Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hofstaduitspraak beetje vreemd, maar niet vies

dagbarHet eerste grote terrorismeproces van Nederland is uitgedraaid op een grote teleurstelling voor de verdachten en hun advocaten. Diverse juristen hebben afgelopen weken in menig tv-programma mogen uitleggen dat deze zaak voor het OM zeer lastig was om hard te maken. Wat betreft het bewijzen van terrorisme bleek dit inderdaad ook waar. Maar tot ieders verrassing legde de rechtbank juist op basis van 'normale' misdrijven zeer hoge straffen op. Maar liefst 15 jaar gevangenisstraf voor Jason Walters en 13 jaar voor Ismail Akhnikh voor vijfvoudige poging tot moord is ongekend in de Nederlandse rechtspraak.
Deze straffen worden normaal slechts gegeven voor een daadwerkelijke geslaagde moord met voorbedachten rade. Nourdine el Fatmi heeft 5 jaar gekregen voor verboden wapenbezit. Dit is bijzonder hoog. Bedenk dan dat de man die Volkert van der Graaf het wapen leverde voor de moord op Pim Fortuyn in zijn geheel niet werd vervolgd omdat hij toch al een tijdje in voorarrest had gezeten. Mo B. krijgt van de rechtbank die rol die hij wil; leider van een stel ordinaire criminelen die zich meten met de grote baardjongens maar dit nooit meer zullen worden.

Opvallend is dat de rechtbank zegt dat de Hofstadgroep een terroristische organisatie is, maar dat ze niet direct de bedoeling hadden om terroristische misdrijven te plegen. Hiermee ontneemt de rechtbank de verdachten hun zo gewilde martelaarschap en zet ze neer als een stel onsuccesvolle crimineeltjes. De grote rol die de rechtbank geeft aan de feiten als opruiing, aanzetten tot haat en bedreiging moet als een directe waarschuwing worden gezien voor eventuele navolgers.

De samenleving tolereert geen dreiging van idealistische groepen. Het is nu nog even afwachten hoe de zaak verder zal verlopen aangezien het al vaststaat dat de verdachten in hoger beroep gaan.

PS. Omdat er nog geschreven uitspraak is gepubliceerd is een grondige analyse van de Hofstadgroep zaak niet mogelijk, uw juridisch commentator, Zwarte Kip.

Reaguursels

Inloggen

@zwarte kip
Geen 'huisadvocaat' meer?

Der Icebear | 13-03-06 | 14:59

@fuckje
eindelijk een keer raak.
Sodeju zeg, die advocaat van 1 van die gasten. Recht praten wat krom is, en zweten dat kreng toen het OM hem ontmaskerde.

Ventiel | 12-03-06 | 15:35

wat hierboven staat is goed voor 2.345 jaar gevangenisstraf op basis van de argumentatie waarop onze geiteneuquers nu zijn veroordeeld (sorry 2.355 jaar).
het vonnis is een schande voor de rechtstaat.
een klik als donner je verdenkt en je bent de lul. dat kan toch niet de bedoeling zijn. hopelijk zullen de rechters in hoger beroep deze omissie corrigeren.

cloggie42 | 12-03-06 | 07:51

Waarom die ouwe van maxima niet als adviseur ingehuurd ?
Die weet hoe je dit soort zaken regelt.
In Argentinie wisten ze daar wel raad mee.
Donner eat your heart out, twee vliegen in een klap, rehabilitatie van de oude van Maxima, benoeming bijv. als adviseur van Staat, en je bent koninklijk ingedekt zeg maar voor zo'n wettelijk proef ballonetje.

Eerst de invoering van de wet Brilleman ( je weet wel van die olievaten met beton) rechter : "Familie Hofstad ik veroordeel U tot een Doggerbankje " .
En dan via Air Doggerbank naar hun laatste rustplaats ; kunnen ze headbangend ten onder gaan.....

Kortom het hele zooitje conform de wet Brilleman, in het beton gegoten,

Bolo | 12-03-06 | 00:37

het is een politiek proces geweest.

In Turkije worden zo Koerden veroordeeld...

Volgens mij is deze aanpak waarbij de grenzen van de wet worden opgerekt niet de way to go. Beter is dat we eens de oorzaken in het Midden Oosten aanpakken...

Zoals door een VN leger naar de WEstbank te sturen...

toatec | 11-03-06 | 12:17

Toch nog weer die advocaten bij BvD. Advocaat is er om te zorgen voor een eerlijke rechtsgang voor de verdachte. Deze advocaten zijn kritiekloze woordvoerders en mediavoorlichters van de verdachte. 4 granaten in je tas? Mwah, gewoon in bewaring voor vriend. Iedere ongelovige dood? Mwah, wil-ie wel maar nu nog niet. Ligt hier geen taak voor de orde van advocaten?

Mopperstein | 11-03-06 | 09:59

@ rabarberke 11-03-06 @02:31
hoe kun je nou over klassejustitie en discriminatie spreken?
degenen waar het hier over gaat voelen zich verheven boven iedereen die geen moslim is en erkennen zelfs de nederlandse rechtspraak niet, alleen de sharia.
dus kom niet met argumenten als klassejustitie en discriminatie.
we hebben hier niet te maken met "gewone criminelen", maar met gevaarlijke religieuze fanaten.
wat mij betreft mag voor deze lieden niet de gewone rechtspraak, maar de krijgswet in oorlogstijd gelden.
het vuurpeloton martelaar of niet .
je zou wel anders praten als een van je naaste familieleden het slachtoffer zou zijn van deze religieuze psychopaten, doordat ze in een trein zitten die opgeblazen wordt.
ben je de beelden vergeten van de twin towers, de treinen in madrid en londen.
en kom niet aan met irak,.
tijdens de bevrijding van nederland zijn er duizenden burgerslachtoffers gevallen door geallieerde bombardementen tijdens W.O. II.
hoe cynisch ook ,dit noemen ze de prijs van de vrijheid.
we hebben hier te maken met zeer onaangename lieden die hun gelijk met geweld willen opleggen aan anderen in een samenleving die qua traditie haaks staat ophun denkbeelden.
we leven hier in het westen en niet in het midden oosten.
als de moordenaar van theo van gogh naar iran was geemigreerd, had hij niet levenslang in de gevangenis gezeten en had theo van gogh nog geleefd.
hoe kun je iemand vermoorden die iets onwelgevalligsheeft gezegd over een zogenaamde profeet.
hoe zwak is dan de zogenaamde allah als theo van gogh daarvoor vermoord moet worden, door een gehersenspoelde zwakke broeder.
religie maakt meer kapot dan je lief is!

wachtmeester de bruy | 11-03-06 | 06:55

Dit is ook bullshit. Ooh wat erg. Ja erg voor Nederland, in Amerika was er niet eens een rechtzaak geweest, gewoon gelijk doodschieten in hun eigen huis, wapens planten is niet eens nodig.

Rasputin | 11-03-06 | 03:52

Dan houden we het lekker oppervlakkig.

Als een rechter alleen op grond van verboden wapenbezit bij de een het bij voorarrest laat zitten en de ander vijf jaar aan zijn broek smeert, dan heet dat klassejustitie en discriminatie.

Rabarberke | 11-03-06 | 02:31

@hy78
Ik ben er van tussen, goede nacht.

controle | 11-03-06 | 00:14

@controle 11-03-06 @ 00:09
Inderdaad, als u het speciifiek over de vertegenwoordiging van de diverse meningen op tv heeft: mee eens!
Ik las de opmerking van @fuckje niet direct als "mening hebben tbv de media", mijn fout.

HY78 | 11-03-06 | 00:13

@hy78
Ja maar de meningen zijn zo eenzijdig op tv. (lees vooral ned3, journaal heeft er ook iets weg van)
@fuckje
hetzelfde

controle | 11-03-06 | 00:09

@controle 10-03-06 @ 23:55
Met alle respect, controle, maar een mening is denk ik geen luxe-artikel uitsluitend bestemd voor op tv. (En ik weet dat U daar niet anders over denkt btw). Voor mij is een mening (goed of fout) iets dat ook op straat of in de tram tot uiting moet kunnen komen. Liefst zonder dat het eindigt met ziekenhuizen of houten regenjassen. Ik kom uit de randstad, en ik begrijp de opmerking van @fuckje, denk ik. Ben best wel jaloers soms op noorderlingen en oostelijken, op z'n tijd

HY78 | 11-03-06 | 00:03

@controle,
ter afsluiting, want we gaan even naar de kroeg om de hoek om wat vieze smaakjes van vandaag weg te spoelen; interessante info die ik op GS lees geef ik door aan parlementariers via email. Het is niet veel geef ik onmiddellijk toe maar het is wat ik kan doen.
Fijn weekend!

fuckje | 11-03-06 | 00:00

@fuckje
Maar wat bereik je nu met je mening geven alleen hier. Dan moet je toch naar nova of bvd. Het probleem is dat nieuwe media te weinig invloed hebben. Er moet een nieuwe zender bij die substantiele invloed heeft.

controle | 10-03-06 | 23:55

@Mopperstein,
toen ik 16, 17 was wou ik rechten studeren. Nu ben ik blij dat ik gekozen heb voor Nederlandse taal en geschiedenis!

fuckje | 10-03-06 | 23:50

@controle,
sorry, maar ik ben 19, en ben niet bereid om onze toekomst te zien verkwanselen door een haatzaaiend volk dat ons wil bekeren tot een middeleeuws stijlloos leven zonder de vrijheden waarvoor onze voorouders hebben geknokt. In Grunn merken we er gelukkig nog niet veel van, als ik een randstadster was zat ik hoogstwaarschijnlijk in een politiecel, omdat ik opkom voor mijn mening.....

fuckje | 10-03-06 | 23:47

Graag een poll wie de engste advocaat bij BvD was. Man met pokdalig gezicht en pooierdas. Of man met toegeknepen oogjes.

Mopperstein | 10-03-06 | 23:44

@fuckje
Dat is idd NL ten voeten uit. Ach ik kan me er niet meer druk over maken. Links kabinet, NL wordt langzaam maar zeker overgenomen, ik word er helaas steeds onverschilliger over. Soms irriteert het me ten top maar besef dan dat het vechten tegen de bierkaai is. NL zal zoals gewoonlijk weer de put dempen.

controle | 10-03-06 | 23:43

@controle,
whatever, slappe hap! Niemand durft de zaken te benoemen zoals ze zijn.

fuckje | 10-03-06 | 23:32

@fuckje
Bij ned 3 is het imo vooral onwil, bij bvd onwetendheid.

controle | 10-03-06 | 23:26

@controle,
die hele discussie zowel op Nova als bij de ouwe lullen liep mis, omdat de intervieuwerts de ballen niet hadden om echt door te prikken, typisch Nederland.

fuckje | 10-03-06 | 23:23

@fuckje
Ruud de wild zegt dat de koran een vredelievend boek is. Hij had er bij moeten zeggen: "als je moslim bent".

controle | 10-03-06 | 23:19

Nu bij BvD ook weer zo'n staatsvijandige advocaat....

fuckje | 10-03-06 | 23:13

Ik moet de heren van de hofstad groep er op wijzen,ook rekening mee te houden dat tijdens de hete uurtjes van canal plus uw waterkraan tijdelijk door toedoen van uw mede celgenoten door overmatig tiolet bezoek opgewonden ogen blikken kunnen ontstaan die aanlijding kunnen zijn voor diepe penetratie in uw mislimgewijde achterwerkje.
Ik kan u echter medendelen dat er baby olie te koop is in de plaatselijke BajesAldie.
Uw medegeditineerde zal uw verder in de loop der tijden verder penetr. Ik bedoel informeren.

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 23:06

Op Nova kan je zien dat advocaten van de Hofstadgroep staatsgevaarlijke elementen zijn.

fuckje | 10-03-06 | 22:58

Namens mijn buurman en mezelf:
HARTELIJK GEFELICITEERD, beste MoslimStrijders ! Dat u maar veel zeepjes mag laten vallen in de douche en veel Ramadans mag meemaken op Justitiele Basis. Geloof me, die zijn nog zo slecht niet. De stekker van de opwarmkar gaat er een paar uurtjes later in, dussss en Suikerfeest is in de uurtjes dat de rest al lang achter de IJzeren platen zit te vervelen voor Canal+ 1 en/of 2. Doe de Imam de groeten van me..... dat u nog vele vruchtbare "stilte"-uurtjes mag doorbrengen op vrijdagmiddag, als de rest zich verplicht tegoed doet aan allerlei eerlijke en noeste arbeidsuurtjes.
Laat u niet kisten, en laat uwe baard staan die jaren, mischien dat we u dan serieus nemen, als u zich er aan opgeknoopt ....... maja das dan weer jammer van die 70 maagden, dus dat zie ik jullie ook niet doen......

Herman Brood | 10-03-06 | 22:49

Chapeaux lijkt me op GS prima op z'n plaats.

vander F | 10-03-06 | 22:49

Alle kuDos aan wal vander F!

Kuskip | 10-03-06 | 22:44

of toch met een x? Chapeaux. 'K weet het niet zeker meer. 't Is de leeftijd hè.

Oh Ja? | 10-03-06 | 22:42

Chapeau!

Oh Ja? | 10-03-06 | 22:40

@Kuskip 10-03-06 @ 22:19,
nee, ze gaan hier meer voor de frontale Ddos attack.

vander F | 10-03-06 | 22:36

Preaust eauk Vander F, en gelukkig maar dat GS geen gastenboek heeft...

Kuskip | 10-03-06 | 22:19

@Kuskip 10-03-06 @ 22:10,
gelijk heb je,
preaust..

vander F | 10-03-06 | 22:15

(22:05 @ Vander F,
te veel taart, te weinig vlees.

Kuskip | 10-03-06 | 22:10

Voor de moslimstrijders zijn de rechters onwetend en zullen uiteindelijk tot de verliezers behoren. Ik denk dat er een aantal gastjes huizenhoog opkijken tegen die hofstadsukkels.

Barbapoeppa | 10-03-06 | 22:08

targent 10-03-06 @ 21:48: Marrokkaan en dom of niet, het is trollenbedtijd!! En handen boven de lakens!

brrkah | 10-03-06 | 22:06

@Kuskip 10-03-06 @ 22:01,
ach, waarom niet geweaun vander G?

vander F | 10-03-06 | 22:05

@targent 10-03-06 @ 21:58,
kijk, je leert het al,
stuk beter zeau.
Allah's gevolgelte als voorhoedestrijders voor de Ummah.

Zet daar maar iets tegenover Kolonel Klootoog,
ik vraag me af of het 42'ste wel geëquipeerd is om een dergelijke aanval te kunnen afslaan!?

vander F | 10-03-06 | 22:04

@ Vander F, pardon, ik had je moeten inlichten:

It is I, K*dtkip..

Kuskip | 10-03-06 | 22:01

@st*rfucker 10-03-06 @ 21:45,
heej, wat leuk, een Starf*cker wannabee!

vander F | 10-03-06 | 21:59

ben bang dat de volgende aanval gepleegd zal worden met kippen met een kuchje!
als ik binladin was zou ik zeggen bommen zijn zoooooooooooo 11 september.
h5n1 ofzo is veeel beter

targent | 10-03-06 | 21:58

Als ver onvergelijkbare zuster van de Zwarte Kip (ook voor Brussemans een verrassing) ben ik niet onthust door de vonnisen - zowaar mijn khimar 's zijn gestreken.

Kuskip | 10-03-06 | 21:57

@bromm 10-03-06 @ 21:52,
vind ik wel een sympatieke gedachte,
zelfs de 'terroristen' van de koude grond zijn kneuters,
toch nog redelijk geintegreerd.

vander F | 10-03-06 | 21:56

Gezelly, toall... rustig slapen gaan en morgen gezond weer op.

deaardeisplat | 10-03-06 | 21:56

@ king OC
..
lijkt me een prima plan!

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:55

@targent 10-03-06 @ 21:48,
nee hoor,
maar als je loopt te schreeuwen hebben veel mensen de neiging terug te schreeuwen.

vander F | 10-03-06 | 21:54

@ kolonel klootoog 21:48
Tuurlijk je hebt gelijk. Dus geen 15 jaar voor Wilders en Hirsi, maar 5/6?

King of controversy | 10-03-06 | 21:53

Kistkalf vergeet de vrijspraak voor Saleh B. Hij leverde de 4 gemanipuleerde Aivd-handgranaten. Die hadden natuurlijk in de in de handen van Wilson Walters en maatjes moeten exploderen. Jammer dat Jason een boobytrap aan de deur gehangen had. Waarom kreeg Jason juist in Den Haag een woning, in de buurt van ambassades en parlement?
De Hofstadgroep is een zielig zooitje allochtone losers. Terroristen zijn meestal universitair opgeleid. Deze Mavotypjes zijn met geld, sex, huisvesting door een agent provocateur richting extremisme gedreven. Die CIA-man was natuurlijk net op tijd weg "naar Syrië". Nouredine werd "net op tijd" gepakt met een doorgeladen pipa. De convertiet-politieagente kwam "net op tijd" tot inkeer. Ze mocht zomaar de gevangenis uit. De terrorismewetgeving heeft niet gewerkt. Donner en het OM zijn afgegaan.

bromm | 10-03-06 | 21:52

@brrkah 10-03-06 @ 21:49

Klopt en geen zeep met water deze keer

Salvatore Riina | 10-03-06 | 21:52

kolonel klootoog 10-03-06 @ 21:37

Dat is wat ik bedoel! De vogelgriep is ook zo naar europa komen waaien!
Ik geef de voorkeur aan de oude steenkool mijnen, kunnen ze zelf hun kacheltje warmstoken!
Wel uitkijken met mijngassen natuurlijk!

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 21:51

typisch zo'n uitspraak om het plebs rustig te houden die daarna vernietigd wordt in hoger beroep. Daarna kan de politiek roepen hoe graag ze er wat aan willen doen maar het lukt maar niet.

down-under | 10-03-06 | 21:51

kolonel klootoog 10-03-06 @ 21:37: Rudolff Hoss heeft z´n warme melk op en ligt nu onder de wol. Voor Targent zie ik het zandmannetje ook al aankomen....

brrkah | 10-03-06 | 21:49

oke oke ik ga wel weg !
tering kan er toch niets aan doen dat ik dom ben!?
ben ik te min omdat ik marokkaan en dom ben??? stelletje eikels!!!
bah!

targent | 10-03-06 | 21:48

@ King of controversy 10-03-06 @ 21:37
..
ik vind aanzetten tot haat in combinatie met het hebben van wapentuig in tegenstelling tot het verkondigen van een, imho redelijk foute en agressieve, mening toch een redelijke redenatie voor deze straf. ga het morgen even allemaal in de krant lezen en koop misschien voor het tegengeluid ook nog even die krant met die makkelijke grote koppen er in.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:48

Het kan mij een dikke tor zijn wie er nu weer vast zit. Lekker voor Jason dat die klem zit, anders had-ie vroeg of laat wel een keer .geenstijl opgeblazen en dan had ik 'm dus niet alleen een dikke vinger gegeven.

st*rfucker | 10-03-06 | 21:45

@ bwahaha 21:38
Zonder iemand kwaad te berokkennen toch 5 jaar de cel in, vind ik eerlijk gezegd vrij veel.

King of controversy | 10-03-06 | 21:44

@zwarte kip 10-03-06 @ 21:15
dat papiertje dat door een AIVD informant was geschreven?

daskapitalist | 10-03-06 | 21:43

Nooit gedacht het nog eens echt, hardgrondig en intens, met bwahaha eens te zijn (na die keer met die Gele Gids oplichters een paar jaar terug, dan) maar deze keer dus wel. straffen, verdomme! en hard!

vraagstaart | 10-03-06 | 21:42

@ kolonel klootoog 10-03-06 @ 21:37

vergeten :targent ,mond spoelen met groene zeep

Salvatore Riina | 10-03-06 | 21:39

@targent 10-03-06 @ 21:31 Just checking...;-)

vraagstaart | 10-03-06 | 21:39

15 jaar voor een granaat naar 5 agenten? 5 jaar voor een doorgelade machinepistool? Hoezo uitzonderlijk hoge straffen? Ik vind dit 'normale' straffen die wel vaker mogen voorkomen...

bwahaha | 10-03-06 | 21:38

De hoge straffen voor Jason W en Ismail A zijn uiteraard wel een uitvloeisel van het deelnemen aan een terroristische organisatie, waar volgens mij toch ook heel wat jaartjes op staat. Gewoon cumulatief dus en waarschijnlijk juist niet eens een bijzonder hoge straf voor de poging tot moord.
Desalniettemin is het natuurlijk zeer opvallend dat er veroordeeld wordt omdat ze in de toekomst misschien een aanslag zullen plegen of bedreigingen zullen uiten. Zullen we dan ook meteen maar 30% van de pasgeboren marokkaantjes vastzetten?

Een goed overzichtje bij het NJDB:
juridischdagblad.nl/index.php?option=c...

Zeke | 10-03-06 | 21:38

@ kolonel klootoog 21:32
Zoals zwarte kip net al aangaf, riepen de kansarme jongens van de Hofstadgroep niet op tot gewapend geweld. Ze zaaiden alleen haat. En dat doen er meer. Denken we nog even aan de Brunsemse SS-er die ook handgrantaten in bezit had. Ik denk niet dat hij daar 15 jaar voor gaat krijgen.

King of controversy | 10-03-06 | 21:37

@ Rudolf Hoss 10-03-06 @ 21:25
..
karma knul, karma. ooit zal je kermen van pijn.
..
@ targent 10-03-06 @ 21:34
..
hup. slapen. volwassen mensen proberen hier een communicatie moment te realiseren.
..
@ Dominiqeu der Trolle 10-03-06 @ 21:25
..
daarom heb ik het, geloof ik, ook over een duitsch dan wel deens waddeneiland.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:37

King of controversy 10-03-06 @ 21:26
vraag ik me ook af.
die clitorisloze neger en die roze speklap met een romeense hoertje moeten hun smoel houden !

targent | 10-03-06 | 21:34

@ King of controversy 10-03-06 @ 21:26
..
als zowel wilders als AHA oproepen tot gewapend geweld jegens wie dan ook kunnen ze wat mij betreft niet snel genoeg voor het hekje verschijnen. en dan voornamelijk denkende aan goede kappers en mensen die je geen gelijk geven.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:32

vraagstaart 10-03-06 @ 21:14
bijna:)

targent | 10-03-06 | 21:31

"' Wat een geyle bRe3zAh sletjes! kuuut verkeerde topic; ALLAAH AKHBAR! ALLAAAAAAH AKHBAR!

Robinh0 | 10-03-06 | 21:29

@ kolonel klootoog
Hirsi Ali is ook een idealist die de moslimgemeenschap bedreigd. Hetzelfde kan je stellen voor Wilders. Beiden zijn geen aanslagen van plan, maar kunnen wel verdacht worden van haatzaaien. Wanneer verschijnen zij voor het hekje?

King of controversy | 10-03-06 | 21:26

@gevallenverstand tering, alle topics worden hier een beetje stamcafé - nee dank je, geen thee -maar een Corsendonkje(Agnus) fietst er wel in!

vraagstaart | 10-03-06 | 21:26

gevallenverstand 10-03-06 @ 21:18
Gelukkig hebben ze4 nog een beetje verstand. Bedankt voor de reactie. des al niet te min: Stemmen kan geen kwaad, www.ikteken.nl

MR. X | 10-03-06 | 21:25

kolonel klootoog 10-03-06 @ 20:57

Ik ben ontsteld door het idee om dit afval maar op ons nationaal natuurgebied te dumpen!
Wil jij dat er helemaal geen zeehonden meer op de wadden voorkomen?
Ik ben tegen gasboringen op de wadden, En zeker tegen het dumpen van dergelijk maatschappelijk afval!
Mischien zijn de verlaten steenkool mijnen in limburg een optie?

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 21:25

@kol droogkloot
bedankt voor je verwensingen en hoop dat je hetzelfde met me mag delen.
beter een gewetenloze beul dan een laffe ruggegraatloze geldgraaiende kontedraaiende slijmerige allochtonennaaiende nederlander die we nu zijn

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 21:25

Mag het ook een Jupiler zijn ?

Salvatore Riina | 10-03-06 | 21:24

@King, het is meer de combinatie van een zeer uitgesproken mening en de aanwezigheid van wapens en het gebruik daarvan.

zwarte kip | 10-03-06 | 21:24

@ King of controversy 10-03-06 @ 21:21
..
"De samenleving tolereert geen dreiging van idealistische groepen. Het is nu nog even afwachten hoe de zaak verder zal verlopen aangezien het al vaststaat dat de verdachten in hoger beroep gaan."
..
me dunkt dat het hier niet gaat om een gevalletje vrijheid van menigsuiting.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:23

@ gevallenverstand 21:21
Lekker, heb je een koekje erbij?

King of controversy | 10-03-06 | 21:22

De server ligt plat op het moment ......

Salvatore Riina | 10-03-06 | 21:22

Nog een theetje iemand?

gevallenverstand | 10-03-06 | 21:21

@ Zwarte Kip
Dus je zou kunnen stellen dat de Hofstad groep is veroordeeld omdat ze een verkeerde mening hebben (behalve die sumoslims die de handgranaat gooide)?
Gaat goed in dit land. Lang leve de vrijheid van de goede meninguiting.

King of controversy | 10-03-06 | 21:21

@ Rudolf Hoss 10-03-06 @ 21:07
..
dan ben ik liever iemand die met trots kan zeggen dat hij niet nodig vond zich naar een gewetenloze beul te vernoemen.
..
ik wens je ongezien diverse pijnlijke en natte aandoeningen in de liezen.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:18

www.at5.nl/
Kijk, als er landelijk iets besloten word dan word dat nog niet aangepast al loopt heel Wassenaar brandend de zee in. Gelukkig gaat het hier (nog) anders!

gevallenverstand | 10-03-06 | 21:18

gevallenverstand 10-03-06 @ 21:16

Heb je een link voor me met informatie?

MR. X | 10-03-06 | 21:18

Hahaaaa!
Desiree Stokkel heeft Marokko.nl ontdekt en is daar nu aan het spammen.
ROTFLOL
www.desireestokkel.nl/

Dat zal de hakbarretjes leren....

vander F | 10-03-06 | 21:16

MR. X 10-03-06 @ 21:14
Hier regeert de coalitie niet! (Het is dus echt waar!)

gevallenverstand | 10-03-06 | 21:16

@ King, ja er is een papier met daarop wat dubieuze tekst waarvan iedereen in het proces heeft ontkend dat ze er de schrijver of eigenaar van zijn.

zwarte kip | 10-03-06 | 21:15

@gevallenverstand,
Bron? Maar evengoed is die actie met handtekeningen/steunbetuigingen heel zinvol.

fuckje | 10-03-06 | 21:15

MR. X 10-03-06 @ 21:00

Getekend Mr.X

Misschien een nieuwe kop boven aan de site van Geenstijl ... Behoud van Standbeeld

Salvatore Riina | 10-03-06 | 21:14

Als ik je verpakking eraf haal, targent, zeg je dan: dit zijn geen ideologische moslimterroristen maar een stelletje kudtmongeaulen waar jij een hekel aan hebt? en dat je de islam misbruiken als smoes om iemand te mollen afwijst? en dat een idioot/dorpsgek/nar als Theo van Gogh beledigend is maar dat dat geen reden om hem dood te maken? en dat we hier eens moeten ophouden met alle moslims op een hoop te gooien en te eisen dat "ze" Mo Bouyeri en zijn kleffe clubje verwerpen?

vraagstaart | 10-03-06 | 21:14

gevallenverstand 10-03-06 @ 21:07

Echt waar?

MR. X | 10-03-06 | 21:14

Fuckje; De stadsdeelraad Baarsjes heeft in een spoedvergadering besloten het monument in oktober op de oorspronkelijke plek terug te laten keren.

gevallenverstand | 10-03-06 | 21:13

fuckje 10-03-06 @ 21:11

Helemaal goed, hoe meer stemmen hoe beter.

MR. X | 10-03-06 | 21:13

@MR.X
Weer eentje erbij, zegt het voort!!!

fuckje | 10-03-06 | 21:11

@ targent 10-03-06 @ 21:08
Dyslexie of gewoon dom ?

Lady_vagebond | 10-03-06 | 21:11

@targent
bedoel je niet een geitegat?

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 21:11

@Draaitafel Demagoog 10-03-06 @ 20:44
die stoeptegels kunnen weer gelegd worden door de vrijgekomen hakbars. een win-win situatie. Weet je hoeveel belastinggeld een dagje gevangenisstraf kost? Over mijn stoeptegels trouwens niets te klagen...

daskapitalist | 10-03-06 | 21:08

TheLibertine 10-03-06 @ 20:19
tegen geluid van de moslims????
hoezo!
is onschuldige mensen vermoorden of mensen de gevangenis in pleuren om hun denken moslim???
halloooooooooooooooo
weinig moslims zien mb als een moslim.
voor velen onder ander mij zelf zie ik mb als een idoot die een andere idioot heeft gedood.
dat ie roept dat ie dat heeft gedaan in de naam van allah f;uiten wij weg net als ik jullie gezeik wegfluit!
tegengeluid mijn tagna( kontgat)

targent | 10-03-06 | 21:08

Wat ik eruit begrepen heb is dat deze kansarme jongeren (ik zal niet op de oorzaken ingaan) veroordeeld zijn voor het in het bezit hebben van papier waarop een idee staat. Klopt dat, Zwarte Kip?

King of controversy | 10-03-06 | 21:08

jongens, jongens geen ruzie maken dood gaan we toch
wat heb je dan liever een linkse of een rechtse

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 21:07

MR. X 10-03-06 @ 21:00
Het standbeeld komt terug en word behouden.

gevallenverstand | 10-03-06 | 21:07

@ Mr X Getekend! Goeie actie, succes.

vraagstaart | 10-03-06 | 21:05

@ bugger_me
..
leuke vrienden ben je aan het maken.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 21:02

jammer dat de antifa hun adressen niet online zet

Onno Thuis | 10-03-06 | 20:59

@Rudolf, leuke nick. Heb je nog meer onbekende feiten, zo leer je nog eens wat op een vrijdagavond

Bugger_Me | 10-03-06 | 20:58

nee, ze maken nu knijpers voor allah, deze krengen houden de witte varkens stank tegen

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 20:58

mochten jullie ooit niet in slaap kunnen komen en toch op een stukje vermaak zitten te springen? dan kan ik van harte het epos "the message" niet aanraden. wat is die moh een saaie, duffe en besluiteloze knakker.
..
ik vind persoonlijk nog steeds dat we best van duitsland, danwel denemarken, een waddeneilandje kunnen lenen om voor dit soort lieden een geheel onverzorgt strafeiland in te richten.

kolonel klootoog | 10-03-06 | 20:57

Maken ze in de bajes nog steeds wasknijpers voor de Aldi ?
Die krengen geven af op mijn witte ondergoed.

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 20:55

@vraagstaart
juits ja die rakkers bedoel ik.

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 20:54

@Rudolf Hoss je bedoelt deze?http://www.geocities.com/mediacontrole/handschar1.html

zou jij trouwens inderdaad moeten weten, met zo'n nick

vraagstaart | 10-03-06 | 20:51

Zelfs als terrorist zijn jullie mislukt - mwoehahahahahaha!

vraagstaart | 10-03-06 | 20:49

he, scheerschuim zeker ook nooit geweten dat de vertaling van islam onderdrukking is en dat mohammed niet beter was dan hitler
bosnische moslims waren goeie ss ers, ohja, dat staat in geen enkel geschiedenisboek. dat zou uiterskwetsend en zeer stigmatizerend zijn.

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 20:48

Fijn, eindelijk goed nieuws..

devageman | 10-03-06 | 20:44

@daskapitalist .. dat vind ik nou ook ... als jij nou begint met de stoeptegels recht te leggen kan de overheid zich eindelijk met ECHTE zaken bezig gaan houden ..

Draaitafel Demagoog | 10-03-06 | 20:44

Verbazingwekkend, ik kan niet anders zeggen. In mijn ogen nog steeds veel te laag, maar voor NL maatstaven zeer zware straffen.

Colossi | 10-03-06 | 20:43

Ik bedoel; prima dat het zwaar en serieus word genomen, dat heeft een demotiverende werking voor hen die het overwegen/wogen maar graag weer over naar de orde van de dag en kinderverkrachters een keer veroordelen, de economie wat stimuleren, de situatie normaliseren etc. etc. etc.

gevallenverstand | 10-03-06 | 20:39

die rechtszaak heeft weer een hoog Nederlands pulp gehalte. Veel zeiken over niks, terwijl de echte problemen in het land gewoon blijven liggen.

daskapitalist | 10-03-06 | 20:38

@Scheerschuim
Ik noem mijn bReEzAh's ook altijd druifje.

DiagnosisTyphus | 10-03-06 | 20:37

Denk nou eens na, waarom zou iemand nu in Kikkeria een aanslag plegen?

gevallenverstand | 10-03-06 | 20:35

Gemengde gevoelens,
moeilijk moeilijk.
Een beetje zwaar aangezet allemaal,
eerst maar het hoger beroep afwachten, is toch een precedent in de Nederlandse rechtspraak

vander F | 10-03-06 | 20:35

al kan het wel zijn dat er nu martelaars opstaan die het voor hun doen .. jullie weten ten slotte van rekening hoe gek 'afgesloten' mensen zich kunne gedragen .. ;)

Draaitafel Demagoog | 10-03-06 | 20:33

een nekschot in de arena en dan live uitzenden vind ik ook wel een redelijk idee
zo doen ze dat daar ook, dat willen ze toch

Rudolf Hoss | 10-03-06 | 20:29

Dichtmetselen die cellen,OOk de DEUR!
Wel 1 steen eruit laten om iedere dag een bordje zuurkool met vette spek te trakteren.
De jongens moeten wel eten.

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 20:26

Zwarte Kip, doe je even een CC-tje naar Geert W? Die heeft het allemaal namelijk niet begrepen?!

Bugger_Me | 10-03-06 | 20:25

Jalajala, op naar het volgend groepje kutjochies...
Dat ze maar veel zeepjes laten vallen!

Arzu | 10-03-06 | 20:22

15 en 13 jaar. Deze straffen worden normaal slechts gegeven voor een daadwerkelijke geslaagde moord met voorbedachten rade. Da's pas triest.

Rizk | 10-03-06 | 20:21

Sinds de onstaansgeschiedenis van de koran niet zuiver blijkt (is namelijk eerst in Aramees geschreven, daarna slecht vertaald naar oer-arabisch) , en nu aan het licht gekomen is dat met die zogenaamde maagden ejgenlijk een paar trosjes druiven worden bedoeld stelt dat martelaarschap natuurlijk niet zo heel veel meer voor!!

Scheerschuim | 10-03-06 | 20:20

Heel slim inderdaad, om dit gajes als crimineeltjes neer te zetten. Psychologisch een hele slimme zet zelfs. Gewoon heel bruut eigenlijk.

Dirrek | 10-03-06 | 20:19

Het blijven toch een stel snotapen die eigenlijk niet eens beseffen waar ze mee bezig zijn. Het pleidooi van Mohammed B. bevestigde dat alleen nog maar meer. Maar waar ik me wel enigszins zorgen over maak is het aantal Moslims in Nederland dat (stiekem) sympathiseert met deze rotjochies. Je hoort nauwelijks tegengeluiden vanuit de Moslimgemeenschap en dat bevreemdt mij.

TheLibertine | 10-03-06 | 20:19

@Hakbarrr, als het goed zitten een paar van de vrijgelaten leden nu in vreemdelingenbewaring in afwachting van hun uitzetting.

zwarte kip | 10-03-06 | 20:17

Waarom worden ze geen martelaar? Ze kunnen toch over een aantal jaartjes (is niet zo lang in nl (aftrek voorarrest+2/3 van de straf uitzitten), heel blij zich opblazen in de metro...

Naast deze twee lange straffen zijn de andere al vrij, of moeten nog heel kort in het gevang zitten...

Hakbarrr | 10-03-06 | 20:12

1-0 voorlopig.

Dominiqeu der Trolle | 10-03-06 | 20:11

Zien we nooit meer terug.

Kip junior.

gek kuikentje | 10-03-06 | 20:10

@daskapitalist daar was ik al mee bezig het is alleen de geconsolideerde uitspraak.

zwarte kip | 10-03-06 | 20:08

Mooi dat ze geen martelaren worden. Dat zullen ze bijna erger vinden dan de straffen.

Framoes | 10-03-06 | 20:02

hahaha zwarte kip net mijn reply in het ahkbar topic aanschouwt .. en zo is het maar net ! en dat zonder dopplereffekt .. schon !

Draaitafel Demagoog | 10-03-06 | 20:02

Omdat er nog geen geschreven uitspraak is gepubliceerd is een grondige analyse nog niet mogelijk.

Lange leve de vrijmibo!

zwarte kip | 10-03-06 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken