Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cartoonrel op ROC Nijmegen

vuilemoslima.jpg Laat de volgende zin even goed op u inwerken: Opgeschoten bontkraag- sgoliertjes van het ROC te Nijmegen hebben gedreigd met geweld tegen de schoolleiding wanneer bovenstaand tekeningetje niet per DIRECT uit het schoolgebouw zou worden verwijderd. De BurkaBabes van striptekenaar Peter de Wit verschijnen wekelijks zonder problemen in de Volkskrant, maar als onderdeel van de anti-discriminatiecampagne ‘Wat zeur je nou?! Discriminatie gestript’ zijn ze blijkbaar onhoudbaar. Om vernielingen en verdere escalatie te voorkomen is de opening van de tentoonstelling tot nader orde uitgesteld. "Uit de reacties blijkt dat de gekozen vorm, een presentatie van de prenten op panelen zonder verdere toelichting - zijn doel voorbijschiet" aldus de organisatie. U ziet het. Capitulatie. Het blijft altijd een optie..

Reaguursels

Inloggen

Gister op Radio1 gehoord. Er stond uitleg bij de posters alleen niemand had er zin in om het te lezen. Ze zijn niet alleen dom maar ook nog lui, geen goede combi. Mischien moeten ze nog harder voor hun klote worden geschopt voordat ze doorhebben dat ze niet verder komen in het leven..
Oooh shit ze wonen in NL zullen dan wel subsidie krijgen, betaalde woning en andere ongein om de pijn maar zo zacht mogelijk te laten zijn.. whoe we moeten ze niet kwetsen hoor.

Henk1941 | 02-04-08 | 15:08

Wel grappig dat er van die strips geen enkel probleem wordt gemaakt, als ze alleen maar in de volkskrant staan. Maar als ze ergens anders te zien zijn wordt er wel om gereld. Dan zou je toch bijna gaan eggen dat er geen enkele aanstellende/semiradicale moslim ooit een volkskrant heeft opgepak...

Alucid | 02-04-08 | 13:25

Wat kan ik me toch opfreten om zo'n zaken.

KingHotwing | 02-04-08 | 12:38

Wat mij betreft mag er morgen een wet komen dat hoofddoeken of ander religieus gerelateerd hoofdbedeksel op de openbare weg verboden wordt, zowel als een splinternieuwe wet ingeval van bedreiging, (bewezen, en niet: van horen zeggen of quasi bewezen...) gemaakt.

schnitzel | 02-04-08 | 12:18

Het is geeneens een beledigende cartoon.. waar doen ze moeilijk over dan?
Maarja, ze zijn er nu achter dat de Nederlanders zwak zijn in het de poot stijf houden en proberen dus alles tegen te houden en te laten verbieden wat ook maar met islam/moslims te maken heeft. En wij maar sorry zeggen. :(

'TrauMa | 02-04-08 | 10:27

tjonge, wat flauw ,vlaggen verbranden, en afbeldingen van de balk verbranden mag wel bij diegasten

teringtubbie | 02-04-08 | 09:57

1 april!

Zo jammer! | 02-04-08 | 09:38

Kom we gaan met zijn alle de Nederlandse vlag en grondwet, te beginnen bij Artikel 1, verbranden voor het ROC Nijmegen en vervolgens emigreren we samen met Roel Pieper. De laatste mag de verlichting uit doen...

Gotthard | 02-04-08 | 09:34

Het wordt hoog tijd om eens paal en perk te stellen aan dat gezeik. Zo snel als iemand dreigt met het laten van een natte scheet, schieten ze in Nederland in de paniek.

Gewoon laten komen. De eerste die een poot uit zijn bontkraag steekt gelijk op ze bek timmeren. Wedden dat ze, als je dat consequent volhoudt, binnen no time hun bek houden. Want zo lang als een grote bek opzetten dit als uitkomst heeft, gaat het van kwaad tot erger.

TotDeSchijtOnsDoodt | 02-04-08 | 08:56

ik snap de cartoon niet ze is vies en gaat naar de wasserij maar laat wel haar kleren op de grond vallen?

oooooooo het is een moslima in een burka ahahahahah een moslima in een burka waaaaaaahahaha wat een grap........... ik snap em niet.

ly-ann | 01-04-08 | 22:56

@ Slappehap 01-04-08 @ 21:07
-quote-
Ik heb ze maar eens dat stukje tekst van van Randwijk gestuurd, u weet wel.
"een school dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht…"
-unquote-
Lijkt mij een joekel van een stijlfout: een school (concreet) DIE voor tirannen zwicht, in plaats van het semi-abstracte VOLK, wat wel (wederkerig) met 'dat' wordt aangeduid.
.
Aan de andere kant, 't is een ROC, dus ze zullen het wel niet merken...
Sorry voor mijn muggeNzifterij

JeGrootmoeder | 01-04-08 | 22:38

Moet nou echt alles door een islam-filter heen gehaald worden? Ik dacht dat dit een vrij land was?
Ik hoop maar dat mijn bericht niet haram is... anders heb ik zo ook nog een probleem met die 'mensen' die zo`n 1000 jaar achterlopen qua 'cultuur'...

Goed-hardt | 01-04-08 | 22:10

- Geweld loont.
- Maar religieus geweld loont het meest

dr Rechts | 01-04-08 | 22:09

-weggejorist-

boekhouder | 01-04-08 | 22:07

@MAXIMO 01-04-08 @ 20:52
Een school doet niet zo snel aangifte tegen eigen leerlingen. Betekent namelijk dat ze hun eigen kroost niet onder controle heeft. Voorts levert het tientallen afgebroken schoolcarrières (lees: hoge kosten voor de school) en reputatieschade op.

Murdockyoufool | 01-04-08 | 21:32

1992: Perron 0, Rotterdam
2008: ROC Nijmegen. Maar dan ook met betere mariniers erin met iets meer gunpower.

De Vlaardinger | 01-04-08 | 21:07

Ik heb ze maar eens dat stukje tekst van van Randwijk gestuurd, u weet wel.

"een school dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht…"

Slappehap | 01-04-08 | 21:07

Flodder 01-04-08 @ 19:58
Dat mag.
Van Der Swaffelaere 01-04-08 @ 19:58
Misschien toch iets te lang bij mijn ex. gebleven, die had namelijk precies zo'n diploma.
Gereformeerd 01-04-08 @ 20:01
Zou kunnen maar we weten het niet.
Waar jij dat denkt denk ik dat de school achteraf tot de conclusie is gekomen dat de plaatsing onverstandig was zonder de boel op een correctie manier in te lichten.
Anders hadden ze wel aangifte gedaan tegen de leerlingen, als het allemaal zo erg was.

MAXIMO | 01-04-08 | 20:52

ik vroeg gisteren in de trein aan zo'n slachtoffer van de maatschappij of de muziek wat zachter kon (mobiel op speaker en verschikkelijke kudtmuzak natuurlijk) had ik natuurlijk niet moeten doen; vooral niet toen ik zei "het is ook altijd hetzeflde met jullie" "wat dat we marrokaan zijn?" (waren 4 hyena's op balkon) en toen moest ik snel weg want ik had geen zin in het martelaarsschap.... waar zijn de kaalkopjes als je ze nodig hebt?

Eddie Barzoon | 01-04-08 | 20:43

@van dal 01-04-08 @ 14:07

Juist ja bont randjes op je capuchon zijn zo HOMO
Ze zijn tegen HOMO`S maar dragen wel de jassen die zo gelieft zijn bij de superhomo`s Gerard Joling en Gordon.hahahah.

Dus zijn ze allemaal homo die finnen.

Jaapioooo | 01-04-08 | 20:41

Dat krijg je als de NL leider met een ruggegraat zo sterk als een amoebe regeert :S

LinksTuigZuigt | 01-04-08 | 20:35

@MAXIMO 01-04-08 @ 19:48 als je het artikel leest en nadenkt?? lijkt het me wel logisch dat dat soort dingen dus WEL gebeurt zijn anders zouden ze de tentoonstelling ook niet uitstellen.

Gereformeerd | 01-04-08 | 20:01

MAXIMO ben jij zo'n geitenwollensokkentype dat denk met zn MBO SPW diploma de wereld te kunnen verbeteren? Zo kom je iig wel over!

Van Der Swaffelaere | 01-04-08 | 19:58

MAXIMO 01-04-08 @ 19:48

Jij vindt andere reacties overtrokken. Ik vind jouw reactie misplaatst bagatelliserend.

Flodder | 01-04-08 | 19:58

Flodder 01-04-08 @ 18:37
Die jongeren (!) hebben wat geschreeuwd, geprobeerd de tekeningen weg te rukken en gedreigd de boel (de tekeningen? de school?) in de hens te steken, in the heat of the moment, ter plekke toen de emoties hoog opliepen na het zien van deze cartoon, impulsief gedrag dus waar niet iedereen maar wel velen zonder begeleidend schrijven in Nederland zich wel eens een keertje aan schuldig hebben gemaakt, ook in hun jeugd.
Ze hebben geen kogelbrieven gestuurd, geen haat-mailbombardementen ge-emailed en geen medewerkers geslagen of met geweld of de dood bedreigd dus voor zover ik uit het artikel kan opmaken viel het allemaal nog mee en zodoende vind ik de reacties op dit voorval zwaar overtrokken.

MAXIMO | 01-04-08 | 19:48

Sinds wanneer kunnen ze lezen op het ROC?

Van Der Swaffelaere | 01-04-08 | 18:57

en het gaat maar door en door en door. Niemand doet er iets aan. De mensen die er iets aan kunnen doen: regering: PvdA en CDA zijn schijters die aan hun kiezers denken en alleen daar zitten om hun eigen hachje te redden. Er is maar één oplossing en dat is afrekenen met het kabinet zo snel als het kan en iemand aan de leiding zetten die wél iets kan betekenen. Mmmm... Wilders? Nee, ik denk het niet.... PIM, WAAR BEN JE... WE MISSEN JE... WE HEBBEN JE ZOOOOOOO NODIG!!!!!!

mexicaantje | 01-04-08 | 18:45

ik wordt hier godverdomme in mijn eigen lang ook gediscrimineerd door die kut rifapen !

deFiscus | 01-04-08 | 18:39

MAXIMO 01-04-08 @ 18:23

De grens ligt bij geweld. Bedreigingen doen omdat je het ergens niet mee eens bent of omdat je je beledigd voelt, duidt wel degelijk op een gestoorde mentaliteit. Dat was mijn punt. Je hoeft de cartoon niet grappig te vinden.

Flodder | 01-04-08 | 18:37

Murdockyoufool 01-04-08 @ 18:13
Hey stinkende rugridder! Was jij erbij dan?
Of laat je voor de zoveelste keer jouw vooroordelen voor je spreken?

MAXIMO | 01-04-08 | 18:28

Flodder 01-04-08 @ 16:15
zelfspot is geen onderdeel van alle humor, het is een vorm van spot binnen de humor die niet door iedereen wordt gebruikt, zoals je zelf al zegt ontbreekt het daar vaak aan, jammer genoeg aangezien het toch de leukste vorm is.
Jij stelt dat mijn voorbeeld een vervelende connotatie oproept, dat doet die cartoon hierboven ook stel ik, sommigen zien hun gelijk erin bevestigd, waarvan jij ook de reacties kan lezen, zie Copywrong bijv. die vindt dat ie ons moet laten weten dat alle moslims stinken.
Maar anderen voelen zich, zonder begeleidende tekst en uitleg, erdoor gediscrimineerd waardoor ze net impulsief reageren.
Dan kan jij het wel hebben over gestoorde mentaliteit enzo van mijn kant omdat ik enigszins begrijp waar die frustaties van die jongeren vandaan komen en dat aan de hand van een ander voorbeeld probeer te spiegelen, bon, in deze vind ik jou een bekrompen hypocriet die niet wil zien dat smaken, ook qua humor, verschillen; wat voor de één grappig is hoeft niet voor de ander grappig te zijn.
Sterker nog, het kan worden opgevat als een belediging, met alle gevolgen van dien..
Zware Guy 01-04-08 @ 16:19
Joden zijn geen ras dus hou op met je rassentheorietjes en ga je maar eerst eens verdiepen in de materie voordat je je frustaties op mij botviert, tegen die tijd praten we verder, anti-semiet.

MAXIMO | 01-04-08 | 18:23

Exit bontkraagjes NU!

michello | 01-04-08 | 18:21

@MAXIMO 01-04-08 @ 15:57
Lamme pijphoer! Flikker nu eens op met je vergoelijkende commentaar. De rifaapjes grijpen de prenten aan om te rellen. Niets meer, niets minder. Communicatieprobleem... pfff.

Murdockyoufool | 01-04-08 | 18:13

Kijk, dat krijg je nou met zo n regering.
Als ze ook al niet tegenover het buitenland op de barricaden gaan voor onze vrijheid, geeft dat ook een verkeerd signaal af aan de moslims hier in Nederland. Dit krijg je ervan.... als je moslims één vinger geeft, nemen ze je hele hand. Alleen NIET links Nederland schijnt te begrijpen dat de manier waarop ze met FITNA zijn omgegaan, ook in Nederland zelf de moslims nu alles zullen aangrijpen om stennis te maken en meteen zullen gaan roepen dat ze beledigd zijn. Met alle gevolgen van dien.
Hier zijn ze voor gewaarschuwd door alle pvv stemmers.... en mensen zoals arabist Hans Jansen, hoogleraar Afshin Ellian en wijlen Pim Fortuyn. En natuurlijk Geert Wilders. Hem wordt constant verweten publiciteits geil te zijn... maar je moet toch wel blind zijn als je niet ziet dat we gigantische problemen hebben, namelijk islamisering. Feitelijk brengt Geert Wilders een groot offer door deze problemen aan te willen pakken. Sommige mensen vergeten al heel snel waarom hij nu eigenlijk beveiligd moet worden..... dan zijn we al aardig op weg met de islamisering van Nederland en Europa. Voor 5 jaar de grenzen dicht bijvoorbeeld is een prima werkbare oplossing, zodat we ons eerst kunnen concentreren op de mensen die hier al zijn. Links Nederland zal wel weer roepen dat er niks aan de hand is en alle criticasters van de islam hebben een slechte jeugd gehad enz enz. Mensen die het niet willen zien zijn op den duur een bedreiging voor onze staatsveiligheid. Zij denken door constant water bij de wijn te doen, we het ergste hebben gehad. Welterusten arrogante elite!

rapunzelklokje | 01-04-08 | 17:36

BOEM!! Godverdomme, daar begint het weer. Ze zoeken ook van alles om de strijd aan te gaan. Laat heel Nederland op Wilders stemmen, kijken wat er gebeurt als 'ze' zien dat ons land een blok vormt.

grote haas | 01-04-08 | 16:59

Godallemachtig. Hoe laat beginnen de deportaties?!

McShamus | 01-04-08 | 16:55

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......

Neehè | 01-04-08 | 16:51

@regenfrakske
Grappig dat je dat zegt over Moslims en een gebrek aan humor. Dat is wel iets wat mij ook opvalt.
Een beetje zelfspot zou ze niet misstaan. Zou ook een hoop ellende schelen denk ik.

ZegMaar | 01-04-08 | 16:48

@MAXIMO 01-04-08 @ 15:57
Ik denk niet zozeer dat het een echt "communicatieprobleem" is.
Eerder het niet willen begrijpen van de cartoon, ipv het niet kunnen begrijpen.
ROC-Bontkraagjes grijpen graag dingen aan om naar gedrag te kunnen vertonen.
Dreigen met geweld is in hun ogen leuker dan vragen om een uitleg.

ZegMaar | 01-04-08 | 16:35

die moslims hebben dus echt GEEN gevoel voor humor, voor mijn part laten we em de hele wereld lezen. Leren ze in die zandbakken tenminste wat humor is.

regenfrakske | 01-04-08 | 16:34

@MAXIMO 01-04-08 @ 15:36
Je brouwt weer een smakeloos soepje van je amechtige Godwin-vergelijkinkje en je borrelende anti-semitisme.
.
Groepen op grond van religieuze en politieke overtuiging mag je ridiculiseren in de Lage Landen, bij een vaststaand gegeven als ras ligt dat terecht lastiger.
En een gezonde wasbeurt vergelijken met industrieel uitroeien (Zyklon B) toont je disbalans in deze discussie. Maar moslims en linksen delen een gebrek aan humor (zie je, generaliseren op grond van religie en politiek is geen enkel probleem).

Zware Guy | 01-04-08 | 16:19

broodje aap 01-04-08 @ 15:03
exact,..... wil je dat islam gedoe stoppen... en Ned. redden, zul je eerst de regering moeten opruimen.

@xel | 01-04-08 | 16:16

MAXIMO 01-04-08 @ 15:57

Cartoons zijn juist grappig omdat ze overdrijven, maar ja niet iedereen heeft gevoel voor humor. Een belangrijk aspect van humor is bijvoorbeeld zelfspot of relativering, iets waaraan het bij veel mensen ontbreekt. Verder waren we er al over uit dat een gelijksoortige cartoon met douchen icm met joden een andere niet-grappige connotatie oproept.
En jij vindt het niet van een gestoorde mentaliteit getuigen als er een expo wordt gesaboteerd door bedreigingen en intimidatie omdat bepaalde aanstellerts een cartoon! (waar hebben we het over) beledigend vinden? Ok, dan deel jij die gestoorde mentaliteit.

Flodder | 01-04-08 | 16:15

Dit is inderdaad een pedagogische misser ... zo denken dat soort jochies overal mee weg te komen of de dienst te kunnen uitmaken. Gelijk de politie erbij en aangifte doen als er gedreigd wordt met geweld. iig duidelijk maken dat dit soort gedrag niet loont!

Eelcontrast | 01-04-08 | 16:10

Ja, ik neem vandaag dus geen enkel nieuws serieus, dat begrijpen jullie zeker wel... Het is allemaal gelul.

koerbagh ® | 01-04-08 | 16:10

Zo zie je maar, allochtonen lezen geen krant...

prestodegekste | 01-04-08 | 16:08

@Maximo.
Je bent een ziek mens.

Lloyd | 01-04-08 | 16:03

Een Surinaamse, Turkse en een Marokkaanse vrouw in een gesprek: Turkse vrouw: "Ik zei laatst tegen mijn man dat hij een zelf zijn kleding moest gaan strijken. De dag daarop zag ik niks, 2e dag weer niks, 3e dag; Ja hoor, ik zag mijn man al staan strijken in de kamer". Surinaamse vrouw: "Ik heb mijn man gezegd dat hij zelf de was moest gaan doen. 1e dag niks, 2e dag zag ik weer niks en de 3e dag zag ik hem met de was lopen naar de wasmachine". Marokkaanse vrouw: "Ik zei tegen mijn man laatst, je moet een keer zelf je couscous gaan maken. 1e dag zag ik niks, 2e dag zag ik ook niks en de 3e dag kon ik een heel klein beetje zien door mijn linkeroog...."

pwman | 01-04-08 | 16:03

Flodder 01-04-08 @ 15:46
De boodschap achter de cartoon begrijp ik.
Begrijp alleen niet waarom jij vind dat iets dergelijks niet zou kunnen worden geduid zonder burqa.
Aangezien jodeninnen net zoals alle andere mensen immers ook moeten douchen ter voorkoming van stank.
Overigens heeft het relletje m.i. niets te maken met een gestoorde mentaliteit maar meer met een communicatieprobleem zoals de school in de quote hierboven in de post van Brusselmans al stelde.
Hetzelfde zou gebeuren als ik mijn versie, cut of uncut, van bovenstaande cartoon zonder begeleidend schrijven in een school plak, alleen denk ik dan dat het de leraren zouden zijn ipv de leerlingen die hem zouden willen weghalen.

MAXIMO | 01-04-08 | 15:57

barbarapapa

Junkie Jantje | 01-04-08 | 15:55

@Rabarberke 01-04-08 @ 15:29
Was dat er niet één van wijlen Max Tailleur?

@Brakke Obama 01-04-08 @ 15:40
Ja hoor, allochtonen nemen de macht over.... geloof je het zelf? Of voelt u zich gewoon een beetje gekwetst?

Zeurders | 01-04-08 | 15:51

stomme bontkraagjes; c'mon, let's go wash these filthy 'bontkraagjes', and HARD!

ralphitzz | 01-04-08 | 15:48

Bah, bontkraagjes en burka's....

Doc Damage | 01-04-08 | 15:47

MAXIMO 01-04-08 @ 15:36

Als je kijkt naar het thema van de voorstelling kun je zelfs concluderen dat de cartoonist de discriminerende uitspraak 'vuile moslima' belachelijk maakt. Zou ook geen problemen hebben met een cartoon die datzelfde met joden zou doen, al zou dat nergens op slaan omdat zij niet zo'n burka aanhebben. Het probleem is dat mensen een gestoorde mentaliteit erop na houden wanneer ze wordt aangeleerd dat ze de slachtofferrol moeten omarmen en dat intimidatie beloont wordt als je ergens niet achter staat.

Flodder | 01-04-08 | 15:46

Bigi Bana Boy 01-04-08 @ 14:58:
juist...
Religieuze fundi's en andere mensen die een hekel hebben aan de (nederlandse) samenleving reageren nogal voorspelbaar.
Het probleem zit bij het benoemen en bouwen. Daar horen de woorden 'grenzen trekken' en 'aanpakken' bij.

GodHandKiller | 01-04-08 | 15:43

Ja ook in mijn stad nemen de allahtonen de macht over. Gelukkig heb ik in de vorige eeuw hoger onderwijs genoten, maar de verhalen over het ROC Nijmegen zijn echt schokkend. Moslims die in werkgroepen (met ook Nederlanders) onderling arabisch spreken, vrome bontkragen die hollandse 'hoeren' lastig vallen (maar wel graag tussen hun benen willen liggen).
Nu maar eens op NED 1 kijken hoe onze politiek denkt over de islamisering...

Brakke Obama | 01-04-08 | 15:40

Indiana 01-04-08 @ 15:33
Een citaatje:
"Als ik kennis neem van de loverboys of de groepsverkrachtingen die heden ten dage zo in zwang zijn, of als ik hoor over slavenhandel in Afrika, of als ik zie hoe islamfundamentalisten altijd weer met redenen op de proppen kunnen komen om naar believen welke vijand naar het leven te staan, kan ik alleen maar concluderen dat mohammed 1500 jaar geleden zijn werk goed gedaan heeft. Zijn regels werken nog steeds naar behoren, en voeden een perpetuum mobile van haat. De islam is het gevaarlijkste computervirus voor de menselijke geest".
Meer? Zie: lagonda.blogspot.com/2005/08/het-syste...

Karel Martel | 01-04-08 | 15:39

sjaakdeslinksesul 01-04-08 @ 15:23
Blijkbaar sta je zelf achter die redenatie aangezien ik aangeef dat als we dit tolereren, hoe smakeloos ook, we het ook zouden moeten tolereren als het in een andere context wordt geplaatst waarbij het lijdend voorwerp een groep is die wel door de overheid wordt beschermd.
Flodder 01-04-08 @ 15:26
Dat gaat dan toch ook op voor een dergelijke spotprent waarin de vuile jodin door de schone zo zou worden aangesproken?
Vervang mijn "douche" dan maar voor "wasserette" en vergeet de Zyklon-B.

MAXIMO | 01-04-08 | 15:36

Mmmm. Zo en nu jullie toch bezig zijn schoollijders gelijk even de Duitse braadworsten uit de schoolkantine a.u.b. Want anders???? (Lol)

Contra | 01-04-08 | 15:34

Beetje smakeloze cartoon en niet helemaal kies IMO, maar die ROC-bontkraagjes grijpen alles aan om stennis te trappen.
Laatst hoorde ik toen ik 's avonds over straatliep 3 van die eikeltjes nog met elkaar bespreken dat ze die avond "ruzie gingen zoeken en gasten gingen trappen". Ik had toch hele andere uitgaansplannen toen ik 16 was...

Het is een rare situatie. Een cartoon met een Islamitisch tintje zorgt voor ophef onder bontkraagjes die de "regels van de Islam" met voeten treden...
Het is jammer dat iedereen zo bang voor ze is.

ZegMaar | 01-04-08 | 15:34

Zelfs hyena's brengen een geluid voort dat met het menselijke lachen wordt vergeleken. Zij wel.

snuff | 01-04-08 | 15:34

Stank voor dank.... f*cking bontkraagjes altijd!

Ned Flanders | 01-04-08 | 15:33

Karel Martel 01-04-08 @ 15:25
Inderdaad,geef ze eens ongelijk,ze kunnen alles maken wat ze willen,want onze rechtstaat beschermt ons niet,en als Nederlander zijn we te laf om elkaar te helpen.

Indiana | 01-04-08 | 15:33

Ja, plaatjes .. dat snappen ze dan weer wél, zoals de Van Dale voor vmbo.. ook met veel plaatjes...

koffiepadje | 01-04-08 | 15:33

Rabarberke 01-04-08 @ 15:29
Nog maar een keer dan... Ben ik de enige of valt het meer mensen op dat diegenen die het altijd voor de onderworpenen opnemen wel altijd een zieke grap over joden kunnen waarderen?

Karel Martel | 01-04-08 | 15:31

Is het tegenwoordig een hype geworden om cartoons te maken over moslims :S?

PerZia | 01-04-08 | 15:31

Als regelmatig ernstig door MAXIMO gekwetste reaguurster stel ik hierbij de grens , dat MAXIMO mij en mijn vriendjes en vriendinnetjes op GS nooit meer mag kwetsen, hetzij goedschiks, hetzij kwaadschiks!
* lucht dat even op ! *

fuckje | 01-04-08 | 15:30

Ja je zou wat cartoons met de tekst:

"Smerige jood"
"Ja ik ga zo even douchen"

.... kunnen publiceren, maar zoiets vind ik nou weer niet kunnen. De vraag is waar houdt het op....

Rabarberke | 01-04-08 | 15:29

Dit heeft niets met Islam te maken, de etters gebruiken dit gewoon om onrust te stoken. Neer meppen die handel. Waarom toegeven? Onze westerse ideoligie is zo sterk als wij er voor willen vechten.

HJdeT | 01-04-08 | 15:29

Ik snap het probleem van deze cartoon niet.... moslima's mogen dit toch tegen elkaar zeggen? Net als negers in de Verenigde Staten of Amerika....

OneandOnly | 01-04-08 | 15:28

Hydrino 01-04-08 @ 15:24

Neen toch niet,ik ben eigenlijk ook heel dicht in de buurt van het NSB knopje geweest.

DANNY3960 | 01-04-08 | 15:27

MAXIMO 01-04-08 @ 15:17

Nou, het zou een stuk smakelozer zijn. In bovenstaande cartoon neemt de tekenaar het woord 'vuil' gewoon letterlijk en dat is een veel gebruikte grap in cartoons. Er zit niet veel meer achter, mi. Al zou je nog kunnen zeggen dat hij wil laten zien dat je ook onverschillig en relaxed op een belediging kan reageren.

Flodder | 01-04-08 | 15:26

@Balsaq 15:15

Leer eerst eens een beetje fatsoenlijk nederlands, alvorens een brief op
hoge poten aan wie of wat dan ook te schrijven. Op deze wijze maak je jezelf
belachelijk, maar dat zie je zelf waarschijnlijk helemaal anders.

mark twain | 01-04-08 | 15:25

Indiana 01-04-08 @ 15:13
Sinds ik vorig jaar op het strand bij Zandvoort +/- 50 finnen een heel strand met duizenden autochtonen zag controleren moet ik je vraag helaas met een volmondig Já beantwoorden. De angst regeert dit land. Of het nou bommen of messen zijn, ze werken!! Deze lui komen uit een habitat waar het vreten of gevreten worden is, en hier komen ze in een maatschappij die al 2 generaties nix hebben meegemaakt. Dat schept ruimte, en ze zouden wel gek zijn om daar niet van te profiteren.

Karel Martel | 01-04-08 | 15:25

broodje aap is een rapper, dat snappen jullie toch wel. Gewoon 1-notige stampie stamp muziek erbij denken en het leest meteen een stuk vlotter.

Hydrino | 01-04-08 | 15:24

MAXIMO 01-04-08 @ 15:17
Naar wat voor maatschappij wil jij dan toe? Een maatschappij waarin seth gaaikema wel populair is en hans teeuwen niet? Waarin koefnoen of jiskefet vervangen wordt door oppassen? Want dat zeg je eigenlijk, niemand meer kwetsen, waarbij de gekwetste de grenzen mag vaststellen.

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 15:23

@Pa Cartwright 01-04-08 @ 15:18:

Ik hoop van ganze harte dat je mijn opmerking van 15:04 over vijf jaar nog als " theatraal" kunt betitelen.

Balsaq | 01-04-08 | 15:20

Wat lief dat mensen nog verbaasd reageren hierop.
Dat die knulletjes ontzettend dom en langzaam van begrip zijn wisten we toch al?

captainobvious | 01-04-08 | 15:20

Koffie? Iemand??

Beauts | 01-04-08 | 15:19

@ Balsaq 01-04-08 @ 15:15
Jah, echter breng je die verontwaardiging wél ietwat theatraal en buitenproportioneel. Doet ietsie pathetisch aan.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 15:18

Flodder 01-04-08 @ 15:10
Klopt, maar gewoon ter provocatie om mensen te laten nadenken over discriminatie enzo moet het kunnen.
Net zoals bovenstaande cartoon. Toch?

MAXIMO | 01-04-08 | 15:17

Wellicht een beethe sadistisch, maar de schoolleiding had de pleuris moeten laten uitbreken zodat er een mooie aanklacht tegen het tuig ingediend kon worden.

Egerius | 01-04-08 | 15:16

Simpel oplossen jahmi zijn tekenfilmpje, maken alles wat daar tegen demonstreert kapmes er over heen, wat thuis blijft is geintegreerd

repulse | 01-04-08 | 15:16

@mark twain 01-04-08 @ 15:12:

Ik zie geen verband tussen je antwoord en mijn comment. Ik zie alleen wat er gebeurt in de maatschappij, en het verbijstert me elke keer weer.

Balsaq | 01-04-08 | 15:15

Deze Marokkaanse (moslim) jochies zijn nu eenmaal de baas in Nederland.
En niemand durft er wat van te zeggen,laat staan wat aan te doen.
Zijn wij echt zo laf ?

Indiana | 01-04-08 | 15:13

broodje aap 01-04-08 @ 15:03

Kijk eens goed op je toetsenbord a.u.b. daar staan ook van die stipjes . en kleine streepjes , die je zo hier en daar mag tussenstrooien.

IJ je hem door??!!

DANNY3960 | 01-04-08 | 15:13

@Balsaq 15:04

Heb jij last van grootheidswaanzin? Nee? Stel je dan niet zo aan!!

mark twain | 01-04-08 | 15:12

Laten we blij zijn met elkaar!

Cesar Millan | 01-04-08 | 15:11

MAXIMO 01-04-08 @ 15:02

Zou toch een iets andere connotatie hebben dan deze cartoon. Naar mijn weten zijn er geen moslims uitgeroeid in de wasserette.

Flodder | 01-04-08 | 15:10

@ MAXIMO 01-04-08 @ 15:05
Lijkt me niets handig, iedere keer éérst dat bussie opwarmen.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 15:07

Skoollijding ROC is breokpeoperts!

fuckje | 01-04-08 | 15:07

Bigi Bana Boy 01-04-08 @ 14:58
Dat is dus ook waar ik me zorgen om maak: dat de Yanks straks in IJmuiden de moslim-vluchtelingen staan in te laaien. Maar On Topic: de moslims grijpen slechts de ruimte die ze geboden wordt, wederom een schrijnend voorbeeld van dhimmytude en zelfrelativisme.
Btw, deze al gezien? www.at5.nl/nieuwsarchief.asp?newsid=34...
Vroeg me al af? Hoe lang laten zij nog over zich lopen?

Karel Martel | 01-04-08 | 15:06

@C) Copywrong 14:55

Jouw comment stinkt.

mark twain | 01-04-08 | 15:06

Ongeloofelijk, zo'n vroom land met zo'n dappere christen aan het hoofd en dan nog mag er straffeloos gelachen worden.

bidlip | 01-04-08 | 15:05

@broodje aap 01-04-08 @ 15:03
Interpunctie of zo? Onnavolgbaar deze post.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 15:05

-weggejorist-

MAXIMO | 01-04-08 | 15:05

@ Granaatappel 01-04-08 @ 15:03
Misschien een granaatappel gooien?

Beauts | 01-04-08 | 15:04

@Regering:

Tja, dat krijg je ervan als je bij bedreigen n.a.v. het feit dat iemand zijn mening uit niet meteen S.N.O.E.I.H.A.R.D. optreedt - tegen de bedreigers wel te verstaan!

Doot jullie walgelijke en laffe dhimmitude in het geval van de film van Wilders, zijn moslims het nu alweer normaler gaan vinden dat ze met bedreigingen dus gewoon hun zin krijgen.

U heeft bij deze zelf Geerts gelijk bewezen!

@Directie van school:

U had de keuze kunnen maken om de politie te bellen, aangifte te doen tegen alle betrokken vanwege danwel bedreiging, danwel vernieling, en het rapalje de bak in kunnen sturen, of in ieder geval van een strafblad kunnen voorzien.

U had ervoor kunnen kiezen om het bedreigende en vernielende volk S.N.O.E.I.H.A.R.D. aan te pakken, en er _absoluut_ ging twijfel over te laten bestaan hoe sterk verankerd Vrijheid van Meningsuiting in onze maatschappij is.

U heeft toegegeven.

Ook uw walgelijke en laffe dhimmitude heeft er aan bijgedragen dat moslims het alweer iets normaler zijn gaan vinden dat dreigen beloond wordt.

Beseft u wel wat u doet? En wat vertelt u uw kinderen later?

Balsaq | 01-04-08 | 15:04

@ C) Copywrong 14:45

Jouw comment stinkt.

mark twain | 01-04-08 | 15:04

Capitulatie is geen optie, maar de norm...

Ahasveros | 01-04-08 | 15:04

+50 aangezien ik dirk heet! :D

derka | 01-04-08 | 15:03

als myn zoon met geweld dreigt op school word hy geschorst of van school verwyderd met een hoop gevolgen voor ons als ouders maar dit is weer het zoveelste bewys dat in dit land de moslim steeds meer onze gevestige waarde op elk maatschappelyk nivo aan het aanvallen is en het ergste is er word hun geen stroobreed in de weg gelegd door onze gezaghandhavers nederland word a.u.b. eens wakker voor het te laat is onze regering laat het afweten dus het word tyd dat wy als nederlands volk eens gaan laten zien waar onze waarden liggen desnoods zonder regering omdat een revolutie ten alle tyden beter is dan de sharia

broodje aap | 01-04-08 | 15:03

Dreigen met geweld is dus het juiste middel, doel geraakt.
Goed hoor, niks schorsen, maar eisen inwilligen. Top!

Granaatappel | 01-04-08 | 15:03

@ baba4oog 01-04-08 @ 14:56
Dat klopt, ja.
Micchien een klein bommetje om af te schrikken?

Beauts | 01-04-08 | 15:03

Haha! Lachen man. NOT.
Vraag me af hoe mensen hier zouden reageren als er geen moslimas op de tekeningen zouden zijn afgebeeld maar 2 jodinnen.
"Vuile Jodin!"
"Rustig maar ik ben op weg naar de douche"
En dan, om het geheel nog een beetje extra cachet te geven, degene met de vliegjes als Anne Frank afbeelden..

MAXIMO | 01-04-08 | 15:02

@ C) Copywrong 01-04-08 @ 14:58
Jouw bewering dat alle moslims stinken.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 15:00

Vijf kansloze pubers uit een kansloze stad hebben een grote bek, omdat ze te dom zijn om een grap te snappen, nog dommer zijn omdat ze nou net de hand bijten die ze wel wil voeden, en nog veel dommer zijn omdat ze met de negatieve publiciteit precies het tegenovergestelde bereiken dat zij en hun voedende handen eigenlijk willen bereiken, en dan is het tijd voor oorlog en moeten de moskeeen in de fik? Laat maar gaan die gekke mocroflavour.

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 14:59

Pa Cartwright 01-04-08 @ 14:57

wat geloof je niet ?

(C) Copywrong | 01-04-08 | 14:58

Jan Passant 01-04-08 @ 14:53

ach, altijd dat gezeik van 2 procent is extremistisch.... die andere 98 procent veroordelen het extremische deel van de moslims wel, maar ze doen er geen reet aan. vraag maar eens aan een moslim of ze koudweg alle extremisten mogen afschieten. ze zeggen allemaal van nee, "want de extremisten volgen de koran, en daar kan je niet tegen ingaan"...

(C) Copywrong | 01-04-08 | 14:58

barq 01-04-08 @ 14:53
Het is altijd te stoppen en het zal ook stoppen. De geschiedenis leert alleen dat als het eenmaal zo ver moet komen, het doorgaans niet zo heel erg humaan er aan toe gaat. Wat mij betreft moeten we nu de lijn trekken voordat het onsmakelijk wordt want daar zit ik niet op te wachten. Het probleem zit voornamelijk bij je policor landgenoten maar gelukkig lijken de meesten hier op GS daar inmiddels wel van overtuigd. Die moslims maken alleen maar gebruik van de ruimte die wij ze laten, en neem het ze eens kwalijk.

Bigi Bana Boy | 01-04-08 | 14:58

helder. dit is pure ketterij.....

Octavianus | 01-04-08 | 14:57

@Ethicus 01-04-08 @ 14:48
Ja, een bordje er bij: "Dit is gewoon een geintje joh, niet bedoeld om serieus op in te gaan en zeker niet kwetsend bedoeld" en meer van dat soort disclaimers.
Het zijn een stelletje jankerts, gelukkig ken ik ook moslims die er wel om kunnen lachen en hun schouders er verder over ophalen.

Zeurders | 01-04-08 | 14:57

@(C) Copywrong 01-04-08 @ 14:55
Geloof er niks van.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:57

@ Beauts 01-04-08 @ 14:50
neuh, de poot stijf houden bij het handhaven/verdedigen van onze principes moet genoeg zijn. maar ja, de poot stijf houden, daar benne we niet zo sterk in, hè.

baba4oog | 01-04-08 | 14:56

-weggejorist-

(C) Copywrong | 01-04-08 | 14:55

Teen 01-04-08 @ 14:52
Dat klopt. Maar wat nou als de voorgehouden waarheid de waarheid is?

Beauts | 01-04-08 | 14:53

Dit is niet meer te stoppen.

barq | 01-04-08 | 14:53

rustig maar, slechts 2% van de moslims is extremistisch. En dan alleen nog maar in Zaandam.

Jan Passant | 01-04-08 | 14:53

Ik ben het echt zat! Jan-Peter, Ernst, Ella doe een skeihard optreden tegen dit schorem! Als we nu niet ingrijpen zitten we over een paar jaar met de rotzooi!

wigoo | 01-04-08 | 14:52

Het is ook wel een beetje kwetsend. Je zult maar een moslim zijn met vliegjes rond je hoofd.

Teen | 01-04-08 | 14:52

De gekwetsten voelen zich weer eens gekwetst.... watjes!

Zeurders | 01-04-08 | 14:51

Tijd voor oorlog?

Beauts | 01-04-08 | 14:50

sjaakdeslinksesul 01-04-08 @ 14:46
Onderwijs? Deze mensen zijn een beetje selectief in wat ze willen leren, en waar ze niet van gediend zijn hoor je vanzelf.
www.hetvrijevolk.com/?pagina=3431

Karel Martel | 01-04-08 | 14:50

<quote> "Uit de reacties blijkt dat de gekozen vorm, een presentatie van de prenten op panelen zonder verdere toelichting - zijn doel voorbijschiet" aldus de organisatie. U ziet het. Capitulatie. Het blijft altijd een optie.. </quote>

Is dit capitulatie? De organisatie geeft enkel aan dat de gekozen vorm, een presentatie van de prenten op panelen ZONDER VERDERE TOELICHTING, niet de juiste is. De organisatie geeft zich dus niet gewonnen, maar zal waarschijnlijk opzoek gaan naar aan andere vorm van tentoonstellen. Denk hierbij aan bordjes met uitleg, die simpele zielen van informatie kunnen voorzien en voor begrip kunnen zorgen. Niks capitulatie. Gewoon miscommunicatie, die eenvoudig verholpen kan worden.

Ethicus | 01-04-08 | 14:48

Bijstandskoning 01-04-08 @ 14:36

alleen je commentaar iedere dag al stinkt!!!!!

berkels-boertje | 01-04-08 | 14:47

dit is een linkse 1 aprilgrap

ethan_joy | 01-04-08 | 14:47

Flikker op zeg! ik zeg, die hele school met behang hiervan vol hangen! Wat een tolerant kudtland zijn we ook weer! Bedankt PvdA, bedankt! Ik ga binnenkort een boekschrijven met de titel: "Hoe een linkse kudtpartij een hele natie ten gronde richtte door misplaatste tolerantie..." Beetje lange tital maar daar kan ik wel mee leven...

Tommygunner | 01-04-08 | 14:47

@ baba4oog 01-04-08 @ 14:42
Je vergeet dat De godganse dag thuiszitten te vermelden. Gaat ´m ook vast niet in de koude kleren zitten.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:46

Als je die jongelui eerst bij maatschappijleer leert dat alles wat hen kwetst als discriminatie opgevat mag worden en dat je met alle middelen tegen discriminatie moet optreden, nou dan hebben ze hun les dus uitstekend geleerd. Niet dat ze met zo'n houding meer kans hebben om een baan te vinden of mee te draaien in de maatschappij, maar dat is natuurlijk niet het doel van dit soort onderwijs.

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 14:46

Misschien moet ik mijn vrijheid van meningsuiting maar eens botvieren op de versgeverfde (gifgroene) muren van de buurtmoskee. Met een bokkepoot met teer, dat dan weer wel.

Karel Martel | 01-04-08 | 14:43

Islam = Liefde; Dit heeft niks met moslims te maken hoor.
Waarom scheert iedereen moslims over 1 kam.....

T2000 | 01-04-08 | 14:43

beetje bij beetje, dat is.

Zottelkopf | 01-04-08 | 14:43

Jonge kutmocro's.

whatisup? | 01-04-08 | 14:43

Ha, de glijdende schaal .. krijg je er van, het principe van de vrijheid van meningsuiting is sinds enkele jaren overboord gezet, alles om de 'handelsbetrekkingen'en 'veiligheid van nederlanders in het buitenland'niet in gevaar te brengen .. De mossels ruiken onze angst, zien hun kans schoon en zullen beetje bij neetje terrein winnen.

Zottelkopf | 01-04-08 | 14:43

@ Bijstandskoning 01-04-08 @ 14:36
allochtoon én in fryslân moeten leven. jou blijft ook werkelijk niets bespaard, hè ?

baba4oog | 01-04-08 | 14:42

Islam is een geloof van geweld en onderdrukking, het bewijst zich keer op keer weer.

De Regisseur | 01-04-08 | 14:42

In de darkroom d´r mee. Piepen ze wel anders.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:42

Zzjgreewe en dreiguh ies koeltoer, ok ien needdrlant!

autechre | 01-04-08 | 14:42

Echt lekker ruiken kan het natuurlijk niet onder zo'n tent.

chinaski | 01-04-08 | 14:41

ff voor mijn begrip:

- als ik mijn fiets niet op slot zet krijg ik boete voor uitlokking?
- maar als beveiligings beambte geen aangifte doen van strafbaar feit mag wel?

errr....

TheDeadDude | 01-04-08 | 14:41

@Flodder 01-04-08 @ 14:39
aangifte wordt alleen gedaan tegen Wilders, je weet toch ...

DeDerdeKamer | 01-04-08 | 14:41

Het grappige is dat er nog steeds mensen zijn (ook hier) die dit geen bedreiging voor de vrijheid vinden.
Alsof pure dreiging, vandalisme en intimidatie geen uitwerking werken op het gevoel van fatsoenlijke mensen om in vrijheid meningen te kunnen verkondigen.

brulkikker | 01-04-08 | 14:40

Ik lees niks over aangiftes en daaropvolgende aanhoudingen vanwege geuite bedreigingen. Is de wet soms niet meer van kracht in Nijmegen?

Flodder | 01-04-08 | 14:39

ik word er doodmoe van dat die religieusjes in NL tegenwoordig overal hun zin maar in krijgen, met CU en SGP gaan we ook al die kant op. Welkom middeleeuwen

stieffie | 01-04-08 | 14:38

Ja, als je in die cartoon zowel je moeder, die ook je zusje is, herkent, dan is er wel strondt aan de knikkert.

fuckje | 01-04-08 | 14:38

Oeps, ik moet op mijn woorden passen.

Maar dit blijft dan wel staan:

wat een hoeren, die moslima's.
preston spears 01-04-08 @ 14:08.

Joris waar is je aanknopingspunt?

Rest In Privacy | 01-04-08 | 14:38

In wat voor een zieligmakend land leven we nu, als een paar jochies al een aanpassing/uitstelling van een campagne kunnen bewerkstelligen!! Laat ze eerst eens een bijdrage leveren, daarna mag je kritiek hebben. We zijn veel te soft in dit land, keihard aanpakken dit soort jongeren en hun ouders!!

mark' | 01-04-08 | 14:37

ik zeg niks, ik heb de vorige keer al een meelbom gekregen.
van 600 mailtjes en een paar virussen in 5 minuten tijd.

maar ik heb die vorm van democratie overleeft
in het nadeel van mijn mening over die mensen.

jankaas | 01-04-08 | 14:37

DANNY3960 01-04-08 @ 14:32
Tis een mengeling van onbegrip en medelijden. Maar ja, ze wonen in N-Zeeland en Australia, landen met een ruggegraat.

Karel Martel | 01-04-08 | 14:37

[geytenwollensocquen-mode]
die roc bontkraagjes staan over niet al te lange tijd namens de kwiek-fiet discountbandjes van 29 euri 't stuk om de velgen van jullie liesseehjats, -corsa's en -peauleaux te leggen. dus strijk ze niet teveel tegen de haren in.
[/geytewollensocquen-mode]

baba4oog | 01-04-08 | 14:36

Ik kan me de kleedruimtes van de sporthal uit mijn middelbareschooltijd nog levendig voor de geest halen. Als de dokterszoon zijn schoenen uittrok, uchekuch, wat een zweetlucht. Gadverdamme. En zo waren er nog heel wat meer roomblanke koorknapen die mijn reukorgaan niet kon luchten of zien. Ik was dan allochtoon, maar douchte tenminste wel iedere ochtend. Nu nog steeds trouwens ^.^

Bijstandskoning | 01-04-08 | 14:36

Wat moet je nog zeggen? Ze zijn gewoon de baas. Hysterisch schuimbekkend gillen en ze krijgen direkt hun zin. Het zijn immers de kontkruipende hielenlikkende vredebewaarders die liever hun eigen moeder verraden dan een moslim tegen de haren in te strijken, die het op veel posities voor het zeggen hebben.
Ik zou er een lieve duit voor over hebben te weten hoe deze maatschappij er uit ziet over 5 jaar.

chinaski | 01-04-08 | 14:35

Klasse. Bij iedere gelegenheid weer alle vooroordelen weten te bevestigen. Hoe krijg je deze primaten aan het verstand dat het misschien wel eens wil helpen om je normaal te gaan gedragen?

Spinal Fap | 01-04-08 | 14:35

De openbare ruimte is nu dan dus echt overgedragen aan de islamitische testosteron-brigades. Zo zie je maar weer dat een beetje messentrekken en een beetje bommenleggen zijn vruchten afwerpt.

Karel Martel | 01-04-08 | 14:35

Kijkt iemand hier nog van op dan? Mijn vriendin geeft CKV op een middelbare school (VMBO / Havo / VWO) in Rotterdam en mag zélfs in het kader van een 'controversiële kunst'-project die Deense cartoons niet behandelen, omdat de schoolleiding dit als 'te gevoellig' voor sommige leerlingen beschouwt.

De Vrolijke Kaafir© | 01-04-08 | 14:34

@murky 01-04-08 @ 14:31
Jij zit niet toevallig ook op dat ROC te Nijmegen, wel?

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:34

Wis is paco white?

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 14:33

Karel Martel 01-04-08 @ 14:25

*noodvoorraaden aanvult en familie overzee van uitleg voorziet*


En die snappen het nog??

DANNY3960 | 01-04-08 | 14:32

... en wanneer hebben ze dan die cartoon gezien?

Voor, tijdens of na schooltijd?

puY | 01-04-08 | 14:31

Balkenende, Cohen en klaag-moslims drijven een wig tussen de gemeenschappen

Tobi | 01-04-08 | 14:31

goedzeau, doen we weer netjes. is er weer groepje 13 jarige wat zogenaamt moet dreigen. als wij nederlanders niet doen wat hun zeggen..

ik roep maar 1 ding.

in de auto stappen en in zijn achteruit er op inrijden

murky | 01-04-08 | 14:31


een-niet lachen of ik schiet-grapje

Gert Wolders | 01-04-08 | 14:31

Zonder geweld kom je nergens.

Wikimedia | 01-04-08 | 14:31

en zo glijden we steeds verder weg. stapje voor stapje wint de agressie en lopen de angsthazen achteruit. ook hier weer capitulatie voor onze knuffelmoslims. Wat zijn ze toch vredelievend en aardig en ze bedoelen het ook allemaal zo goed. Het komt omdat wij ze niet begrijpen. We moeten dus gewoon aan zelfverandering doen. Gewoon ons aanpassen. Wanneer gaat Balkenende naar de moskee ipv naar de kerk?

Peter7536 | 01-04-08 | 14:31

Een vent met een bontkraagje? Dat moeten wel heaumeaux zijn. Of is het geitenbont? Dat verklaart dan het gemekker.

Boris2 | 01-04-08 | 14:30

We moeten respect tonen! Wanneer je in de bijbel leest staat daar ook geschreven dat dit soort strips absoluut niet kunnen! Dus daarom moeten we respect hebben voor islam censuur.

T2000 | 01-04-08 | 14:30

hekkesluiter 01-04-08 @ 14:22

De tijd van de Renault 18 e.d. is al lang voorbij,tegenwoordig is het Beemers en Mercs die voorbij schuiven al dan niet met een aanhangwagen of een Vitro.

DANNY3960 | 01-04-08 | 14:29

Ik leer veel van onze allochtone medemens. De volgende keer als de telefoniste vraagt of ik even geduld heb... dan dreig ik met geweld en krijg ik direct iemand te spreken. Geen zin in wachten bij de supermarkt? Zeggen dat je croma zwaar explosief is... en je mag voor. Belastingaangifte? Gewoon dreigen dat elke controleur van de flat wordt gegooid... en geen belasting betalen. Geen zin om bij oma op bezoek te gaan? Gewoon even melden dat je haar de tyfus mept en de verplichte bezoekjes zijn voorbij. VRIJSTAAT!

tergend | 01-04-08 | 14:29

@ Pa Cartwright 01-04-08 @ 14:06: Inderdaad, "ze"weten altijd precies de gevoelige snaar te raken: In dit geval beschuldigd te worden van discriminatie.

Bisschop Gijsen | 01-04-08 | 14:28

Is er al SORRY aangeboden? Nee? Schande

wopper | 01-04-08 | 14:27

Ja, ga maar heerlijk door met dit soort praatprojectjes. Met de volgende keer nog wat meer subsidie en betere kwaliteit thee, komt het alsnog goed.

Der Icebear | 01-04-08 | 14:26

Al die rifapen zijn te stom om voor de duvel te dansen. Maar een ding hebben ze wel geleerd; als iets je niet aanstaat, roepen gillen en krijsen dat men geen RESPECT toont, daarna dreigen met geweld. Dan krijg je wel je zin.
Hebben ze van Balkenende en Doekle geleerd!
Bedankt.

nare man | 01-04-08 | 14:26

"Een combinatie van onbegrip, baldadigheid en sensatiezucht".
En weer een stukje vrijheid naar de kloten. Weggegeven alsof het niets waard is. Maar begrijp goed, om dat stukje weer terug te krijgen, net als al die andere stukjes, zal er wéér om gestreden moeten worden. Net als onze voorouders, de geschiedenis herhaalt zich. Alleen is deze tegenstander veel taaier en veeleisender dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen. Maar gelukkig hebben we een principiële en doortastende regering die ons wel door deze bange tijden heen zal loodsen.
*noodvoorraaden aanvult en familie overzee van uitleg voorziet*

Karel Martel | 01-04-08 | 14:25

-weggejorist-

Rest In Privacy | 01-04-08 | 14:25

-weggejorist-

vraagstaart | 01-04-08 | 14:25

*nog een biertje opsteekt en sigaret inschenkt*

DANNY3960 | 01-04-08 | 14:24

... en wederom wordt er gezwicht voor Islamitische geweldsdreiging. Hoelang laten we dit in een vrij land nog gebeuren?

looprekje | 01-04-08 | 14:24

Dat van die wasserette valt me weer mee. Ik dacht dat iedereen met een uitkering van mijn belastingcentjes een wasmaschine kreeg. Of is die afgelopen zomer op het imperiaal van een Renault 18 station naar de rif gebracht als gift voor oma?

hekkesluiter | 01-04-08 | 14:22

Dus mocro bontkraagjes geven toe extremistische moslims te zijn?

Lebowski Achiever | 01-04-08 | 14:22

LOL@Daan8059 01-04-08 @ 14:21
Hoe lang ben jij reaguurder? We doen niet anders.

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 14:22

Gratis af te halen: "Vrijheid van meningsuiting"
Enkele eeuwen geleden ingevoerd, maar wordt nu niet meer gebruikt.
Beller is sneller!

Wim-Lex | 01-04-08 | 14:21

Bestaat het van school verwijderd worden niet meer?

mark twain | 01-04-08 | 14:21

Wordt tijd dat wij als (niet)Christenen maar eens over elk kleine onzinnig dingentje dat een moslim zegt moeilijk gaat niet, O-tolerance...

Daan8059 | 01-04-08 | 14:21

"Alle commotie rond de Deense anti-islam cartoons en het gedoe rond de film van Wilders zou door deze jongens zijn aangegrepen "om stennis te trappen", aldus een betrokkene."

Nee natuurlijk. Anders zouden ze er zelf ook wel om kunnen lachen en zou er niet met geweld worden gedreigt. Gewoon slachtoffers van onze verschrikkelijke maatschappij.

die ene van daarzo | 01-04-08 | 14:20

Ah... de kleine variant van de RIFhuftertjes heeft ook een uitlaatklep gevonden... wat werkt de natuur toch fraai.
Beetje dreigen met geweld...... Ik stel voor om niet te dreigen maar richting dit schorem direct toe te passen en vervolgens over te gaan tot de orde van de dag ( o nee, dit IS ondertussen de orde van de dag )
Goed... ik ga maar weer eens werken anders kunnen dergelijke stinkhommels geen bestaan waarborgen!

krokostil | 01-04-08 | 14:20

Deze cartoon is zonder tekst veel leuker

kwetal | 01-04-08 | 14:20

-weggejorist-

solidstate | 01-04-08 | 14:20

Multikul, ik heb lekkere multikul, maar twee stuks voor vijf euro mensen, een koopje toch? niemand? multikul, overheerlijke multikul, nu voor maar vier euro twee stuks multikul.

sjaakdeslinksesul | 01-04-08 | 14:20

Humor behoort niet tot de islamitische cultuur. Humor is namelijk leuk...

p0rn0 | 01-04-08 | 14:19

Het Anti Discriminatie Bureau drijft een wig tussen de gemeenschappen.

Angelica | 01-04-08 | 14:19

Fiets elke ochtend langs dat pauperdagverblijf (een schande: hypermodern gebouw op A-locatie) en het enige wat ik er zie zijn idd bontkraagjes die stoer op de stoep staan te spugen.

C. W. Moss | 01-04-08 | 14:19

Enfin, dat belooft nog wat voor onze musea.. straks

wopper | 01-04-08 | 14:18

-weggejorist-

010waus | 01-04-08 | 14:18

Kijk even op de homepage van deze respectabele onderwijsinstelling met kansenjongeren. www.roc-nijmegen.nl

Roc nijmegen een stap vooruit.....

Ik ga vandaag maar eens iets eerder aan de witte wijn.

gooischetrut | 01-04-08 | 14:18

Ja joh.. lekker zwichten voor geweldsdreigingen. Daar wordt alles beter op.

Laat ze maar uit hun pan flippen.

frickY | 01-04-08 | 14:16

@ redactie: discriminIatie???

plaspop | 01-04-08 | 14:16

In een toelichting op de expositie stelt het ADB: 'Vooroordelen en tegenstellingen kunnen door een grap worden geslecht. Door gedrag te parodiëren in een mop of cartoon, verdwijnen negatieve gevoelens en komen er positieve voor in de plaats.'

---

Door gedrag te parodiëren in een mop of cartoon, verdwijnen negatieve gevoelens en komen er positieve voor in de plaats...

---

NOT.
Hurrah, Wir Kapitulieren.. schreef Henryk Broder

wopper | 01-04-08 | 14:15

Maar het stripje is erg grappig :)

looskuh | 01-04-08 | 14:15

En meteen, net zoals het CDA en de andere gristenhonden, meteen door de knieen. Is zondag in de kerk nog niet genoeg? WIJ WILLEN NIET OP DE KNIEEN! Verzet tegen deze intolerante midderleeuwers!

hoogh | 01-04-08 | 14:15

zielugh gasten

uchman | 01-04-08 | 14:15

En dit is precies wat geert bedoelde.....

Hellsmurfje | 01-04-08 | 14:15

Als mensen nou eens opkomen voor hun vrijheid van meningsuiting ipv steeds maar toe te geven aan de honden die het hardst blaffen...
Mag allemaal wel iets dapperder.

Yarvis | 01-04-08 | 14:14

Het 'westen' is niet vrij meer....

doti78 | 01-04-08 | 14:14

En de campagne heet "wat zeur je nou?!"....
-1 voor leesvaardigheid
-2 voor maatschappijleer
+21 stokslagen voor gedrag

realinkst | 01-04-08 | 14:13

De NOS kopt vanavond in het 8 uur journaal met: "Kunst in bunker blijkt 1 april grap", dit haalt het 10 uur journaal niet eens, de waarheid zou wel eens tot generalisatie kunnen leiden is daar de vrees...

Folkert Meinhof | 01-04-08 | 14:13

die mag niet van de allochtone jongeren, maar wie discrimineert er nou?

van dal | 01-04-08 | 14:13

Altijd vervelend als je geen humor hebt. Dan snap je weinig van de wereld. Zowel de grote boze buitenwereld als de kleine om je heen. Zoals je school. Slap om het te verbieden. Wat schiet je daar nou mee op?

bbbachstra | 01-04-08 | 14:12

@DenLangel*l 01-04-08 @ 14:10
óf wachten tot morgen. Sinds Jort heb ik nog maar bar weinig vertrouwen in de verslaggeving op een dag als deze.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:12

Weg met dat ROC. Ondanks de academische invloedssfeer blijft men achterlijk.

kapotte_stofzuiger | 01-04-08 | 14:12

BLAM ies kapuut, geen aangifte uiteraard ze hebben het al zo moeilijk

Multikuli | 01-04-08 | 14:11

Snap ik niet.Die burka's zijn toch goed gekleed ??Wat willen ze nou??

miko | 01-04-08 | 14:11

kudtjongeren, met de koppen tegen elkaar slaan, de straftucht teruginvoeren... een beetje een grote bek hebben op sgool, zijn ze nou helemaal belazerd?

van dal | 01-04-08 | 14:11

*zucht*..... wacht op wat Doukle "benoemen en bouwen" Terpstra en Jan Peter "crisis" Balkenende hier over te zeggen hebben met hun selective verontwaardiging....

DenLangel*l | 01-04-08 | 14:10

Welke zichzelf respecterende vlieg....

Multikuli | 01-04-08 | 14:09

komt allemaal voor uit het geloof. Mensen hebben gewoon hun ratio in de prullebak gegooid. het is werkelijk diep triest. Anno 2008 zouden we beter moeten weten.

The Pussy Magnet | 01-04-08 | 14:09

-weggejorist-

preston spears | 01-04-08 | 14:08

'puberale schapenkraagjes zien reden tot schreeuwen' was een betere kop geweest...

van dal | 01-04-08 | 14:07

waarom heeft die linker geen vliegjes??
berkels-boertje 01-04-08 @ 14:06
.
Ze heeft shampoo gestolen bij de dirk

Mjollnir | 01-04-08 | 14:07

En Balkenende maar fulmineren tegen Wilders, DON'T KILL THE MESSENGER...

Folkert Meinhof | 01-04-08 | 14:06

@Bisschop Gijsen 01-04-08 @ 14:04
Het tot nader orde uitstellen, vind ik in feite al een forse kniebuiging. Dat je zoiets uberhaupt in overweging neemt, is al compleet idioot.

Pa Cartwright | 01-04-08 | 14:06

Tja, is Humor. Dat hebben ze op t platteland niet nodig.

SebasDude | 01-04-08 | 14:06

waarom heeft die linker geen vliegjes??

berkels-boertje | 01-04-08 | 14:06

Whahaha, vind em wel grappig eigenlijk !

Batse | 01-04-08 | 14:05

Nederland kent straks zijn eigen cartoonrellen.

Tijd wordt het de islam eens kritisch te beschouwen.

solidstate | 01-04-08 | 14:05

ongelofelijk. geen haarbreed toegeven. leidt alleen maar tot nog meer eisen.

Bisschop Gijsen | 01-04-08 | 14:04

Inderdaad, Hans Jansen kom er maar in.

1oog | 01-04-08 | 14:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino