Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mabel: media gevaar voor democratie

Knorr knorr knorrHe Mabel, ken je me nog? Jammer, we hebben al een varkentje voor onze FFV van vandaag, anders was jij alsnog gekozen. Onze prinses doet vandaag weer van haar spreken namelijk. De nieuwste briljante opmerking van Mabel, vandaag in Vlissingen: De media kunnen de democratie bedreigen. "Veel massamedia worden gedreven door oplages en kijkcijfers, en niet door een onbevangen kritische analyse, waarheidsvinding of eenvoudigweg het leveren van kwaliteit. Beeldvorming verdringt inhoud" Nee, ja nee... Goedverdoemme natuurlijk Mabel. Het neuqen met Oost-Europese terroristen is normaal in deze samenleving... Niet het heimelijk aanpappen met drugsbazen, hierover draaien, jezelf kwetsbaar maken voor chantage om vervolgens omhoog te trouwen met een sullige prins is een gevaar voor de democratie. Nee, de media hebben het gedaan. Laten we het spelletje meespelen en zeggen: Mabel, hou eens lekker je bek.

Reaguursels

Inloggen

Tja,

Voor mij is het zo klaar als een k(l)ontje dat onze prins homo is.
Deze voor mij over paard getilde golddigger gaat alleen op een paal zitten als ie blinkt! Verder moet ik ook eerlijk bekennen dat het voor mij bijzonder moeilijk is om Mabel van een ongestelde pony te kunnen onderscheiden.

anthonius1 | 07-05-06 | 21:13

idd .. mabel is linkbaar righting JFK als je het mij vraagt

Draaitafel Demagoog | 07-05-06 | 11:04

hear hear...... LangeBerry 06-05-06 @ 13:56

lara | 07-05-06 | 10:25

Beste Mabeltje, een gratis PR tip van mijn kant: Ga lekker in London, kindertjes voor je homoprins baren. Als er één iemand in dit land is, die geen recht heeft om een morele preek over de persvrijheid te houden, dan ben jij het. Zonder het gedegen onderzoekswerk van een journalist hadden wij nu in jouw en friso een prinsje en een prinsesje gehad met recht op troonopvolging. Over het gebrek aan staatsrechtelijk beoordelingsvermogen van jullie beiden wil ik het niet eens hebben. En zelfs over jouw vage vrienden en keuzes in het verleden ga ik niets zeggen. Belangrijk is, dat jullie beiden hebben gelogen tegenover het staatshoofd en de premier. Jullie speelden verstoppertje en waren liever chanteerbaar in de toekomst (waar Friso uiteraard al sinds zijn puberteit aan gewend is), dan oprecht. De persvrijheid heeft ons in jullie geval voor een potentiele toekomstige staatscrisis beschermd. knoop dat in je horen, en doe geen domme openbare uitspraken meer. Respect heeft sowieso niemand meer voor jouw. Gangsterlieftje of bed-worker, je mag kiezen....

LangeBerry | 06-05-06 | 13:56

Ja, ik vind dat ook wel een goede stelling, cencuur is goed voor de democratie. Laat de mensen gewoon eerst de helft zien van de feiten en houdt dan een referndum ofzauo

Geile koe | 06-05-06 | 12:13

inderdaad

ISDJC Killerbee | 06-05-06 | 09:12

Mabel Los heeft tijdens haar vele bezoekjes in het vooronder van de Neeltje Jacoba naaaaaachtenlang gediscussieerd met haar gastheer de heer Klaas Bruinsma over het gevaar van de media voor de democratie.
ook haar voormalige moslimgesprekspartner Sacirby zegt naaaachtenlang discussies met haar over dit onderwerp te hebben gehad.
ook volgens schoonmoeder Baas B. zijn de media een gevaar voor haar koninkrijk, (pardon! correctie! herstel!) de democratie!
met name figuren als peter R. de vries en zijn buikspreekpop charlie da silva (de chileen)(zie top van topic) zijn het grootste gevaar.
aldus van god Los.

wachtmeester de bruy | 06-05-06 | 07:11

ze heeft wel een punt

ranonkel | 06-05-06 | 07:06

Tuurlijk heeft Mabel gelijk.
Het journaille gaat niet altijd interger en/of objectief met feiten c.q. gebeurtenissen om.
Mabel trouwens ook niet.

Gravin v Kippenbouth | 05-05-06 | 23:28

Je kunt van Mabel zeggen wat je wilt, ze heeft in ieder geval ervaring.

ventus_aqualis | 05-05-06 | 22:31

Mabel Wippe Slet moet niet zeuren. Wie zich zo omhoogneukt en dan gaat miepen over privacy van beroemdheden heeft het niet begrepen. Kudtwijf.

flappiehetkonijn | 05-05-06 | 21:22

@Roxelane

Taida was volgens mij niet blont hoor.

scrutinizer | 05-05-06 | 20:43

Ik heb gehord dat ze goed kan zoennen.Maar dat is ook alles.

monaco | 05-05-06 | 19:24

Kunnen we die poppenkast van het huis van oranje niet opblazen?

trabant | 05-05-06 | 18:47

Een woord: FOX TV.... Mabel, dit keer heb je gelijk.

Spotzilla | 05-05-06 | 18:22

@synchronisity

He stond jij vanmiddag niet bij die stand van de NCPN in het stadsparkpaviljoen in Groningen? Ik hoorde daar ook van die domme, linkse leuzen.

jimmy | 05-05-06 | 17:47

Het is helemaal geen prinses.
Haar huwelijk met prins whatshisname heeft geen parlementaire goedkeuring gekregen vanwege haar vrijpartijen met de crimineel Bruinsma. Ze is dus geen prinses en geen lid van het K-huis.
Verder ziet ze er uit als een knaagdier.

Andreas B. | 05-05-06 | 17:08

Mabel? is dat niet dat wijf van die heaumeau...?

stretch | 05-05-06 | 16:45

Is iemand geinterresseerd in haar toespraak? Kan het iemand ene reedt schelen wat dat mokkel te zeggen heeft? Hoe dom moet je zijn om hier je tijd me te verdoen? Ze heeft niets maar dan ook niets te vertellen.

Linkse intelectueel | 05-05-06 | 16:44

ik zou Mabel wel een keer in haar bek willen spuiten

topcat | 05-05-06 | 16:33

Mabel slet je hebt dit keer gewoon gelijk.
PS. Volgende keer graag een ander kapsel met koniginnedag graag.

Rechtse_Rukker | 05-05-06 | 16:31

Waar het Nederland betreft, zou ik heden ten dage me hond nog van de troon afschoppen.

..Whatever | 05-05-06 | 15:46

@schele henk

Scheel van nature of scheelgemept vanwege een te grote bek?

Rabarberke | 05-05-06 | 15:32

Inderdaad, Mabel hou je domme bek dicht, leleijck spook!!!

de republiek | 05-05-06 | 14:59

-weggejorist-

schele henk | 05-05-06 | 14:32

Democratie... was dat niet dat systeem waarbij de meerderheid de minderheid mag terroriseren en er alles van mag afpakken? En was dat niet dat systeem waarbij ze in Nederland een op basis van erfopvolging benoemd staatshoofd hebben waarbij deze mevrouw tot de clan rond dit "democratischw" staatshoofd hoort? Boter... hoofd.... etc....

synchronicity | 05-05-06 | 14:19

Ik snap niet waarom bij links de autochtone gelukszoeker zoveel minder waard is dan een allochtone.

Er is niets mis met verstandshuwelijken, kijk maar naar kontol Bos en zijn Barbara, ook daar heeft het verstand voor twee koters en een deeltijd politicus gezorgd.

Ksi-Ziks | 05-05-06 | 14:06

Voor mij blijft ze dat wijf van die Lange.

Lekker Belangrijk© | 05-05-06 | 13:44

Een beetje kinderachtig om iemand zn verleden erbij te betrekken. Inhoudelijk kan ik me wel aansluiten op wat ze zegt media wordt erg beinvloed door politiek en andere bijzaken waardoor de essentiele inhoud en betrouwbaarheid eigenlijk verloren gaat. Ben geen fan van Mabel btw.

ronnie007 | 05-05-06 | 13:42

"Veel goldiggers worden gedreven door geld en mannen met macht, en niet door een onbevangen verliefdheid, vlinders in de buik of eenvoudigweg het elkaar-leuk-vinden"

BASinnic | 05-05-06 | 13:40

En waarom mocht zij de Van Randwijk-lezing houden? Ik dacht dat alleen intellectuelen daarvoor uitgenodigd werden, niet blondjes die hun bul, geld en titulatuur bij elkaar geneuqt hebben.

@Ksi-Ziks 05-05-06 @ 13:08:
Ik dacht al, waar blijf je? Dit is toch jouw onderwerp, en gelukkig ben je er. En dan niet één keer "Kontol Bos" genoemd. Hulde.

crixus | 05-05-06 | 13:38

@ fuckje 05-05-06 @ 12:02

Het is 'doorlezen' of 'nakijken'... niet 'doorkijken'.. :P

Enfin... Ik mot die Mebelt niet... met d'r huichelende snackbarharses.

Stifflers' Mom | 05-05-06 | 13:36

Mabel hou eens lekker je bek... het is weer ongefundeerd, nodeloos kwetsend en er was nog iets stijlloos... maar dat ben ik ff kwijt.

Karel Kruizenruiker | 05-05-06 | 13:23

En gooi nog ff een 'd' in dat syn[d]icaat.

Shareholder | 05-05-06 | 13:22

De ideale lellebel in de rol van dubbelspion. Het Synicaat en de Dienst. Oh sorry, drie rollen want het is ook nog prinses. Gesneden koek.

Shareholder | 05-05-06 | 13:20

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 13:06
Zijn we het daar tenminste over eens.
Mooi onder woorden gebracht, dat dan weer wel!
Maar ik vind Mabel nog steeds een Kudthoerrrrrrrrrrrrr!

BulletTooth | 05-05-06 | 13:09

Barbapoeppa 05-05-06 @ 11:44

Ik denk dat Mabel vooral de zelfbenoemde politiek correcte bewakers van het linkse gedachtengoed bedoelde die met hun linkse onderbuik bepalen wat er in de gesubsidieerde massamedia aan linkse bagger over ons wordt uitgestort.

Bij de PvdA heb ik meermaals proberen vast te stellen waarop zij hun geloof in de multiculture samenleving baseren. Het politiek correcte diktaat was feitelijk hun enige houvast en als je vroeg of men wist wie dat diktaat dan wel geschreven had of er verantwoordelijk voor was, dan werd het ijzig stil.

Zo wie zo is het voeren van dergelijke gesprekken op b.v. de Afrikadag of een afdelingsvergadering er moeilijk, men is immers niet gewend diktaten te bekritiseren, het lijken de islamieten met hun onbespreekbare koran wel.

Ksi-Ziks | 05-05-06 | 13:08

@BulletTooth 05-05-06 @ 13:01
Slechts een korte samenvatting van de MCP-stijl van schrijven van GS :-)

Roxelane | 05-05-06 | 13:08

@BulletTooth
Helemaal mee eens. Een zuivere kijk nastreven. Ik heb ook met opzet niet gesproken over objectiviteit of de waarheid. Want elke waarneming is subjectief. En elke waarheid kent meerdere kanten. Het nastreven van een zuivere kijk is voor mij dan ook om eerlijk te zijn en het goede te doen. Dat ik daarin fouten maak omdat mijn waarnemingen subjectief zijn, dat is een gegeven waar we allemaal mee te maken hebben. Zolang ik maar voor mezelf het gevoel heb dat mijn actie of opmerking oprecht en goed bedoeld is.
En in dit voorbeeld betekent dat voor mij dat ik wel inga op de boodschap en niet op de boodschapper, omdat het beoordelen van Mabel geen goede bedoeling heeft

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 13:06

Is dat deel 1 in de cursus "Hoe wordt ik afgemaakt door de media ?"

Prikker | 05-05-06 | 13:02

@Roxelane 05-05-06 @ 12:54
Dit lijkt mij typisch adequate informatie en kwaliteitsvolle waarheidsvinding.

BulletTooth | 05-05-06 | 13:01

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 12:52
... om een zuivere kijk op de wereld te kunnen nastreven.
Dit blijft natuurlijk wel iets subjectiefs: iedereen heeft zijn/haar eigen zuivere kijk op de wereld, daar kan die Kudthoer over lullen wat ze wil maar daar verandert niets door.
Zoals je ziet heb ik nogal moeite de reactie op de boodschap en boodschapper los van elkaar te houden, hoe onpraktisch dat misschien ook is. Ieder medium heeft een eigen waarheid, hangt een kerk aan, heeft een politieke achtergrond noem maar op... dus zuiver ... dat wordt knap lastig om dat te distilleren.

BulletTooth | 05-05-06 | 12:59

Ons geweldige keuningshuis weet het telkens voor elkaar te boksen om zoveel mogelijk foute aanhang te verwerven. Kon Juul nu echt niets beters vinden dan een mof met een dubieuze achtergrond? Moest Bea persé een Duitser huwen, terwijl dat zo gevoelig lag? Wim-Lex zoekt het weer in een foute Argentijnse familie en zijn heaumeaubroer moet een gangstabieaatsj trouwen. Lekker stel, die Oranjes. De Tokkies zijn er niets bij. Ik zou Huis ten Bosch naar Helmond verplaatsen, daar is het beter op haar plek..

Maar ontokkie: Mabel heeft natuurlijk gelijk, maar het is geen nieuw fenomeen. De meeste media preken voor eigen parochie en brengen gekleurde informatie naar buiten. Zo zal dagblad De T. zich drie keer achter de oren krabben voordat ze een negatief verhaal over een grote adverteerder publiceert. RTL-4 zal nooit haar doelgroep huisvrouwen beledigen met een Jiskefetachtig programma en GS hoedt zijn reaguurders voor een verhaal over Marokkanen die een oud Nederlands vrouwtje het zebrapad overgeholpen hebben. Duh!!!!

Murdockyoufool | 05-05-06 | 12:59

De wereld volgens GeenStijl:

Mabel is
1. Vrouw dus bekhouden
2. Blond dus bekhouden
3. 1&2 & Fout vriendje dus is hoer dus bekhouden
4. 3 & getrouwd met BN-er dus is nog meer hoer dus bekhouden
5. 4 & Eigen meninig dus is onmogelijk dus bekhouden

Is Taida al terug? kunnen we het zelfde riedeltje doen!

Roxelane | 05-05-06 | 12:54

@BulletTooth
De opmerking van Mabel waar het om draait is "Massamedia spelen in de open samenleving een essentiële rol voor onze oriëntatie op de wereld en zijn van wezenlijk belang voor ons beeld van de werkelijkheid. Als dat beeld om politieke of commerciële redenen vertekend wordt, heeft dat onvermijdelijk gevolgen voor de democratie". Ze stelt dus niet het 'klootjesvolk' aansprakelijk en ze stelt ook niet censuur voor. Wat zij vraagt is waarom de media niet in staat lijken om "adequate informatie en kwaliteitsvolle waarheidsvinding" aan de man te brengen. Want dergelijke informatie is nodig om een zuivere kijk op de wereld te kunnen nastreven.
Maar goed, we zullen wel een verschil van mening hebben (en houden). En ja, je mag ook de boodschapper bekritiseren. Ik zou wel proberen de reactie op boodschap en boodschapper los van elkaar te houden, zodat de een niet de ander beinvloedt.

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:52

@eenpluseenistwee
Oki doki.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 12:44

@barbapoeppa
mijn oprechte excuses. het was niet mijn intentie om een gelijkgestemde uit te maken voor hypocriet.

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:42

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 12:24
Ik mag zelf graag reageren op zowel de boodschap als de boodschapper wanneer deze mij niet of juist wel aanstaat. Die vrijheid eigen ik mezelf toe, if you don't mind...

BulletTooth | 05-05-06 | 12:41

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 12:21
Ik denk niet dat die Kudthoer doelt op politici of op politiek geregisseerde meningen, maar op klootjesvolk dat iets te kort door de bocht gaat naar haar, er niets toe doende, mening. In mijn ogen pleit ze weldegelijk voor censuur in de media (bedreiging van de democratie???). Haar uitspraak komt voort uit angst, te veel peop bij zich, zoals Visboertje al aangaf.
Zeau en nu weer snel naar de brievenbus of Ons Vorstenhuis er al ligt!

BulletTooth | 05-05-06 | 12:39


Godverdegodver.... een kliko 'waarheidsvinding' anaal inbrengen. Kan het volume uit.........

Bouwfraudeur | 05-05-06 | 12:37

@eenpluseenistwee 12:33
Nee, jij maakte mij in die vier woorden uit voor hypocriet. Geheel stijlloos, tendentieus en ongefundeerd natuurlijk.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 12:37

Die nieuwtje is niet echt aan de grote klok gehangen destijds, maar net zo interessant.

"Arkan wilde prinses Mabel ontvoeren

De Servische geheime dienst heeft midden jaren negentig op het punt gestaan Mabel Wisse Smit te ontvoeren. De huidige echtgenote van de Nederlandse prins Friso was het doelwit van de Serviërs vanwege haar relatie met de voormalige Bosnische ambassadeur bij de Verenigde Naties, Muhamed Sacirbey.
De Servische leider Slobodan Milosevic hoopte Mabel informatie te ontfutselen over Sacirbey, die tijdens de Balkanoorlog woordvoerder en fondsenwerver was van de Bosnische moslims. Volgens de Nederlandse krant De Telegraaf werd de kidnapping begin 1994 toevertrouwd aan de beruchte Servische oorlogsmisdadiger Arkan. Maar nog voor die kon toeslaan, blies Milosevic het plan af wegens té riskant."

In andere berichtingen stond dat het niet Arkan was, maar Jotsa Jocic (die midden jaren '90 ook als hitmen werkzaam was voor de Joegoslavische geheime dienst. We kennen Jotsa natuurlijk ook als Amsterdamse Joego topman die vroeger de degens kruiste met Bruinsma en tegenover vanuit de cel met (eveneens in cel) Holleeder's bende.

Ik weet niet hoor, maar hoe kan het toch dat Mabel altijd in opspraak in verband met dit soort mensen dan? Verder werd laatst ook bekend dat haar stiefvader Peter Wisse Smit opgroeide met Bruinsma in 't Gooi. Beide zonen van laten we zeggen 'rijkere' Nederlanders. Dit staat allemaal vrij op het internet. Daar komt geen AIVD aan te pas.

Maar Mabel heeft vast gelijk, het zijn allemaal leugens of onvolledig, verdraaide feiten met drogredeneringen.

Link:
66.249.93.104/search?q=cache:-2fb6qBFr...

jimmy | 05-05-06 | 12:36

het zal wel, elke religie is ook een gevaar voor de democratie.

ganzo | 05-05-06 | 12:35

Hou zelf je bek Chileen. Mabel is een hoer, maar wat ze zegt klopt gewoon...

Jacobus Matamoros | 05-05-06 | 12:34

@barbapoeppa
Hehe, knap dat je dat allemaal kunt aflezen uit die vier woorden die ik aan je richtte. Het enige dat ik ermee wilde zeggen is dat ik niet inzie hoe ze hiermee een verborgen motief kan dienen. En mocht dat toch zo zijn, dan hoop ik dat wij allemaal intelligent en kritisch genoeg zijn om daar doorheen te kijken.

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:33

Heel het koningshuis is:
Vout, Vouter het Voutst

Bij de oorlogsherdenking vooraan zitten, met medailles en al, en als
er oorlog uitbreekt zitten ze als eerste in het vliegtuig.
Als de media stout doet kan je ook nog altijd bij Charlie gaan schuilen.

Ze past goed in de familie.

mastermasturbeer | 05-05-06 | 12:33

tsjees, waar heeft het over? over die makke kudde nakauwers die zich pers noemt in nl? ze mag in dr handjes klappen over wat hier geschreven is allemaal. elders hadden ze ieder neukertje-voor-een-nacht achterhaald en uitgediept.

okra | 05-05-06 | 12:31

@eenpluseenistwee 12:25
Tja, dan denk je dat maar. Veel succes met je koektrommeltje waarop WimLex met Maxima staat afgebeeld en het statieportret van Trix aan de wand en je geloof in de rechtschapenheid van onze regenten en hooggeplaatsen.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 12:29

Mabel kan oordelen, ze weet hoe het moet, treurig dat deze zielige lelijkerd in het koningshuis beland is, geen reclame Bea, trouwens wat doet ze in Vlissingen, welk mens is geinteresseerd in de mening van een gangsterliefje,en bijzit van een terrorist, wat een mentaliteit! Zij zal er zeker voor zorgen dat Nederland een republiek wordt.

sterretje | 05-05-06 | 12:27

Ik haal Mabel en Lousewies altijd door elkaar. Het 'he Mabel, leuk dat je er ook bent' waardeerde ze niet echt, naar mijn onvolprezen indruk.

Der Icebear | 05-05-06 | 12:25

@Barbapoeppa
Zoals de waard is....

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:25

@BulletTooth 12.21
Is dan het doel van onze reacties om te reageren op de boodschapper of op de boodschap?

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:24

Mabel mag dan wel gelijk hebben met wat ze zegt. Haar motieven vertrouw ik voor geen meter. En daar gaat het mij nu wel om.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 12:23

@MAXIMO 05-05-06 @ 12:18
Ze heeft misschien wel een punt, maar inderdaad juist uit haar mond... een BEETJE hypocriet. Je hebt gevoel voor understatement.

BulletTooth | 05-05-06 | 12:21

@BulletTooth
Dus het zijn politiek geregisseerde correcte meningen. Dat is al iets anders dan kritische analyses. Een politiek geregisseerde correcte mening is precies datgene waartegen Mabel ook ageert. Dergelijke meningen zijn uitsluitend bedoeld om het idee van de goede politicus te creeren. En die meningen zijn niet gebaseerd op de werkelijke, oprechte mening van die politicus.
Door zelf kritisch te kijken naar de informatie die we via de media tot ons nemen, kan je tot zeer afwijkende meningen komen die wel degelijk tot effect kunnen leiden.
Het Happy-Slap filmpje als voorbeeld: de kritische analyse betreft niet of je het filmpje al dan niet op internet moet zetten. De kritische analyse is niet hetzelfde als het uitoefenen van censuur. Het filmpje mag wel op internet. Geen probleem. De kritische analyse zit m in de reactie die mensen erop geven. Een denigrerende klap in het gezicht van iemand zonder enige aanleiding: dat is toch niet echt het uiten van een gefundeerde mening? Dat is puur een vraag om aandacht.

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:21

Effe weer wat meta words. Kok, klepel, zwart, ziet

kruT | 05-05-06 | 12:20

Sorry Chileen, Mabel heeft in deze wel degelijk gelijk zoals sommigen al voor mij zeggen.
Klinkt misschien een beetje hypocriet uit haar mondje, maar het is gewoon een feit dat voor de media de verkoop- en kijkcijfers heiliger zijn dan de (soms) saaie actuele waarheid.

MAXIMO | 05-05-06 | 12:18

Kan iemand het schelen wat zo'n leugenachtige h*** allemaal te melden heeft? Wat heeft zij nou te zeggen over de media als ze zelf moeite heeft om de waarheid te vertellen?

Kingeef1975 | 05-05-06 | 12:14

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 12:09
Op het feit dat politieke geregisseerde correcte meningen niets losmaken, noch in de media noch maatschappelijk.
JUIST ongefundeerde, wellicht scheve, verdraaide meningen uit verschillende lagen van de bevolking zorgen voor reaktie. Soms leidt e.e.a. tot kamervragen, neem het plaatsen van al-dan-niet Happy-slapping filmpjes op internet.
Een verschijnsel dat juist bekendheid kreeg door het blind plaatsen van dit filmpje, dat zou niet gebeurd zijn als e.e.a. eerst aan een kritische analyse zou zijn onderworpen.

BulletTooth | 05-05-06 | 12:13

ja zelfs vanuit het koningsgezonde superjansland klinkt luid den roep... Mabel... hou ns lekker je mond. suffe knor.

superjan | 05-05-06 | 12:13

"een miljoenenvolk van hypocriete passieloze boernpummels en andere cynsiche betweterige kloothommels"
@cornelus 12:07
Kijk, zo denkt de upperclass dus over het gewone volk.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 12:11

@cornelus 05-05-06 @ 12:07
Je houdt niet van mensen met een mening die niet de jouwe is?

BulletTooth | 05-05-06 | 12:09

@BulletTooth
Hoe bedoel je "we zien waar kritische analyses toe geleid hebben"? Waar fundeer je deze mening op?

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:09

Nog niet eens bevallen en nu al een post-natale-depressie?

schaamstreek | 05-05-06 | 12:08

Mabel met de M van moeder, doe toch is waar je wel goed in bent

Mellorenz | 05-05-06 | 12:08

Mabel heeft natuurlijk gewoon gelijk stelletje seikerds. Waar komt de haat van sommige debielen toch vandaan? Wat mij betreft valt internet nog steeds een beetje onder 'underground' of wat meer persoonlijke media. En dus niet onder massamedia. Dat ze ooit verliefd is geweest op een boef.. wat is daar nu weer erg aan?? En dat ze dat eerst liever wilde ontkennen tegenover een miljoenenvolk van hypocriete passieloze boernpummels en andere cynsiche betweterige kloothommels die zich overal mee bemoeien en hun mening allang klaarhebben ook als is het die van de buurvrouw....

The medium was ooit the message!! The message is nu money en marktaandeel. Dooie shit. Dus Fok die massamedia. Niks dan slechts. De leugen regeert en geld gaat over lijken. Zo is ut.

dag

cornelus | 05-05-06 | 12:07

Leuk om te lezen dat Mabel Geenstijl leest, schoonmoeder zei het al
De leugen reaguurd!

Jan Boel | 05-05-06 | 12:06

Ze is een lelijke golddigger van het laagste allooi, die bovendien niet in de positie is voor dit soort uitspraken. Ze vergeet ook dat de K-familie niet bij de gratie Gods maar bij de gratie van de media zit waar zij zit. Maar ze heeft wel gelijk voor deze keer.

Der Icebear | 05-05-06 | 12:05

@eenpluseenistwee 05-05-06 @ 11:59
We zien waar kritische analyses toe geleid hebben tot nu toe. Het zet niets in beweging en lokt ook niets uit. De botte bijl doet het wat dat betreft aanzienlijk leuker dan.

BulletTooth | 05-05-06 | 12:05

@ zum kotzen
en toch kijk je naar een uitzending van Maartje van Wegen....

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 12:04

waarom de schoen aantrekken, als hij niet past? ik zit hier toch goedverdoemme op een naar waarheid zoekende site te reaguren, of wat dan!!

neuzel | 05-05-06 | 12:04

Mabel mag dan misschien een opportunistische tuttebel zijn die zich het koningshuis in geneukt heeft, maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat wát zij zegt, niet waar is. Redelijk infantiel om te stellen dat wanneer de bron niet lovenswaardig is, ook het gezegde niet lovenswaardig is.
Ik vind Mabel een suffe muts, maar ik ben het wél eens met wat ze zegt.

Godsamme | 05-05-06 | 12:03

@Big Pete,
meestal kijk ik de redactionele stukjes eerst even door op fouten, maar ik heb vakantie! :-)

fuckje | 05-05-06 | 12:02

@Hellsmurfje 05-05-06 @ 11:57

Voorlopig maak ik mij drukker om het feit dat de reguliere media tot de schouder bij Oranje in de reet zitten. Gatverdamme, ik krijg weer kotsneigingen als ik Maartje van Wegen met orgastisch genoegen zie berichten over de wederwaardigheden van ons koningshuis tijdens een koude en verregende koninginnedag

zum kotzen | 05-05-06 | 12:01

@BigPete stijfkop van Maerlant was je al voor, lutser. wel even blijven opletten.

neuzel | 05-05-06 | 12:01

Ironisch genoeg zijn het Geenstijl en de reaguurders die zelf door Mabel aangesproken worden op hun gedrag. En hoe reageren zij? Tendentieus en hype-volgend. Dat "beeldvorming verdringt inhoud" is precies wat Geenstijl doet. Toch?
Als we het voorbeeld van Fox-TV uit de USA zouden gebruiken, zou iedereen het ermee eens zijn dat zij beeldvorming ipv inhoud gebruiken om hun standpunten over te brengen. Maar als Mabel het roept vinden we het een onwaarheid, puur en alleen om het feit dat er een bepaalde beeldvorming rond Mabel is ontstaan door haar (foute) verleden.
Ze pleit niet voor het afschaffen van de persvrijheid, ze constateert uitsluitend dat in de massamedia beeldvorming de boventoon voert tov kritische analyses.

eenpluseenistwee | 05-05-06 | 11:59

Media is MEERVOUD. De media hebben, niet de media heeft.

"Tenenkrommende taal- en spelfouten leveren u een ban op"

Hoeft de redactie zich niet aan de huisregels te houden?

Big Pete | 05-05-06 | 11:58

@zum kotzen 05-05-06 @ 11:50
Vergeet niet dat de hele rooibostheemarkt wel eens kon instorten als we zo blijven met al ons tendentieuze en ongefundeerde commentaar.

Hellsmurfje | 05-05-06 | 11:57

Past volledig bij het beeld dat ik al van d'r had. Lekker he Mabel, die media-aandacht.... leuk voor je plakboek.

Marker | 05-05-06 | 11:55

@BulletTooth 05-05-06 @ 11:49
kudt van een paard....!

de melkboer | 05-05-06 | 11:53

Mabel Bruinsma, ze zoeken nog iemand uit jouw beroepsgroep ter ondersteuning van de supporters op het WK. (hoerrrrr)

chameau | 05-05-06 | 11:53

Dat had Bruinsma nou nooit van je gedacht, dat je zijn lijfspreuk "Beeldvorming verdringt inhoud" zou overnemen.....

Tomahawk33 | 05-05-06 | 11:53

bovendien heeft ze gelijk.

neuzel | 05-05-06 | 11:53

Helemaal eens met barbapoeppa, veel van de boven ons gestelden vinden het helemaal niet zo leuk dat internet het klootjesvolk een stem heeft gegeven. Ingezonden brieven richting kranten kon je tenminste nog censureren.

zum kotzen | 05-05-06 | 11:50

Paardekudt of paardeNkudt?

BulletTooth | 05-05-06 | 11:49

Joris is boos dat hij met dit weer binnen moet zitten. Dan zou ik ook iedereen wegjorissen die zit te zeiken.

CharacterX2005 | 05-05-06 | 11:48

@ joris, got the picture, thnx

/\/\addog | 05-05-06 | 11:47

-weggejorist-

BulletTooth | 05-05-06 | 11:47

of ze nou gelijk heeft of niet zal me jeuken maar dat het uit haar paardebek moet komen slaat alles. Of is het nu paardeNbek?
*zoek groene boekje*

pooface | 05-05-06 | 11:46

ze is toch nu met een prins getrouwd? lijkt mij dat ze het spelletje dan goed gespeeld heeft. net zoals die paraplu die ze zo attent van Beatrix aan(lees: af)pakte toen het ophield met regenen. gewoon heel handig allemaal.

neuzel | 05-05-06 | 11:44

Nou ik denk dat er een heleboel invloedrijke figuren zijn die al die persvrijheid meer dan zat zijn. En dat ze er een lief ding voor over hebben om de media aan banden te leggen. En dan geldt niet alleen voor 'die waif van die lange'. Wat te denken van alle berichten die de theekransjes van o.a. Job Cohen dreigen te verstoren. Ik geloof dat er mensen zijn van alle gezindten die deze vrijheid het liefst de nek om draaien, zodat ze de machtstrijd en het gekonkel, gelieg en gedraai wat daarbij hoort achter gesloten deuren kunnen voeren.

Barbapoeppa | 05-05-06 | 11:44

Ze heeft volkomen gelijk, weg met die vrije pers.
censorship4all

BroodenSpelen | 05-05-06 | 11:42

Wat een ironie dat iemand die haar verleden zo snel mogelijk onder het tapijt heeft geschoven pleit voor objectieve en eerlijke berichtgeving.. haha.. lekker opzouten, hypocriete kudt!

WillemBevert | 05-05-06 | 11:41

Damn, mn hond haalt zn neus nog op voor dat wijf, en dat terwijl die eigelijk alles neuqt wat los en vast zit...
*schopt hond van Erica Terpstra af*

de melkboer | 05-05-06 | 11:41

@BulletTooth idee, wel zo beter voor haar. Ik verwacht de komende maanden nog veel peop in de massamedia.

Visboertje | 05-05-06 | 11:40

Ach ja ... blond he?

Professor Plons | 05-05-06 | 11:39

Lul maar, als er iemand geen stijl is/heeft dan is het Mabel wel.

Traag | 05-05-06 | 11:39

Ok:
Mabel, hou eens lekker je bek.

El Dorko | 05-05-06 | 11:39

Enuuh mensen zet ff hier je handtekening neer. Dan is het subsidiegeld ook weer goed besteed.

www.eenlandeensamenleving.nl/

Visboertje | 05-05-06 | 11:38

Dus van slikken word je echt stom!

Tobus | 05-05-06 | 11:37

Wat wordt er veel weggejorist vandaag.
Joris = Mabel?

sammy de moraalridde | 05-05-06 | 11:36

@Visboertje 05-05-06 @ 11:33
Hmmm clisma voor Mabel?

BulletTooth | 05-05-06 | 11:34

Mabel spreekt vanuit haar eigen positie dat ze zich bedreigt voelt en gooit alles maar op de grote hoop. Zij draagt veel peop bij zich en is bang dat het er snel wordt uitgescheten.

Visboertje | 05-05-06 | 11:33

Damn, ik had wel respect voor haar, met alle grappen en grollen die ze uitgehaald had toch in het koningshuis terecht komen.
Alleen als ik dit soort uitspraken hoor dan is ze een DB-tje. Daar waar de media onder controle van de staat staan, daar is het fijn toeven... Domme bimbo rot op naar Noord Korea of Iran.

large4e4 | 05-05-06 | 11:33

Ik wil hier graag van de mogelijkheid gebruik maken om Mabel ongezien de typhus te wensen. Een flinke blafhoest mag ook, mits deze lang aanhoudt.

BulletTooth | 05-05-06 | 11:32

Slecht geslapen Jeauris?

Chiant | 05-05-06 | 11:32

Nou, voor iedereen die gelooft in perscomplotten (Ksi-Ziks, Balkenende ea) moet deze uitspraak van Mabel toch wel balsem voor de ziel zijn. 5 mei, eindelijk gerechtigheid. Wat nou Maxima op 1 en Mabel de eeuwige bitch? Nieuwe ballen nieuwe kansen.... Ieder mens is in staat tot verandering, ja tot sprongen in de evolutie. Deaud aan 'eenmaal een dief altijd een dief' Lange Frans op het hoofdpodium op het Museumplein om 13.00 uur!

gevallenverstand | 05-05-06 | 11:32

@Joris 11:29
LOL

Contento-Limbo | 05-05-06 | 11:30

@de chileen: het medium - de media; meervoud dus; daarom schrijven we: de media hebben het gedaan (niet heeft). Inburgeren Chileen, of takataka!

v Maerlant | 05-05-06 | 11:30

Mabel Los, die haar dooie vader niet meer wilde kennen en de achternaam van een bankdirecteur aannam. Ach, ja.

CoJoNes | 05-05-06 | 11:29

-weggejorist-

/\/\addog | 05-05-06 | 11:29

Gelukkig is er nog geenstijl, altijd met een onbevangen kritische analyse, waarheidsvinding of eenvoudigweg het leveren van kwaliteit.

Siempie | 05-05-06 | 11:28

Feitelijk heeft Mabel gelijk. Media die een hype creëren welke niet gebasseerd is op inhoud zijn ook een gevaar voor de democratie. Zij bereiken een hele grote groep mensen die suggesties voor waar aannemen.

Contento-Limbo | 05-05-06 | 11:28

Als ik prins zou zijn zou ik alleen een maagd willen.
-edit: Je houdt alleen van minderjarige en/of bijzonder lelijke meisjes?-

Chiant | 05-05-06 | 11:27

wie is mabel?

Lenteman | 05-05-06 | 11:26

-weggejorist-

ffulpen | 05-05-06 | 11:26

-weggejorist-

/\/\addog | 05-05-06 | 11:23

Want ik ben klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!

bwahaha | 05-05-06 | 11:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken