Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oké chauffeurtjes. NU gaan jullie te ver.

buitendienst.jpgStakende buschauffeurs vervelen nu al dagenlang de bejaarden, de allochtonen en de scholieren. Chauffeurs willen meer geld, voor het simpelste baantje ter wereld. Ja, laten we daar niet moeilijk over doen. Buschauffeuren is een beetje zitten, beetje sturen, onder rokjes kijken met de security cam en lekker peukies roken uit het bestuurdersraampje. Radiootje erbij aan. Medeweggebruikers blijven toch wel uit de buurt van zo'n gevaarte, dus echt opletten, hoeven die chauffeurs ook niet. En maar lekker de hele dag andere buschauffeurs groeten. Op wat drukte op de weg na, had de hardwerkende Nederlander niet zo'n last van een busloos Nederland. Maar daar gaat verandering in komen. Nu gaan die werkweigereraars dus ook al kruispunten bezetten om automobilistjes te pesten. Vandaag was het zover in Apeldoorn. Enkele honderden chauffeurs vonden het nodig een van de drukste verkeersaders plat te leggen. En dat voorzitter, is een grote schande. In het kader van A naar Beter zeggen wij: de ME er op af, en keihard schoonknuppelen die rotondes en kruispunten.

Reaguursels

Inloggen

Het is niet zo dat de chauffeurs alleen maar meer willen verdienen.. Ze krijgen een loonsverhoging, maar dat staat in geen enkel opzicht tegenover de zaken die ze in moeten leveren. Loonsverhoging klinkt goed, maar als de randvoorwaarden zo veranderen dat je er een paar duizend euro op achteruit gaat begrijp ik die chauffeurs volkomen. We worden al elke dag geript als het gaat om dagelijkse boodschappen, benzine etc. Nee, maar wij burgers moeten gewoon door lopen en niet omkijken, als makke schaapjes naar de slachtbank.

Ik wil jou wel eens horen als je baas zich meld dat je een mooie loonsverhoging krijgt, maar aan het eind van de rit 6.000 euro inleverd per jaar. Daarom wordt er gestaakt, niet om jou te pesten??

Phenyl | 04-06-08 | 20:06

het is toch godgeklaagd dat deze mensen maar denken dat ze meer moeten verdienen. iedereen verdient niet genoeg, want iedereen wil meer.
ik zou als ik de bus maatschappijen was iedere staker op staande voet geven.
moet je kijken hoe hard ze komen terug rennen voor hun baantje want iets is beter dan niets. en ze dan voor 10% minder loon aannemen als waar ze nu voor rijden puur voor straf...

ik heb maar 1 ding te zeggen tegen dat tuig en dat is:
als het je niet bevalt wat je nu verdient ga je lekker op zoek naar een baan waar je het beter heb waar je meer verdient. dat moet ik ook als het me niet bevalt... kan je geen andere baan vinden dan had je maar een vak moeten leren vroeger in plaats van met LSD op de dam te gaan zitten onder het mom van vrede. en als je niet tevreden bent over je salaris had je je contract niet moeten tekenen want daar stond je salaris in. of zijn jullie zo slecht opgeleid dat jullie niet eens kunnen lezen??

het ergste is dat ze gewoon misbruik maken van de situatie dat ze een tandwiel zijn voor dit land met de werkzaamheden die ze nu doen. en daar maken ze misbruik van. mijn baas ziet me aankomen "hey baas, ik heb getekend voor dit bedrag maar vind het te weinig, kan ik even 10% meer krijgen omwille van de inflatie en een algemene verhoging, ohh krijg ik dat niet nou dan kom ik toch helemaal niet opdagen. DIT IS REGELRECHTE WERKWEIGERING !!!!

WAT DAT BETREFT PRITT STIFT HEEFT GELIJK GEWOON ME OF HET LEGER ER OP AFSTUREN EN 10% VAN DE CHAUFFEURS DOODKNUPPELEN, MOET JE KIJKEN HOE HARD ZE WEER HUN BUS INRENNEN OM RONDJES TE GAAN RIJDEN. want een makkelijker baantje is er niet.

en als de chauffeurs nou inderdaad hard voor hun werk hebben, maar nee ze zijn allemaal teringlijers, rijden voor je smoel weg als je aan komt rennen bij de halte. ze draaien gewoon hun kop om en rijden door. dat is de mentaliteit die de chauffeurs hebben. dus moet je van "ons" burgers ook niet meer verwachten dat wij jullie willen helpen. en niet met gezeik aankomen van ja iedereen denkt aan zichzelf, want het is jullie doen en laten dat we denken dat jullie niet beter verdienen... en uiteindelijk denken jullie met dit soort acties aan jullie zelf en niet aan je medereizigers....

DaScorpio | 04-06-08 | 17:57

Wanneer je 3500 Eurootjes per maand verdiend is het makkelijk afgeven op die chauffeurs.... En DAT is nu het eigenlijke probleem in Nederland.. Niet Balkenende of Bos,niet rechts of links,niet de allochtoon vs autochton.. Nee,Het feit dat iedere dorre Nederlander enkel maar aan zichzelf denkt.Wie een baan heeft,ongeacht zijn of haar opleiding heeft recht op een redelijk salaris.En als je moeite hebt met het feit dat je een paar kilometertjes moet fietsen omdat de chauffeurs staken moet je bij Bos & co zijn.Die maken dat een mens ,dat minder dan modaal verdiend, niet meer rond kan komen!!

Loebas | 04-06-08 | 17:01

@ Tobus | 04-06-08 | 10:23

Prima actie? Van mij mogen er wel andere acties komen.. Terwijl veel ministers lekker met hun autotje(!?) incl. chauffeur de problemen lekker laten rotten liggen.. Moeten de "mindere lagen" in de samenleving nu met deze problemen zien om te gaan..

Fijn trouwens dat dit weer aantoont dat de huidige politiek zich niet bewust is van de rol die de jongeren leveren aan dit land.. Het huidge onderwijs klimaat is gewoon ongenuanceerd kut en nu wordt het veel van ons ook nog eens moeilijk gemaakt om daadwerkelijk het onderwijs te genieten..

So I agree. Die kontedraaiende machtsgeile zakkevulletjes mogen opdonderen..

Sojiro | 04-06-08 | 16:35

TUH heeft gelijk, geen stijl moet ze juist steunen. De tendens van de berichten is dat we eens op moeten treden tegen de werkgevers en de regering. Geen stijl gebruik je macht kom op voor de werkende man/vrouw!!!!

Gijs56 | 04-06-08 | 12:48

tobus voor president

skogen88 | 04-06-08 | 10:31

Prima actie, nog prima'er zou het zijn als allerhande gedupeerden van de hoge brandstofprijzen heel NL voor meerdere dagen vastzetten. Want dat dupeert bedrijven (geen werknemers) en díe vullen de partijkassen doorgaans van de belangenclubjes die ons land pretenderen te besturen. Zet die hele handel maar vast en laat NL massaal bloeden, moet je eens kijken hoe snel de lasten en brandstofprijzen omlaag gaan.

Want vergeet niet: de meesten staken omdat hun loon niet meer bij hun levensonderhoud past door alle gestegen lasten, direct of indirect veroorzaakt door de kabinetten Balkenende 1 t/m 4. Ik snap de stakingen, maar eigenlijk dupeert men in de eerste plaats de werkgevers, waar de échte schuldigen lekker bij elkaar in Den Haag zitten. NL moet PLAT!!!

Tobus | 04-06-08 | 10:23

Het lijkt mij dat de Panzerhaubitze 2000 vanaf Harskamp prima een club stakende buschauffeurs kan raken.
Octavius | 04-06-08 | 00:39 Als het maar wel van die lekkere ordinaire Poolse mokkels zijn he! Anders niet. Zit je met zo'n dronken malloot achter het stuur.

50Caliber | 04-06-08 | 10:06

Kijk uit boze buur je loopt steeds roder aan.
Je boekenwijsheid bewijst maar eens, dat je van het leven nog niets geleerd hebt.
Typisch linkse prietpraat. Kruip Wouter Bos maar in z'n draaikont, dat vind je waarschijnlijk het veiligst.
Niet overspannen raken he van al dat geleer. Anders kost jij de maatschappij nog meer dan al je verloren studievoorschotten. Je moet toch eens een keer je door kraken gemaakte onkosten terugverdienen, om mijn AOW te betalen.

skogen88 | 04-06-08 | 09:55

Octavius | 04-06-08 | 00:39
hulde voor het eerste deel van je reaguursel, alleen die Polen.... nee

DenLangel*l | 04-06-08 | 09:08

schoonknuppelen is een goed idee, maar met Guusje Nadorst als hoofd van de pliesie van 0031 zal het er niet van komen: mevrouw is verdoemme burgemeester van Nijmegen geweest. die heult alleen maar met die zeurende werkweigeraars...

DenLangel*l | 04-06-08 | 09:07

Credits: ze kunnen wel snel optrekken als je net komt aanlopen bij de halte. (10 minuten te vroeg!)

uwesbeki | 04-06-08 | 08:01

skogen88 | 04-06-08 | 01:42
LoL.
En van niet leren, wordt je buschauffeur. Slaap jij maar lekker een keertje uit hoor. Straks begint jouw fijne leventje weer. Ach, je bent zo 65, joh!
Doe je goed je best om aan het einde van de maand nog iets over te houden?

Boze Buur | 04-06-08 | 07:14

Ha,ha,ha heb nog nooit zo laat op internet gezeten.
Dankzij de staking kan ik uitslapen.
En die lelijke protesterende, zelfzuchtige, over het paard getilde, pubers maar klagen.
Ze hebben ook niet anders geleerd. Ze kunnen niet eens meer een stukje fietsen die lutsers. Stelletje softies en maar zeuren dat ze zoveel moeten leren.
Uit de commentaren hier, blijkt dat je van leren dom wordt.

skogen88 | 04-06-08 | 01:42

Stelletje kloodtzakken zijn het, als je meer wilt verdienen had je vroeger maar wat moeten gaan leren. Stelletje jankerds, jullie doen ongeschoold werk, de hoeren van de weg zeg maar.

De oplossing is gewoon een stel Polen met rijbewijs importeren, die zijn over het algemeen vriendelijker en zeiken niet zo!

Octavius | 04-06-08 | 00:39

Ben het ondertussen dus echt schijtzat dat ze staken. Moet nu godverdomme elke dag fietsen naar school, en dat is een klote eind. Doe is werken, buschauffeurs!

peterweethetbeter | 04-06-08 | 00:18

@tapklaas: Ik zei niet dat ze ALLE ritten moesten schrappen. Maar van 4 keer per uur naar 2 keer per uur, of slechts 1 keer; dat scheelt bergen. Dan kun je mooi een kwartiertje langer doorwerken; met 9 tot 5 mentaliteit. Die mentaliteit is mij vreemd :).

jpschadde | 04-06-08 | 00:15

Ooit gehoord van een vakbond die zulke stakingen organiseerd..? Veel van de reacties hier doen vermoeden dat een paar chauffeurs de rest hebben gemobiliseerd..
En zoals met meer topics.. Als je je wilt profileren als iemand die het allemaal zo goed weet.. Zoek dan ook eventjes wat achtergrond informatie op..
Speciaal voor jullie schrijf ik het hier dan ook eventjes..

- 1. Het is de schuld van de leuke regering, omdat door hun de busbedrijven geprivatiseerd zijn (kom nu nog maar een keer schreeuwen over vrijheid.. mn vrijheid op verplaatsbaarheid wordt aangetast.. ik hoor het ze nog zeggen; openbaar vervoer! een goed alternatief!).
- 2. Het is de schuld van connexxion, omdat zij zich niet aan de wettelijk opgestelde normen houden (zoek maar op).
- 3. Het is de schuld van de bonden, omdat zij zulke idiote stakingsacties bedenken en organiseren.
- 4. Het is de schuld van de chauffeurs (hoewel, schuld? Als zij niet meedoen met de acties krijgen zij geen vergoeding loon van de bonden), omdat zij participeren aan deze ongein.

Sojiro | 04-06-08 | 00:10

Als het wegtransport Oosteuropeanen kan inzetten, dan kunnen de streekvervoerders dat toch ook? Er was toch vrij verkeer van werknemers in Europa?
Iedereen doet net alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat een handjevol mensen ons met zijn allen iedere stakingsdag weer miljoenen kost - onze groenmaffia houdt zorgvuldig de bek over wat dit soort grappen aan extra fijnstof en CO2 oplevert - daar kun je heel wat oude diesels nog jarenlang Amsterdam van binnen laten gaan....

azoturie | 03-06-08 | 22:48

Gelijk hebben ze die buschauffeurs.

Staken is een recht. En laat je niet piepelen door die bazen die geen inzage willen geven in hun winstcijfers.

PatatjeOorlog | 03-06-08 | 22:38

-weggejorist-

harrydehoer | 03-06-08 | 22:36

Zo'n staking heeft wel voordelen. Je kunt namelijk hartstikke lachen om die bejaarden die niks over een staking gehoord hebben. Klapstoeltje mee.... en lachen maar! "Ik heb net gehoord dat ie iets later komt.... dus wacht nog maar even." Whahaha...

OneandOnly | 03-06-08 | 22:36

Je zou het niet zeggen maar, zelfs in Apeldoorn staan files. Met dit er nog bij is het dus 1 grote chaos, vooral dat kruispunt.

Masterbeer | 03-06-08 | 22:12

En als ze er nou ook 3 keer bij toeteren is het meteen een protest tegen de dure diesel

matatwork | 03-06-08 | 22:08

Ze prijzen zich zelf de wereld uit met die acties voor zover dat nog kan met hun brakke een keer per uurs diensten hier, en helemaal erg is het al ik naar mijn zus of ouders moet want de "normale" dienstregeling voorziet maarliefst in twee ochtend en twee avond bussen alleen tijdens de "spits".
Welke spits?? Nou ik weet het ook niet maar schijnbaar is er een spits in groningse en drentse dorpjes.
Gelukkig heb ik een eigen auto en hoef dan ook zelden per bus te reizen.
Stel je eens voor zeg dat in heel nederland die bussen net zo vaak zouden rijden als in de grote steden dat is onhaalbaar als het met de huidige zeer karige "dienst"regeling al zo knudde met de pet op is.
Vooral doorgaan met staken en wrijf het de huidige generatie autoloze studenten
maar goed in dat openbaar vervoer absoluut geen optie is waarneer je ook een auto kan rijden.

Beëlzebul | 03-06-08 | 21:54

@dr. spin ik ben het eens dat we meer moeten bouwen, woningen vooral en niet zo rigide vasthouden aan de grens rondom een stad. Oude ongebruikte industrie zo snel mogelijk slopen en daar de nieuwe fabrieken neerzetten.
Maar natuurlijk wel een beetje met beleid, zoals in Duitsland. Ik heb gehoord in een docu van zembla dat als het gebouwd gebied van nl toeneemt van 12.5% iov 12% wat nu het streven is dus slechts een halve % meer dat er dan genoeg ruimte om iedereen een leuke vrijstaande woning met tuin te gunnen. Dan houden we gewoon het groene hart het groene hart, want daar woon ik nu zo leuk..
www.groene-hart.nl

En dat terwijl de prijzen lager kunnen zijn zoals in onze buurlanden. Het kan dus wel .. cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara...

seven | 03-06-08 | 21:47

en waar blijft de daadkrachtige jan-peter met z`n intellect!
niets van te horen... de stomme prutser!
heeft vast weer iets met z`n teen...
...
nee, de overheid heeft weer alles onder controle!

Kamaya | 03-06-08 | 21:17

dr.spin007 | 03-06-08 | 21:03
Ga lekker in Parijs wonen, en laat mij met rust,

koekje erbij? | 03-06-08 | 21:15

Sytze zegt: "om de mobiliteitsproblemen op te lossen moeten we met zijn allen eens doorgaan waar de grenzen ophouden. Die kutakker die randstad heet moet als één gebied beschouwd worden. Die akker is niet groter dan Parijs en het groene hart is nauwelijks groter dan Central Park NYC. Da's één. Vervolgens moeten we eens wat gaan decentraliseren."

Ik heb gesproken.

dr.spin007 | 03-06-08 | 21:03

seven | 03-06-08 | 20:41
Stel die vraag eens gewoon op de site waarnaar je zelf linkt ;-)

dr.spin007 | 03-06-08 | 20:59

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:47
Hetzelfde met Noord-Holland. Dat zit al sinds 1968 dicht met files.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 20:50

@Rammstein | 03-06-08 | 20:38
kutbaan idd, tegenwoordig is niemand meer zo vriendelijk om zelfs maar te groeten als ze instappen. En dan ook nog al die ktujongeren die graag bussen slopen. Geef mijn portie maar aan fikkie

tapklaas | 03-06-08 | 20:48

seven | 03-06-08 | 20:41

Ach , hier hetzelfde, 5000 vinexhuizen bouwen en allemaal over dezelfde polderweg , die er al 50 jaar ligt! Ook raar dat je files krijgt!

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:47

@koekje erbij? | 03-06-08 | 20:36
Hilversum is verkeerskundig een kleine ramp.. iedereen begrijpt toch dat als je een provinciale weg aanlegt dat een groot deel door wil naar de snelweg.. waarom trouwens het vervangen van 3 kruispunten (ring noord) een jaar moet duren is mij ook een raadsel www.hilversumbeterbereikbaar.nl/

seven | 03-06-08 | 20:41

Rammstein | 03-06-08 | 20:30
nop, die gederfde inkomsten verdienen ze wel terug met verpakkingsbelasting, of kontverstronteringsbelasting, hoe dan ook, het komt altijd terug.

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:40

@Sorry tapklaas, 20:33, dat wist ik niet, ik dacht dat dat half half was, de ene bus wel en de andere niet gratis yada yada. Trouwens, ik ben voor Duitsland tijdens de EK, gaat dit problemen opleveren?
PS Buschauffeur lijkt me een vreselijke kutbaan. Wellicht stamt daar de sympathie vandaan.

Rammstein | 03-06-08 | 20:38

overVecht | 03-06-08 | 20:20
Jep ,logisch stuk ! Verkeer dat daar niet moet wezen,moet je weren, maar ik zou daar ook niet zijn, als ik er niet moest wezen, das een lekker onderzoek. Ik moet nu 6 km per/dag omrijden, wat dat is goed voor het milieu.

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:36

@Rammstein | 03-06-08 | 20:30
Hebben ze al een paar weken gedaan, hielp geen zak.

tapklaas | 03-06-08 | 20:33

Extra gemeen traangas aanschaffen bij de Israeli's en dan lekker schieten op die bus-idioten.

Avant | 03-06-08 | 20:32

Het lijkt me trouwens effectiever als ze één week lang gratis rondrijden, daar hebben ze niet de burgers, maar wel het kabinet mee.

Rammstein | 03-06-08 | 20:30

het is toch niet zo moeilijk allemaal? staken is prima (dacht trouwens dat dat officieel maar 1 dag per jaar mocht), maar niet als 'onschuldigen' (lees: studenten, arbeiders etc) hier de dupe van worden. laat ze lekker de boel in den haag blokkeren of zo, of nog een tijd doorgaan met 'gratis' vervoer.

rvo | 03-06-08 | 20:28

Volgens omroep Gelderland heeft de pliesie wel een boete uitgedeeld, aan een automobilist die het wachten zat was en door de blokkade wilde rijden.
Hulde voor de pliesie.

CoffeePatch | 03-06-08 | 20:26

tsjaaa

zeer vervelend :( Je kunt ook gewoon normaal doen

Chinees | 03-06-08 | 20:24

MightyMarcel | 03-06-08 | 20:02

De politie is er om tuig te helpen en burgers te bekeuren. Tis NL anno 2008.

NoMinister | 03-06-08 | 20:23

Vooralsnog heb ik liever dat kansloos volk buschauffeur wordt zodat ik af en toe mijn zieke vader in het verzorgingstehuis kan opzoeken dan dat ze staan te schoffelen, parkeerbonnen uit te delen of auto´s staan te tellen pvdahilversum.nl/Verkeerstellingen-in-...

Overigens, niet als aanval bedoelt, maar hoe moeilijk is het om met vijf redacteuren (met behoorlijke ervaring) per dag vijf stukjes te posten?

overVecht | 03-06-08 | 20:20

Waarom hebben we in NL altijd zoveel geduld met asociale oudjes die goudgeld verdienen in een kudtbaan die alleen maar maatschappelijk geld kost maar een kop hebben alsof ze namens god zelf praten en anderen lastig vallen met een hoger doel?

Dat wijf van de pvda, dat wijf van de fnv, ik noem een doekle, een de waal en meer van dat soort types: * kots *

NoMinister | 03-06-08 | 20:20

Boze Buur | 03-06-08 | 20:08
Geen thuisbios? Bioscoop is voor paupers, je verlult je weer!

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:19

Ik zal wel een berg afval over me heen krijgen maar, dan pikt een beroepsgroep het niet meer en staken ze, en dan wordt het hier weer afgekat.

Rammstein | 03-06-08 | 20:19

@Natte Bever 20.00
Meneer Harmsen , u hep helemaal gelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 20:19

nattebever | 03-06-08 | 20:16
Ik vergeef het je in ieder geval. Wakker gehouden door de Jonge Held en toch vroeg op moeten om te werken. Het is ook bijna niet te doen.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 20:18

Eigenlijk moeten alle arbeiders dood, maar ja, da's oud nieuws.
Sorry@redactie.

nattebever | 03-06-08 | 20:16

Boze Buur | 03-06-08 | 19:58

De procesoren hadden wat verwerkingsproblemen...

NoMinister | 03-06-08 | 20:13

OT
@widtvoet ® | 03-06-08 | 19:54
Alleen jammer dat die azijnzeikert nu al zo lang op de kansel staat

tapklaas | 03-06-08 | 20:12

@seven 19.55
Je hebt grotendeels gelijk.
Keyword is langlopend en het gegeven dat geblokkeerd banksparen op ( heel ) lange termijn nieuw is voor banken en gezien het gegeven dat je niet eerder dan 65 jaar van de bank af bent deze wel eens in de verleiding kan komen je rente te verlagen , je zit toch vast....
We dwalen af, ook bussjooffeurs sparen bank.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 20:09

azijnseikerT | 03-06-08 | 20:02
LOL!
Hou op, ik ken het maar al te goed. Vooral met bioscopen, ja.
Dik zeshonderd!! plaatsen waarvan er hooguit 35 bezet zijn. Veelal de achterste rijen, dus je zoekt een plaatsje bij binnenkomst en je gaat denken " wat zou voor de gemiddelde Nederlander de meest verotte plek zijn?", en die plaats is dan voor jou.
Licht uit, reclame begint. Heerlijk rustig en alleen. Tot de film net op punt van beginnen staat. Ja hoor, je weet het al. Toch weer zo`n mongool die met zijn wijf precies met zijn tering knieen in jou rugleuning gaat porren.
DOOOOOOOOOOOD!!!

Boze Buur | 03-06-08 | 20:08

Wim Bitterzaad™ | 03-06-08 | 19:52
Zet jij ook je pc eens uit! en ga slapen, anders stuur ik je vader ff naar boven, nou en dan weet je het wel! (jaja ,ik heb ook kinderen die ronddolen op inet)

koekje erbij? | 03-06-08 | 20:06

azijnseikerT | 03-06-08 | 19:52
Ja, dat is zo. Raar fenomeen.
Toen ik nog met het OV ging gebeurde het wel dat ze in een lege bus of tram pal naast me gingen zitten. Mannen en vrouwen. En dan hun levensverhaal gingen vertellen. Wel lachen soms.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 20:04

Laatst fijn met de taxi naar huisgegaan, relaxed :)

Rated R. | 03-06-08 | 20:04

Vak G | 03-06-08 | 19:43
Wat was er aan de hand met je net? Normaal zijn je comments een stuk leuker en beter geschreven.

Boze Buur | 03-06-08 | 20:04

@MightyMarcel | 03-06-08 | 20:02
Was jouw familie ook goed na de oorlog?

Herman Flipsen | 03-06-08 | 20:04

@CoffeePatch | 03-06-08 | 19:55 Het grootste electoraat is nog altijd die generatie. Ik wou dat mijn generatie zo'n groot electoraat vertegenwoordigde als de babyboomers. Dan was grijs 1 er nooit gekomen. Het haalt in dit land niet uit wat je wil als je die grote groep niet achter je hebt kom je vaak niet ver in de politiek (zie hypotheekaftrek / VUT / HOS www.volkskrantbanen.nl/actueel/dossier...
Wat betreft generaliseren heb je natuurlijk gelijk, het gaat lang niet voor iedereen op, het is een politieke, demografische en statistische beschouwing. Daarbij zoek je de grootste gemene deler.

seven | 03-06-08 | 20:03

seven | 03-06-08 | 19:37
Het probleem is dat er nooit een voorfinanciering van de grond is gekomen van de AOW
Toen de AOW werd ingesteld kregen hele volksstammen die uitkering terwijl ze nog nooit een cent premie hadden betaald.
Ook in tijden dat het heel goed ging had men het fonds kunnen vullen, zodat diegenen die nu sparen dat ook echt voor henzelf zouden doen.
Helaas is het er nooit van gekomen, zodat we nog steeds achter de feiten aanlopen en de AOW financieren van diegenen die al 65 zijn met het geld van de mensen die nú werken.
En die wrevel is dus niet van vandaag of gisteren maar steekt uiteraard nu wel de kop op tussen 2010 en 2016.
Verder is het zo dat men bij het kabinet nog zo hautain is, dat men vindt dat de nagekomen generaties niet al te stevig in hun schoenen staan en lijkt men bang te zijn dat als die babyboomers allemaal van de werkvloer zijn verdwenen Nederland instort.
.
Maar bekijk ook eens de andere kant.
Ik hoorde een verhaal van een dijkwerker die altijd met die basaltblokken sleepte en lichamelijk geheel kapot is.
“Toen ik 54 was, had ik zicht op stoppen met 55 en toen in 55 was, werd het 57 en toen ik 56 was, werd het 60 en toen ik 59 was, werd het 62. nu ben ik 61 en straks wordt het natuurlijk 65.
Ik denk dat ik de staat maar ga aanklagen”

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 20:02

Boze Buur | 03-06-08 | 19:55

Soms word ik er helemaal gek van. Zit je in een lege bioscoop (ik maak hier geen geintjes) gaat er iemand precies achter me zitten. T`is of ze het ruiken dat ik misantroop ben.

azijnseikerT | 03-06-08 | 20:02

Nu ik dat type; op zo'n filmpje staan gezichten en zo, en dat is dus gewoon bewijs. Heeft niemand van de Apeldoorners onder ons zin aangifte te doen ?

MightyMarcel | 03-06-08 | 20:02

Op de site van de stentor staat ook een filmpje. Daarop zie je de politie de stakers min of meer HELPEN (!) bij een wetsovertreding.

(Of geldt artikel 5 RVV niet meer voor stakende buschauffeurs ? Het is namelijk VERBOTEN om het verkeer te hinderen. Dus, waarde gestapo, volgende keer even de burgers helpen die het recht WEL aan hun zijde hebben, en pronto.)

MightyMarcel | 03-06-08 | 20:01

En nu maar hopen niet gekaapt te worden of dat je vrinden je om je geld zullen verraden.

AntiSoof | 03-06-08 | 20:01

Er zijn trouwens maar weinig reaguurders die het niveau hebben van een eerlijke buschauffeur.
Dat het maar even gezegd is. De meeste reacties (allemaal eigenlijk) stellen niet meer voor dan verbaal geonaneer.
Ga dan maar in het eggie neuken ja!
Dat is in ieder geval wel mijn opinio en ja, daar kenne jullie ut mee doen.

nattebever | 03-06-08 | 20:00

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:49
Gelukkig hoef ik ook nooit met de bus. Die staking roestte me tot aan vandaag dan ook volledig aan de reet. Ze moeten derden(of eigenlijk vierden, de passagiers zijn imo de derden) gewoon niet lastig vallen met hun zoveelste conflict om meer geld voor ongeschoold werk.
P.S. De omschrijving die ik gaf is die van de gemiddelde buschauffeur uit mijn studententijd en kan aan actualiteit hebben ingeboet. Iets zegt me echter dat de zonen van de toenmalige buschauffeurs het stokje van hun, tot op het bot verzuurde, vaders moeiteloos hebben overgenoemn.

Superior Bastard | 03-06-08 | 19:59

NoMinister | 03-06-08 | 19:57
Nam je die echt serieus?

Boze Buur | 03-06-08 | 19:58

Boze Buur | 03-06-08 | 19:52

....

NoMinister | 03-06-08 | 19:57

@Boze Buur | 03-06-08 | 19:55:
Oh, jij bent die lul. Ik had het kunnen weten.

koerbagh ® | 03-06-08 | 19:57

Rock and roll... stop the traffic.....

Captain Orange | 03-06-08 | 19:57

Oh kut, verlul me nu. Want ik zei net nog dat ik nooit met de bus ging.
He, weg super imago..

Boze Buur | 03-06-08 | 19:56

azijnseikerT | 03-06-08 | 19:52
Roflol!
Ik ga juist daarom altijd achter mensen zitten in een lege bus.

Boze Buur | 03-06-08 | 19:55

@Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:48
Noem mij een beleggingspolis waar de totale kosten lager zijn dan bij banksparen?
Als je daarnaast zonodig wilt beleggen (bv in een indextracker of direct) kan je dat beter direct doen zonder verzekeringsschil eromheen. www.independer.nl/thema/persarchief/pd...

seven | 03-06-08 | 19:55

seven | 03-06-08 | 19:49
Dat is veel te generaliserend tenzij we jou ook verantwoordelijk mogen houden voor de daden van Grijs1

CoffeePatch | 03-06-08 | 19:55

[OT] Geinig debatje momenteel trouwens in het Demokratisch Huis waar men de eigen rol verder formeel aan 't decimeren is. Lang leve de exekutoriale uitverkoop van Nederland aan Uiropa! [/OT]

widtvoet ® | 03-06-08 | 19:54

Bijkans het meest vervuilende beroep uitoefenen en dan nog zeiken dat we begrip moeten hebben. Stop er gewoon mee en ga wat nuttigs doen. Of start een eigen busmaatschappij en verdien meer. Maar ga niet anderen lastigvallen met je problemen. Zootje tuig die chauffeurs. Inderdaad schoonvegen die kruispunten en goed schoon en afvoeren en vasthouden wegens kans op herhaling tot CAO-conflict is beeindigd.

NoMinister | 03-06-08 | 19:54

Heeft iemand anders deze ervaring ook wel eens?
Je stapt in een lege bus in en gaat ergens zitten. Stapt er de volgende halte nog iemand binnen, gaat ie achter je zitten....??!!
Daar kun je me echt het bloed mee onder de nagels vandaan halen.

azijnseikerT | 03-06-08 | 19:52

Taxichauffeurs vind ik dan weer wel leuk volk.

Boze Buur | 03-06-08 | 19:52

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:37

Natuurlijk moeten deze mensen er ook zijn. Het probleem is echter dat zij zich altijd het recht voornemen om andere mensen te betuttelen. Niet alleen buschauffeurs maar ook conducteurs, stadswachten en dat soort volk lijkt maar op 1 manier plezier in het leven te krijgen: door anderen te treiteren. Ook gewoon in de bus he? Gewoon doorrijden omdat een gezinnetje niet voor maar iets voorbij de halte staat. Jij kent dit soort gevallen ook. Ik heb geen respect voor dit volk. Zo zou ík eens tegen mijn klanten moeten doen, dan ben ik direct werkeloos.

Nee dit soort luilakken krijgen mijn respect niet. Sterker nog, ik wens ze een leven als dit toe: nietsbetekenend.

En jij? Jij betekend ook niets. Je mag écht blij zijn dat ik op je post reageer. Reageert er eindelijk eens iemand van betekenis op je, dat is blijkbaar nog nooit gebeurd.

Hup! met je vast veels te dikke reet SBS6 kijken en morgen klagen over een ieder die het beter heeft.

Ik trek nog even een flesje open met wat vrienden. Zo nu en dan F5en en hopen dat we niet te ver van de dichtstbijzijnde GPRS paal varen zodat ik je nu al legendarisch zielige comment op deze comment kan lezen.

Ciao!

Wim Bitterzaad™ | 03-06-08 | 19:52

@Bertus Betonsloper | 03-06-08 | 19:47
Nieuwe huisstijl Connexxion:
www.bike2oz.c2o.org/Photo%20Album/Paki...

Nu alleen nog een taalcursus voor chauffeurs en ze zijn klaar voor de toekomst...

Herman Flipsen | 03-06-08 | 19:51

Boze Buur | 03-06-08 | 19:41
Ik heb het verkeerd verwoord. Misschien zou, die zich laten voorstaan op een bevoorrechte positie en daarover opgeven en de rest die beneden hun staan nog even lekker in de modder trappen, beter geweest zijn.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:50

Vak G | 03-06-08 | 19:43

Ik spreek je maar in je eigen () taal aan:

Krijg de typhus met je gemotiveerd en andere gelul. Dat zielige gezeik van 10% minder dan anderen: rot op dan naar een andere functie. Hup, oprotten.

Maar niet anderen gaan lastigvallen. Dat mogen de Hels Angels niet, Willem Holleeder mag dat niet en de maffia mag dat in zijn algemeenheid niet. Maar u noemt het staken en gaat de boel voor anderen verzieken, want u gaat niet gewon niets doen maar de boel vergallen voor anderen/ Pure afpersing dus.

Dus ongezien de kankuh en dat je snel op mag sodemieteren zodat je geen wegen blokkeert, hoe da ook. Toedeledokie!

NoMinister | 03-06-08 | 19:50

Vak G | 03-06-08 | 19:43
Meer keuze tussen geld en tijd. Medewerkers boven de 40 jaar kunnen, naar hun eigen keuze, de 17 atv dagen per jaar te verkopen (elk jaar opnieuw kan daarvoor worden gekozen). Indien de medewerker deze keuze maakt, ontvangt hij een eindejaarsuitkering van 8,33 % Voor de medewerkers van 50 jaar en ouder blijven de 9 extra atv dagen van toepassing.

CoffeePatch | 03-06-08 | 19:49

Vak G | 03-06-08 | 19:43
En hoe voelde dat nou? Voor het eerst in je leven meer dan je naam schrijven?
Wel een beetje lastig he?

Boze Buur | 03-06-08 | 19:49

Superior Bastard | 03-06-08 | 19:34
Ik weet ook niet hoe de gemiddelde buschaffeur eruit ziet. kakmodus bozebuur aan/ Ik heb zelf vervoer, ga nooit met een pauperbus/ kakmodus bozebuur uit.
Maar er zullen best gewone mensen tussen zitten, die ook normaal rijden.

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:49

@seven 19.43
Klopt, bijna.
Tenzij je minimaal 15 jaar gaat inleggen in een belggingspolis.
Rente is n.l. variabel, kunnen ze niet vastzetten over een termijn van 30 jaar, andersom wel als je het leent, is voor de banken ook nieuw.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:48

Vak G | 03-06-08 | 19:43
Elke dag paupers vervoeren, je zou 100.000 euro bruto moeten verdienen...... mijn zegen heb je..

MichieldeMuiter | 03-06-08 | 19:48

Als dat extra geld er nou echt niet in zou zitten kunnen de heren en dames chauffeur wellicht hun maandelijkse inkomsten wat opvijzelen met een gezond stukje ondernemersgeest. Ik denk daarbij dan bijvoorbeeld aan het verkopen van sigaretten, vette happen, snoep ed. in de bus, het "veilen" van verzoekplaatjes, het geven van beleggingsadviezen, het organiseren van een busbingo, het passagiers bedienen met (vluchtige) medische konsults etc. etc.

Kom es op! VOC-mentaliteit.

widtvoet ® | 03-06-08 | 19:48

Vak G | 03-06-08 | 19:43
10% achter op de rest van Nederland? Ach, laat maar zitten.

Superior Bastard | 03-06-08 | 19:48

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:44
Nou, da`s wel een spannend punt wat je daar maakt, Lies. Want we weten van 99% van de reaguurders niet hoe ze werkelijk zijn en dus ook niet of ze zich beter voordoen.

Boze Buur | 03-06-08 | 19:47

Boze Buur | 03-06-08 | 19:41
Wim Klotezaad kreeg even het kwaad uit me. Ik haat mensen die zich meer voordoen dan ze zijn.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:44

ja dat krijg je met een stel hartleerse werkgevers, ja kom er maar in azijn pissers hier spreekt een buschauffeur, volgens het ministerie van sociale zaken lopen de chauffeurs gemiddeld 10% achter op de rest van nederland, nu vragen we 3,5% per jaar voor 3 jaar. nou nou wat een record bedrag is dat, nu willen ze dat wel geven maar of je er ff 17 atv dagen voor inleverd, nou bij deze, NIET DUS!!!!. het blijkt dat de boel plat gooien niet echt wil werken op de korte duur dus gaan we vrolijk verder met ludieke sociaal vriendelijke akties en mocht dat niet helpen dan verharden we het en ja dan kan het zijn dat u daar als automobielist wel eens lat van kan hebben, gewoon blijven lachen en steek je duim op dan blijft het voor iedereen gezellig haha, en voor de gemiddelde stijloze reaguurder als u van de zomer weer in een volgepakte bus naar het zuiden stapt dan bent u ook weer blij met een gemotiveerde chauffeur. dus ik zeg kom er maar in!!! haha

Vak G | 03-06-08 | 19:43

seven | 03-06-08 | 19:15
Je kunt diegenen die verantwoordelijk zijn voor de staatsschuld Den Uy (1919), van Agt (1931) en Wiegel (1941) toch niet tot de babyboomers rekenen?

CoffeePatch | 03-06-08 | 19:43

Miretra | 03-06-08 | 19:38

noem het beestje gewoon bij zijn naam: parasieten

azijnseikerT | 03-06-08 | 19:43

@Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:33
Wel gaan banksparen nl.wikipedia.org/wiki/Banksparen dan toch, anders kom je alsnog in zo'n woekerpolis terecht..

seven | 03-06-08 | 19:43

Vervoersmaatschappijen, mogen trouwens best wel blij zijn met de huidige generatie buschauffeurs. Oké, ze zeuren wat over geld en een betaalde rustpauze, maar dat zal in het niet vallen bij de volgende generatie chauffeurs.

Die gaan spinners en een volledige tuning-kit als secundaire arbeidsvoorwaarde eisen.

Herman Flipsen | 03-06-08 | 19:41

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:37
Natuurlijk moeten die mensen er ook zijn. Absoluut, gelukkig wel zeg.
Maar ken je plek dan ook. Ga niet met je borst vooruit lopen alsof je een gigantische maatschappelijke unieke functie hebt.
Nogmaals, ze moeten er inderdaad zijn maar we kunnen nou niet stellen dat ze onvervangbaar zijn, he?

Boze Buur | 03-06-08 | 19:41

Socialistische teringlijers van de FNV en zo.

Worden met overheidsgeld in stand gehouden.

Zijn ambtenaren-CAO gewend.

En gooien de boel plat met materieel van anderen.

Gelukkig mag het leger niet staken:

a. kunnen ze die maatschappij-ontwrichtende socialistische teringlijers verdrijven

b. zelfde vakbonden alleen hun materieel is gevaarlijker

NoMinister | 03-06-08 | 19:40

dikkepiemol | 03-06-08 | 19:35

een anarchistische politieke partij?

azijnseikerT | 03-06-08 | 19:39

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:27
Het is kakkerig wanneer ik volledig naar waarheid een reaktie geef, waarin ik duidelijk stel hoe mijn situatie is, nadat iemand mij onterecht in een bepaalde hoek wil stoppen?
Als ik nou uit mezelf ga lopen pochen hoe de financiele toestand bij mij thuis, is het een ander verhaal. Maar ik zeg zoals het is. Niet mooier, niet slechter.

Boze Buur | 03-06-08 | 19:38

de paupermeter
Boze Buur | 03-06-08 | 19:14
Ik heb zo'n vermoeden dat jijzelf helemaal niks voorstelt.
Lullo.
--
nenny | 03-06-08 | 19:33
De managementsplaag inderdaad.
Weinig zin om reizigers te gijzelen, werkt averechts.
Pak de kaste van overbetaalde uitvreters; de rondreizende sprinkhanenplaag van baantjesjagers: managers.

Miretra | 03-06-08 | 19:38

Wim Bitterzaad™ | 03-06-08 | 19:27
Ga jij je even in een hoekje diep zitten schamen, zeg. Hautaine slijmbal. Er zullen altijd mensen zijn die het monotone domme werk moeten doen. Jij zou er zelfs niet zonder kunnen leven. Want wie haalt je vuil op? Ik zou bij een ander vuilnis zeggen maar bij jou is het vuil. Wie onderhoudt bij jou het openbare groen en komt af en toe met een veegwagen door de straat?

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:37

@Elisabeth2 Alsof buschauffeurs ook niet vanaf hun 19e bezig zijn ;)
PS als je de vorige link www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Aardgas/bate... gelezen hebt wil ik je ook nog wijzen op deze quote:
"De mensen die geboren zijn tussen (grofweg) 1945 en 1955 worden doorgaans aangeduid als Babyboomers. Deze generatie heeft een aantal gemeenschappelijke ervaringen. Ze maakte kennis met de stijgende naoorlogse welvaart, en ging studeren in de woelige periode tussen 1965 en 1975. Daarnaast heeft zij eigenlijk nooit een grote tegenslag meegemaakt: het is de babyboomers nagenoeg altijd voor de wind gegaan. " nl.wikipedia.org/wiki/Babyboom_(term)

Ik ken trouwens best aardig wat babyboomers die met of zonder studie altijd met gemak (vrouw (deels) thuis na de kinderen) in staat bleken om 2 a 3 kinderen met een eigen huis en tuin en 3 vakanties per jaar voor zichzelf te regelen. Alsmede gratis studie voor hun kids. Hoe de generatie van nu een huis moet bemachtigen is hier goed te zien in een docu van zembla. cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara...

www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=112...

PS Ik heb het niet over de ouders van de babyboomers, die na de oorlog het land weer snel op de rails hebben gezet en na het wegvallen van allerlei zekerheden zeer sterk de behoefte hadden aan een sociaal vangnet na pensionering van 65 jaar wat toen ook gemiddeld ongeveer de leeftijd was die men kon bereiken.. Misschien is de gedachte van babyboomers aan hun ouders wel de rede dat ze zo hard hun best doen om vooral aan zoveel mogelijk maatschappelijke rechten vast te houden? www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=112...

seven | 03-06-08 | 19:37

@dikkepiemol | 03-06-08 | 19:35
Zodat ze op hun eigen weblog weggehoond kunnen worden?

tapklaas | 03-06-08 | 19:37

Wanneer gaat Geenstijl is een politieke partij oprichten?

dikkepiemol | 03-06-08 | 19:35

Amen | 03-06-08 | 19:25
Amen.
@koekje erbij? | 03-06-08 | 19:27
Met werken bedoel je als een idioot door de bebouwde kom scheuren, een per passagier chagrijniger kop trekken, 4 gehaktballen en 30 shaggies per dag wegtikken, een zo grauw mogelijk uniform aantrekken en bij het minste of geringste tegengeluid twee weken in je nest blijven liggen onder het mom van een staking?

Superior Bastard | 03-06-08 | 19:34

@Elisabeth 2 19.26
Graties atvies.
Ga maar een beetje harder sparen, je AOW- eetje gaat straks omlaag omdat NL gaat meedokken aan onze europeesche collegaatjes die de het pensioenstelsel op omslagbasis hebben gefinancieerd.
Is geen geintje, gekke henkie Balkenende is er al mee bezig anders krijgt Frankrijk het moeilijk.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:33

irritante actie.
Men moet de werkgever treffen.
Niet de rest van nederland.

nenny | 03-06-08 | 19:33

@Aboriginal | 03-06-08 | 18:30
Je overzicht klopt niet. In 200i6 is niet gestaakt, in 2007 wel. Je vergeet echter vooral 1996, toen de boel 6 weken plat lag

tapklaas | 03-06-08 | 19:33

@elsainte1543 | 03-06-08 | 19:30
Ben jij nou echt zó dom?

Herman Flipsen | 03-06-08 | 19:32

-edit ook goed, dag. -

elsainte1543 | 03-06-08 | 19:30

Boze Buur | 03-06-08 | 19:21
Ik scheld nooit, ben de rust zelf, maar jij doet wel heel kakkerig zeg ! Gaat hier ook om mensen , die wel moeten werken voor hun geld!!
Zuivelprodukten in een jaar tijd 16% duurder geworden! Mensen moeten ook eten.

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:27

LOL @ Alle Boze Buur comments, omdat ik simpelweg ook zo'n iemand ben. Chauffeurtjes moeten blij zijn dat ze in NL wonen. in een ander land was je met je kansloze leven niet verder dan de bedelstaf gekomen. En nu ook nog een beetje hardwerkend Nederland treiteren? Het zal me niet verbazen als bij de volgende blokkering klappen vallen. En nee niet van mijn kant, hoogstens van de persoon die mij een paar keer per week chauffeurt. Want dát soort chauffeurs zijn wél gedreven, en ze zeuren nooit!

Wim Bitterzaad™ | 03-06-08 | 19:27

@Nattebever 19.13.
Wij eloquente trambestuurders persisteren in onze visie op het buschauffeurschap in zijn algemeenheid en in het bizonder op de tendentieuze manier van reageren uwerzijds als individu.
Overbodig te noteren dat het IP adres van uw collega "acabhenk" reeds bij mijn leidinggevende bekend is.
En nu vroeg in de veren gedoken, morgenochtend om 06.00 weer lekker op de tram.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:27

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:54
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. En het is inderdaad beter om zelf te sparen voor je pensioen, maar wie doet dat als hij jong is? Dan is het gewoon leve de lol en na ons de zondvloed. En er komen kinderen die geld kosten en naar school moeten. En misschien eens een keer dat het minder goed gaat en je het spaargeld aan moet spreken.
Ik betaal pas sinds mijn 42ste pensioen. Voor die tijd vond ik het echt onzin omdat je toch niet weet of je het wel haalt.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:26

CoolLikeDat | 03-06-08 | 19:11
''ze willen langzaam aan de chaufeurs in vaste dienstveband gaan vervangen door mensen die komen vanuit Manpower etc.''

Zou ik ook doen als ik werkgever was van die verwende flikkers, uitzendkrachten kosten wel wat meer, maar je kan ze er dan ook veel makkelijker uittrappen als je ze zat bent. En staken doen ze ook nooit....

Amen | 03-06-08 | 19:25

Nu Ouderijn, Hoevelaken en Amstel blokkeren. En ... kwartje (=25 eurocent) van Kok terug. Zet m op!

Onderduiker | 03-06-08 | 19:23

Buschauffeurs verdienen bakken met geld. Ongelofelijk, waar die dan het lef vandaan halen om nog meer te eisen.

Mulimans | 03-06-08 | 19:22

Ach als het fout gaat met de samenleving, komt gristus ons redden. Lijntje staat al open bij mister rawfoot

faprika | 03-06-08 | 19:22

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:18
Ga naar bed zodra mijn zoon slaapt, goed?
En doe niet zo stoer schelden op internet vriend. Nergens voor nodig.
Zou je ook niet doen als je voor me stond, oke?

Boze Buur | 03-06-08 | 19:21

-edit KUDT caps -

elsainte1543 | 03-06-08 | 19:21

Boze Buur | 03-06-08 | 19:00
wat een irri, kudt-kapsones ventje ben jij, veel verdienen en weinig doen, tuurlijk joh! Met de centjes van papa en mama,uiteraard! Kutjong, gaat je huiswerk maken, en naar bed!!

koekje erbij? | 03-06-08 | 19:18

Ik begin me opeens af te vragen ; zijn droge bevers aardiger dan natte ?

faprika | 03-06-08 | 19:17

Hee buschauffeur,
we gaan je busje slopen;
hee buschauffeur,
we gaan je busje slopen
van je rombom,
wat maal ik erom,
we gaan je busje slopen rombom!
-
*jeugdsentiment...*

Bertus Betonsloper | 03-06-08 | 19:17

Mag ik trouwens even een moment van aandacht. Inmiddels al 230 reakties en nog niet èèn keer is het M-woord gevallen.
Hoe lang is dat geleden?

Boze Buur | 03-06-08 | 19:16

Er zijn best wel vette bussjoveurs hoor

RSO | 03-06-08 | 19:15

@Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:06
"De babyboomers hebben dus veel geld in het laatje gebracht. "
Herstel.. ze hebben de ook de staatsschuld opgebouwd .
www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Aardgas/bate...

seven | 03-06-08 | 19:15

@superieure buschauffeur 19.09.
Gewoon aanpakken die gasten.
Noot: als acabhenk niet op tijd is mag hij zijn brommer 2 weken lang buiten het hek parkeren.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:14

-SOCIALE LADDER 2008- (volgens de paupermeter)


.....
.....
.....
-Productie medewerker
-Tramchauffeur
-Vuilnisman
-Buschauffeur
-Vrachtwagenchauffeur

Boze Buur | 03-06-08 | 19:14

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:09
Ja, jouw bedoel ik, met je grote smoel een beetje kankeren op eerlukke buschauffeurs. Mocht ik je een keer tegenkomen met m'n bus dan rijt ik jou gewoon doormidden ja! Es kijken of je dan nog zo'n grote mond hep. En dan zedt ik hem ook nog een keer in z'n achteruit en laat dat kreng spinnen zodat je darmen door het lugtruim vliegen, rare mafkees!
.. zapper [RIP] | 03-06-08 | 19:09
En dat gelt ook voor jouw met je grote smoel over opkrikken. Ga je wijf krikken man!

nattebever | 03-06-08 | 19:13

Trouwens journalisten doen nog minder. Die proberen enkelt textueel semi-intelectueel overte komen en grappig te doen op semi-hippe sites als geenstijl.

CoolLikeDat | 03-06-08 | 19:13

nattebever | 03-06-08 | 19:07
Wat heeft dat nou voor zin om iedereen de tyfus te wensen?
Mét tyfus luisteren ze dan toch ook niet?

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 19:11

Het gaat toch niet alleen om meer geld? Er speelt meer. De overheid heeft er zoals gewoonlijk weer een potje van gemaakt door Streekvervoer met mekaar te laten concureren. De genen met het meeste en beste aanbod voor goed en regematig vervoer kreeg subsidie en groenlicht om te mogen regeren in een bapaald gebied. Maar dat zooitje ongeregeld bij de top bij de vervoerders maakt dat ze de beloftes niet na konden komen. Chaufeurs moeten nu meer doen en voor minder. Das niet alles, ze willen langzaam aan de chaufeurs in vaste dienstveband gaan vervangen door mensen die komen vanuit Manpower etc. De chaufeurs willen nu eenzelfde CAO als die bij de rails.

CoolLikeDat | 03-06-08 | 19:11

@Nattebever 19.07.
Als tremsjooffeur spuug t ik op de buspenose, stomme hond.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 19:09

@nattebever, ik hoop dat je de extra vrije tijd aan een opkrikcursus Nederlandse taal spendeert *grijns*.

..zapper [RIP] | 03-06-08 | 19:09

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 18:53
Ge-wel-dig.

Superior Bastard | 03-06-08 | 19:09

Ik ben zelf buschauffeur en lees zo de vorige teksten. Wij zitten al jaren in het verdomhoekje en dat zijn we zadt!
We willen gewoon meer loon, is dat nou zo moeilijk te begrijpen? En als hullie ons dat niet willen geven, dan kunnen ze de tyfus krijgen en iedereen d'r bij want anders luisterdt er toch geen hont.
Jullie zijn een stelletje luie studenten, terwijl wij ons elke dag uid de naadt moeten werken en 's nachts bezopen muhgolen zoals jullie moeten vervoeren.
Fuck jullie allemaal!

nattebever | 03-06-08 | 19:07

seven | 03-06-08 | 18:46
Misschien ook nog wel een punt om onder de aandacht te brengen. De meeste babyboomers werken al vanaf hun 16e of 17e jaar. Naar een universiteit gaan was vooral in arbeiderskringen absoluut niet gebruikelijk. Ook een uitkering zat er niet in als je na school niets wilde doen. Dat was gewoon maar werken en geld verdienen. De babyboomers hebben dus veel geld in het laatje gebracht. Misschien juist door dat harde werken en veel in je vrije tijd bijleren en hogerop komen konden zij die huizen kopen. Maar dat was zelfs toen buffelen.
Een ander punt is, dat bijna iedereen nu doorleert tot 25-27 jaar en dan is het heel terecht dat je ook tot je 70-75 jaar doorwerkt.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 19:06

gaan we nu allemaal staken? eerst de agent, nu de buschauffeur, what's next? zorgverleners? en dan in de trend van: "Ik wil meer loon, of deze patiënt sterft?"

*zucht*

chris010 | 03-06-08 | 19:05

skogen88 | 03-06-08 | 18:40
Hey chauffeurtje! Lekker uitgeslapen vandaag?

Ik heb inderdaad geen studie afgemaakt. Wel heb ik ervoor gezorgd dat ik een meer dan royaal inkomen heb. Niets illegaals hoor, gewoon inventief wezen en talenten benutten.
Het vrije vervoer zal mij een zorg zijn. Sterker nog; de laatste keer dat ik gebruik heb gemaakt van het openbaar vervoer, was toen ik ooit als 17jarige naar huis moest toen mijn brommer het begaf.
Problemen op het werk, betekenen problemen thuis, aangezien ik thuis 'werk'. Het enige probleem kan zijn, dat ik me af en toe schuldig voel. Ik doe vrij weinig en verdien meer dan jij, je vader en je (toekomstige) zoon bij elkaar zullen doen.

En je bedoelde waarschijnlijk mogelijkHEID? Geeft niets. Ik zou ook woorden vergeten als ik de hele dag strippenkaarten zou moeten stempelen in een snikhete bus vol met lastige scholieren en bejaarden, die jou nooit enige vorm van respect geven, simpelweg omdat je mààr een buschauffeur bent.
Hey, leer er mee leven man.
Volgende week maar weer je trommeltje met bammetjes kaas mee? Succes joh!
x

Boze Buur | 03-06-08 | 19:00

Ook het telefoon-verkeer Pritt?

Porrello | 03-06-08 | 18:58

Het balletje blijft toch wel rollen zo. Wat een goede ontwikkeling is maar het duurt te lang voordat het bij het doel komt.

Belastingen omhoog (ik heb het woord tax nog nooit zo vaak horen vallen als afgelopen maanden) --> politie boos, postbodes boos, buschauffeurs boos.

Nog even en iedereen is boos en we mogen weer stemmen, en dan gaan we weer met zijn allen mensen met mooie verhalen kiezen.

faprika | 03-06-08 | 18:55

Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:31
Dat heeft geen zin om correcties toe te passen omdat het loon ook zal stijgen etc.
Hoe je het ook wendt of keert, per saldo kom je dan toch uit op die 4 jaar die je met die besteedbare uitkering zou kunnen overbruggen waar je dan voor betaald hebt.
Al die berekeningen zijn bedoeld om het inzichtelijk te maken als het je nú zou overkomen, omdat het alleen in de huidige context te bevatten is.
En ik heb wel niet zo'n hele grote, maar weer niet zo klein om mieren te kunnen neuken vandaat het eh' natte vingerwerk
maar je kan inderdaad die 85 euro per maand ook zelf opzij leggen.
Met 4% rente heb je met interest dan een 100.467,- uitgaande van nu.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:54

Als ze dat nou doen met lagere brandstofprijzen als doel waardoor hun werkgevers hen meer loon kunnen geven..
Ik moet zeggen dat het nog nooit zo lekker doorstroomd in de grote steden sinds die takkelijers hun werk erbij neer hebben gelegd, want waar de buschauffeur vroeger het toonbeeld van een voorbeeldfunctie binnen het verkeer was, is het tegenwoordig verworden tot een toonbeeld van asociaal rijgedrag.

..zapper [RIP] | 03-06-08 | 18:53

@acabhenk 18.47
Morgenochtend om 08.00 melden bij mij op kantoor, ben je nou helemaal gek geworden, voor straf ga je de nachtploeg in.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-08 | 18:53

@: dr.spin
ben je naïf ofzo, alles heeft met grijs 1 te maken! ook jouw vliegtax, verpakkingstax, accijns en btw verhoging! We betalen allemaal meer aan die KLOTE regering. Ook JIJ!...

elsainte1543 | 03-06-08 | 18:53

Correctie aan mezelf:
Bovenstaande geldt niet voor de melkboeren ga weg ik wil m'n melk! en hadden jullie zelf maar niet voor moeten stemmen voor een fusie tussen friesland foods en campina eigenschuld dikke uiert!

T!GER1125 | 03-06-08 | 18:52

+1 voor de chauffeurs voet bij stuk houden!
-1 voor Pritt voor ophitsen tegen de chauffeurs!
.
Dan kan jij wel genoeg verdienen Pritt maar zij doen dat niet...
.
Ik gun de heren en dames het van harte als ik zie wat voor volk er af en toe die bussen in gaat. Ik zou er ook van balen dat wanneer ik mijn pauze voor de helft zelf zou moeten betalen en de helft van de pauze niet eens zou kunnen houden door vertragingen.
Ach we krijgen toch aanvullende acties:
www.nu.nl/news/1595601/30/rss/Vervoers...
.
Ik zeg transport sector samen met de buschauffeurs naar de grote steden en grotere industrie gebieden en sluit het af! Goedkope brandstoffen! en meer geld voor de mensen die genaaid worden door hun CAO! Laat dit land maar een keer voelen.

T!GER1125 | 03-06-08 | 18:51

de "chauffeurtjes" hebben groot gelijk. Hoe meer axie in deze bananenrepubliek hoe beter

Joris de Koekebakker | 03-06-08 | 18:49

*Lees morgenochtend met een big smile op het gezicht in het ochtendblad:*
"Kansenjeugd trekt samen met fatsoenlijke burgers ten strijde tegen blokkades"
Met daaronder een prachtige foto van uitgebrande bussen.

Van A naar Beter!
Lang leve de eigen auto!

Eigen_Gereid | 03-06-08 | 18:48

Touringcarchauffeurs inhuren tegen het dubbele uurloon. Kosten doorbereken in de salarissen van die beroepsstakers en zeikerds.
Stelletje vadsige chagrijnige profiteurs.

Superior Bastard | 03-06-08 | 18:48

-weggejorist en opgerot-

acabhenk | 03-06-08 | 18:47

@Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:31
Dat doorwerken tot je 70 komt er zeker, alleen jammer dat de grootste groep nml de babyboomers de dans ontspringt. En dat terwijl de oorzaak wel degelijk daar ligt. Een verkeerd systeem bedacht voor de AOW waarbij er geen geld opzij wordt gezet op een bankrekening maar wat je verhaalt op je kinderen als zij zelf voor de taak staan om hun kinderen op te voeden... Leg dat maar eens uit aan een jong stel. Je moet betalen voor je ouders zodat zij nog met de VUT kunnen (waar ze zelf geen recht meer op hebben) Bovenop het vaak volledige pensioen een AOW ontvangen van 65 (Die als ze zelf oud zijn waarschijnlijk niet meer in die vorm bestaat) En aflossen van de hypotheek voor de aankoop van je veel te dure huis, gekocht van dezelfde generatie die het met premies en voor een lage prijs van de plank kocht en de volledige onroerend goed gekte in contanten wil opstrijken en daarom de hypotheekaftrek en schaarse bouw in stand houd zodat het zijn virtuele waarde nog net ff blijft behouden tot na de koop.

seven | 03-06-08 | 18:46

Ik krijg mijn pauze ook niet doorbetaald, dat werkschuwe tuig krijgt er wat mij betreft geen cent bij. 8% loonsverhoging eisen onvoorwaardelijk, Tsssss......

vrijheidblijheid | 03-06-08 | 18:45

Laat ze maar lekker staken, onvrede moet geuit worden op de regering en dit helpt lekker mee.

Opzich ook niet zo gek dat ze staken, de slechtst betaalde arbeiders voelen die achterlijke belastingsverhogen en accijnsverhogingen als eerst. Meneer de buschauffeur zijn halve liter pils wordt natuurlijk ook steeds duurder.

faprika | 03-06-08 | 18:41

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 18:35
Wow, de maakbare mensch, jij bent een museumstuk zeg.
--
Chauffeurs: respect, zolang ze de boel niet gaan blokkeren.

Miretra | 03-06-08 | 18:41

De reaktie van Boze Buur over het iq van chauffeurs, kan hier ook van vele ongenuanceerde, stereotype reageerders gezegd worden.
Mogelijk 1 is, je hebt zelf niet gestudeerd, dus is het logisch dat je zo reageert.
Mogelijk 2 is, je egoisme is pas beginnen te werken, toen het vrij vervoer ophield.
Mogelijk 3 is, je hebt op dit moment problemen thuis of op het werk, zodat je je afreageert op de eerste de beste frustratie, die je tegenkomt.
Mogelijk 4 is, oeps je onderkent nu, dat je iets te snel hebt gereageerd, zonder de werkelijke feitenkennis te bezitten.
Ik zou zeggen verdiep jezelf eerst in de materie, voordat je zomaar wat gaat schreeuwen.

Ps er zijn vast en zeker nog meer mogelijkheden, dus wie de schoen past......

skogen88 | 03-06-08 | 18:40

streekvervoer, verhuis naar de stad.
stadsvervoer, pak de fiets..

Horatio | 03-06-08 | 18:40

Deden ze ook in Amersfoort

gingen ze nog leuk toeteren ook die herrie makers.

Darion | 03-06-08 | 18:40

ga toch lekker naar den haag en daar de boel blokkeren

Junkie Jantje | 03-06-08 | 18:37

@ dr.spin007 | 03-06-08 | 18:27

zucht ....

De laaste soortgelijke investering in de regio was ook al tegen het kwaad (toen de russen, weet u nog?). Ons 'investering' is echter wat anders uitgepakt dan we gehoopt hadden dan. Het kwaad van nu zijn onze bondgenoten van toen!

Als je de gekken die zichzelf en ons de hemel in willen blazen hun ding wilt afstellen, moet er een 'paradijs op aarde' komen. Das gewoon antrekkelijker. STAAKT! Voor betaalde vakanties waar dan de (gratis) OV heenrijdt, toch?

De kerken hebben wel al leeggekregen met de sociale staat, nu nog de moskeen dan!

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 18:35

Waarom moet je andere met jou problemen opzadelen? Sympathie kan je nu niet verwachten van mij kant. Nou niet toegeven zou ik zeggen werkgevers. Aangezien het gepland is hoeven ze ook niet te betalen aan de chauffeurs.

Andriesch Knevelmans | 03-06-08 | 18:13

Ja en niet betaald schijten en pissen kan ook

Jc.B | 03-06-08 | 18:35

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:26
Klopt niet die berekening, je houdt geen rekening met de indexering en inflatiecorrectie.
En ja, dat jonge mensen nu het vooruitzicht hebben dat ze tot hun 70ste moeten werken hebben ze aan de babyboom generatie te danken en aan het feit dat het modelgezin 2,4 kind heeft.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:31

De stakinghistorie van de chauffeurs de laatste jaren : 1990, 1992, 1994, 1995, 2000, 2001, 2003, 2004, 2006 en 2008 nu.
Genoeg vrij gehad dus lijkt me ...

Aboriginal | 03-06-08 | 18:30

stakings recht ok (bv zondagsdiensten draaien)

Maar om proberen anderen van hun werk (/huis) te houden Geen goed woord voor over....

Bigamist | 03-06-08 | 18:30

Lekker door staken en veel opstoppingen veroorzaken. Dat heel NL plat mag komen te liggen.
Lekker op de Franse manier ipv de zachte-aardappel-methodiek.
BRAVO!
Eeeeeen we gaan nog niet naar huis...

Gripzz | 03-06-08 | 18:28

"Als ze meer geld willen moeten ze geen chauffeur blijven maar iets waar je wel bij na moet denken en waar je ook nog moe bij zou kunnen worden"

Juist

ik zeg ... Geen cent erbij

Bigamist | 03-06-08 | 18:27

Ik zie het niet zozeer als plundertochten maar als lange termijninvesteringen Hassan. Een soort van levensverzekering. Als daar het kwaad niet uitgeroeid wordt, staat het in no time bij ons op de stoep te gillen, om mosketen, om dure opleidingen en om onze vrijheid. Neu... dat voorland is me wel een oorlogje waard.

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:27

Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:17
Da's bruto.
Netto met inhouding pensioenpremie 1.075,-
Zonder inhouding pensioen 1.160,-
Pensioenpremie is 85,- euro per maand = 40.800,- met 40 jaar werken.
Uitkering pensoen 70% van het salaris = 40.800 :(0,7 x1.160,-) = 4 jaar
Je mag in die berekening, van Balkenende, dus maar 69 jaar worden.
Daarna is blessure tijd, voor hún dan.
Vandaar dat ze pas willen dat je pas met 70 met pensioen gaat.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:26

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:07

aha dr spin, je spreekt gewoon open uit wat velen zwijgend accepteren: ons buitenlandse oorlogen zijn in feite dus plundertochten die de 'balns' (ons hoog consumptieniveau) moeten waarborgen. Als je het zo bekijkt, moeten wij uiteraard ook de JSF hebben. In het kader van deze logica zou ik echter voorstellen dat dat soort plundertochten zichzelf moeten financeren. Anders dan de VOC heeft de krijgsmacht echter geen noemenswaarde buit gemaakt aldaar. Dikke kostenpost in feite, even Deloitte en Touche bellen?

Verder vindt ik wel dat sommige dingen zo gratis als mogelijk moeten zijn, en daarbij hoort zeker het OV, ziekenverzorging of opleiding. Wie perse luxegoederen wil, die moet daarvoor de rekening krijgen.

Lees eens een boek, gaa wandelen, steun de staking!

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 18:24

Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:17
LOL!

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:21

tapklaas | 03-06-08 | 18:16
Je zult maar achter de kassa zitten bij Litl... dan ben je pas zuur.
hoe schrijf je dat eigenlijk?

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:20

@ shopgirl (18.15),

Boehoehoe.

En een OV jaarkaart, GRATIS
En huursubsidie, GRATIS
En 100% in de laagste schijf, GRATIS
En een openbare bibliotheekabonnement, GRATIS
En uiteindelijk.... schuldsanering, GRATIS

Niet zo piepen over onze verzorgingsstaat jij hè?

/\/\addog | 03-06-08 | 18:20

Niet nog wat Peaulen over om de staking te breken??

BroncO | 03-06-08 | 18:20

Wordt tijd dat Rutger is polshoogte gaat nemen, of is die al op vakantie naar Zwitserland?

tadij.nl | 03-06-08 | 18:19

Shopgirl | 03-06-08 | 18:15
Best veel als je het omrekent naar guldens.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 18:17

De knuppel erover dat linksche bustuig, komt allemaal door die pvda met hun stakingsrecth enzo... ga je nuttig maken, werkschuw tuig! Ga dan ten minste f5'en dan doe je ten minste wat...

-Michiel Meer- | 03-06-08 | 18:17

@Andriesch Knevelmans | 03-06-08 | 18:13
Precies, en enig idee hoeveel randdebielen er vrij de weg op mogen? De hardwerkende kutnederlander merkt dat maar 2 maal per dag, die chauffeurs de hele dag. Die maken ook al die huismoeders mee die met hun boodschappenwagentje even gaan shoppen.

tapklaas | 03-06-08 | 18:16

Er zijn ook gewoon nog mensen die dit verdienen:

Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het bruto minimumloon bij een volledig dienstverband per 1 januari 2008:
€ 1.335,00 per maand, € 308, 10 per week, € 61,62 per dag

Bruto!

Shopgirl | 03-06-08 | 18:15

@ van dal (18.11),

Ach, ik ergens ook wel, die benzineprijs kan best wat hoger, zodat het gepeupel fijn in een bus met een wat duurdere chauffeur kan worden vervoerd.

Geef ze brood, spelen en een blije chauffeur en ze werken wat harder en zonder mopperen.

/\/\addog | 03-06-08 | 18:15

@jpschadde | 03-06-08 | 18:10
Weer iemand die niet weet hoe iets werkt. Als je ritten op de rustige momenten gaat schrappen, dan zitten er ook minder mensen op de drukke momenten in de bus, waardoor dat dan weer rustige ritten worden etc.
Of dacht jij dat iedereen altijd alleen maar in de spitst vervoer nodig heeft? 9 to 5 mentaliteit heet dat.

tapklaas | 03-06-08 | 18:13

Het simpelste baantje ? ff alle mongeaulen uit schubbekutteveen op zondagochtend naar huis brengen vanuit de grote stad ? Alle die zure smoelwerken van de 9 tot 17 pennelikkers de hele week aanzien zonder dat er een woord uitkomt ?

Gwoon boter bij de vis en bek houden, iedereen heeft recht om in de baas z'n tijd te kunnen schijten en pissen, zeker een chauffeur.

Andriesch Knevelmans | 03-06-08 | 18:13

tapklaas | 03-06-08 | 18:09
Goed plan... en gratis terugreizen, daar ben ik ook voor.

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:12

/\/\addog | 03-06-08 | 18:10 nee, maar ik snap die chauffeurs wel.

van dal | 03-06-08 | 18:11

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:09 netto zal het net 100 euro meer zijn als de bijstand... net die 100 euro waardoor je geen huurtoeslag krijgt enzo...

van dal | 03-06-08 | 18:11

@ van dal,

U is van de Tokkie vakbond?

/\/\addog | 03-06-08 | 18:10

Schrap die lege bussen die er het hele weekend (en buiten de spits) rondrijden, dan kun je ook een berg chauffeurs ontslaan en de chauffeurs die overblijven kun je dan perfect wat salarisverhoging geven.
Dat is toch niet zo moeilijk...

jpschadde | 03-06-08 | 18:10

van dal | 03-06-08 | 18:07
Ik leef van de liefde.
Mijn vrouw glijdt nu net in haar blote kont van de trapleuning om mijn (haar)prakkie op te warmen.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:10

@dr.spin007 | 03-06-08 | 18:07
Ik ben echter wel groot voorstander van gratis euthanasie. En dat hoeft wat mij betreft nog niet eens in alle gevallen vrijwillig te zijn.
Gaat u maar rustig liggen meneer Rouvoet.

tapklaas | 03-06-08 | 18:09

van dal | 03-06-08 | 18:05

Oeps, per maand... Uhm... nou ja, altijd beter dan bijstand, denk ik.

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:09

DT71 zei: Je kunt zeggen wat je wil; maar deze lui DOEN in ieder geval iets om voor zichzelf op te komen. 99.9% van NL zit de hele dag alleen maar te zeiken en te zeuren en te zaniken maar slikt werkelijk ALLES. En ik zeg: Precies DT

Zaaddonor | 03-06-08 | 18:08

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:07 heel goed, maar wat wil jij volgende week eten?

van dal | 03-06-08 | 18:07

..."EN we kunnen allemaal gratis reizen."...
unkwootje

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 17:57

Wie bedoel je met "WE"? Ik bedoel, als we niet meer investeren in de oorlog in Afghanistan, wordt de balans een tikkeltje anders dan we nu gewend zijn en die balans is nu al zo wankel...

snappie?

Niet alles hoeft gratis... dan wordt het alleen maar leuk om hier te komen en zo...

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:07

van dal | 03-06-08 | 18:03
Oke, maar als iedereen nu gaat staken heeft die busstaking ook geen effect meer.
Probleem opgelost.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 18:07

tapklaas | 03-06-08 | 18:06 en met pasen niet naar de meubelboulevard....

van dal | 03-06-08 | 18:06

tapklaas | 03-06-08 | 18:01 morgen steekt er een zijn duim op... stop ik en vraag ik hoe die heet... als ie willem zegt....

van dal | 03-06-08 | 18:06

@van dal | 03-06-08 | 18:05
Wat?? Hoeven ze met kerst niet bij de familie te zitten? Dat moet toch genoeg beloning zijn!!

tapklaas | 03-06-08 | 18:06

Teringlijers, elke dag dat ze staken 5% van hun loon af in de CAO.

Zijn ze helemaal belazerd

Radical Rex | 03-06-08 | 16:47

je haalt me de woorden uit de mond

en @ van dal ze hebben de hele dag pauze niet lullen je moet altijd wachten op die lui

fosjoo | 03-06-08 | 18:06

Ik ben vandaag al bijna 11 uur aan het werk. Ik krijg geen overuren uitbetaald. Ik krijg geen tijd voor tijd. Ik krijg geen bonus, geen winstuitkering, geen 13de maand. Ik kreeg vorig jaar 1,75 % loonsverhoging. Als ik ga staken ben ik binnen een dag mijn baan kwijt. (oh, dit is trouwens niet zielig voor mij hoor, dit is van mijn kant een weloverwogen keuze waarbij ik volgend jaar in één keer veel geld kan gaan binnenhalen)

Ze moeten niet zeuren. Bedenk een actie waarmee je de werkgever dwarszit en niet iemand die gewoon wil werken.

Shopgirl | 03-06-08 | 18:05

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:02
per maand, op basis van 36 uur per week werken, wisselende diensten, dus ook met sinterklaas en kerst enzo... ik vind het weinig.

van dal | 03-06-08 | 18:05

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:58 ja, die arbeidsvoorwaarden.. die hielden ook in dat de pauze's, die immers door verkeersdrukte niet gegarandeerd worden, doorbetaald werden... nu wil de busbaas daar een kwartier vanaf halen terwijl de looptijd van en naar de bus ook al in dat half uurtje zaten... netto heeft een chauffeur als ie zijn bus nog ergens moet parkeren en dan naar de kantine lopen mischien hooguit tien minuten voor een kop koffie. en de loonsverhoging kunnen ze wel krijgen... tegen inlevering van 15 atv-dagen, da's geen loonsverhoging, da's een loonsverlaging.

van dal | 03-06-08 | 18:03

(bus)chauffeurs = Tokkies

/\/\addog | 03-06-08 | 18:02

best wel veel: 1625 euro per week bruto...

dr.spin007 | 03-06-08 | 18:02

@Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:58
Ga eens naar het station wachten tot de bus komt

tapklaas | 03-06-08 | 18:01

Je kunt zeggen wat je wil; maar deze lui DOEN in ieder geval iets om voor zichzelf op te komen. 99.9% van NL zit de hele dag alleen maar te zeiken en te zeuren en te zaniken maar slikt werkelijk ALLES.

Dus...

Rest In Privacy | 03-06-08 | 18:00

Ik zeg boycotten! Niemand meer de bus nemen en laten zien dat we ze niet nodig hebben! En dan op termijn de lonen nog wat verlagen!

Cynical Dreamer | 03-06-08 | 18:00

Laten we met z'n allen gaan staken! Gewoon.. omdat het kan! Mag toch gewoon in Nederland..

goh! | 03-06-08 | 18:00

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:58 wat is een ivmbo-ert?

van dal | 03-06-08 | 18:00

Van dal, het is spellingcontrole, zonder s en mijn opmerking is hard aangekomen zeg. Heb je soms veel chagrijnige passagiers in je automobiel gehad, ivmbo-erT?

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:58

kan je nog stiller dan stil staan in dit land dan?

gamert.mauzzer | 03-06-08 | 17:58

van dal | 03-06-08 | 17:47
Dan kan dan wel zo zijn en je kan die gebroken diensten ook vervelend vinden maar die voorwaarden waren toch ook al zo, voordat ze dat dienstverband aangingen?
Als het eerst anders was en dit nu ingevoerd zou worden dan geef ik ze gelijk maar bij mijn weten is dat nu niet aan de orde.
Ze willen alleen meer geld.
Iedereen in Nederland wil dat met die prijsstijgingen en lastenverzwaringen, maar het zal toch wel te gk worden als heel Nederland ineens ging staken.
Maar al schrijvend denk ik dat we inderdaad allemaal de boel een aantal weken plat moeten gooien, maar dan ook echt allemaal om dit kudtkabinet tot aftreden te dwingen.
images.google.nl/imgres?imgurl=http://...

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:58

tapklaas | 03-06-08 | 17:56 ik breng morgen al wat mensen naar het station...

van dal | 03-06-08 | 17:58

@ dr.spin007 | 03-06-08 | 17:32

Uiteraard betaal ik belasting, en met trots. Dat is immers geld dat aan dingen besteed wordt, van die wij allemaal beter worden: scholen en universiteiten , ziekenhuizen, brandweer, wegen, kinderopvang, gaa maar zo door.

Hoe ik van een JSF of een oorlog in afghanistan beter wordt weet ik niet echt, maar als we de kosten daarvan aan het OV zouden willen besteden, dan verdient een chauffeur makkelijk het dubbele EN we kunnen allemaal gratis reizen.

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 17:57

Schimmelteen | 03-06-08 | 17:55 hehe.. vroeger, toen mijn kinderen nog klein waren zei ik ze altijd als we met de bus gingen bij het instappen.. : "Ohja, voor ik het vergeet, dóórleren".... en dan je strippenkaart neerleggen voor een stempeltje... je had dan zo'n gezicht moeten zien van zo'n chauffeur...

van dal | 03-06-08 | 17:57

Het is een laatste redmiddel. Ja, en het is elk jaar hetzelfde. Ik zeg trek een blik polen open en laat deze de studenten rijden. Werken hard en klagen nooit.

RdfB | 03-06-08 | 17:56

@van dal | 03-06-08 | 17:54
Kom je me morgenvroeg even ophalen? Moet naar mijn werk.

tapklaas | 03-06-08 | 17:56

het is een uitdagende baan voor de typische over-achiever. Bij uitstek geschikt voor afgezwaaide beroepsmilitairen (kuko's) die graag een zekere mate van verantwoordelijkheid hebben en hun ondernemersgeest willen prikkelen terwijl ze ondertussen van het veiligheidsnet van het busbedrijf kunnen profiteren

U-staat-op-mijn-hond | 03-06-08 | 17:55

Ik had het zo gedaan
Elke dag die je staakt gaat er 1% van je loon af

Hit | 03-06-08 | 17:55

Die stomme kut buschauffeurs, hadden ze maar een vak moeten leren. Niet klagen.

Schimmelteen | 03-06-08 | 17:55

@bottehond | 03-06-08 | 17:42
Ik vertrouwde het blad niet zo, heb ik altijd met bedrijfjes waar roel pieper achter zit. Er klopt gewoon iets niet aan die man.

tapklaas | 03-06-08 | 17:54

niks aan toe te voegen. knuppelen die handel, ik fiets wel!!!

KissTheDevil | 03-06-08 | 17:54

tapklaas | 03-06-08 | 17:52 als wat meer mensen dat doen, anderen meenemen waar ze dat kunnen.... kunnen ze nog lang staken, merkt op een gegeven moment niemand er nog wat van...

van dal | 03-06-08 | 17:54

De gemiddelde buschauffeur staakt toch 10 dagen per jaar?
10 dagen op 200 werkbare dagen = 5%. Tel hier bij op de geboden 8%.
Lijkt me voldoende... Of is dit iets te kort door de bocht

Yellowjello | 03-06-08 | 17:54

@van dal | 03-06-08 | 17:42
Is ook niets mis mee, was gewoon verrast dat je dat hier onthulde

tapklaas | 03-06-08 | 17:52

Beter plan is om het cenrum van Den Haag plat te gooien. Kunnen ze met het kabinet gezellig gaan toepen en geen kwaad meer aanrichten. Chauffeurs blij, burgers blij, iedereen blij!

opHogeHakken | 03-06-08 | 17:51

jopi | 03-06-08 | 17:50 jammer voor je.

van dal | 03-06-08 | 17:51

-weggejorist-

wim6880 | 03-06-08 | 17:51

Zet al die busbanen in voor normaal verkeer en we hebben de 10% asfalt extra die de files voor een deel kunnen doen verdwijnen.
Bussen zouden onnodig zijn als iedereen eens iemand zou meenemen op een van de lege plekken in zijn auto. Bussen exit carpoolen ftw...

seven | 03-06-08 | 17:51

@bottehond | 03-06-08 | 17:42:
Misschien kan GS/NewsMedia het overnemen? Het wordt al op roze papier gedrukt immers.

koerbagh ® | 03-06-08 | 17:50

@van dal
Dat is mij nog nooit gelukt om in de avondspits te "komen".

jopi | 03-06-08 | 17:50

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:38 kun je mij trouwens nog even uitleggen waarom iemand die over spellingscontole (zonder de noodzakelijke 'r') begint, zelf zo'n foutje maakt? lutserT

van dal | 03-06-08 | 17:49

Le Kwek | 03-06-08 | 16:45

Dat had ik ook in m'n hoofd als reactie, na het lezen van dit artikel...

tienusplotseling | 03-06-08 | 17:48

Ik vind dat de chauffeurs wel gelijk hebben wat betreft staken,vervelende is alleen dat andere mensen de dupe zijn. Ze hadden beter de actie met het gratis vervoer kunnen doorzetten dan kweek je sympathie. Ik kan nu alleen maar pissig zijn!

Nifelheim | 03-06-08 | 17:48

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:43 1600 en een beetje BRUTO per maand? een hoofdconducteur der nationale pispaal brengt nog meer netto naar huis en heeft geen gebroken diensten..
(gebroken diensten zijn diensten waarin je 's morgens een uurtje of vier doet, dan naar huis gaat en in de avondspits mag je weer komen)...

van dal | 03-06-08 | 17:47

Die 3% loonsverhoging per jaar betalen de chauffeurs zelf. Per dag wordt een kwartier pauze niet meer doorbetaald en ze moeten ATV-dagen inleveren. 't Lijkt me al niet zo'n fijne baan, bijna elke dag dezelfde geestdodende route rijden. Gebroken diensten of diensten die om 6 uur 's morgens beginnen.

Elisabeth2 | 03-06-08 | 17:45

@Teen
Ik vind je leuk.

Boze Buur | 03-06-08 | 17:45

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:35
Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:38
LOL - piek je altijd begin juni?

Pilsvogel | 03-06-08 | 17:44

@ internethooligan
kan je me uitleggen waarom iemand die nix met de inhoud van het conflict te maken heeft last moet hebben van dat conflict, zak hooi ?

baba4oog | 03-06-08 | 17:43

bottehond | 03-06-08 | 17:42
in het busstakingstopic niet nee.

van dal | 03-06-08 | 17:43

@ Redactie

Niets over Opinio? Een zeer groot verlies voor de onafhankelijk denkerT.

bottehond | 03-06-08 | 17:42

tapklaas | 03-06-08 | 17:37 mensen kunnen best wat meer voor elkaar doen. en hier in de buurt zit ik dan ook nooit om hulp bij het een of ander verlegen.. wie goed doet, die goed ontmoet.

zo simpel is het.

van dal | 03-06-08 | 17:42

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:38 val eens over spelling als je wat doet voor de maatschappij lutser! opvreter, vmbo-ertje.

van dal | 03-06-08 | 17:40

J.David | 03-06-08 | 17:33
Giro 555 voor deze stumper.....

MichieldeMuiter | 03-06-08 | 17:40

internethooligan | 03-06-08 | 17:33
het is een slechtbetaald kutbaantje met gebroken diensten en gammele voertuigen, hier ter stede zijn ze weer eens naar de apk-keuring geweest...
35 bussen van de 78 die ze bij hermes hier in de stad bezitten zijn afgekeurd...
(bussen moeten elk half jaar gekeurd worden)

van dal | 03-06-08 | 17:39

tapklaas | 03-06-08 | 17:37
Gooit zijn hele reputatie te grabbel, straks gaan ze hem nog aardig vinden.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:38

van dal | 03-06-08 | 17:36
Zeker geen spellingcontole in de auto.

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:38

Gelukkig gaat het hier om veolia, en niet om de maatschappij die hier rijd. Anders was ik na de staking even voor hooligan gaan spelen in de bus

tapklaas | 03-06-08 | 17:38

Openbaar vervoer my ass.

jopi | 03-06-08 | 17:38

@van dal | 03-06-08 | 17:36
Van dal een weldoener?

tapklaas | 03-06-08 | 17:37

nou, van mij mogen ze ook wel weer gaan werken, uit mijn goedheid rijdt ik de mensen uit mijn buurt van en naar het stadscentrum of het station, iedereen die zijn duim opsteekt mag mee zolang er plaats is in mijn auto.

(vandaar dat je me vandaag nog niet zoveel hebt zien schrijven)

van dal | 03-06-08 | 17:36

Torquemada | 03-06-08 | 17:32
Ongelofelijk hoeveel gefrustreerden (die zich slim willen voordoen) het beroep van busschauffeur op zitten te hemelen.

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:35

Torquemada | 03-06-08 | 17:32
Om nu buschauffeur net als God al met een hoofdletter te schrijven is ook weer wat overdreven.

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:35

ikweethetwel | 03-06-08 | 17:32
Niet slecht dus, die eerste schatting...

dr.spin007 | 03-06-08 | 17:34

Goed idee die ME!

Wel rijden voor de examens van middelbare school maar ho maar voor het HBO!
Ik word er gek van, reis nu iedere dag 5 uur met de trein i.p.v. 2 uur met de bus!
Kut stakingen!

Hoop dat het snel stopt!

MiiJessica | 03-06-08 | 17:34

het is al irritant dat de spits drukker is met die stakingen, maar álá.
laat ik het alleen niet merken dat ik ergens stil kom te staan omdat ze de boel blokkeren, want schop ik hun ballen onder hun lijf vandaan.

DualDenz | 03-06-08 | 17:34

Enfin, deze staking heeft student J. al het volgende gekost:
1. Benzine rekening a 30 euro.
2. Boete rollerbank a 40 euro.
3. 1 liter olie a 7 euro.

4. Een pijnlijke reet van het elke dag 50 KM rijden op een kut brommert.

Mag ik dit ook declareren naar de arriva?

J.David | 03-06-08 | 17:33

tjonge jonge jonge..... als iemand " eens" staakt beginnen we allemaal op onze achterste benen te staan want we mogen geen overlast hebben.... Ik vind het een goed recht voor iedereen om te staken , en ach een paar dagen een kruispunt blokeren hoeft toch geen probleem te zijn... kunnen we eindelijk de fiets eens pakken.Nog goed voor het milieu ook:))

En gasten van geenstijl ff een vraag.Waarschijnlijk is het voor jullie nooit een item om te gaan staken omdat jullie goeie afspraken hebben gemaakt over jullie salaris ofwel riante inkomen.En dat is jullie goedrecht en ja, je zal alleen moeten wennen aan het feit dat er mensen zijn die wel eens ontevrede zijn over hun inkomen en meer willen. En voor de busschauffeurs geld nu eenmaal dat niemand dat werk wil gaan doen en daardoor krijg je schaarste.Ze hebben het volste recht om te gaan staken desnoots maanden lang totdat ze tevreden zijn.
Ga door chauffeurs en hou de moed erin ze gaan na verloop van tijd toch door de knie-en.

internethooligan | 03-06-08 | 17:33

@dr. spin007 @ 17:28:
Is ruim 4,5 km/u. Inclusief slaapwandelen; maar dat doe je nu toch al.

ikweethetwel | 03-06-08 | 17:32

Ongelofelijk hoeveel gefrustreerden(mensen die zich slim willen voordoen,maar juist typisch bekrompen zijn) hier af zitten te geven op het beroep Busschauffer.

Torquemada | 03-06-08 | 17:32

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 17:30

Wat goed van je dat je belasting betaalt. (Zal nooit veel zijn).

dr.spin007 | 03-06-08 | 17:32

Ongediplomeerd werk, dus waar blijven de Polen???

H. Lal | 03-06-08 | 17:31

Komen jullie allemaal uit een ei?

@elsainte1543 17:19
'Die gasten' zoals je ze noemt krijgen een normaal salaris. Ze willen alleen meer, meer, meer. Als ze het niet zint zoeken ze toch een andere baan? Op het moment dat de maatschappijen buschauffeurs tekort komen gaan de salarissen vanzelf omhoog.

Porrello | 03-06-08 | 17:31

Watnou, gaat GS nu de pliesie oproepen om stakingen met militaire middlen te breken? Ben benieuwd wie voor jullie de weg afzet als er weer eens een blogger uit z'n kantoortje wordt getrokken.

Verder vindt ik buschauffeurs, ziekenbroeders, ouderenverzorgers, leraren en postbodes helden maar smerissen en millitairen (met alle bijhorende opper en onderknuppels) een verspiliing van m'n beslastingsgeld.

staakt!

Hassan-I-Sabah | 03-06-08 | 17:30

40.000 kilometer per jaar... hoeveel is dat per uur? 5? Dat doe ik lopend!

dr.spin007 | 03-06-08 | 17:28

Je krijgt tegenwoordig toch ook geen beloning in de vorm van een lintje meer, door domweg tig jaar op een stoel te blijven zitten.
Daarvoor moet je, je tegenwoordig écht onderscheiden van de middelmaat.
Waarom moeten zij dan wel een extra beloning door met die ster tig jaar aan die stoel te blijven plakken?
Het is toch allemáál middelmaat en de dienstverlening ónder de maat?

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:27

-weggejorist-

hans98 | 03-06-08 | 17:26

Die vieze hufters willen 3% loonsverhoging per jaar.. en als ze dat toegezegd krijgen voor de komende 4 jaar, dan willen ze volgend jaar WEER 3% daar bovenop...
Ik kreeg dit jaar bij het reclamebureau 2%, maar die buskneuzen denken dat ze hersenchirurgie doen ofzo....
*gaat straks weer in een klamme overvolle trein naar huis, klotezooi*

Alcoholic | 03-06-08 | 17:25

@Theo4116 16:57

Waarom heb ik het gevoel dat die reactie totaal niet kan beargumenteren?

Porrello | 03-06-08 | 17:25

WaarDeWindWaait | 03-06-08 | 17:19
Wel vermindering van haltes. "Eerstvolgende stop, Warschau"

Pilsvogel | 03-06-08 | 17:24

Ja, dat krijg je dan als je geen diploma hebt. Dan moet je ergens achter de kassa staan, of kaartjes knippen, of koffie schenken, of bussen rijden. Doe dat dan ook en houd verder gewoon je ondankbare muil dicht. Voor jou minstens twintig Polen in de aanbieding, die het nog voor veel minder doen ook.

De Vrolijke Kaafir© | 03-06-08 | 17:23

Pcs! Knuppel in de nek en terug de bus in!!!!

Lui kudt-tuig!

Boris Poepnagel | 03-06-08 | 17:23

dr. Alban | 03-06-08 | 17:16
Eerste rij en ringtone uitkiezen
Hysterisch vragen naar route

... staat genoteerd - lol

Pilsvogel | 03-06-08 | 17:23

elsainte1543 | 03-06-08 | 17:19
Wat heeft grijs1 ermee te maken? Tjonge... ben jij buschauffeur of zo? Of nog dommer?

dr.spin007 | 03-06-08 | 17:21

Wát een gelul allemaal. Meer werken tegen een slechter salaris wil niemand. Groot gelijk dat ze de boel platleggen! Niet tegen die chauffeurs zeiken; bij de werkgevers en de regering moet je zijn. PS ik rijd minimaal 40.000 km per jaar dus als iemand er last van heeft, dan ben ik het wel. Beetje saamhorigheid kan geen kwaad mensen. Er wordt vaak gescholden op de regering etc., maar als dan een beroepsgroep het lef heeft om de hakken in het zand te zetten dan worden ze meteen neergesabeld. Laat ik het dan even kort formuleren:
we hebben allemaal baat bij een actie die de asociale overheid en werkgevers terugfluit.

ikweethetwel | 03-06-08 | 17:21

Kudtvolk. Ruzie met de één en die kunnen ze niet aan - dus moet er een ander slachtoffer gevonden worden. Kansloze Neanderthalers.

vraagstaart | 03-06-08 | 17:21

Teen | 03-06-08 | 17:15
Niet met die stempel van 'm? Dat je als rectaal bewijs de datum van de aanranding met je meedraagt

Pilsvogel | 03-06-08 | 17:20

Nu de pliesie hun wapens niet hebben gebruikt, lijkt me dat we die weg in Apeldoorn maar Wapenrustlaan moeten gaan noemen.

CoffeePatch | 03-06-08 | 17:19

Buslijnen gewoon Europees aanbesteden, dan wordt het Polski Bussi i.p.v. Connexion, maar dan hoeft er geen 3 ton per dag bij en staken ze ook nooit.

WaarDeWindWaait | 03-06-08 | 17:19

Niet lullen, die gasten verdienen ook een NORMAAL salaris. Iedereen wordt uitgemolken door grijs 1. Van mij part gooien ze het hele land plat. Doe ik ook mee met m'n oude VW!

elsainte1543 | 03-06-08 | 17:19

Apeldoorn... druk kruispunt. Kan het mij niet voorstellen.

Prof_Bukmaar | 03-06-08 | 17:18

en @teen: je bent niet leuk, ik herhaal: NIET leuk!

waskuip-admiraal | 03-06-08 | 17:18

Zolang de Jaapjes Kooyman het lekker in Apeldoorn blijven doen, zal het mij
fijn jeuken allemaal. Salaris verbeteren ? Ga 'ns een vak leren ofzo...

Grijskijkert | 03-06-08 | 17:17

vond je het lekker Teen?

dr.spin007 | 03-06-08 | 17:17

Tja, het ambitieniveau van een buschauffeur stelt niets voor, na 10 jaar weten ze zeker dat ze niets anders meer kunnen worden en dan gaan ze de baas en de klanten jennen om meer geld.
Als ze meer geld willen moeten ze geen chauffeur blijven maar iets waar je wel bij na moet denken en waar je ook nog moe bij zou kunnen worden.

Elec | 03-06-08 | 17:17

Nog maar een week geen hoorcolleges volgen dan.

Treachery | 03-06-08 | 17:17

Nou heb ik als arme student geen auto en in Apeldoorn wil ik eigenlijk al helemaal niet gevonden worden dus dit maakt me eigenlijk geen hol uit. Wat ik wel kut vind is dat ze niet rijden. De "geen-controle-vervoersbewijs-actie" die ze hiervoor hielden vond ik ge-ni-taal. Dit is gewoon een kutactie. Vanaf nu betaal ik net als pilsvogel met briefjes van 50 (vinden ze idd altijd lachen), ga ik in de stoel vooraan zitten en ga ik op m'n gemak een ringtone uitkiezen en ga ik voordat ik instap heel hysterisch vragen waar deze bus allemaal heen gaat. Fuck de buschauffeurs.

dr. Alban | 03-06-08 | 17:16

Helemaal eens met de chauffeurs. Dat die asoos in hun leasebakken ook maar eens lekker stilstaan!

killermiller | 03-06-08 | 17:15

Met zijn vingers uiteraard, want het is algemeen bekend dat chauffeurs kleine piemels hebben.

Teen | 03-06-08 | 17:15

ONEENS mijnheer de redacteur. Die lui mogen alles uit de kast halen om die herkoloniserende franse ov-magnaten de poot dwars te zetten.

waskuip-admiraal | 03-06-08 | 17:14

Hij heeft toen dingen met mij gedaan.

Teen | 03-06-08 | 17:14

Stelletje asocialen zijn het. Rijbewijs innemen en ontslaan.
Staken is prima, goed recht, ze kunnen bijvoorbeeld staken op strippenkaarten stempelen. Op die manier hebben ze alleen hun werkgever waar het om te doen is.
Maar ze betrekken er liever buitenstaanders bij, gewone mensen die met de bus naar hun werk moeten en nu elke dag tweemaal een half uur vertraging hebben. Nu ook automobilisten. Kortom iedereen, als wergever en politiek er maar geen last van hebben.

cabbit | 03-06-08 | 17:13

De laatste keer dat ik met de bus ging reed de chauffeur met mij naar de garage terwijl ik dronken op de achterbank lag.

Teen | 03-06-08 | 17:13

Bangbus.com ook plat ?

Komputernurt | 03-06-08 | 17:12

Klodsjakkeh

ZehSpittah | 03-06-08 | 17:11

Met de bus, zonetje of 4 en altijd met 50EU cash betalen. Moet ie 10min in dat kudtkleingeldkassa-achtige dingetje lopen graaien voor wisselgeld. Ook alle medepassagiers pissig, maar dat is gewoon mooi meegenomen

Pilsvogel | 03-06-08 | 17:10

Zodra ze mij ook gaan belemmeren m'n werk uit te voeren is fysiek geweld toegestaan toch?

stom schaap | 03-06-08 | 17:10

Sla je baas in elkaar, niet zijn stropdas aan het buro, neuck zijn vrouw (heeft die ook eens een goede dag) of sloop voor mijn part dat hele kudtbedrijf, maar laat derden die er niets mee te maken hebben met rust.
Klootviolen.
*hijst baas aan voeten in vlaggemast vor 0,0005% loonsverhoging*

ADO-Le-Cent | 03-06-08 | 17:09

1 mega vacature plaatsen ter vervanging van die luie honden.

mermanator | 03-06-08 | 17:07

Die 8% is gewoon wisselgeld zodat de geprivatiseerde kutbedrijven uiteindelijk goedkoper kunnen draaien, want flexibele inzet. Dat zijn versnipperde diensten.
Busvervoer heeft een maatschappelijk nut, net als nutsbedrijven. Die moet je niet privatiseren, want dan is winst maken het doel. Het doel moet zijn een goede dienstverlening. Daar hoort ook het onderhouden van onrendabele lijnen bij.

Van Snikkelenburg | 03-06-08 | 17:07

Ja hee, opbokken nou. Die stakingen zijn al irritant genoeg, maar dit soort geintjes kunnen we helemaal missen als kiespijn.

Achterdocht | 03-06-08 | 17:06

@ Claude jacque |03-06-08| 16:56
whahahahaha LOL

screamer | 03-06-08 | 17:04

Buschauffeurs zijn overbetaalde ondankbare wegpiraten. En ja boze buur, ze stinken idd ook nog eens.

Willem van Ockham | 03-06-08 | 17:03

't is me ook hier een raadsel op grond waarvan stakerTs menen mensen, die in het geheel geen partij zijn in het conflict, de dupe te mogen laten worden van zo'n conflict. ik heb dan ook geen enkele sympathie noch begrip voor dit soort acties. ben het dus volledig met pritt eens, qua de ME - desnoods met harde hand - de blokkades laten schoonvegen.

baba4oog | 03-06-08 | 17:01

Jaja, en Eurlings deelt op dit moment Pentium II's uit aan de arme kindjes op de Antillen. Is er al een ticket voor Rutgert geregeld voor Ontluisterend Filmpje 2.0? Waar is Rutgert eigenlijk? Of moeten we hier dan maar alles zelf gaan doen?

F. von Zeikhoven | 03-06-08 | 16:59

Ik snap eigenlijk niet hoe je het volhoudt om in een bus, die bedoeld (maar niet geschikt) is om 50 mensen te vervoeren, en waar dan 3 mensen in zitten, de rest van het verkeer te hinderen. Volgens mij is het rendabeler om die ritjes met gewone taxi's te rijden. En met het verkeer (asfalttekort) van nu heeft eigenlijk iedereen die er beroepsmatig de hele dag in zit recht op tropenjaren, hartkleppentoeslag en vervroegd pensioen.
Wat deze mannen niet het recht geeft de rest van het verkeer nog harder te frustreren.

Pierre Moustache | 03-06-08 | 16:58

Dus we geven jaarlijks iets van 4.7 Miljard weg aan Ontwikkelingshulp
We betalen veel meer dan we moeten aan de EU
We steken iedere dag voor 800.000 € Vuurwerk af in Afganistan...
Maar In Nederland is er te weinig geld voor Openbaar vervoer (lang leve de Privatisering),de Politie staak voor meer loon,en het peil van het Onderwijs en de Verzorging staan op een dramatisch dieptepunt.
Welke Dumnfuck stemt er nog op deze achterlijke Coalitie partijen.

Torquemada | 03-06-08 | 16:57

-weggejorist-

theo4116 | 03-06-08 | 16:57

..... die mensen zijn het gewoon zat om uitgemolken te worden,..... terwijl links en rechts niet presterende topbestuurders / ambtenaren keer op keer met fiks gouden handdrukken worden uitgezwaaid.

@xel | 03-06-08 | 16:57

@Thorin | 03-06-08 | 16:56
is ook allebei een zittend beroep.

@Quasi | 03-06-08 | 16:56

-weggejorist-

Claude Jacque | 03-06-08 | 16:56

Volgens Guusje ter Horst is buschauffeur ook een hele gevaarlijke baan, net als de politie!!!

Thorin | 03-06-08 | 16:56

De klanten van de vervoersmaatschappijen en deze zelfde vervoersmaatschappijen zijn al genoeg de dupe van de stakingen. Geen vervoer en inkomstenderving. Waarom zou je de rest van Nederland plat leggen als je dat middel in handen hebt?

troked 23 | 03-06-08 | 16:56

ben blij dak in de achterhoek woon en voorlopig niet naar de school in nijmgen hoef :p

Heb helemaal geen last van de stakingen...

DaSanniej | 03-06-08 | 16:55

Ongelooflijk werkschuw klotevolk toch ook!

mokka-ananas | 03-06-08 | 16:55

Hoppa, laten we proosten op een kabinets crisis.

Conan de Rabarber | 03-06-08 | 16:55

Van je la la lalala?

Albert Heijnstein | 03-06-08 | 16:54

@ Zomaar * | 03-06-08 | 16:50

En WIE moet er dan naar huis toe lopen?

Albert Heijnstein | 03-06-08 | 16:54

Buschauffeurs stinken ook altijd.


( nee, is helemaal niet zo maar ik stook graag)

Boze Buur | 03-06-08 | 16:54

Vrijwilligers gezocht misschien?????

Vonbunderen | 03-06-08 | 16:54

* belt 20.000 Roemeense en Bulgaarse buschauffeurs voor een baan in Nederland *

fuckje | 03-06-08 | 16:52

Paupers, heb al 3 dagen moeten fietsen, en vorige week en die week daarvoor ook!

DeRick | 03-06-08 | 16:52

Dat soort baantjes zijn toch al overbodig? Ik weet toevallig van een onbemande buslijn van Rotterdam naar Capelle...

Als iemand een buschauffeur weet die kan stuken? Ik heb nog een stukadoor nodig en zoek geen pool.

Porrello | 03-06-08 | 16:52

Even Apeldoorn bellen..

ctrl+v | 03-06-08 | 16:52

<care>
NEEEEEEEEEEEEEEE NIET APELDOORN!
</care>

groenteman | 03-06-08 | 16:52

Prittmans, in een democratie, wat deze bananenrepubliek nog steeds is, mag het volk aktievoeren. En als het niet zou mogen dan doen ze het toch omdat je nu eenmaal je mond niet laat snoeren door wat rechtse pestventjes die denken eigenaar te zijn van dit kutland. Van mij mogen ze nog meer kruispunten bezetten zodat al die belangrijke rukkers te laat op hun belangrijke afspraken komen.

oplichter | 03-06-08 | 16:52

Buschauffeurs zitten op de sociale ladder nèt boven de vrachtwagenchauffeur.
Qua IQ scheelt het niet eens zo gek veel.

Beetje lopen zeuren om meer geld. Misschien had je daar eens aan moeten denken toen je als kutpuber besloot om de makkelijkste opleiding te volgen. Schaam je voor je kinderen, die op school moeten vertellen dat hun vader 'op de bus zit' . Stelletje mislukte volksbuurt piloten!

Boze Buur | 03-06-08 | 16:52

We pakken ze wel terug ze besluiten om weer te rijden.

Ten eerste; Ik wens iedere chauffeur de eerst komende maand "geen goede morgen"

Ten tweede; ik laat mijn abonnement niet zien, op de vraag 'waarom niet' antwoord ik stoïcijns: "Omdat ik een probleem heb met mijn baas"

Ten derde; hierbij nodig ik alle dames uit om het nagel lakken te bewaren voor in de bus.

Aanvulling hierop mogelijk :D

Sp00n | 03-06-08 | 16:51

Hé Buschauffeur, we gaan je bussie slopen! *Neuriënd

Zomaar * | 03-06-08 | 16:50

Meer geld is goed! We betalen al zo veel belasting, laat het eens aan werkende mensen toekomen.

beninhet2 | 03-06-08 | 16:50

In Apeldoorn dus. En wie heeft er dáár dan precies last van?

koerbagh ® | 03-06-08 | 16:50

ze willen minder openbaar vervoergebruikers en meer autorijders.

@Quasi | 03-06-08 | 16:49

Dit is wel weer een beetje overdreven. Verder is staken omdat je bijna onder het minimumloon betaald krijgt wel terecht. Connexxion en co doe es effe een beter voorstel dan ken ik ook weer gewoon met de bus...

gewgle | 03-06-08 | 16:49

Zijn ze gek geworde!
Ik begrijp ook wel dat buschauffeur niet echt een beroep is met uitzicht op promotie, salarisverhoging, persoonlijke ontplooiing etc...
Maar om dan de gewone hard werkende mensch daar mee lastig te vallen?
Ok, de overheid heeft ook wel schuld natuurlijk want privatisering is volgens hen de oplossing voor alles wat openbaar net zo slecht was was. Maar dat terzijde. Wouter Bos is immuun voor dat soort klachten jongens dus hou maar op.

mennie | 03-06-08 | 16:48

Ja, en dat is dus een artikeltje 5 van de WvW, en daarvoor mag het rijbewijs ingenomen worden. Proberen het OV plat te leggen en dan ook nog de laatste mogelijkheid voor mensen om op hun werk te komen afnemen, nouja,.. werken aka, geld verdienen voor dhr Bos dan.

Xzae-lm | 03-06-08 | 16:48

+1 voor de chauffeurs.
-1 voor mensen die afhankelijk zijn van openbaar vervoer.

Ari Gold | 03-06-08 | 16:48

Beter gaan ze weer rijden, ik word zo moe van dat fietsen... -_-'

Glow | 03-06-08 | 16:47

Teringlijers, elke dag dat ze staken 5% van hun loon af in de CAO.

Zijn ze helemaal belazerd

Radical Rex | 03-06-08 | 16:47

wat een verschrikkelijke heumaux zeg! ik moet me elke dag beetje het apenzeur trappen door groningen en nu dit!
aanpakken die arrogante bolderkarbestuurders!

iRoy | 03-06-08 | 16:47

Het is maar goed dat ons streekvervoer geen exportproduct is. Wat verdient een buschauffeur in bijv. Kenia?

Porrello | 03-06-08 | 16:47

Dat zouden meer sjouwfeurs moeten doen, go for it.

kneuterzak | 03-06-08 | 16:46

Zo, in Apeldoorn. Ze durven wel.

Jan Vlag | 03-06-08 | 16:46

Beetje begrip kweken is dat.

datisookwat | 03-06-08 | 16:45

Tot nu toe had ik wel sympathie voor de eisen en acties van de buschauffeurs, maar dat is op deze manier snel afgelopen.

Hippocrates | 03-06-08 | 16:45

gewoon inruilen dat tuig tegen polen, moet je eens kijken hoe graag die willen werken voor dat CAO

Le Kwek | 03-06-08 | 16:45

Voor zulke baantjes hebben we toch gewoon een minimumloon ontwikkeld hier in Nederland dat tevens loont ten op zichte van een uitkering, ja toch?

Porrello | 03-06-08 | 16:45

Man, geenstijl zou ze moeten steunen! het land plat!

Tuh | 03-06-08 | 16:44

pff idioten..
gelukkig heb ik er op de fiets geen last van als ze zo'n kruispunt vast zetten (H)

GillesDeLaTourette87 | 03-06-08 | 16:44

+1 voor chauffeurs ik hou van luie mensen die shag roken

Tanky | 03-06-08 | 16:43

LOL@Pritt

Zo jammer! | 03-06-08 | 16:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken