Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA gaat Paramaribo opknappen

De negers van GeenStijl groeten uDe PvdA gaat eigenhandig Paramaribo een opknapbeurt geven. Allemaal leuk en aardig die inflatie hier van 4 procent, maar ondertussen zitten ze overzee te springen om nieuwe pleintjes, voetbalvelden en een buitenschoolse opvang. Dus beloofde de Haagse PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh na een ‘werkbezoek’ zijn geboorteland Suriname een zak met geld om de boel daar een beetje op te vrolijken. Want de gemeente Den Haag (nog niet zo lang geleden een artikel-12 gemeente) heeft namelijk geld zat en waarom zouden we elkaar niet een beetje helpen, aldus Baldewsingh. Ja, Sinterklaas is vroeg dit jaar, alleen zijn die populisten van het CDA, VVD en D66 weer eens verontwaardigd. Zo vindt de VVD dat er geen Haags gemeenschapsgeld overzee mag worden gestuurd, terwijl het volgens het CDA natuurlijk niet zo kan zijn dat de gemeente na ieder werkbezoek de portemonnee trekt om problemen elders op te lossen. En GeenStijl, wat vinden jullie eigenlijk van deze situatie? Simpel: wij zijn voor eigen Erf. Dat deze prachtvolken zo gauw mogelijk geheel onafhankelijk worden, en ons niks meer kosten, zodat we ze allemaal met een zak vol spiegeltjes en kralen op de tjoeki tjoeki stoomboot kunnen zetten, enkele reis Takki Takki Oerwoud...

Reaguursels

Inloggen

niks zeggen dat gaan ze doen door er heeeeeeeeeeel veel geld naar toe te sturen en enkele tientallen PVDA partijgenoten die dit hele proces gaan begeleiden voor een keer of 4 de balkendenorm te betalen.

feuerfrei | 27-06-08 | 19:31

Sinterklaas krijgt concurentie van Zwarte Piet...
Vrije markt werking is goed voor de (Surinaamse) economie

paost712 | 26-06-08 | 20:24

Bigi Bana Boy:"Niet dat het er veel toe doet maar Baldewsingh is geen negert maar een Hindoe. "
>>>Inderdaad mr ubernegert, Hindostanen (slaat op ras, want sommige zijn moslims) zijn niet kosher. Wie de neuq cares anyway?
--
Bigi:".. Verder zijn voetbalveldjes en pleintjes in Suriname van groot belang voor het toekomstig Nederlands eftal..."
>>>Ik heb liever dat ze op school hun best doen en hun land opbouwen ipv dom achter een balletje trappen. Het Ek winnen is leuk maar dat is die 3 miljard ontwikkelingshulp mij echt niet waard.

united.provinces | 26-06-08 | 19:09

de pvda doet de nsdap van destijds "verbleken"...

Onderbuik | 26-06-08 | 18:47

@ RonnieM
Jij bent al een tijdje niet in Suriname geweest hé?

Vorig jaar nog 2 x 3 weken, 2006 ook, 2005, gaat een lang lijstje worden. En U??

@RonnieM
Deze gebouwen sinds een paar jaar allemaal gerenoveerd of staan op de nominatie.

Ja, met name het tweede gedeelte van de zin. Maar dat staan ze dan al sinds de onafhankelijkheid. * * stopt met lachen, pilletje tegen buikpijn neem * *
Laten we ff serieus blijven. Alles van hout in de stad is gewoon waardeloos. Kan je er wel een laagje verf over gooien, maar daarme behoud je geen cultureel erfgoed. En dan heb ik het niet eens over bijv. Nieuw-Amsterdam.

@RonnieM
Niemand wilt dat zijn dochter met een bedelaar trouwt?

Dank u voor de bevestiging. De Surinaamse verdraagzame multi-culti samenleving is een grote leugen van politici van Surinaamse afkomst. Nogmaals dank voor de bevestiging. Overigens ken ik een aantal Creolen die eerlijk hun brood met hard werken verdienen. Zo ook enkele koelie's die liever de negert uithangen en met poeder bezig zijn en om hun slechte geweten af te kopen Mandir's financieel steunen. Feit blijft dat deze politici een beeld scheppen die verre bezijden de waarheid ligt. En daar had ik het over.

@RonnieM
Chinezen zijn binnengehaald door de Creolen die alleen dollar tekens zien

Waarna de Hindostaanse winkeliers maar al te graag hun winkels verhuurden en verkochten aan de Chinezen om ook mee te verdienen. En nu janken dat de Chinezen alles overgenomen hebben. Feit blijft dat nagenoeg alle niet-chinezen de chinezen discrimineren en daarnaast elkander onderling discrimineren. Daaaag multi-culti onzin.

Blijft daarnaast nog het feit dat het heeeeeeel vreemd is dat we geld geven aan een land waar drugsbaronnen mee betalen aan een monument en samen met overheidsinstanties als donateur vermeld staan. En als RonnieM net als mij bij het monument bij de ruines van Marienburg geweest is, weet hij precies wie ik bedoel. De namen van de heren staan daar gezellig naast die van o.a. het Korps Politie Suriname en de Minister van Justitie.

Ik denk dat meneer Rabin die heren maar eens moet aanspreken op hun "burgerplicht" in plaats van de Haagse kas te plunderen. Als hij weer eens op werkbezoek gaat moet hij maar eens bij die mannen op bezoek gaan.
Als ik ze weet te vinden, moet hij dat zeker kunnen :)

IndeSaharah | 26-06-08 | 18:08

Gotspe!
Eigen Tokkies eerst!

Ahasveros | 26-06-08 | 17:20

ik denk dat ze het prima naar hun zin hebben

KMTG | 26-06-08 | 17:02

goed idee van de pvda. Waarom wachten tot surinamers naar Nederland komen om hier verwaarlozend werk te doen. Terwijl er in suriname zelf een ware goudmijn ligt aan kant en klaar verwaarloosde huizen; straten; en pleinen.

Jan Passant | 26-06-08 | 17:01

-weggejorist-

Rool | 26-06-08 | 16:57

nederland bellen om te regelen dat ze pleintjes komen aanleggen is ook werken

KMTG | 26-06-08 | 16:54

-weggejorist-

Rool | 26-06-08 | 16:48

@KMTG | 26-06-08 | 16:33 Hoezo 'nog' werken ?

Goldfinger | 26-06-08 | 16:47

en parbobier drinken ;)

KMTG | 26-06-08 | 16:46

@KMTG
Helemaal mee eens. Daar komt nog eens bij dat ze helemaal geen tijd hebben om te werken omdat ze het veel te druk hebben met dansen en hardlopen.

paterke | 26-06-08 | 16:40

Waarom zou de zwarte mens nog werken als ze een stel bakra's (=blankerts) hebben die dat voor hen kunnen doen?

KMTG | 26-06-08 | 16:33

@Goldfinger:
Wat insinueert u daar? Dat er aldaar gewerkt moet gaan worden door de inheemsen. Ben jij wel goed bij je hoofd. Na een dagje sjouwen verrekken ze allemaal hun tere rug en schieten voor eeuwig de ziektewet in. En wie gaat dat betalen? Kosten/baten analyse zeg ik, gewoon betalen.......

paterke | 26-06-08 | 16:30

Zoek de zeven verschillen: Rabin BaldewSINGH / Tara SINGH Varma.......
En verder, de Chinezen zijn al alles aan het asfalteren in Suriname. Ze kunnen er geeneens mensen voor krijgen. Dus wie moet die pleintjes van Rabin B dan gaan aanleggen?

F. von Zeikhoven | 26-06-08 | 16:29

Supermooi! Kom maar op met dat geld, kunnen we goed gebruiken hier die Nederlandse belastingcenten!

xxx

KMTG | 26-06-08 | 16:26

Je zóu natuurlijk ook kunnen voorstellen dat ze daar even gaan werken om het op orde te krijgen. Maar da's waarschijnlijk vloeken in de kerk.
@Ronnie M. | 26-06-08 | 14:48 : U heeft Uw onderwijs in Suriname genoten gezien de spelfouten ?

Goldfinger | 26-06-08 | 16:26

Jongens, laten we dat geld maar snel geven want anders komen ze het zelf wel ehhhh halen. Ik geef liever wat extra ipv de angst om 's nachts wakker geslagen te worden door zo'n proletarisch collecterende "vakantieganger". Wat is het giro nummer?

paterke | 26-06-08 | 16:08

Een veldje/pleintje in Suriname hoeft toch niks te kosten? Je maait gewoon het gras en hakt wat bomen om. Tadaa daar is je veldje/pleintje.

*gaat zich ergens ontbieden*

Canis Spurcus | 26-06-08 | 15:35

Dan mogen die Turken ook wel eens schokken,
die Ottomanen hebben 2,5 miljoen Christenen als slaaf afgevoerd naar de galeien en mijnen.
En nog een 10.000 Nederlanders die als slaaf werden verkocht in Algiers en Tunis door de Barbarijnen.

*pakt rekenmachine*

vander F | 26-06-08 | 15:33

Sinds wanneer was Reve een pedo?

Tendentieze en ongefundeerde roddel.

Jopie Schafthuizen was van de haarloze piemeltjes.

vander F | 26-06-08 | 15:21

@Willianus Wortelus | 26-06-08 | 14:50
JIj doelt op het Dalian project.

Die 500 km asfalt neer gaan plempen, 30 betonnen bruggen vervangen en bezig zijn met het herstel, de ontwatering en het markeren van de wegen. Ook gaan ze het nodige wegmeubilair plaatsen zoals zebrapaden, verkeerslichten en rotondes, zodat het verkeer een vlotte doorstroming kan hebben.

Suriname krijgt een paar miljoen dollar, zodat de chinezen dit project kunnen doen en goodwill kunnen kweken. (Zie China - Suriname - Taiwan affaire)
Tevens kunnen chinezen burgers zonder problemen een Surinaamse paspoort krijgen en mag de Chinese regering voor een schijntje hout inkopen.

Dus antwoord op jouw vraag, Ja dat is ze al gevraagd en as we speak zijn er een paar chinezen bezig een plein, een veldje en een schooltje aan het aanleggen.

Ronnie M. | 26-06-08 | 15:15

@InDeSaharah
? veredelde slaven ?

Ach dan zijn toch alle mensen. De ene is een loonslaaf de andere is slaaf van de belasting. Dan heb je ook nog de hypotheekslaaf en de GSMslaaf.
Maar ze hebben allemaal vrijwillig het contract afgesloten, zo ook toen de hindoestanen en javanen.

Ronnie M. | 26-06-08 | 14:57

De PvdA kan dat geld beter in de tas houden.

As we speak worden er wekelijks miljoenen zwarte dollars en euro's Suriname ingepompt door de Chinezen. Die zijn massaal alles aan het opkopen.

Vraag die maar of ze meteen een pleintje, een veldje en een schooltje aanleggen.

Willianus Wortelus | 26-06-08 | 14:50

"Vele historische gebouwen zijn al afgebrand of slooprijk zonder dat we er iets aan gedaan hebben."
@IndeSaharah
Jij bent al een tijdje niet in Suriname geweest hé?

Deze gebouwen sinds een paar jaar allemaal gerenoveerd of staan op de nominatie. Alles word opnieuw geschilderd of is al geschilderd. Dat van verf gebladerde huizen heb je nog wel maar de oude huizen zijn en worden allemaal opgeknapt.

Maar je legt je vinger op de zere plek, de negerts ook wel Creolen genoemd.
Niemand wilt dat zijn dochter met een bedelaar trouwt? Hetzelfde geldt ook waarom normale mensen niet willen dat zijn/haar dochter met een moslim trouwt.
Je hebt het beste voor je familie voor
En waarom de Surinaamse bevolking niet zo dol zijn op de Chineese invasie is wel duidelijk. Chinezen zijn binnengehaald door de Creolen die alleen dollar tekens zien. Die chinezen hebben veel winkels waar alleen maar inferieure spullen verkopen. Het is spotgoedkoop maar zeer slecht.

Maar als je had gelezen wat de heer Rabin wilt, is kennis overdracht.
Tja voor kennis overdragen zijn manuren voor nodig en die manuren moeten betaalt worden, ik vind het een beetje sneu dat mensen daar overgaan mierenneuqen.

Ronnie M. | 26-06-08 | 14:48

Meneer Rabin Baldewsingh is, natuurlijk, net als mevrouw Mungra, van de PvdA.

Deze beste politici, van Hindostaanse afkomst, weten ons heel goed te vertellen hoe het allemaal in Nederland moet gaan. En daarbij wijzen ze altijd op het haleluja Suriname met zijn multiculturele samenleving. Ook zijn zij van de afdeling "nieuwe Hype". Jawel, het is namelijk ook zo dat de hindostaanse contractarbeiders eigenlijk veredelde slaven waren. Een nieuw wapen in het "foei-Nederland en mogen we ff vangen" gedachtegoed.
Ondertussen vergeten ze, zoals het wel vaker gebeurd als je iets niet wil weten, dat die zo multiculturele Surinaamse samenleving lang niet zo verdraagzaam is. En de Moskee, Mandir en Synagoge naast elkaar in hartje Paramaribo. Juist, dat gebeurde toen het nog een kolonie was, een Nederlandse uitvinding dus en niet specifiek Surinaams.

Maar dan zijn we er nog niet. Suriname het lichtend voorbeeld. Mischien kunnen ze mij dan uitleggen hoe het zit met de vernielingen aan Mandirs en vernielingen en diefstallen van Murti's uit diezelfde Mandirs. Mischien kunnen ze mij vertellen over de varkenskoppen die in Moskeen gegooid worden, en koeienkoppen in Mandirs. Mischien kunnen ze mij vertellen waarom de "Surinaame bevolking" niet zo gecharmeerd is van de Chinese nieuwkomelingen, waarom een hindostaans meisje nog steeds niet met een creool hoeft thuis te komen, waarom ooit eens een creool het liedje Maharajin Sister schreef, waarin hij zingt dat hij een hindostaans meisje wil trouwen en de reactie van de familie is: Korhi bander aadmi, na mange kamkare(letterlijk vertaald: Korhi = melaats, bander = aap, aadmi= echtgenoot, na mange kamkare= wil niet werken), of zullen we het eens gaan hebben over de bijnamen die de Creolen, Hindostanen, Javen etc. voor elkaar hebben en de moppen die ze over elkaar vertellen?
En waarom was de VHP geen voorstander van onafhankelijkheid, waarom vluchtten destijds zovele Hindostanen naar Nederland toen de macht overgedragen werd aan de Creolen. Waarom stelden de Hindostanen voor om in ieder geval Nickerie van Suriname af te scheiden zodat dat Nederlands kon blijven en de Hindostanen daar konden wonen. Omdat ze zo dol zijn op Creolen toevallig? Vanwege die unieke multi-culti samenleving? Vandaar dus ook dat veel Hindostanen zeiden : Waar de .... regeert heerst chaos en wanorde".

Het feit echter, dat deze 2 personen een plekje verworven hebben in de partij die zo schandelijk honderdduizenden van hun Nederlands paspoort beroofd hebben onder aanvoering van Pronk, Den Uyl en Surinaamse meelopers, zegt echter genoeg. "Wiens brood ik eet, wiens taal ik spreek". Gelukkig laat deze Haagse wethouder zien dat hij naar goed Surinaams voorbeeld (in het kader van de multi-culti ga ik ervanuit dat hij Wijdenbosch als niet-Hindostaans voorbeeld neemt) weet hoe geld weg te smijten in een bodemloze put (in plaats van een belachelijke brug).

Wordt Suriname er beter van. Natuurlijk niet. Vele historische gebouwen zijn al afgebrand of slooprijk zonder dat we er iets aan gedaan hebben. Maar dat weet Baldewsingh wel. Ik vraag me alleen nog af welke pleinen in Paramaribo Baldewsingh bedoeld. Ik kan er zo snel niet 1 bedenken. Of heeft Baldewsingh toevallig familie in de Surinaamse overheid, of die als aannemer werken? Mischien moeten we eens openheid vragen wat dat betreft. Nee, laat maar, ik vraag het mijn schoonvader wel. Krijg ik tenminste een eerlijk antwoord.

IndeSaharah | 26-06-08 | 14:09

Doe PvdA, gewoon doen.(ppssst kan iemand even het riagg bellen).

De heer Armand Zunder zegt dat Suriname nog 379 miljard van ons krijgt, dus dit voorschotje van gemeente Den Haag kan vast in mindering worden gebracht. Dat scheelt weer!

Ante Cypera | 26-06-08 | 13:10

@doskabouter
Nee.

MAXIMO | 26-06-08 | 13:08

MAXIMO | 26-06-08 | 12:32

Moet jij niet naar de moskee, spoiler?

doskabouter | 26-06-08 | 13:04

Iemand behoefte aan de trouwfoto's van MAXIMO?

tackyweddings.files.wordpress.com/2008...

Zo blijkt maar weer dat je ook op de longstay de liefde van je leven kan vinden.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:50

@ Agent327 | 26-06-08 | 12:37
Want anders ga je hem anaal verkrachten? Kom nou, moet jij niet op fietslampjes gaan controleren? Trouwens je kolonelletje zit alleen in de kantine van de sociale werkplek.. hup!

alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:46

Opgewonden standje is het toch die Agent327 | 26-06-08 | 12:37

Broer van Mohammed | 26-06-08 | 12:44

Toch wordt hier duidelijk dat het collectieve trauma, van de voormalige slavernij, welk nog diepe wortels heeft in het onderbewuste, van de nakomelingen van toenmalige slaven, weinig aandacht heeft. De slaven van toen hebben het ene oerwoud moeten verruilen voor het andere oerwoud, maar toch is het ene oerwoud het andere niet. Het oerverlangen naar de geboortegronden blijft altijd in de genen aanwezig, dit ziet met ook in het in ere houden van culturele gebruiken e.d. . Kijk maar naar onze multicul. samenleving. Ook in de natuur is dit een gegeven, een kikker wil altijd terug naar zijn geboortepoel om zich daar voort te planten, denk aan de zalmtrek en het zwemmen van die glasaaltjes. Schadevergoeding betalen voor gedaan leed zal m.i. niet veel oplossen, eerder grootschalig DNA onderzoek onder de afstammelingen van de toenmalige slaven en dit vergelijken met het DNA van de stammen in Afrika, om deze manier kunnen ze herenigd worden met hun "familie" en hun "geboortegronden". Als bijkomstigheid kunnen wij Suriname rekoloniseren.

Bazooka Joe | 26-06-08 | 12:42

Wat is het toch fijn
op kosten van anderen
filantroop te kunnen zijn
_______
Fraai voorbeeld voor alle wethouders met andere geboortelanden. Een stijging van artikel-12-gemeenten is te voorzien. Tip: wilt u geen artikel-12-gemeente worden, reken dan alvast de kosten uit van uw samenwerkingsverbanden. Gewoon omslaan naar de eigenwoningbezitters. Van Guusje ter Horst (ook PvdA; off topic: van die onbetaalde naheffing www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...) mag dat.

Dorser | 26-06-08 | 12:41

@Broer van Mohammed
Hij bluft, face-to-face is geen probleem, waar je voor moet uitkijken is dat ie je niet vanachter benaderd, die ragnicht.

MAXIMO | 26-06-08 | 12:39

@Broer van Mohammed | 26-06-08 | 12:32
Dat zou je me niet face to face irl durven zeggen.

Agent327 | 26-06-08 | 12:37

@ Ronnie M. | 26-06-08 | 11:44
Ik heb het niet over het omlaag gaan van WOZ, maar een stijging van tientallen procenten, waarbij de WOZ waarde kennelijk doodleuk 70k boven de waarde van de woning mag komen te liggen. Mag ik even klagen dan?

Tobus | 26-06-08 | 12:36

?

Ronnie M. | 26-06-08 | 12:36

Broer van Mohammed | 26-06-08 | 12:32
Het toppunt van mietje..

MAXIMO | 26-06-08 | 12:36

@abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:48
Mijn mening mag duidelijk zijn.

Negerts moeten meer gaan werken ipv mekkeren. Als ze gewoon waren gaan werken dan was alles goed gekomen. Nu is de situatie zo dat Hindoestanen en Javanen en wat Chinezen daar bedrijven hebben en zij de economische touwtjes in handen hebben terwijl de negerts lopen te bedelen.
En nu is het zo dat in de Politiek vooral negerts zitten en die met jaloezie naar de Hindoestaanse rijkdom kijken. Dat deze rijkdom is verworven door keihard te werken, boeit deze calvanisten niet.

Enne Fout A een Nederlander. (B was Surinamer)
Mensen die voor '81 naar Nederland zijn gekomen hebben nooit een Surinaamse paspoort gehad en zijn gewoon verhuist van de ene Nederlandse Provincie naar de ander.
Hoe kan je dan zo iemand een Surinamer noemen.

Ronnie M. | 26-06-08 | 12:35

Agent 327, goed zo! En vergeet mijn advies niet..
De kolonel is aan lunchen toe en heeft vast nog trek in jouw eiwitjes..

MAXIMO | 26-06-08 | 12:35

Broer van Mohammed | 26-06-08 | 12:32
Even fyi - ik ga lunchen.
Kom je nou nog door met die info over dat 'broerschap'? Ben toch wel erg benieuwd hoe of dat allemaal zit. Enfin, lees het nog wel, hoop ik.

nattebever | 26-06-08 | 12:34

Dus agent 327 is wel een mietje?

Broer van Mohammed | 26-06-08 | 12:32

LOL ! Kolonel Klootoog is een naar poepsex kijkende loonslaaf!

MAXIMO | 26-06-08 | 12:32

*neemt eigen advies serieus*

Agent327 | 26-06-08 | 12:32

Agent327 | 26-06-08 | 12:25
Rugridder, reetatleet, rectumslikker, reetveterversleter, allemaal woordjes om jou te beschrijven..
Anyway, ga terug de kast in en bezorg de kolonel eens een pleziertje, mietje..

MAXIMO | 26-06-08 | 12:29

@ kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:22
Nice comeback... buddy. Daar heb je vast lang over nagedacht. Maar mijn moeder heeft geen kniekousen, jammer. Besides, dacht je nou echt dat ze een 30er was? Nee he? Trouwens... HAHA jij kijkt naar poepfetishpron! HAHAHAHAHA, HAHAHAHAHA, HAHAHAHAHA.
PS: HAHAHAHAHA.

alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:29

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:22
Mwoah, valt wel mee, het was in ieder geval hard genoeg om die teef van je te laten janken..
En dan bedoel ik niet die tandenloze crackhoer vriendin van je...

MAXIMO | 26-06-08 | 12:26

Voor dat MAXIMO weer als een klein klein kleutertje begint te blaten, ik ben ff lunchen. Dat moet zo af en toe als je werkt en je niet, zoals MAXIMO en de moeder van alpha_mannetje, de godganse dag je smoel vol met vet kan stouwen.

Dag dag kinders.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:26

@MAXIMO | 26-06-08 | 12:20
Jij kunt klootoog nooit te hard aanpakken zonder dat hij jou volledig afbrand.
En, rugridder?, dat heet eigenlijk ruigridder. Maar die kennis tekortkoming is je vergeven als mocro trol zijnde. Misschien zou je eens heel snel op moeten houden met ademhalen en een ernstige vorm van reuma in je handjes krijgen. Kun je tenminste niet meer typen. Trouwens, als je ondernemer bent begrijp ik niet dat je zoveel tijd hebt om te reaguren. Ken een hoop ondernemers end ie hebben hier niet zoveel tijd voor over.

Agent327 | 26-06-08 | 12:25

@ MAXIMO | 26-06-08 | 12:20

Heb je me hard aangepakt. Dat moet ik dan even gemist hebben. Zonde. Het zou de eerste keer geweest zijn.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:22

LMAO @ alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:18

MAXIMO | 26-06-08 | 12:22

@ alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:18

Ik snap dat je haar niet herkend met die giganteske hoeveelheid derrie op d'r smoel, maar het toch echt je moeder. ^^ Nog zo'n prachtige pica van je moeder in actie: www.dack.com/images/weblog/fat-pig-por...

@ MAXIMO | 26-06-08 | 12:16

Over een bruin armpje halen gesproken. *proest*

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:22

Agent327 | 26-06-08 | 12:18
Laat me niet lachen, rugridder, jij bent gewoon verdrietig omdat ik dat paupervrindje van je een beetje te hard heb aangepakt.

MAXIMO | 26-06-08 | 12:20

@MAXIMO | 26-06-08 | 12:15
Dat heb ik niet nodig. Maar dat zul jij wel nooit begrijpen.

Agent327 | 26-06-08 | 12:18

@ kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:15
Ja, ben wel trots op haar, amateurfotograaf is het... wie stond er ook alweer model je zus of je vriendin?

alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:18

LOL @ alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:10

MAXIMO | 26-06-08 | 12:16

Agent327 | 26-06-08 | 12:08
Ik werk niet, ik ben alleen maar bezig zoals bijna elke andere ondernemer.
Maar wel liev van je dat je een bruine arm wilt halen bij je vrindje..

MAXIMO | 26-06-08 | 12:15

Niet voor Jan | 26-06-08 | 12:05
Kan me vergissen maar in de wet is dat nu toch al verboden of bedoel je dat je zou willen dat enkel die 2 strafbaar zouden moeten zijn?
Zelf ben ik wel tevreden hoe de wet nu is, zou alleen willen dat er wat strakker op wordt toegezien want hatespeech is tot op de dag van vandaag strafbaar.

MAXIMO | 26-06-08 | 12:13

Ik pleit voor een revival van Oboema, de Witte Neger.

Of is dat ook alweer rascistisch, volgens EHB?

P.S. Reve verdient om heel veel redenen een standbeeld.

Ernst Stavro Blofeld | 26-06-08 | 12:13

@ kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:06
Deze foto heb ik gister ontvangen van de moeder van MAXIMO, van jullie reis naar Canada zei ze.Not my cup of tea, maar wel aandoenlijk.
www.flickr.com/photos/sillygwailo/2718...

alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:10

@ MAXIMO | 26-06-08 | 12:04

Ik moet zo tussendoor nog werken. Weet je wat dat is? En het is niet wekelijks naar het UWV fietsen op je klapfietsje om daar te kijken of er nog ergens een kwijlbak nodig is in de emballage.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:09

NY was ook net als Suriname ooit van Nederland en Groot Britannië maar die hoor je nooit zeuren, wel werken dat wel. Trouwens van Suriname valt met een juiste instelling heel veel te maken. Het is in absolute getallen het 17e land in rijkdom ivm bodemschatten en heeft een zeer kleine bevolking. Als er minder corruptie was en minder braindrain dat is het zo per inwoner rijker dan Luxemburg wat weer geen hulpbronnen heeft alleen eigen arbeid.. nl.wikipedia.org/wiki/Suriname

seven | 26-06-08 | 12:09

@MAXIMO | 26-06-08 | 12:04
Sommige mensen dienen ook wel eens werk te verrichten. U misschien een volkomen onbekende tijdsbestding.

Agent327 | 26-06-08 | 12:08

Is Paramaribo al toe aan Takki Takki-prachtwijken?

Molly-Bolly | 26-06-08 | 12:07

@ alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:03

Weinig onder de indruk. Staalharde feiten wil ik zien. Hup, doe je best. Bovendien heeft elk Mensch met het Hart op den Juisten Plaetsch een instinctieve grafhekel aan uitvreters zoals MAXIMO, dus kun je mij mijn agressie jegens dat wauwelende eendje op sandalen nauwelijks kwalijk nemen.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:06

MAXIMO | 26-06-08 | 11:12
.
De vrijheid van meningsuiting houdt voor mij pas op bij het over jou persoonlijk onwaarheden vertellen (laster) en het roepen van 'brand!' in een opeengepakte schouwburg. Dat is in de wet nu niet zo, en dat moet mijns inziens veranderen.

Niet voor Jan | 26-06-08 | 12:05

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:00
LOL! Dacht dat jij zo snel was met reageren?
Dus werkelijk alles wat je op 11:38 plempte is onzin, zoals we allemaal al wisten..

MAXIMO | 26-06-08 | 12:04

@ kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:00
Dude, de haat/liefde tussen jouw en Maximo spat er vanaf, wie houd je nou voor de gek?

alpha_mannetje | 26-06-08 | 12:03

Pffff geld zat dat Den Haag.
.
Uit de gemeentebegroting;
Financiële vaste activa.Er is in totaal per 31.12.2006 voor € 761 miljoen aan deelnemingen/leningen u.g/uitzettingen op de balansonder ‘Financiële vaste Activa’ opgenomen.
Hiervan is € 256 miljoen geïnvesteerd in deelnemingen en is voor € 92 miljoen aan leningen verstrekt aaninstellingen en particulieren op grond van een beargumenteerd maatschappelijk belang c.q. publiek belang.€ 413 miljoen is resp. herbelegd in een deposito van € 101 miljoen bij de ABN-Amro (looptijd tot 2012) en€ 312 miljoen is herbelegd , onder beheer van BCM * (dochter BNG), in (hoogwaardig) ‘bankpapier’ (zieStichting Fonds Uiver (looptijd tot 2031)).*BNG
.
In gewoon Nederlands.
We hebben 761 miljoen in de knip, niet uitgegeven, lag eigenlijk op de plank.
Dat hebben we maar weggestopt in wat deelnemingen, in wat instellingen en bij wat particulieren (?)
Totaal 256 + 92 = 348 miljoen.
Van de resterende 413 miljoen, waar we van gekkigheid niet wisten waar we het moesten laten, hebben we 101 miljoen en 312 miljoen, totaal 413 miljoen belegd.
.
En dan gaan ze dat niet aanwenden om de noden van de Hagenaar te verlichten, maar gaan ze een discussie voeren op welke manier ze duurzaam kunnen gaan bankieren.
www.denhaag.pvda.nl/nieuwsbericht/1715...

ADO-Le-Cent | 26-06-08 | 12:01

@ MAXIMO

Tuurlijk knul. Zolang al je waanideeën er voor zorgen dat jij van je kinderen afblijft mag je van alles over me verzinnen. *proest* Ga vooral je gang en laat nog maar eens zie wat voor trieste kneus je bent.

@ alpha_mannetje | 26-06-08 | 11:41

Dan moet je me maar eens vertellen hoe je aan die wijsheid komt, dat ik geen vriendin heb. Ik ben heel erg benieuwd. Nee, echt.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 12:00

Ik ben blij dat alle stukken van Reve even de revue zijn gepasseerd.

Ik ben tegen het verstrekken van geld mits dit terug betaald wordt met een aanzienlijk rentepercentage. Na de onafhankelijkheid van Suriname is het natuurlijk je reinste kolder om na 4 decennia nog enige verantwoordelijkheid te dragen voor dit land.

Mocht het land ontwikkelingshulp behoeven waartoe ik in het artikel genoemde onderdelen niet toe reken stel ik in het algemeen voor Nederlandse bedrijven te vestigen. Door de werkgelegenheid die we creeren, de belasting die we afdragen en het 'op de kaart zetten' van dat het desbetreffende land helpen we voldoende en dan hebben we er zelf ook nog wat aan.

Porrello | 26-06-08 | 11:58

*steekt tong uit naar MDI-meelezerts*

plaklul | 26-06-08 | 11:55

Heerlijk 30 jaar onafhankelijk maar nog steeds geld krijgen.
Ik ga mezelf ook onafhankelijk verklaren kijken welke gemeente geld toestopt..
En maar belasting verhogen want ja dingen moeten wel betaalt blijven.
Snoepreisjes, commisie hier en daar, vriendje moet ook op de loonlijst ergens want die haalt af en toe koffie. Heerlijk geld zat alleen weten ze niet waar ze het aan uit moeten geven.. tip: bespaar geld en geef het terug aan de belastingbetaler. Bij elk bedrijf hadden ze allemaal er allang uitgelegen. Maar ja ze zitten natuurlijk niet voor niets bij de overheid ze kunnen niks dus doen ze ook niks..

Henk1941 | 26-06-08 | 11:49

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:41
A) Een surinamer.
Tot zover de multiculturele quiz.

Heb je zelf trouwens ook een mening?
Wat vind jij er eigenlijk van dat sommige randdebielen miljarden claimen voor iets wat heel erglang geleden is gebeurd?

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:48

* nog doos negerzoenen vond in kast en hap van een neemt *

KaiserSoza | 26-06-08 | 11:47

@ Ronnie M. | 26-06-08 | 11:41
Een horecaondernemer?

alpha_mannetje | 26-06-08 | 11:45

@Tobus | 26-06-08 | 11:38
Zou ik eerst beginnen om het partnerverband die Nederlandse gemeenten hebben met het buitenland aan de kaak te stellen.

Maar jij begrijpt duidelijk niet dat als je WOZ omlaag gaat, tevens de huizenprijzen dalen in jouw omgeving. Leuk als je in Laak woont maar niet leuk als je aan de andere kant van de Lvmrdvrt woont.

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:44

nu begrijp ik waar de verhoging van de afvalstoffenheffing en de verhoging van de erfpacht (van 22 euro p.j. naar 550 euro p.j.) naar toe gaat.

Hé WethouderT! doe es teruggeven!

Hugo's Boss | 26-06-08 | 11:43

@kolonel klootoog
Oh, en voor ik het vergeet; mensen die van zichzelf zeggen dat ze grappig zijn zijn dat in alle gevallen niet.
Maar weet jij veel met je crackhoer...

MAXIMO | 26-06-08 | 11:42

Mijn collega meldt mij net dat ze geen zwarte koffie lust.

*mailt MDI*

Iko Nal | 26-06-08 | 11:42

@ kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:38
@ MAXIMO | 26-06-08 | 11:34
Doe maar lekker alsof jongens, jullie hebben allebei geen vriendinnen, ga elkaar maar lekker kietelen in het bezemhok... Kiss and make up

alpha_mannetje | 26-06-08 | 11:41

**Teen** 10.19 Je bent een negert zeker?

grote haas | 26-06-08 | 11:41

EHB leest met u mee!

p0rn0 | 26-06-08 | 11:41

@abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:30
Er is een verschil tussen contractarbeid en gedwongen arbeid.

De ene heeft een zakgeld (+ land) gekregen voor de tijd dat hij moest werken volgens het contract en dat geheel op vrijwillige basis.
De ander is gewoon gekocht of gevangen en op plantages geduwd en moesten werken tot hun dood.

Geloof me, het zijn de ngerts die het hardst roepen want alle overige bevolkingsgroepen zoals de Hindoestanen en Javanen zijn hiernaar toe vrijwillig gekomen. Maar ja narcisten heb je altijd er tussen lopen.

Klein vraagje?
Hoe noem je iemand wies ouders uit Suriname komen en diens voor ouders uit India komen maar zelf geboren is in Nederland?

Een Nederlander? Een Surinamer of een Indiër?

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:41

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:38
Alleen in je fantasietjes.. alleen in je fantasietjes..
Iedereen hier weet dat jij virtueel enkel je tekortkomingen kan verdoezelen...
Virtueel stel je al geen moer voor maar IRL ben jij pas echt niks.

MAXIMO | 26-06-08 | 11:40

Schitterend gedicht van Gerard Reve. Het was toen dus ook al doorgedrongen tot een enkeling (die na dacht). Er wordt hier overal op bezuinigd. De benzine is niet meer te betalen door de hoge accijns en de overheid blijft maar geld pompen in schurkenlanden. Wat steekt daar toch achter? Een strategie of alleen maar achterlijkheid?

grote haas | 26-06-08 | 11:40

Die WOZ verhoging begin ik ook meer en meer te snappen. Gemeente DH, u kunt mijn extra dikke bezwaarschrift tegemoet zien.

Tobus | 26-06-08 | 11:38

@ MAXIMO | 26-06-08 | 11:34

Laten we er gewoon van uitgaan dat ik sneller denk en sneller typ dan jij. En bovendien grappiger ben. En leuker om te zien. Eigenlijk in alles je meerdere.

@ Agent327 | 26-06-08 | 11:32

Die vindt dat best, zolang hij de botjes en de niertjes krijgt.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:38

Plek genoeg voor gewassen. Vaak mooi weer. Regent ook nog een af en toe. Nou, meer heb je echt niet nodig om zelfvoorzienend te worden.

En de beste voetballers komen nog steeds niet van pleintjes, die komen uit de goot...

Pilsvogel | 26-06-08 | 11:37

@ seven | 26-06-08 | 11:21
Ja die gozer die aan het ""'promoveren'"" is op herstelbetalingen.. hahaha een veterstrikdiploma is indrukwekkender.
379 miljard (proest), dat is dus ruim meer dan een miljoen per persoon en desnoods moet Nederland maar verkocht worden... LoL
Ik werk op dit moment aan een tegenclaim waar ik de financiele situatie van een Surinamer vergelijk met een Nigeriaan, daar tel ik dan 3,5 miljard gulden bij op, dat vermenigvuldig ik met 10 generaties, daar hef ik 300 jaar rente op, plus overzeese transactiekosten, administratiekosten en deurwaarder dan kom ik uit op 131 triljoenalismiljard, mogelijk in termijnen van 10.

alpha_mannetje | 26-06-08 | 11:37

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:25
Vast staat dat jij meer tijd hebt om ellenlange nietzeggende maar toch fantasierijke reaguursels uit je zwakke breintje te persen dus wat dat betreft...
Maar goed, aangezien je toch wat over crack wou horen, bij deze, speciaal voor die crackhoer, ehh, vriendin van je: www.worldstarhiphop.com/videos/video.p...
Staat ze ook eens in de keuken..

MAXIMO | 26-06-08 | 11:34

@kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:30
Neuh, niet pervers.
Maarruh, wat vindt Teen van die concurrentie?

Agent327 | 26-06-08 | 11:32

*mompelt iets over belangenverstrengeling*

Iko Nal | 26-06-08 | 11:31

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:25
Vrijwel iedere surinamer heeft wel wat met die periode te maken.
Van de hindoes met voorouders die er contractarbeid verzette voor de Hollanders, tot de drie hedendaagse kleine zeurnegertjes die na 150 jaar nog steeds lopen te mekkeren over de slavernij. Lekker belangrijk allemaal....

Tussen hollanders en Surinamers gaat het over de bank genomen prima.

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:30

@ Agent327 | 26-06-08 | 11:27

JA ÜBERDUH!

Waar zie je me voor aan? Een of andere perverseling?

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:30

Dikke lol @ die laatste zin! +1 voor ome Vleesch

Robin Hood | 26-06-08 | 11:30

@kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:25
Toch wel een vrouwelijk kleutertje, mag ik hopen.

Agent327 | 26-06-08 | 11:27

@ MAXIMO | 26-06-08 | 11:22

Ja, vertel daar eens wat over. Da's namelijk voor werkeloze paupers crack. En daar ik geen werkeloze pauper ben en jij wel, denk ik dat jij de aangewezen persoon bent om eens even lekker over crack te verhalen.

Ik gebruik alleen maar een door de CIA ontwikkeld goedje dat de naam Genesis heeft mee gekregen en dat ik uit de navel van een gekneveld peutertje snuif.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:25

@abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:23
Het zijn de negerts (oud-slaven) die lopen te mekkeren over Slavernarij. De overige bevolinkingsgropen uit Suriname hebben niets met de Slavernarij te maken.

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:25

Hoeveel geld heeft Nederland nog tegoed van de Spaanse en de Franse bezetter? Ow ja, de Engelsen ook niet vergeten natuurlijk in de claim.

LordBathory | 26-06-08 | 11:24

@inquisitra

Lijkt mij een goed idee. Lekker weer, vruchtbaar land. Gaat helemaal goed komen!
*alvast ticket bestelt*

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 11:24

Ach, en over het algemeen zijn die Surinamers nog best leuke mensen ook.
Doen leuk mee, zeuren niet en passen zich uitstekend aan. Het jammere is dan weer dat er een paar van die zeur-pieten tussenzitten die nog steeds over de slavernij lopen te mekkeren. En dan heb ik het nog niet eens over bovenstaand PvdA gedrocht. Maar ja, mensen die bij die partij zitten hebben zowieso een tik van de molen gehad. Over de bank genomen: liever tien surinamers dan een Fin!

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:23

Precies, zo snel mogelijk afstoten. Het is een grote boevenbende.

blijekop | 26-06-08 | 11:23

@myself - 11.17
negeer "Oostblok", iedereen weet natuurlijk dat Juigalpa in Nicaragua ligt.

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:22

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:17
Over crack gesproken...

MAXIMO | 26-06-08 | 11:22

Was Den Haag lokaal maar de enige die betaalde aan Suriname nog even en wij verkeren in een staat van slavernij door alle "herstelbetalingen" Surinaamse econoom; 'schadevergoeding van 379 miljard van voor Suriname.' . www.dag.nl/1083099/NIEUWS/Artikelpagin...

Dat het susidie/herstel/ontwikkel/zeur geld van NL aan Suriname in het verleden juist meer schade heeft gedaan voor de welvaart van Suriname is duidelijk. Er is een afwachtende houding in de mensen die hopen dat er weer een ship met Nederlandse vlag de zeeën overvaart met een lading geld om Suriname nog langer aan het infuus te houden. Onafhankelijk jaja

seven | 26-06-08 | 11:21

Ik ben voor her-kolonisereing van Suriname. Ze KUNNEN het gewoon niet alleen blijkbaar. Nu wandelt er een PvdA'er door Suriname en strooit met gemeenschapsgeld. Maar dat schijnt vrij normaal te zijn als je van Surinaamse afkomst bent, je belangrijk denkt te zijn en voor je status andersmans geld uitgeeft. En als je geld uitgeeft van de belastingbetalert zorg dan dat iedereen er wat aan heeft. Dus HIERRRRRRRRRRRR met die bauxietmijnen en plantages. Dan zorgen we dat ze daar voldoende geld ZELF vedienen om ook daar weer uit te geven.

inquisitra | 26-06-08 | 11:21

Schadeclaim van 395 miljard ?
Die miljarden hebben die SurinamerTs er in anderhalve maand doorheen gejast.

cram | 26-06-08 | 11:20

De slavernij is al meer dan 150 jaar afgeschaft, Suriname heeft al meer dan 50 jaar zelfbestuur en is al meer dan 30 jaar onafhankelijk. Hoe is het toch mogenlijk dat een half miljoen mensen een land dat 4x zo groot is dan Nederland, een prachtig klimaat heeft, heel vruchtbaar is, vol grondstoffen zit en op een steenworp van de USA ligt maar niet aan de praat krijgen. Die mensen moeten zichzelf afvragen of ze toch niet iets fout doen? Of ze uberhaubt niet een keer iets moeten gaan doen...?

Fimbulvetr | 26-06-08 | 11:20

Schoon Schip

De nacht vol Zwart
Die ons van licht besteelt
Zonder eer, gewetenloos
Barbaarse kou van ver en vreemd
Zij reist per boot en vliegmachien
Brengt roof en moord en pest
De nacht vol Zwart
Die al dat bloeit verschrompelt
Vol van haat, meedogenloos
Lacht het Duister vals
O Nederland, wees weerbaar!
Verzet met hand en tand
Verdrijf de nacht
En laat de zon weer schijnen


E.W.

widtvoet ® | 26-06-08 | 11:20

@ Redaksie, ik vond nog een leuke van van het Reve, misschien kunnen jullie er wat mee bij een gristenhunden topic.
"Ik kniel. Ik steek m'n tong uit en ik krijg zo'n ouweltje in m'n mond. Ik sla een kruis. Scharrel snel naar buiten. In de auto. Ik hol de trap hier op. Naar de badkamer. Vul een glas water en schraap die ouwel van m'n gehemelte. Ik laat de hostie in het glas water zakken. -Net een kwakje in het bad.- En zeg tegen Teigetje: "Kijk es: Dit nu, is het Lichaam van Christus !"".

kneuterzak | 26-06-08 | 11:20

spooky | 26-06-08 | 11:12
In al die gevallen die jij daar opsomt deugen niet alleen de mensen niet maar ook het werk achter de mensen niet.
En dan bekritiseer ik meestal beiden.

MAXIMO | 26-06-08 | 11:19

@redactie
Dank U wel...

da wizard | 26-06-08 | 11:18

@ MAXIMO | 26-06-08 | 11:12

Heb ik gedaan. En ze wenst jeeen langzame en pijnlijke dood en heeft medelijden met je kinderen.

Ik zie opeens een kringgesprek op de basisschool voor me.

Juf: en Bertje, wat doet jouw vader?
Bertje: mijn papa is doktorrrrr
Juf: dat is leuk, en jouw vader Sasha, wat doet die?
Sasha: Mijn vader is beleidsmedewerker op BuZa
Juf: Zo hee. En Koen-Wouter, wat doet jouw papa.
Koen-Wouter: Mijn papa is werkeloos en zit de hele dag op het internet een beetje boos te doen en noemt zich MAXIMO.

En dan het geluid van kinderen die zover mogelijk bij de onfortuinlijke Koen-Wouter vandaan willen zitten.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:17

@ Niet voor Jan | 26-06-08 | 11:01
Sarcastisch bedoeld ja met een vette knipoog naar justitie. Alleen een beetje erg jammer dat 80% van de commenters hier diezelfde uitspraak zonder enige vlaag van sarcasme na gaan zitten blaten. En daarmee net zulke zielig racistische uitspraken doen als Reve, die vieze homo.

warme_worst | 26-06-08 | 11:17

@KotzenjammerKid | 26-06-08 | 11:08
Moet je gaan klagen bij je eigen gemeente.

Schaf de stedenbanden af en dan hebben we dit gezeik niet meer. Maar zolang de stedenbanden bestaan mag Rabin dit doen omdat Den Haag een stedenband heeft met Paramaribo.

Vrijwel elke gemeente in NL heeft een vriendenband met een of andere Oostblok-land.
Ik noem een Vlaardingen en Moravská Třebová of Leiden en Juigalpa oif Zutphen en Villa Sandino.
nl.wikipedia.org/wiki/Stedenband

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:17

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 11:06
Hij wou zich wellicht uitspreken tegen totalitaire regimes maar dat is hier niet aan de orde, hij deed hier gewoon iets racistisch, gaf ie zelf ook gewoon toe.
Bedankt in ieder geval voor de boekentip, zal kijken of ik het met de vakantie mee ga nemen..

MAXIMO | 26-06-08 | 11:16

Hoeveel hebben we ze aanvankelijk meegegeven 3,5 miljard gulden? (Dat is dus ongeveer 10k per Surinamer in 1975). En dan negeren we even wat er met de jaren nog naar toe is gesmeten. Wordt het niet tijd dat Suriname ons gaat betalen?

alpha_mannetje | 26-06-08 | 11:14

Ik begrijp de verontwaardiging niet helemaal. Ik bedoel wat mag dat kosten een pleintje opknappen in Suriname, niet veel lijkt me?
Een keertje met de gras maaier tussen de bomen door crossen, en zie daar; pleintje weer netjes.

Amen | 26-06-08 | 11:14

Als Rabin Baldewsingh zo begaan is met het verfwerk in Paramaribo, wat let hem dan te remigreren, raadslid te worden en aldaar verfbelasting te innen om vervolgens met z'n allen op likje-verfdag blijmoedig te gaan schilderen?
Doe-Het-Zelf, Rabin, weleens van gehoord?

Adalgar | 26-06-08 | 11:14

Wat zeuren jullie nou? Die man is keurig ingeburgerd. Hij gaat naar een ver en heet land, kijkt een keer rond, en trekt een zak geld die niet van hem is, maar van de belastingbetaler. Dan ben je toch een loepzuivere Nederlandse PVDA-er? Laten we wel wezen, je moet ook een keer tevreden kunnen zijn.

Het CDA | 26-06-08 | 11:13

LordBathory | 26-06-08 | 11:10
O ja, sorry. Wat ben ik toch een hebberd. Dat ik me durf af te vragen waar die 2/3 van mijn inkomen blijft. Afgezien dan van al die dingen waar ik me in eigen land blauw aan erger.

Pierre Moustache | 26-06-08 | 11:13

Niet voor Jan | 26-06-08 | 11:01
Heb je tot op zeker hoogte gelijk in.
Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.
kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:02
Je spreekt uit ervaring?
Doe trouwens de groeten aan die crackhoer die jij vriendin noemt..

MAXIMO | 26-06-08 | 11:12

@Maximo
Het valt me zo van je tegen dat je bij Verdonk, Wilders, GN en nu Reve altijd op de persoon speelt. Omdat een persoon niet deugt, deugt zijn werk niet. Dat zouden we bij jou ook kunnen doen, bij elke comment van maximo, keihard in de verdediging op jou en niet meer letten op de inhoud van je tekst.

spooky | 26-06-08 | 11:12

@ Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:03

Ja, en dan, terwijl je zaad op haar puisterige bekkie opdroogt, haar net zolang in het gezicht blijven hoeken tot ze toegeeft dat haar verzorgpony idd poten heeft ipv benen.

En dan met een glimlach en een "nog een fijne avond, mijnheer, mevrouw, thuis afleveren.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:11

Voorpagina van DE PERS van gisteren:

"Surinaamse slavernijclaim van 379 miljard euro" !

Dus dit is nog maar het prille begin...

paardenvijg | 26-06-08 | 11:11

@redactie
Die stijlloze promotie is echt vervelend...

da wizard | 26-06-08 | 11:10

@Pierre Moustache | 26-06-08 | 11:08
We hebben toch al een keer korting gekregen op spaarlampen of iets?

LordBathory | 26-06-08 | 11:10

@Wickie de Viking | 26-06-08 | 10:59
Daar zijn de Hindoestanen al mee bezig, alle negerts uit Suriname naar Nederland voorzichting pushen zodat het land weer leefbaar wordt.
Maar ja nu word Suriname overspoeld door koalo Chinezen maar we zien wel hoe we dat gaan oplossen.
*Los het ene probleem op, komt er weer een ander probleem.*

Ronnie M. | 26-06-08 | 11:08

@Azijnzeikert 11:05 ach ja, de mensen die heel de dag vakantie vieren het hele jaar door moeten ook ergens van leven he...

@iedereen over die Reve discussie; niet interessant stelltje taalpuristen... boeknbal is al voorbij...

Behangdelul | 26-06-08 | 11:08

Ik krijg opeens een heel gek idee.
Zou het niet een keer leuk zijn om van belastinggeld iets te doen waar de belastingbetaler iets aan heeft? Of waar hij geen last van heeft?

Pierre Moustache | 26-06-08 | 11:08

Gewoon Niels | 26-06-08 | 10:23
Imo is het merendeel van de reaguurders of zelfs nederlanders niet racistisch. Men is het alleen spuugzat dat er niet wordt opgetreden tegen het tuig dat de fundamenten/rechten van onze samenleving aantast en daardoor valt de nuance soms weg in de uitingen. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als een groot aantal 2e of zelfs 3e generatie kanslozen de grens wordt overgezet of in kampen wordt opgesloten. Als het je hier niet bevalt, als je je niet wilt schikken naar de gangbare norm en dat oplost met crimineel gedrag OPSODEMIETEREN!
Om miljarden te investeren in wijken die door dat tuig zelf naar hun moer zijn geholpen is toch van de zotte. Dat los je niet op met trapveldjes of een klimrek. Deze klootzakken accepteren onze gewoontes/maatschappij niet. Liever geef ik dat geld aan de zorg of onderwijs.

KotzenjammerKid | 26-06-08 | 11:08

@Lebowski Achiever | 26-06-08 | 11:03
Ach, iemand die Nederland verrijkt met kunst of hoogstaande literaire werken mag best wel een keertje met een jongetje vrijen denk ik. Dat is excentriek niet raar of vies.

LordBathory | 26-06-08 | 11:07

Wickie de Viking | 26-06-08 | 10:59
Er woont al een aanzienlijk Nederlands contingent in met name Paramaribo. Als je wat geld hebt is het er inderdaad niet slecht toeven.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:07

MAXIMO | 26-06-08 | 10:54
Reve wilde zich totaal avant la lettre uitspreken tegen ALLE totalitaire regimes middels het ridiculiseren van de heilige symbolen van deze politieke religies.
fascisten maar ook communisten
dat werd hem door *kuch* weldenkende linkse lieden niet in dank afgenomen want communisme stond toen nog voor bevrijding van de blanke (joodse, kapitalistische) onderdrukker die de schuld was van alle kwaad in de wereld.
dezelfde kaart die Mugabe in Zimbabwe speelde om het volk achter hem te krijgen. Je ziet dat Reve gelijk heeft gekregen met zijn opstelling.
Fascisme doet zich heden ten dage voor als afpersen van de burger voor antidiscriminatiehobbyisme van lokale bestuurdertjes.
Als Reve je tegenstaat (uit vooroordeel) lees dan Karl Popper; Conjectures and Refutations; the growth of scientific knowledge (1963). (Pas op; hij is wel Joods).

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 11:06

Gister net weer eens mijn loonstrookje ingezien. Van mijn vakantiegeld blijft maar de helft over en ik betaal me verder ook scheel aan belastingen. Gelukkig zie ik weer zo`n bericht en dan weet ik dat het goed besteed is.

azijnseikerT | 26-06-08 | 11:05

zo, die PVDA gaat nog eens heel groot worden...

Behangdelul | 26-06-08 | 11:05

gentle giant | 26-06-08 | 11:01
Lang leve die rot-Ellian!!

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 11:05

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:00
.
Volgens mij had van het Reve daar al moeite mee, voordat hij zich bekeerde. Volgens mij was zijn lust voor jonge jongens zelfs de reden dat hij zich bekeerde (een jongen die hij in de trein op het perron zag net voordat de trein vertrok en hem bij zichzelf deed zweren; als ik daar nou nog 'es op mag rijden, dan word ik katholiek ! Hetgeen geschiedde.

Niet voor Jan | 26-06-08 | 11:04

@Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:03
En, op z'n hondjes, kun je d'r lekker omhoog trekken

Agent327 | 26-06-08 | 11:04

kolonel klootoog | 26-06-08 | 10:58
Waar, maar zo'n hockeymeisje met paardestaart in haar bek volblaffen heeft toch ook wel wat. Kijken of je nog een bekakte polder "R" eruit krijgt met een waffel vol fapsel, trut.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:03

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:01
Nee, maar wel eentje met een negeres-magneet, naar het schijnt.

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 11:03

Reve...? Ooooh die van dat ene boek, iets met "Klokje rond..." Had ie verder dan nog iets?
.
Pedo's zijn nog geliefder hier dan Surinamers blijkbaar. Weten we dat ook weer.

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 11:03

@ MAXIMO | 26-06-08 | 10:59

Dan moet je godverdomme eens van de crack afblijven. Loser.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:02

@ Lebowski Achiever | 26-06-08 | 10:59

Ben jij een negeres?

kolonel klootoog | 26-06-08 | 11:01

MAXIMO | 26-06-08 | 10:54
.
Tja, van het Reve was een lul, maar ik blijf erbij: hij mag (mocht) zeggen wat hij wil. En dat geldt ook voor Geenstijl (en, for that matter, iemand die roept dat homo's van de toren moeten). En je moet toch toegeven dat het citaat een gloeiend geval van sarcasme is richting het MDI en zijne excellentie Mr Hirsch Ballin. Er zit nog steeds een omslag om het boek, een knop op de TV en een klein x-je rechts- (of links-) boven in je browser.

Niet voor Jan | 26-06-08 | 11:01

Amen | 26-06-08 | 10:59
Band 1 tm. 24 zullen dit najaar verschijnen in dundruk.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 11:01

EPluribusUnum | 26-06-08 | 10:29
"zeker een lutser die naam wil maken in eigen land"

Daar vat je de koe zeer aardig bij de hoorns denk ik. Als deze medelander teruggaat naar suriname kan hij lekker de grote man uithangen met ons belastinggeld. "je oeweet toch oewee dat nieuwe stadsplein geregeld heeft. Aiiiiight?"

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 11:00

Reve, ach ja ... katholieken hebben tradioneel moeite om van kleine jongentjes af te blijven he, daar was Gerard niet uniek in.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 11:00

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:55
*kijkt uit naar de verzamelde werken van dhr. Schoorsteenveger*

Amen | 26-06-08 | 10:59

kolonel klootoog | 26-06-08 | 10:58
ik voel een avondje uit met Kleauteaug aankomen ;)

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 10:59

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 10:56
Het slijt langzaam. Er zijn daar dingen gebeurd die wij niet weten.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:59

*Grap over Sinterklaas en Zwarte Pieten voor zich houdt*

snokkertje | 26-06-08 | 10:59

@Lebowki [email protected]:56
Dat behoort tot het algehele verwerkingsproces, geef hem die ruimtje, alsjeblieft.

fuckje | 26-06-08 | 10:59

Als ze het daar nou leuk opknappen kunnen we er misschien straks met het overgebleven deel authentieke NL-ers gaan wonen? Lekker klimaatje! Laten we dit zinkende en uitgewoonde postzegeltje gewoon achter voor de finnen, de geiteneukerts en alle verdere gespuis dat dacht in die platte polders graties rijk te worden...

Wickie de Viking | 26-06-08 | 10:59

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 10:52
"... een surinamer... alle negers lijken op elkaar ... moeilijk he?"
Dat zeg jij lutser. Ik kon de naam van die gast me gewoonweg niet meer herinneren..

MAXIMO | 26-06-08 | 10:59

En dan te bedenken dat Suriname al decennia ONAFHANKELIJK is van Nederland... Wat mij betreft een dikke vuist in de aarsch van de PVDA'ers.

Spyrograaf | 26-06-08 | 10:59

Hmmm een zak geld of Kennisoverdracht???? Of bedoel je de uren die betaalt moeten worden voor de kennis die overgedragen moeten worden? Dat geld????

www.nospang.com/index.php?option=com_c...
"Van onze kant kijken we hoe we onze ervaringen en kennis kunnen overdragen en bevorderen op het terrein van milieu bij Milieubeheer en stadsverfraaiing" zegt de in Suriname geboren Haagse wethouder verder. "Den Haag is een stukje Suriname en Suriname is een stukje Den Haag" bepleit Baldewsingh de noodzaak van deze samenwerking. Den Haag kan volgens hem goed helpen met deskundigheid en ervaringen op dit gebied. "Er is veel verkeer over en weer en dus kan je niet zeggen, we doen niets met elkaar" vindt Baldewsingh. "Suriname heeft een paar zaken aangekaart op het terrein van leefbaarheid en stadsverfraaiing. We hebben dit omarmd en de komende periode gaan we zaken verder uitwerken", stelt hij.

Wethouder Rabin Baldewsingh van de Gemeente Den Haag Bij zijn recente bezoek, dat hij deed na ruim een jaar, viel het de wethouder op dat het "goed gaat" met Suriname. "Er is een economische groei van zes procent, laat ik me vertellen. Maar dat zie je ook" constateert de Hagenaar. "Je ziet enorm veel bedrijvigheid. Er wordt gebouwd, alle schappen zijn vol en wat je in Den Haag kan krijgen vind je daar ook". Ook constateert Baldewsingh geen "exorbitant hoge" prijzen in de winkels. "Maar wat ik niet begrijp is dat er gigantisch geklaagd wordt in het land."

***
Ze moeten de heer Rabin Baldewsingh gewoon hebben, laatst zou hij de preutse LPF voor het hoofd hebben gestoten omdat hij een vies woord zei.

Volgens de LPF en alle andere kleinere partijen moet de heer Baldewsingh een andere baan gaan zoeken. *proest* Laat die grapjassen van de LPF maar een andere baan zoeken, stelletje ruziezoekers.
www.ad.nl/binnenland/2230902/Wethouder...

Ronnie M. | 26-06-08 | 10:58

@Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 10:55
Moeten ze daarna wel een NL paspoort zien te krijgen.

Agent327 | 26-06-08 | 10:58

Lobo | 26-06-08 | 10:58
?
wow heb je die zelf bedacht? Cool man. Welkom op GS, trouwens.

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 10:58

@Gezellig! | 26-06-08 | 10:19
Dit is inderdaad erg kwetsend naar de katholieke medemens toe, ik heb dan ook direct melding gemaakt bij het MDI.

LordBathory | 26-06-08 | 10:58

Wat Bigi Bana Boy (26-06-08 | 10:55) zegt.

En bovendien ben ik dol op negeressen. Die kunnen, in tegenstelling tot het frigide en zich al een heuse dame wanende hockeytuig van heden ten dage, wél dansen.

kolonel klootoog | 26-06-08 | 10:58

Ik wil weleens zien hoe Fleish alles laat lopen in zijn paarse broek.
Heb hij uit vertrouwelijke bron dat hij dat op het bureau ook al deed.

aso-sjaaltje | 26-06-08 | 10:58

@Lebowski:
Tendentieus en buitengewoon kwetsend idd. Zoiets verwacht je gewoon niet hier.

Lobo | 26-06-08 | 10:58

die laatste zin, Fleisch... moet dat nou of ben je gewoon recalcitrant bezig?

Lebowski Achiever | 26-06-08 | 10:56

@Maximo

ZIJ daarna schichtig??? Moehaha!

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:56

Niet dat het er veel toe doet maar Baldewsingh is geen negert maar een Hindoe. Verder zijn voetbalveldjes en pleintjes in Suriname van groot belang voor het toekomstig Nederlands eftal, denk daar maar eens over na.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 10:55

Kan R. Baldewsingh vanmiddag nog op de KL1242 naar Paramaribo worden gezet, imbeciel. Waar haalt de PvdA toch al die oelewappers vandaan?

Grasmaaier | 26-06-08 | 10:55

Amen | 26-06-08 | 10:52
Goed hè. Hier is er nog een uit ons rijke culturele erfgoed:

10 kleine negertjes
Die dansten in de regen
Eentje viel er in een plas
Toen waren het er nog maar 9

9 kleine negertjes
Die gingen saam op jacht
Eentje trapte op een leeuw
Toen waren het er nog maar 8

8 kleine negertjes
Die stonden toen te beven
Eentje ging van 't beven dood
Toen waren het er nog maar 7

7 kleine negertjes
Die dronken uit een fles
Eentje kroop toen door de hals
Toen waren het er nog maar 6

6 kleine negertjes
Die vochten met een wijf
Het wijf dat sloeg er eentje dood
Toen waren het er nog maar 5

5 kleine negertjes
Die dronken een glaasje bier
Eentje stikte in het schuim
Toen waren het er nog maar 4

4 kleine negertjes
Die gingen naar Overschie
Eentje verdronk er in de Schie
Toen waren her er nog maar 3

3 kleine negertjes
Die gingen naar de bruin
Eentje zakte er doorheen
Toen waren het er nog maar 2

2 kleine negertjes
Die waren zo alleen
Eentje ging van heimwee dood
Toen was het er nog maar 1

Dat ene kleine negertje
Dat had je moeten zien
Dat trouwde met een negerin
Toen waren er zo weer 10

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:55

Iets uitroept met woorden als Den Haag geld over niet ver van R'dam. Vogelaar en prachtwijken.

Cindy1974 | 26-06-08 | 10:55

Niet voor Jan | 26-06-08 | 10:50
Hij vroeg hem na afloop van een optreden ( dat optreden dat ie gehuld in zwart met hakenkruis, kruis en nog wat symbolen deed) of ie het kon uitleggen aangezien ie geraakt was als lezer..
Reve dufde hem amper aan te kijken, stamelde iets van dat je moest shockeren om in de schijnwerpers te staan en dat ie dat moest begrijpen maar zij daarna schichtig en boos dat ie achter de context stond.
De Surinamer, fan van Reve, verliet helemaal gedisillusioneerd de tent..

MAXIMO | 26-06-08 | 10:54

Gna, Klootoog is weer scherp vandaag!

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:54

Je kunt toch ook de PvdA naar Suriname verplaatsen?

colonnecinco | 26-06-08 | 10:52

MAXIMO | 26-06-08 | 10:47
... een surinamer... alle negers lijken op elkaar ... moeilijk he?
Hij heeft een naam en dat is Andre Haakmat, Lutser

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 10:52

Volgende keer brom ik wel een keer heel diep HALLO achter in je nek als ik je in een parkeergarage tegen kom Fleischbaum. Gewoon omdat het kan :-)
Ik wilde het vorige niet doen omdat ik bang was dat je alles zou laten lopen in je paarse broek.

Bigi Bana Boy | 26-06-08 | 10:52

@ HetMes | 26-06-08 | 10:50

Op FOK!. Doei!

*zwaait*

kolonel klootoog | 26-06-08 | 10:52

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:49
U had schrijver moeten worden .... wat een mooi gedicht is dat zeg.

Amen | 26-06-08 | 10:52

Ja, ja, ja, het is allemaal doffe ellende. Maar ondertussen praten we gewoon alleen maar tegen mensen die het toch al met ons eens zijn. Waar bereiken we het grotere publiek?!

HetMes | 26-06-08 | 10:50

MAXIMO | 26-06-08 | 10:47
.
Geen tijd. Wat gebeurde er precies ?

Niet voor Jan | 26-06-08 | 10:50

@maximo
Dat is nauwelijks een nuancering. Je generaliseert en probeert daarmee een groep mensen in een kwaad daglicht te stellen. Vervolgens probeer je mij bij deze groep te voegen in een volgende post. Typisch geval van uitsluiten door ridiculisatie.

Nee, ik lees niet alleen Reve. Ik lees veel.

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:49

"Denkend aan Holland
zie ik breede geldstromen
snel uit eindig laagland gaan"

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:49

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 10:48
Als dat zo was had ie wel de Nobelrpijs voor de literatuur gewonnen.
In het buitenland kent men die pedo niet eens..

MAXIMO | 26-06-08 | 10:49

kijk, hebben we het nu over een mijnenveldje dan wil ik best een sommetje bijdragen..

Jannes Kopkaas | 26-06-08 | 10:49

"Negeren is het beste."

Agent,

Waar mee je, qua negeren, wéér helemaal on-topic bent. Huldo!

kolonel klootoog | 26-06-08 | 10:48

ga je maar weer melden op de HQ enkele reis Veenhuizen hahahaha

Bill Admiraal | 26-06-08 | 10:48

@Maximo
de Boeken van Reve zoals
De ondergang van de familie Boslowitsj
Werther Nieland en De Avonden
Op weg naar het Einde en Nader tot U
behoort tot de wereldliteratuur.
Je doet een groot schrijver met zijn eigen tekortkomingen en hang-ups tekort.
images.google.nl/imgres?imgurl=http://...
Of ben je zo naief te denken dat jij en je mogelijke vrienden vooroordeelvrij zijn?

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 10:48

Voor diegene die twijfelen of Reve een racist is of niet raad ik aan, indien mogelijk, om die aflevering van Andere Tijden te kijken waar een Surinamer hem vraagt naar deze bovenstaande quote...

MAXIMO | 26-06-08 | 10:47

middels blokstemmen leveren surinaamse hindoestanen uit den haag menige zetel aan de pvda. ben bang dat dit daarom wel doorgaat, welnu hebben ze (gem. den haag) nootdorp en omstreken gelukkig niet voor niets geannexeerd als wingewest. wordt het onderhand niet eens tijd om een rekening die kant van de wereld op te sturen ?

De Briemusketier | 26-06-08 | 10:47

@Miss.Communicatie
Tsja. En dat voor elfen ?
*spuugt in zijn handen*
bukt u even ?

aso-sjaaltje | 26-06-08 | 10:46

Amen | 26-06-08 | 10:44
Onze reve? Jouw reve, pedoliefhebber..

MAXIMO | 26-06-08 | 10:46

Afstoten die buitenlandse provicies! Te belachelijk dat er alleen maar geld heen gaat i.p.v. dat het wat opbrengt. Als we dan toch gaan strepen in de begroting dan zie ik hier een prachtkans...

Tommygunner | 26-06-08 | 10:45

Dat krijg je als je het bestuur van een stad/provincie/land niet kiest op vakkunigheid maar op afkomst en/of huidskleur, die gaan ons geld natuurlijk niet hier uitgeven. Wanneer leren we het nu eens een keer?

Ongelofelijke Boer | 26-06-08 | 10:45

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:41
Let eens op het woordje "voornamelijk". Daar ligt de nuance.
U is zeker geen verstandig mens.. zeker een Reve-lezer?

MAXIMO | 26-06-08 | 10:44

@Miss.Communicatie
maximo komt alleen maar tevoorschijn bij dit soort topics om te trollen. Negeren is het beste.

Agent327 | 26-06-08 | 10:44

MAXIMO | 26-06-08 | 10:37
Flikker jij eens een eind op. Het is wel ONZE Reve, Ja?
Wat zou je denken van een enkeltje takki takki land, natuurlijk wel met de tjoekie tjoekie boot....

Amen | 26-06-08 | 10:44

Even wachten en dan heeft Surinameland genoeg doekoes om zelf veldjes aan te laten leggen. Door Nederlandse bouwvakkers voor het minimum loon, want Hollanda is dan namelijk failliet.
Kleine economische verschuiving zeg maar. Iets met openstaande schuld, slachtoffers en rente.
www.depers.nl/economie/216015/Nederlan...

digger | 26-06-08 | 10:43

@Aso

Is altijd lekker. Maar dan wel lang, hard en diep graag.

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:43

Volgens mij wordt het hoog tijd om Fleischbaum weg te jorissen... Die man is één grote imagoschade voor GeenStijl.

GHoeberX | 26-06-08 | 10:43

@Miss.Communicatie
Klare taal. Een vrouw naar mijn hart. Neuqen ?

aso-sjaaltje | 26-06-08 | 10:42

@Agent327

Dat heet uitvreten!

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:41

@Maximo

En jij schaart je onder de verstandige mensen? Jij weet wat goed is voor anderen om te lezen? Jij weet met zekerheid dat mensen die Reve lezen cultuurloze spruitjeseters zijn?

Je bent gewoon een linkse fascistische drol!

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:41

Tja, als je daar 'negorij' neerzet in plaats van 'takki takki oerwoud' is het natuurlijk illegaal, en dat begrijp ik volkomen: het ene is literatuur, het andere discriminatie.

Niet voor Jan | 26-06-08 | 10:41

@Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:37
Zolang wij geld sturen hoeven ze zelf niet te veel te doen.

Agent327 | 26-06-08 | 10:39

gaat nu elke allochtone wethouder een zak met geld naar z'n geboortedorp brengen?

bubbeltjeswijn | 26-06-08 | 10:38

Ik vindt dat we Leen moeten bellen, Leen lost het vast wel op

aso-sjaaltje | 26-06-08 | 10:38

Belachelijk! Dat geld is van de gemeenschap en hoort in Den Haag uitgegeven te worden.
Suriname is al sinds de jaren 70 onafhankelijk. Gedraag je er dan ook naar!!

Miss.Communicatie | 26-06-08 | 10:37

ze wilden destijds toch zo graag onafhankelijk zijn? nou dan?

DenLangel*l | 26-06-08 | 10:37

@deropofderonder | 26-06-08 | 10:30 : Ja, want weet je, wij DEUGEN.

Fleauxe | 26-06-08 | 10:37

reve de pedo en racist, een overgewaardeerd schrijver die voornamelijk gequote en gelezen wordt door naar spruitjes stinkende, uit hun neus vretende, doodsbleke en cultuurloze kinderneukerts..
Stukje Nederlandse pedocultuur die een verstandig mens aan zich voorbij laat gaan..

MAXIMO | 26-06-08 | 10:37

*iets over een zak vol spiegeltjes en kralen mompelt

Tobi | 26-06-08 | 10:35

@ Teen | 26-06-08 | 10:19 ; quootje van Gerard Reve, dus literatuur, dus ies koeltoer (onze koeltoer welliswaar, maar toch). Dus dan mag het!!

ongeveerprecies | 26-06-08 | 10:35

+1 voor Takki Takki Oerwoud

aso-sjaaltje | 26-06-08 | 10:34

Ach ja, Paramaribo is altijd nog een betere bestemming voor overtollig belastinggeld dan ADO Den Haag...

Patrick Bateman | 26-06-08 | 10:33

Weaurd?

Biff Eagleburger | 26-06-08 | 10:33

Volgens mij regelt Seedorf de voetbalveldjes daar al. Een goed wethouder zou bij Davids gaan lobbyen om de pleintjes onder zijn hoede te nemen en bij Kluivert voor de kinderopvang.
Maar ja, charitas is een goor woord bij de PvdA, alles moet onder de noemer solidariteit uit de gemeenschapskas betaald worden.

hekkesluiter | 26-06-08 | 10:31

Ik ben ff lost, bij de onafhankelijkheid van Suriname heeft Nederland al een zak geld ter beschikking gesteld (NLG 3,5 miljard). En we hebben al een gigantisch ontwikkelingsbudget. Dus waarom gaan gemeentes ook nog een duit in het zakje doen?

deropofderonder | 26-06-08 | 10:30

lol. makkelijk beinvloedbaar als ik ben moet ik toch maar eens wat meer van Reve gaan lezen, hij wordt me te veel gequote en zo kan ik niet meepraten natuurlijk.

gaap | 26-06-08 | 10:30

TOR

Trots op @ Redactie is.

* Leve het Vrije Weaurd! *

bottehond | 26-06-08 | 10:30

Waarom zou een gemeente daarvoor betalen? Zeker een lutser die naam wil maken in Suriname om over 5 jaar daar voor president te gaan?

EPluribusUnum | 26-06-08 | 10:29

Eerst hebben ze geprobeerd om d.m.v. Brassbands en een theater groep aan geld te komen, is mislukt. Moeten ze het toch op een andere manier proberen.

Agent327 | 26-06-08 | 10:29

losmaken en afduwen die overzeese delen

rovertje | 26-06-08 | 10:28

Hé, ideetje, wij Desi Bouterse op een presenteerblaadje en zij een nieuwe veranda. Of een paar pakken vla ivm met bolletjes.

Fleauxe | 26-06-08 | 10:27

wie is eigelijk de spindokter van die rabin????

Junkie Jantje | 26-06-08 | 10:26

En weer een allochtone PvdA-wethouder die de gemeenschapskas plundert om in eigen taki taki land orde op zaken te stellen. Het kan hier allemaal.

abc_mentaliteit | 26-06-08 | 10:25

* heel druk zoekend waar dan in godes'naam de Okkie Bokkie negerts vandaan komen*

KaiserSoza | 26-06-08 | 10:24

Het plein naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:24

*zie ginds komt de stoomboot uit holland weer aan*

Hellsmurfje | 26-06-08 | 10:24

Pvda te triest voor woorden.
Ach inflatie kan ook best naar 5%. Ik heb altijd al een tiefus hekel aan sinterklaas gehad.

I (8)You fokker | 26-06-08 | 10:23

Haha goed bezig jongens.

Maaaarrrrr om even te nuanceren: Nu gooien we alles wat zwart is over dezelfde kam. In mijn omgeving ken ik gekleurde jongens die in NL zijn geboren danwel dusdanig zijn ingeburgerd dat ik hen echt als super nette waardevolle Nederlanders beschouw.

Als we dan toch iets structureel moeten beledigen / aanwijzen als 'the root of all evil' dan zou ik eerder even kijken naar de achtergestelde cultuur / religie / land van herkomst dan puur alleen het kleurtje.

Gewoon Niels | 26-06-08 | 10:23

-weggejorist-

Hercules | 26-06-08 | 10:23

Teen | 26-06-08 | 10:19
Zeg die nick kan echt niet. Ik neem daar aanstoot aan. Mijn vrouw heeft namelijk ook vaak een teen zonder dat ze er iets aan kan doen. Compleet respectloos! Bah.

chewhakbar | 26-06-08 | 10:21

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:18
Zo gek zijn ze nog niet bij de PvdA onder het motto een kinderhand is snel gevuld...

Nu even afwachten of ze het bij de VVD, CDA en D66 ook door gaan krijgen.

Sikkeneur | 26-06-08 | 10:21

Ja lekker makkelijk hé andermans geld uitgeven. Maar daar hebben die Takki Takki negerts altijd al een handje van gehad.

Dauthi | 26-06-08 | 10:21

Het ontgaat mij even. Suriname wilde toch zo nodig onafhankelijk worden in 1975? Waarom moeten wij dan nog investeren in dat land? Het is het één of het ander.
Nog zo'n leuk feitje: 30% van de surinamers koos bij de onafhankelijkheid voor de Nederlandse Nationaliteit. Met andere woorden: 30% van de bevolking had, achteraf gezien volkomen terecht, geen vertrouwen in hun eigen bestuur. Echt. waar zijn we mee bezig. Gerard Reve had een vooruitziende blik.

Mordax | 26-06-08 | 10:20

<p>Na een een 'werkbezoek' zijn geboorteland Suriname</p>
<p>Fleisch, jongen, het bezoekje aan de hermandad heeft je niet geheel ongeroerd gelaten merk ik wel.</P>
<p>Ik zou er 'aan zijn geboorteland' van maken.</p>

Prof. Drs. Klavan | 26-06-08 | 10:20

Waarom sturen wij niet onze Tokkie Tokkie niet naar Takki Takki ?

don_pauper | 26-06-08 | 10:20

kapotte_stofzuiger | 26-06-08 | 10:16
Harriet Beecher Stowe heeft wel hele goeie dingen gezegd!

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:20

@Agent327 | 26-06-08 | 10:16

Klopt, maar waarom dan iedere keer weer een paar pallets met bankbiljetten op Zanderij laten landen?

KaiserSoza | 26-06-08 | 10:19

Die laatste regel van het stukje. Dat kan dus echt niet!!
Wat is dat voor een racistisch gebrabbel.

Teen | 26-06-08 | 10:19

-weggejorist-

KaKeL Kees | 26-06-08 | 10:19

@ Agent327 | 26-06-08 | 10:16

de nuance zit hem in het woord "geheel"

hekkesluiter | 26-06-08 | 10:18

Ik lees in de Azijnbode, dat slavernij-professor Armand Zunder heeft becijferd dat wij Suriname nog zo'n 379 miljard schuldig zijn. Dan moeten de kosten van zo'n pleintje er wel van af kunnen vind ik.

Schoorsteenveger | 26-06-08 | 10:18

*zoekt naar leuke citaten van andere schrijvers.

kapotte_stofzuiger | 26-06-08 | 10:16

@Fleisch
*Dat deze prachtvolken zo gauw mogelijk geheel onafhankelijk worden*
Volgens mij is Suriname al een tijdje onafhankelijk

Agent327 | 26-06-08 | 10:16

Nou ja, een speelveldje à 350 euries of 379 miljard aan schadeclaims....

Sikkeneur | 26-06-08 | 10:16

@degekkekoei & Cesar Milan
Inderdaad! Hoe durft hij CDA, VVD, en D66 populisten te noemen..

Gnagdoen! | 26-06-08 | 10:15

Hahaha, +1 voor GS. Die Reve was zo gek nog niet

Klukkluk | 26-06-08 | 10:14

Suikeroom spelen met gemeenschapsgeld ies niet goed...

da wizard | 26-06-08 | 10:14

Alle ballen verzamelen! tjoeketjoeketjoeke tuuut tuuuuuuuuuuuuuuuut!

Alcoholic | 26-06-08 | 10:14

Diezelfde Baldewsingh was voorstander om in heel den Haag betaald parkeren in te voeren. Voerde campagne in de "volksbuurten", en ging vervolgens zijn eigen kiezers naaien.

prohibitandis | 26-06-08 | 10:13

Heb je je koffertje al gepakt Fleisch? De ontbieding is al onderweg.

Cesar Millan | 26-06-08 | 10:13

ho ho Fleisch, je zit zo weer op het bureau he! EHB leest mee.
Be awareeeeeee.................

degekkekoei | 26-06-08 | 10:12

het word tijd dat de PvdA ook opgeknapt wordt......

satcom | 26-06-08 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken