Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervragen over melkvernietiging. Iemand?

ikdrinkmelk100.jpgAllemaal even klikken op deze foto in dagblad Trouw vandaag. Boze boeren die gisteren in Zeewolde tienduizenden liters melk wegflikkeren over een akker. Aangespoord door de Dutch Dairy Board. Goed, het is hun melk, het zijn hun koeien, het is hun akker, het is hun trekker, het zijn hun mestkarren. En we snappen ook wel dat de Albert Heijns van deze wereld een stelletje smerige afknijpers zijn, die profiteren van de melkveehouderij die niet wil produminderen. Maar melk vernietigen als keiharde actiemaatregel? Al die witte motoren dumpen in het riool? Dan heb je het qua PR naar de burger toe even niet begrepen. Dus kom op, boertjes van Nederland. Met jullie stomme actiepetjes. Wees eens wat creatiever. Doe eens snel de hearts & minds van de hardwerkende Nederlander winnen...

Reaguursels

Inloggen

Coke de witte motor, melk de witte sloper

Scorpio_Dragon | 30-05-08 | 14:08

Op melk zit geen subsidie, het grootste deel van de landbouwsubsidies gaan naar graanlanden zoals Frankrijk. Daar krijgen ze subsidie voor het niet verbouwen van graan en hun land leeg te laten..
Trouwens wat zijn er veel subsidies voor vanalles en nog wat, als een werkende ondernemer dit moet uitzoeken is het jaar al om voordat hij klaar is met het invullen van alle formulieren..
www.antwoordvoorbedrijven.nl/zoekresul...

seven | 29-05-08 | 14:57

Ploos | 29-05-08 | 00:01
Eigenlijk ligt NL al te noordelijk voor mais. De mais hier is alleen geschikt voor veevoeder... voor melkvee bijvoorbeeld! Net als onze tarwe, die is al bijna niet geschikt om brood van te bakken. Het is dat we verplicht ook een beetje door ons broodmeel moeten mengen, want zuidelijker tarwe is veel beter. Al wordt het met nieuwe tarwerassen al wat beter.

Er wordt een hoop geroepen. Dat veeteelt inefficient is, veel water kost etc. Maar die eten wel de spullen die wij niet kunnen eten, dus voor NL prima keuze.

De Nederlandse agrarische sector heeft een topniveau, daar mogen we best trots op zijn. Die boeren zijn zo dom nog niet, al wil de doorsnee randstedelijke op-de bank-hangende tv-kijkende chips-eter dat wel graag zo zien.

denouden | 29-05-08 | 14:56

Waarom gaan die boeren geen mais verbouwen?

Ploos | 29-05-08 | 00:01

Gelukkig is het geen bier.... dat was pas zonde geweest.

OneandOnly | 28-05-08 | 21:04

Stephen paul heeft het gewoon niet helemaal begrepen, hij is nogal fan van Nieuw zeeland zo te lezen, maar denk maar niet dat het daar zo leuk boeren is. Aan de stierkalveren kunnen ze daar niets verdienen, dus die schieten ze meteen na de geboorte deaud, en de melkprijs daar is de laagste ter wereld en doordat ze daar zo met de koeien omgaan zoals ze doen hebben ze ook de laagste kostprijs.
Dat kun je niet vergelijken met boeren in Nederland, hiero hebben de boeren te aan een bult regels te voldoen voor milieu, dierenwelzijn, geen hormonen en van alles en nog wat. Dat willen de Nederlandse burgers graag, dan moeten ze daar ook een paar centjes voor betalen.
Als je denkt dat het in het buitenland beter is dan raad ik je aan er zelf maar eens te gaan kijken en als je terugkomt zul je zien dat de Nederland voor de melkveehouderij het meest geschikte land ter wereld is.
En als je eens in de supermarkt komt doe dan eens je best om een drinken te zoeken dat per liter goedkoper is dan melk. Zelfs bronwater is nog duurder.
Duzz, huiswerk genoeg stephen paul ?

roofdier | 28-05-08 | 20:17

-weggejorist-

brdstck | 28-05-08 | 18:56

Dit reikt naar keiharde kartelvorming. Hallo, wij zijn van de NMA en hebben begrepen dat er melkprijs beïnvloedende afspraken gemaakt worden. Of u even wilt bukken.

Pepp1 | 28-05-08 | 17:04

aanklagen voor milieu vervuiling

henkdekanarie | 28-05-08 | 14:01

Melk vernietigen is niet erg.
Uit gedegen wetenschappelijk onderzoek is keihard vast komen te staan dat
-melk allergien verergert
-melk acne verergert
-melk de kans op parkinson danig vergroot
Dus melklobby: steek die melkprodukten maar in je reedt en hou een sop ons te vergiftigen en voor te liegen.

Willem van Ockham | 28-05-08 | 14:00

Got Milk?

Fck_Mtn | 28-05-08 | 13:48

Gratis melk tappen bij Appie voor de deur... Dat helpt...

F. von Zeikhoven | 28-05-08 | 13:40

Beter Beter .
want voor de mensen die het nog niet weten .
MELK IS SLECHT VOOR ELK .
www.fonteine.com/melk_ongezond.html
Neem maar eens een kijkje . het is zelfs bewezen
dat melk slecht voor je is . mensen op tv
mogen de slogan : melk is slecht voor elk ook al niet meer
gebruiken omdat ze dan liegen .

xx(L). Laterss ! Liefs Maaike

Maaikemutsj | 28-05-08 | 12:59

steven paul | 28-05-08 | 12:23

Weer domme praat. Een bedrijf of cooperatie is inderdaad eigendom van de aandeelhouders maar zij hebben geen van allen dwingend stemrecht. Zij kunnen dus alleen maar instemmen met reeds genomen beslissingen of weggaan. Voor boeren betekend dat dat zichzelf uitkopen en zichzelf afsnijden van de enig overgebleven regionale afnemer afnemer.

Ook boeren in NZ, de VS en Polen klagen over de terreur van de millieu maffia die bij domme politici gehoor vinden evenals boeren die vanuit NL naar DE en DK zijn getrokken. Dankzij de millieu hoax is het ook voor succesvolle boerenbedrijven overal in de wereld een bij voorbaat verloren strijd tegen de zwaar gesubsidieerde millieu maffia geworden.

De grote verliezers zijn niet de klanten van Aldi, AH of Walmart maar de enorme wereldwijde massa van paupers die dankzij de stadse millieu maffiosi een gruwelijke hongerdood zullen sterven.

Hans Anders | 28-05-08 | 12:58

Ik herinner me nog een soortgelijke actie uit een grijs verleden. Boeren lieten toen uit protest "melk" op een plein in Den Haag lopen. Hele wereld in rep en roer, grote ophef, iedereen blabla, de op zijn tenen getrapte milieupolitie erbij... alles erop en eraan.

Bleek het om water met klein beetje melk erin te gaan. Hahaha, stakke actie!

Even niet zo zeuren en gewoon weer aan het werk jongens!

denouden | 28-05-08 | 12:53

De grootste 2 melkfabrieken zijn cooperaties, deze zijn dus eigendom van de boeren maar worden door de directie bestuurd.
Als de directie dan elk jaar een nieuwe mercedessen koopt en de boeren moeten hun spijkerbroeken bij de wibra kopen dan gaan ze protesteren dat is niet meer dan logisch.
Dus niet zeuren over subsidies en marktwerking, t is gewoon de boer die wordt uitgeknepen door zijn eigen fabriek en de appie heijn

roofdier | 28-05-08 | 12:51

Schandalig is het die hele boerenstand in Europa. Door die subsidies hier worden helen continenten arm gehouden. In feite zijn het geweaun moordenaars. Meteen afschaffen alle subsidies. Gaan ze maar een vak leren waar behoefte aan is of ze pleuren maar op. Kan mij het schelen dat ze al acht generaties op hetzelfde kudtweiland boeren. Als het niet rendabel is dan is het niet rendabel. Economie heet dat. Zo worden goederen daar geproduceerd waar het tegen de laagste prijs kan en profiteert iedereen. Ieder ander bedrijf gaat geweaun op de fles als het niet rendabel is. Geen uitzonderingen maken omdat ze toevallig een grote bek hebben. Godverdegodver.

zooishettoch | 28-05-08 | 12:50

Ach, wat leuk, driekwart jaar geleden de prijs gigantisch verhogen vanwege de enooooooorme vraag naar melkproducten in China en nu dit. De tyfus voor Albert Heijn met z'n 1 euro 14 voor anderhalve liter melk.

Murdockyoufool | 28-05-08 | 12:37

@vliegende knorrepot | 28-05-08 | 12:05
de meeste melkveeboeren werken 60 tot 80 uur in de week, dus doe eens gewoon ff je bek houden. de mensen met die petjes daar op de foto, stonden vanochtend om half 6 weer naast hun bed om de dames te melken

Peanutbutter | 28-05-08 | 12:35

@steven paul | 28-05-08 | 12:23
tot voor kort was het zo dat de supermarkten deze cooperaties tegen mekaar uitspeelden, maar dat zal met plusminus 4 á 5 maand verleden tijd zijn (als alles rond komt met de NMA)

Peanutbutter | 28-05-08 | 12:30

@Peanutbutter
Friesland Food en Campina zijn eigendom van de melkveehouders. Als deze cooperaties geen betere prijs kunnen bedingen, dan is het ook nog eens de schuld van de boeren zelf. Dan moeten ze een beter bestuur kiezen.

steven paul | 28-05-08 | 12:23

@steven paul | 28-05-08 | 12:14
je hebt helemaal gelijk, al kloppen de marges die de supermarkten, banken en melkfabrieken krijgen, toch niet helemaal met de marges die er voor de boeren overblijven. verder wordt de prijs inderdaad gewoon door vraag en aanbod betaald, en boeren die dat niet kunnen snappen, zijn slechte ondernemers!

Peanutbutter | 28-05-08 | 12:18

@ Hans Anders 11:38
Een boer kiest er vrijwillig voor om een bedrijf over te nemen.

Ik ken genoeg boeren in Nederland, in Nieuw Zeeland, in de Verenigde Staten en in Oost Europa die een mooi bedrijf opbouwen. Dat zijn over het algemeen niet de klagers. Zij zijn ondernemer genoeg om de kansen en gevaren in te schatten en hun bedrijfsplan daarop aan te aanpassen.
Slechte ondernemers horen hun bedrijf te sluiten om ruimte te maken voor de echte ondernemers. Dat is vooruitgang.
Niet klagen over de opbrengstprijs die bepaald wordt door vraag en aanbod, maar werken aan de kostprijs of werken aan een produkt met meerwaarde is de strategie van een succesvol ondernemer.
Er zijn te veel melkveehouders in Nederland die menen dat zij het voorrecht hebben om koeienboer te zijn en vinden dat andere mensen daar maar financieel voor op moeten draaien.

steven paul | 28-05-08 | 12:14

Groot gelijk deze boeren, het moet maar eens afgelopen zijn met die Albert Heijn maffia, die mooi weer blijft spelen tegen het domme klootjesvolk. Trouwens, ze staan niet alleen, ook in Duitsland, Oostenrijk en Zwitseland worden gelijksoortige acties gevoerd, alleen heet de maffia daar resp. Aldi, Lidl en Colruyt.

Sendis | 28-05-08 | 12:10

Ga 'ns geweaun aan 't werk i.p.v soepsidie graaien,
met je stomme DDB (Domme Debiele Boer) petjes.

vliegende knorrepot | 28-05-08 | 12:05

@ Annonico | 28-05-08 | 09:01
Val deaud!

Aldebaraan | 28-05-08 | 12:00

Sodommer | 28-05-08 | 09:13
Ha, ha Inderdaad! Als ik de verhalen van grootvader zaliger mag geloven!
En betalen met waardevolle voorwerpen, dus dat Tientje van Lieftinck had geen enkel effect! Want grootvader verkocht jaren later pas de goederen, en het was kassa!!

Aldebaraan | 28-05-08 | 11:59

Stuur maar naar Afrika dat melk. voor graties.. krijgen die mensen ook nog wat :) en idd, wat CoJones zei: melk is puur vergif..

oh wacht, denk nou niet dat ik Afrika de ziekte toewens.. ach laat ook maar, ik ga me hier niet verdedigen.

Masterbeer | 28-05-08 | 11:54

steven paul | 28-05-08 | 11:07

Je bent inderdaad kortzichtig dom. Je kiest er immers vaak niet vrijwillig voor om boer in Nederland te worden, immers je erft of het zwaar met schulden beladen bedrijf van je ouders. Je kan ook weigeren maar dan gaat het bedrijf vaak aan schuld ten onder en jij aan de hoon van familie en banken.

Boeren in NL is een casinospel geworden, immers telkens zijn er weer achterlijke millieu maffiosi die met behulp van jouw belastinggeld je reeds verstrekte vergunningen kunnen bestrijden.

Boer zijn in andere landen is ook niet beter, in NZ ben je overgeleverd aan de wereldmarkt en aan door grotere boeren gedomineerde lokale cooperaties. In andere landen ben je als buitenlander overgeleverd aan afgunstige buren die voortdurend corrupte lokale politici en ambtenaren op je dak sturen.

Hans Anders | 28-05-08 | 11:38

dat boeren meer kunnen/mogen/willen verdienen dan de gemiddelde nederlandse stadse paupert is ook terecht. als zon stads gevalletje een week 100 uur moet maken zal het meteen ach en wee gaan klagen, overspannen, burn out en weet ik wat allemaal meer. de boer doet het zonder tegenzin.
alle boeroepers zouden is een paar weken mee moeten draaien op een boerderij, dan piepen ze wel anders.

redpower | 28-05-08 | 11:29

Voedselvernietiging!
Daar zou een straf op moeten staan.

Klaas Snaak | 28-05-08 | 11:15

Geef het dan gratis weg of zo,pff verspilling.

Nifelheim | 28-05-08 | 11:10

@ Hans Anders 10:41
Als het niet financieel niet mogelijk is om in Nederland melk te maken, dan zul je als melkveehouder op moeten houden. Een verstandige boer begint niet in Nederland maar ergens in het buitenland, waar wel mogelijkheden zijn. Een deel van de melkveehouders zal hun bedrijf wel laten groeien dankzij de stoppers. En deze groeiers zullen de toekomstige melkveehouders zijn. De beste ondernemers zullen blijven. Klagende boeren die menen dat zij recht (of beter een privilege) hebben om boer te blijven en daarvoor andere mensen op willen laten draaien, mogen van mij vandaag nog hun tent sluiten.

steven paul | 28-05-08 | 11:07

34/26-1*100%= 31% stijging van de prijs in één jaar.
en dan klagen? KLOOTZAKKEN !!!

Octavianus | 28-05-08 | 11:06

Spandoek: ''Geen melk vandaag deze week''
Debilitas...

AC_Wesley | 28-05-08 | 11:06

Hakkepof | 28-05-08 | 09:44
Bedankt voor de doodswens. Boeren werken ontzettend hard en uitkeringstrekkers niet. Dat zal niemand ontkennen. Toch kosten beide groepen ons ontzettend veel. Zo kreeg agrariër en oud-minister Veerman een hondenfooi van € 190.000 per jaar voor zijn agrarisch hobbyisme. Over de jaren wel meer dan mw. Herfkens. Als dank voor die fooi betalen wij ook al jaren teveel voor ons voedsel.

Annonico | 28-05-08 | 11:04

Van melk ga je hartstikke dood. De enige reden dat je niks hoort over de vernietigende effecten van koemelk op het menseljk lichaam, is het economisch belang van de sector.
Melk zorgt voor prostaatkanker, osteoporose, blaaskanker, groeiproblemen, huidproblemen etc.
Het is puur gif en eigenlijk is dat ook heel logisch als je er even bij stil staat hoe volslagen debiel het is om de melk te drinken van een ander zoogdier, inclusief pus en bloed.

CoJoNes | 28-05-08 | 11:01

Doe eens snel de hearts & minds van de hardwerkende Nederlander winnen...
en dat geldt ook voor stakers, met hun domme redneck-petjes

klapvee | 28-05-08 | 10:58

Dat woord "Hardwerkende" komt me inmiddels de strot uit, verzin eens wat anders Pritt..

Gifkikker | 28-05-08 | 10:57

voor alle stedelingen vervreemd van licht lucht & bodem.

De boer is troef, de boer is troef
De ene keer geet `t gladjes, de ander keer geet `t stroef

Zo deur de eeuwen hen, was `t boertje niet in tel
Moar toen kwam de hongerwinter, toen wisten zie `t wel
Op fietsen zonder bende kwam`m zie schooien um spek
De EEG trapt ons weer terug, moar de boer die is niet gek

De boer is troef, de boer is troef
De ene dag bu-j koning en de andere dag een boef

Hier en doar dan zie-j nog weles een olderwetsen boer
Hie kan zich nauwlijks redden moar toch hult hi-j zich stoer
Dat olderwetse keihard werken, trik `m der wel bi-j
Moar als `s maans de wekker geet, begint `t weer op ni-j

De boer is troef, de boer is troef
De ene keer geet `t gladjes en de ander keer geet `t stroef

`k Mag graag een potjen kaarten en dan kan `t raar vergoan
Zo bu-j an `t winnen, zo he-j de knaken veur ow stoan
In `t leaven geet `t krek alens, `k heb heupe kansen gehad
De meeste heb ik grif verknooid, moar eigenwies denk ik dat

De boer is troef, de boer is troef
De ene dag bu-j koning en de andere dag een boef

De trendvolgers en happy few holt graag een goed gesprek
Ik snap der vaak de ballen van, misschien `s dat mien gebrek
Moar als zie zegt: "wat bu-j een boer" wet ze niet woar `t ze over proat
Dan zeg `k da`k doar trots op bun, ik wet wa`k wetten mot

De boer is troef, de boer is troef
De enen dag bu-j koning en de andere dag een boef


De Briemusketier | 28-05-08 | 10:55

Boer'n zijn nog erger dan strandtenthouders. Ze klag'n en klag'n en zodemieter'n ook nog zomaer melluk in de slot'n. Dat mot anders Balk'nende.

@AlphaDog | 28-05-08 | 09:51

ge eensch melk drinkenn! zal goed zijn voor die 3 hersencellen van je, meaungeaul

Baanaan | 28-05-08 | 10:53

In melk zit calcium en dat is weer goed voor bemesting van de grond.

discosmurf | 28-05-08 | 10:53

@ stevenpaul

ik ga maar niet meer met je in discussie, want die totale illusionaire wereld waarin jij rondwandelt is toch niet te doorbreken...

Machinov | 28-05-08 | 10:45

steven paul | 28-05-08 | 10:24

Als je al een agrarische student was dan was je beslist een domme student. Je kan b.v. wel als boer protesteren tegen bv een superheffing maar als je boer wil blijven moet je anticiperen en investeren en dus ook op de superheffing.

De vergelijking met NZ gaat helemaal mank omdat NZ een agrarisch eiland is waar zelfverzorging en export nationale sporten zijn. NL is een handels en dienstenland en de millieu maffia ziet het liefst alle boeren verdwijnen om van het vrijkomende boerenland zwaar gesubsidieerde dieren landschappen te maken.

Hans Anders | 28-05-08 | 10:41

Die zooi ga je toch niet uitdelen? Wie neemt dat nou aan? Het moet eerst "ontgoord" worden heur.

ConfuZor | 28-05-08 | 10:41

Tip: ga gewoon eens bij een koeienboer langs! Neem een lege fles mee en vraag naar verse melk. 10 tegen 1 dat je voor ca € 0,50 een dikke liter verse romige VOLLE melk hebt. Boer blij en u ook met deze onbewerkte echte verse melk vol voedingsstoffen. En koel bewaard blijft ook deze melk meerdere dagen goed! U blij, Boer blij. U Goedkoper echte melk, Boer 48 cent meer verdient. En u boycot het machtsmonopolie van de grootgrutters! En dat voelt ook weer lekker!

KlopKlop | 28-05-08 | 10:40

@Boertjes,

Waarom niet de poepkakstrontmest over het binnenhof sproeien tijdens de lunchpauze? (Uiteraard als de Femke' s, de JP' tjes, en de Baliners op een bankje in de zon hun broodje naar binnen zitten te proppen.)
Dat was pas hahaha geweest,

H.A. Ram | 28-05-08 | 10:39

Het volgende voorstel;

Een Melkertbaan voor ieder koeienmelker die vindt dat hij uitgemolken wordt.

Porrello | 28-05-08 | 10:38

@coffepatch 10:19
Dat is waar. Meer marktwerking zou eerlijker zijn. Maar de echte ondernemers onder de melkveehouders weten toch te groeien. Maar waar ik echt giftig van kan worden is dat eeuwige geklaag. Op hun eigen cooperaties op de melkprijs, op de superheffing. Eerst zijn ze tegen de invoering van de superheffing, dan tegen de afschaffing van de superheffing.
Het punt met het hele landbouwbeleid is gewoon, dat alles zo dichtgetimmerd is dat jonge ondernemers die wel wat kunnen geen kans krijgen om het wel goed te doen. De middelmatige melkveehouder die het bedrijf van zijn ouders gekregen heeft, kan door blijven prutsen tot zijn pensioen. En blijven klagen dat hij het zo slecht heeft.

steven paul | 28-05-08 | 10:24

Boeren die staken is niet goed voor de koeien. Op het boerenland gaat het er qua vakantie en dergelijke ook heel anders aan toe. Is hard werken op een boerderij (natuurlijk heb je ook luie zakken, dat hou je toch).
Koeien in melkbatterijen plaatsen is ook niet handig, dat merk je direct aan de melk. Inkomen van boeren is juist afhankelijk van de kwaliteit van hun koeien. Kwestie van goede neuqstieren op goede melkkoeien loslaten voor goede zuigkalfjes die vervolgens goede melkkoetjes of goede neuqstieren kunnen worden.

Bips | 28-05-08 | 10:22

Het is ook wat, is de prijs een keer laag is het weer niet goed. Ze kunnen beter demonstreren tegen de hoge benzineprijzen.

doskabouter | 28-05-08 | 10:21

steven paul | 28-05-08 | 10:13
Dat is niet de schuld van de boeren maar van de regelzuchtige overheid.
Door het melkquotum is het niet zo eenvoudig voor een boer om meer koeien te gaan houden.

CoffeePatch | 28-05-08 | 10:19

BGH.
BGH is een groeihormoon, koeien worden hier mee behandelt om ze beter te laten groeien.
In melk blijkt ook een beetje BGH te zitten. Volgens onderzoek van de universiteit in Chicago kan BGH bij vrouwen zorgen voor borstkanker. Bij kinderen en mannen is niet bekend wat BGH doet. Echter, bij koeien zorgt BGH dat vet oplost in het bloed, hierbij kan pesticiden en antibiotica vrijkomen. Dit kan ook in melk terecht komen.
Tevens wordt door BGH het afweersysteem bij een koe verzwakt, waardoor er makkelijker virusinfecties kunnen ontstaan. Deze virusinfecties kunnen ook weer doorgegeven worden naar de mens via melk.

Above | 28-05-08 | 10:17

@Machinov
Ik ben zelfs afgestudeerd agrarier. Ik had trouwens altijd ruzie met die eigenwijze medestudenten, die drukker waren met veefokken, trekkerrijden en andere flauwekul.
Nieuw Zeeland is effectiever omdat hun kostprijs lager is. Punt. Hogere produkties wil niet zeggen dat het efficienter is. Het draait allemaal om de kostprijs. Die boeren die hopen liters per koe produceren maken over het algemeen de duurste melk. De efficientste melkveebedrijven in Nederland zijn grote bedrijven met een gemiddelde melkproduktie.

steven paul | 28-05-08 | 10:17

@Above | 28-05-08 | 10:08
je laat je teveel leiden door onderzoekers die de helft van het verhaal onderzoeken. Dat heet tunnelvisie. West-europeanen zijn evolutionair aangepast aan het drinken van melk. Er zijn veel meer voedingsmiddelen die in bepaalde combinaties elkaar tegenwerken. Daarom is een gevarieerd dieet zo belangrijk.
Melk is lekker en ik ben er nog steeds niet dood aan gegaan.

makkie | 28-05-08 | 10:17

steven paul | 28-05-08 | 10:12
Lol.
De meesten hebben ook gewoon hypotheken moeten afsluiten om te kunnen inoveren, om aan alle wettelijke eisen te voldoen.
Zelfs al zouden ze nu stoppen en met een beetje winst kunnen stoppen dan nog pikt de staat 50% van die winst, daarna mogen ze opzoek naar een flatje in de stad. Zal weinig over blijven van al die miljoenen.

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 10:16

In de supermarkten ligt allang geen melk meer, water met een wit kleurtje moet voor melk doorgaan.

AIRVD | 28-05-08 | 10:16

Brits onderzoek bevestigt dit. Volgens dit onderzoek, gepubliceerd in het "British
Medical Journal," tussen Gambiaanse vrouwen die geen koemelk dronken en Britse vrouwen
die veel koemelk dronken, was de botmassa tussen deze groepen gelijk. De Britse vrouwen
hadden echter later een grotere kans om osteoporose te krijgen dan de Gambiaanse vrouwen.

Osteoporose is ontkalking van de botten

Above | 28-05-08 | 10:14

@coffepatch
Nee, maar daar hebben ze een melkprijs die erg fluctueert. Ligt meestal ook stukken lager dan de melkprijs in Europa. In Nieuw Zeeland kan iedereen boer worden. Van contractarbeider, naar sharemilker naar zelfstandig ondernemer. Goed systeem. Lage kosten, geen franje en een super produkt!

steven paul | 28-05-08 | 10:13

Zie hooguit 50 liter?? En is dit dé nieuwe melkvervanger, zal wel grappig zijn als dat mais door deze 50 liter melk als een speer uit de grond groeit:D

Baasje B | 28-05-08 | 10:13

Na afronding van de agrarische hogeschool krijg je heel veel respect voor boeren. Ze kunnen heel wat breken bij me. Maar doe dan gvd niet zo je eigen glazen ingooien. Doe melk gratis naar scholen brengen. Of maak er een bikini melkworstel festijn van. Moet je kijken hoeveel aandacht je dan krijgt. Breng het in de vorm van poeder naar Afrika. Maak er boerenroomijs van a 4 euro per liter. Boeren waren met plattelandstoerisme en hun terrein meer opendoen voor wandelaars zo keigoed bezig. Waarom nu toch....

spooky | 28-05-08 | 10:12

@ stevenpaul

en daar maak je een fout met deze vergelijking. In Nederland geven koeien gemiddeld 4,67 keer zoveel melk als koeien in Nieuw Zeeland. Gerekend dat het gemiddelde bedrijf in Nieuw zeeland 300 koeien heeft, zijn de nederlanders dus effectiever. Daarnaast geloof ik er geen zak van dat je boerenzoon bent, want je kraamt nogal wat onzin uit.

Machinov | 28-05-08 | 10:12

* Gooit 8 liter melk in een kommetje cornflakes*

bello | 28-05-08 | 10:12

Al die melkveehouders klagen over hun inkomen, maar dat ze allemaal miljonair zijn als ze stoppen daar hoor je ze niet over.

steven paul | 28-05-08 | 10:12

steven paul | 28-05-08 | 10:07
Hebben ze in Nieuw Zeeland ook een melkquotum? www.vwocampus.nl/vraag/2

CoffeePatch | 28-05-08 | 10:11

Wat moeten ze anders met die melk? Het is kennelijk niet te verkopen tegen een redelijke prijs. Opslaan is bij melk geen optie. Weggeven mag ook niet, dan krijgen ze de voedsel- en waren autoriteit op hun dak.
Los daarvan moeten die subsidies natuurlijk weg. Als de boeren Campina niet aardig vinden, kunnen ze een eigen coorporatie oprichten. Zou niet de eerste keer zijn.

makkie | 28-05-08 | 10:11

Franse wijnboeren, Nederlandse melkveehouders, publieke omroep, regenboogroutes, kundtst, vertaalde korannen, Herfkens, schoolboeken...

Kap nou eens met dat dure, oneerlijke, geldverspillende en zinlose rondpompen van gestolen taxpoet! Schaf het overgrote merendeel van alle subsidies af, doek de provincies op en hef 1/4 van de belastingen en accijnzen.
Dan bepalen wij werkende burgerts zélf wel waar we ons geld aan uitgeven.

Subsidie is een vies woord.

Chiant | 28-05-08 | 10:11

Uitdelen aan Jonge Marokkanen, kamervragen PVV, succes verzekerd. (Waarom zij wel en wij niet...)

Einde van de Domheid | 28-05-08 | 10:10

Hmmrzzz... ik vrees dat Ali B binnenkort met een kudtnummer over melk gaat komen.

Nlz® | 28-05-08 | 10:10

VonHierbisGinder | 28-05-08 | 10:05
Mensen zijn niet meer gewend aan rauwe melk, ons biosysteem is inmiddels al zo verzwakt dat we een hoop van de natuurlijke bacterien niet meer zelf kunnen verwerken.
www.agd.nl/1051096/Nieuws/Artikel/Mens...

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 10:09

Snap niet eens dat mensen melk drinken. Melk maakt juist je botten zwakker en zorgt ervoor dat je de helft minder vitamines en mineralen opneemt door de darmwand. Koemelk is totaal niet geschikt voor de maag van een mens om juist te verteren waardoor er een soort van plaklaag komt in de maag en darmwand waardoor er juist minder wordt opgenomen. Vet in de melk ontrekt juist kalk vanuit de botten. Dit zijn allemaal wetenschappelijke feiten die je op kunt zoeken.

Koemelk is juist vergif. Mensen laten zich ook van alles wijsmaken door de industrie en media van wat gezond is en niet. Frisdranken en vruchtensappen eender. Alleen bij water houden. Je lichaam zal alleen maar sterker worden van alleen water.

Above | 28-05-08 | 10:08

@machinov
Ik ben boerenzoon.
Ik denk inderdaad dat de melkveehouderij erg intensief gaat worden. De enige reden dat die melkveehouderij nog niet intensief is, is dat er nog zo'n hoop inkomensteun naar de melkveehouderij gaat. Niet meer direct, maar indirect.
Het is een grof schandaal dat een melkveehouder met 60 tot 80 koeien meent dat hij een volledig inkomen moet kunnen halen. Als je daarvoor hard moet werken heb je gewoon je bedrijfsvoering niet in orde. Ga eens kijken in Nieuw Zeeland, daar zijn de bedrijven veel groter.

steven paul | 28-05-08 | 10:07

@Machinov 9:46

Een koe heeft in Nederland een groter leefoppervlak dan een mens.

Porrello | 28-05-08 | 10:07

@ steven paul

Je hebt wel een punt. Natuurlijk is de melkprijs niet de beste, maar als je je zaakjes op orde hebt moet je als ondernemende melkveehouder ook tegenwoordig met koeien melken winst kunnen maken. Bij veel boeren kunnen koeien langer 'meegaan' als ze eens konsequent hun koe voeren als een herkauwer voeren en niet als een varken op dagelijkse melkgift. Zou een hoop ellende voor de boer, zijn portmonnee en zijn dieren schelen, maar dat terzijde. Kan er iemand mij uitleggen waarom de heren hun melk niet gratis uitdelen?

VonHierbisGinder | 28-05-08 | 10:05

De prijs voor melk en melk producten voor de consument zijn met ca. 60% gestegen in de afgelopen 6 maanden, de prijs die de boer voor zijn melk krijgt is in de periode met 20% gedaald.

Alles wat de Bos-Balk-bende aan graaitax op voedsel distributie en bewerking verzint wordt afgewenteld op de boer. Ook de millieu maffia krijgt telkens weer een gewillig oor voor hub nieuwe achterlijkheden.

Nederland moet nodig op de schop en maffiose coalities zoals de Bos-Balk-bende dienen juridisch vervolgt te worden voor hun economisch en bestuurlijk wanbeleid.

Hans Anders | 28-05-08 | 10:05

Jc.B | 28-05-08 | 09:59
"Boeren krijgen wel steun, dit was vorig jaar ongeveer 20.000 euro per boerderij!n (bij de veehouders)'
Bron?

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 10:02

Megazand | 28-05-08 | 09:58
Dit is het "staken" voor boeren, onbehandelde melk is niet lang houdbaar, opslag duur en zinloos.
De koeien niet melken is bar slecht voor de dieren

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 10:01

Het is hun melk. Zij bepalen de vraagprijs. Wordt die niet betaald, dan verkoop je je melk dus niet. Makkelijk zat. Als je het vervolgens over je eigen akker uitrijdt zie ik daarin geen probleem. Het is net zo min de schuld van de boeren, als dat het jouw of mijn schuld is, dat in Afrika mensen honger hebben. Degenen die er nu hongernegertjes uit Afrika bij gaan halen zijn grote misselijke kloodtzakken.

Opse Hontjus | 28-05-08 | 10:01

Machinov | 28-05-08 | 09:58

Akkoord, het boerenleven bestaat niet tussen 8.30u en 17.00 van maandag tot vrijdag, maar armlastig zijn nu ook niet.

Sikkeneur | 28-05-08 | 10:00

Mooi marketings strategie, reclame en schaarste creëren. Ik ga alsvast melk inslaan!

ReinierBee | 28-05-08 | 10:00

@Machinov
Ja dat willen we. Ik wil melk en als je als boer daarvoor koeien op stal moet houden zodat het voor mij goedkoper wordt.... SO fuckin BE it.

HetOrakel | 28-05-08 | 09:59

steven paul | 28-05-08 | 09:50

Wat denk wat een boer probeert, er word ook vergroot maar wil niet zeggen dat je de kosten tegen de baten kunnen opboksen. Er moet ook een redelijke prijs voor je melk betaald worden!

@Machinov

Boeren krijgen wel steun, dit was vorig jaar ongeveer 20.000 euro per boerderij!n (bij de veehouders)

Jc.B | 28-05-08 | 09:59

dan gaan we toch lekekr aan de soja melk ofzo schijt op hun

BierBuikBas | 28-05-08 | 09:59

Lekker dom. Moeten ze zelf weten. Ze schieten er volgens mij niks mee op. Ik denk dat staken wat effectiever is. Dan hebben wij er ook voordeel aan, want dan zit er eindelijk eens geen trekker op de weg die het hele verkeer ophoudt. Dan maar een keer geen verse melk, maar langhoudbare melk die ook eens op moet.

Megazand | 28-05-08 | 09:58

@ stevenpaul

misschien moet je eens een weekje op een boerderij gaan werken. De melveehouders werken kei en keihard. Er worden weken van 80 uur gemaakt. Daar mag wat mij betreft een redelijk loon tegenover staan. Ga alsjeblieft eens de realiteit in voordat je dit soort onzin vanuit je stadse flatje over de wereld uitkostst.

Machinov | 28-05-08 | 09:58

steven paul | 28-05-08 | 09:50
Het goedkoopste is de koe in in een flatgebouw, aangesloten op een infuus, met een melkmachine 24/7 aan zijn uiers, ik geloof dat ze dat bioindustie noemen, is dat wat je wilt?
-
Het probleem zit hem in de internationale activiteiten van de desbetreffende cooperaties, waardoor geld word geinvesteerd in het buitenland inplaats van direct terug te vloeien naar de boeren in nederland.
-
Als je het de boeren onmogenlijk maakt om in nederland hun bedrijf te hebben zul je alleen maar meer transport krijgen, door de steeds hoger wordende transport prijzen zal de prijs die jij voor je litertje melk betaalt vele malen hoger komen als wat hij nu is.

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 09:57

Melk de witte motor, maar roep dat nou niet te hard.

Voor je het weet bestaat je loonsverhoging uit 3 glazen melk per maand.....

Sikkeneur | 28-05-08 | 09:57

En terecht! Die mensen werken hard zat.

Ohja | 28-05-08 | 09:56

+1 voor de boeren.
En mensen die -1 en boeee roepen moeten dood

ik zeg | 28-05-08 | 09:56

Nieuw programma:

Boer zoekt geld.

Wodco | 28-05-08 | 09:56

pritt stift heeft er weinig van begrepen: komt ie dan nog een keer:

eeuwenlang was de boer niet in tel
toen kwam de hongerwinter
en toen wisten ze het wel.

hopelijk laten ze het de volgende keer over de dam heen lopen, zodat de hele stad er naar meurt en verder ongezien de tyfus voor je pritt.

De Briemusketier | 28-05-08 | 09:55

Als de boeren niet meer klagen,
de pastoors niet meer vragen,
zijn we aan het eind van onze dagen.

Mekker | 28-05-08 | 09:53

de boeren hebben gelijk, dit is hun enige manier om hun eis kracht bij te zetten

druif | 28-05-08 | 09:52

@Machinov

Wat maakt het mij nou uit waar de fuck die beesten staan en of ze naar buiten komen?

Melk is zowieso niet zo gezond als men zegt dus fuck it. Anders sturen we alle boeren naar limburg en maken we daar een melk colonie van.

AlphaDog | 28-05-08 | 09:51

Melkveehouders zijn de grootste klagers onder de boeren. Varkens- en pluimveehouders krijgen al jarenlang geen beste prijzen voor hun producten. In die sector zie je dan ook een schaalvergroting en de boeren met de beste technische en financiele resultaten blijven over. Dat is gezond.
In de melkveehouderij zijn nog een hoop boeren die menen dat zij boer moeten kunnen blijven omdat hun opa daar toevallig ook boer was. Vaak zijn zij drukker met trekkerrijden, fokkerij en andere hobbies dan met melk produceren. En vervolgens roepen dat het oneerlijk is dat zij geen boer meer kunnen blijven omdat de melkprijs zo laag is.
Doe gewoon wat je doen moet: melk maken tegen de laagste prijs. De boeren die over twintig jaar nog boer zijn, zijn nu al te herkennen. Dat zijn de ondernemers met een duidelijk plan en werken dagelijks aan hun toekomst. De mindere ondernemers moeten stoppen om ruimte vrij te maken voor de blijvers.

steven paul | 28-05-08 | 09:50

Iedereen moet het weten,
de boer zorgt voor uw eten.

Mekker | 28-05-08 | 09:49

@ steven Paul

het fabeltje over inkomenssteun moet echt de wereld uit! Boeren krijgen geen uitkering of inkomenssteun, dat is regelrechte onzin! Het is wel waar dat de Ueropese markt beschermd wordt tegen lage lonen landen door middel van importheffingen. van export subsidies is geen sprake, omdat deze in '99 afgeschaft zijn omdat de quota hun werk begonnen te doen.

Machinov | 28-05-08 | 09:47

Die boeren mekkeren wel altijd, maar ondertussen vangen ze wel flink subsidies en rijden ze allemaal rond in bmw's en mercedessen!! Stinkerds..!

Rottend Schaap | 28-05-08 | 09:47

Côno, die melk is viessssssss.

Bips | 28-05-08 | 09:46

@ porello

en weet je wie de beste en goedkoopste boeren zijn? De boeren die de beesten nooit naar buiten laten, die ze in kleinde ruimtes laten rondlopen... die megastallen bouwen en 2000 koeien tegelijk in een stal houden. Willen we dat?

@fuckje

was je duidelijk genoeg dat je blijkbaar geen enkel punt hebt?

Machinov | 28-05-08 | 09:46

@machinov
Melkveehoudersworden indirect gesteund door tarieven en exportsubsidies. Verder krijgen ze een hoop inkomenssteun.

steven paul | 28-05-08 | 09:44

Annonico | 28-05-08 | 09:01
Ga's effe deadt met je stomme gelul
Boeren vergelijken met uitkeringstrekkers..... een groter verschil bestaat niet.

Hakkepof | 28-05-08 | 09:44

Zolang ze het zich kunnen veroorloven om het weg te gooien zal er geen probleem zijn en kan de prijs wel wat omlaag. Zoniet, dan zullen de beste en goedkoopste boeren overleven zoals dat een vrije markt gaat. Om de concurrentie met de oost-europese milieu vervuilers eerlijker te maken kan hoogstens de invoerbelasting wat omhoog.

Porrello | 28-05-08 | 09:42

MichieldeMuiter | 09:41
Misschien even er bij vermelden dat het eerst gekookt moet worden?

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:42

De europese melkmarkt is compleet dichtgetimmerd met de superheffing. Er wordt altijd net iets meer geproduceerd dan europa nodig heeft. Vorig jaar was er een tekort aan melk wereldwijd, waardoor de melkprijs omhoog ging. Nu zakt deze weer.
Campina en Friesland Foods zijn cooperaties en eigendom van de boeren. Dus of ze nu een hogere melkprijs krijgen of meer dividend of een waardestijging van hun aandeel in die bedrijven is in principe niet van belang. Willen ze een hogere melkprijs, dan zullen toch echt bij hun eigen cooperaties gaan lopen klagen.

steven paul | 28-05-08 | 09:41

@Machinov
Ik was duidelijk genoeg, voor een goede lezer althans.

fuckje | 28-05-08 | 09:41

Hearts and minds winnen Tip 1:

Vul zwembad met melk en laat boerendochters er naakt in worstelen tot het boter is.
Film dit alles en plemp op Dumpert.

Lifecanbesimple | 28-05-08 | 09:41

Ballygowan | 28-05-08 | 09:37
Goed idee! , ongepasteuriseerde melk uitdelen... iedereen 3 weken aan de schijterij !

MichieldeMuiter | 28-05-08 | 09:41

@ fuckje

ooit van drogredenen gehoord? Wat hebben die franse wijnboeren in hemelsnaam te maken met Nederlandse melkveehouders? kom eens met een goed argument!

Machinov | 28-05-08 | 09:39

@Ballygowan | 28-05-08 | 09:37
Volgens mij gruwen veel mensen van onbewerkte melk.

Nonnes | 28-05-08 | 09:38

@WillemWordtWakker | 28-05-08 | 09:11
De smaak van echt verse melk pruimt de gemiddelde randstedeling toch niet. Die kent een koe alleen van een plaatje en vindt alles dat niet naar uitlaatgassen ruikt stinken. Logisch dus al die negatieve reaguursels hierboven.

Chiant | 28-05-08 | 09:38

@[email protected]:33
Er gaan miljarden aan subsidies naar de Franse wijnboeren.

fuckje | 28-05-08 | 09:37

Melk is voor kalveren, en voor ontzettende mietjes.
Wat mij betreft storten ze die liters in de noordzee, die is toch al lelijk.
Grijpt allen de borst, zoals de natuur het bedoeld heeft.

SHEBYTE | 28-05-08 | 09:37

@Machinov | 28-05-08 | 09:33
Sommige beelden blijven lang hangen, dat zie je.

Nonnes | 28-05-08 | 09:37

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:13
Ze hadden het dus beter gratis kunnen uitdelen voor de plaatselijke Appie.

Helemaal mee eens. Dat zou nou eens een slimme actie zijn geweest.

Ballygowan | 28-05-08 | 09:37

tijd voor een nieuw fair-trade-milk logo.

Jezus_hans | 28-05-08 | 09:33

Logisch dat boeren subsidie krijgen, hier moeten boeren veel investeren in milieu regels, ARBO achtige onzin, hoge belastingen enz.
Maar onze Oost europese boeren mogen de eerstkomende 10 jaar nog rustig aanprutsen zonder investeringen. Kortom hoe help je een bedrijfstak naar de kloten...

MichieldeMuiter | 28-05-08 | 09:33

Blijkbaar snappen de intelligente mensen hier weinig van de zuivelsector. Allereerst is de CAO niet voor boeren, maar voor de zuivelverwerkende industrie. Boeren hebben geen CAO... daarnaast is er al lang geen subsidie meer, interventieprijzen zijn niet langer nodig vanwege de quotering. De enige protectie die de boeren krijgen zijn de handelsbarrieres die door de EU opgesteld zijn.

Dus stop dat gelul over melksubsidies, want dat is gewoon niet waar.

Machinov | 28-05-08 | 09:33

Junkie Jantje | 09:31
Ik denk niet dat Joris melk lust...

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:32

Ze hadden inderdaad beter gewoon 10.000 liter echte melk kunnen doneren aan het kanslozen centrum ofzo. Hebben die lui er nog wat aan.

DatDus | 28-05-08 | 09:31

- weggejorisdriepinterd -

Junkie Jantje | 28-05-08 | 09:31

Dit soort dingen is slechts het gevolg van teveel bemoeizucht door de overheid. Laat de markt nou gewoon werken...

Meautie | 28-05-08 | 09:29

@Erectus Enormus | 28-05-08 | 09:26

Nederland komt dan ook nagenoeg overéén met Ziembabwee,
volgens M. Thieme.

Boris Poepnagel | 28-05-08 | 09:29

Sta je als koe de hele dag gras in melk om te zetten, wordt er 2 keer per dag door een robot aan je uiers getrokken, ben je als koe trots op je product, besluit de boer het even weg te kieperen. Thieme, kamervragen over de psychologische schade bij koeien.

kapotte_stofzuiger | 28-05-08 | 09:29

Hellsmurfje | 28-05-08 | 09:17
-
Relax nummer....

lamoor | 28-05-08 | 09:28

Trouwens dat spandoek dan! No MILKTODAY this WEEK.... ja ja ja geen melk vandaag deze week... HA ha ha ha ha die boeren zijn nog dommer dan ik dacht!

mrjixies | 28-05-08 | 09:26

Voor mij geen melk en benzine meer. Ik drink wel bier en loop voortaan wel. Wat een bende in NL

Erectus Enormus | 28-05-08 | 09:26

Wat kneuterzak @ 09:06 zegt

Tobi | 28-05-08 | 09:25

Zoiets heet bedrijfsrisico!!! Stelletje knurften! Als mijn bedrijf over de kop gaat, omdat ik mijn shit niet kwijt kan. Krijg ik ook geen subsidie!

mrjixies | 28-05-08 | 09:24

Het zijn en blijven boeren!

OT: Wat las ik nog geenstijl? Gaat rutger een deel van het EK presenteren? Korte stukjes tussendoor. Zou wel een stunt zijn!

What it is | 28-05-08 | 09:24

@Tezcatlipoca | 28-05-08 | 09:19
klopt, en deze twee gaan fuseren.... tel uit je winst.
Er is voor melk bijna geen Europese marktwerking.

WillemWordtWakker | 28-05-08 | 09:23

Landbouw is in een hoge-lonen regio als West-Europa een farce: subsidies stoppen, en dan maar zien wie (en of) er overblijft.

Balsaq | 28-05-08 | 09:23

Al die stomme reacties van die westerlingen die denken dat een koe paars is!!

hackerbilly | 28-05-08 | 09:22

Geweldige pica van Joris Driepinter

Klukkluk | 28-05-08 | 09:22

"Friesland Foods betaalde in maart nog maar 34 cent, Campina 35 cent per liter. Samen verwerken zij 85 procent van alle melk in Nederland."
-
Dus 2 bedrijven hebben samen 85% van de markt in beheer, lijkt mij een simpel inkoppertje voor tante kroes.
Wanneer het kosten-baten plaatje al zo onrendabel is, dat er zonder al te veel problemen 10 duizenden liters kan worden gestort is het duidelijk dat er geen eerlijke prijs aan de boeren word betaalt.
De boeren hebben gelijk.

Tezcatlipoca | 28-05-08 | 09:19

uit protest zouden we de subsidie moeten stoppen en geen melk meer drinken...

Sjakie Snel | 28-05-08 | 09:18

de veehouders vinden dat ze veel te weinig krijgen in vergelijking met de tussenhandel. En daar hebben ze ook gelijk in, de prijsverschillen zijn schoftig. En daarnaast is melk een heel belangrijk product, dat niet alleen gedronken wordt, maar voor vele doeleinden gebruikt wordt. Dus in verhouding is het product melk veel meer waard. Daar protesteren ze tegen.

Baanaan | 28-05-08 | 09:15

Wedden dat de subsidie nog steeds ontvangen wordt voor de weg geflikkerde melk!

loerelau | 28-05-08 | 09:14

Het gaat te goed in 0031, in 40/45 werd er niet tegen de boeren geschopt door de mensen uit het westen, ze kwamen op hun blote knieën op het erf gekropen en maar smeken en bedelen,
Dat zijn ze nu vergeten.

Sodommer | 28-05-08 | 09:13

Lol @ spandoek: No milk today this week

Chaime | 28-05-08 | 09:13

WillemWordtWakker | 09:11
Ze hadden het dus beter gratis kunnen uitdelen voor de plaatselijke Appie.

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:13

Gratis melk uitdelen? Lust de HWN dat en is die hier?

Einde van de Domheid | 28-05-08 | 09:13

Deze actie is inderdaad niet slim. Deel het gratis uit aan heel nederland. Proeven ze eindelijk eens echte melk ipv verdunde rommel.

Probleem is dat de marktwerking in NL er niet meer is. Door prijsafspraken blijven de boeren (te) weinig ontvangen. De dikke marges zijn voor de supermarkten en tussenhandel.
De prijs die een boer krijgt voor melk/vlees is alleen maar gedaald de afgelopen jaren. Bij AH betaal je elk jaar meer. Trek je conclusie...

WillemWordtWakker | 28-05-08 | 09:11

Wat had daar een vanillevla van gemaakt kunnen worden...

VanFrikschoten | 28-05-08 | 09:09

Lage melkprijs? De zuivel CAO is één van de betere CAO's. Dat kan ik weten omdat, ik erin heb gezeten.

Antinl | 28-05-08 | 09:09

ze hebben voor de helft gelijk
verkeerde stunt
zeurende boeren, het ene jaar te nat het andere jaar te droog er is altijd wat
als ze zelf nou die melk produceerden maar dat doen hun koeien
nederland wordt te klein voor boeren

pacha | 28-05-08 | 09:08

patat - generatie | 09:06
Nee, hij knipoogt naar Yvon Jaspers (net buiten beeld).

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:07

@ Boeren: jullie moeten wat minder hard en minder lang aan die uiers trekken.

kneuterzak | 28-05-08 | 09:06

Trouwens, die boer op gele laarzen heeft een melkspetter in zijn oog. Lullig.

patat - generatie | 28-05-08 | 09:06

zoooooooooooo das echt zonde, stelletje tering boeren. Waarom nou niet die melk in een enveloppie en opsturen naar waar ze het nodig hebben.

hero_of_heaven | 28-05-08 | 09:06

Onmogelijk om van te leven als boer zijnde, de prijzen van levensmiddelen liggen hier in NL zoveel hoger, net als de sociale lasten. En wij steken er miljarden in. 1+1=2 kappen met die protectie

Sangoni | 28-05-08 | 09:05

Als ze het zo wegflikkeren is het blijkbaar nog niet goedkoop genoeg.

Goldfinger | 28-05-08 | 09:04

De boer klaagt het minst in februari, want dat heeft maar 28 dagen.

Superior Bastard | 28-05-08 | 09:04

@DatDus | 28-05-08 | 09:03
Correctie: Wat zal het er over 1 dag meuren als al dat spul groen wordt.

Krulsnor | 28-05-08 | 09:04

fuckje | 09:03
Bij de Wibra natuurlijk!

Conan the Librarian | 28-05-08 | 09:03

Waar staat Yvon Jaspers dan?

patat - generatie | 28-05-08 | 09:03

heel slim, je eigen producten wegflikkeren om zo te demonstreren tegen iets waar je niet veel over verdient.
-
echt doordachte typetjes, die boeren

Jezus_hans | 28-05-08 | 09:03

Die foto; waar kan je zulke debiele, slechtzittende spijkerbroeken kopen? Erg!

fuckje | 28-05-08 | 09:03

Wat zal het daar meuren zeg.

DatDus | 28-05-08 | 09:03

Weet je wat we moeten doen? Méér subsidies uitdelen. Zielige rotboeren. Erger dan uitkeringstrekkers. Houd je eigen broek eens op.

Annonico | 28-05-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken