
Historische dag vandaag. Het kabinet gaat op vrijdag 4 april 2008 het voorstel om de Koopzondag
in te perken er doorheen jassen. Dit is tegen de zin van de
bevolking, tegen de zin van de
supermarkten, tegen de zin van
gemeenten in gebieden die niet als toerisch zijn aangemerkt, tegen de zin van Rutger, die zondags altijd
eten koopt, tegen de zin van hoogleraren die
economische schade voorspellen, tegen de zin van mensen die graag VOC-mentaliteit in onze samenleving zagen. (Dynamiek, weet u wel.) Maar al die hardwerkende burgers moeten hun mond houden en zich schikken naar de fundamentalistische terreur van André Rouvoet van de ChristenUnie. Vandaag wil André Rouvoet zijn wisselgeld terug voor de regeringsdeelname. Vandaag bepaalt De Kerk dat de hardwerkende Nederlander op zondag geen boodschappen meer mag doen. Vandaag bepaalt 4% (
390.614 kiezers) van Nederland dat we met z'n allen op zondag thuis moeten ganzenborden en sjoelen. Excellentie Ronald Plasterk, onze minister van OCW, de enige atheïst van dit kabinet, gaat vandaag zijn handtekening zetten onder een besluit waar hij niet achter staat. En hij is niet de enige. Maar het is nog niet te laat. Wij voorspellen 50 zetels voor de PvdA als ze vandaag Kabinet Grijs I opblazen. Je doet het, Ronald!
Reaguursels
InloggenLekker boeiend. Doe je toch op zaterdag voor twee dagen inkopen, stelletje verwende kutconsumenten. Ik ben in elk geval blij voor mijn buurtsuper die eruit wordt geconcurreerd door de grijze multinationals op industriegebieden. Ik gun de hardwerkende eigenaar zijn enige vrije dag van de week. En voor de rest ongezien de tyfus voor de verwende oppervlakkige kutfiguren die op zondag niets beters kunnen verzinnen dan consumeren. Ik vind dit dan ook een godsallejezus goed plan van het gristenkabinet.
@Inferi0r 05-04-08 @ 11:05
En toch wil ik op zondag naar de AH kunnen om eten in huis te halen. Nu moet ik elke zondag pizza of patat vreten.
Lang leve de christenfascisten van ons kabinet.
Als er nu een pvda'er heel hard tegen in gaat en idd het kabinet in crisis brengt zal ik niet meer roepen dat ik nooit op ze zal stemmen. Niet dat ik ooit op pvda zal stemmen, maar toch.
Jajah winkeliers zijn met vreugde 7 dagen in de week open [not]. Als winkelier kan je niet dicht zijn op zondag omdat je concurrenten dat ook niet zijn. En mensen kopen echt niet meer door de koopzondagen hoor, die wasmachine die zondag gekocht word, word maandag niet meer gekocht. De meeste winkeliers zijn alleen voor de veruiming omdat ze in het dorpje ernaast ook meer koopzondagen hadden, maar het liefst hadden ze allemaal dat het overal verboden was. IEDEREEN een dagje vrij, zonder dat het iemand wat kost.
Het was juist hypocriet. Elke gemeente kon opeens zich als toerischtisch laten registreren. Of je veruimt de wet of je houd je eraan en anders niet zeiken. Ik ben blij dat ik in een dorp woon waar het een dag in de week rustig en daardoor ook gezellig is.
30% van de koopzondaguitgaven beland rechtstreeks in de zakken van Chinese gifmengerbedrijven. Misschien kan al het tokkievolk in mijn stad hun kroost eens meenemen naar iets educatiefs? Zes dagen stompzinnig lanterfanten en consumeren is genoeg.
Hekel aan religie, maar nog meer aan koopzondagen.
Ga toch shoppen!
doe vooral niet wij wij willen..... Dictatuur NL
Tering hé! Als je niet wil winkelen op zondag dan ga je toch gewoon lekker niet. Als jij zo graag wil ganzeborden op zondag dan doe je dat toch lekker. Waarom moet daarvoor nou weer de koopzondag verdwijnen? Sodemieter toch lekker op met je gezeik over de koopzondag.
Waar twee geloven slapen op een kussen daar slaapt de duivel tussen. Ik krijg een spontane schijtziekte bij dit soort politieke deals.
Kunnen al die fundi's niet gewoon in hetzelfde land gaan wonen, Amerika ofzo.. dan lost het probleem zichzelf op.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
En in de vermoedelijk zoooooooo... ultra-conservatieve katolieke achtergestelde en onderontwikkelde Polen, een land vol met religieuze fanaten, van heb je overal supermarkets 16x groote van een gemiddelde Albert Heijn XL, open 24 / 7 voor iedereen, atheist, katoliek, moslim, bosneger, maakt niet uit.
Ik ben Trots Op Nederland !!!!!
Als het grootste deel van de voorstanders gewoon en masse open zou gaan op zondag, kunnen ze er weinig tegen doen. Torenhoge boetes uitdelen zodat de winkels eraan kapot gaan = economie kapot. Als ze alles sluiten, kan niemand meer iets kopen = economie kapot. Met geweld ingrijpen misschien, leuk voor de reputatie. Nederlands leger ontruimt supermarkten wegens sluitingstijdenwet.
Wat zou het volgende zijn? Alle horeca dicht in een straal van 5 km rond een kerk op zondag?
We hebben zoveel belangrijke stukken in NL die niet worden aangepakt (files, olieprijs, ontslagrecht) die NIET aan bod komen, maar aan onze koopzondag komen ze dan weer wel.
Laat ze ongegeneerd de tyfus krijgen, die grafpleuris CU en CDA!
Allemaal op 31 november staken en naar Den Haag!!!
@elevator waarom christen met een hoofdletter ineens trouwens ...
Ik BAAL vreselijk. Dan wordt zondag weer zo'n donkere schijtdag, en een zondag/rustdag past niet in een 24uurs economie toch ???
Ik ben als Christen niet bang voor al jullie scheldwoorden en bedreigingen en zeg gewoon mijn mening .[ wat een dom volk hier zeg]
Koopzondagen zijn alleen goed voor de grote winkelbedrijven en vooral slecht voor de werknemers omdat die op zondag moeten werken en dus echt de dupe zijn .
Verder ga ik zelf wel op zondag winkelen als dat kan ...
-weggejorist-
Onze enige kans is Plasterk. We moeten een beweging op touw zetten die Pasterk ervan overtuigd dat hij het niet kan maken om te blijven zitten onder deze omstandigheden en dat hij onze grote roerganger wordt (om maar eens met de gematigde chinees om de hoek te spreken) WIJ ZIJN MET PLASTERK STERKER
dat scheiden van kerk en staat werkt nog niet echt.
what's next? bidden en danken verplicht op de werkplek?
.... en dan te bedenken dat de rustdag van oudsher eigenlijk de zaterdag is (lijkt in meeste talen nog steeds op 'sabbath')
De kerk heeft ooit een 2de dag ingeroepen naast de Sabbath en dat werd Lord's day. Als je je aan de bijbel wilt houden dan is het de zaterdag.. Als je je helemaal aan de bijbel wilt houden dan heb je door dat het in het oude testament staat en die geboden waren voor het oude Jodendom. Er is nu maar 1 gebod, heb uw naaste lief als uzelf en God bovenal.
Als je je daar aan zou houden dan doe je niet voor anderen de winkels op slot, zo ga je je valse religie niet populair maken mijnheer Douwvoet.
Zwijnen, varkens, adders, zijn het. Maar op zaterdag kun je ook wel naar de winkel. Misschien heeft het ook wel iets, om de zondag aan andere dingen te besteden. Als je iets nodig hebt, koop je het toch wel. Dus waarom die omzet naar beneden gaat? Kopen ze op zondag dan dingen die ze normaal niet willen kopen, of dus niet echt nodig hebben?
Waar ik een enorme voorstander van zou zijn: Verkiezingen op zondag. Zoals in normale beschaafde landen. Als er dan nog 1 christenhond in het parlement komt weten we gewoon 100% zeker dat het een stel hypocriete kloodtzakken zijn en kunnen de winkels gewoon open op zondag.
Die hele koopzondag zal me trouwens een rotzorg zijn,ik ga toch niet tussen dat domme werkvolk lopen.
Boodschappen doe ik wel als iedereen aan het werk is,lekker rustig.
Maar het is gewoon een principe kwestie,we kunnen ons geen regels op laten leggen die voort komen uit een geloof,welk geloof dan ook.
Gewoon ook wat nieuwe regels voor geluidsoverlast en maximale bouw hoogte erdoor duwen, en zondags iedere kerk die de kerkklokken laat luiden eerst 10.000 Euro boete per slag geven, en vervolgens alle kerktorens neerhalen om ze terug te brengen naar de juiste hoogte.
Let nou maar op. Op deze manier krijgen we allemaal boycots van christenen op de Albert Heijn.
Triest dom kutland zijn we geworden echt ziek, ziek, ziek. GVD vroeger had je nog 10 geboden in dat boek van ze , maar volgens mij willen ze er 10000 van maken , wat een enge zieke bekrompen mensen hebben wij gekozen om ons land echt 100 jaar terug te trappen in vrijheid en vooruitgang, hoe krijgen we die fossielen ons land uit.
Rita kom er maar in...
Op de eerste zondag waarop ik niet kan winkelen zal ik een orgie met vijf nazihoeren houden
Zijn de scholen dan ook op zondag open ,zodat ik mijn kids een andere dag mag thuishouden????
Ik wil ze graag wel een dag van de week zien,
Gristenklootzakken! Flikker eens op met die gristelijke kutideeën van jullie.
Straks mogen we op zondag weer inkopen doen. Zolang we maar op vrijdag maar bidden richting het oosten.
@Sikkeneur 04-04-08 @ 13:19
Nice! Grootste ter wereld, ga ik zeker doen. Steekt natuurlijk wel die van Dordrecht (6 juli) zwaar naar de kroon...
Ach hou toch op Bos heeft zijn rooie Wortels allang verkocht en kan ook beter bij de gristenunie aanschuiven met zijn hopeloze geloel dat kinderopvang niet bijdraagt aan werkende vrouwen....
laten oppasopa en oma ook lekker genieten van hun ouwe dag...
krijg steeds meer het gevoel alsof we in de ban van staphorst zijn... en terugvliegen in de tijd... ongelogelijke MUK regering
Kan altijd nog m'n auto gaan wassen als ik me op zondag verveel ...
Murdockyoufool 04-04-08 @ 13:04
www.amsterdamwereldboekenstad.nl
Ik houd niet van de koopzondag, om de doodeenvoudige reden dat de hele stad dan vergeven is van allerlei paupervolk dat niks beters kan bedenken om te doen op een zondag. Alleen de zondag opening van de supermarkt is wel heul handig.
Maar, waarom in hemelsnaam verbieden? Dat paupervolk moet toch ook iets te doen hebben op zondag? Laat ze dan lekker shoppen!
*Heeft al pop met Rouvoets dead bord om zijn nek om te verbranden. Zoekt nu alleen nog boeroepers om actie af te maken.*
Dit is nou een mooi onderwerp om een referendum over te houden.
Ik weet zeker dat de meerderheid tegen de sluiting op zondag zal stemmen.
In Rdam is de zondag niet voor niks de drukste dag van de week....
@kees2 04-04-08 @ 12:44
Waarom gaan mensen winkelen op zondag? Omdat ze er dan de tijd voor hebben!
Maar nee, nu gaat het kabinet bepalen wanneer de mensen mogen winkelen. En dat is alleen als we toch al moeten werken. Waar denk je dat dit toe leidt? Dat mensen hun geld op andere dagen uitgeven in de winkels?
Ik dacht het niet. Dit betekent een NOG grotere steiging van internetwinkelen. Lekker vanuit de luie stoel. Niks gezellig winkelen en wandelen. Nee, de inkopen doen we wel gewoon thuis.
@Sikkeneur 04-04-08 @ 12:22
Nog niet, wat is er dan?
LuftBalloon 04-04-08 @ 12:54
jij snapt t
Kruisvaardert 04-04-08 @ 12:44Schaam me de ballen uit de broek
Als t maar eierballen zijn, dan is er niks aan t handje
Goede zaak om die koopzondagen af te schaffen. Wat een genot is het toch om op zondag naar de oorverdovende stilte van praktisch GEEN autoverkeer te mogen luisteren. Nu de kerkklokken en andere herriemakers nog !!
Waarom hebben die reli-fuckers toch immer de neiging om een ander voor te schrijven hoe ze hun leven moeten leven.
in kop staat niet anders dan de zondagaanbieding van de EuthanasieShop
Aan de ene kant moet je vrij zijn om op zondag boodschappen te doen, anderzijds ben ik wel blij voor alle verwaarloosde kindertjes uit de Ikea ballenbakken. Gingen we vroeger met pap en mams de bossen in zien kinderen vandaag de dag alleen nog maar de ballenbak of zitten ze doelloos voor een klein rot tv-tje te koekeloeren naar een disney film die ze eigenlijk al 52x hebben gezien.
Het is net zoiets als het verbieden van bejaarden op de weg tijdens de spits. Zou mooi zijn, maar goed dan kom je ook aan vrijheden.
Daarnaast leggen we zo wel weer echt de Christelijke cultuur op en ook al kom je niet meer in de kerk, de meesten leven hier toch volgens Christelijke normen en waarden. Ik zeg extra ruimte openingstijden op zaterdag.
Schandlig. Nederland glijdt langzaam af en verliest het seculiere karakter. Allemaal ter voorbereiding op de shariah. Wat een kutland is 't toch aan 't worden. Schaam me de ballen uit de broek.
Alleen het grootkapitaal vaart wel bij de koopzondagen,In de centra winkels op A1 locaties, ja daar is het zondag lekker druk.De families geven daar hun geld uit bij de Blokkers,C en A's ,H en M's Ze worden "geholpen" door laagbetaalden (Jong en goedkoop) die alleen weten hoe de kassa werkt.
De rest van de week is de portomenee leeg dus de kleine winkeliers buiten de centra kunnen de tent sluiten.
Gs en de VVD doen het voorkomen dat op zondag winkelen staat voor "vrijheid" Het tegendeel is waar ,het is het Juk van de als maar meer economie ten bate van wie ??
Opzouten met die kutkoopzondagen. Een dag per week dat je geen reet kan uitvoeren ookal zou je het willen is ideaal. Beetje uitslagen, dvd kijken, sex hebben, joint roken.. Wat wil je nog meer! Doe je toch je boodschappen op de andere 6 (!) dagen die we over hebben! Stelletje koopslaven
Supermarkt op zondag dicht? Dan moet ik mijn zondag maar besteden met het maaien van het gras en het wassen van mijn auto..
GEENSTIJL DOE ER WAT AAN!!
@ Verdronken 04-04-08 @ 11:08
Schijnbaar heb je door de week ook niks te doen dus anders zat je hier niet met je onzinnige commentaar.
Ga klanten helpen !!!
looranks 04-04-08 @ 12:17
Die wetswijziging gaat nergens over.
Een papieren handreiking naar de CU, zoals ook bij abortus. In de praktijk veranderd er niets.
Feitelijk hebben ondernemers meer mogelijkheden door als belanghebbende ook naar de rechter te kunnen stappen.
"Gemeenten die gebruik willen maken van de bepaling moeten door de nieuwe wet voortaan een zorgvuldige afweging maken van de belangen die in het geding zijn. Belanghebbenden kunnen dan in beroep gaan bij de rechter."
Witteman 04-04-08 @ 11:23
De vraag is of dat dan op deze wijze dient te worden opgelegd.
Het is godverdomme toch te gek voor woorden,dat dat zomaar kan in een land waar de overgrote meerderheid van de bevolking niet gelooft in een 2000 jaar oud sprokje?
Ik zou zoveel respect voor ze krijgen als het PVDA niet tekent.
Maar ja,de kans daarop lijkt me net zo groot als ontvoerd worden door kleine groene mannetjes,en vermoedelijk nog net iets kleiner.
Godvergeten tering gristenhonden.
When money is the root of all evil, why is shopping the cure for all sadness?
Zolang het CDA keer op keer de grootste partij is, kan het volk christelijke regelgeving verwachten toch? Niet zeiken dan...
Murdockyoufool 04-04-08 @ 12:07
Nope, heb je 18 mei al in je agenda staan?
Pritt,
Ik kan een spelletje Mens-erger-je-niet aanbevelen, voor komende zondag.
Waarom gaan Nederlanders niet de straat in, om te protesteren?? Hoe kan 4% van de bevolking bepalen wat we wel of niet op zondag mogen doen??
Blijkbaar kan de regering ALLES doen (verhoging van boetes, koopzondag beperken, burka tolereren, en noem maar op) zonder enkel reactie van de Volk...
@ Witteman
Komplete onzin. Als er op zondag geen extra geld zou binnenkomen zou niemand op die dag zijn deuren open doen. Duizenden werknemers en winkeliers verdienen op zondag een goede boterham, dat geld geven ze ook weer een keer uit. Bovendien geeft het werkende mensen wat meer kans om normaal boodschappen te doen zonder dat massaal op de overvolle zaterdag te moeten doen. Het scheelt files op zaterdag, en genereert parkeerinkomsten voor de gemeentes. Winkels kunnen ook op maandag dicht, dat is veel rendabeler dan op zondag.
Het verhaal van de rustdag is ook onzin, voor veel drukke mensen is winkelen ook een vorm van ontspanning. De zondag is ooit door de kerk ingesteld om mensen zich te pletter te laten vervelen zodat ze als enigste uitje naar de kerk kunnen, dat is niet meer van deze tijd en het is schandalig dat de scheiding tussen kerk en staat hier nog niet voltooit is.
Kortom de koopzondag is een win-win situatie, behalve voor degene die het niet kunnen hebben dat anderen plezier beleven op "hun" rustdag. Aan die mensen heb ik totaal geen boodschap, ik bemoei me immers ook niet met hun dagindeling.
Moslims erkennen de dag des Heeren niet, evenmin die reaguurders familie hierboven.Toch nog iets met elkaar gemeen. Staat er niet iets over handelen op zondag in de sharia?
@Sikkeneur 04-04-08 @ 12:02
Morgen en zondag in de Jaarbeurs, Sik?
Klukkluk 04-04-08 @ 11:59
U gaat voor de 500 euri's......?
Dit kabinet is alles behalve progressief, op de vitale punten that is. Opblazen please.
Wereldvreemde Ronald doet het niet. Doodtdt aan de PvdA en Gristenhonden
de stroom van het electrisch net afhalen, zondag rustdag voor stook centrales..
eh.
slecht idee, ik wil nog F5'n
@superior bastard
ff offtopic, William H.Macy rulezz, in The cooler is ie ook héél goed.
Worden we niet moe met ze alle van het geloof. Volgens sommige personen zijn het eerst de moslims die het geloof opdringen, nu zijn het de christelijke medemensen. Nog even en de joodse broeders komen ook om de hoek kijken. Als resultaat dat de christelijke/joodse samenleving (zo gewaardeerd door de Heer W.) de overhand krijgt. Dan kunnen de winkels het hele weekend dicht. Mag iedereen thuis zitten en op houtje bijten. Laten we gewoon aan scheiding van kerk en staat doen. Voor de rest laten we elkaar respecteren. Als je niet wil werken of winkelen op zondag, doe je dat toch niet. Klaar
Jerry Lundegaard 04-04-08 @ 11:23
Mooie film, Fargo.
24 uurs economie, files, thuiswerken... speerpunten van de politiek.. maar zondag ff niet. Eikels. Nog minder kans om te winkelen! Als hardwerkende burger moet ik nu goedverdegodver naar die stinkende koopavond met zijn opgeschoten hangjongeren of op die overvolle zaterdag met die overdreven drukte mijn boodschapjes doen! Damn deze partijen en dit kabinet!
Deaud aan het huidige kabinet. Ik wil een 24-uurs economie, zodat er efficienter gebruik gemaakt kan worden van de wegen. Oh ja, en dat houdt natuurlijk ook in dat de supermarkten altijd open zijn.
Het is toch godverdomme waanzin.. Om dat die reli-mongo's dat willen? Niemand die protesteerd? Het volk wat het gewoon weer slikt? Niks koopzondag, alle winkels gewoon vrij laten open te zijn, 7 dagen per week, van 8:00 to 22:00 uur. A la VS. Mensen die echt werken (8:00-19:00) kunnen dat zelf bepalen wanneer te winkelen.
@Witteman 04-04-08 @ 11:40
Dat is een onzinverhaal. De kleine ondernemer kan sowieso wat betreft omvang van productaanbod, advertentiebudget en openingstijden nauwelijks concurren met de V&D's van deze wereld. Moet ie ook niet willen. De middenstander moet het van een vaste klantenkring hebben en die bezoekt zijn zaak toch wel, ongeacht of hij op zondag open gaat.
@niet voor de hond 04-04-08 @ 11:34
Excuses, las 'volgend' ipv 'voorgaand'.
Dat verandert niets aan de boodschap: geef mensen geen redenen om een hekel aan je te krijgen. De enige reden waarom je als christen gehaat 'mag' worden is omdat je bij Christus hoort. Niet omdat je moord (kruistochten, abortus-kliniek bombing), niet omdat je steelt, en ook niet omdat je je bemoeit met wat anderen doen. (zondagsrust afdwingen).
En dat zijn nu net dingen die 'wij christenen' helaas zo vaak doen en gedaan hebben. En ook nog eens de reden waarom 'ze' zo vaak een hekel aan ons hebben.
Dat hebben we over onszelf afgeroepen. Omdat we zo vaak een stelletje hypcrieten zijn geweest. En omdat we ons zo vaak met opgeheven vingertje hebben bemoeid met anderen. Gek, omdat we daar 2000 jaar geleden al voor gewaarschuwd waren.
Nooit gedacht dat ik hier op geenstijl nog eens een korte Bijbelstudie zou plaatsen.
@ Murdockyoufool: er komt door koopzondagen geen cent EXTRA binnen. Het geld dat klanten nu in 6 dagen kunnen uitgegeven, kunnen ze dan in 7 dagen uitgegeven. De winkelier moet dus 7 ipv 6 dagen werken voor dezelfde inkomsten. Als hij op zondag niet open gaat en de V & D en Hema naast hem wel, gaat een deel van zijn klanten echter naar die V & D en Hema en verliest hij dus wel inkomsten. Zo wordt hij dus 'gedwongen' om die 7e dag open te zijn, of om zijn verlies te nemen.
Ik vin hut wel ziellug vor Rutgur, eerst wor die van un boot gelikkerd en nou kan ie ook niet meer eetu, ech ziellug
Rho'd Berth 04-04-08 @ 11:23:
Nee, dat vind ik niet. Dat hoor je mij ook niet zeggen.
Ik vind alleen dat je een tekst volledig uit zijn verband rukt. Dat is precies wat radicale moslims ook doen als ze een terroristische daad verantwoorden met een losse Koran-tekst.
Daarnaast: ik verwijs naar een voorgaand vers en jij komt met vers 16. Daar is geen woord Grieks bij lijkt me en toch begrijp je het niet.
@Witteman 04-04-08 @ 11:23
Wat nu 'gedwongen zeven dagen per week open te zijn' en 'terwijl er geen cent binnenkomt'? Deze twee onzinnige stellingen zijn met elkaar in tegenspraak. Een ondernemer die niets verdient, blijft gewoon dicht.
Mensen moeten minder uitgeven om belastingen te kunnen verhogen.
Stem op Gristenmaffiaterreur. Wie maakt de "wildersfilm" over Rouvoet en Balkenende ????
Wat een gelul "regen de zin van de bevolking". In Utrecht was een referendum over de vraag of er meer koopzondagen moesten komen. Tweederde zei nee. Extra koopzondagen maken de kleine winkeliers kapot, eenmanszaken worden gedwongen zeven dag in de week open te zijn, terwijl er geen cent extra binnen komt. Mensen kunnen hun loon maar 1x uitgeven. Ben geen fan van Grijs I maar hier hebben ze gelijk. De VVD lult alleen maar over de vrijheid om zelf te bepalen wanneer je boodschappen doet. Maar rept niet over de vrijheid om als stadsbewoner 1 dag per week verstoken te blijven van die koopkermis en de parkeerproblemen.
Pfff, wordt zo moe van dit land, de één op de andere taxverhoging en dan dit er nog ff bij, stad is op zondag bijkant drukker dan op zaterdag hier in Rotturdam, dat dit kabinet ajb zsm mag vallen met dit stelletje kerkgangers...
@niet voor de hond 04-04-08 @ 11:18
Begrijpend lezen Grieks: 8
Taal waar het over gaat: Grieks
Maar goed, ik begrijp dat jij vindt dat christenen wel moralistisch moeten zijn en zich met anderen moeten bemoeien, en hun eigen regels op anderen moeten opleggen? Nog afgezien van het feit dat de hele zondagsrust uberhaupt nogal discutabel is?
Religie bepaalt schijnbaar alles. Gewoon in sprookjes blijven geloven mensen.
Sinds Plasterk in het pluche zit hangt zijn ruggegraat aan een kapstokje in een biologie lokaal.
Ik kan met de beste wil niet begrijpen, waarom de mensheid zich altijd heeft laten gijzelen door een geloof. Ik vind het persoonlijk ook erg belachelijk, dat in de huidige tijd, met al zijn wetenschappelijke verworvenheden, er nog steeds mensen zijn, die geloven in een god. Karl Marx zei reeds, dat religie het OPIUM van het volk was (zijn enige intelligente uitspraak). Wellicht, dat die gelovigen net zo verslaafd zijn aan hun ongezonde geloof, zoals een junk aan zijn heroine. En de gevolgen voor de samenleving zijn aantoonbaar net zo distructief. Hoewel,... er zijn zeker niet zoveel mensen kwaalvol aan hun einde gekomen door heroine, dan door een of andere religie.
@magistraal 04-04-08 @ 11:08
Klopt (zie tegel @10:25). Wil het graag wat algemener trekken naar de invloed van religie op de maatschappij in het algemeen.
@Verdronken 04-04-08 @ 11:08
Ondernemers kunnen zelf bepalen of ze op zondag open gaan, daar is de overheid niet voor nodig. Wie bang is voor inkomstenderving, gooit zijn deuren open. Wie vervolgens zeurt over druk moet geen ondernemer worden.
@Rho'd Berth 04-04-08 @ 10:53:
Grieks: 8
Begrijpend lezen Nederlands: 1
@Marty McFly 04-04-08 @ 11:14
Hier kan ik me allene maar bij aansluiten... *respect*
@Rho'd Berth 04-04-08 @ 10:37
eens
De zondagsrust is er alleen maar om te zorgen dat er iemand in de kerk verschijnt. En ze hebben al zo'n last van leegloop... aggut... zielig hoor.
En als ik nou vreemd wil gaan op zondag, kan ik dan ook geen condooms meer kopen? Dat wordt fappen tot er geen ruggemerg meer over is.
Sinds de christenen zo overheersend in de Kamer zijn vertegenwoordigd vind ik NL er niet leuker op geworden... Dat de christenunie nou in de refo-incest-zondag'srust-geenvaccinaties-condoomlozeseks-15kinderenpergezin-dorpen een paar stemmen heeft behaald betekend niet dat het volk graag massaal aan de pik van de heer wil gaan hangen...
Ziekmakend hoe vies dit soort dingen gespeeld kunnen worden... hier zou een spoeddebat over gehouden moeten worden in plaats van over een of andere film en over wie wat wel en wat niet zou hebben gezegd! De gevolgen hiervan zijn mogelijk veel groter... niet alleen wordt de ongelovige bevolking een regel afkomstig uit een geloof waar zij niet voor staat opgelegd, economisch en sociaal zullen er ook gevolgen zijn! En dat allemaal omdat een paar christen graag willen dat wij allemaal aan de regels van hun achterlijke, achtergebleven godsdienst voldoen!
GA ZELF DAN LEKKER NIET NAAR DE WINKEL OP ZONDAG, ROUWVOET MET JE LELIJKE BEK! JE MAAKT ME ZIEK VUILE CHRISTENHOND!
God dienen doe je in de kerk, niet in de Kamer... In de kamer DIEN JE DE BELASTINGBETALER... en die zegt hier toch echt NEE tegen... stomme boer!
Hopend op een toekomst vrij van geloof, in de Kamer, in de wereld, was dit Marty McFly
Je zou bijna willen dat Rouvoet op zondag een verkeersongeluk krijgt. En dan tot maandag op de stoep laten liggen natuurlijk.
Als werken op zondag verboden is, dan is mijnheer de Pastoor behoorlijk in overtreding.
Ik zeg, alle kerken dicht op zondag.
kees met een C 04-04-08 @ 11:02
Ja, maar dat is uit respect voor andersdenkenden.
@Iko Nal het staat zelfs in niemands sprookjesboek... gewoon een excuus van de makers van het sprookjesboek om ze naar hun huis te lokken omdat ze dan toch niks beters te doen hebben
Gaat Wientjes de schade verhalen op Rouvoet?
Als kleine ondernemer ben ik blij dat er minder koopzondagen komen.
In de nederlandse jood christelijk cultuur is zondag een rustdag.
Jammer dat steeds meer de Amerikaanse Kopen Kopen Kopen Cultuur de Nederlandse cultuur verdringt.
Alle grrrristenen zou eigenlijk ook op zondag de toegang tot medische zorg moeten worden ontzegd.
En daarna ook de voetbal-competitie afschaffen en iedereen naar het zaterdagvoetbal van Spakenburg en IJsselmeervogels jagen.
GosAllahmachtig, wat een achterbax tuig, die gelovigen.
Kan iemand bij ze d'rin rammen dat er een verschil is tussen geloven en wéten? Geloof bevat per definitie een element van twijfel. En bij twijfel moet je niet inhalen, en ook geen grote bek hebben.
@Edammertje 04-04-08 @ 10:57
Jij mag zelfs de hele week dicht als jij dat wilt. Het gaat er om dat je niet VERPLICHT wordt iets te doen omdat dat in het sprookjesboek van iemand anders staat.
@kees met een C 04-04-08 @ 11:02
Tja, het tempo van die gasten ligt lager, maar ze zijn wél altijd open. Dit in tegenstelling tot die eeuwig zeikende Nederlandse middenstand.
Godverdomme
Opzouten met dit kutkabinet, NU!!! Waar bemoeien ze zich gvd mee!
Dezelfde mensen die de koopzondag willen verbieden omdat dat een rustdag is vergeten - bewust - in de nacht van zaterdag op zondag de stoppen uit te draaien van de electriciteit, telefoon uit te schakelen, gas, water en internet. Hypocriet van de eerste orde! Walgelijk! En daarmee zeggen ze de HEERE te dienen!
Gelukkig is de islamitische supermarkt hier om de hoek 7 dagen per week open van s'morgens 9 tot s'avonds 10... Halleluja!
[offtopik/ ik mis jupiler in de pils-poll]
Zolang de kroegen maar open blijven op zondag...
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:41: Maar dan kan je toch beter wettelijk regelen dat niemand gedwongen kan worden op een voor hem belangrijke dag te werken dan dat je een bepaalde dag hiervoor prikt en dit oplegt? Voorbeeld van de zaterdag en vrijdag voor sommige geloven vind ik wel een goede namelijk.
Nog belangrijker: Het gaat nu toch óók goed ? Ben jij óoit een ongelukkige refo tegengekomen die diep in de psychische problemen zat omdat hij door zijn baas was gedwongen om op zondag te werken ?
What's next: mag ik geen workshops meer oganiseren omdat hier geld mee verdient wordt op zondag ? Mogen we niet meer naar de bios of theater op zondag ?
Maw: heb nu vooral het gevoel: waar bemoeien die gasten zich mee. IK doe wat ik wil doen op zondag, net als zij dat moeten kunnen. Laten we elkaar geen dwang opleggen zeg.
van dal 04-04-08 @ 10:46
Exact, gaat me een hoop geld schelen.... kan er nog een bijsluiter bij dat voorstel dat de winkels voortaan ook na 6 uur dicht moeten zijn?
En kan het ook even verboden worden dat vrouwen creditcards hebben... ook zo'n klereding
Scheiding Staat en kerk, je weet toch.
Ach die hele koopzondag slaat nergens op, laat het in godsnaam een keer in de week rustig zijn in de stad. Wat betreft de econimische schade, "vroeger" toen ik in een winkel bijbeunde kwam alle klandizie van zondag in mindering opp die van maandag.
Ik koop mijn bier zondag's wel in de sportkantine. Wat zeg je? Gaat Rouvoet wat?? Echt? Is dat de volgende stap? Oh nee.
-weggejorist-
Belachelijk. De trage negen-tot-vijf-economie -en niet op maandagchtend en, o ja, op zaterdag tot vier uur 's middags- nekt Nederland nu al. Nee, laten we dan vooral de koopzondagen afschaffen.
@Tyler-Durden 04-04-08 @ 10:46
Onzin. Die kleine ondernemers moeten het van heel andere kwaliteiten, zoals service en persoonlike aandacht, hebben dan de ketens. Die zondag dicht kunnen ze wel lijden. Sterker, sommige kleine middenstanders, zoals antiquairs en curiosazaken, varen er juist wel bij om uitsluitend op zaterdag en zondag open te zijn.
Wat is de meerwaarde van een guitarhero gitaar die draadloos is? Een echte elektrische gitaar heeft toch ook een draad? Laat Dree dat uitzoeken!
Andre Rouwvoet heet eigenlijk Andre-1950, maar dat is zijn artiestennaam. Dat weten weinig. Andre-3000 is niet zijn broer, want die is zwart, dat zie jij ook.
Ik ben voor rust op zondag voor iedereen. Maar aan de andere kant moet iedereen het ook zelf weten, heeft de overheid toch geen zak mee te maken?
@niet voor de hond 04-04-08 @ 10:44
allotriepiskopos betekent bemoeial, iemand die zich met de zaken van anderen inlaat. Wat de NBV daarvan gemaakt heeft is nonsense.
Het vers dat daarop volgt legt alleen de nadruk er maar op. Niet omdat je je met anderen bemoeit.
Plasterk die een principiële keuze maakt? Dat zou een noviteit zijn, daar is die arme man absoluut niet toe in staat.
Leuk hoor GS, ons een beetje blij maken met een dooie mus. Je weet toch dat geen enkel onderwerp dit kabinet kan laten struikelen?
*verbrandt nog een JP-poppetje in de prullenbak*
Sara Bareilles staat op nummer 1, helemaal terecht wat een lekker ding.
@Karel Kruizenruiker 04-04-08 @ 10:48
Met pijn in mijn hart ..... idd dan liever weg met koopzondag
De PvdA is van oudsher tegen verruimde winkeltijden, omdat ze het personeel wel eens zouden kunnen dwingen om langer, of op vreemde uren te werken. Heeft weinig met godsdienst te maken, en alles met arbeiders emancipatie. Dat dat tegenwoordig niet meer zo relevant is, hoeft nog niet te betekenen dat de PvdA dit niet gewoon met haar oude veren kan bedekken. Verwacht niet te veel oppositie.
Tyler-Durden 04-04-08 @ 10:46 alle 15 smurfen nog aan toe zeg...
Dus de keuze is 50 zetels pvda of de koopzondag afschaffen?
Opzouten met die koopzondag dan maar!
Ze weten gewoon niet wat ze missen. Als zij in de kerk zitten, is het reuze gezellig in de koopgoot, op de lijnbaan, vast ook in de Kalverstraat. Allemaal krijsende kinderen, stervende relaties die gaan shoppen uit frustratie en vooral ook een aantal drukbezette vertegenwoordigers die alleen op zondag tijd hebben om een nieuw C&A-kostuum aan te schaffen.
Joepie, herverkiezingen! Vooral die campagne zal leuk worden deze keer, lekker modder gooien en veel stormen in glazen water. Smullen.
ik ben ook atheist maar hecht toch aan een rustige zondag. is beter voor
mens en milieu. op de lange termijn ook voor de economie. er zijn heus
meer dan alleen de CU stemmerts die tegen de koopzondag zijn. Hup Andre!
Prima idee.
Kleine ondernemers zijn degenen die het meeste last hebben van koopzondagen omdat zij daarmee óf hun enige vrije dag ook nog kwijt mee raken óf ze delven inkomsten doordat hun klant nu bediend wordt door een ander.
Nog beter idee:
Sta koopzondagen wel toe, maar vraag een zondagtaks aan winkels die dan open willen zijn. Daarmee maak je het vraagstuk een economische beslissing en geen religieuze of politieke.
Ultieme idee:
Alle zondagen alles open - maandagen voortaan alles dicht.
ik ben wel vóór algehele sluiting op zondag, eindelijk gaat er dan een dag ontstaan waarop de nederlandse man zijn vrouw langs etalages kan laten lopen zonder dat het direct een aanslag op de portemonnee betekent.
en geld kun je maar één keer uitgeven, of het nou op zes andere dagen is of met die zondag erbij... op komt het toch wel.
Cook from Hell
WARSTEINER het enige bier wat wel smaakt
Die koningin unter den Bieren
ik verwacht ook niet dat de pvda de ballen er voor heeft, maar Pritt heeft wel gelijk dat dit hun laatste kans is om als partij te overleven.
@Rho'd Berth:
Jawel, pak de meest ouderwetse vertaling die er is, haal de tekst volledig uit de context en pas die dan toe zodat ie aansluit bij wat je graag kwijt wil.
Pak de Nieuwe Bijbelvertaling eens en lees dan wat er staat. En lees vooral ook het voorgaande vers.
Ik stem voor het afschieten van de Gristensharia. Want daar gaat het onderhand wel op lijken. Hoezo scheiding van Kerk en Staat... Gaat iemand er iets aan doen AUB? Geert? Rita? ...
Er is ook nog een groep van 1 miljoen nederlanders die graag zou willen dat vrijdag een rustdag is. Naamtechnisch kan ik ze overigens niet ongelijk geven.
Het is niet eens zo de Christenunie, dat blijft een kleine partjie die altijd duidelijk is geweest. Het is het huichelachtige schijnheilige machtsgeile CDA. Altijd zogenaamd in het midden en breed in de samenleven. Maar feitelijk zijn zij de motor achter deze Christenfundamentalisten.
Bah wat een gore partij. Ik zie nog liever Paars terug.
@Bubba 04-04-08 @ 10:32
Mee eens, maar niet iedereen kan goed onderhandelen, het is over het algemeen makkelijker om voor iemand anders op te komen dan voor jezelf (vind ik..).
Grinnik, en nu verzoekt juist dit medium de PvdA om het land te redden. Ga liever bidden voor die koopzondagen of zo.
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:18
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar voor zover ik weet krijg je op zondag 200% en ken ik dus genoeg mensen de expliciet als bijbaantje de VOORKEUR hebben voor zondag werken. Lekker snel geld verdienen
Beter een kooploze zondag dan een 24-uurseconomie.
ik hou van de poppy lineup van MTV Breakfast Club op een ochtend als deze. Is dat op zondag ook altijd? Ik heb geen idee, dan zit ik altijd in de kerkbank.
Nee dat heet nu een regeerakkoord. Dat is zo afgsproken en dat wordt zo uitgevoerd. Net zo goed dat is afgesproken dat er geen onderzoek komt naar Afghanistan deelname (c.q. deelname aan de war-on-terror van Bush). Het is maar wat je uitwisseld koopzondagen versus een onderzoek. Dat de PvdA die koopzondagen niet even heeft meegenomen bij het weggeven van dat onderzoek. Het is wel duidelijk waar de belangen liggen voor dit kabinet. Ik zeg betutteling, het opleggen van christennormen en het doodknuffelen van crimineeltjes in prachtwijken. Kom op TON zet 'm op!
Ik zeg: tegenover iedere koopzondag die straks ingeperkt wordt zetten we 1 atheistisme-dag, waarop he-le-maal *niemand* ook maar zijn bek open mag trekken over godsdienst (op straffe van achterlijk hoge boetes), zich op geen enkel religieus voorrecht mag beroepen, het toegestaan is om ongebreideld religies te beledigen (mits op een beschaafde en smaakvolle manier) en waarop alles dat welke god dan ook ooit verboden heeft (binnen de kaders van de wet) is geoorloofd en plein public.
Behangdelul 04-04-08 @ 10:30
Ja, en ze zijn ook zo lekken consequent die gggrristenhonden.
Vroeger, toen ze nog met de bijbel in de hand hun schepen richting Afrika stuurden om daar slaven op te pikken voor de nieuwe wereld, toen hadden ze er weinig moeite mee om 's zondags gewoon door te laten varen. Terwijl ze thuis op zondag schijnheilig met hun vrome vrouwtjes ter kerke gingen, hesen hun werknemers tegelijkertijd de zeilen enhaalden ze benedendeks de zweep over onwillige heidense negers die lagen te kreperen van honger, dorst en ziekte. Kotsmisselijk word je van dat schijnheilig puinvolk.
Het is wachten op de eerste fundamentalistische christelijke zelfmoordterrorist die zijn bomgordel af laat gaan in een drukke winkelstraat op zondag. Hallelujah en Amen.
1 Petrus 4:15
Doch dat niemand van u lijde als een (...) die zich met eens anders doen bemoeit.
Beste CU/CDA'ers, volgens Petrus moet je ongelovigen niet tegen je in het harnas jagen omdat je je met hen zit te bemoeien, wat ze wel en niet mogen dus.
Dus haal of de 'c' uit je naam, of stop met het kapot maken van het christelijk geloof door ongelovigen een goede reden te geven een hekel te krijgen aan het christendom.
Kots misselijk wordt ik van die religieuze drammertjes. Van welke religie dan ook.
Je zal toch als gemeente gvd zelf bepalen wat je met openingstijden doet?
Bah.... rot op gristenhonden.
video.google.nl/videosearch?q=root+of+...
Überhaupt belachelijk die religieuze limiteringen.
Straks krijgen we ook een verbod op koopzaterdagen. Omdat dat de Joodse rustdag is. En wat te doen met de koopdinsdag? Er is vast wel een of andere religieus clubje te vinden dat de dinsdag als rustdag heeft. De grevo's scheppen een precedent.
Als ik een winkel heb dan mag ik toch zelf bepalen wanneer ik klanten binnen laat.
Als ik om half drie 's nachts zin in Haring met Pindakaas heb, moet ik gewoon naar de supermarkt kunnen.
Dat is vrijheid. En het gaat verder niemand aan. En niemand heeft er last van. En als je geen koopzondag wil, dan ga je maar in Staphorst wonen. En als je geen overlast van winkelende mensen wil hebben, dan ga je niet in een winkelcentrum wonen.
Als je rust wil op zondag, ga je maar lekker op de bank hangen, of naar de kerk. Wat jij wil.
Opzouten met je gristelijke KUT normen en waarden! Bemoei je er niet mee!
Protest!
Het zal me reedt roesten, maar waar gaat het over?
Ongeveer een 1/3 van alle gemeenten maakt gebruik van de toerismebepaling voor meer koopzondagen per jaar.
Dat zullen zo wie zo geen gemeenten zijn in de biblebelt.
De bepaling wordt uitgebreid met dat belanghebbenden in beroep kunnen gaan bij de rechter, that's all.
Net die zuurpruim van een Naut Wellink gezien, daar word ik gedeprimeerd van.
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:29: Vind dat helemaal niemand gedwongen moet kunnen worden om op een voor hem belangrijke dag te werken. Je kan bij een sollicitatie best vragen op welke dagen iemand inzetbaar is en/of daar rekening mee houden.
Flikker toch op met die oudbollige christelijke moralen. Ik woon hartje centrum Den Haag. De stad is hier iedere zondag volledig afgeladen. De kopers schijnen zondag relaxed te vinden aangezien dit de drukste dag van de week is, de meeste winkeliers staan breed glimlachend te kijken naar stampvolle winkels en topomzetten en de gemeente vaart er wel bij omdat iedere parkeerplek in een straal van 3 km rond de stad de hele dag bezet is.
Er zijn een aantal winkeliers die het niet zien zitten om op zondag te werken, en low and behold.. die zijn gewoon gesloten die dag.. wat een concept! Zelf denken en beslissen!
Tijd voor een staatsgreepje.
@hellsmurfje: in wat voor wereld leef jij? Heb je enig idee hoeveel mensen er nu al verplicht op zondag moeten werken? De volledige zorgsector werkt gewoon op zondag, net als de volledige transportsector en de volledige Horeca. Heb je enig idee om hoeveel mensen dat gaat tov winkelpersoneel???
De zondag is er toch voor om met een kater kansloos op de bank te liggen en te kijken naar Discovery en MTV Marathon?
Boellie 04-04-08 @ 10:27
Dat geven en nemen is allemaal te regelen zoder dat er een gggrrristenhond ons moet komen vertellen dat er op zondag gerust moet worden omdat dat in de bijbel staat.
Het moet toch database-technisch mogelijk zijn om deze gggristenfundi's op zondag uit te sluiten van hulp door ambulance en brandweer. Iets met lusten en lasten.
Dan heb je nog niet eens gehoord dat het bisdom Roermond een "coupe"gaat plegen bij de KRO.
Ze willen een deel van de zendtijd claimen voor het uitzenden van de Kadtholieke ideologie..... het gristelijke woord zoals de Paus dat bedoeld heeft.....
Het is wat met die religies....... Dit heeft Montesqieu nooit zo bedoeld...
Gelovigen zullen altijd met alle middelen proberen hun normen en waarden aan anders denkenden op te leggen. Daarom is een seculiere samenleving ook zo belangrijk.
*Wie legt die bom? Wie o wie... een koffertje C4 is voldoende, echt!*
Volgende stap: het internet op zondag plat! Immers, je kan op zondag nog wel dingen via internet kopen.... je zal het zien... gekke refo's
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:25: Klopt, daarom zei ik in onderling overleg. Zo kan het dus zijn dat ik de hele dag al bij de kleine Bubba aanwezig ben vandaag.
Je zou bv.ook kunnen afspreken dat je zaterdags niet werkt en zondags wel. We zijn toch allemaal (behalve sommige parlementariers) volwassen mensen? Waarom zou je dit in de wet moeten regelen en opleggen ?
Tief lekker een end op gristenhonden!!! Bemoei je gewoon lekker nergens mee en ga lekker in die kudtkerk zitten op zondag en laat de rest van de bevolking lekker doen wat ze willen doen!!!!!! Laat het geloof lekker uit de regering!!!!!!! geloof komt alleen maar gezeik van!
Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:26
Dan ga je daar toch lekker weg als je baas te gierig is. Er is veels te veel ongeschoold werk te doen.
Vind het overigens prima dat die dingen blijven alleen als er een goede bescherming komt van het personeel. Dat ze bijvoorbeeld wettelijk gezien nooit meer dan 1 keer per maand of 1 keer in de twee maanden dat hoeven te doen.
Geld kan maar 1 maal uitgegeven worden. Op zondagen zullen alleen de grote bedrijven en bedrijven die luxegoederen verkopen echt plussen... Oftewel, BOEIEND!
Maak me Gek, opzouden met dit kabinet wat vanaf dag 1 al een slecht idee was. Het is niets anders als een gammel bouwwerk van JP om maar een kabinet te kunnen hebben en om maar MP te kunnen spelen. Betutteling door de koopzondagen in te perken heeft niets met regeren te maken. Als het erdoor komt stel ik voor om op 31 november a.s de straat op te gaan!
pita 04-04-08 @ 10:22
heb je helemaal gelijk in. MAAR het is de godverdoemze vertrutting dat de overheid zich hiermee bemoeit. Alles wat goed is wordt geprivatiseerd en overgeheveld naar het kapitalisme, de vrije markt (bv OV). Maar zo iets simpels als vrije openingstijden wat perfect aansluit op de vraag naar rotzooi, moet wel vastgelegd worden omdat anders de religieuze kneuzen achterblijven. Het is ze echt niet te doen om hun zondagsrust, maar vanwege de religieuze druk die hen belet ook open te gaan op zondag. amen
Want ja, op koopzondagen werken voor winkelpersoneel is tegen gods zin... op zondag werken voor de ambulancemedewerkers, politiemensen, artsen, museamedewerkers, zwembadpersoneel, ns-personeel, buschauffeurs, horecapersoneel, piloten en stewardessen, taxichauffeurs en televisiepresentators is natuurlijk prima. Verder is de Gristenunie helemaaaaal niet hypocriet...
Godverdomme!
Diegenen die dolgraag of zonodig op zondag moeten gaan winkelen en de 24 uurs economie adoreren, zijn nou net diegenen die op hun achterste poten zouden gaan staan wanneer hun werkgever ze zondags op de werkplek zou verwachten.Of wat te denken van een 3 ploegendienst?
Want alles is prima zolang de ander een offer moet brengen en ik er maar gemak en plezier van heb.Toch?
Nee, Almere als toeristisch gebied markeren, dat is goeie reclame voor Nederland!
@GeenKwijl! 04-04-08 @ 10:20
Klein gedeelte van de groep lang niet allemaal, dat soort grappen betalen alleen de grotere ketens de rest is gewoon domweg de lul...
iets met "volledig de weg kwijt" hier in 031
Uiteraard. Nog een tip: schil de aardappels voor de zondagsche dis vast op zaterdag, zodat dit werk, dat gij ianders n het zweet uws aanschijns zoudt verrichten, geen belemmering vormt voor uitgebreide godsdienstige praktijken op de zondag, zodat ook gij op deze dag nederig uw hoofd kunt buigen om vredig te mompelen: "het is volbracht".
Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:18
Dan moet er iets aan die contracten worden gedaan.
Zout op met die koop zondagen!!!... Daud aan de koopzondagen....
1 dag in de week niet kopen...
Kunnen per maand ook per religie aanpassen...
Dus ook eens geen koopzaterdag...
Of geen koopvrijdag... ETC....
En nu neem ik een WARSTEINER!!
En wederom is het CDA in de luwte de lachende derde. Zij zijn net zo veel voorstander van het injecteren van hun dogma in de maatschappij als de CU.
Overigens staat er nergens in de bijbel dat men op zondag niet mag werken. Maar dat is natuurlijk bijzaak.
@Bubba 04-04-08 @ 10:21
gelul als je kinderen hebt heb je er nog steeds geen reet aan omdat je die niet ziet
Het moet maar eens afgelopen zijn met die refo-terreur.
Inderdaad, we leven in een parlementaire democratie, waarbij wij, argeloze burgers, slechts indirect kunnen bepalen wie ons land bestuurt, maar hier beginnen de verhoudingen toch wel heel erg scheef te trekken. Die refo's zijn er alleen maar bij gehaald om de getallen rond te krijgen en om formeel op werkbare aantallen te komen, maar dit gaat nu uitwerken op een wijze die onacceptabel is.
Heeft die Balkenende in de Fitna-kwestie niet ondubbelzinnig laten blijken dat de club als het echt om regeren gaat geen ballen heeft, gaan ze vervolgens als een stelletje machtswellustige zure betweterige ouderlingen ons het leven zuur maken.
Opblazen die handel.
'S zondags dooft het licht.
:(
Ik heb ook de schijt aan die koopzondagen, maar dat heeft niets met geloof te maken. Maar dat hijgerige meubelboulevardpubliek dat, met de resten McVrot Menu in de mondhoeken, de straten afschuimt op zoek naar Op=Op koopjes, kan me gestolen worden.
God en z'n kornuiten hebben de zondag bedacht voor uitslapen, beetje neuken, lekker uitgebreid ontbijten en de dag verder zo loom en lui mogelijk invullen.
@Elmauro 04-04-08 @ 10:19
kan het ook gewoon zonder terreur? ik zeg alle idealisten relituig enzz.. afknallen das geen terreur maar gewoon voor hun eigen bestwil
@Mister Crabs 04-04-08 @ 10:21
Is 17% meer werkgelegenheid in de detailhandel.
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:18
Onzin. Als je op zondag moet werken, ben je op een andere dag weer vrij. Gewoon 5 van de 7 dagen werken in de week, invulling in onderling overleg te bepalen.
@Hellsmurfje
Ze krijgen wel 150% betaald. Ik hoor van kennissen dat hun kinderen bijna vechten om de zondagshift bij Appie.
En vanaf vandaag zijn we officieel verkocht en verkracht!
Ik zie een bloeiende economie voor de markt op zwarte zondag. *naleest* enfin gooi de worden maar in de goede volgorde.
@Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:18
Zondag is over het algemeen wel 200% vrind, daar hoor ik die winkelbediendes nooit over klagen. Neemt niet weg dat met dit voorstel de verchristendomisering van NL een feit wordt!
toch vind ik het zo gek nog niet... de bevolking zal hooguit een paar procent meer kopen, terwijl er 17% meer openingstijden zijn. is 17% meer arbeidskosten etc. oftewel: de spullen worden duurder.
Economie is vies. Werken is vies. Religieuze dogma's is sexy en hot!
Hellsmurfje 04-04-08 @ 10:18
ik heb jarenlang op de zondag gewerkt, kreeg je 200% uitbetaald, dan kom je wel hoor. Als de winkelier echt zoveel omzet draait op deze dag, betaalt hij dat graag.
Se == De
liever 'fundamentalistische terreur' van Rouvoet dan linkse terreur intolerante progresievelingen
Verdomme. Kut Christenhonden. Weg met die sloeber van een Rouvoet. Ik wil GVD op zondag kunnen winkelen.
Democratie is toch een schitterende regeringsvorm. Vertel dit aan de Taliban en ze houden zich echt wel rustig in Afghanistan.
En toch blijft er het punt van de mensen die gedwongen moeten werken op zondag zodat de rest kan meubelboulevaren etc... Vaak worden ze gedwongen via 1 of andere achterlijke bepaling in hun contract. Se meeste winkels zitten niet ruim in hun zondagskrachten, das de andere zijde van de medaille.
Als al die refo en ander fundamentaslistische middenstanders nu gewoon hun deuren dicht houden? Die boycot ik zoiezo. Hypocriete tomaten lust ik niet.
Je verwacht van de PvdA dat ze ballen hebben, Pritt ?
*boem* zij het kabinet. Please!!
REAGEER OOK