Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De kater komt later...

Attentie, totdat we zestien medailles in China hebben gewonnen, gaarne geen oranje. Haal die prut van uw huis, nu. We hebben inmiddels nog weinig over om trots op te zijn. Want deze nacht was het nog lang onrustig in Zwitserland. Niks oranjeroes van gezellig aangeschoten fans. In Basel was het tot diep in de ochtend een nare toestand van bezopen fans die ruzie zochten met: de politie, met Russen, met Zwitsers en vooral ook met elkaar. "om je godverdomme kapot te schamen", zoals onze mannen ter plekke wisten te melden. De politie van Basel heeft nu nog steeds de handen vol aan talloze vernielingen en vechtpartijtjes tussen NL-RU en vooral NL-NL. Jongens, je bek houden en Zwitserland heeeel stilletjes met uw staart tussen de benen verlaten nu. Trouwens, de eerste oranjedode viel vannacht in het broeierige Enschede. De man werd neergeknald door de politie na een schietpartij. En dan het goede nieuws: vandaag tot 28 graden in het binnenland, daarna onweer en regen.

Reaguursels

Inloggen

LifeCatcher | 22-06-08 | 17:42
Sukkel. Net of je zoiets voor jezelf kan houden met zo'n mediaspektakel.

Flodder | 22-06-08 | 22:53

Zo typisch Nederlands, alleen leuk als ze winnen, dan is het "we" en "onze jongens" en nu is het "ze" en willen "wij" (praat liever over jezelf) er niets meer over horen. Ik ben trots op de twee (3) prachtige wedstrijden en zit klaar voor de Olympische Spelen en de kwalificatie duels voor het WK! Hockey gaat ook best leuk :D

Ik ben toch lekker wél trots op Nederland.

Cindy1974 | 22-06-08 | 22:36

@brabje | 22-06-08 | 18:48 ,
iets met een baan en trots zijn op je werk?

vander F | 22-06-08 | 21:54

Blij dat ik dat kleffe gedoe met die vrouwen en kindjes niet meer hoef te aanschouwen.

de ondervoorzitter | 22-06-08 | 20:55

Machtig mooi. De hele grachtengordel zal op de tribune/in de dug out/op het veld. Geveld door een strontboer uit de Achterhoek. Opzouten met die kapsaunes-lijers uit de rampstad. Proficiat Guus!

Gerrit_Galbak | 22-06-08 | 19:06

Mn vriendin iedere wedstrijd op de bank kijken, ik in de keuken hapjes maken(ben bang als ik kijk dat Nederland verliest). Oud bijgeloof. Maar toch blijf ik met nare smaak zitten.
Als ik coach van een buitenlands team zou zijn, zou ik geen enkel probleem hebben om dan tegen een nederlands team te spelen. Maar als coach van een nationaal team is het toch heel anders. Ik ben en blijf een Nederlander en ook al haat ik onze hele politiek, ik ben toch trots op ONS. Dus hoe kan Guus ZO enthousiast zijn als Rusland scoort tegen ons. Okee 11 miljoen is een goede pleister, maar er blijft toch een nare smaak over. Hoe hij en Rusland het ook verdiend hebben.

brabje | 22-06-08 | 18:48

Ik - en beslist velen met mij- wist het. De opgeblazen egotripper Marco met zijn valse lachje gaat op zijn bek. En wat zegt de arrogante man lacherig in de persconferentie: "we hebben er veel van geleerd". Zelfde woorden als na het WK.
Nog erger. Vraag aan hem: waar lag de fout? "Die jongens hebben het ons moeilijk gemaakt". Dus alleen van clubs die het makkelijk maken kunnen ze voetballen? Rot toch op gek! Gelukkig is het debiele geschreeuw en gezuip nu (een beetje) gestopt in mijn buurt. Elk nadeel heeft...

grote haas | 22-06-08 | 18:29

@LifeCatcher | 22-06-08 | 17:42
Het zit je wel dwars geloof ik, dat drama van Boulahrouz.
Als je nou eens zo flink zou willen zijn die keuze voor de rekening van Boulah te laten en er verder gewoon over ophoudt. Dat zou namelijk wat minder disrespectvol naar de familie Boulahrouz en het overleden kindje zijn.
En als je bovenstaande zinnen niet snapt: STFU!

Lurkert | 22-06-08 | 18:08

De energiën van een overleden kind zijn kompleet onderschat.
Het was tactvol geweest van Boularoug en consorten het nieuws niet aan de grote feestende oranje klok te hangen, het zijn namelijk privé zaken als zoiets gebeurt.
Gouden kooi gedrag overheerst weer eens, en de energie van het dode kind
werd losgelaten op de kudde.
Eeuwige disrespect tegenover het kind.
Voetbal is maar een spelletje Boularoug je had er niks te zoeken.

LifeCatcher | 22-06-08 | 17:42

ff een reactie op de oroginele post.
Beetje onzin om nu alle Nederlanders af te gaan kraken en zeggen dat ze zich misdragen hebben en dat ze niet tegen hun verlies kunnen.
Ben zelf ook geweest vanochtend thuis gekomen en ik heb geen ongeregeldheid gezien. Stond op het drukste plein en na de wedstrijd de hele stad doorgelopen om een taxi te vinden dus heb veel mensen gezien.

Veel mensen werden overigens uitgedaagd door Duitsers met Nederland shirts aan en in plaats van boos te worden lachten ze gewoon mee. Veel respect gekregen voor die mensen die ondanks Zo'n wanprestatie van het Nederlands elftal toch nuchter blijven.

Onzin dat er relletjes enzo geschopt werden.
Misschien her en der iemand een Duitser een klap gegeven omdat hij écht te ver ging maarja dat kan je zien aankomen dat 1 van de 165000 mensen het even niet meer aankan.

robbiedl89 | 22-06-08 | 17:21

@Fleauxe | 22-06-08 | 16:25
Alles staat buiten beschouwing van het verlies van een pasgeboren kind. Alhoewel een zwart bandje, ik ga morgen een zwart bandje om mijn mouw dragen en kijken wat het effect is. Lijkt me wetenschappelijk verantwoord.

totivs | 22-06-08 | 16:39

@username | 22-06-08 | 16:15

Ja logisch, als we gewonnen hadden hadden we dat ook gedaan. Maar de russen zuipen Vodka en wij bier, dus je had het kunnen weten.

totivs | 22-06-08 | 16:26

Mogen wij nu met rouwbandjes over straat?

Fleauxe | 22-06-08 | 16:25

@Lord-Leto 16:02 we'll see.

Rammstein | 22-06-08 | 16:25

Gruwelijk

inthesky | 22-06-08 | 16:17

Treffende titel. Net als iedere andere zelfrespecterende Nederlander met vaderlandsgevoel heb ik me helemaal de tyfus gezopen gister.

username | 22-06-08 | 16:15

@ piquant | 22-06-08 | 15:51

Dan had je goed gepast op de Braselse tribune, in slaap vallen en nergens vanaf weten. Truste, dat doet ons team nu ook, viva Russia, thnx Guus, al die losers moeten naar huis.

totivs | 22-06-08 | 16:11

@Lord-Leto: Alle artikel op deze site worden met de meeste piëteit denkbaar geschreven. Soms een tikkeltje modern taalgebruik, maar dat moet kunnen toch, opa?

Fleauxe | 22-06-08 | 16:10

op nu.nl staat "opstootjes". Da´s toch wat anders dan de rellen. Beetje opgeblazen artikeltje dit.

hans98 | 22-06-08 | 10:08

Hoe dom ben jij.

Dat zijn alle artikels hier.

Anders leest geen hond ze.

Lord-Leto | 22-06-08 | 16:03

@Miretra & @huppeltje ik denk dat, als Duitsland wint van Turkeye, Duitsland grotere problemen krijgt.

Rammstein | 22-06-08 | 14:47

Nee Turken zijn al blij dat ze zo ver gekomen zijn.

Turken kunnen beter tegen hun verlies dat duitsers.

En de duitse voetbal supporters houden nogal van rellen (zie frankrijk waar een agent werd doodgeslagen) en zie nu weer met Polen.

Lord-Leto | 22-06-08 | 16:02

Ollander wedden van niet.

Lord-Leto | 22-06-08 | 16:00

t@otivs | 22-06-08 | 15:34

Bij het voetballen, ben ik afgehaakt. Niets meer te melden daarover.

piquant | 22-06-08 | 15:51

@piquant | 22-06-08 | 15:20
indianen, tante en neef, nou laten we het over voetballen blijven houden. de Fransen zijn nooit zo sterk geweest in talenbeheersing, maar ach het is een ander onderwerp. nastravja klinkt beter. Hup Guus hup... Viva Russia.

totivs | 22-06-08 | 15:34

@totivs | 22-06-08 | 14:46

French kissing is dan engels, maar soixanteneuf is echt frans, maar of het hier alleen maar een (lege) uitdrukking is, kan ik niet beoordelen.

piquant | 22-06-08 | 15:20

Alweer

totivs | 22-06-08 | 15:13

Of de Duitsers winnen of verliezen, woensdag is het oorlog in Duitsland.

ollander | 22-06-08 | 15:09

het is de schuld van de welvaart

mark80 | 22-06-08 | 14:58

Er is een hoop verranderd sinds gister, maar ja echte voetballiefhebbers weten waarom. Ik zou die hele massa het hele jaar oranje straten laten maken en alleen als er gevoetbalt moet worden die zooi binnenhalen.

totivs | 22-06-08 | 14:54

"Attentie, totdat we zestien medailles in China hebben gewonnen, gaarne geen oranje. Haal die prut van uw huis, nu."
@Prof. Hoxha | 22-06-08 | 09:30:

Doe dat zelf dan ook en haal die lelijke kutbanner met die lelijke oranje kuttank weg uit de header.

koerbagh ® | 22-06-08 | 14:50

Te lui, te veel geld op de bank, en geen hart voor het vaderland.
Verdiend verloren.

tevreden roker | 22-06-08 | 14:48

@Miretra & @huppeltje ik denk dat, als Duitsland wint van Turkeye, Duitsland grotere problemen krijgt.

Rammstein | 22-06-08 | 14:47

@ piquant | 22-06-08 | 14:38

Franse slag is wat anders dan franse sla, french kissing blijft hetzelfde, maar ja dat is ook geen frans maar engels.

totivs | 22-06-08 | 14:46

Miretra | 22-06-08 | 14:33

ach tis meer dat ik bang ben dat als ze verliezen, dan ze hier de hele buurt afbreken...

huppeltje | 22-06-08 | 14:44

Verlenging moet overgespeeld worden die rus had die rode kaart moeten krijgen... Daarna verslaan we Duitsland in de finale met 7-0

Ouweschool | 22-06-08 | 14:41

Zo, opgeruimd staat netjes... eindelijk weer van die oranje zooi af :D

DyingMuppet | 22-06-08 | 14:41

@Rammstein | 22-06-08 | 14:29

Ben nu buiten en hoor een groep Fransen met kinderen, die aan het zondagmiddagmaal zitten.
De kinderen schreeuwen en worden, ook hier , niet gecorrigeerd en de volwassenen schreeuwen ook . Ik kan verstaan wat ze zeggen. Het is dat de taal zo mooi klinkt, maar ook hier komt er onzin uit. De romantiek van de fransen , verzxinnen we zelf en o ja, de keren dat ik echt lekker eet bij fransen thuis, is meestal minder lekker dan dat ik bij Nederlanders wordt uitgenodigd.
De franse keuken is in goede restaurants , heel erg oke,maar de gemiddelde " huisvrouw kan niet meer echt goed koken. Veel halffabrikaten uit de supermarkt.
Ht is natuurlijk wel zo dat de NL keuken , de laatste 30 jaar een renaissence heeft meegemaakt.

piquant | 22-06-08 | 14:38

Gelukkig hadden we van Saar anders hadden we 10-1 gestaan

oudezeur | 22-06-08 | 14:37

@ Rammstein | 22-06-08 | 14:31

Ik heb ze in Moskou met 700.000 zien springen, nadat er gewonnen was. Detail maar groot verschil, om maar over de rest als st'Petersburg en alle dorpjes daar tussen in te zwijgen. Zwijgend naar huis is ons motto bij WK 2010

totivs | 22-06-08 | 14:36

huppeltje | 22-06-08 | 14:32
Ze blijven het proberen, de turkenlikkers....

Miretra | 22-06-08 | 14:33

ben nu voor de Turken... kan ik strax nog een mooi feestje meepakken op het mercatorplein!!

huppeltje | 22-06-08 | 14:32

Rammstein | 22-06-08 | 14:31
Oranje is bij de vissen.

Miretra | 22-06-08 | 14:32

Oranje : " Everytime we want in, they pulls us back out "

Rammstein | 22-06-08 | 14:31

Waar is Balkenelende nou, moet hij niet het Nederlandse volk troostend toespreken

oudezeur | 22-06-08 | 14:30

@vandal Bonjour ! Vacance en France cést bonne chance. Of zoiets, ik versta die mensen nooit.

Rammstein | 22-06-08 | 14:29

Maaier | 22-06-08 | 14:18

idd , echter de russen luisteren naar Hiddink de arrogante voetballetjes
van Nederland luisteren niet naar van Basten.

Eurotokkie | 22-06-08 | 14:27

@vandal: Da's goed om te horen, mooi dat je het leuk hebt gehad. Maar toch vind ik de Fransen... laat maar. Gewoon, Fransen zeg maar..

Fleauxe | 22-06-08 | 14:25

@roachie | 22-06-08 | 14:17
Da's mooi. Dan zijn we tenminste van de Euro én de EU af, en behoren we vanaf gisteravond samen met de Grieken en de Zweden tot het Russische rijk.
Laat de olie- en gasroebels maar komen!

Lurkert | 22-06-08 | 14:23

Zo zie je maar weer, laat het voetbal over aan de voetballiefhebbers en niet aan de nationale oranjegarde. Graag terug bij de orde van de dag en een seizoenskaart voor voetballiefhebbers en niet aan die van dat het nationalisme, want dat is de rede waarom Rusland gewonnen heeft.
Ik wil graag klagen, waar gaan we nu over zeiken idd.

totivs | 22-06-08 | 14:23

ach ja eerst het zoet dan het zuur.

Eurotokkie | 22-06-08 | 14:23

Fleauxe | 22-06-08 | 14:18 drieduizend kilometers met de ds in frankrijk, bergje op, en bergje af.... geen enkel gereedschapje voor nodig gehad... en overal waar je komt met het ding vriendelijke ontvangst, ook ná de wedstrijd nederland-frankrijk... gewoon aardige mensen die allemaal volmondig toegaven dat het franse elftal niks waard was.

van dal | 22-06-08 | 14:21

Ik ben trouwens blij dat Rusland het zelfvertrouwen terugwint met aardgas en desnoods voetbal. Iets te mondiaal gedacht misschien voor GS lezertjes maar Europa is een stuk veiliger met een tevreden Rusland.

Miretra | 22-06-08 | 14:19

@vandal: Hallo dan, veilig terug gekomen zie ik... Is het vehikel nog in één stuk?

Fleauxe | 22-06-08 | 14:18

van dal | 22-06-08 | 14:13

in Nederland zagen we in 1996 al wat voor topcoach Hiddink was, die russen kwamen er pas in 2006 achter..

Maaier | 22-06-08 | 14:18

Lurkert | 22-06-08 | 14:13

voetbal is oorlog

roachie | 22-06-08 | 14:17

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:14 heb het voetbal in frankrijk gevolgd... bijkomend voordeel: geen veronica te ontvangen.....

van dal | 22-06-08 | 14:16

ik hoop hartgrondig dat rusland het ek niet wint, al was het alleen al om het feit dat ze eigenlijk ontzettend arrogant zijn en veel meer dan nl elftal

Koninkrijk | 22-06-08 | 14:16

Ah van dal, weer terug uit den vreemde?

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:14

Lord-Leto | 22-06-08 | 14:09
Guus Hiddink is een nederlander met talent, talent wat in het buitenland beter herkend wordt als in nederland. kijk naar wat ie deed met de koreanen, dat deed ie ook met de russen... en dat wat ie doet werkt, dat zie je aan het resultaat.

van dal | 22-06-08 | 14:13

@roachie | 22-06-08 | 14:03
Hou een sop met dat soort kleinzieligheid!
Guus is gewoon de bondscoach van Rusland en wil gewoon winnen van al zijn tegenstanders, of dat nou Nederland is of niet.
Of hij dan wel of niet meejuicht of meezingt doet er toch helemaal niet toe?
Hij doet zijn werk met ziel en zaligheid, en zo hoort het ook.
Policor gedoe zoals Podolski of Yakin gaat helemaal nergens over. Als bijv die Podolski echt zo begaan was met de Polen had hij die ballen er niet in moeten schieten. En als je dat dan wel doet juich dan ook gewoon. Dat hoort nou eenmaal bij sport.

Lurkert | 22-06-08 | 14:13

Jeremia | 22-06-08 | 13:31
Van mij mogen ze roepen holland is van ons, dat is een kinderlijke opmerking, Hun trots is aangetast. ze zijn hier omdat hun eigen land te verrot voor woorden is, hier aangekomen zien ze dat 'superieure moslims' totaal achterblijven bij de westerse wereld en al zijn technologische verworvenheden. Dan ga je idd roepen over wat niet van jouw, wat jij niet hebt opgebouwd..... Het ies van mij

roachie | 22-06-08 | 14:12

Morgen in de uitverkoop; het BCC EK-pakket.

Redden wat er nog te redden valt.......

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:11

sjaakdeslinksesul | 22-06-08 | 13:54

Heb je helemaal gelijk in, ik vind dan ook dat die 10 jaar van hun opa actief hier deelgenomen aan de maatschappij, juist die kennis in goede banen geleid zou kunnen worden in hun land van herkomst. Scheelt miljarden contante euro's dokken maar herinvesteer in wat men hier heeft kunnen leren in eigen land.
En dat ligt niet aan hun regering maar aan de onze.
Hoeveel opa's en oma's dromen nog steeds van eigen land, laat hun kinderen zorgen voor een toekomst in hun ouders geboorteland, dat kunnen ze, hebben ze hier geleerd.

totivs | 22-06-08 | 14:10

Ach. We blijven Nederlanders he. Het is een IQ probleem denk ik

galbak | 22-06-08 | 09:34

Ja zie aanhang Verdonk en Wilders.

Lord-Leto | 22-06-08 | 14:10

Eh, ik ben net wakker, en de onweer en regen (en hagel) is al begonnen. Maar volgens mij is het wel 28 graden.

Zalmneus | 22-06-08 | 14:10

Guus is geen Nederlander dat werd wel duidelijk.
Beetje vernederend ook het respectloze over onze ploeg.

Nou ik ga nu Turkije supporten.

Lord-Leto | 22-06-08 | 14:09

Hoe groot is de Kater van Rutger eigenlijk, nu hij weer het lokale nieuws moet komen verslaan?

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:07

Jeremia | 22-06-08 | 13:31

je hebt gelijk hoor, alleen ik zou niet zo juichen ik zou me als yakin en podolski gedragen. Ik voel me gewoon NL'er, als ruslan mij 7 miljoen had geboden had ik die job ook aangepakt, maar metr pijn in het hard mijn v aderland van het toneel zien te verdwijnen. Erst happel heeft ook gezegd dat dat hem pijn deed, Guus stond te juichen. alsof heel NL verantwoordleijk is voor zijn problemen met de bealstingdienst.

roachie | 22-06-08 | 14:03

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:00
Lol!

Miretra | 22-06-08 | 14:02

roachie | 22-06-08 | 13:59
En dan roepen "Turkije is van ons"?
Zal buiten een EK om niet gewaardeerd worden.

Miretra | 22-06-08 | 14:01

BY | 22-06-08 | 13:46

Jeweettog....?

Ik verdenk ze ook verantwoordelijk te zijn voor het 'Nee' van Ierland, zeker na de fascistische eSSu propaganda van TimmerSSman, hoe het zover heeft kunnen komen.

@Maaier... persoonlijk leed? Hoezo? Heb je Olga naar huis moeten sturen?

Sikkeneur | 22-06-08 | 14:00

Kijk *sshhhhht* de bal is rond en hij moet in het doel...*shhhht*

Fleauxe | 22-06-08 | 14:00

@Miretra | 22-06-08 | 13:58:
Dat bedoel ik. Hoe moeilijk is het nou helegaar? It isn't exactly rocket-science, is it?

koerbagh ® | 22-06-08 | 13:59

Miretra | 22-06-08 | 13:54

In turkije krijg je wel een uitkering, al kun je daar geen halve lahmacun voor kopen. In turkije kun je hopelijk prima met buitenlandse vlaggen zwaaien, ze hebben namelijk al jaren de aspiraties om het ek te organiseren.

roachie | 22-06-08 | 13:59

@Fleauxe | 22-06-08 | 13:57:
Lijkt mij wel, ja.

koerbagh ® | 22-06-08 | 13:58

koerbagh ® | 22-06-08 | 13:56
... en dan speelden ze met slechts één bal, hoe eenvoudig kunnen we het maken.

Miretra | 22-06-08 | 13:58

roachie | 22-06-08 | 13:51

Guus Hidding is ook niet bescheiden, wel onderscheiden maar in Rusland, Australie en Korea is/was hij ook maar een allochtoon? Beetje aanpassen en inleven in lokale tradities, daar worden vele problemen mee opgelost, dat heeft onze Guus opnieuw bewezen.

totivs | 22-06-08 | 13:57

@koerbagh: Da's logisch...

Fleauxe | 22-06-08 | 13:57

En het is zo simpel. Om te winnen moet je meer scoren dan de tegenstander. Om te scoren moet je schieten. Om te schieten moet je de bal hebben. Heb je de bal niet, dan moet je zorgen dat je die krijgt. En dat allemaal ging die 11 Russen wat beter af dan die 11 Nederlanders.

koerbagh ® | 22-06-08 | 13:56

Een bondscoach moet in de eerste plaats een tacticus zijn die tenminste drie wedstrijden vooruit moet kunnen denken. Derhalve stel ik voor Jan Timman die job te geven met Genna Sosonko en Hans Böhm als secondanten.

Jeremia | 22-06-08 | 13:55

totivs | 22-06-08 | 13:45
Nou nee, wat hier aan tweede en derde generatie zit is ons probleem niet het probleem van het land van herkomst. Het is ook de schuld van ons bedrijfsleven die hun grootouders en ouders hiernaartoe gehaald hebben om werk te doen dat binnen tien jaar overbodig werd. En van onze overheid die uit medelijden ze gepamperd heeft maar zo in wezen bijgedragen heeft aan de marginale positie waarin ze nu zitten. En voor een deel van henzelf natuurlijk, maar het is niet de schuld van hun overheid, zeker niet als we inmiddels dertig of veertig jaar verder zijn.
Maar maak de problemen niet groter dan dat ze nu zijn zou ik zeggen. Zet de deur gewoon op slot voor groepen die momenteel hier de problemen veroorzaken.

sjaakdeslinksesul | 22-06-08 | 13:54

roachie | 22-06-08 | 13:51
In Turkije krijg je geen uitkering.
"Nederland alles geld"

Ik vraag me af hoever je in Turkije kunt gaan met NL vlaggetjes.

Miretra | 22-06-08 | 13:54

Ik droomde vannacht dat wij hadden verloren van Rusland... hahaha Gelukkig is het allemaal niet waar.... [Nog steeds in de Oranje roes]

Makker | 22-06-08 | 13:51

Miretra | 22-06-08 | 13:31

ja.... die uitkering geven we zelf, al woon ik 50 jaar in turkije met een uitkering van turkije ik ben en blijf altijd nederlander, nationaliteit kun je niet veranderen. je bent lang of kort, turk of hollander. alleen als je ergens in een land te gast bent moet je bescheiden zijn.

roachie | 22-06-08 | 13:51

"Oranje Delft onderspit na een hoop geBazel!"

Alquin | 22-06-08 | 13:51

sjaakdeslinksesul | 22-06-08 | 13:28 Mooi comment.

Miretra | 22-06-08 | 13:51

KUDT is het!

Wat moet ik nu met al die 545 tyfus welpies?

overVecht | 22-06-08 | 13:50

@BY | 22-06-08 | 13:46 : Wat heeft dat nou weer met voetbal van doen, alsof we pas na het EK de moslim ontdekt hebben.

Fleauxe | 22-06-08 | 13:48

Sikkeneur | 22-06-08 | 13:46

Ik dacht meer aan persoonlijk leed,waaronder katers e.d. Maar die 200 euro die ik extra heb uitgegeven bij de AH wil ikook terug. Kijgt Marco van mij Welpies.

Maaier | 22-06-08 | 13:47

Oranje verliest en de zwarte schaap is de allochtoon.

Achterbakse losers!

BY | 22-06-08 | 13:46

Maaier | 22-06-08 | 13:44

Vertel Maaier.., heb je je voorraadkast volgepropt met dozen chips om je huis te kunnen beplakken met Wulpies....?

Sikkeneur | 22-06-08 | 13:46

sjaakdeslinksesul | 22-06-08 | 13:28

Wel mee eens alleen derde generatie heeft in een land als dit een beetje moeite met Koran, papa mag slaan en mama kan je niet verstaan, misschien dat de tweede keus allochtoon in het land van hun bedovergrootouders, wel een goede toekomst op kunnen bouwen met de kennis die hij (zij mag niet) hier in ons land heeft opgedaan. Geef ze die gelenheid en stuur ze terug als ze hier alleen moeilijk kunnen doen.
De fase van zielige jeugd is inmiddels toch wel wetenschappelijk als fabel verwezen. Het probleem hier is dat ze geen school hebben afgemaakt, maar dan ben je in islamverweggiestan toch echt wel de grote peer

totivs | 22-06-08 | 13:45

Nou alle vlaggetjes en toestanden worden per onmiddellijk alhier demonstratief verwijderd

Escovan | 22-06-08 | 13:45

Kan ik van Basten financieel aansprakelijk stellen?

Maaier | 22-06-08 | 13:44

Miretra | 22-06-08 | 13:31

Voor Nederland juichen is er niet meer bij.....

Sikkeneur | 22-06-08 | 13:37

www.telesport.nl/voetbal/ek_2008/42864... robben was geblesseerd ..

Waaarom nou mathijsen erin en kuyt voor van persie wisselde hem dan voor ENGELAAR

en bouler voor heitinga ....

maar dat waren eerlijk gezegd niet de grootste oorzaken voor de tegendoelpunten. ze speelden gewoon gigantisch KUt

dhr.Pindakaas | 22-06-08 | 13:37

Werd hij niet TIJDENS een schietpartij neergeschoten?

progressief | 22-06-08 | 13:34

Wat ik niet bij sommige reaguurders begrijp, is die hetze tegen Hiddink.
Als PSV, of Heereveen Nederlands kampioen wordt, zeikt men dan ook over het grote aantal buitenlanderts dat meespeelt in de Nederlandse competitie?
Dacht het niet!

fuckje | 22-06-08 | 13:33

roachie | 22-06-08 | 13:24
In 1978 was de Oostenrijker Ernst Happel bondscoach van het Nederlands elftal. Oranje won tijdens het WK met 5-0 van zijn vaderland. Nu is er een stadion naar hem vernoemd. Het is jammer dat het oranjesprookje maar drie wedstrijden duurde omdat Guus is gewoon een errug goede coach is en gedaan heeft waar hij voor ingehuurd is.

Jeremia | 22-06-08 | 13:31

roachie | 22-06-08 | 13:24
Met Nederlandse uitkering juichen voor Turkije is pas echt stuitend.

Miretra | 22-06-08 | 13:31

Ik vind dit gedeelte altijd zo mooi, nu krijgen we dat eindeloze gezeik van voetbal annalisten, over wat wel, en wat niet, etc. etc.

Eerst was van Basten een held, en nu word hij genadeloos afgekat.

Zo mooi, en zo triest, Rusland was gewoon 10x beter, een dikke verdiende winnaar.
En als die jankende voetbal-emo's, get over it, het is maar een spelletje.
En gaat over tot de orde van de dag.

appeltaartislekker | 22-06-08 | 13:31

@miretra 13:15 Alstublieft niet. Wellicht woont U mijlenver van mij verwijderd en is de situatie bij U anders ? En ik ben blij dat U niet treurt om voetbal, Uw buren zullen U dankbaar zijn.
Ik snap inderdaad niet wat U wilt overslaan.

Rammstein | 22-06-08 | 13:30

Pariah | 22-06-08 | 12:54
Juist, op mijn werk zitten dat type immigrant ook. Maar in mijn wijk zie ik vooral de schaduwzijde van de multiculturele samenleving. Diversiteit is dus soms goed en soms slecht.
Je wilt een oplossing?
Nou die eerste groep moet makkelijk ons land in komen, voor de tweede groep moeten meer drempels worden opgeworpen. En het benoemen van die tweede groep is niet zo lastig, mensen met een lage opleiding uit landen die qua cultuur, welvaartsniveau en godsdienst verder van ons af staan.
Zowel logisch als ethisch is daar weinig tegen in te brengen. Logisch omdat iedereen snapt (behalve sneue multiculturalisten) dat de sociale cohesie (brr..) afneemt en er vanzelf conflicten ontstaan als groepen met tegengestelde waarden met elkaar concurreren om schaarse middelen (werk, inkomen, huizen enz). Ethisch omdat je immigranten en hun kinderen een betere toekomst wilt bieden en dat gaat een stuk makkelijker als ze tot die eerste groep behoren. Wat heeft een derde generatie migrant er nu aan om in een 'vreemd' land met een sterk afwijkende cultuur aan de onderkant te zitten?

sjaakdeslinksesul | 22-06-08 | 13:28

Wat was er gebeurd wanner een Rus het nederlandse volkslied meezong om vervolgens zijn ploeg in staat te stellen zijn eigen vaderland van de mat te vegen...... ik denk dat ik dat wel weet

roachie | 22-06-08 | 13:24

Ik sta stil bij, maar vooral ook op de autobahnen, kennen we geen mensen sturen om een beetje asfalt in Nrd Africa te leggen, scheelt ons files en liters duurbetaalde gasoline.

totivs | 22-06-08 | 13:23

Toen ik die achterlijke mutsen van campingzender SBS6 in het programma Hart van Nederland met een slecht gespeeld medelijden zag vertellen hoezeer ze wel niet meeleefde met Bhoula, kreeg ik echt moordneigingen.
Daardoor is de uitschakeling wel te pruimen, al is het alleen maar om dit soort gelegenheidssupporters de kop in te drukken en tevens al die zwakzinnige liedjes....

NahUnd? | 22-06-08 | 13:23

Lurkert | 22-06-08 | 13:10
Dat mag, ook ik krijg soms een oprisping van wat ik lees maar u weet: "there's always one in every crowd" en u kwam nogal generaliserend over. Ook dat kan ik me voorstellen.

T@ Riest | 22-06-08 | 13:17

Pariah | 22-06-08 | 12:54

Jij mot nodig oproepen tot het kaf en het koren scheiden. Jij bent degene die het in dit verband over "allochtonen" hebt. Het gaat niet over "allochtonen". Het gaat om die koloniserende bende bebaarde termieten. Slim trucje, maar dorzichtig.

bottehond | 22-06-08 | 13:16

@Pariah | 22-06-08 | 12:54 : Ik ken dat fenomeen ook, immigranten die onze cultuur en mores wel op waarde weten te schatten. Maar vergeet niet dat dit toch echt een minderheid is. Net zoals de atoomgeleerden onder autochtonen dat ook zijn. Men kan wel stellen het met mij eens te zijn inzake het uitzetten van radicalen, ik heb nog geen enkele poging mogen waarnemen om Fawaz en co het land uit te zetten. Kennelijk stemmen we nog steeds op partijen die dit wel roepen, maar nooit zullen doen. Een krachtig singaal is het enige wat nog hoop kan bieden aan ons en de moslimse allochtonen die twijfelen tussen radicaal zijn (lees; 5x daags bidden en de koran boven de grondwet zien) of meedoen met onze gebruiken. Te lang heeft de Nederlander op haar rug gelegen uit angst voor de discriminatiekaart, dat moet over zijn. Laat de Moslim maar eens kruipen, en dat bedoel ik niet slechts figuurlijk. Heropvoeden is een idee wat u wellicht ridicuul vindt, het is om in uw lijn der kritiek te blijven, wél een bijdrage aan een betere samenleving. Want wie daar niet beter uit komt verlaat het land. Dus in hoeverre het geen zuiverende werking zou kunnen hebben gaat mij in het geheel voorbij.

Fleauxe | 22-06-08 | 13:15

Rammstein | 22-06-08 | 13:11
Ik hoef niet te treuren om foebel, snap jij dat?
Je staat versteld hoe snel oranjetroep wordt opgeruimd, zeer amusant.
We horen ergens bij maar eigenlijk ook weer niet.
Snappie?
Of zal ik het voor je zingen?

Miretra | 22-06-08 | 13:15

@vanderF 12:53 U bent in Noord, Oost, West, Zuid of midden ?

Rammstein | 22-06-08 | 13:15

@Fleauxe 12:50 Voor mij niet zo moeilijk, der Mannschaft, wie immer. Het zal me nu alleen benieuwen tegen wie ze in de finale staan. Mocht Duitsland eruitgeknikkerd worden, dan vind ik dat 5 minuten heel erg. Vijf minuten. Plus ik heb geen oranje, noch zwart, rood en geel in huis, dat gaat me dan weer iets te ver. En dat voetbalshirtje, als je hem had gezien, had je 'm ook gekocht, 4 sure.
@Miretra 12:46 Snap je wel wat ík bedoel ?

Rammstein | 22-06-08 | 13:11

@T@ Riest | 22-06-08 | 13:01
Dat laatste zinnetje was natuurlijk ietwat aangezet, enigszins tendentieus, nauwelijks gefundeerd en zonder al te veel noodzaak kwetsend.
En neen, ik ben zelve meer van de bitterzoetheid....
Ik word alleen ietwat pissig als mensjes gaan lopen smijten met termen als NSB-er en landverrader. Daarvan krijg ik dan weer wel een zure smaak.

Lurkert | 22-06-08 | 13:10

Pariah | 22-06-08 | 13:05
Prora is ook niet veranderd, gelukkig

totivs | 22-06-08 | 13:09

ik kon er persoonlijk al vrij snel om lachen, totdat een stel turken het er even in wilde wrijven... die mogen ook wat mij betreft, en dan sta ik vooraan in de file richting het mercatorplein met m'n duitse vlag

kleurling | 22-06-08 | 13:06

Fleauxe | 22-06-08 | 12:52

Over het eerste kunnen we het eens zijn, over het tweede kan ik slechts glimlachen. Ik woonde vroeger in de buurt van het Floradorp, een heropvoedingswijk. Een paar weken geleden was ik er toevallig, er lijkt niets veranderd. Nog sterker: de buurt lijkt alleen maar nog verwaarloosder dan hij al was.

Pariah | 22-06-08 | 13:05

post @ mezelf, totivs 12:54

Goh, dat herkende ik gisteren ook met de milionairs in het veld. Blij dat Rusland beter weet en terecht hebben gewonnen, HULDE

totivs | 22-06-08 | 13:04

@ Redactie!

Waarom staat Wouter Boslim niet in de poll vandaag?

k.uthaar | 22-06-08 | 13:03

Lurkert | 22-06-08 | 12:57
Zulk een armetierigheid zoals u in uw laatste regel aanhaalt, heb ik niet gelezen hoor. De meesten hebben het verlies genomen en ook heb ik veel complimenten voor de tegenstander gelezen. Bent u misschien het zuur zelve voor het beloofde zoet?

T@ Riest | 22-06-08 | 13:01

@ Pariah | 22-06-08 | 12:54
Jammer dat onze hoogopgeleiden in de jaren 60 niet wensten te vegen, hadden we nu geen probleem gehad en was iedereen welkom geweest, alleen onder normale gastvrije condities. Gast arbeiders, is wat ik vroeger op school leerde.

totivs | 22-06-08 | 13:01

28 graden is nou niet bepaald een opsteker geenstijl.. met dat benauwde kudtweer.
---
*loopt naar de airco en zet die van 20 op 18 graden*

Jazz87 | 22-06-08 | 13:00

Soms voel je bij het opstaan al dat het een baaldag gaat worden.
- de kalender zegt: 21-6, d.w.z. de "lente" is voorbij.
- de krant kopt: Vogelaar is trots op het Wilhelmus.
- de radio: autobahn naar Basel is één file van oranje kampers.
- de buurman: waarom hebben oude mercedessen zo'n harde toeters?
- de TV: 150.000 carnavallers die overdag hun kruit verschieten en dus
s'avonds in het stadion uitgeblust in slaap vallen.
- de opkomst: 11 miljonairs met zwarte banden, zonder blauwe babysokken.
- de volksliederen: Maxima zingt dat ze van Duitschen Bloed is.
- de coaches: Zij hebben Guus (Varseveld) en wij Basta (Slotervaart)
- de vrouwen: Sylvie was in Bern achtergebleven, shoppend met oranje creditcard.
Kortom: Het noodlot was onafwendbaar. Oranje zakt door het zomer-ijs en nu moeten
we wachten op Sven Kramer om het nationale "wak" te dichten. Fryslan bobbe!

Mr. Bator | 22-06-08 | 12:58

Ik ken trouwens veel allochtonen, allemaal zeer bewuste, hardwerkende en loyale mensen.
*proest*

Miretra | 22-06-08 | 12:58

@erp | 22-06-08 | 12:24
Zure druiven gegeten?
Om te beginnen is Hiddink in zijn Psv-tijd door onze eigen 'helden' van de Belastingdienst zodanig behandeld dat hij liever in het buitenland zijn ding doet.
Daarnaast heeft Guus zowel bij Oranje, Korea, Psv, Australië en nu dus ook Rusland iets neergezet wat weinig anderen hem na zullen doen.
Hiddink is mentaal én tactisch enorm bekwaam, dat zal je toch moeilijk kunnen ontkennen.
Als je je nou eens over je pathetische nationalistische kortzichtigheid heen zou kunnen zetten zou je het als Nederlander natuurlijk ook mooi kunnen vinden dat ene Hiddink uit onze eigen Achterhoek de voetbalwereld naar zijn hand weet te zetten, telkens weer, en in steeds verschillende omstandigheden.
Overigens speelt ook het succes van DickieDik in St Petersburg een rol in de wederopstanding van het Russische voetbal.
Ook al zo'n trainer die (om andere redenen dan Hiddink) door Nederland uitgekotst werd...

Mensjes die vanachter hun computertje door middel van zure reaguursels met termen als NSB-er, landverrader en Judas lopen smijten tonen de ware volksaard; kortzichtig, kleingeestig, bekrompen en als de dood voor mensen die wel het beste uit zichzelf (en anderen) willen en kunnen halen.

Lurkert | 22-06-08 | 12:57

Regen, co2 en 28 graden, laat het regenwoud maar komen!

Miretra | 22-06-08 | 12:55

Fleauxe | 22-06-08 | 12:35

Ik heb ontzettend veel immigranten in mijn kennisenkring, weliswaar alleen maar hoogopgeleide personen, maar het beeld wat ik van hun heb betreffende onze cultuur verschilt toch echt hemelsbreed van uw opvattingen over hen.

Immigranten kijken enorm op tegen onze beaschaving, ze willen er deel van uitmaken, lering uit trekken en net zo een hoge levensstandaard bereiken als wij hebben bereikt. Je hebt natuurlijk een groep die zich hier falikant van afkeert, maar daar kan men onomwonden tegen zeggen: bevalt het u niet, dan is daar het gat van het deur. En wanneer je bemerkt dat individuen de staat tegenwerken zet je die uit. Laten we het kaf van het koren scheiden en ons niet gedragen als een stelletje imbecielen dat niet tot redeneren in staat is.

Pariah | 22-06-08 | 12:54

"ik ken de geschiedenis van Duitsland niet, maar het lijkt mij dat zij een langere traditie kennen van eensgezindheid dan de Nederlanders."

tsss,
als de rest van z'n aannames ook zo lekker onderbouwd zijn...

En het regent hier reeds.

vander F | 22-06-08 | 12:53

Hahaha
Jos de Beus (PvdA lid en CDA stemmer) probeert het ook, we moeten ons meer "wij voelen" met Europa.

Miretra | 22-06-08 | 12:53

Voetbalfans zijn domme tokkies. Ook nu is dat weer eens bewezen.

Sinar | 22-06-08 | 12:52

@Pariah | 22-06-08 | 12:40: De meest structurele bijdrage is het uitzetten van radicale elementen en het onder dwang heropvoeden van de 3e en de 4e generatie. Dat is een bijdrage, en dat is ook de enige bijdrage. Al het andere is een wassen neus om de problemen te maskeren. Of had jij een beter plan? Iets met subsidie en een nieuw clubhuis?

Fleauxe | 22-06-08 | 12:52

@Rammstein 12:42: Nee joh, we gaan nu massaal achter een andere sportploeg staan die namens Nederland uitkomt. We laten ons toch niet wegjagen, of wel dan?

Fleauxe | 22-06-08 | 12:50

@Prof.Hoxha
Pas dan ook ff de headert aan... zo trots zijn we niet meer op onze jongens

Bordje Erwtensoep | 22-06-08 | 12:46

Rammstein | 22-06-08 | 12:42
Mag ik even overslaan?
Mijn geluk hangt niet af van een potje foebel.

Miretra | 22-06-08 | 12:46

Pariah | 22-06-08 | 12:29 Duitsland werd pas in 1871 samengesmeed tot één keizerrijk. Voor die tijd was het een soms losser, soms vaster verband van bonds- en stadstaten en koninkrijkjes met al dan niet gekozen of erfopvlogende koningshuizen. Ook in de tijd van het "Heilige Roomse rijk" kon je lang niet altijd van eenheid spreken,
daaruit vloeit voort dat na de val van het keizerrijk, Duitsland strikt genomen nog steeds een verbond van federale staten is, met een eigen regering in de meeste deelstaten.

CynicalBastard | 22-06-08 | 12:45

Gelukkig heb ik Hirsh Bal-er-in gemist, in georderde kollone in de pas naar het stadion om er vervolgens in slaap te vallen en niet weten wat voetballen is. De Russen zijn blij dat ze daar vanaf zijn en dat hebben ze laten zien ook!

totivs | 22-06-08 | 12:45

hie = hoe

Shalome | 22-06-08 | 12:45

@ Pariah
Als het zo rooskleurig was als jij het nu doet voorkomen, was er geen sprake van een problematisch immigratievraagstuk. Hie simpel ben je?

Shalome | 22-06-08 | 12:44

Pariah | 22-06-08 | 12:40
Los het fijn zelf op, linkse flapdrol.
De grens staat dankzij PvdA en CDA weer wagenwijd open voor gelukzoekers, geen zin om te dweilen.

Miretra | 22-06-08 | 12:42

En nu, de héle week aanhoren waarom Nederland verloren heeft, je rot-irriteren aan de mensen die hun Oranje-meuk nog weken laten hangen (kerst duurt hier ook tot dik in februari) en niet te vergeten, het uitkotsen van Engelaar/Heitinga/Boulahrouz/vander Vaart (ok, bij die laatste altijd terecht) gevolgd door analyses over het effect van voetbalvrouwen tot de verkeerde kleur sokken, rouwbandjes, het stoicijnse van van Basten, het veld en de scheidsrechter.
Ik denk dat het Nederlandse volk gewoon baalt dat ze een feest door de neus geboord krijgen. Dus ik ga even een socaile winterslaap van één week inlassen.
Hybernation, hybernation,if you can just see the beauty ....

Rammstein | 22-06-08 | 12:42

Shalome | 22-06-08 | 12:25

Je zet hier een aantal beweringen neer die voor feiten moeten doorgaan. Zo beweer je dat maar enkele immi's achter Nederland zouden staan en het grootste deel ons tegenwerkt. Ik vraag me af waar jij deze beweringen, die je min of meer als feiten poneert, op gebaseerd zijn? Op ervaringen in je omgeving? De media die je een gegeneraliseerd beeld bezorgen? Hoe dan ook, ik denk dat je hiermee een hoop mensen die keihard hun best doen mee te draaien in deze samenleving enorm te kort doet. Natuurlijk, ik zal de problemen absoluut niet bagataliseren en op immigranten mag wat mij betreft scherpe kritiek zijn. Maar het feit alleen al dat een topic als deze weer wordt herleidt tot het immigrantenvraagstuk zegt al genoeg: het is alleen maar lullen ( of in dit geval typen ), maar bijdragen of zoeken naar structurele oplossingen.. ho maar.

Pariah | 22-06-08 | 12:40

@Pariah | 22-06-08 | 12:29 ,
Duitsland bestaat pas sinds 1870.
scheelt een paar honderd jaar eenheid, vergeleken met de Nederlanden.

vander F | 22-06-08 | 12:38

@Pariah | 22-06-08 | 12:29 : Dat zou waar zijn als er niet zoiets bestond als een algemeen belang. Hoe divers de Nederlanders onderling ook mogen zijn, ze zijn één in hun identiteit en staan mijlen ver van de nieuwe cultuur. Er is weldegelijk sprake van een cultuur waarin elke Nederlander zich kan herkennen en een nationaliteit om een deel van de identiteit op te baseren. Dat kun je met de mooiste verhalen uit de geschiedenis proberen onderuit te halen, het gaat om het nu. En nú willen mensen, typjes zoals u daargelaten, meer erkenning voor die cultuur omdat deze bedreigd wordt door mensen uit een lagere cultuur die geen ontzag heeft voor de onze. Dat besef lijkt bij u geen post te vatten, waarom weet ik niet maar wat ik u wel kan zeggen is dat de geschiedenis daar geen moedertjelief aan zal veranderen. Verklaart u anders de aanhang van TON eens. En kom dan niet aan met dat goedkope argument dat dat slechts een groep aso's is want daar hebben we de NRC al voor.

Fleauxe | 22-06-08 | 12:35

@ Pariah | 22-06-08 | 12:29

Het gaat niet om wat je draagt maar om wat er in die kledingstukken zit. Met zijn alle 1 uniform werkt niet.

totivs | 22-06-08 | 12:34

We zijn d'r nog bij en dat is prihima, viva Rusia! Zeau, weer een nieuwe hit.

wo ist der bahnhof | 22-06-08 | 12:33

Pariah | 22-06-08 | 12:29
De duitsers waren net zo verdeeld als de nederlanders.Pruisen was b.v. een koninkrijk.

T@ Riest | 22-06-08 | 12:33

Als je wint heb je vrienden
Rijen dik
Echte vrienden
Als je wint
Nooit meer eenzaam
Zolang je wint

pallie | 22-06-08 | 12:32

@Schizo | 22-06-08 | 09:41
Ja ik wel.
ga die tank maar weer groen schilderen, stuur rutger naar huis, knip de welpies kaal en haal al die oranje troep maar weg voor de komende 2 jaar.

oostzaner | 22-06-08 | 12:31

NovCap | 22-06-08 | 12:24
Ik ga ontbijten.. (:

T@ Riest | 22-06-08 | 12:30

Fleauxe | 22-06-08 | 12:19

Zowel jij als "Shalome"lijken te vergeten dat Nederland eigenlijk altijd al een verdeeld land is geweest. Tot het einde van de 19e eeuw werd overal verschillende klederdracht gedragen, heersten verschillende opvattingen en stond zelfs het klokje niet overal gelijk. Tot ver na de Tachtigjarige Oorlog waren de gewesten in principe onafhankelijk van elkaar en was er meer sprake van een vorm van intergouvermenteel bestuur.

De vergelijking met Duitsland is in dat opzicht dus onzin, ik ken de geschiedenis van Duitsland niet, maar het lijkt mij dat zij een langere traditie kennen van eensgezindheid dan de Nederlanders.

Pariah | 22-06-08 | 12:29

@Shalome@12:25
Welk boek, en van wie?

fuckje | 22-06-08 | 12:29

Nou, moeten die Turken het maar gaan flikken, wordt toch nog een beetje feest...

brutus68 | 22-06-08 | 12:28

Als iemand of iets de schuld moet krijgen dan geven we het B-Elftal de schuld. die hadden collectief moeten weigeren te spelen. Zij hebben de flooooooow eruit gehaald.
Het elftal van gisteren leek wel een sekte. Zich van te voren tegen een nederlaag indekkende gebrainwashede Super de Boer poppetjes met rouwbandjes om.
De placenta hing als een verstikkende deken over het elftal heen.
In de commentaren: "Ja de Russen waren beter". Nou en, doe der dan wat aan!!
Collectief hadden ze allemaal Brintapap in de benen, het zat niet goed tussen de oren en .... Robben en Matthijssen. Ik zei nog, Henk Timmer in de spits!
*neemt een asprootje*

stoer50 | 22-06-08 | 12:28

T@ Riest | 22-06-08 | 12:25
Landverrader Timmermans zingt plotseling ook het volkslied mee, zie mij 11:51.

Miretra | 22-06-08 | 12:27

WaitingLine | 22-06-08 | 12:24

Nee hoor, ik irriteerde me na de wedstrijd tegen Italië er al aan dat mensen al feest vierden alsof we Europees kampioen waren.
Oranjemarsen, complete oranje pleinen, geen enkel land doet dat zo massaal.
En zo'n oranje mars in Basel, zo vieren sommige landen het zelfs nog niet als ze wereldkampioen zijn geworden.

ouwelauwe | 22-06-08 | 12:27

Respect voor de Russen.

Respect voor Oranje!

Wodco | 22-06-08 | 12:27

Guus bedankt.

applaus | 22-06-08 | 12:26

Pariah 12:22
Je vergeet angst.
Angst en haat.
Linkse stumper, jij zult oogsten wat jullie hebben gezaaid.
Of zit je al veilig in het buitenland?

Miretra | 22-06-08 | 12:25

@ Pariah
Jij maakt een denkfout. Als volgens jou de meeste immi's zo achter vierkant Nederland stonden, zou je verwachten dat ze er net zo hard voor zouden bikkelen om dat in stand te houden. Maar het zijn maar enkelen die dat doen, die ons aan alle kanten waarschuwen dat wij onze Nederlandse verworvenheden aan het verkwanselen zijn. En zo moeilijk is het niet om te zien hoe het zit, want als het merendeel zich inderdaad zo ponticifaal achter Nederland schaarde, zouden degenen die nu zo enthousiast aan de poten van Holland zagen het wel uit hun hoofd laten.
Niet dat dit gebrek aan medeleven me verbaast, want in vergelijking met de thuislanden is Nederland nog altijd een verrukking. Ze beseffen echter niet wat er voor Nederlanders is veranderd.
Ik las vanmorgen een boek van een kunstenaar die in het Amsterdam van de jaren 60/70/80 leefde. Lieve help - mijn stad is onherkenbaar veranderd.

Shalome | 22-06-08 | 12:25

Zo net wakker. Wat een enorme kater. Auw.

-=PyP=- | 22-06-08 | 12:25

Miretra | 22-06-08 | 12:13
ik denk dat er straks gezegd gaat worden dat het licht uit zal gaan in Ierland.

T@ Riest | 22-06-08 | 12:25

Hulde voor GUUS, ook politiek gezien, na bijna een eeuw Russische onderdrukking, door eigen regering, duurt het minimaal nog 2 generaties om daar van af te komen. (In Rusland dan, hier in NL zijn ze pas bezig om aan de onderdrukking te beginnen) Guus Hiddink heeft er nog maar 1 generatie van gemaakt. Kunnen we Bakellende niet inruilen voor Hidding.

totivs | 22-06-08 | 12:24

T@ Riest | 22-06-08 | 12:21

Shalome's comment was om 11:34 *wat een redding*

NovCap | 22-06-08 | 12:24

@ Lurkert | 22-06-08 | 11:32

Hiddink zit in Rusland alleen voor de show. Hij spreekt geen woord Russisch en Russen zijn erg slecht in Engels. Het is allemaal voor het idee - de assistent doet het meest en hij zit zich maar dikker en dikker te eten, met dat dikke gevreet van hem. Hij is en blijft een verrader, een NSB-er, een Judas.

erp | 22-06-08 | 12:24

Quote vd avond;

Laten we hopen op een TURKSE wonder...! Geweldig...

tazman | 22-06-08 | 12:24

@ ouwelauwe
Je opmerking is typisch Nederlands.
Bij verlies lekker zeiken op ons eigen volk en land. Bij winst had je reaguursel meer de vorm gehad van "Oranje Kampioen!"

WaitingLine | 22-06-08 | 12:24

Onverwacht dus enorm kudt! Vechtende mensen zijn stumpers. Guus na de halve finale naar huus

Erectus Enormus | 22-06-08 | 12:23

haal die banner nu ook maar weg.

Lydus | 22-06-08 | 12:23

Hm, maar nu ben ik voor Guus en voor het team van de vrolijke kebabboer. Vergroot uw kansen!

Lepo | 22-06-08 | 12:23

Shalome | 22-06-08 | 12:08

Aha, gezien de zorgvuldige keuze van je woorden ben jij slechts uit op haatzaaierij, in tegenstelling tot wat je naam nick ons moet doen geloven. Treurig om te zien met hoeveel haat mensen als jij rond moeten lopen en leven. Maakt je leven een stuk onaangenamer lijkt mij. En daarnaast zul je moeten oogsten wat je zaait.

Succes daarmee!

Pariah | 22-06-08 | 12:22

@Redactie: mogen die plaatjes van die Oranje tank nu weg?

CynicalBastard | 22-06-08 | 12:21

NovCap | 22-06-08 | 12:16
Zondagochtend, 12:16 ? Net wakker?

T@ Riest | 22-06-08 | 12:21

Jezus jongens, doe eens een stukje over die spelersvrouwen. Daar winnen we wel.

Jean | 22-06-08 | 12:20

@Pariah: Je lijkt wel te vergeten dat Duitsland aan precies dezelfde factoren onderhevig is en kennelijk wél in staat is tot enig nationalisme. De allochtonen waar jij het over hebt zijn niet de mensen waar Shalome het over heeft, het gaat om mensen uit een achterlijke cultuur met een vage maangod. Gedachten die niet te verenigen zijn met de onze en die je zeker niet op het EK zult aantreffen.

Fleauxe | 22-06-08 | 12:19

Hoxa:

Het is waarschijnlijk al gezegd, maar neerschieten is niet doodschieten (helaas).

pleurtop | 22-06-08 | 12:19

@ Martijnok | 22-06-08 | 12:00

De meeste waren ook helemaal naar de tyfus van het zuipen. Ik schaamde me kapot voor die plebs...

erp | 22-06-08 | 12:19

@bottehond | 22-06-08 | 12:06 :

Godsamme Botte, je lijkt Vlunk wel. Een corrupt, incestueus en crimineel koningshuis is een verrijking voor de natie, en wat dat betreft zijn we goed voorzien.

Een republiek dat mot je ook niet willen. Presidentsverkiezingen enzeau: allemaal ellende en het kost bakken met geld. Nog even afgezien van het feit dat we in dit land gewoon niemand hebben die je president zou kunnen maken. Nou ja, vooruit, Midas Dekkers dan. Maar dan houdt het eauk wel op.

Reinaert | 22-06-08 | 12:19

*diepe zucht*
Sorry dat ik het moet zeggen, maar weer echt typisch Nederlands. Zolang het goed gaat kunnen 'we' de wereld aan. Organiseren we volkse hosfeesten in de RAI en zingen we met z'n allen dat er in alle vrouwen een 'piemol mot'. Zelfde verhaal met de spelers (en coach) van het Nederlands elftal. O, hieperdepiep hoera, wat doen we het toch goed. Hiddink was dus de ergste tegenstander die we ons konden wensen gisteren. Hij wist precies hoe je Oranje kan verslaan: zet ze meteen onder druk, laat ze niet voetballen, scoor het eerste doelpunt. Maak ze depressief. Dan stellen ze namelijk geen flikker meer voor. Net als het publiek op de tribune, dat zich echt dood moet schamen. Hier in Delft hebben ze de boel vannacht geloof ik ook nogal afgebroken. Triest. We zijn verslagen. Punt. Niet verloren op een onterecht toegekende penalty ofzo, maar gewoon verslagen door een team met klasse. Toegegeven, ook ik kon niet geloven dat Nederland zo goed speelde in de groepsfase. Maar zo ken ik het Nederlands elftal weer. We zouden een feestje moeten bouwen voor Guus.

De Vrolijke Kaafir© | 22-06-08 | 12:16

@ ouwelouwe 12:06
Je hebt de nieuwe stroming gemist in Duitsland. De huidige generatie heeft er geen zin meer in om zich te identificeren met wat hun grootouders hebben gedaan - en daar hebben ze voor wat mij betreft gelijk in. Een lange periode van introspectie is prima; wat er is gebeurd, doe je niet af met een 'goh, sorry hoor'. Maar het hoeft niet tot in de eeuwigheid als een zwarte smet op ze vastgekleefd te zitten, alsof elke Duitser in principe een geboren nazi is als je er niet met je neus bovenop zit :-\
Bovendien scheid je hier niet de Nederlander (of welke lander dan ook) op vakantie - vakantiegevoel, yahoo, dat creëert overal gekte - en de Nederlander die in het buitenland werkt of geëmigreerd is. De buitenlanders zien de Nederlanders altijd graag komen. Ze werken hard, zijn innovatief en passen zich uitstekend aan.
Alleen qua mediahype geef ik je gelijk, maar die is in Nederland niet doller of krachtiger dan andere landen uit dit toernooi.

Shalome | 22-06-08 | 12:16

Shalome | 22-06-08 | 11:34

Diepgaand commentje voor een voetbaltopic op de zondagochtend. Over het voetbal zelf; tenenkrommende wedstrijd waar de russen als een team speelde, en wij er maar een beetje achter de bal aanrennen. Van de Sar was de enige nederlander die echt 100% gaf.

En dan ook nog gaan rellen, pfff....

NovCap | 22-06-08 | 12:16

Shalome | 22-06-08 | 11:34

Prachtig om te lezen dat jij de belangrijkste oorzaak voor het "Oranjegevoel" ziet in de leemte die -volgens jou- de afgelopen jaren is ontstaan. De belangrijkste veroorzakers voor het ontbreken van vaderlandse gevoelens zouden, alweer jouw mening, het bestuur van Nederland zijn. In het kader van het opnemen van vreemdelingen zou het vaderlandse gevoel zijn gebagatalliseerd.

Je lijkt op 2 gebieden een denkfout te maken. Ten eerste kun je het verdwijnen van het "Oranje-gevoel" niet louter afschuiven op bestuurders en media. Dat is te kort door de bocht. Er zijn talloze andere factoren te benoemen die hier - in belangrijkere mate- aan bijgedragen hebben. B.v. globalisering, technolisering, individualisme, ontkerkelijking etc. Lees het boek republiek van rivaliteiten eens, er gaat een wereld voor je open.

Ten tweede vind ik het, gfezien bovenstaande, zeer vreemd dat je als belangrijke oorzaak voor het handelen van bestuurders de immigratie noemt. De meeste immigranten voelen zich gewoon Nederlands, staan achter Oranje ook als het op voetbal aankomt. Ik denk eerder dat de eerste 2 prachtige wedstrijden een voorbeeld waren hoe het ook kan: samen op een EK werken naar één gemeenschapelijk doel, heeft meer effect dan 1000 jaar bestuur.

Pariah | 22-06-08 | 12:15

Shalome | 22-06-08 | 12:08
Zolang de partij van Eendeblank zo'n prominente rol kan blijven spelen in de politiek zal er niets veranderen.Het aanvaarden van de uitleg van EHB over de arrestatie van G.Nekschot aan de 2de kamer is opnieuw een veeg teken.Alleen een massaal weglopen van kiezers bij deze partij kan voor een verandering zorgen.Daar ben ik van overtuigd.

T@ Riest | 22-06-08 | 12:15

Landverrader-alarm: Buitenhof.

Miretra | 22-06-08 | 12:13

En wat moet de politiek nu, nu het Nederlands elftal niet meer gebruikt kan worden voor multiculturele propaganda? Solidair zijn met de Turkse landgenoten dan maar? Vogelaar trots op Turkije...

Zoetwaterpanharing | 22-06-08 | 12:13

stuk draaglijker als je niet van overheidswege wordt gedwongen om dat abjecte primatengedoe te bezingen als verrijking.
Shalome | 22-06-08 | 12:08
Lol.
Hebben we natuurlijk zelf in de hand.
Het scheelt enorm als je de reaguursels in praktijk brengt; de policorkneusjes weten niet wat ze overkomt.

Miretra | 22-06-08 | 12:12

@ Hertogin v Pauperen
*sympathise*
Daarom heb ik ook een huis in Frankrijk gekocht. Ik ben sowieso dol op de Fransen en het is niet dat zij hun problemen niet hebben met dat mislukte uitschot uit de Maghreb. Maar de Fransen worden tenminste niet zo in de zeik genomen dat het een geweldige aanwinst zou zijn voor hun cultuur, en da's een heel verschil. De ellende met die immigranten is kudt maar een stuk draaglijker als je niet van overheidswege wordt gedwongen om dat abjecte primatengedoe te bezingen als verrijking.

Shalome | 22-06-08 | 12:08

@ Hertogin

En klatsa! Kom daar maar eensch om bij die oranje troonrovers en hun juntavriendjes. Heeft Bea al gebeld met haar vrinden van het koningshuis Jordanië over Wilders? Ik heb al vaak gesteld: oranje is de kleur van de slavernij van de Vrije Burger.

www.brusselsjournal.com/node/1403

bottehond | 22-06-08 | 12:06

Shalome | 22-06-08 | 11:51

Dat is in Duitsland toch ook zo? Daar wordt er ook met de paplepel ingegoten dat ze zo fout als de pest zijn vanwege de tweede wereld oorlog.
Dit is dus nog geen verklaring voor die enorme oranje gekte in Nederland.
Volgens mij komt die gekte door de volgende dingen:
-Nederland is een klein landje, en als je dan ergens goed in bent maakt je dat extra trots.
- De Nederlandse media, die het hele oranje gebeuren gigantisch ophypt.
- Voetbal is in Nederland de grootste sport.
- We zijn op zoek naar een nationaal gevoel, en gezelligheid.
- In het buitenland dragen Nederlanders graag uit dat ze Nederlander zijn. Dat komt denk ik omdat Nederlanders zich in eigen land maar gewoontjes voelen en in het buitenland voelen ze zich beter dan anderen. Ze voelen zich dan vrijer, omdat niet meer tussen die nuchtere Hollanders zitten, en de sociale controle kwijt zijn. Ik denk dat dit in Nederland sterker speelt dan in grotere landen. In Nederland is het eigenlijk overal waar je komt heztelfde, terwijl je in Duitsland grote verschillen hebt tussen Noord en Zuid.

ouwelauwe | 22-06-08 | 12:06

bottehond | 22-06-08 | 11:50
Yummi, kan nu zeggen dat ik daar niet op doelde maar doe het niet. Puur voor de fantasie.

Flodder | 22-06-08 | 12:06

G-unite | 22-06-08 | 11:59
Grote groepen welpies ontvluchten het westen richting de Veluwe.Een filiaalchef van Albert Heijn is opgepakt wegens collaboratie.Een lynchpartij kon ternauwernood voorkomen worden.

T@ Riest | 22-06-08 | 12:04

@Shalome | 22-06-08 | 11:34
Amen. Echt. Ik ben vandaag op haast verbitterde wijze m'n bed uitgekomen. Wetend dat die roes waarin ik voor de verandering eens trots op mijn nationaliteit kon zijn tegenover anderen zonder een "multiculturele" uitbrander te krijgen van het correcte vingertje, op mij neerwijzend vanuit de stoel van de salonsocialist, weer helemaal weg is. Hoe treurig het ook is dat ik dat dan van een voetbalspelletje moet hebben, simpelweg omdat er inderdaad een gebrek aan iets anders is. Ik ben soms jaloers op mijn Deense vriend. Die mensen houden echt van hun land en cultuur en durven er voor uit te komen zonder aan alle kanten gecorrigeerd te worden door compleet doorgeslagen, idealistische knuppels. En het grappige (of trieste) is dat ik me daar, als buitenlander, veel beter thuisvoel dan hier.

Hertogin v. Pauperen | 22-06-08 | 12:01

"fysiek niet zo sterk als de russen" aldus van basten... sodemieter toch op!
er stond namens oranje voor tientallen miljoenen aan spelerswaarde op het veld en alsnog verliezen, stelletje verwende miljonairs, rennen met je lijer, vort!
als goedmaker zou oranje de wedstrijdpremies moeten schenken een goed doel
volgende keer juich ik in elk geval NIET meer mee

Dhr. de Wit | 22-06-08 | 12:01

Echt belachelijk dat publiek in dat stadion. Als makke lammetjes daar zitten niet eens even je ploeg aanmoedigen. Ik begin me echt af te vragen hoeveel sponsor kaartjes er worden weggegeven. En die Snijder maar lekker arrogant over dat veld lopen. bah

Martijnok | 22-06-08 | 12:00

@Miretra: Ja tog... niet dan?
@G-Unite: Hang die rouwbandjes ook maar de wilgen, heeft geen ene fuck geholpen.

Fleauxe | 22-06-08 | 12:00

@ ouwelouwe
Nederland is een ramvol, piepklein moeraslandje en wij hebben met z'n miljoenen geleerd om op een klein stukkie grond elkaar de ruimte te gunnen. Ook daarom zijn wij zo tolerant, omdat we altijd hebben geleerd elkaars malligheden te accepteren. Dat werkte omdat het vrijwel uitsluitend tweerichtingsverkeer was geblazen, maar de regering dicteert tegenwoordig eenrichtingsverkeer. Is niet slim.

Shalome | 22-06-08 | 11:58

Fleauxe | 22-06-08 | 11:49
Mooie gedachte...

Miretra | 22-06-08 | 11:56

Godver we zijn toch Nederlanders! Kom op in de auto terug naar Nederland, bel de KVK voor je nieuwe onderneming die vanuit Amsterdam georganiseerde groepsreizen organiseert naar Varsseveld zodat wij straks fatsoenlijk de centen uit de portemonnee van die Russische bedevaartgangers kunnen slaan!

VOC mentaliteit AHOI!

flame_me | 22-06-08 | 11:55

Shalome | 22-06-08 | 11:42
Klopt! Zelfs het erg sociale Zweden is vele malen voorzichtiger met het binnen halen van grote groepen meevreters.

T@ Riest | 22-06-08 | 11:55

De lage sociale klasse, beter gezegd het klootjesvolk, kunnen de vlaggetjes en wat al niet meer zij van hun auto halen.
Ik ben een fan van voetbal, maar laat het klootjesvolk het feestje AUB vieren achter gesloten deuren.

Het ventie | 22-06-08 | 11:55

@totivs | 22-06-08 | 11:52: Laten we het daar gewoon over NIET over hebben, wat een pijn zeg.... Maar goed, we gaan vrolijk door.. *kater boos aankijkt*

Fleauxe | 22-06-08 | 11:55

@ Ronnie
Goede samenvatting!

WaitingLine | 22-06-08 | 11:54

Te Koop: 87 welpies in de kleur Oranje. De blauwe (Italie), rode (Spanje, Turkije) en de witte (Duitsland, Rusland) hou ik nog even.

Wazzeggu? | 22-06-08 | 11:54

Wat een blamage voro de commercie wat moet er nu met al die welpies, trompetten, chinese oranje t-shirts, oranje big fat menu's en tonnen aan plastic vlaggetjes en extra bier gebeuren...
Gelukkig is hol land een land die nu 'onze' turken nu gaat steunen... randdebiel Zutger kom er maar in "hup turkije..."

-Michiel Meer- | 22-06-08 | 11:52

@ fleauxe 11:49
Niet verklappen, die invasie van Basel was ook maar een schijnbeweging hihi

totivs | 22-06-08 | 11:52

De boven ons gestelden storten zich sinds kort op eenheid en identiteit (het mag natuurlijk nooit nationalisme heten) om de anomen weer onder de duim te krijgen.

Miretra | 22-06-08 | 11:51

In het verlengde van Wouter en JP, na het zoet komt het zuur.......

RobDrop | 22-06-08 | 11:51

@ Spindoctor
Vergeet niet dat wij Hollanders een heel sober, nuchter maar vooral bescheiden volk zijn. Wij krijgen met de paplepel ingegoten dat we pas trots mogen zijn als we werkelijk wat gepresteerd hebben. En Nederlanders kennende ligt die ingegeven prestatielat heel erg hoog. Zo zijn we.
Wij krijgen bijvoorbeeld niet aangeleerd dat we trots moeten zijn op het feit dat de ooievaar ons hier heeft gedumpt, of dat we katholiek, protestant, atheïst of agnost zijn. Trots is iets voor mensen die niks hebben: het is een fabel die ze is aangepraat omdat hun broodtrommel leeg is en ze geen nagel hebben om hun gat te krabben. Dat staat haaks op de Nederlandse cultuur.
Maar wil je een weerwoord hebben op de volkeren die trots als babyvoeding krijgen, dan moet eerst onze volksaard veranderen. Dat vind ik het stuitende aan dit alles: om ons te bewapenen tegen al die hoogmoedige luchtfietserij, moeten we eerst datgene wat ons Nederlands maakt laten varen. En wat voor Nederland hebben we dan nog?

Shalome | 22-06-08 | 11:51

@Flodder@11:46
Gewoon een kwestie van deduceren en inwendig redeneren;)

fuckje | 22-06-08 | 11:50

Wat koekoek? Je bent zelf koekoek met je rare wijsvinger!

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:50

@Shalome| 11:34: Nog héél even Shalome en mensen gaan weer van dit land houden, hoe harder allochtonen zich verzetten tegen deze maatschappij hoe meer men benadrukt zal zien dat hij een eigen cultuur heeft. Daarna kun je dat politiek verzilveren en zullen de mooiste prestaties worden behaald, geen moslim zal weten wat hen overkomen is....

Fleauxe | 22-06-08 | 11:49

Zit er nu ook een deuk in Rutgers tank?
Heeft 'm ook snel weer groen geverfd denk ik..

gompie | 22-06-08 | 11:48

Infidel Castro | 22-06-08 | 11:32 : Niet helemaal van de Shandy, de Smirnoff is er ook aan gegaan net als wat flesjes Hertog.....

RobDrop | 22-06-08 | 11:48

fuckje | 22-06-08 | 11:27
LOL, hoe weet je dat. Creepy.
Maar ik heb me tijdens een blessure-periode van pure ellende gestort in een verslaving. Niet gokken, niet drinken, geen drugs. nee, iets veel ergers. Wil het er niet over hebben, is té pijnlijk. Maar sindsdien kamp ik met ontiechelijke krampen in mijn wijsvinger die mij het sporten onmogelijk maken.
LifeCatcher | 22-06-08 | 11:39
Koekoek.

Flodder | 22-06-08 | 11:46

@Shalome | 22-06-08 | 11:34

Er is in Nederland gewoon teveel individualisme, en als Nederland speelt dan heeft iedereen het gevoel een eenheid te zijn.

ouwelauwe | 22-06-08 | 11:45

Spindoctor | 22-06-08 | 11:43

Wat dacht je van etnische zuivering, want dat is het nuchter beschouwd.

bottehond | 22-06-08 | 11:44

Hiddink = Koning!

Ongelofelijke Boer | 22-06-08 | 11:44

@ zwarte m
Rita included, opzouten. Trots is een normaal Nederlands woord.

totivs | 22-06-08 | 11:44

@ Shalome

zou dat het beleid van de laatste jaren zijn; "ontnederlandsen"?
Wij laten het toe, het volk krijgt het beleid wat zij verdient....

Spindoctor | 22-06-08 | 11:43

@ T@ Riest | 11:38
Dwaasheid, één koekje bij de thee. Er is geen enkel land ter wereld waar zoveel wordt afgegeven om 100.000-den complete vreemdelingen een luilekkerleven te bezorgen. Hoezo zuinig?
Bovendien heb ik het éénkoekjeverhaal gedurende mijn hele loopbaan als Hollander nog nóóit ergens meegemaakt. Ik ken Nederlanders niet anders dan van meeëten, aanschuiven, neem nog wat, en als je op afspraak komt wordt er zó uitgepakt dat je verlegen naar de volgepakte tafel staat te kijken. BS, 1 koekje bij de thee.

Shalome | 22-06-08 | 11:42

Ik hoop voor Guus dat ie ook kampioen wordt met die anabolenbrigade van hem (Geef toe, dat is toch niet normaal meer dat je na 120 minuten voetbal nog zo kan hollen...) anders trekken we zijn paspoort in.

NickName69 | 22-06-08 | 11:41

Flodder | 22-06-08 | 11:25
Jij zou ook echt gewoon vliegtuigen je eigen gebouwen in laten vliegen zodat je
daar beter door zou scoren... komt me bekend voor, de ja vú?

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:39

Rita kom er maar in

zwarte magica | 22-06-08 | 11:39

Ik heb helemaal niemand zien struikelen over een rouwband, wel kwamen ze gewoon niet langs dat tacties en fysiek veel sterkere rusland, guus heeft opnieuw puik werk geleverd en is zo'n beetje de enige NLer waar je trots op kan zijn

totivs | 22-06-08 | 11:38

Shalome | 22-06-08 | 11:34
Ze zijn als de dood voor de autochtone meute.

Miretra | 22-06-08 | 11:38

Shalome | 22-06-08 | 11:34

Je schitterende talige comment stemt tot nadenken, hoop ik.

bottehond | 22-06-08 | 11:38

CoJoNes | 22-06-08 | 11:23

Kuyt was wat mij betreft in beide wedstrijden man of the match. Hij bestreek de hele rechterkant, haast ongekend. Het probleem in de wedstrijd tegen Rusland was dat er door de middenvelders die het spel moeten maken, Engelaar, vdVaart en Sneijder te veel balverlies werd geleden. Daardoor konden de Russen steeds met gemak het middenveld oversteken. Eigenlijk wat ook tegen Frankrijk een periode het geval was. Dat moest gedicht worden. Ook bij vNistelrooy sprongen alle ballen van zijn voet. Dat laatste had dan ook weer met de aansluiting van het middenveld te maken. (Sneijder en vdVaart). Engelaar komt helaas nog handelingssnelheid tekort, maar dat kunje hem niet kwalijk nemen. Hij speelt nog maar een maand op het hoogste niveau. Sneijder, onze vedette, had nu moeten opstaan en zich als een leider moeten gedragen. Maar hij heeft het gewoon niet in zich. Net als Seedorf wil hij heel graag leider zijn, maar heeft de cpaciteiten niet. vBommel, ik durf zijn naam haast niet te noemen, was een goede geweest. Maar de Nederlandse Ballack laat wel eens zijn man lopen en schijnt eigenzinnig te zijn. Ik zeg: lekker belangrijk.

azijnseikerT | 22-06-08 | 11:38

Shalome | 22-06-08 | 11:34
Goed gesproken! Nederland wordt geleid door mensen die eigenlijk geen nationaliteit hebben en slechts één koekje bij de thee nemen(vrij naar Maximama).

T@ Riest | 22-06-08 | 11:38

Reaguren is ook topsport.
*hips*

Miretra | 22-06-08 | 11:35

Rabarberke | 22-06-08 | 11:29
Dick, advocaat bij Bolletje?

T@ Riest | 22-06-08 | 11:34

@ Het_Leuke_Zuiden | 10:28
Ik denk dat de politici er juist iets van zouden kunnen opsteken, van die oranje-waanzin. Voor zover ik het kan bekijken, waren wij op dit toernooi gekker dan welk ander land ook. Blijkbaar heerste er in Nederland een sluimerende reuzetrek naar iets Nederlands, iets eigens. Er wordt nu al sinds jaar en dag op ons ingehamerd dat onze cultuur zó mistroostig is dat elke sloeber uit elke gribus wereldwijd een 'verrijking' voor ons betekent. De suggestie wordt gewekt dat we compleet mislukte mensen zijn als we geen halalvlees eten en op Afrikaanse trommelmuziek meedansen, maar wel een schilderij met blote tieten waarderen. Volstrekt immorele lowlifes uit analfabete gebieden die de straten leegroven en terroriseren 'hebben we hard nodig', volgens Cohen, en cartoonisten die op z'n oerhollands een maanziekte beschimpen worden door 10 man politie van hun bed gelicht. Elke vluchteling die hier berooid kwam aankloppen mag zijn nationalisme botvieren en met vlaggen wapperen, maar Hollandse kinderen mogen geen rood/wit/blauwtje op hun schooltas dragen.
Ze hebben er hard aan gewerkt, de jongens en meisjes bestuur, om Hollanders een minderwaardigheidscomplex aan te praten en de ontnederlandsen, zodat degenen die stukken minder ontwikkeld zijn, minder tolerant en minder vrij van geest zich niet zo achterlijk hoefden te voelen.
En dan opeens verrijst daar een Oranjeteam als een feniks uit de as die warempel een paar wedstrijden Nederland in het zonnetje heeft gezet: zó blij waren we met die opsteker van een paar speelhelften. Sneu hoor.

Shalome | 22-06-08 | 11:34

Oranje mocht niet winnen van de Russen.
Dit was van te voren al bekokstoofd door Balkie en Puttin.
Puttin zou anders de oliekraan dichtdraaien.
Balkie had Wim-Lex en Egaa naar Basel gestuurd om e.e.a in
de gaten te houden, en in te grijpen als Don Marco het ook
maar even waagde om Oranje op een voorsprong te laten komen.

discosmurf | 22-06-08 | 11:34

Oprecht beschouwd Botte, de criteria die je beschrijft zijn juist, meriten en kunnen.
Macro ben Basten drukt Kuyt eruit, dat was eng.
Multikulti?
www.hatchoo.nl/patrick/index.html
De tronie van de multiculti faarschlijst is onomstootelijk Kluivert.
En kijk dannnnn;
Oranje in tien moslimjaren van nu?
www.outlookindia.com/images/photoessay...

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:33

Maar inderdaad, geen juichende Balkende, Bos, Max, Vogelaar op de tribune, heerlijk.
( Rouvoet zou toch al niet meemogen ).
"Geef het volk brood en spelen", dan waren de spelen, ga nu maar eens kijken naar het brood.

gentle giant | 22-06-08 | 11:33

@CoJoNes
En die kegel kreeg je zeker NA de wedstrijd?

fuckje | 22-06-08 | 11:33

@RobDrop | 22-06-08 | 11:25
Shandy <---> Kater?

Infidel Castro | 22-06-08 | 11:32

Nederland:
- slap beginnen
- Inspiratieloos
- Teveel onnodig balverlies
- Teveel verlies van persoonlijke duels
- Slap middenveld
- Onzichtbare spitsen
- Verkeerde wissel
- Geen opzwepend publiek
- Marco tactisch voor lul gezet
- 1 speler krijgt maar een voldoende Van de Sar.

Ronnie | 22-06-08 | 11:32

@CoJoNes | 22-06-08 | 11:23
Da's dus de makke van van Basten: (tactische) starheid. Engelaar was al anderhalf keer door de mand gegaan, maar toch dom vasthouden aan dezelfde basiself.
Zo zie je maar dat een coach wel degelijk het verschil kan maken: van Basten in negatieve zin, Hiddink in zéér positieve zin.

Lurkert | 22-06-08 | 11:32

@fuckje | 22-06-08 | 11:27
Full Contact Kegelen.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:31

Waar blijven CoJoNes en Flodder? Waren kennelijk géén hardloperTs.

fuckje | 22-06-08 | 11:31

@CoJoNes en @Flodder
Het spiegologische effect van die zwarte bandjes hangt ook een beetje af van hoe de mental coach of spiegoloog van het elftal het gebracht heeft. Je kan met zo'n bandje een rotsblok op de rug van de speler leggen, maar je kan ze ook vleugels geven, net hoe je het brengt.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 11:31

Ik hoorde inderdaad dat het oranje legioen goed heeft lopen vechten in zwitserland.
Zo hoort het ook! Die oranje carnaval is niks.

anti hippie | 22-06-08 | 11:30

CoJoNes | 22-06-08 | 11:23
Tactiek deed er toch niet toe? De spelers waren volledig lamgeslagen door het 'verlies' van Boularouz en de plicht om hun rouw zichtbaar door een zwarte band als loden last te dragen. Deze wedstrijd konden we niet winnen. En dat is allemaal de schuld van Boularouz.

Flodder | 22-06-08 | 11:30

@fuckje
En Advocaat deugde ook al niet.

Rabarberke | 22-06-08 | 11:29

fuckje | 22-06-08 | 11:27
Het wordt idd steeds komischer.
Ik blijf nog even.

Miretra | 22-06-08 | 11:29

Maar, het was wél gezellig.... dat is ook iets waard.

Fleauxe | 22-06-08 | 11:29

@Rabarberke,
Dat was vóór mijn tijd.

fuckje | 22-06-08 | 11:28

Flodder en CoJoNes waren pijltjesgooierts of kroegbiljarterts?

fuckje | 22-06-08 | 11:27

@fuckje
Toen Hiddink bondscoach was deugde hij ook niet.

Rabarberke | 22-06-08 | 11:27

Gisteravond was de bevestiging van ons gedachtengoed, toen we 4 jaar geleden moesten vernemen dat Van Basten Bondscoach werd.

fuckje | 22-06-08 | 11:26

CoJoNes | 22-06-08 | 11:17
Nou ik heb in mijn sport ook als international geacteerd en kan jouw teksten enkel kwalificeren als pathetisch gezever. Je kan nl. ook stellen dat het team juist nog harder wil knokken voor boularouz. Zelf ben ik de mening toegedaan dat het geen meetbaar effect teweeg brengt. Heb zelf hele goede wedstrijden gespeeld na een persoonlijk drama van een medespeler. Maar dat zal wel aan mijn gebrek aan inborst en gezinsgevoel liggen.

Flodder | 22-06-08 | 11:25

*gaat de kater van de Shandy wegdouchen en stapt zo lekker op de motor, zal wel lekker rustig zijn op de weg*

RobDrop | 22-06-08 | 11:25

lees ik eergisteren een leedvermaak artikel over kurkproducenten en pseudospanjaarden.
Ik heb zelf eens gehoord over een volk dat heel tolerant is en in de tweede wereldoorlog met een fiets de oorlog dachten te winnen, altijd doen alsof zij alles hebben uitgevonden en al wereldkampioen zijn voordat ze uberhaupt een finale hebben gespeeld. Denk je dat je alles gehad hebt nee want het schijnt dat dat volkje duizenden mensen met een geheel andere culturele achtergrond europa binnen heeft laten komen terwijl deze in 1143 door heldhaftige Lusitaanse krijgers waren verjaagd.
gevolg: toeterende theedoeken die je land voor paal zetten.
conclusie: pseudomoffen die balen dat ze geen Deutscher zijn!

ps : Waar is het filmpje van onze held Rutger? Nu gaan we de hollanders treiteren.

Luso | 22-06-08 | 11:25

die hofstadtgruppe | 22-06-08 | 11:21
Bel even met G.Spong!

T@ Riest | 22-06-08 | 11:24

@azijnseikerT | 22-06-08 | 11:19
Als je op basis van de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië weet, dat je met Engelaar en Kuyt uiteindelijk vastloopt en dat van der Vaart het hele elftal beter liet spelen als ie een linie terugzakte, an vraag ik me af waarom van Basten tóch met die elf spelers start. Onbegrijpelijk, alsof ie er bewust voor kiest om het eerst moeilijk te krijgen en vervolgens een oplossing te brengen.
Het is een beetje je banden lek steken om te laten zien dat je een goede plakset hebt.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:23

bottehond | 22-06-08 | 11:19
Gelukkig, u zegt snol! Ik dacht even dat Maxima haar harries hadduuhh.. getoond.

T@ Riest | 22-06-08 | 11:23

die hofstadtgruppe | 22-06-08 | 11:21

Are you kidding us? Overspelen? Dat zou wat zijn.

* steekt kaarsje aan bij roodwitblauw geverfd Mariabeeld *

bottehond | 22-06-08 | 11:23

@die hofstadtgruppe
Overspelen ????
Nog een keer verliezen en ons laten vernederen ?

Bazooka Joe | 22-06-08 | 11:23

Geenstijl, doe eens snel een nationale lobby op touw zetten om de wedstrijd te laten overspelen. Een scheids mag een gele kaart volgens de staatstelevisie niet terugtrekken, dus we hebben een kleine kans. Alle goodwill in het buitenland is nu toch al verspeeld...

die hofstadtgruppe | 22-06-08 | 11:21

totivs | 22-06-08 | 11:13 @ LC 11:13
Voetbal is zooo 21 juni!

T@ Riest | 22-06-08 | 11:21

Zou Rutger nog een itempje hebben vandaag>?
Ben wel benieuwd naar de reacties van het legioen.

ouwelauwe | 22-06-08 | 11:20

Flodder | 22-06-08 | 11:19

* zucht *

bottehond | 22-06-08 | 11:20


De bal is rond.

Miretra | 22-06-08 | 11:20

T@ Riest | 22-06-08 | 11:13

Uhu. En een blonde snol die met een oranjesjaaltje over haar (uiteraard niet harde) tepels wreef.

bottehond | 22-06-08 | 11:19

Guus liet de rechterkant van Nederland "vrij" zodat Bhoula haast rechtsbuiten kwam te spelen. Een actie heeft ie niet en achter hem waren geen afspeelmogelijkheden.
(De rest van het team liet hem ook nog eens zwemmen.) Zeker toen Kuyt gedwongen de rechterkant moest verlaten. Dat is dus tactisch vernuft.
Daar heeft het grote "verlies" niks mee van doen.

azijnseikerT | 22-06-08 | 11:19

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:11
Omdat Boularouz ervoor kiest, waarschijnlijk in samenspraak of zelfs op aandringen van zijn vrouw, om door te gaan met het Ek heeft hij geen gezinsgevoel of inborst. Deze gezochte stok is te walgelijk voor woorden. Maar goed, die Marokkanen-afkeer moet er toch uit. Zeker na zo'n frustrerende avond als gisteren.

Flodder | 22-06-08 | 11:19

@ LC 11:13
Heb je goed, ik begon me even af te vragen of er inneens oosterse vechtsporten besproken gingen worden. Die zwarte banden waren er echt niet voor niets.

totivs | 22-06-08 | 11:18

scusi

CoJoNes | 22-06-08 | 11:17

@Flodder | 22-06-08 | 11:13
Fout, ik heb dus wel landelijk nivo gesport.
Ik weet dus uit ervaring dat het geen psychologie van de koude grond is, het werkt zo. De spelers werden gedwongen te rouwen en dat iedere 10 seconden.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:17

@Flodder | 22-06-08 | 11:13
Fout, ik heb dus wel landelijk nivo gesport.
Ik weet dus uit ervaring dat het geen psychologie van de koude grond is, het werkt zo. De spelers werden gedwongen te rouwen en dat iedere 10 seconden.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:16

En toch blijf ik erbij dat het EK voorbij was toen puber Heitinga erin kwam, ik had een andere reaguurders raad moeten opvolgen en naar de BBC moeten kijken (snooker)......

RobDrop | 22-06-08 | 11:16

Flodder | 22-06-08 | 11:08
Zeg heb jij niet door dat die zwarte banden er waren om ze gedurende de wedstrijd er JUIST aan te herrineren wat er gebeurt was?
Of ben je echt gewoon net wakker?

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:13

bottehond | 22-06-08 | 11:11
Tieten met een oranje randje?

T@ Riest | 22-06-08 | 11:13

CoJoNes | 22-06-08 | 11:10
Gelul. Je hebt zelf zeker niet op hoog niveau gesport. Je psychologie van de koude grond is leuk voor een roman maar heeft niets van doen met de werkelijkheid. Daarbij, als Boularouz het team had verlaten had dat geen invloed gehad om de sfeer binnen het team?

Flodder | 22-06-08 | 11:13

ook ik had stiekum wel zin om een paar bushokjes te slopen , of een fin cq rus in elkaar te trappen. ... tis maar goed dat de meeste mensen het fatsoen hebben om zoiets niet te doen - en zich realiseren dat je dan wel een hele slechte\trieste verliezer bent.
na de rusische mede-kroeg-voetbal-kijkers gefeliciteerd te hebben ben ik maar snel afgedropen naar huis om een potje te gaan slapen.. dat zouden meer mensen moeten doen.

neuzoiets_dn_twidde | 22-06-08 | 11:13

eerst zelfbeheersing, dan pas dan, waar gaat dit over, stel lutsers bij elkaar

totivs | 22-06-08 | 11:13

Wat is dit voor stemmingmakerij? Bovendien lijkt het me wel zo netjes om dat 'dode' even te wijzigen.

Infidel Castro | 22-06-08 | 11:12

Flodder | 22-06-08 | 11:02
Werk jij gezinsgevoel en inborst maar als "zulke onzin" af.
Ieder zijn mening.

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:11

Agent327 | 22-06-08 | 11:05
Knap! Ik zou u wel als buurman/vrouw willen vanwege de afschrikwekkende werking die uw kreten veroorzaken maar ik drink toch liever in alle rust mijn thee.
Leuke sport verder maar wel wat dure uitrusting.

T@ Riest | 22-06-08 | 11:11

@ LifeCatcher

Die vieze Nijnatten van het AD claimde Boulah in zijn column als mascotte van de multikul. Ranzige prostitutie van die kerel van stavast. "Gingen de Nederlanders maar met alle moslims om, zoals met Boulahrouz", kwezelde die Nijnatten. Die ezel begrijpt niet dat Nederlanders niet intolerant zijn, maar luiden op hun gedrag en merites beoordelen. Boulah is geslaagd voor die criteria. Hem als boegbeeld van de zieligheidscultuur opvoeren is een gotspe.

Overigens kantelde de wedstrijd pas echt nadat Boulah er uit gehaald was. Net als tegen Italië. Basta! is een domoor en liet de spelers voorzichtig beginnen aan de verlenging (compact spelen, alsof Nederland dat kan...), terwijl iedereen weet dat de Russen onder druk niet aan hun spel toe kunnen komen en regelmatig fouten maken (kijkt Basta! de wedstrijden van de tegenstander niet of zeau?). Voeg daar Engelaar nog aan toe, het gebrek aan coaching van Basta! in de eerste helft (liet Sneijder maar mopperen) én de pech dat vier a vijf opgelegde kansen gemist werden én on top of that het namaakpubliek dat er zat en je hebt je verhaal van deze wedstrijd. Onnodig, jammer en ergerlijk, maar tis niet anders.

Verders vergaat mij het voetbalplezier almaar meer naarmate er meer onnozelaars mee gaan kijken als het crescendo gaat. Dikke huisvrouwen in oranje shirts, oranjereclames assorti (zelfs op de late night pay sites tieten met een oranje randje, haha), ik ben wat dat betreft blij dat het voorbij is. Nu kan de échte liefhebber zijn hart ongestoord verder ophalen. Ik denk dat Italië EK wordt. Of de moffen.

bottehond | 22-06-08 | 11:11

Türkiye!

Mat Amadeus | 22-06-08 | 11:10

Tijd voor een nieuw topic, heb het wel gehad met het voetbalgebeuren.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 11:10

Landverraders Jan Peter Eendeblank en FranSS Zimmermans zitten vooraan bij de spelen.

Miretra | 22-06-08 | 11:10

@Flodder | 22-06-08 | 11:08
Wat denken ze dan elke 10 seconden als ze dat bandje ophijsen?
Of ze nou wilden of niet, de druk (letterlijk) van een dood kind werd iedere seconde gevoeld.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:10

Dat hele Basel was omgetoverd tot een oranje carnavalsdorp Oeteldonk. Wat een overdreven gedoe was dat zeg, dat sloeg helemaal nergens op. Als hier een EK wordt gehouden zullen die Hollanders dat niet voor een ander land doen. En maar klagen over buitenlanders.

lant35 | 22-06-08 | 11:09

CoJoNes | 22-06-08 | 11:04
Geloof me, die voetballers denken op het moment dat die wedstrijd begint geen seconde meer aan het levenloos geboren kind van Boula. Het is kansloos zoeken naar een zondebok. Kan zelfs niet zeggen dat Boularouz zélf slecht speelde.

Flodder | 22-06-08 | 11:08

Wat nu "geen oranje. Haal die prut van uw huis"? Echte supporters steunen juist nu het elftal in deze moeilijke tijd, toch?

rieschert | 22-06-08 | 11:07

De zwarte band om den arm der spelers voorspelde idd niet veel goeds.

cram | 22-06-08 | 11:06

@t@ Riest | 22-06-08 | 11:02
3

Agent327 | 22-06-08 | 11:05

Wil dat dan zeggen dat NL zelf de vlieger naar huus moet betalen?

eluterius | 22-06-08 | 11:04

@Flodder | 22-06-08 | 11:02
UIteindelijk is het de schuld van van Basten maar LC heeft wel gelijk.

CoJoNes | 22-06-08 | 11:04

@Flodder
U bedoeld Kill Bill, wellicht?

cram | 22-06-08 | 11:03

"Agent327 aan lijst toevoegt van mee te zwaaien samoerais"

LifeCatcher | 22-06-08 | 11:03

Agent327 | 22-06-08 | 11:01
Hebt u dan al een dan?

T@ Riest | 22-06-08 | 11:02

@T@Riest
Niet erg, ik heb een te levendige fantasie, zie alles meteen voor me.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 11:02

@LifeCatcher
Wat een gelul om Boularouz de schuld te geven van de zwakke vertoning van gisteren. Goh, waar zou zulke onzin nu toch op gebaseerd zijn?
PS. niet teveel pulpfiction kijken.

Flodder | 22-06-08 | 11:02

Hangt af van de kata, soms 3 soms 10. Vaak maak ik een foutje en begin opnieuw. met name de 5de is, op de eéén of andere manier een probleem halverwege. Ook natuurlijk kata's met sai, nunchaku en sinai

Agent327 | 22-06-08 | 11:01

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:57
Sorry!

T@ Riest | 22-06-08 | 11:00

Nederlanders beginnen echt op FINNEN te lijken.. :S

kabbie | 22-06-08 | 11:00

@Bazooka Joe
Ik denk dat ik het niet wil weten.

jopi | 22-06-08 | 10:59

Agent327 | 22-06-08 | 10:57
Hoeveel kata's loopt u gemiddeld?

T@ Riest | 22-06-08 | 10:58

@T@Riest
Daar ging bij mij al bijna de koffie over het toetsenbord, bij het lezen van je comment.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:57

@T@ Riest | 22-06-08 | 10:54
Ja

Agent327 | 22-06-08 | 10:57

Weest gegroet | 22-06-08 | 10:54
Ik las het net ook al ergens.

T@ Riest | 22-06-08 | 10:56

Het is de schuld van Wolter Kroes
Wolter Kroes is de schuldige!

Hyppo Kriet | 22-06-08 | 10:55

Oranje speelde weer als vanouds slap, afwachtend en angstig, eigenlijk zoals de gehele kwalificatie. Zonde!

Aussie | 22-06-08 | 10:55

@LifeCatcher
Daar kan je helaas nog wel eens gelijk in hebben. Dat het nodig is om achter dat gordijn uit te komen.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:55

Agent327 | 22-06-08 | 10:49
Slaakt u ook de bijbehorende kreten? Lijkt me dat uw buren mogelijk het kopje (groene) thee van schrik over hun schouder gooien..

T@ Riest | 22-06-08 | 10:54

Op de eerste hulp afdeling van het ziekenhuis in Basel zijn gisteren 11 Nederlanders behandeld voor beknellingsverschijnselen. Zij klaagden over vermoeidheid en duizeligheid, waarschijnlijk als gevolg van een verslechterde bloeddoorstroming door banden die zij te strak rond de armen hadden aangebracht. Of de zwarte banden onderdeel uitmaakten van een bizar ritueel of dat het ging om een ondoordachte actie door peerpressure kon de politie gisteren niet vertellen.

Weest gegroet | 22-06-08 | 10:54

Agent327 | 22-06-08 | 10:42
Een dag mijn waarde, kom jij ook nog wel achter je gordijntje weg..
Begrijp me niet verkeerd!
Naar mijn mening is dat een doodzonde ook!
Maar het komt eraan, het komt er aan.

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:53

jezus, NL verliest en gelijk gaan we vechten.
wat een niveau weer.

claris7 | 22-06-08 | 10:53

Misschien is de uitschakeling beter voor Nederland. Immers de politiek maakte misbruik van de situatie om de solidariteit te promoten en zichzelf te identificeren met het succes. Een mooie straf voor die onzin, de uitschakeling!

Het_leuke_zuiden | 22-06-08 | 10:28

Daar ben ik het he-le-maal mee eensch..... Goed gezien, hlz! Complimenten.

bottehond | 22-06-08 | 10:52

@Agent327
Das inderdaad heel mooi, maar mijn "fighting days" zijn voorbij.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:52

Grootste probleem is trachten te trainen met een bo. Da's echt lastig dus doe ik dt heel weining

Agent327 | 22-06-08 | 10:51

Nee , niet de katana, de longsword.
Life is even een poos in NL, een goede zaak opzetten.
Maar vrees niet!
Mijn bevoorraders en boekhouders en adviseurs zijn Israëliesch.
»
Jah ik geloof dat doordat Boulanrouge wou bewijzen dat zijn mannensport/werk belangrijker is dan de emoties thuis, in het gezin, heeft het hele Hollandse team van zijn appropo gebracht, want zeg nou eerlijk,
het is toch ook nie normaaaaaal hea.
Als men kind z3lfs maar een harde klap op het hoofd zou krijgen, dan fak de voetbal, luchtschopperij, men gezin gaat voor!

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:51

Ik heb 't maar afgereageerd op moeder de vrouw... en als er over 9 maanden een spruit komt, dan noemen we 'm Guus... God, wat een vernedering.

Prikker | 22-06-08 | 10:50

Ik heb een volkomen lege zolderkamer om te trainen, met en zonder wapens. Mijn stootzak hangt in een andere kamer en mijn spullen liggen, hangen en staan daar ook. 20 m2 vrij, leeg om kata's te lopen, te trainen.

Agent327 | 22-06-08 | 10:49

@ lifecatcher, Agent327, Bazooka Joe
Everiebadie was Kang Foe faiting.

cram | 22-06-08 | 10:48

@ Turkpro | 22-06-08 | 10:26
Turqpro is schoenenmerk van de Aldi...

erp | 22-06-08 | 10:47

@jopi
Tja vraag het hem zelf maar.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:47

@Agent327
Er binnenshuis mee trainen, hoop dan wel dat je een grote kamer hebt met weinig meubilair, trainde er vroeger mee in de tuin daar kamers te klein zijn en veuls te vol staan.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:46

bazooka Joe @ 10:30
Waarom "pakt" hij meteen de grootste en wat heeft hij met hem gedaan dat die mocroo zo schrok daarvan?

jopi | 22-06-08 | 10:43

@LifeCatcher | 22-06-08 | 10:37
Uw beroep boeit me niet, Het feit dat u loopt op te scheppen echter wel. Leuk dat u een katana hebt. Heb ik ook. Niet zichtbaar voor anderen en al helemaal nog nooit hoeven te showen. Alleen met gordijnen dicht mee trainen en meer niet. Ook niet nodig. Overigens is de bamboe variant véél veiliger.

Agent327 | 22-06-08 | 10:42

Guus is gewoon een wereldcoach, hij neem de leiding over twee elftallen tegelijk, noem dat maar eens landverrader, maar ja door al die oranje gepruikte koppies drinKt dat geloof ik nog niet door. Vodka is ook veel sterker spul dan BIERTJE.

totivs | 22-06-08 | 10:42

*spoelt een legioen welpies door de plee*
Doei

Klukkluk | 22-06-08 | 10:41

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:37
Met uw laatste zin ben ik het helemaal eens.De heer Boelanroes(zijn naaam volgens Cruijff)had bij zijn vrouw moeten zijn.

T@ Riest | 22-06-08 | 10:41

@T@Riest
ROFLOL
zie het voor me

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:40

@LifeCatcher
Ohhhhh een katana, zeg dat dan meteen. ;)

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:39

@LifeCatcher | 22-06-08 | 10:37
Ik dacht dat jij in Israel zat? Wat je beroep is, weet de oude garde wel.

CoJoNes | 22-06-08 | 10:39

-weggejorist-

Pl4tium | 22-06-08 | 10:38

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:30
Mogelijk was er sprake van een opgezette samurai met getrokken samuraizwaard.Als hij de samurai bij de benen vasthoudt kan hij vervolgens... enfin, u begrijpt het.

T@ Riest | 22-06-08 | 10:38

@klaas.heitinga
Vergeet niet dat Nederland Guus Hiddink heeft proberen te naaien via de fiscus. Daardoor is hij naar het buitenland 'gevlucht'. Dat hij nu ons landje terugnaait is dan ook meer dan terecht. Zeer zeker als je mijn eerdere argumenten erbij optelt. Hij heeft de Nederlandse bevolking een dienst bewezen. !!

Het_leuke_zuiden | 22-06-08 | 10:37

Jep, ik bescherm mijn eigendommen, ben ik nu white trash?
Ik vind het van gore lef getuigen dat zo een komt vragen of ik der een probleem mee heb.
Een samoerai ZWAARD voor de mierenneuqerts hier die denken dat ik met mensen zwaai. mijn waarde, zou ik het willen dan regel ik ook echte samurais, als je wist wat mijn beroep is, zou je niet twijfelen!
»

Ik blijf erbij dat Boula rouge zijn negatieviteit over de gebeurtenis thuis, teveel stress aan het team heeft opgedrongen door te blijven!

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:37

@erp
zo, jij bent een zure.....

Kerby | 22-06-08 | 10:36

We zijn gewoon goed in zeiken. We zeiken als het goed gaat, als het slecht gaat en zeiken ook over de zeikers, en hoe die zeiken. Is iets met het klimaat en de kaas, denk ik.

uberdude | 22-06-08 | 10:35

Dit is nou juist de reden waarom ik gisteren heb staan te juichen en lachen toen we met 3-1 ingemaakt werden. Achterlijk voetbal volk!

Bertus Balhaar | 22-06-08 | 10:34

Typisch Nederlands gedrag. Als het goed gaat zijn we de leukste en gezelligste fans die er op het EK rondlopen. Als het fout gaat keren we ons tegen alles en iedereen. In 050 was het trouwens nog best gezellig.

WaitingLine | 22-06-08 | 10:33

Oranje heeft de overwinning eigenlijk geen moment verdient... De Russen waren gewoon te sterk!

Doc Damage | 22-06-08 | 10:31

zo eindelijk weer tijd voor echt nieuws. door voetbal vergeten we de hongersnood, politiek, geweld, Iphone, armoede, schietincidenten etc...

beninhet2 | 22-06-08 | 10:31

@Agent327
Samurai waren vechters die in dienst waren bij anderen, mogelijk heeft heer LifeCatcher enkele samurais in dienst ?

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:30

@Het_leuke_zuiden
Precies.

fuckje | 22-06-08 | 10:30

Misschien is de uitschakeling beter voor Nederland. Immers de politiek maakte misbruik van de situatie om de solidariteit te promoten en zichzelf te identificeren met het succes. Een mooie straf voor die onzin, de uitschakeling!

Het_leuke_zuiden | 22-06-08 | 10:28

Voetbal is oorlog, maar na een echte ligt de boel in puin en moeten de handen uit de mouwen.
Dan maar blij met een paar ton zwerfvuil en een week lang alles kudt verklaren.

Jan Passant | 22-06-08 | 10:28

pff was dikke shit gisteren. stelletje slappe randstad hollanders. als er nu eens echte nederlanders in het team gespeeld hadden ipv bassie zijn hollanders. maar goed, het voetbal van gisteren was wel het voetbal waar we gewend aan geraakt waren in de voorbereiding en in de vriendschappelijke wedstrijden. die wedstrijden tegen italie en vrankrijk onthouden we maar als een uitzonderlijk hoogtepunt. Het niveau wat nederland aankan is het nveau van de wedstrijd tegen rusland.

salonsocialist | 22-06-08 | 10:28

Die Guus Hiddink ging helemaal uit z'n plaat bij elk doelpunt tegen Holland. Bij het eind commentaar zei ie nog dat Holland ook tactisch helemaal weggespeeld was door Rusland.
Blijkbaar slechte ervaringen in Holland.

lant35 | 22-06-08 | 10:28

30 man aangehouden op zo'n 180.000 aanwezige fans blijft niet fraai maar is niet buitensporig, zeker niet als je bedenkt dat ze aarig wat hectoliter bier opgezopen hebben op een warme dag. www.baz.ch/euro2008/detail.cfm?objecti...

Weest gegroet | 22-06-08 | 10:27

Voor het ek wilde we al dat Heitinga naar huis ging, nou is tie gelukkig thuis, begint dat kloootjesvolk nog te zeiken.

totivs | 22-06-08 | 10:27

Lifecatcher = white trash..

Turkpro | 22-06-08 | 10:26

Ik snap iets niet lifecatcher. Een samurai is een persoon, welliswaar een vechter en die pakt u? En derhalve laat u hem uw tegenstander bedreigen?
Vecht uw eigen fitties uit en gebruik geen anderen. U is geen regering die dit kan doen.

Agent327 | 22-06-08 | 10:26

De man is gewond, niet dood.

Boer Harm uut Twente | 22-06-08 | 10:26

Ieder nadeel heb ze voordeel: we zijn voorlopig weer verlost van de glibberige rotkop van Cheque van Gelder en consorten. Dát dan weer wel!

Reinaert | 22-06-08 | 10:23

@LifeCatcher | 22-06-08 | 10:20
Goh, wat bent u een held

Agent327 | 22-06-08 | 10:22

@LifeCatcher,
U verkoopt samurais in het Noord'n van 't land? Interessant......

fuckje | 22-06-08 | 10:22

@ klaas.heitinga | 22-06-08 | 10:07

Het zal je dan ook inmiddels duidelijk moeten zijn dat Guus vooral denkt aan wie hem het meest betaald... En dan nog de NL staat oplichten ook (normaal vind ik dat goed, maar van hem kan ik het niet leien).

Kudt verrader, NSB-er, Judas! Blijf maar lekker in Rusland met je dikke varkens kop. En ja, dit zou ik ook hebben gezegd als we hadden gewonnen. Pfff, valse koning...

erp | 22-06-08 | 10:22

Zie je, heineken heeft nu al weer een neiuwe actie, kon je op wachten.
De parasieten..

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:22

@monaco'
commentaar was inderdaad van bedroevende kwaliteit, maar niet alles was kudt, vond de Russen erg goed spelen gisteravond.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:22

@Zapper
Wat is je punt nou dan? Er is geen dode gevallen, lees het nu.nl artikel ipv blind te geloven wat er hier staat.

blubhetvisje | 22-06-08 | 10:21

Estofex code 2.

Stir Glenfarclas II | 22-06-08 | 10:20

OT/
Life heeft het gister aan de stol gehad met mrocoos in het noorden van NL.
Zo een baard hangt zijn helm aan MIJN motor voor MIJN winkel, ik zeg hey, doe niet, en hij vraagt op mij afkomend met grote ogen en kwade bek of "ik der een probleem mee heb"
Ik ben men zaak ingelopen , heb men grootste samurai gepakt en liep weer naar voren, je moest dat kutgezicht om zien draaien naar alarm lol, hij scheet alle kleuren marrokkaans, stomme aap.
ot/
Boulan rouge of hoe die heet, had naar huis gemoeten gelijk nadat zijn kind dood was, sorrie voor die gast, het is echt sneu, maar blijven heeft het team kapotgescheurd.....

LifeCatcher | 22-06-08 | 10:20

Die Hollanders kunnen niet tegen hun verlies. Wel anderen willen vernederen, de les lezen en leedvermaak hebben als de ander verliest, maar als ze het zelf overkomt gaan ze schoppen en slaan.

lant35 | 22-06-08 | 10:19

Ze hebben verdient gewonnen.
Oranje was slappe hap.

Gripzz | 22-06-08 | 10:19

Die presentator van de wetstrijd gisteravond die verdiend een neqschot met zijn kudt commentaar. Wat interesseert het mij wat er is met de moeder van 1 van die Russen. En het camerawerk waas ook zwaar kudt. Trouwens alles was kudt gisteravond.

monaco | 22-06-08 | 10:19

@blubhetvisje | 22-06-08 | 09:56 lees dan "de eerste oranjedode viel vannacht in het broeierige Enschede".

..zapper [RIP] | 22-06-08 | 10:16

en hoezo oranje-dode? ik lees nergens dat ie dood is.

Kerby | 22-06-08 | 10:15

@G-unite | 22-06-08 | 10:14
Da's idd het ergste.

Agent327 | 22-06-08 | 10:15

Guus is koning eh, Tsaar, natuurlijk juicht hij, we gaan toch niet nationalistisch worden, het gaat toch om de sport? Niks geen landverrader, als je dat roept ben je net zo erg als die poolse extremist die die duitser vaan poolse komaf het poolse paspoort wilde afpakken... die hij niet eens niet had.

slechte verliezers zijn zo sneu... darwin, grijp in.

Kerby | 22-06-08 | 10:14

Hoef ik niet meer met die kut-welpies in de auto rond te rijden, die mijn vrouw er in geplakt had. Ieder nadeel heeft zun voordeel.

Bazooka Joe | 22-06-08 | 10:14

En de dagen worden ook al korter vanaf nu.
*Zucht*

G-unite | 22-06-08 | 10:14

Veel drukte om niks. Voetbal is geen sport maar business.

* Aandacht weer volledig op korfbalcompetitie richt - eindelijk rust! *

Reinaert | 22-06-08 | 10:13

@keizeradmiraal | 22-06-08 | 10:10
Stakker

Agent327 | 22-06-08 | 10:12

@klaas.heitinga | 22-06-08 | 10:07

Je bent bekend met dat het maar een spelletje is he? Een verdomd leuk spel, maar het blijft maar een spel. Niet iets waaraan je landverrader aan kunt labelen.

azijnseikerT | 22-06-08 | 10:11

Een reality check voor de hossende zuipmassa, die een spannende voetbalwedstrijd, die je kan winnen of verliezen, verwarren met een galavoorstelling. En IDD wat een zootje Oranje-narcisten op de tribune zeg. Lachen wanneer ze in beeld komen, terwijl ze gvd achter staan en moeten aanmoedigen!

WallyDeBally | 22-06-08 | 10:11

@klaas.heitinga | 22-06-08 | 10:07
Gelul, hij coacht een team dat wint. Zijn team. Hij is prof.Hij mag juichen en blij zijn omdat ZIJN team wint.

Agent327 | 22-06-08 | 10:11

Die hiddink is gewoon een landverrader, tv is hier gister uit t raam gegaan dus hoef dat hele ek gelukkig niet meer te zien....

keizeradmiraal | 22-06-08 | 10:10

-weggejorist-

hans98 | 22-06-08 | 10:08

Ik vind dat Guus best wat ingetogener had mogen juichen. Je hoeft toch niet helemaal uit je plaat te gaan als je je eigen land vernedert? Laat ie een voorbeeld nemen aan Podolski. Ook een landverrader, maar die weet tenminste hoe het moet.

klaas.heitinga | 22-06-08 | 10:07

Van der vaart met die klote hakkies de hele tijd, gvd

Duderoo | 22-06-08 | 10:05

In de euforie was Van Basten een held.
Maar naast een Hiddink komen de klasseverschillen duidelijk boven.
Dat is overduidelijk nu.

mick jagger | 22-06-08 | 10:03

Voetbal is nu weer voor de voetballiefhebber.
Doeeeeeeiiiii! Kudt meeloop carnaval volk dooooeei!!!!!!!

azijnseikerT | 22-06-08 | 10:01

Krijgen we nu in de rust "Trots op onze Guus" bij Veronica?

Pikkestrijder | 22-06-08 | 09:57

@Zapper

Lees dan, hij is niet dood:

AMSTERDAM - De politie heeft zondagnacht een man in Enschede neergeschoten, nadat hij met een vuurwapen vier bezoekers van een horecagelegenheid had verwond. De 39-jarige Enschedeër werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht en is volgens de politie kort daarop ingesloten.

blubhetvisje | 22-06-08 | 09:56

We hadden opnieuw een uiterst representatieve afvaardiging in CH, zo blijkt.

En verder zou ik zeggen: opzouten met duitsers, turken, spanjolen en/of ita-lianen.
Laat Hiddink het E.K. maar winnen.

Harrydegraaf | 22-06-08 | 09:55

Prof. Hoxha, goed stuk!

BY | 22-06-08 | 09:54

Raffie met z'n kunstjes,
Heitinga met z'n chagrijnig smoelwerk,
kleuter Affelay..... naja,
strompelaartje Robben,
autist Van Basten,
Nu even een hele tijd WEGWEZEN ja!

fuckje | 22-06-08 | 09:54

Rusland, ik dank U. Ben blij dat het voorbij is. Voetbal is en blijft brood en spelen voor het klootjesvolk. En nu weghalen, die oranje rotzooi. Driewerf hoera!!!

Raushosen | 22-06-08 | 09:51

Kudtvoetbal, gelukkig is het commercieel uitgemolken feest voorbij. Alle Welpies op de brandstapel. Ella Vogelaar... zie wat er van komt als je vindt dat het wilhelmus gewoon moet.....

UOYKCUF | 22-06-08 | 09:50

Heitinga mocht ook wel bij de poll staan, voor zijn voetbal á Jaap Stam style!

* ben even een weekje voor Duitsland, tot we van de Turken gewonnen hebben...

ascona | 22-06-08 | 09:48

bah, slechte verliezers, kutvolk.

Kerby | 22-06-08 | 09:47

En nu met z'n allen als 1 legioen Rusland supporten

RTLNieuws | 22-06-08 | 09:47

ExtremeExtremist | 22-06-08 | 09:37
En jij bent fan van...?

uberdude | 22-06-08 | 09:46

Tja, ik had gisteren al zoiets, iedereen was blij met die 'Ollanders in Basel, wacht maar tot we verliezen kijken hoe blij jullie dan nog zijn met dat tuig.
Niemand dood in Enschede toch? Of hebben ze hem dood ingesloten?
Enfin, back to reality, jammer dat het weer druk wordt in de bossen, het was er net zo lekker rustig tijdens de wedstrijden. Die kneuzen in Basel in een massagraf dumpen, krikt het gemiddelde van ons land ook meteen een beetje op.

..zapper [RIP] | 22-06-08 | 09:45

Ik zei het godverdomme al die kampers . Dat kon nooit goed gaan.

ouwelauwe | 22-06-08 | 09:44

ExtremeExtremist | 22-06-08 | 09:37
Die gezegende, naar uitlaatgassen ruftende, arrogante, overvolle, criminele, en ronduit mislukte kudt-randstand is inderdaad de belichaming van de ideale samenleving. Ik begrijp dat er veel boeren in Delft wonen.

Chiant | 22-06-08 | 09:43

Ach, was toch weer best grappig? Waarom is iedereen altijd zo verbaasd? Wij doen altijd maar 2 goede wedstrijden en daarna is het gewoon wachten op de uitschakeling. Afhankelijk van de sterkte/mazzel van de tegenstander is het dan meteen raak of een wedstrijdje later.

uberdude | 22-06-08 | 09:42

Kunnen we in iedergeval met een gerust hart op vakantie naar Rusland.

vander F | 22-06-08 | 09:41

Missen jullie ook "Mathijssen" bij de poll?

Schizo | 22-06-08 | 09:41

Gedoldt door n schurk en 11 russen,wel verdient gewonne die gasten.

Torquemada | 22-06-08 | 09:41

Echte voetbalfans zie je niet in oranje.

Paulusdebosbouter | 22-06-08 | 09:41

Wat wàs ik toch trots op het feit dat 80.000 oranje mannen zich zó goed konden gedragen, onder elkaar en onder tegenstanders... Zielig dat het zo moet. Ik word weer Italiaan. Forza Italia! *Materazzi-shirt na 2 jaar weer eens afstoft*

Schizo | 22-06-08 | 09:40

Ik mag nu wss wel bekennen dat ik voor Guus was. In zijn eentje symphatieker dan het hele NL-elftal bij elkaar. En minder kapsones.

linksisooknietalles | 22-06-08 | 09:39

Gas, Patrick, gas... :)

pollens | 22-06-08 | 09:39

viva la russia, krijgen we nu goedkoop olie?

Patrick Zweedsey | 22-06-08 | 09:37

Daar moet een piemol in? Ja dit is typisch boeren gedrag, van die bokito's die achter Oranje aanlopen zolang ze winnen en dan als er verloren wordt dan komt hun ware inteelt-aard naar boven. En het is geen kleine meerderheid die dit doet, maar een groot aantal lutsers gekleed in het Oranje. Ja, met zulke 'fans' heb je geen vijanden nodig.

ExtremeExtremist | 22-06-08 | 09:37

Er viel geen dode.
---
De 39-jarige Enschedeër werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht en is volgens de politie kort daarop ingesloten.
---
"neergeschoten" is niet hetzelfde als "doodgeschoten".

blubhetvisje | 22-06-08 | 09:36

Nederlanders kunnen niet tegen hun verlies.
Kom op Turkije...

da wizard | 22-06-08 | 09:35

Ach. We blijven Nederlanders he. Het is een IQ probleem denk ik

galbak | 22-06-08 | 09:34

Heel erg jammer dit.

Multikuli | 22-06-08 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken