Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gatsie, weer oorlog

jajadoodkamp.jpgDe Serviers én de inwoners van Kosovo (Albanezen) hadden het nog zo beloofd, no more war. Maar ja, een verbrand lijk in de Amerikaanse ambassade te Servië, rellen tegen de McDonalds en talloze ambassades in Belgrado tegen een onafhankelijk Kosovo. Gisteravond waren ruim 200.000 man op de been. Dan hebben we nog de aanvallen op Kosovaarse grensposten en de brandstichtingen én de laffe aanval op een NRC-fotograaf. Hoeveel aangestoken lont heeft een kruitvat nog nodig? En dit allemaal omdat Kosovo de onafhankelijkheid heeft verklaard, met steun van de VS, Frankrijk en nog wat landen. De regering van Servië heeft deze onafhankelijkheidsverklaring ongeldig verklaard dus nu hebben we een heel groot probleem; we kunnen dit jaar weer niet op vakantie naar Joegoslavië. Want in de welbekende balkantraditie gaat een dergelijk probleem maar op één manier opgelost worden, en dat is met een AK-47. Voor de piepkuikens leggen we even uit hoe een balkanoorlog precies moet. Stap 1: Boze Bosniërs, milities en aanvallen. Stap 2. Westen doet niets. Stap 3. beetje Navo-geweld. Stap 4. Goh, wat raar, oorlogsmisdaden Stap 5. jarenlange vredesbesprekingen+saai kudtjournaal. Stap 6. Nog meer dingen die gebeuren. Stap 7. Vredesverdrag dat weer tien jaar meegaat. De vraag is, wat gaat Harald doen?

Reaguursels

Inloggen

A Dutch website wrote today: With all the trouble in Serbia/Kosovo - What will Harryzzz do??? (probably because I lived in the Balkans for about 8 years...)

Well, here is my answer: As I'm at the moment in Pakistan.... TODAY I DID SOME HORSE RIDING IN ISLAMABAD!

:D

Eva75 | 23-02-08 | 01:15

ik mis de stap waarin nederland zijn grenzen openstelt voor de vluchtelingen.

Demonische Eend | 22-02-08 | 20:37

Pff daar gaan we weer.... laat ze lekker balletje balletje gaan spelen met elkaar, zijn ze ook beter in trouwens...

Mike104WVC | 22-02-08 | 19:58

Meneer Hoxha (familie van de Albanese dictator?) mist een stap aan het begin die ik maar stap 0 zal noemen: een etnische groep die ineens zelfstandig moet worden en prompt ijverig begint de minderheden lastig te vallen. Met honderd duizend of meer Kosovaarse Serviërs die al acht jaar niet naar Kosovo kunnen terugkeren heeft Hoxha weinig recht van spreken.

Brontosaurus | 22-02-08 | 19:45

Eindelijk kan de wereld zien wat voor volk serviers zijn.
De enige taal die ze begrijpen is agressie
Het is niet vreemd dat iedereen wil afscheiden van deze criminele natie.
Nu is vojvodina aan de beurt

peppe3 | 22-02-08 | 15:41

@ azijnseikerT 22-02-08 @ 13:18
Oh sorry dat ik jouw bijdragen niet van buiten ken hoor. Maar ik heb de draad door even doorgezocht en ik kan nergens vinden dat je het over cijfers hebt gehad. Ik heb geen zin om verstoppertje te spelen. Ze gewoon wat je bedoelt.

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 15:38

Kunnen we Karemans weer inzetten om 3000 moslims te beschermen.

Geen4 | 22-02-08 | 15:10

De woede van Servië is terecht. Hoe zouden Amerikanen reageren als de latino's in het zuiden van de VS zich onafhankelijk zouden verklaren? De haastige erkenning van Kosovo verraadt de Amerikaanse ambitie om een wit voetje te halen bij de moslims, anders kan ik de Amerikaanse erkenning van Kosovo niet verklaren.

Angelica | 22-02-08 | 14:27

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 13:37

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 13:36

@Violator[xL] 22-02-08 @ 13:31
Fijn om te horen dat u mijn reageren op uw reageren bestempelt als kinderachtig.

haring met slagroom | 22-02-08 | 13:34

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 13:34

@JeGrootmoeder:
Zeker.. maar economisch zelfstandig zal Kosovo de komende jaren/decennia niet zijn. De Europese subsidiekraan zal flink open moeten om het daar een beetje leefbaar proberen te maken (de helft van de bevolking is onder 25 jaar, meer dan 50% werkloosheid.. letterlijk 1 grote kansenwijk daar). De vraag is of zo'n beleid ook echt vruchten af gaat werpen of dat 't alleen een evenbeeld van de Gazastrook zal creëeren, maar nu in de achtertuin van Europa.

Lobo | 22-02-08 | 13:32

JeGrootmoeder 22-02-08 @ 13:03

"Ik denk dat een positieve, welkome reactie de enige mogelijkheid is om te voorkomen dat Kosovo een salafistisch lanceerplatformpje wordt voor aanslagen binnen Europa. Noem me hoopvol, of naïef zelfs, maar alles beter dan haat te laten winnen. Nog zo'n oorlog betekent het einde van Europa in haar huidige vorm."

Voordelen van erkenning Kosovo wegen niet op tegen nadelen. Als we het niet erkennen, hebben we kans op oorlog, maar door Kosovo wel te erkennen nog meer kans op oorlog. Die salafisten en andere extremisten zullen ook met erkenning van Kosovo nog genoeg redenen kunnen bedenken om voor problemen te zorgen. Een nadeel van een onafhankelijk Kosovo is dat problemen zich kunnen uitbreiden naar Macedonië, waar ook veel Albanezen wonen. een positieve houding tegen Kosovo is een negatieve houding tegenover Servië, of gaan we ook een onafhankelijk Mitrovica erkennen als het overwegend Servische noorden van Kosovo zich afscheid van de Kosovo?

theedrinker | 22-02-08 | 13:32

-weggejorist-

Lizzard | 22-02-08 | 13:32

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 13:31

-weggejorist-

Lizzard | 22-02-08 | 13:30

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 13:28

-weggejorist-

Lizzard | 22-02-08 | 13:26

@Behaard smaalkopje 22-02-08 @ 12:39
Volgens mij heb ik die Fikret Alic een keer op tv gezien bij Ivo Niehe of zo waarin hij zelf zei dat het allemaal nep was. Toen was trouwens wel weer terug op gewicht.

haring met slagroom | 22-02-08 | 13:25

@Lobo 22-02-08 @ 13:14
quote: "@JeGrootmoeder:Die houding heeft wel wat weg van Vogelaars kansenwijkenbeleid maar dan op Europese schaal"
.
Au! ;)
.
Met het verschil dat deze moslims gewoon in hun eigen land wonen, misschien?

JeGrootmoeder | 22-02-08 | 13:23

Arjen DeWinter 22-02-08 @ 13:13

De weg een beetje kwijt? Je weet precies over welke cijfers ik het heb en waar jouw oneliner op gebaseerd was.
Overigens heb ik daar in dit draadje al wat over gezegd.

azijnseikerT | 22-02-08 | 13:18

meq 22-02-08 @ 12:55
Als de Amerikanen voor controle over een olie/gaspijpleiding van Bulgarije via Macedonië naar Albanië zijn, is dan niet juist de onafhankelijkheid van Kosovo een probleem? De pijpleiding loopt door Macedonië, zowel over gebied in Macedonïe waar de Albanezen in de meerderheid zijn als gebied in Macedonië waar weinig Albanezen wonen. Een onafhankelijk Kosovo vergroot de kans op een Albanees-Macedonisch conflict, kiezen de Amerikanen partij voor de Albanezen, hebben ze problemen met Macedonië en als ze partij voor Macedonië kiezen, hebben ze problemen met Albanezen, in beide gevallen problemen met een groep die een gebied heeft waarover de pijpleiding loopt.

theedrinker | 22-02-08 | 13:15

@JeGrootmoeder:
Die houding heeft wel wat weg van Vogelaars kansenwijkenbeleid maar dan op Europese schaal.

Lobo | 22-02-08 | 13:14

@Arjen DeWinter 22-02-08 @ 12:57
Wat voor cijfers heb je het over? Of wil je zeggen dat Kosovaren geen minderheid zijn in Servie; dat Serviers geen minderheid zijn in Kosovo; en dat Kosovaren geen minderheid zijn in de Mitrovica regio? Het is net een fractal.... :D

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 13:13

@frenkie4alllll 22-02-08 @ 12:47 Is al heel tijdje bekend en online, maar wel "news behind the news". De gemiddelde Amerikaan weet het bijvoorbeeld nog steeds niet, maar ja, die denkt ook dat Afrika makkelijk 2 keer in Texas of California past. De VPRO had jaren geleden al een uitstekende reportage over Trnopolje/Deichmann, maar natuurlijk op zo'n tijdstip als 23:55, niet echt primetime. Verder is de 0031-berichtgeving over dit alles zó hopeloos bijgekleurd dat de gemiddelde Nederlander hierover nauwelijks beter geïnformeerd is dan de gemiddelde Amerikaan, daar zorgt het ANP wel voor. Overigens, hoe beviel dat nou, met Ruderfinn samenwerken?

Behaard smaalkopje | 22-02-08 | 13:08

Violator[xL] 22-02-08 @ 12:43
Ook de moslims worden gebruikt/ misbruikt door dezelfde NAVO, EU en VN. Neemt niet weg dat eenieder zelf verantwoordelijk is voor haar/ zijn daden.
.
Moslims zijn over het algemeen zeer makkelijk op te hitsen in naam van hun god. Je hoeft ze dan alleen nog maar te bewapenen en wat aan te moedigen, de rest gaat vanzelf.

haring met slagroom | 22-02-08 | 13:08

Arjen DeWinter 22-02-08 @ 12:57

Leuke oneliner, maar kun je even de cijfers er bij halen?

azijnseikerT | 22-02-08 | 13:04

@meq 22-02-08 @ 12:29
quote: "Doe je de groeten aan Femke en Wouter?"
Als jij denkt dat je dit conflict of mijn mening daarin in jouw simplistische links/rechts bakvormpje kunt drukken, maak dan maar eerst je VMBO af en kom terug als je weet waar je over praat.
.
@Lobo 22-02-08 @ 12:32
quote:"Verkoopt u ook roze brillen, of is 't alleen voor eigen gebruik?"
.
Ik denk dat een positieve, welkome reactie de enige mogelijkheid is om te voorkomen dat Kosovo een salafistisch lanceerplatformpje wordt voor aanslagen binnen Europa. Noem me hoopvol, of naïef zelfs, maar alles beter dan haat te laten winnen. Nog zo'n oorlog betekent het einde van Europa in haar huidige vorm.

JeGrootmoeder | 22-02-08 | 13:03

@ meq 22-02-08 @ 12:55
Heel goed, alleen heeft Gazprom letterlijk en figuurlijk de leiding in handen door hun deal met de Bulgaren. De Russen zijn het Westen dus te slim af. Onze energie-afhankelijkheid is zeker gesteld voor de komende decennia.

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 13:00

azijnseikerT 22-02-08 @ 12:55
Net zoveel recht als dat zeeuwen hebben over hun provincie(of welke provincie je dan ook als voorbeeld wilt nemen)

meq | 22-02-08 | 12:58

@ azijnseikerT 22-02-08 @ 12:55
"Why would I be a minority in your country, if I can make you a minority in mine?"

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 12:57

@ kwetal 22-02-08 @ 12:32
Bijna goed. Het had alleen helemaal niets met Kosovaren te maken. Bosniers. Ook (in veel gevallen) moslims, maar toch niet helemaal hetzelfde.

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 12:56

Violator[xL]
In zekere zin heeft hij toch wel gelijk. Het vraagstuk bij wie de schuld nu ligt is niet 1 2 3 te beantwoorden. Bij de Kosovaren omdat ze landjepik doen? Bij de Serven omdat ze het niet toelaten? Bij de moslims omdat het in hun cultuur zit? Of bij de VS, gevolgd door de EU als makke schaapjes? In ieder geval is de VS wel een kanshebber vanwege Camp Bondsteel. (doe maar ff wiki) volledig gebouwd en onderhouden door Brown & Root (bedrijf van dick Cheney). Dit alles met als doel een kilometer of wat pijpleiding te beschermen. Die dan weer volledig is gefinancierd door de VS. De pijpleiding loopt via Macedonië van Burgas (Bulgarije) aan de Zwarte Zee naar Vlore (Albanië) aan de Adriatische Zee. De leiding die olie en gas moet transporteren uit het Kaspisch gebied en Centraal-Azië.

meq | 22-02-08 | 12:55

kwarkoo1 22-02-08 @ 12:15

Eerlijk gezegd houdt mijn kennis daar wel op; of het gerechtvaardigd is dit conflict in die context te plaatsen.

meq 22-02-08 @ 12:10

Het was juist mijn bedoeling om niet in die casuistiek te vervallen. Dat wilde ik er juist mee aangeven. Omdat beide partijen hun verhalen kennen.
In hoeverre hebben de niet-Servische Kosovaren recht op controle op hun eigen bestaan. Die vraag kun je je evengoed stellen.

azijnseikerT | 22-02-08 | 12:55

Storm in een glas water. Dit waait allemaal weer over. Servie boos? Gaat wel over. Tadic wil nog steeds graag bij de EU horen.
.
Rusland boos? Nee hoor, helemaal niet. Ze doen net alsof, maar ze geven eigenlijk geen kloot om Kosovo of Servie. Rusland gaat dit verhaaltje gebruiken in Ossetie en Abchazie. En geen hond die er iets aan zal doen.

Arjen DeWinter | 22-02-08 | 12:52

@Behaard smaalkopje 22-02-08 @ 12:39

Oh jeetje....... heb wel eens aan een project gewerkt samen met mensen van Ruderfinn New York. Dit had ik eerder moeten weten.........

frenkie4alllll | 22-02-08 | 12:47

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 12:43

Als gezegd, plaatje van Fikret Alic hierboven is bekende trucage, zie ook "The picture that fooled the world" - Thomas Deichmann op www.whatreallyhappened.com/RANCHO/LIE/... en overigens, Violator[xL], hoeveel bewijs verlang je eigenlijk voor vaststaande feiten? De hoax "Trnopolje" van ITN-Penny Marshall werd bewust op de wereld losgelaten door het PR-bureau "Ruder and Finn" dat door de Amerikaanse regering was ingehuurd om de Amerikaanse "aktiviteiten" op de Balkan aan de Senaat, het publiek en de wereld te verkopen. En de hele wereld is er ingetrapt. Bewijs? Is ICTY goed genoeg voor je? Zie www.un.org/icty/transe54/020926IT.htm, vanaf regel 22 op "Page 10261", beginnend met: "However, in order to illustrate how history is falsified and how lies are promoted, I'm going to show you yet another tape, a very short one, only a few minutes, so that you can see how this was done and what the effects were". Veel leesplezier ....

Behaard smaalkopje | 22-02-08 | 12:39

Volgens het NOS -journaal toentertijd was de foto bij dit bericht het bewijs dat kosovaren werden opgeloten en uitgehongerd in concentratiekampen. Die erg magere man op de voorgrond was echter geen gevangene maar blee achteraf gewoon een zeer magere bewaker! Ze hadden trouwens milosovic gewoon z'n gang moeten laten gaan.

kwetal | 22-02-08 | 12:32

@JeGrootmoeder:
Verkoopt u ook roze brillen, of is 't alleen voor eigen gebruik?

Lobo | 22-02-08 | 12:32

@Violator[xL] 22-02-08 @ 12:11
Mijn mening is dat iedereen daar slachtoffer is, dat is niet alleen beperkt tot de serven. Slachtoffer van machtspelletjes van de NAVO, EU (nu, voorheen EG) en de VN.
En milosevic heeft zeker als zondebok gefungeerd. Er is hem van alles in de schoenen geschoven waar hij niks mee te maken had. Een goede docu is hierover gemaakt door vpro/tegenlicht. Zoeken doe je zelf maar !

haring met slagroom | 22-02-08 | 12:30

JeGrootmoeder 22-02-08 @ 12:26

Doe je de groeten aan Femke en Wouter?

meq | 22-02-08 | 12:29

JeGrootmoeder 22-02-08 @ 12:26

Alles wat moslims doen moet je met argusogen bekijken. En Kosovo komt nooit en te nimmer in de EU domoortje, Spanje erkent Kosovo niet eens.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 12:29

Kosovo maakt een dikke middelvinger naar Rusland en Servië.
Ze hebben daar meer lef dan heel Nederland bij elkaar.
Voor hun eigen vrijheid geven ze hun vrede op...

da wizard | 22-02-08 | 12:29

Wat moeten we dan? Servië belonen voor de misdaden die ze hebben gepleegd in hun pogingen om Kosovo te krijgen? Lijkt me niet...
De EU+VS hebben m.i. een morele plicht om Kosovo te erkennen.

En ja, het zijn voornamelijk moslims, maar daarom hoef je nog niet meteen in de Pavlov te schieten? Deze bevolkingsgroep staat mijlenver af van de salafistische islamisten. Laten we dat vooral zo houden. Hoe? Door ze te verwelkomen ipv met de nek aan te kijken.

En wat betreft Rusland/Servië: Rusland zal nooit, maar dan ook nooit, ingrijpen in een Europees conflict. Daarmee verspeelt het alles wat het de afgelopen 20 jaar heeft opgebouwd.

Bij deze dus: Kosovo, welkom in Europa. See you at the Eurovision songcontest, waar we er nog een glas op zullen drinken en met een mengeling van blijdschap, verdriet, weemoed en berusting op 100 jaar Balkan terug zullen kijken...

JeGrootmoeder | 22-02-08 | 12:26

Albanezen zijn door een explosieve groei ( gemiddeld 12 kinderen) en door jarenlang geweld en etnische zuiveringen toe te passen,ook in de (2e W.O mbh Nazi Duitsland )jegens niet Albanese bewoners een meerderheid gaan vormen.
.
Het UCK rebellenleger berucht om zijn oorlogsmisdaden werd gefinancierd dmv drugs gelden,vrouwenhandel en heeft banden met Al Kaida.
.
Oorlogsmisdadigers dienen uitgeleverd te worden en niet tot staatshoofd worden gekroond.Oorlogsmisdaden,mogen niet beloond worden met een eigen staat binnen een soevereine staat.

Bijstandtrekker | 22-02-08 | 12:25

Bij het volgende songvestival geven ze elkaar gewoon 10 punten... Dat dan wel weer...

p0rn0 | 22-02-08 | 12:24

@ Murdockyoufool 22-02-08 @ 12:12
Ja, ik moet het ook weer gaan verdienen.
* aan subsidie voor Flevoland moet denken*
Groet u allen = out

Bernhard Bang | 22-02-08 | 12:20

Violator[xL] 22-02-08 @ 12:07
Wat ik bedoel te zeggen is dat de serven het weliswaar niet eens waren met de gestelde grenzen en daarbij behorende eisen maar het tot de dag van vandaag geaccepteerd hebben of moeten hebben(hoe je het zien wilt) Zich daar ook netjes aan hielden, hun land weer op poten proberen te krijgen en nu zien dat hun laatste stukje uitweg ook afgesloten word.

meq | 22-02-08 | 12:17

de Serviers zijn onze (Nederlanders) mensen. Amerika wil een moslimpuist op de Balkan om Europa te destabiliseren en daarmee de machtigste van de wereld te zijn.

OudeLul | 22-02-08 | 12:16

Wat doet dit voor de prijs van fatsoenlijke slivo?

Maaier | 22-02-08 | 12:15

azijnseikerT 22-02-08 @ 12:08

Jij weet het, ik weet het. Nu is er een ander probleem ontstaan.

Was het toen nationalistisch van aard, nu gaat het over de islam versus een ander geloof, net als bij vrijwel al die andere brandhaarden op onze wereldbol.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 12:15

@Bernhard Bang 22-02-08 @ 12:07
Sterkt me weer in de gedachte dat de EU een papieren tijger is, een keffertje dat we kunnen missen als kiespijn. Wat hebben we aan een club die sterk is in het opleggen van regels voor de landbouw, fijnstof en dergelijke maar geenszins de kracht bezit om haar lidstaten tot de orde te roepen? Waar staat de EU in de kwestie Kosovo (Spanje is tegen, Italië is voor, Nederland twijfelt)? Een schertsvertoning.
*Aan 't werk gaat* See ya!

Murdockyoufool | 22-02-08 | 12:12

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 12:11

azijnseikerT 22-02-08 @ 11:58
Dan weet je ook vast wel hoe de burgemeester van Ljubljana aan zijn positie komt? Door dezelfde truc uit te voeren om zijn keten Mercato in servie op te bouwen. Maak een serv president, gebruik zijn ingangen in zijn eigen land en als je hem niet meer nodig hebt trap je hem gewoon weer naar buiten. Als beloning word je burgemeester van de hoofdstad van je eigen land. Inderdaad, heel anders dan de serven nu doen in jouw optiek. En voor wat betreft controle over kosovo. Is het heel erg gek dat een volk controle wil hebben over hun eigen land of moet daar tegenwoordig ook al toestemming voor gevraagd worden?

meq | 22-02-08 | 12:10

Goeie oplossing voor het feit dat het mandaat voor het Joegoslavietribunaal aan het aflopen is.

B.Okito | 22-02-08 | 12:09

Waarom wordt door de Albanezen Kosovaren de Albanese vlag getoond?
.
Is het niet logischer dat als zij zich in Servië niet prettig voelen, niet willen integreren in de Servische samenleving, noch zich willen aanpassen aan de regels die in Servië gelden, dat zij naar Albanië verhuizen?
.
Waarom wordt een Kosovaren regering, welke in verband worden gebracht met oorlogsmisdaden, corruptie, wapenhandel en prostitutie, gesteund door de EU/VS? Hoe komt het dat, na 9 jaar VN-bestuur, Kosovo corrupt en ontwricht is? Heeft de VN opnieuw gefaald?
.
Als Zuid-Holland door de massale immigratie van moslims over 20 jaar de meerderheid vormen en zij zich dan gaan afscheiden en een onafhankelijke islamitische provincie uitroepen, hoe zou dan de reactie in Nederland zijn?

Bijstandtrekker | 22-02-08 | 12:08

kwarkoo1 22-02-08 @ 12:02

Ik begrijp heel goed dat die vermeningvuldiging, de emigratie uit Albanie en het "wegpesten" van Serven uit Kosovo je tegen de borst stuit. Vandaar dat ik je gelijk gaf over dat beide bevolkingsgroepen slachtoffer zijn/gaan worden. Vergeet dan bijv. ook niet de acties van de Serven tegen de UCK. Dat ging er ook niet zachtzinnig aan toe.

azijnseikerT | 22-02-08 | 12:08

@violator
.
Gelukkig hebben we de NAVO met de amerikanen voorop die helemaal niet van zulk soort spelletjes houden. Zij zullen er wel een stokje voor steken, door middel van het bewapenen van sommige bevolkingsgroepen en het hier en daar bombarderen van wat stukjes land.. gewoon omdat het kan !!
.
Alleen jammer dat Milosevic al is vermoord... nu moeten ze een andere zondebok zoeken.
.
Heb gehoord dat het pentagon met spoed nog een paar spin-doctors zoekt!!

haring met slagroom | 22-02-08 | 12:07

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 12:07

@ Murdockyoufool 22-02-08 @ 12:02
Zo is't maar krek. Dus de vraag is: hoezo gebeurde dat dan niet?
En dat was toen. Maar hoe gaat het nu? Als er in Brussel in abstracte zin gesproken wordt over discipline in het buitenlands beleid van de EU, dan zijn we het allemaal roerend eens. Maar nu Frankrijk in dit gevalletje z'n eigen goddelijke gang gaat, waar is dan die discipline in Brussel? Heine.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 12:07

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 12:02
Kosovo als het Cyprus van de Balkan?

ZSU-23-4 | 22-02-08 | 12:06

azijnseikerT 22-02-08 @ 11:58

Mag allemaal zo zijn, maar islamitische Albanezen hebben in Kosovo al helemaal niets te zoeken.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 12:02

@Bernhard Bang 22-02-08 @ 11:55
De EU (toen nog EG?) had de situatie op de Balkan moeten met fluwelen handschoenen moeten aanpakken. Desnoods Duitsland terug fluiten.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 12:02

Die foto, die is nogal in scene gezet.
De enige uitgemergelde Bosnier werd naar voren gehaald voor de camera's. Waarschijnlijk gewoon een ziekte onder de leden of anorexia.
Propaganda plaatje, bedoeld om mensen asociaties met de Jodenvervolging te laten trekken en de Bosniers in een slachtofferrol te plaatsen.
Leuk ge-Goebelst, dat wel.

ZSU-23-4 | 22-02-08 | 12:01

Violator[xL] 22-02-08 @ 11:45
Op zich een logische keuze ware het niet dat die provincie de enige ontsluiting nog is voor de serven. Voor de rest zijn ze volledig omringd door op basis van ongelijkheid en geschiedkundige fouten gecreerde "vriendelijke" buren.

meq | 22-02-08 | 11:58

Scusi, in komen en fermer.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:58

kwarkoo1 22-02-08 @ 11:36

Ik heb ook goed geluisterd en rondgekeken in Slovenie. (een deel van mijn familie komt daar vandaan) Maar ik ga hier in ieder geval niet verkondigen dat alles wat zuidelijker wegkomt maar een stel zigeuners zijn. (met vb en al)

meq 22-02-08 @ 11:43

Vertel er dan ook even bij hoe de Serven controle hadden over Kosovo door op belangrijke posities Serven neer te zetten. Dat er in feite sprake was van onderdrukking zeker na 1989. Het enige punt is dat Servie halstarrig al zo`n 500 jaar vasthoudt aan zijn claim op Kososvo. Daarnaast probeert het zijn minderheid te beschermen.

azijnseikerT | 22-02-08 | 11:58

@kwarkoo1 22-02-08 @ 11:49
Oké. Dus voor de Serviërs voelt de onafhankelijkheid van Kosovo als landjepik van heilige grond. Kan ik inkomen dat ze woedend zijn.
Overigens mag Nederland zich ermer uitspreken tegen de onafhankelijkheid van Kosovo. Gaat nu weer op de aloude poldermanier, geen ja en geen nee.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:56

Hier in het westen is altijd beweert dat de oorlog voorbij was.
Wat dus niet het geval was het heeft gewoon op een laag vuurtje gestaan.
En met het zelf onafhankelijk roepen van Kosovo is de boel weer opgelaaid het is geen slimme zet geweest.
En als ik het niet verkeerd heb zou een grote meerderheid terug willen naar hoe het in de tijd van Tito was.

boerenvla | 22-02-08 | 11:56

@ Murdockyoufool 22-02-08 @ 11:51
Omdat Genscher kansen zag voor de Duits/Oostenrijkse industrie-connectie kon hij z'n geduld niet bedwingen en erkende Duitsland als eerste Slovenië. Voorzover het gaat om de ontketening van post-Tito schermutselingen in Joegoslavië, was dat het moment waarop de veiligheidspin eruit werd getrokken. Daarna werd de chaos inderdaad compleet.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 11:55

@Bernhard Bang 22-02-08 @ 11:49
Ja ja, omdat Genscher en co belang hadden bij het kietelen van Servië, steunden ze Kroatië. Vreemde redenatie.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:51

Waar is Dr. Klavan als je hem nodig hebt...

Iko Nal | 22-02-08 | 11:51

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:50

Murdockyoufool 22-02-08 @ 11:46

Nee! Ze zitten in Kosovo. DE provincie van Servie die voor de Grieks-Orthodoxen een zeer belangrijke plek is.

Ga aan het werk. Tjouw!

kwarkoo1 | 22-02-08 | 11:49

En als de pleuris daar weer uitbreekt en vele mensen worden vermoord... dan kijrgen de serviers zeker weer de schuld in hun schoenen geschoven.

haring met slagroom | 22-02-08 | 11:49

@ Bigi Bana Boy 22-02-08 @ 11:32
Bijzaak: het ging om Servië (waar Genscher z'n vriendjes directe kapitaalsbelangen hadden). Belangrijker: alsof we nog leefden in het Europa van vóór de ineenstorting van het Oostenrijk (what's in a name). Als je dan toch de hedendaagse spanningen in het juiste historische perspectief wilt plaatsen: Wilders ziet er niet voor niks uit als de reïncarnatie van Wolfgang Amadeus zelve. Turken, Bulgarije, enzo.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 11:49

@kwarkoo1 22-02-08 @ 11:36
Maar... de 'Albanezen' (Kosovaren) zijn nu Servië uit...

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:46

Violator[xL] 22-02-08 @ 11:38

Nee beste, Duitsland had toen de aanzet gegeven en nu gebeurt dat weer door andere landen. De Albanezen, lees moslims, kwamen pas in beeld nadat ze dmv veelvuldig kinderen baren en illegaal Kosovo zijn binnengedrongen en de oorspronkelijke bevolking hadden weggejaagd in beeld. (een beeld dat overal met de islam herkenbaar is)

kwarkoo1 | 22-02-08 | 11:46

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:45

@Bigi Bana Boy 22-02-08 @ 11:32
Er deden allerlei hypotheses de ronde. Eén ervan was dat Genscher -lid van de Hiltlerjugend en, later, NSDAP en Wehrmachtsoldaat- graag iets terugdeed voor de Kroatische Ustasja. Absurd natuurlijk, het bijstaan van mede-katholieken klinkt dan nog logischer. Niettemin maakte Genscher idd een grove fout.
Ben geen Balkankenner, vraag me altijd af waarom de volkeren onder Tito prima konden samenleven. Wellicht dat Milosevic iets genereuzer naar de niet-Serviërs toe had moeten zijn.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:44

Violator[xL] 22-02-08 @ 11:38
Als je bedenkt dat er iets bestond als kosovo belasting wat zoveel wil zeggen als. Een deel van de door jou betaalde belasting word opgelegd en aangewend om de provincie kosovo op te bouwen. Dat dan diezelfde kosovaren(wat eigenlijk een restant achtergebleven moslims zijn uit de tijd van 600 jaar beztting door de turken) nu de mensen die jarenlang geld hebben gegeven in de rug steken door onafhankelijkheid uit te roepen, dan ja, is het de schuld van hun en niet van de serven.

meq | 22-02-08 | 11:43

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:38

Violator[xL] 22-02-08 @ 11:27

Beste, ze was Servisch-Kroatisch. Moeder zo en vader zus, je begrijpt wel. Reden om in beide landen uitgekotst te worden. In de tijd van Tito was dat geen enkel probleem, daarna kwamen de nationalistische gevoelens opzetten, vooral bij de Kroaten. Zij woonde trouwens al vanaf de jaren 80 in NL en had juist haar studie op de UVA afgerond.

Ik had dus met een Servische schoonpa en een Kroatische schoonma te maken. De hele familie bestond uit Serven, Bosniers, Kroaten en wat al niet meer zij.

Ik heb met veel mensen gepraat en goed rondgekeken. Maar 1 ding hadden al die mensen gemeen: De Albaniers (moslims) moeten Servie uit (lees Kosovo) en als het even kan uit heel voormalig Yougoslavie.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 11:36

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:34

Murdockyoufool 22-02-08 @ 11:21
Ik ben Genschers aktie om als eerste Kroatië te erkennen ook nooit vergeten. Ik heb ooit eens de theorie gehoord dat het vooral door de Beierse (lees katholieke) invloed kwam die de kant van hun geloofsgenoten, de Kroaten, kozen. Er werd niet zo veel van gemaakt maar ik was verbijsterd om te zien hoe Duitsland, met hun rampzalige reputatie op de Balkan uit WOI én WOII, blijkbaar nog niets geleerd heeft. Ten eerste hebben ze in 1914 Oostenrijk min of meer naar de oorlog met Servië geleid en ten tweede noem ik de facistische Ustasja vazalstaat Kroatië uit WOII. Je zou willen dat je het af kon doen als ouwe koek, tot er een Genscher opstond die gewoon verder ging waar ze gebleven waren. Angstaanjagend vond en vind (..) ik het. Alsof we gvd nog steeds in het Europa van 1914 leven.

Bigi Bana Boy | 22-02-08 | 11:32

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 11:24
Ik voel met je mee, maar de iets grotere afstand geeft mij misschien net iets meer ruimte om uit de agressie-bubble te blijven. Blijft altijd moeilijk.
Gelijk... ongelijk... na de middelbare school zijn de meeste mensen daar toch wel zo'n beetje aan voorbij, niet? Tenzij je goede buren ineens een bajonet in hun reet gestoken krijgen natuurlijk. Dat begrijp ik ook wel. Dan ga je denken dat mensen zoiets verschrikkelijks doen vanuit een bepaalde overtuiging, en daar ben je dan op tegen. Vandaar dat ik even over het witgoed begon.
Kijk, als je ruzie hebt kan je mekaar ook een muilpeer verkopen. Maar als wildvreemden elkaar met ijzerwaren in de kont gaan neuken, is er doorgaans iets anders met ze aan de hand. Daar heeft niemand het over, maar ik vind het niet zo boeiend om dergelijk gedrag te gaan verklaren vanuit een geopolitieke analyse. Het is in de praktijk veel lulliger.
Genoeg voor vandaag, wat mij betreft. Sterkte.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 11:32

@Violator[xL] 22-02-08 @ 11:20
Blijf vooral proberen ,maar JIJ krijgt nooit iets inhoudelijk uit mij,Ik wens je veel plezier in het meewaaien met alle winden ouwe rubberboom, ik ben nu echt klaar met je,gooi er voor mijn part nog een van je achter mijn rug om pseudo analyses tegenaan whatever rocks your boat ! Fijn weekend en niet te veel met je tandjes knarsen anders moet je ook nog een beugeltje en je hebt het al zo zwaar!!!DAAAG ventje!

Ratko | 22-02-08 | 11:31

wat het ernstig kudt maakt deze keer. De serviers hebben gelijk.

superjan | 22-02-08 | 11:30

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:27

Bovenstaande pica is trouwens het beroemde getructe beeld, waarbij Bosnische gevangenen ten behoeve van het filmpje even achter het prikkeldraad plaatsnamen.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:27

Bernhard Bang 22-02-08 @ 11:19

Beste, ik ben een Nederlander, getrouwd geweest met een Servisch-Kroatische. Was in en vlak na de oorlog en nu nog veelvuldig in de Balkan. Heb een boerderij gekocht vlakbij de Bosnisch-Servische grens (rivier de Sawa)

Heb met veel mensen gepraat en mijn ogen de kost gegeven en geloof me, het is er nog steeds ellendig.

Dit hele gebeuren gaat precies dezelfde kant uit als toen in 1991. Servie heeft gelijk en in veel opzichten had Milosovic ook gelijk.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 11:24

azijnseikerT 22-02-08 @ 11:16
Bedankt voor de uitnodiging. Ik voel me ook helemaal thuis hier, omringd door aardige mensen die erg goed tegen kritiek kunnen.

extreem links | 22-02-08 | 11:24

@Violator[xL] 22-02-08 @ 11:20
Nee maar, het heeft borsthaar!!!

Ratko | 22-02-08 | 11:22

@kwarkoo1 22-02-08 @ 10:43
Nog elke dag vervloek ik die smerige Genscher.

Murdockyoufool | 22-02-08 | 11:21

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 11:20

@ bottehond 22-02-08 @ 11:10
Ik heb er geen probleem mee om voor lul te staan, zeker niet als het door een gebrek aan kennis komt. Ben mij verder niet bewust van hautain doen, maar laat me graag wakkerschudden. Met alles wat je verder zegt ben ik het volkomen eens. Ik geloof ook niet dat ik het oneens ben met wat kwarkoo1 gezegd heeft, hoewel ik niet altijd precies kan volgen uit welke gedachtengang zijn comments voortkomen. Als hij (zij?) uit voormalig Joegoslavië afkomstig is, wat ik vermoed, ben ik geneigd om niet al te hard over zijn (haar?) gedesoriënteerdheid te oordelen. Waarschijnlijk hebben wij het over verschillende dingen, vanuit zeer verschillende persoonlijke ervaringen. Maar dat is toch geen reden om elkaar dan tot zwijgen te brengen? Vind je dat ik dat doe?

Bernhard Bang | 22-02-08 | 11:19

extreem links 22-02-08 @ 11:14

Kom hier nog eens langs om je algemeenheden en platitudes te posten.

azijnseikerT | 22-02-08 | 11:16

@bottehond 22-02-08 @ 11:10 &kwarkoo1 22-02-08
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 OUT!!!

Ratko | 22-02-08 | 11:16

Wat zijn jullie ziellig zeg. Allemaal enigskind?
Ben vooral bang dat JIJ alles moet betalen.

extreem links | 22-02-08 | 11:14

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:45

Vreemd. Je staat voor lul bij gebrek aan kennis en gaat dan hautain doen. Of wist je echt niet dat kwarkoo gelijk heeft. De serven zijn door het westen aangewezen als schuldige, maar er waren geen onschuldigen. Het Westen heeft deze zaak volstrekt verkeerd aangepakt en blijft daarin volharden. De gevolgen zullen niet te overzien zijn.

Overigens geef ik de Serven groot gelijk als ze zich niet onderwerpen aan de natiestaatverslinder EU.

bottehond | 22-02-08 | 11:10

kwarkoo1 22-02-08 @ 11:04

Yup, die zijn uiteindelijk altijd slachtoffer. Maar belicht het niet te eenzijdig aub.

azijnseikerT | 22-02-08 | 11:09

Is een aardige patstelling hier. De VN mag volgens het internationale recht alleen optreden in de bij de VN aangesloten landen. Om aansluiting te krijgen dient een unanieme stemming te zijn geweest. Aangezien Rusland, Spanja, China en uiteraard Servie zelf pertinent tegen toetreding danwel erkenning zijn van de onafhankelijke staat Kosovo. Er is dus maar 1 oplossing en dat is de onafhankelijkheidsverklaring intrekken, zoniet dan marcheren we in 1 rechte lijn op weg naar WW3. Bovendien nog even afgezien van de tegengestelde meningen van rusland vs usa, erkenning van deze staat geeft per direct een legalisering van het uitroepen van de onafhankelijke staten: Catalonie, friesland, wallonie, vlaanderen, ierland(herverdeelt) oostduitsland om er maar eens een paar te noemen.

meq | 22-02-08 | 11:05

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:55
Ik ga niet hoor, maar ik denk wel te begrijpen wat je bedoelt. Hoop dat jij en anderen ook begrijpen wat ik bedoel: de keuze is tussen politiek of burgeroorlog, en politiek is de moeilijke optie.
Wel een beetje lullig dat de mensen die voor politiek kiezen, ook nog eens de klerezooi mogen opruimen van degenen die hun dierlijke impulsen niet in bedwang hebben. Maar ja, life sucks.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 11:05

azijnseikerT 22-02-08 @ 11:03

Die zaten er zeker tussen. Ik heb het voornamelijk over de gewone mensen die die rotzooi zat waren.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 11:04

kwarkoo1 22-02-08 @ 10:43

Deze "gewone" mensen zaten jarenlang op de belangrijke posities binnen Kosovo. Politie en politici die jarenlang de meerderheid beheersten.

azijnseikerT | 22-02-08 | 11:03

@kwarkoo1 22-02-08 @ 10:55
Misschien kan jij Jouw bernhard bang aan mijn violator xl voorstellen,lijkt me een leuk setje,kunnen ze samen een leuk huisje kraken en later misschien wel een paar zielige moslimkindertjes adopteren,als dat dan nog kan onder de sharia tenminste!

Ratko | 22-02-08 | 11:02

bottehond 22-02-08 @ 10:50
Ik denk dat men in het Witte Huis wel degelijk beseft dat de geest uit de fles is maar dat men vergeefse pogingen doet die er weer in te krijgen dmv het soort uitspraken van Bush. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het niet beseffen maar het moet een angstaanjagende gedachte zijn dat we aan de vooravond van een mondiaal konflikt staan.

Bigi Bana Boy | 22-02-08 | 10:59

wanneer is het songfestival?

Vic | 22-02-08 | 10:55

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:49

Ik raad je toch eens aan om Vukovar aan de Donau te bezoeken. De stad ligt nog steeds geheel in puin. Rondom de oude stad zijn ze aan het bouwen. Door traumatische beelden is wederopbouw geen optie. De mensen die hier naartoe kwamen, waren vrnml ouderen en kinderen.

Tussen Vinkovci en Osjiek is het tientallen kilometers mijnenvelden. Boeren kunnen hun land niet gebruiken. Bruggen zijn nog steeds de oude UN bruggen.

De mijnen worden opgeruimd met hulp van de EU en VN. Ironisch genoeg is het een Zuid-Afrikaanse firma die dat doet.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:55

landofdafree.blogspot.com/2008/02/welc...

Volkenrechtelijke terreur van de VS en de EUSSR. Dom. De islamisten zullen Kosovo verder in hun greep krijgen en Servië zal zich voegen bij grote broer Rusland. Met dank aan de VS, die overigens ook willen dat de turken lid worden van de EU. Tsja: Bush meent dat het Westen niet in oorlog is met de islam. Vraag Ayaan daar eens naar.

bottehond | 22-02-08 | 10:50

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:48
Dus Joego's zijn eigenlijk mensen die de weg van de minste weerstand zoeken?

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:49

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 10:48

@ Ratko 22-02-08 @ 10:46
Kan je dan misschien ook meteen je mond spoelen?

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:48

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:45

Ik neem aan dat economische redenen en softe wetgeving mbt asiel ook een rol speelden. Niet?

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:48

Hier een stuk van een getuigenverklaring uit een vonnis van het Joegoslavie-tribunaal, over het scheiden van de vrouwen van de mannen en mannelijke kinderen, nota bene onder de bezielende hulp van Dutchbat (zie vonnis tegen Jokic en Blagojevic, nr. 651):
'When we were halfway through, I heard a voice say, "Popovic, look out for this one," and I immediately realised that he was referring to my child. But then there were other children there as well. There was my sister-in-law's child and some other people. Then the soldiers insisted and I felt paralysed at one point. But I mustered some courage to whisper in my son's ear and to
tell him, "Don't worry, sonny. Just go. Keep going." We walked for about 50 metres, and then from the left column one of their soldiers jumped out, and he spoke to my child. He told us to move to the right side, and he told my son, "Young man, you should go to the left side." And then he said, "Why me? I was born in 1981." But he repeated what he had said, "You people
should go to the right-hand side." He had some kind of bags in his hand, and the soldier told him to throw the bag to the right side and to go to the left, but I grabbed him by his hand and I -- he kept repeating, "I was born in 1981. What will you do with me? What do you want me do?" And then I begged them, I pleaded with them. Why are you taking him? He was born in 1981. But he repeated his order. And I held him so hard, but he grabbed him. And then my son threw out that bag, and the soldier picked up the bag and threw it on a pile on the right-hand side, and he took my son's hand, and he dragged him to the left side. And he turned around, and then he told me, "Mommy, please, can you get that bag for me? Could you please get it for me?" That was the last time I heard his voice.'

Der Icebear | 22-02-08 | 10:47

-weggejorist-

Ratko | 22-02-08 | 10:46

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:43
Als ze het onderscheid tussen HUN en ONS stuk dan zo nodig hadden, waarom kwamen ze dan naar Nederland en niet naar - kies eens wat - Israël of zo?

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:45

Wel leuk dat Servië pesten, maar nu hebben we er al weer een moslim staat bij.

Vloekende Vlaming | 22-02-08 | 10:43

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:39

Door de eenzijdige erkenning van Slovenie door Duitsland zagen de Bosniers, de Serven en de Kroaten de kans om ook een eigen plek op te eisen. Dat Tito dat jarenlang bij elkaar had gehouden en zo overal door voormalig Yoegoslavie de volkeren zich hadden gemengd, was dus de aanleiding om HUN uit ONS stuk te donderen. Datzelfde gebeurd hier dus weer op kleinere schaal.

En de gewone mensen in Kosovo (Grieks-orthodox) zitten daar al jaren mee in hun maag en zien het land afzakken naar een Amsterdam-west.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:43

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 10:41

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:32
Daar kan ik ook weer met veel ironie op reageren (iets over langdurig trainen om er uitgehongerd uit te zien en zo), maar dat laat ik dus achterwege...

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:40

Wel te hopen dat ze een beetje media genieke oorlog ervan maken, zodat we weer eens CNN 24/7 live erbij kunnen hebben.
Maar ja, met het 3de wereld nivo van de servische strijdkrachten verwacht ik weinig spektakel, misschien wat leuke navo bombardementen dan maar?

captainobvious | 22-02-08 | 10:40

@Violator[xL] 22-02-08 @ 10:37
Propaganda stencillen is dat nu ook al werken??

Je valt uit je rol Indy-trol!!!

Ratko | 22-02-08 | 10:39

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:29
OK, ik heb helemaal niet de bedoeling om het in het belachelijke te trekken. Mijn excuses dat woordkeus en stijlfiguur de ruimte lieten om dat te denken. Het is inderdaad behoorlijk verschrikkelijk.
Wat ik bedoelde te zeggen: oorlog is de normale zijnstoestand van groepsdieren zoals de mens. Wat we ons moeten afvragen is dus niet hoe het zo ineens 'fout' kan gaan, maar hoe we er soms lange tijd in slagen om elkaar niet naar de strot te vliegen. En dat kost mensen op de Balkan kennelijk meer moeite om te begrijpen dan de meeste andere beschavingen. Dus inderdaad, als ik dat wil uitleggen kan ik maar beter geen ironie gebruiken...

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:39

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 10:37

Emo wint weer van ratio. Leuk in de sport, minder leuk in de politiek.
Stap 2,5: Spijkerman maakt liedje met Van Muiswinkel en leggen verantwoordelijkheid vervolgens bij Erica Terpstra

Pilsvogel | 22-02-08 | 10:35

frenkie4alllll 22-02-08 @ 10:19
Hehe, ja ik ken zeker het concept van Eurabië en het gelijknamige boek, hoewel ik dat nog niet gelezen heb. Alleen zie ik in het onderhavige geval het verband niet zo. Leg eens uit ?
Imho heeft het meer te maken met de traditionele scheidslijn tussen het Westen en de orthodoxe (lees Rusland/Servië) sfeer.

Bigi Bana Boy | 22-02-08 | 10:34

@Violator[xL] 22-02-08 @ 10:31
Graag gedaan mannetje !!!

Ga je dan nu weer fijn gamen?

Ratko | 22-02-08 | 10:34

Servië is door de geschiedenis heen altijd behoorlijjk nationalistisch geweest. Ze zullen zich hier waarschijnlijk niet zo snel bij neerleggen. Een paar Kosovaren neerleggen ligt meer in de lijn der verwachting...

p0rn0 | 22-02-08 | 10:33

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:26

Foto bleek later geenscaneerd te zijn. Kan even geen link vinden.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:32

@kersenflap 22-02-08 @ 10:29

*gniffelt ,steekt tuitknak aan*

Ratko | 22-02-08 | 10:32

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 10:31

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:13 (nagekomen)
Zie de pica van de 'buren', bovenaan bij de redactietekst van dit topic.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:30

Ratko 22-02-08 @ 10:22
*snift* *snift nog een keer*
Ja, de brielucht is iets heviger geworden de laatste tijd. Zal wel ergens een oproepje op indymedia of fok! hebben gestaan. Echt lang houden ze het hier over het algemeen niet vol....

kersenflap | 22-02-08 | 10:29

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:26

Nou niet de zaak in het belachelijke trekken. De moeders en de vaders daar zijn echt niet blij met de hele situatie.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:29

@azijnseikerT 22-02-08 @ 10:19
Verdomd ,je hebt gelijk!,maar PSST je had toch wel door dat ik Ratko niet echt ben,sterker nog ik ben helegaar geen Servieer,Niet verder vertellen hoor anders verpest je de hele dag voor Violator XS!!

Ratko | 22-02-08 | 10:27

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:13
Tja, kunt u verklaren waarom buren soms tientallen jaren naast elkaar wonen zonder elkaar met laag radioactieve munitie uit te roeien?
Iets met homo en lupens...

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:26

kwarkoo1 22-02-08 @ 10:23

En ik maar denken dat ze daar heel liev zijn. En pro-USA. Eerste is waarschijnlijk niet waar en tweede tijdelijk. Toch?

NoMinister | 22-02-08 | 10:25

azijnseikerT 22-02-08 @ 10:19

Gedeeltelijk gelijk. Zelfs heden ten dage is het aan de grens tussen Servie en Bosnie nog niet pluis. In de grensplaatsen worden de moslims overal uitgekotst met hun opdringerige eisen.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:23

@kersenflap 22-02-08 @ 10:15
Mogge Flap,kaplaarzen aan?voordat je het weet sta je hier tot aan je enkels in de politiek correcte stront uit de luiers van een hele horde Geert Mak adepten zonder borsthaar!

Ratko | 22-02-08 | 10:22

@Oude nar (2) Maar die Stallone is al op leeftijd, nee ik pleit toch voor jonge sterke vent..;-))

Karel Kruizenruiker | 22-02-08 | 10:22

Wat een compassie met de mensen daar. Hier is het een bende (nou, nou, je mag blij zijn dat je hier leefti, jaja, koop je een nieuwe mercedes, zitten er 4 krassen op: u mag blij zijn in een mercedes te rijden, enfinf, kappen met die kul dus) en wij weten wat daar moet gebeuren?

1. Geen export criminaliteit anders geheime dienst moord laten plegen ter vergelding

2. Geen moslims knuffelen, die gaan uiteindelijk ons pesten dus kappen daarmee

3. Serven zijn geen nazi's, net als Jopie den Uyl. Dus iets positiever over Serven kan geen kwaad

4. Poetin praat zelden peop, dus luister wellicht een keer naar die man. Van onze Westerse betweterigheid krijgt hij namelijk nog steeds uitslag volgens mij, en terecht!

NoMinister | 22-02-08 | 10:22

-weggejorist-

NoMinister | 22-02-08 | 10:22

Bigi Bana Boy 22-02-08 @ 10:17

Inderdaad. En hier gaat het om de Grieks-ortodoxen versus de onvolprezen islam.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:19

@ Bigi Bana Boy oftewel John Leerdam

Wel eens van Eurabia gehoord? Ze verkopen zelfs hun moeder om dat maar door te laten gaan........

frenkie4alllll | 22-02-08 | 10:19

Kunt u mij verklaren waarom van de ene dag op de andere buren, die al tientallen jaren naast elkaar woonden, elkaar ineens te lijf gingen?
kwarkoo1 22-02-08 @ 10:13

Zelfs in Nederland gebeurt dat wel eens, welke verklaring wil je hebben? Wat denk je hoe ze in bijv. Slovenie over Serven praatten voor de onafhankelijkheidsverklaring. Dacht je dat die handjevol Serven geaccepteerd waren in Slovenie? Jij denkt dat alles koek en ei was voor de oorlog. Tito heeft gewoon een inmense prestatie geleverd.

Ratko 22-02-08 @ 10:17
Oh, en ik altijd maar denken dat dat "hvala" was.

azijnseikerT | 22-02-08 | 10:19

@Bernard Bang 10.02 en 10.07: on the nail.

Servië weet maar al te goed: nog even een paar jaar moeilijk doen, even wachten tot Mladic en Karadjiz vredig in hun eigen bed zijn overleden of te 'ziek'zijn om uitgeleverd te worden, of als in 2010 het mandaat van het Haagse strafhof verloopt;

-regeringswisseltje voor de buitenwacht, Duits kanseliertje op bezoek: en alweer een nieuw vers EU lid erbij. In 2015 lopen wij allemaal mee te betalen aan de zoveelste bodemloze Balkan-put!

azoturie | 22-02-08 | 10:19

Het enigste wat mij verbaasde in deze hele kwestie is dat Frankrijk zijn oude bondgenoot Servië liet vallen door Kosovo te erkennen. Voor de rest is het gewoon weer een scheiding der geesten op basis van religie en ethiniciteit, precies zoals Huntington dat beschrijft in " Botsing der beschavingen". Enige rationaliteit is er weer niet te ontdekken, behalve dan bij landen als Spanje die tenminste nog hun eigen problemen met de Basken en Catalanen als rechtvaardiging voor hun afwijzende standpunt hebben. Voro de rest is het gewoon business as usual. Angstaanjagend dat anno 2008 nog precies dezelfde geopolitieke overwegingen een rol spelen als vlak voor WOI. De Duitsers met de Kroaten, de Russen en Grieken met hun orthodoxe broeders de Serviers, de Turken met de ethnisch Albanezen. En wij maar denken dat we wat geleerd hebben van de 20e eeuw.

Bigi Bana Boy | 22-02-08 | 10:17

Christian Churches Destroyed By Albanian Jihad Fanatics

The churches survived more than 500 years of harsh Islamic rule of the Ottoman Turks.
The churches survived years of Mussolini and Hilter control of Kosovo.
They could not survive the modern Western "tolerance."

www.youtube.com/watch?v=frDP8SEtA0Y
www.youtube.com/watch?v=ZAYlBLruNms

frenkie4alllll | 22-02-08 | 10:17

@azijnseikerT 22-02-08 @ 10:13
Havla =bedankt

Ratko | 22-02-08 | 10:17

ha, kunnen we weer lekker voor de tv gaan zitten met een biertje en een zak chips,
lekker kijken naar de eerste luchtaanval, spannend! Net echt! Oh, het is echt.......

rioolguurder | 22-02-08 | 10:16

Ik hoop trouwens dat de serven er ongemeen hard op zullen slaan. Dat moslimvolk moet je kort houden. En anders mogen ze onze overste nog wel even lenen.....

kersenflap | 22-02-08 | 10:15

@Violator[xL] 22-02-08 @ 10:07
Ah,ben je daar weer zelfgebreide superheld ,voorvechter van al wat goed is.Je mammie is wel je achilleshiel he jochie? Ga toch lekker met je matties buiten spelen ,en kom terug als je balletjes zijn ingedaald,dan praten we wel een keer verder!!!!

Ratko | 22-02-08 | 10:15

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:07

Neen. Kunt u mij verklaren waarom van de ene dag op de andere buren, die al tientallen jaren naast elkaar woonden, elkaar ineens te lijf gingen?
Vlak over de grens met Kroatie/Servie (grensplaats Shiit) een dorpje, genaamd Jamena. (400 inwoners, collectieve landbouw vanuit het Tito-tijdperk) werd door onze volop geprezen Ami's kapotgeschoten met laag radioactieve munitie. Waarom?
Vincovci, 80 km van de grens waar de oudere bevolking voor het merendeel nog steeds bestaat uit prosac-slikkers.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:13

Het ijzersterke team Mak/van Muiswinkel zullen met belerende vingertjes wel eens even orde op zaken stellen daar.

bello | 22-02-08 | 10:13

Dit is trouwens een leuke docu... denk van de BBC.

Kosovo Albanians sell Semtext used to bomb London

Kosovo Liberation Organization or KLA, the Kosovo Muslim Albanian terrorist gangsters that lead violent separatism in the Serbian province, send a Muslim Hulji who was beheading Serbs, to sell the undercover Englishman Semtex explosive under the noses of NATO troops in Kosovo...

deel 1: www.youtube.com/watch?v=ZJSqvP8WZyE
deel 2: www.youtube.com/watch?v=Z97SofLjXTY
deel 3: www.youtube.com/watch?v=ZoUqJtrcY-E
deel 4: www.youtube.com/watch?v=lieot-eKp-g

frenkie4alllll | 22-02-08 | 10:13

Ratko 22-02-08 @ 09:57
Havla! ????

azijnseikerT | 22-02-08 | 10:13

Tito, kom er er maar in...

zwartegat | 22-02-08 | 10:12

Karel Kruizenruiker 22-02-08 @ 10:10

John Rambo lijkt me in deze situatie beter!

De oude nar (2) | 22-02-08 | 10:11

Overste Karremans, kom er maar in!

kersenflap | 22-02-08 | 10:11

Kosovo - Emerging As A Bastion For Radical Islam/ Jihad
www.youtube.com/watch?v=UaqThra0kCI

More and more Americans are waking up to the fact that creating an Islamic rogue state in Kosovo is not in America's interest. The truth about Kosovo -- jihad terrorism, organized crime (drugs, weapons, sex slaves -- including children!), destruction of churches and attacks on Christian Serbs by Muslim Albanians -- is becoming impossible to ignore.......

frenkie4alllll | 22-02-08 | 10:11

kwarkoo1 22-02-08 @ 10:02
Nee, maar wel de watertoren van Bloemendaal.

De oude nar (2) | 22-02-08 | 10:10

Daar moet een sterke man naar toe, ik dacht zelf aan Karremans.

Karel Kruizenruiker | 22-02-08 | 10:10

@kwarkoo1 22-02-08 @ 10:02
Dobro Jutro,Je had ze gisteren moeten horen,die policor wannabee Carla Du Ponte,s,als je geen moslim bent dan is het geen enkel bezwaar om iemand te veroordelen zonder proces.Voorlopig lacht Mladic in z,n vuistje want zijn voormalige vijanden weerken zi arrestatie allen maar tegen!!

Ratko | 22-02-08 | 10:08

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 10:07

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 10:03
U is een heer. Of anders een dame.
Kunt u ook bevestigen waar men in die dagen het snoepgoed vandaan haalde waarmee voetbalsupporters in een oogwenk tot paramilitie werden getransformeerd?

@ Ratko 22-02-08 @ 09:57
Blieft u nog een snuifje?

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:07

Dirrek 22-02-08 @ 10:05

De erkenning terugdraaien zou een eerste begin zijn.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:07

Achternaam van de verkoolde meneer was niet 'Ferdinand', hoop ik?

Lobo | 22-02-08 | 10:06

Kwarkootje, je bent een kenner ? Nou, ga jij het eens even oplossen dan.

Dirrek | 22-02-08 | 10:05

Bernhard Bang 22-02-08 @ 10:02

Klopt! Het was Slovenie.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:03

Ratko 22-02-08 @ 09:57

Maak je niet druk om die nitwits. Die hebben de watertoren van Vukovar niet gezien. (trouwens het restaurant aan de Donau heeft nog steeds lekkere vis)

kwarkoo1 | 22-02-08 | 10:02

@ kwarkoo1 22-02-08 @ 09:13
Bijna goed, Duitsland erkende niet voortijdig Kroatië maar Slovenië. Dat 'land' is de dans trouwens heel aardig ontsprongen. Er hebben een dag of wat een paar tanks rondgereden, die overigens Ljubljana nooit bereikten, en daarna ging het in één rechte lijn richting lidmaatschap Europese Unie. Niet zo vreemd, want op die veertig kilometer snelweg die ze toen al hadden reden in die tijd opmerkelijk veel Porsches en BMW's heen en weer. De officiële verklaring: houtfabrieken en witgoed. De echte verklaring: hoinkbalknuppels en cocaïne.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 10:02

Je kunt het vergelijken met de situatie dat alle finnen in nederland naar zeland gaan verhuizen. Daar samen een jaartje of 10 gaan zitten broeden en dan voor zeeland de onafhankelijkheid uitroepen.

Zouden we ons dan bestolen voelen?Ja!
Steken we dan wat gebouwtjes in de fik, JA!
Het spijt me, tegen de opinie in, serven hebben gelijk.

Emilioot | 22-02-08 | 10:01

@wopper 22-02-08 @ 09:21
Precies Wopper !!
Tja en voor de rest;Ik kan hier wel iets over zeggen,maar dan wordt ik i.v.m. mijn nick weer uitgescholden voor oorlogsmisdadiger door allerlei broekies die ten tijde van de balkan oorlog nog rondreden op crossfietsjes,en nu ineens de waarheid in pacht hebben,en door hun Pvda stemmende leraartjes dom zijn gehouden aangaande de moslimterreur en misdaden.
Havla!

Ratko | 22-02-08 | 09:57

Wel logisch eigenlijk. Serviërs kunnen veel beter tennissen...

Rest In Privacy | 22-02-08 | 09:56

dit zat er al zoooooo lang aan te komen, en kan me niet voorstellen dat de Serven dit over d'r kant laten gaan. En terecht !!

DeDerdeKamer | 22-02-08 | 09:54

Speciaal voor de redactie doen we de piepkeuken-versie van de Balkangeschiedenis nog even over:

1] een groepje mensen noemt zichzelf 'volk'

2] het 'volk' wil een eigen stukkie land en verzint een verse piepkeuken-versie van de Balkangeschiedenis die aantoont dat er ergens een stukkie land is waarop zij de oudste rechten hebben

3] ze komen allemaal overal en nergens vandaan en gaan daar zitten

4] dan roepen ze de onafhankelijkheid uit

5] en dan komt het belangrijkste (anders wordt het nooit oorlog): een Europese grootmacht erkent die onafhankelijkheid

6] als eenmaal het internationale volkslied ("na na na na na") ten gehore wordt gebracht, kan niemand meer zonder gezichtsverlies terug

7] zodra de poppen gaan dansen, sturen de Europese grootmachten die het lontje hebben aangestoken gauw gauw een tandenloze militaire missie

8] onder de ogen van de 'peace-enforcing' missie wordt een dorp of stadje uitgemoord

9] iedereen wordt aan zijn of haar lot overgelaten

10] alles begint weer van voor af, alleen doen nu de beschaamde bemoeials voortaan mee met het verzinnen van nieuwe piepkeuken-versies van de Balkangeschiedenis.

Bernhard Bang | 22-02-08 | 09:54

*haalt plunjebaal van zolder*

Lying Dutchman | 22-02-08 | 09:54

Mooi geschreven.

fromwalking | 22-02-08 | 09:53

wat een onzin wordt er hier geschreven de albanezen zijn ooit kosovo ingetrokken ..
|Hoe zou je hier reageren als over een aantal jaar de amsterdamse koran lezertjes amsterdam uitroepen tot zelfstandige staat ???

sparrow | 22-02-08 | 09:52

@LifeCatcher 22-02-08 @ 09:48
.
er slaat niets aan, welk linkje? harries-natte plek?

lulletjerozewater | 22-02-08 | 09:52

Heeft dit gevolgen voor het Songfestival in mei in Belgrado?

*Vreest*

G-unite | 22-02-08 | 09:50

nog een jaarof 20 en dan gebeurt precies hetzelfde in uw eigen land: Amsterdam als onafhankelijke, maar aan Marokko gelieerde, staat; doordat de verhouding Marokkanen / overigen tegen die tijd 85/15 zal zijn

Docta | 22-02-08 | 09:49

@Eye in the Sky
Mooi gesproken (doet jas aan en trekt het plasmascherm van het buurmannetje van de muur)

luckor | 22-02-08 | 09:48

@Redactie
Does geen linkjes met clicker.drop virussen...

LifeCatcher | 22-02-08 | 09:48

Stap 13, we sturen Georgina en Jort er naar toe. Die weten altijd alles beter.

fuckje | 22-02-08 | 09:48

@- - - - >tot hier< - 22-02-08 @ 09:28
@djiezuskrijst 22-02-08 @ 09:25
.
ah, vanaf nu dus tussenlanding op Kosovo airstrip voordat we verder vliegen.

lulletjerozewater | 22-02-08 | 09:47

@ L. Oser 22-02-08 @ 09:42
Het is al een broeinest, ook de Tsjetsjeense boembolla's zijn blij met Kosovo

wopper | 22-02-08 | 09:45

Dit is een proxy oorlog tussen US+wat NATO en Rusland, via van Servië en Kosovo. "Het westen doet niets", is zo'n kul. Oorlog is meer dan alleen een leger op iemand afsturen. In feite worden de meeste acts of war, voornamelijk een economische aanval en het bewapenen en betalen van lokale rebellen, al vele jaren voor de echte bombardementen/invasie gedaan.

Het doel is om zo veel mogelijk onder je macht te krijgen met zo min mogelijk moeite. Verdelen van de bevolking en ze tegen zichzelf laten vechten is zo te zien al gelukt nu het heersen gedeelte nog.
Oorlog is voor de gasten die niet slim genoeg zijn om de macht te grijpen via veel effectievere economische en "diplomatische" maatregelen. Soms is er geen andere keus dan oorlog, maar dat is hier zeker voor het Westen niet het geval.

Oh, jullie geloven toch niet nog steeds in "democratie en bevrijding"? Voor de mensen met de naïviteit van een piepkuiken leg ik het maar even uit. In de echte wereld is er maar 1 recht, het recht van de sterkeren over de zwakken. In ben er geen voorstander van en het is niet rechtvaardig, maar dat is de realiteit.

Eye in the Sky | 22-02-08 | 09:45

Ik stel voor dat Albanië en Servië het uitvechten en dat de NAVO zich niet met de uitslag bemoeit.

Dr. Faustus | 22-02-08 | 09:45

Bijstandtrekker 22-02-08 @ 09:31
.
Net als Tsjechie, Bulgarije, en tot voor kort, Flevoland. EU hulp aan achtergesteld gebied is er nu eenmaal. Ik zou ook liever zien dat er a) visie achter zat van de donerende landen, b) de arbeidskracht in de arme gebieden ter plaatse gebruikt ging worden door rijke bedrijven uit de donerende landen (zodat we niet naar Bangladesh hoeven), en c) dat we nu eindelijk eens duidelijk maken aan iedereen die fuckt met de vrede in Europa, dat die bezoek krijgt van tanks en F16s.

Niet voor Jan | 22-02-08 | 09:44

Prof, die stap waar Karremans gaat borrelen met Mladic ben je vergeten.

zooishettoch | 22-02-08 | 09:42

Stap5. Nog meer dingen die gebeuren haha

inzaghii | 22-02-08 | 09:42

@Bijstandtrekker 22-02-08 @ 09:31
We zullen inderdaad flink mogen betalen en uiteindelijk zal Kosovo toch wel een broeinest van moslimfundamentalisme en criminaliteit worden. Zo betalen we mooi mee aan onze eigen gesels. En dat alles dankzij het geniale buitenlandse beleid van onze bestuurders.

L. Oser | 22-02-08 | 09:42

Stap 12. De pjuter van Dinand doet een Toninio-tje

G-unite | 22-02-08 | 09:42

Hoe is het eigenlijk in Nagorno-Karabakh?

CoJoNes | 22-02-08 | 09:42

@ CoJoNes 22-02-08 @ 09:40

LOL! sorry, mag niet om gelachen worden.

wopper | 22-02-08 | 09:41

Stap 11: Foto's van Dinand met verwaarloosde weeshuiskindjes

CoJoNes | 22-02-08 | 09:40

Wat vindt Geert Mak er allemaal van? Is-ie al subsidie aan het claimen voor een documentaire-zoals-die-nog-nooit-vertoond-is over de kwestie? Er zal nog best een Serviër te vinden zijn met een schrijnend verhaal en een anecdote over die vorige oorlog, en die kan dan scherp worden gesneden in een interview met een Kosovaar met op de achtergrond zo'n stijlvol kapotgeschoten huis. Beetje dramatiek toevoegen met een lekkere voice-over en de klus is weer geklaard. Moet kunnen voor een paar ton.

Schoorsteenveger | 22-02-08 | 09:39

Dat heet nu empowerment. Kosovo voelt zich sterk en kan zich verzekerd weten van steun van landen als de VS. Dat is een precedent en als autonoom land zie je dat niet graag binnen je grenzen gebeuren en volkomen terecht.
Dat er veel emoties leven kan je wel nagaan, daarvoor moet je in de geschiedenis kijken, maar ja de VS kent zijn eigen geschiedenis niet eens.
Landen van de EU volgen, want erkennen is een landelijk beleid. Ook NL zal volgen want Balkie zegt geen Nee, want dan komt zijn volgende baan bij de VN in gevaar.
Sluit de grenzen maar vast voor de vluchtelingen, want ze komen er aan. Deze volkswoede mondt uit in een oorlog. Ik ben genoeg tijdens de oorlogen in Kroatie en Bosnie geweest om te weten dat dit niet voorbij gaat met een paar demonstraties.

Rooie Sien | 22-02-08 | 09:38

Dirrek 22-02-08 @ 09:36

Ooit al eens in Servie, Kroatie of Bosnie geweest? Ooit al eens met de moeders, vaders, kinderen, opa's en oma's gesproken?

Nee? Bek houden dan.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 09:37

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 09:37

Ach, zo werkt dat met Serven. Ze zijn pas gelukkig als ze iets in de brand kunnen steken. De reden verzinnen ze ter plaatse wel.

Dirrek | 22-02-08 | 09:36

Stap 10. De Joego mafia trekt weer naar het westen. De onderwereld in NL in rep en roer. Liquidaties.

G-unite | 22-02-08 | 09:31

Het dringt nu echt door: het Eurovisie Songfestival komt zwaar in gedrang!
Worldpeace now!

stoorZENder | 22-02-08 | 09:31

@Niet voor Jan 22-02-08 @ 09:24
.
Je vergeet dat Kosovo de EU jaarlijks honderden miljoenen euro's kost.
.
Als Kosovo economisch niet opgebouwd wordt (wat ik denk; want wie gaat nu investeren in dat stukje grond) zal de Europese burger het gelag moeten betalen.
.
Vele honderden miljoenen euro's zullen jarenlang richting Kosovo gaan.
.
De Europese burger zal uiteindelijk het slachtoffer worden ; want die zal jarenlang financieel moeten opdraaien voor Kosovo.

Bijstandtrekker | 22-02-08 | 09:31

Hadden een Limburgers ook maar iets meer Kosovaars bloed...

Biersmurf | 22-02-08 | 09:30

het wordt inderdaad saai heel dat fucking joego '' en dat het weer tussen mensen gaat die graag de koran lezen ( kosovo albanezen ) en anderen is ook gewoon saai ..( maar t zal wel weer niks mee te maken hebben volgens de geleerden )

@ Geert zeg jij er dan eens wat zinnigs over, ...

sparrow | 22-02-08 | 09:30

-edit: lees eens het wereldnieuws. geen poep praten zo vroeg-

make my day, Punk | 22-02-08 | 09:28

@ lulletjerozewater 22-02-08 @ 09:20
Dus super goedtkoop!

@oorlog
Waar bemoeid iedereen zich toch mee? Al dat gelul om je medemensen steunen. 100.000 jaar survive of the fittest. maar nee vanaf 1900 moet iedereen gelijk zijn: BULLSHIT, wij hebben een grotere tank dus jullie gaan deaudt, logisch toch?
Van al dat geciviliseer wordt iedereen toch uiteindelijk weer meer hebberig, wat uiteindelijk weer resulteerd in oorlog. Kunnen we beter nu beginnen, alleen jammer dat Nederland de afgelopen 500 jaar het leger een beetje weggesaneerd heeft en geen wereld staat meer is. Emigreer nu het nog kan!

- - - - >tot hier&lt; - | 22-02-08 | 09:28

@ djiezuskrijst 22-02-08 @ 09:25

En wapens, drugs en jihadi's (niet in wiki staat)..

wopper | 22-02-08 | 09:27

Serven zijn al weer de agressors. Je verwacht ook niet anders. Zoals dat ook zo was bij de onafhankelijkheidsverklaring van Kroatie en Slovenie.

azijnseikerT | 22-02-08 | 09:27

Stap 8. ?????
Stap 9. PROFIT!

Washandt | 22-02-08 | 09:26

@Mokum Kosher 22-02-08 @ 09:21

Het maakt niet uit of Europa zich (weeral) toont als de zwakke patat: de VS zullen zich altijd blijven profileren als de wereldpolitie. (Ik ga ook niet beweren dat dit altijd slecht is.) Europa is gewoon een gedrocht: 27 staten, 27 keer meer gekibbel, 27x meer bureaucratie, 27 keer meer niks.

stoorZENder | 22-02-08 | 09:25

@lulletjerozewater 22-02-08 @ 09:20
-De economie van Kosovo is een van de sterkst onderontwikkelde in Europa. Het BNP per inwoner bedraagt slechts een geschatte € 1565 per inwoner . Een belangrijk deel van de economie bestaat echter uit illegale activiteiten, die niet meegenomen worden in dit BNP. Deze zwarte economie bestaat uit het smokkelen van benzine, auto’s en sigaretten. - (bron: Wiki)
Niet zo,n fijn land om als vakantiebestemming te kiezen idd, maar de benzine en sigaretten schijnen er goedkoop te zijn.....

djiezuskrijst | 22-02-08 | 09:25

Ik zou er geen problemen mee hebben als sommige provincies zich afscheiden van Nederland, ik noem een Friesland, Limburg, Antillen?.......
Waarom zijn er in mediterrane landen en dan verder naar het oosten en zuiden zo veel van de opgefokte menschen? Zijn hunnie nou zo gefokt of wij zo relaxt. Bij het minste of geringste politieke gedoe slaan ze elkaar de hersens in.
Ach ja, ik weet het al. Ons kabinet is het niet eens waard om elkaar de hersens in te slaan. Als er niets gebeurt, hoef je ook de straat niet op. Alleen de politie voert nog wel eens actie... hmmm slecht voorbeeld.... die voeren dan ook niets uit.
Ach, ik draai me nog een keertje om op m'n vrij dag... beetje nietsdoen.

puntkomma?! | 22-02-08 | 09:25

Het westen heeft geen verplichting om iets te doen. Al zou het me heel raar lijken als ze, met de vorige oorlog nog fresh in mind en de ambities van de EU, nu niets zouden doen. Het enige wat we nodig hebben is wat sterke taal van de grote drie (UK, F en D).
.
Als de Serven een beetje brains hebben, laten ze de boel gewoon de boel - Kosovo heeft economisch gezien geen druppeltje kans. Nu vieren ze nog hun onafhankelijkheid; over een jaartje of wat zijn ze een economische kolonie van hun grote buurlanden. Of gewoon een verpauperde backwater.
.
De Serven moeten zich ook realiseren dat wie oorlog voert en verliest, een veer moet laten. Het is niet voor niets dat de Elzas, Belgisch Luxemburg en Sudetenland niet bij Duitsland horen.

Niet voor Jan | 22-02-08 | 09:24

In alle landen eindigend op -ijje or -ieje,
schieten ze je door je hoofd of knieje

kippepik | 22-02-08 | 09:22

Als dit opgelost moet worden voordat het weer jaren en tientallen miljarden gaat kosten...
Bom op de hele Balkan en kosovo/albanie/servië rotzooi..

En als de dure EU/VN nog wat bommen over hebben, gaarne dumpen op 020-Gaza , een stukje Rotjeknor, en nog wat Midden-Oosten dingen platgooien.

Als dit niet gebeurd, zijn het weer de moslims en andere servische megolen die weer vrouwen en kinderen jarenlang verkrachten en uitmoorden en hele landen weer ten gronde richten. En wij moeten maar weer blijven dokken en geld erin laten pompen, en onze militairen daar dood laten gaan.

Dit houd nooit op zolang al die zieke geloofswaanzinngen nog blijven rondlopen en rotzooi trappen en mensen denken af te slachten.

Of als Nederland zo goed mogelijk probeert te helpen de schuld geven van genocides, de miljarden aan hulp ten spijt.

BOM ER OP! voordat heel Europa in een nog grotere ellende wordt getrokken, die echt niet op te lossen is.

Creaguurder | 22-02-08 | 09:22

Oh ja, fikken af van het Servisch cultuurgoed, mosselbarbaren.

wopper | 22-02-08 | 09:21

ik zeg hek er om (owh die staat er al)
Nou jah luchtruim dicht slot op het hek en boeie stelletje kleuters daar.
Als belgie nederland in lijft dan ben ik maar belg stelletje aanstellers.

Haas82 | 22-02-08 | 09:21

Oh nee, het Eurovisie Songfestival komt in gedrang! Neeee...

stoorZENder | 22-02-08 | 09:21

Als Kosovaren zich het recht toeeigenen zich af te scheiden van Servië, terwijl de provincie altijd tot Servië heeft behoord, dan is het natuurlijk volstrekt legitiem dat Servische enclaves in Kosovo zich op hun beurt afscheiden van het zogenaamde onafhankelijke Kosovo.
.
Vredelievende religieuze multiculti is meestal alleen een ideaal, en maar zelden een werkelijkheid. De islam zal bovendien wederkerigheid nooit kunnen accepteren. Christenen (Serviërs) blijven in de praktijk 2e rangs burgers.

Bijstandtrekker | 22-02-08 | 09:21

Prettig is he toch dat wij in Europa nu voor de zoveelste keer Amerika laten beslissen wat er van ons terecht moet komen. Dat is niet zozeer de schuld van de Yanks alswel onze eigen schuld met onze slappe laffe houding.

Mokum Kosher | 22-02-08 | 09:21

Tito opgraven en opnieuw leven inblazen lijkt me de enige goede oplossing.
Leve de Serven!

wopper | 22-02-08 | 09:20

wat is dat eigenlijk voor een kudt-vakantieland? geen zee, omringt door bergen waar de grenzen van Kosovo op de top liggen, alles is kaput-geschossen, wegen zijn niet meer dan tank-sporen (richting servië) en hier en daar heb je een servisch monument.

lulletjerozewater | 22-02-08 | 09:20

-weggejorist-

D3fix | 22-02-08 | 09:18

@Metaalenzo 22-02-08 @ 09:10
Leuk bedacht, toch historisch onjuist. Wat denk je trouwens wat die Serv met de (moslim)Kosovaar doet als niemand zich ermee bemoeit?

wilmeister | 22-02-08 | 09:18

-weggejorist-

Violator[xL] | 22-02-08 | 09:17

Evilonyourass 22-02-08 @ 09:15

You're right!

kwarkoo1 | 22-02-08 | 09:17

net een stel scholieren dat geen 1040 uren meer wil

porno-utopia.com | 22-02-08 | 09:17

Tellen kun je leren ..

Punaise | 22-02-08 | 09:17

Ik vind dat we het nu maar eens vanaf het begin goed aan moeten pakken. Een commissie van wijze mannen, voorgezeten door Voorhoeve of Van Mierlo, met wat doorgewinterde specialisten als adviseur, ik denk hier bijvoorbeeld aan overste Karremans, kan het kabinet nu al gaan assisteren.
Dan lijkt het me opportuun om nu al de gezamenlijke kerken en moskeeën op te roepen te gaan bidden tot die almachtige Gollah of Allod of hoe heet dat opperwezen ook al weer die dit allemaal gewild heeft, want zonder geloof kun je niet functioneren natuurlijk.
Volgennde stap is uiteraard laf afwachten wat de anderen doen en op basis daarvan systematisch de verkeerde beslissingen nemen en dat achteraf recht lullen.

Schoorsteenveger | 22-02-08 | 09:16

Kudt, hier zal Willem Holleeder niet blij mee zijn.................

.............. waar haal je nu nog goeie en goedkope hitmen vandaan ?

Tyler-Durden | 22-02-08 | 09:16

Wezen STAPpen, Hoxha ?

Aboriginal | 22-02-08 | 09:15

zeg beste Geen Stijl redactie. jullie kennen het verhaal achter het kleine fotootje? (de fotograaf stond achter het hek....)

VALSE PROPAGANDA VAN DE VS!

Evilonyourass | 22-02-08 | 09:15

Hetzelfde gedonder gebeurde ook toen Duitsland Kroatie erkende. Dat vergeet blijkbaar iedereen. Dat was het begin van de balkanoorlog na de dood van Tito.

kwarkoo1 | 22-02-08 | 09:13

iedereen evacueren en er een natuurpark van maken

Frans Witglas | 22-02-08 | 09:12

Stap 1: we gaan tot 7 leren tellen...

Patrick Bateman | 22-02-08 | 09:11

Die Serven beginnen echt niet weer een oorlog hoor. Ze doen nu een beetje moeilijk zodat er links en rechts wat compensatie binnenkomt in de vorm van boel veel Euries.

wilmeister | 22-02-08 | 09:11

Waarom moet het westen er zich weer eens mee bemoeien?? daar is alle ellende in die regionen in de eerste plaats al van gekomen..

Metaalenzo | 22-02-08 | 09:10

@bello 0905
Q-international kan z'n reisgidsen in de vuurkorf donderen.

CoJoNes | 22-02-08 | 09:09

Balkan-mania. t wurd nooit anders

lulletjerozewater | 22-02-08 | 09:08

@tjeemig 22-02-08 @ 09:04
Prbleem is dat er velen zullen vluchten naar het westen als het weer fout gaat daar.

Agent327 | 22-02-08 | 09:06

Google-ads bakt ze weer bruin bij dit topic :

De parel van de Balkan
Macedonië, Lake Ohrid, Struga. Bij Q-International al v.a. € 298.-

bello | 22-02-08 | 09:05

oorlog!!!

hc4life | 22-02-08 | 09:04

Westen doet niets, en laten we dat zo houden laat ze het lekker zelf uit zoeken daar.

tjeemig | 22-02-08 | 09:04

sinds en vanwege de eerste wereld oorlog is het daar al gelazer... Dit stopt niet zomaar....

nu nog beter | 22-02-08 | 09:04

Stap 8: Oorlogsmisdadigers worden nooit uitgeleverd.

Mladic zal binnenkort wel uit het vet worden gehaald voor het beleg op Kosovo.

Iko Nal | 22-02-08 | 09:03

Is het ooit rustig geweest op de balkan?

Agent327 | 22-02-08 | 09:02

Stap 6 slaan we maar over...

Gewoon_Normaal | 22-02-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken