blijf verbaasd over deze randstadpraktijken. De eerste de beste stad waar deze ellende begint is Roermond. Verder in het zuiden wonen ze of in Duitland of in Belgie(Maaseik en Maasmechelen).

Het_leuke_zuiden | 30-06-08 | 11:44

De hele linkse socio-maatschappelijke filosofie over het slecht functioneren van alochtonen en met name marokkanen kan dus op de schop. Nu worden er voor 1,2 MLD kansenwijken *kuch* opgekalefaterd omdat ze denken dat onmaatschappelijken door een schone gevel ineens modelburgers worden. Je ziet het dus: plemp een mooie nieuwe ontwerpwijk neer, zet er wat import neer en het wordt gewoon weer een takkezooi. Daar doen die prachtige huurwoninkjes dus niks aan af.
Bedabkt PvdA, SP en GL voor uw wijze inzicht in de loop van de decennia. Misschien moeten jullie je geliefde overstromingsgebieden voor meer natuur eens plannen in kanaleneiland, A'dam ZO, Schildersbuurt en al die andere 40 prachtwijken. Dan hebben we EN natuur erbij EN minder overlast/ Toch?

inquisitra | 30-06-08 | 11:43

Volkskrant journalistiek:
"Meryem Hannati (31), een perfect Nederlands sprekende jonge vrouw met een open gezicht en een witte hoofddoek, woont niet ver van de Moerkerkens in een huurwoning aan het Arthur Sullivanhof."

Het is de hoofddoek die het weggeeft.
Je wilt toch niet dat je kinderen spelen met lui die behept zijn met alle vooroordelen/discriminatie die VK-journalist blijkbaar wil ontkennen. De vraag aan mevrouw had moeten zijn: waarom draag je dan ook een hooffdoek ? Niet doen, want dat is regel 1 voor omgang met witte mensen. (vreselijk discriminerende term trouwens net of surinamers geen hekel aan hoofddoekjes zouden hebben).

knus & gezellig | 30-06-08 | 11:42

Het CDA | 30-06-08 | 11:39 typisch het cda, eerst een zootje creéren en er dan niet meer heen gaan.

van dal | 30-06-08 | 11:40

De Vrolijke Kaafir© | 30-06-08 | 11:29
So, what's the deal?

denouden | 30-06-08 | 11:40

Hier in Brabant beschouwen we de Randstad als verloren gebied. Op een vrije dag toeren we richting Duitsland, België, of Gelderland en noordelijker. Maar nooit meer naar de Randstad. We gaan ook niet meer naar Six Flags in Almere.
Het trieste is nog, dat werkelijk goed presterende allochtonen, ook moslims die gewoon mee willen doen in de westerse maatschappij, inmiddels door de gehele Nederlandse bevolking uitgekotst worden. Met dank aan de PVDA, die maar niet ophoudt om te doen alsof een paar fundamentalisten alle moslims vertegenwoordigen en een stelletje raddraaiers alle allochtonen. In feite heeft de PVDA de allochtonen gestigmatiseerd. Een beetje slimme allochtoon stemt daarom niet op die partij. Wilders wordt nog hun redding.

Het CDA | 30-06-08 | 11:39

Repelsteel | 30-06-08 | 11:35
zelfs als er een halve ton afgaat.... zie ik een mocro het nog niet neertellen...

van dal | 30-06-08 | 11:38

fuckje | 30-06-08 | 11:35 jahaa.. maar... wél het nette gedeelte van nijmegen...

van dal | 30-06-08 | 11:38

Koophuis dit dat, is toch geleend geld van de bank dus waarom zou je je beter voelen. Het is niet zo dat er mensen zijn die hun zuurverdiende zak vol met geld naar een makelaar stappen om een huis te kopen dus chill en leef gewoon tussen de medemensen.

vlammetjuh | 30-06-08 | 11:37

@ meldpunt nogiets | 30-06-08 | 11:22
PVDA-idioten wonen niet in prachtwijken om twee redenen: 1) PVDAers denken die gedrochten (Communisten zijn niet zo wars van een beetje social-engineren, lekker expirementeren met mensenlevens zeg maar). En die kijken dus wel uit. 2) Zodra je er woont, dan weet je wel beter.

alpha_mannetje | 30-06-08 | 11:37

De Vrolijke Kaafir© | 30-06-08 | 11:29
"Deal with it."
Zijn we met z'n allen druk mee bezig.

Schoorsteenveger | 30-06-08 | 11:35

@van dal | 30-06-08 | 11:33
VRAAGPRIJS .... Zie dat maar eerst maar te vangen .... je mag vragen wat je wil ... maar de omgeving is van grote invloed of men de woning uberhaupt wel wil hebben.

Repelsteel | 30-06-08 | 11:35

@van dal
Maar het is dan wel nog steeds Nijmegen......

fuckje | 30-06-08 | 11:35

bij mij tegenover staat een huis te koop, je zou zeggen: je houdt je hart vast voor wat er in komt"....

vraagprijs: 675.000 euro...


nou, dan zal het met de allotoeloop wel meevallen.....

van dal | 30-06-08 | 11:33

@ Het_leuke_zuiden | 30-06-08 | 11:19
Ook, maar de Volkskrant spreekt over "een perfect Nederlands sprekende jonge vrouw met een open gezicht en een witte hoofddoek". Vervolgens zegt ze dan (beaamt door de buurman): "[...] beter als ons". Typisch...
Wel zielig dat haar gezicht open ligt, dat zal wel door manlief komen. Ze kunnen immers nooit bedoelen dat het toegankelijk oogt, het is nota bene afgedekt uit wantrouwen.

alpha_mannetje | 30-06-08 | 11:33

En dan gaan mensen klagen over een UMTS mast in de achtertuin. Liever een UMTS mast dan een schotel in de achtertuin ! Kijk maar naar dit voorbeeld wat een prachtwijk om te wonen.

jvm | 30-06-08 | 11:31

Niks verhuizen, laat dat gepeupel lekker in de randstad blijven.

LordBathory | 30-06-08 | 11:30

iedereen die gaat zeuren blabla..

wanneer gaan we met 2 miljoen mensen naar Den Haag toe om te demonstreren?

Laat Geenstijl dan een eerste stap zetten door een dag uit te kiezen & poll?

is maar een ideetje

spitsslet | 30-06-08 | 11:30

@desmodus | 30-06-08 | 10:21 : Tuurlijk weet ik dat. Daarom plaats ik het ook. Mullisch dacht daar overigens heel anders over. Maar dat is een communistische flapdrol.

artbrut | 30-06-08 | 11:29

1) Zelfs als er geen Berber in dat hele Leidsche Rijn te vinden was, zou ik er nog niet dood gevonden willen worden. Ik bedoel, heb je er wel eens langsgereden? Volgens mij is dat alsof je permanent in Center Parcs woont. En dan ook nog zonder subtropisch zwemparadijs.
2) Serieus, kan er eens flink paal en perk worden gesteld aan die enge religie die politieke correctheid heet? Want een religie is het, compleet met eigen dogmatiek, een misplaatst gevoel van morele superioriteit en een groeiend aantal zeloten die inmiddels goed getraind zijn in het snel en effectief afbranden van iedereen die ook maar één overtogen woord spreekt over hun zalige idealen. Gatver. Als die blanke Eigen Huis en Tuin-kijkers met hun leasebak en Bugaboo niet naast Rifland willen wonen... what the fuck? Laat ze lekker.
Verplichte spreiding is zo ongeveer het meest onnozele wat je kunt doen in een multiculturele samenleving. Statistieken gebruiken als uitgangspunt, wat een nonsens. 30% sociale woningbouw in een 70% autochtone wijk. Wow. Dan heb je erover nagedacht. De waarheid is dat er echt niks mis is met een 100% allochtone wijk. Kijk naar die Chinezen. Klonteren allemaal samen. Spreken vaak amper Nederlands. Maar problemen? Ho maar. Ze creëren hun eigen succes.
Ik ben autochtoon en heb Marokkanen, Turken en Antilianen in m'n vriendenkring. NIET omdat het moet, maar omdat ik er voor KIES. Dat het is het verschil. Je kunt verdomme toch niemand dwingen om anderen leuk te vinden? Maar helaas zijn er nog altijd veel te veel individuen die denken dat blank, bruin, zwart, groen, dik, dun, groot en klein ooit gezellig samen, hand in hand door een zonovergoten grasveld zullen huppelen en het leuk hebben met elkaar. Een mooi beeld, maar in vierduizend jaar menselijke beschaving is dat nooit zo geweest. En het zal ook nooit zo worden. Deal with it.

De Vrolijke Kaafir© | 30-06-08 | 11:29

bosuitje | 30-06-08 | 11:23
-
Die komen uit een nagenoeg westerse cultuur of hebben nog enig respect of opleiding achter de rug.

lamoor | 30-06-08 | 11:29

Wat overblijft is de desillusie, de onthutsing, de totale ontgoocheling.
Al het geld wat we er in gestopt hebben en alle moeite die men zich heeft getroost om die medewaterlanders op te nemen.
Allemaal voor niets.
En dat verklaart nog het meest die huidige woede, mede vanwege het feit dat die blinde en dove politici het maar niet willen snappen.
Pas als hun eigen kinderen worden belaagd, hun eigen ramen worden ingegooid en hun eigen auto in de fik wordt gestoken, zal het muntje pas vallen.
Je zou van de weeromstuit er bijna zelf een paar inhuren om dat even hardhandig aan hun verstand te peuteren.
Hier in Den Haag houdt die PvdA ook krampachtig vast aan die 70% koop en 30% huurhokken.
De VVD heeft het al door dat dit niet werkt en wil daar vanaf.
.
„Laat die norm vallen om dertig procent voor de sociale sector te bouwen”
www.ad.nl/denhaag/kijkduin/2407925/lsq...

ADO-Le-Cent | 30-06-08 | 11:29

Is Bijstandskoning op vakantie ?

Repelsteel | 30-06-08 | 11:26

@Blarald | 30-06-08 | 11:20
ja, denk ik ook.... de Moerkerkjes hebben alles verzonnen... kwestie van aandacht trekken enzo.

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 11:24

Waarom lezen we dit altijd weer over die Turken en Marokkanen? Misschien omdat het mensen zijn met een laag IQ en het fatsoen van een berggeit?
Ik hoor zelden iets over de Chinezen, Koreanen, Surinamers, Duitsers etc. etc. etc. die ons land rijk is.

bosuitje | 30-06-08 | 11:23

lmao @ Meryem Hannati (31):
'Ik wilde als werkende moeder ook eens tussen de witten zitten'

Ik bedoel.. | 30-06-08 | 11:23

Ik zeg, waar is Charles Bronson? Witmensen zijn doorgaans inderdaad beter. In mijn dorp met 0,1% niet-westerse allochtonen kan ik de deur nog open laten staan. Mijn vorige woonomgeving bestond voor 45% bij niet-westerse allochtonen en het was een wonder om zonder gezeik boodschappen te kunnen doen.
On-fucking-gelooflijk dat linkschmenschen als Yves Vermeulen weer doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is en dat mensen niet zo moeten zeiken. Texas, here I come!

50Caliber | 30-06-08 | 11:22

Laat die PVDA idioten zelf in zo'n soort PRACHT-wijk wonen, dan moet je zien hoe gauw die schotelantennes van het dak zijn en hoe gauw die hangjeugd van straat is!!

meldpunt nogiets | 30-06-08 | 11:22

Wat een kletskoek, Leidsche Rijn stroomt vol met vervelend blank Utrechts volk, type Ondiep en het vingertje hier gaat meteen naar allochtonen. Lekker kortzichtig.

Blarald | 30-06-08 | 11:20

Het is inderdaad wel tekenend dat men overlast ziet als een ding van de stad (en dan maar de handen in lucht gooit); ik had gisteravond ook een stel mongolen in het blok die dachten dat ze om half vier 's nachts nog even een afterparty in de tuin zouden gaan houden. Fokking studentjes hadden buiten mijn vrouw om gerekend. En vanochtend nog even hard aan de bel getrokken, natuurlijk. Voor wat hoort wat.

Niet voor Jan | 30-06-08 | 11:19

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 11:12
Ja dat beeld ken ik maar het klopt niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Dat tijdelijke van buitenlandse expats kan vaak meer dan 20 jaar duren. En na al die tijd nog steeds geen Nederlands spreken en je kind naar de British School sturen. Vaak zie je ze rond hun (vervroegde) pensioen pas terug gaan en blijven de slecht geintergreerde kinderen hier achter omdat deze vervreemd zijn van het vaderland van de ouders.
Ik zeg je, ze zijn niet van hetzelfde problemen makende kaliber als Mocro's en Turken maar wat intergreer gedrag betreft ontlopen ze elkaar niet veel.

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 11:19

@alpha_mannetje
Scherp opgemerkt. Daar zit denk ik een groot deel van het probleem. Het 'wij'-gevoel.

Het_leuke_zuiden | 30-06-08 | 11:19

IJburg gaat ook die kant op met asociale woningbouw tussen dure koopappartementenblokken.
binnenkort leegstand en nooit de schuld van de politiek correcte planologen.

bubbeltjeswijn | 30-06-08 | 11:18

Het probleem word never bij de wortels aangepakt, in het beste geval word het"tijdelijk"opgelost maar problemen worden steeds verplaatst. Oude maar bekende gezegde"het is water naar zee toe dragen". Hallo Den Haag!, stelletje lapzwansen .. Wij achterlijke burgers staan er met 2 benen midden in. Wat zwakkeren in de samenleving??? Moeten we daar voor op komen? U bedoelde ALI die taal niveau 2 op zijn*paas* best kan preken en die om alleen al DIE redenen werkeloos is en blijft? of Miss ALI... die mag helemaal geen reet van ALI. Nee die moet zoveel mogelijk binnen blijven en vooral niet integreren in onze cultuur. Laat staan je een goede morgen wensen. Ja ALI kan het heel goed, goedemorgen zeggen, maar daar stopt het ook bij na een dikke 10+jaar hier wonen. Beter Nederlands zit er niet in. Nee, je kan ze na 10 jaar hier leven er niet uit knikkeren. Alles wat er nu zit en om welke reden weigert te integreren in onze samenleving is een verloren zaak voor ons en de overheid. Een constant falend beleid wat integratie aangaat zie ik als resultaat hier in mijn buurt. Oude maar fatsoenlijke wijken worden langzaamaan getto's voor z.g. probleem jongeren. Nee, niet gillen je scheert alles over 1 kam heen. Dit is de HARDE realiteit waar we dagelijks mee te maken hebben. Ik zou bijna een Boek kunnen schrijven als ik de capaciteit zou hebben en dan heb ik het nog maar met mijn persoonlijke ervaringen. Jammer Den Haag, U faalde keer op keer en u steekt uw hoofd in het zand(struisvogel politiek) of je houd keurig je mondje dicht, want wat niet weet wat niet deert. Kopje rooi bos thee??

lamoor | 30-06-08 | 11:17

Ach ja wat doe je er aan he? hoort er tegenwoordig allemaal bij... mijn handen gaan nog steeds jeuken, maar nogmaals; je doet er niks aan!

*kots*

Behangdelul | 30-06-08 | 11:16

-weggejorist-

Jan Passant | 30-06-08 | 11:16

@Flippo | 30-06-08 | 11:01
Da's wel een puntje, als het probleem links-rechts zou zijn, was het met één of twee verkiezingen oplosbaar. Helaas zijn 90% van Neerlands partijen collectivistisch en politiek-correct, ook het CDA en de VVD (sinds ze zich hebben ontdaan van Wilders en Verdonk).
De hele links-rechts verdeling is op essentiële punten een farce in de Nederlandse politiek, vandaar ook de weerstand die een echte dissident als Wilders oproept.

Zware Guy | 30-06-08 | 11:15

Precies... dus die Moslim-enclaves komen er!
En iedereen heeft er aan meegewerkt!

Moslims die geen racistische westerlingen dulden
Nederlanders die vluchten
En de Linkse Kerk die de realiteit allang al kwijt is en nog wat brabbelt

Een Soort Iets | 30-06-08 | 11:15

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 11:08 gewoon alle allochtonen 'expats' noemen... dat klinkt een stuk sjieker en wellicht daalt de huizenwaarde dan niet zoveel in leidscherijn....

advertorial:
halfvrijstaand woonhuis, recente bouw in de gewilde wijk Leidscherijn, op tien autominuten van Utrecht centrum riant gelegen in jonge buurt waar ook expats graag vertoeven...

nou, als je dáár je vinexhut met mocro-annexatie niet mee kwijt raakt.....

van dal | 30-06-08 | 11:13

Ik ben de rampstad 8 jaar geleden met mij gezin ontvlucht. Woon nu 8 jaar in Fryslan en kom er nog wekelijks om mijn geld in rampstad te verdienen. Qua wonen ... ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Het is verworden tot ghetto's van beton en blik.

Het noorden begint te lijken op dat kleine dorpje van Asterix, de rest van Nederland lijkt al aardig te zijn geannexeerd door de multicul.

Repelsteel | 30-06-08 | 11:13

Doet me denken aan het verhaal van een turk die bij z'n buurman, die arts is over de vloer komt. Die turk zegt tegen de arts "Grappig, we hebben precies hetzelfde huis, maar dat van mij is een ton meer waard dan dat van jou."
"Hoezo?" vraagt de buurman.
"Jij woont naast een turk en ik woon naast een arts."

CoJoNes | 30-06-08 | 11:12

artbrut | 30-06-08 | 10:10
Aan het onteren van roomblanke dochters heb ik vaak veel plezier beleefd en de roomblanke dochters zelf niet minder.

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 11:12

@Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 11:08
vergelijking gaat niet helemaal op daar expats voor korte periode in Nederland verblijven en allochtonen (mits legaal) zich permanent vestigen.

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 11:12

@ Meryem Hannati
".. beter dan wij"

alpha_mannetje | 30-06-08 | 11:11

Ja inderdaad Spooky, vroeger waren we zelfstandig (ik ben geboren en getogen Merenees). Vroeger woonden we in een welvarend dorp dat financieel zijn eigen broek ophield, met mooi openbaar groen, veilige straten en een overzichtelijk bestuur. Tegenwoordig wonen we in een aanhangsel van een stad, en worden we ook zo behandeld door het gemeentebestuur. Op winkelcentrum Mereveldplein breek je je nek over de losliggende stoeptegels. Tsja, de gemeente heeft andere prioriteiten he, zo'n mooie wolkenkrabber van een paar honderd meter hoog, daar profileer je je nog eens mee als lullige wethouder! Wel betalen we ons sinds de annexering scheel aan OZB en andere gemeentelijke lasten en worden alle problemen van de stad hiernaartoe geimporteerd. Leve de vooruitgang!

LastShadowPuppet | 30-06-08 | 11:10

op zich is dit natuurlijk best een goede maatregel.
Zelf woon ik in Osdorp, ooit 80% sociale woningbouw, zelf ben ik zo'n beetje de enige autochtoon die er woonde.
Tegenwoordig proberen ze er heel veel studenten voorlopig in te zetten totdat heel Osdorp gesloopt is en weer opgebouwt, zodat er nog slechts 40% sociale woningbouw is.
Dit komt de problematiek in Osdorp enorm te goede.
Door die Marokkanen vaker in aanraking te laten komen met autochtonen hebben ze een veel betere kans om te integreren.
Er zijn kinderen in mijn buurt (zelf geef ik er veel bijles en voetbaltraining), wiens ouders geen nederlands spreken, wiens leraren zelf slecht nederlands spreken, en van hun vriendjes moeten ze het ook niet hebben.
Zou houd je het probleem in stand.
Ik ben er ook van overtuigd dat door die 'scooterjeugd' met mensen die het beter hebben in aanraking te laten komen, het misschien minder ver weg wordt voor hun en ze daardoor misschien beseffen iets te verliezen te hebben.
En al blijkt al het bovenstaande niet waar te zijn verspreid je nog altijd het probleem, dit maakt de groepen jongeren een stuk minder machtig.

Bonesnapper | 30-06-08 | 11:08

Ik blijf zeggen dat Turken in tegenstelling tot mocro's vaak meer van goede wil zijn en doorgaans wel meevallen, maar dit terzijde.

Verder begin ik steeds meer het idee te krijgen dat we ze net zo moeten gaan beschouwen als buitenlandse expats en daarmee bedoel ik de professionals die bij grote multinationals werken. Het gaat niet eens alleen om hoogopgeleiden want er zijn inmiddels ook veel technische mensen (lassers e.d.) uit bijvoorbeeld de UK in ons land werkzaam. In mijn perceptie bestaan er dus twee groepen migranten, de expats en de allochtonen. Overigens integreren veel hoogopgeleide Europese expats ook voor geen meter met hun Franse, Duitse en Britse expat scholen. Die draaien net zo hard alleen in de eigen kring rond. wellicht is dat verschijnsel dus niet bepaald voorbehouden aan laagopgeleide analfabete types uit de Rif of uit Anatolië.
Ik begin steeds vaker te denken dat het een illusie is om te denken dat Turken en Mocro's ooit echt Nederlanders zullen gaan worden. Waarom niet gewoon accepteren dat het Turken zijn en voor generaties zullen blijven ? Vergis je niet in de hardnekkigheid van identiteit. Kijk naar de Joden die na eeuwen verblijf in Nederland zich vaak toch nog primair als Jood beschouwen. Nu ze hier toch zijn moeten we de realiteit onder ogen zien. Het enige wat we in dat geval keihard moeten eisen, met als sanctie uitzetting, is dat ze de taal beheersen en zich aan de hier geldende regels houden. Ik denk dat de zaak zo veel beter beheersbaar wordt en dat het duidelijkhied schept en een klimaat waarin je dingen gewoon zo kunt zeggen als ze zijn.

Bigi Bana Boy | 30-06-08 | 11:08

@Flippo 11.01. Daar heb je wel gelijk in. Het gaat meer om de politiek correcte baantjesverdelende club die al veertig jaar aan de macht is. Het gaat i.d.d. niet om welke partij, maar of je deel uitmaakt van dat netwerk. Groen Links voor grond- en milieubaantjes. de PvdA voor 'sociaal' georienteerde baantjes en het CDA voor de maatschappelijk georienteerde baantjes. Ook bij de VVD zitten dit soort mensen, kijk maar naar de puinhopen van paars. Stuk voor stuk allemaal benoemde baantjes, want in dit land wordt geen enkele bestuurder of stichtingsdirecteur gekozen.

jospeh6085 | 30-06-08 | 11:07

Je bent toch ook een sneue pauperburger als je in Leidse Rijn gaat wonen. Daar wil je niet deaud gevonden worden... Daarbij staan er teveel vinex-wijken in nederland en weet je dat je een kat-in-de-zak hebt gekocht.

Rimba | 30-06-08 | 11:06

@Flippo | 30-06-08 | 11:01
in een coalitie moet een financieel minister gewoon dat uitvoeren hetgeen hem opgedragen is, niet uitmakend of die minister nu een VVD'er of PvdA'er is.

En ja ! er is veel fout gegaan.

@fuckje | 30-06-08 | 11:05
gelukkig hebben jullie een kleine Antilliaanse gemeenschap....

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 11:06

"Het is ook juist een mooie ontwikkeling om te zien dat een aantal Turken er hun eerste koopwoning koopt."

there goes the neighborehood.......

van dal | 30-06-08 | 11:05

@Erectus Enormus,
Inderdaad. Als ik die Randstad-verhalen lees kan ik me niet voorstellen dat het nog bij Nederland hoort. Er gaat niets boven de Stad Groningen;)

fuckje | 30-06-08 | 11:05

Zo blij dat ik in Friesland woon.

Erectus Enormus | 30-06-08 | 11:04

tis dat de buren er niet deugen, anders zou ik een socialistische villawijk adviseren. Daar let de wijkbewaking op de kansenmenschen

Jan Passant | 30-06-08 | 11:03

janjoker | 30-06-08 | 10:49
Mocht je niet studeren, jongen?

Knuckle Sandwich | 30-06-08 | 11:03

Maar ik zou me dus maar niet zo druk maken over de GeDaPo van Wiersma. Hier heb je een escape. Je bent gereïncarneerd door Gerard Reve. Daardoor bleek dat je eigenlijk een wedergeboren Hindu bent en beroep je je bij een eventuele ontbieding via het gelijkheidsbeginsel op de vrijheid van godsdienst....

F. von Zeikhoven | 30-06-08 | 11:03

@jospeh6085 | 30-06-08 | 10:52
Van de afgelopen 40 jaar regeren zat de VVD 36 jaar in het kabinet. Zalm was 12 jaar minister van financien. Dus nou niet weer dat gelul over alles de schuld van PvdA en GroenLinks. Die waren gewoonweg niet aan de macht. Zeg dan dat het CDA (en har voorgangers KVP, ARP en CHU) alles fout hebben gedaan.

Flippo | 30-06-08 | 11:01

Nu ken ik die wijk vrij goed, criminaliteit, verkeersveiligheid..... op alles legt men in de Leidsche Rijn de norm behoorlijk veel hoger dan in de centrale stad. Vroeger was Vleuten en de Meern zelfstandig en dat sentiment heerst daar nog steeds.Maar het zijn geen rustige dorpen meer, er is een halve stad bijgebouwd. Onvrede heeft er een hoop met leefbaar Utrecht te maken. Die leefbare en de diverse wijkraden, ik heb er LPF achtige toestanden meegemaakt. Inclusief iemand die duizenden euro's aan subsidiegeld in eigen zak stak, geld op eigen bv ipv stichting (idd zelfde truc als bij Verdonk) Er zijn daar zoveel subgroepjes in de wijkraden en algehele ontevredenheid terwijl men er vergeleken met Kanaleneiland in een paradijs op aarde woont.

spooky | 30-06-08 | 11:00

Resistance is futile you will be assimilated.

das boot | 30-06-08 | 10:59

DiagnosisTyphus

Straks worden de schotels verboden. Niet omdat de propagande kanalen moeten worden afgesloten, maar om stigmatisering te voorkomen; Het moet wel een beetje een verassing blijven wie je buren zijn

adminitor | 30-06-08 | 10:58

Hahaaa de fam. Moerkerken: "Het is hier veel te stads"

Het eufemisme van het jaar.

Rabarberke | 30-06-08 | 10:56

@ Auke | 30-06-08 | 10:31
Dus? Wateringse veld is totaal wat anders. zeker 90% van de inwoners zijn varkentjes , dus ik weet het niet wicky. En zeg nou niet dat ik wat lul, want ik kom daar dagelijks.

kruidvat | 30-06-08 | 10:55

Een verkeerd verwachtingspatroon, sure. Als je een dure woning koopt, heb je volgens de gemeente Utrecht dus een schotelmuur tegen je tuin en bijhorende onaangepasten te verwachten. Dat we dat even goed duidelijk hebben.

DiagnosisTyphus | 30-06-08 | 10:54

"Als ze gaat wandelen tussen de vrijstaande huizen in een aangrenzende buurt, voelt ze de blikken die zeggen: wat doet zij hier?"

Ik zou zeggen: ga eens praten met een blond meisje van een jaar of achttien die het waagt om in een kort rokje langs een groepje finnen te lopen. Die zou wensen dat ze alleen maar blikken kreeg die zeiden: "wat doe jij hier"....

LastShadowPuppet | 30-06-08 | 10:53

Wat doet zij hier?

Knuckle Sandwich | 30-06-08 | 10:53

Het komt allemaal door 50 jaar PvdA en Groen Links bestuurders. Die arme mensen zielig vinden en in plaats van 'ga dan werken', ze overladen met uitkeringen en (huur)soepsidies. En ze hebben natuurlijk de meeste rechten op de nieuwbouwwoningen want dan komen ze vanzelf uit hun 'troosteloze' positie.

jospeh6085 | 30-06-08 | 10:52

@janjoker | 30-06-08 | 10:49
maar ze bedreigen je niet, hangen niet rondom de sportzaal, gebruiken je auto niet als doelpaal enz enz enz..... zie het subtiele verschil

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 10:51

Jaren terug kreeg kleermaker Gumus (ofzo) een vette afkoopsom toen hij Nederland verliet. Is zoiets ook niet mogelijk voor de "autochtone" Nederlander welke, uit eigen inzicht, inziet dat hij/zij gewoon teveel aanpassingsproblemen met de multiculturele samenleving ondervindt, maar een dergelijk mooi streven niet langer ((on)bewust) wil frustreren?

adminitor | 30-06-08 | 10:51

Die Moerkerkjes liggen zelf in de voortuin? Ga dan in de achtertuin liggen Tokkie.

Pikkestrijder | 30-06-08 | 10:51

En de wijze schetenwappers hadden vorige week nog wel uitgevonden dat overlast veroorzakende allochtoontjes zo doen, alleen omdát ze in een nare buurt wonen. Het is de schuld van de buurt, van verpauperde woningen en van andere bewoners zeg maar...
Hahaha! Hoorde ik daar een stel struisvogels schijten???
Een likje verf hier en daar en weg problemen! Al sinds de stadsvernieuwing in de jaren '70 weet de overheid dat wijkproblematiek niet met de verfpot is op te lossen. Naast de fysieke verpaupering, zitten de problemen voor een groot deel in de sociaal-economische positie van de bewoners. Ook een splinternieuw stukje Utrecht weten ze naar de tyfus te helpen.
Je kunt een rat wel in een gouden kooitje zetten, maar het blijft een rat...
Ga zo door schetenwappers en linksbestuurders, blijf de problemen maar lekker ontkennen! Laat de boel maar lekker dooretteren, want rigoreuze maatregelen doen het waarschijnlijk slecht bij de nieuwe achterban...

p0rn0 | 30-06-08 | 10:50

@CoJo
Verdomd, het staat er echt.

DiagnosisTyphus | 30-06-08 | 10:49

Vrienden van me woonden in LR en ik vond hun blanke buurtjes (type: ik heb hbo, dus ik snap alles) minstens zo eng als een stel scooterrijdende Marocs.

janjoker | 30-06-08 | 10:49

Flippo | 30-06-08 | 10:27

Ga toch weg je gemekker over godsdienst. De reden dat de meeste van deze mensen niet geaccepteerd worden is doordat ze zich gedragen als een stel neanderthalers. Slechte beheersing van de Nederlandse taal, wanneer je aangesproken wordt op je verantwoordelijkheden (auto als doelpaal gebruiken bv) gelijk agressief doen en het liefst erop timmeren. Continu op straat hangen, tegen iedereen schelden. Kom op zeg!

Wanneer leren idioten zoals jij nu eens dat het niets met godsdienst of 'het onbekende' te maken heeft. Een stelling die je trouwens ook gewoon kan omdraaien..

Het is gewoon een feit dat het hele multiculti plan één grote flop is. Ik woonde in een wijk die regelmatig het bezoek van vriend Prem genoot, een door Ellabella bevogelde kansenwijk. Erg gezellig daar, desalniettemin ben ik blij dat ik naar een iets betere wijk verhuisd ben, ook al is het een kansloze wijk..

Monsieur et maître | 30-06-08 | 10:48

Theedoeken zijn om goed om de afwas te drogen, niet om naast te wonen.

HemiV8 | 30-06-08 | 10:45

Nog een reden om op het skune brabantse platteland te gaan wonen ipv in die tokkie steden.

Siebrandt | 30-06-08 | 10:43

Wie wil er überhaupt in een Vinex-locatie als de Leidsche Rijn wonen

ikweetgeennicknaam | 30-06-08 | 10:42

Ik krijg de indruk dat de PvdA niet zal rusten voor heel 0031 één grote prachtwijk is.

Lobo | 30-06-08 | 10:42

@loerelau
Spitsnieuws.nl is ook een leuke website.

kapotte_stofzuiger | 30-06-08 | 10:42

was dit nou het plan van die verdoemde PVDA, om alle huiseigenaren het land uit te laten gaan ??

ongegeneerd | 30-06-08 | 10:41

marokkanen zijn de beste ambassadeurs voor meer tolerantie en begrip. Daarom probeert de overheid iedere nog leefbare gemeenschap er een paar te geven.

Jan Passant | 30-06-08 | 10:40

"Als ze gaat wandelen..." heeft ze vast haar "modieuze" hoofddoekje om. En zo'n hoofddoekje zegt "Mannen zijn niet te vertrouwen, en je moet niet met één man in een afgesloten ruimte zijn". Kortom, het getuigt van een wereldbeeld waar ik niks van moet hebben, en daarom ook van die hoofddoeken niet.

Het is hetzelfde als ik (ruimdenkend etc) vanwege modieuze overwegingen m'n kop kaal scheer en een zwart bomberjack met kisten ga dragen. Je mag ze niet over één kam scheren, maar de gemiddelde Nederlander denkt dat je een neonazi bent.

Hickup | 30-06-08 | 10:40

Want ik ben vandaag zo blij, ik ben zo blij, want waar ik woon zijn geen doekies bij!

Westheimer | 30-06-08 | 10:40

@Flippo | 30-06-08 | 10:27
sure, als je jezelf zo probeert af te zetten tegen een maatschappij die anders is dan degene die je van huis uit hebt meegekregen, dan zal inderdaad het afdoen van dat kopvod alleen niet helpen.... heeft meer nodig. Hoe meer ik erover nadenk, zou assimilatie de enige oplossing zijn.

Simpel gezegd, stel ik ken twee mensen, de een houdt van blauw de anders van rood. Ik hou ook van blauw, waarom zou ik dan met die rode optrekken... ik heb niks gemeen met hem.

DeDerdeKamer | 30-06-08 | 10:37

Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon in hun waarde laten?

Teen | 30-06-08 | 10:37

straks komt er, nog verder van utrecht, een nieuwe witte vluchtplaats. ook daar worden sociale huurwoningen ingepland om de sloop van dezelfde woningen in leidsche rijn op te vangen. enz.

cioran | 30-06-08 | 10:37

" Als ze gaat wandelen tussen de vrijstaande huizen in een aangrenzende buurt, voelt ze de blikken die zeggen: wat doet zij hier?"

Ga maar eerst even vragen aan die groep van 20 scooterbontkraagjes die de maanden ervoor door dezelfde straten tussen de vrijstaande huizen trokken waarom mensen zo onvriendelijk tegen ze zijn. Eerst de boel verzieken, en dan zeiken dat je niet aardig gevonden wordt. Alsof een gast je koelkast leeg vreet, in je bed schijt, je hond verkracht en dan naar je toe komt om te klagen dat je niet aardig genoeg bent voor hem.

A.de Knaller | 30-06-08 | 10:35

Het grappige/treurige van de situatie is, dat hier exact dezelfde problemen dreigen te ontstaan als in de zogenaamde oude wijken. En hier zijn ze allemaal bij, de politici, sociologen, planologen, welzijnswerkers, stichtingen etc. Ze hebben het hier in sneltreinvaart nagebouwd, de problematiek, en kunnen zich niet meer verschuilen achter schijnargumenten.

Schoorsteenveger | 30-06-08 | 10:35

@desmodus | 30-06-08 | 10:21
En waar heeft Reve gezegd dat hij dat ironisch bedoelde?

Eucalyptas | 30-06-08 | 10:34

'Leidsche Rijn = Kanaalen eiland deel 2
maar ja, je mag er niks over zeggen want dan ben je een rascist. en ik snap trouwnes sowieso niet waarom je in utrecht gaat wonen.

Amazing_Mark | 30-06-08 | 10:34

"We willen in Utrecht wonen, maar geen geld, dus wordt het Leidsche Rijn"
Paupers trekken nu eenmaal paupers aan.

kapotte_stofzuiger | 30-06-08 | 10:32

Wie vandaag de dag nog huurt heeft er zowiezo niks van begrepen.

baggerboer | 30-06-08 | 10:32

Wateringse Veld bij Den Haag is ook zo'n zegen voor de multiculturele mensch. Daar presteren ze het zelfs om pandjes van 5/6 ton te laten grenzen aan tokkie/mocro woningen.

Auke | 30-06-08 | 10:31

ze hadden het dan ook ondergronds moeten bouwen.

Schaker | 30-06-08 | 10:30

Daar gaat mn annalyse naar deze wijk :O

Sjanne | 30-06-08 | 10:28

@Mazzeltov | 30-06-08 | 10:25

Ook zonder hoofddoek wordt je niet geaccepteerd door de neo-nazi's die de periferie bevolken, zelf geen moslims kennen maar er wel angst voor hebben, en daarom haat zaaien en op Wilders stemmen.

Flippo | 30-06-08 | 10:27

@Mazzeltov | 30-06-08 | 10:25
Als ik met een gele trechter op mijn hoofd door een willekeurige buurt wandel kijken ze me ook aan met blikken die zeggen:"Wat doet hij hier?"

VanFrikschoten | 30-06-08 | 10:27

Je kunt wel merken dat Putnam recentelijk in Nederland is geweest.

azijnseikerT | 30-06-08 | 10:26

Wat me nog het meeste voor de borst stuit, dat zijn die ambtenaren die verklaren dat er niets aan de hand is en mensen niet zo moeilijk moeten doen, terwijl ze zelf lekker veilig in een blanke buurt met grachtenpandjes wonen waar de problemen alleen maar via de TV de buurt inkomen. Die ivoren toren waar die gasten inzitten, daar kots ik zo van, anderen vertellen wat ze te doen hebben maar zelf in een betere situatie zitten.

Affijn, het zal me ook eigenlijk geen éne reet boeien, voor dat geld dat je in de Randstad een Vinexdoos koopt, krijg je net over de grens een vrijstaand huis zonder grootstedelijke problemen. Dan kies ik toch echt daarvoor, en niet voor die kleinburgelijke sfeer tussen de Vinexburgers “ooohhh kijk, buurman heeft een X5 op Duits kenteken, beetje op onze kosten, laten we hem gauw bij de Nederlandse Sociale Belastingdienst verlinken”.

GroteZaagdildo | 30-06-08 | 10:25

Citaat uit de azijnbode : "Meryem Hannati (31), een perfect Nederlands sprekende jonge vrouw met een open gezicht en een witte hoofddoek, woont niet ver van de Moerkerkens in een huurwoning aan het Arthur Sullivanhof."
EN : " Als ze gaat wandelen tussen de vrijstaande huizen in een aangrenzende buurt, voelt ze de blikken die zeggen: wat doet zij hier?"
Doe dat kopvod dan eens af, trut.... dan accepteren ze je wel, wedden ?

Mazzeltov | 30-06-08 | 10:25

"Grotestedenproblematiek"... Lees; "Wij willen eindelijk eens tussen de rustige witten medenmenschen wonen". Maar dat durft niemand hardop te zeggen...

Leopold | 30-06-08 | 10:24

Vreemd ik krijg sinds de nieuwe firefox steeds de melding dat ik moet inloggen maar ik kan wel posten en mijn naam staat er ook bij.

Maar wat ik wilde zeggen: Ik ken Leidsche Rijn heel goed en ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.

doskabouter | 30-06-08 | 10:24

" Een gemengde stad is goed voor iedereen.", aldus Yves Vermeulen, woordvoerder van woningcorporatie Mitros.

Waarom in godsnaam?

CoJoNes | 30-06-08 | 10:23

Weet je wat het ies, die kudtFinnen moet gewoon weer 'ns een tijdje op heropvoedingsvakantie in het Gebergte van Finland gestuurd worden. Kzou me zomaar voor kunnen stellen dat die herdertjes daar wel raadt weten met deze Leidse Rijn lutsertjes....

F. von Zeikhoven | 30-06-08 | 10:22

"gemengde stad is goed voor iedereen’, aldus Yves Vermeulen".
Droom lekker verder.

de veteraan | 30-06-08 | 10:22

Gewoon het oud amerikaans redneck model hanteren. De PvdA'ers achter de auto hangen en een paar rondjes rijden op verhard weg. Dat zal die klootzakken leren de boel te bagetaliseren.
Punten van kritiek: eenzijdige interview, waar zijn de meningen van de 'discrimenerende' ouders?
Eigenlijk is het logisch dat je kind niet mag spelen die religieus opgevoed wordt.

Het_leuke_zuiden | 30-06-08 | 10:22

@artbrut | 30-06-08 | 10:10

Je begrijpt toch wel dat dit door Reve redelijk ironisch bedoeld was.

desmodus | 30-06-08 | 10:21

huh?

doskabouter | 30-06-08 | 10:21

Die huizen zijn gewoon te goedkoop.
Dat krijg je als ze zelf nauwelijks het pauperniveau weten te ontstijgen.
Als je huizen van 6-7 ton hebt, dan heb je daar geen last van.
Begint ook geen woningbouwvereniging aan, we kopen gewoon die troep of die grond zelf op, als ze ook maar plannen in die richting durven te opperen en maken er een tannisbaan van.

ADO-Le-Cent | 30-06-08 | 10:21

GS, Raoul e.v.a., complimenten en grote dankbaarheid voor het lekschieten van die Farce Majeure van de politieke correctheid die kennelijk de hele economie in zijn macht heeft en die met een bataljon social engineers de eigen vrije mening van de Nederlander de nek probeert om te draaien en dan verwacht dat dat niet dodelijk is. Gelukkig kijken jullie nog steeds bijzonder scherp uit jullie doppen en wij bidden dat dat zo blijft. Gaat zo door!!!!

Ron de Weijze | 30-06-08 | 10:19

excuses er ging wat fout met posten.

anti hippie | 30-06-08 | 10:17

-weggejorist-

anti hippie | 30-06-08 | 10:16

Tja, heb niks tegen buitenlanders, maar als ik er tussen wil wonen, ga ik in het buitenland wonen.

Bazooka Joe | 30-06-08 | 10:16

-weggejorist-

anti hippie | 30-06-08 | 10:16

Nee, het niet erkennen dat er geweld is in zo'n wijk zorgt er zeker ook niet voor dat de blanke mensen worden gediscrimineerd? Ga toch weg! Gewoon het beestje bij zijn naam noemen...

Dat doe je toch niet | 30-06-08 | 10:16

Psst Raoul
2 keer moeten is 1 te veel
moeten die paupers in hun koophut MOETEN gewoon hun bek houden

ADO-Le-Cent | 30-06-08 | 10:15

Kijk naar de natuur, verschillende apenseaurten te dicht bij elkaar geeft altijd gedonder

kneuterzak | 30-06-08 | 10:15

@Zo jammer! | 30-06-08 | 10:07
Daar zeg je iets. Opvallend hoe die van mij in vijf jaar met 80.000 euri is gestegen. Niet dat het huis zo bijzonder is, nee... boert iesj koeltoerverraaikersvraai.

Murdockyoufool | 30-06-08 | 10:13

Ach, bevordert de doorstroming in de huizen markt zullen we maar zeggen....

Amen | 30-06-08 | 10:13

Als je dan het artikel leest dat die lul van de pvda ook nog eens gaat zeggen dat het wel mee valt, wat een stuk onbenul, wanneer leren we nu eens dat bepaalde soorten mensen niet bij elkaar willen en kunnen leven? Als ik voor een tonnetje of 3 een nieuwbouw koop wil ik ook niet tegenover schotelcity komen te wonen. Logisch toch?

Ongelofelijke Boer | 30-06-08 | 10:12

Kijk je uit Raoul?
Zo mag je met fleischbaum mee... :')

dexmans | 30-06-08 | 10:11

En voor dat ene blanke jongetje met Marokkaanse vriendjes is jeugdzorg al ingeschakeld. Binnen 3 jaar komen ze langs, aldus een woordvoerdert van Rouvoet, Dijksma en Klink.

fuckje | 30-06-08 | 10:11

Mooi stukje

Dommelsch | 30-06-08 | 10:11

@fuckje | 30-06-08 | 10:08
En omdat ze zelf toch amper kunnen lezen, zijn er altijd wel een paar opbouwwerkers bereid om de tekst op e.o.a. manier onder hun aandacht te brengen.

uninvited guest | 30-06-08 | 10:10

Om Reve nog maar eens te citeren:

Onze kassiers op de wegen beroofd
Aan ouden van dagen op kaarslichte dag
Hun beursje met spaargeld ontrukt
Onze roomblanke dochters onteerd
Waarheen mijn vaderland
O Nederland ontwaak
Gooi al dat zwarte tuig eruit
Ons land voor ons
Op naar de Blanke Macht!

(Voor Eigen Erf, Voor het eerst gepubliceerd in Propria Cures, 24 augustus 1974)

artbrut | 30-06-08 | 10:10

of ze raggen met zijn allen de dependance zo weer de wijk uit :)

mathijn | 30-06-08 | 10:10

Mwa, gewoon een dependance van het Arbeidsbureau in die wijk plempen. Is iedereen zo van straat.....

F. von Zeikhoven | 30-06-08 | 10:09

'Leidsche Rijn begint steeds meer op een gewone stadswijk te lijken, en dat is ook de bedoeling'. Dus... overlast en problemen zijn USP's? Hahaha, wat een stel mongolen.

Murdockyoufool | 30-06-08 | 10:09

Ik denk dat de Moerkerkertjes aan de Carl Zellerhof vandaag wel veel bezoek zullen krijgen. Hoe dom ben je als je met naam en straat in de verkeerde krant staat!

fuckje | 30-06-08 | 10:08

Daar gaat de WOZ waarde. Wat snue voor de inkomsten van de gemeente.

Zo jammer! | 30-06-08 | 10:07

heel goed!

F. von Zeikhoven | 30-06-08 | 10:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen