Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moordzaak Putten. Het is RON PIEPER

christel100.jpgZo heet ie dus, Ron Pieper. De gisteren in Delft aangehouden 33-jarige verdachte in de Puttense Moordzaak, wiens DNA op de dode Christel Ambrosius is aangetroffen. Om precies te zijn Pieper R A G, wonende in een troosteloos flatje aan het Dirk Costerplein 193, 2624 TZ, Delft. (Googlemap) Meneertje Pieper handelde in diervoeders (10% korting), AbFlex buikspiertrainers en had nog een witte Opel Astra Station in de aanbieding. Via zijn andere 06-nummer komen we er achter dat hij zijn online dierenwinkel in februari 2008 gestart is en dat de webshop nog under construction was. Ron had welgeteld al nul vrienden op zijn Hyves-profielletje. Ron Pieper was 18 toen Christel Ambrosius in Putten vermoord werd. De tuin van zijn ouderlijk huis, dat op 300 meter van het Plaats Delict ligt, is al doorzocht op mogelijk bewijsmateriaal. Saillant detail. De Twee van Putten blijken nog met Ronnie Pieper in de cel gezeten te hebben. Bedenk goed, wat je met je DNA doet...

Reaguursels

Inloggen

Op zich zou het plaatsen van iemands privedata kunnen schaden,zoals de info die door deze website wordt vrij gegeven over deze persoon,zelf ook maar een onderzoekje gestart aan de hand van zijn gegevens en vind dan iets meer dan hier vermeld staat,maar vind dat het fenomeen internet net iets anders is dan als het 8 uur journaal,inwelke alleen voorletters gebruikt worden van van de achternaam van een verdachte,desondanks is met het nodige speurwerk ook voldoende te vinden al heb je enkelt maar weinig om mee aan te vangen,verders moet ik zeggen dat er meer dan genoeg persoonlijke data is over mensen op het internet die daar zelf niet van gedient zijn ,om vaak kleine misstanden denk daarbij aan bijvoorbeeld www.internetoplichting.nl duizenden gegevens van mensen die een klein vergrijp plegen middels sites als marktplaats,en zo zullen er nog wel meer sites zijn welke info vrijgeven over een persoon.
Dus op zich niet vreemd echter is het wel zo dat deze persoon iets meer heeft te vrezen dan een gemiddelde oplichter,door justitiele rompslomp kan het ten aller tijden zijn dat deze man weer losloopt op kort termijn ook hij heeft recht op verdedediging,dus ook zoiets van een 2de joran van de sloot mocht hij niet al te lang vast zitten ,denk zelf dat hij het wel is of zal zijn en voorlopig niet meer vrijkomt en mede door zal slaan en alles zal bekennen maar dat is maar afwachten dan.
Zelf zeg ik voor een ieder brand los,en zeg wat je erover denkt.
Groeten maar weer van Richard.

richard1969 | 23-05-08 | 01:44

Het plaatsen van de naam en de adresgegevens van deze verdachte is een kwalijke zaak. Zelfs als hij keihard schuldig wordt bevonden dan is het voor bijna alle 16 milhoen Nederlanders nog steeds volkomen irrelevant wie deze man is of waar hij woont. Mensen die werkelijk in dat soort informatie zijn geïnteresseerd zijn niet veel beter dan de boeven waar ze graag alles van willen weten en zodra ze echt iets met die informatie doen zijn ze ook net zo schuldig en fout.

Greisaart | 23-05-08 | 00:54

De naam en het adres van een verdachte bekend maken. Jullie zijn nog zieliger dan Propria Cures

kinbote | 22-05-08 | 21:53

Ron Pieper heeft te koop een opel astra stationwagon kleur wit,met een scheur in de bijrijdersstoel ,waarschijnlijk iets van een mes of schroevendraaier in gestoken oid,de denktank bv.
Verders te koop een marktwagen casco nieuwe banden staat beneden de flat waar hij woont,zal lekker fikken zoiets ,staat gelijk de hele buurt zijn handen te warmen ,geeft ook weer een gevoel van ken je buren.
Dierenvoederszaak en buiktraining zelf wel aan toe helaas niet toereikend qua inspanning van hem het verleden nam contact met hem op.
Als het allemaal klopt dan zit deze jongen niet meer zo lekker denk ik.
Groeten aan du bois en viets, oude bekenden uit het penitentiair selectiecentrum te den haag afd kpo.
Groeten van Richard.

richard1969 | 22-05-08 | 21:44

Ach zeg nooit nooit

richard1969 | 22-05-08 | 21:38

Blijft een vaag verhaal, uit het niets een verdachte.

Eurotokkie | 22-05-08 | 15:43

Handelsna(a)m(en) :B&C Diervoeders-Hengelsport
Rechtsvorm :Eenmanszaak
Adres :Dirk Costerplein 193, 2624TZ Delft
Telefoonnummer :06-*********
Datum vestiging :25-09-2006
Bedrijfsomschrijving :Ambulante handel (markt) in diervoeders en
benodigdheden, hengelsportartikelen, speelgoed
en partijgoederen
Werkzame personen :0

OvJ | 22-05-08 | 13:28

Coño voor die jongen. +1 voor DNA

zooishettoch | 22-05-08 | 11:06

Dus waarschijnlijk was het de, kennelijk als enigszins geflipt bekendstaande, buurjongen? Nooit gehoord in de zaak? Pff, in echt elke pliesieserie was ie al na tien minuten opgevoerd als verdachte side-kick. Daarna zou de aandacht voor 'm zo verslappen dat de kijker 'm bijna geheel vergat om in de slotakte alsnog ontmaskerd te worden als The Beast of Putten (titel).

Adalgar | 22-05-08 | 10:34

Zie je wel? Delft is gewoon de crimineelste stad van het land. Autobommen, brandende faculteiten, en moordenaars die gewoon in een flat wonen!

CaptainPanic | 22-05-08 | 09:59

Dus nu hebben ze de échte dader. Wel lullig dat die 2dudes nu voor het leven getekend zijn als zedendeliquenten. En dat alles omdat de media er toen bovenop dook en direct de rechter en beuls hoed opzette.
Gelukkig hebben we het telefoon-nummer van deze knakworst, ik sla hem op, dan kan ik heb namens geenstijl en veel reaguurders excuses aanbieden als het OM weer eens fout blijkt te zitten.

OptiMr. | 22-05-08 | 09:51

Maar Pieper ging toch naar de Cote D'Azur? Waar de kijkers thuis nou wel benieuwd naar zijn, is of die Nono's van de "Sleeptheorie" al met een Rechterlijke Machtiging op een gesloten afdeling gezet zijn, samen met de verantwoordelijke OM-mert die hen om dat Stijlloze advries vroeg!

F. von Zeikhoven | 22-05-08 | 08:37

rare auto: "met een trekhaak op een sunroof..."

witkonijn | 22-05-08 | 08:14

Gezien zijn naam (familie?) kan er misschien eauk doorgerechercheerd worden naar de missing Broncode.

wachtmeester de bruy | 22-05-08 | 05:39

@ Ralphmeister 01:43

Kijk er eens anders naar. Van mijnheer N. weten wij allemaal wat ie heeft uitgespookt. Of dat strafbaar is, is een andere kwestie. Daar moet een rechter maar over beslissen. Mijnheer N. was en is een publieke
figuur en ik hoop dat het daar bij blijft. Bij P. ligt de zaak anders. Niemand van ons weet of hij werkelijk de dader is. Het OM zegt dat, maar in het verleden is wel vaker gebleken dat het OM de wijsheid niet in pacht heeft.
In deze zaak wist men ook eerst zeker dat de moord door twee andere
personen gepleegd was.

mark twain | 22-05-08 | 02:03

@mark twain | 22-05-08 | 01:28
Ja maarja dat is ook maar weer net hoe je het bekijkt.. Ene kant heb je wel gelijk maar aan de andere kant weet je ook hoe de twee verhalen in elkaar zitten..

Enerzijds heb je Nekschot waarvan ze al die tijd weten wat die heeft gedaan en opeens word opgepakt na zoveel jaar en anderzijds heb je Ron waarvan ze al die tijd al weten wat die heeft gedaan en al die tijd ook al willen insluiten maar hem niet te pakken krijgen. Als je DNA invult voor Ron in mijn vergelijking dan..

Ralphmeister | 22-05-08 | 01:43

Geen Stijl meet met twee maten In de zaak van Nekschot is het OM
een uiterst dubieuze organisatie en in het geval van deze mijnheer P.
neemt men zonder meer aan dat wat het OM nu al naar buiten brengt ,klopt.
Shame on you.

mark twain | 22-05-08 | 01:28

@ -edit | 22-05-08 | 00:38
Dat ben ik met eens. Formeel heb je helemaal absoluut gelijk. De zaak dient in detail te worden onderzocht en DNA alleen is niet (nooit) voldoende. Maar zegt jouw onderbuik, en wellicht jouw cerebrum, ook niet gewoon dat deze knaap keihard de dader is? Testje. Kun jij een plausibel scenario bedenken waarin deze knaap niet de dader is? Ik niet. Wel geyle neuksex, maar 't meiske niet vermoord. OK dat zou kunnen. Maar dan vervolgens niet jezelf als getuige melden, terwijl je niks te verbergen hebt, en wellicht kan helpen bij het vinden van de real killer? Zou jij dat niet over hebben voor je bruut vermoordde sexpartner, met wie je pas daarvoor nog de liefde hebt bedreven? Jaren later moeilijk doen over DNA afstaan, terwijl je niks te verbergen hebt? Het is gewoon heel onwaarschijnlijk. Ik wed om een koekje dat ie binnen een week bekent.

Korreltje Zout | 22-05-08 | 01:11

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:45
Van dat gezonde verstand was vrij weinig te merken bij de publieke opinie toen de twee vorige verdachten werden veroordeeld. Ik kan mij niet herinneren dat er toen sprake was van een grote, algemene overtuiging van het volk dat die twee onschuldig waren. Er was sprake van tunnelvisie bij het OM en de rechtspraak. En het volk was tevree, want: we hadden mensen in het gevang waarvan men zei dat ze schuldig waren. Case closed. Pas later kwam de twijfel.

Dat er nu een verdachte wiens DNA spoor in verband met deze zaak kan worden gebracht is goed nieuws. Maar dat maakt hem nog niet onomstotelijk schuldig. DNA is niet het enige feit. Men zal moeten aantonen dat deze verdachte op of omstreeks het tijdstip van de moord aanwezig was op de plaats delict. Want: wanneer is het DNA achter gelaten? Weten we niet. Heeft hij bekent? Weten we niet. Had hij een motief? Weten we niet. Als alleen het DNA als bewijs wordt aangevoerd, dan heeft het OM nog een zware dobber dit als wettig en overtuigend bewijs voor deze specifieke moord aan te voeren. Je kunt immers alleen bewijzen dat ze ooit samen zijn geweest. Aangetroffen sperma betekent namelijk niet direct een moord op een stewardes. DNA is vrijwel altijd bijkomend bewijs en staat zelden op zich. Je moet met meer komen voor de rechter.

En dat er gevallen zijn, zoals dutroux, slobi enz, die vrij duidelijk liggen, wil nog niet zeggen dat je het grondrecht "onschuldig totdat het tegendeel is bewezen" zomaar overboord moet gooien. Dat zal je toch wel met me eens zijn?

-edit | 22-05-08 | 00:38

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:45 de twee van Putten waren schuldig, maar ze hadden het duidelijk niet gedaan. Ron Pieper is (vooralsnog) onschuldig, maar hij heeft het duidelijk wel gedaan.

Ondertussen zitten we met een OM dat tot op de dag van vandaag heeft volgehouden dat de druppel sperma, waarvan ze nu dus de eigenaar hebben, géén daderspoor is. Ben benieuwd hoe ze nu met een stalen gezicht gaan verkondigen dat het wél een daderspoor is.

poppermotje | 22-05-08 | 00:17

Waar is dit een topic nou weer goed voor?

maidho | 22-05-08 | 00:07

@ -edit | 21-05-08 | 23:30
Ik begrijp je punt, en natuurlijk heb je gelijk. Maar, doch, echter er zijn situaties waarin die formele regel niet helemaal opgaat. For instance, die 2 waren destijds formeel 'schuldig' maar waren feitelijk natuurlijk keihard onschuldig (en dat had iedereen met gezond verstand gelukkig door). De reeds genoemde Dutroux, Slobo, Binnie zijn omgekeerd ook voorbeelden waarin die formele regel weinig overtuigend is. Wat de rechter oordeelt is niet hetzelfde als de waarheid. En die waarheid is vaak evident. Een pikkie van 18 dat sperma met zijn DNA achterlaat op een dode vrouw, zich niet meldt bij de pliesie, spoedig vertrekt uit Putten, en voor een ander geweldsmisdrijf wordt veroordeeld, is voor mij overtuigend schuldig, ook als ie door een vormfout zou worden vrijgesproken.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:45

Nóóit, nee nóóit zal ik vergeten wat het eerste persbericht van het OM/Leeuwarden was nadat Viets & Du Bois vrijgesproken en vrijgelaten waren: "EN TÓCH HEBBEN ZE HET GEDAAN!!!". Peterrrrr, bedankt jongen.
En vanaf nu ieder die solliciteert naar een baantje bij justitie én OM verplicht onderzoeken op geestelijke geschiktheid en vooral controleren op psychopatische karaktertrekken, zo kunnen we al deze missers voorkomen !!

Berjoska | 21-05-08 | 23:44

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:24
Dat noemen ze nou grondrechten. Ook jij bent onschuldig. Ik ook. Wat is er nou raar aan dat je pas schuldig bent als de rechter dat zegt? Ik begrijp jouw bezwaar niet. Ook al hebben de genoemde voorbeelden de schijn tegen (dat hadden die twee vorige verdachten ook destijds), zijn ze pas officieel schuldig na het proces. Niet ervoor, lijkt me zo.

-edit | 21-05-08 | 23:30

@TSquares | 21-05-08 | 22:19
Op Spitsnieuws werden wel leuke grapjes gemaakt over Ronald McDonald maar hij was werkzaam bij McDonalds Delft Noord.. Voor mij een bijbaantje.. Kende hem niet zo was op zich geen vreemde jongen zoals ik hem ken.. Had alleen en vriendin van 18 jaar ouder ofzo die hem altijd op kwam halen dat was het enige vreemde wat ik aan um kan herinneren..

Ralphmeister | 21-05-08 | 23:28

Over dat 'de rechter oordeelt': sure, maar dat geeft soms rare consequenties:
Marc Dutroux was onschuldig tot 22 juni 2004. Iedereen die voor die tijd iets lelijks over hem zei was voorbarig, fout, middeleeuws, ... [vul zelf in]. Osama Bin Laden is nog steeds onschuldig. Slobodan Milosevich is nooit veroordeeld, dus keihard 'onschuldig'.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:24

@ MadDieu | 21-05-08 | 22:52
Mee eens, dat is slecht speurwerk en een gebrek aan logica. Als er een andere reden kan zijn dat dat DNA (haar, cellphone, whatever) op die plek was, dan dient dat zeer serieus genomen te worden. Maar als jouw sperma op een dode vrouw ligt, dan heb je wel de schijn tegen.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 23:20

@Korreltje Zout| 21-05-08 | 22:39
Tel uit je verlies! Van de week gelezen dat een Nederlandse passant in Kortrijk (België) mocht uitleggen waarom zijn mobiel enige tijd terug in de buurt van een inbraak was. Terwijl de snelste autoverbinding Frankrijk-Nederland langs Kortrijk loopt. Dan ziet die speurneus van justitie toch ook wanneer je weer weg bent.
Als een kapster wordt vermoord, dan zijn alle klanten waarvan haarresten worden aangetroffen verdacht?

MadDieu | 21-05-08 | 22:52

@Nashwan | 21-05-08 | 22:38
Er is nog niets opgelost. Er is een nieuwe verdachte en daarmee alleen nieuwe hoop op de oplossing. Je slaat een paar stappen over.

-edit | 21-05-08 | 22:51

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 22:36
En dan maar, zonder alle feiten te kennen, terwijl het onderzoek nog loopt de verdachte als dader bestempelen in de media? Neu.... Dan kies ik liever voor het oordeel van de rechter, die er af en toe flink naast kan zitten, maar veel vaker niet.

-edit | 21-05-08 | 22:50

MadDieu
poor fishing

Nashwan | 21-05-08 | 22:48

Ron P, zijn DNA matched. OK, so what? Zonder aanvullend bewijs of bekentenis staat de pliessie met lege handen.
Bij de veroordeling van "de twee van Putten" ging het OM ervan uit dat het aangetroffen sperma de resten van een vriendschappelijke ontmoeting waren. De sperma-resten werden tenslotte niet in een lichaamsopening aangetroffen.

MadDieu | 21-05-08 | 22:46

Waarom pleit niet iedereen voor een verplichte opslag van ALLE DNA gegevens vanaf de geboorte? Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ongeindentificeerde lijken: no more. Meeste verkrachtingen: opgelost. Marianne Vaatstra, plus talloze andere zaken: dader gepakt. Tel uit je winst.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 22:39

Blij dat deze zaak is opgelost, vond het altijd een enorm mysterie.

Chelsea speelt sterk he ?

Nashwan | 21-05-08 | 22:38

-edit | 21-05-08 | 21:32
Tuurlijk zijn rechters de baas. Maar laten we nou toevallig, mede door deze zaak, niet zo veel vertrouwen hebben in onze rechters...

Korreltje Zout | 21-05-08 | 22:36

Ralphmeister | 21-05-08 | 22:14
Vertel eens wat meer over hem.

TSquares | 21-05-08 | 22:19

De hufter die dit op zijn geweten heeft, zo´n meisje te vermoorden. Ik snap niet dat je daar mee kan leven.

Elisabeth2 | 21-05-08 | 22:16

Was me collega.. Kwam van de week ineens niet meer opdagen..

Ralphmeister | 21-05-08 | 22:14

Nou nou, stoer hoor. Nog voordat hij veroordeeld is de volledige NAW gegevens neerplempen. Beetje voorbarig allemaal. Het onderzoek loopt nog, dus er is altijd een kans dat deze verdachte niet de dader is. Hoe klein ook. Ik walg van digitale schandpalen. Een rechter zou het alleenrecht op veroordelen moeten hebben.

-edit | 21-05-08 | 21:32

Nou die astra, dat is écht koopje.

Kutzwijn | 21-05-08 | 21:09

Kniftig | 21-05-08 | 17:05
metertje of 300 ? mag je wel uitkijken.

hero_of_heaven | 21-05-08 | 20:53

captainobvious | 21-05-08 | 20:30

Hij zou inderdaad alleen sex kunnen hebben gehad zonder de moord gepleegd te hebben. Ronald P. lijkt wel de schijn tegen te hebben omdat hij zijn voormalige vriendin mishandeld en met de dood bedreigd schijnt te hebben volgens de media.

de tandarts | 21-05-08 | 20:48

Ik kwam zelfs nog een bekende tegen..

Mucci | 21-05-08 | 20:46

Haha, leuk inderdaad al die GS reaguurders checken op hyves...

Mucci | 21-05-08 | 20:46

Remy Martin | 21-05-08 | 20:26

De rechter heeft in deze zaak al eerder uitspraak gedaan. Deze uitspraak klopte niet. Een veroordeling door de rechter wil nog niet zeggen dat de verdachte daadwerkelijk schuldig is.

de tandarts | 21-05-08 | 20:46

hoezee | 21-05-08 | 20:33
En dan is hij nog niet eens bewezen schuldig.

Remy Martin | 21-05-08 | 20:43

Er zit jandosie een enorm publiek aan Björnborg figuren te reaguren op die hyves-pagina. Die man wordt daar zelfs uitgescholden en soms wel bedreigd! Wat zal zijn digitale leventje zijn ingestort nu..

Je zult maar niets te doen hebben!

hoezee | 21-05-08 | 20:33

rechter heeft nog geen uitspraak gedaan maar veroordeeld is hij al wel. namelijk door de maatschappij. maar waarom ze adresgegevens van hem erop zetten weet ik ook niet

Markje1 | 21-05-08 | 20:32

Nooit van zijn leven dat hij veroordeeld kan worden als ze alleen dna hebben.
Is Ron een beetje handig,moet hij gewoon volhouden dat ze sex gehad hebben,is het dna echt het enige bewijs moet hij wel vrijgesproken worden.

En dan kan hij tenmimnste eens echt wat verdienen door schadevergoeding te vragen voor het publiceren van zijn naw, en natuurlijk een boek,en talkshows,en vergoeding voor de gezeten dagen.

Tenminste is een neuk partij die wat oplevert.

captainobvious | 21-05-08 | 20:30

Markje1 | 21-05-08 | 20:23

Heeft de rechter al uitspraak gedaan over bovengenoemde? Dus hij is nog niet veroordeeld. Allebei kan niet door de beugel.

Remy Martin | 21-05-08 | 20:26

Hangen die knakkert...

En de 2 van Putten er ieder 1.000.000,00 bij geven !

Verder de Harry Pottert van de lage moraal op TV zijn excuus laten aanbieden namens de regering en alle klootzakken die in NL het bewijs wel ff rond maken om maar iemand van moord achter de tralies te krijgen.

Het schijnt te moeilijk te zijn echt onderzooek te doen in NL, dus gaan we per toerbeurt dus achter de tralies... :(

Cinq-Marquis | 21-05-08 | 20:25

campion | 21-05-08 | 20:18
Het is gewoon geen stijl!
Schande

Zo jammer! | 21-05-08 | 20:24

Remy Martin | 21-05-08 | 20:21
was dat niet omdat die mensen hun werk deden en niets strafbaars deden?

Markje1 | 21-05-08 | 20:23

"Bedenk goed, wat je met je DNA doet..."
of
"Bedenk goed, wat een ander met jouw DNA kan doen"
-
En dat toont gelijk aan dat alleen DNA in veel gevallen niet genoeg bewijs mag zijn voor een veroordeling en waarom dit misschien wel een iets voorbarige brandstapel is, Von Prittenstein.

Dikr | 21-05-08 | 20:23

campion | 21-05-08 | 20:18

Nog geen week terug had men geen goed woord over voor die lui die uitzetters online zette. Wat een hypocriet volk.

Remy Martin | 21-05-08 | 20:21

Mijnheer Pritt vooral bewaakt zijn eigen anonimiteit dan ook tot elke prijs. Desnoods bedreigt ie er es iemand voor, he Pritt?
Wordt toch langzamerhand het zwaktebod van GS, anderen outen en zelf angstvallig in de schaduwen blijven: Laff Bek en co....

campion | 21-05-08 | 20:18

al 19.000 bezoekers op hyves... GeenStijl heeft veel nieuwschierige bezoekers

KarelKopKaas | 21-05-08 | 20:16

Weer aan eigenrichting aan het doen hier? Schorem! Valt me nog mee dat jullie geen foto hebben geplaatst met de voornaam en achternaam er onder. Walgelijk ziek gedoe van mr. double asshole Pritt. Misschien moeten we de woonadresjes van de GS redactie is op het WWW plaatsen en doormailen naar mensen die ze wel rauw lusten. Mocht ik er ooit achterkomen doe ik dat een als vorm van waardering voor jullie inbreng in de privacy discussie.

Remy Martin | 21-05-08 | 20:13

haha, NAW: He joris, krijgt Pritt nu ook een ban?

Swaffelkip | 21-05-08 | 20:06

Oeps! Dubbelpost (hoe kan dat nu?). Sorry...

Zwavelzuur | 21-05-08 | 20:05

Worden we hier in de maling genomen door GS of zouden dit echt zijn NAW gegevens zijn? Is toch tegen de regels van GS zelf? En waarom heeft die Hyves pagina van hem geen foto's van Ron met zo'n zwart balkje er over heen? Vreemde zaak.

Zwavelzuur | 21-05-08 | 20:04

Worden we hier in de maling genomen door GS of zouden dit echt zijn NAW gegevens zijn? Is toch tegen de regels van GS zelf? En waarom heeft die Hyves pagina van hem geen foto's van Ron met zo'n zwart balkje er over heen? Vreemde zaak.

Zwavelzuur | 21-05-08 | 20:03

U had laatst commentaar op het publiceren van namen en adressen van mensen die asielzoekers uitzetten?

Fijn..

Sparky79 | 21-05-08 | 20:02

Dirk Costerplein, dat is wel een tokkie buurt in het voorhof....
Ik zou daar niet eens dood gevonden willen worden.

W.Duur... | 21-05-08 | 19:58

Shit, ik had het kunnen weten: Profieltje!

ajaan dun uurste | 21-05-08 | 19:48

Moet het niet profieletje zijn, ipv "profielletje"?

ajaan dun uurste | 21-05-08 | 19:47

-weggejorist-

Hercules | 21-05-08 | 19:45

'Bedenk goed, wat je met je DNA doet...'
ROFLOL, Pritt

Zo jammer! | 21-05-08 | 19:44

JamesHuntLive | 21-05-08 | 19:17

Maar ik begreep je wel! Je gaf mij een intikkertje op een voorzet voor eigen doel. Verder even goede vrienden hòòr!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-05-08 | 19:41

jullie zijn te erg :D :P

dhr.Pindakaas | 21-05-08 | 19:39

Dirk Costerplein > Stink flat
Ron(ald) Pieper ?? Nope.... ken ik niet

Hobbykip | 21-05-08 | 19:31

En toen bleek Justitie het weer mis te hebben en heeft Geenstijl het leven van deze man door het slijk verwoest. Stoer hoor.

Kyokushinkai | 21-05-08 | 19:21

Gevalletje Verjaring?

Een verdachte kan niet meer veroordeeld worden wanneer het feit door verloop van een bepaalde termijn is verjaard. Een verjaringstermijn loopt niet gedurende de tijd waarin de verjaring is geschorst bij voorbeeld gedurende de tijd waarin het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen in Luxemburg in de desbetreffende zaak prejudiciële vragen moet beantwoorden. De verjaring eindigt wanneer deze wordt gestuit door een daad van vervolging zoals de oproeping voor een terechtzitting. Na een stuiting begint een nieuwe verjaringstermijn te lopen.

chameau | 21-05-08 | 19:21

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-05-08 | 18:41
Mijn tikfout -1
Als dat de reden was dat je me niet begreep, dan zijn we eruit:)

JamesHuntLive | 21-05-08 | 19:17

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:50 Nou lijkt me sterk dat de meeste terdoodveroordeelden als laatste blik op hun netvlies zouden opteren voor een gangbang met kippen, hoor.

campion | 21-05-08 | 19:15

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:01

Ik heb me helemaal ingeleefd. Dankjewel.

Nu voel ik me lelijk, dom, gefrustreerd, nutteloos en incompetent.

Eigenlijk wel herkenbaar verder... * neemt snel glas wijn *

NoMinister | 21-05-08 | 19:12

Tibor1 | 21-05-08 | 17:42

Ok, mooi. Dat wordt volwassenenberechting. Waar een mens tegenwoordig al blij van wordt. Dat er 'gewoon' recht wordt gesproken. Tis nie anders. 20 + tbs I hope.

NoMinister | 21-05-08 | 19:10

nattebever | 21-05-08 | 17:59

He he... Ik breng het bier mee, en voor de liefhebbers Champagne, bij Ron kopen we het paardenvoer. En genieten maar.

Hoewel dat paalzitten ook wel ok lijkt.

Beschaafd zijn we immers allang niet meer, dus ik wil daar de voordelen ook wel eens van meemaken.

* plop *

NoMinister | 21-05-08 | 19:08

nattebever | 21-05-08 | 18:34
Do bro!
Opdat 'ze' n et snappen zullen!

LibertasSimplex | 21-05-08 | 19:07

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:01 deden die criminele finnen dat ook maar he. Ik bedoel na gevalletje eerwraak de draad maar weer gewoon oppakken. Voor een criminele fin houdt dit in , door moorden, door gaan met vrouwen verhandelen en doorgaan met werkende burgers terroriseren en uitlachen. *Stapt weer in auto en gaat via kanaleneiland weer naar huis*.

pronto | 21-05-08 | 19:04

Daar las ik toch Roel Pieper ipv Ron. Dat zou wel apart geweest zijn.

Watcher | 21-05-08 | 19:03

moordenaar.....!
dat je dit zolang voor je hebt kenne houe.
je gaat het zwaar krijgen in de cel.
na gevangenis als homo eruit komen??!

wousekous | 21-05-08 | 19:03

Ik neem aan dat hij straks niet gestraft wordt, maar geholpen. Dankzij -links-.

whatisup? | 21-05-08 | 18:59

En zijn Hyvesvriend worden.

De Eeuwige Pessimist | 21-05-08 | 18:58

@ chris010 | 21-05-08 | 18:51
Is al over nagedacht. Als iedereen die zich dan schuldig voelt dan bij hem zijn kattenvoer zou kopen, is zijn pijn gauw weg. Zou ik doen.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:56

Alle gegevens lagen al eerder "op straat", inclusief adres ouderlijk huis, oud vriendjes en vriendinnetjes. Jammer voor Peter R, dat zijn skoep al gejat is.

Onderduiker | 21-05-08 | 18:54

zal toch best lullig zijn als hij niet de dader blijkt te zijn, en heel nederland zijn adres heeft..

chris010 | 21-05-08 | 18:51

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:21

Wellicht een songfestival? Laten we uit elk land een ter dood veroordeelde een afgrijselijk kudtlied zingen, waarna we ze per tweetallen ritueel slachten en verbranden. Zij dood, wij van onze songfestivalfrustratie af. Wie had het hier over win-win?

De Eeuwige Pessimist | 21-05-08 | 18:51

@ nattebever | 21-05-08 | 18:34
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er nog tegenstanders van de doodstraf zouden zijn als iedereen zich in een klein beetje verdiept in de mogelijkheden en vooral de *kansen* die het biedt. Ik vind wel dat een terdoodveroordeelde zelf zou moeten kunnen kiezen in welke stad, dwz volgens welke rituelen, hij/zij zijn einde tegemoet gaat. Tenzij teveel veroordeelden voor bijvoorbeeld Barneveld zouden kiezen. Het recht op vrije executie reikt ver maar is niet onbegrensd.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:50

@ nattebever: Het wordt nu echt tijd om op te houden hier je tijd te verdoen en een duistere, Copelandachtige roman te gaan schrijven, vriend. Uit die adsl en typen maar.

campion | 21-05-08 | 18:44

Christel Ambrosius was niet alleen gewurgd, maar ook gestoken en haar keel doorgesneden. Lijkt me moeilijk om ´per ongeluk´ voor elkaar te krijgen

campion | 21-05-08 | 18:43

@ Lebowski Achiever | 21-05-08 | 18:33
Juridisch heb je gelijk. Maar jij en ik weten allebei dat deze meneer keihard schuldig is. Iemand per ongeluk wurgen bestaat niet. Als ie vrijwillige sex met mejuffrouw Ambrosius heeft gehad, en haar niet vermoord heeft, dan had ie zich moeten melden voor het onderzoek. Hij laat 2 man 7 jaar brommen zonder in te grijpen. Nou dan ben je schuldig hoor. De tiefus voor die gast en zijn privacy. Mijn onderbuik is nu de baas.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:41

JamesHuntLive | 21-05-08 | 18:18
"Je benoemt nu de 0,01 promille die inderdaad niet goed is gegaan"

JIJ, JamesHuntLive, bent degene die @17:53 postte "'schuldig, totdat het tegendeel bewezen is'". Ga toch effe jezelf kulargumenten verwijten zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-05-08 | 18:41

Komt slecht uit, hondenvoer was net op hier.. Ach als hij het zelf op eet ben ik ook tevree:)

Afvalzak | 21-05-08 | 18:38

@ Lebowski Achiever
Nee: 2 mensen een aantal jaar in de bak laten zitten terwijl jij het gedaan heb, een dochter verkrachten en vermoorden, het proces van DNA afgiste vertragen om maar tijd te winnen en een hoop families veel ellende bezorgen, dat is heel erg nu zeker!! Sommige mensen gaan te ver en dan krijg je dat soort dingen.

Sunnygirl | 21-05-08 | 18:38

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:21
Goeie suggesties. Neem nou Barneveld. Je geeft alle mannelijke toeschouwers een levende kip waar ze hun pikh in kunnen steken en op het moment dat de crimineel 'de geest geeft' blaffen ze die kip vol terwijl ze het dier gelijktijdig de nek omdraaien.
De dames kunnen dan van die kippen weer lekkere hapjes maken en zo heb je voor je het weet een meerdaags feest met voor iedereen wat te eten en voor de zuiperij nodig je een sponsor uit, iemand die al bier brouwt sinds 1125 of zoiets (nou ja, zo'n lulbrouwer uit het zuiden - allemaal prachtig, als het jaartal maar een beetje 'in tune' is met het evenement).
Dat brengt de mensen bij elkaar en brengt ons weer wat dichter bij de prachtsamenleving die JP en HB voor ogen staat.

nattebever | 21-05-08 | 18:34

Heeft GS het monopolie op NAW gegevens posten??
Het is toch nog een VERDACHTE?? Stelletje middeleeuwse mongolen.

Lebowski Achiever | 21-05-08 | 18:33

Nu de Utrechtse serieverkrachter nog!

Sunnygirl | 21-05-08 | 18:33

@ Skidmark_015 | 21-05-08 | 18:23
Nou tijd om te verhuizen dus. Leiden herbergt geen moordenaars (wel een Martijn-pedofiel, maar ja). En hier zijn de universiteiten wel brandproof en is de female populatie >50% itt nerdy Delft. Hier drinken we bier aan het buffet, ipv pils aan de bar. Alles is hier beter.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:30

Iemand al een soa/hiv testje en een tarzan aan mevrouwtje P. gestuurd?

Sunnygirl | 21-05-08 | 18:29

Hebben we ook nog een foto van onze barbaar?

Zomaar * | 21-05-08 | 18:27

@Nattebever
Juist! Spelen voor de mensen! [/caesar]

De Eeuwige Pessimist | 21-05-08 | 18:27

Goeie reclame weer voor de stad. Nog bij mij in de wijk ook...

Skidmark_015 | 21-05-08 | 18:23

Zoon van Roel?

Lucasje dus | 21-05-08 | 18:22

Broer van Roel neemT ik aan?

peenindiees | 21-05-08 | 18:22

@ nattebever | 21-05-08 | 18:10
Nou je het zegt, elke stad zou er zijn eigen draai aan kunnen geven. In Amsterdam zouder ze er bijvoorbeeld een - echt - leuk multicultureel feest van kunnen maken. In Rotterdam misschien iets met Voodoo. In Barneveld iets met kippen. Veel mensen doen zo negatief over de doodstraf maar het biedt fantastische mogelijkheden voor allerlei sociale festiviteiten die de cohesie van onze - toch best verdeelde - samenleving kunnen versterken.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:21

Zo'n mooie auto verkoop je toch niet zomaar lijkt mij...
Hij wou zich van de week waarschijnlijk net vrijwillig gaan aangeven!!

Al ken ik Herman Du Bois en Wilco Viets niet, ben blij voor ze....
Het recht zal na 14 jaar zegevieren

soldier211 | 21-05-08 | 18:18

@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-05-08 | 17:57
Je benoemt nu de 0,01 promille die inderdaad niet goed is gegaan (en daarmee DE reden dat je supervoorzichtig moet zijn met de doodstraf). Is natuurlijk een kul-argument om daarmee een basisbeginsel in de rechtspraak 'helaas' te noemen.
Noem mij eens één land waar het juridisch beter is geregeld?

JamesHuntLive | 21-05-08 | 18:18

Dit hebben we eerder gehoord!!!
Toen zaten er twee jaren onschuldig vast!

Ik hoop dat ze nu de juiste man hebben.

Offset | 21-05-08 | 18:16

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:04
Mensen denken te weinig in win-win. Als je positief denkt, kun je van zo'n evenement ook een feest maken, met voor de kinderen bijvoorbeeld een lampionoptocht. Maar... zulke dingen hoor je hier maar zelden. Welnee, 't is opknopen die zak hooi, terwijl het ook leuk speelgoed kan zijn dat de verbondenheid in de samenleving weer wat terugbrengt.
Dat is nou juist ook het aardige aan het stenigen van vrouwen in bepaalde culturen. Kom je 's middags thuis en vraagt je buurman 'En, nog wat leuks gedaan?', kun je zeggen, 'Jawel, ik heb een overspelige vrouw doodgegooid, dat was wel lachen.'
Nou ja, dan staat het bier wel koud, dat begrijp je. En als jij dan de volgende keer een schilderijtje wilt ophangen, dan komt die buurman jou met alle plezier helpen en mag je misschien zijn dochtertje ook een keer uitwonen.
Dat sjabloondenken, daar word je toch gewoon moe van! Hoppa, de wijde wereld in!

nattebever | 21-05-08 | 18:10

Dat 06-nummer is niet van hem hoor! Krijg de voicemail van een heel ander persoon uit Scheveningen. Dat 015 nummer bellen is wel weer leuk. Lief verschrikt vrouwtje neemt netjes op :-) Maar Ron was niet thuis

DeEchteWimHeitinga | 21-05-08 | 18:10

OT: Waarom is de keuze in dee Poll in godsnaam zo makkelijk?

De Eeuwige Pessimist | 21-05-08 | 18:06

@ nattebever | 21-05-08 | 17:59
LOL en inderdaad, het gaat er niet om OF je de doodstraf toepast maar HOE je dat doet, liefst met gevoel voor humor. Want dat versterkt de gemeenschapszin.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:04

Toine Rorije | 21-05-08 | 18:02 of hirsch zelf, bij een 'buitenvrouw'....

van dal | 21-05-08 | 18:03

De kneusjes van GS zijn al flink stoer aant roepen op z'n hyves..

baaderraf | 21-05-08 | 18:03

van dal | 21-05-08 | 17:49 Lol joris, de pijltjes weggehaalt.....

van dal | 21-05-08 | 18:02

Kunnen ze die hele flat niet eens om half tien van z'n bed lichten? Iemand die daar is gaan wonen heeft iets te verbergen. God weet vinden ze daar ook nog de moordenaar van de klusjesman of de bastaardzoon van Hirsch Ballin.

Toine Rorije | 21-05-08 | 18:02

Stijlloosadverteren | 21-05-08 | 17:55
Idd, bedankt GS voor de strafvermindering van deze actie.

Flodder | 21-05-08 | 18:02

@ NoMinister | 21-05-08 | 17:55
Straffen is niet altijd een oplossing, zou Ella Vogelaar zeggen, reintegratie daar gaat het om! Ronald Pieper is na zijn misdaad in ieder geval prima gereintegreerd in de maatschappij, zonder nieuwe moorden te hebben gepleegd. Hij heeft de draad direct elders opgepakt en hij voorzag zelfs in zijn eigen inkomen. Als deze jonge man was opgesloten en jarenlang in de gevangenis tussen allerlei criminelen had gezeten, dan was het vast slecht met hem afgelopen. Bekijk het ook eens van Ella Vogelaar's kant.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 18:01

NoMinister | 21-05-08 | 17:50
Als wettig en overtuigend bewezen is (en daar mankeert in NL nogal eens wat aan) dat hij de dader is, dan mag hij van mij wel gevierendeeld worden door vier oude paarden die steeds omvallen van moeheid zodat de marteling iets langer duurt.
Spietsen op een scherpe paal vind ik ook wel geestig. Heel langzaam die stalen pen in zijn aarsgat prikken, een beetje jojo-en, halfuurtje d'r af halen en geneeskundige bijstand bieden, en weer verder gaan. Natuurlijk moet er dan wel een goeie band bij. Met wat goeie wil kun je zo een dorpsfeest organiseren dat zomaar drie dagen kan duren - dat moet wel leiden tot een gevoel van verbondenheid tussen de dorpelingen en dat noem ik WINST.

nattebever | 21-05-08 | 17:59

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:53

Ja, ben wel beetje met je eens. Edoch: sommige mensen zijn zo gevaarlijk dat ik ze gewoon weg wil hebben. Valt hij eerlijk gezegd niet onder.

Heb echter het idee dat we veel te soft zijn voor criminelen.

NoMinister | 21-05-08 | 17:57

JamesHuntLive | 21-05-08 | 17:53
"Hebben we in NL niet zoiets van 'schuldig, totdat het tegendeel bewezen is"

Ja dat hebben we blijkbaar inderdaad helaas. Ik noem behalve "de Twee van P." bijvoorbeeld ook nog Kees B. uit Schiedam, André de V. uit Enschede en Lucia de B. uit Den Haag.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-05-08 | 17:57

van dal | 21-05-08 | 17:47

Herr HB en Herr Donnerwetter begrijpen nog steeds niet dat de rechtstaat en de wetten alleen worden geaccepteerd als zij aansluiten bij het rechtsgevoel van de Nederlander. Maar die bestaat niet, goed zo knul. Het paternalistisch eenzijdig bepalen van wat wel en niet kan (ons zijn beschaafd en zo) is echt zwaar irritant. Vraag me af wat dat bijdraagt aan de onvrede in NL. Deze Ron moet toch geen 12 jaar of 18 jaar krijgen noch tbs? Gewoon in een kerker of dood. Of minstens levenslang in zeer sobere omstandigheden. Ik las net je '2 jaartjes harken'. Zo voelt het wel ja.

NoMinister | 21-05-08 | 17:55

Hij krijgt nu in ieder geval een jaar minder cel omdat hij door iedereen al als dader is genoemd, zonder veroordeling.

Stijlloosadverteren | 21-05-08 | 17:55

Hm. Voor deze moord hebben al 2 mannen al 7 jaar gezeten, is dus 14 jaar. Voor deze moord krijgt piepertje, ook gezien z'n jeugdige leeftijd op het moment van het delict, hooguit 12 á 13 jaar. Wordt dus onmiddelijk na de rechtszaak in vrijheid gesteld.

No-Life | 21-05-08 | 17:54

@ NoMinister | 21-05-08 | 17:50
Mijn onderbuik zegt precies hetzelfde als jij, maar mijn hoofd blijft tegen de deaudstraf.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:53

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:47

Bedankt voor de tip, misschien kan daß Flugzeug Leiden ook nog even meenemen. En Veghel, wat een kutdorp is dat zeg.

Biff Eagleburger | 21-05-08 | 17:53

Hebben we in NL niet zoiets van 'schuldig, totdat het tegendeel bewezen is'?
Of bepalen GS en haar reaguurders dat?

De laatste zin is daarentegen wel weer briljant.

JamesHuntLive | 21-05-08 | 17:53

"hij zou zijn toenmalige partner hebben mishandeld toen hij 25 was. In datzelfde jaar weigerde hij DNA af te staan voor het onderzoek naar deze geweldpleging. In oktober 2007 stond hij op aandringen van de rechter alsnog DNA af." nl.wikipedia.org/wiki/Puttense_moordza...

Vandaar dat hij zo moeilijk deed over het afstaan van zijn DNA, hij wist wat hem boven het hoofd zou hangen..
Ik voorspel het volgende verweer:, ja ehh ze begon te trillen weetje te trillen enne.......

seven | 21-05-08 | 17:52

spooky | 21-05-08 | 17:44
Dat ben ik wel met je eens, spookje. Maar helaas, hier op GS begrijpt men niet het ethisch réveil waartoe door Balkenende in wat andere bewoordingen is opgeroepen.
Ik verwacht dan ook dat GS binnen het jaar off-line is als men zo doorgaat. Men zoekt het tabloid-format, maar dan zonder lekkere tieten. Hou je tabloid over.
Boeiend. Alsof ik daar m'n Viva-abonnement voor ga opzeggen.

nattebever | 21-05-08 | 17:52

Wij zijn eigenlijk allemaal wandelende DNA sporen. Nu de crimes er nog bijzoeken.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:52

@NoMinister | 21-05-08 | 17:50
als zze dat met die andere twee hadden gedaan, waren er nu twee onschuldigen dood

Agent327 | 21-05-08 | 17:52

NoMinister | 21-05-08 | 17:50
Ik bewonder je drift. Al wacht ik altijd liefst af wat een rechter erover te zeggen heeft.

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:52

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:46
"je bent geen verklaring schuldig maar...."

van dal | 21-05-08 | 17:51

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:46

Er is meer. Hij gaat er aan. D.w.z. dat ie over 10 jaar wel weer brokjes zal staan te verkopen en vrouwen zal terroriseren. Vinden we in NL een goede zaak. We kunnen hem toch niet altijd maar opsluiten omdat hij net 18 was? Eigenlijk heeft ie pech dat ie geen 17 was. Een tweede kans/moord/verkrachting moet ie zeker gaan krijgen.

Van mij mag hij gewoon aan een boom. En niet zo een hoge, maar dat ie nog net met een teen bij de grond kan. Zal wel geen 14 jaar duren maar wel wat langer dan een hoge boom. En 10 jaar, pffff.

NoMinister | 21-05-08 | 17:50

als ze hier eens dna zouden nemen... hier dus----------------------------------^

van dal | 21-05-08 | 17:49

Het gezegde "de één zijn dood is de ander zijn brood" gaat voor Frau Stelt
nicht auf!

HaanzonderkoP | 21-05-08 | 17:49

Ron = Nor

J.Chr. van N. | 21-05-08 | 17:48

@van dal
Ik zag het, lieverd. Fijn dat je me helpt.

JasperdePiPaPasper | 21-05-08 | 17:48

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:42
Do bro!
Daar hoeft verder geen woord Chinees bij.

nattebever | 21-05-08 | 17:48

@ Biff Eagleburger | 21-05-08 | 17:42
Helemaal, integraal, totaal mee eensch.
In Leiden bij onze studentenroeivereniging hebben een liedje over Delftenaren, onze aartsrivalen, getiteld 'stomme domme Delftenaar'.
... met je knietjes op het parket
heb ik een biertje op je hoofd gezet ...
la la la

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:47

NoMinister | 21-05-08 | 17:45
levenslang wegens domheid dan maar? voor de moord zal ie wel twee jaar moeten harken...

van dal | 21-05-08 | 17:47

Oei het was Delft, nou ja, zo gaat dat als je meteen aan de slag wil. Op naar Delft!

JasperdePiPaPasper | 21-05-08 | 17:46

HaanzonderkoP | 21-05-08 | 17:45

Het is ook wel timing hoor... AUW!

NoMinister | 21-05-08 | 17:46

Zo'n druppel zaad zegt niks, en hoeft ook niks te zeggen.

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:46

Flodder | 21-05-08 | 17:44
hangt ervanaf wie je bent. heb je zelf een moderatorknopje, dan is het anders. je weet tog?
-edit pcies -

van dal | 21-05-08 | 17:45

By the way: je zal toch maar door zo een 18-jarig proleetje worden verkracht en vermoord. Ik weet niet waarom, maar dat ie zo jong was en zo dom is maakt het voor mij nog erger op een of andere manier.

NoMinister | 21-05-08 | 17:45

@Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:40
mevr. vd Stelt hielt gewoon een lulpraatje en probeert de verkoop van haar kudtboekje te redden. Alle mogelijke theorieën die madame bedacht had worden nu onderuitgeschoffelt. Hoe zou je zelf reageren als je vreten werd afgepakt? :)

HaanzonderkoP | 21-05-08 | 17:45

sterk bewijs, 1x niezen en je dna leg door de hele stad.

Jannes Kopkaas | 21-05-08 | 17:45

JasperdePiPaPasper | 21-05-08 | 17:43
delft eikel, delft.

van dal | 21-05-08 | 17:44

@ guinnesdude,
volgens zijn hyvesprofiel was ie toen 18, bijna 19

Tibor1 | 21-05-08 | 17:44

Zomaar een zin uit de huisregels.
"GeenStijl is geen telefoonboek."

Flodder | 21-05-08 | 17:44

Het hele argument tegen de site van de deportatiemachine gaat mank. Wat ontzettend jammer en wat zielig om al dit soort gegevens in het topic zo te plaatsen.

spooky | 21-05-08 | 17:44

je postbode | 21-05-08 | 17:42 da's net zo'n afko als GSM...



(geen snoer meer)

van dal | 21-05-08 | 17:44

@guinnessdude | 21-05-08 | 17:42
Dan nog kan hij via het volwassenen recht berecht worden. Hangt af van de ernst van het misdrijf

Agent327 | 21-05-08 | 17:43

Jaaaaa, laten we met hooivorken naar Grunn trekken en zijn flat in de fik steken!! Goeie actie GS, zo doen we dat anno 2008. Heeft er iemand nog rotte eieren?

JasperdePiPaPasper | 21-05-08 | 17:43

De piepers zijn gaar...

NoMinister | 21-05-08 | 17:43

nattebever | 21-05-08 | 17:39
er zijn zelfs mensen die een "broodheer" hebben... ook maar dood dan?

van dal | 21-05-08 | 17:42

Staat die Opel Astra al in de fik? Waar zijn die mocro-vandalen als je ze nodig hebt?

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:42

oudje: DNA = Dat Niet Achterlaten
kan Ron niet kwalijk genomen want ze waren destijds toch nog niet zover met dna

je postbode | 21-05-08 | 17:42

@ NoMinister
Hij was ten tijde van de moord op 9 januari 1994, 18 jaar oud en 11 maanden, want hij is op 20 februari 1975 geboren.

ik wil een foto van hem zien
en wie scanned dat boek van die NIETAANKIJKEN-hartsvriendin van Christel ff op Rodney, Ronald P.??

Tibor1 | 21-05-08 | 17:42

En weer een reden om heel Delft per direct met napalm te besproeien.

Biff Eagleburger | 21-05-08 | 17:42

nattebever | 21-05-08 | 17:25
Je kunt er heel veel in kwijt. Daar gaat het om.

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:42

hoe zit dat nu als het blijkt dat ten tijde van de moord de verdachte 17 jaar oud was?
wie weet het antwoord.

guinnessdude | 21-05-08 | 17:42

campion | 21-05-08 | 17:33
We don't wanna think, we wanna know.

Al dat gelul, je zit hier niet in een programma van Peter R. de Vries of dacht jij van wel?

nattebever | 21-05-08 | 17:41

Haar ouders wonen ook wel heel dichtbij de ouders van Pieper...

campion | 21-05-08 | 17:41

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:33

Yeah man, en jij kan het weten... +1 for you!

NoMinister | 21-05-08 | 17:40

@ campion | 21-05-08 | 17:33
Viel mij ook op. Wat een naar mensch was dat. Ze was te beroerd om de 2 van Putten aan te kijken, laat staan te feliciteren. Ben benieuwd wat haar relatie tot de dader was.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:40

van dal | 21-05-08 | 17:36
Er zijn verschillende omschrijvingen in omloop, niet al te moeilijk over doen. Mag wel hoor, ik eet er geen boterham minder om, vooral ook niet omdat ik nooit brood eet.
Mensen die brood eten moeten dood, dat vind ik wel, maar...'t is een zijpad.

nattebever | 21-05-08 | 17:39

Agent327 | 21-05-08 | 17:36 maar... ik woon niet in zo'n flat...


*beseft ineens hoe 'papagaaienflats' aan zijn nick komt*

van dal | 21-05-08 | 17:38

Plaat Delict moet zijn Plaats Delict me dunkt.?

Uruzgaan | 21-05-08 | 17:37

-weggejorist-

Bloodzone | 21-05-08 | 17:37

Nou maar hopen dat Ron inderdaad 18 was. Want je weet toch, op je 17e is het feest! Dan mag alles en jaar later alles weer schoon! Heet jeugdrecht of zo. Ook zo lekker links. Als er maar gepamperd kan worden.

En het wordt alleen maar interessanter als je bedenkt dat ze in een cel zaten met de twee echte mannen en dat hij uit Putten komt.

Dit muisje gaat een big tail krijgen. En sensatiezuchtig als ik dan toch soms blijk te zijn: kom maar op!

NoMinister | 21-05-08 | 17:37

nattebever | 21-05-08 | 17:32 Tao beverT, Tao..

van dal | 21-05-08 | 17:36

@van dal | 21-05-08 | 17:34
Ik zou het niet weten maar ik denk het niet. Dus zelf maar meenemen als ik jou was.

Agent327 | 21-05-08 | 17:36

campion | 21-05-08 | 17:33 ook geneuqt natuurlijk.... die meisjes van tegenwoordig ook...

van dal | 21-05-08 | 17:35

Joris blijft een atheist, komt de messias binnen en is het -weggejorist en opgerot-Jezus Christ | 21-05-08 | 17:12 ROFLOL
@MAXIMO
Je reactie valt me zo keihard van je tegen. Blijkbaar ook zo'n vechter voor alleen de vrijheid van jou soort mensen. Net een Wilders adept ben je! Of hij een racist is maakt de rechter wel uit. Bedenk wel dat ik jou en de makers steunde rondom het beroemde pakje sigaretten. Dat is ook de vrijheid van meningsuiting. Het is kiezen of delen vriend, schouder aan schouder of wij tegen zij (jij).

spooky | 21-05-08 | 17:35

Delft is veel in het nieuws de laatste tijd.. De lokale politie zoekt collega's: Delfts blauw past bij jou!

NEC-schot | 21-05-08 | 17:35

sjaakdeslinksesul | 21-05-08 | 17:16
Grappemakert

jeroener | 21-05-08 | 17:35

@ nattebever | 21-05-08 | 17:32
Kun je mij leren, hoe je dat doet? Dan kan ik je werk voortzetten als je door 10 man van je bed wordt gelicht. In 2015.

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:34

Agent327 | 21-05-08 | 17:32
hangt er dan geen condoomautomaat in de hal?

van dal | 21-05-08 | 17:34

Zo, en wat ik nu nog wil weten is of mevr vd Stelt deze knakker kende. Ik vermoed van wel. Ze leek gisteren bij Knevel helemaal niet blij dat de toch wel zeer waarschijnlijke dader van de moord op haar hartsvriendin was gepakt. t arrogante olddiggertje had liever gehad dat die twee volksjongens verdacht gebleven ware. Ik denk dat ze meer weet over Rodney.

campion | 21-05-08 | 17:33

ik vraag me af wat er gebeurt als het o.m. het laken, wat wij kennen als lay-out, gaat onderzoeken op dna....

van dal | 21-05-08 | 17:33

@van dal | 21-05-08 | 17:30
*betreurt op dit moment halfvrijstaand aan lommerrijke laan*
-
Loop je een stuk minder kans om een SOA op te lopen.

Agent327 | 21-05-08 | 17:32

Willem van Ockham | 21-05-08 | 17:28
Neuh, 't is eerder zo dat er meer is in het leven dan reaguren. Een ander suf neuken en dan de hals afsnijden met een bot mes, dat heeft zo ook zijn poëtische kanten.
Als je er oog voor hebt.
En de Tau volgt.

nattebever | 21-05-08 | 17:32

plaspop | 21-05-08 | 17:27
ik hoor soms verhalen over zulke rampenflats... als je eens wist hoeveel er daar met buurvrouwen geneuqt wordt, in zo'n rampetampflat... schrijf je jezelf er gelijk voor in....

*betreurt op dit moment halfvrijstaand aan lommerrijke laan*

van dal | 21-05-08 | 17:30

Actiepuntje voor Bubba: volblaffen met DNA

Korreltje Zout | 21-05-08 | 17:30

van dal | 21-05-08 | 17:28

Als de blikjes van tin zijn ja. Zo ja, zou ik eerst ff de datum checken

Kniftig | 21-05-08 | 17:29

Lang zal hij vegen.
Lang zal hij vegen.
Hieperdepiep Hoerrraaaaa.

mimidemauwkut | 21-05-08 | 17:29

Weeraanmelden | 21-05-08 | 17:26
bij 500 blikjes krijg je die astra cadeau.. met de lege verpakkingen kun je de roestgaten dichtsolderen...

van dal | 21-05-08 | 17:28

Hè gatver, Delft Zuid.

Toine Rorije | 21-05-08 | 17:28

De posten van nattebevert worden met de dag vreemder.
Zit ie soms in een moeilijke fase?

Willem van Ockham | 21-05-08 | 17:28

Moehahaha, Dirk Costerplein....... Da's inderdaad een rampenflat, als je ziet wat voor kansloos tuig daar in woont.

*Denkt met weemoed aan de tijd dat ie met 2 medestudenten in die flat woonde*

plaspop | 21-05-08 | 17:27

Zo..
10% korting op een blikje wiskas van 72 cent.
Als ik 250 blikjes koop , dan verdien ik 18 euro.
Dat is zeker de moeite waard...
NOT...

Weeraanmelden | 21-05-08 | 17:26

die slopel astra is een witte...
handelarenwijsheid: "met een witte blijf je zitte"...

van dal | 21-05-08 | 17:26

Misschien deden ze wel met z'n 3en bukakke, slikte ze alles door behalve van Ron... Da's ff pech voor Ron zeg..

pwman | 21-05-08 | 17:25

Op mijn eenzame tochten langs de darkrooms van NL verzamel ik in hoofdzaak sperma. Dat bewaar ik zorgvuldig in daartoe gemaakte plastic zakjes en plak dat sperma dan op de kudt van de hoer die ik zojuist vermoord heb.
Ik geef toe, 't is een rare hobby, maar 'k was wat uitgekeken op het duivenmelken.

nattebever | 21-05-08 | 17:25

@fuckje | 21-05-08 | 17:18
Als Balkie al over de zeik ging met z'n nep-toespraak, dan kan ik me voorstellen dat GS misschien ook binnenkort aan de beurt komt.

www.geenstijl.nl/archives/images/ssati...

Auke | 21-05-08 | 17:24

Geenstijl, da's 3 in 1: telefoonboek, rechter en beul

niet voor de hond | 21-05-08 | 17:23

En wat staat er bij de Telegraaf bovenaan op de homepage?

Juist! Froukje de Both zwanger...

barq | 21-05-08 | 17:23

MAXIMO | 21-05-08 | 17:20 wil jij ook pizza? geef effe je adres, dan bestel ik wat voor je.



heb je een grote familie?


nee? jammer, wordt een maandje pizza eten dan.... óf....


de kliko voortijdig vol, dat kan ook.

van dal | 21-05-08 | 17:23

@ yellowilona
Dat zegt meer van jou dan van de site.

jopi | 21-05-08 | 17:23

Flippo | 21-05-08 | 17:12
met z'n allen een bukkakeactie.....

van dal | 21-05-08 | 17:21

hey Pritt, nu je toch bezig bent met NAW's enzo, kom effe door met de adresgegevens van die tekenende beroepsracist, het is bijna etenstijd en die eenzame arme man heeft vast wel trek in een aantal shaormapizza's enzo..
Alvast bedankt!

MAXIMO | 21-05-08 | 17:20

Waarom Geenstijl alles openbaar maakt?
.
Gewoon omdat et kan!
Moraalridders hier, get a life...
Dit is niet illegaal of verkeerd wat ze doen, meisjes vermoorden en verkrachten dat is verkeerd.

Cepta | 21-05-08 | 17:19

Christel en Ron kunnen ook gewoon geyle neuqsex hebben gehad, met wederzijdse goedkeuring. Ga dat nu nog maar eens bewijzen dan.

Lying Dutchman | 21-05-08 | 17:19

@[email protected]:17
Heb je die cartoon in "Trouw " gezien, de papieren krant?
EHB als bulldog die een drol achterliet....;)

fuckje | 21-05-08 | 17:18

@sjaakdeslinksesul | 21-05-08 | 17:16
En dat MdH nu ook zwaar op z'n bek gaat.

Agent327 | 21-05-08 | 17:18

gymp | 21-05-08 | 17:15
Jij snapt het weer niet. Wat jij voorstelt is een aktie voor een vmbo-megool. Niet leuk.

Willem van Ockham | 21-05-08 | 17:17

Zal ome Roel blij mee zijn.

Barend Servet | 21-05-08 | 17:17

Ik denk ook niet dat EHB erg amused was gisteren met z'n pica's.

Auke | 21-05-08 | 17:17

@Jezus C. @ 17:12
Hebben WIJ gevraagd of je hier wou reaguren?????
Ga Hirsch lastig vallen , of Balk !

fuckje | 21-05-08 | 17:17

* zegt.. tot morgen leute..

SwaY | 21-05-08 | 17:17

@ Yellowilona | 21-05-08 | 17:11
doe es ergens anders censuur verkondigen..

dexmans | 21-05-08 | 17:16

@gymp | 21-05-08 | 17:15
Ze kunnen het beter Pieperdorp noemen. Wat een inteelt.

Sinar | 21-05-08 | 17:16

@Yellowilona | 21-05-08 | 17:11

Moet je even Microsoft bellen en een klacht indienen. Bij drie klachten worden ze gebanned.

Canis Spurcus | 21-05-08 | 17:16

Wel leuk dat die klusjesman nu vrijuit gaat.

sjaakdeslinksesul | 21-05-08 | 17:16

Hyves word helemaal onder gespamd door reaguurders..

Mucci | 21-05-08 | 17:16

Ik snap best dat de kans dat hij de dader is groot is, maar dat wil nog niet betekenen dat als zijn DNA is aangetroffen, hij per definitie de dader is. Het DNA kan er bijvoorbeeld uit bestaan dat van hem een haar op het lichaam van het slachtoffer is aangetroffen, terwijl dit haartje hier niet door het misdrijf op is gekomen. Mocht ook zijn sperma aangetroffen zijn, dan is het ook niet ondenkbaar dat er na het seksueel contact van verdachte met het slachtoffer nog een andere persoon in het spel is geweest, die haar heeft vermoord. Wellicht allemaal een beetje onwaarschijnlijk, maar ontwikkel geen tunnelvisie zoals justitie eerder heeft gedaan.

BaasBoppeBaas | 21-05-08 | 17:16

GeenStijl: de 21e eeuwse variant van de Inquistie.

Auke | 21-05-08 | 17:16

noooo... ron paul... i believed in you...

fyi | 21-05-08 | 17:15

-weggejorist en opgerot-

gymp | 21-05-08 | 17:15

@Jezus Christ | 21-05-08 | 17:12
Dan krijg je een wggejorst en opgerot voor je kiezen

Agent327 | 21-05-08 | 17:14

Familie van?

Claude Jacque | 21-05-08 | 17:14

Zit stuurverkrachtiging op, op die witte Kadett.

hekkesluiter | 21-05-08 | 17:13

Klik de optie "foto" aan op google maps en je ziet het schotelparadijs waar de verdachte woonde.

Willem van Ockham | 21-05-08 | 17:13

-edit opgerot godverdomme newbee -

Jezus Christ | 21-05-08 | 17:12

Waarvoor zat Ron P. dan in de gevangenis samen met die andere verdachten? Dat staat nergens. Dat akkefietje met z'n vriendin zal het niet geweest zijn. Dat was 10-15 jaar later.

En: er is nog niks bewezen. Zijn verdediging zal wel zijn dat zijn sperma wel op het slachtoffer is aangetroffen, maar dat hij haar niet verkracht of vermoord heeft. Dat waren andere aanwezigen. Probeer dan maar eens te bewijzen dat hij het wel heeft gedaan. Kortom: te vroeg gejuichd.

Flippo | 21-05-08 | 17:12

Wel typisch voor jullie hé, alles voor een lekkere rel. Ik snap niet waarom deze site niet geband word.

Yellowilona | 21-05-08 | 17:11

Ragpieper. Fijne naam voor een verdachte.

LibertasSimplex | 21-05-08 | 17:11

wijsvinger @ 17:08

Dus dat, je hebt gezien waar dat vorige week toe leidde.

Kniftig | 21-05-08 | 17:09

met dank aan Peter R de Vries

Katrin | 21-05-08 | 17:09

Met zo'n hyvesprofiel had de politie Amsterdam hem nooit gepakt..

Dommelsch | 21-05-08 | 17:08

van dal @ 17:07

Ligt er aan hoe het geslacht wordt!

Kniftig | 21-05-08 | 17:08

@ kniftig 17:05: korte lontjes in de buurt van het kruithuis?

wijsvinger | 21-05-08 | 17:08

Als ze nu iedereen die op Hyves zit standaard DNA af hadden genomen was deze zaak al veel eerder opgelost.

Sinar | 21-05-08 | 17:08

Kniftig | 21-05-08 | 17:07 schotel dood vlees? is dat wel halal?

van dal | 21-05-08 | 17:07

koekje erbij?

SwaY | 21-05-08 | 17:07

@Teen
Voor 20 jaar denk ik.

jopi | 21-05-08 | 17:07

van dal @ 17:06

Vroeger was het echt chill... Nu hangen overal schotels en springt om de haverklap een idioot naar beneden.

Kniftig | 21-05-08 | 17:07

kan-ie mooi 20 jaar aardappels schillen in het cachot.

wijsvinger | 21-05-08 | 17:06

zo ver waren wij ook al in de comments bij Spitsnieuws

Tibor1 | 21-05-08 | 17:06

Volgende keer als ik iemand swaffel, spuit ik een bus chloor na. Wel zo schoon.

blinde kip | 21-05-08 | 17:06

Kniftig | 21-05-08 | 17:05 fijne buurt ook...

van dal | 21-05-08 | 17:06

Ik denk dat de daders gewoon niet konden klaarkomen.

Canis Spurcus | 21-05-08 | 17:06

Tekent hij ook?

Teen | 21-05-08 | 17:05

Agent327 | 21-05-08 | 17:04
ah, daar zul je die agent hebben...

van dal | 21-05-08 | 17:05

Ik kan zo bij die lul naar binnen kijken, vanaf waar ik woon.

Kniftig | 21-05-08 | 17:05

evengoed prettig voor famillie en vrienden dat het opgelost is.. nu weten ze tenmisnte voor wie ze zelf de bak in mogen gaan op de dag dat hij vrijkomt..

SwaY | 21-05-08 | 17:05

Tjeetje Hitler Ballin, zoveel kun je dus te weten komen en daar hoef je niet 3 jaar op te wachten...

Bodhisatva040 | 21-05-08 | 17:04

Hoewel het bijna niet meer te ontkennen valt, is hij nog niet veroordeeld. Hiermee kan zelfs het strafproces tegen hem in gevaar komen. Beetje nutteloze actie GS.

Agent327 | 21-05-08 | 17:04

Sherlock Holmes en het mysterie van Spitsnieuws.

sjaakdeslinksesul | 21-05-08 | 17:04

van dal | 21-05-08 | 17:00
dat geloven ze namelijk nooit, zelfs joris heeft vrienden op zijn hyves...


"heb jij geen vrienden op je hyves".... "nee, agent" zei hij met een bibberstemmetje... "EN WAAROM DENK JIJ DAT JE GEEN VRIENDEN HEBT?" brulde de agent... "nou agent, ik sla vrouwen..."

van dal | 21-05-08 | 17:04

Wat als nou blijkt dat hij toch niet de dader is?

Chow | 21-05-08 | 17:03

Neqschot.

jopi | 21-05-08 | 17:02

Hij is denk ik niet thuis

niet voor de hond | 21-05-08 | 17:01

gimiller | 21-05-08 | 16:58 nog niet, nog vier jaar te gaan...

van dal | 21-05-08 | 17:00

nul vrienden op zijn hyves... daar gaat het O.M. nog een kluif aan hebben...

van dal | 21-05-08 | 17:00

-weggejorist-

KaKeL Kees | 21-05-08 | 16:59

stuur rutger er maar op af. ik ga dr nie heen hoor.

.kapitein k | 21-05-08 | 16:59

Nu piept 'ie wel anders....

VanFrikschoten | 21-05-08 | 16:58

Verjaard!

gimiller | 21-05-08 | 16:58

Die van Philips?

Kniftig | 21-05-08 | 16:58

Een pizza sturen is een beetje zinloos nu....;)

fuckje | 21-05-08 | 16:58

Mogen mensen die hem kennen nog blij mee zijn dat ze niet zijn toegevoegd op z'n hyves.

bravvour | 21-05-08 | 16:57

Waarom moet in godsnaam dat adres weer openbaar gemaakt worden? Zodat we er met z'n allen eens even fijn naartoe trekken om de boel te slopen?

Behemoth | 21-05-08 | 16:57

he he....

Harry de Beuker | 21-05-08 | 16:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken