Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moord Kerwin Duinmeijer 'ongelukje'

hallokerwin.jpgPolitiek correct Nederland raakt haar enige martelaar kwijt. De moord op Kerwin Duinmeijer, die in 1983 op 16-jarige leeftijd werd doodgestoken werd altijd gezien als de eerste echte racistische moord in Nederland. De dader Nico Bodemeijer werd gepakt en kreeg jeugd-tbs. Iedereen sprak schande van de steekpartij. We spreken over de jaren tachtig, dus er kwamen 'komitees', er kwamen inspraakgroepen, scholieren maakten werkstukken, er kwamen lespakketten en een standbeeld. In Diemen kwam zelfs de Kerwinstraat. En natuurlijk is daar die jaarlijkse herdenking die tot de dag van vandaag in leven wordt gehouden door een stichting, door linkse journalisten en door Indymediatypes. Maar de Humanistische Omroep zendt op 7 mei een reportage uit waaruit blijkt dat er helemaal geen sprake is van een racistische moord. De Humanistische Omroep, nu niet bepaald verdacht, deed eens objectief onderzoek naar de zaak. Want 20 jaar linkse papegaaijournalistiek had de zaak vertroebeld. De dader zou racistische dingen hebben gezegd voor de steekpartij, jounalisten namen dit weer over, maakten er reportages over die weer politiek correcte prijzen wonnen en ga zo maar door. Allemaal gelul, precies wat de rechter in de jaren tachtig al concludeerde. Dat er geen sprake was van racisme, maar gewoon van een gestoord Joods ventje dat rondliep met een onverwerkt oorlogsverleden van zijn voorouders. Rest ons slechts één ding, Mes Steek Pijn...

Reaguursels

Inloggen

De vergelijking met Joes Kloppenberg wel een goeie en kern van de documentairevraag: Kun je je voorstellen dat over 15 jaar nog elk jaar de naam van die dader bij een herdenking wordt genoemd, inclusief een uitspraak die hij vermoedelijk nooit gedaan heeft?

campion | 06-05-08 | 14:07

uwesbeki | 06-05-08 | 14:00 Niemand heeft de moord op Joes Kloppenburg als 'racistisch' bestempeld, ook al was de dader dat mss wel, weten wij veel. Bij de zaak Joes Kloppenburg is term 'zinloos geweld' pas in het leven geroepen die in déze zaak al van toepassing was. Overigens heeft links niet bepaald afzijdig gehouden van initiatieven tegen zinloos geweld.

campion | 06-05-08 | 14:04

Als Kerwin wit was geweest, had Nico hem indertijd ook wel tijdens de ruzie aan het mes geregen. Maar het feit dat Kerwin zwart was, maakte de drempel voor "brave" Nico waarschijnlijk wel een stuk lager. Ik maak me meer druk over de selectieve verontwaardiging van vnl. links. Is er al een Joes Kloppenburgstraat? Hij werd nl. door een Antilliaan doodgetrapt. Toen was het oorverdovend stil op links.

uwesbeki | 06-05-08 | 14:00

Onbegrijpelijk, dat men, als je een dader, die 25 jaar lang jaarlijks ook weer expliciet genoemd wordt bij het herdenken van het slachtoffer, van een zaak die zoveel impact en gevolg heeft gehad, en die dan vertelt hoe zijn beleving was van het gebeurde, de gevolgen en de verdere weerslag, ongezien als 'goedpraten' of 'tot slachtoffer maken' wordt gezien.
Dat is gewoon niet het geval. Het is gewoon een documentaire over een totaal verpest leven, al voor dit gebeurde. De reacties "oh, als hij een jood blijkt te zijn is hij dus vanzelf het slachtoffer/ is het een ongelukje" en 'gaat het om een antilliaan en een jood dan maar de jood' zijn wel van de grootste stompzinnigheid en toont ook aan dat de grootste en gevaarlijkste racisten zogenaamd weldenkende burgers zijn en niet de getattooeerde kaalkopjes van 16.
Heeft het geen zin om een documentaire te maken hoe één ogenblik, en een zeer foute handeling levenslange gevolgen kan hebben?
A propos, Dikke Dennis, om maar iemand te noemen, knuffelfreak van RTL en campingzenders, was vroeger ook een naziskin met veel meer op zijn kerfstok dan Nico, behálve dat er nooit iemand het leven bij gelaten heeft. Is dat een paria? Integendeel, het interesseert niemand meer wat.

campion | 06-05-08 | 12:13

Nico B. zal niet de eerste MOORDENAAR zijn die zijn daden jaren later goedpraat. Toch blijft hij een MOORDENAAR. En aan de woorden van een MOORDENAAR moet je geen waarde hechten. Kerwin was het slachtoffer, die praat niet meer. De MOORDENAAR wel. Maar welk verstandig mens luistert er nou naar een MOORDENAAR? Ik luister nog maar een keer naar de speech van de broer van Henk Schuurman op Dumpert.

Brutus Grootbek | 06-05-08 | 10:02

-weggejorist-

Der Icebear | 06-05-08 | 09:39

Dit was ook al eens onderzocht en wereldkundig gemaakt door Natasja Gershon, enkele maanden geleden door GS weggezet als linkser dan links.

Der Icebear | 06-05-08 | 09:36

-weggejorist-

Filippa | 06-05-08 | 08:19

Karel Martel | 05-05-08 | 13:59
Moven met je "zwarte school" ,je bedoelt Marokkaanse en andere Islamitische leerlingen die niet blank zijn don't beat around the bush en haal er geen andere rassen bij die niets van doen hebben met wat jij schetst.
Zwarte school is een term uit UK en daarom natuurlijk geweldig ,maar dekt vaak de lading niet en is daarom gewoom een kutterm rijp voor de prullenbak.

mr.singh | 06-05-08 | 01:26

@ campion 05-08-08 | 20:29 en Prof Hoxa. Nico was al lang voor de dood van Kerwin Duinmeijer een Nazi Skin en er zijn volgens mij zat mensen die dat weten. Ik weet niet waarom er nu plotseling een rehab moet plaatsvinden, dat verdient die herzenlose eikel echt niet.

Jolly Jumper | 06-05-08 | 00:15

kleurling | 05-05-08 | 20:09 Na al die gesprekken over dat ogenblik en hoe het ging: Ja, het had ook een blanke kunnen zijn, in de zin van: hij heeft Kerwin echt niet doodgestoken ómdat die zwart was. Waar het m.i. wel uitmaakte, was dat hij bij een blanke waarschijnlijk minder snel gedacht had dat Kerwin zelf een mes had (wat hij meende te merken doordat K. in zijn zak rommelde oid). Dat kun je natuurlijk bestempelen als racisme, is het in principe ook, maar dat maakt het nog geen racistische moord. Het werd een racistische moord toen buro Warmoesstraat, zelf onder beschuldiging van racistisch geweld, uit pr overwegingen wilde laten zien hoe serieus ze het allemaal namen, en naar buiten bracht (via de Telegraaf) dat Nico verklaard had 'die neger keek me vies aan'. Maar je vraag in directe zin wordt door Nico beantwoord als 'ja'.

campion | 05-05-08 | 20:29

De hamvraag: Als 't een blanke was, had hij hem dan ook vermoord?

kleurling | 05-05-08 | 20:09

-weggejorist-

Jan Lul | 05-05-08 | 19:59

-weggejorist-

Jan Lul | 05-05-08 | 19:57

Nu hierover bij DWDD.

G-unite | 05-05-08 | 19:50

Dus Geenstijl komt ons vertellen dat de moordenaar ZIELUG is ? En wel omdat hij een slechte jeugd had ?! En omdat het een zieluge Jood is!?
Zo blijft Geenstijl je wel verbazen :D

bwahaha | 05-05-08 | 19:39

Wat Natan @ 05-05-08 | 18:34 zegt. Kijkt en oordeelt es zelf

campion | 05-05-08 | 18:44

Zal ook wel een klap voor Hanneke Groenteman zijn.

Steerpike | 05-05-08 | 18:41

Tja... nooit begrepen waarom juist *deze* misdaad (doodslag, geen moord overigens maar dat zal de meeste LinkserTs te veel details zijn) 25 jaar lang herdacht moest worden... er worden jaarlijks meerdere mensen vermoord door iemand van een ander ras en daar hoor je nooit van dat het een racistische moord is: ze zoeken het nooit na.

Zijn waarschijlnlijk dezelfde groepen die vinden dat alleen blanken racisten kunnen zijn.

PS: Hij was toen een jongen van 16. Jonger dan Murat Demir bijvoorbeeld.

Vitaly Chernobyl | 05-05-08 | 18:41

Lizzard | 05-05-08 | 17:12
Tja, bij demonstraties van extreem rechts komen er altijd meer journalisten op af dan rechtsen. Journalistiek nederland moet dan weer alles uit de kast halen om het nog een beetje op te blazen (goede invalshoek camera's, kletsverhaal eromheen). islamitisch Nederland doet het een stuk beter, alleen zij die zielig he, dus dat wordt dan weer gedownplayed.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 18:36

al dat commentaar zonder dat ook maar iemand de docu gezien heeft.ga eerst kijken en dan oordelen.zoals gewoonlijk lult iedereen maar mekaar na en zo blijft het ene gelul het andere gelul enz......

Natan | 05-05-08 | 18:34

Is Jan Lul misschien een 'bot'? Naast dat hij onzin uitkraamt die meestal niet aansluit op wat degene waar hij op reageert zegt, lijkt hij ook wel een grammafoonplaat die blijft hangen, van daar mijn vermoedens.

OfNieDan? | 05-05-08 | 18:31

Jan Lul | 05-05-08 | 17:58
Ach, het al 20 jaar uitmelken van welgeteld 1 racistische moord is zooo enorm triest... zoiets als 35 jaar moeten fappen in een donkere kelder op een en hetzelfde plaatje. Maar veel plezier ermee verder.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 18:31

Tsja, een staaltje van PC-Nederland in verwarring want je hebt hier twee slachtoffer-groepen tegenover elkaar. Voor welke moet je nu kiezen? Achteraf niet zo moeilijk, want al decennia staan de Joden met stip op 1 en elk jaar om deze tijd moeten we er weer even aan herinnerd worden

BASinnic | 05-05-08 | 18:12

campion
De dader beweert dat het geen racitische moord was maar een ongelukje

`Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren'`

En ja deze bovenstaande gast die een Neger neersteekt noemt dat een ongelukje

Erg geloofwaardig als je het IQ heb van dood Schaap.

Jan Lul | 05-05-08 | 18:11

@ Jan Lul Dat hij een slachtoffer is beweert dus niemand incl hijzelf niet en is niet het punt van de documentaire, maar jou iets proberen te laten vatten is niet mogelijk het is een wonder dat je ooit je schoenen hebt leren strikken en nog zo'n toepasselijke nick hebt weten uit te kiezen.

campion | 05-05-08 | 18:06

Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren'

NEE HOOR IK BEN GEEN RACIST.

Was een Ongelukje

Deze Jongen is een slachtoffer. Echt Waar

Jan Lul | 05-05-08 | 17:58

Adolf Hitler vertelde ook dat het uitmoorden van de Joden niks Jodenhaat te maken had.

Was maar een ongelukje

En ach het waren maar 6 miljoen joden (soort allochtonen)

En kwam door zijn verleden en zijn onverwerkte traumas.

Jan Lul | 05-05-08 | 17:56

Graag gedaan

campion | 05-05-08 | 17:40

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 17:32

Lizzard | 05-05-08 | 17:23 Ik heb er aan meegewerkt, namelijk de pre-research, de voorgesprekken met Nico en andere betrokkenen. Ik had trouwens 10 jaar geleden dit verhaal al geschreven voor Vrij Nederland. Ach ja, soms ziet men wel es wat over het hoofd.

campion | 05-05-08 | 17:28

@ hirudinea | 05-05-08 | 17:21
Bevalt het daar, in je droomwereldje?

OfNieDan? | 05-05-08 | 17:27

‹(•¿•)› Zeurders | 05-05-08 | 16:02

Ik heb Wilders en Verdonk aangehaald omdat ik denk dat de werkelijke politieke vernieuwingen in NL alleen van deze min of meer objectief denkende partijen moet komen.

De achterbannen van de overige partijen hebben zich reeds jaren in hun eigen vuil ingegraven zodat hun politici tot partijdwangpolitici zijn verworden.

‹(•¿•)› Trio_do | 05-05-08 | 16:24

Ik heb de schoolboeken van mijn kleinkinderen niet bij de hand maar ik sta niet alleen in mijn bewering dat het onderwijs, de leerstof en de onderwijsmethoden vooral de dom linkse maakbaarheids- en propaganda methodes weerspiegelen.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 17:24

hirudinea | 05-05-08 | 17:18 Dom ding, hij heeft zijn straf uitgezeten en wordt al vijfentwintig jaar lang door het slijk gehaald voor politiek gewin, wat wilde je met hem doen? De doodstraf? Had ie naar eigen zeggen liever gehad. De ruimte inschieten? Racist? Dan wel een die al het grootste deel van zijn leven dagelijks bijna louter met allochtonen werkt... wat maar weinig hypocriet herdenkenden etc. kunnen zeggen.

campion | 05-05-08 | 17:24

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 17:23

Omdat het een blanke autochtoon is is het opeens geen racistische moord. Als hij een allochtoon was geweest stond het hier vol met comments over het toepassen van de sharia op deze figuur.
Moord op de Joden in WOII was ook niet racistisch. Was wegens gebrek aan woonruimte en renovatie van wijken.

hirudinea | 05-05-08 | 17:21

Lizzard | 05-05-08 | 17:12 Nou, in dit geval dus niet, want dit is Nico B's eigen verhaal, voor het eerst in 25 jaar, en wat hij erover zegt niet voor zoete koek aangenomen zoals men nu alweer overal kraait, maar gewoon gestaafd door research, die dus niet is gedaan door GS, (hadden ze kunnen doen ipv fappen) maar door yours truely, persoonlijk linkser dan de botjes van Marinus van der Lubbe maar objectief als ik aan het werk ben, dank u.

campion | 05-05-08 | 17:19

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 17:19

Nico Bodemeijer is en blijft een racistische moordenaar. Die geitenwollensokken Humanistisch verbond praat alles goed. Zelfs de meest gruwelijke moordenaars horen volgens deze club niet in de gevangenis thuis.

hirudinea | 05-05-08 | 17:18

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 17:12

Wie wil er bloed op de achterbaaaaaaaaaank?
Nou, ik niet.

Loopvogel | 05-05-08 | 17:06

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:33 Goh, je hebt de documentaire al gezien?
Wat zeg je nou eigenlijk?

campion | 05-05-08 | 16:58

Bah, Xtreem rechtse moordcommando's die maar nergens anders willen verschijnen dan in de vruchtbare geesten van weldenkende menschen.

Overigens zelf wel weer ijverige sluipmoordenaars, zodra ze dat soort maatregelen tot het beste voor de menschheid verklaren. In al hun weldenkendheid.

Jan Passant | 05-05-08 | 16:37

@ campion | 05-05-08 | 16:23
Jaa, linkse journalisten hebben blijkbaar niet de moord zelf en achtergronden ervan opgepakt, maar een mythe. Kerwin is een soort van icoon van multiculturele, linkse verontwaardiging, de strijd tegen de racisten en nu blijkt het hele icoon nep. Namaak. Een hoax.
Linkse journalist is blijkbaar meer een verhaaltjes verteller dan een onderzoeker.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:33

@ Zeurders | 05-05-08 | 16:02
Aha, dus zeggen dat de minimale bijdrage van finnen niet tot ver buiten proporties opgeblazen mag worden terwijl er geen extra aandacht is voor al die andere groepen die het wel zouden verdienen is "zo'n vreemdelingenhaat dat hij niet meer objectief kan oordelen".... *zucht* dan snap ik ook meteen waarom je het linkse in het onderwijs niet ziet...

OfNieDan? | 05-05-08 | 16:30

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 16:26

Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 15:55
Hoi prof. wijsneus. Geef mij eens even een citaatje uit die schoolboeken waarin staat dat de moord op Van Gogh en Fortuyn hun eigen schuld was.

Trio_do | 05-05-08 | 16:24

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:19 Dus omdat het niet in jouw beleving past WIE nu precies die mythe nuanceren, doe je alsof diegene die een makkelijke berichtje over een reportage die een mythe nuanceert diegenen zijn die de mythe nuanceren, en daar verbind je allemaal conclusies aan over linkse media. Helaas zijn het linkse journalisten die het onderwerp zelf hebben opgepakt, dus doet dat er wel degelijk toe. Jammer voor jou.

campion | 05-05-08 | 16:23

@ campion | 05-05-08 | 16:12
je hoeft niet die docu te maken om er over te berichten
Moet zeggen, links Nederland aanbidt nu al 20 jaar mantra's prevelend haar afgod en nu is hij van zijn voetstuk gevallen. En dan heb ik het niet over Kerwin als persoon, maar over het heldenbeeld dat de linkse pers van hem heeft geschapen.
Indymedia gaat weereens helemaal af.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:19

@Ahasveros Het was ooit wel een stuk makkelijker allemaal, idd. Maar om er nou echt nostalgisch van te worden, dat nou ook weer niet.

campion | 05-05-08 | 16:17

@ doorduiker | 05-05-08 | 13:40
Volgens mij staat dat er allemaal niet hoor.
Geenstijl neemt het niet op voor de geschifte moordenaar van Kerwin, Geenstijl valt alleen de linkse propaganda molen af. Is toch wel een verschilletje, kunnen de meesten hier niet lezen?
Je hebt niks aan verbeterde geschiedenisboekjes als je niet eens kunt lezen.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:15

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:08 Hebben 'ze' die documentaire dan gemaakt?
Nee, dacht het niet.

campion | 05-05-08 | 16:12

campion | 05-05-08 | 15:44
Omdat ze een streep zetten door Goebels-Links-Nederlandse hysterische blabla en een streep zetten onder de andere kant van een verhaal.
Blijkbaar liggen zaken vaak iets gecompliceerder.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:08

Ach, het is gewoon simpel.
Links Nederland was zo enorm geil op de multiculturele samenleving, er moest alleen nog een hitsig icoon komen, een totempaal waar alle hersenloze socialisten en ander gajes om heen zouden kunnen dansen.
Geluk bij een ongeluk was daar Kerwin Duinmeijer en het volledige socialistische propaganda apparaat sloeg roodgloeiend heet op tilt.
Eigenlijk een beetje zoals links ons over het lijk van meisje Anne Frank heen de muticulturele samenleving door de strot probeert te rammen.
Maar RIP Kerwin, geen enkele jonge kerel verdient dit zomaar.

ZSU-23-4 | 05-05-08 | 16:04

@Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 15:55
Met uw stelling dat alle schoolboeken neutraal moeten zijn ben ik het (uiteraard) eens; daarom verbaasde uw oproep van censuur door Wilders en Verdonk mij zo.
Zie bijvoorbeeld het prostestje vandaag van Wilders tegen het behandelen van de rol van allochtonen in WOII: de beste man heeft zo'n vreemdelingenhaat dat hij niet meer objectief kan oordelen.
Ik zou toch niet willen zeggen dat een rechtse dictatuur beter is dan een linkse: extremisten van zowel links als rechts die het volk hun wil wensen op te leggen mogen wat mij betreft allemaal oprotten.

Zeurders | 05-05-08 | 16:02

@Flap Drol | 05-05-08 | 15:45
Begrijpelijk dat er terug wordt geslagen, maar wel lullig dat kleine zwarte kids (8, 9, 10 jaar oud) hiervoor moesten boeten met 'bijnamen' als: Roetmop, nikkertje, zwarte teringlijer etc.
UItgescholden door volwassen mannen van ca 30/40 jaar oud. Lekker dapper hoor...

Zoals ik dat bij mijn buurkinderen van-verderop-in-de-straat zag overkomen. Een doodgoeie hardwerkend Surinaams gezin..

"Pak dan die kutgozertjes die je oma hebben beroofd, maar daar zijn jullie zeker te schijterig voor he?" schreeuwde ik voordat ze achter MIJ aankwamen.

Tja *zucht*, ook dat was 0031, begin Jaren 80...

Ahasveros | 05-05-08 | 15:59

‹(•¿•)› Zeurders | 05-05-08 | 14:32

Schoolboeken moeten neutraal en waarheidsgetrouw zijn. Ook de voorbeelden en metaforen dienen neutraal te zijn.

Als ik in de schoolboeken van mijn kleinkinderen lees over het millieu en de menselijke oplossing van de natuurlijke klimaatveranderingen, dan lees ik toch echt de grote invloed van terrorristenclubs als Greenpeace en Millieudefensie.

Als ik in de schoolboeken van mijn kleinkinderen lees over Fortuijn en van Gogh, dan lees ik vooral dat het hun eigen schuld was dat zij vermoord werden en niets over de bewezen hetzerij van de linkse media die vooral de vrijheid van een eigen visie op de samenleving willen beknotten.

Als ik in de schoolboeken van mijn kleinkinderen lees over .....

Als ik in de schoolboeken van mijn kleinkinderen lees over .....

In mijn optiek dienen ALLE schoolboeken die gebruikt worden in en op direct of indirect gesubsidieerde onderwijsinstellingen gescreened te worden door een onafhankele en capabele commissie die samengesteld is uit iedere politieke richting.

Waarlijk een titanen klus maar wel noodzakelijk om onze jeugd vrij te houden van vooral linkse leugens en religieuze danwel policorrecte achterlijkheid.

Ook de aanstelling van onderwijzers dient langs zo'n objectiviteits meetlat te geschieden. Liever enorme klassen, dan een hersenloze linkse of religieuze zombie als gesubsidieerde onderwijzer.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 15:55

doorduiker | 05-05-08 | 13:40 Vrouwenmishandelaar? News to me...

campion | 05-05-08 | 15:52

Flap Drol | 05-05-08 | 15:45 de documentaire is een aanvulling op Skin, ook van de Humanistische omroep. Frankie Kattenburg heeft met de tot standkoming van noch Skin, noch dit Profiel, niets te maken gehad en er zeker niet aan meegewerkt. De portee van de film is ook zeer zeker NIET bovenstaande. Bovendien hebben FK en N. allang geen contact meer.Alles wat je hierboven schrijft is dus klinkklare lulkoek.

campion | 05-05-08 | 15:48

Het maatje van Nico, Frankie Kattenburg, heeft pas nog meegeholpen met een film over hetzelfde onderwerp. `Skin` Volgens mij is die een dezer dagen op tv. Daarin is mooi te zien dat alles koek en ei was totdat de negerts blanken begonnen te terroriseren. De autochtonen pikken het niet, groeperen zich en verzetten zich vervolgens met geweld tegen krakerts, negerts en ander werkschuw tuig. Op het einde gaat dat mis..... maar ja, dan hadden ze ook maar REPETC moeten hebben.

Flap Drol | 05-05-08 | 15:45

LoL @ Sévèke | 05-05-08 | 12:52 Hulde aan Geestijl? Waarom? Omdat ze in de tv-gids kunnen kijken?

campion | 05-05-08 | 15:44

ITT: Gejank om links. Het zal ook eens niet.

Reltiet | 05-05-08 | 15:26

Logisch toch? Nico Bodemeijer is van Joodse komaf, en valt daarmee als lid van een bedreigde minderheidsgroepering ook onder de beschermende paraplu van de linkse media. Feit is echter dat de linkse media bestaat uit mensen met per definitie wegrottende hersenen, zodat de ze er wel 20 jaar voor nodig hadden om dit te beseffen.

Ion Susai | 05-05-08 | 15:18

"Niet alleen houden we van geschiedenis, we waren ook nog eens de beste van de klas!"

De Boogie Man | 05-05-08 | 15:00

aaah de jaren tachtig ,
soms verlang ik er nog wel eens naar terug ,
die onschuld.

Gert Wolders | 05-05-08 | 14:47

@ Jan Lul
zucht... aangezien je toch niet kan lezen zal ik het niet beargumenteren maar ik geloof niet dat ik (SN meegerekend) ooit iemand zo veel zo dom heb zien reaguuren, en dat zegt veel.

@ Zeurders
Je moet wel een hele linkse lul zijn om niks van linksigheid te kunnen herkennen in onze scholen en universiteiten

OfNieDan? | 05-05-08 | 14:38

@Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 14:10
Uw voorstel om Geert en Rita de schoolboekjes te laten reviseren vind ik verwerpelijk, net zoals de PvdA zich daar inhoudelijk niet mee hoort te bemoeien. Laat het schrijven van schoolboeken liever over aan mensen die daarvoor gestudeerd hebben. Of wacht, onze universiteiten zijn natuurlijk ook linkse bolwerken, dus dat is natuurlijk ook weer niet te vertrouwen in uw paranoide denkwereld. Waar staat uw eigen leerstoel eigenlijk? Universiteit van Harderwijk?

Zeurders | 05-05-08 | 14:32

"een gestoord Joods ventje"
Is dat een pleonatie of een contaminasme...?

laardepul | 05-05-08 | 14:29

Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 14:10
Even een kleine vraag: Vroeger geloofde links in de maakbare samenleving. Tegenwoordig geloven alleen Wilders en Verdonk daar nog in. Is een maakbare samenleving nou links of rechts?

Trio_do | 05-05-08 | 14:23

Er zit een zwarte balk over m'n scherm met "PULL TO PLAY".
Hoe krijg ik dat weg??!

labrit | 05-05-08 | 14:15

Niet voor Jan | 05-05-08 | 13:29 ‹(•¿•)›

Schoolboeken horen niet links, rechts of religieus te zijn. Helaas zijn de schoolboeken overwegend links tot extreem links.

Jouw wereldbeeld is linksig en dus herken je alles wat niet in jouw linksid denkniveau past als rechtsig.

Vroeger was ik links maar denk nu rechts te zijn.

Ik zie dat de schoolboeken van mijn kleinkinderen vol staan met links policor geleuter over de maakbare samenleving en extreem linkse leugens als het gaat over de verkrachting van de vaderlandse geschiedenis, bv over de rol van de PvdA voorganger (SDAP) in WO II en hun grote bewondering voor de denkbeelden van Hitler, de NSDAP en de NSB.

Rechtsige teksten heb ik nog niet herkent maar ik hoop wel dat Wilders en Verdonk de macht krijgen om alle schoolboeken te ontdoen van de policor leugens en links gezwets.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 05-05-08 | 14:10

Dus de Humanistische Omroep maakt een reportage waaruit zou blijken dat Nico B. de moord op Duinmeijer beschouwt als een ongelukje. Maar het is allemaal de schuld van GeenStijl! Gevalletje 'shoot the messenger' dus. Sommig volk dat momenteel aan het reaguren is blijkt zeker niet slim.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-05-08 | 14:04

opstijgT (dus...)

Karel Martel | 05-05-08 | 14:00

Niet voor Jan | 05-05-08 | 13:29
Ik denk dat er een triomfantelijk gehuil opstijg in de gemiddelde 'zwarte' school als de moorden op PF en TvG worden 'behandeld'.
Zit jij trouwens in het onderwijs? Wat is je mening hier eigenlijk over:
www.trouw.nl/archief/article367445.ece...

Karel Martel | 05-05-08 | 13:59

Oh, een ongelukje, nou sorry heur, ken jij ook niks aan doen dan he, onhandig kaalkopje-popje.
Zal wel wezen dat de moord niet puur op racisme was gebaseerd, misschien keek Kerwin hem wel heel brutaal aan of zo.

Zeurders | 05-05-08 | 13:52

Oh jee. Geen kritiek op GS geven. Dat is namelijk demoniseren. Krijgen we dat weer. Excuus.

Trio_do | 05-05-08 | 13:50

Don't shoot the messenger

Rammstein | 05-05-08 | 13:49

Ik sluit me daar bij aan. GS -1

Trio_do | 05-05-08 | 13:48

tja... hoe diep moet je zakken om je gelijk(?) te halen, hoe verknipt ook... strak hoor GS.

Kerby | 05-05-08 | 13:46

GeenStijl. -1

Wegwerpaansteker | 05-05-08 | 13:41

Tering, Geenstijl gaat het nu ook al opnemen voor een moordenaar/vrouwen mishandelaar/kaalkopje.
Hoe diep kun je zinken.

doorduiker | 05-05-08 | 13:40

stuyterkuycken | 05-05-08 | 12:46
.
Ja, maar dat is nou juist gelul. Want die linkse vooringenomenheid op scholen bestaat alleen maar in jouw over-paranoide fantasie. Op scholen wordt wel degelijk aandacht besteed aan de moorden op Pim en Theo, en over die moord op Kerwin heb ik het daar eigenlijk nog nooit gehad. Dus tot de tijd dat jij met feiten i.p.v. anecdotes over de brug komt, hebben wij allebei evenveel gelijk. Scholen zijn niet links, ze zijn alleen (voor sommigen) niet rechts genoeg.

Niet voor Jan | 05-05-08 | 13:29

Gelukkig mag Jan Lul de volgende week weer naar de crisisopvang.

fuckje | 05-05-08 | 13:26

Ja, want het was helemaal geen moord, en ook de taxichauffeur heeft eigenlijk gewoon aangeboden om hem weg te brengen, maar die rotte Kerwin he ? Die wilde gewoon doodgaan. Want het is allemaal niet zoals het lijkt en gelukkig hebben we daar geenstijl voor en zoals wat iedereen altijd zegt: je moet ook gewoon je groenten niet opeten - is allemaal slecht voor je, die vitaminen ! En ook recht de straat oversteken in plaats van schuin en dat dat allemaal maar goed voor je is - grote nonsens ! En dat je huidkanker kan krijgen van de zon ? Een grote leugen, man. Bedacht door je moeder, die niks anders kon bedenken om je in toom te houden. Net zoals dat je met je handen boven de dekens moet slapen. Waarom ? Onder de dekens is toch ook niet slecht ?

Niet voor Jan | 05-05-08 | 13:24

Conclusie van dit alles:
Hoxha, mijn favoriete schrijver hier, is jammer genoeg net zo'n eng en zielig figuurtje als al die andere redactieleden werkzaam bij GS/Televaag.
*gaat zijn vrijheid vieren*

MAXIMO | 05-05-08 | 13:23

@Bloedendmaandverband
Alsof die gasten zomaar in elkaar geslagen zijn?
Er staat duidelijk bij dat die gasten zijn geklapt om hun opmerkingen.

MAXIMO | 05-05-08 | 13:23

Maar s ff kijken dan op 7 mei. Want volgens mij was vriend Nico toch echt een Skin uit Purmerend. Maar goed, rascistisch of niet het blijft een bloedhond. Daar kan zelfs het HV niks aan veranderen.

zooishettoch | 05-05-08 | 13:22

@MAXIMO | 05-05-08 | 13:17
Het gaat hier enkel om mediamanipulatie.
Volgens jou zijn de slachtoffers direct PVV'ers die racistische opmerkingen maken. Als je nog maar sommige Marokkanen aankijkt blijkt dat een zwaar racistisch misdrijf te zijn. Hou je linkse oogkleppen maar op.

BloedendMaandverband | 05-05-08 | 13:22

Vroeger op straat nu ook op school. Daar is nog steeds geen excuus voor.

Gelaarsde Kat | 05-05-08 | 13:21

LOL @ Hoxha "20 jaar linkse papegaaijournalistiek" gewééldig

increment | 05-05-08 | 13:20

BloedendMaandverband | 05-05-08 | 13:08
Een Maastrichtenaar/Belg die vanwege zijn opmerkingen tot tweemaal toe in elkaar wordt geslagen door Nederlandse Marokkanen.
Tsja, PVV'ers moeten niet denken dat ze zomaar alles zonder consequenties kunnen zeggen. NEXT!

MAXIMO | 05-05-08 | 13:17

Jan Lul | 05-05-08 | 13:08
En die linkse media dan, die hem vanwege dat ongelukje maar blijft afschilderen als monster terwijl ie als kunstenaar toch ook rustieke schilderijtjes maakte en ook hartstikke liev voor dieren was...

MAXIMO | 05-05-08 | 13:15

BloedendMaandverband | 05-05-08 | 13:08
Als we bij alle geweld moeten gaan melden welke etniciteit de daders hebben, dan ziet het er slecht uit voor blank Nederland..

bukkem11 | 05-05-08 | 13:14

-weggejorist-

KaKeL Kees | 05-05-08 | 13:14

Bertus Aangezien jij niet verder kom dan op de persoon spelen dan op wat ik zeg. Kan het niet anders dan dat ik gelijk heb.
Dat streelt me toch wel, Bedankt.

:)

Jan Lul | 05-05-08 | 13:13

Dus voortaan moet de krant erbij zetten de groep hangjongeren die de postbode doodsloegen .
Waren christelijke blanke autochtonen jongeren.

Als ze dat niet doen is het linkse media????????

Jan Lul | 05-05-08 | 13:12

@ Jan Lul
-
Je medicijnen vergeten in te nemen vanmorgen?

Bertus Betonsloper | 05-05-08 | 13:12

BloedenMaandVerband

Is dat die Postbode die is dood geslagen door 20 Hangjongeren.

Wist niet dat dat Marokanen waren??????????

Jan Lul | 05-05-08 | 13:10

MAXIMO Het was ook een Ongelukje die 6 milj joden.

Dat weet toch iedereen.

En ach het waren maar joden.

Toch???

Jan Lul | 05-05-08 | 13:08

Linkse media. Alles naar hun hand zetten, als het hun goed uitkomt.

Check dit bericht uit de Telegraaf:
"Groep molesteert vader en zonen met knuppels. Vijftien Marokkaanse jongens en mannen van 16 jaar en ouder hebben vrijdagavond een vader en zijn twee zonen in hun woning in Maastricht met stokken en knuppels mishandeld. Aanleiding was volgens de politie een opmerking die de broers eerder die avond tegen een van deze mannen hadden gemaakt. Die zou een van de broers vorig jaar mishandeld hebben, en daarop wenste de vermeende dader niet aangesproken te worden. Hulptroepen werden ingeschakeld en de twee broers werden intussen naar huis achtervolgd. De inmiddels tot vijftien jongeren aangezwollen groep Marokkanen bestormde de woning, trapte de voordeur in en sloeg erop los. De gealarmeerde politie wist verdachten uit Vlaardingen, Rotterdam en Krimpen op te pakken, en sluit meer arrestaties niet uit. Bij huiszoekingen in de woningen van de aanvallers werden kilo's harddrugs gevonden"

Check nu wat persagentschap Belga hier van maakt:
"Vijftien Nederlanders molesteren vader en zonen. In Maastricht hebben vijftien jongeren vrijdagavond een vader en zijn twee zonen in hun woning met stokken en knuppels in elkaar geslagen. Aanleiding was volgens de politie een opmerking die de broers eerder die avond tegen een van de mannen hadden gemaakt. Die zou een van de broers vorig jaar mishandeld hebben, en daarop wenste de vermeende dader niet aangesproken te worden. De twee broers werden naar huis achtervolgd en de inmiddels tot vijftien jongeren aangezwollen groep bestormde de woning, trapte de voordeur in en sloeg erop los. De gealarmeerde politie wist twee verdachten op te pakken en sluit meer arrestaties niet uit."

Pure volksmisleiding. Puur boerenbedrog.
Politiek correcte linkse varkens.

BloedendMaandverband | 05-05-08 | 13:08

Voeg Nico Bodemeijer svp toe aan de redactie van GS. Hij kan fantastisch complementair werk leveren met zijn uitmuntende CV en onverdachte opvattingen. Heeft iemand al een standbeeld voorgesteld voor dit zoveelste slachtoffer van de media?

Trio_do | 05-05-08 | 13:07

@Jan Lul.
LOL. Het schijnt idd dat Hitler ook rondliep met een onverwerkt oorlogsverleden.
En hij was net zo joods als Nico..

MAXIMO | 05-05-08 | 13:04

Het gaat niet om zn jeugd maar om maatschappelijke vorming Lul

Amsterdance | 05-05-08 | 13:03

Ik denk als Adolf Hitler nu geinterview werd , hij verteld zou hebben dat de Holocaust niet uit Jodenhaat voorkwam ,

Maar dat het een ongelukje was.

Allemaal de schuld van zijn jeugd.

Jan Lul | 05-05-08 | 13:02

Oh dus nu geeft het niet?

looprekje | 05-05-08 | 12:59

Jan Lul is wel goed voor de klandizie.<br>
De tikker staat al over de 100.

Amsterdance | 05-05-08 | 12:58

@Willempie Ben blij dat ik jou irriteer. NEXT

Jan Lul | 05-05-08 | 12:54

En zes mei hoop ik op een anti melkert, rosenmuller, etc nieuws bericht!!

LoL @ Sévèke | 05-05-08 | 12:53

@Jan Lul: ben je er nu nog steeds, ga alsjeblieft weg met je beperkt denken en je tenenkrommende taalgebruik. Op fok zitten ook hele leuke mensen hoor, probeer het eens.

Willem van Ockham | 05-05-08 | 12:52

@Trio_do IDD net als NSB krantje Telegraaf

@Multikuli Heb je het nog steeds over mij :) (bedankt voor al je persoonlijke aandacht)

Jan Lul | 05-05-08 | 12:52

twintig jaar na dato blijkt ook dit verhaal weer een hoax.

Goed werk geenstijl!! +10

LoL @ Sévèke | 05-05-08 | 12:52

Jan Lul 12:46 in a little space inside his head where no one can see him

Rammstein | 05-05-08 | 12:50

stuyterkuycken Waar uit maak je op dat ze moord erger word gevonden dan die van op Pim Fortyn en Theo van Gogh.

Ik ben van mening dat dat niet zo is.

De moorden op Pim en Theo zorgden voor een veel grotere schok voor de samenleving.

Zeker de Moord op Fortyn maar ook de Slachting van Theo door een radicale Moslim.

Maar voor jou moet er eerst een liedje over gemaakt worden.?????

Jan Lul | 05-05-08 | 12:49

GS heeft al zo veel prijzen gewonnen, dat ik de drang om een prijs voor de meest vooringenomen, tunnelvisionerende en selectief verontwaardigde nieuwssite van Nederland maar zal proberen te onderdrukken. GS/Telegraaf had in ieder geval op een nominatie kunnen rekenen.

Trio_do | 05-05-08 | 12:49

tja na die jaren 70 ging je je wel afzetten tegen al dat bruin, oranje, groen kut-retro...

Patrick Zweedsey | 05-05-08 | 12:48

Jan Lul | 05-05-08 | 12:46
In Diemen, Kerwinstraat 15.

Superior Bastard | 05-05-08 | 12:48

Waar woont Nico Bodemeijer momenteel??????

Jan Lul | 05-05-08 | 12:46

Beetje sneue posting van Hoxha.

Het was sterker geweest als je de nadruk op de wanverhoudingen had gelegd. Waarom Frank Boeijen wel over deze moord een lied schreef en niet over de moorden op Fortuyn en Van Gogh. Waarom op scholen meer aandacht wordt besteed aan deze moord dan aan de moorden op Fortuyn en Van Gogh. Waarom deze daad erger wordt bevonden dan de moorden op Fortuyn en Van Gogh.

Deze moord als ongelukje quoten... beetje sneue actie.

stuyterkuycken | 05-05-08 | 12:46

@Jan Lul jij bent nogal een aparte he, wist je dat het geen enkele zin heeft om een standpunt aan te vallen dat nooit is ingenomen? Dat noemen we nou tijdverspilling, koddig hoor daar niet.... Wist je trouwens dat mijn moeder stinkt? Dacht deze vent kan wel wat munitie alleen red hij het nooit.

Multikuli | 05-05-08 | 12:45

Maximo Nico was niet Joods,

Jan Lul | 05-05-08 | 12:45

Yep een Fucking Racist

Jan Lul | 05-05-08 | 12:45

alleen trapte Nico Kerwin niet deaud tegen stoeprandje :x

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:44

seven Omdat je vraag hoeveel het er zijn dus blijkbaar ken je er geen 1.
Vandaar geen standbeeld

Jan Lul | 05-05-08 | 12:44

@ Jan Lul

die tatoos doen me echt denken aan American History X...

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:44

En joods zijn...

MAXIMO | 05-05-08 | 12:43

Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren'

NEE HOOR IK BEN GEEN RACIST.

Was een Ongelukje

Jan Lul | 05-05-08 | 12:43

Niet te vergeten, hij werd ook vermeld in dat kudtliedje van Lange Swabber en zijn partner

Stuyff | 05-05-08 | 12:42

En hoeveel moorden op autochtonen (blanke) door allochtonen zijn gepleegd uit rasistische motieven? Daar zou ik wel eens een onderzoek naar willen zien. En waarom is er voor deze slachtoffers geen standbeeld?

seven | 05-05-08 | 12:42

Superior Bastard | 05-05-08 | 12:39
Idd. Herstel.
Sinds wanneer gelooft GS en Televaag moordenaars?
Sinds ze racistisch zijn..

MAXIMO | 05-05-08 | 12:42

@Ahasveros

das oog om oog tand om tand..
Helpt ook geen reet

dan krijg je

"ja maar hij...!" "ja maar hij!!" :O:O
en uiteindelijk krijg je wat Nederland nu is..
van die mensen die dan met elkaar in een buurt gaan wonen met schotels aan het balkon en maar zeggen dat ze zich zo gediscrimineerd voelen en van die mensen die redelijk inkomen hebben en geen schotel nodig hebben maar gewoon zo'n UPC box bestellen en zeggen; ja ze moeten zich niet zo aanstellen en integreren en liev zijn en doen en niet jatten en zeuren...
Mja dat is zo'n discussie die dan eindeloos veurtdeurt

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:42

-weggejorist-

Jan Lul | 05-05-08 | 12:41

Linkse kudtmedia

El-Sevir | 05-05-08 | 12:39

een antilliaan en een geschifte bleekbek.
ik hou het op 50/50.

janjoker | 05-05-08 | 12:39

@Jan Lul, zijn dat nou wat ze voetzoekende tenen noemen? Waar zeg ik dat? Ben je gewoon links-dom of kannielezen-dom?

Multikuli | 05-05-08 | 12:39

@campion | 05-05-08 | 12:23
Ja, met dank aan ons geweldige rechtstelsel, wederom wat een gelul. Nico loopt met een mes op zak en is de ENIGE reden dat Kerwin dood is, Joods of niet, dus bespaar me je linkse praatjes.

Lying Dutchman | 05-05-08 | 12:39

Voor het woord moordenaar past geen bijvoeglijk naamwoord. Een moordenaar is een moordenaar.

Superior Bastard | 05-05-08 | 12:39

Campion Ja we moeten Nico als slachtoffer zien niet als dader.

Das een beter wereldbeeld.

Is dat nou niet warm die geitenwollen sokken met dit weer.

Dag sukkeltje

Jan Lul | 05-05-08 | 12:38

De moord op Kerwin was een dieptepunt in een reeks van racistische 'incidenten' waar je als gekleurde 'boven moest staan' Zoals: niet naast je zitten in de tram, met een vies gezicht naar je kijken en zeggen: 'gatverdamme!' etc...
Maar dat waren natuurlijk allemaal "goedbedoelde geintjes, meer niet, moest kunnen, toch?' Kreeg je te horen als je er iets van zei of aangifte ging doen...

Met een paar matties gingen we dan ook de straat op om op skinheads te jagen in het kader van koekje van eigen deeg...
Damn! Wat waren wij pissed off, tering!

Op gegeven moment kwamen we er een paar tegen. We pasten gewoon hun eigen taktieken toe:
Ik (als kleine getinte jeaud-met-brilletje) ging de boel uitlokken, nou ja, uitlokken.. gewoon langslopen was soms al voldoende om uitgescholden te worden. Uiteraard schold ik terug en als ze achter mij aankwamen, kwamen er opeens 12 negerts om de hoek tevoorschijn!

Enkele reaguurderts zullen wel beaus worden hierom, maar wij konden (mochten wij nou ook es!) er wel hartelijk om lachen!
Kwis tot toen niet dat kaalkopjes zo snel van kleur konden verschieten: Eerst rood, dan oranje, vervolgens krijtwit en tenslotte, kotsgroen...

*denkt met nostalgie terug aan de 80's*

Ahasveros | 05-05-08 | 12:38

@ campion

you have mail:D

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:37

@jakie snel

Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren

Jan Lul | 05-05-08 | 12:37

Jan Lul | 05-05-08 | 12:33 Jij hebt ze echt niet helemaal op een rijtje. Er past iets niet in je simpele wereldbeeld en je krijgt het niet kloppend he?
Stumpert.

campion | 05-05-08 | 12:36

-weggejorist-

Lizzard | 05-05-08 | 12:36

Sinds wanneer gelooft GS racistische moordenaars?

MAXIMO | 05-05-08 | 12:35

Dooie Sukkel meer.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:35

hij heeft een mens vermoord...
Het was gewoon een MENSIST!!!

moet je dan omdat het mens een kleurtje heeft daar steeds de aandacht op vestigen? ben je niet juist DAN een racist?

Sjakie Snel | 05-05-08 | 12:34

Multikuli Ja wat is er nou mis met racisme.

Gaaaap wat een sukkel

Jan Lul | 05-05-08 | 12:34

@ Jan Lul,

das dan wel Mevrouw Sukkel voor jou:L

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:34

Kruisvaarder | 05-05-08 | 12:27 Precies. Hij heeft daar nooit zelf de koppeling tussen gelegd, en ik heb hem trouwens nooit excuses voor zichzelf horen maken, ook nu niet.

campion | 05-05-08 | 12:33

GeenStijl kiest kant..

Linkse Zakkenvuller | 05-05-08 | 12:28

Ja is jammer dat GS een moord goedpraat, maar ja dit valt goed bij de allochtonen hatende Wilders Volgelingen.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:33

Zelfs als het een racistische moord is, hoe vaak komt racisme hier nou voor? Links is overbodig Nederlanders hebben een grote afkeer tegen racisme, terechte kritiek racisme noemen is iets waar alleen linkse mensen intrappen.

Multikuli | 05-05-08 | 12:33

@campion. Ja maar das toch z'n eigen schuld:P? Hij is de dader, the main reason dat Kerwin dood is., toch denk ik dat het meer om het zinloosgeweld/tegen het rasisme is dat de moord word herdacht.

2 november zal toch ook over 25 jaar misschien de dag zijn waarop Mohammed B theo van gogh flink aan het staal heeft geracht met een prikker briefje op buik geplakselt heeft...

... okay ik ben het kwijt XD

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:32

campion Tuurlijk in jou ogen is de dader een slachtoffer.

Linkse sukkel ben je

Jan Lul | 05-05-08 | 12:31

Ongelukje.. me reet! Ik heb t ooit t "genoegen" gehad Bodemeijer van dichtbij mee te maken en laat ik jullie dit zeggen: Het is een echte bonehead (naziskinhead) en hij was nog steeds erg trots op deze moord..

10us | 05-05-08 | 12:31

WoudAap | 05-05-08 | 12:15 Dat heeft niet geholpen, maar ook dat was weer zoiets: Een verdraaiing. Er is namelijk altijd al een hele simpel afspraak: Taxi's brengen bloedende mensen niet op de bonnefooi naar het ziekenhuis, maar men wacht op de ambulance, ook al komt die naar idee van de omstanders niet snel genoeg. Ambulance heeft idd tot de taxichauffeur namelijk mogelijkheid tot stabilisering van situatie, overleg over klaarmaken van bvb operatiekamer, en vanuit ambulance kunnen vast de medische details worden doorgegeven, welk ziekenhuis op dat moment het beste, en een sirene/zwaailicht voor de lastige kruising.
Allemaal protocol. Maar de taxichauffeur had hem ook niet weer op straat hoeven leggen: hij zat al achterin de taxi. Dat is wel onvergeeflijk.

campion | 05-05-08 | 12:31

GeenStijl kiest kant..

Linkse Zakkenvuller | 05-05-08 | 12:28

Het tragische voor voor links is dat ze volkomen overbodig zijn, Nederlanders hebben van nature een afkeer tegen echt racisme. Kunnen ze terechte kritiek wel daaronder indelen maar alleen linkse mensen trappen daar massaal in, bange mensen.

Multikuli | 05-05-08 | 12:28

Ik las dat Nico Bodemeijer er zelf juist geen brood in zag dat zijn Joodse afkomst er bij werd gehaald door de docu maker. Beetje typisch er nu door sommige moord en brand wordt geroepen over het feit dat hij zich als slachtoffer wil laten afschilderen. Dat is niet wat hij zei.

Kruisvaarder | 05-05-08 | 12:27

Ten eerste: Copypasten is ook een kunst

Ten tweede: historisering is niet jullie sterkste kant. 1983. Krakers zijn nauwelijks opgeruimd, Baby-boom is net aan de macht overal, daardoor is elke scheet die je in de buurt van een zwarte maakt al discriminatie. Logisch dat het toen zo is gebracht. Zelfs nu nog is de beweegreden van de moordenaar vaag. Maarja, is een racistische moord erger dan een crime passionele of een eerwraakmoord?

Maaier | 05-05-08 | 12:27

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:21 Klopt maar dat is dus 25 jaar geleden en het wordt nog steeds jaarlijks herdacht, waarbij de dader elke keer ook weer op de zelfde manier benoemd wordt. 25 jaar! Kun je nog een geval noemen waarbij dat het geval is? Als een zestienjarige neger morgen jou neersteekt tijdens een uitgaansruzie, denk je dat jij over 25 jaar herdacht wordt en die neger nog steeds de paria is? Ik weet wel zeker van niet. De term 'zinloos geweld' bestond toen nog niet. Alles moest een reden hebben in 83. Liefst een politieke.

campion | 05-05-08 | 12:26

Het ligt allemaal ZO veel simpeler. Gewoon casusje uitgaansgeweld, zoals we zoveel hebben(zeker hier in 010). Al had die Bodemeijer ruzie gekregen met een marokkaan/kamper/boer/vul zelf maar in, dan had tie misschien wel iets in die trent geroepen zoals kloteboer ofzo. Was diegene neergestoken end of story. Maar ja, het was een neger vs blanke, dus dan krijg je dit soort geneuzel. Blanken vs Marokkanen wordt ook altijd overgehyped in de media itt Marokkanen vs Marokkanen of Blanken vs Blanken

wo ist der bahnhof | 05-05-08 | 12:25

Fijn dat GS nu eens de nuance aanbrengt. Uiteraard is het niet zo dat alle skinheads moorden uit rascistische overwegingen. Sommigen hebben hele andere motieven om iemand aan het mes te rijgen. Het is zo makkelijk om alle rechts-extremisten over één kam te scheren. Bah. Nico had vast een hele goede reden voor zijn actie. We drinken fijn een kopje thee en hebben het er niet meer over. Zand erover. Afgesproken?

Trio_do | 05-05-08 | 12:24

Klopt! Het was geen racisme, Nico had alleen maar een hekel aan pigment, kroeshaar en dikke lippen.

sjaakdeslinksesul | 05-05-08 | 12:24

Ja links (onhandige) denken steeds verkeerd,maar menen altijd
het gelijk te hebben,gezien het verleden,
is het een grote domme club.

opiejopie | 05-05-08 | 12:23

Lying Dutchman | 05-05-08 | 12:18 Te kort gestraft? Als hij geweigerd had mee te werken aan het PBC onderzoek, had hij nooit jeugdtbs kunnen krijgen, was dan volgens jeugdrecht voor dood door schuld veroordeeld geweest en had na een half jaar weer buitengestaan. Dat was pas kortgestraft geweest, dus lul niet.

campion | 05-05-08 | 12:23

Kan het niet meer volgen hoor, veel te ingewikkeld. Ik haak af.

Willem van Ockham | 05-05-08 | 12:21

Die meneer Nico had geen negert moeten neersteken :L is gewoon niet liev.

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:21

Jan Lul | 05-05-08 | 12:16 Heeft nooit meer iemand vermoord, leugenaar. Kom met bewijs. En zichzelf als slachtoffer afficheren doet hij nergens, maar waar er jaarlijks nog steeds een paar ton subsidie besteed worden aan de herdenking o.a. het overvliegen van Kerwins moeder -die hem gedumpt had bij een pleeggezin- mogen er toch langzamerhand wel wat nuances gedaan worden die buiten de geeikte labels van dader (monster) en slachtoffer (onschuldige engel) vallen, nietwaar?

campion | 05-05-08 | 12:21

Jan Lul | 05-05-08 | 12:16
Nieuwe commenters als jij maken het zoveel waardevoller hier.
Kun je geen leuke hobby zoeken? Iets met dood en doe-het-zelf, misschien?

Boze Buur | 05-05-08 | 12:19

@campion | 05-05-08 | 12:11
Recht is recht en krom is krom, probeer dat wat krom is niet recht te lullen. Dat linkse gezwam begint me te vervelen. Ik ben niet geinteresseerd in de beweegredenen van Nico, hij is een moordenaar, te kort gestraft en ik hoop dat hij enorm met zichzelf in de knoop zit.

Lying Dutchman | 05-05-08 | 12:18

'Dat er geen sprake was van racisme, maar gewoon van een gestoord Joods ventje dat rondliep met een onverwerkt oorlogsverleden van zijn voorouders.'

Dat is een een rechtvaardiging van Jan Lul. Je gaat toch niet zomaar een wildvreemde een mes tussen de ribben duwen, omdat je Joodse voorouders slachtoffers waren van de Duitsers? Ironisch genoeg is die smoes heel populair in Israël, om land te stelen van de Palestijnen.

Bijstandskoning | 05-05-08 | 12:18

Amsterdance IDD De jeugd van Joran en waarom Joran een slachtoffer is en ja Joran heeft als Paria erg geleden vraag maar aan campion.

Gaaaaaap

Jan Lul | 05-05-08 | 12:17

@campion Ja die arme jongen zo zielig en na Kevin heeft hij weer iemand vermoord.
Was ook een ongelukje kwam ook weer door zijn jeugd

Deze jongen is geen dader maar slachtoffer.

Over dom slap links gelul gesproken

Kunnen we die Nico niet alsnog afmaken.

Doodstraf met terugwerkende kracht.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:16

Die documentaire de ze in 2028 over ene Joran gaan maken hoef ik trouwens niet te zien. Ik denk dat ik al weet waar die over gaat.

Amsterdance | 05-05-08 | 12:16

@OversteKarremans | 05-05-08 | 12:08
Tja. Blijkbaar vinden documentairedraaierts het boeiend om te trachten een real-life American History X te draaien. Rechtse rakkert gaat de mist in, rechtse rakkert draait het gevang in, rechtse rakkert heeft spijt en komt tot inzicht, documakert geeft rechtse rakkert een podium en spreekbuis.

Spinal Fap | 05-05-08 | 12:16

Het ging toch ook om de taxichauffeur die em niet mee wilde nemen omdat hij bang was voor zwarte vlekken op zijn bekleding? Dat heeft Frank me altijd geleerd.

WoudAap | 05-05-08 | 12:15

@Amsterdance | 05-05-08 | 12:07
Kan iedereen hier op Geenstijl mij dan een Jan Multimiljonair vinden.

wo ist der bahnhof | 05-05-08 | 12:14

Soms krijg ik zo'n matrix gevoel dat er twee dimensies zijn: De realiteit van linkse excuusmedia, machtgeile politici, doemdenkende klimaatnazi's en de realiteit van de directe zintuigelijke waarneming. 'T is maar dat ik die David Icke zo'n zwammende lul vind.

Zeddegeizot | 05-05-08 | 12:14

Maar hij was toch die jongen die zich liep te hoereren in Kronenburgpark, of zo?

Boze Buur | 05-05-08 | 12:14

da wizard | 05-05-08 | 12:07 Ga es deaud? Waarom?

campion | 05-05-08 | 12:14

Daders worden Slachtoffer.

PFFF Verdonk neem die tent hier over dan had die racist allang gebungeld.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:12

Jan Lul | 05-05-08 | 12:02 Stel je alleen maar rhetorische vragen of is het echt een vraag? Bovendien heeft hij zelf 'nog nooit' geroepen dat dat daardoor komt, anderen hebben uiteindelijk de conclusie getrokken dat eea waarschijnlijk niet helemaal los van elkaar stond. Zelf wil hij daar nog steeds niet aan, maar nogmaals, daarvoor zijn dus dat soort documentaires. Uit oogpunt van 'denk niet wit, denk niet zwart' werkelijk in de praktijk te brengen, zeg maar. Zeg, ben jij voor de doodstraf? Had hij beter op zijn zestiende de elektrische stoel kunnen krijgen?
Maar denk effe eerlijk na, want de documentaire gaat HIER over: Als jij jarenlang v.a. je zestiende, voor heel Nederland een paria bent, voor iedereen het symbool voor het kwaad, maar er is een klein groepje dat je als een held en voorbeeld zit, denk je dan dat het erg makkelijk daar bij wegblijven is als je begin twintig bent? Heb jij niet een beetje makkelijk oordelen?

campion | 05-05-08 | 12:11

Da Wizard Ja was een hele lieve onschuldige jongen met maar 2 doden op zijn geweten waar hij niks aan kon doen

Hij was zelf slachtoffer van zijn jeugd

En ja 100% white op je armen tatoeren skinhead op je hoofd made in holland in je nek

Nee dan ben je geen racist.

Arme jongen moeten we maar snel een schade vergoeding geven.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:10

De foto van Kerwin bleek ook al verouderd te zijn toen. Inmiddels was Kerwin al een stukkie breder en een goeie bokser.
Maar ja, toen was je al een zeer racistische enge man als je riep dat Nederland best wel vol was.

Boze Buur | 05-05-08 | 12:10

De laffe moord op Kerwin was de meest aantoonbare racistische moordpartij van ons land. Dat de dader ontkent en/of zijn verhaal afzwakt, dat komt vaker voor. Menig dader van zinloos geweld geeft met vergezochte redenen de schuld aan het slachtoffer.

Maar dat is geen reden om als documentaire maker de mening over te nemen. Domme belg die blijkbaar de kranten uit die tijd is vergeten te lezen.

OversteKarremans | 05-05-08 | 12:08

Jan Lul | 05-05-08 | 11:53<br>
Was geen ongelukje, hij had de pest aan joden.<br>
Jan Lul | 05-05-08 | 12:00<br>
Het is algemeen bekend dat iemand zich gaat gedragen naar het stempel wat hij opgedrukt krijgt. Vind iedereen je een Jan Lul? Dan zal je er ook een worden!

Amsterdance | 05-05-08 | 12:07

@Jan Lul: slecht geslapen ?

Willem van Ockham | 05-05-08 | 12:07

@campion | 05-05-08 | 12:01
Ga es deaud.
@Jan lul
De CD was toen gematigder dan nu de PVV
Ik ben ook made in Holland ook al ben ik een halfbloedje.
En Skinheads zijn er ook genoeg, zekers nooit gehousd.
En Nico was zijn naam en mensen haten doen we hier dagelijks.
Sommige dingen moet je wel zien in perspectief...

da wizard | 05-05-08 | 12:07

Tja linkse hoernalisten he. Als ik een keer in een comment "malle neger" zeg, en over 10jr per ongeluk een scootah omverrijd, dan zal dat ook worden vertaald als racistische daad.

blaffer | 05-05-08 | 12:05

@ campion ik was een week op vakantie:O maar je ziet me zo wel verschijnen:P

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 12:04

@De Wizard

Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren.

GAAAAAAAP

Jan Lul | 05-05-08 | 12:03

Campion

Waarom zou ik een moordenaar met een racitische gedachtengoed geloven
En die dan nog gaat lopen roepen dat het door zijn onverwerkt oorlogs verleden komt.

Echt weer Nederland de Dader ziet zichzelf als Slachtoffer.

Jan Lul | 05-05-08 | 12:02

@Doemaarwiebele | 05-05-08 | 11:59 Liefje, ik heb je gemist bij Abray gisteren (en daarvoor)!!! Doe mij even je nieuwe email/msn mailen als je wilt!!! Ik heb nog een zeer verlaat verjaarskadootje voor je ook...

campion | 05-05-08 | 12:01

Je was toen al snel rechts en racistisch hé...

da wizard | 05-05-08 | 12:01

Werd laatst op de A4 ingehaald door een, rood met zwarte stippen, gloednieuwe VW kever. Bedrijfsautoootje van de stichting "zinloos geweld". Ik kots van die "bedelaars" die te dikke auto's rijden.

Lying Dutchman | 05-05-08 | 12:00

Ja de Moordenaar wa helemaal geen racist

"Overigens heeft Bodemijer zelf ook bijgedragen aan de mythe rond de dood van Dijnmeijer. Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren. Maar dat wil hij laten weghalen. Zelf is hij overigens van Joodse komaf. Zijn vader is Joods en in 1943 werd diens familie opgepakt. Ze zijn allemaal omgekomen. Alleen Nico's vader overleefde het.

Verder zat Bodemijer later nog een keer een jaar vast voor het neersteken van een kraker. Vlaanderen denkt echter dat Bodemijer is gaan voldoen aan het beeld dat van hem was ontstaan. ''Het werd bekend als de eerste racistische moord in Nederland na de oorlog. Ik wil hem niet verontschuldigen, maar ik denk dat hij hierdoor is geradicaliseerd.''"

Arme onschuldige jongen toch..

Spijkertje | 05-05-08 | 11:57

GS Zuigt steeds meer

Jan Lul | 05-05-08 | 12:00

En @Janlul: Kijk nou maar eerst, zou ik zo zeggen?

campion | 05-05-08 | 12:00

@ campion,
hehe die laatste zin doet t m.. die onthou ik

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 11:59

Vochten zijn grootouder in Afrika?

Amsterdance | 05-05-08 | 11:58

Zonder mezelf op de borst te willen kloppen of zo, vermeld voor de leukigheid ook eens van wie dat objectieve onderzoek eigenlijk is, en met wie Nico eindelijk (als enige) wilde praten. Uwe linksigheid met het ethisch besef van een pinda groet u.

campion | 05-05-08 | 11:58

Ja het kwam door zijn JEUGD , onverwerkt oorlogsverleden???

Welke Oorlog heeft deze Moordenaar die Neo Nazi was meegemaakt dan

Over Linkse prietpraat gesproken.

Jan Lul | 05-05-08 | 11:58

Zeg, GeenStijlredactie... Jullie doen niks anders meer dan de oude media doorbladeren en copy-pasten. Dit heb ik vanmorgen al in het AD gelezen. Beetje traagmans voor een internetdinges.
OT: wel typisch dat er nu dan toch schoorvoetend gemeld wordt dat meneer Duinhaas een leuke amateurbokser was en de foto erg oud is. Voor de rest: en?

Spinal Fap | 05-05-08 | 11:57

"Overigens heeft Bodemijer zelf ook bijgedragen aan de mythe rond de dood van Dijnmeijer. Na zijn vrijlating zei hij later dat hij vond dat alle allochtonen het land uit moesten. Verder sympathiseerde hij met de Centrum Democraten en heeft hij naar verluidt '100 % white' op zijn arm getatoeëerd. In zijn nek staat in ieder geval 'Made in Holland' en op zijn achterhoofd 'skinhead'. En op zijn knokkels heeft hij Nico en hate laten tatoeëren. Maar dat wil hij laten weghalen. Zelf is hij overigens van Joodse komaf. Zijn vader is Joods en in 1943 werd diens familie opgepakt. Ze zijn allemaal omgekomen. Alleen Nico's vader overleefde het.

Verder zat Bodemijer later nog een keer een jaar vast voor het neersteken van een kraker. Vlaanderen denkt echter dat Bodemijer is gaan voldoen aan het beeld dat van hem was ontstaan. ''Het werd bekend als de eerste racistische moord in Nederland na de oorlog. Ik wil hem niet verontschuldigen, maar ik denk dat hij hierdoor is geradicaliseerd.''"

Arme onschuldige jongen toch..

Spijkertje | 05-05-08 | 11:57

Kan Frank wie-kan-hij-Boeijen nu eindelijk door de plee?

Plebsies | 05-05-08 | 11:57

is er in Diemen de Kerwinstraat? O_o... goh en ik woon er al mn hele leven... Toch maar es opzoeken

Doemaarwiebele | 05-05-08 | 11:56

Volgens de Moordenaar was het geen racistiche daad maar een Ongelukje.

Hoe vermoord je iemand per ongeluk ????

Jan Lul | 05-05-08 | 11:54

jounalisten??

goeiemoggel! | 05-05-08 | 11:54

Adolf Hitler vertelde ook dat het uitmoorden van de Joden niks Jodenhaat te maken had.

Was maar een ongelukje

Jan Lul | 05-05-08 | 11:53

Het was ook geen negert maar gewoon Sjaak uit Appelscha met een tuin op het zuiden

Klukkluk | 05-05-08 | 11:53

tja, dat was nog een pre-internet event.

Auke | 05-05-08 | 11:53

Sinds wanneer geloven we moordenaars in Nederland.

Jan Lul | 05-05-08 | 11:52

Kijk. Verstand komt met de jaren, blijkt maar weer.

patat - generatie | 05-05-08 | 11:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken