Ni hao eh.. Solly... Good aftelnoon. This is youl filst officel speaking because youl captain is sclewing the stewaldess, light now. My name is Sam Bal Bei, and soon we will land on Beijing Capital Ailpolt. Estimated time of allival: fifteen hundled houls. The weathel in Beijing is bad. It lains the whole day, and the tempelatule is 12 deglees. But we do hope you enjoy youl stay in the Peoples Lepublic of China. Please listen tot KLM onboald ladio duling the apploach. Now playing: Thele ale nine million bicycles in Beijing. Thank you fol flying KLM/AilFlance. Ja, mensen. De KLM gaat op China vliegen met Chinese piloten. Grote paniek onder het personeel. Want dat is natuurlijk
BROODROOF!!! Solly, Bloodloof.
Reaguursels
InloggenHoe krijg je een link werkend als je reageert?
Met Duitse piloten zijn ze die nine million bicycles in Beijing zo kwijt
@Ongelovige Thomas
Waarom verdien jij 2 tot 3x zoveel als Balkenende verdienen ?
Waarom maak jij promotie vanwege senioriteit ipv prestatie ?
't Zakt af naar Fokniveuax met dit soort berichten. KLM heeft trouwens al jaren met Chinezen in de cabine gevlogen, okay HongKong Chinezen maar toch.
Dat we moslims willen aanpakken is nog tot daar aan toe, maar die arme chinezen hebben toch niets gedaan?
Klopt, binnenkort komt er op de China vluchten van KLM ook local cabin crew. Op de HKG vluchten is dat al zo.
salarissen van vliegers bij de KLM liggen onder internationale standaard, dat terzijde...
krijgen we een keer fatsoenlijk eten
Gezellig uit eten bij de Chinees..... in de Cockpit
Gezellig uit eten bij de Chinees.... in de Cockpit
Satan Loves You Too: Als je bedenkt dat er bij aziatische maatschappijen ongeveer 1 stewardess is per 25 passagiers en bij de KLM 1 stewardess per 50 passagiers dan kan je best weleens gelijk hebben dat de service wat minder is. Onlangs is er van de 10 man cabine personeel op een 747 nog 1 wegbezuinigd... Iets langer wachten op je drankje dus!
@filter en kruT
probleem is bekend, zal zo snel mogelijk worden opgelost
@filter
Daar heb ik nou ook last van. Hoe zou dat nou toch komen, menschen van GS?
Cabin clew yellow doolselectols automatic
-edit doe eens niet-
@commentaarderer 10-02-06 @ 15:03 Dat de KLM "goedkope buitenlandse" piloten aan zal of kan nemen. VNV is machtig cluppie.
Ah, chinees cabine personeel. Ik hoop dat je dan ook dezelfde kwaliteit krijgt als bij aziatische vliegmaatschappijen. Maar dat zal wel niet, daar hebben ze niet genoeg fantasie voor bij KL/AF. Ik zou niet graag vliegen met een Chinese Captain.
[helemaal off-topic, maar waarom kan ik niet posten in 'nieuws'?
Ik krijg dit bericht:
.
Comment Submission Error
Your comment submission failed for the following reasons:
Registration is required.
Thanks for signing in, filter. Now you can comment. (sign out)
(If you haven't left a comment here before, you may need to be approved by the site owner before your comment will appear. Until then, it won't appear on the entry. Thanks for waiting.) ]
?
[test]
Er zijn ook buitenlandse vliegers bij de Klem, dus what's the big F deal?
Uit een ander topic op dat vliegersforum:
,,Een baas bij ons gaat zich laten ombouwen en wordt binnenkort bazin. Wat een geweldig bedrijf hebben we soms toch, dat dit soort dingen bij ons gewoon kan, klasse!"
Dus de Thaise markt wordt ook aangeboord?
Joris,
heb nu al sympathie voor Froukje . Joris je alexandra even weg? (zal wel een stuk lelijker zijn)...
<p><a href="http://www.alexa.com/data/details/?url=www.geenstijl.nl">Geen Stijl</a></p>
-edit en doei he, volgende keer staat je email en ip erop-
Zolang Easyjet nog niet op China en het verre oosten vliegt hebben die buschauffeurs van de KLM nog niets te klagen.
Hoeveel bezoekers heeft GS eigenlijk per dag?
Een man loopt naar het loket op het station in Krimpen en bestelt een enkeltje Peking.
Zegt de lokettiste; "Meneer dat gaat zo maar niet, dan neem u eerst een enkeltje Berlijn U stapt in Utrecht over op de NordWest expres en bij Berlijn aangekomen vraagt U verder". Aangekomen op Berlijn CS vraagt de man aan het loket aldaar om een enkeltje Peking. Ook het hier weer hetzelfde verhaal, "Nee meneer, koopt U eerst een enkeltje Moskou en vraag dan verder". In Moskou stapt de man in de stationshal naar het loket en bestelt een enkeltje Peking. Van hetzelfde laken pak, "U neemt een enkeltje Ulaanbatar op de Trans-Siberië expres en aldaar aangekomen vraagt U verder. Uiteindelijk komt de man dan toch in Peking aan.
Na een week of twee zijn de zaken gedaan en stapt hij met lood in z'n schoenen naar het loket Intl. in de inmense grote stationshal van Peking-Centraal. "Graag een enkeltje Krimpen, a.ub.". Antwoord de chinese; "Aaahh, OK, Klimpen an IJssel? of Klimpen an Lek?
@kriezus
Globalisering raakt iedereen. Als vliegtuigmaatschappijen wereldwijde allianties smeden is het een kwestie van tijd tot er ook wereldwijde arbeidsvoorwaarden gelden. De heren en dames aan boord van de KLM vliegtuigen zullen daar vanzelf achter komen.
-
Neem bijvoorbeeld eens de ontwikkelingen in de scheepvaart als gedachtengang. Als jij denkt dat welke baan dan ook niet geraakt kan worden door de ontwikkelingen de komende tien jaar is het hoog tijd eens je computer aan te trappen en wat sites over Friedman te lezen. Zijn boek ligt op het buro van iedere CEO ter wereld, en dat is niet voor niks.
-
www.thomaslfriedman.com/worldisflat.ht...
-
Je kan er maar beter op voorbereid zijn. Niks om bang van te worden, wel goed om te weten wat je te doen staat.
Het weerbelichtje klopt alleen niet.
weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?l...
@John McClane:
Toch TE flauw voor de vrijdagmiddag?
Klopt, Peeh! Als je het artikel op www.airlinecrew.net goed leest, dan gaat het dus niet over de piloten. Wij (ja sorry ik ben er ook zo een) hebben een sterke vakbond. Nee het gaat over de stewardessen die tegenwoordig een vakbond hebben (Het VNC) die precies doet wat de KLM wil. Sterker nog, 2 van de kaderleden van die "vakbond" hebben eerst de boel weggegeven, en vervolgens een funktie binnen de KLM organisatie aanvaard.
@Peeh: inderdaad, gisteren zat ie er ook al flink naast. Ach, hij heeft ook een moeilijke tijd achter de rug... helemaal van salon socialist naar bureaustoel populist... valt ook niet mee.
@ commentaarderer 10-02-06 @ 14:48
Globalisering is vooral een bedreiging voor diegene die hun leven dooorbrengen in de sociale hangmat. Maar gelukkig hoeven die nog geen wekker te zetten.
@Lekker Belangrijk© 10-02-06 @ 14:54
Zal wel, ik begrijp je niet. Alles wat ik weet is wat ik hierboven schreef. Wat is "de droom" volgens jou?
Pure kwats dat nummer van Katie Malua. D'r waren in 2001 al meer dan 10 miljoen fietsen. Ook zijn we meer dan 12 miljard lichtjaar van de rand van het heelal verwijderd. www.tilburgzeikt.com/Katie_Melua_31102...
Pritt Stift is blijkbaar niet zo'n held als het aankomt op sarcasme en cynisme. Een beetje begrijpend lezen had had duidelijk gemaakt dat het niet gaat om piloten/copiloten, maar om Chinees cabinepersoneel.
Broodroof?! Lijkt me eerder eerlijke concurrentie. Zijn ze in Den Haag en Brussel toch zo gesteld op... eerlijke concurrentie.
Dois tri colors.
KLM is of was een afspiegeling van de Nederlandse samenleving en iets te veel op de hand van de Amerikanen en daar gaan de nieuwe eigenaren (fransen) nu wat aan doen.
De boeings worden langzaam aan vervangen voor luchtbussen.
Nu is het personeel aan de beurt.
@Ongelovige atheïst: Haha. Da's bijna grappig. Maar net niet.
Chinese Luchtserveerster:
[i]Wilt u eelst het menu zien kan ik uw bestelling opnemen?[/i]
Passagier:
[i]Doet u maar 1x de nr. 53, 2x de nr. 78, extra witte rijst en van die kleine kroepoek.[/i]
Chinese Luchtserveerster:
[i]Sambal bij?[/i]
@commentaarderer 10-02-06 @ 14:48, Droom maar lekker verder, het aantal dienstjaren is bepalend of je op een 400 in de rechterstoel mag zitten.
Laat staan de linkerstoel.
Die regels zijn zo strak dat zelfs dat piloten er uiteindelijk ervoor kiezen om dan maar "baas" te worden op een 737.
en ook zo strak als Vanessa's reet
@Colossi: lees dat forum maar. Gaat ook over de stewardessen.
Maar pijpen kunnen die chineesjes als geen andel!
Mag de KLM alsjeblieft zelf uitmaken wie in hun vliegtuigen vliegt.
Koop zelf een vliegtuig als je dat niet bevalt.
Quote: "Spreken geen fatsoenlijk engels, weten niet hoe je een fles wijn open moet maken...."
Oftewel: zuipen een stuk minder dan Nederlands personeel......
diegenen die dachten dat de Globalisering alleen een bedreiging was voor de loodgieter en call center personeel zijn nu wakker lijkt me zo.
-
De enige piloot die ik ken verdiend ruim meer dan een minister, stalde zn pensioen in Ierland, en stuurt zn kinderen naar een particuliere internationale school a 20 mille per jaar.
-
Als zakenreiziger stoor ik mij aan de topsalarissen van de cowboys van de KLM en we vliegen als bedrijf dan ook al jaren wanneer mogelijk met een concurrent.
-
Deze beslissing is een hele normale in n'importe quoi welk bedrijf. Als het personeel zo blind is dat ze menen te moeten gaan staken kan ik daar alleen maar heel hard om lachen
-
Wereldwijd leveren piloten tientallen procenten van hun salaris in, en terecht. De KLM zal er niet aan kunnen ontkomen.
@John McClane 10-02-06 @ 14:44:
Het gaat niet om zweefteven, maar om de jockey's.
Die KLM stewardessen zijn idd ook niet meer wat het geweest is. Doe mij maar zo'n chineesje.
@John McClane 10-02-06 @ 14:44
Ik weet niet, voel me altijd zo klein als ze met dichtgeknepen ogen zit zabbelen...
In de strijd om wereldheerschappij: GS vs. China 0-1
Chinees: Wilt u menu??
Passagier: Nee, doe maar na het eten...
Lekker, Chinese chickies zijn veel mooier dan die KLM boeretrienen. En dáár gaat tenslotte om.
In de cockpit met een stotterende Chinees
'We moeten hier llllll..'
'We moeten hier llllll..'
Dus ik linksaf, zegt ' ie Chinees: 'LECHTSAF!!!'
(HF)
Ik zie het voor me, die chinezen gaan denken dat ze in een flightsim zitten en voor je het weet krijg boeing 737 dogfights, de gele gamertjes...
Whoei, wel 3 posts door 2 mensen. Echt een nieuwsbericht waardig op GS (not!)
vliegen met stokjes
REAGEER OOK