Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom de politie alles mag. En u niet.

hufter468.jpgIn de linktips. Deze url naar de Foto van de Maand van de Fryske wubside Waldnet: een politie-auto met illegale aanhanger zonder kenteken met kapodt achterlicht, losse lading en een bestuurder zonder gordel. Begeleidende vraag: Beste GeenStijl, mag dit allemaal zomaar? Ons antwoord: ja, dat mag. We leven thans onder het juk van een kolonelsregime, en in politiestaat betekent zoiets dat de wetshandhavers dan meer mogen dan burgers. Kunnen we lang en breed over lullen, maar zo is het gewoon. Mocht u nog tegensputteren dan verwijzen wij u door naar deze Bekendmaking van de Unit Communicatie der Politie, waarin nog eens fijntjes wordt uitgelegd hoe het zit. Dus mensen. Niet meer zeuren over kartonknutselaars, mislukte vakkenvullers, zeiksnorren, stuurvirtuozen, lunchmisbruikers, bocht- misbruikers, belmisbruikers, 200 kilometer-per-uur rijders, voetganger-hatorz, cijferanalfabeten, perronparkeerders, struikswaffelaars en fysiek uitgedaagde medemensen. Wie zeurt, krijgt een beurt...

Reaguursels

Inloggen

ik liep es door de stad te nietsnutten wat volgens mij niet verboden is en toen kwam oom agent aanrijden het was regenweer en die gasten kwamen aanscheuren en reden knoerthard door een plas waardoor ik sijknat was, nu kan ik daar wel de humor van inzien als zoiets gebeurt maar het zette me wel aan het denken ,ik liep daar gewoon en deed niets maar als de politie zoiets doet waar zijn ze dan wel niet toe in staat als ze je zogenaamd een oor kunnen aannaaien dan flikken ze het gewoon zeker weten, ik haat criminelen maar de politie met het wetboek in de hand is ook niet te vertrouwen,dan liever in zo n zuidamerikaans land gewoon eerlijk zo een smeris wat geld toestoppen dat hij je door laat rijden dat is gewoon eerlijker en weet je waar je aan toe bent

bakstra | 28-05-08 | 21:33

@ Lying Dutchman 13:10

En dat boeit mij, hoe ook weer?
Zoveel reaguursels heb ik niet, dus zo origineel kan ik ook niet zijn.

En mijn nick bestond al jááren voor alle andere wannabe leger-grappen.
Dus: back off bitch.

kolonel-knalpiemel | 28-05-08 | 00:00

Voor alle boeboe-roepers heb ik er nog één; ik zag laatst een agent met een pistool! Als jij een pistool draagt, dan wordt je opgepakt. Een schande is het!!

Stelletje jankerds! Get a life. Let eerst eens op jezelf, daar kun je het al druk genoeg mee zijn!

datzegik69 | 27-05-08 | 23:09

Ooit bij stilgestaan dat dit bakkie wel eens inbeslag genomen kan zijn?? Als de politie dit
karretje dan laat afslepen, dan snap je wel voor wie die sleepkosten zijn.... juist ja voor ons de belastingbetaler. Ik heb dan toch liever dat ze dit op de goedkope manier
naar het bureau slepen!

erikgroen | 27-05-08 | 21:31

@noorderling | 27-05-08 | 15:06
Een politieauto heeft vrijstellingen van het RVV als het voor het werk noodzakelijk is. Lang niet elke melding wordt gereden met prio-1. Maar vaak is enige spoed wel wenselijk. Dit zijn de meeste gereden meldingen van een doorsnee dienst.
Zelfs het niet handsfree bellen valt onder vrijstelling wanneer noodzakelijk.
Daar komt nog bij dat een bestuurder van een politieauto zich ten alle tijden bewust moet zijn van het feit dat art.5 van de Wegenverkeerswet boven zijn hoofd hangt. Zoals stin | 27-05-08 | 15:51 ook uitlegt.
Als jij door groen rijdt en je wordt geramd door een politieauto die zonder signalen door rood rijdt is de agent fout en jij niet. Het zal denk ik niet tot 'rammen' komen want het oversteken van een kruising door rood licht wordt doorgaans met de meeste voorzichtigheid gedaan. De richtlijnen zijn 'stapvoets'. Naar gelang de complexheid van de kruising (en art.5) dit toelaat kan dit naar eigen inzicht van de bestuurder de ene keer sneller kunnen en de andere keer zal dit langzamer zijn.

Anaalfabeet | 27-05-08 | 20:18

Pas nog 130 E boete wegens het niet verlenen van voorrang aan iemand die over wilde steken, volgens mij stond deze persoon te dralen- op de tram te wachten. Het is voorgekomen, omdat ik om bewijs vroeg en wat denk je dat de uitslag was?
Het bewijs was een handgeschreven vodje van 'oom agent'.
Ik moest wel betalen, 130 E en zich zelf zo gedragen, massaal dus gezien de reacties en de foto's. SCHANDALIG!

@Austin jij bent zelf zeker een bromsnor

Zuster01 | 27-05-08 | 19:30

Kijk, die omschrijving 'een politieagent mag van de regels afwijken, wanneer dat voor de uitoefening van zijn werk noodzakelijk is' is natuurlijk fantastisch ruim. Het moet heerlijk zijn als je in de baas z'n tijd plankgas door de bocht kan voor een goed doel zoals boeven vangen. Dat je dat ook kan doen als er helemaal geen goed doel is, dat maakt niet uit. Een integere agent doet zoiets niet. En alle agenten zijn integer.

masyna70 | 27-05-08 | 19:29

Kan dit hier ene vaste rubriek worden: Wat de politie doet dat niet mag...?

hfakker | 27-05-08 | 19:21

Je mag ook niet Langharig krakertuig met overmatig geweld uit hun nest rammen, maar dat gebeurt dan weer niet.

Dr Nobel Preiz | 27-05-08 | 18:13

Waldnet = voor de echte domme mongeaul.

Erectus Enormus | 27-05-08 | 17:56

NL pliesie is niet corrupt, maar deze grappenmaker verdient wel een standje. En daarvoor hebben we Geenstijl. In dit land mag dat zonder afgeknald te worden.

zeiksmurf | 27-05-08 | 17:50

Ik mis nog de vele ongelukken die ze zelf veroorzaken met hun baldadige gedrag.

Technix | 27-05-08 | 17:38

Politie, waar ook ter wereld, corrupt. Daarnaast, is het een verheerlijking om onder het mom van "ik ben agent" de regels te overtreden die voor hem of haar als burger ook gelden.

dikkertjedap | 27-05-08 | 16:42

@T!GER1125 Waarom zou je dat als agent wel mogen en krijg je als "burger" een boete van xxx euro krijgt?

12Qwerty | 27-05-08 | 16:11

@ noorderling 15:06
Sorry maar jij toch echt iets over het hoofd. Alleen de Politie heeft een speciale beschikking van de Minister om in het kader van hun taak verkeersregels te overtreden. Zij hebben dus vrijstelling van de bepalingen van het Reglement verkeersregels en de verkeerstekens 1990.

www.infopolitie.nl/index.php?option=co...

Als ik aangereden wordt door een Politie auto zonder optische en/of geluidssignalen door het rood heen komt, is hij strafbaar. Iedereen (ook de Politie) moet zich houden aan artikel 5 en 6 van de Wegenverkeerswet 1994.

Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Artikel 6
Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.

Austin | 27-05-08 | 15:51

hedenmiddag, rond kwart over drie, voor de stoplichten bij "de Nachtegaal" in Lisse staat een korte file met daarin politieauto 95-ST-RG. Een stel polen in een VW Golf kan het niet meer houden en scheurt over de bushalte en een deel vanhet fietspad binnendoor langs de file en voegt voor de file weer in bij het licht dat net groen gaat. Vrij normaal Pools rijgedrag in de Bollenstreek. Nu zou je verwachten dat politieauto 95-ST-RG in actie komt en deze wegpiraten in de kraag grijpt voor minimaal 3 overtredingen. Helaas, het was koffietijd dus de politie had andere prioriteiten en keek rustig toe hoe deze Oosteuropese bouwvakkers met gas op de plank uit het oog verdwenen.... Lang leve ons gezag.

jan-lul-de-behanger | 27-05-08 | 15:45

Stel huilebalken. Allemaal lekker naar je moeder toe en daar boehoe doen. Misschien zingt ze dan nog een liedje voor het slapen gaan.
Die gasten zijn 24 uur per dag op straat te vinden. De wetgever heeft ze bevoegdheden gegeven zodat ze snel naar andere huilebalken kunnen wanneer ze klappen hebben gekregen. Want o wee als de politie er 8 minuten over doet ipv 7.

- teruggejorist - | 27-05-08 | 15:27

@ Zeg dan niks! @ 15:13

Bis bis.

Tenzij je een pliesie bent natuurlijk dan boeoe!

Louis Renault | 27-05-08 | 15:27

@Kniftig 13.44 Qua verdeling in de gemeenteraad staan de regeringspartijen daar nogal sterk.
- CDA 11 zetels
- PvdA 8 zetels
- ChristenUnie 6 zetels
- VVD 2 zetels
- GroenLinks 1 zetel
- OpKoers.nu 1 zetel
- Liberaal Hardenberg 1 zetel
- OPV 1 zetel

Dus hoewel iets CU is oververtegenwoordigd is, mag ik niet aannemen dat er speciale regels zijn voor ongelovigen. Ben er wel eens geweest maar niet recent op een zondaog of in een park of na 20.00 uur. En ik val onder de door jou benoemde doelgroep.

bbbachstra | 27-05-08 | 15:22

Zeg dan niks! @ 15:13

bis

Kniftig | 27-05-08 | 15:18

Wat een populistisch gezeur GS! Of is dit een soort trial om te kijken of content van GS direct doorgeplaatst kan worden in de Telegraaf? Saai / zeurstukje! Slechte voorbeelden ook!

Zeg dan niks! | 27-05-08 | 15:13

@Austin | 27-05-08 | 13:21
Je ziet iets cruciaals over het hoofd: zonder signalen is een poolititeauto niet meer dan een normale verkeersdeelnemer. Ze hebben dan ook geen bijzondere rechten. Kennelijk moeten we aannemen dat agenten superbestuurders zijn die met het overtreden van elke verkeersregels toch geen ongelukken veroorzaken.
Stel nou het volgende: jij rijdt keurig door groen en wordt geramd/geschept door een politieauto zonder signalen die door rood rijdt. Dan wordt het wat minder leuk allemaal.

noorderling | 27-05-08 | 15:06

Mark is er weer Weg van!

jandoppie | 27-05-08 | 14:57

Als er een groenteboer op de stoep staat denkt een agent: Ha een groenteboer. Ga hem niet bekeuren maar een waarschuwing geven, dan krijg ik een appel.

grote haas | 27-05-08 | 14:55

Hey, we kunnen niet allemaal éven gelijk zijn.

Prikker | 27-05-08 | 14:50

De politie geeft het goede voorbeeld dus mag iedereen er van uitgaan dat verkeersregels niet belangrijk zijn.

Beëlzebul | 27-05-08 | 14:38

gewoon omdat het kan..

Reaud | 27-05-08 | 14:07

Ik vind het wel ok...
*kijkt lief naar de overheid/AIVD die dit berichtje 12 maanden gaan opslaan*

CaptainPanic | 27-05-08 | 14:07

Mmmm. Beetje jaloers dat die pliesies overal maar ontheffing voor hebben. Lutsers.

Contra | 27-05-08 | 14:04

Wat denk je dat je krijgt als je 1400,- bruto p/m biedt ?
You pay peanuts, you get monkeys.

Bigi Bana Boy | 27-05-08 | 14:02

En deze kolonelsregime heeft Geenstijl gecreëerd als uitlaatklep voor het gefrustreerde en afgeperste volk?

AIRVD | 27-05-08 | 14:02

Eem berichtsje ût Fryslan veur de Ljouwerter Courant, da kin net.

LINKSEluller | 27-05-08 | 14:00

Zelf in mijn studententijd bij de politie iets administratiefs mogen doen om mijn stufi aan te vullen. Nog nooit zo'n bende asocialen bij elkaar gezien. Lappen alle regels aan hun laars en dat is in 99% van de gevallen gewoon voor hun eigen gemak.... omdat het kan.

ZegMaar | 27-05-08 | 13:53

Corrupte bende, die veredelde bonnenschrijvers

Tobi | 27-05-08 | 13:52

neuj @ 13:36

Helemaal waar. Nu nog zonder onschendbaarheid en we staan weer helemaal op gelijke lijn.

Kniftig | 27-05-08 | 13:45

bbbachstra @ 13:42

Ook goed! Kom daar nooit...

Kniftig | 27-05-08 | 13:44

@Kniftig. Wat zijn Harderbergwetten? Of probeer je te verwijzen naar het Overijsselse stadje Hardenberg?

bbbachstra | 27-05-08 | 13:42

wat maken we ons weer lekker druk

sommige politieagenten lijken net mensen, maken misbruik van hun macht.
Goed te praten valt het niet, te verklaren is het natuurlijk wel.

neuj | 27-05-08 | 13:36

Austin @ 13:33

Goed zo, want als libertijn moet je begrijpen dat als je zelf de regels niet respecteert die je wel streng handhaaft je toch wel een beeld geeft dat die regels je niet zoveel boeien? En dus het bekeuren alleen dient voor je prestatiecontract die niet bestaat *kuch *kuch en het vullen van de staatskas.

Kniftig | 27-05-08 | 13:36

@ Kniftig 13:29
Mijn excuses, ik zal in het vervolg inderdaad beter nadenken.....

Austin | 27-05-08 | 13:33

Austin @ 13:28

Gedraag je dan ook zo!

Kniftig | 27-05-08 | 13:29

@ kapotte_stofzuiger 13:24
Ik wit niet alles goedpraten, je hebt er altijd tussen zitten die er misbruik van maken. Het zijn namelijk ook maar mensen. Ik wil alleen aangeven dat er vaak meer achter zit dan men in eerste instantie denkt.

@ Kniftig 13:21
Geen idee maar het basis tarief van de VVD is € 7,23

Austin | 27-05-08 | 13:28

@Kniftig 13:24
Blijkbaar minder dan een fatsoenlijke middelbare school opleiding.

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 13:28

Austin @ 13:21

Wat kost zo'n CDA lidmaatschap nou

Kniftig | 27-05-08 | 13:24

@Austin
Als er een brandweerwagen op de stoep staat, denk een eenstreper: "Die staat fout geparkeerd, weer een bon schrijven vandaag"

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 13:24

Als er voor een flatgebouw een brandweerwagen op de stoep staat denkt men; Er is brand, of er zit iemand vast in de lift. Als er voor dat zelfde flatgebouw een Ambulance staat denkt men dat er een oud dametje wat heeft ofzo. Verder hoor je niemand erover. Maar zodra er een politieauto voor dat zelfde flatgebouw staat is de wereld te klein. Hij is op de koffie bij zijn moeder, is zijn brood vergeten thuis, of heeft geen zin om netjes te parkeren. Terwijl de Politie wellicht als eerste te plaatse komt bij dat oude dametje wat van de trap gevallen is.....

Feit is dat in de de Politie een Vrijstelling van het RVV 1990 heeft. Welke in het kort inhoud dat de Politie dus verkeersregels mag overtreden (door rood rijden, keren waar het niet mag, tegen het verkeer in) mits de veiligheid van het verkeer zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. En van de vrijstelling mag alleen gebruik worden gemaakt voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk is.

Austin | 27-05-08 | 13:21

Zolang het niet erger wordt heb ik er geen moeite mee. Een politiestaat is nog wel eventjes wat anders. Hebben we niks belangrijkers te doen?

bbbachstra | 27-05-08 | 13:19

Misschien hebben ze dat karretje net gevonden?

Ja, ik vind ook iedere dag volgeladen aanhangwagentjes op straat. Komt vast, omdat ik in de buurt van Braboland woon.

FreeSpeech | 27-05-08 | 13:19

Als je politieagent bent mag je alles. Ik hoorde laatst van een Turks meisje, wiens broer (24) bij de politie (2 strepen) zit dat hij altijd vol trots vertelt over zijn avonturen. Lekker hard scheuren, mooie vrouwen die verkeersovertreding begaan niet bekeuren maar proberen te versieren. Mensen waaraan je een hekel hebt omdat hun kop je niet aanstaat proberen dubbel te pakken, etc. Turks meisje: "Laatst ging ik een 2e hands auto kopen. Mijn broer zei: laat mij maar meegaan (in uniform). Mensen gedroegen zich heel bang. Kreeg de auto ook 600 euro goedkoper. Mijn broer ze tegen die handelaar: als er wat aan mankeert ben je de lul."

grote haas | 27-05-08 | 13:18

@Kniftig 13:10
Er was een wissel defect door het warme weer, dus we staan nog steeds op station Hooghalen.

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 13:17

Misschien hebben ze dat karretje net gevonden?

En dan nog, ik heb liever dat ze bezig blijven voor hun geld dan dat ze gaan staan niksen in de file. Het enige wat die agent er mee bereikt is dat zijn werk beter en sneller gaat, prima toch.

Kogando | 27-05-08 | 13:16

Het is natuurlijk allemaal maar peanuts, maar omdat 't een stel graaiers zijn is dit behoorlijk asociaal; hoe bedoel je dubbel beleid en 't goede voorbeeld geven?? Lutsers!!

increment | 27-05-08 | 13:13

Hij is goed! Hobbeldebobbel over 's heren wegen in het Friese land, waar het leven goed is.
Zorreg dat je erbij komt, bij de politie!

Dr. Mabuse | 27-05-08 | 13:11

@kolonel-knalpiemel | 27-05-08 | 13:04
Je reaguursels zijn niet erg origineel en je nick ook niet. Ik erken jou niet.
Ik erken wel Kolonel Klootoog. Ga dus maar bier drinken en neem je tijd.

Lying Dutchman | 27-05-08 | 13:10

Zijn jullie al opgepakt ofzo?

Kniftig | 27-05-08 | 13:10

Vrijheid? Jullie willen vrijheid?

Ga maar werken!

Werk maakt vrij, volgens een oud-Duits gezegde

Kniftig | 27-05-08 | 13:09

Harderbergwetten zijn van kracht.

Ongelovigen mogen niet meer in parken komen en na 20 uur en zondags op straat.

Ongelovigen moeten verplicht een satanskruis dragen met een O

Kniftig | 27-05-08 | 13:08

*CDA organiseert de Harderberg conferentie

Kniftig | 27-05-08 | 13:05

Ik voorspel een internet-lockdown in NL. Niet nu, maar zeker in de toekomst. Iedereen fotografeert en filmt maar. Reputaties van allerlei SStaatsmedewerkers en inSStanties worden door het slijk gehaald. Dat ies gevaarlijk!

Rest In Privacy | 27-05-08 | 13:05

Radio Oranje is weer On Air!

Benzine en voedsel is weer op de bon

Westerbork heropend!

Kniftig | 27-05-08 | 13:04

"Als ik dit op internet tegenkom, ben je de Sjaak"

FreeSpeech | 27-05-08 | 13:04

"We leven thans onder het juk van een kolonelsregime"

Dat je het maar ff weet. En nu doorwerken, ik wil bier.

kolonel-knalpiemel | 27-05-08 | 13:04

@InFiDeLz!
De tering.

Ook ik hou me aan de regels en daar versta ik 130rijden waar je 100 of 120 mag. Moet verdomme kunne toch.
Ik erger me echter wel dood als ik bij (als voorbeeld) wegmisbruikers de politie +175km/u ziet rijden. Ze hadden kunnen ingrijpen bij 130km/u of bij 150 km/u, maar nee toch effe kijken of ze nog wat extra bekeuringen kunnen geven naast het rechts inhalen. Tja als je iets doet doe je het goed dus waarom alleen maar een poot uitdraaien als je ook de andere ledematen kan meekrijgen?

Als je als man je altijd netjes aan de snelheid houdt heb je waarschijnlijk een x-chromosoom te veel.

HetOrakel | 27-05-08 | 13:02

@ [-InFiDeLz!-]

ga staken! diender.

Porrello | 27-05-08 | 12:59

@Behoorlijk, die knallen aardig die beautjes.

Multikuli | 27-05-08 | 12:59

@urinerende agenten in 024 e.o.
"Een van de grootste irritaties betreft het wildplassen en de plaatsing van de toiletvoorzieningen; het verdient aanbeveling om in 2008 voorafgaande aan de Vierdaagse een campagne te starten tegen het wildplassen."

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 12:57

@ Superior Bastard,

Haha die zit.

Bekdicht_IKHebGelijk | 27-05-08 | 12:57

Ik kende nog wel een paar coke snuivende dienders...

lamoor | 27-05-08 | 12:57

Ach, nee hoor, de politie overtreedt nóóit de regels en als ze het doen zitten ze achter een schurk aan...
In een van de boeken van Janwillem van de Wetering rijdt een politiewagen op een stoplicht af. Dat licht heeft de slechte smaak om op rood te springen. De chauffeur zet even de sirene aan, rijdt door rood en zet de sirene weer uit. Van de Wetering was zelf politieman geweest; die kon het weten.
Maar de politie doet alles voor uw bestwil, hoor!

MAD1950 | 27-05-08 | 12:54

@ [-InFiDeLz!-]

Hoeveel is 6 keer 4 ??

Tyler-Durden | 27-05-08 | 12:53

[-InFiDeLz!-] | 27-05-08 | 12:45
U gaat ook altijd om 10 uur te bed na een glaasje warme melk te hebben genuttigd? Met op woensdagavond de plichtmatige wip als hoogtepunt van de week?

Superior Bastard | 27-05-08 | 12:51

[-InFiDeLz!-] | 27-05-08 | 12:45
U=Fred Teeven?

snokkertje | 27-05-08 | 12:50

Wie zijn toch die stakende mensen in auto met opvallende striping!?

Porrello | 27-05-08 | 12:50

Moet je die rukkers eens over het IJ zien scheuren in hun opblaasboot met 350pk. Rete-urgent allemaal.

behoorlijk | 27-05-08 | 12:48

De politie heeft altijd óf te weinig óf te veel bevoegdheden volgens GeenStijl-berichtgeving. Goed is het in ieder geval nooit, want er ZAL op de politie gezeken worden, want dat trekt meer pageviews. Maar wie zich gewoon aan de regels houdt, heeft toch niks te vrezen, of is dat weer te optimistisch gedacht? Als ik in de auto stap doe ik eerst m'n gordel om en start daarna pas de motor. Ook geef ik gewoon richting aan, zelfs op rotondes en rijd niet harder dan toegestaan en altijd in de juiste richting. Geen politieagent die zich dus met mij bezig hoeft te houden en gewoon boeven kan vangen. Als meer mensen zich eens aan de regels hielden kon de politie zich bezighouden met wat diezelfde mensen belangrijk vinden. De grootste hekel heb ik nog aan mensen die hun eigen foute gedrag goed proberen te praten met de meest uiteenlopende kudtsmoezen, zoals 'ik stond hier maar heel even', 'op mijn teller reed ik echt maar 79', 'ik rijd hier altijd langs', 'ik wist niet dat dat niet mocht' of 'ik doe dit anders nooit....'

[-InFiDeLz!-] | 27-05-08 | 12:45

Doet me denken aan de groen linkse Femke. Minder consumeren maar wel zelf vooraan staan om een nieuw jurkje te kopen.

HetOrakel | 27-05-08 | 12:43


Wat ook voor komt;

Leuke met je fijne dienstauto op het strand rijden en deze vervolgens in het drijfzand parkeren.
De hulptroepen komen vervolgens ook vast te zitten.
Voor een fotoverslag;

www.flickr.com/photos/dirk_bruin_vliel...

anke | 27-05-08 | 12:38

@Captain Pervert | 27-05-08 | 12:35:

Er is inderdaad sprake van een groot media-effect. De enige keer dat ik met de politie te maken heb gehad, was toen er bij me was ingebroken. Dat was vrijdagavond/zaterdagnacht om 00:30. Binnen tien minuten was er twee man bij me thuis (een vierstreepje hè, geen éénstreepje!), die _keurig_ een proces verbaal voor me hebben gemaakt waarmee ik bij mijn inboedelverzekering een claim kon indienen.

Over deze mediaverhalen kan ik me overigens wel druk maken.

Balsaq | 27-05-08 | 12:37

gelukkig moet ook de politie remmen voor een verkeerspestende drempel, dat dan weer wel.

klapvee | 27-05-08 | 12:36

laats ben ik op de stadshuisbrug ook nog zowat overhoop gereden door een agent die handheld te bellen zat achter het stuur!

onder den dom | 27-05-08 | 12:36

Sorry hoor, maar is dit niet aardig logisch?? toegegeven, deze voorbeelden zijn wat extreem, maar bijvoorbeeld ook postmedewerkers mogen zonder gordel rijden (moeten vaak de auto in en uit) en dat soort dingen.

Masterbeer | 27-05-08 | 12:35

Gek, ik heb nooit mot met de politie. Zijn jullie dan allemaal kampers ofzo? Ik zie ze wel af en toe agressieve bontkraagjes en dronken sjonnies oppakken, of irritante hardrijders flitsen, dan denk ik: prima. De politie is cool. Ik snap dat antipolitiesentiment echt niet. Kleine kinderen zijn jullie.

Captain Pervert | 27-05-08 | 12:35

Mooie verzameling kiekjes.

whatisup? | 27-05-08 | 12:33

kolonelsregime ?

Waar haal je dat uit Pritt ??

* denkt met resptec terug aan highwaypatrol vorige week in Nevada *

Tyler-Durden | 27-05-08 | 12:32

Gereedschappen en materiaal voor het linksradicale trainingskamp.

CoffeePatch | 27-05-08 | 12:31

pliesie geeft 't goede voorbeeld?

wijzijnnederland | 27-05-08 | 12:31

Afgelopen zaterdag nog een flip gekregen op 50 m. van mijn huis voor het niet dragen van een gordel op de openbare weg nadat ik even een testritje van 200 m. had gemaakt. Bovenstaande linkjes geven mij dan ook een warm gevoel van binnen.

Superior Bastard | 27-05-08 | 12:30

Bijstandskoning | 27-05-08 | 12:25
dan wil ik geen belasting meer betalen voor luie flikkers die niets bijdragen aan de samenleving maar wel het recht op een grote bek denken te hebben......

DenLangel*l | 27-05-08 | 12:29

De bruine arm der wet in actie!!!

Death Wish | 27-05-08 | 12:28

Pfff... boeiend dat gezeik altijd over een aanhangwagen met of zonder kenteken met of zonder kartonnen kenteken... Die door een politie voertuig getrokken wordt.
.
Vorige week was het hulde nu weer gezeik lijkt hier wel flitsservice.nl ook altijd datzelfde gejank zetten ze de achtervolging door is het gevaarlijk geven ze op is het weer een gebrek aan hardheid...
.
Is er echt geen ander boeiend nieuws die de aandacht van GS waard is? Anders had ik beter naar het raam kunnen blijven kijken. En ja ik ben ambtenaar.
.
*draait zich weer om richting het raam*

T!GER1125 | 27-05-08 | 12:28

Bijstandskoning | 27-05-08 | 12:25
Dat is de druppel, ik ga geen belasting meer betalen voor onderhoud van het criminele handophoudersapparaat!!

Superior Bastard | 27-05-08 | 12:27

Moooi spul, ik heb em zelf ook...

vlammetjuh | 27-05-08 | 12:26

Dat is de druppel, ik ga geen belasting meer betalen voor onderhoud van het criminele politie-apparaat!!

Bijstandskoning | 27-05-08 | 12:25

verhelderend stukje info voor de gemiddelde boehoe-roepende burgert die bekendmaking van de unit communicatie +1

turbopriest | 27-05-08 | 12:24

Precies!
Gewoon je bek houden, anders staat het komische duo Ter Horst & Ballin binnen een mum van tijd bij je op de stoep.

Boris Poepnagel | 27-05-08 | 12:24

Nou nou nou, foei foei foei! Waar je je al niet druk om kunt maken... Als alle fatsoensrakkers in Nederland eens zouden beginnen om zich gewoon aan de verkeersregeltjes te houden, hield de politie tijd over om zich met belangrijke zaken bezig te houden, zoals echte boeven vangen, achterlichtjes vervangen en een kentekenplaatje monteren.

Bert op Safarie | 27-05-08 | 12:24

en dan heb ik het nog niet over die wietplantage die ze nu gaan construeren van deze materialen...

Bisschop Gijsen | 27-05-08 | 12:23

we worden al jaren genaaid door de sterke arm.
en ik heb het niet zo op fistfucken!

preston spears | 27-05-08 | 12:23

foto is gemaakt nabij Berchhiem te Burgum. Hij was dus vlakbij het politiebureau.

Keaning_Radboud | 27-05-08 | 12:23

Deze keer zie ik het door de vingers, grote vriend!

Ouwe Koe | 27-05-08 | 12:22

't zijn net mensen

TheSnout | 27-05-08 | 12:22

Hahaha we kunnen er wel iets vanz eggen of denken maar het doet ze niks,

Tilburger | 27-05-08 | 12:21

Kolonelsregime. Dat zie ik wel zitten.

*plop*

kolonel klootoog | 27-05-08 | 12:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken