Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ALARM! Christelijke Jihad in de maak

gideonsleger.jpgLandgenoten. Weest waakzaam en alert. Er dreigt gevaar vanuit christen-fundamentalistische hoek. In de regio Leiden is onlangs Het Leger van de Heer opgericht. Een paramilitaire religieuze beweging met als opdracht Nederland te heroveren op de ongelovigen. Het leger bestaat uit 300 man (hoe subtiel) en vanaf september 2008 zullen ze eenieder over de kling jagen, die niet in Hem daarboven gelooft. Nou niet weglachen deze totaalmalloten. Het is ze menens. Check dan deze oorlogsmennende flyer van Gideons Leger. Inderdaad, een baardmans die zonder zwaard niet kan functioneren. De warlord van het Leger van de Heer is de oorlogshitser Jan Zijlstra van De Levenstroom. Deze slagerszoon, reli-kwakzalver en medisch hoaxer is schatrijk geworden door geld af te troggelen van mensen met kanker, leukemie en kapotte benen, en meneer is nu op zoek naar Lebensraum voor zijn middeleeuwse denkbeelden. U bent gewaarschuwd. Jan Zijlstra STINKT.

Reaguursels

Inloggen

Schipper naast Allah 24-02-08 @ 06:39 Jep. Helemaal gelijk. Ik vind het ook creepy stuff al dat info verzamelen over alles en iedereen. Mijn reacties mogen ze hebben overigens. Ik wens Balkie dan ook niet dood. Als ik al iets dood zou wensen zou het zijn gedachtegoed m.b.t. bepaalde zaken zijn, een heel mens doodwensen daarentegen (wat de meesten hier volgens mij dan ook helemaal niet menen) is wat anders. Zoals zij hun geweten, morele zijn, en weet ik wat nog meer zeggen als ze het woord god uitspreken, terwijl bij mij dezelfde lading door een andere definitie gedekt word - word met doodwensen doorgaans ook meer een 'geestelijke dood' bedoeld. (Met dank aan de gristelijke mevrouw die ons van deze mooie vluchtdefinitie heeft voor zien). Het is zó abnormaal kortzichtig dat die groep is dit en die groep is dat.
-
Ik ken die mensen niet, waarschijnlijk hebben ze inhoudsloze argumenten, mogelijk omdat ze dat ook zijn, mogelijk omdat we elkaars definities niet begrijpen en daardoor wellicht de lading eronder door elkaar over elkaar ook verkeerd word ingeschat. M.i. is dat meer een taalkundig dan een geestelijk probleem, overigens, but anyhow, lijkt het me nuttiger niet langer te strijden voor of tegen (wat hetzelfde is want voor het 1 is altijd tegen het ander, belangeloos strijden of 'goed' strijden is eveneens kortzichtig en bestaat gewoonweg niet) dingen maar gewoon te proberen elkaar een beetje te begrijpen en niet de definitie doorslaggevend te laten zijn, of het gelijk (wie de beste argumenten heeft, hoeft nog geen gelijk te hebben, sommige mensen kunnen gewoon beter beargumenteren dan anderen). Zal zeker wel weer teveel gevraagd zijn ofzo.

Ohja | 24-02-08 | 19:10

@ koerbagh ® 24-02-08 @ 01:48

Je kunt wel iets tegen de verpakking hebben maar momenteel gebeurt er natuurlijk wel iets: Alle vingerafdrukken van alle NLers, een kind dossier met criminele inschatting en vers van de pers een politiepet met webcam.
De overheid vertrouwt niemand meer, ongeacht religie of maatschappelijke positie. Zo'n overheid wil ik niet! Oh ja en je kunt er vergif op innemen dat de AIVD al onze bijdragen hier zorgvuldig tegen het licht zal houden. Wellicht een mededeling die overbodig is maar u bent hier niet geheel en al anoniem! Die doods verwensingen aan JP kunt u misschien toch maar beter nalaten. Trekt ook het discussie niveau wat op tenslotte.

Schipper naast Allah | 24-02-08 | 06:39

@karel Vermeer9986 23-02-08 @ 23:37:
Rot toch op naar niburu.nl, zapruder.nl en de talloze andere complot-sites met je selffulfilling prophecy geloofje. Doomsday komt niet, rapture gaat niet gebeuren, het is een sprookje. Get over it, en ga wat nuttigs doen met je leven.

koerbagh ® | 24-02-08 | 01:48

-weggejorist-

karel Vermeer9986 | 23-02-08 | 23:37

Hahahahaha! Het Leger van de Heer! Nee dit is teveel... mn arme buik...

"Een paramilitaire religieuze beweging met als opdracht Nederland te heroveren op de ongelovigen."
Dat wordt lachen!

Paulien | 23-02-08 | 22:35

"Hoe om te gaan met Islam en New Age" LOL

Arie de huisnegert | 23-02-08 | 21:42

Leuk dat Leger van de Heer, een soort dependance van the Lord's Army?

Zeeland Sjort | 23-02-08 | 21:30

Denk dat Zijlstra meer goeds doet voor Nederland dan geenstijl doet.

Dany | 23-02-08 | 21:15

Dat doe je toch niet 23-02-08 @ 20:11

Einverstanden!

Fred V | 23-02-08 | 20:51

Mm, het leger moet nog opgericht worden en GS slaat al alarm. Het zal Zijlstra en zijn Gideonsbende deugd doen.

Jeremia | 23-02-08 | 20:50

Schipper naast Allah

Ik geloof niet in fysiek geweld. Ik geloof in een strijd met woorden. De strijd die Christenen voeren moet zijn met behulp van liefde en niet met gevechtstechnieken. Christenen moeten de ander liefhebben als zichzelf, door ze te helpen en bewogenheid te tonen. Een echte atheist is helaas moeilijk te overtuigen. Ik was met mijn opmerking over de vechtleer zeer sarcastisch omdat ik blauw lag om de belachelijke insteek van dit artikel op Geen Stijl. Ik kon niets anders dan belachelijk reageren. Overigens vind ik een beoefening van een vechtsport of kunst wel goed om een goed en gezond lichaam te krijgen. Ik doe immers vrij veel zittend werk.

Mekker

Ik geloof dat Jezus een ziek mens kan genezen omdat ik geloof dat Jezus en de Vader God, de schepper, één zijn. Ik ben voorzichtig met gebedsgenezers omdat ik twijfel of het allemaal zuivere koffie is. Ik geloof niet in dhr Zijlstra, wel in Jezus.

CynicalBastard

Over een ander, ongeacht zijn / haar (on)geloof, zal ik geen oordeel vellen.

Fred V | 23-02-08 | 20:50

Mensen, al die (negatieve) reacties over Zijlstra en zijn levensstroom verbaas me behoorlijk.
Allereerst om het feit dat jullie denken dat Zijlstra veel geld vraagt van zijn kerkgangers. Dit is naar mijn idee onjuist. Misschien dat het in Amerika voorkomt, maar hier gelooft men anders. Ook het feit dat mensen denken dat God een illusie is verbaas me enorm. Ja het is moeilijk te bewijzen dat God bestaat, maar hij bestaat en daar gaat het om. Een boek zoals "Eindeloos Bewustzijn" van Pim van Lommel verklaart dat er wel degelijk leven na de dood is. Dit boek is trouwens zeker geen fictie.
-
Als laatst ik even kwijt dat Geen Stijl het nieuws zo kan verdraaien of formuleren dat sommige reageerders geschokt reageren op het nieuws. Terwijl daar geen reden voor is. Mijn tip is dat je verder moet kijken dan je neus lang is....

Dat doe je toch niet | 23-02-08 | 20:11

Het is alleen nog wachten tot er een eerste bom valt in de moskee.
Oog om oog, tand om tand
stond dat niet in die tegenhanger van de koran.
Tijd dat we die onzin uit de koran en de bijbel letterlijk gaan nemen.
Ik sluit mij alvast aan bij de ongelovigen.
christenen = 300
moslims = 20.000
ongelovigen = 20.000.000
eens zien wie er wint

paradocx | 23-02-08 | 19:54

Onzichtbare tovergeesten zijn weer helemaal in en het is maar beter je erbij neer te leggen. Voor 5 Euro kunt u aspirant lid worden. Bankrekening volgt.

Stir Glenfarclas II | 23-02-08 | 19:26

@ Mekker 23-02-08 @ 17:04

Fred V(echtleren) is in de ban van Gideon. Gezond lichaam dus gezond verstand en hier en daar een Tattoo, edoch een Gristen.
Als ie wat spraakzamer zou zijn zou je kunnen ontdekken dat ie zijn Heiland zoekt. Waarom maakt ie anders reclame voor vechtsporten en what's new anyway? Helemaal fout want de zaak dient verbaal opgelost te worden!!!

Schipper naast Allah | 23-02-08 | 17:22

@ Fred V

Gelooft u in de genezingskracht van Zijlstra?

Mekker | 23-02-08 | 17:04

Ik stel een fusie voor met de Gristelijke jeugdstorm www.youthstorm.nl/

vander F | 23-02-08 | 16:38

En dat allemaal gratis .... of zijn "donaties "welkom""?

Boven t Maaiveld | 23-02-08 | 15:47

Maar geef toe. Zolang er labiele mensen zijn die van jongs af aan geindoctrineerd worden, of zich omwille van veiligheid, geborgenheid, en een sociale kring, aansluiten bij zo`n sekte (want daar doet het me aan denken), zullen dit soort oplichters er zijn. Verdient ook leuk denk ik. Zijlstra is meer een slimme ondernemer dan een dominee.

Flathead | 23-02-08 | 15:45

piquant

EENS

Flathead | 23-02-08 | 15:42

@ IWAB 23-02-08 @ 15:35

Eens, ja natuurlijk. Het verbaast me dat er kennelijk mensen zijn die het er niet mee eens zijn en naar die oplichter luisteren.

piquant | 23-02-08 | 15:38

Flathead 23-02-08 @ 15:23
EENS

IWAB | 23-02-08 | 15:35

OK Jan Zijlstra stinkt maar even voor de goede orde. Gideon was een held op sokken en wilde alleen maar rechter worden. Hij schatte in dat ie het met 300 man wel zou redden tegen de "MidJanieten".
Dat was op een dinsdag middag rond half drie in het jaar 1100 voor Christus maar dat wisten ze toen nog niet. Waarom nou 300 man? Nou dat zit zo: Mozes moest dat volkje uit Egypte naar het beloofde land leiden, maar ze hadden niks te vreten en hoe hou je dan de zaak rustig. Hij, Mozes dus besloot toen maar om hier en daar wat te roven uit naam van de Heer. Zo haalde hij uit alle stammen 1000 man, zo'n beetje 12000 man dus en die stuurde die uit roven.
De buit was gigantisch want die MidJanieten leken wel Nederlanders. Dat gebeurde zo rond 1200 voor Christus dus 100 jaar eerder. De buit bedroeg maar liefst 675.000 schapen en geiten, 72.000 runderen en 61.000 ezels, en verder mensen, namelijk 32.000 vrouwen die nog nooit met een man geslapen hadden. Iedereen kan zich nu dus voorstellen dat 100 jaar later die jongens nog steeds berooid waren, geen sterke tegenstander dus. Oh ja en waarom er ook een film over de bijbel moet komen? Tussen neus en lippen beval Mozes ook nog even om alle kinderen van het mannelijke geslacht te doden, en ook alle vrouwen die het een keer gedaan hadden.
(Extract uit de bundel "Geloven doe je maar in je vrije tijd")
Bron: www.voorleesbijbel.nl/bijbel/perikoop....

Schipper naast Allah | 23-02-08 | 15:27

Fred V 23-02-08 @ 15:05 U komt op mij over als iemand die dat prima voor zichzelf een plaats heeft kunnen geven dus ik heb er niet al teveel moeite mee.
Niet dat u zich daar iets van aan zou moeten trekken, doch bedankt voor de verduidelijking.

CynicalBastard | 23-02-08 | 15:26

Christenen zijn gevaarlijker voor Nederland en onze verworvene vrijheden dan Moslims...

da wizard | 23-02-08 | 15:23

IWAB

Verkeerde liedje, zelfde strekking.
Meneertje Zijlstra staat me bij (de naam dan). Een aantal jaren geleden (in de gehandicaptenzorg) werd ik eens gebeld door de vader van een client van een andere woonvoorziening. Stak een heel verhaal af over dat z`n zoontje met autisme en een verstandelijke beperking genezen was door Zijlstra (compleet met Halleluja`s). Of ik het geen idee vond om met mijn clienten (allen Downsyndroom) daar eens heen te gaan om ze te genezen. Toen vroeg ik hem hoe dat nou zat, aangezien Down rommelt met chromosomen, als ze genezen waren of ze dan ook dat mongoloide uiterlijk kwijt waren. Dat was toch wel een lastige vraag.

Heb de site gechecked destijds. Mafkezen.... en gevaarlijk.
En zoals je op de filmpjes ziet zijn de verstandelijk gehandicapten in Zijlstra`s kerk (alle volgelingen dus) niet te genezen.
Lutsers.

Flathead | 23-02-08 | 15:23

@Bernhard Bang 23-02-08 @ 14:49:
Ik geloof helemaal niks en niemand zonder objectieve reden. Ik vraag me of je "people's minds" wel kunt veranderen als die eenmaal zijn "hard-wired" vanaf de vroegste jeugd. Wat je zou kunnen en moeten proberen is de eenzijdige indoctrinatie vanaf de vroegste jeugd tot het 20e levensjaar tegen te gaan.
Maar ja... we blijven een matig geëvolueerde aap met een iets te kleine en iets te rigide hersencortex en iets te grote adrenalineklieren. 't Is niet anders.
youtube.com/watch?v=a15KgyXBX24

koerbagh ® | 23-02-08 | 15:20

Flathead 23-02-08 @ 15:15
Is verkeerde liedje, jij bedoelt vriendschap.

IWAB | 23-02-08 | 15:17

Religie is een illusie. Punt.

Flathead | 23-02-08 | 15:15

halp.

hs infernal majestic | 23-02-08 | 15:13

@Bernhard Bang 23-02-08 @ 14:49

Nee!!! Maar daarentegen is het de missionarissen
wel gelukt om hele volkeren te laten geloven wat zij vinden dat ze moeten geloven, dus toch???

piquant | 23-02-08 | 15:09

cynicalbastard

Ik ben wel Christen en dat meen ik wel serieus.

Fred V | 23-02-08 | 15:05

koerbagh ® 23-02-08 @ 14:44
Nee, helemaal niet, ik vind je kennis, redevoeringen en informatieverstrekking reuze interessant en ik leer er veel van. Mag je hier niet positief zijn? Bovendien blijf je ook nog eens beschaafd. We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn om elkaar te waarderen?

IWAB | 23-02-08 | 15:05

@ koerbagh ® 23-02-08 @ 14:44
"The way to change the world is to change people's minds..." geloof jij die missionarissen?

Bernhard Bang | 23-02-08 | 14:49

@IWAB 23-02-08 @ 14:26:
Ik neem mensen de maat met hun eigen meetlint. Misschien dat je dat stoort?

koerbagh ® | 23-02-08 | 14:44

@ IWAB 23-02-08 @ 14:26
Ja koerbagh, doe nou eens een keer niet zo naar tegen die aardige gristenmensen joh.

Bernhard Bang | 23-02-08 | 14:32

@ Bernhard Bang 23-02-08 @ 14:28
Onmogelijk bij links van ruim 8 minuten .

piquant | 23-02-08 | 14:32

Fred V 23-02-08 @ 14:17 Hè gelukkig.

CynicalBastard | 23-02-08 | 14:30

@ piquant 23-02-08 @ 14:27
Eerst even tot het eind uitkijken, dan pas commenten!

Bernhard Bang | 23-02-08 | 14:28

@mezef: schop onder hol. Zijn = Is

J-o-d-o-c-u-s | 23-02-08 | 14:28

@Bernhard Bang 23-02-08 @ 14:24

Krijg je die DVD als je 10 jaar lid bent van de EO?

piquant | 23-02-08 | 14:27

"Het leger van de Heer...."
Zijn dat niet die Oegandese club met kindsoldaten en 10- jarige seksslavinnen?
Soort zoekt soort, zullen we maar zeggen.....

J-o-d-o-c-u-s | 23-02-08 | 14:26

hihihi hahaha ´k stond er bij en ik keek ernaar.
Koerbagh, ouwe "christenvervolger", je bent weer helemaal in je element hè.
Deze topics zijn zóóóóóóóóóóóóóóóóó voorspelbaar. Elke keer weer dezelfde argumenten waarmee we elkaar toch niet overtuigen. Hoeft ook niet van mij, maar laat ieder gewoon het zijne doen/denken/vinden en neem elkaar niet zo de maat.

IWAB | 23-02-08 | 14:26

CynicalBastard

Ik heb het bijna in mijn broek gedaan van het lachen om dit bericht, dus neem me niet te serieus.

Fred V | 23-02-08 | 14:17

Fred V 23-02-08 @ 14:04 En wat gaat u straks doen dan? Uw vijanden de andere wang toekeren?

CynicalBastard | 23-02-08 | 14:07

Als het leger net zo goed vecht als Jan Zijlstra geneest, heeft niemand iets te vrezen.

Brandje | 23-02-08 | 14:04

Ik ben Christen en heb dus niet voor niets al jarenlange ervaring in een aantal vechtleren.

Fred V | 23-02-08 | 14:04

@souty 23-02-08 @ 13:55
Is die boot nou al af?

OneandOnly | 23-02-08 | 14:03

Ik ben god, tenminste? dat zeggen ze hier in de instelling.

souty | 23-02-08 | 13:55

doedeljantje 23-02-08 @ 13:51
ik vond er ook geen doorkomen aan

bidlip | 23-02-08 | 13:53

Geloof is voor mensen die de Welt als Wille niet aankunnen.

doedeljantje | 23-02-08 | 13:51

CynicalBastard 23-02-08 @ 13:44
Zodra de chaos van door elkaar heen gillende, met emmertjes rondrennende, putjes scheppende en putjes dichtgooiende, minderjarige oilly-potkapsels enige blijk geeft
van een sociale consensus van acceptabele leefwijzen bouw ik er een kerk omheen.

bidlip | 23-02-08 | 13:50

God heeft mij een keer gevraagd of ik een boot voor hem wilde bouwen..... ik zeg tegen hem: "Doe het zelf, luie flikker! Of bel er een gespecialiseerd iemand voor maar zadel mij er niet mee op."

OneandOnly | 23-02-08 | 13:45

bidlip 23-02-08 @ 13:40 U komt kennelijk niet vaak in de buurt van schoolpleinen van basisscholen. Tegenwoordig geen onverstandige beslissing, vooral als men zelf geen schoolgaande kinderen heeft. Ik ben blij dat u de nuance kennelijk gevat heeft.

CynicalBastard | 23-02-08 | 13:44

Hé Jan als je werkelijk indruk wilt maken met je gebedgenezers-gezever en reli-kwakzalverij, laat eens een nieuw ledemaatje groeien. whywontgodhealamputees.com/

koerbagh ® | 23-02-08 | 13:42

CynicalBastard 23-02-08 @ 13:38
De aanhangers van het geloof in de Paashaas zijn strikt genomen ook nog te jong om om tot een sociale consensus van acceptabele leefwijzen te komen.

bidlip | 23-02-08 | 13:40

bidlip 23-02-08 @ 13:26 Een deel van het probleem zit hem in een beperking van de Nederlandse taal. Wij kennen 'een geloof' als een begrip dat omschreven kan worden als "een bijgeloof dat collectief aangehangen wordt door een groep personen". De formele beweging (al dan niet met eigen regels) die door zo'n groep personen gevormd wordt noem ik "religie". Vooral het opleggen van die regels stuit bij mij op grote bezwaren, er zijn andere manieren om tot een sociale consensus van acceptabele leefwijzen te komen.
De definitie van het begrip "geloof" die ik in mijn argument over de paashaas gebruikte is die van de "individuele overtuiging van de feitelijkheid van iets."
Geen beweging, geen regels, gewoon iets van het individu zelf waar niemand anders last van hoeft te hebben.

CynicalBastard | 23-02-08 | 13:38

@Don Knieshot

deze dan:

wie wanneer genezen van:
Aba Ohello 01-06-2003 Amputatie handen en voeten
gecanceld

bidlip | 23-02-08 | 13:34

zielig meisje in het filmpje, met zo'n gebit

inzaghii | 23-02-08 | 13:31

beste quote van de film:

THIS - IS - ZIJLSTRA !!!!

Bottleneck | 23-02-08 | 13:30

Ik wilde een reactie plaatsen onder het youtube/netwerk filmpje, maar de Gristen-censuur moet mijn reactie nog even goedkeuren. Vond het al zo dubieus dat er alleen maar positieve dingen stonden over Jan Zijlstra en zijn Levensstroomkerk. Betwijfel of mijn andere kijk op deze gebedsgenezer er bij mag staan...

moi.guillaume | 23-02-08 | 13:29

CynicalBastard 23-02-08 @ 13:20
Leg me het verschil eens uit?
Volgens mij zijn religie en geloof nogal verwarrende termen omdat het in beide gevallen om bijgeloof gaat.

bidlip | 23-02-08 | 13:26

Het was eerst een vogel, maar die had zich misdragen en werd daarom in een haas veranderd. Vandaar die eitjes. Of zoiets.

Bernhard Bang | 23-02-08 | 13:25

CynicalBastard 23-02-08 @ 13:20
Dat heet: NOG niet. Op bepaalde plekken op de veluwe heb de aanwezigheid van de Paashaas zo nabij gevoeld dat ik waarlijk in zijn licht kon treden. Dat kan niet onopgemerkt blijven.

bidlip | 23-02-08 | 13:24

CynicalBastard 23-02-08 @ 13:11
Euh... voor zover ik weet zijn Ing etc en ik niet dezelfde persoon en kennen we elkaar ook niet. Brallen was wat ongenuanceerd. Geniet van je zaterdag. Ga ik ook doen.

Eikenhout | 23-02-08 | 13:24

De paashaas is een verbeelding van de discipelen van Jezus met van die vlammetjes boven hun harses.

Bernhard Bang | 23-02-08 | 13:23

bidlip 23-02-08 @ 12:55 U haalt volgens mij religie en geloof door elkaar.
De paashaas daar gelooft men in of niet, maar het arme beestje beschikt niet over een (enge) religie met volgelingen.

CynicalBastard | 23-02-08 | 13:20

God geve ons Godward! Of Jeremia! Of als het niet anders kan Post Meridiem... Nee? Zijlstra dan?

Bernhard Bang | 23-02-08 | 13:20

@Gunner 23-02-08 @ 13:12
Bedankt voor de Joox tip!!!!!!!!!!!

Fender Bender | 23-02-08 | 13:20

Ing Evert 23-02-08 @ 13:06 Ik ben van mening dat voor het vergaren van kennis over bijbelse geschiedenis de volledige bijbel niet letterlijk uit het hoofd geleerd hoeft te worden. Studie van bijbelgeschiedenis valt bij mij dan ook onder hetzelfde kopje als studie van andere religies of ideologien zoals islam of nationaal socialisme. Ook die hebben op hun tijd prijzenswaardige uitingen voortgebracht (een paar mooie snelwegen in Duitsland bijvoorbeeld) maar het gaat mij vooral om het leren van schrikbeelden uit het verleden.
Mensen die macht over anderen ontlenen aan wat zijzelf of gelijkgestemden ooit in een boekje opgeschreven hebben.
De bijbel lezen kan wel helpen bij die studie maar vanuit mijn mening kan het Pritt Stift dus op zijn minst vergeven worden de verwijzing naar Gideon's 300 even niet herkend te hebben. Ik vond persoonlijk zijn bruggetje naar een modernere op geschiedenis gebaseerde verhaalvertelling wel aardig gevonden, zeker gezien het gebruikelijke publiek hier.

CynicalBastard | 23-02-08 | 13:19

Schoorsteenveger 23-02-08 @ 13:14
gelijk. Om nog maar te zwijgen over dat ze in de regering zitten.
Als 80% van de bevolking in bosgeesten geloofd staat de PVB op 1.

bidlip | 23-02-08 | 13:18

Eikenhout 23-02-08 @ 13:04
Hij opereerde vanuit het Catshuis en liet zich toevalligerwijs introduceren als minister-president. Lijkt me overduidelijk.

Schoorsteenveger | 23-02-08 | 13:16

@Groenepuntmuts. Klopt, pracht verhaal.

Ing Evert | 23-02-08 | 13:16

Al die willen te kap'ren varen moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel, die hebben baarden, die hebben baarden.
Jan, Piet, Joris en Korneel die hebben baarden, zij varen mee!

Bernhard Bang | 23-02-08 | 13:15

bidlip 23-02-08 @ 12:55
Nog niet meegemaakt dat mensen, zich beroepend op de Paashaas, anderen hun wil op willen leggen.

Schoorsteenveger | 23-02-08 | 13:14

ah gideon, dat vond ik vroeger altijd zo'n cool verhaal, dattie mannen moest selecteren door bijv. te kijken hoe ze water dronken, en aan het eind had ie dan een vet leger. hm... destijds leek het veel minder extreem.

Groenepuntmuts. | 23-02-08 | 13:13

Bestaat er trouwens ook zoiets als fendamenteel Atheist? Of ben je dan meteen een soort anarchist ofzo? voor mensen die in den heere geleuven... bekijk dit maar ff joox.net/cat/2/id/2259539

Gunner | 23-02-08 | 13:12

Eikenhout 23-02-08 @ 12:43
JP als JP, prima.
JP als MP moet geen propaganda voeren.

Schoorsteenveger | 23-02-08 | 13:12

Eikenhout 23-02-08 @ 13:04 Relativeren is een keuze die we allemaal op een ander moment maken. Dat valt u niet te verwijten. Ik houd daar als het onderwerp naar het begrip "religie" nadert kennelijk wat eerder mee op.
Over maoistische fanaten en zevende-dags-adventistische dierenvrienden lijken we hetzelfde te denken.
Bedankt voor de verduidelijking. De uitdrukking "brallen" heeft een negatieve bijklank die ik volgens mij hier van u niet verdiend heb?
Of zijn u en Ing Evert een en dezelfde persoon?

CynicalBastard | 23-02-08 | 13:11

Maakt allemaal niets uit, iesj toch leger van zwakzinnigen. Strategie: geen. Tactiek: nul. Vechtlust: tien. Het perfecte recept voor kanonnenvoer.

Murdockyoufool | 23-02-08 | 13:10

@CynicalBastard 23-02-08 @ 12:43 Probeer eens onderscheid te maken tussen bijbelkennis of bijbelse geschiedenis versus de leerstellingen van het gristelijke geloof. Dat is beslist niet hetzelfde. Het is toch gewoon aardig als je meteen ziet dat prit er helemaal naast zit met zijn 300 film. Maar goed, doe je best maar. Het is zaterdagmiddag en we gaan wat anders doen. Oh ja, ik ga eens drinken als een hond, word ik wellicht uitverkoren tot een bende. Hier haken er velen af.

Ing Evert | 23-02-08 | 13:06

@ CynicalBastard 23-02-08 @ 12:57
Ik hoopte op een beter topic. Wat mij betreft zit er op GS een beetje dalende lijn in. Misschien raak ik zelf wel afgestompt door de voortdurende stroom topics die op elkaar lijken. En blunders zoals Pritt die maakt door niet te snappen dat het getal 300 op gideon slaat zijn werkelijk beneden alle peil.

Zoals gezegd koester ik weinig sympathie voor figuren met een goddelijke opdracht.

"Maar op de momenten dat hij zich omhult met middelen die hem van staatswege verstrekt zijn voor de uitoefening van zijn publieke ambt, dan dient hij die persoonlijke mening even WEL onder stoelen of banken te steken. "
Mooi gebrald maar het optreden in dit programma valt daar volgens mij niet onder. Wel is het zo dat ambt en persoon moeilijk te scheiden zijn bij politici.
Ik heb er geen enkel probleem mee. Zo lang ik het wezenloze gezeik van dierenvrienden en maoistische fanaten ook moet aanhoren is dit geen probleem wat mij betreft.

Eikenhout | 23-02-08 | 13:04

Hij met z'n zwaard en ik met m'n glock......... suc6

Hero_of_Time | 23-02-08 | 13:03

Inderdaad, sublieme marketing, de beste man gaat er goed aan verdienen, hulde! Eigenlijk moet je je hierom niet druk maken en zeker niet inhoudelijk. Ik ga weer verder met m'n kersentaart mm

Bottleneck | 23-02-08 | 13:02

Wat een gezeur om niks. Er is al een Leger des Heils en daarvan hebben we weinig te duchten.

Angelica | 23-02-08 | 13:00

@Jackxx 23-02-08 @ 12:53 Yep! En in tegenstelling tot Jan Zijlstra stinkt geld niet. Wel weer een overdosis religie vandaag. Zag net op BVN Pauw en Witteman met megagristengriezel Jan van den Bosch (over geld verdienen aan god gesproken). Gelukkig zijn we er met z'n allen bij om dat soort initiatieven bikkelhard weer de grond in te drukken. Nou, mijn fiets lenen ze niet...

Hutspotentieel | 23-02-08 | 12:59

Ing Evert 23-02-08 @ 12:00
WTF?? Je bedoelt dat er iets te snappen is met kunst?!? Damn, en ik maar denken dat je het gewoon mooi vindt of niet.

uberdude | 23-02-08 | 12:58

Eikenhout 23-02-08 @ 12:51 Wenste u niet geconfronteerd te worden met deze rabiate reli-nonsens, zo op de zaterdagochtend, of koestert u een beperkte set sympathïeen voor het gedachtengoed dat dhr. Zijlstra zo nadrukkelijk propageert? Wat was nou het bezwaar dat u wenste te uiten?
Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Over de mening en uitspraken van de heer Balkenende, u heeft gelijk, die mag ook hij hebben. Maar op de momenten dat hij zich omhult met middelen die hem van staatswege verstrekt zijn voor de uitoefening van zijn publieke ambt, dan dient hij die persoonlijke mening even WEL onder stoelen of banken te steken. Dat juist een formeel en hoog opgeleid politicus als Jan-Peter Balkenende op dat punt de fout in gaat maakt het extra schrijnend.

CynicalBastard | 23-02-08 | 12:57

hahaa, vast een truc van jeepee de empee.. kutreli's. dr. Tikshit zegt altijd: nietsch zo hypoctief als een gelovige.. amen.

dr. tikshit | 23-02-08 | 12:56

@Eikenhout 12:43: Ik heb er geen moeite mee dat de MP zijn geloof openlijk belijdt. Ik heb er wèl moeite mee dat hij gelovigen boven ongelovigen stelt. Weliswaar op een niet erg gemene manier; misschien was het wel een verspreking. Maar even goed past dat soort taal een MP die in het openbaar spreekt niet. Dat heeft niet met zijn recht op vrije meningsuiting te maken, wel met het professionele gedrag dat je van een MP mag verwachten.

Muxje | 23-02-08 | 12:56

ik snap maar niet waarom religie of god zoveel discussie losmaakt. Als het over de paashaas gaat of over bosgeesten kun je er smakelijk om lachen en medelijden hebben met degenen die erin geloven. Maar serieus met ze in discussie gaan?? Zie je het voor je? De paashaas bestaat niet! De paashaas bestaat wel!
Kennelijk zijn er toch nog een hoop zwevende gelovigen.

bidlip | 23-02-08 | 12:55

Sprookjesboeken voor bange grote mensen. Toch valt er een hoop geld mee te verdienen.

Jackxx | 23-02-08 | 12:53

tasmaniandevil 23-02-08 @ 12:34

Ik hoef het idd niet te lezen maar ik mag er wat wat van vinden. Jij vindt het ok. Ik vind het kut. En dat mag ik zeggen ook. Je hoeft mijn reactie niet te lezen hoor.

Eikenhout | 23-02-08 | 12:51

Nou Pritt, je laat er geen twijfel over bestaan hoe jij hierover denkt. +1

Hutspotentieel | 23-02-08 | 12:50

@ Ing Evert 23-02-08 @ 12:19
Je bent op de verkeerde plek hier. Je hebt gelijk maar dit soort goed onderbouwde betogen is niet voor GS. Hier komt men om te brallen en oneliners te smijten. Niet om de eigen mening ter discussie te stellen.

Eikenhout | 23-02-08 | 12:46

Tja, dat soort griezels ziet zijn kans schoon, met dit afschuwwekkende gristenhonden kabinet aan de macht.
Zachtjes aan mootjes hakken is zeker niet politiek correct?

captainobvious | 23-02-08 | 12:46

Ing Evert 23-02-08 @ 12:36 Waar beweerde ik dat u suggereerde dat men wel gelovig moet zijn dan?
Ik beargumenteer slechts de onzin van bijbelkennis.
Blij toe dat u de ontkoppeling van geloof en bijbelkennis al heeft kunnen verwerken, dan is het nog maar een klein stapje naar werkelijke verlichting.
Waarom stoppen bij bijbel, Latijn en Grieks?
Die bijbel, die hebben we namelijk ook niet nodig. En als u vind van wel, neem dan de Baghavad Ghita, de Q'uran en de T'or'ah ook gelijk mee als u werkelijk alle cultuur uitingen die men heden ten dage in west-Europa kan waarnemen wil begrijpen.

CynicalBastard | 23-02-08 | 12:43

@ Schoorsteenveger 23-02-08 @ 12:38
Het gaat mij helemaal niet om het al of dan niet waanzinnige van dit figuur. Ik ben geen echte gerefobasher maar voor figuren die rechtstreekse opdrachten van God krijgen ben ik wel huiverig. Een soort van Jan Marijnissen maar dan met God ipv Mao.
Dat gezeik over de ministerpresident begrijp ik trouwens ook niet zo goed. We zijn toch zo voor vrije meningsuiting? En dat zou JP moeten zwijgen over zijn geloof als hem rechtstreeks iets gevraagd wordt? Prima, maar dan ook geen geestverwoestend geouwetyfushoer van Ella Vogelaar, die dierenhoer en Femke Halsema. Dat is ook pure religie.

Eikenhout | 23-02-08 | 12:43

@J-o-d-o-c-u-s 23-02-08 @ 12:36 Ik vermoed dat Zijlstra wist dat god iets van hem wilde omdat de wol in de grond 's nachts nat was geworden. (heeft iets met de roeping van gideon van doen, barbaren).

Ing Evert | 23-02-08 | 12:41

Het moet niet gekker worden ! Een nieuw leger des heils van 300 man. Ik ben onder de indruk. Met als grootste wapen de bijbel. Brr.

Arnootje | 23-02-08 | 12:39

Eikenhout 23-02-08 @ 12:31
Ben het niet met je eens. Het is een tijdsbeeld. Die eikel zit al tijden in een hoekje zijn kans af te wachten, en nu durft-ie in ene keer te beweren dat god hem een opdracht heeft gegeven. Hoe zou het toch komen dat god hem iets influistert op nagenoeg hetzelfde moment dat de minister-president van nederland het gore lef heeft vanuit het catshuis rond te bazuinen dat je gelovig moet zijn om goed te kunnen functioneren?

Schoorsteenveger | 23-02-08 | 12:38

@ suffie63 23-02-08 @ 12:35
Iedereen verplicht 'The God Delusion' kopen en lezen.

Korreltje Zout | 23-02-08 | 12:37

@CynicalBastard Ik zei niet dat gelovig moet zijn, integendeel, maar bijbelkennis komt van pas, en is is aanwinst voor het leven net als latijn en grieks. Leven zonder latijn, grieks of bijbelkennis is geen leven maar vegeteren.

Ing Evert | 23-02-08 | 12:36

Het Leidsch Dagblad meldt: "De natie veroveren met een zeker driehonderd man sterk Leger van de Heer. Dat is de opdracht die God zelf aan de Leiderdorpse evangelist Jan Zijlstra heeft verstrekt, meldt deze."

Jammer. Gemiste kans van het LD.

Dit is namelijk iets wat mij interesseert.
Hoe gaat zo iets in zijn werk? Belt Hij op? Staat er plotseling een soort Gandalf in de slaapkamer? Stuurt Hij een Fax Christi?
En trouwens, welke taal spreekt Hij? Toch geen Nederlands, mag ik aannemen.

Doorvragen, dames en heren journalisten!

J-o-d-o-c-u-s | 23-02-08 | 12:36

Iedereen verplicht DeepThroath opzetten vanavond, kijken is niet nodig, 8 miljoen toeschouwers wel....

suffie63 | 23-02-08 | 12:35

Eikenhout 23-02-08 @ 12:31
Je hoeft het niet te lezen hoor....
Wat is het probleem?

tasmaniandevil | 23-02-08 | 12:34

Onze minister-president heeft het gewoon bij het rechte eind.Je ziet het duidelijk aan dat zielige meisje met die voet: zonder geloof kun je niet functioneren!

Schoorsteenveger | 23-02-08 | 12:33

Ing Evert 23-02-08 @ 12:19 De "kennis" die je daarvoor nodig hebt past in een geschiedenisboekje van 200 bladzijden. En waarom stoppen bij ong. 6000 jaar geleden, de mensheid en haar kulturele expressie draaien al wat langer mee dan dat hoor!
Daar ga ik die hele fokking bijbel toch niet keer op keer overnieuw voor doorlezen?
Het enige wat ik zelf aan een paar blauwe maandagen godsdienstonderwijs overgehouden heb is een grondige afkeer van alles wat met religie, wil-oplegging en sprookjes-als-waarheid beïnvloeding te maken heeft.
GodHandKiller heeft tot noch toe met al zijn reaguursels gelijk.
Het voordeel van de Dalaï Lama als "profeet" (zo noemt hij zich niet) is dat je hem gewoon nog vragen kan stellen en zinnige antwoorden terug kan verwachten!

CynicalBastard | 23-02-08 | 12:33

Iedereen die "gelooft" in een god of een allah of wat voor sprookjesfiguur is bang voor de alledaagse werkelijkheid en realiteit en kan het gewone dagelijkse leven niet aan. Geloof = een vlucht uit de werkelijkheid.

Snuffelkudt | 23-02-08 | 12:31

Je ziet dat niets menselijks de GS-redactie vreemd is. De populariteit is ze vermoedelijk naar het hoofd gestegen en de gemakzucht slaat toe. Weer zo'n F-post. Luister: het is voor iedereen moeilijk om te functioneren op zaterdagochtend maar dat geeft jullie niet het recht om mij als reaguur dit soort pleuriszooi voor te schotelen.

Eikenhout | 23-02-08 | 12:31

the only good christian is a dead christian

bidlip | 23-02-08 | 12:30

"In 2004 werd Jan Zijlstra getroffen door een hartinfarct. Naar aanleiding hiervan moest hij een maand in het ziekenhuis liggen"

In 2008 werd hij met zijn voeten in beton gegoten en in het Noordzeekanaal gedumpt.
En het bleef nog lang onrustig binnen de "pasen en pinkesteren op 1 dag"gemeente

paost712 | 23-02-08 | 12:27

m.i. is Jan Zijlstra een kwakzalver en oplichter. Bij velen wordt onterecht de hoop gewekt dat ze kunnen genezen. En als ze niet genezen zou het aan de zieken zelf kunnen liggen...

tasmaniandevil | 23-02-08 | 12:24

Hoe groot was de knokploeg van geenstijl ook al weer? 10.000 man?

rotschop | 23-02-08 | 12:20

@ GodHandKiller 23-02-08 @ 12:11 Het valt niet te ontkennen dat er in NL veel christenen wonen en gewoond hebben. Onze literatuur en kunst zijn niet te begrijpen als je geen kennis van de bijbel hebt. Hoe kun je begrijpen wat Rembrandt bijv. schilderde? Ach ja, als je het plaatje maar mooi vindt. Hoe kan iemand een goede leraar kunstgeschiedenis of literatuur zijn zonder bijbelkennis? Onmogelijk, volgens mij. Ik zeg niet dat hij/zij gelovig moet zijn, helemaal niet, maar zonder bijbelkennis doe je niets in bepaalde vakken.

Ing Evert | 23-02-08 | 12:19

@ Korreltje Zout 23-02-08 @ 12:14
Ja klopt helemaal. Ik zag een keer een uitzending met een atheist in Amerika die een radioprogramma had voor atheisten. Die arme drommel was de verstotene van het hele dorp. Tuig. Ik zag dat bij Mijn Vrouw, Jouw Vrouw (.....). Ja, ook een atheist is wel eens de weg kwijt gheghe...

Bottleneck | 23-02-08 | 12:19

@ GodHandKiller 23-02-08 @ 12:14

Dat dan weer wel.. je kunt hilarisch lachen met hem, hij hep wel humor.

wopper | 23-02-08 | 12:17

Ze moeten zich wel realiseren dat als er een God is hij zo pissig zou zijn over het feit dat ze het zwaard ter hand nemen dat ze allemaal vroegtijdig aan een ernstige ziekte zullen overlijden. Maar er is geen God dus ze ze zullen wel aan blijven modderen, net zoals iedereen.... *neemt handje anti-depressiva*

zooishettoch | 23-02-08 | 12:16

Opus Dei heeft eauk een Leger van den Heer.. maar die hebben wel even een enorme invloed op de polletiek en het vaticaan.. die ouwe doos Queen Fabiola is nog steeds een verwoed Opus Dei-adept.

wopper | 23-02-08 | 12:15

wopper 23-02-08 @ 12:12:
Nah, maar aan de woorden van de Daila Lama heb je als mens meer als aan de woorden van de drie bedriegers.

GodHandKiller | 23-02-08 | 12:14

Gatverdamme vuile kloodtzak! Ga deaud, deaud, deaud in naam van de dooie voorloper van Uri Geller genaamd Jezus Christus!

michello | 23-02-08 | 12:14

@ Bottleneck 23-02-08 @ 12:11
Veel succes! Atheisten zijn echter onafhankelijk denkende mensen. Die laten zich niet leiden door zoiets als een opper-atheist. Dat is soms een beetje een probleem. Maar het valt te proberen.

Korreltje Zout | 23-02-08 | 12:14

@ GodHandKiller 23-02-08 @ 12:11

Die is ook niet koosjer.. iets met Rood- Geel- en Zwarthoeden..

wopper | 23-02-08 | 12:12

@ILT 23-02-08 @ 12:09
uhm ja klopt ofzeau...

-
ben ik zelf nou nog steeds dronken of wordt er daadwerkelijk hier veel gebrald.
Kon al geen enkele lijn vinden in de post van Ing Evert 23-02-08 @ 12:00 en wat
ILT 23-02-08 @ 12:09 nou wil duidelijk maken en op wát ie reageert snap ik ook niet. No offense overigens, maar volg er geen kudt van.

overVecht | 23-02-08 | 12:12

@ Korreltje Zout 23-02-08 @ 12:06
Ja, ik ben in Leiden wel eens met een vriend van mij (notabene moslim) aangesproken door zo'n relifanaat. Absurd gesprek tussen een atheist en twee gelovigen, het leverde niets op. Ik kon ze niet bekeren. Misschien moet ik ook maar eens een legertje gaan verzamelen.

Bottleneck | 23-02-08 | 12:11

"Het leger van de Heer"... Hmm. Klinkt toch meer als een heaumeauklub dan 't zich op 't eerste gezicht liet lezen.

widtvoet... | 23-02-08 | 12:11

Hoedt u voor de vele valsche profeten..

wopper | 23-02-08 | 12:11

Of nee, in plaats van de Budha, doe mij toch maar de Daila Lama. Want die leeft nog, dat is wel zo praktisch.

GodHandKiller | 23-02-08 | 12:11

kruistochten 2.0!

holtor | 23-02-08 | 12:10

Meeliften op de baardjescult wordt het helemaal..

wopper | 23-02-08 | 12:10

Ing Evert 23-02-08 @ 12:00:
Bijbelkennis is alleen handig in discussies met relifundi's. Hoewel dat slag mensen nog in staat is te beweren dat de aarde plat is.
Voor de rest staat er alleen waardeloze informatie in de bijbel.
Mohamed, Jezus en Mozes zijn de drie bedriegers. Ze hebben de mensheid in een poel met ellende gestort.
Doe mij de Budha maar. Alleen al vanwege het feit dat hij zichzelf als gewone sterveling beschouwde en omdat hij het kwaadaardige van verering inzag.

GodHandKiller | 23-02-08 | 12:10

De Poldertaliban is een feit....

Gifkikker | 23-02-08 | 12:09

@ overVecht : Niets mis met de Bijbel Westers cultuurgoed noemen. Baseer er alleen geen grondwetten op en zie het niet als richtlijn over hoe te leven. Want zeg nou zelf, the lord of the rings is natuurlijk een veel beter boek.

ILT | 23-02-08 | 12:09

Ik word nu heeeel erg nieuwsgierig wat "ons aller" Geert W. hierover zeggen gaat... Of is dit nu juist een bekrachtiging van onze gristelijk/joodse identiteit?
Want, als een mullah ditzelfde geroepen had, was de wereld en zeker Nederland veel te klein!
*kleit in afwachting op wat komen gaat rustig verder aan de bips van een mooi gevormde dame*

beroepskleier | 23-02-08 | 12:08

het leger van de Heer maakt al jaren Noord-Oeganda onveilig.
is dit een Leidse afsplitsing?

ranqneuzeKleinburger | 23-02-08 | 12:07

Hier? in mijn Leiden?

Korreltje Zout | 23-02-08 | 12:06

Gristenfundo's hebben toch iets eigens. Heb er geen moeite mee...

Karel Martel | 23-02-08 | 12:06

Loe de Palingboer revisited..
Ach, in tijden van chaos, rampspoed en het met rassche schreden naderende Armageddon weten de meeste menschen van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen.

wopper | 23-02-08 | 12:06

kneuterzak 23-02-08 @ 11:59:
Zonder geloof kan je ook niet functioneren.
Het is alleen jammer dat JP waarschijnlijk reguliere geloven bedoelt (en dan met een voorkeur voor het gggristelijke geloof, denk ik).
Ik geloof in wetenschap. Ik geloof in bepaalde boedhistische beginselen (niet dat ik er naar leef, maar ik geloof er wel in).
Ik hoop maar dat ik mag blijven geloven zoals ik wil, als de gristenen of de moslims aan de macht komen.

GodHandKiller | 23-02-08 | 12:04

@Ing Evert 23-02-08 @ 12:00
Jezus.......... nog steeds dronken?

overVecht | 23-02-08 | 12:03

Morgen om 10 uur op het Malieveld, Den Haag:

Gideon' s leger onder aanvoering van Jan Zijlstra tegen de rabiate marokkanenhordes van Bouchra Ismaili.

Kaartjes bij de bekende voorverkoopadressen.

bello | 23-02-08 | 12:01

@GodHandKiller Kan zijn, maar je kent wel klassieken. En zo'n prittsiftje kletst maar wat met zijn film 300. Hij weet vast ook niet dat die 300 uit de bijbel die hier bedoeld worden, op een merkwaadige manier drinken. Bijbelkennis is erg handig. Snap je nog eens wat van westerse kunst, literatuur, etc. Korankennis lijkt me niet zo handig eigenlijk.

Ing Evert | 23-02-08 | 12:00

Comment pending approval..

Sterf gristenhond sterf zal er wel niet opkomen vermoed ik zo.

G-unite | 23-02-08 | 12:00

Zonder geloof kan je niet funktioneren, denk daar maar eens over na.

kneuterzak | 23-02-08 | 11:59

Met z'n 300-en in een vliegtuig, kapen en de toren van de moskee in Rotterdam proberen te raken. Twee vliegen in een klap.

Guusje Nadorst | 23-02-08 | 11:57

Gideons zijn toch gewoon krantenjongens ?

modahfokah | 23-02-08 | 11:56

OMFG.. mensen uit fielmpje enz. ga eens leven zonder al die poespas, please.

wopper | 23-02-08 | 11:56

die advertentie onder het artikel van het leidse dagblad voor de de FHM meest sexiest verkiezing stelt me weer een beetje gerust. Maar toch, god's leger moet kapodt. Dat is beter voor iedereen.

M299 | 23-02-08 | 11:56

Als ik god was zou er zich een tumor cerebri bij Dhr.Zijlstra ontwikkelen welke niet te behandelen is.

Jerry Lundegaard | 23-02-08 | 11:54

Was ik overigens de enige die de Grieken maar een stel fundamentalistische klootzakjes vondt?
Ik was voor de Perzen. En die hebben dan ook gewonnen. hah! 1-0 voor de rijkere bschaving. En trouwens die aanvoerder van de Perzen was zoveel cooler als die stomme spartaan met zn opgepompte blokjesbuik uit de computer.

GodHandKiller | 23-02-08 | 11:54

Leve het sektarisme! Samen geven we de Waarheid gestalte, samen bouwen we onze Goddelijke gemeenschap. Wees open, wees vroom, wees volgzaam. Laat uw Leider u voorgaan op het pad der rechtschapenen. Follow me...

widtvoet... | 23-02-08 | 11:53

God is liefde, Islam is vrede. Tuurlijk. En Balkenende heeft een ruggengraat.

Iko Nal | 23-02-08 | 11:52

Ey Jan Zijlstra! Ik heb een SOA, Kun je die ook wegpijpen?

overVecht | 23-02-08 | 11:51

brr de inquisitie is weer terug!
Hopelijk roeien ze eerst de doorgeslagen fundamoslims uit, maar nee, ze richten zich op godverlaten gaten zoals hoenderlo waar nog enige eer valt te behalen.
Wel stoer affiche trouwens, als ze zo over straat gaan lopen neem ik mn camera mee.

Bottleneck | 23-02-08 | 11:50

Het is toch niet te geloven !

Papa is er niet meer | 23-02-08 | 11:50

Ing Evert 23-02-08 @ 11:48:
Een gristelijke opvoeding is het pedagogische equivalent van een lobotomie.

GodHandKiller | 23-02-08 | 11:50

Nouja, scientology loopt op zijn laatste benen, maar aan plaatsvervangende idioterie geen gebrek blijkbaar.

Ranja Drinker | 23-02-08 | 11:50

Amen praise the lord Halleluja Go Army Go!

Marthijn | 23-02-08 | 11:49

Mensen die in een Christelijke of Islamitische God geloven ontbreekt het aan logisch redenatie-vermogen.

GodHandKiller | 23-02-08 | 11:49

Pritstift weet blijkbaar alleen maar van nieuwe films, en vindt 300 daarom subtiel gekozen. Het getal 300 slaat hier op het aantal mannen in gideons bende uit het joodse boek, het oude testamént, niets dus van doen met de grieken, en de slag bij thermopylae. Een gristelijke opvoeding is zo gemakkelijk.

Ing Evert | 23-02-08 | 11:48

hoe kan ik lid worden?

rioolguurder | 23-02-08 | 11:46

religie stinkt wel vaker. Afvalputje voor alles wat niet begrepen wordt met ons miezerige brein.

zeiksmurf | 23-02-08 | 11:46

10 jaar geleden was ik 19.
Ik kan me herrineren dat ik toen een boek las over Nederland in vroegere tijden. En ik dacht nog bij mezelf, manmanman wat ben ik blij dat ik in een land leeft wat al die religieuze idioterie inmiddels van zich af heeft geschud.
Dat was jeugdige naieviteit.

GodHandKiller | 23-02-08 | 11:44

Topic motormuis eerste slachtoffer Christelijke Jihad?

CoffeePatch | 23-02-08 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken