Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

26 jaar cel. Met dank aan integere advocaten

alton100.jpgWeer een keihard bewijs dat Amerika satan is, en advocaten schuim der aarde zijn. Na 26 jaar cel is Alton Logan (picca) weer een vrij man. Gisteren wandelde hij vanuit Cook County Jail zijn vrijheid tegemoet en ging zich tegoed doen aan steak & lobster. Logan (54) was niet schuldig aan de moord op een McDonalds-bewaker in 1982. Logan wist dat hij het niet gedaan had, en hij was niet de enige. "Two attorneys for a convicted cop killer had known for 26 years of Logan's innocence but had kept silent because of the attorney-client privilege. Their client, Andrew Wilson, had confessed to them that he shotgunned a security guard to death in January 1982, but he insisted they only reveal his admission after his death. Wilson, who was serving a life sentence for the murders of two Chicago police officers, died in prison of natural causes Nov. 19." De namen van die twee hardwerkende integere advocaten: Dale Coventry en W. Jamie Kunz. And for decades, they said nothing...

Reaguursels

Inloggen

Arme vent...

ZSU-23-4 | 20-04-08 | 23:34

Gebeurt zo vaak dit. Net als dat vage "pleabargaining", lap er een ander bij en je mag gaan.
En het kan zo'n mooi land zijn !

Rammstein | 20-04-08 | 22:02

Triest van de man, maar een 'bekentenis' aan advocaten heeft geen enkele waarde. Gelukkig maar. Het hek zou van de dam zijn. Geen sterk artikel. Dit.

Stir Glenfarclas II | 20-04-08 | 21:19

Weer een leven naar de gvd. Arme man.

Nifelheim | 20-04-08 | 20:50

Geen bewijs.

Stir Glenfarclas II | 20-04-08 | 20:45

ik zou ze achter mekaar kapoet machen die twee integere laywers....

Jan Gordelroos | 20-04-08 | 19:42

@Remy Martin 20-04-08 @ 18:42
En zuip er nog 40, zoals je waarschijnlijk de afgelopen 20 jaar dagelijks hebt gedaan. Van rechtsethiek heb je geen borrelnoot gevreten. Als die advocaten zich hadden onttrokken aan hun zaak, had deze man evengoed onschuldig vastgezeten.

Der Icebear | 20-04-08 | 18:56

ekimov 20-04-08 @ 18:29

En GS bestaat ook in the USA. Dussss? Ik ga een Pilsje vatten bij een vriend..

Remy Martin | 20-04-08 | 18:42

@ Remy Martin 20-04-08 @ 18:23
Sterk argument. Wees gerust, ik kan gaan en staan waar ik wil en laat me daarbij niet leiden door simplistische vooroordelen. En inderdaad, liever niet in Nederland als het niet persé hoeft...

ekimov | 20-04-08 | 18:29

ekimov 20-04-08 @ 18:05

Move! wat houd je tegen?

Remy Martin | 20-04-08 | 18:23

Overigens: de meeste Amerikanen kennen meer Europese staten dan Europeanen Amerikaanse staten. Als homo kan je beter in San Francisco wonen dan in Amsterdam tegenwoordig. Er zijn in Amerika veel meer tepels te zien dan in Nederland, alleen niet op zenders en tijdstippen waar kleine kinderen naar kijken, zoals in Nederland. De beste films en de beste muziek komt uit Amerika (nee, niet Britney SP). Zonder Amerikaanse oorlogen praatten wij allang Duits, Russisch of Chinees. En ze hebben niet zo'n intelligente president momenteel, nee. Wij ook niet.

ekimov | 20-04-08 | 18:05

@ Remy Martin 20-04-08 @ 17:37

Wat jij wil jongen. Als je je daar prettig bij voelt...

ekimov | 20-04-08 | 17:44

ekimov 20-04-08 @ 17:29

Nee, Amerikanen hebben geen last van patriottisme. Nee, ze hebben top sterren zoals Bridney Spears, ze kennen de wereld van A-Z maar kennen maar 1 land op de landkaart. Zoeken altijd oorlog buiten de grenzen. Wanneer er een tepel is te zien op de TV is het land te klein, maar 50 dooien voor een kwartje met veel paardenbloed of ketchup is normaal. Nee, Amerika is niet bekrompen. Het is het land met de meeste diepgang , kijk maar naar president G.W. Bush!

Remy Martin | 20-04-08 | 17:37

Blijft natuurlijk staan dat de VS minimaal 10 keer zo leuk is om te wonen als het bekrompen Nederland met zijn "Geer en Goor" en "Ik hou van Holland". Gelukkig hebben de meeste Nederlanders zo'n plank voor de kop dat ze denken dat in hun eigen landje alles goed gaat. Blijven ze tenminste daar.

ekimov | 20-04-08 | 17:29

1 woord: medeplichtig!

Draaitafel Demagoog | 20-04-08 | 17:29

*verbrand een amerikaanse vlag*

(R)evolutie | 20-04-08 | 16:19

@legionaire 20-04-08 @ 15:37 man ik luister nu Bob Dylan - Hurricane, HOE toepasselijk

brain damage | 20-04-08 | 15:51

Steak & lobster. What a treat.

LibertasSimplex | 20-04-08 | 15:46

Heerlijk amerikaanse recht systeem, kijken naar kleur van de daader blank zwart geel etc en pakken dan iemand met die omschrijving op, voila klaar is kees zaak afgehandeld......

legionaire | 20-04-08 | 15:37

mark twain 20-04-08 @ 14:49

Omat Amerika een rechtstaat is? Waar inperking of negeren van habeas corpus door de Bush clan aan de orde van de dag is? Wake up, de rechtstaat staat onder druk, ook in het westen. De regeringen gebruiken terreur als argument om de vrijheden van mensen in te perken. Advocaten liegen er op los en schuwen geen middel om hun cliënten vrij te krijgen, zelfs als een onschuldige moet brommen. In een land waar armen maar een heel beperkte recht op medische zorg hebben en dus sterven aan kwalen waar de vermogende en werkende niet aan sterft. Een land waar de onderbuik bepaalt of iemand schuldig is (jury rechtspraak). Amerika is geen rechtstaat in mijn ogen.

Remy Martin | 20-04-08 | 15:12

@Remy Martin 14:25

Tegen de door jou voorgestane eigenrichting mag men zich met gepaste middelen verdedigen.
De bezetting kan je zien als een grootschalige vorm van eigenrichting,
zowel qua omvang als intensiteit. Daartegen mag men zich dus met bijna alle
middelen te weer stellen.Dat heeft niets met de door mij geformuleerde
regel te maken.

mark twain | 20-04-08 | 14:49

@DondeRob 20-04-08 @ 14:36 GOD BESTAAT NIET (dilemma dilemma)

brain damage | 20-04-08 | 14:43

Only god can judge me.

DondeRob | 20-04-08 | 14:36

misschien moesten ze die advocaten maar 'ns 26 jaar laten brommen en dan kijken hoe rigoureus het recht dan zal veranderen

brain damage | 20-04-08 | 14:33

mark twain 20-04-08 @ 14:20

Ook in '40-'45? tijdens de bezetting?

Remy Martin | 20-04-08 | 14:25

amerika is een achterlijk land als het gaat om zaken als: recht spreken, ziektekosten verzekeringen, het gemachtigd zijn te stemmen, het recht hebben om een wapen te hebben en te gebruiken. sneu voor die ten onrechte veroordeelde. en dan hebben ze ook nog doodstraf, je zou maar zijn gexecuteerd terwijl je onschuldig bent. het feit dat amerika de doodstraf nog heeft maakt het een een boevenstaat

kritikaster | 20-04-08 | 14:25

Japannert 20-04-08 @ 14:15

Precies. Je doelt op dat Moskowicz tuig! Dat maffiamaatje, die zelfs een pedofiel van het laagste soort vrij pleit als het moet. Het grappige is dat hij nooit een nazi zou verdedigen omdat dat tegen zijn principes in gaat. Al het andere geteisem vindt meneer geen punt.

Remy Martin | 20-04-08 | 14:23

@Remy Martin 13:24

Doelen , die slechts via verkeerde middelen bereikt kunnen worden,
zijn intrinsiek ongewenst.

mark twain | 20-04-08 | 14:20

Het hele concept van advocatuur is aan de wortels verrot, en hierdoor zijn in het algemeen advocaten nog immoreler dan criminelen zelf.

Het is NIET de taak van een advocaat om schuldigen uit de gevangenis te houden, het is slechts de taak van een advocaat om er voor zorg te dragen dat de beschuldigde een eerlijk proces krijgt. In de praktijk werkt dit natuurlijk niet, want als je klant de bak in gaat kan je niets meer aan hem verdienen.

Dit maakt veel advocaten tot de laagste soort mensen, erger nog dan politici. Er zijn best nog wel uitzonderingen, idealisten in de advocatuur, maar een moreel mens zal nooit een echt succesvolle advocaat worden, ironisch maar waar. Hoe meer je bereid bent te liegen, hoe meer je verdient.

Japannert | 20-04-08 | 14:15

-weggejorist-

Respeezy | 20-04-08 | 14:10

@pietjepuk100 20-04-08 @ 13:41 volgens mij gebeuren er ook andere dingen in gevangenissen met je kont dan erop zitten ;)

brain damage | 20-04-08 | 14:05

26 jaar zitten kan nooit goed zijn voor je kont ;)

pietjepuk100 | 20-04-08 | 13:41

@brain damage 20-04-08 @ 13:25 als ze bij al die schietpartijen stilstaan hebben ze elke dag van het jaar iets te doen

Rammstein | 20-04-08 | 13:33

wat ook wel ERG Amerikaans is dat het vandaag alweer negen jaar geleden is dat die kinderen op Columbine een heleboel medescholieren doodschoten, raar land

brain damage | 20-04-08 | 13:25

Der Icebear 20-04-08 @ 13:14

Nog meer bullshit te melden? Een advocaat kan zich terugtrekken uit een zaak wanneer hij te horen krijgt dat zijn cliënt ook de dader is. Daarbij is de wetgeving er voor de mens en niet de mens voor de wetgeving, ( nattebever 20-04-08 @ 12:50) Wanneer het zeker is dat iemand onschuldig zit, mag je een eed verbreken. Wanneer je daarvoor veroordeeld wordt, mag je wat mij betreft staatsterrorist worden omdat Rechtvaardigheid dan zoek is en eigenrichting de enige genoegdoening voor het slachtoffer is.

Remy Martin | 20-04-08 | 13:24

Wat een rukkers, die advocaten, ze moesten gaan schamen, en wat mij betreft mogen ze dat soort gasten gewoon kapot maken.

60CX | 20-04-08 | 13:19

Shit happens.

IJzervreter | 20-04-08 | 13:18

Wat een rukkerts zijn jullie toch. Denk je nu echt dat er in Nederland één advocaat is te vinden die een cliënt gaat aangeven voor een moord die niet meer te voorkomen is? En denk je dat het fijn is om dat soort geheimen te moeten bewaren? Afgezien van elke juridische afweging geldt een meer menselijke, althans een islamitische. Zei niet de profeet zelf (t.e.a.b.): 'sla uw vrouw elke dag. Als u niet weet waarom weet zij het wel.' En zo is het maar net. Die man zal wel wat anders hebben uitgevreten waar hij niet voor is veroordeeld. Bovendien, je hoeft geen Maurice de Hond te zijn om te weten dat in elke gevangenis, waar ook ter wereld, vrijwel alle gedetineerden bij hoog en bij laag volhouden onschuldig te zijn. Dat is altijd zo mooi bij dit soort gevallen. 'De man had altijd gezegd onschuldig te zijn.' En met hem de rest van de veroordeelden. *weer verder met pleitnota gaat*

Der Icebear | 20-04-08 | 13:14

Hobbykip 20-04-08 @ 12:18 Ja, dezelfde lieve uitstraling als O.J. Simpson

Rammstein | 20-04-08 | 13:11

@ MrFr 20-04-08 @ 12:28 Barry Zuckerkorn !!!

Rammstein | 20-04-08 | 13:10

They Call It The American Because You Have To Be Asleep To Believe It, medelijden

brain damage | 20-04-08 | 13:09

Vossie 20-04-08 @ 13:06: in nederland zitten veel meer mensen onschuldig vast, alleen die twee zaken halen de media.

LoL @ Sévèke | 20-04-08 | 13:07

Hier zitten ook onschuldigen jarenlang vast, Lucia de Berk en Ernest Louwes. En Hirsch Ballin weet dat.

Vossie | 20-04-08 | 13:06

Even apeldoorn bellen!!

LoL @ Sévèke | 20-04-08 | 13:03

Gelukkig heeft ie niet de doodstraf gekregen...

da wizard | 20-04-08 | 12:57

Shawshank Redemption iemand?

j0zti | 20-04-08 | 12:53

Feli?

De Reaguurdert | 20-04-08 | 12:53

NoMinister 20-04-08 @ 12:34
Vind je dat niet een beetje al te formalistisch? Wetgeving is er voor de mensen, niet omgekeerd.

nattebever | 20-04-08 | 12:50

Leuk zo een verhaal maar hij is nog NIET VRIJ gasten.

Hij is op borg vrij en zijn zaak moet weer opnieuw voorkomen, hoe bedoel je het rechtssysteem daar is totaal verneukt.

Aerox | 20-04-08 | 12:48

Al zou je er je titel als advocaat door verliezen, een integer mens zou de waarheid hebben verteld.

OversteKarremans | 20-04-08 | 12:46

Ach, hier worden pedofielen met een taakstraf weggestuurd. Daar zitten onschuldigen in de cel vanwege zwijgplicht van advocaten.
Het probleem in deze zaak is dus niet Amerika, maar het rechtsysteem in Westerse landen in het algemeen. Dat lijkt gewoon op instorten te staan.
Er zitten mazen in de wet en het systeem is makkelijk manipuleerbaar, en na lange tijden weten ideologisch gestuurde rechters en advocaten van crimineel tuig daar uitermate behendig gebruik van te maken.
Het rechtssysteem is een speeltje geworden waar het om de knikkers gaat en niet om gerechtigheid.
Wie wil weten hoe geweldig het er aan toe gaat met het recht in Nederland moet maar zoeken op Paul Ruijs. De PVDA is niets bij de manier waarop daar gesjoemeld wordt.

brulkikker | 20-04-08 | 12:41

NoMinister 20-04-08 @ 12:34

Walgelijk, deze redenering. Het geeft aan dat de wetgeving niet deugt en dat je daar iets tegen moet doen. Jij redeneert dit onrecht weg. Dan moet je maar klokkenluider zijn en je carrière maar offeren voor dit onrecht. Ik vind dat deze advocaten die zelfde tijd moeten zitten. Tuig van de richel is het. Als het mij gebeurd was, zou ik overwegen er nog een paar jaartjes bij te nemen en dit even rechtzetten.

Remy Martin | 20-04-08 | 12:41

Zoek eens naar Daryl Hunt. Bestaat ook een docu van: The Trials of Daryl Hunt. Een zwarte man beschuldigd van het verkrachten en vermoorden van een blanke vrouw. Na bijna 20 jaar in de gevangenis en heel veel verloren rechtszaken is hij uiteindelijk vrijgesproken terwijl de politie vanaf het begin af aan al wist dat hij het waarschijnlijk niet was.
De politie is er niet voor om de schuldigen op te pakken. Ze hoeven alleen maar zaken op te lossen.

harl | 20-04-08 | 12:35

Ik weet niet wat mag en niet mag, maar dat iemand die onschuldig is wordt veroordeeld is heel erg, maar mogelijk. En dat dat zou impliceren dat je de wet moet overtreden door beroepsgeheim te schenden is geen ABC'tje voor mij. Als die gasten niets hebben gedaan terwijl ze wel iets hadden kunnen doen, is het schandalig. Maar als je uit het advoatenregister wordt geflikkerd wegens overtreden beroepsgeheim/vertrouwelijkheid omdat het rechtssysteem iemand onterecht veroordeeld en jij daar even praktisch op inhaakt, kan ik me voorstelen dat je daarmee even wacht. Toch? Is wel heel erg, dat wel. Maar soms is het leven erg.

NoMinister | 20-04-08 | 12:34

Jamie Kunz? Bedoelen ze niet Lionel Hutz?

MrFr | 20-04-08 | 12:28

De Vrolijke Kaafir© 20-04-08 @ 12:14

Maar dat verandert het feit niet dat zoveel mensen ontsporen in de moderne samenleving. Ik heb op een blauwe maandag Milieukunde gestudeerd en heb daar geleerd dat de “end of pipe” methode een slechte methode is, niet alleen op gebied van milieu, maar ook in de vorming van de samenleving. Straffen is een dergelijke “end of pipe” maatregel. Sinds we van ons geloof zijn afgestapt dat de samenleving/maatschappij maakbaar is, is deze een runaway train geworden. Amerika is al vanaf haar oprichting zo’n Runaway train. Nu de markt allesbepalend is zal er ook weinig te doen zijn aan dit probleem.

Remy Martin | 20-04-08 | 12:25

Goh..... lijkt me een aardige negert die Alton Logan als ik zo zijn pica bekijkt ...

Hobbykip | 20-04-08 | 12:18

Mooi hé, het onfeilbare rechtssysteem in het rijkste land ter wereld. Ze zouden eens wat meer geld moeten pompen in het leger, want dat wordt zo ondergewaardeerd daar.

Coins | 20-04-08 | 12:18

En denkt men dat het er hier anders aan toe gaat? Zwijgplicht = zwijgplicht imo. Advocaten hebben niets misdaan. Bovendien durf ik te wedden dat als die man een schadeclaim indient tegen de advocaten, hij absoluut niet zal winnen.

Mekosa | 20-04-08 | 12:17

De Vrolijke Kaafir© 20-04-08 @ 12:14

LoL :-)

Remy Martin | 20-04-08 | 12:15

@Remy Martin 20-04-08 @ 12:08
Ach ja, hier in Nederland zit slechts 1 op de 10 criminelen in de gevangenis. 't Is maar net hoe je het bekijkt.

De Vrolijke Kaafir© | 20-04-08 | 12:14

@Remy Martin 20-04-08 @ 12:08
1 op de 10 zou hier ook kunnen als de politie haar core business verlegt van flitsen naar boeven vangen.

Lucifer | 20-04-08 | 12:14

@skeptik 20-04-08 @ 12:00
Je hebt gelijk....... Ik dacht even dat Illinois misschien 1 van de staten zonder de doodstraf was, maar nee dus....

Hobbykip | 20-04-08 | 12:08

The land of de free!? Amerika is het meest zieke democratische land dat er is. En dat is dan nog een understatement. Daarbij hoorde ik van de week op Radio 1 dat, een op de tien volwassen mannen van dit land in de bak zit. Gaat lekker daar.

Remy Martin | 20-04-08 | 12:08

@ Stuurman aan wal 20-04-08 @ 11:50
Nee, dan hadden ze volgens die wet juist wel weer in mogen/ moeten grijpen.

geezzmeteeezzz | 20-04-08 | 12:07

amerika is ook het land van "I'l sue you for several millions" dus zullen de heren advocaten de rekening nog wel krijgen....

van dal | 20-04-08 | 12:00

@ hobbykip: met die extra moord erbij had hij waarschijnlijk de doodstraf gekregen. Wel degelijk iets te verliezen dus.
Dat was waarschijnlijk ook de reden voor die advocaten om te zwijgen, je eigen client gaat toch voor. Als je het hele verhaal leest hebben ze wel degelijk meerdere malen geprobeerd (anoniem en langs niet-officiele weg) iets te doen voor de kerel die onschuldig vast zat. Zo zwart-wit is het dus allemaal niet.

skeptik | 20-04-08 | 12:00

Was die Wilson die uiteindelijk de dader was toevallig ook blank??

Bruno Wanton | 20-04-08 | 11:56

"Wilson, who was serving a life sentence for the murders of two Chicago police officers, died in prison of natural causes Nov. 19."

Moge hij branden in de Hell ......
Wat had het voor hem nu uitgemaakt al had hij het eerder zelf verteld > hij zat tenslotte toch al levenslang .....

Hobbykip | 20-04-08 | 11:53

Cook County Jail heeft me daar toch een handige website. Erg amicaal opgesteld allemaal.

Skeflau d'Bouterique | 20-04-08 | 11:52

Nog mazzel dat hij de doodstraf niet heeft gekregen...

Stuurman aan wal | 20-04-08 | 11:50

Zit je dan,
26 jaar lang weg te rotten,
met je goeie gedrag

albert136 | 20-04-08 | 11:50

Klote streek!

Hobbykip | 20-04-08 | 11:49

Dat je je cliënt niet verraad, dat is zoals het hoort. En het kan best dat als je de politie weer aan het denken zet, dat ze dan alsnog je cliënt pakken. Dan is het best te begrijpen. Dus niks niet 'schuim'. Zo'n advocaat zou je toch voor jezelf ook willen?

wingload | 20-04-08 | 11:49

Overal komen dwalingen voor, niet iets typisch Amerikaans. Mja, neemt niet weg dat het gerechtssysteem geoptimaliseerd kan worden. Bedenk wel dat zonder de regeling van zwijgrecht bij advocaten veel meer zaken onopgelost zouden blijven.

Het_leuke_zuiden | 20-04-08 | 11:47

en deze gast heeft dus wel 2 keer langer in de bak gezeten dan volkert gaat doen.

frozenhenk | 20-04-08 | 11:45

Ik zou ze eigenhandig omleggen en me beroepen op het feit dat ik de straf daarvoor reeds heb uitgezeten.

..zapper | 20-04-08 | 11:44

Mja, de waarheid doet er niet toe. Gewoon het volk zoet houden met een willekeurige veroordeling, en daar zo veel mogelijk aan verdienen.
Wat een kutmentaliteit.

speculaas | 20-04-08 | 11:42

He belang van je cCliënten moet je niet onderschatten.

Henry | 20-04-08 | 11:42

Zou het niet stratfbaar zijn als je dat soort informatie voor je houdt? 26 jaar is een behoorlijke tijd voor een gerechtelijke dwaling

maxzz | 20-04-08 | 11:40

Nou ja, beter laat dan nooit he.

McGhanees | 20-04-08 | 11:40

Integriteit bestaat dus nog in de States!

Stuurman aan wal | 20-04-08 | 11:39

uhm.,, je hebt een spel en je hebt regels, maar in dit geval hadden die advocaten mischien beter een anonieme brief kunnen sturen naar de rechtbank met informatie.

frozenhenk | 20-04-08 | 11:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken