Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat u niet leest of hoort...

Op pier G gewoon luisteren naar MarechausseeHet mediaoffensief omtrent Taïda Pasic is in volle gang. Gisteravond een tranentrekker bij 2 Vandaag en ook in Nova mocht de bReEzAh uitgebreid haar vuur spuwen. De komende 27 dagen (and counting) zal de druk op ijzeren Rita alleen maar toenemen. Taïda ies zielig, Rita een emotieloze hoerrr. D66 en de LPF zinnen zelfs op mogelijkheden om Taïda toch haar school in Winterswijk te laten afmaken. Kortom, herrie in de tent. Maarrr, onze frauderende asielzoekert had gewoon tegelijk met haar oude klasgenoten, in Pristina (Pier G) het Nederlandse vwo-examen kunnen doen. Ieder jaar doen namelijk leerlingen mee aan het Centraal Schriftelijk Eindexamen ondanks dat zij zich ver van huis bevinden. Dit gebeurt op militaire bases in den vreemde en op ambassades. Voorwaarde is wel dat je je dan vóór 1 januari moet opgeven. Taïda liet die kans echter schieten om in Nederland opnieuw de strijd aan te gaan met Verdonk. De rest van het verhaal is bekend. Zielig hè…

Reaguursels

Inloggen

Die meid laat zie ophitsen,vast een verkiezings-stunt van de groenlinksekliek die al jarenlang onder aanvoering van de trut de Vos zielige snaartjes bij de burgers proberen te raken!
Gewoon eruit met die Taida(TREES) ze heeft gefraudeerd met papieren,haar ouders hebben duizenden eurries gekregen en zijn vrijwillig vertrokken,
die Trees moet niet mekkeren,eraus is eraus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nummertje | 03-03-06 | 13:12

Go Rita, Go Taida. Weg met fraudeurs.... Taida je moet niet janken. Je lijkt wel een klein kind. Had je maar niet moeten fauderen...... had van een VWO leerling toch meer verstand verwacht....

meistro | 03-03-06 | 12:48

Geen Stijl heeft een nogal cynische kijk op de inspanningen van Taida om zich een goede uitgangspositie te verwerven voor haar verdere leven. Uw en Verdonk's credo luidt waarschijnlijk: 'regel is regel'. Maar geldt dat altijd en overal? Bij de verlening van het Nederlanderschap aan Maxima in 2001 heeft de regering art. 8 van de rijkswet op het Nederlanderschap voor de gelegenheid maar buiten beschouwing gelaten. Overigens dringt zich de vraag op of Ayaan dan ook fraude heeft gepleegd? M.i. niet! Frauduleus of corrupt is daarentegen wel het gedrag van bestuurders als B. Peper en A. Jorritsma. Jammer dat Ayaan het niet voor Taida opneemt.

artsp@planet.nl | 03-03-06 | 11:54

Is er geen site waar we Rita kunnen steunen?

Ca$h is King! | 03-03-06 | 10:14

niet getreurd: opgepleurd!

Motor-Muis | 03-03-06 | 07:48

samenvatting libertine? links, rechts... spelfouten... oplichting door buitenlanders en een grondige orthopedische analyse van een scala aan ministers.

OoO | 03-03-06 | 00:47

Waar gaaaaaaaaaaaaaat het in hemelsnaam over?

libertine | 03-03-06 | 00:35

Belachelijk.... Ze durven wel een mokkel als deze eruit te gooien, maar die tyfus moroc's mogen blijven!

YEHUDA33 | 03-03-06 | 00:27

Rita je bent onze echte held. Laat je door een fraudeur niet de les lezen.

nonick | 03-03-06 | 00:07

Hahaha, ja dacht zal mijn spelfouten er nog maar een beetje uithalen..

Blauw | 02-03-06 | 23:11

@Blauw
Behalve die drie man die je blijkbaar nodig hebt voor je bijstands-papieren in te vullen heb je zeker ook nog drie man nodig om je te helpen op internet, dubbelposten is zo 486.
Maar ja, in de bijstand zal een goede computer er wel niet vanaf kunnen!

Henkiemaardannietgek | 02-03-06 | 22:38

@ crixus 02-03-06 @ 19:45

Als dat zo was, waarom vond de rechter dat dan géén overwegingspunt? Dat hele visumverhaal was volledig bij de rechter bekend.
.
Trouwens, zelfs *Verdonk* had het niet eens meer in haar lijstje van redenen staan... die heeft het alleen nog maar over "oneigenlijk gebruik" (wat een waardeoordeel is en geen misdrijf, tenzij de rechter anders beslist)

DarkSkywise | 02-03-06 | 21:56

Blauw 02-03-06 @ 20:31
"achterlijke taal fout"
Oei een spelfout. Wat een schande! Hellup, nu ben ik dom.
Snel nog een keer posten.
.
Jammer hoor.
Join the club of 60.000.

Mad World | 02-03-06 | 21:17

@ lijn 5

Ik heb genoten. Echt heerlijk was dat. Even alles eruit. En nu weer zen. De androgyne hormonen vlogen door mijn lijf. Even was mijn leven niet zo grijs.
Even was ik man. Even leek ik iets. :-)
Nu helaas weer over tot de orde van de dag.
.
En je hebt gelijk dat in het feit dat er niks juridisch meer te doen is.
.
en dat het een verkiezingsitem is geworden.
.
maar het zegt wel iets toch? Als iemand kon zegt, in plaats van kende.
.

Blauw | 02-03-06 | 21:09

7000 Euri? Tering! Krijgen ze dat allemaal?
Dus daar gaat dat kwartje van Kok naar toe....

MisterPink | 02-03-06 | 21:07

@Blauw Wat moet jij een heerlijk superieur gevoel hebben vanavond om Mad World zo te kunnen feuten over 'kon' ipv 'kende'. Of vindt ipv vind. Dit laat echter onverlet dat je mening verdomd weinig toevoegt aan de discussie, daar de casus van het Yugo meisje al heel lang niet meer tot het juridische domein behoort. Het is een verkiezingsitem geworden en over een week is het gelukkig over en sluiten.

lijn5 | 02-03-06 | 21:02

@.. Whatever 02-03-06 @ 20:51,
uw vrouw is ex?

vander F | 02-03-06 | 20:58

Als die kop op de foto de hare is dan weet ik afdoende.
Nou is dit niet het moment om met mij over vrouwen te praten overigens.

..Whatever | 02-03-06 | 20:51

Het gevalletje meervoudig dood door schuld op detentie centrum Schiphol Oost laat ik nu even buiten beschouwing, hoort geloof ik meer in Donnerts straatje.

vander F | 02-03-06 | 20:42

Ach Verdonk staat bekend om haar schofferen van de wet.
In haar geval wordt ze alleen teruggefloten,
jan met de pet had nu al staan schoffelen.

vander F | 02-03-06 | 20:39

@ Mad World 02-03-06 @ 18:37

"Sorry hoor, maar alles wijst erop dat Taida de regels kon, en zodoende wist waar ze aan begon."
.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. "Taida kon de regels?" KON? KON?!?!?!!!!
.
Hou toch op zeg. Wat een botte schande dat je uberhaupt denkt dat jij nog mag meepraten. Ik heb in de afgelopen dertig jaar niemand meer zo'n achterlijke taalfout horen maken.
Jij hebt werkelijk elk druppeltje geloofwaardigheid dat je misschien nog ergens zou kunnen hebben van tafel geveegd.
.
Vervolgens vind jij het "een beetje dom" dat iemand vecht voor zijn opleiding en alles op alles zet om haar lot in eigen hand te kunnen houden. Mad world, jij bent een giller. Ik weet vrijwel zeker dat jij 1 van die 60.000 problemen bent, die tikkende tijdbommen, die de school verlaat zonder startkwalificatie. Een van de crybaby's waar de rest van nederland voor moet gaan zorgen.
.
Vertraging in de bureaucratische molen zeg je, man, jij bent praktisch analfabeet. Er moeten drie man bij jou langskomen voordat jij de formulieren van de bijzondere bijstand kan invullen. Want dat weet jij waarschijnlijk wel he. Hoe je je hand moet ophouden. Of sorry, dat kon jij wel..
.
Kon

Blauw | 02-03-06 | 20:31

@ Mad World 02-03-06 @ 18:37

"Sorry hoor, maar alles wijst erop dat Taida de regels kon, en zodoende wist waar ze aan begon."
.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. "Taida kon de regels?" KON? KON?!?!?!!!!
.
Hou toch op zeg. Wat een botte schande dat je uberhaupt denkt dat jij nog mag meepraten. Ik heb in de afgelopen dertig jaar niemand meer zo'n achterlijke taal fout horen maken.
Jij hebt werkelijk elk druppeltje geloofwaardigheid dat je misschien nog ergens zou kunnen heb van tafel geveegd.
.
Vervolgens vind jij het "een beetje dom" dat iemand vecht voor zijn opleiding en alles op alles zet om haar lot in eigen hand te kunnen houden. Mad world, jij bent een giller. Ik weet vrijwel zeker 1 van die 60.000 problemen bent, die tikkende tijdbommen, die de school verlaat zonder startkwalificatie. Een van de crybaby's waar de rest van nederland voor moet gaan zorgen.
.
Vertraging in de bureaucratische molen zeg je, man, jij bent praktisch analfabeet. Er moeten drie man bij jou langskomen voordat jij de formulieren van de bijzondere bijstand kan invullen. Want dat weet jij waarschijnlijk wel he. Hoe je je hand moet ophouden. Of sorry, dat kon jij wel..
.
Kon

Blauw | 02-03-06 | 20:28

Voorwaarden hebben bij voorkeur een deadline in het verleden. Het is mogelijk. het word zo onbekend mogelijk gehouden, voila, persoon in kwestie heeft geen poot om op te staan.

gevallenverstand | 02-03-06 | 20:00

@crixus
Nou, die ambtenaren van IND doen hun werk sowieso niet goed. Heb je toevallig vandaag nog vernomen dat er dankzij een fout van de IND honderden allochtonen nog geen stembiljet hebben ontvangen?
Zou Rita daar ook achter zitten? Iets zegt me van wel....

MAXIMO | 02-03-06 | 20:00

@MAXIMO 02-03-06 @ 19:47:
Nee, maar de waarde van het diploma is er niet minder om.
Dus eh... die ambtenaren van de IND moeten gewoon maar helemaal ophouden met werken en alle illegalen mogen gewoon blijven en als er nieuwe bijkomen: sorry, wij doen niks meer?

crixus | 02-03-06 | 19:57

@crixus
Nou, zo'n zelfstandige LOI opleiding op afstand is echt niet vergelijkbaar met gewoon klassikaal lessen volgen met een leraar als instant en constante aanspreekpunt.
Overigens belette haar status haar niet om 6 maanden onderwijs te volgen op een Nederandse school en was zij niet onvindbaar voor de politie om haar uit te zetten. Als zij 2 maanden later aan de beurt was in de administratie had ze gewoon haar diploma gehaald.
Ze was m.i. dus niet clandestien bezig.

MAXIMO | 02-03-06 | 19:47

@DarkSkywise 02-03-06 @ 19:39:
Voor de duur van het visum... en dat was verlopen....

crixus | 02-03-06 | 19:45

... en daarom kreeg ze dus ook een stempeltje in Haarlem, zodat ze legaal naar school kon gaan (en ja, OVERAL in het land)

DarkSkywise | 02-03-06 | 19:39

@MAXIMO 02-03-06 @ 19:20:
*zucht*
Het gaat niet om een gelijkwaardige opleiding in Kosovo. Je kan in Pristina ook je NEDERLANDSE VWO diploma halen. Het maakt de LOI echt niet uit naar welk land ze de examens moeten sturen. Natuurlijk wil ze dat het liefst in de omgeving van schoolvriendjes en -vriendinnetjes. En natuurlijk is een toeristenvisum een legaal document, voor een bepaalde periode. En die periode is verlopen. Een toeristenvisum geeft je echter geen recht op onderwijs in dit land.

crixus | 02-03-06 | 19:27

@linksisooknietalles: nou als jij rechts bent is dat dus ook niet alles

Afval-verwerking | 02-03-06 | 19:25

@crixus
Het schijnt dat het niveau, volgens Taida, van die gelijksoortige opleiding in Kosovo niet voldoende is. Ook is het zo dat het verkrijgen van een toeristenvisum volkomen legaal is. Het enige wat ze heeft "misdaan" is dat zij na het verlopen van dat visum hier is gebleven en naar school is gegaan. Overigens geef ik haar volkomen gelijk dat zij haar opleiding gewoon in haar vertrouwde omgeving met deze leraren wil afmaken. Waarom niet?

MAXIMO | 02-03-06 | 19:20

@MAXIMO 02-03-06 @ 18:36:
Excuses aanvaard.
M.b.t. de uitzondering in het geval Taida. Dit meisje heeft er wel alles aan gedaan om het voor zichzelf zo moeilijk mogelijk te maken. Er van uitgaande dat haar slechts ging om het VWO diploma, heeft ze een aantal mogelijkheden bewust genegeerd om dat thuis in Kosovo te behalen.
Dat spreekt niet in haar voordeel.

crixus | 02-03-06 | 19:00

Duidelijkheid eisen - en als die volgt, vage uitzonderingen verlangen - is zo oudHollandsch.

Jan Passant | 02-03-06 | 18:59

ff opnieuw want dit ging niet helemaal goed :D
.
.
- "Als je het volk zou laten stemmen (democratie?) zou de meerderheid zeggen bye bye zwaai zwaai."
.
Als het volk pas zou mogen stemmen nadat ze het rechtbankverslag hadden gelezen in plaats van alleen de Telegraaf, werd het waarschijnlijk 75% "blijven" :P
.
- "alles wijst erop dat Taida de regels kon, en zodoende wist waar ze aan begon."
.
En dus werd Verdonk tot twee maal toe door de rechter teruggefloten (en gaat nu voor de koelkast, pardon, de derde keer)

DarkSkywise | 02-03-06 | 18:43

De ads zijn trouwens ook niet van lucht:
"Gezakt, haal je VMBO diploma alsnog!".

Framoes | 02-03-06 | 18:41

<<Als je het volk zou laten stemmen (democratie?) zou de meerderheid zeggen bye bye zwaai zwaai>>
.
Als het volk pas zou mogen stemmen nadat ze het rechtbankverslag hadden gelezen in plaats van alleen de Telegraaf, werd het waarschijnlijk 75% "blijven" :P
.
<<maar alles wijst erop dat Taida de regels kon, en zodoende wist waar ze aan begon.>>
.
En dus werd Verdonk tot twee maal toe door de rechter teruggefloten (en gaat nu voor de koelkast, pardon, de derde keer)

DarkSkywise | 02-03-06 | 18:41

@tichtus 02-03-06 @ 18:07
Ik erger me vooral aan het feit dat er dagelijks mensen naar thuisland moet vertrekken, maar omdat ze dik/oud/lelijk/saai zijn niemand er naar omkijkt.
Maar nu een zielig en niet onaantrekkelijk (als ze het droog houdt) meisje er uit moet, dat ineens de hele media met zijn zweterige zak er in hangt, omdat het "zo erg" is. En maar huilen op tv, want met elke traan een medestander meer.
Uiteindelijk draait het de media om het geld en de politiek om de stemmen.
Echt om van te kotsen.

Framoes | 02-03-06 | 18:38

@ tichtus 02-03-06 @ 18:07
Sorry hoor, maar alles wijst erop dat Taida de regels kon, en zodoende wist waar ze aan begon.
Om vervolgens de hele bureaucratische molen in het werk te stellen om toch je (on)gelijk te halen vindt ik een beetje dom, en werkt alleen maar vertragend voor de mensen die terecht asiel aanvragen.
.
Dit soort zaken legt een bom onder het huidige asielbeleid waar NL zelf voor heeft gekozen.

Mad World | 02-03-06 | 18:37

@Crixus.
Waarom zouden uitzonderingen op de regel in de media moeten worden besproken als de bestuurders hele legioenen ambtenaren tot hun beschikking hebben die daar enigszins op toe moeten zien?
Ik hoef niet elk wissewasje op het Journaal laat staan het regiojournaal te zien...
BTW je zegt het zelf al Taida heeft dit niet zelf in de media gebrachtt, dat hebben haar klasgenootjes en vriendjes logischerwijs gedaan nadat ze was weggehaald van school en in een cel werd gedumpt.
BTW wil ik bij deze oprecht excuses maken voor mijn misplaatste donkerbruine vermoeden. Zal waarschijnlijk door bepaalde elementen in deze virtuele omgeving komen of het is wijten aan de te lange teentjes mijnerzijds na het lezen van je, met de nodige krachttermen beschreven, kritiek. Het herstel is een excuus waard.
-
@mirrorman.
Nou, ehh, als we de peilingen moeten geloven kan jij je gaan opmaken voor aanpassingen dankzij het falende bestuur van de door jou aangeprezen leiders/lijders.
Overigens ben ik het type dat in een zoektocht naar een perfectionistisch comfortabel gelukkig lang leven dankzij vooral een positieve instelling gedijt onder elk regime of politieke levensbeschouwing, zonder kapsones.

MAXIMO | 02-03-06 | 18:36

Als je het volk zou laten stemmen (democratie?) zou de meerderheid zeggen bye bye zwaai zwaai.Oprotten met die nepzielige arme asielzoekers/vluchtelingen/allochtonen.De meeste mensen zijn het zat om belazerd en bestolen te worden.Het vervelende is dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.

Yammie | 02-03-06 | 18:18

De VMBO reaguurdertjes die er - getuige de reacties - allemaal persoonlijk 7000 euri bij ingeschoten zijn door "die frauderende Br33zAh- hoerrrr" verkondigen hier graag & met luide stem dat Taïda Pasic ook maar ongediplomeerd door 't leven moet, net als zij.
Regels zijn regels.
Befehl ist Befehl?
Een echt HANDIGE minister had toch waarachtig wel kans gezien om tot na de vakantie op "dit moeilijke dossier" te studeren en had haar "gelijk" achteraf gehaald. Maar Rita, zat vroeger waarschijnlijk al bij elk moeilijk proefwerk onbewust gefrustreerd haar dunne lipjes te likken. Toch als minister boven komen drijven - en dan blijf je altijd een beetje boos op- & achterdochtig tegenover de echt getalenteerden.

tichtus | 02-03-06 | 18:07

Wat U niet leest of hoort.... zijn de gedeeltes uit het IND-rapport die VOOR Taïda pleiten, of waarom Verdonk het nodig vond om een gerechtelijke uitspraak te negeren. De rechter had immers gevraagd om te motiveren waarom de hardheidsclausule niet van toepassing zou zijn, maar in plaats daarvan komt Verdonk met een motivatie waarom er "oneigenlijk" gebruik van de regels is gemaakt en spamt ondertussen de Telegraaf vol met (onbewezen!!!) beschuldigingen waarvan ze weet dat ze er niet voor vervolgd kan worden.
.
Die hardheidsclausule is hier uiterst belangrijk, want als die alsnog van toepassing zal blijken te zijn, had Taïda desnoods met een uitgeprint Partyflock-profiel Nederland mogen binnenkomen en dan nóg was ze niet illegaal geweest.
.
Maar nee, Nederland gelooft liever een minister die niet voor de eerste keer gelogen heeft en het halve land in paniek weet te brengen als er een musje tegen haar raam vliegt. En die vooral NIET bij de VN, Amnesty of de plaatselijke autoriteiten navraagt hoe het nou eigenlijk precies zit met die vestigings/inschrijvingssituatie in Kosovo, want dat is natuurlijk véél te veel werk, ook al had de rechter daar specifiek naar gevraagd.
.
En dus gaan we maar door met elkaars onzin napraten over illegaliteit, niet-relevante vertrekpremies en het aanvragen van een examen in het buitenland (alsof iemand had kunnen verwachten dat Verdonk voor de 0-optie zou kiezen) onder het motto "Right or wrong, my Verdonk" want dat is een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld een keer het rechtbankverslag te lezen.
.
Trieste boel eigenlijk.

DarkSkywise | 02-03-06 | 18:06

@Blauw 02-03-06 @ 17:27:
Dat is een heel oneigenlijk argument, en dat weet je heel goed.
Natuurlijk neemt niemand het een ander kwalijk om een beter leven elders te zoeken, dat is het punt niet. Daar hebben we ook wetten en regels voor. En die heeft Taida willens en wetens overtreden.

crixus | 02-03-06 | 18:03

MAXIMO, (Y)

koennn | 02-03-06 | 17:33

@ Framboes:
.
Hoe kan je het nou iemand kwalijk nemen dat hij of zij elders een beter leven zoekt?

Blauw | 02-03-06 | 17:27

En wat gebeurt er als ze ziek wordt of een ongeluk krijgt. Ze is als illegaal vast niet verzekerd. Wie gaat dat dan betalen?

lijn5 | 02-03-06 | 17:02

Rita had trouwens aan de Kamer gevraagd of zij in uitzonderingsgevallen details in de openbaarheid mocht geven.
En dat mocht dus lekker van de Kamer. Rita zal dit gezeik wel aan hebben zien komen.
Er is één lichtpunt: als Kabouter Kots premier wordt zijn we meteen van de zielige verhalen van die andere 25.999 asieleisers af.
Moeten we het weer doen met wie wie nökt en GTST.

Deense Postbode | 02-03-06 | 17:00

Trouwens wat gebeurd er als die trut zakt voor haar examen??? Jaartje over doen?

eliv | 02-03-06 | 16:56

-weggejorist-

eliv | 02-03-06 | 16:55

Ik word wel een beetje moe van al die Nederlanders die willen steriliseren, uitzetten, hard straffen, etcetera. Zijn er nog mensen met een beetje meer fantasie dan dat zinloze gezeur over de harde aanpak?

Ja hoor, accuzuur in het gezicht, stenigen, doormidden zagen, onder schijten, doodpissen....... kun je hier iets mee???

eliv | 02-03-06 | 16:50

Het is een feit dat Verdonk gelijk heeft en Taida fouten heeft gemaakt.
De mensen die Taida steunen
A) vinden haar zielig.
B) haten verdonk en zijn links.
C) een combinatie van bovenstaande.
En als ik nu dit hoor vind ik die tranen nog nepper. Ze had het ook netjes aan kunnen pakken, maar ze ging via Frankrijk voor ?4000 naar Nederland. Het kan niet anders dan dat ze goed wist waar ze mee bezig was.

Framoes | 02-03-06 | 16:34

@ Crixus
Deze schending van de privacy kan geen aanleiding vormen om Taida te laten blijven. Het is echter weleen aanleiding om na te denken over de vraag of Verdonk haar werk wel goed doet.
.
Verder zou ik niet beginnen over mazen en leemtes, als deze wet nou niet juist uitblinkt in gebrekkige formulering en uitwerking. Het is een wet die veel te veel ruimte geeft aan willekeur en veel te weinig invulling geeft aan welke bevoegdheden de minister heeft, hoe de bevoegdheden gebruikt kunnen worden, en welke gronden legitiem zijn als basis voor een degelijke beslissing.
.
Daarnaast is het doel van wetgeving in het algemeen en al helemáál van het legitimiteitsbeginsel, dat men juist wél van tevoren kan weten welke gronden rechtsgeldig zijn en welke niet. Dat is het absolute, onomstotelijk enige allerbelangrijkste basisprincipe van alle wetgeving die je maar kan bedenken. Een delict is bijvoorbeeld pas een delict op het moment dat de omschrijving van dat delict van tevoren is vastgelegd in de wet. Daarom is bijvoorbeeld diefstal van computergegevens lange tijd zo'n moeizaam aan te pakken probleem geweest, en daarvoor nog de diefstal van electriciteit.
.
Aanrader het boek: "de Hollende kleurling" van Jeanne Doomen
.
Legt heel in het kort en aan de hand van zeer vermakelijke arresten de basis van ons strafrecht uit. Met de principes die je daar uit leert kan je een hele hoop andere wetgeving ook een klein beetje inschatten.
.
tabee

Blauw | 02-03-06 | 16:24

-weggejorist-

trat | 02-03-06 | 16:22

He Rita.... mag ik de Bieatch eruit zetten?

duende | 02-03-06 | 16:19

@crixus 02-03-06 @ 16:07,
Verdonk heeft tot nu toe 4000 uitzonderingen gemaakt.
Ken jij al deze zaken?

vander F | 02-03-06 | 16:13

Pim Fortuyn wilde trouwens alle 26.000 'gezichten' een generaal pardon geven en pas daarna de deur op slot.

vander F | 02-03-06 | 16:10

@ Sinnert: That reminds me: DON'T SMOKE CRACK

Blauw | 02-03-06 | 16:08

Wanneer gaat dat wijf nu eens dood! Eerst mocht ze nog wel blijven, want ik dacht dat het een hot tjik was.. Maar het is gewoon een ugly hoewr, weg ermee!!

Br33z4h_T1nuzzZ | 02-03-06 | 16:08

@Blauw 02-03-06 @ 15:57:
Ik ben het op zich geheel met je eens maar de regels lijken me in onderhavig geval juist extreem duidelijk. Wet- en regelgeving is in principe altijd onvolmaakt omdat die nooit gemaakt kunnen worden op individuele gevallen, maar op algemene principes. Daardoor zijn er altijd mazen en leemtes. Het is aan de rechter om individuele gevallen te toetsen aan de wet. En dat is gebeurd.

Het enige punt wat je Verdonk zou kunnen verwijten is inderdaad het schenden van de privacy. Maar op het moment dat de publiciteit zoekt om je zaak kracht bij te zetten is het niet verwonderlijk dat dergelijke gegevens op straat komen te liggen. Doet minister Verdonk het zelf niet, dan is het de taak van een journalist om objectief alle feiten rondom zo'n zaak voor het voetlicht te brengen. De schending van de privacy op zich vind ik geen reden om te zeggen dat Taida dan dus maar mag blijven.

crixus | 02-03-06 | 16:07

Inleveren die 7000 euro en land uit.. Ze kunnen hun dochter komen halen voor 7000 euries !!!

Sinnert | 02-03-06 | 16:03

@MAXIMO: Hahaha malle slinksert. Kijk maar uit straks moet jij je aanpassen en is de meerderheid niet meer slinks.

MiRRoRMaN | 02-03-06 | 15:57

@ Crixus het punt is nu juist dat het hier niet gaat om uitzonderingen op regels maar om de invulling van leemtes in regelgeving. Slecht gemaakte regelgeving.
.
Het legitmiteitsbeginsel is juist de eerste en allerbelangrijkste waarborg tegen het teugkeren naar een maatschappij waar het gesundes volksempfinden heerst.
.
Wat de kinderen uit de klas van dat meisje hebben gedaan is gebruik maken van het recht dat een individu heeft binnen een democratische rechtsstaat. De publiciteit opzoeken. 1 van de 3 pijlers van de democratie.
.
Wat verdonk heeft gedaan is juist het inbreuk maken op de grondveste van onze maatschappij door de prive gegevens van dat meisje in de publiciteit te gooien.
.
En dat alles doordat er slechte wetgeving is opgesteld die door gebrekkig functionerende ambtenaren wordt ingevuld.

Blauw | 02-03-06 | 15:57

Wat een gelul,
Verdonk zelf is kampieon uitzonderingen maken, geen minister voor haar die zoveel uitzonderingen op zijn/haar naam heeft staan.
Duizenden.
Dus die Verdonk liefhebbers mogen wel eens wat inbinden,
zo hard is ze niet, ze kan gewoon niet normaal communiceren,
maar daar hebben wel meer autisten last van.

vander F | 02-03-06 | 15:55

@crixus 14:46
mmmm,..."kut op haring", mmm...lekker hoor. (maar dan zonder haring)

Montgomery Burns | 02-03-06 | 15:50

@MAXIMO 02-03-06 @ 15:14:
Ik verwijs allereerst naar Peppi van Kokki @ 15:23.

Daarnaast: Natuurlijk kunnen uitzonderingen op regels worden gemaakt zonder enige mediahype. Dat is overigens een praktijk waar ik niet mee eens ben. Als dat zo moet kun je net zo goed het hele wetboek in het vuur flikkeren en een soort adat invoeren. Gaan we fijn met z'n allen terug naar een tijd voor Draco, dat er niks op papier stond en mensen zich nergens op beroepen en maar hopen dat de mensen aan de macht het beste met hun voorhebben, en het "gesundes Volksempfinden" de dienst uitmaakt. Is niet helemaal mijn ideaal.

Maar die mediahype is niet door de IND of Verdonk veroorzaakt. Integendeel, Taida zelf of haar vriendjes en vriendinnetjes hebben de media opgezocht. Of ze zichzelf daarmee een dienst hebben bewezen is dus maar zeer de vraag!

En dan uit je een vermoeden over mijn denkwijze over andere illegalen. Wat doet dat er in hemelsnaam toe? Zo'n argumentum ad hominem is lekker populistisch en makkelijk, maar helpt geen fuck. Zelfs al zou ik dat vinden (wat niet zo is) dan nog is dat geen reden voor mijn ongelijk in deze zaak.
For the record: nee ik vind niet dat iemand zonder geldige verblijfspapieren een crimineel is, maar wel een maatschappelijk probleem. Dat is een groot verschil.

crixus | 02-03-06 | 15:44

@Fuckje.
Nou, ik wil best een keertje de moeite nemen te beargumenteren waarom ik vind dat jij een IP-ban zou moeten krijgen. Maar nu heel effe niet, ben op het werk namelijk..
BTW Lucas is okay...

MAXIMO | 02-03-06 | 15:42

@Blauw.
Scherpe analyse en nog perfect geformuleerd ook. Hulde!

MAXIMO | 02-03-06 | 15:38

@maximeau,
jij hebt nog nooit iets beargumenteerd en bent een doordrammert eerste klas! vriendje van Lucas?

fuckje | 02-03-06 | 15:37

Ik ben echt kotsmisselijk geworden van al de programmas rond Taida,en vooral het publiek en de presentators die bijna in huilen uitbarstten.
Die Taida is zowieso een stuk sterker en achterbakser dan die hippies in nederland denken.En nu.. Whoohoo!!!! Wat hebben de hippies nu te zeggen op dit nieuws dat onze schattige Taida gewoon spelletjes speelt.
Roze brilletjes kunnen weer even af tot het volgende zielige geval,hippies!!

de grote Anti | 02-03-06 | 15:36

@Peppi van Kokki
"Typische reactie van iemand die niets meer toe te voegen heeft aan een discussie maar toch z'n gelijk wil halen, jammer Femke"
-
En, had jij dan nog wat toe te voegen? Want beargumenteren doe je ook niet in je laatste post...

MAXIMO | 02-03-06 | 15:35

@Blauw Verdonk roeit ook maar met de juridische ambtenaren die ze heeft. Mogelijk worden haar juristen op het ministerie niet goed betaald, en doen ze liever pro deo werk als advocaat. Ook een jurist wil wel eens nieuwe schoentjes kunnen kopen voor zijn/haar kinderen.

lijn5 | 02-03-06 | 15:35

@ jim Beam.. Het is wel duidelijk waar de democratie faalt.

Blauw | 02-03-06 | 15:34

Flikker op met regeltjes en grijze gebieden Blauw!
Ze heeft 7000 euro gekregen om op te rotten naar yugoland, die heeft ze aangepakt dus mot ze gewoon oprotten en WEGBLIJVEN.
RITA RULES!

Jim Beam | 02-03-06 | 15:31

Oorsprong van dit probleem is naar mijn idee de belabberde wetgeving op dit gebied en daarnaast het voor mij moeilijk te begrijpen waardenstelsel van Verdonk.
.
Waar behoorlijke wetgeving uitwerking geeft aan het legitimiteitsbeginsel en zodoende minimale ruimte geeft voor vrije invulling achteraf, zit deze wet vol met verwijzingen naar de vrijheid van de minister om een en ander naar eigen inzicht in te vullen. Wat "nieuw bewijs" is, wat valt onder "de hardheidsclausule" en andere clausules en begrippen is allemaal veel te ruim gedefinieerd. Zodoende ontstaat er op zijn minst de schijn van willekeur.
.
De behoorlijke uitvoering van een dergelijke wet komt dan volledig aan op het inzicht en morele gevoel van de minister. En het is duidelijk dat de meningen over wat behoorlijk, menselijk en vooral wat juist is, sterk uiteenlopen.
.
Wat in ieder geval als een paal boven water staat voor iedereen die zich wat verder inleest in deze wetgeving en jurisprudentie, is dat er absoluut geen sprake kan zijn van een "regels zijn regels" aanpak. Daarvoor geeft deze wetgeving domweg véél te weinig handvesten en richtlijnen. Er is absoluut geen eenvoudige rekensom te maken op basis waarvan iemand mag blijven of moet vertrekken.
.
In deze situatie, een waarin een bepaald grijs juridisch gebied is ontstaan, dient er ook uitermate zorgvuldig te worden omgegaan met het monopolie op de macht die de staat heeft. De minimalen normen die dat verzekeren zijn geformuleerd in de grondrechten, burgerrechten, verdragsrechten en mensenrechten die er zijn om een individu tegenover een oneindig veel machtigere staat. Tot die normen horen recht op persoonlijk en familie leven, recht op een eerlijk proces, recht op onderwijs en BOVENAL recht op privacy .
.
Minister Verdonk heeft naar mijn smaak in dit geval steken laten vallen. Door de vrijheid die ze heeft, kan ze buiten de rechter om van tevoren al het menselijke de doorslag laten geven boven het ?regels zijn regels? argument en had zij een ander zonder gevolg voor verdere asielverzoeken kunnen afhandelen. Of juist de andere weg bewandelen en een volmondig nee laten klinken.
.
Maar wat er nu gebeurd is, door knullige afhandeling door Verdonks ambtenaren, is een dubbelzinnige boodschap afgeven, de boel laten escaleren. Vervolgens het recht op privacy volledig teniet doen door iemands persoonlijke gegevens op straat te gooien en er verder een allesbehalve frisse straatvechtpartij van maken.
.
Of je nou voor of tegen het uitzetten bent van dit meisje, er is naar mijn idee een ding duidelijk. Verdonk heeft dit niet ?Adequaat? afgehandeld.

Blauw | 02-03-06 | 15:26

Eerst met 7 ruggen oprotpremie door de voordeur de tent verlaten, en vervolgens door de achterdeur weer binnenkomen? NEE dus... OPTYFEN dus...

Randall Flagg | 02-03-06 | 15:23

@Maximo,
jouw "vermoeden" t.o.v. Crixus is nergens op gebaseerd. Typische reactie van iemand die niets meer toe te voegen heeft aan een discussie maar toch z'n gelijk wil halen, jammer Femke.

Peppi van Kokki | 02-03-06 | 15:23

@Maximo,dus die 7000 euro heeft ze zwart gevangen?
En met het aannemen accepteeerd ze toch dat ze moet opzouten?? Ik weet het niet maar 7k eurie ontvangen om op te zouten, ja zeggen en het aanpakken en dan terugkomen,,,,hmmmmz

Behangdelul | 02-03-06 | 15:19

@Behangdelul
Volgens mij was zij het niet maar haar ouders die dat geld in ontvangst hebben moeten nemen. Ik denk niet dat zij een contract heeft moeten tekenen dat zij nooit meer voet mag zetten op Nederlandse bodem dus welke regels overtreedt zij dan?
@Crixus.
Dat tegenargument van jou is pas echt appels met peren vergelijken, sorry...
Jij begrijpt blijkbaar niet dat er op regels uitzondering kunnen worden gemaakt door bestuurders zonder daar een hoeveelheid media-aandacht aan te geven. Daarnaast heb ik, met alle respect, het vermoeden dat jij het type bent dat toch van mening is dat illegalen moeten worden gecriminaliseert en zodoende denk ik dan ook dat je dit niet wil begrijpen.
-
*Gaat weer verder pauze houden*

MAXIMO | 02-03-06 | 15:14

Net als bij Ali G! Only FIT women allowed!

Back to Slovenia!

DopeFish | 02-03-06 | 15:08

GO CRIXUS!

ps ben je werkeloos ofzo dat je zo'n post maakt :P

Behangdelul | 02-03-06 | 15:02

@crixus,
goed, mooi en duidelijk samengevat! Compliment van mij.

fuckje | 02-03-06 | 15:01

vuile oplichsterrr

benj | 02-03-06 | 14:54

Wat een rare argumenten gebruiken de mensen die vinden dat Taida mag blijven. Grofweg beluister ik een 4-tal categoriën:

1. Het is toch niet zo erg dat ze nog 3 maandjes hier is om examen doen.
-Daar gaat het niet om. Op zich is het ook zo erg dat 1 meisje hier 3 maanden is om haar VWO examen te doen. Maar waar ligt de grens. Iedere illegaal heeft een zielig verhaal. Bovendien zijn er talloze mogelijkheden om in het buitenland VWO examen te doen.

2. Jaloezie. Mensen die vinden dat ze weg moet hebben zelf geen VWO kunnen doen en zijn jaloers dat een ex-Joego vluchtelinge dat wel kan.
-Dit 'Maximo argument' is totale kul en slaat als kut op haring. Het tegenvoorbeeld: Ik vind dat de ze wegmoet, ik heb zelf VWO gedaan. Heeft nergens iets mee te maken.

3. Appels en peren. Taida kan goed leren en is goed geïntegreerd en zij moet weg en allerlei kudtmarokkanen en ander buitenlands tuig met geldige papieren die het VMBO niet eens kunnen en rottig Nederlands spreken mogen wel in 0031 blijven.
- Ja, in een ideale wereld zou het andersom moeten wezen. Dat onderbuikgevoel snap ik heel goed, maar is geen argument om in het geval van Taida dan DUS maar een uitzondering te maken. De gevolgtrekking is logisch onzinnig. Taida heeft geen verblijfsvergunning, geen visum en heeft in 0031 gehad is geremigreerd en heeft zakgeld meegekregen. Dat is tegen de regels en iedereen moet zich aan de regels houden. En iedereen overtreedt wel eens de regels, maar als je tegen de lamp loopt, moet je de consequenties dragen.

4. Economische argumenten. Taida kan de samenleving veel geld gaan opleveren, want ze intelligent, kan goed leren en is wellicht ooit een toegevoegde waarde aan 0031.
- Ze heeft zelf aangegeven na haar examen terug te willen naar Kosovo, dus het is eerder kapitaalvernietiging dan een toegevoegde waarde. Maar het hele economische argument is niet van toepassing.
Het gaat hier nu eens niet om harde Euro's, maar gewoon om een principe. En als je in zo'n principiële zaak een uitzondering maakt staan de rechtbanken morgen vol met illegalen die ook een uitzondering bepleiten. Wat je het Bijlmer-fenomeen zou kunnen noemen. Na de El-Al Boeing in de flat stonden er meer illegalen in rij voor een zieligheidsverblijfsvergunning dan er ooit in die flat hadden kunnen wonen.
Kortom: Verdonk heeft gelijk, Taida moet haar krokodillentranen wegvegen. Ze heeft gegokt en verloren. Jammer, maar dat gebeurt wel vaker.

crixus | 02-03-06 | 14:46

OKE studie afmaken en die 7000 euro teruggeven,en daarna alsnog uitzetten

kruisridder | 02-03-06 | 14:37

Als ze nu nog ff snel teruggaat richting Balkan kan ze nog meedoen in een productie van een zeerrrr bekende Italiaanse filmster, die als slogan "never in the pussy, always in the ass!" heeft.
Ze is er echt het type voor...

Pharos | 02-03-06 | 14:36

Hirsi Ali ? Is Taida ook besneden dan ? Dat zou je niet zeggen als je 'r ziet...

Montgomery Burns | 02-03-06 | 14:29

Geef die lui maar 7000 euri en stuur je eige mensen maar naar de voedselbank

het witte schaap | 02-03-06 | 14:29

In Nederland gaat het blijkbaar niet meer om de feiten, maar om de leugens van parasieten.

Bunt | 02-03-06 | 14:24

Nee fuckje, dat hoeft hij niet, hij had ook dat interview van mij mogen laten. Hij hoeft niets te vertellen over zijn persoonlijk leven, dat is uiteindelijk niet van belang. Alleen wat minder vrolijkheid, gezellige uitbundigheid en nadrukkelijke aanwezigheid. Dat hij hoe dan ook verder leeft is bewonderenswaardig, maar sympathiek vind ik hem niet. Ik begrijp dat dit soort reacties t.o.v. iemand die zijn vrouw verliest hoogst aanmatigend zijn, maar ik probeer op de een of andere manier tot uitdrukking te brengen wat mij aan die man stoort.

Der Icebear | 02-03-06 | 14:20

@selena Hirsi Ali is al in 1991 naar Nederland gekomen op incorrecte papieren. Welke minister heeft haar toen eigenlijk toegelaten? Was dat niet minister Jan Pronk? Deze multikult liet iedereen toe. Wat een tijd!

lijn5 | 02-03-06 | 14:18

Mooi is-tie Pingel! Heb hem even metrisch aangepast voor je (Hij blijft van jou hoor :-)
Een jankmuts uit mooi Winterswijk
Die zette ons Rita te kijk.
Niks onderpissen;
we gaan je niet missen.
Taïda, stop nou je gezeik!

Deense Postbode | 02-03-06 | 14:17

@selena... als hirsi ali nog steeds vervolgbaar is voor haar fraude destijds, mag dat van mij best gebeuren (bedenk wel dat dat in een andere tijd onder andere regels was), ook hirsi staat niet boven de wet... Dat neemt alleen niet weg dat de fraude van taida niet beloont mag worden. Niks een paar maanden, ze zit hier al weer veels te lang...

Pancho Villa | 02-03-06 | 14:14

Na 9 maart hoor je hier niets meer over

brrkah | 02-03-06 | 14:13

alsof het zo erg is om dat kind nog een paar maanden hier te laten wonen. daarna moet ze wel opzouten.
en als verdonk zonodig over fraude wil praten moet ze eerst hirsi ali maar eens aan d'r jasje trekken, want die heeft ook zelf togegeven dat ze heeft gelogen om hier binnen te komen.

selena | 02-03-06 | 14:04

@Der Icebear,
een paar maanden na het overlijden van zijn vrouw heeft Hans Wiegel een gesprek van een uur gehad met Rick Felderhof, opgenomen in en om zijn huis in Diever. In dat gesprek is hij uitgebreid ingegaan op zijn persoonlijk leed, de contacten met zijn kinderen en zijn toekomstvisie. Moet hij nu in elk tv-programma daarop terugkomen?

fuckje | 02-03-06 | 14:00

@Cojones
Zowel het onaangepaste roken van sigaren (komt binnen lopen met stinkende stomp) als het ontbreken van menselijke reactie op het overlijden van zijn vrouw (terwijl ik echt niet houd van nadrukkelijk rouwbeklag) is illustratief voor het feit dat HW in feite niets anders belangrijk vindt dan zichzelf. Hij heeft jarenlang een belangrijk deel van het politieke spectrum aan de rechterkant beheerscht, maar als hij in een van zijn tv-optredens het volk had opgeroepen voortaan de tanden beter te poetsen, had hij meer bereikt dan hij heeft gedaan.

Der Icebear | 02-03-06 | 13:54

laten we asjeblieft ophouden over de kwaliteit van het journaille in Nederland. Als je goed en redelijk objectief geïnformeerd wilt zijn, blijft er tegenwoordig niks anders over dan buitenlandse media. En als die het over de nederlandse actualiteit hebben... laat maar zitten.We zijn echt verworden tot het lachertje van West-Europa

burnie | 02-03-06 | 13:53

@kingeef
Als Taida voor die 7000 euro een paar nieuwe tieten installeert mag ze in mijn schuur komen wonen.

Montgomery Burns | 02-03-06 | 13:50

Is er een definitie van hoogopgeleid beschikbaar? Volgens mij betekend dat iemand op het VWO in 7 vakken gemiddeld een 5,8 gehaald heeft en in 1 vak een 7.

Vroegah deden we examen in 13 echte vakken en de beta's in 16 vakken, als je niet in tenminste 4 voorgeschreven vakken een 8 had was je gewoon gezakt.

Het VWO is verworden tot een speelplaats waar je met een gemiddelde geheugen en een ietwat hoger dan gemiddelde motivatie een bolleboos kan worden die zich dan door het WO worstelt en daarna cum laude in de politiek terecht komt.

Sommigen krijgen nog een tijdelijk baantje bij de schoonmaakdienst van Philips of Shell maar komen al snel, vooral via Greenpeace, FNV en andere subsidiesponsen vooral bij de linkse bende terecht.

Daar laten zij zich souffleren door VMBOérs wiens enige kwaliteit het is dat zij lid zijn en dom genoeg om zonder al te veel peppillen, alcohol en cocaine lid te kunnen blijven van de NVJ. Je zal NVJ leden danook nooit kunnen betrappen op een eigen mening, want iedere mening is eerst besproken in het incestueze grachtengordel circuit.

Toon Freek uit Irak terug kwam en zonder overleg met de achterban vertelde dat onze jongens in Irak goed werk deden, was hij gelijk een paar maanden werkeloos, nu heeft hij gewoon weer een politiek correcte mening (geen mening dus)

Ksi-Ziks | 02-03-06 | 13:47

@pingel: Ik dig 'De Don' een stuk beter...

Lash | 02-03-06 | 13:44

@markm Je vergeet te vertellen dat jouw illegaal AHA Hirsi Ali al in 1991 naar Nederland is gekomen op incorrecte papieren. Welke minister heeft haar toen eigenlijk toegelaten? Was dat niet Paars met onze minister Jan Pronk? Willen we dat dit weer gebeurt?

lijn5 | 02-03-06 | 13:43

Een jankmuts wilde naar school in Winterswijk
en zette onze minister behoorlijk te kijk
Maar onze Rita laat zich niet onderpissen
en dat allogje zullen we zeker niet missen
dus hou nu onderhand maar op met je gezeik

pingel | 02-03-06 | 13:37

Weet je wat, we geven Taida twee miljoen en we hebben het er niet meer over.

Horror Scoop | 02-03-06 | 13:36

@bral-aap,
inderdaad: Bralaap!!!!!!

Peppi van Kokki | 02-03-06 | 13:34

@Der Icebear
Hoe HW omgaat met het verlies van zijn partner, vind ik totaal irrelevant en een tevreden roker....

CoJoNes | 02-03-06 | 13:33

@Deense Postbode,
Choco Prins
Winkler Prins
Van mij kan ze in de Prins-engracht

Peppi van Kokki | 02-03-06 | 13:32

blijft sneu hoor... en rita is wel écht een emotieloze hoerrr

bral-aap | 02-03-06 | 13:32

@fuckje
Dat is dan toch een pak van mijn hart. Stond al op het punt de tondeuse ter hand te nemen, en een kip 12 te bestellen.

CoJoNes | 02-03-06 | 13:31

@fuckje
Je appreciatie van HW valt mij wat tegen. Hij rookt te pas en te onpas sigaren. Verder vind ik het raar dat als iemand na jaren huwelijk zijn partner verliest, je daar zo weinig van merkt. Je zou mij het volgende jaar niet meer betrappen op een brede lach of zichtbaar plezier in wat ik doe. Ieder op zijn manier, maar ik vind hem het icoon van een tijdperk dat hopelijk voorbij is.

Der Icebear | 02-03-06 | 13:31

@Peppi, prima jij en ik kunnen praten.

Kingeef1975 | 02-03-06 | 13:30

@CojoNes,
nergens staat dat ik daar op val. Ik gaf slechts de stem des volks door.

fuckje | 02-03-06 | 13:29

@Kingeef,
"Lekker wijf", staat niet voor niets tussen "haakjes". Iedereen die Taida lekker vind moet deaud!

Peppi van Kokki | 02-03-06 | 13:29

@peppi, nou als ik die foto van taida zie hoop ik dat ze met die 7000 pleurie naar Schumacher gaat en een en ander laat verbouwen.

Kingeef1975 | 02-03-06 | 13:26

@ Maximo
Van regels kan en moet je afwijken als mensen buiten hun schuld klem dreigen te raken in de ambtelijke molens. Pasic overtreedt welbewust regels en wetten, als je dat als minister beloont verlies je je morele recht van spreken.

egwel | 02-03-06 | 13:25

@fuckje
Ah, u valt op swoop-overs, corpulentie en pedanterien. Zeg dat dan meteen.

CoJoNes | 02-03-06 | 13:24

Dat "kind" (was ze niet 18 jr. ondertussen btw?) aast op een riante schadevergoeding, en gaat liever met haar kop door de muur dan dat zij nog lang en gelukkig kan leven in Kosovo, met haar papiertje op zak (Staatsexamen) en 7000 pleuries op zak.
Zij heeft doelbwust de weg gekozen om Verdonk dwars te zitten door terug te komen. De zoveelste axie-voerder voor het slinks sojalisties.marxisties-establishment.
Dat die D66 en LPF zich er tegenaan bemoeien en de rest van kermend Nederland ( Aboutaleb natuurlijk weer) laat zien hoe wij door de media geregeerd worden en niet door gezond verstand.
Zij verwijt Verdonk de media te beïnvloeden; echter Taida Tranendal vergeet gemakshalve even dat zij zelf deze media-hetze is begonnen en doelbeuwst aan het continueren is bij haar terugkomst.
Zij rekende er echter niet op dat Verdonk wat aanvullingen zou geven op haar verhaal.
Tja, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Die wet geldt kennelijk ook voor Kosovaren.
Ik vind haar wel erg jong als sosjalistische activist, dus die naam Taida Terrier gaan we zeker terugzien.
Het gaat haar goed af, want die rechter zal haar ook wel zielig vinden, evenals de andere helft van NL die zich door valse sentimenten laat leiden.
Die pleegvader is ook een lul dat die dat meisje zo ophitst trouwens.
Hebben wij niet nog een prins voor haar over?

Deense Postbode | 02-03-06 | 13:23

@CoJoNes,
wil je dat echt serieus aan mij vragen?
Z'n uiterlijk, uitstraling, z'n mysterie, welsprekendheid, humor, relativeringsvermogen, wijsheid, zal ik doorgaan?

fuckje | 02-03-06 | 13:23

Sterker nog, hoe komen we dan in Godsnaam aan onze huidige MP?

Harige Bangmaker | 02-03-06 | 13:22

Verdonk heeft gelijk!
Dit hele gekloot is weer zo'n slinkse stuiptrekking. Taida is een vals kreng "die het wel even tegen Verdonk zal opnemen". Ze is gewoon dom geweest door hier terug te komen ipv haar examen daar te doen! Regels zijn regels, jammer, toedelidokie, 1-2tje, opzouten! Te vaak is er gelogen en gefraudeerd met asiel aanvragen. Nu wordt er voor de twijfelgevallen door Verdonk beslist. En als je de boel voor de gek probeert te houden moet je zonder pardon opzouten. Dat moet ik ook als ik dat op m'n werk flik. Wat een ongelofelijke feeks die Taida! De enige reden dat ze aandacht krijgt is doordat het een "Lekker wijf is". Zoals Fuckje al vermeldde; "Als het nou een jochie was met puisten en beugel?" waaraan ik kan toevoegen "of een negert die niet voetbald?" Wie interesseert dat nou? Huichelaars!

Peppi van Kokki | 02-03-06 | 13:21

@fuckje
Waarom wil iedereen Hans Wiegel dan als MP?
*start spannend muziekje*

CoJoNes | 02-03-06 | 13:21

@MAXIMO, verdiend zij als een uitzondering te worden behandeld?? Ze heeft regels gebroken en geld geaccepteerd en dan toch nog aankomen met dit of dat.,.... nee sorry dat gaat er bij mij niet

Behangdelul | 02-03-06 | 13:21

@ventus_aqualis,
sexe- en uiterlijk discriminatie is aan de orde van de dag bij het journaille.
Als Wouter Bos de looks van Hilbrand Nawijn had zou hij nu in de peilingen niet op zoveel zetels staan.

fuckje | 02-03-06 | 13:20

Ik hoor haar ook niet meer over die 7000 eutjes..... wat is daar mee gebeurd?

Behangdelul | 02-03-06 | 13:20

Ben benieuwd of er door de diverse politici ook zoveel drukte zou worden gemaakt als het over een lelijke dikke turkse jongen ging. Ik vrees van niet.

egwel | 02-03-06 | 13:19

@Behangdelul
Ik heb het over een uitzondering op de regel te maken. En dat kan en moet worden gedaan door een bestuurder.

MAXIMO | 02-03-06 | 13:18

Is al erg genoeg dat dat alng heeft kunnen plaatsvinden. Weetjewat? We zetten gewoon iedereen uit die illegaal dit land binnen is gekomen. Iedereen blij, links omdat ze van Hirsi zijn verlost, rechts omdat alle illegalen het land uit worden gezet (+/- 1 miljoen?)

Kingeef1975 | 02-03-06 | 13:16

Gelukkig ben ik niet de enige die zich een beetje begint te ergeren aan mensen die me irriteren.

CoJoNes | 02-03-06 | 13:16

Ik ken ook een illegaal. Omschrijving: In Nederland vroeg ze politiek asiel aan en kreeg dit binnen drie weken ook. Omdat ze via een veilig land (Duitsland) reisde, wat automatisch tot weigering van een verblijfstatus had geleid, had haar tante haar aangeraden haar verblijf aldaar te verzwijgen (volgens haar eigen zeggen in een interview in de tijdschrift HP/De Tijd). Omdat ze bang was dat ze door leden van haar stam gevonden zou worden, gaf ze ook een verkeerde geboortedatum op en veranderde haar naam van Ayaan Hirsi Magan naar Ayaan Hirsi Ali. Omdat ze onjuiste informatie aan de IND (Immigratie en Naturalisatie Dienst) verstrekte, is niet duidelijk op welke gronden zij politiek asiel aangevraagd en gekregen heeft. Ze heeft enige tijd in Lunteren in het AZC gewoond.

markm | 02-03-06 | 13:16

@Iljitsj
Inderdaad, maar die basht moslims dus dat vinden de kaalkoppies okay...

MAXIMO | 02-03-06 | 13:16

Gelukkig ben ik niet de enige die zich onderhand een beetje begint te irriteren aan die linkse propaganda!

ConservatiefLiberaal | 02-03-06 | 13:15

@fuckje
Ik ben tenminste nog een mens, jij een opgerichte onderbuikscheet.

MAXIMO | 02-03-06 | 13:15

@maximo....

het belonen van het ontduiken van de regels vind je wel oke?

Behangdelul | 02-03-06 | 13:15

Tja... Hirsi Ali herself is ook frauderend binnengekomen...

Iljitsj | 02-03-06 | 13:14

Als ik Taida Pasic was, zou ik me maar eens in gaan schrijven bij een Universiteit. Als ze nog een paar van die procedures moet gaan volgen, is het voor je het weet 1 september...

CoJoNes | 02-03-06 | 13:11

@.fuckje @ 12:54
Heb jij dat nou ook, Jeroen Pauw is in gesprek met een aardige dame en je ziet aan zijn smoel zijn gedachten al afdwalen naar tussen de lakens ? En Rita moet haar rug maar recht houden, over ruim een jaar gaan de hekken weer vol los.

ventus_aqualis | 02-03-06 | 13:11

@Pancho Villa
Tuurlijk bestaan er regels en dienen die te worden nageleefd maar een bestuurder heeft altijd de mogelijkheid daar in bepaalde gevallen zonder enige ruchtbaarheid vanaf te wijken en zal dat indien nodig als hij/zij goed zijn/haar ambt uitoefent ook doen. En dit lijkt mij zo'n geval.

MAXIMO | 02-03-06 | 13:09

@Pancho Vila,
met sommigen op GS valt niet te praten. Maximo is daar een voorbeeld van. Ik spreek uit ervaring.

fuckje | 02-03-06 | 13:07

Godwin!
Eindelijk.

Hitler was immers een socialist.

Harige Bangmaker | 02-03-06 | 13:05

@ Maximo
Dat je mensen met een afwijkende mening racisten mocht noemen

Kingeef1975 | 02-03-06 | 13:05

@ MAXIMO. Dus ze zou beloond moeten worden voor het feit dat ze zichzelf tot twee maanden voor het eindexamen nederland in gefraudeerd heeft????

En als ze zakt???? Mag ze dan ook blijven voor haar herexamen??? Of misschien een jaar overdoen??? Het gaat om grenzen stellen Maximo, en die grens was ruim anderhalf jaar geleden. Je als overheid niet aan je eigen regels/grenzen houden schept gevaarlijke precedenten en maakt jezelf totaal ongeloofwaardig.

Pancho Villa | 02-03-06 | 13:04

@Kingeef1975
Die zogenaamde foute Duitse theorieen zeggen mij niet zoveel, daar liggen mijn interesses niet.
Maar vertel, wat is jouw favoriete passage uit Mein Kampf?

MAXIMO | 02-03-06 | 13:04

Rita, hou je rug recht. Waren en nu maar 2e Kamer verkiezingen. Rita die nieuwe MP......

Neehè | 02-03-06 | 13:03

@ MAXIMO
Jouw reactie schurkt wel heel dicht langs een heleboel foute duitse theorieen aan. Of anders gezegd, ein gesundes Volksempfinden

Kingeef1975 | 02-03-06 | 13:00

@MiRRoRMaN
Met alle respect, ik zal in ieder geval niet tot het niveau van jouw reacties dalen, sorry drol.

MAXIMO | 02-03-06 | 12:59

waarom zet verdonk niet illegale, analfabete, criminele allochtonen uit?

respect | 02-03-06 | 12:58

@Apollo
Voel je je aangesproken?
@Pancho Villa
Als ze nu zo nodig 2 maanden voor het staatsexamen weg moet kan er net zo goed worden gewacht totdat ze het examen heeft gemaakt.
Dit is pure kapitaalvernietiging.
@Kingeef
Het is geen vooroordeel, uit de de gemaakte reacties kan ik dat oordelen.
En als jij mij daarom een racist vindt, so be it...

MAXIMO | 02-03-06 | 12:58

@MAXIMO: Hoi. Lul eens niet zo slap.

MiRRoRMaN | 02-03-06 | 12:56


Gezeik. Kind was vluchteling, en het is er weer veilig. Ondertussen heeft ze nog fijn kunnen leren, en HAD ze nu een diploma kunnen hebben alls ze zich aan de rgels had gehouden. Ze is niet genaaid door Verdonk maar door linkse activisten die haar van alles belooft hebben.

Multikuli | 02-03-06 | 12:55

En als het nu over een puistige jongen met een beugel ging, stonden Jeroen Pauw en consorten dan ook zo vooraan?

fuckje | 02-03-06 | 12:54

@ Maximo
Bosnie heeft toch ook wel goede scholen? Of heerscht er in Nederland het gevoel dat alleen wij goede scholen hebben en die arme ontwikkelingslanden geen ene ruk voorstellen?

Bovendien het benoemen van andere mensen als zijnde racist wijst op een vooroordeel. Laat dat nou net een kenmerk zijn van racisten (links of rechts). Kortom Maximo, jij bent gewoon een racist.

Kingeef1975 | 02-03-06 | 12:53

@MAXIMO...... het gaat niet om twee maanden, ze was al in de zomer van 2004 uitgeprocedeerd!!!!!
Da's dus twee JAREN!!!

Pancho Villa | 02-03-06 | 12:53

Maximo is er weer en ja hoor, het zijn weer allemaal racisten.....

Apollo | 02-03-06 | 12:51

Timmer heeft gelijk.
De kinderachtige manier hoe mensen hier het haar misgunnen haar vwo-examen over 2 maanden af te maken doet vermoeden dat we met zeer gefrusteerde mislukte mensen te maken hebben.
Typische alsikhetvanwegetekortaancapaciteitennietkandanmageenbuitenlanderhetalhelemaalniet-mensen, kortweg racisten.

MAXIMO | 02-03-06 | 12:50

Is een Nederlands diploma wel geldig in Kosovo?

En verder: en doag he..

volgens_mij | 02-03-06 | 12:46

ShimoKura ken je dat spreekwoord? beter tenhalve gekeerd dan ten hele gedwaald.

ben toch niet gek? | 02-03-06 | 12:45

@ Timmer.... IDD, je hebt helemaal gelijk!!!! Wet je wat, Er schijnen in India/Brazilie/Panama/Nigeria/Vietnam/Indonesie ook nog wel een paar miljoen slimme kindertjes te zijn die ook wel willen studeren.... Direct hierheen halen die mensen en ze een VWO-opleiding geven.... gaat de maatschappij een heleboel opleveren!!!

Pancho Villa | 02-03-06 | 12:44

@ Timmer 02-03-06 @ 12:37

wat nou zucht? Als ze hier studeert en vervolgens naar Kosovo gaat (wat ze zegt wat haar plan is) dan kost dat toch alleen maar geld.

verbatim | 02-03-06 | 12:42

Ze moet net als haar mede-parasitaire-landgenoten gewoon achter het raam. Wij zijn hier in Nederland gek op oost europeesche venusheuvels. Die zijn zo heerlijk vol en mooi. Kijken wie er zielig is. Crimineel kutwijf. Verdonk is gewoon erg goed bezig.

woolfster | 02-03-06 | 12:42

@verbatim
Inderdaad, mensen laten studeren kost de maatschappij alleen maar geld en dat levert niets op. zucht....

Timmer | 02-03-06 | 12:37

@DenkZelfstandig
"Links is daarin veel en veel erger dan rechts." Heb je de bovenstaande reacties wel gelezen? Wie reageert er hier nou overdreven emotioneel? Links net zo goed als rechts, volgens mij. Alleen rechts (of in ieder geval de reaguurders), met iets minder nivo. Maar dat is hun goed recht (naar het schijnt).

Timmer | 02-03-06 | 12:35

@ Timmer 02-03-06 @ 11:53

Wat je kennelijk gemist hebt, is dat ze na haar examen sowieso terug wil naar Kosovo. Het wordt hier een mooie boel als iedereen die we eerst wegsturen met 7000 euro, vervolgens nog terug laten komen om hier op onze kosten te studeren.

verbatim | 02-03-06 | 12:35

"Onder elke grens schuilen slachtoffers... VERDEDIG ZE!"

widtvoet | 02-03-06 | 12:33

@Timmer:
Je zou moeten pleiten voor andere toelatingsregels en vervolgens pleiten om die regels vast te houden. Als je vaste regels loslaat, is ineens alles individueel geworden en dus van de emotie van het moment afhankelijk. Die emoties zullen zeker verdraaid en misbruikt worden, omdat er altijd media en politici zijn die menen te kunnen scoren. Links is daarin veel en veel erger dan rechts. Herinner je het WAO debat: ALLE linkse partijen logen keihard dat het beter was voor de kinderen, terwijl het juist overduidelijk diefstal was van de huidige jeugd. Immers zij zullen later op moeten hoesten wat gezien het aantal jeugdigen nu een onhoudbare uitkering is.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 12:29

@derks 12:10

En zou mejuffrouw Pasic niet (alsnog) met veel kans op succes 'n beroep op eoa. hardheidsclausule kunnen doen? Ze meende nog altijd geen definitief uitsluitsel te hebben gekregen mbt. haar mogelijk "gerechtvaardigd" verblijf in 0031 per 1 januari...

Wanneer zij nu alsnog de mogelijkheid zou krijgen om elders haar examens af te leggen is de kous toch af? Over de kosten hoeft ze zich niet druk te maken. Polietiezie van D66, de LPF en tenminste een prominent lid van het ÇDA zouden graag deze X maal 175 euri voor haar voldoen...

widtvoet | 02-03-06 | 12:27

geef der een sugahbabe account en moven... kan ze in het buitenaldn kudo's krijgen

Behangdelul | 02-03-06 | 12:27

@derks
Deze HOOGopgeleide buitenlanders waar ik het over had, komen hier naartoe om werk te doen waar Nederlanders te dom voor zijn, omdat die liever communicatiewetenschappen gingen studeren, dan een vak waar je iets aan hebt (als ze al konden gaan studeren, het merendeel van de middelbare scholieren vond/vindt leren tijdverspilling, in Nederland hoef je toch niets te kunnen om je geld te verdienen). Deze buitenlanders dragen meer bij aan de verzorgingsstaat dan dat ze ervan profiteren. Inmiddels komt deze groep dus al niet meer zo graag naar Nederland, omdat jij en je geestverwanten de sfeer goed aan het verzieken zijn. Maar ga vooral zo door en laat je als land uitkotsen door de rest van de wereld.
Pak de mensen aan die werkelijk misbruik maken. En wat voor "misbruik" maakt een 18 jarige die nog maar drie maanden nodig heeft om een opleiding af te maken. Ik zou haar liever hier houden, kan ze later werk doen waar de gemiddelde Geenstijler niet de capaciteiten voor heeft.

Timmer | 02-03-06 | 12:25


Hoe cynisch ik ook geworden ben de laatste jaren, links blijft me verbazen.

Multikuli | 02-03-06 | 12:24

zou ze een vriendje hebben hier?

FontysReporter | 02-03-06 | 12:19

Misschien kan ze haar mond dicht laten naaien voor netwerk of 2 vandaag....

derks | 02-03-06 | 12:17

@ShimoKura
Weet je ook hoeveel politici er van rechts naar links gegaan zijn?

utregok | 02-03-06 | 12:17

Ik snap het niet...... Wat is er nou zielig aan een meisje dat ruim anderhalf jaar geleden is uitgeprocedeerd, daarna toch willens en wetens tegen de regels blijft...... daarna met een compleet Kosovaars jaarsalaris wordt teruggestuurd om weer frauderend terug te komen????
Kijk als ze nu uitgeprocedeerd zou zijn, dan waren het inderdaad maar een paar maandjes. Bovendien, zoals hier vaker gezegd, als een zielig verhaal al genoeg is om hier te blijven wordt het wel heel makkelijk...

Pancho Villa | 02-03-06 | 12:15

waarom wordt in TV en kranten dit onder dan wel helemaal niet belicht.
Zijn de media dan dermate links. Dat ze gewoon een bord voor hun kop hebben en de volledige waarheid niet willen zien ??
blijkbaar...

gj_stijl | 02-03-06 | 12:13

Als ze mij onbeperkt wil pijpen dag in dag uit dan wil ik wel met haar trouwen en kan ze blijven. Stopt ze echter met mij onbeperkt te pijpen dan bel ik rita weer op.

MiRRoRMaN | 02-03-06 | 12:13

@hilter 12:10 - Mag jij wel alleen achter de PC van je oppas??

Lash | 02-03-06 | 12:13

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat meiske Pasic het slachtoffer is van slechte raadgevers uit vluchtelingenwerk-kringen met valse motieven. Het was hen niet om meiske Pasic te doen, maar om Verdonk in een slecht daglicht te stellen in de publieke opinie. Conspiracy theory?

Tobus | 02-03-06 | 12:13

@BOM 12:09 - Ik heb nog wel een tip voor je partner: stuur die brieven eens door naar 2 Vandaag, die maken er graag een reportage van met een hoog emo-gehalte. Dan weet ik zeker dat de politici daarna in de rij staan om met dit verhaal hun electorale voordeel te doen. Succes verzekerd!

Lash | 02-03-06 | 12:12

@ Timmer,

Als e met de nek worden aangekeken waarom wil ze dan HIER examen doen en komen ze allemaal zo graag hierheen. Dat zal toch niet zijn om alleen maar van de verzorgingsstaat te profiteren

derks | 02-03-06 | 12:11

Volgens Tea Jonkman van de Informatie Beheer Groep in Groningen komt het niet heel vaak voor, maar is het geen enkel probleem. Ze had het examen tot 1 januari kunnen aanvragen.
Ambassade
Iedereen die op een Nederlandse school onderwijs volgt, kan in het buitenland op een Nederlandse ambassade examen doen, als daar goede redenen voor zijn. De Nederlandse nationaliteit is geen vereiste, het enige nadeel is de prijs: 175 euro per vak.

derks | 02-03-06 | 12:10

-weggejorist-

hilter | 02-03-06 | 12:10

@Der Icebear
Deze regeling ken ik ook, maar ik weet ook dat ook deze (hardwerkende) buitenlanders meer en meer met de nek worden aangekeken door navelstarende Nederlanders die alles wat niet met het Wilhelmus mee kan zingen uitmaken voor profiteurs en moslimfundamentalisten. Echt gastvrijer is Nederland er niet op geworden, tot groot genoegen van de meerderheid van de Geenstijlers.
En wat die mentaliteit betreft, de meeste falende scholiertjes gaan er vanuit dat ze toch wel een baan aangeboden gaan krijgen, ook al kunnen ze niets. Dat heeft te maken met een te klein verschil tussen uitkeringen en minimumloon, maar ook met de mentaliteit "ik hoef niet hard te werken, laat een ander dat maar doen". Taïda lijkt me daar nou juist geen voorbeeld van.

Timmer | 02-03-06 | 12:10

Toch opvallend hoe deze individuele zaak door bijna alle politieke partijen uitgemolken wordt zo vlak voor de gemeenteverkiezingen, en hoe vreemd ook aangezien mijn partner regelmatig de politieke partijen aangeschreven heeft met het verzoek een zaak betreffende de vreemde gang van zaken bij de WAO-keuringen met het niet erkennen van bepaalde ziektebeelden (die trouwens wel erkend worden door de World Health Organization) aan te pakken. En dan (als er al antwoord komt) te horen krijgt dat er geen individuele zaken behandeld kunnen worden, of te horen krijgt dat het best wel erg is wat er gebeurd maar dat ze er niets aan kunnen doen, of dat er gezegd wordt dat de WAO keuringen hun volle aandacht hebben, maar als je ze vraagt om er dieper op te gaan of om de zaak persoonlijk toe te lichten dan blijft het toch ernstig stil in het Haagse, en we hebben het hier over alle politieke partijen die in de tweede kamer zitten. Dus niet een typisch linkse of rechtse reactie?. Toch opvallend?.

BOM | 02-03-06 | 12:09

Frauderende, liegende, stelende, onoprechte asielzoekerts als Taida die de boel willens en wetens belazeren nemen wel mooi de plek in van mensen die daar volgens onze regels wél aanspraak op kunnen en mogen maken.

Maar dat zal velen toch wel weer aan hun hypercorrecte rozerode aars jeuken. Die denken dat je elke euro (zeker 'n belastingeuro) minstens vier keer uit kan geven...

Ook deze Thaida houdt 'n plek bezet die toebehoort aan iemand die écht vluchteling is!

widtvoet | 02-03-06 | 12:09

@Montgomery Burns 02-03-06 @ 12:04, LOL, eindelijk stijlloze humorrrr.

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 12:09

I.i.g liever zij in Nederland dan pakweg een miljoen uitvretende personen van zéér divers pluimage

burnie | 02-03-06 | 12:09

@LB 12:03, zijn van die dingen die ik ook zo vaak fout doe. Maar ik ben zo flauw melig op het moment, dat ik het even niet kon laten. Ga nu maar even anderen pesten, bij de koffie.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 12:07

snorri 02-03-06 @ 11:58 *LOL*
Het populistisch pre-verkiezingen mediageweld rondom haar blijft in mijn ogen trouwens onsmakelijk

burnie | 02-03-06 | 12:07

Ach en achter haar staan er duizenden die dat ook willen, maar voor m'n eigen kind moet ik dat zelf betalen.

daputa | 02-03-06 | 12:06

Hoe medelevend zouden we zijn als ze van het mannelijk geslacht zou zijn?

Pingu | 02-03-06 | 12:05

-weggejorist-

Montgomery Burns | 02-03-06 | 12:04

@linksisooknietalles 02-03-06 @ 12:02, dank u!

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 12:03

@Links i.o.n.a.
Het dansje dat door meisje zelf, de media en de politiek wordt opgevoerd is inderdaad zeer onwenselijk.

Der Icebear | 02-03-06 | 12:03

Lekker Belangrijk: hier ik nog even mijn indruk: hoerrr * giechel * hoerr * giechel * hoerr * giechel * hoerr * giechel * hoerrr.

FontysReporter | 02-03-06 | 12:02

hoe ze het heeft gedaan itresseert me geen reet

ik vind gewoon dat we haar een kans moeten geven omdat dit misschien haar enige kans op een goeie opleiding is.

dat vind reden genoeg

mauricez | 02-03-06 | 12:02

haalt het zelfs eerste

linksisooknietalles | 02-03-06 | 12:02

@snorri
De spijker op z'n spreekwoordelijke kop.

Timmer | 02-03-06 | 12:01

@ShimoKura

Ik kan een ieder recht in de ogen kijken! En v.w.t. mijn bijdrage aan de maatschappij lijkt het mij onmogelijk dat JIJ daar een oordeel over kan hebben. Kennen wij elkaar?

gnoebe | 02-03-06 | 12:01

@Timmer 02-03-06 @ 11:46, die indruk heb ik stellig eauk.
Het niveau van sommige reacties hier haalt het zelfs eerste semester van LTS zwakstroom bij lange na niet.

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 12:00

@Timmer
De grenzen voor hoogopgeleiden zijn niet dicht. Ik zal het je nog gekker vertellen, er geldt een fiscale faciliteit voor buitenlandse hoogopgeleiden die hier werk doen waarvoor niet eenvoudig Nederlanders zijn te vinden. Die faciliteit houdt in dat het Ib-tarief in de hoogtste schijf 30% bedraagt gedurende tien jaar. Het feit dat uitvreters zich kunnen handhaven heeft verder niets met open of dichte grenzen, maar met uikeringen die eenieder in de gelegenheid stellen zich onledig te houden met gamen, fantasietjes over allah, het kweken van een vuistlange baard en dragen van een witte jurk.

Der Icebear | 02-03-06 | 12:00

@IJsbeer, je hebt gelijk, was een onheuse oprisping mijnerzijds, waarvoor mijn verontschuldiging. Ik ben het wel met je eens, hoewel dit volgens mij wel een splagaat op kan leveren.(dat het kind ge(mis)bruikt wordt als breekijzer om een beslissing te forceren)

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:59

Volgens mij is Taïda Pasic het tegenovergestelde van de doorsnee nationalist op deze log: vrouw, buitenlander en intelligent. Het is mij duidelijk dat dat heel bedeigend overkomt.

snorri | 02-03-06 | 11:58

@Twisted 11:24
Nederland gooide bommen op Servië. Dat Kosovo Servisch is, ok. Maar dat wil niet zeggen dat de bommen op Kosove gegooid werden. Wij (de aanallers) bombardeerden dapper burgerdoelen als electriciteitscentrales, tv-stations en bruggen met treinen en dergelijke, remember?

Horror Scoop | 02-03-06 | 11:58

Taida is helemaal niet zielig,maar ja die LINKSE media in Nederland springt er boven op.HOERNALISTEN

kruisridder | 02-03-06 | 11:57

Ze moet gewoon opdonderstralen, als ze het netjes had gespeeld was er geen probleem geweest. U fucked up, you leave.. Toodles..

7 rooitjes oprotpremie dat is niet mis. Dat is een mooi startkapitaal om terug thuis een zaakje te beginnen. In congo kun je er waarschijnlijk een vrijstaande villa van kopen.

Wat zal ik blij zijn als we 7 maart gepasseerd zijn dan is alles weer net ff wat minder uberpopulistisch... Het wordt dag in dag uit genanter in dit land.

Wel mooi dat hier bij nagenoeg elk topic een soort links/rechts standoff ontstaat.

1 Punch Pikey | 02-03-06 | 11:57

@gnoebe
Er zijn goede nederlanders, en slechte nederlanders. Er zijn mensen waar nederland iets aan heeft, die iets bijdragen en mensen die niets bijdragen. Dat geldt ook voor de "joego's".
En kijk eerst eens naar hoeveel jezelf bijdraagt voordat je het hebt over alle "joego's".

ShimoKura | 02-03-06 | 11:56

Niet leven in Kososvo als moslim? 99% van de bevolking bestaat inmiddels uit moslims na het verjagen van de serven, dit natuurlijk alles van de balkanafdeling van al qeida: het uck

exarchos | 02-03-06 | 11:55

Ze kan oko gewoon Henny Huisman bellen. Die krijgt alles voor elkaar in de Suprice show!

kw_nl | 02-03-06 | 11:54

@Linksisooknietalles
Ik bedoelde dat het vellen van een hard moreel oordeel over kinderen niet goed is. Ik vind dat meer gelden naar mate het kind jonger is. Dat jij de lat voor een volwassen behandeling legt bij de ongeboren vrucht is raar, maar misschien ben je zelf nog volop bezig met je eigen opvoeding en is het je vergeven.

Der Icebear | 02-03-06 | 11:54

Die Taida wil helemaal niet alleen eindexamen doen. Die wil de Nederlandse nationaliteit, zoveel is duidelijk. Maar iedereen hier die denkt dat mevrouw Verdonk iets anders dan haar eigen ego en haar eigen carriere behartigt is naief. Verdonk is een carrierepoliticus van het ergste soort, namelijk je mening veranderen als je je positie er mee kunt verbeteren. Fortuyn was ook van extreem links naar rechts gegaan. Ik vind dat soort mensen ongeloofwaardig. Bovendien al dat gelul over de harde aanpak lost helemaal niets op. Wees toch eens redelijk, saai, rustig en gematigd met z'n allen.

ShimoKura | 02-03-06 | 11:54

@Verbatim
Als je eerst hard leert en goed je best doet op school en daarna hard werkt, hoef je later als je groot bent niet te stelen hoor!

Timmer | 02-03-06 | 11:53

Wat mij nu duidelijk is, is dat gristelijke baardmannen van Stichting Vluchtingenwerk op de achtergrond een veel grotere rol heeft gespeeld dan nu bekend is.

Zij hebben haar telkens hoop gegeven en adviezen tegen de wet in. Zij hebben beloofd dat ze na een maand zonder problemen terug kon komen om haar VWO af te maken. Als buitenlander ga je toch vanuit dat zo'n instantie de waarheid spreekt. Voor Stichting Vluchtelingenwerk is het van belang om zo veel mogelijk en zo schreinend mogelijke klantjes te hebben. Ze zijn van hun inkomen daarvan afhankelijk.

Het is trouwens voor haar geen probleem om volgend jaar staatsexamen op een ambassade te maken. Waarschijnlijk kan ze zelfs als ze het netjes regelt het zelfs in Nederland doen.

taxidermist | 02-03-06 | 11:53

Ik zal hem nog botter maken; alle Joego's eruit. Die gasten heb je alleen maar ellende van, corruptie, moord en doodslag, afpersing, drugshandel, etc. Zelfs een valse duitse herder is nog betouwbaarder!

gnoebe | 02-03-06 | 11:51

@ Timmer 02-03-06 @ 11:46

Tuurlijk, wie is er niet jaloers op een kosovaarse oplichter. ik hoop dat ik later als ik groot ben nog meer ga stelen dan 7000 euro.

verbatim | 02-03-06 | 11:50

nova is niet alleen extreem-links het is nu ook islamitisch geworden, bah, weg met dat gezwel in omroepland.

Onderbuik | 02-03-06 | 11:49

@3*links=rechts

Je leest niet, heb ik ooit iets over "moraal en ethisch besef" gezegd hier? Ik zeg alleen maar dat meesten hier jaloers zijn op Taïda, en hoe meer reakties ik hier krijg, des te meer dit bevestigd wordt.

Timmer | 02-03-06 | 11:46

ik heb geen enkel,geen enkel argument gehoord om dat meisje hier haar examen te laten doen. De beslissing van Verdonk is mijn inziens volkomen correct.

succesvol | 02-03-06 | 11:46

@ Lawine 02-03-06 @ 11:38

Geen kwestie van durven vragen. Alles word in het werk gesteld om de publieke opinie te beinvloeden. Taida= zielig en Rita=hoer, snappie

verbatim | 02-03-06 | 11:44

@Der Icebear
Inderdaad, nivellering van het onderwijs is een groot probleem. Maar een groter probleem zijn de ongemotiveerde Nederlanders (allochtonen en autochtonen) die zonder te willen werken en te leren (school is niets voor mij, ik krijg zo wel een goedbetaalde baan), alleen maar lopen te zieken. Door de grenzen ook voor gemotiveerden en hoogopgeleiden potdicht te houden, hou je deze mentaliteit in stand. Blijkbaar is dat dus wat de meeste reaguurders hier willen. Ach ja, als de economie dan niet meer draait, kan je altijd de schuld geven aan bevolkingsgroepen die niet al meer dan drie generaties hier woonachtig zijn.

Timmer | 02-03-06 | 11:43

@Ijsbeer, Ja,nee, vanaf de tijd dat ze nog geaborteerd hadden kunnen worden.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:42

Afstuderen per LOI. Kan ook in Joegotanie

Vogelbeest | 02-03-06 | 11:41

@linksisooknietalles, had misschien een idee geweest voor jou om dat ook te doen, voordat je commentaar op een ander leverde. Staat zo dom namelijk ;)

reuzenkind | 02-03-06 | 11:41

Mogen illegalen eigenlijk naar onze huisartsen? Betalen ze die dan zelf? Vanaf welke leeftijd krijgen kinderen zelf de schuld van het leven waar ze in zijn geworpen?

Der Icebear | 02-03-06 | 11:39

*constateert dat de precieze status van Kosovo niet alleen voor de VN onduidelijk is*

Lash | 02-03-06 | 11:38

Was zeer teleurgesteld dat meester interviewer Jeroen P. zelfs niet durfde te stellen dat dit kind al lang een smak geld aan oprotpremie heeft ontvangen en gewoon str*nteigewijs is door WEER terug te keren naar Nederland. Opzouten met dat manipulatieve wijf!

Lawine | 02-03-06 | 11:38

RITS IS RIGHT!
Oprotten met die frauderende asielzoekster, wel geld aanpakken om op te rotten en dan via de achterdeur weer terugkomen?
ERUIT! ERUIT! ERUIT!

Jim Beam | 02-03-06 | 11:37

aanvulling: en Kosovo is geen land, maar een regio van Servië

Biebel | 02-03-06 | 11:37

@reuzenkind, ik vind het trouwens wel leuk dat je het voor de zekerheid even in de Dikke van Dale hebt opgezocht.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:36

@ Timmer
Dus opleiding zegt iets over moraal en ethisch besef? Mengele was doctor in Antropology en Geneeskunde, maakt hem dat tot een goed mens?
Ik zal blij zijn wanneer vmbo-electro weer naar school moet, het peil is wel erg gedaald opeens...

3*links=rechts | 02-03-06 | 11:36

Volgens Taida heeft zij geen leven als moslim in het kosovo van nu, maar met een vwo diploma zou zij weer een goede nieuwe start kunnen maken............??

snap jij het??

give a dog a bone | 02-03-06 | 11:36

@Timmer, ;-)

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 11:36

en Timmer, ik weet dat Pristina niet in kroatie ligt.
Boeie, ik zie niet waar het bijdraagt om te vertellen dat Pristina de hoofdstad van kosovo is, en tegen albanië en Macedonië aanligt.

Biebel | 02-03-06 | 11:35

@Lekker Belangrijk
Van jou beschouw ik dat als compliment, bedankt!

Timmer | 02-03-06 | 11:35

@reuzenkind 11:31
Jij trapt er als eerste in, hulde. Het lag er dik genoeg bovenop, dacht ik. Je móet haast wel een onderwijzer zijn.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:35

Wie betaald al die advocaatkosten eigenlijk??

WhatEver | 02-03-06 | 11:35

@linksisooknietalles: Ben jij écht zo dom?! (inteliggent?!!!)
En ik blijf erbij: Opgebleurt met die frauderende, liegende jankert!!!!!!!
RITA FOR PRESIDENT!!!!!!

ikkes! | 02-03-06 | 11:34

Zo'n zielig huilend meisje is een trojaans paard.
Onder uitzondering # 11.001, die speciaal voor haar wordt vervaardigd, komen ook weer wat ex-kampbewakers mee.

Jan Passant | 02-03-06 | 11:34

@Lekker Belangrijk: Kosovo is vanalles, maar beslist GEEN land. Dat is nu juist de kern van het hele probleem op de Balkan...

Lash | 02-03-06 | 11:34

Jammer dat er op dit moment geen enkele politicus is die dit hondse, hypocriete gedrag van vrijwel de hele gevestigde orde op een aanvallende manier aan de kaak stelt. ZIJ zijn het die dit land naar de kloten helpen.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:33

@MILF, Behoren Kosovo, Slovenie, Bosnie, Montenegro en Kroatie tot de EU en kan iederen vrij reizen.

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 11:33

@fuckje
Ja, als dat jou gelukkig maakt is het onze klootzak. Maar hopelijk snel niet meer op onze tv.
@timmer
Niet iedere jou onwelgevallige reactie is het gevolg van een voortijdige afgebroken opleiding. Het niveau van het Nederlands is het gevolg van de nivellering in het onderwijs. PvdA dus, waar men denkt dat gelijkheid het eindpunt moet zijn, in plaats van het beginpunt.

Der Icebear | 02-03-06 | 11:32

En dan te bedenken hoeveel arme, kansloze kindertjes er bijvoorbeeld tegen malaria ingeent hadden kunnen worden met het geld dat deze mejuffrouw en haar familie van de Nederlandse belastingbetaler gestolen heeft...

Laten de ratten die het schip van de LPF nog niet verlaten hebben, tezamen met die principieel niet principiele heaumeaux van D66 hun eigen beurs maar trekken. Die godsdienstwaanzinnige ÇDA-ministert van Onderwijs heeft naar verluid al wat overgemaakt... Hoeft Taida iig. niet op 'n houtje te bijten wanneer zij gestuend door een batterijtje juristen de boel hier in 0031 opnieuw gaat rekken. Belazer de boel lekker in je eigen land!

widtvoet | 02-03-06 | 11:32

10 jaar verder:
Taida werkt als tolk bij de IND, woont in Almere, bonkt een belastingklerk en heeft 2 huilfabrieken geworpen.
Ouders wonen inmiddels ook weer hier (plotselinge beleidsaanpassingen inzake 7000 euri oprotklanten) en iedereen is al deze heisa alweer lang vergeten...

MILF | 02-03-06 | 11:32

hebben we niet nog een fatwa liggen, of anders een nekschot voor Taida? Of ritueel verbranden op het binnenhof, met rita als beul, met een mooie zwarte kap over haar hoofd.

Kunnen we nog een referendum houden, of is dat onderweg gesneauveld?

koelkast | 02-03-06 | 11:31

@ linksisooknietalles, moelijk ies nederlands hè

in·tel·li·gent (bn.)
1 met een goed verstand of daarvan blijk gevend

reuzenkind | 02-03-06 | 11:31

@DenkZelfstandig 02-03-06 @ 11:27, helemaal mee eens , Kosovo is een intens kloteland wat ONZE Navo plat had moeten bombarderen!

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 11:31

Ik wist niet dat je een diploma nodig hebt om op de wallen te kunnen werken...

daputa | 02-03-06 | 11:30

Timmer 02-03-06 @ 11:03:

Misschien wist je niet dat mevrouw na het halen van haar examen vertrekt en in Kroatie of waar dan ook verder gaat. wat is dan het probleem dat ze daar examen doet via de geboden mogelijkheid (Examen op afstand)?

Biebel | 02-03-06 | 11:30

Timmer, ga eens ff deaud, vuile linkse teringheameaux!! *slikt ff een RITA-LIN*

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 11:29

*ziet dat Timmer meedere mannen met de hamer tegenkomt*

St-Eenmans | 02-03-06 | 11:29

sab is een nog dommere eikel

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:28

-edit doe eens niet fok!-

sab | 02-03-06 | 11:27

Fuck it.. laat haar gewoon lekker examen doen, ze geeft aan daarna toch terug te gaan... Maak je eens meer druk om die gasten die de boel besodemieteren met de intentie om hier te blijven en zo een uitkering te krijge of in de criminaliteit belanden... Eindelijk een BrEeZaH die wat van haar leven wil maken.
En in vergelijking met wat ik regelmatig op straat hoor van onze kaalkopjes praat zij toch zeer behoorlijk ABN
Zo mijn gemiddelde van 1 serieuse post per maand weer gehaald!

Adekikker | 02-03-06 | 11:27

@Twisted:
Als Nederland bommen heeft gegooid dan was dat niet met het doel de boel daar eens lekker kapot te maken. Als HAAR land niet zo'n kloteland was, was er geen buitenlands ingrijpen nodig geweest. Vind je het leuk om anderen schuldgevoel aan te praten?

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:27

@Timmer: Zolang jij reactie met een k spelt lijkt dit soort comments mij niet gepast...

Lash | 02-03-06 | 11:27

@ Timmer 02-03-06 @ 11:24
"alsmede het bedroevende nivo van het Nederlands dat hier gebezigd wordt."
Doe eens 'niveau' zeggen dan

St-Eenmans | 02-03-06 | 11:26

Ik ben harstikke links (actief SP, ik ben zo'n sukkel die door de regen foldertjes door de brievenbus douwt), maar dit is ordinaire oplichterij en ik neemer afstand van. Terug die snol, en rap!

3*links=rechts | 02-03-06 | 11:26

@Timmer
Het is inteliggent, lutser.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:26

@Timmer:
Let zelf op je taalgebruik, je praat op een demagogische toon.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:25

Het lijkt de laatste tijd wel of elke uitzetting of ander probleemgeval in de media een gezicht moet krijgen! 2 Vandaag doet niks anders meer.
Het begon met Gumuz, dat zielige kleermakertje die toch nooit iets fout gedaan had. Daar sprong heel links Nederland ook meteen bovenop. Taida is het zoveelste voorbeeld. Hou toch op met al die emo-tv, het is zeau hypocriet!

Lash | 02-03-06 | 11:24

ze mag van mij trouwens best wel haar diploma hier halen, volgens mij hebben die rechtzaken en het hele riedeltiedeltje eromheen onderhand al meer geld gekost dan menig mens lief is. ik snap niet dat ze zo moeilijk erover doen. ze zit hier al vanaf haar 12de, dan maken die drie maanden toch ook geen ruk meer uit? en oja, voordat jullie het vergeten, het waren ook nederlandse bommen die op kosovo werden geflikkerd.... dus in dat opzicht zijn we ze wel het e.e.a. verschuldigd

----TWISTED---- | 02-03-06 | 11:24

Goh, is iedereen hier jaloers dat Taïda wel intelligent genoeg is om het VWO af te maken en het merendeel van de reaguurders in vier havo moest afhaken? Dat zou de reakties wel verklaren, alsmede het bedroevende nivo van het Nederlands dat hier gebezigd wordt.

Timmer | 02-03-06 | 11:24

@Der Icebear,
Je hebt gelijk, het is een Lul, maar WEL onze Lul !

fuckje | 02-03-06 | 11:23

LINKS = sinterklaas spelen met het geld van anderen (anderen die niet in je vriendenkring zitten) en vervolgers die betalers uitmaken voor rascisten.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:23

Opzouten met die liegende, frauderende BrEeZaH!
Rita for President!

poktor | 02-03-06 | 11:21

Toch. een ondernemend meisje, zonder ontzag voor de powers that be! Als velen haar volgen zal de maatschappij ervan profiteren. Kom op hé: zij is een GeenStijler if ever there was one!

harriedeparrie | 02-03-06 | 11:21

Ik zou het graag willen zien als deze 'zielige' muts met een driedubbele salto het land uitgetrapt wordt. Iemand nog jurybordjes te leen?

!

daputa | 02-03-06 | 11:21

Die Jan Mulder is wat mij betreft hard op weg om bo van erven te verdringen als volksvijand nummer 1. Proletarisch Gronings accentje, verlopen rotkop, geborneerde intonatie en links lullen.

Der Icebear | 02-03-06 | 11:21

De politiek kronkelt over elkaar heen als een pot maden.
Die griet had allang het land uit moeten zijn, regels zijn regels.
Ik moet ook mijn belastingaanslag gewoon betalen.

Brederodekater | 02-03-06 | 11:21

@Lekker Belangrijk:
Je bent een slappe ouwehoer.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:20

De LPF is zeker dood. Haar enige bestaansrecht was niet meedoen aan de openlijke hypocrisie van het establishment en daar doen ze nu juist wel aan mee. Maar de mensen die daar gevoelig voor zijn zullen altijd op een grote en/of linkse partij stemmen. Want dan ben je namelijk Correct en Goed. Als je wilt meewaaien met het establishment moet je ook in een van hun partijen zitten en niet in zo'n kabouterpartijtje als de LPF. Ik hoop dat de LPF niet meer meedoet komende nationale verkiezingen.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:19

-weggejorist-

Lekker Belangrijk© | 02-03-06 | 11:19

Het is verkiezingstijd en de oppositiepartijen NOS, 2 vandaag, nova (pvda) slijpen de messen en plengen de ziltste tranen.

Jan Passant | 02-03-06 | 11:19

26.000 leugenaars waarvan er ca. 7.000 alsnog een verblijfsstatus gekregen hebben is meer dan genoeg. Als v.d. Kamp (als kamerlid) b.v. in de Tweede Kamer zegt dat artsen illegalen zouden moeten wegsturen en melden bij de vreemdelingen dienst, dan stort het bezoek aan de huisartsen onmiddellijk in.

Er zijn in NL en de EU mensensmokkelorganisaties werkzaam die het gehele Schengen gebied scannen op bestuurlijke zwakheden en hun klanten daarheen sturen waar zij de grootste kans hebben om de bij hun vlucht en de bij het vluchtverhaal passende advocaten en media training gemaakte kosten, met woekerrentes, terug te betalen.

Mensensmokkelorganisaties en de daaraan verbonden juristen houden nauwkeurig bij voor welke rechters welk argument de meeste indruk maakt en verdelen op basis daarvan hun mensensmokkelklanten over NL en EU.

NL is momenteel geen goed land voor mensensmokkelaars, immers Rita probeert al jaren korte metten te maken met al die parasitaire organisaties die uit lijfsbehoud en samen met het links journalistiek geteisem, de hun bekende gelukszoekersfinancieerders oproepen om hun klanten toch vooral in NL en niet elders te laten proberen een verblijfsstatus te verkrijgen.

Ksi-Ziks | 02-03-06 | 11:19

lol@ horror scoop.

Rita's got my vote! Wat een gezeik. Het wicht moet gewoon gebruik maken van de regels (dwz hoger beroep, afgewezen, nog eens, weer afgwezen) en in de maandenlange procedure de tijd benutten om haar vwo te halen. Maar in de tussentijd vooral ook haar huilerige stemmetje uit de media weghouden. Wat gaat ze eigenlijk studeren? Ik gok op internationaal recht.

theking | 02-03-06 | 11:19

ik word zo moe van die media, met name die publieke zenders. Er is kennelijk niets belangrijker voor ze dan ons te manipuleren voor de gemeenteraadsverkiezingen. De hele dag dat gezeik over die Kosovaarse oplichter. Hup terug met die 7000 euro en het land uit.

verbatim | 02-03-06 | 11:17

Nog minder dan een weekje.. na de 7e hoor je niks meer van 'r en trekken alle partijen hun 'steun' ook weer gewoon in.

TheCaretaker | 02-03-06 | 11:17

arme Taïda, moet je weer terug naar het veilige Kosovo? Ben je wel af van die linkse programma's als Nova en 2vandaag.
Verdronk is 1 van de betere ministers op dit moment!

reade romke | 02-03-06 | 11:17

-Brekend nieuws-
.
Sinds gisteravond woont Taïda bij Jeroen Pauw op de boot.

fuckje | 02-03-06 | 11:17

@ShimoKura,
Ik heb weleens een spreuk gelezen, zoiets als: Wie jong is en rechts, heeft geen hart, wie ouder is en links, heeft geen hersens. En: Verstand komt met de jaren. Als je hier nou een logigram van maakt, begrijp je mevr. Verdonk misschien beter.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:16

Zo doe je zaken
Nodig een linkse overmacht uit en één mindere god van rechts. Keuvel wat, doe gezellig, maak het niet te lastig en zet op het einde van de uitzending de boze rechtse meneer voor het morele blok. Kijk de man indringend aan, roep beelden van van het huilende kind op, laat Jan Mulder nog even uit zijn hok en ja hoor, nog voor de reclame was de arme Van As al overstag.
Met andere woorden, die kamermeerderheid gaat er komen, het meisje Pasic zal mogen blijven en de LPF is dood.
van: meuk.web-log.nl/

dus.. | 02-03-06 | 11:15

Laat die meid foeballuh bij Feyenoord, heeft ze een verblijfsvergunning. Kan ze gelijk die Kaloe Nederlandsch leren.

fuckje | 02-03-06 | 11:15

@ Neerlands hoop
"Wanneer stopt de politiek nou eens met zich bezig te houden met individuele gevallen?"

alle 26000 dan maar gelijk op het vliegtuig?

MILF | 02-03-06 | 11:14

Kom op joh, zet dat kind gelijk uit, is ze mooi van het gezeik af!

En anders wil ik haar wel trouwen!

Sneeuwbataljon | 02-03-06 | 11:13

Rita gaat volgend jaar HEEL VEEL voorkeursstemmen krijgen.

DenkZelfstandig | 02-03-06 | 11:13

Er zit misschien ff een "rechtse" regering in Den Haag, maar het is en het blijft hier een links Tranendal. Net zolang sleutelposities bij media en alleen toegankelijk zijn voor weldenkende menschen, vrinden onder mekaar.
.
Beter zoo. Het belastingbetalende plebs gaat nu eenmaal wat raar om met ongewenschte feiten.

Jan Passant | 02-03-06 | 11:13

Hup Rita: Elke intelligente en werkende buitenlander eruit en de bendes allochtone criminelen een clubhuis en kopje thee.

Tsabaothiemynoia | 02-03-06 | 11:12

@utregok
Dat Verdonk ooit van de linkse kerk was is hier uitgebreid aan de orde geweest.
Dat deze "ontdekking" vandaag ineens in de Telegraaf staat vind ik wat te toevallig.
Waar het die Taida betreft: er zijn heus erger gevallen. Ik word wel een beetje moe van al die Nederlanders die willen steriliseren, uitzetten, hard straffen, etcetera. Zijn er nog mensen met een beetje meer fantasie dan dat zinloze gezeur over de harde aanpak?

ShimoKura | 02-03-06 | 11:11

Rita heerscht.

ppexx | 02-03-06 | 11:11

rita gaat volgend jaar veel voorkeursstemmen krijgen.

Willie Weber | 02-03-06 | 11:08

Wanneer stopt de politiek nou eens met zich bezig te houden met individuele gevallen?
Zeker verkiezingstijd?

Neerlands Hopeloos | 02-03-06 | 11:08

Misbruik maken vaneen vrijgevige en tolerante gastheer en die nog zwartmaken ook, dat is het ergste wat je kan doen!
.
Ze verdient in mijn ogen de doodstraf daarvoor, echt waar!
Het is nu misbruik maken van onze vrijgevigheid en verder is het Verdonkie pesten op onze kosten, meer niet!

zinloosgekweld | 02-03-06 | 11:08

@ ShimoKura
Interessant zeg! Heb je ook feiten?

utregok | 02-03-06 | 11:06

Ach uiteindelijk zal ze het examen toch wel doen, dus waar hebben we het over. Leuk he, die sneeuw?

John McClane | 02-03-06 | 11:06

Om in vreemde landen in Ambassades mee te doen aan VWO examens zal je denk ik toch echt een Nederlander moeten zijn, of woonachtig in Nederland zijn...

bwahaha | 02-03-06 | 11:05

Dag Taida

Flip Fluitketel | 02-03-06 | 11:05

Gister op stand.nl : ca. 2/3 van Nederland staat achter Rita Verdonk. Hoe durven al die zogenaamde volksvertegenwoordigers hun bek nog open te trekken? Er is niets zo erg dan een leugenachtige vrouw (vrij naar de Spreuken van Salamo:-)) dus direct het land uit met dat wijf. En die eikel van een pleegvader ook, die heeft tenslotte zeker zo hard gelogen........ Taïda ies zielig, Rita een emotieloze hoerrr....... Nou, volgens mij is Taïda een hoerrrrrrr,en har pleegvader haar pooier.
Zo, dat ben ik weer kwijt, dat lucht op.

linksisooknietalles | 02-03-06 | 11:04

het probleem is als je aan Taida gaat toegeven je dan ook kalou en andere een vrijbrief moet geven. oftewel dan kunnen alle advocaten van zielige asielzoekers zich beroepen op de zaak taida en kalou.... gelukkig houdt pitbull rita voet bij stuk... Rita doet teminste wat ze beloofd heeft. ookal is het hart. ik dacht dat heel nederland bij de vorige verkiezingen schreeuwde om een strenger asielbeleid. is dit er eindelijk dankzij rita is het weer niet goed.

schophetleven | 02-03-06 | 11:03

@Biebel
Kroatië, Kosovo, wat maakt het ook uit. Je bent zeker blij dat jij geen examens meer hoeft te doen?
Nee, voor eerst roepen en dan nadenken hoef je geen enkel examen gedaan te hebben, zoals wel blijkt uit de meeste reakties hier. Liever gemotiveerde mensen hier dan al die ongemotiveerde "geef mij een goedbetaalde baan, maar ik wil er niets voor hoeven doen"-alloch- en autochtonen.

Timmer | 02-03-06 | 11:03

Emocratie...

Horror Scoop | 02-03-06 | 11:03

Krijgen we nu bij iedere blaag die hier met ondeugdelijke papieren binnenkomt dit eindeloze gezever? De eindrekening naar de "gastouders", (Die eerst zogenaamd "pleegouders" waren) dat tempert het enthousiasme vast wel wat.

Branie | 02-03-06 | 11:03

You go girl!! Letterlijk dan

pooface | 02-03-06 | 11:03

'haar advocate vraagt een spoedeisende voorlopige voorziening aan'. Hebben ze ook bij de Telegraaf geen eindredactie meer? Nog afgezien van het hondslelijke woord advocate van sommige woorden (zoals raadsheer, rechter en aap) is een vrouwelijke variant onzin. Verder, als je een spoedeisend belang hebt, is de voorzieningenrechter bevoegd een onmiddellijke voorziening bij voorraad te geven, kortweg een voorlopige voorziening.

Der Icebear | 02-03-06 | 11:02

Zielig he, als je weblog een telegraaf aars is....
Waar komt dit vandaan? Heeft een of andere persoonlijke assistent van Verdonk even de Telegraaf gebeld? Het is bizar dat rechts nederland zo dol is op een mevrouw die ooit rondliep in een tuinbroek in Nijmegen. Verdonk is een meeloper. Ze wil alleen maar zelf scoren en ze weet dat ze dat zo doet. Ze is totaal niet integer of eerlijk: als de wind van links komt waait ze ook die kant uit, als de wind van rechts komt gaat ze fijn de andere kant op.

ShimoKura | 02-03-06 | 11:02

Rita is koning ole ole.... En rot op met die fraudeur...

Hakbarrr | 02-03-06 | 11:02

1 zo'n meisje zit inderdaad niet in de weg, en veel kosten zal ze niet veel voor die paar maanden. Het probleem is dat veel Nederlanders meer dan genoeg hebben van te veel allo's die de zaak tillen. Iedereen kent er wel een paar die de wet overtreden, hier illegaal verb;lijven ziekhuizen bezoejen (alles voor nix) etc etc. Het is een algemeen sentiment geworden, en helaas is het meisje daar de dupe van.

lijn5 | 02-03-06 | 11:02

amise 02-03-06 @ 11:00

LPF is links?

Harige Bangmaker | 02-03-06 | 11:01

king, kind het is allemaal hetzelfde ............ Ze voelt zich iig wel een king

Stijlvol stijlloos | 02-03-06 | 11:01

Vanuit Rita's standpunt is het heel begrijpelijk dat ze niet toegeeft aan dit soort morele chantage, als ze daar aan begint krijgt ze straks bij iedereen die ze uit wil zetten hetzelfde gezeik.

Zeurders | 02-03-06 | 11:01

zo werken dingen in nederland.. media geyle zaken met een hoog wollen (sokken) konijntje met grote natte ogen gehalte. 1 sielig musje, maar een land dat naar de [bleep] gaat van de intensive subsidie veeteelt, met op elkaar gestapelde beesten vol hormonen. of een derde wereld vol ellende en oorlog, wat lekker ver weg is. regels in nederland gelden geloof ik alleen voor sukkels die 51 rijden in de bebouwde kom. daar is het hele onderdrukkingsapparaat op ingesteld. de rest is zielig, moet nog zorgvuldiger, nog eens bekijken, niet redelijk, oh we lullen al zo lang, laat maar zitten, we hebben geen nare beslissing hoeven te nemen politiek. bah.

SloopKogel (wie zijn | 02-03-06 | 11:01

Jesus wat doet dat king zielig zeg !!! Ze moet gewoon ophoeren... Gefraudeerd met dat geld, gefraudeerd met diploma's etc etc . Wat zitten die lui nou allemaal zielig te doen over dat ze moet blijven.. Stelletje moraalridders zeg ik. Rita=goed bezig

Stijlvol stijlloos | 02-03-06 | 11:00

Typisch dat die linkse hoerrrren het frauderen en corrumperen van wettelijk vastgestelde regels gaan belonen.
Pleuro's vangen om op te rotten en vervolgens lekker blijven zitten; typisch links.

Als die Duitschers Merkel als kanselier kunnen hebben dan kunnen wij Rita ook als minister-president hebben. Eindelijk iemand met ballen.

amise | 02-03-06 | 11:00

Vind het helemaal niet zielig. Blijkt ook nog eens dat haar family 7000 euro oprotpremie te hebben gehad toen ze hier weggingen. Vind het schandalig al die ophef. Verdonk blijf op je strepen staan. quote In een toelichting wees Verdonk er dinsdag op dat enkele feiten niet kloppen in de zaak van Taïda. Zo had de scholiere eerst verklaard dat ze haar paspoort had verscheurd, maar later kwam ze toch weer met dat document op de proppen. Ook had Taïda geld aan een tussenpersoon betaald die een Frans toeristenvisum voor haar had geregeld waarmee ze weer naar Nederland was gekomen. Maar volgens Verdonk is dat visum op valse documenten afgegeven, waaronder een valse inschrijving aan de universiteit in Belgrado.

Verder wees de minister erop dat Taïda en haar familie bij vertrek in 2005 een premie van 7000 euro meekregen om in Kosovo een nieuw leven op te bouwen. Taïda kwam vorig jaar zomer alleen terug. unquote

lara | 02-03-06 | 10:57

Rita for MP !

Salvatore Riina | 02-03-06 | 10:57

Dit is zo langzamerhand een stokpaardje aan het worden van tranentrekkend nederland.. beetje jammer allemaal..
Ik vind dat ze het land uit moet. laat haar maar op afstand examen doen..
opzouten, als je nu al een oplichtster en fraudeur bent kun je het in principe veel beter redden in Kroatie

Biebel | 02-03-06 | 10:55

Volhouden Rita!

pooface | 02-03-06 | 10:55

En toch zijn dit zaken waar 17 jarigen zich niet mee bezig zouden moeten hoeven houden.

Der Icebear | 02-03-06 | 10:55

it breaks my heart.

Dol op Post | 02-03-06 | 10:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken