Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema: Dat kan minder

femkenakend.jpg Dag weerloze slaafjes van de consumptiemaatschappij! Het is weer lente dus heeft GroenLinks een nieuw manifest. Van het vorige, de groots aankondigde Linkse Lente, heeft niemand ooit meer wat gehoord. Zodoende acht Femke Halsema de tijd rijp voor een volledig fris bedacht toekomstplan voor de B.V. Nederland. Strekking van het verhaal: Het roer moet om. Alles moet anders. Minder vooral. En zuiniger. Schraler. U bent namelijk veel meer dan een consument. Bovendien staat uw huis vol met overbodige elektronische rotzooi. En die moeten weg aangezien de samenleving tegen haar voegen klotst, aldus de Zwarte Hypocrita van het grachtengordelsocialisme. Want het is makkelijk lullen voor Halsema met haar Triple A lokatie koopwoning (openslaande deuren aan de voorzijde met fraai uitzicht op de ringvaart met ochtendzon, markante unit met wasmachine/droger, badkamer met ligbad en aparte douche en apart toilet, zeer ruime woonkeuken met daklichten. 1e etage via twee vaste trappen bereikbaar extra kamer en suite, 2e toilet, 2e etage: kamer aan de voorzijde en kamer aan de achterzijde met tweede badkamer met douche/toilet) met dito tophypotheek. En hetzelfde geldt voor die overgesponsorde en door de partijkas gefinancierde Toyota Prius. Om nog maar te zwijgen over de twee (dus niet een maar twee) dakterassen die Tante Kaakklem op de Transvaalkade liet aanleggen om tijdens warme lentedagen in een fonkelnieuw wapperend ZAPA-jurkje (vanaf € 379,99) nieuwe milieu-maatregelen voor het domme stemplebs te bedenken. Jawel mensen, de hongerwinter staat weer voor de deur. Ofwel: Stem sober! Stem GroenLinks!

Reaguursels

Inloggen

Jammer dat ik dit bericht vandaag pas onder ogen kreeg. Gisteren heb ik nl een nieuw HD lcd televisie gekocht compleet met bose setje. Gelukkig bepaal ik zelf waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef met uitzondering van de belastingen waar Halsema de parasiet op teert.

KotsOpNederland | 28-05-08 | 07:54

Publieke functie! Dús tevens publieke vrouw, toch? Ze moet er zijn voor de mensen. Vannacht claim ik haar een paar uurtjes, dan wil ze nooit weer een Bubba!

Dwarsgebakken | 27-05-08 | 13:03

Dus ik moet mijn mechanische beeldscherm ook al wegdoen?
Checkt even de kogellagers van mijn rekenmachine...

ZSU-23-4 | 27-05-08 | 10:15

@Biomassa | 27-05-08 | 00:56
Gut wat lief ben je. Menselijker? Ja, bij het verhogen van de belastingen, het graaien in de publieke pot, de stille steun voor gewelddadige krakers, dierenterroristen, en milieusaboteurs, bij Tara Singh Varma, en die malle oewe bommenleggert van een Duyvendak krijg ik ook zo'n fijn warm gevoel.

Zeddegeizot | 27-05-08 | 08:52

Ik vind Femke en haar "GroenLinks" buitengewoon symphatiek hoor.. Maar de ideeën lijken mij niet helemaal realisch, laat staan haalbaar! Ik hoop evengoed dat GroenLinks bij de eerstkomende verkiezingen een hele grote score haalt en dat "Links Nederland" eindelijk es een vuist kan maken tegenover de gevestigde partijen (lees CDA/VVD) !! Als GroenLinks, SP en PvdA een gezamenlijk links blok zouden kunnen vormen, dan is er echt een alternatief voor die vastgeroeste bestaande partijen en wordt onze maatschappij in mijn opinie alvast weer leuker, maar vooral weer misschien wat MENSELIJKER!!!

Biomassa | 27-05-08 | 00:56

Mijn huis staat helemaal niet vol met overbodige elektronische rotzooi! Ik heb 10 computers.... maar ik hou er nou eenmaal van om een aantal websites tegelijk open te hebben staan.

OneandOnly | 26-05-08 | 22:47

Zo, Femke Halalsema veroordeelt dus eindelijk het gegraai van haar voorganger.

dr Rechts | 26-05-08 | 22:13

femke?dat is toch die dame die praat of ze nog een stuk lul in haar keel heeft

sjonnie jordaan | 26-05-08 | 22:06

Ah joh, hypocriet? Slimme meid is het! Wij betalen maar en zij stopt het in haar zakken. En we blijven betalen... Doet ze het goed toch?

BarneyBoner | 26-05-08 | 21:30

Zie je nou wel? Begint La Halsema ook al Balkenende/Rouvoet-trekjes te vertonen, incluis regel- en bedilzucht. Tja, waar je mee omgaat...

Reykjavik | 26-05-08 | 20:39

Een hypocriete politicus (of -ca). Het moet niet gekker worden!

JP Balkenbrij | 26-05-08 | 20:17

Die obsessie met spulletjes doet me de wenkbrauwen ook wel eens fronsen. Maar goed, ieder zijn ding. Veel storender is dat oeverloze gelul over de laatste aankopen in de kroeg en op feestjes. Daar zou een politicus eens wat aan moeten doen!

harry pikkel | 26-05-08 | 19:55

Leuke kiek.
Albino paling in 't groen.

spinoza | 26-05-08 | 18:16

En dat zegt dus iemand die in een koophuis van een half miljoen zit.
Bijstandtrekker | 26-05-08 | 11:42

Tering, een koophuis van een half miljoen!! Dat is dus nog echt een schijntje, zelfs in mijn gat koop je voor 500 ruggen nog niet eens villa. Voor een beetje knap vrijstaand huis met een grote oprijlaan, betaal je toch echt minimaal het dubbele. Dat Halsema in een huis van €500k woont, zegt dus helemaal niets. Je moet wel een ongelooflijke pauper zijn als een huis van een half miljoen al exorbitant vindt.

Wat allemaal niet wegneemt dat ik desondanks zeer tevreden ben met mijn huurhuisje van €290 per maand (zonder aftrek van huurtoeslag en andere premies.)

Bijstandskoning | 26-05-08 | 17:59

En ik dacht dat ik al dure kleding droeg.......

Repelend Steeltje | 26-05-08 | 17:57

-weggejorist-

sjonnie jordaan | 26-05-08 | 17:56

Waarom hebben de meeste GL'ers zelf nog geen houtenplankje met stok om een vuurtje te maken voor hun bio-fornuis vol methaan van rottende mensenschijt uit hun eigen plee die ze doorspoelen met hun eigen zeik?
Waarom hebben GL'ers kunsstof kozijnen die zo slecht afbreekbaar zijn, maar toch goed omdat ze stookkosten drukken van hun houtkachel met gevaar op CO vergiftiging en CO2-uitstoot van die rook?
Waarom willen GL'ers hun dieselbak rijden op bio-brandstof ,wat ze al jaren promoten, en nu het zover is, de halve wereldbevolking sterft van de honger omdat koolzaad en palmolie meer oplevert dat tarwe en rijst?
Waarom willen GL''ers altijd anderen de les voorschrijven terwijl ze er blijkbaar zelf een kolerezooi van maken?

Dahaaaaaaag GL... voor jullie zal het altijd winter blijven. Sufkutten.

inquisitra | 26-05-08 | 17:55

Groen Links is niet helemaal mijn partij, ..... maar nu hebben ze daar toch een punt..... sterker nog, ze heeft groot gelijk. Alle kamers staan vol met nutteloze energievretende in de weg liggende rotzooi,..... opruimen die handel! Laten we beginnen bij de 2e kamer en dan de eerste....... in het torentje ligt ook nog het één en ander.....

@xel | 26-05-08 | 17:00

Ik denk dat ze die apparaten gewoon niet kan bedienen.

chop46 | 26-05-08 | 16:47

Zolang dat Fapke nog niet in het kabinet zit, ga ik me echt niet druk maken over haar geblaat.

Death Wish | 26-05-08 | 15:54

@Zeddegeizot
tis natuurlijk de spendeer mentaliteit... en als het kopen van het huis zo makkelijk wordt gemaakt... ach, ja, waarom ook niet. penny foolish, pound moron.

Kerby | 26-05-08 | 15:44

@Zeddegeizot
ik denk dat het mega-leen/op afbetaling/creditcard gedrag van de yanks de crisis veroorzaken... die kartonnen huizen kosten bijna niks, maar die 2 suvs voor de deur, iedere kamer een flatscreen, mega-koelkasten en tientallen producten om niet te hoeven bewegen tijdens het tv kijken en binnenslobberen van je pizza.... en weer tientallen apparaten om het opgebouwde vet er weer af te bewegen... etc etc ec.

Kerby | 26-05-08 | 15:07

@Zeddegeizot | 26-05-08 | 14:48
Gast, mijn enige stelling is dat het geen kwaad kan om na te denken over het huidige consumptiepatroon. 'k Zou algehele consumptie onder geen voorwaarde willen afschaffen, maar het loont de moeite om af je af en toe af te vragen: heb ik deze shit nodig? Van 'kiezen voor mooie spulletjes' is nu juist geen sprake. Eerder van je dagelijks volstouwen met fastfood.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 15:06

@Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:23
Duizend maal excuses, ik wist niet dat je zo'n gevoelige poes had, en what's in a name. Meer inhoudelijk hebben de heren van de RvB geen pistool op zak waarmee ze mensen beroven. Mensen kunnen kiezen, en ze kiezen voor mooie spulletjes. Dat andere mensen slim inspelen op die vraag, of zelfs de vraag stimuleren, is de kurk waarop onze welvaart drijft. Onze grachtengordeldiva wil die vrije keuze, zo lijkt het, gaan inperken. Heerlijk, weer een overheid die voor ons gaat bepalen wat we nodig hebben. En waarom? We "klotsen tegen de grenzen aan". Welke grenzen? Wat een slap geouwehoer! En mevrouw leest blijkbaar geen krant: "De kredietcrisis is in wezen een consumptiecrisis". Onzin, het is in wezen een zuivere hypotheekcrisis, en een huis is geen consumptiegoed. Interruptie Halsema kraamt weer eens wat onzin uit, en het gekke is dat er altijd wel een paar idioten met die onzin aan de haal gaan.

Zeddegeizot | 26-05-08 | 14:48

als femke ervoor zou kunnen zorgen dat iedereen in NL hetzelfde heeft, dus iedereen wat zij nu al heeft, dan is GL het overwegen waard om op te stemmen. Maar goed, ik ben realistisch, sorry Femke.

je postbode | 26-05-08 | 14:47

Ik gebruik uit milieuoverwegingen het WC papier aan beide zijden, heb nu dus overal schijt aan...................

Leeuwarder | 26-05-08 | 14:31

de typhus met halsema wilders4president!!!

Joris de Koekebakker | 26-05-08 | 14:30

@Ella
haar winkels etc staan niet op dat gouden randje en het is vaak risicovoller om op een gouden randje te wonen vlak bij een kanswijk...
Maar het is niet goed of men vind altijd wel wat te zeiken, azijnzeiken is niet voorbehouden aan volkskrantlezers, is cultuur, nl-cultuur.

Kerby | 26-05-08 | 14:25

@LJBrinkhorst | 26-05-08 | 14:18
Nee, ze voldoen aan een vraag. Zeker in dat licht bezien, is de oproep van Halsema terecht. Je hebt niet alles nodig. And if you dont need it, don't buy it.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:25

@Zeddegeizot | 26-05-08 | 14:14
Erg lafhartig en makkelijk om iemand weg te zetten als gek. Blijven consumeren? Producenten zetten continu crap in de markt om de consument aan de gang te houden; met name de raden van bestuur en aandeelhouders van deze bedrijven profiteren van deze aanpak. Niet de man aan de lopende band, niet de onderhoudsknuppel, zelfs niet de chef. Zeket niet, aangezien producerende bedrijven naar lage-lonenlanden zijn verplaatst.
Ik zie meer in een ambachtscultuur, zonder direct te vervallen in zelfgebreide truien van Merinowol. Gewoon weer kleinere bedrijven die gespecialiseerd zijn in ene product en er aandacht aan besteden oprichten.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:23

+1 pica en fotosoepwerk

Jaap Knasterhuis | 26-05-08 | 14:19

@Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:10

Eensch wat dat laatste betreft. Maar de snel-geld-boeren zouden dan ook aan banden moeten worden gelegd. De vraag is wel of de consument dat werkelijk wil. Consumeren is een way of life, behoeften moeten bevredigd worden. En daar spelen bedrijven op in. Kun je hen dat kwalijk nemen?

LJBrinkhorst | 26-05-08 | 14:18

@Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:00
Dank je. Ik heb hard nagedacht. Conclusie: Je bent gek, en met gekken is het lastig discussiëren. Maar ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met dat slappe geouwehoer "Blijven consumeren om een beperkte groep werkelijk z'n zakken te laten vullen"? Heb je een Pravda uit 1928 op de plee hangen?

Zeddegeizot | 26-05-08 | 14:14

Slampamper | 26-05-08 | 11:11
Mee eens, kijk maar:
Lijsttrekker Femke/Vrouwtje Halsema
Woonplaats Amsterdam
Koopsom huis €495.000
Hypotheek €650.000
Ze laat zich er steeds op voor staan dat ze in een zwarte/llochtonen-migrantenwijk woont.
Ja, maar dan wel net in het Gouden randje, maar dat zegt ze er nooit bij als ze zich op haar moreel-hoogstaande borst klopt.

Ella | 26-05-08 | 14:14

@LJBrinkhorst | 26-05-08 | 14:03
Is allemaal waar en toch blijf ik erbij dat je met de juiste keuzes én kwalitatief goede producten aanschaft -niet back to basics maar built to last- én op termijn goedkoper uit bent. Verder gaat het niet alleen om de anschaf van 'basisproducten', maar ook om het laten staan van troep die je niet nodig hebt en niet kunt betalen. Mensen die op afbetaling een flatscreen kopen... schei toch uit.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:10

@ Murdockyoufool | 26-05-08 | 13:43

Klopt, het gaat voor een groot deel om allocatie van geld. Echter, als je prijs van een gemiddeld koophuis (ca 250.000 euro) als basis neemt, ziet het financiele plaatje er voor veel mensen al een stuk lastiger uit. Afhankelijk van de financiering kost zo'n huis je netto zo'n 1000 euro per maand aan hypotheeklasten. Pleur daar nog eens de andere vaste lasten boven op en veel 'stellen' zijn al minimaal 1 inkomen kwijt voor een dak boven hun hoofd met GWL. Een gezin met twee kinderen vreet voor zeker 100 euro per week, heeft van tijd tot tijd nieuwe kleren nodig etc. etc.
Dat zijn allemaal noodzakelijkheden die voor mevrouw Halesma ongetwijfeld makkelijk te betalen zijn van haar minimaal 50k per jaar. Maar Jan met de Pet heeft geen 50k als gezinsinkomen...

LJBrinkhorst | 26-05-08 | 14:03

Als ik aan het roer om denk, dan denk ik aan al mensen (per jaar circa 50.000) die hun geluk in een ander land gaan zoeken, omdat ze hier teveel last van Halsema-Hirschbalin-Bos-Balkenende achtige types hebben.

Karel Kruizenruiker | 26-05-08 | 14:00

@Zeddegeizot | 26-05-08 | 13:55
Ja hoor, economische belangen boven alles. Blijven consumeren om een beperkte groep werkelijk z'n zakken te laten vullen. Welvaart is niet hetzelfde als 2346 onzinnige en kwalitatief slechte producten in huis. Denk na.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 14:00

@Dikkie82
mmmm, gestripte auto's? mijne is nog compleet....
ik heb nooit een grote bek gekregen maar ik ga mijn niveau ook niet verlagen.
ik heb ook wel mijn frustraties met het blauw, zeker toen ze me op me nek zaten omdat ik een auto op een brede stoep aan het uitladen was en ook nog een automobilist de weg wees... toen kwamen ze erg lang zeuren dat ik wel erg lang op de stoep geparkeerd stond (ik blokkeerde niets) en dat hun gezeur onderdeel van een campagne was. WTF, ondertussen blokkeerde zij het fietsverkeer (zij spraken vanuit hun busje op het fietspad). Dit stond in schril contrast met het gebrek aan hulpvaardigheid (of meer incompetentie en desinteresse) toen mijn motor gestolen was.
Maar vanwege een paar slecht functionerende elementen ga ik niet hele groepen weg bonjouren... hoe moeilijk soms ook....

Kerby | 26-05-08 | 13:56

@ redactie:
Dit soort berichten kan ik niet hebben op de maandagmorgen. Zit met krampachtig gekromde tenen achter de compu. Ik dacht dat de term "consuminderen" inmiddels plat dood was, komt de groene grachtengordeldiva hem weer even afstoffen en als nieuw presenteren. Dat ze de zoveelste anticonsumptiemuts is, doet niet aan de media-aandacht af. Dat mevrouwtje even de economie om zeep wil helpen maakt ook niet uit. En dat lang en breed is aangetoond dat toename van de welvaart beter is voor het milieu evenmin. Maar goed, het Glinkse orakel moet natuurlijk wel iets uit te kramen hebben. Prima. Maar niet op maandagochtend please.

Zeddegeizot | 26-05-08 | 13:55

@LJBrinkhorst | 26-05-08 | 13:38
Kwaliteitsproducten zijn zeker betaalbaar voor de zogenaamde Jan met de Pet -waartoe ik mezelf ook reken. Men dient alleen keuzes te maken. Jan met de platte pet wil drie keer per jaar op vakantie, een grotere auto dan de buurman én zijn huis aan kant hebben. Dat gaat dus niet.
Bottomline: als je voor kwaliteitsproducten gaat, ben je goedkoper uit. Dat geldt voor LED, maar ook voor meubels die een mensenleven mee kunnen. Wat betreft audio- en videoapparatuur en witgoed is de keuze inderdaad beperkt geworden. Schuld van de producenten.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 13:43

@Kerby
Reitzstraat(ontploffing auto), Joubertstraat (meerdere branden en inbraken).
Gestripte autos op het afrikanerplein, moet je wel eens opgevallen zijn.

Ach negeren dat weiger ik. Ik laat me iig niet wegpesten. Kom maar op met je grote bek denk ik dan. Dan zijn ze wel stil (heel veel telefoonverkeer daarna, en de groep die bijna verdrievoudigd is binnen een minuut).

De pleinbeheerder heeft al meerdere keren om assistentie gevraagd maar nooit gekregen. En het meest belachelijk is (waar ik bij stond) hij de politie daar op aansprak:
Beheerder: "Waarom assisteren jullie niet als er vernielingen en pesterijen plaatsvinden?"
Politie: "Te druk met andere zaken met hogere prioriteit"
Beheerder: "Nou ja, dan pak ik ze zelf wel aan als ze de boel aan het slopen zijn"
Politie: "Dan komen we wel langs, en pakken we u op"

Triest.....

Dikkie82 | 26-05-08 | 13:41

Staafmixers, Tupperware, I-poten, hoesje voor je i-poot, mobiele telefoons die een sound bevatten waar Jean Michel Jarre twintig jaar geleden zijn brood mee verdiende, mobiele telefoons die en passant je vrouw neuken, thuisbioscopen met kutterige Boseboxjes (mijn JBL's van dertig jaar oud blazen die krengen met gemaak van de muur af), flatscreens die vanaf de maan kunnen worden waargenomen; we hebben die zooi niet nodig. Weg ermee.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 13:38

Murdockyoufool | 26-05-08 | 12:31

Het probleem is alleen dat kwaliteitsspullen voor Jan met de pet niet betaalbaar zijn. Een normale wasmachine heb je voor 600 euro. Als je een Miele wilt hebben zit je zeker op 900 euro. Bij sommige producten maakt het helemaal geen flikker meer uit hoeveel je eraan uitgeeft. Een magnetron gaat binnen een paar jaar stuk, oftie nou van Samsung of van Siemens is. En dat geldt ook zeker voor televisies. Ik heb een 'Duits fabrikaat' (met ongetwijfeld Aziatische onderdelen) staan van meer dan tien jaar oud. Gewoon een degelijke bak met een beeldbuis. Dat haalt de gemiddelde flatscreen van tegenwoordig niet. Deels heeft te maken met prutskwaliteit made in China, maar de miniaturisering van de techniek zorgt er ook voor dat een kleine stroring een apparaat ook al waardeloos kan maken. Back to basics zou in dat verband ook betekenen dat je terug moet naar simpeler producten...

LJBrinkhorst | 26-05-08 | 13:38

LED is inderdaad een beter alternatief dan een spaarlamp.
Maar ook LED verlichting is niet de toekomst maar OLED verlichting.
(Organische Light Emitting Diode)
Led is een puntbronstraler.
OLED is een vlakkenstraler met een onbeperkte levensduur en uitermate energiezuinig.
De huidige LCD schermen en displays van o.a. mobieltjes zullen het eerst door OLEDS vervangen worden. (binnen enkele jaren) De techniek wordt al sporadisch toegepast.
Daarna volgt verlichting.

Dostranamus | 26-05-08 | 13:35

@korreltje zout
Ik ga zeker mee voor groen rechts duurzaam en verantwoord ondernemen. Maar wel ondernemen en niet duurzaam je hand ophouden. Kansloos geldgesmijt van dit kabinet, en dan nu te horen dat we niet zo moeten zeuren CDA dat het reette goed gaat PVDA, en dat als we geen broodrooster meer kopen we veel gelukkiger worden GL.... Kom maar op Groen Rechts mijn stem heb je

Kleine Ris | 26-05-08 | 13:33

Wat een ontzettend demotiverend en populistisch betoog weer van die Halsema. Minder werken klinkt voor al die linkse boeven natuurlijk ook als muziek in de oren....

Porrello | 26-05-08 | 13:31

@dikkie82
maar wat ik wel smerig vind is dat paupervolk wat zijn honden overal laat schijten... dat leuke stukje gras is een no-go-area voor kinderen...

Kerby | 26-05-08 | 13:26

ik kijk uit op het afrikanerplein, dus dat is mijn stukje.
ik ga regelmatig met mijn dochtertje naar dat speelveld in de joubertstraat.
ik fiets/loop ook langs het schorriemorrie maar ik ben niet interessant voor ze, ik word meer genegeerd dan lastig gevallen.
ik heb nooit een auto in de fik gezien... waar is dat gebeurt?
zoals jij het beschrijft zou ik er bijna bang van worden... terwijl dat mijn gevoel absoluut niet is.

Kerby | 26-05-08 | 13:24

Femke Halsema - ga es deaudd.

AppleMoes | 26-05-08 | 13:24

@ hekkesluiter | 26-05-08 | 13:08

Je huis goed isoleren dan en een paar tienjes extra aan stookkosten besparen.

Dat is nou duurzaam consumeren en daarbij een enorme kick krijgen van je energierekening. Dan hou je dus meer geld over weer uit te geven aan andere duurzame consuptie artikelen zoals zonnepanelen, isolatie enz.

Vergis je niet, ik ben je niet een of andere geytenwollesok die ergens in zijn eigen utopische wereld leeft.
Dit zijn zeer verstandige dingen om te doen en leveren veel geld op en minder afhankelijkheid van olie die zich op termijn economisch dubbel en dwars zal uitbetalen.

solidstate | 26-05-08 | 13:21

@Korreltje Zout

Ik ben dat milieu geleuter gewoon meer dan zat, het is toch over duidelijk dat het milieu weer een nieuwe melkkoe is aangebracht door All Goor en dankbaar aangepakt door de regereing om ons nog verder uit te melken.

Denk je nu werkelijk dat we het milieu helpen met een spaarlamp of als we wat minder consumeren? kom op zeg, zolang ze in China en de VS gewoon nog van alles in de lucht douwen pieker ik er niet over om ook maar iets aan het milieu te doen, ik betaal al genoeg aan heffingen dus ik zal vervuilen ook. bij elke glazen pot of krant of batterij die bij de gewone afval pleur denk ik hier All Goor/Groen Links/andere Linzevreters, de tyfus voor jullie en het milieu.

RechtsTuigje | 26-05-08 | 13:21

Trouwens, kan die vrouw zich alsjeblieft aankleden, of anders op zn minst haar armen voor haar voorgevel weghalen, dan kunnen we zien of we daar dan mischien nog wat nuttigs kunnen ontdekken....

Pierre Moustache | 26-05-08 | 13:16

Femke, ook dat wijf is knettergek

Lange zuipert | 26-05-08 | 13:14

Het kan idd met wat minder.
Om te beginnen minder Halsema.
Als we dan nog minder (B,b)os hebben en minder kouvoet dan komt het allemaal weer goed.

acac | 26-05-08 | 13:12

Macro-Economisch gezien heeft ze nog gelijk ook: de totale stijging van consumptie van energie is groter dan uiteindelijk opgebracht kan worden door het verstoken van alle fossiele brandstoffen en gebruik van kernenergie samen.
De enige manier om de het milieu te ontlasten, de olieprijs te laten stabiliseren en genoeg tijd te hebben om naar alternatieven te zoeken is zuinigheid...

DeArmeStudent | 26-05-08 | 13:10

@ solidstate | 26-05-08 | 13:02
Aangezien het in 0031 bijna altijd kouder is buitenshuis huis dan 19-20gr op het moment dat we de lichten ontsteken, is de warmte die een gloeilamp produceert geen 100% verlies, maar schone "bijverwarming". Als iedereen straks spaar of led lampen heeft slaat alle thermostaten eerder aan en wordt "schone" ,electrische verwarming vervangen door extra gasverbranding in ketels zonder katlisator en met vaak matig onderhoud.
Maarja, daar hoor je niemand over.....

hekkesluiter | 26-05-08 | 13:08

@Kerby
Kijk ik kan natuurlijk niet over andere delen van de buurt praten. Maar het gebied tussen Krugerplein en Wibautstraat is gewoon rot. Ik struikel over de junks smorgens, straattuig die de boel vernielen dat net opgebouwd wordt (gipsblokken naar beneden flikkeren van HUN in opbouw zijnde buurtcentrum etc)
Autos in de fik steken, inbraken plegen etc. Ik heb het zien gebeuren en heb er zelfs fotos van. De politie(aka die jonge broekies zonder blaffer) is veel meer aanwezig dan tevoren, maar ze worden recht in hun porem uitgelachen.
Het is verdomme zo erg dat er een private beveiligingsbedrijf is ingehuurd om te surveilleren. Die gasten in die blauwe jassen. Maar ja, die gaan vrolijk mee ballen op het pleintje met die raddraaiers. :(

Dikkie82 | 26-05-08 | 13:07

@ Murdockyoufool | 26-05-08 | 12:56

Ja dat is de toekomst maar die is nu al bereikbaar.
Voor een paar euro die je extra betaald voor een LED lamp bespaar je wel soms 100 euro op jaar basis.
Dus het betaald zich al dik uit om al je gloeilampen eruit te schroeven en per direct te vervangen door LED.

solidstate | 26-05-08 | 13:02

@DeRuk2008
geprobeerd maar nooit uitgevoerd.

Kerby | 26-05-08 | 13:02

@Dikkie82
precies mijn plekkies.... ik heb op zich geen last van de hangmenschen, ze hangen soms wat in de weg maar daar hoef je je niet druk om te maken.... er hangt overal wel wat. ik ken de verhalen wel van een bedrijfsleider van de appie en ook bij mij is er wel eens wat gebeurt.... maar toch vind ik het verder wel relaxed.

Kerby | 26-05-08 | 13:00

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:57
Nou, leg het me maar eens uit dan...

baaderraf | 26-05-08 | 12:58

Dit soort shit is al zoooooooo vaak geprobeerd. Laat de mensen toch met rust en verzin iets positiefs om de wereld mee te verrijken. Wat een inspiratieloze en hypocriete bagger kraamt die Halsema toch uit. Misschien is de oplossing toch de sharia, terug naar de Middeleeuwen, ik weet zeker dat dat energiebesparend is. Als je het koud hebt trek je maar een extra burka aan.

DeRuk2008 | 26-05-08 | 12:58

@ baaderraf

Excuses weer ingetrokken. U snapt er werkelijk niks van.

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:57

@solidstate | 26-05-08 | 12:50
LED heeft inderdaad de toekomst. Is nu nog wat lastig om het warme licht van een gloeilamp na te bootsen, maar daar komt op korte termijn verandering in.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 12:56

Ze heeft gewoon gelijk. Het is maar een (wijze) suggestie om wat rustiger aan te doen, geen verbod op consumeren. Wat doet het er trouwens toe welke spullen ze zelf thuis heeft?

mayor_pickwick | 26-05-08 | 12:55

bosbaan | 26-05-08 | 12:49

Zeg dat eens met droge ogen tegen een griek, portugees of kroaat.

Maaier | 26-05-08 | 12:53

ReligionSucks | 26-05-08 | 12:42
Wellicht dat dat komt omdat een rechtse kneus te dom is om iets te onderzoeken...???

baaderraf | 26-05-08 | 12:51

@ Dostranamus | 26-05-08 | 12:45

LED verlichting?

No way.
Niet lullen gek.
Het verbruikt een tiende deel van de energie voor dezelfde lichtopbrengst en heeft nog eens 50000 branduren dus hoeft in een mensenleven misschien 1x vervangen te worden.

solidstate | 26-05-08 | 12:50

Kunnen de salarissen van de minister president,ministers en kamerleden gelijk met 50% worden gekort. Wat moeten ze met al dat geld? lekker oppotten zeker of zelf wel van alles en nog wat onzin kopen, reisjes en etentjes. Typisch links, het volk wat beknotten. We hebben de laagste netto inkomens al van heel Europa en dat wordt nog minder.

bosbaan | 26-05-08 | 12:49

@DT71 | 26-05-08 | 12:33
Nee, dat doen de massaproducenten je geloven. Voorafgaand aan de jaren '80 was het merendeel van de producten die men kocht built to last. Machines, audio- en video-apparatuur, kleding en meubels. Ook woningen van voor de oorlog zijn gemaakt om een eeuwigheid mee te gaan. Gewoon een kwestie van hoogwaardige materialen gebruiken en nadenken over locaties.
Op een gegeven gingen producenten zich echter realiseren dat dat niet bedoeling kon zijn: mensen moeten blijven kopen. De omgekeerde wereld. Nu het uberkapitalisme in zwang is geraakt, zijn consumenten zelfs vergeten dat producten -als een producent er aandacht aan besteedt- makkelijk dertig jaar mee kunnen gaan. Ook het 'mode-argument', veelal gebruikt om meer af te zetten, houdt geen steek: goed ontworpen producten (ook estethiek is duurzaamheid!) vervelen nooit.
Welnu, bedrijven kunnen makkelijk duurzame prachtproducten ontwerpen, maar ze weigeren. Zelf kies ik wel voor spullen die een eeuwigheid mee kunnen. Dan maar een stuk meer betalen, maarik zit tenminste niet met crap die na een jaar van rottigheid uit elkaar valt of 'uit de mode' raakt.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 12:47

En dat gelul over spaarlampen moet ook maar eens afgelopen zijn. Daar help je alleen de bonussen van topfunctionarissen van bepaalde fabrieken mee.
In spaarlampen zit een koperen spoel en de lamp zelf is gevuld met het uiterst giftige kwikdamp. Een gloeilamp is vele en vele malen millieuvriendelijker. Vooral omdat je die gewoon weg kan gooien terwijl een spaarlamp adequaat ontmanteld moet worden.
Maar wie doet dat / laat dat doen?
Productie- en ontmantelingskosten vergen veel meer energie dan men ons wil laten geloven.

Dostranamus | 26-05-08 | 12:45

@kleurling | 26-05-08 | 12:09
Woon al 24 jaar in de Transvaalbuurt. Ga eens langs in de Joubertstraat rond een uur of 2100 als de schoffies weer huis houden. Of anders rond het middaguur lang eettent Parie valkbij metro wibautstraat.

Anders bekijk je nog even de link die ik postte met een reportage van Nova over de buurt.

Afgelopen April heeft transvaalbuurt zuidoost van de troon gestoten mbt drugsoverlast. Tevens is de transvaalbuurt onderdeel van de 40 probleemwijken.

Nog meer weten?

Ga eens langs bij de Appie Heijn op het krugerplein, of anders de kaas en wijboer op het beukenplein en vraag hen eens of mijn verhaal klopt.

Dikkie82 | 26-05-08 | 12:45

@baaderraf:
Onderzoeken worden altijd door linkse overgesubsidieerde nietsnutten uitgevoerd.
Uitkeringstrekken is superintellectueel. Flappie.

ReligionSucks | 26-05-08 | 12:42

@Baaderraf,

Kun je niet lezen wat ik schrijf? Ik heb het over moraal. Het zou best zo kunnen zijn dat mensen die intelligenter zijn zichzelf een hoger moraal verschaffen. Heeft iets met geweten te maken. Dat maakt ze des te gevaarlijker en geweldadiger. Gristenhonden hebben vaak nog een greintje twijfel. Linksmenschen niet. In essentie zijn alle linkse ideologieen dan ook veel gevaarlijker dan geloof.

azijnseikerT | 26-05-08 | 12:41

wat is het toch een fijne partij, dat groen-links.
advies: ruim eerst je eigen overbodige rotzooi op

abi | 26-05-08 | 12:41

@ baaderraf | 26-05-08 | 12:36

Ik vraag welk onderzoek?

Aangezien je mij geen antwoord geeft, zegt dat meer over jouw gebrek aan intelligentie en aan jouw verheven vermogen om de boel te flessen.

solidstate | 26-05-08 | 12:40

Femke heeft gelijk. punt uit. Wees eerlijk naar jezelf

HitchHiker | 26-05-08 | 12:38

gerrit5042 | 26-05-08 | 12:35
Menig arbeider is het niet met uw eens vrees ik..

baaderraf | 26-05-08 | 12:37

LibertasSimplex | 26-05-08 | 12:33
Wat bedoel je met 'aarde'?

LibertasSimplex | 26-05-08 | 12:37

Huppelkut pur sang. Onze politiek is beter af zonder deze hypocriete trol.

ReligionSucks | 26-05-08 | 12:37

solidstate | 26-05-08 | 12:35
de waarheid is hard soms, het spijt me voor je..

baaderraf | 26-05-08 | 12:36

Baaderrak
Hij heeft geprobeerd de Rotterdamse kapot temaken wat hem gelukkig niet is gelukt

gerrit5042 | 26-05-08 | 12:35

@ baaderraf | 26-05-08 | 12:32

Welk onderzoek?
Onderzoek van een linkserT?

Ze kunnen beter de boel flessen bedoel je.

solidstate | 26-05-08 | 12:35

Eigenlijk wel slim van der, als we minder besteden krijgt de overheid minder inkomsten ..

Bouwvakkert | 26-05-08 | 12:34

@Korreltje Zout
nee hoor... het gaat over consumeren in het algemeen... en dat vertaalt zich vaak in tell-sell pauper shit.

Kerby | 26-05-08 | 12:34

@Murdockyoufool; met deze inflatie en deze belastingdruk? Vind ik knap. Als je niet met zijn tweeën werkt kun je niet eens een huis kopen, laat staan kwaliteitsspul.

Rest In Privacy | 26-05-08 | 12:33

Pierre Moustache | 26-05-08 | 12:22
De impact van een mens op de aarde is niet een vast gegeven.
Bovendien, als het om ruimte gaat, kan de stelling, dat er nu al meer dan twee keer te veel mensen zijn niet kloppen.
Als het om andere belasting van de aarde gaat, is het volstrekt onduidelijk wat die belasting dan is, en wat daar nou erg aan is.

LibertasSimplex | 26-05-08 | 12:33

@Bigi Bana Boy
gaat ook zo lekker met de economie daar in de VS.
Het blijft dansen op de vulkaan... er mee doorgaan omdat anderen het ook doen? hoe sterk is dat argument?

Kerby | 26-05-08 | 12:32

azijnseikerT | 26-05-08 | 12:29
Heeft niks met moraal te maken hoor. Tis gewoon wetenschappelijk bewezen dat mensen die links stemmen veel intelligenter zijn dan mensen die rechts stemmen.
Tis nie anders..

baaderraf | 26-05-08 | 12:32

Hypocriet of niet, ze heeft gelijk. De consument houdt de Blokkers, Ikea's en MediaMarkten van deze wereld in stand, alsmede de fabrikanten van goedkope producten. Maak, en vooral koop, weer apparatuur, meubels en machines die built to last zijn.

Murdockyoufool | 26-05-08 | 12:31

@ Bigi Bana Boy | 26-05-08 | 12:27
Femke had het over het kopen van energieverslindende / vervuilende zooi, niet over geld uitgeven in het algemeen. Er is meer te koop. Geld moet rollen en blijft rollen.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:30

@Baaderraf

Dat alle linksmenschen (en zeker die geweldadige raf) mogen verdrinken in hun eigen superieure moraal.

azijnseikerT | 26-05-08 | 12:29

Laten we nou eens echt benoemen waarom consuminderen enigzins een goede zaak is.
We zouden niet moeten ophouden met consumeren maar verstandig gaan consumeren.

HET IS VAN LEVENSBELANG DAT WE ONAFHAKELIJK VAN DIE KUT
ISLAMITISCHE OLIESTATEN WORDEN !!!!

Kernenergie uitbreiden met molten salt reactors die veel goedkoper zijn, veel minder gevaar opleveren en minder afval produceren.

Zonne energie op grote schaal gaan consumeren. Aanschaffen van zonnepanelen en spaarlampen is een voorbeeld van verstandig consumeren en levert nog geld op ook.

Windparken neer plempen en inspraak op het plaatsen verminderen.
Wie kan hier nou op tegen zijn behalve hakbars en anderen die er belang bij hebben dat we afhankelijk blijven van OLIE !

solidstate | 26-05-08 | 12:28

Minder consumeren klinkt leuk maar gaat voorbij aan het feit dat de (op dit moment nog) grootste economie ter wereld, de VS, nog altijd voornamelijk op consumptie draait. Daarmee is al aangegeven dat het geen zin heeft hier iets te proberen als daar zo'n beetje het hele Westerse economische model op gebaseerd is. Eea zou betekenen dat de hele globale economie op de schop moet. Of dat nodig is laat ik even voor wat het is omdat ik geen trek heb in een discussie over Al Gore e.d, maar dat dit niet zal gebeuren lijkt mij evindent en daarmee kan Femke's stelling in het archief wat mij betreft.

Bigi Bana Boy | 26-05-08 | 12:27

@ eddie no so nice guy | 26-05-08 | 12:24
Dildo's werken niet op electriciteit of batterijen, maar zijn handaangedreven.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:27

Ze heeft natuurlijk wel een beetje gelijk. Die 3 50" plasma's in mijn woonkamer (1 voor de Wii/xbox360, 1 voor internet en 1 voor het EK) hoeven natuurlijk niet allemaal tegelijk aan. Tijdens de rust zet ik er wel 1 op standby.
LOL @ Tante Kaakklem trouwens.

Fapdrol | 26-05-08 | 12:26

-weggejorist-

eddie no so nice guy | 26-05-08 | 12:24

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:22
excuses aanvaard

baaderraf | 26-05-08 | 12:24

@ baaderraf

ow was humor om te lachen? Excuses..

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:22

@ Bijstandskoning | 26-05-08 | 12:17
Veel lieden hier schrikken zo van de naam 'Femke Halsema' dat ze direct denken dat Femke opeens in de regering zit, en dat Femke hardhandig hun vrijheden wil afpakken. Sommigen spelen direct op de vrouw. Beetje flauw allemaal. Ik heb een tiefushekel aan links, maar Femke heeft gelijk dat iedereen er best even bij stil mag staan dat niet alles wat je kunt kopen ook hoeft te kopen.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:22

@LibertasSimplex
Als je de behoeftes van een mens
(fatsoenlijk eten, een huisje met een beetje ruimte om je kont te keren, je normaal(=auto) verplaatsen, elektrische verlichting, wasmachine, op vakantie zonder legbatterij hotel/strand, af en toe een glaasje champagne etc en misschien wel een kindje) als uitgangspunt neemt, kan je gewoon uitrekenen met hoeveel aardklootbewoners dat haalbaar is, lijkt me.

Pierre Moustache | 26-05-08 | 12:22

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:19
Dat zeg ik, ken uw feiten, ook u..

baaderraf | 26-05-08 | 12:21

Liever die elitaire perverse opportunistische Halsemakliek dan die Tokkiepartij van Tante Rita.
*wietplantage op twee dakterrassen in Tilburgse prachtwijk zich voorstelt*

bubbeltjeswijn | 26-05-08 | 12:21

GL blijft ook wel een hypoctiete grachtengordel-excuus-partij, milieuvriendelijkheid is een luxe die niet iedereen zich kan veroorloven, laat staan dat je deze de bevolking moet opdringen.

Zeurders | 26-05-08 | 12:20

Ik blijf wit-rechts..
In Amsterdam wonen als je in Den Haag werkt is niet echt GROEN, Femke!
Ik heb geen kinderen, en ik ga er van uit dat de wereld het nog wel 50-60 jaar redt..

NEC-schot | 26-05-08 | 12:20

Ik hoop ook dat (extreem)rechts de koppen in het zand gaat steken en dat ze geen adem meer kunnen krijgen, een soort rituele zelfmoord zeg maar..

baaderraf | 26-05-08 | 12:19

@ baaderraf

Werken? Je kunt een rijkeluiszoontje die uit schuldgevoel stakingsleider wordt toch niet betichten van werk?

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:19

Het mooie hieraan is dat Femke drommels goed weet dat dit niet zomaar kan, dat zij zelf ook net zo goed meedoet. Ze geeft zelf aan ook niet vies te zijn van kopen voor het kopen, net zoals ze een paar jaar terug aangaf haar koters niet zo genderneutraal-pasifiestisch op te kunnen voeden als de die-hard feminsten in haar club wel zouden willen. VInd ik het mooie aan Halsema: ruimte laten aan praktische (on)moigelijhedne, maar niet bang zijn ergens vóór te zijn.

Maaier | 26-05-08 | 12:19

Wat is de epc-waarde van haar optrekje?

tipo | 26-05-08 | 12:19

de goeden
verpesten het
voor de slechten
maar dat hou je toch
(kouwes)

klapvee | 26-05-08 | 12:19

Ik hoop dat extreemrechts de koppen mooi in het zand gaat steken, en zoveel mogelijk gaat consumeren. Meer broeikaseffect, armoede en oorlogen. Daar wordt toch iedereen beter van!!

Bijstandskoning | 26-05-08 | 12:17

de grootste grap is nog wel dat al die weloverwogen lui met spaarlampen en andere milieuvriendelijke apparatuur juist degene zijn die het grootste verbruik veroorzaken doordat ze die spullen de godganse dag aan laten staan.

Ofwel: zuinige apparaten lokken verspilling uit
www.trouw.nl/groen/nieuws/article99255...

maakniesaaknie | 26-05-08 | 12:17

Het oude liedje, de enige manier waarop links stemmen weet te trekken is inspelen op schuldgevoelens. De wereld gaat naar de klote want u doet het allemaal verkeert.

me,myself and IK | 26-05-08 | 12:16

gerrit5042 | 26-05-08 | 12:13
Ik ben geen GL aanhanger, maar Paul Rosemulder heeft jarenlang in de haven van Rotterdam gewerkt, ondanks het feit dat ie van goede komaf is en dat dus helemaal niet hoefde te doen.. Ken uw feiten aub..

baaderraf | 26-05-08 | 12:15

Wat doen de linksmenschen. Die helpen de hongersnoodkindertjes die weer door kunnen fokken.

azijnseikerT | 26-05-08 | 12:15

Dostranamus | 26-05-08 | 12:03
Wat een gelul. Waarom zou de aarde maar drie miljard mensen 'aankunnen'?
Heeft ze dat gezegd, de aarde. Of is het de Bond van Andere Dieren dan De Mens die hier de noodklok luidt?

LibertasSimplex | 26-05-08 | 12:13

artbrut | 26-05-08 | 12:12

Ik aanvaard je excuses ;-)

baaderraf | 26-05-08 | 12:13

Als groenlinks aan de macht zou komen is nederland kapot
Zijn zelf schatrijk en willen een ander in armoe laten leven
Zie de groene yup rosemulder

gerrit5042 | 26-05-08 | 12:13

Ahhh het GL bashen op GS is weer begonnen!
Wat is er mis mee dat er mensen op gewezen wordt dat ze niet 15 gloeilampen, een PS3, een Wii, DVD speler, DTS suroundsysteem, 2 pc's, 107 cm HD tv, Beertender en espresso apparaat bijna 24/7 moeten laten loeien??

Oops! ik maak ff een rondje...

oh nee, ik betaal huur incl. energiekosten...

beetjemoe | 26-05-08 | 12:12

@Dostranamus
Check ook de club van tien miljoen. Was zelf bijna donateur geworden, maar zag toch iets te veel gezanik over moslim import.

En het ergste is dat uitgerekend mensen die niet (kunnen/mogen) denken maar blijven doorfokken.
Als kind leer je al dat het "nemen" van een hond een serieuze verantwoording is.
Waarom kunnen wij dan letterlijk en figuurlijk onze kont niet meer keren omdat iedere debiel zich maar voortplant zonder zichzelf daarbij de essentiele vragen te stellen?

Pierre Moustache | 26-05-08 | 12:12

baaderraf | 26-05-08 | 12:11: Je hebt gelijk.

artbrut | 26-05-08 | 12:12

@korreltje zout
Ik ben ook al jaren op zoek naar "groen rechts". Gaat er helaas niet komen ben ik bang.

De Geilige Maagd | 26-05-08 | 12:11

artbrut | 26-05-08 | 12:07
hoe kun je mensen verleiden meer ontspannen te leven EN minder te consumeren?”
Je conclusie is onjuist

baaderraf | 26-05-08 | 12:11

Aussie | 26-05-08 | 12:09: Ooit van het 1-kind beleid van China gehoord?

artbrut | 26-05-08 | 12:10

@ Pierre Moustache | 26-05-08 | 11:57
Ik hoop dat er ooit nog een Groen Rechtse partij opstaat. Een gezond ondernemersklimaat + verantwoord milieubeleid, waarbij de nadruk ligt op kwaliteit van leven. Ik betaal graag belasting voor een fijn leefklimaat, maar niet voor kansloze steuntrekkers en multiculti subsidies. Het is jammer dat thans 'milieu' synonym is met links, en 'economie' met rechts. En dat die twee lijnrecht tegenover elkaar staan. Ben je voor milieu, maar tegen al die idiote excessen van de multicultiverzorgingsstaat, dan is er geen NL partij te vinden.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:10

@Dostranamus | 26-05-08 | 12:03
Ben het met je eens, de aarde kan gewoon niet zoveel mensen (met de huidige leefstandaard) aan. Landen als India en China zouden veel meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen wat dat betreft.

Aussie | 26-05-08 | 12:09

@Dikkie82 | 26-05-08 | 11:34
Zit niet zo te emmeren man, heb je het even gegoogled ofzo. ik ken deze buurt als geen ander, ik woonde er jaren. Het is een prima wijk met een mooi uiterlijk, waar je ondanks aardig wat criminaliteit, uitstekend kan wonen.
Ik heb zo de schurft aan mensen met een mening over een plek die ze niet persoonlijk kennen. En wat nou mediastilte: de enige keren dat deze wijk in het nieuws komt is als er weer is rotzooi is.

kleurling | 26-05-08 | 12:09

Nou, dan zal ik mijn electrische klokhuisverwijderaar maar de deur uit doen als teken van goede wil

Pilsvogel | 26-05-08 | 12:08

Halsema: „De samenleving klotst tegen haar grenzen aan. Huizen staan overvol met mechanische rotzooi, kleren en troep die we niet nodig hebben”

Alleen al hiermee maakt ze zich onsterfelijk belachelijk. Een huis staat vol met spullen die we misschien niet echt nodig hebben en meteen klotst de samenleving tegen haar grenzen aan. Wat is dat voor overdreven gelul?

Halsema vervolgt: „En toch kopen we door. Kijk naar de kredietcrisis in Amerika; die is in wezen een consumptiecrisis.”

Ja, tuurlijk. De kredietcrisis in de VS kun je met het grootste gemak een consumptiecrisis noemen. Gelukkig ligt het niet iets complexer.

Halesema: „Het roer moet om, de vraag is alleen: hoe kun je mensen verleiden meer ontspannen te leven en minder te consumeren?”

Dus wie consumeert leeft niet ontspannen? Wat een logica! Wow!

artbrut | 26-05-08 | 12:07

walgelijk, wat een schijnheilige trut is het ook, wat een bedenkelijke mentaliteit.

De Briemusketier | 26-05-08 | 12:06

GroenLINK

Namkeps | 26-05-08 | 12:06

lol @ uitgebreide beschijving Femke-kooi

Tobi | 26-05-08 | 12:05

Wel een beetje goedkoop om de persoon aan te vallen en niet het argument. Het argument is goed, dat Femke een hypocriet product van hoogconjunctuur is, is wat anders, doet niets aan het argument af. t Zal ook wel niet in de statuten van GL staan dat je zelf in een doos van gerecycled karton moet gaan wonen om een dergelijk idee te mogen uiten want dat gaat alleen maar ten koste van jezelf. Dan maakt een ander je besparingen wel weer op. Zo werkt de maatschappij toch?

GormSuil | 26-05-08 | 12:05

pierre moustache 11.37

Inderdaad is het allergrootste probleem dat er veel te veel mensen op deze wereld zijn.
De aarde kan eigenlijk maximaal 3 miljard mensen hebben, maar we hebben ons al omhooggefokt naar 6,5 miljard en als het zo door gaat rond het jaar 2050 naar 9 miljard.
Het is overigens zeer de vraag of we dat aantal zullen halen, omdat steeds meer mensen ervan overtuigd raken dat er ,,iets,, aan deze vermeerdering gedaan moet worden.
En dat zijn niet de eerste de beste, maar mensen met invloed, kennis van zaken, en de mogelijkheid om er iets aan te doen.
Lees het artikel op onderstaande site en je slaapt nooit meer zoals je altijd gedaan hebt.

www.eqgen.nl/html/artikel_pianka.html

Dostranamus | 26-05-08 | 12:03

@Imdamnhot | 26-05-08 | 11:52 Moet Toyota Puist zijn.

Treurig varken | 26-05-08 | 12:03

@ nootzaak | 26-05-08 | 11:59
Dan heb je Femke niet in actie gezien in het 2eK debat.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:03

in de eerste zin ben ik afgehaakt bij "groenlinks"....

Harry de Beuker | 26-05-08 | 12:02

En een hockey abonnement voor het hele gezin bij Bloemendaal, Klein Zitserland of Laren.

Onderduiker | 26-05-08 | 12:01

@ Trio_do | 26-05-08 | 11:45
Ja. Mensen moeten minder kinderen bij elkaar neuken. Teveel mensen, teveel wensen. Op wereldniveau is overbevolking (en dus schaarste van voedsel en ruimte) het probleem, zoals Pierre Moustache terecht opmerkte.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 12:01

@Korreltje Zout
-Irrelevant-

HetOrakel | 26-05-08 | 12:00

En je dan nog afvragen waarom weldenkend Nederland massaal wegtrekt? we mogen niks, moeten vervolgens alles wegdoen als we hiernaar luisteren en betalen alsnog tonnen belastingen en milieuheffingen en verpakkingsbelasting en weet ik veel wat terwijl we, zoals behangdelul ook al aangeeft, het braafste jongetje van de klas al zijn met al dat milieugezever.

Verbaast me nog dat ze niet begint over de armoede in Nederland. We geven dr gewoon een enkeltje India, mag ze daar armoede en vervuiling gaan oplossen. Hypocriet gedoe.

Masterbeer | 26-05-08 | 11:59

Femke,
Als ik de definite van fascisme naast jouw manifest leg zie ik een aantal overeenkomsten die mij zorgen baren.
Vrijheid van meningsuiting voor G.N. was je ook geen enkele lettergreep in de media waard. Of zie ik daar soms ook een overeenkomst?

nootzaak | 26-05-08 | 11:59

meer aardbevingen, overstromingen, hongersnoden, oorlogen, pandemieen en dat soort troep.....er zijn te veel mensen op deze aardkloot

azijnseikerT | 26-05-08 | 11:59

Ja maar die maatregelen zijn ook bedoeld voor het plebs, daar valt zij toch niet onder???

Blake Bier | 26-05-08 | 11:58

MilieuMILF Halsema, de Al Gore van de lage landen.

1sokkie | 26-05-08 | 11:58

Ik ben voor meer zon en minder Kokhalsema

Roemeense_Straathond | 26-05-08 | 11:58

Goed, in feite is dit dus wat gereformeerd Nederland al enige decenia preekt.
Het nieuwe Calvilinksme.

Masturwasbeer | 26-05-08 | 11:58

@korreltje zout:
Eindelijk iemand die ook vraagtekens heeft bij "Vermenigvuldigt U"
Mevrouw Moustache en ik hebben dat maar niet gedaan, want als je freelance bent moet je maar afwachten of je volgend jaar ook nog genoeg te eten hebt.
Des te fascinerender dat wij wel moeten meebetalen aan de overbevolkertjes van mensen die helemaal niet nadenken of ze:
-In staat zijn hun nageslacht fatsoenlijk op te voeden
-hun nageslacht kunnen bekostigen van een uitkering
-vinden dat er in dit land ruimte en mogelijkheden zijn voor nog een kind
De vergrijzing is een serieus probleem, maar dat los je niet op door met zn allen als konijnen door te fokken.
Ik wou dat we in plaats van dat eeuwige gemekker over milieu eens leefmilieu en kwaliteit van leven als uitgangspunt konden nemen.

Pierre Moustache | 26-05-08 | 11:57

GL is er voor wie nooit (echte) keuzes kan maken.

Jan Passant | 26-05-08 | 11:57

Flepke H mag dan misschien enigzins een beetje gelijk hebben (Ik denk maar even aan Tokkies die de € 1,- voordeelhal leeggrazen of Vinexplebs wat de MediaMarkt afstruint voor de HD ready plasma voor op de WC), op d'een of d'andere manier wil ik dat van haar toch niet gaan horen....

Grijskijkert | 26-05-08 | 11:56

Ze woont in een mooi huis, en derhalve mag ze dus niks zeggen over het milieu en aanverwante zaken?
Beetje vreemd, maar wel typisch Nederland, lijkt me een goed standpunt voor tante Rita..

baaderraf | 26-05-08 | 11:56

Met het salaris van een kamerlid zou ik zonder problemen een dagje minder willen werken. Met mijn salaris is 5 dagen toch echt noodzakelijk.

MrMartin | 26-05-08 | 11:56

Sjakie Snel | 26-05-08 | 11:54

Nou, dan zal ze wel bijval krijgen van VVD, TON en PVV en PvdD voor het groen.....

Sikkeneur | 26-05-08 | 11:55

De volgende stap zal zijn het promoten van anorexia voor het stemvee in NL door GL.Hirsch B. zal assisteren en zijn mansschappen bij de Mek voor de deur laten posten.Het wordt een donkere tijd.

@Dikkie82
zeik niet vent, ik woon goeddoeme midden in die 'prachtwijk', weet niet waar jij het over hebt...

Kerby | 26-05-08 | 11:54

vind ik nogal discriminatie:

alle gelukszoekers die hier zijn gekomen vanwege de 'overvloedige welvaart' hun dromen afnemen zodat ze weer economisch moeten vluchten...

daar gaat je electoraat Fem...

Sjakie Snel | 26-05-08 | 11:54

Brusselmans +1000

Torquemada | 26-05-08 | 11:53

Toyota pruis moet zijn prius.

Imdamnhot | 26-05-08 | 11:52

@Hakkepof | 26-05-08 | 11:50
LOL!

p0rn0 | 26-05-08 | 11:52

Al die maatregelen komen toch gewoon neer bij de werkende middenklasse. Als je wat meer verdient betaal je ook maar weer gewoon, maar dat is nog niet rampzalig en hoef je (nog) niks te laten. Maar de gewone man wel.
Welke laaggeschoolde werkloze maakt zich nog druk om een net baantje te zoeken en kromliggend naar de middenklasse te verschuiven? Waarom zou je nog?

Goed, ik werk nog maar even dom door. Tweehonderd jaar gestudeerd en ik kan het me nog net veroorloven een eigen huis te hebben en wat auto te rijden.

Femke en consorten, bedankt, en alstublieft, hier nog wat belastingcenten. Kun je weer brassen.

denouden | 26-05-08 | 11:51

Die Halsema loopt anders wel in prima jurken. Duizend keer beter dan de gemiddelde Hollandse koe-vrouw in haar fleece-jack van Human Nature (voor ANWB-leden 15% korting).

Flippo | 26-05-08 | 11:50

"n kennis heeft haar stem op de TOMTOM
Ze kan niet 'ga rechts' zeggen, dus zegt steeds 'ga 3 x links'
lekker voor het milieu

Hakkepof | 26-05-08 | 11:50

Misschien voelt ze zich meer thuis in Zimbabwe?

p0rn0 | 26-05-08 | 11:50

Zwarte Hypocritica reed voor haar Toyota Prius, toen de milieuhype nog niet was losgebarsten, een prachtige oude oldtimer, te weten een Mercedes-Benz 200 met dieselmotor, zonder roetfilter. Natuurlijk voor dagelijks gebruik. Met haar plotselinge milieubewustwording is de milieuhype een feit

Joris de Koekebakker | 26-05-08 | 11:50

dus ik moet nu ineens mijn:
2e strijkbout, hotdog maker, doucheradio, elekt. citruspers, elekt. notenkraker, elekt. wijnopener, elekt. bieropener e.v.a. wereldse uitvindingen weggooien....

Nou over de citruspers wil ik nog wel onderhandelen maar de rest BLIJFT!

@ artbrut | 26-05-08 | 11:43
Tuurlijk, iedereen bepaalt zelf wat ie koopt. Femke is overigens geen overheid. Haar suggestie om voor een aankoop er effe beter over na te denken is heel valide. Kijk op 30 april eens hoeveel rotzooi mensen hebben (gekocht). Miljoenen kilos troep. Elk jaar weer. Zolang het mijn keuze blijft wat ik koop, is haar suggestie behoorlijk OK.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:49

Zo Brusselmans, dat is eruit. Goed weekeinde gehad, of blven de kinderen de hele tijd mar zeuren waarom de overbuurman een grotere auto heeft?

SheriffSharif | 26-05-08 | 11:49

"Kijk naar de kredietcrisis in Amerika; die is in wezen een consumptiecrisis"

Dat mens is echt apestoned.

Versgeperst | 26-05-08 | 11:48

Ja, daar zit ik in mijn kut vinex.
Trouwens een ton belasting op de aankoopprijs.
En een treinreis met de family (baby, peuter en 2 volwassenen) naar Marseille kost 1600 euro voor een retour-. Dat wordt dus de auto.

Minder belasting danwel hypotheekaftrek op Frans buitnehuisje en goedkopere internationale treinreizen..
Als GL socialisme zo iets inhoudt, dan ben ik voor.

Ze heeft gelijk met al die overbodige apparaten in huis. Drie kwart gebruik ik nooit.

bijtertje1001 | 26-05-08 | 11:48

VanFrikschoten | 26-05-08 | 11:44

Keuzes, Frik, keuzes.....

Een berenvelletje voor een paar schoenen, het zal koud blijven in de Grotten van Han.....

Sikkeneur | 26-05-08 | 11:48

Is Brusselmans soms kind aan huis dat ie al die details weet?? en zo ja waarom komt ie daar uberhaupt...

Gifkikker | 26-05-08 | 11:48

Misschien een idee voor fem, ga hogerstaken, geef je meteen t goeie voorbeeld en als je t volhoudt krijg je misschien ook nog je zin ;-)

Fappant | 26-05-08 | 11:48

Het enige dat mensen motiveert zijn hun eigen belangen. Maar dat snapt trutje Femke niet omdat haar eigen omgeving gevuld is verwende geborneerde grachtengordelsocialisten.
Die maken gewoon keuzes omdat dat "in" is. Gewoon omdat het kan.
Die luxe hebben ze ook. En of het rationeel is doet niet terzake. De Prius staat stijf van de milieubelastende accu's. En is dus waarschijnlijk belastender dan een mercedes diesel. Maar ja, een statement is belangrijker.

Eikenhout | 26-05-08 | 11:48

Waarom staat GS bij dat kansloze EK penalty schieten in bikini? Zo'n triest stukje TV... doe dan naakt of niet... en neem lekkere wijven....
(op www.volkskrant.nl/multimedia/article54...) nice work hofstadgruppe...

Behangdelul | 26-05-08 | 11:47

Femke heeft een veel mooier lichaam.

baaderraf | 26-05-08 | 11:46

kan dat laatje links boven niet in het groot worden gepost?

Leipe ouwe | 26-05-08 | 11:46

@megabobb
van consumeren alleen wordt je niet gelukkig.

Mogen we dat a.u.b. zelf bepalen?

HetOrakel | 26-05-08 | 11:46

De Hulk. Die was ook groen. Maar die vrat er geen biefstuk minder om.

LibertasSimplex | 26-05-08 | 11:46

Komt ongeveer neer op Erika Terpstra die zegt dat we minder moeten eten. Femke, why don't you THINK and SELF REFLECT before U open your pie-hole.'
Stupid woman.

Rammstein | 26-05-08 | 11:46

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:43
Wil je nou de bevolkingsdichtheid van Afrika als probleem gaan opvoeren? Heb je enig idee hoe die zich verhoudt tot de bevolkingsdichtheid in NL?

Trio_do | 26-05-08 | 11:45

De eerste opvlieger van Femke.

CoffeePatch | 26-05-08 | 11:44

@ Sinar | 26-05-08 | 11:41
U woont in donker Africa?

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:44

Typisch elitair links geleuter!

Bijstandtrekker | 26-05-08 | 11:44

@Sikkeneur | 26-05-08 | 11:40
Je moet geen beer schieten voor je je schoenen hebt verkocht...

VanFrikschoten | 26-05-08 | 11:44

@me

Ben m/z Heb..

Sikkeneur | 26-05-08 | 11:44

Dikkie82 | 26-05-08 | 11:34
Ik zie Halsema regelmatig 's-avonds (!) fietsen (!), dus ik neem aan dat ze wel weet hoe het er in de grote stad (en Oost) aan toe gaat.

Trio_do | 26-05-08 | 11:44

@Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:17: Tuurlijk. Als je die mensenmassa's winkel in winkel uit ziet lopen dan krab je je wel achter de oren. Zouden ze echt niets anders te doen hebben? Maar who care's? Als die mensen daar hun voldoening uit halen, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? De economie is er alleen maar bij gebaat als er flink geconsumeerd wordt. Dat de een bewuster consumeert dan de ander is een feit. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een beter is dan het ander.

Politici hebben zich er NIET mee te bemoeien.

artbrut | 26-05-08 | 11:43

Inderdaad, we moeten groener consumeren. Red het milieu. Stop de vernietiging van het groen, dus hou op met planten eten! Elk plantje dat je eet is een aanslag op het milieu. Weg met het vegetarisme. Eet meer dier.

koerbagh ® | 26-05-08 | 11:43

@ Pierre Moustache | 26-05-08 | 11:37
Mee eens. Condoomrubbers voor iedereen. De katolieke kerk is de belangrijkste invloedhebber op de groeiende wereldbevolking. In ieder geval in Afrika. Dat "gaat heen en vermenigvuldig u" is niet echt duurzaam.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:43

Zolang ze niet met taarten gaat gooien gaat ze dr gang maar.

natjeeneendroogie | 26-05-08 | 11:42

En dat zegt dus iemand die in een koophuis van een half miljoen zit.

Bijstandtrekker | 26-05-08 | 11:42

Als ik niks meer mag kopen ga ik meer neuqen. En daar komen dan weer meer miljeu vervuilendende kindertjes van.

Sinar | 26-05-08 | 11:41

nog steeds niks over de samenwerking tussen geenstijl en veronica, zoals al wel op nu.nl.... raar hoor

Dagobert | 26-05-08 | 11:41

VanFrikschoten | 26-05-08 | 11:26

Ben je dan nog geen beren geschoten..... of waren ze al verkocht?

Sikkeneur | 26-05-08 | 11:40

@Fastlane | 26-05-08 | 11:35
Gewoon FLAC´s op de computer is de beste oplossing.

On-topic: We wisten al dat GroenLinks hypocriet was, net zoals de meeste moraalridders en natuurbeschermers.

Irony | 26-05-08 | 11:39

@ Fastlane | 26-05-08 | 11:35
Ik download alles. Inclusief films. Beter voor het milieu, beter voor mijn kastruimte, beter voor mijn portemonnaie. Ik ben OK.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:38

Ze mag het zeggen, elke dag voor mijn part. Als ze maar niet met tien man bij mij binnenvallen om te inventariseren en me te dwingen tot minder.

Schoorsteenveger | 26-05-08 | 11:37

Wat mij zo enorm blijft verbazen is dat iedereen het alleen over symptomen heeft: Te weinig olie, te weinig water, te weinig ruimte, enzovoort.
Waarom hoor je nooit dat er gewoon veel te veel mensen zijn?
Zou het niet veel handiger zijn om ons eerst eens af te vragen met hoeveel bewoners Nederland, (en de aarde in het algemeen) comfortabel en aangenaam te bewonen valt?
Zelf ben ik geboren in '70, net op tijd om alles te zien instorten: je normaal verplaatsen is niet meer mogelijk, de helft van je inkomen wordt gestolen om er dingen mee te doen waar je last van hebt, je wordt continu aan je kop gezeken over dat eeuwige milieu, en alle vrijheden worden stukje bij beetje ontnomen.
Ik denk dat de volgende stap is dat het regime een hydraulische pers gaat gebruiken om ook het laatste druppeltje levensvreugde er nog uit te persen bij mensen die van het hebben van plezier worden verdacht.

Pierre Moustache | 26-05-08 | 11:37

@ Bisschop Gijsen | 26-05-08 | 11:28
Femke zegt niet dat u uw geld niet moet uitgeven. Maar moet het per se aan overbodige energieverslindende apparaten? Waarom niet aan bijvoorbeeld aan een boek? U, bisschop, gaat mij trouwens niet wijsmaken dat u geld uitgeeft omwille van de economie.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:36

@Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:20
CD's zijn soieso overrated

Fastlane | 26-05-08 | 11:35

@Bisschop Gijsen | 26-05-08 | 11:28:
Sowieso vloeit bijna al je inkomen terug naar de staat. Als we minder gaan kopen gaan er gewoon andere premies en accijnzen omhoog. Die staatskas blijft heus wel gevuld heur...

Rest In Privacy | 26-05-08 | 11:35

Jaja topbuurtje.......... NOT!
www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuse...

Des te onbegrijpelijker is het dat die muts niet in de gaten heeft wat voor pauper buurt ze in woont. Maarja die zit met die mol van haar tuurlijk in Den Haag 24/7.

Dagelijks gezeik met drugsdealers die onder de ogen van de politie hun dealtjes maken, junkies die autos leegjatten. Autos die wekelijks in de fik vliegen of zelfs exploderen. Leveranciers en TNT die de buurt niet meer in durven om hun lading te droppen. De verveelde jeugd staat op de hoek te wachten om de cabine leeg te roven. Maar ach er is een soort van mediastilte dus je hoort er niks van in de media. En wat doen we eraan? Een gloednieuw buurtcentrum openen om de geestelijk in de war zijnde allochtoonse probleemjongeren op te vangen. Die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de overlast.

Misschien dat Halsema eens de buurt in gaat rond een uur of tien s'avonds.

Dikkie82 | 26-05-08 | 11:34

WAT NOU!
Rechtstreeks uit Amsterdam Oost....

Kerby | 26-05-08 | 11:34

Femke heeft gewoon gelijk, van consumeren alleen wordt je niet gelukkig.
Alleen vergeet ze dat alles wat van boven opgelegd wordt niet werkt.
Net zoals het socialisme niet werkt.
Eigenlijk raar dat ondanks dat dit systeem dat zichzelf in alle landen waar het is toegepast zichzelf om zeep heeft geholpen nog steeds aanhangers heeft.
Verder wil ik Femke graag en veel aan de interruptiemicrofoon zien in iedere dag een nieuw zomerjurkje!

megabobb | 26-05-08 | 11:34

Ze vergeet dat zij en haar partij er meer dan overvloedig voor gezorgd hebben dat er zoveel geconsumeert wordt c.q. meer geconsumeert kan worden. (tweeverdieners)
Schaf om te beginnen alle kindvriendelijke maatregelen zoals kinderbijslag, kinderopvang, etc. etc. af zodat er minder vrouwen aan het werk zullen gaan. Scheelt een hoop in de files, onzinnige aankopen en verkwistingen, is beter voor het millieu, etc. etc.
Per gezin èèn kostwinner scheelt ook enkele honderduizenden auto,s die buiten de vervuiling en CO2 uitstoot ook nog eens een heleboel energie minder verbruiken.
Àlle subsidies afschaffen of op z`n minst bruteren verschaft ook enige duidelijkheid.
Het is positief dat er iets begint te dagen bij Femke. Nu nog de uitwerking.

Dostranamus | 26-05-08 | 11:34

Brusselsmans ftw!

Aussie | 26-05-08 | 11:33

@ RechtsTuigje | 26-05-08 | 11:23
Maar als Femke het jou nou niet verbiedt, gebiedt of opdraagt, maar jou er alleen even over laat nadenken, heeft ze dan eigenlijk niet een beetje gelijk? Zolang zij mij/jou de keuze laat maken, vind ik het een prima suggstie.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:33

GL aan de macht.
1. groot hek om Amsterdam.
2. GL veranderd naar in "de Partij"
3. collectivering van al het bezit in Amsterdam
4. herverdeling van bezit in Amsterdam
5. Carriere via geheime dienst wordt de enige route naar top van "de Partij"

Oerkoendoe | 26-05-08 | 11:33

Wat een heerlijk geschreven stukje meneer Brusselmans

Fastlane | 26-05-08 | 11:31

* Angstzweet uitbreekt bij de associatie Kaakklem en pijpen *

Bigi Bana Boy | 26-05-08 | 11:31

Ik vind ook dat Rita in een ton moet wonen ... veel geloofwaardiger inderdaad.

Eelcontrast | 26-05-08 | 11:29

photoshop die kop dan op een lekker wijf stelletje homaus

Haas82 | 26-05-08 | 11:29

Tja Femke heeft wel een punt. Maar geef eerst zelf maar het goede voorbeeld. Ik word knetterbek van de hele 2de kamer. Pak nou eens echte problemen aan Verdomme. Hete eerste wat minder mag zijn de salarissen van deze prutsers. Verdienen boven de 100.000 en dan met deze openbaring komen. Zelf de niet nederlands sprekende mocro had dit al door.

Femke lekkerste ding v/h kabinet doe eens iets waar de paupers echt op zitten te wachten.

HetOrakel | 26-05-08 | 11:29

Femke begrijpt niet hoe de consumtiemaatschappij (en indirect door BTW dus de staat) werkt:
Door spullen te kopen, vloeit er geld terug in de economie, hebben winkels omzet, hebben mensen werk, hebben daardoor geld, wat ze weer uit kunnen geven in winkels enz.
Dus kortom, geld moet rollen en niet opgepot worden.
Henry Ford begreep dat als een van de eersten heel goed.
Hij verdrievoudigde het salaris van arbeiders in zijn fabrieken, zodat ze een auto konden gaan permiteren, die ook nog eens op afbetaling met gunstige voorwaarden kon worden gekocht.

Bisschop Gijsen | 26-05-08 | 11:28

Transvaalkade triple A? Dat valt wel mee hoor. Verder is Amsterdam Oost nou niet echt te vergelijken met de grachtengordel. Gewoon een doorsnee wijk in Amsterdam.

Trio_do | 26-05-08 | 11:27

@ RepubliekBanana | 26-05-08 | 11:24
Ja spijt, nee niet hypocriet. Inzicht komt met de jaren. Die 80% nutteloze CDs kostten een hoop zuurverdiende centjes, toch zonde. Voor de aankoop iets langer afwegen had al een hoop gescheeld.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:27

@ Treurig varken | 26-05-08 | 11:21
Aha.... was jou ook al opgevallen.

J. Trajkovic | 26-05-08 | 11:27

Doe dan gewoon de salarissen minus 25 procent of de belastingen plus 25 procent en het consuminderen is een feit. Niet aardig vragen maar afdwingen!

dagrunge | 26-05-08 | 11:27

Wow, ze heeft een unit met wasmachine/droger!! Jaja, wat een hypocriet. Goed dat we daar allemaal even opgewezen worden...

Ollie Williams | 26-05-08 | 11:26

Ja, met VanFrikschoten alhier vanuit de grotten van Han...'t is nog best best fris zo te leven...

VanFrikschoten | 26-05-08 | 11:26

Ik protesteer met klem !! Zij woont in A'dam-oost ( voor niet Amsterdammers : denk aan Bos-en Lommer/ Slotervaart maar dan met (nog) meer krakers en steuntrekkers ). Met de grachtengordel heeft dit niets te maken. * luistert verder naar mp3 op zijn smartphone en surft op zoek naar overbodige electronica*

J. Trajkovic | 26-05-08 | 11:25

Ik heb de bloembollen vast besteld Femke!

Buurmannetje!!! | 26-05-08 | 11:25

Wat een prachtig stukje XD

Beaukito | 26-05-08 | 11:24

@ RepubliekBanana | 26-05-08 | 11:18
Aan een goed boek (van gekringloopt papier, uiteraard).

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:24

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:20
Dus dat betekend dat je er nu spijt van hebt dat je het aangeschaft hebt?
Is dat niet een beetje hypocriet?

RepubliekBanana | 26-05-08 | 11:24

Linkse Menshen lullen altijd zo makkelijk hoe jij zou moeten leven, je wordt er kots misselijk van, het milieu interesseert me helemaal niets, het kan me niet schelen dat we over 50 jaar onderwater staan want dan woon ik hier toch niet meer, aangezien NL tegen die tijd een Islamitische staat is geworden, dus wat mij betreft kan het water dan niet hoog genoeg staan, en tot die tijd zeg ik kappen die bomen en veel heel veel meer asfalt aub.

Ik draai de kachel nog ff een stukkie verder open

Dag Femke

RechtsTuigje | 26-05-08 | 11:23

Het plan van GroenLinks slaat natuurlijk nergens op.
Maar het staat Femke natuurlijk vrij om haar geld op haar manier te besteden.
Beetje erg simpel deze posting.

Jerolimo | 26-05-08 | 11:23

Ergens heeft ze wel een punt met meer groen, er zal hout nodig zijn om straks de kachel te kunnen stoken tijdens barre winters to come.

Sikkeneur | 26-05-08 | 11:22

@Brusselmans: ' Bovendien staat uW huis vol '

BYO | 26-05-08 | 11:22

Transvaalkade? Dat is niet echt de grachtengordel. Dat is een gouden randje aan één van 020's ergste pauperbuurten

Treurig varken | 26-05-08 | 11:21

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:17
Maar we mogen nergens meer op het gras lopen en al helemaal niet in het bos wandelen zonder entree te betalen.. Heb je die betaalautomaten al eens gezien bij de ingang van bos en duin?

Slampamper | 26-05-08 | 11:20

Illustratie: meer dan 80% van mijn muziekcollectie heb ik al meer dan een jaar niet beluisterd, sommige al ruim 10 jaar niet. Sommige CDs zoals de laatste van Peter Gabriel heb ik welgeteld 1x beluisterd. Overbodoge troep dus.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:20

Een Toyota Prius? Vroeger had ze - echt waar - een stinkende oude rokende Mercedes diesel: de buurt zag blauw van de rook als Madame MikMak aan kwam tuffen.

shock'nblog | 26-05-08 | 11:19

Ach, diep in mijn hart moet ik dat lekkere smoelwerkje natuurlijk gelijk geven.

Maar daar gaat het niet om. Het gaat in het leven nu eenmaal om grote huizen en dikke audi's.

Willianus Wortelus | 26-05-08 | 11:19

Minder consumeren me reet.

LibertasSimplex | 26-05-08 | 11:19

* Ziet in mentaal beeld Femke gebogen over ouderwetsche wastobbe met wringer *

Patrick Bateman | 26-05-08 | 11:18

Heb ze al een sober vriendje? Bel me, biatch!

Dagbobert | 26-05-08 | 11:18

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:17
En waar moet ik mijn loon dan aan gaan besteden?
Aan de fiscus soms?

RepubliekBanana | 26-05-08 | 11:18

Won't find me practising what I'm preaching
won't find me making no sacrifice
but I can get you a pocketful of miracles
if you promise to be good, try to be nice
God will take good care of you
just do as I say, don't do as I do

Octavianus | 26-05-08 | 11:18

Tante trismus begint een salonsocialist te worden.

Swaffelkip | 26-05-08 | 11:18

Femke heeft gelijk, ook al geef ik dat liever niet toe. Als ik op zaterdag al die consumenten zie lopen door de binnenstad van Leiden, slenteren op zoek naar koopbare zooi, omdat ze niks beters te doen hebben op hun vrije dag. Dan denk ik: ga eens een boek lezen. Femke, je bent een muts, maar je hebt gelijk.

Korreltje Zout | 26-05-08 | 11:17

Klinkt als het moraal van onze grevo vrienden: Leef sober, werk hard en alles is voor de kerk

onder den dom | 26-05-08 | 11:16

Rotzooi? Die 8 inch flatpanels in mijn Escalade zijn alles behalve rotzooi

Krulsnor | 26-05-08 | 11:15

Wij kopen steeds meer omdat anderen dat ook doen. Het geeft status of compenseert het gebrek daaraan”, zegt Halsema, die naar eigen zeggen ’een jurkjes-verslaving’ heeft.

Patrick Bateman | 26-05-08 | 11:15

Ondertussen stimuleert de overheid het consumeren zelf door het verstrekken van allerhande subsidies... en niet te vergeten de belachelijk lage belastingtarieven in dit land.

Zeurders | 26-05-08 | 11:14

IN Nederland moet het minder!! de rest van de wereld niet, die mogen het milieu best naar de klote helpen, maar in Nederland moet het minder.... waarom?
Simpel; wij zijn het beste jongentje van de klas!

*kots*

Behangdelul | 26-05-08 | 11:14

maakt niet uit wat ze doet, als ze zou rondlopen in een jute zak zou dat ook belachelijk gemaakt worden.

Kerby | 26-05-08 | 11:14

Ik moet goedverdomme niks.
*slaat zijn op diesel-lopende koffiezetapparaat weer aan, om nog een lekker bakkie te zetten*

RepubliekBanana | 26-05-08 | 11:13

Rechts heeft altijd voorrang dus wat nou Groen Links?

patat - generatie | 26-05-08 | 11:13

Wanneer leren politici eens begrijpen dat ze zich niet met andermans leven moeten bemoeien?

artbrut | 26-05-08 | 11:12

Er zit wat in. Je hoeft geen GL'er of sp'er te zijn om te zeggen:
We are running out of fuel etc etc..

derechtsesocialist | 26-05-08 | 11:12

gekke meid die Fem..

Sjaaq | 26-05-08 | 11:12

toyota pruis? uit duitsland?

van dal | 26-05-08 | 11:12

Dat noemen ze kakelen als een kip zonder kop vanuit de grachtengordel.

Slampamper | 26-05-08 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken