
Worst nightmare voor afremmende automobilisten; in je binnenspiegel een sukkel van een truckchauffeur, die niet op zit te letten. Worst nightmare voor vrachtwagen chauffeurs; luxewagens met caravans op de baan. Op de A73 kwam eerder deze week een gezin om in een
noodottig ongeval. Het blijkt te gaan om de familie Klumpers uit Helmond. Pa, ma, en twee zoons.
Henk , Paula, Casper en Joep. Volgens ooggetuigen lukte het niet om de schreeuwende kinderen uit de brandende Renault Berlingo te redden, want de "deuren zaten op slot." Omstanders zeggen dat ze niet wisten dat het schuifdeuren waren, Renault Nederand roept dat vergrendeling bij ongevallen automatisch losschiet bij calamiteiten. De KLPD adviseert auto's voortaan uit te rusten met
vier lifehammers, zodat de ramen in noodsituaties stukgeslagen kunnen worden. Vier lifehammers, kom er maar eens op! In de reaguurpanelen van Nederland wordt gesoebat over de schuldvraag van het ongeval. Het zijn de truck- chauffeurs die in hun cabines overal mee bezig zijn behalve sturen, het zijn de vakantiegangers met hun trage sleurhutten, het is de schuld van Camiel Eurlings, je moet altijd een brandblusser bij je hebben, het is de schuld van Berlingo, want dat is een stomme auto. De idiootste vonden we in de Televaag. Het is de schuld van
milieuridders, die de bouw van een derde brug op de A73 tegenhouden, waardoor er altijd files staan. Zucht...
Reaguursels
Inloggen'tuurlijk, auto-ongelukken zijn de schuld van de milieubeweging die meer bruggen en wegen tegenhoudt. Niet door onvoorzichtig of roekeloos rijden.
Nog ééntje in dezelfde categorie: smog komt door het warme weer. Natuurlijk niet door de uitstoot van vuile gassen.
Bij deze meteen de mogelijkheid om die gigantische kaffers van caravan rijders onderuit te schoffelen. Terecht, ik haat ze!!!!!!!
Ze rijden godver 79 op de meest rechts rijbaan, en irriteren chauffeurs met 84, en kijken dom om zich heen als een vrachtwagen gaat inhalen, en dan gaan ze maar gas geven...
Ohja, een meter achteruit rijden is ook al te moeilijk,we rijden gewoon een rondje met het ding en irriteren iedereen en zijn egoistisch. Want?! we gaan maar 1 keer per jaar, en dan nemen we echt alles mee, de hond de fietsen de aardappels, zodat de kogeldruk nog net genoeg is.. DONDER OP MET JE HOK
Nog maar niet gesproken over welke capriolen ze meer op de autosnelweg uithalen..
@ Barry van Hommel 17:52
ook als die caravancombinatie net voor de vrachtauto ingevoegd zou zijn ? kortom : lul niet zo eendimensionaal. verder zie baba4oog 10:57.
Biomassa | 08-05-08 | 00:53
De daadwerkelijke tijdswinst is nul, iets wat ik in de tijd dat ik zelf nog reed bij alle jongens die ik inwerkte ook bij probeerde te brengen. Het gaat veel meer om het gevoel van doorgaan. Dat er een beetje tempo in komt. De tijdsdruk is erg hoog binnen het transport werkdagen van 14 uur zijn nog steeds eerder regel als uitzondering. Het salaris per uur van een nationaal chaufeur, schaal d5 was in die tijd het zelfde als een ongeschoolde kracht in de zorg schaal 29. Wat betreft je a1 verhaal daar heb ik iets meer begrip voor dat zijn de buitenland jongens, of je met 80 km per uur rijd of 90 kan op een rit van 1000km al gauw een paar uur schelen zeker als je bepaalde files bij bepaalde steden kan omzeilen door net voor de problemen er door te zijn.
Door de manier waarop je zit achter het stuur van een vrachtwagen, is het zeker bij langere ritten zelfs aan te bevelen om je linker been op het dashboard te zetten, beter voor bloeddoorstroming en het ontlast je rug op de een of ander manier, probeer zelf maar eens om 4en een half uur achter elkaar netjes met je benen op de grond van je bureaustoel te zitten. Word je niet vrolijk van geloof me maar.
Als laatste wil ik nog even aanstippen dat ook al is de ellende veel groter als een vrachtwagen bij een ongeval betrokken is veel groter, de kans per kilometer gereden om als vrachtwagen bij een ongeval betrokken is is veel kleiner. Gemiddeld zal een nationaal chauf. zo rond de 500/800 per dag rijden, rond de 15000 per maand 160.000 km per jaar, ik zelf heb 7 jaar gereden dus een kleine 1 miljoen km alle schadevrij
Repulde 07-05-08 @ 22:17
Kan je mij dan aangeven wat voor tijdwinst je nu eigelijk behaalt wanneer je 80 km p/u rijdt i.p.v. 75 km p/u... verderop sta je toch vaak weer stil en dan staat diezelfde ingehaalde auto in jouw achteruitkijkspiegel evengoed weer tegen jou bumper gekleefd! Dat snelheidsverschil heeft vaak ook te maken met pure frustratie en ergernis! Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze chauffeurs onder druk gezet worden, maar je eigen stress botvieren in het verkeer, dat zou niet moeten kunnen!
Daarnaast maak ik het op de A1 richting Duitsland maar al te vaak mee, dat vrachtauto's ook nogal es naar links uitwijken om een andere vrachtwagen in te halen met een verschil in snelheid van amper vier kilometer per uur! Dan lopen ze al het achteropkomende verkeer te frustreren door ze minutenlang de doorgang te verhinderen!
Ik ben trouwens weleens met zo'n chaffeur meegereden, maar die legde onder het rijden zijn poten met hetzelfde gemak op het dashboard, cruise-control misschien? Ik wil in elk geval nooit meer naast zo'n chaffeur zitten, je poten horen op of bij de pedalen en niet op het dashboard!
Daarom met caravan snelheid aanpassen aan vrachtwagen voor je.Meeste vrachtwagens rijden 89 (Max snelheids begrenzer).Lekker derachterblijven hangen in de colonne.
Niet onderdanig 80 gaan rijden wat meestal 75 is.Op je navigatie systeem zie je je werkelijke snelheid ,houd die dan ook aan.
En over de Franse Grens HET GAS ER OP vergeet Spee.
zelfde dag, a2, caravan op zijn kant... voor deze verse pa géén caravan.
jan-lul-de-behanger | 07-05-08 | 22:00
Een van de grootste problemen rond de 80 km zones is dat de kmteller(tacho) van een vrachtwagen geijkt is, die geeft dus echt 80 km aan bij personenauto's is het meestal zo dat zij een paar km te hoog aangeven dus op jouw teller is het 80 maar in het echt is het 75. Als een vrachtwagen chaufeur dus door jouw word ingehaald vlak voor zo'n snelheidsbeperking en jij gat dan op jouw teller 80 rijden ziet hij 75 of lager staan op zijn teller, die jongens werken onder hoge tijdsdruk lange dagen en willen vaak s'avond ook op tijd bij hun kinderen zijn, wat jij aanstipt is ook precies 1 van de ergeneissen die een chauffeur heeft.
Waarvan de enigste oplossing zou zijn dat personen auto's ook hun kmteller geijkt zouden moeten hebben. Die digipas had ik ook al van verteld dat het een lachertje is
ga eens 100 rijden op de rechterbaan. Of -nog erger- langzamer omdat de matrixborden dat aangeven. Binnen no time zit er zo'n doodrijder in een 30tonner in je nek te hijgen, vaak nog knipperend met z'n lichten ook. Ik weet niet of er statistieken van zijn, maak ik maak me sterk dat het aantal dodelijke ongelukken met vrachtwagens veel hoger zijn dan andere verkeersmiddelen. En wat caravans betreft, het enige juiste gebruik wordt gemaakt door het tv-programma Brainiac. Ik heb overigens van verschillende kanten (buschauffeurs) al gehoord dat die digitale tacho als een zegen wordt gezien omdat ie nog simpeler te verneuken is dan de ouderwetse. En dat was al een eitje
Sikkeneur | 07-05-08 | 18:15
Punt 8 was idd iets zwaarder aangezet, mensen zullen altijd wel de mogenlijkheid vinden om ongelukken te maken, lang leve de wet van murphy.
Dat laaste verhaal van je is idd ook verschrikkelijk, ik hoop dat die boom niet te veel heeft geleden en op slag dood was.
Ben beroepschauffeur en bij deze berichten lopen de rillingen over mijn lijf, alleen maar verliezers.
Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden van deze tragedie, dieptriest....
van de week was ik op de A12 richting arnhem deventer. daar zag ik ook een sukkel met een caravan die bijna een groot ongeluk veroorzaakte. die klojo s die maar 1 a 2 keer per jaar een aanhanger achter hun auto hebben houden er voor geen meter rekening mee dat ze grotere bochten moeten maken en dat ze GODVERDOMME trager zijn, rechts moeten ze blijven met die rotzooi die ze achter hun auto hebben hangen. levensgevaarlijke capriolen die die gasten uithalen en een ander mag de prijs betalen voor hun roekeloos gedrag. ik vind dat ze die sleurhokken maar eens moeten verbieden in te halen en links te rijden. grote boetes kunnen hier wel eens werken.
verders zeg ik nog gecondoleert famillie klumpers.
repulse | 07-05-08 | 11:20
Tot aan punt 7 geen commentaar.
Punt 8 wordt echter wat moeilijker.
Zonder risico geen leven, mee eens.
Door beperkingen alle ongelukken kunnen voorkomen, heb ik mijn twijfels bij.
Zelfs als je iedereen onder een glazen stolp zet, is er altijd wel een bij die kans ziet zich te verslikken in zijn eten.
Moest toch even denken aan dat ongeluk in Odijk, waar een bestuurder onwel wordt achter het stuur, 2 fietsers de vernieling inrijdt en zelf omkomt door een boom die in de weg staat.
M.a.w.: shit happens en iedereen baalt als het hem/haar overkomt.....
Mensen, echt, de schuldvraag is heel simpel. Het is namelijk de schuld van de vrachtwagenchauffeur. Als je achterop iemand knalt ben je al-tijd! de schuldige, volgens mij is dat ook gewoon wettelijk zo vastgelegd. Had je maar genoeg afstand moeten houden om nog op tijd te kunnen remmen.
@psxtim
tuurlijk!!! en dan maar mauwen dat de supermarkten leeg zijn er geen bezine meer te krijgen is en je nieuwe plasma breedbeeld teevee na 3 weken nog niet geleverd is!
denk na...
een beetje vrachtwagen weegt algauw 20 ton.. en als henkie met z,n lease astra van 1200 kg nog net even rechts over de invoegstrook ook de laatste vrachtwagen wil inhalen en al remmend invoegt mag je raden wie de kortste remweg heeft.
Hoe meer er gehakt wordt op subsidiesponzen van Milieudefensie hoe liever hoor. Ik steun de Televaag van harte daarin :-)
@knight03 | 07-05-08 | 14:58
Kangoos met caravan kunnen niet eens 100, het is met caravans altijd het zelfde geneuzel of ze houden zich aan 80 op de teller (hooguit 75 in het echt) waardoor ze de hele boel ophouden of ze vinden dat ze zo'n vrachtwagen wel kunnen inhalen met wel 90 waardoor ze de heleboel ophouden.
Ja heerlijk die verplichte lifehammers in je auto, zeker handig bij een verkeers ruzie!!! +10
Het ligt aan de belasting, die moet zo hoog worden dat er geen vrachtwagen meer rijdt op de baan.
Vwb hulp aan slachtoffers, als ik de auto zo bekijk waren ze al redelijk het haasje na de botsing..
Vwb Trucks, gezien het relatieve aantal rijden ze best veilig, gezien het aantal absolute ongelukken met vrachtwagens niet... Ik snap ook nog steeds niet waarom er niet op doorgaande snelwegen afzonderlijke rijbanen zijn voor vrachtverkeer... Hebben niks gemeen met personenautos. Zelfde als een olifant en een Luipaard met zijn allen over 1 pad te laten rennen, gaat ook fout..
Dit ongeval is natuurlijk de schuild van onze nationale verkeerscoordinator Koos Spee en diens kornuiten. Die mag zich dit ongeluk volledig aanrekenen.
Waarom mogen auto's met caravan niet dezelfde snelheid hebben als vrachtwagens?????? Ook al zijn die begrensd ze rijden veel harder dan en dichter (te dicht) op andere auto's.
Caravanners moeten 100 KM/u.
De ambtenaar die gesuggereerd heeft om een aantal lifehammers in een auto te stoppen verdient een nekschot.
1e: AAAAFSTAND Houden, vraag Koos (SS) Spee er maar eens naar. Nee, bij ons in de familie wordt ome Koos dus Koos 'SchrikSeconde" genoemd omdat hij steeds maar weer blijft volhouden dat de reactietijd in het verkeer ÉÉN volle seconde is. Nou als dat zo zou zijn dan hebben we iedere dag in Nederland twintig ongelukken van het kaliber als hier besproken op de A73 !! Sorry Koos, een normaal gezond mens heeft een reactietijd van 0,2 seconde(!).
2e: Gasflessen, bijna iedereen die gasflessen gebruikt in boot, caravan of waar dan ook, draait altijd de gaskraan op de fles helemaal open tot aan de aanslag! Leeevensgevaarlijk en volstrekt onnodig, "NÉT LOS" is genoeg. Als er dan brand is of een lekkage kan letterlijk met één handomdraai de gastoevoer gestopt worden. Bij geheel geopende gasafsluiter duurt het enkele seconden langer voordat de gastoevoer gestopt is en dat kan nét fataal zijn. Bij flessegas (Butaan/Propaan/LPG) de afsluiter op de fles ÁLTIJD dichtzetten en dichthouden als er géén gasafname is, dus alléén gasafsluiter open als er daadwerkelijk gas nodig is voor koken of verwarming. Uit ervaring is mij bekend, dat bijna iedereen met een caravan bij aankomst de gasflesafsluiter geheel open zet en pas bij vertrek deze afsluiter weer dicht draait en dat dus ook niet eens altijd als de berichtgeving over het vreselijke ongeluk op de A73 mag geloven !
Respect voor die met hoog-glycemische koolhydraten gevulde wegproleten? Liever de Here danken voor alle keren dat er geen brokken vielen.
files zijn levensgevaarlijk, ze ontstaan vaak erg plotseling. dat was ook hier het geval (ik kijk uit over de betreffende snelweg en herinner me nog dat het me opviel dat plotseling alles stil stond, vóór de plaats van het ongeluk). als je dan bedenkt dat voor de auto met caravan nog een andere vrachtwagen reed dan kan ik me voorstellen dat de duitse chauffeur de file pas laat heeft opgemerkt. de vraag is ook hoe hard de andere vrachtwagen afgeremd heeft. bovendien vond het ongeval net voorbij een oprit plaats dus het is goed mogelijk dat de auto met caravan op het laatste moment nog even is ingevoegd. tot slot wordt er gesproken over niet-afgesloten gasflessen in de caravan, wat natuurlijk ook niet helpt. kortom, het is vrij kort door de bocht om de duitse vrachtwagenchauffeur de schuld te geven.
TEDDEBRAAK | 07-05-08 | 13:39
Hear !! hear !!
De mongolen die het land besturen maken dagelijks giga fouten.
Fouten van een paar miljoen zijn geen uitzondering.
Sorry .... en alles is vergeten.
Heb groot respect voor vrachtwagenchauffeurs, doen hun werk met bijna louter debiele haantjes om zich heen.
Ga er maar aan staan.
Is goed,vergeet jij dan zaterdag niet je geweldige leaseMondeo te wassen?
TEDDEBRAAK | 07-05-08 | 13:24: Vergeet je niet de sporen balletje-pinda van je mondhoeken te vegen?
@WaarDeWindWaait | 07-05-08 | 12:56
Kan je mij één dode noemen door uitstoot? Er zijn wel vele doden door krapte op de wegen, door agressie door krapte op wegen, en daarnaast heeft de milieubeweging natuurlijk duizenden doden op haar geweten door het verbod op DDT en genetische landbouw in Afrika.
Milieudefensie: Bloed en leugens. Kijk verdoemme op de site waar ze beweren 90.000 leden te hebben. In het jaarverlag 2006 waren dat er nog maar 30.000. Kijk verdoemme naar die claim van onafhankelijkheid. Ze krijgen verdomme bijna hun hele begroting van de overheid (gek, met een ex-directeur als minister), de rest van de Postcode Loterij en bijna niets van de leden. Kortom: Nul draagvlak, volop bloed, volop leugens, en maar lekker dwarsliggen.
Hoe vaak gebeurd dit niet per jaar,iemand let niet op klapt achter op file.Heb je de pech dat dit gebeurd met een vrachtauto ,tja dan zijn de gevolgen een stuk dramatischer.Als ik dit ongeval bekijk dan valt mij toch op hoe hard die klap geweest moet zijn,Renault is gehalveerd ondanks dat caravan door vrachtwagen gebruikt werd als "kreukelzone".Dus misschien heeft de bestuurder van de caravan ook te laat geremd is tegen de voorste vrachtwagen aangeklapt hierop achteropkomende vrachtwagen op caravan enz enz.Maar ja het blijft koffiedik kijken.
Door die rotte 80 kilometer snelheidsbeperking ontstaan er colones vrachtwagens/caravans met alle gevaren van dien.Ik merk het in Frankrijk dat ik veel makkelijker met het verkeer meekom (met caravan) en evt gevaarlijke situaties kan vermijden door effe iets harder te rijden.Maarja leg het Spee en consorten maar uit,die denken nog steeds dat als je allemaal 80 rijdt (Vooral op 6 baans SNELwegen !!!!) dat dat veilig is en oja ook goed is voor het millieu.
Oja een tip voor caravanrijdende Gs lezerjes (Heus ze bestaan) gasflessen afsluiten tijdens de rit.
pritt, hulde voor je teksten. je bent mijn favoriet.
goed na dit bafritueel; vrachtwagenchauffeur sandwicht gezin op de weg. goh erg, het zal je maar overkomen, doet ie anders nooit.
nieuwswaarde; zip. lekker belangrijk. telegraaf niveau. oh ja das waar ook, daar komen deze journalistieke hoogtepuntjes vandaan.
is er geen nieuws, zoek er dan ook niet naar. dit is nl echt lekker belangrijk
voor de rest; keep up the good work. ik glimlach de ganse dag om ut teksten
al die lutsers hier die denken dat ze beter rijden dan de gemiddelde vrachtwagenchauffeur,doe vanavond maar weer s snijden,als een achterlijke in-of uitvoegen of voor me op de rem gaan staan als ik eraan kom met 45000 liter euro-loodvrij achterin.... dan zal ik ff gas bij geven...
black sparrow | 07-05-08 | 13:00
Ja, jij bent me er eentje...
Ik zat van de week nog achter een truck met oplegger die van links naar rechts slingerde en op de vluchtstrook en dan weer terug... Na inhalen bleek de chauffeur én een broodje te eten én te bellen (natuurlijk niet handsfree) én ook nog blikje te drinken.
Sturen? Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor!
@Bukkum11
LOL! Ik lig dubbel! Kan ik jou boeken voor de Snip en Snap revue in de soos?
Zeg es goeiemoggel. Hahaha. Guitige snaak. Dat zei mijn vrouw vannacht ook.
Hahaha.
Het is allemaal de schuld van de PVDA
Het ongelijkvloers maken van de kruising bij Borger op de N34 werd ook jaren tegengehouden door procedures van milieu activisten en daar vallen jaarlijks ook enkele doden, dus helemaal onzin vind ik het bericht niet...
De milieu beweging de schuld geven van een ongeluk is wel en beetje ver gezocht. Dat er een tiental Nederlanders per jaar overlijden aan onnodige uitstoot van files en kolencentrales mogen ze natuurlijk wel eerzaam op hun naam noteren.
LOL@bukkum11
black sparrow | 07-05-08 | 12:48
oh ooh, onze sparrow is weer in tha house, everybody look busy..
@bukkum 1244
Hahaha, gelukkig heb jij wel humor.
"Jij bent de zwakste schakel." Hoe kóm je erop.
Millieumaffia heeft vele doden en miljarden schade op zijn geweten. Auto's laten file-ren voor een paar grasbermen.
sjaakdeslinksesul | 07-05-08 | 12:40
Sjakie, jij bent de zwakste schakel....
bukkem11 | 07-05-08 | 11:59
Ongepast die reactie hoor, een beetje de moraalridder gaan zitten uithangen over de ruggen van twee levend verbrande kinderen. Tssk, schaam je!.
f@pzwans | 07-05-08 | 12:19
Echte humor wel ja, niet dit infantiele kinderachtige gewauwel van kleuters..
Dat het gezin (vader, moeder en de kinderen) op slag dood waren kan ik nog best mee leven. Dat is erg, maar ongevallen gebeuren nu eenmaal. Maar dat de kinderen nog leefden en bij bewustzijn waren en schreeuwden om bevrijdt te worden uit de auto die op punt stond totaal uit te branden, daarvan krijg ik toch de koude rillingen van... Vooral als omstaanders quasi machteloos staan en moeten toekijken hoe die twee (of vier) levend verbrand worden...
Een gelijkaardig scenario heb ik gelezen enkele jaren terug i.v.m. een woningbrand. Moeder was het huis kunnen ontvluchten, maar haar 8 of 9 jarig zoontje was nog op de bovenverdieping. Brandweer, buurtbewoners en moeder stonden machteloos en hoorden hoe die jongen al schreeuwend levend verbrand werd. :-(
Als je ooggetuigen bent van zo'n situatie, dat vergeet je nooit meer. Zelfs niet als bikkelharde brandweerman.
Wéér een reden dat het handig is om een mes bij je te hebben. Dan kun je nog eens een ruit inslaan. Maar ja, dat ziet de politie liever niet, dat je zo'n 'wapen' op zak hebt.
Wat Teen zei, zegt en nog gaat zeggen!
Ik moet eerlijk zeggen dat mij de tranen in de ogen schieten bij het lezen van sommige reacties. Walgelijk!!
Ach wat leuk, een volkskrant topic, televaag lezers afzeiken.
@ bukkem11 | 07-05-08 | 12:11
Humor leert je alles te relativeren.
Humor helpt je om, ondanks alles, toch te lachen.
Humor vind je niet door ernaar te zoeken.
Humor is je gegeven en maakt je hersens vrolijk, terwijl je hart weent.
En je wordt minder kwetsbaar.
Humor is er niet omdat er vreugde is, maar juist omdat alle vreugde
gestorven is in donkere dagen van angst en zorgen.
De Heer zal altijd graag willen, dat we de humor in ons leven mogen
bewaren.
Al de heer het al zegt, wie zijn wij dan om daar tegen in te gaan?
Gruwelijk ongeval.
Net als Spelen, 11:53, Afstand houden....1....2.... afstand houden....1....2....
Al ik rem kijk ik ook in mijn spiegels, als er achter mij niet geremd word kan ik proberen een uitweg te zoeken.
En alarmlampen even aan, valt meer op als remlichten.
Een grote factor in dit tragische ongeval is waarschijnlijk geweest dat er op de snelweg structureel te weinig afstand wordt gehouden (2 seconden afstand bij 120 km/h is 66 meter, die afstand houdt bijna niemand).
In sommige landen is het verplicht een brandblusser in de auto te hebben. Als dat in NL ook zo zou zijn geweest, was dit misschien wel heel anders afgelopen.
Lifehammers zouden ook geholpen kunnen hebben, maar, ook zonder lifehammer kun je een ruit van een auto intikken. Enigste wat een liehammer is, is een verzwaarde scherp metalen punt om het intikken makkelijk te maken.
kapotte_stofzuiger | 07-05-08 | 12:04
Kwetsen? laat me niet lachen.. Dit soort gasten zijn alleen maar met geweld tot reden te brengen..
Grote bek achter het hek noemen we dat, jammer dat het geen dierbaren van hen waren..
DeArmeStudent | 07-05-08 | 10:45
Je bent aftrekken vergeten!
Politie moet strenger optreden tegen mensen veelal truckers die gewoon NIET opletten en andere dingen zitten te doen.
Omdat die benzineprijs in Nederland de duurste ter wereld is, gaan mensen langzamer rijder om zo met weinig benzine de grens naar Duitsland te halen. Gevolg: files, opstoppingen en aanrijdingen. En nu serieus; als het aan die miljeuclub ligt, worden de caravans achteraan de trein gekoppeld. Trouwens; al 6 jaar zeiken om de afschaffing van "het kwartje van Kok (nu 25 eurocent) heeft niets opgeleverd. Oplossingen voor verkeersveiligheid ? Natuurlijk niet, de schatkist gaat voor.
@captainobvious | 07-05-08 | 12:04
valt met je fiets over de stoep fietsen ook in deze categorie?
een renaultje bestel met een caravan, en dan in de caravan nog een gasflesje aangesloten laten zitten... dat is zowiezo een ongeluk wat erop wacht tot het kan gebeuren.
@bukkem11 | 07-05-08 | 11:59
Ach gut, zit je wat dwars? Lees eens wat kapotte_stofzuiger op 11:16 zegt...
mening van een wilekeurige truckerT:
as de mensen in de midden blijfen rijen en die man met hem ze caravan niet op onse baan gaan rijden is het niet onse sguld dat de mij vakansie dit jaar samenvalt met de koninjinneherdenking, want het is altijd weer makkelijk om ons sjauffeurs met de beschuldigende vinger aan te wijsen.
En ik denk dat ie daar wel een punt heeft...
Wat een heerlijk domme reacties weer,vermoedelijk allemaal gefrusteerde lease Mondeo rijders die het liefst met 121 op de linkerbaan stoer doen.
Ga werken lutsers,kan je vanmiddag weer lekker op het laatste ogenblik over de witte streep uitvoegen,veel met je lichten knipperen,en natuurlijk straks met de bouwvak heerlijk stuntelend met de caravan op pad.
Ik zie je dan wel.
@bukkem11
"Nodeloos kwetsend"; Gaat er bij u een belletje rinkelen?
even een opsomming van reacties om duidelijk te hoe mislijkmakend, ongepast en afschuwwekkend sommigen hier op Geen Stijl denken.
Het gaat hier om een gezin met 2 kinderen die de auto niet uitkonden en leven verbrand zijn, ongeveer het ergste wat je je kunt indenken.
Een aantal van de GS bezoekers denkt humor te hebben en wil een ieder overtreffen met een nog leuker en harder antwoord.
Niet alleen radicale moslims het land uit, maar dit tuig aub als eerste...
Het waren de moslims! Gister zag ik nog een marokkaan met een aansteker lopen.
sjaakdeslinksesul | 07-05-08 | 10:42
Het is de schuld van Paars!
black sparrow | 07-05-08 | 11:23
Geen filmpje? Schandalig!
Draaitafel Demagoog | 07-05-08 | 10:55
Het liefst gebruik ik groenlinks-stemmers als lifehammer.
blinde kip | 07-05-08 | 11:40
Nee gewoon alle moslims van de weg af, dan gebeuren er veel minder ongelukken. Maar daar wil links niet aan, slappelingen.
sjaakdeslinksesul | 07-05-08 | 11:32
Ik ken een aantal vrachtwagenchauffeurs en ze zijn allemaal dik en stinken.
Teen | 07-05-08 | 11:28
etc. etc.
Nou, er zit een kern van waarheid in die theorie.
truckers zijn tuig!
@kapotte_stofzuiger | 07-05-08 | 11:47
Ze zijn daar in Helmond wel goed voorbereid: www.rugkliniek.nl/
@ Mahuta | 07-05-08 | 11:47
Trukkers zeggen ook vaak hunzelf, als ze eigenlijk henzelf bedoelen.
@Snowdog | 07-05-08 | 11:43
Nee da's zo zielig voor die paarden! dan moeten ze publiekelijk hun behoefte doen! Wat zijn dat voor barbaarse praktijken? Ik eisch opheldering! PvdA Doe er wat aan! verhoog de belastingen!
Afstand houden... afstand houden... afstand houden...
Zorg dat je ruimte/tijd hebt om te remmen.
Gruwelijk ongeluk.
Alle voertuigen die minder dan 150 PK bezitten, horen niet op de openbare weg thuis.....
@cram | 07-05-08 | 11:41
Het gaat niet om de feiten, het gaat om de soundbyte.
Een kleine 90 reaguursels en nog geen grappen over Helmond...
Vrachtwagenchauffeurs, door hunzelf liever trukkers genoemd (waarschijnlijk vanwege het minder aantal lettergrepen), zijn doorgaans sociaal onkundige proleten die dankzij misgelopen carrierekansen hun frustratie botvieren op hun medemensen uit de middenklasse, daarbij niet zelden gebruikmakend van hun proletenwerktuigen.
Daarnaast ontberen zij vanwege hun nonchalante houding gedurende de karige schooltijd die zij hebben genoten de nodige kennis van potentiele- en kinetische energie, de wetten van versnelling en vertraging, en de ontwikkeling van centrifugaalkrachten, waardoor zij niet alleen hunzelf maar vooral medeweggebruikers dikwijls de das om doen.
@ kolonel klootoog | 07-05-08 | 10:57
Wat heeft je vrouw hier nu weer mee te maken!
Hennie de Grote | 07-05-08 | 11:39
Goed idee.... en dan lekker door de PC Hooftstraat met je dure bak en paardestront lekker over de hele auto verdeeld *wuhahahaha
DeArmeStudent | 07-05-08 | 10:45
De verzekeringsmaatschappijen zijn het met u oneens; voor een WA-verzekering bent u voor een vrachtwagen wel 10 tot 20 maal meer kwijt dan voor een personenwagen. Vrachtwagens zijn niet alleen vaker betrokkken bij verkeersongelukken dan personenwagens (afgezien van de schuldvraag, motorrijders trouwens ook relatief 2x zo vaak), maar veroorzaken daarbij bovendien veel meer schade (en slachtoffers) dan automobilisten.
Al hoewel dit geval uitzonderlijk is, kunnen we er wel rekening mee houden dat in de komende jaren het aantal dodelijke verkeersslachtoffers weer gaat toenemen door milieu maatregelen. Verhoogde kosten, brandstofaccijns, verhoging bijtelling etc. zal meer mensen in kleinere en minder veilige auto's de weg opsturen. Gaat links die rekening ook betalen?
Een Kangoo/Berlingo met trekchalet is een uitkomst van overdreven belastingdruk op een hardwerkend middenklasse gezin.
@ niet voor de hond
Ongeval gebeurde op de A73 bij Druten, en dat ligt in Gelderland, lutser.
Het liefst gebruik ik groenlinks-stemmers als lifehammer.
Ja alle vrachtwagens moeten verboten worden! Lekker per paard en wagen alles leveren! goed voor milieu! alleen Thieme gaat dat niet leuk vinden.
@Boze Buur | 07-05-08 | 11:18
En daarmee meteen ook 50% van de files (voorzichtige schatting)
Wie zeiter 'ier gehaktstaof? Waor? Die zijn ech' lekker man.
Oppasse pritt, strax ben je je Televaag sponsering kwijt....
@Frank Culemborg 11:34
Een Jezusauto?
sjaakdeslinksesul | 07-05-08 | 11:32
Ga dan meteen all the way: Alle gelovigen van de weg. Zijn we ook mooi van de meeste bejaarde bestuurders af.
A73, dat is toch in het land van Geert Wilders? Daarmee is voor mij de schuldvraag beantwoord. Ik houd het graag simpel.
Meer asfalt is meer ruimte is meer veiligheid. Ja, ook het programma van Milieudefensie hang van bloed en leugens aan elkaar. Nul aanhang, dikke subsidies van de overheid, betweterig grote bek, boven de wet staan, en een spingplank naar incompetent ministerschap.
Biff Eagleburger | 07-05-08 | 11:32
LOL.
Ik hoop dat Shell nu snel komt met die auto die op water rijdt, maar ja, minister Bos die wil dat niet.
Nee gewoon alle moslims van de weg af, dan gebeuren er veel minder ongelukken. Maar daar wil links niet aan, slappelingen.
Vrachtwagenchauffeurs komen ook vaak uit Brabant. Ik zie wel een link tussen gehaktstaven, een IQ waar Regilio Tuur zelfs om kan lachen en voorgenoemde bevolkingsgroep.
@lector saluti | 07-05-08 | 11:28
dan gelijke recht voor iedereen... dus ook de doorsnee automobilist of motorrijder een gevangenisstraf opleggen!
Waarom heten die dingen Lifehammers? Wonen we hier in The US of A of zo?
en als we het dan toch hebben over wat er van de weg moet, nou dan vind ik dat je die pseudoautomobilisten met zo´n brommobiel ook van de weg moeten halen... die rijden met 40 in het donker over de provinciale weg... tsja... zo kun je nog een tijdje doorgaan... maar je kunt ook gewoon proberen een beetje rekening met elkaar te houden... ging het allemaal een stukkie beter in dit land.... maar dat zal dan wel weer aan mij liggen
Aan de mensen die denken dat je (in dit geval) wel een zijruit had kunnen inslaan bij een dergelijk brand: vergeet het maar!
Vaak is de hitte en de rookontwikkeling als zo heftig dat je niet eens meer in de buurt kan komen van de auto....
Ik ken een aantal vrachtwagenchauffeurs en ze zijn allemaal dik en stinken.
Het is de schuld van de vrachtwagenchauffeurs. De cowboys van de weg hebben al wat kinderen en moeders doodgereden met hun onverantwoordelijk rijden. Het wordt tijd dat die uitoeiers van alles wat kwetsbaar is gewoon maar eens een vette gevangenisstraf krijgen inplaats van iedere keer die lullige werkstraf.
@Boze Buur | 07-05-08 | 11:26
tsja... dat kun je ook over de gemiddelde sleurhutbestuurder zeggen, die een keer per jaar met zo´n ding achter de auto de bergen intrekt.... maar je kunt het ook zeggen tegen de gemiddelde automobilist.... ik heb vaker een akkefietje met een automobilist, omdat ie niet uit zijn doppen kijkt, als met een vrachtwagen... vreemd maar waar.
Boze Buur | 07-05-08 | 11:26
En dan mogen ze van mij meteen ook die 16 jarigen achter het stuur van zo'n immense tractor weghalen...
Snowdog | 07-05-08 | 11:24
Vrachtwagens hoeven niet van de weg van mij. Die ongeschoolde onoplettende mafketels die zo`n ding besturen wel.
@Boze Buur | 07-05-08 | 11:18
en hoe ga jij dan aan je verse melk komen? offe aan brandstof? of aan je playboy? om maar een paar voorbeelden te noemen... denk dat veel mensen wel graag willen dat vrachtwagens van de weg verdwijnen, maar dan krijg jij ook niets meer in huis... of dacht je dat wehkamp jouwn nieuwe bankstel met een bakfiets kwamen langs brengen? dacht het dus niet!
@ Tomatenketchup | 07-05-08 | 11:18
Ik schat de kans behoorlijk hoog, maar dan ook écht beheurlijk hoog, dat die Francien Deer hier ook veelvuldig door wat draadjes snuffelt.
Het is de schuld van Paars!
Die gasten luisteren de hele dag Henk Wijngaard en vreten gehaktstaven met een diesel smaakje. Ja, dan is een beetje opletten voor medeweggebruikers teveel van het goede.
Met alle respect ik denk dat ze de brand niet bewust hebben meegemaakt.
Ik heb weleens een bestelbus tussen twee vrachtwagens zien zitten. Daar komt niemand levend uit.
Hoewel het de schuld is van de chauffeur heb ik het ook wel met hem te doen. Je zou maar een compleet gezin op je geweten hebben... omdat je even niet op let...
Camieleke komt van de week waarschijnlijk met een voorstel om alle hectometerpaaltjes in NL van een ruitentikker te voorzien...
In deze zijn er zoveel onbekende factoren maar ook bekende factoren die verscheidene oorzaken aanwijzen dat je nauwelijks van een schuldvraag kan spreken.
1) carvan in de brand duid duidelijk op aangesloten gasflessen
2)De gewichts verdeling van caravans is over het algemeen bijzonder slecht.
3) de kennis van mensen om met aanhangwagens/ caravans te rijden is over het algemeen ook slecht, wat resulteerd in opgewonden gedrag medweggebruikers.
4) chaufeurs zijn mensen, mensen maken fouten.
5) De meeste ritprijzen zijn vastgesteld, in de meeste afspraken tussen verlader/vervoerder is de diesel prijs niet variabel, dus bij een hoger dieselprijs word de verdiensten per rit minder, op chaufeurs kan niet worden bezuinigd, waardoor regelmatig het onderhoud aan vrachtwagens minder secuur word.
6) Digitale tacho is een pasje wat door bedrijven zelf kan worden uitgelezen en als de pas vol is word de overtollige informatie gewist iedereen met een beetje verstand van computers kan met de juiste software de informatie aanpassen. Alleen een centraal computer systeem met gps verbinding kan een redelijk sluitend systeem vormen voor rij en rusttijden wetgeving.
7) drukte op de weg hoe drukker het verkeer des te groter op ongelukken. Dus wegen verbreden, nieuwe wegen aanleggen, iedereen de zelfde max snelheid geven ongeveer 85km per uur is een oplossing. Alleen is iedereen het wel eens met een verlaging van de max snelheid? ten behoeve van de veiligheid?
8) Er zijn mogenlijkheden zat om alle ongelukken uit te bannen dit zijn alleen wel inperkingen op het leven, we kunnen er ook voor kiezen dat auto's niet harder als 20 km per uur kunnen waardoor (dodelijke) ongelukken niet meer voor zullen komen is dat een oplossing?
Leven is altijd risicovol, neem je geen risico's leef je dan nog wel?
Zo'n Berlingo ruitje had Leen er natuurlijk met twee vingertoppen (in de neus) uitgetikt.
Total concentlation!
Ik wacht nog steeds op een gigantische goocheltruck waarbij alle chauffeurs verdwijnen.
Ik had het anders ook wel wat voor GS gevonden om de schuld bij het linkse tuig te leggen.
Ik vind het echt belachelijk dat ze die vrachtwagenchauffeur strafrechtelijk willen gaan vervolgen. Ik denk dat die man zelf al genoeg leed heeft ondervonden en al moeite genoeg heeft om überhaupt weer aan de slag te gaan als chauffeur.
@ 60CX | 07-05-08 | 11:10
God doesn't gamble.
Het is een noodlottig ongeval. Er sterven per dag 2 a 3 mensen in het verkeer, maakt dit niet minder erg, maar plaatst het wel in perspectief.
Ligt het aan mij of kun je een rondzwervend zwaar object/je voet ook als lifehammer gebruiken?!
De grootste moordenaars zitten achter een groot stuur in plaats van achter een stalen deur.
Het zal wel zo'n vrachtwagenchauffeur geweest zijn die om de kilometer een stukje vluchtstrook meepikt omdat hij aan het bellen is of met z'n bakkie in de weer of met z'n koffie of met z'n fappen of met z'n krantje of met z'n schoenveters....
Pa Cartwright | 07-05-08 | 11:08
Zo asociaal he, die meerokers, zelf een pakkie shag kopen ho maar!
Tegenwoordig is men altijd bezig met de schuldvraag, het NOODLOT dat toesloeg lijkt niet meer een afdoende verklaring... ik zeg de Heer heeft hier de hand in gehad.
Hoe dom ook verzonnen van die knakkert, ik vind hem wel fijn. Alle kritiek op die wortelknagende linksdraaiende geitenwollensokkenbende en hun zwangerschap(p)ende snordragende afro-okselende tuinpakken doet mij altijd een warm gevoel geven!
Maargoed, hij is wel erg ver gezocht :D
Kudtlinksen altijd!
En niet te veel zware topics vandaag, mijn hoofd staat niet goed op mijn romp.
@ DeArmeStudent | 07-05-08 | 10:45
Klopt. Ik rij ook (enkel) motor, en vergeleken met automobilisten houden vrachtwagenchauffeurs meer rekening mét en leten beter op motorrijders.
Daarentegen heb ik uit zo een cabine toch menigmaal een half bakkie lauwe koffie of afgekloven shaggie voor m'n vizier gekregen...
@Snowdog 10:50
De digitacho is idd nauwelijks of niet te omzeilen; is deze echter al in de hele EU ingevoerd? Neemt niet weg dat u wel een punt heeft: alle bestuurders zijn uiteindelijk mensen, en mensen maken vauten. Toch vind ik dat je als beroepschauffeur het goede voorbeeld moet geven. Zeer vaak zie ik in het verkeer vrachtwagens die slingeren (m.n. het naar rechts de vluchtstrook op bewegen). De "gewone" bestuurder rijdt ook kortere stukken, waardoor het concentreren van kortere duur, en dus makkelijker is.
Overigens wil ik zeker niet zeggen dat alle vrachtwagenchauffeurs slechts bestuurders zijn, want dat is zeker niet het geval. Echter, of ik een Fiat Punto of een vrachtwagen achterop krijg, maakt wel degelijk een groot verschil.
zijraampje is er zo uit met een elleboogstoot. Meestal is er wel iemand met een jas aan (lange mouwen) zodat je zonder risico het raampje eruit kan tikken.
aan de andere kant; 4miljoen auto's, maal vier life hammers, lifehammer belasting invoeren... levert de fiscus weer aardig wat op... kan wOuTeRt weer investeren in de bruidenimport branche...
Kon Leen ook niks meer doen dan?
Het is jammer dat je tegenwoordig niet eens meer een dagje met het gezin weg kon zonder dat de linkse media ongelukken veroorzaken.
Het is allemaal de schuld van de gebroeders Spijker!
lk pleit voor meer regelgeving, en een aantal verboden.
Maar goed
What about de schaarsgeklede hoeren?
Op dit moment lijkt het me m.b.t. dit ongeval met übertragische afloop nog geen enkele zin te hebben om truckers, sleurhut-liefhebbers of anderen impliciet danwel expliciet als vermoedelijke hoofdschuldige aan het drama aan te wijzen. 't Is een beetje tegen de natuur van de op instant-bevrediging gefocuste moderne mensch in, maar lijkt me zinvol om voorlopig het resultaat van het pliesie-onderzoek naar de toedracht af te wachten. Uit repsect naar de betrokkenen. Als eenmaal bekend wordt wie/wat de hoofdschuldige is, kan 't grote moddergooien een aanvang nemen. Voor zover dat dan nog wenselijk is.
Al had ik met me harses dat raam kapot moeten beuken...
Vreselijk rust in vrede..
Over de schuld tjah ik moet zeggen over het algemeen rijden vrachtwagen chauffeurs beter dan de pakken in hun dikke lease bak die denken dat ze god zijn of dan de vrouwen die denken dat de binnenspiegel bedoelt is om hun make up te checken.
@ DeArmeStudent | 10:52 | dat dacht ik nu ook, dan trap je de boel toch in? Vreselijk drama en wat een dom wicht trouwens, Francien uit Deest. Geen touw aan vast te knopen maar je zou het wel willen.
Zeer tragisch, ik leef mee met de nabestaanden ... verder; het blamestormen is begonnen, de media zit er bovenop ... bah! NEXT!
@Biels | 07-05-08 | 10:53
waarom schuldvraag? nou kan me voorstellen dat mensen toch willen weten wat er nou precies gebeurt ist en waarom die sleurhut gelijk de fik in vloog... binnenkort begint de vakantieperiode weer, dus NL massaal met de sleurhut onderweg. misschien dat mensen dan toch hier iets van leren en in de toekomst minder van zulke tragische ongelukken gebeuren waardoor er gewoon minder onschuldige kinderen om het leven komen..... dat is simpel!
Geen filmpje? Schandalig!
noodottig ongeval ?
Pritt nog niet helemaal wakker.. Laat gisteren? Renault Berlingo en noodottig, toch niet helemaal geenstijl-niveau
Bedankt GeenStijl, dat jullie alle dagbladen en forums monitoren.... Dat scheelt me een berg werk zeg!
Simpel ding moeilijk maken?? Waarom schuldvraag?? Achterop komend verkeer moet opletten.!! simpel en klaar.. Wordt fam. Klumpers hier weer levend van?? Geen gezeik over automerken, noodhamertjes, brandblussers, wel of niet aangesloten gasflessen, extra brug of niet.. Gewoon uit je doppen kijken.!!
Treurige samenloop van omstandigheden met een tragisch einde. In plaats van vingerwijzen en klagen, wat kennelijk onderdeel is geworden van de NL mentaliteit, zouden we ook ons medeleven kunnen uiten naar de slachtoffers.
Maar ff ontopic... ik denk dat het zo snel gegaan is dat er geen redden meer aan was: want iedereen weet dat je met een goed gemikte trap een auto-zij-ruit intrapt...(voor en achtruit is wat anders)
Allah/God/Jahweh stond erbij en keek ernaar en deed helemaal NIETS!
Ik kan het alleen maar met Sjaak eens zijn.
@Doe-eens-rustig | 07-05-08 | 10:46
ben ik het niet helemaal mee eens... door komst van de nieuwe digitacho is het vrijwel onmogelijk om de rijtijdenwet te omzeilen, omdat ze tot een jaar terug kunnen kijken. en net als vrachtwagenchauffeurs doen automobilisten ook niet alleen maar op de weg letten, maar zitten rustig te bellen, of te smsen
Comments met twee of meer uitroeptekens staan hier op de auto-skip, behalve als het alutrolldag is.
Lifehammers zijn op zich wel een goed idee, al die elektronica in auto's is leuk zolang het (mee)werkt, maar als je met je auto in de sloot belandt heb je grote kans dat je raam niet meer open gaat en je deur ook niet totdat je auto bijna is volgelopen, net als in bovenstaande situatie.
koop dan voor een paar euri's een lifehammer (of meerdere)
@DeArmeStudent | 07-05-08 | 10:45
nummertje 4 is misschien nog wel het ergste.. zelfs zo erg dat je bijna zou wensen dat er meer van dit soort vrachtwagenchauffeurs waren... *kotst even van zichzelf*
IS nie renault berlingo is Citroen of is Renault Kangoo of is op safe spelen als je niet wat het is en van allebei iets.
Zoals Pritt terecht zegt: "Worst nightmare voor afremmende automobilisten; in je binnenspiegel een sukkel van een truckchauffeur, die niet op zit te letten"
Je zou denken dat je als vrachtwagenchauffeur een goed overzicht hebt, gewoon omdat je hoger zit. Maar gesjoemel met rijtijden, nieuwe technologieën en ander soort afleidingsgebeuren zorgen ervoor dat de aandacht niet meer bji het daadwerkelijke rijden ligt.
Ik kan me wel voorstellen dat rijden in zo'n truck met 90 over de weg ook saai is, maar dan had je maar geen beroepschauffeurlutser moeten worden!
Als motorrijder kan ik beamen:
Truckchauffeurs zijn nog de meest oplettende vierwiel-bestuurders op de openbare weg!
Maar waar sommige auto-bestuurders het lef vandaan halen om het in hun hoofd te halen om:
1. continue links te blijven rijden terwijl je aan het telefoneren bent,
2. je makeup te doen op de snelweg
3. de kaart te lezen terwijl je over de weg slingert?
4. met caravans inhalen op een tweebaansweg met 1 km/u verschil.
Veel automobilisten zijn met van alles bezig, behalve met autorijden
Wrong time, wrong place... Moet er niet aan denken dat ik erbij ben als mijn kids zo aan hun einde komen, maar ja... We gaan dan wel samen. RIP
Renault Kangoo bedoelen ze dus...
Ik heb gehoord, dat de fam in de caravan een aantal gasflessen aangesloten had laten zitten. Tijdens het rijden is dit natuurlijk niet echt slim...
Een drama dat wel.
Noodottig, raar woord
pritt praat poep wat auto's betreft.
Rust zacht
volgens mij... maarja... dat kan aan mij liggen... ligt het toch echt aan alle bestuurders bij elkaar... wel ontzettend vreselijk dat die kinderen bij levende lijve verbrand zijn.... wil zoiets niet graag meemaken... kinderen horen schreeuwen vanuit een auto, en dan nix kunnen doen
-weggejorist-
RENAULT Berlingo ????
ja,ja
REAGEER OOK